Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turken krijgen eigen enclave in Rotterdam

turksewijkjeejJeej, segregeren! Wat een topplan! Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah gaan Turkoois bouwen in de Afrikaanderwijk, een semi-afgesloten miniwijk bestemd voor met name oudere Turken. Net als de Hollandse enclave in Turkije, zeg maar. Maar dan alleen voor ouderen en minder seizoensgebonden. O ja, en waar bij Orange County Resort er geld de Turkse economie instroomt, moet er op Turkoois vooral geld toegelegd gaan worden. Dit om 'een brug te slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen'. Ja, want als je heel je leven je reet op de traditionele Turkse manier hebt afgeveegd, is het toch ongemakkelijk als dit ineens op de Hollandse wijze gaat. Toch? Bij succes worden dit soort, nou ja, laten we het maar enclaves noemen, op meerdere plekken in Nederland gebouwd. Prachtig! Iedereen zijn eigen wijk. De diverse culturele groepen leven toch al strak langs elkaar heen, dus waarom dat niet faciliteren, stimuleren en institutionaliseren. Laten we gelijk een paar wijken en dorpen afzonderen speciaal voor blanke Nederlanders. AutochtoonCity! Met hekken, dagelijkse polonaisetocht en Wim Kan over het PA-systeem, alles. En basisscholen alleen voor blanken. Hotels, winkels, bioscopen, discotheken, sportclubs en restaurants alleen voor spierwitte Hollanders. Om zo een brug te slaan tussen Nederland en de culturele achtergrond van Nederlanders. Oh, dat heet dan ineens racisme en discriminatie. Ah, tolerantie is tegenwoordig éénrichtingsverkeer, blijkbaar. Nee, we snappen hem. Net koud een jaartje of vijftig de verzuiling uit, gaan we weer segregeren als een malle. In Den Haag op natuurlijke wijze, in Rotterdam middels top-down beslissingen. Nee joh, zo'n Turkendorp gaat helemaal geen chronische hoofdpijndossiers opleveren op de lange termijn. What could possibly go wrong, peoples? Segregeren is het nieuwe verbinden!

Reaguursels

Inloggen

Stelletje hypocrieten. Naast een turk wil je ook niet wonen als t er op aan komt....

connectinganimals | 20-05-13 | 00:33

als alle turken en andere etnische groepen in aparte wijken gaan wonen krijg je precies wat Quid wil, want wat er overblijft is dan voor de nederlanders. En je weet toch: apartheid is het meest bekende woord uit de nederlandse taal. moet je niet willen. we zijn toch geen joden, verdorie. De holocaust was het ergste wat de mensheid ooit is overkomen, maar hoe de israeliers hun etnische probleempje managen is daarom nog niet goed ofzo. dat voorbeeld moeten we niet nemen.

Ik vind het daarom een verkeerd plan. turken kunnen best lief zijn en we moeten niet zomaar het idee van integratie/assimilatie opgeven. Zelfs hater Wilders pleit daarvoor.

(klap) (klap) (klap) | 19-05-13 | 19:18

Weinig verbazend wanneer bijna de gehele stadspolitiek in handen is van moslims.

Afgeschminkte Bassie | 19-05-13 | 15:38

We hebben weer een aannemer en een zorgverlener gevonden, die met multiculti gelul de geldpotten weer gaan leegroven. Dit onder het mom van. Eerst integreren, als het niet lukt ga je segregeren. Je moet toch ergens je subsidie weghalen. En die zielige turken zijn weer onder dak. Ik ken zgn 55+ appartementen( zonder hotel en andere faciliteiten) die voor de gewone oudere onbetaalbaar zijn, maar dat zijn natuurlijk Nederlanders, en die hebben geld genoeg. Word toch een wakker. Nederland schafft sich ab.

Rest In Privacy | 19-05-13 | 11:20

@pius | 18-05-13 | 14:42
Jij vind de islam dus vergelijkbaar met organisaties als 'de cribs' 'de bloods' of 'ms-13'. Klopt.

Allemaal criminele organisaties, die geweld hanteren, en verboden zouden moeten worden. Oh wacht, cribs, bloods en ms13 ZIJN ook verboden. Nu de islam nog. Dat is het verschil.

Waarom behandel jij de islam niet als de criminele organisatie die het is. Als jij weet dat de islam net zo erg is als de bloods, cribs of ms13, waarom handel jij daar dan niet naar?

Karel Popper | 19-05-13 | 08:20

Hele. diepe. zucht.

Ben Adam | 19-05-13 | 08:06

Als dit soort tehuizen worden opgericht blijven die Turken toch automatisch weg uit autochtone gebieden? Of zie ik het verkeerd?

jeanmondo | 19-05-13 | 03:36

Als ze nou eens een heel grote en hoge muur om deze wijk bouwen, en dat deze gasten ervoor zorgen dat de uitkeringen en subsidies ook niet meer meer door ongelovigen betaald worden dan kan ik er wel mee leven.
Ze haten ongelovigen zeggen ze, maar schijnbaar niet als het gaat om het betalen van uitkeringen en subsidies.Zijn het toch kinderen van de duivel?....

Hendrikmaurits | 19-05-13 | 02:00

da's mijn wijk. bijna de helft is hier turks, dus niets schokkends...

de_excuusneger | 19-05-13 | 00:45

gaffelbaard | 18-05-13 | 20:14 | + 0 -
Segragatie leidt tot ghetto's. Verschillen worden daardoor schrijnend en leiden tot spanningen. Neem als voorbeeld aan banlieus. Kan wat mij betreft wel gegrijpelijk zijn vanuit bewoners om zich er thuis/beschermd te voelen, maar maakt tegelijkertijd kwetsbaar als groep, of juist bedreigend. Maar in weinig voorbeelden werkt het goed.
.
Antwoord is nee. Je insinuatie is eigenlijk stuitend, maar ik ben nogal vergevingsgezind.

TheseDays00 | 18-05-13 | 23:22

Een rol prikkeldraad er om heen en een bord er boven met ....., maakt de wijk wel af.

fritsspits | 18-05-13 | 23:05

De hooligans gaan wel even langs.

eagleye | 18-05-13 | 22:56

Kenmerkend voor low-intensity warfare is niet alleen dat deze per definitie lang duurt, maar ook langzaam ontwikkelt, laat we maar zeggen, een lange incubatietijd kent.

Rest In Privacy | 18-05-13 | 22:39

Dit land is het zat, c'est ca!

Graftak | 18-05-13 | 22:37

Ik hoop dat we over een paar jaar een enorm probleem die niet meer op te lossen valt. Tegen die tijd zal ik het zinkende schip ook hebben verlaten. Wat een verloren kut land leven we... Jammer hoor.

Bill Cosby | 18-05-13 | 22:26

Een paar jaar geleden riepen onze "weldenkende" politiek nog iets over Integratie ....
Toen ze een opgestoken middelvinger van de moslims kregen zijn ze daar nu helemaal meer gestopt.
Nu roepen deze naïevelingen om het hardst dat er helemaal geen problemen zijn want ze hebben nu allemaal ineens een fictieve "moslim vriend" en die is heel nobel.
-
Zolang wij "strategisch" op dat soort naïeve multiculti geïndoctrineerde politici blijven stemmen zal Nederland steeds verder afglijden naar een middeleeuwse islamstaat.

Moi2 | 18-05-13 | 22:13

Elke keer wanneer ik denk: Het kan niet gekker worden hier in Nederland. Dan lees ik dit soort berichten. Nederland is reddeloos verloren. Als een stuurloos geraakt schip wat in een storm in volle vaart op de klippen afstevend. Binnen 25 jaar zullen de grote steden in Nederland volledig geïslamiseerd zijn en binnen 50 jaar is Nederland een islamitische staat. Tenzij er een burgeroorlog/revolutie uitbreekt en we de moslims met zijn allen terug naar Turkije, marokko, Somalië en al die andere primitieve landen schieten. Maar aangezien Nederland de afgelopen decennia volledig murw is geslagen door de linkse kerk en iedereen die kritiek had op de kei en kei en keihard falende multiculti samenleving voor rascist/fascist werd uitgemaakt of vermoord (Janmaat, Fortuin, Wilders, etc.)zie ik dat niet gebeuren. En wat ik totaal niet begrijp is waarom die linkse allochtonenknuffelende staatsmongolen hun eigen land zonder te blikken of te blozen aan een stel primitieve kamelenruiters met een middeleeuwse religie en de daarbij horende achterlijke cultuur.
Ik hou mijn hart vast voor mijn kinderen en hun kinderen.

Amazing_Mark | 18-05-13 | 21:54

Reciprociteit
Een lastig woord om te schrijven. Te lang, met name voor de minder ontwikkelden onder ons. Zij blijven meestal hangen bij het kortere 'recidive'.

Toch is het belangrijk om in plaats van integratie, assimilatie, discriminatie, emancipatie, e.d. reciprociteit strenger onder de aandacht te brengen. Reciprociteit is onder andere in de sociologie, zoölogie, populatiebiologie en evolutiebiologie een sociaal verschijnsel waarin één organisme (bijvoorbeeld een mens) bereid is een ander een dienst te verlenen wanneer het organisme weet dat het hiervoor op een later tijdstip een wederdienst kan verwachten, of op dat moment zelf die wederdienst bewijst.

Hallo NL import (Aziaten daargelaten) ... we wachten ... al veel te lang ... Doe 's leuk!

mis en bouteille | 18-05-13 | 20:54

Ondanks een gemiddelde leegstand van 10 procent van Nederlandse winkelpanden, zijn er plannen om zo'n 9000 nieuwe winkelpanden bij te bouwen in Nederland, stelt Detailhandel Nederland. Dat zou leiden tot nog meer leegstand, met ,,verpaupering van binnensteden'' tot gevolg.-

(c)ZWITSUL | 18-05-13 | 20:51

Grappig die vernieuwing in de taal.
Enclaves heetten vroeger ghetto's

pennestront | 18-05-13 | 20:15

TheseDays00 | 18-05-13 | 19:57
Hoeveel decennnia geleden?
Zeg me .. jij wil terug naar die tijd?

gaffelbaard | 18-05-13 | 20:14

Maar dan ook een enclave mocro's.

Febofiel | 18-05-13 | 20:04

Elke moslimknuffeluiting die dit volledig kansloze, nutteloze, klutsloze kabinet de maatschappelijke ether inslingert brengt dit eens zo trotse land weer dichterbij de afgrond die anarchie en zelfregulering (eigenrichting) heet.
En dat is GOED. Want stemmen helpt blijkbaar niet.
Alleen wel jammer voor de goedwillenden, maar dat nemen ze daar in 070 gewoon op de koop toe.
Want onze zittende politici blijven op eigenbelang gerichte aso's.

pennestront | 18-05-13 | 19:58

Wie was er ook alweer groot voorstander van aparte wijken voor aparte groepen mensen?

TheseDays00 | 18-05-13 | 19:57

CornholioNL | 18-05-13 | 14:34
Je moet voor de grap eens vragen hoe ze dat doen met de belasting.
Dit is hoe ze het horen te doen.http://www.realturkey.nl/pagina/tweede-huis-turkije/
En wie dat niet volgens de regels doet, pleegt fraude, en dat kan je hier melden www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect...
Dan weet je dat ook weer. ;)

gaffelbaard | 18-05-13 | 19:53

@dream liner | 18-05-13 | 14:31
Er zijn ook mensen die zich never nooit slaaf zullen voelen of zich tot slaaf zullen laten maken......
En dat zijn diegene welke straks ons landje gaan verdedigen tegen het oprukkende Islamgeweld....
Ik ben er één van.

lilluke halve hoan | 18-05-13 | 19:33

AutochtoonCity klinkt als een plek waar ik gelukkig kan zijn. Wie is de makelaar?

CaesarSalad | 18-05-13 | 18:51

Ons het baie goeie ervarings met die Bantoestan, huislande gemaak, soos daar was Ciskei, Transkei, Bophutatswana, KwaZulu en gon 'n baie reeks van lande. Daar het ons hul se eige rasse teruggestuur, zodat hulle daar blijplek had.
Het is baie moontlik dat die bloudrukke nog in 'n agentskap se laai voorhande is,
Die burgemeester van Rotterdam hoef dit maar te versoeke.

smoelwerk | 18-05-13 | 18:28

Allah Snackbar, we zijn langs de poorten van Wenen. Nu kan het kallidaat de lage landen opgericht worden. Alleen concurrentie van Sultanaat Marroko.

Boze massa | 18-05-13 | 18:26

Beste nederlanders, ga maar lekker slapen er is niets aan de hand. morgen gezond weer op.

Jores Goedbloed | 18-05-13 | 18:26

hoe kan je als betalende en bijdragende, zelf broek ophoudende blanke man ooit nog iets goed doen.

alles maar dan ook echt alles draait om zielige allochtoontjes in deze door het linkse kankergezwel bedorven samenleving.

er zal toch geen eigen belang spelen...?

yuryzelluf | 18-05-13 | 18:17

Mijn mooie Rotterdam, beetje jammer dat ze al een tijdje de weg kwijt zijn op allerlei bestuurlijke gebieden.

wo ist der bahnhof | 18-05-13 | 18:12

Tolerantie is altijd al eenrichtingsverkeer geweest. :-S

Peter_K | 18-05-13 | 18:05

als ze er nou ook nog een grote muur omheen bouwen is het een goed plan

PapaXL | 18-05-13 | 18:04

In de ene stad waarschuwen ze voor een moslimenclave, en in de andere stad gaan ze er een bouwen.
.
Begrijpt u het nog?

Mortimerr | 18-05-13 | 17:53

Waarom zetten we niet al die vervelende autochtonen eruit?Probleem opgelost!

Rest In Privacy | 18-05-13 | 17:46

Kunnen ze daar straks 9 jarige meisjes neuken en vrouwenbesnijdenissen uitvoeren. Énig gewoon.

dutchbasterd | 18-05-13 | 17:05

miko | 18-05-13 | 15:51 |
Blijf jij maar rustig in je utopia zonder 'recht door historie' en gewoonterecht verkeren.
Daar mag je wat mij betreft zelfs zwelgen in de gedachten dat de verschillen tussen Westerse en andere samenlevingen volledig veroorzaakt worden door verschillen in raskenmerken zonder daarbij horende overkoepelende metafysica.
En, verder dromen van dat twee millenia christendom als metafysische overkoepeling van Europese samenlevingen geen herkenbaar stempel heeft gedrukt op onze huidige moraalleerstellingen en wetgeving.
En dat het protestantisme/calvinisme geen bepalende invloed heeft gehad op ons individualisme, de verwerving van de vrijheid van meningsuiting, ons arbeidsethos en überhaupt op de nog steeds dominante normen en waarden in vooral West-Europa en de VS.
Wat dat laatste betreft herinner ik me zo snel Max Weber die die stelling overtuigend plausibel maakte, en die alleen al in zijn eentje over een denkvermogen beschikte waarbij vergeleken dat van jou en mij samen vliegenhersentjes schijnen.

WirMachenMusik | 18-05-13 | 17:04

dlseth_ | 18-05-13 | 14:40 | + 4 -
Er bestaat toch al een witte vlucht. Nu mogen de moslims die geen witten lusten ook groeperen. Ik zie dit als een ontwikkeling dat al laannnnng gaande is. Turken mogen niet in de disco. Turkse disco's poppen uit de grond. Turk wordt vuil aangekeken in de supermarkt. Beginnen ze hun eigen supermarkten. Turken worden als tweederangs burgers behandelt bij autogarages en hupsakee... honderden Turkse automonteurs erbij... Dankzij white trash zijn de Turkse mensen nog ondernemender dan autochtoontjes.

Kaan78 | 18-05-13 | 17:00

@Hobbykip | 18-05-13 | 16:27
Apartheid mag niet, tenzij... Het ten voordele is van moslims en ten nadele van joden en andere blanke zwijnen.
Zo zit dat ongeveer. Bij de Wiardi-Beckmanstichting kunnen ze je er wel meer over vertellen.

Stormageddon | 18-05-13 | 16:34

Met zo'n burgermeester kan je niets anders verwachten. Zijn Marokkaanse paspoort levert de slapzak niet in. Hij heeft daarvoor een mooie verklaring verzonnen. De agenda van de koning van marokko wordt braaf uitgevoerd. Hoe dom zijn de nederlanders om een nep-nederlander burgermeester te laten worden van een van de grootste steden van nederland. Onbestaanbaar..

denoorman | 18-05-13 | 16:29

Iedereen die dit soort initiatieven goedpraat wil ik nooit meer horen over kolonisten op de Westerse Jordaanoever! *punt*

Hobbykip | 18-05-13 | 16:27

Kent u die mop van die twee broers in Boston die zo leuk meededen en zo fijn geintegreerd waren... Het waren moslims, het was geen grap, ze plegen aanslagen...

denoorman | 18-05-13 | 16:25

Het meest rare van het verhaal is dat deze turkse nederlanders zich ook helemaal geen nederlander voelen, zeer gehecht zijn aan de turkse nationaliteit, en zich 100% turk voelen, en voor de buhne in nederland een beetje meedoen om te profiteren van de subsidies en gratis geld van de rare nederlanders. hun turkse paspoort zullen ze nooit en te nimmer afgeven, hoe dom kan je zijn om dit toe te staan en nog erger, hoe dom kan je zijn om dit te betalen voor "nep"- nederlanders. Dit is een soort slimme manier van bulgaren fraude

denoorman | 18-05-13 | 16:22

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar de Turkse moskee schuin tegenover mijn huis viert al de hele dag feest???

Hobbykip | 18-05-13 | 16:19

* zieken zorg ha!

ikdenkwat | 18-05-13 | 16:16

De groene belasting dienst kan ik daar niet lid van worden? Dat daar in mijn centen niet heen gaan. Gewoon naar wegen, zielenzorg en welzijn. De rest? Daar moeten zelf voor dokken niet via mij.

ikdenkwat | 18-05-13 | 16:15

Graaf van Egmont | 18-05-13 | 16:06 |
En dan hebben we het nog maar niet over Londen, Brussel en Berlijn. Tegen de toestanden daar is de Haagse Schilderswijk nog maar een peuleschil.

WirMachenMusik | 18-05-13 | 16:11

@pius | 18-05-13 | 16:06
Daar denken ze zelf heel anders over. Hun advocaten en de rechtspraak ook.

Stormageddon | 18-05-13 | 16:09

@ pius | 18-05-13 | 16:06
In de UK wordt er niet ingegrepen. Maar goed, het is hier de UK niet. Laten we het hopen. De enigen die shariarechtbanken en zedenpolitie op straat willen, zijn de extremisten zelf.

You-On-A-Gin | 18-05-13 | 16:09

Vanwege mijn werk , heb ik veel samengewerkt met mensen uit andere culturen. Allemaal spaarzaam , om later terug te keren naar de dorpjes ,waar ze geboren waren. Hebben daar ook een huis gekocht en
zo. Maar 30 jaar later blijkt , dat 3/4 van het dorp is verhuisd naar een Europees land om te werken. Vrienden.,familie en bekenden zijn inmiddels overleden. Dus die gaan ECHT niet meer terug. DAAR heb je NIETS.
Hier heb je alles !! Verder zeg ik niets .Misschien is dit de oorzaak van dit soort wazige situaties . Copieër je HIER gewoon je thuisland ! Een soort van Lookalike ! Alleen dan wel met ALLE gemakken en financiële voordelen.

Dappere dildo | 18-05-13 | 16:09

rara | 18-05-13 | 15:53 | + 0 -
Tja.... heb er ook geen goed gevoel bij.
Geldt trouwens ook voor de weedshop hier.
Zie overwegend kansenjongeren met petjes en bontkragen in veels te dure auto's.
Ook overdag.
Het klopt gewoon niet.

Schietmijmaarlek | 18-05-13 | 16:07

@Stormageddon | 18-05-13 | 16:04

De wet geld hier ook voor moslims.

pius | 18-05-13 | 16:06

Het gaat allemaal rap in NL. Zit ik hier geheel ontspannen naar de ontwikkelingen te kijken in de grote steden, zoals ik 5 jaar geleden naar de banlieu's van Parijs keek. Lachuh

Graaf van Egmont | 18-05-13 | 16:06

@You-On-A-Gin | 18-05-13 | 16:02

Dat zal ongetwijfeld gebeuren wat jij zegt, maar dan zal de overheid daarin moeten ingrijpen. Laten we afwachten of ze dat doen.

Doen ze dat niet dan sta ik aan je zijde;)

pius | 18-05-13 | 16:06

@miko | 18-05-13 | 16:00

LOL.

Dat is wel een toffe.

pius | 18-05-13 | 16:05

@pius | 18-05-13 | 15:58
De wet geldt daar ook voor de gangs. De gevangenissen in de VS zitten vol met gangmembers (die de straat hebben overleefd, dat is). Nog een verschil: gangmembership geldt daar als een verzwarende omstandigheid, hier geldt het als excuus. "Schaamtecultuur", dus vrijspraak. Dat werk.

Stormageddon | 18-05-13 | 16:04

@ pius | 18-05-13 | 15:58
Je kunt op je vingers natellen dat conflicten waarbij eigenlijk Justitie aan te pas zou moeten komen, 'intern' opgelost zullen worden.
We hebben het hier over relifanaten, hè. Van die mensen die zichzelf goud vinden en al het andere poep.

You-On-A-Gin | 18-05-13 | 16:02

@pius | 18-05-13 | 15:51
Tja ik ben er dan ook voor om het rigoureus te doen. Alle namen verkazen en zo. Moeilijk is het ook niet. Abdel of Appie ligt niet zo ver uit elkaar.

miko | 18-05-13 | 16:00

@irma zonderboezem | 18-05-13 | 15:50

Ik geef volop argumenten in al mijn tegels. Als je die niet begrijpt is dat niet mijn probleem maar het jouwe. Als je het er niet mee eens bent is dat je geod recht.

Maar ook dit tegeltje doet weer geen kond van enig bovengemiddeld redeneer vermogen.

Just for the record.

pius | 18-05-13 | 15:59

@Godsammekraken | 18-05-13 | 14:17
He, ik kan plotseling Turks lezen, of is het Arabisch?

frank87 | 18-05-13 | 15:59

@Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:19
In de jaren zeventig /tachtig maakte de 'voetbalsupporters' uit wat er in de stadions gebeurde.
Slap beleid en de escalatie beleid zorgde ervoor dat de hooligans het stadion als hun huis gingen zien met hun regels.. Wie zijn schuld was dat? Juist.
Dat gebeurt nu in wijken. Waarom werden de UIR heer en meester in Somalie? Omdat ze iets van recht brachten. De Nederlandse staat moet de wijken weer in handen nemen en niet benaderen alsof ze een gemiddelde vinex wijk zijn in een plattelands gemeente.

miko | 18-05-13 | 15:58

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:49

Rooskleurig verhaal van je.

Ga jij maar eens in Amerikaanse getto's kijken. Kijken wiens wet daar gehandhaafd word, die van de Staat of van de MS13, de Crips of the Bloods of welke gang dan ook.
En als die taferelen hier in Nederland spelen kun je pas zien of de overheid ingrijpt.

Tot nu toe gebeurt er in de shariadriehoek, hoe vervelend ook, namelijk niet veel wat strafrechtelijk niet door de beugel kan. Mensen aanspreken op straat is vervelend maar niet verboden zolang er geen bedreiging of geweld volgt om iets af te dwingen.

Ook staat er in het stuk in de krant over de shariadriehoek een voorbeeld dat de politie op komt draven bij huiselijk geweld en ondanks tegenwerpingen van baardmensen naar binnen gaat en zijn werk doet.

Ook op het punt van wetshandhaving zit je er naast dus.

pius | 18-05-13 | 15:58

Het is een beetje zoals onze koning graag jaagt; in zijn achtertuin met een groot hek eromheen waarbinnen dan kansloze zwijntjes worden losgelaten.

Shareholder II | 18-05-13 | 15:56

@Watapatja | 18-05-13 | 15:47
Je mist het punt. Het zijn allemaal Amerikanen. Ze wonen er als Amerikaan tussen Amerikanen. En dat geldt voor de Amerikanen van Nederlandse afkomst in Michigan net zo goed als de Amerikanen van Ierse afkomst in Queens en Brooklyn, de Amerikanen van Koreaanse afkomst in Koreatown, de Amerikanen van Cubaanse en Puertoricaanse afkomst in Miami.
Het zijn allemaal Amerikanen. And they feel it.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:56

-weggejorist-

Willie de Koning | 18-05-13 | 15:56

Ik woon in een Turkenbuurt in Nijmegen. Nette Turken willen er niet komen en beslist al niet wonen.
Ik versta al mijn buren niet en zij begrijpen mijn Nederlands niet.

Cerdo | 18-05-13 | 15:55

@Dirrek | 18-05-13 | 15:27
Ouders die zich bemoeien met doorsnee kinderruzies zijn dan ook niet goed wijs.
En als de man als eerste mept had hij in de eerste plaats al opgeladen moeten worden.

miko | 18-05-13 | 15:53

@Schietmijmaarlek | 18-05-13 | 15:45
Als een winkel blijft bestaan zonder klanten dan wordt er meestal geld witgewassen.

rara | 18-05-13 | 15:53

pokkejong | 18-05-13 | 15:31
'Verdunnen' zou inhouden dat er diversiteit in de bevolking van de R'damse wijken te bespuren is.
Dat is niet de R'damse situatie.
Dat is ook niet het plan van dit project. Het staat leuk geschreven op de site van Stebru, maar het is al bekend wat het plan is: het project is bestemd voor de turken. Niet voor de autochtoon NL-se Rotterdammers.

In je pleidooi over verdunnen heb je gelijk. Maar die kritiek moet je richten tot Aboutaleb burgmeester R'dam, tot Stebru en die turk die eigenaar is van Izah, en hun turkse politieke 'vrienden' in de deelgemeenteraad daar in R'dam Zuid.
Doe je dat, dan ben ik de eerste die je applaus geeft.

Segregatie = racisme.

gaffelbaard | 18-05-13 | 15:53

@miko | 18-05-13 | 15:45

Assimilatie is Onmogelijk. Juist als je kijkt naar de VS. het enige wat je kan doen is de wetten handhaven voor iedereen en dat doen ze. Cultureel is het een heel ander verhaal.

Het verschil is wel dat de Amerikaanse minderheden zich min of meer amerikaan voelen en de salafistische moslims zich geen Nederlander voelen.

Dat is een significant verschil.

pius | 18-05-13 | 15:51

@WirMachenMusik | 18-05-13 | 15:39
Recht dooor historie??
Wat een kul argument. Laten we dan de papen maar weer de macht geven want die waren er voor de refo's
En anders de germaanse godsdiensten.

miko | 18-05-13 | 15:51

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:49
Alweer mee eens.

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:51

Hallo Ebru !

Eshek | 18-05-13 | 15:51


pius | 18-05-13 | 15:38 |
Ik lees niet?
Jij weigert om argumenten te geven, je ziet niet eens de domheid van jezelf als je schrijft' de autochtoon moet maar verhuizen en in witte wijken gaan wonen' . Zelfs dan zie je niet hoe krom dat is.
Ik laat je lekker in je Islam sop gaar koken en hoop dat je ooit een dochter krijgt die met een cultuurverrijker te scooter thuiskomt.
Succes alvast!

irma zonderboezem | 18-05-13 | 15:50

Gelegaliseerde getto vorming,wat wil je nog meer!
Ik zeg het al een tijdje maar getto vorming in zo een klein landje gaat voor GIGANTISCHE problemen zorgen!

BlackCurry | 18-05-13 | 15:50

@pius | 18-05-13 | 15:44
Het gedeelte met rechters die door de Staat aangesteld worden, het gedeelte dat rechtsgelijkheid biedt, het gedeelte met toetsbare wetten, het gedeelte dat rechtszekerheid biedt, hoger beroep biedt enzovoort, dat gedeelte ontbreekt nog.

Het gedeelte van de Sharia dat mensen aanspreekt en erger als ze niet aan islamitische wetten voldoen bestaat vandaag al. In de Schilderswijk.

Sharia kan heersen zonder dat het een geinstitutionaliseerde zaak is. Dat punt negeer je, voor het gemak.

rara | 18-05-13 | 15:50

Ah, tolerantie is tegenwoordig éénrichtingsverkeer, blijkbaar.
.
Dat is al heel lang zo Quid. Hoezo moeten alle West-Europese landen multicultureel zijn en is Afrika alleen voor de Afrikanen (volgens links-correcten)??? Dat is echt niet nieuw.

Hans Hillen | 18-05-13 | 15:50

@Watapatja | 18-05-13 | 15:20
Best veel tijd door gebracht in de belt maar buiten ongevraagde raad kwam het daar niet. verstikkend zeer zeker. Maar wel wat minder agressief. Geen appels met peren vergelijken. Verder heb ik ook in de steden weinig last van de sharia.
Maar ja ik loop ook niet zuipend ,rokend en vretend over straat. Dat hebben mijn ouders me al geleerd dat het niet netjes is.

miko | 18-05-13 | 15:50

@Watapatja | 18-05-13 | 15:44
Dat weet je als je daar gaat wonen.

Blijft staan dat het hier nog altijd om Nederlanders gaat waar je verder geen last van hebt en harde werkers zijn.

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:49

@pius | 18-05-13 | 15:41
In die wijken dus niet. Of dacht jij dat "buurtvaders" iets anders zijn dan mutaween? Of dat jij in die wijk als vrouw ongesluierd kan rondlopen, of een blikje bier kan drinken? Denk jij dat er in die wijken ook maar 1 bewoner zich iets aantrekt van de Nederlandse wet en dat er ook maar 1 ambtenaar of politieagent in die wijken de wet handhaaft?

In de VS is de verbindende factor tussen alle groepen, (hoe gesegregeerd verder ook) de wet en met name de Bill of Rights. Die wordt door al die groepen omarmt want dat is de voornaamste reden dat zij of hun voorouders naar de VS zijn geëmigreerd.
Alweer: Apples & Oranges.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:49

@Watapatja | 18-05-13 | 15:34 | + 0
Patje2011 | 18-05-13 | 15:30 |
Waar zie jij dan verschillen. Migratie verloopt wereldwijd volgens dezelfde patronen. Verdiep je eens in Hofstede.

En het is leuk en aardig dat je zegt dat ik moet relativeren en mijzelf moet verdiepen. Is wel heel makkelijk als je mijn kennis niet kent.

Daarbij ga jij uit van statische patronen, maar als dat zou zijn dan zouden we in de toekomst kunnen kijken en dat is niet het geval.

Rest In Privacy | 18-05-13 | 15:48

Stormageddon | 18-05-13 | 15:41 |
En er woont geen Amerikaan tussen. Je bent er overduidelijk nog nooit op bezoek geweest.

Watapatja | 18-05-13 | 15:47

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:41
Zo is dat.

Ik heb familie in Australië wonen. Hetzelfde verhaal.

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:47

Zou je ook een eigen wijk voor blanke boven-modaal-verdieners met een universitaire opleiding op mogen richten?? En dat daar dan geen anderen mogen wonen? Of is dat nou net weer verboten?

Hans Hillen | 18-05-13 | 15:47

Leven in een stad, het heeft wat.
Ik zag laatst een Marokkaan rochelen op de straat. Ik was benieuwd, en liep terug. Er dreven allemaal rode draadjes in.

De Dansende Kater ® | 18-05-13 | 15:45

Ik woon in een oude wijk.
Iedere leegstaande winkel wordt opgekocht door buitenlanders.
Engkapselscheerders, kappers. kebab en broodbakkers, kitschwinkel. avondwinkel. snackbars, naaiatelier
Niet erg.... zou je denken.
Maar als ik er langs loop om naar de super te gaan, zie ik overal ogen boven de half afgeplakte ramen.
Ogen die niet uitnodigen, niet groeten. Alleen kijken.
En in de winkel? Zelden zie je klanten.
Waar doen ze het van???
En nu de zorg aan gaan passen aan een cultuur, die zich op geen enkele wijze heeft aangepast aan onze cultuur.
Een uitkering of soepsidie valt daar niet onder natuurlijk. Prima aangepast. ( kuch)
Maar wat is de volgende stap?
Deze oude wijk dan maar overleveren aan de allochtonen?
Het bejaardenhuis ontruimen..... allochtonen derin?
Zorgpersoneel met hoofddoekjes? (zonder lippenstift uiteraard)
Bidruimtes?
Bemoeienissen van de regering van het land van herkomst?
Ik zie de bui al jaren hangen.
Ga m'n rubberboot op lekken controleren.

Schietmijmaarlek | 18-05-13 | 15:45

Ik vind het op zich geen probleem als Turken, Marokkanen etc. etc. in hun eigen enclaves wonen. Prima zelf. Kan ik ze makkelijker vermijden. Waar ik van baal is dat ze in óns land van óns geld leven. Hetzelfde geldt overigens voor Hollandse tokkie-enclaves en woonwagenkampen. Prima hoor, dat ze bestaan. Maar niet je hand op komen houden mij de rest van Nederland.

Hans Hillen | 18-05-13 | 15:45

@pius | 18-05-13 | 14:25
Ontstaan van de chinese,italiaanse en russische maffia? Juist.
Gelul Pius die wijken zijn al jaren een doorn in het oog van de amerikaanse overheid.
En de verspreiding van gangs heeft veel meer te maken met de mobiliteit van de gemiddelde amerikaan.
Assimilatie is de enige manier om een homogeen volk te krijgen en daar horen aparte wijkjes niet bij.
Hoewel het wel makkelijk is als ze in een eigen wijk wonen. Hoef je later geen aparte gevangenis te bouwen.
nl.wikipedia.org/wiki/Getto_van_Warsch...

miko | 18-05-13 | 15:45

@rara | 18-05-13 | 15:31

Het allesbepalende gedeelte.

pius | 18-05-13 | 15:44

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:39 |
Heb 10 jaar in een art 31 enclave gewoond, hun invloed was overal merkbaar. Ik woon in een seculier land, wens daar geen last van te hebben. Wens ook geen onderscheid te maken, religie doe je achter de voordeur, punt.

Watapatja | 18-05-13 | 15:44

@pokkejong | 18-05-13 | 15:31
Pokkejong doet zijn naam eer aan. Volslagen volidioot.
We hebben juist geen hekel aan diversiteit. Vandaar dat Nederland meer dan 190 nationaliteiten kent.
Daarom is 20 procent van de bevolking allochtoon. Daarom hebben we onze grenzen wagenwijd opengezet.
En toen kwamen we erachter dat we een hoop ellende hadden binnen gehaald. Toen kwamen de harde cijfers over werkeloosheid en criminaliteit onder de niet westerse allochtonen met name. Dat besef is wat u xenofobie en racisme noemt. Het is echter niets meer en minder dan realiteitsbesef. Het is een gezonde en normale een afkeer van narigheid. Heeft niets met diversiteit te maken. Diversiteit kan heel leuk zijn als het twee kanten uitgaat, iets waardevols toevoegt en beide partijen zich gezellig en open en vriendelijk gedragen naar elkaar. Dat doen de vele niet westerse allochtonen helaas niet. Die sluiten zich af voor hun gastland en spugen erop. Gedragen zich crimineel en misbruiken ons sociale stelsel. Ik heb daar een afkeer van ja. Net zo goed als dat ik een afkeer heb van de autochtonen die zich misdragen. Men noemt mij een racist en xenofoob. Mensen als u. Ik noem u een racist.

dream liner | 18-05-13 | 15:42

@ pokkejong | 18-05-13 | 15:31
Ga je die comment nu recyclen bij elk topic over integratievraagstukken? Of heb je ooit ook nog wel eens een originele gedachte gehad?

You-On-A-Gin | 18-05-13 | 15:42

@Watapatja | 18-05-13 | 15:28
Hou toch op, ik heb er familie wonen (19e eeuw geëmigreerd), hebben daar nu een boerderij met 1000 koeien. Er wordt op straat geen Nederlands gesproken en in het economisch verkeer al helemaal niet. Een fatsoenlijke brief in het Nederlands kunnen ze niet meer en als ze hier op bezoek komen dan kunnen ze ons nog net verstaan, maar zelf Nederlands spreken doen ze al generaties niet meer.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:41

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:35

Hier geld ook maar 1 wet toch, of begrijp ik je verkeerd.

pius | 18-05-13 | 15:41

@La Bailaora | 18-05-13 | 15:23
Klopt en nu zijn ze 180 graden gedraaid, die kwezels bij de SP.

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:40

@aardappelninja | 18-05-13 | 15:31

Ik ben net zoals jij tegen alle vormen van parallelle rechtspraak. Van mij moet de overheid dat actief bestrijden als dat zover is. We verschillen daarin absoluut niet van mening.

pius | 18-05-13 | 15:40

Watapatja | 18-05-13 | 15:34 | + 0
Een groot verschil is dat er zonder massa immigratie er geen VS is zoals wij hem nu kennen. Daarbij is de VS gerecreëerd door voorouders van de zelfde immigranten een paar honderd jaar ervoor, en heeft de maatschappij altijd uit grotere verschillende groepen bestaan. Daarbij is het oppervlakte van het land ook van belang.

Rest In Privacy | 18-05-13 | 15:39

@Watapatja | 18-05-13 | 15:20
Kom er nogal eens. Nog nooit lastiggevallen. Alleen moet je de zondagsrust respecteren.

En dan nog iets, het is onze biblebelt.
Nu hebben wij te maken met buitenlanders die hun eigen enclaves hebben danwel willen en aan ons hun gewoontes en religie op willen dringen met toestemming van de politiek en in hun kielzog die downplayers, die weg met ons types, die eigen land en volkverraders.

Dát dus.


La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:39

Watapatja | 18-05-13 | 15:20 |
Hier een berichtje van ene Ginger Ted op Joop als reactie op een soortgelijk bericht als dat van jou. En ik kan dat bevestigen vanuit mededelingen van een nichtje dat vlakbij Staphorst een vacantiebungalow heeft. Niemand valt je daar lastig, zelfs niet als je op zondag in weekendkleding met de fiets een terrasje gaat pikken.
Daarbij vind ik persoonlijk dat gereformeerde Staphorsters meer recht hebben op een reeds eeuwen gevestigde van de meerderheid afwijkende waardengemeenschap dan die vreemde zandhazen met inmiddels honderden moskees in alleen al Den Haag. Al was het maar dat de Staphorsters niet hier zijn vanwege uitkeringen en ons daadwerkelijk herinneren aan het arbeidsethos waardoor we tot een sociaal-economisch topland zijn uitgegroeid.
-------------
Ginger Ted:
"Onzin je kent Staphorst duidelijk niet. De orthodoxe gereformeerden bemoeien zich niet met anders- of niet gelovigen in hun doen en laten. Broeken worden er massaal door vrouwen gedragen, net als rokjes tot ver boven de knie, en gewerkt wordt er ook op zondag. Alleen zijn de verreweg de meeste bedrijven er gesloten op zondag net als in de rest van Nederland. Maar ze lopen inderdaad niet voorop met bedrijven die op zondag ook draaien net als dat ze eer geen koopzondagen hebben. De Staphorsters gaan daarom massaal naar Zwolle en Meppel (en verder) voor koopzondagen en om te werken. Net als de rest van Nederland dat doet als er in hun woonplaats geen koopzondag of draaiend bedrijf is. Maar op zondag kun je je als inwoner wel prima vermaken in de wel geopende horeca, wat grote delen van de bevolking dan ook van jong tot oud doet, zonder aangesproken te worden door de alleen rusthoudende en kerkgaande anderen.

WirMachenMusik | 18-05-13 | 15:39

@pius | 18-05-13 | 15:38
"Je leest niet".

*van stoel rolt wegens lachen

rara | 18-05-13 | 15:39

@Watapatja | 18-05-13 | 15:24
Die kernwaarden zijn al zolang weggerelativeerd dat de overheid zelf niet meer weet wat ze zijn. Bovendien betekent het citeren van dergelijke kernwaarden als politicus dat je niet meer in aanmerking komt voor de elite baantjes.

TunaTown | 18-05-13 | 15:38

@irma zonderboezem | 18-05-13 | 15:29

Je leest niet. En je verbanden zijn zo gefabriceerd en drijven af van de kern van de discussie dat het geen zin heeft daarop te reageren.

Met je welnemen.

pius | 18-05-13 | 15:38

@pius | 18-05-13 | 15:28
Het is niet geïnstitutionaliseerd zoals hier. Het is geen actief overheidsbeleid. Alweer: kijk naar de significante verschillen. En ja, de natuurlijke segregatie is een deel van het succes, maar dan en slechts dan als de wet voor iedereen gelijk is. (Of die wet ook voor iedereen gelijk wordt toegepast en gelijk wordt gevoeld doet even niet ter zake - voor je daar over begint.) Er geldt maar 1 wet, in Harlem en Queens, op Long Island en Staten Island, In Brooklyn en downtown Manhattan.
Apples & Oranges.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:35

pokkejong | 18-05-13 | 15:31 | + -1
Het is maar met welke mensen JIJ omgaat. De Nederlander over een kam scheren is kinderachtig. Nananananaaaaaa.

ikdenkwat | 18-05-13 | 15:34

@Dirrek | 18-05-13 | 15:33
Doen ze al, je moet het gewoon lief vragen.

Dmitri Dmitrievitsj | 18-05-13 | 15:34

Correctie op gaffelbaard | 18-05-13 | 15:32

De tweede link was verkeerd, moet deze zijn: www.pvdarotterdam.nl/weblogs/matthijs/...

p.s. lees ook de reacties van R. Sorensen van Leefbaar Rotterdam. De kritiek van die man verdient meer steun dan hij momenteel krijgt.

gaffelbaard | 18-05-13 | 15:34

Patje2011 | 18-05-13 | 15:30 |
Waar zie jij dan verschillen. Migratie verloopt wereldwijd volgens dezelfde patronen. Verdiep je eens in Hofstede.

Watapatja | 18-05-13 | 15:34

-weggejorist-

Willie de Koning | 18-05-13 | 15:34

Ik lees straks wel verder, maar mijn bier is op, dus het is van eminent belang, dat ik de Gall&Gall vereer met een bezoek voordat ze dicht zijn, met hun Hollandse koopmansgeest van likmevestje.

Wanneer gaan die kloteturken eens een keer bier verkopen ?

Dirrek | 18-05-13 | 15:33

Hey, herinnert u zich nog het integriteitsonderzoek naar de turkse deelgemeenteraad feyenoord?
nieuwsuur.nl/onderwerp/505603-integrit...
Kijk dan. Hier zit Simitci, de eigenaar van Izah die deze turkse ouderenenclave wil runnen, vrolijk bij een pvda bijeenkomst. nieuwsuur.nl/onderwerp/505603-integrit...
Zie je wel, turkse deelgemeenteraden, turkse (ondernemers) achterban, en de rest kan men wel raden.

Segregatie = Racisme

gaffelbaard | 18-05-13 | 15:32

pius | 18-05-13 | 15:23 | | Reageer+ |
Dat dat kon duidelijker. ;)
Je zegt dat er van een shariah (faciliterende) overheid, tot dusverre geen sprake is". Alleen de gedachte al dat dit in de toekomst eventueel tot de mogelijkheden zal behoren vind ik al beangstigend en daarom, in de kiem smoren die fundamoslims.
Bol heeft zojuist mijn nieuwe muis geleverd, worden m'n tegels wellicht ook minder brak van.

aardappelninja | 18-05-13 | 15:31

@CornholioNL | 18-05-13 | 15:23

LOL.

Ik heb ook een stuk meer sympathie voor jou gekregen sinds ik het van jou weet. Ik zal je ook nooit meer uitschelden vanaf nu. Zo gaan die dingen.

Fuck de ratio.

pius | 18-05-13 | 15:31

@pius | 18-05-13 | 15:29
Goed, dat ene gedeelte van de Sharia is nog niet aanwezig. De rest al wel.

rara | 18-05-13 | 15:31

Nederlanders zijn traditioneel laffe xenofobe jaloerse mensen met een hekel aan diversiteit. Hoe meer we dat weten te verdunnen met invloeden van buiten af, hoe gezonder het hier wordt.

pokkejong | 18-05-13 | 15:31

Watapatja | 18-05-13 | 15:28 | + 0
T spijt me, je vergelijkt appels met peren, de VS kan qua cultuur, immigratie, en geschiedenis niet vergeleken worden met het Nederland vanaf de jaren 50.

Rest In Privacy | 18-05-13 | 15:30

We zullen zien wat de oost Europeanen er van vinden in de afrikanerplein.

ikdenkwat | 18-05-13 | 15:30

@Watapatja | 18-05-13 | 15:24 |

Het is nog erger. In principe zijn alle drie de machten instrumenteel voor het handhaven van de rechtstaat en alle drie laten het liggen. Zo lang de gevestigde politiek niet omver geworpen wordt, of in andere woorden de huidige corrumpterende politieke hydra niet uit de drie machten wordt verwijderd, zal de Nederlandse rechtstaat zich verder bewegen naar de ondergang. De burger is aan zet.

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:30

@Watapatja | 18-05-13 | 15:20
Ik heb 5 jaar in Kampen gewoond, de hoofdstad van de zwarte kousen. De gristenen vonden me een ongelovige hond, en ze mochten niet met mij omgaan van de dominee. Was geen probleem, ben nooit beschimpt, lastiggevallen, bespuugd of uitgescholden. Zij gingen op zondag naar de kerk, wij gingen naar het strand. Was een leuke tijd.

rara | 18-05-13 | 15:30

Nabrandertje dan: ik heb 1 aflevering gezien van die real life soap op Urk over de manier van leven van die gasten. Een woord: brr.

Dirrek | 18-05-13 | 15:29

@aardappelninja | 18-05-13 | 14:54
Dan stel ik voor dat we met ze mee gaan!

VanBukkem | 18-05-13 | 15:29

pius,
'De sharia heerst pas ergens als hij door de overheid erkent en ondersteunt word. Daar is geen enkele aanwijzing voor'

Daar zullen de meisjes die door eerwraak om het leven zijn gekomen het mee eens zijn!
Waarom wil jij niet zien wat ieder weldenkend mens wel ziet?
Omdat je een paar mocro's leert boetseren op je werk? Is dat het? Ik haal ook mijn groente vaak op de haagse markt bij ' buitenlanders'
Niks mis mee, maar het gore tuig dat als een olievlek steeds grotere gebieden onveilig maakt en straten zoals die sharia3hoek, dat vind ik alle perken te buiten gaan. En dat vinden gelukkig steeds meer mensen zodat er misschien ooit iets aan gedaan gaat worden.

irma zonderboezem | 18-05-13 | 15:29

@rara | 18-05-13 | 15:26

Nee.

Want je hand word er pas afgehakt nadat een rechter daartoe besloten heeft.

Weer mis dus.

pius | 18-05-13 | 15:29

neemjemoederindemali | 18-05-13 | 15:21 lol

Dirrek | 18-05-13 | 15:28

Stormageddon | 18-05-13 | 15:22 |
Alvorens je allerlei dingen roept, verdiep je in het gebied. De voertaal in de kerken is Nederlands bijv. Ben er geweest, voelde alsof ik in het Nederland van mijn opa en oma verkeerde.

Watapatja | 18-05-13 | 15:28

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:22

In de VS ook. Daar zaten ook alle Ieren bij elkaar en Italianen etc.

En ook vandaag is er in veel steden sprake van een enorme segregatie. Segregatie is juist de pijler van het vermeende succes van de Amerikaanse integratiepolitiek.

Verder heeft het toepassen van spreidingsbeleid in Amerika voor nationaal transport van de gangcultuur gezorgd dus geen Amerikaanse beleidsmaker met enig verstand die daar nog aan begint.

En wat moet je dan, wat zijn dan de alternatieven.

Zeg jij het maar.

pius | 18-05-13 | 15:28

rara | 18-05-13 | 15:11 Nog eentje dan en dan kap ik ermee: lang geleden in Den Haag, ergens daar richting de Hobbemastraat zeg maar, krijgt een Nederlands jongetje of meisje ruzie met een Turks leeftijdgenootje. Loopt een beetje hoog op, ouders komen naar buiten, Nederlandse vader, Turkse moeder. Loopt ook hoog op, man geeft Turkse vrouw een oorvijg. Lang verhaal kort: diezelfde nacht moest het Nederlandse gezin onder politiebegeleiding hun woning verlaten vanwege dreigementen van die Turkse familie. Dus politiek gezien was het destijds een keus om de Nederlanders uit hun buurt af te voeren, omwille van hun veiligheid. En niet om de Turken even terecht te wijzen dat het niet gebruikelijk is om je gastheren dood te wensen. Ik zeg het niet helemaal juist de zin hiervoor, maar hier heb je een situatie geschapen waar we anno nu de vruchten van plukken. Hier en daar worden we het nu een klein beetje zat en gaan we zeiken over Turkse buurtjes, bejaardentehuizen whatever, maar we zijn 40 jaar te laat.

Dirrek | 18-05-13 | 15:27

@Stormageddon | 18-05-13 | 15:22
Zo is het helemaal natuurlijk. En dan die apartheid die men in Zuid Afrika zo verafschuwde, hier lopen te verdedigen met 'hullie doen het ook', met ook nog eens oneigenlijke argumenten, zoals je in je comment al aantoont.

La Bailaora | 18-05-13 | 15:27

@pius | 18-05-13 | 15:15
Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die gaat over de manier waarop men zich moet kleden, wassen, gedragen en pissen. En in de Schilderswijk wordt men nu op straat aangesproken op de basisplichten van de Sharia.

Sharia is geen wetboek van strafrecht, het is een lijst met Islamitische geloofsbepalingen.

rara | 18-05-13 | 15:26

Sinds jaar en dag heeft Den Haag speciale wijken en zelfs in de buurt een hele gemeente voor oude Haagse kak. Deze mensen en dus ook de wijken hebben een eigen karakter, met speciale winkels, koffiehuizen en voorzieningen voor deze groep, zoals een Haagse countryclub, tennisverenigingen en sociëteiten. Om lid te worden van deze voorzieningen geldt uiteraard een strenge selectie om te voorkomen dat mensen van buiten de ciulturele groep lid worden. Er wordt een eigen dialect gesproken.

Dmitri Dmitrievitsj | 18-05-13 | 15:25

Ah, Rotterdam heeft al een moskee met de hoogste minaretten van Europa en nu krijgen we dit.

En dan dit argument:

'We willen vooral ook een brug slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen,' zegt Izah-directeur Adem Simitici.

Manmanman.

Zal volgende week eens even uit gaan zoeken uit welke koker dit bezopen plan komt (Karakus (Turk) PvdA is wethouder van wonen en ruimtelijke ordening) en welke partijen met dit voorstel akkoord zijn gegaan. Of is het er nog niet door?

Dat lijkt me aannemelijk omdat ik Leefbaar Rotterdam, (samen met de PvdA 14 zetels behaald in 2010, maar niet in het college) hierover nog niet heb gehoord en die hadden zeker aan de bel getrokken.

Het huidige college bestaat uit de PvdA, VVD, D66 en het CDA.

Volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen. Dat ze weggevaagd mogen worden.

La Vie En Rose | 18-05-13 | 15:25

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:19 |
Je benoemt de kern van het probleem. Onze slappe overheid draagt onze kernwaarden niet uit, laat staan dat ze handhaaft.

Watapatja | 18-05-13 | 15:24

@pius | 18-05-13 | 14:58

Sinds ik weet dat je ook RotterdammerT bent zit ik toch regelmatig plusjes uit te delen, terwijl ik het (vaak) helemaal niet met je eens ben, vreemd...

CornholioNL | 18-05-13 | 15:23

Integratie en 'mee doen' zijn overheids- en universiteits-leugens. Eigen volk eerst, dwz voor de Turken wel te verstaan, de autochtonen blijven notoire racisten op DNA-niveau en moeten hard worden aangepakt.
.
www.sleutelstad.nl/public/images/47957...

Prof. Dr. Ir. Toeter | 18-05-13 | 15:23

@Watapatja | 18-05-13 | 15:08
De SP heeft dat ooit eens gewaagd, in een rapport begin jaren '80. Na intimidatie van de rest van links Nederland hebben ze er nooit meer iets over durven te zeggen, althans niet en publique. Daar heb je dus niets aan. Geert krijgt dagelijks hoon over zich heen, maar die laat zich niet intimideren.

La Bailaora | 18-05-13 | 15:23

@aardappelninja | 18-05-13 | 15:21

Wat gebruik ik? En wat smoor je in de kiem, en hoe?

Ik begrijp je niet.

pius | 18-05-13 | 15:23

@Watapatja | 18-05-13 | 15:05
Met dit verschil dat Michigan en Wisconsin leeg waren. Er was geen oorspronkelijke bevolking (meer), geen steden, geen sociaal vangnet, geen subsidies, geen (sociale) infrastructuur.

Als je parallellen wilt trekken is het ook wel handig om ook de significante verschillen te benoemen. Uiteraard val je terug op je eigen gemeenschap en op familiebanden als er verder niks is. Dat gold niet alleen voor de Nederlandse immigranten, maar alle migranten naar de VS.

Ga nu eens kijken in de meest Hollandse gemeenschappen in Michigan. Er wordt geen Nederlands gesproken, hooguit kunnen ze nog een statenbijbel lezen, maar verder zijn ze Amerikaanser dan Amerikanen.

Maar dat is hier niet de hand: hier wordt doelbewust een enclave gecreëerd, actief apartheidsbeleid.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:22

meneer Q | 18-05-13 | 15:10 |
"Waar blijven onze linksche rakkers nou..."
------
Die beweren in grotendeels nog altijd dat het allemaal de schuld van Wilders is. Althans de PvdA en SP doen het nu naar aanleiding van de Trouw-reportage van hieronder, voorkomen alsof ze altijd al gewaarschuwd hebben voor het gevaar van sharia-enclaves. (Wie had dat niet verwacht?)
Maar er komt wel beweging. Zelfs op Joop zie je in bijna de helft van de reacties (op de Trouw-reportage) meningsuitingen die feller zijn dan die waarvoor ik twee jaar geleden daar nog een permaban kreeg.
Alhoewel de andere helft daar nog vindt dat er niets mis is met sharia-enclaves.

WirMachenMusik | 18-05-13 | 15:21

pius | 18-05-13 | 15:13 | | Reageer+ |
In de kiem smoren is mijn devies in deze. Dat je het tot dusverre gebruikt vind ik al verontrustend genoeg.

aardappelninja | 18-05-13 | 15:21

@Dirrek | 18-05-13 | 15:09

Ghehe, in die jaren was het nog toegestaan om Antillianen te voederen op een schoolplein? (grapje)

neemjemoederindemali | 18-05-13 | 15:21

@Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:19

Ik zeg niets anders dan jij in deze. Ik ben absoluut tegen elk alternatief rechtssysteem en al helemaal tegen de sharia aangezien dat een achterlijk en inhumaan systeem is naar mijn mening.

We zijn het eens hoor.

pius | 18-05-13 | 15:21

@Treurig varken | 18-05-13 | 14:42

Goh, tegen de tijd dat ik met pensioen mag (als dat nog bestaat met de VVD aan de macht) mag ik blij zijn als ik dat ook krijg, alleen zijn u en ik dan waarschijnlijk al tegen de 70 jaar oud, wat een fantastisch land is dit toch!

CornholioNL | 18-05-13 | 15:21

Langzamerhand komen zo hele wijken in handen van islamisten. De overname gaat traag, maar gestaag. Hele gaza wijken gaan ontstaan, waar je als Nederlander, in je eigen land, niet meer in kan. Mag misschien officieel nog wel (wordt ook anders wanneer Sharia daar een feit is), maar geen verstandig mens die er dan nog vrijwillig heen gaat. Dus zelfs als het officieel niet zo is, is het feitelijk geen Nederland meer.

La Bailaora | 18-05-13 | 15:21

Watapatja | 18-05-13 | 15:05 | + 0
Bedankt voor het mooie stuk, maar ik vind niet dat je de situatie en het tijdsgewricht in de VS kan vergelijken met die van Nederland. En ja het is logisch dat mensen met dezelfde achtergrond elkaar opzoeken, maar ik vind niet dat dit aangemoedigd moet worden door het overkoepelende orgaan.

Rest In Privacy | 18-05-13 | 15:21

En Dhr. Erdogan vind dan natuurlijk dat deze wijk onder Turks gezag komt. Een schande, terwijl Nederlandse (les autochtone) ouderen uitgekleed worden terwijl zij hun leven lang gewerkt en gespaard hebben. Nee, voor hun geen mooie wijkjes met alles erop en eraan. Nee, zij worden vaak onder erbarmelijke omstandigheden weggestopt in sterfhuizen, die zij dan bejaardentehuizen noemen. Nee, Turkse oudjes verdienen het paradijs, Nederlandse oudjes daarentegen de hel.
Het is toch goddomme walgelijk! Maar 1 ding staat vast, Nederland is allang de schaamte ver voorbij.

T. Hendriks4707 | 18-05-13 | 15:21

rara | 18-05-13 | 15:11 |
Ga eens op bezoek in de Nederlandse bible-belt, kun je kennismaken met de refo-sharia.

Watapatja | 18-05-13 | 15:20

@Bakito | 18-05-13 | 15:13
Als een kromzwaard een zeis is dan is het wel de zeis van Magere Hein.

Laat die moslims maar naar Brussel gaan. Dan zijn wij van ze af.

rara | 18-05-13 | 15:19

@pius | 18-05-13 | 15:05 |

Of wanneer zo'n overheid een vacuum laat ontstaan door niet te handhaven en aanwezig te zijn. Precies wat nu in sommige delen van het land langzaam aan het gebeuren is. Als een rechtstaat zichzelf niet naar alle geledingen van de samenleving afdwingt is die verloren. Precies wat zich nu voltrekt.
.
Er mag in een goed functionerende samenleving best wat bewegingsruimte zitten in beleid maar nooit in "the founding principles" van die samenleving. Onze rechtstaat (waar al bar weinig van over is) is zo'n "founding principle". Elke schijn of blijk van een concurrerend rechtsysteem moet ten koste alles direct de kop in worden gedrukt.
.
Wanneer erosie de vrije loop gelaten wordt is het niet meer te stoppen. Elk vergoeilijkend en toedekkend woord ten spijt. Elke keer als het woord Sharia valt kan er slechts een statement worden afgegeven.
.
"De Sharia is in Nederland illegaal, onwenselijk, en zal te vuur en te zwaard door alle drie de machten bestreden worden."
.
Zo lang dat antwoord niet wordt afgegeven duurt de erosie voort en zal de Sharia leven. Zeker wanneer groepen met affiniteit voor dit soort wetten wordt toegestaan zich nog verder te seggregeren van de samenleving.
.
Laat dit alles nou precies hetgeen zijn wat zich in Nederland, in Europa aan het afspelen is.

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:19

Op de Jacob Catsstraat in 010 noord staat al jaren een Turks bejaardentehuis. Nederlands oudje? Wegwezen. Surinaams omaatje? Jammer maar helaas. ETC. Soms word ik daar wel eens pissig om.

bello | 18-05-13 | 15:18

-weggejorist-

Vicksel | 18-05-13 | 15:18

Jackanders | 18-05-13 | 15:11 |
Onbegrijpelijk, aangezien ze beweren de politiek te volgen. Maar ja, dit onderwerp is gegijzeld door rechts en links is de veroorzaker. Het idiote is dat rechts deze gastarbeiders naar Nederland haalde, terwijl links vocht voor eigen werkgelegenheid. Speelt nu weer met de Moe-landers. Rechts verdient klauwen met geld aan de nieuwe slavernij.

Watapatja | 18-05-13 | 15:18

@Bakito | 18-05-13 | 15:13

Die nationalisten die tegen de sharia zijn maar hem maar al te graag toepassen op andersdenkenden?

Die bedoel je?

pius | 18-05-13 | 15:16

Zolang ze alles zelf betalen waarom niet? Moet de belastingbetaler meebetalen dan graag iemand anno 2020 met een busje vol explosieven in parkeergarage onder de wijk

johnyd0223 | 18-05-13 | 15:15

@rara | 18-05-13 | 15:11

Zo blind als jij. De Sharia is een rechtssysteem met een rechter en straffen binnen een bepaald kader. Dat is dus niet aan de orde zoals ik al zei.

pius | 18-05-13 | 15:15

Komt er een hoge muur omheen?

welbesnedengeenm | 18-05-13 | 15:15

Kunnen de bouwvakkers eindelijk weer eens aan het werk, gaat iedereen hier over de rooie.

hatari | 18-05-13 | 15:14

@aardappelninja | 18-05-13 | 15:10

Dat is een ander verhaal. Maar ook dat is nog niet aan de orde. Ik ben voor handhaving van de Nederlandse wet en het tegengaan van alternatieve vormen van rechtspraak. Daar ligt mijn grens.

Maar zoals ik al zei, er is geen sprake van tot dusverre.

pius | 18-05-13 | 15:13

@rara | 18-05-13 | 15:08
Kromzwaard is een soort zeis, vergelijkbaar met de hooivork.

Ik zie moslims eerder naar Brussel trekken om de ondemocratische EU omver te gooien, dan hollandse nationalisten. Dat is veel geschreeuw en nul wol, dat is inmiddels gebleken.

Bakito | 18-05-13 | 15:13

aardappelninja | 18-05-13 | 15:10 |
Londen noemen we dat dorp hier. Eikel.

aardappelninja | 18-05-13 | 15:12

@pius | 18-05-13 | 15:05
Op het moment dat rokers op straat worden aangesproken, op het moment dat meisjes commentaar krijgen als hun rokje te kort is, op het moment dat homo's weggepest worden, op al die momenten heerst de Sharia. Ze heerst vandaag al.

Hoe blind kan een mens zijn?

rara | 18-05-13 | 15:11

@Watapatja | 18-05-13 | 15:08
Dat weten er niet zo veel, of ze willen het niet weten. Kan ook.

Jackanders | 18-05-13 | 15:11

Kan dat moslim fundamentalisme niet gewoon ondergronds gaan? 1.80m diep tussen 6 planken lijkt me een prima plek voor dit soort lieden.

Jeroentjen | 18-05-13 | 15:11

Zie het als een pokerspel, binnenkort gaat een van de spelers zijn hand overspelen de ander gaat all-in. Ik zet mijn geld op de Nederlander. De rek gaat er uit beetje bij beetje.

pajans | 18-05-13 | 15:11

pius | 18-05-13 | 15:05 | | Reageer+ |
Wanneer de overheid de shariahsering geen strobreed in de weg legt of kan leggen, heerst ie al. Daar is geen actief faciliterende overheid voor nodig. Daar kunnen ze je in bijvoorbeeld London of Parijs wel iets over vertellen.

aardappelninja | 18-05-13 | 15:10

Waar blijven onze linksche rakkers nou; ze hadden indertijd 'n grote bek over "Zuid-Afrika"; zwarten werden toen apart gezet, hetzelfde gebeurd nu hier TEGEN blanke Nederlanders.

meneer Q | 18-05-13 | 15:10

Geuzenlied anno 2013
-------

Ik wil mijn land terug, gewoon, mijn eigen land
Met de waarden en de normen
De handelsgeest, de eigenwijsheid
Die het karakter van ons volkje vormen
-------
Ik wil mijn stad terug, gewoon, mijn eigen stad
Waar ik ben opgegroeid, een fijne jeugd heb gehad
Zonder dat ik struikel over vreemdelingen
Die mij hun cultuur opdringen.
-------
Ik wil mijn overheid terug
Gewoon, mijn eigen overheid
Die haar eigen volk beschermt
Niet achterstelt tegenover een dominante minderheid
-------
Ik wil mijn baan terug, gewoon, mijn eigen baan
Die ik jaren heb vervuld, die nu is weggegeven
Aan goedkoper personeel, van buitenlandse afkomst
Of vraag ik nu te veel?
-------
Ik wil mijn land terug, gewoon, mijn eigen land
Waar ik zo veel van houd, waarvoor ik vechten wil
Ik wil mijn land terug, mijn eigen land terug
En als het even kan, een beetje vlug!!
---
Door:
Willemientje

WirMachenMusik | 18-05-13 | 15:10

Een Turkse groentenboer die tevens slager, garage en reisbureau is wordt beschimpt. Jij mag wel en ik Nederlander mag alleen slager zijn. Bollocks. De Karwei/Gamma/Praxis bouwmarkt verkoopt ook fietsen en plantenzooi en witgoed. Ieder pakt z'n stukje van de markt. Alleen een Turk is slim genoeg om te zien dat het kan. Een Nederlander is op maandag dicht en sluit zaterdag om 16:00 z'n deuren.

Nog effe wat, in 1975 ongeveer stroomde Suriname leeg en woonde ik in wat nu de shariadriehoek is en liep het vol met Surinamers. Kwam ik voor het eerst bij een Surinaams klasgenootje thuis, werd ik in de bank gedrukt en kreeg gelijk een bord eten. Op mijn school zaten van die blanke tokkies en die gooiden hun brood naar de Surinamers en riepen: ga terug naar je eigen land.
Qua gastvrijheid hebben Nederlander niet de beste reputatie. Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval elkaar een beetje opzoekt. Enfin, ik lul ook maar wat. Ik moet eigenlijk boodschappen doen.

Dirrek | 18-05-13 | 15:09

@Bakito | 18-05-13 | 14:58
De verontruste burgers voeren de Sharia in, in hun wijk. Logisch, maar wel beangstigend.

rara | 18-05-13 | 15:08

dani7902 | 18-05-13 | 15:05 |
De SP waarschuwt hier al jaren voor, al voordat Greet in beeld was.

Watapatja | 18-05-13 | 15:08

Die Neue Ordnung begint wel door te zetten, tis net alsof Adolf gewonnen heeft maar dan anders, mankeert er nog maar aan, dat die Holländer nicht abtransportiert nach Polen werde als toendertijd in het oorspronkelijke plan der Führer, gaan op zoek naar de verschillen National Linksch und International Linksch m.b.t. Volksverhuizingen tog?. By the way luitjes niet gaan godwinnen wie er meer naar Polen gingen. (swarte humor)

william7055 | 18-05-13 | 15:08

@Baarmaak | 18-05-13 | 14:43
Met dit verschil dat de Randstad het thuisland voor de islamitische minderheid wordt. Met dank aan de corporaties, de door de PvdA(partheid) gecontroleerde gemeenteraden.

Stormageddon | 18-05-13 | 15:08

Plaatsen ze dan ook van die mooie witte borden met : Muslim Viertel ?

nielsjuuh23 | 18-05-13 | 15:07

Was die meneer in Syrie van de 11 nekschoten ook zo n Sharia jongen.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-13 | 15:07

@Hobbykip | 18-05-13 | 15:02 Nee, niet betalen, wel bepalen.
Betalen daar zijn wij toch voor?!

Treurig varken | 18-05-13 | 15:06

@rara | 18-05-13 | 15:03

De sharia heerst pas ergens als hij door de overheid erkent en ondersteunt word. Daar is geen enkele aanwijzing voor.

pius | 18-05-13 | 15:05

Ik heb de tweede wereldoorlog niet meegemaakt, maar ergens begint iets van verlangen te groeien.

Byter | 18-05-13 | 15:05

Patje2011 | 18-05-13 | 14:59 |
Leer eerst eens relativeren en kijk naar de werkelijke cijfers. Op basis van die aantallen gericht lange termijn beleid ontwikkelen en ook uitvoeren. Doen we dat niet krijg je Amerikaanse toestanden.

www.amerika.nl/cms/integratie/e107_plu...

Watapatja | 18-05-13 | 15:05

Ik kijk hier echt niet van op want we worden er al jaren voor gewaarschuwd alleen die linkse nazi/racist/facis roepers doen net alsof t niet gebeurt.

dani7902 | 18-05-13 | 15:05

Ik mag aannemen dat deze "kwetsbare" groep niet wordt blootgesteld aan pyama- en washanddagen? Die wens je niemand toe. Dat "we" dat laten gebeuren bij onze eigen ouderen betekent niet dat deze mensen ook zo'n lot verdienen.
.
Weg met ons!

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:04

Weer een prachtig stuk van Johnny, Hulde!

Nicky Balboa | 18-05-13 | 15:04

Voor je het weet heb je ook een China Town, een Little Italy een Korea Town, een Diamant District met voornamelijk Joden en dan is het in NL net als in New York

De Veerboot | 18-05-13 | 15:04

@pius | 18-05-13 | 14:59
Correct. Ik heb niet meer dan zeer sterke aanwijzingen, zoals de Schilderswijk.

rara | 18-05-13 | 15:03

Ik mag hopen dat Erdogan dit gaat betalen?

Hobbykip | 18-05-13 | 15:02

En dan zeggen ze dat wij imperialistisch zijn?

Hobbykip | 18-05-13 | 15:01

@rara | 18-05-13 | 14:53
Bijvoorbeeld. Of huize Godverdegodver. In ieder geval met hele hoge muren met prikkeldraad(tegen de boze buitenwereld!) En supersnel internet.

VanBukkem | 18-05-13 | 15:01

@Meeroever | 18-05-13 | 14:55 |

Ik lach me al rot met deze samenleving. Talloze groepen met gedrag dat niet past in de Nederlandse samenleving.
.
Als ik dan denk aan de politieke oplossing hiervoor, het slopen van de Nederlandse samenleving en de Nederlander in plaats van het niet passende gedrag van nieuwkomers, kom ik niet meer bij.
.
Humor van de bovenste plank....

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 15:00

Wel handig voor al die Turkije vakantiegangers. Hoeven niet meer met het vliegtuig voortaan.

miereneukert | 18-05-13 | 15:00

@Uw Verzekeringsadvis | 18-05-13 | 14:54

Geen idee collega;)

pius | 18-05-13 | 14:59

Pff, ik krijg minkudo's omdat ik het een goed plan vind. Ben benieuwd hoe leuk het wordt als de integratiewaanzin nog 20 jaar doorgaat en mijn ouders in het bejaardenhuis zitten. "nee, die hoek daar zitten meestal de Turken, jouw ouders zitten hier links".

Arjan | 18-05-13 | 14:59

@rara | 18-05-13 | 14:51

Daar heb je geen enkel bewijs voor.

pius | 18-05-13 | 14:59

Het is leuk en aardig, dat er in de tweede kamer erover gepraat word en dat het internet explodeert van ongenoegen. Maar dit alles heeft jammer genoeg geen nut. Wat kunnen wij als Nederlanders nu echt doen om de kolonisatie van ons land en het weggooien van onze leefstijl en cultuur te verhinderen?

Rest In Privacy | 18-05-13 | 14:59

@Jackanders | 18-05-13 | 14:47

LOL@feynerbache

Dat is niet mogelijk Jack. Want Zuid is al feynerbache en Galatasaray en nador en Somalie , etc etc. Maar Feyenoord zal altijd Feyenoord blijven.

pius | 18-05-13 | 14:58

@rara | 18-05-13 | 14:56
Waar heb ik het over anarchisme? De staat faalt, verontruste burgers vullen die leegte. Geheel logisch.

Bakito | 18-05-13 | 14:58

Simpelste idee: alleen maar sociale uitkeringen (WW, bijstand WAO) verstrekken aan oorspronkelijke autochtonen.
Als je geen overlast wil hebben van ratten en kakkerlakken, moet je gewoon zorgen dat ze geen eten kunnen vinden in je huis.

King of the Oneliner | 18-05-13 | 14:58

@Bakito | 18-05-13 | 14:54
Anarchisme is een mooi ideaal, helaas is de mensheid er nog niet aan toe. Als je dat niet snapt dan is dat een teken dat ik gelijk heb.

rara | 18-05-13 | 14:56

Als het gaat om oudere Turken, waarvan je integreren niet meer kunt verwachten, en waarbij de dood al spoedig op de stoep staat, dan kan ik me er niet druk om maken.

Sowieso gaan we nog lachen met bejaardentehuizen. Talloze groepen die niet passen in de huidige "Nederlandse" tehuizen.

Meeroever | 18-05-13 | 14:55

Ik dacht al, wat is het rustig bij de zwaardpunt van de islam. Maar iedereen zit hier hahahaha. maar eh, in Den Haag heb je toch al Chinatown ? En Chinese handelshuizen, omdat die niet drie dagen per week dicht zijn en vanaf 16:00 telefonisch onbereikbaar, want borrel of kind van de creche halen ?

Dirrek | 18-05-13 | 14:55

@pius | 18-05-13 | 14:49
Over blank tuig hoe zou het met de familie de Nie zijn, kwamen ook uit de Schilderswijk dacht ik.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-13 | 14:54

Nog een paar jaar en de sociale voorzieningen hier bestaan niet meer. Moet je eens opletten hoe snel al die Nieuwe Nederlanders de imperiaal volgestapeld hebben en of als sprinkhanen naar andere gebieden trekken of weer terug gaan waar ze oospronkelijk vandaan kwamen. Elluk nadeel heb z'n voordeel.

aardappelninja | 18-05-13 | 14:54

@rara | 18-05-13 | 14:51
Mooi hoe mensen er toch langzaam achter komen dat de staat onze veiligheid niet meer kan garanderen en mensen het recht in eigen hand nemen. Het geweldsmonopolie wordt tegenwoordig over het algemeen enkel nog ingezet tegen onschuldige burgers.

Een goede ontwikkeling om een verandering teweeg te brengen.

Bakito | 18-05-13 | 14:54

Die wijken hebben we allang in de steden, in Utrecht bijvoorbeeld, Kanibaleneiland en Klein Turkije b.v.

behangtafel | 18-05-13 | 14:54

Hoe gaat dit in de praktijk in z'n werk? Neem bijvoorbeeld Openbaar Vervoer in dat deel van de stad. "All whites in the back of the bus" zoiets?

Parel van het Zuiden | 18-05-13 | 14:54

@VanBukkem | 18-05-13 | 14:51
Een bejaardenhuis voor reaguurders, hoe noem je dat? Huize Avondroze?

rara | 18-05-13 | 14:53

Och... dat we er 'themabejaardentehuizen' op na houden vind ik niet eens zo'n gek idee. Alle ouwe Turken bij mekaar, alle ouwe hippies bij mekaar, alle ouwe nichten bij mekaar, alle ouwe reaguurders bij mekaar... Als die dat nou gewoon graag willen. En als ze het verdiend hebben(hippies)! We moeten ze toch ergens onderbrengen. Geld kost het toch.

VanBukkem | 18-05-13 | 14:51

@pius | 18-05-13 | 14:42
"Het enige wat van belang is dat de Nederlandse wet gehandhaafd worden (sic)"

Het probleem is juist dat daar de Sharia gehandhaafd gaat worden.

rara | 18-05-13 | 14:51

Dat "moet er op Turkoois vooral geld toegelegd gaan worden" kan ik niet direct terugvinden. Dat zou jammer zijn inderdaad. En als de gemeente het zou betalen wordt het zeker een ramp.

Maar verder vind ik het een UITSTEKEND plan! Als Stebru Bouw denkt dat er markt voor is en (oudere) Turken graag in een Turkse wijk willen wonen nou: fijn voor ze! Ik lig er niet opeens wakker van dat ze niet integreren.

Liefst zelf betalen natuurlijk, maar het zou me ook niks verbazen als het flink geld bespaart.

Arjan | 18-05-13 | 14:51

@irma zonderboezem ( verbeterde versie)

Ik heb het over de VS.

Verder is wat er in de Schilderswijk gebeurt volstrekt logisch, het is een klein gebied, met relatief weinig mensen (2000) (sharia-driehoek) het is een getto en het is logisch dat getto's de cultuur van de meerderheid van de bewoners aannemen , dat is overal ter wereld zo.

Dus Jij mag kiezen, of Crips , bloods of de MS 13 en losgeslagen junkies in de shariadriehoek of Orthodoxe moslims. Zeg het maar.

Het enige wat van belang is dat de Nederlandse wet gehandhaafd worden en voor de rest moet je gewoon lekker verhuizen als je daar woont. Iets wat de meeste mensen allang hebben gedaan. Die zijn verhuist naar gebieden die exclusief voor autochtonen zijn om met Kwit zijn gedachtegang te spreken.

Tot slot moet ik er nog aan toevoegen dat de Schilderswijk ooit vergeven was van wit en verslaafd tuig en gewelddadige bendes die met kerstbomenjacht de hele buurt terroriseerden.

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het er een stuk rustiger op geworden is.

ps.

Het verhoogde risico op het ontstaan van cellen die zich bezig houden met de Jihad is natuurlijk wel zorgwekkend. Aan de andere kant weet het veiligheidsapparaat nu waar ze moeten zoeken dus dat scheelt weer.

pius | 18-05-13 | 14:49

@Jackanders | 18-05-13 | 14:47

Is Pius voor Feyenoord? Wist ik niet, verklaart wel een en ander.

brutus68 | 18-05-13 | 14:48
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 18-05-13 | 14:48

@pius | 18-05-13 | 14:25
Ja ja, totdat jouw club tot 'Feyenerbahçe' omgetoverd wordt.
Dan zijn de rapen gaar natuurlijk. ;)

Jackanders | 18-05-13 | 14:47

@irma @pius | 18-05-13 | 14:42

Correctie, moet zijn:

Die zijn verhuist naar gebieden die exclusief voor autochtonen zijn om met Kwit zijn gedachtegang te spreken.

@pius | 18-05-13 | 14:42

pius | 18-05-13 | 14:43

Dit land gaat richting de afgrond en is niet meer te redden...

HetMannetje! | 18-05-13 | 14:43

Vroeger had je Apartheid in Zuid-Afrika. Als kind kon ik me dat nauwelijks voorstellen hoe dat was. Dat je in hetzelfde land woont, maar dat niet iedereen hetzelfde was, en de een meer rechten had dan de ander. Nu begrijp ik dat wel. Er zijn mensen in dit land die meer rechten hebben dan ik.

brutus68 | 18-05-13 | 14:43

@irma zonderboezem | 18-05-13 | 14:32

Ik heb het over de VS.

Verder is wat er in de Schilderswijk gebeurt volstrekt logisch, het is een klein gebied, met relatief weinig mensen ( paar duizend) shariadriehoek) het is een getto en het is logisch dat getto's de cultuur van de meerderheid van de bewoners aannemen , dat is overal ter wereld zo.

Dus Jij mag kiezen, of Crips , bloods of de MS 13 en losgeslagen junkies in de shariadriehoek of Orthodoxe moslims. Zeg het maar.

Het enige wat van belang is dat de Nederlandse wet gehandhaafd worden en voor de rest moet je gewoon lekker verhuizen als je daar woont. Iets wat de meeste mensen allang hebben gedaan. Die zijn verhuist naar gebieden die exclusief voor allochtonen met Kwit zijn gedachtegang te spreken.

Tot slot moet ik er nog aan toevoegen dat de Schilderswijk ooit vergeven was van wit en verslaafd tuig en gewelddadige bendes die met kerstbomenjacht de hele buurt terroriseerden.

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het er een stuk rustiger op geworden is.

pius | 18-05-13 | 14:42

Wil toch als tip meegeven de Turkooise wijk ondergronds te bouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-13 | 14:42

@CornholioNL | 18-05-13 | 14:34 Ze kunnen als ze ouder dan 45 zijn en werkeloos automatisch 500,- euro per maand vangen als ze terug gaan.
Dus eerst baan kwijtraken tegen die tijd en dan pas terug zal wel de opzet zijn.

Treurig varken | 18-05-13 | 14:42

Benieuwd hoe al die linkse boomknuffelaars - die je altijd voorhouden dat de multiculturele maatschappij geslaagd is - dit stukje segregatienieuws gaan oppikken.

Eric Blair | 18-05-13 | 14:41

@Kaan78 | 18-05-13 | 14:21
Precies, mooi plan! Heerlijk precedent voor een wijk met alleen maar niet-moslims.

dlseth_ | 18-05-13 | 14:40

Vaarwel rotterdam...

Alleskannietsmag | 18-05-13 | 14:39

Sommige partijen doen werkelijk álles om het pluche maar veilig te stellen, huh!?
GVD! Eerst dat 'leuke' topic over Den Haag en dan direct deze totale onzin er nog maar eens overheen...

Wij zijn met z'n allen verraden!
Verraden door een stel 'politici' (je kunt het amper politici noemen imo - meer graaiende, niets (ont)ziende criminelen is waarschijnljk een betere omschrijving) die werkelijk niks anders voor ogen hebben/hadden dan zelfverrijking.

Zij hebben (en doen dit nog steeds) dit land verkwanseld zodat het nu op het niveau van een willekeurige bananenrepubliek is beland.
En als u denkt dat we hiermee het dieptepunt bereikt hebben? Vergeet het maar - het wordt nog vele malen erger! Gegarandeerd!

Nederland is reeds op sterven na dood met dank aan onze f*cking linkse partijen! Duizend maal dank! NOT!

Devils smile | 18-05-13 | 14:39

Herinner U Kosovo...
Een degelijke Servische provincie waar ook Albanese vluchtelingen zich gastvrij mochten vestigen...
De Albanezen kregen de overhand en meenden zich daar rechten aan te kunnen ontlenen.
De internationale gemeenschap mocht de Serven niet zo en besloot de Albanezen te helpen Kosovo Albanees te maken.
Servische steden werden op een gruwelijke en schandalige wijze gebombardeerd, ik schaam me het te moeten zeggen, ook door Nederland...
Net zo lang tot de Serven in Kosovo verdreven of vermoord waren...
Een zelfde iets kan zich ook in Nederland voordoen als bv de moslims zich in Utrecht gaan vestigen en de oorspronkelijke bevolking daar wegpesten ( iets wat al getolereerd en geaccepteerd word door Aleid Wolfsen).
Tja, dan zijn de rapen gaar en zullen de moslims daar een sharia staat uit willen roepen..
Nl zal dat niet willen accepteren; er zullen gewapende schermutselingen en aanslagen plaatsvinden.
De internationale gemeenschap zal vinden dat Nederland de provincie Utrecht af moet staan aan de moslims.
De €U provincie Nederland zal door de buurlanden gebombardeerd worden tot Nederland toegeeft en Utrechtistan een feit is.
Wat kon in Kosovo kan hier ook...
Waakt voor onzen zaak!

Hendrikaatje | 18-05-13 | 14:39

Doe dat uitburgeren lekker in je eigen land!1!

Canis Spurcus | 18-05-13 | 14:38

En dat met een finse burgermeester.

Barbatruuk! | 18-05-13 | 14:37

Zonde dat het alleen voor ouderen is. Ik zou zeggen voor alle Turken! Groot hek er omheen, niks meer aan doen

De Epibreerder | 18-05-13 | 14:37

Inmiddels hebben we dus al twee buurten - één gerealiseerd, één in de planning - waar moslims de baas worden. Het gaat sneller dan ik dacht met dit land. Er komt een tijd dat het gewoon een keuze wordt tussen vechten en vluchten - dan is stilzitten geen optie meer.

En ik kan niet wachten.

Nequebard | 18-05-13 | 14:37

Je moet dit positief uitwerken. Turkse, Marokkaanse en Molukse wijken pal naast elkaar bouwen. Liefst zo dat ze ook nog door elkaars wijken moeten.

roze_bril | 18-05-13 | 14:36

zie je het voor je, een initiatief om een gemeenschap te stichten waar alleen roomblanke, autochtone Nederlanders zich kunnen vestigen en waar de Nederlandse cultuur heersend is.
Dan zou het land ineens te klein zijn voor alle kritieken en haatbetuigingen.

jemagookniksmeer | 18-05-13 | 14:35

De Turken op mijn werk (ja ze zijn er echt) hoor ik altijd praten over hun 2e huis in Turkije, ze gaan er minimaal 2x per jaar naar toe op vakantie en zeggen altijd dat ze met 50 jaar oud stoppen met werken en terug gaan naar Turkije, leg mij eens uit waar die enclave's voor nodig zijn ?

Oh wacht, voor het merendeel wat al 50 jaar een uitkering heeft natuurlijk. Stom van mij...

CornholioNL | 18-05-13 | 14:34

(c)ZWITSUL | 18-05-13 | 14:27 | + 0 -
dat is een racistische organisatie die kijkt naar je afkomst, omdat een NL-er nl geen recht heeft op een paleistuin, maar zich prima 20 jaar kan vermaken met ingeschreven staan op wachtlijst voor een verafgelegen volkstuin van 10 m2 en dat shabby gedoe met doorgeschoten preien en plastic tunnelkasjes past natuurlijk niet in een mediterraan ogend 100% Turkooisenwijk met in de wind zachtjes wiegende plastic palmen.

Causa Sui | 18-05-13 | 14:33

Zoals ik al jaren roep..
De islam is niet hier voor Multiculti
De islam is hier voor overname en de PvdA helpt hen daarbij.

Moi2 | 18-05-13 | 14:32


pius | 18-05-13 | 14:25 |
Pius toch, kom eens naar Den Haag en dan neem ik je mee naar onze Chinese wijk alhier. Daar kunnen wij als niet chinezen samen heerlijk rondlopen en een bakje noodles nuttigen alvorens we een footmassage kunnen ondergaan ( als je extra betaalt met happy end voor jou) en dat allemaal zonder bespuugd of bedreigd te worden!
Daarna mag je van mij alleen verder naar een ander wijk, lekker door de straten van de sharia 3 hoek lopen. Ik haak dan af, want je zult begrijpen dat ik daar als ongesluierde vrouw mezelf niet in mijn bek laat spugen door en groepje onaangepaste apen.

irma zonderboezem | 18-05-13 | 14:32

Kijk zo begonnen burgeroorlogen vroeger.
De politiek deed niets.
De oorspronkelijk bewoners werden in een hoek gedreven.
Todat ze niets anders konden dan terugslaan.
Terugslaan kunnen we niet meer. Dat heet beschaving.
Dus heeft de politiek zich overgegeven.
Alleen hebben de meeste dat nog steeds niet door.
Kijk je, roomblanke dchtertje maar eens goed in haar blauwe ogen.
En vraag jezelf af welke toekomst zij heeft.
De klok tikte door. Het blijft geen 20 jaar vijf voor 12.

Mazzo | 18-05-13 | 14:32

Betaalbaar rustig wonen, verkoopt vast prima.

Petskast | 18-05-13 | 14:32

Goed initiatief. Laten we ook dit soort wijken bouwen voor anti's en vooral mocroos. Op Rottumerplaat.

Godsammekraken | 18-05-13 | 14:31

Turk zijn als het om identiteit maar als er gevangen kan worden zijn ze ineens Nederlanders.
Wat is er mis met die prachtige Turkse sociale voorzieningen... passen die ineens niet meer bij jullie kultuur?

frotteurist frenkie | 18-05-13 | 14:31

@Causa Sui | 18-05-13 | 14:23
Jij bent niet opgevoed als veeleisend prinsje maar als aardappelvreter die moet buigen voor nieuwkomers en in hun levensonderhoud moet voorzien. Jammer voor jou. Je hebt slaven en prinsjes.

dream liner | 18-05-13 | 14:31

Als het project een succes wordt, willen de initiatiefnemers ook in andere Nederlandse plaatsen vergelijkbare complexen bouwen.
-
Initiatiefnemers zijn projectontwikkelaar Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah.
-
wie is deze nieuwe bezettingsmacht die overal in Nederland Turkse enclaves wil gaan bouwen ?

(c)ZWITSUL | 18-05-13 | 14:30

'een brug te slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen'.

ofwel: de belastingbetaler laten opdraaien voor alle kosten, maar er wel voor zorgen dat oude turken niet in contact komen met die verderfelijke NL cultuur.
Exporteren naar hun thuisland; bouw daar maar wat volgens hun eigen culturele achtergrond.

dekogelkwamvanlinks | 18-05-13 | 14:29

Integratie is volledig mislukt, gaat ook nooit meer gebeuren. Segregatie is al decennialang aan de gang. Alles wat we hebben geprobeerd om het te voorkomen, zoals gedwongen spreiding, mensen dwingen hun autochtone kinderen op zwarte scholen te stoppen etc. is volledig onwerkbaar gebleken. Reden: moslims willen niet integreren.
Verbied die schotelantennes eens, gooi die moskeeën plat, dwing emancipatie af. Aanpassen of oprotten. Misschien dat er dan iets verandert.

dream liner | 18-05-13 | 14:28

In Rotterdam Delfshaven heeft bouwcombinatie Biz, Stebru Bouw & Dura Vermeer Bouw Rotterdam, in opdracht van Comwonen 24 koopappartementen en een parkeergarage met leefdek gerealiseerd. Deze woningen zijn in opdracht van een Turkse kopersvereniging ontwikkeld. Comwonen is hierbij gedelegeerd.
-
wat is dat.. een 'turkse kopersvereniging ' ?

(c)ZWITSUL | 18-05-13 | 14:27

Ik ben er helemaal klaar mee. De policor opgedrongen doosjes tolerantie zijn leeggeschud als compost voor de tuin, de verpakking ligt inmiddels bij het oud papier en er zit een nee/nee sticker op de voordeur.

Mr. Neon | 18-05-13 | 14:27

Maar dan moet die Turkse enclave wel beschermd worden door de VN.

Kaan78 | 18-05-13 | 14:26

Waarom heet zo'n organisatie intercultureel terwijl het eigenlijk xenocultureel zou moeten heten? Of monoxenocultureel zelfs.

Professor Superhirn | 18-05-13 | 14:26

Dat is ook het verhaal achter het Amerikaanse 'succesverhaal' op het gebied van integratie. Seggregatie. Little Italy, Little China, Little Russia etc.

Daar heerst de cultuur van de meerderheid in die wijken en is iedereen gebonden aan de Amerikaanse wet. Spreiding is het domste wat je kan doen, dat heeft in de VS de Amerikaanse gangcultuur verspreid.

Gewoon pragmatisch kijken naar die dingen.

pius | 18-05-13 | 14:25

Ze kunnen toch in de sharia 3hoek gaan wonen!

irma zonderboezem | 18-05-13 | 14:25

wij willen BLANKE NEDERLANDSE compounds met beveiliging aan de poort !!

(c)ZWITSUL | 18-05-13 | 14:25

Het begin van het einde. Hopelijk zullen de moslims net zo tolerant voor ons zijn als wij dat altijd voor hun zijn geweest. Oh wacht... Ik ga alvast wat meer Arabisch leren. Houdt u sterk allen.

EendmetzwakPootjeuh | 18-05-13 | 14:24

Tja, Greet roept dit al zo lang maar Den Haag is ziende blind en horende doof.

GeflipteVlaflap | 18-05-13 | 14:24

20x zelfs brak kutscript

Bluto Blutarsky | 18-05-13 | 14:24

Zal wel discrimineren maar zit 10x liever tussen de Turken dan Marokkanen.

Bluto Blutarsky | 18-05-13 | 14:24

Zal wel discrimineren maar zit 10x liever tussen de Turken dan Marokkanen.

Bluto Blutarsky | 18-05-13 | 14:23

Is er in Rotjeknor ook een Malieveld?
(TomTom alvast instellen doet)

R. E. Calcitrant | 18-05-13 | 14:23

Prima idee, ook graag zo,n dorp voor Mocro,s en Anti's, daarna een brede gracht er om heen zodat de Linksche gutmensch op zondag met hun kinderen ''kansenpareltjes'' kan gaan kijken en voeren.

Ik zeg doen!

CornholioNL | 18-05-13 | 14:23

hahahahaa een paleistuin!!!
Zodat ze zich thuisvoelen..!!
Nog nooit zo'n onzin gehoord, zie al dat ik een paleistuin krijg omdat ik me dan thuis voel.

Causa Sui | 18-05-13 | 14:23

Uitstekend idee, alleen niet in Rotterdam, maar op Rottumerplaat.

BroodenSpelen | 18-05-13 | 14:22

Weet je waar ze pas mooie Turkse wijkjes bouwen? In Turkije!

Godsammekraken | 18-05-13 | 14:21

Goede beslissing van Rotterdam. Anti-discriminatie werkt toch niet.

Kaan78 | 18-05-13 | 14:21

En terecht, zij hebben zoveel aan dit land bijgedragen, althans die mening zijn al de linkse, dus ook vvd/cda, partijen toegedaan. We kunnen niet meer zonder dat tuig.

PiChan | 18-05-13 | 14:20

Eigen volk eerst denken die Turken. Net autochtonen.

eierbalpen | 18-05-13 | 14:19

Als je er wat aan wilt doen, Quid, dan moet je maar PVV gaan stemmen. Maar ja, waar moet je dan 50% van de tijd over schrijven, he?

Merkava | 18-05-13 | 14:19

Buigen voor de Islam heet dat, en wie rulled daar in havenslavenstad? juist de landverraders van de PvdA... Nuff sad

Ouwe-RukkerT | 18-05-13 | 14:19

Waarom zou e ze de kans geven het zelf te regelen zoals in Den Haag als je er ook gemeenschapsgeld aan kunt verbrassen. Zoiets moet men in Rotjeknor gedacht hebben.

Godsammekraken | 18-05-13 | 14:19

Vervolg van vorig topic over den haag........

lilluke halve hoan | 18-05-13 | 14:17

Holland schafft sich ab.

Godsammekraken | 18-05-13 | 14:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl