Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hollande heeft <s>EU-regering</s> geld nodig

hollandeeu100.pngPresident Hollande van Frankrijk heeft gisteren in het bijzijn van honderden journalisten besloten om plots heel erg Frans te gaan zitten doen en het voortouw in de uitbreiding van de EU te nemen. Dat gaat zoals te doen gebruikelijk gepaard met romantische verhalen, schitterende retoriek en een gezonde dosis anti-Duits sentiment. Normaal moeten we daar wel een beetje om lachen, die gekke Fransozen toch. Hihi. Maar nu niet. Hollande staat op het allerlaagste punt ooit qua vertrouwen (ongeveer hetzelfde als Rutte 2.82) en kijkt daarom naar de EU voor daadkracht. Zelf krijgt hij het verzet in z'n land niet gebroken, dus dan moet Brussel het maar doen. Daarbij pleit de president voor, u verwacht het niet, een Europese economische regering en de uitgifte van Eurobonds. Als nu alle alarmbellen niet rinkelen kunt u beter gewoon Teletubbies gaan kijken. Terwijl Nederland nu al machteloos staat als er honderden miljoenen gevorderd worden door de Europese Commissie wil Hollande nog meer macht uit handen geven, waarbij Nederland de rol van het huilende vierde kind mag spelen als Frankrijk en Duitsland papa en mama zouden zijn in een zeepige kinderserie. De uitgifte van Eurobonds moet u dan zien als het afstaan van uw zuurverdiende zakcentje (middels krantenwijk) omdat het zesde kind (Zuid-Europa) teveel lollies gekocht heeft terwijl er helemaal geen poen is. Voor Frankrijk met d'r enorme schulden en traditiegetrouw waardeloze handelsbalans is het desalniettemin een briljant idee. Hollande heeft ook Merkel nog even uitgedaagd om werk te maken van de politieke unie. Binnen twee jaar. Want de supersocialist heeft dringend uw geld nodig. Brrr.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

GS Bach | 18-05-13 | 01:14

Al het geld dat uit Nederland vloeit is virtueel en waardeloos. Wel opletten om gigantische belastingstechnische-handels-barriere's opleggen voor alle tastbare producten die de Nederlandsche grens verlaten, zoals bloembollen. En ook streven naar het intact houden van onze VOC-mentaliteit door alles wat tastbaar is, en wat wij verbruiken, door uitgehongerde kinderen in Pakistaanse fabrieken te laten vervaardigen.

Voor 10 tulpen koop je 10 Chinese tablets. Dát is Nederland.

Crak-ho | 17-05-13 | 20:49

Noord-Europa wordt gewoon financieel uitgekleed door deze ruggengraatloze socialist van het oude stempel.

En het erge is dat de belangen van de Club Med landen onder de aanvoering van Frankrijk en de bureaucraten in Brussel overeenkomen. De ene partij wil de rekening van het gevoerde wanbeleid neerleggen bij noord-Europa en Brussel wil gewoon de absolute politieke macht hebben over dit continent. En als je dan nog realiseert dat de Clubmed landen en Oost-Europa een numerieke meerderheid hebben in het Europees parlement laat het zich raadden wat er zal gebeuren met Nederland, een veredeld wingewest, gewoon betalen en voor de rest je muil houden. Nooit ingaan op dit soort oneerbare voorstellen van deze minst populaire president die Frankrijk ooit heeft gehad. Laat president Hollande maar eens beginnen met grootschalige hervormingen.

therealbraindump | 17-05-13 | 19:23

Hoe valt te verklaren dat er zo weinig verzet is tegen de staatsgreep door de EU?

Dezelfde reden waarom de vakbonden in dit land hun macht hebben verloren en er geen sociale beweging meer is. Dezelfde reden waarom de "werkgevers"(hoezo werkgevers? onderwijs wordt betaald van belastinggeld) in het onderwijs af willen van de CAO en met iedere werknemer individueel in onderhandeling willen.

Het is de verdeel en heers strategie: ieder voor zich. Individualisering heet het met een mooi woord, maar in feite komt het erop neer dat men heeft verleerd het oude gezegde: eendracht maakt macht. Het geïsoleerde individu trekt politiek en maatschappelijk aan het kortste eind.

Van Duyvenbode | 17-05-13 | 18:51

Dit heb ik twee maanden geleden al voorspeld. De schuldenlast van Frankrijk is niet op te brengen voor de EU. Wacht maar tot alles boven water komt. Spaarcentjes?

doskabouter | 17-05-13 | 18:10

Frankrijk, is dat niet het land wat aandrong op de toetreding van landen als Griekenland tot de EU om zelf niet het slechtste jongetje van de klas te zijn?

Afgeschminkte Bassie | 17-05-13 | 17:51

@La Vie En Rose

De meeste mensen zitten nog vol in de EU-modus, de media al helemaal.
Maar een staat die zich zo maar laat gezeggen dat er weer een paar 100 miljoen moet worden overgemaakt, doet mij heel sterk denken aan Duitsland na de Eerste Wereldoorlog, dat herstelbetalingen moest doen aan de geallieerden. Een staat die zich zo laat afpersen is geen knip voor de neus waard.
En wat moeten de burgers daar wel niet van denken? Nou ja, voorlopig zijn het nog de media die het denken van de massa bepalen. Het beeld van de werkelijkheid wordt bepaald door de media. Dit duurt tot het moment waarop de werkelijkheid zich zodanig opdringt dat zij zich niet meer laat ontkennen, zelfs niet door de meest geraffineerde propaganda. Voorlopig laat NL zich afpersen en komt de regering ermee weg. Het ingedutte zooitje hier heeft het aanzwellende onweer nog niet gehoord. Maar ze zullen het horen en ze zullen wakker worden, maar dan meteen staren in de ijskoude ogen van de grote boze wolf, die met zijn mondwater het hoofdkussen al heeft doordrengd.

Van Duyvenbode | 17-05-13 | 17:40

".... een Europese economische regering en de uitgifte van Eurobonds".
"Vergemeinschaftlichung von Schulden" noemt men dat in 'klipp und klar' Duits.
En in recht voor zijn raap Nederlands: 'de ene maakt schulden en/of ontvangt en de andere werkt en betaalt dat'.
Dus zoals al decennialang binnen Nederland (ook wel nivelleringsfeest genoemd) maar dan op grote schaal en structureel binnen heel Europa (nog afgezien van de door rating agencies geregelde geraffineerde overheveling via rommelobligaties naar de bodemloze schuldenput van onze 'beschermer', de VS).

WirMachenMusik | 17-05-13 | 17:38

Hollande is zoiets als Napoleon tijdens de Russische veldtocht: Zijn rijk is aan het instorten,want hij heeft zich volkomen vertild aan de machten die het vacuüm kunnen opvullen: Leipzig oftewel Duitsland. Kortom toch weer een erfvijand,die de poot dwars zet.Immers Duitsland heeft voor ca 60% zijn economie gericht op BRIC-landen i.p.v. de euro-zone.Het verbond Duitsland /Frankrijk is dode letter aan het worden. Grotere belangen prevaleren altijd.

Dolphi | 17-05-13 | 17:04

@antilinks | 17-05-13 | 16:15
De verkiezingen gingen niet over het EU beleid. Dat onderwerp werd nl zorgvuldig vermeden door alle partijen op de PVV na, en die kreeg geen voet aan de grond. Daarvoor duurden de verkiezingsdebatten te kort.

"Dat eurofiele partijen hebben gewonnen kan natuurlijk doordat de meeste stemmers andere items op dat moment belangrijker achtten. (eigen portomonnee b.v.)."

Dat is gebleken ja. Maar niet de eigen portemonnee. Zowel dan hadden ze op NIET op pro-EU partijen gestemd, want die vinden het geen enkel probleem dat het geld in de bodemloze put van Brussel en in die van de knoflooklanden wordt gestort i.p.v. in de portemonnee van de hardwerkende burger.

Verder ging de petitie van het burgerinitiatief-EU over een referendum zodra er weer belangrijke beslissingen over de EU genomen moeten worden.

Slechts 57.000 handtekeningen, dus nee, ook die uitkomst was en is zeer teleurstellend.

Dus ik blijf bij mijn eerdere conclusie.

La Vie En Rose | 17-05-13 | 17:00

Contre nous de la tyrannie (van de EU), l'étandard sanglant est levé... dat die woorden ooit nog eens zo actueel zouden worden.

War On Errorism | 17-05-13 | 16:42

@gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 16:13
Paar feitjes: werkloosheid stijgt nu > 10 % , 4,8 % tekort , 91 % schuld BNP, verbod op reorganisatie bij bedrijven, pensioenuitkeringen niet gedekt, pensioenleeftijd 62 jr, kampioen in het aantal ambtenaren etc. etc.
Maar verder heb je gelijk, alleen kan de Franse industrie niet mee in de concurrentie ook al staat de euro laag voorlopig zijn hun producten te duur.

Uw Verzekeringsadvis | 17-05-13 | 16:37

Geen nood.
Rutte en Didi hebben het geld al overgemaakt.
Tot uw dienst mijne heren en vrouwen.

ProAsfalt | 17-05-13 | 16:26

La Vie En Rose | 17-05-13 | 16:04
Echt een voorbarige conclusie. De verkiezingen gingen toch niet alleen over het EU beleid. Dat eurofiele partijen hebben gewonnen kan natuurlijk doordat de meeste stemmers andere items op dat moment belangrijker achtten. (eigen portomonnee b.v.).
Als er alleen over de eu gestemd zou worden zou de uitkomst zomaar eens heel anders kunnen zijn.

antilinks | 17-05-13 | 16:15

@Uw Verzekeringsadvis | 17-05-13 | 16:01
de vraag is alleen: hoe groot moet de schade zijn, wil duitsland de stekker eruit trekken. voorlopig heeft duitsland een goed draaiende economie, vooral omdat de euro lekker zwak is. veel zwakker dan de duitse mark zou zijn en dus heeft duitsland een groot competitievoordeel tov amerika en china. daar hebben ze voorlopig wel de kosten voor over, vooral omdat het in belangrijke mate boekhoudkundig is. pas wanneer er echt geld moet worden overgeboekt ten laste van de duitse begroting en ten gunste van frankrijk gaat de duitse otto normalverbraucher het voelen. via de weg van de ecb zoals het nu gaat voelt de duitse kiezer het hooguit in inflatie en waardevermindering van het geld (en dat is ook een oplossing voor het wegsmelten van schulden, toch?). dus probleem? nou, nog niet echt acuut. en draaien de wielen van de bus maar rond en rond....

gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 16:13

De FF ging na een opwaardering, want Frankrijk onwaardig, van Fl.0525 naar Fl.0,75 om vervolgens af te zakken tot FL.0,35. Nog een veel te hoge notering voor een zeer zwakke economie, te veel uitvreters net als hier, dus de fransen hadden veel belang om de Euro er door te drukken.

behangtafel | 17-05-13 | 16:12

Secessie! Secessie! Secessie! NU!
Geen EU, Geen Euro. Nederland EERST.

Old_Spice | 17-05-13 | 16:08

Enfin, Bakito heeft jammergenoeg gelijk.

Bij de laatste verkiezingen heeft het grootste deel van de kiezers op pro-EU partijen gestemd en er hebben maar 57.000 mensen die petitie ondertekend.

Dat betekent dat we niet uit de EU en uit de Euro-zone gaan. En ik zie dit kabinet ook niet gaan vallen.
Dus we moeten betalen en blijven betalen.

M.a.w.: "If you don't fight for what you want, don't cry for what you lose."

La Vie En Rose | 17-05-13 | 16:04

@gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:27
FRkr heeft ons bij de ballen.
Gevalletje als de bank € 100 van jou krijgt heb jij een probleem, als de bank 100 miljard van jou moet krijgen heeft de bank een probleem, en die bank zijn de noordelijke landen.
Die Hollande moeten ze preventief opsluiten, EU/staats gevaarlijke megalomane klote socialist.

Uw Verzekeringsadvis | 17-05-13 | 16:01

Frankrijk prachtig land, alleen doodzonde dat er Fransen wonen. Misplaatste arrogantie en chauvinisme gemengd met socialisme. In de tweede wereldoorlog half bezet half gecollaboreerd en een miniem aandeel in de bevrijding, en dan nog aan het eind de arrogantie hebben je land als winnaar te bestempelen. Frankrijk vandaag de dag is een mix van de grootste problemen van Noord Europa: banlieus vol Algerijnen, Marokkanen en Turken zonder werk maar veel kinderen, waardoor je je ergste vijand nog geen rondje door Marseille of Parijs buiten het centrum toewenst, en de grootste problemen van Zuid-Europa: luiheid, geen fatsoenlijke economie, corruptie en inefficiëntie. Dat gaat voorlopig niet meer goedkomen, zeker niet onder Hollande. Maar gelukkig zijn we er door de EU toch van afhankelijk en zullen we ongetwijfeld weer geld en macht naar Brussel en Parijs sturen om die mooie natte droom van Van Rompuy en zijn vrienden in stand te houden.

H.Stiglitz | 17-05-13 | 15:59

@neemjemoederindemali | 17-05-13 | 15:39
In Apeldoorn accepteren ze nog aangiftes...

dlseth_ | 17-05-13 | 15:51

@Watapatja | 17-05-13 | 15:22
Allereerst is de VVD geen rechtse partij.

"Voorgaande kabinetten nam PvdA niet aan deel."

De PvdA zat van 2006 tot 2010 in het laatste kabinet Bakellende.

La Vie En Rose | 17-05-13 | 15:44

@Bakito | 17-05-13 | 15:19

Oke, ik doe aangifte, weet jij bij welk bureau ze nog aangiftes opnemen?

neemjemoederindemali | 17-05-13 | 15:39

En hier proberen malloten rutte en dijselgroente ons wijs te maken dat wij toch oohh zoveel aan europa te danken hebben. Wel wordt erbij vermeld, dat in september we op weer meer lastenverzwaringen moeten rekenen. Inderdaad als je het nu nog niet door hebt kun je beter de teletubbies gaan kijken.

PiChan | 17-05-13 | 15:39

@Bakito | 17-05-13 | 15:09
Geef even een tijdstip en topic waar ik stel dat de EU door de strot wordt geduwd? Volgens mij stel ik dat het zeer onverstandig is de macht in de EU verder te centraliseren en zeker niet bij figuren die bewezen hebben het bestuur van een land als België niet aan te kunnen.

T.a.v. Burgerforum EU: Organiseert u anders even een petitie vóór overdracht van soevereiniteit. Als u 50.000 handtekeningen heeft mag u weer terugkomen.

Maar als iedereen zo pro EU is zoals u zegt, waarom mogen we dat dan niet nog eens bevestigen in een referendum? Een beter mandaat kan je als regering toch niet krijgen?

witwas | 17-05-13 | 15:36

@Watapatja | 17-05-13 | 15:22
Als je echt fatsoenlijk liberaal rechts wilt hebben moet je bij mij zijn. Niet bij de VVD. Een groot deel van hun programma is nog wel prima maar de uitvoering altijd matig, zelf al zijn ze de grootste.

Helaas heb ik geen eigen partij dus aan mij heb je in deze ook niet veel.

DerUnterMensch | 17-05-13 | 15:34

Watapatja | 17-05-13 | 15:22 | + 0 -

Marx Rutte rechts? U heeft de afgelopen 10 jaar onder een steen gelegen?

majorkingkong | 17-05-13 | 15:33

Hollande is een communist en de EU lijkt ook een soort dictatoriaal communistisch beleid na te streven. Enge en gevaarlijke omstandigheden maar niet gek dat deze man de EU dus helemaal ziet zitten.

DerUnterMensch | 17-05-13 | 15:31

@Bakito | 17-05-13 | 14:27

Hear hear, het debiele broertje laat ook een natte wind.

neemjemoederindemali | 17-05-13 | 15:31

Watapatja | 17-05-13 | 15:22
Ja dat is waar "onze" Markie is extreem rechts (not)

antilinks | 17-05-13 | 15:29

S.T.E.R.F. toch met die fucking EU. Iedere dag capslock-dag!

eerstneukendanpraten | 17-05-13 | 15:28

@Kaas de Vies | 17-05-13 | 14:22

Op zichzelf niet zo erg, ware het niet dat jij voor de 1e 4 rondjes op mag draaien.

neemjemoederindemali | 17-05-13 | 15:28

@Donar_Thor | 17-05-13 | 15:03
Dat we het maar vast weten!
Was er op dit moment al geen Sars in Frankrijk?
2 gevallen al volgens mij.

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 15:27

Prima plan! Staat bovenaan de agenda zodra Frankrijk de financiele zaken op orde heeft.

Andersom dag | 17-05-13 | 15:26

@Watapatja | 17-05-13 | 15:22
De VVD rechts?

Leef jij nog in de jaren 80?

Zo ja, aandelen Apple kopen svp.

dlseth_ | 17-05-13 | 15:24

antilinks | 17-05-13 | 15:15 |
En maar weer dom zeuren over links. We hebben een rechtse MP en grootste partij in de regering. Voorgaande kabinetten nam PvdA niet aan deel. Dom gezwets dus. Feit is dat het hele zootje in Den Haag ons land verkwanseld en niet meer weet waar ze mee bezig is.

Watapatja | 17-05-13 | 15:22

@witwas | 17-05-13 | 15:02
Nederland definitief kapot krijgen is niemand ooit gelukt en dat gaat niet gebeuren ook. Zelfs nazi's en linkse gutmenschen lukt dat niet.

Ongeblustekalk | 17-05-13 | 15:21

@antilinks | 17-05-13 | 15:15
Als je met vuurwapen wordt bedreigd, moet je aangifte doen. Staat los van de EU.

Bakito | 17-05-13 | 15:19

Tijdens de laatste verkiezingen stemde een ruime meerderheid op pro-EU-partijen. Hoe vrijwillig wil je t hebben?
Bakito | 17-05-13 | 15:00 |

dus ik geef je de keus, ik schiet je dood of ik laat je leven en dan geef je mij al je geld. Dan heb je vervolgens dus je geld vrijwillig afgestaan.
Linkse logica.

antilinks | 17-05-13 | 15:15

Ik schrijf me alvast in voor de reeds lang uitgestelde tuinparty in België.

Laatste stuipen van Europa voor het gekletter weer begint, me dunkt.

Stokman | 17-05-13 | 15:15

@miko | 17-05-13 | 14:58
wat een nonsens.
.
het ging zo goed met belgie tijdens de demissionaire regering van de geitenfokker leterme dat het land bijna failliet ging.
.
onder druk van de financiele markten en de europese unie kwam er een regering onder leiding van elio di rupo.
.
de monster-coalitie die er toen aan het bewind kwam is net zo verdorven als de gecombineerde kracht van de kunduz-akkoord verraders met de pvda. geen principe zo heilig of het kan overboord.

gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 15:13

@Tarak | 17-05-13 | 14:42
Tijd om in goede 3D-printers te gaan investeren.

Dömper | 17-05-13 | 15:12

-weggejorist-

Willie de Koning | 17-05-13 | 15:10

@witwas | 17-05-13 | 15:05
Onzin, jij stelt zelf dat de EU door de strot wordt gedrukt, hetgeen ik met glans heb weerlegd.

Enfin, het burgerforum haalde zo weinig stemmen dat het makkelijk in een voetbalstadion zou passen. Wat versta jij eigenlijk onder "democratie" ?

Bakito | 17-05-13 | 15:09

Pfff ze willen je even vrolijk het weekend in laten gaan. Donder toch op met dit gezeik! Mijn geld is op! Ff bladje Hollandia halen

ikdenkwat | 17-05-13 | 15:07

Ja laten we nog een bestuurslaag boven/naast de EU opbouwen. Nog meer ambtenaren en bureacratie!

funkyd | 17-05-13 | 15:06

Witwas hou even je bakkes... Ik bepaal niks ik constateer en geef een menig.

Doc Damage | 17-05-13 | 15:05

@Bakito | 17-05-13 | 15:00
Uw plaat is grijs en blijft hangen, dit non-argument is ondertussen al zo vaak ontkracht, overbodig dat nog eens te doen.

witwas | 17-05-13 | 15:05

Ik heb een compromis. We geven Hollande zijn Ecomische EU-regering, maar die heeft alleen wat te zeggen in landen met een bescheiden begrotingstekort (zeg: 3 %) en die een schuld hebben van minder dan 80% van het BNP. Zit je daar onder dan heb je bewezen zelf gedegen economisch beleid te voeren en hoeft er zich dus verder niemand tegenaan te bemoeien.

Red mij niet | 17-05-13 | 15:04

Ja Bakito, te vaak... En heb er spijt van. Het is verspilde energie...

Doc Damage | 17-05-13 | 15:04

@Doc Damage | 17-05-13 | 14:59
Oh, u bepaalt wat andere reaguurders wel en niet mogen doen? U zou een goede zijn voor de EU.

witwas | 17-05-13 | 15:03

En als het Hollande niet lukt helpen de Bilderbergetjes het er wel door. Hier alvast de gelekte plannen van de komende meeting in Watford, UK June 6-9 van dat net zo ondemocratisch niet transparante evil clubje als in Brussel. Wanneer gaat Geenstijl daar eens over BEUKEN. `t Volk moet eens wakker getrapt worden.
www.youtube.com/watch?v=-CEafw3wX1M

Donar_Thor | 17-05-13 | 15:03

@Doc Damage | 17-05-13 | 14:59
ghe, weet je wel hoe vaak jij op mij hebt gereageerd?

Bakito | 17-05-13 | 15:02

@Ongeblustekalk | 17-05-13 | 14:59
laten ze het maar proberen, aan de PIIGS verdienen we sowieso al geen cent meer en de rest van de wereld is een stuk groter dan Duitsland.

witwas | 17-05-13 | 15:02

@BraadWorstLul | 17-05-13 | 14:56
Angela Merkel, de DDR lover.
Mevrouw Merkel heeft een dubbele agenda.

Ongeblustekalk | 17-05-13 | 15:01


even off-topic:

www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

(en dan m.n. "De 16-jarige die op basis van AIVD-informatie werd tegengehouden, is in beeld bij Jeugdzorg. Dat diegene wilde uitreizen, zegt volgens de politie wel 'iets over diens thuissituatie'. Bogers kan niet vertellen of de minderjarige uit huis is geplaatst of onder permanent toezicht staat.

Volgens Bogers heeft zich bij de politie ook vrijwillig een jongen gemeld die is teruggekeerd uit Syrië. 'Hij heeft zijn hele verhaal gedaan.' Ze kan niet zeggen wat hij in Syrië heeft meegemaakt en of hij zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten en of hij is aangehouden.")
Gelukkig, terug op de basis !!!!
rotland

vanvandaag | 17-05-13 | 15:01

@witwas | 17-05-13 | 14:48
Tijdens de laatste verkiezingen stemde een ruime meerderheid op pro-EU-partijen. Hoe vrijwillig wil je t hebben?

Bakito | 17-05-13 | 15:00

Thatcher: "The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money [to spend]."

Hellsmurfje | 17-05-13 | 14:59

Eurobonds zijn een uitstel van executie, letterlijk. Er is geen verdiencapaciteit om alle opgebouwde schulden terug te betalen.
De gevolgen zullen dramatisch zijn.
Zelfs nu uit de EU stappen helpt niet meer, de overige landen zullen ons de nek om proberen te draaien.

Die harde reset komt. Dit gaat niet met een sisser aflopen.
Als optimist zijne denk ik dat het hoognodig is om al het vuil, zowel financieel en demografisch, aan straat te zetten. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed.

Laat maar komen, ik ben er klaar voor.

Ongeblustekalk | 17-05-13 | 14:59

Er is ook altijd wel iemand die op Bakito reageert... Reageren op Bakito altijd –1. Voor de rest roep ik al vanaf het begin dat Europa kudt is en onze ondergang wordt...

Doc Damage | 17-05-13 | 14:59

@gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:27
Frage, je bedoelt van die partij waar het ook zo een zooitje is?
We hebben helemaal geen leiders nodig .
Kijk naar Belgie.
maanden geen regering en het ging gewoon door.

miko | 17-05-13 | 14:58

Sehr geehrte Frau Bundeskanzlerin, Angela Merkel, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

BraadWorstLul | 17-05-13 | 14:56

Eurotokkie | 17-05-13 | 14:45
Dat zullen we dan ook zelf moeten doen, net als die andere landen nu maar dat kunnen ze niet want ze zitten aan de Euro vast. Ik heb er geen zin in dat NL sneller en dieper de stront in wordt getrokken omdat we zonodig 'Europese solidariteit' moeten tonen.

Zzzzooooffff | 17-05-13 | 14:54

@Watapatja | 17-05-13 | 14:46
Dat bedoel ik!
Ik ging er vanuit dat dit zo wel werd opgepikt door slimmeriken als jij! ;)

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:50

@BedrijfsTijgerT | 17-05-13 | 14:27 |
Inderdaad. Dat weet ik ook nog wel. Er werd ons verteld dat we alleen nog in euro's moesten rekenen en dat we dom waren om jaren later nog steeds te kijken wat de waarde van een aankoop in guldens was. Want dat was met inflatie en prijsfluctuatie natuurlijk niet meer juist, of iets dergelijks.

En nu is hun munteenheid - die geweldige euro, die zij met de miljarden uitgaven en waar die domme werknemers, ondernemers en winkeliers maar aan moesten wennen - aan het instorten.

Ik snap helemaal niets meer van politici. Als wij schreeuwen "weg met Brussel", dan fluisteren zij "meer macht naar Brussel." Als wij schreeuwen "stop die immigratie uit moslimlanden", dan fluisteren zij "laten we een generaal pardon uitvaardigen."

Nequebard | 17-05-13 | 14:50

@Bakito | 17-05-13 | 14:39
Alle macht aan een bewezen ongeschikt persoon geven, dat noem ik naiëf. We moeten in Europa samenwerken op vrijwillige basis en niet de macht concentreren; one size fits none

witwas | 17-05-13 | 14:48

1. Landen (zoals Frankrijk) kunnen door Euro niet meer devalueren terwijl zij dit vroeger constant moesten doen om welvarend en concurrerend te blijven. 2. Om inflatie te voorkomen willen de rijke landen begrotingsdiscipline. 3. De landen die Duitsland niet goed kunnen bijbenen (lees: bijna alle eurolanden) moeten bezuinigen (lees: afbreken). 4. Het volk boos. We gaan socialisten stemmen want die geven tenminste geld aan ons zielige mensen, slachtoffer van het systeem. 5. Hollande kan er niets van waarmaken. 6. 'Niet mijn schuld! EU zijn schuld. Omdat EU meer een land moet worden' zodat Duitse belastinginkomsten op een hoop gegooid kunnen worden met Franse. 7. De devaluatielanden trekken de duitslanden omlaag. 8. Europa kapotgemaakt door de Euro. De droom van 1 land die alle natiestaten kapot maakt die niemand begrijpt/wil.
.
En dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen van open grenzen door de EU en de etnische conflicten die hierdoor veroorzaakt zullen worden.
.
#NigelFarage #ThierryBaudet #BurgerForumEU #Hekje=modern #versie2

een maffiabaas | 17-05-13 | 14:47

Gek hé dat het geld gaat kosten als je hoogopgeleiden het land uit jaagt. Smerige crypto-communist.
Ik zal de aanblik niet vergeten van die riffijnen met hun Algerijnsche vlaggen en het portret van dat varken. Je moet als Franschman wel een complete imbeciel zijn om daarop gestemd te hebben, jullie krijgen wat jullie verdienen. veel plezier met je vrijheid (haha), gelijkheid (kuch), en broederschap (kots).

scootah rijdert | 17-05-13 | 14:47

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:43 |
Afgekort PAP. Graag iets meer power.

Watapatja | 17-05-13 | 14:46

Socialistische Mother focker. Ga het geldt uit je eigen land halen. We betalen genoeg voor Frankrijk met landbouw subsidies. In Nederland is de pensioenleeftijd omhoog geschroeft, waarom in Frankrijk niet?

Typisch socialistisch, wel de lusten en niet de lasten.

Nederland is genoeg solidair.

Boze massa | 17-05-13 | 14:46

@lady blabla | 17-05-13 | 14:44
even wachten tot na de duitse verkiezingen en daarna is het doeidoei tegen de soevereiniteit van de lidstaten.

gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:45

Zzzzooooffff | 17-05-13 | 14:41 | + 0 -

Maar als het zover is wie trekt Nederland dan uit de stront , idd niemand.
Want dat we langzaam in de stront zakken in nu wel duidelijk.

Eurotokkie | 17-05-13 | 14:45

Ach, gewoon wachten tot september inverband met de duitse verkiezingen en daarna is het doeidoei Europese unie

lady blabla | 17-05-13 | 14:44

-weggejorist-

Willie de Koning | 17-05-13 | 14:43

@Dömper | 17-05-13 | 14:26

Er komt een moment en dat moment komt helaas steeds dichterbij dat oorlog het enige alternatief wordt, omdat het andere alternatief - de politiek haar gang laten gaan - nog veel schadelijker consequenties heeft.

De Nederlandse politici staan niet aan de kant van Nederland dat is inmiddels al lang en breed duidelijk.

Tarak | 17-05-13 | 14:43

Wanneer komt er een Europees bevolkingsverzet dat deze individuele puppets die de dienst uit willen maken een flinke muilpeer zodat ze alleen nog pap kunnen eten?
People Against Puppets! Geef ik deze verszetsnaam vast cadeau!

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:43

1. Landen (zoals Frankrijk) kunnen door Euro niet meer devalueren terwijl zij dit vroeger constant moesten doen. 2. Om inflatie te voorkomen willen de rijke landen daarom begrotingsdiscipline. 3. De landen die Duitsland niet goed kunnen bijbenen (lees: bijna alle eurolanden) moeten bezuinigen (lees: afbreken). 4. Het volk boos. We gaan socialisten stemmen want die geven tenminste geld aan ons zielige mensen, slachtoffer van het systeem. 5. Hollande kan er niets van waarmaken. 6. 'Niet mijn schuld! EU zijn schuld. Omdat EU meer een land moet worden' zodat Duitse belastinginkomsten op een hoop gegooid kunnen worden met Franse. 7. De devaluatielanden trekken de duitslanden omlaag. 8. Europa kapotgemaakt door de Euro.
.
En dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen van open grenzen door de EU en de etnische conflicten die dit zouden oplossen.
.
#NigelFarage #ThierryBaudet #BurgerForumEU #Hekje=modern

een maffiabaas | 17-05-13 | 14:43

@Dömper | 17-05-13 | 14:26

Er komt een moment en dat moment komt helaas steeds dichterbij dat oorlog het enige alternatief wordt, omdat het andere alternatief - de politiek haar gang laten gaan - nog veel schadelijker consequenties heeft.

De Nederlandse politici staan niet aan de kant van Nederland dat is inmiddels al lang en breed duidelijk.

Tarak | 17-05-13 | 14:42

Dat is dan niet zo slim getimed van hem met verkiezingen in Duitsland voor de deur. Frankrijk is insolvent en failliet en Hollande wil dat de Noordelijke landen het land en de andere falers uit de stront trekt. Ophoeren met je Eurobonds.

Zzzzooooffff | 17-05-13 | 14:41

@witwas | 17-05-13 | 14:34
Oh, en een Nederlander kan de EU wel leiden. Wie dan, Lee Towers? Hahaha, ga toch weg man, naïeve dwaas.

Bakito | 17-05-13 | 14:39

Rutte is al onderweg met een koffer geld.

Eurotokkie | 17-05-13 | 14:38

@Kaas de Vies | 17-05-13 | 14:30
yup. maar we hebben nog wel een paar spaarpotten. daar kijken de eurofielen dan ook likkebaardend naar. 1200 miljard die nog verbrand kan worden. daar kunnen de eurofielen nog wel wat mee. en wij? nou, mark rutte geeft iedereen dan een aanspraak op een overheidspensioen (noemen we dan in europees verband een "pillar 1" en wie wil mag bijverzekeren ('pillar 2"). Om in europees verband zaken te harmoniseren moet de staat der nederlanden wel overgaan tot nationalisatie van de pensioenfondsen. en dan gaat het van: rien ne va plus, het geld is niet meer van u, nu!
een voordeel: iedereen in europa even arm. is ook rechtvaardig.

gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:37

De EU samengevat:
"Als het mis gaat, dan vluchten we vooruit".

Zeddegeizot | 17-05-13 | 14:37

@Kaas de Vies 14:22
Ik krijg mijn drankjes altijd gratis, heul raarrrr. Hihi.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-05-13 | 14:37

Het antwoord is "NEE". De soevereiniteit van Nederland is het waard om voor te vechten. Het is duidelijk dat de politieke elite onze eigen vijand is geworden.

Als de politiek niet loyaal is aan het volk, dan hoeft het volk niet loyaal aan de politiek te zijn.

Ik pas er voor om op weg te gaan naar een federaal Europa, ik ben geen slaaf. Soms zijn zaken belangrijker/groter dan jezelf, de onafhankelijkheid van Nederland is zoiets.

Tarak | 17-05-13 | 14:35

Dus als de eigen MinPres er niet in slaagt om zijn plannen bij z'n bevolking door de strot te duwen kan Brussel wel even helpen om het dan maar rectaal bij de burger naar binnen te duwen.

Cigar Ros | 17-05-13 | 14:34

De dag die je wist dat zou komen. Dit KAN niet doorgaan!

Anthèros | 17-05-13 | 14:34

@Bakito | 17-05-13 | 14:27
Hollande kan Frankrijk niet fatsoenlijk besturen. Rompuy, Verhofstad konden van België geen eenheid maken. Op welke manier denkt u dat het een goed plan is dit soort figuren de macht over 27 EU-lidstaten te geven?

witwas | 17-05-13 | 14:34

@BedrijfsTijgerT | 17-05-13 | 14:27
Same here1
Ik schreeuw het al 2 nicks lang van de daken en hier op GS. Europa is één grote teringbende aan 't worden.
En het eind is nog niet in zicht.

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:33

"Circle down the drain"
.
Ik zie het in ieder geval somber in.

BlackCurry | 17-05-13 | 14:32

Het gekke is dat men (jouw?!?) pensioengeld niet mag opnemen of bijvoorbeeld een huis of een andere investering mag financieren. Enkel vriendjes van de elite in topbesturen mogen jouw verdiende geld vergokken, uitlenen aan andere vriendjes. Als ik kon kiezen deed ik niet mee aan de verplichte verkapte beschermgeld voor de elite en zou ik mijn loon en toekomstige besteding ervan, graag in eigen beheer houden.

Kaan78 | 17-05-13 | 14:31

Zeg ik al maanden (jaren?): let op Frankrijk voor de volgende bailout candidaat.

Eigenaar_IJsland | 17-05-13 | 14:30

@gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:27 | + 0 -
Ook wij zijn ernstig ziek, zie onze problematiek met ambtenaren en rare regels.

Kaas de Vies | 17-05-13 | 14:30

@Simon de Danser | 17-05-13 | 14:26
Yuo! Alle Nederlanders met ballen richting binnenhof sturen om die landverziekers eruit te mikken.

En dan Geert ( ja die Geert!) het mandaat verschaffen om uit die roversbende EU te stappen!

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:29

@roverheid | 17-05-13 | 14:24
Hij *is* em alsnog aan het winnen.....

Godsammekraken | 17-05-13 | 14:29

Mijn studie hier afmaken (ja, een echte, technisch enzo) en dan wegwezen. Nu maar hopen dat ik wegben voor de oorlog hier uitbreekt.

*studieboeken opent*

deprivéspeler | 17-05-13 | 14:28

Daarom! Geen Turkije in de EU. Zoek het maar zelf uit in de EU. Staatsschuld van Turkije is van 80% naar 40% gegaan, terwijl in de EU de staatsschuld gezamenlijk is geexplodeerd.
Niemand gelooft meer dat het goedkomt met de EU.

Kaan78 | 17-05-13 | 14:28

Hollande is een kat in het nauw. Hij is helemaal niet populair en hij verdrinkt haast in de problemen waar Frankrijk mee te maken heeft. Hij is de kapitein van een stuurloos schip dat op topsnelheid richting een ijsberg wordt gedreven.

Hij heeft het al opgegeven, dus doet hij wat alle waardeloze politici doen - een Balkenende, een Rutte, een Brown, een Cameron, een Samaras - en hij probeert het 'op Europees niveau' te regelen.

Dat is codetaal. 'Op Europees niveau' betekent dat hij aan de ene kant zelf niet verantwoordelijk wil zijn voor het verschrikkelijke wanbeleid dat de Europese Unie gaat voeren, maar aan de andere kant bij zijn academische en politieke vrienden dolgraag bekend wil staan als een wijze, cosmopolitaine president die verder durfde te denken dan 'arbitraire' grenzen.

Maar uiteindelijk zal de geschiedenis hem - net als alle regeringsleiders in de Europese Unie - zien als een waardeloze dhimmi, zowel voor de Islam als voor de Europese Unie.

Nequebard | 17-05-13 | 14:28

Buitenlanders zijn slecht en dom, zo ook de Fransen.

Tot zo ver de beroemde, ruimdenkende en flexibele Nederlandse mentaliteit.

Bakito | 17-05-13 | 14:27

Oh oh oh, wat werd ik toch voor imbeciel verklaard in mijn omgeving dat ik, een paar jaar na de introductie van de Euro, nog steeds in Guldentjes rekende (en nog steeds).

Toch fijn dat keer op keer blijkt dat mijn onderbuik gevoelens het bij het juiste eind hebben.

BedrijfsTijgerT | 17-05-13 | 14:27

Rutte geeft het samen met Dijselbloem lachend weg. Een enkele VVDer zal voor de bühne nog een beetje sputteren, maar als het er op neerkomt, stemt de hele fractie van de VVD gewoon mee. PvdA stemde ik sowieso al niet, VVD zal ik nooit meer stemmen.

El Rico Grande | 17-05-13 | 14:27

ik dacht al: waar blijft het obligate stuk over hollande.
.
zoals het een goed frans president betaamt zegt hij dat er meer europese integratie moet komen en bedoelt hij dat iedereen moet buigen naar frankrijk.
.
frankrijk is stuk. een ingeslapen rijk van ambtenaren en een overvloed van uitkeringsgerechtigd importvolk. stuk, stuk, stukkerdestuk.
.
frankrijk is de zieke man van europa en we gaan daar allemaal aan meebetalen. is het niet via eurobonds dan is het wel via openmarkt activiteiten van de ecb. verboden in de europese grondwet, maar wie laat zich daar iets aan gelegen liggen? wetten zijn er om te negeren wanneer het ons zo uitkomt, nietwaar?
.
wat europa nodig heeft is een neiuwe president: nigele farage. en dan opdoeken die handel.

gooi en smijtwerker | 17-05-13 | 14:27

Het voelt alsof de EU zich steeds verder verwijdert van de zon, alsof het alsmaar kouder wordt hier.
Is het nog mogelijk om uit dit megalomane schip te stappen en terug te zwemmen naar de kant?

Simon de Danser | 17-05-13 | 14:26

Maak me maar wakker wanneer de oorlog uitbreekt.

Dömper | 17-05-13 | 14:26

Dit duid erop dat Frankrijk voor het eind van dit jaar aan de bel gaat trekken voor gratis geld.

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:25

Dieper en dieper en dieper in crisis en wat is de oplossing volgens de Eurofiliacs? Nog meer gezag vanuit Brussel en nog meer inkomensoverdracht.

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Godsammekraken | 17-05-13 | 14:24

Omdat wij (nog wel) bijna het goedkoopst kunnen lenen. Fuck you met die eeuwigdurende solidariteit, eeuwigdurend omdat wij ALTIJD zullen moeten betalen.

Er zijn trouwens al een soort van semi-eurobonds, dit zijn de ESM obligaties, je weet wel waar mij 40 miljard (uit mijn hoofd) garant voor staan. Oh ja en niet maximaal 40 miljard, zonder max. Ongelimiteerd staan we garant.

Kaas de Vies | 17-05-13 | 14:24

-weggejorist-

roverheid | 17-05-13 | 14:24

He Holand! Graaf die Mitterrand op en kijk of ie nog een paar losse Franken voor jullie op zak heeft!

Welles! Nietes! | 17-05-13 | 14:23

Hollande is gewoon de franse Joop den Uyl.

sinar2 | 17-05-13 | 14:23

Nee, Nee, NEE! NON!

Red mij niet | 17-05-13 | 14:22

"kijkt daarom naar de EU voor daadkracht."

En zo gaat het steeds, elke keer weer is er een nationale "kat in het nauw" en in ruil voor verkoop van je land, mag jij nog even gouverneurtje spelen.

"een Europese economische regering en de uitgifte van Eurobonds"

Grappig, ik heb ook zo'n kennis in de kennissenkring, die op eens na 4 rondjes bier hij de 5de moet verzorgen op het idee komt om een pot te maken. Of iedereen even hetzelfde bedrag er in wil storten.

Kaas de Vies | 17-05-13 | 14:22

@Godsammekraken | 17-05-13 | 14:22
Sorry, 1200 *miljard* EUR bedoelde ik natuurlijk.

Godsammekraken | 17-05-13 | 14:22

Die 1200 EUR in de pensioenpotten gaan eraan!

Godsammekraken | 17-05-13 | 14:22

Met zo een uncoole naam kun je niks!
Kudtsocialist!

miko | 17-05-13 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken