Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alarm! Stef Blok (VVD) heeft weer een huizenplan

doorrrrrrrschuiven100.jpgMoeders houd uw dochters binnen, MinWonen Stef Blok (VVD) heeft aangekondigd om uit z'n hol tevoorschijn te komen. Twee maanden na zijn zelfs in deze tijden historisch waardeloze woonakkoord (met als hoogtepunt de startershypotheek die absoluut niemand hebben wil wegens acute en levenslange financiële slavernij) heeft De Blok een nieuw plan opgevat: het moet voor woningbezitters met een restschuld mogelijk worden om te verhuizen met behoud van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Jaja. De VVD, voor al uw staatsgefinancierde socialisme. De nog altijd propvolle bubbel in stand houden, wat een goed idee! Heel liberaal ook, qua kleine overheid, eigen verantwoordelijkheid en vrije markt. Ruim een miljoen (!) huizenbezitters hebben een hypotheek die onder water staat (voor een gemiddeld bedrag van 40.000 euro) wegens dalende prijzen en 82.000 huishoudens hebben een betalingsachterstand, en het einde is nog niet in zicht. Stijgende werkloosheid, lastenverzwaringen, minder groei: het wachten is op de explosie van gedwongen verkopen, dan komt het vanzelf wel goed met die huizenprijs. Tegen beter weten in wil de VVD nu eerst nog even de restschulden van mensen die te duur hebben gekocht gaan collectiviseren. Mag u na jarenlang mee te hebben betaald aan het opblazen van de bubbel via de HRA nu ook de restschuld van overenthousiaste huizenbezitters ophoesten. Oja en de huur stijgt. Hoera voor de VVD!

Reaguursels

Inloggen

socialisme is voor de rijken .En de armen mogen het met kapitalisme betalen .

mart69 | 07-05-13 | 00:31

De eigenaar van het huis draait op voor winst en verlies. Dat is dus de bewoner en dat is de bank.
Huurders hebben geen enkel belang bij het stijgen en zakken van het huis van die bewoner en diens bank. Sterker nog, als de prijs van het huis van die bewoner en diens bank stijgt, moet de huurder ook ineens meer huur en onroerendgoedbelasting gaan betalen. Dat verband snap ik niet zo goed. Wat ik al helemaal niet snap, is dat de huur en de ogb niet weer omlaag gaan, als het huis van die bewoner en diens bank fors in waarde zakt.
Eigenlijk is altijd de huurder, die feitelijk geen reedt te maken heeft met het huis van die bewoner en diens bank, altijd de lul op de een of andere manier.
Met dank aan de roerende overheid.
Ik zou zeggen: Fuck off.

michello | 06-05-13 | 22:38

@tipo | 06-05-13 | 12:02
ik ben ook helemaal niet voor het geven van hoop aan hopeloze gevallen.
ik ben voor doorpakken.
.
en wat betreft de euro, zal je wel op zerohedge gelezen hebben, maar wel leuk stuk: www.zerohedge.com/news/2013-05-05/germ...

gooi en smijtwerker | 06-05-13 | 15:05

-weggejorist-

sananda | 06-05-13 | 14:51

@bobby33 | 06-05-13 | 10:15 |

Jij betaalt je woning af in 30 jaar.

Ieder jaar dat ik wacht met instappen in de woningmarkt dalen de prijzen met 10%.

Conclusie: Voorlopig wint huren.

En die huizenprijzen blijven nog heel, heel lang dalen gezien de vergrijzing, het overschot aan grondgebonden koopwoningen, de oplopende OZB, de toekomstige aanscherpingen van de HRA en het feit dat de afgelopen aanscherpingen van de HRA nog niet in de prijs zijn verwerkt.

Maar ja, leenkneusjes met een tophypotheek maken zichzelf graag wijs dat ze slim bezig zijn. Zo 2008!

applaus voor de paus | 06-05-13 | 14:18

miereneukert | 06-05-13 | 13:32 |
Tja, het wordt wel de dag van de politieke moorden zo op 06/05. Even Curaçao niet vergeten...

Jos Tiebent | 06-05-13 | 13:52

En dit nieuws op de dag van de dood van de democratie naar buiten durven te brengen.
R.I.P. Pimmetje!

miereneukert | 06-05-13 | 13:32

Voor alle klagers hierboven: er is uiteindelijk maar één groep mensen die reden heeft tot klagen. Dat zijn zij die in de vrije sector huren. De rest woont of (meermaals) gesubsidieerd (huurders) of krijgt een belastingkorting (kopers). Zowel de subsidies (scheef wonen, wachtlijsten) als de kortingen (hogere prijzen, grotere schuldenlast) ontwrichten de woningmarkt al jaren.

49 | 06-05-13 | 13:19

Die Blok is een grote schande voor dit land! Moetst ie eerst nog even de kroning afwachten alvorens dit te melden?
Laffe hond!

miereneukert | 06-05-13 | 13:16

Ik ben door een clubje VVD-stemmers door de mangel gehaald toen ik kenbaar maakte voor de PVV te stemmen, als er verkiezingen zouden komen. Dat was wel 6 jaar geleden ondertussen.

Ik weet dat ik ondertussen na het zoveelste debacle me er alleen maar in gesterkt zal voelen om het nog steeds te blijven doen.

Overigens hoor ik die VVD-stemmers niet meer.
In het algemeen niet.

Wie komt er nog openlijk voor uit om op de VVD te stemmen?

Jos Tiebent | 06-05-13 | 13:13

aanvulling: dat komt dus neer op naar de bank gaan met het verhaal: hallo, ik heb een leuk huisje gezien, dat ik graag zou willen kopen. Nee, ik heb geen eigen geld om in te brengen, maar daarentegen wel 50k restschuld op een huis dat ik nog niet eens verkocht heb, die ik mee wil financieren.
Dan zou je zelfs in 2005 zijn uitgelachen bij de bank.

jemagookniksmeer | 06-05-13 | 13:02

Rooie Kater | 06-05-13 | 12:26 | + 2 -
1) dat is inderdaad het idee
2=3) dat valt nog te bezien of de maatschappij hierbij gebaat is. In geval van verder dalende huizenprijzen gaat onze verhuizer van onder water naar onder de oceaanbodem; hij neemt restschuld mee vanuit zijn oude huis en begint vanaf moment 1 met het opbouwen van extra restschuld in zijn nieuwe huis, om over de inbreng van eigen geld nog maar te zwijgen (dus extra financieel risico van deze verhuizing komt geheel en al bij de samenleving te liggen).

jemagookniksmeer | 06-05-13 | 12:54

VanLeeuwen snapt er geen fuck van!

1) Door restschuld mee te kunnen financieren hebben mensen de mogelijkheid om toch te verhuizen, en zal NHG minder uit hoeven te keren (want mensen moeten gewoon hun eigen restschuld gaan aflossen). Win-win voor de maatschappij, minder kosten voor de belastingbetaler.
2) Door restschuld mee te kunnen financieren, zijn mensen niet direct persoonlijk failliet als ze om wat voor reden dan ook moeten verhuizen. Dat scheelt onze maatschappij een hoop kosten, want de verhuizende partij heeft nu jaren de tijd om aan zijn restschuld te werken.
3) Door restschuld mee te kunnen financieren komen mensen die willen verhuizen niet direct in een uitzichtloze situatie terecht. Ze krijgen juist de mogelijkheid om hun eigen restschuld af te gaan betalen, en daardoor zullen ze eerder geneigd zijn om hun verlies te nemen. Hierdoor zal de zeepbel dus juist EERDER leeglopen en prijzen naar een normaal niveau dalen.

Rooie Kater | 06-05-13 | 12:26

De enige échte oplossing is een flinke daling van de huizenprijzen. Huizenbezitters die zich rijk hebben gerekend en een te hoge hypotheekl zijn aangegaan, hebben gewoon gegokt en verloren. Sparen is weer hip!

Joris Draaksteker | 06-05-13 | 12:09

@gooi en smijtwerker 11:06
Als je zeker weet dat een aantal huiseigenaren en banken failliet gaan, dan is dat ook zekerheid. Pas daarna kan er financiele stabiliteit komen, met banken die niet meer too big to fail zijn, met een DGS van een gemiddeld spaardeposito, met een lagere nationale hypotheekschuld die het onderpand in ieder geval niet overschrijdt.

In de tussentijd is het kut, maar dat moeten we even doorheen.

Wat Blok nu doet is weer hoop geven aan hopeloze situaties, waardoor er juist onzekerheid onstaat. Zo komen we nooit tot acceptatie van het feit dat een miljoen huizen overbeleend zijn en dat daar ofwel bij banken, danwel bij huiseigenaren slachtoffers gaan vallen. Het is zoals het is.

tipo | 06-05-13 | 12:02

@zwellevertje | 06-05-13 | 11:06
Zonder deze huurders was u nog verder van huis.

meesterinche | 06-05-13 | 11:53

@Ben7943 | 06-05-13 | 11:42 | + 0 -
Niets. Anti-kraak huur.

LangeTijdGeleden | 06-05-13 | 11:42

@LangeTijdGeleden | 06-05-13 | 11:38

Hoeveel restschuld heb je ?

Ben7943 | 06-05-13 | 11:42

De werkelijke oorzaak van de idioot hoge huizenprijzen zijn een kartel van de banken en de overheid. Samen hebben ze er de afgelopen jaren voor gezorgd dat mensen toren- en torenhoge hypotheken konden krijgen. Nederland is het enige land in de wereld waar de huizenprijs wordt bepaald door de hoogte van de te 'krijgen' hypotheek. En huizenkopers hebben hieraan niets, ook niet aan de HRA. Alleen de banken die zijn hier schat- en schat rijk mee geworden. En dan heb ik het nog niet over de gedwongen winkelnering van de corrupt kartel-woekerpolissen, waarbij ze moedwillig veel te hoge rendementen hebben voorgespiegeld: "Bij Robeco obligatierekeningen voorspellen we een rendement van 8% gedurende de komende 30 jaar" (afgelopen 30 jaar was het rendement 3-4%). Of de huidige kartel-woekerrente, die minstens een procent hoger ligt dan in andere landen.

Piet van Schwaffelen | 06-05-13 | 11:40

Er zijn hier een aantal boze VVD reaguurders die alle negatieve VVD reaguursels lopen te minnen, maar zelf geen inbreng in de discussie willen brengen over het feit dat dit, misschien in hun waardeloze mening (want tsja, VVD mening), toch goed is wat de idioot Blok aan het doen is.

Halve VVD mag ondertussen aftreden vanwege gigantische nalatigheid en incompetentie. PvdA mag ondertussen de halve fractie de gevangenis in gooien vanwege fraude, links lullen-rechts vullen en subsidies en vergoedingen geven aan mensen die het niet horen te krijgen en te verdienen.

Gaat uitstekend met dit kabinet!

LangeTijdGeleden | 06-05-13 | 11:38

@gooi en smijtwerker | 06-05-13 | 11:06
Maar wat de overheid nu doet is erger. Iedere keer met een nieuw plannetje komen wat speculatie in de hand werkt. Deze al gezien? www.youtube.com/watch?v=41Xg_ORagqE&am...

Niets doen en men heeft maar 1 optie en dat is verlies nemen. Duidelijker kan men niet zijn.

blinde kip | 06-05-13 | 11:32

@zwellevertje | 06-05-13 | 11:06
Als iedereen zou kopen waren er geen voordelen meer om uit te delen. Raar maar waar.

blinde kip | 06-05-13 | 11:26

Wie had dat gedacht? Van liberaal naar sidderaal.

Sliptong | 06-05-13 | 11:19

Ik hoor het al weer; ik blijf .gewoon nog effe een tijdje lekker scheef wonen. Bevalt namelijk prima. Ik voel me de koning te rijk tussen al die uitkeringstrekkers en alleenstaande milf's met halve baan.

VanBukkem | 06-05-13 | 11:17

Onze economie is sinds eind jaren 80 afgegleden naar Brinkman's Bouwend NL BV.
Geen woning geen kroning. Ik hoor het nog roepen, ruim 30 jaar geleden.
De krakers werden gedemoniseerd, de speculanten werden bejubeld.
Sinds die woning geen kroning is de economie steeds meer om huisjesmelkers gaan draaien en hebben vooral de huurders grote verliezen gelden. Nu dan eindelijk de huiseigenaren ook dreigen te verliezen moeten de huurders nog meer verliezen.
Het percentage van het inkomen dat naar wonen gaat is schrikbarend gestegen.
En de Nlse regering stond erbij en keek ernaar en deed zelf hard mee met WOZ etc. en speculatie om hun leuke plannetjesmakendebeidsmedewerkertjes mee te betalen. Inmiddels bijna een miljoen overheid/semi-overheid werknemers met gem. salaris van ruim 3200 bruto per mnd.
Wie moeten dat betalen? De kleine ondernemers? Flikker toch op VVD, PvdA, CDA,D66. SP en PVV, sla toch met die vuist op tafel en eis elke dag in de Kamer dat dit duivelse graaispel eindigt en we weer eenvoudig naar een voortvarende natie terug gaan zoals vóór Nieuw Links aan de macht kwam, van toen we nog geen polderland waren waar alleen de polderaars zelf elkaar de mooie baantjes toeschuiven waardoor PvdA en VVD en CDA en D66 vier handen op 1 buik zijn geworden.

ecologiste | 06-05-13 | 11:11

@emmrob | 06-05-13 | 10:57
Eind jaren '80 waren de banken al zo gek om kinderbijslag mee te rekenen in de hypotheek. De neiging om maximaal te gaan was er dus al veel eerder.
Eigenlijk bizar als je alleen dan zaken kan doen. Een echt bedrijf kan ook in een krimpende of stilstaande markt geld verdienen en groeien.

blinde kip | 06-05-13 | 11:08

Van mij mag die restschuld mee genomen worden,zolang het maar niet op de rest van de belasting betaler wordt gelegd.
En die huurdertjes moeten ook niet zo zeuren,hadden ze zelf moeten kopen,die voordeeltjes die een koper heeft bestaan al sinds mensen heugenis dus nu niet beginnen te huilen,je had dat zelf ook kunnen hebben.

zwellevertje | 06-05-13 | 11:06

@tipo | 06-05-13 | 11:02
uiteraard is niets doen een optie. semantisch heb je gelijk.
.
tegelijkertijd is niets doen een bewuste keus om de huidige onzekerheid te laten voortduren. en dat heeft ook zijn prijs in verzwakking van de keten.
.
en wanneer we toch jouw wens volgen om uit de euro te stappen, kunnen we beter meteen doorpakken en de andere fundamentele issues van de nederlandse waterhoofdeconomie aan te pakken.

gooi en smijtwerker | 06-05-13 | 11:06

@49 | 06-05-13 | 10:55
Op die fiets. Maar bij de constructies die er nu zijn waaronder een te makkelijke vorm van saneren, wordt de rekening te makkelijk bij de rest gelegd. Waarom wordt er niet een kopersverzekering in het leven geroepen waarin kopers en banken aan mogen bijdragen zonder huurders aan te spreken? Kijken of men dat nog zo idioot veel gaat lenen voor woningen.

De vorige keer dat de huizenmarkt in elkaar knalde, kregen de kopers de rekening gewoon zelf gepresenteerd. Zoals het hoort. En dat was nog maar 30 jaar geleden.

blinde kip | 06-05-13 | 11:02

@gooi en smijtwerker 10.00
Niets doen is wel een optie. Faillissementen van banken, bedrijven, ZZP-ers zorgen vanzelf voor de sanering van schulden. Faillissementen zijn kapitalisme aan het werk .

tipo | 06-05-13 | 11:02

-weggejorist-

emmrob | 06-05-13 | 10:57

De VVD ziet een faillissement van een bank of een huiseigenaar nog steeds als iets doodengs. Jammer dat er geen kapitalisten bij de VVD zitten, maar enkel corporatisten en anti-democraten. Zeg maar het juk waar we van dachten bevrijd te zijn.

tipo | 06-05-13 | 10:56

@Willem van Rood | 06-05-13 | 10:51 | + 0
Inderdaad, en door de top-hypotheek te saneren kunnen mensen hun huis voor een lager bedrag verkopen. Je verlaagt daarmee dus de woningprijzen.

49 | 06-05-13 | 10:55

@nieuwsflits | 06-05-13 | 10:49
Klopt helemaal, ik huur en stem op Fleur!

necrosis | 06-05-13 | 10:54

Handen ophouden en niet uit de mouwen.

VVD, Juist niet.

tipo | 06-05-13 | 10:52

@49 Saneren doe je niet door de prijs kunstmatig hoog te houden.

Willem van Rood | 06-05-13 | 10:51

Mocht het ooit zover komen dat er schulden worden kwijtgescholden op de woningmarkt, dan stel ik voor dat een ieder die de afgelopen 20 jaar meer dan 25.000 euro heeft verdiend op de huizenmarkt, als eerste daaraan gaat meebetalen. Dat lijkt me een prachtig nieuw VVD Blok plan waar veel mensen zich in kunnen vinden.

Ben7943 | 06-05-13 | 10:49

De bovenmodale huurder met medische geschiedenis die dus geen hypotheek krijgt heeft er nu 6.5% bovenop gekregen. Overheid geeft belastinggegevens aan derden. Mocht geen spaarloon meer hebben want de koper moest minder overdracht belasting betalen. Huur je, dan stem je geen VVD!

nieuwsflits | 06-05-13 | 10:49

Ik denk trouwens dat de oplossing van veel hypotheken met huizen die onder water staan is dat we de banken gewoon verantwoordelijk moeten houden voor de miljoenen woekerpolissen. Zij hebben als geen ander geprofiteerd van deze oplichtingspraktijken die veel mensen met goede bedoelingen het water tot aan de lippen heeft gebracht. Geen enkele minister die daar natuurlijk z'n vingers aan drukt te branden, want oldboys network en toekomstige werkgever.

Fopspeen | 06-05-13 | 10:49

Tja door de crisis ga ik mijn huis niet verkopen of op zoek naar een duurder huis, ondanks dat deze zijn gedaald. Mijn huis staat nu ook onder water, maar ik woon hier prima en betaal maandelijks nog altijd minder dan iemand die dezelfde woning huurt dankzij de HRA. Ik zal ook zeker niet verhuizen als ik daarnaast een restschuld ga over houden, want met de nieuwe regels ga ik hiervoor gewoon veel meer per maand neer tellen dan ik nu doe. We zullen het dus maar moeten doen met wat we nu hebben en dat bevalt me eigenlijk prima.

Fopspeen | 06-05-13 | 10:44

@jemagookniksmeer | 06-05-13 | 10:33 | + 1

wanneer is dit eerder in de praktijk gebracht?

49 | 06-05-13 | 10:44

@49 | 06-05-13 | 10:24
Ook als jouw betoog hout zou snijden zou het geen ontkrachting van mijn uiteenzetting zijn. Als de top-hypotheken een gevolg zijn van onrechtmatige zelfverrijking (jouw stelling) dan betekent dat niet dat het niet noodzakelijk is om deze top-hypotheken te saneren en zo de bouwproductie en economie weer aan te jagen.

dit moet natuurlijk zijn
@Ben7943 | 06-05-13 | 10:33 | + 0

49 | 06-05-13 | 10:43

@blinde kip | 06-05-13 | 10:42 | + 0

als het je eigen belang dient, waarom niet?

49 | 06-05-13 | 10:42

@49 | 06-05-13 | 10:24
Ook als jouw betoog hout zou snijden zou het geen ontkrachting van mijn uiteenzetting zijn. Als de top-hypotheken een gevolg zijn van onrechtmatige zelfverrijking (jouw stelling) dan betekent dat niet dat het niet noodzakelijk is om deze top-hypotheken te saneren en zo de bouwproductie en economie weer aan te jagen.

49 | 06-05-13 | 10:42

@49 | 06-05-13 | 10:24
WTF? Dus dubbel betalen (vooraf via belastingen en subsidies om de prijs hoog te houden om vervolgens een te dure woning te kopen, moet goed voor mij zijn? Ben je wel lekker?

blinde kip | 06-05-13 | 10:42

@dubbert | 06-05-13 | 10:32
Ik kan helaas niets aanvechten.
Heeft iemand nog een goedkope kamer te huur voor mij?
Ik heb niet veel ruimte nodig, zolang er maar een snelle internetverbinding aanwezig is.
En een huurbazin op 'fuck-me-pumps' heeft natuurlijk mijn voorkeur.....

necrosis | 06-05-13 | 10:40

Dit is niet de crisis oplossen, maar de crisis afwachten. Daar iedereen de crisis probeert af te wachten duurt de crisis zo lang en wordt op langere termijn steeds ingrijpender. Gevalletje: "zachte heelmeesters maken stinde wonden".

watazooi | 06-05-13 | 10:34

@49 | 06-05-13 | 10:24

Wat een onzin. De laatste 20 jaar is de hypotheekschuld verdubbeld in Nederland. Waar denk jij dat die honderden miljarden gebleven zijn ? Bij de bouwondernemers, projectontwikkelaars, makelaars, banken en niet te vergeten de honderdduizenden huizenbezitters die nog steeds 2 ton overwaarde hebben. En ondertussen mogen de huurders en de maatschappij bloeden. Dit is een VVD-plan puur om te achterban te behagen en de vermogens van de achterban ten koste van anderen te beschermen.

Ben7943 | 06-05-13 | 10:33

Door mee te betalen aan de sanering van tophypotheken draag je bij aan de creatie van je eigen welvaartgroei. Het is dus een investering in jezelf.
49 | 06-05-13 | 10:24 | + 0 -
de praktijk heeft mij geleerd dat dat zo niet werkt.

jemagookniksmeer | 06-05-13 | 10:33

Dat de huur 'stijgt' is trouwens een bubbel erbij. Inderdaad voeren sommigen een verhoging in van soms 4% of zelfs meer, maar die is zo eenvoudig aanvechtbaar dat er niets van terecht komt.

dubbert | 06-05-13 | 10:32

Laat de Bulgaren het maar niet horen.

Willem van Rood | 06-05-13 | 10:30

@me,myself and IK | 06-05-13 | 10:23
Dat voordeel in Euro's verdampt al snel met de huidige inflatie, stijging van de BTW, etc.
Je lult uit je nek!

necrosis | 06-05-13 | 10:30

Godisvoordedomme | 06-05-13 | 10:16
je maakt me aan het lachen op de maandag morgen: dank! en je hebt groot gelijk - SP is de messias. wat een stroom aan prachtige ideeën brengt die partij voort. Dat zal wat worden als zij ooit eens deel mogen nemen aan een coalitie...

benerzoeentje | 06-05-13 | 10:27

@Godisvoordedomme | 06-05-13 | 10:16
Fascisten van de PVV?
Hoe vaak heeft PVV dingen gezegd die later realiteit werden?
Enne... definieer fascisme, je hebt 1 minuut vanaf nu!

necrosis | 06-05-13 | 10:26

Niet alleen huizenbezitters zijn de sjaak. Wat denk je van de gemeenten. Dat zijn de grootste junkies van het gratis geld van de grondopbrengsten.

roze_bril | 06-05-13 | 10:25

@blinde kip | 06-05-13 | 10:05 | + 0
Je mag meebetalen aan de sanering van tophypotheken omdat je dat ook gaat doen als de woningen gedwongen verkocht worden. In dat geval zal de top waar jij aan meebetaalt groter zijn dan als er geen gedwongen verkoop hoeft plaats te vinden. Bovendien profiteer jij ook als de Nederlandse bouwproduktie en daarmee de Nederlandse economie weer op gang komt. Door mee te betalen aan de sanering van tophypotheken draag je bij aan de creatie van je eigen welvaartgroei. Het is dus een investering in jezelf.

49 | 06-05-13 | 10:24

Als je vijf jaar geleden voor 300.000 euro een huis kocht en het nu verkoopt voor 250.000 euro, en nu een huis koopt voor 400.000 wat vijf jaar geleden 500.000 waard was, heb je toch voordeel behaald aan de dalende markt.
Ik bedoel, onder water staan is niet altijd een ramp.
.
Als zaken scheef groeien in een economie volgt er vanzelf een reset.
Het ware probleem is dat de overheid te groot is geworden en teveel geld uit de markt trekt, momenteel gaat van alle geld wat er per jaar rond gaat bijna 55 procent naar de overheid, dat zou niet meer dan 40 procent moeten zijn, bij een sluitende begroting.
Je ziet het nu trouwens ook aan de HRA, subsidies verstoren en vertroebelen de markt, allemaal. Wat we voor een huis betalen is wat we per maand daarvoor netto kunnen of willen ophoesten. De HRA is dus eigenlijk extra inkomsten.
De HRA zorgt dus voor een onwerkelijke waarde van een woning. Wat voor de HRA geldt, geldt voor alle subsidies. Subsidies verstoren de werking van de markt, en voor een oneerlijke verdeling van geld, want iemand moet voor subsidies betalen.
.
De overheid moet de markt de markt laten. Nu doen ze dat niet, en zie de gevolgen.

me,myself and IK | 06-05-13 | 10:23

Wie verlos ons van de banden des VVD/PVDA?

sananda | 06-05-13 | 10:23

@atje | 06-05-13 | 09:43

Gedebunked? Nou, dan wil ik dat wel even debunken. De HRA is verantwoordelijk voor 20 - 25 % van de lucht. Zoek maar eens op Dolf van den Brink op youtube. Hij legt het je op een eenvoudige manier uit.

roze_bril | 06-05-13 | 10:23

@Finn | 06-05-13 | 10:16

Gemeentes speculeren al jáááren op de internationale grondmarkt.
Sinds 2007 stellen internationale marktbeoordelaars hun oordeel stelselmatig naar beneden bij. Oorzaken: te weinig productiviteit van de Nederlandse bevolking.
Om tot die conclusie te komen hoef je dan ook eigenlijk geen populistisch volksvertegenwoordiger te zijn!

Boris Poepnagel | 06-05-13 | 10:23

Die huurverhoging op basis van inkomen pakt helemaal raar uit voor zelfstandigen.
Het definitieve belastbare inkomen is vaak pas twee jaar later bekend en kan per jaar sterk fluctueren.
Tegen de tijd dat de verhuurder het belastbaar inkomen te horen krijgt, kan de situatie inmiddels sterk verslechterd zijn. Niets mee te maken, dokken zal je.
... Denk maar niet dat de huur op basis van een een slechter jaar naar beneden zal worden bijgesteld.
Er zijn landen waar al voor minder de pleuris is uitgebroken, maar hier in Nederland laat ieder schaap zich braaf slachten

Kapitein Sjaak Mus | 06-05-13 | 10:21

@necrosis | 06-05-13 | 10:05 | + 2 -
Paardelul is correct, het namelijk de lul van een enkele paard en niet van meerdere paarden. En Stef Blok is een paardelul. En bij de volgende verkiezeningen, die hopelijk snel komen, gaat de VVD mijn stem niet meer krijgen. Stelletje paardelullen.

Osdorpertje | 06-05-13 | 10:21

@Godisvoordedomme | 06-05-13 | 10:16
Yeah, iedereen even arm.

blinde kip | 06-05-13 | 10:21

* om ons = voor

Godisvoordedomme | 06-05-13 | 10:17

Te hoge huizenprijzen komen door:

- Grondspeculatie Gemeentes
- Hypotheekrenteaftrek
- Subprime Hypotheken (LTV die groter zijn dan 100)

1,000,000 x 40,000 = 40 miljard onder water
Bedrijfsonroerend goed staat ook nog eens 20 miljard onder water

Samen nu al een gat van 60 miljard en de prijzen dalen nog steeds verder.

Huurders, willen jullie even lappen voor de banken & gemeentes zodat de scheefleners weer meer kunnen lenen?

Volgend jaar jaar weer 6,5% huurvehoging!

Finn | 06-05-13 | 10:16

De VVD is communistisch net als de PVDA. Daarnaast hebben we de fascisten van de PVV met hun sterke man. Hebben zwakzinnigen blijkbaar nodig. En daar heb je de SP. Gewoon helder normaal en eerlijk. De tijd is rijp om ons echte veranderingen en verademingen.

Godisvoordedomme | 06-05-13 | 10:16

@applaus voor de paus

Volgens mij heb jij het wiel ook niet uitgevonden.
Je opmerking over leenkneusje slaat natuurlijk nergens op.
Als je een huis koopt kun je dat in 30 jaar afbetalen en vervolgens ben je eigenaar en betaal je niets meer. Als je huurt blijf je huren tot je dood. Een beetje slimme koper is op zijn 55 jaar klaar met afbetalen. Natuurlijk is er een risico aan kopen,

bobby33 | 06-05-13 | 10:15

Weet je zeker dat blok van de VVD is? Klinkt meer als een SP of een PvdA plan.

FinFucker | 06-05-13 | 10:15

@Boris Poepnagel | 06-05-13 | 10:11
Klopt maar afschaf of afbouw haalt de neiging om tot de max te gaan wel eerder weg. Bij afschaf en tegelijkertijd verlaging van de loonbelasting gaat de gemiddelde koper er niet op achteruit en hoeft er geen ambtenaar mee te vreten van de pot. Die kan dan Bulgaren gaan controleren.

blinde kip | 06-05-13 | 10:14

Wat ben ik blij, dat ik mijn huis contant heb kunnen kopen. Geen slaaf van de bank voor mij!

Glas Koning | 06-05-13 | 10:14

m'n auto staat ook 40k onderwater kan hier ook niets voor geregeld worden?

Andersom dag | 06-05-13 | 10:12

@Robertski | 06-05-13 | 10:06

Niet alleen antikraak...

Boris Poepnagel | 06-05-13 | 10:12

blinde kip | 06-05-13 | 10:08 |
Die huren zijn idd véél te laag...

benerzoeentje | 06-05-13 | 10:12

@McPhart | 06-05-13 | 10:04
Wat betreft de privacy, dat heeft u o.a. de danken aan D66 die dit plan in het Kunduzakkoord geramd heeft. Die belachelijke inkomensgrenzen komen ook al uit Brussel zonder op de belastingdruk en woningmarktspanningen te letten, dus dan stellen Alex & co. geen vragen meer.

Privacy is volgen hen een hoog goed, maar nu even niet.

blinde kip | 06-05-13 | 10:12

Ik denk dat de VVD verkiezingen ziet aankomen. Ze willen de PvdA links inhalen...

funkyd | 06-05-13 | 10:11

@allen

De HRA is slechts ten dele verantwoordelijk voor de 'huizen-bubble'. Het is met name -wederom!- te wijten aan de banken en hun ongebreidelde neiging om flink te woekeren ten einde zo veel mogelijk leningen te ritselen onder het volk.
Maak het aangaan van een lening makkelijk en je hebt plotsklaps veel leningen op de markt gezet.

Boris Poepnagel | 06-05-13 | 10:11

financiële slavernij... staatsgefinancierde socialisme..
wat termen weer Van Leeuwen! Nu doe je net alsof een huis kopen met een hypotheek iets nieuws is en alsof de Nederlandse sinds kort een geleide economie heeft.

plan van Blok heeft zwakke kant dat het mensen die dom en te duur een huis hebben gekocht een gesubsidieerde uitweg kan bieden. Plan van Blok heeft een sterke kant dat het de mobiliteit van mensen kan verhogen. Dat is wel zo fijn als je een baan in een andere stad hebt gevonden bijvoorbeeld.

benerzoeentje | 06-05-13 | 10:08

Alle 2.2 miljoen huurders betalen net zoveel huur als 3.5 miljoen mensen terug krijgen krijgen aan renteaftrek. #feit

blinde kip | 06-05-13 | 10:08

Dat antikraak wonen gaat nog eens heel groot worden.

Robertski | 06-05-13 | 10:06

Wie zijn in hemelsnaam de mensen die nog op deze partij stemmen...?

rien6139 | 06-05-13 | 10:06

@gooi en smijtwerker | 06-05-13 | 10:00
Of schuld meefinancieren. Niks kwijtschelden. Waarom mag ik weer meebetalen en vervolgens ook nog een meer betalen voor een stapel stenen die door die constructies te duur blijft.
Als verlies meegenomen mag worden naar een volgende woning, moet men slechts een goedkopere woning zoeken. En reken maar dat de prijzen verder zakken als men verlies mag nemen. Voor mensen die winstdromen hadden, dikke pech. Moeten ze er maar voor werken. Voor toekomstige kopers is het een goede zet doordat ze minder kwijt zullen zijn aan wonen.

blinde kip | 06-05-13 | 10:05

Had ik al gezegd dat Stef Blok een paardelul is?
*en dat ik weiger een tussen-n te gebruiken*

necrosis | 06-05-13 | 10:05

@Erikje | 06-05-13 | 10:01 | + 0 -
Ik hou nu al geen fudge meer over. En dat terwijl ik ook nog een auto heb ivm m'n huidige baan, die gelukkig nog steeds bestaat.

Met GELUK kan ik 200 eu sparen(!) per maand voor incidentele uitgaven aan auto reparatie, wasmachine vervanging/reparatie/woningreparatie, dure vakanties zitten er voor mij niet meer in, of een leuk cadeau voor familie/vrienden. Ben benieuwd welke PvdA'er dit leest en die 200 euro ook weer ergens bij mij vandaan gaat belasten.

LangeTijdGeleden | 06-05-13 | 10:05

Weer een doorschuifverhaal van het prutskabinet, pak eens gewoon door, de IJslandse manier, tophypotheek kwijtschelden, ( als in haircut, bazooka, enz.) en gelijktijdig HRA schrappen.
Dé Nederlander kan weer verhuizen, economie komt weer op gang, belastingdruk zakt, belastingdienst kan zinnige Bulgaarse dingen gaan doen aantal zelfmoorden gaat niet stijgen, iedereen blij.
Nee, we helpen Griekse banken.

gentle giant | 06-05-13 | 10:05

Ik mag in juli 6,5% extra af gaan tikken.
Ze denken mij op die manier in een koopwoning te kunnen jagen.
Nou ja: zo verkopen ze het. In feite is het natuurlijk pure diefstal.
.
Overigens is het doorspelen van mijn loongegevens op z'n zachtst gezegd laakbaar. Ik vraag mij af of het überhaupt wel legaal is.
.
Ik denk dat ik maar eens ga praten met mijn werkgever: als ik 20 uur per week op de loonlijst kom en mijn vrouw die andere 20 uur, houd ik netto toch zo'n €1200,- per maand extra in de knip.
Beiden 1x modaal of als alleenverdiener 2x modaal scheelt werkelijk kapitalen. Van die besparing kan ik wel een koophuisje betalen. Zelfs met een Blok-hypotheek. Tot zover dus "De sterkste shouders..."

McPhart | 06-05-13 | 10:04

Toch mooi zo'n geldfabriek wat een bank is; geld uit het niets toveren, speculatieve zeepbellen opblazen, daarna de klant man met de restschuld gevangen zetten.

Bertus Brulbroek | 06-05-13 | 10:04

Het wordt nog leuker.

Dankzij het gebroddel van onze "leiders" en de rente-ontwikkelingen in Europa, het bijna misdadige gedrag van Draghi's ECB en niet te vergeten: de zeer geringe vermogenspositie van Nederlandse huishoudens, gaat het begrip schuld-deflatie in ons land voor veel mensen een nare werkelijkheid worden.

In dit artikel lees je er meer over. Lang leve de Euro mensen! www.telegraph.co.uk/finance/financialc...

Oh ja: als extra blij berichtje op de maandagmorgen. Achter de schermen werkt men in Brussel hard aan een Europese Sociale Unie. Daar wordt ook de collectieve Europese pensioenregeling in opgenomen, die betaald moet worden uit de pensioenpotten van de EU-landen.

Alleen Nederland heeft zo'n pot: 1.200 miljard Euro. De andere landen kennen enkel staatspensioenen. Dus dàt geld zijn we binnenkort óók kwijt aan deEUSSR.

Had ik al "Leve de Euro" geroepen?

vraagstaart | 06-05-13 | 10:04

Dank u wel Stef Blok, U hebt mijn huur verhoogd zodat ook ik mag meebetalen aan de HRA.

Osdorpertje | 06-05-13 | 10:04

Dus als ik het goed begrijp gaat mijn huurverhoging via de verhuurdersheffing naar de VVD-huizenbezitter zodat die een nog groter huis kan kopen, nog meer schulden kan maken en de rente -ook op de restschuld- vervolgens kan aftrekken. Op welk feestje is dit nu weer besloten ? Lions-club Zuid ?

Ben7943 | 06-05-13 | 10:04

@Bokito ergo sum | 06-05-13 | 09:56
In het verleden kochten mensen een huis als investering, ipv om in te wonen.
Ze werden ingeloot voor een nieuwbouwhuis, en na overhandiging van de wijn & sleutels, mepte de kersverse eigenaar een bord 'te koop' in de voortuin en vroeg meteen een ton meer dan hij/ zij zelf had betaald.
Gelukkig hebben ze dat aan banden gelegd en zijn flinke waardevermeerderingen niet meer vanzelfsprekend.
En ondanks de jaarlijkse huurverhoging kan ik mijn rukbunker elk moment opzeggen en besluiten om in een kartonnen doos met internetaansluiting te gaan wonen.

necrosis | 06-05-13 | 10:03

Wij, de nieuwe generatie, die sinds 5/6/7/8 jaar aan het werk is gegaan moeten eens een keer van onszelf gaan laten horen. Terwijl wij proberen elk jaar een beetje meer te verdienen, tegen de stroom van de economie in, verliezen onze overheid en al die 30/40+ers bakken met geld aan het vasthouden van een systeem dat niet meer werkt. Wij hebben uit noodzaak geleerd gezond met ons geld om te gaan; geen hoge hypotheken, leningen, aankopen op krediet, 2 creditcards of dikke auto die je eigenlijk niet kan betalen. Wij hebben een financieel verantwoordelijkheidsbesef gekregen die bij de oude garde, en zeker de overheid, nog ontbreekt.

Wanneer komt het moment dat wij gaan zeggen, en NU is het KLAAR!

NEE, wij betalen niet meer mee.

P-wizard | 06-05-13 | 10:02

Huurprijzen naar inkomen?
Misschien gaan we ook voedselprijzen naar inkomen krijgen.
"Wat betaal jij voor een brood"?.....
"Goh, verdien je zoveel"?

Erikje | 06-05-13 | 10:01

@necrosis | 06-05-13 | 09:49
Maar dat is puur omdat jij wel met je geld kan omgaan en je niet stort in een riskante hypotheek. Zal je leren.
En natuurlijk om de doorstroming op de huurmarkt te bevorderen. Terwijl al die vrijgekomen gelijk in de verkoop gooien. Geen laagverdienende huurder heeft er dus wat aan maar wat geeft het. Of men trouwens kan verhuizen is nog maar de vraag want de banken lenen die scheefhuurders toch niks. Maar voelen zullen ze het wel. Omdat het kan.

blinde kip | 06-05-13 | 10:01

Dus scheefleners worden beloond?

Finn | 06-05-13 | 10:01

Ik betaal helemaal niks meer zolang deze regering stug blijft zitten. En met die achterlijke woonplannetjes van die Stef Blok veeg ik mijn billen af! Blok is gewoon een LuL net als Rutte.

DaarisLeoweer | 06-05-13 | 10:01

wanneer je de woningmarkt op gang wilt helpen zal je in ieder geval een oplossing voor de restschuld te maken. zaolang de huizenmarkt onder water staat en de restschuld levenslang achter je aan komt, staat de boel op slot en geparkeerd. kan je moeilijk over doen, hoef je niks aan te doen. maar niks doen = geen activiteit op de woningmarkt = geen activiteit in de bouw = geen inkomen voor de 250.000 zzp'ers in de bouw = voortduren van de crisis.
.
wat ik van een minister zou verwachten is dat er een fundamentele oplossing voor de woningmarkt zou komen. geen lappendeken van - liefst - elkaar tegensprekende initiatieven.
.
wat zijn de fundamentele problemen op de woningmarkt:
- de hypothecaire schuldenlast
- de dalende waarde van het onderpand
- de hoogte van de woningprijzen ten opzichte van de beschikbare financiering
- de fiscaliteit
- de regels voor financiering
- de fundingpositie van de banken en het beleggingsbeleid van pensioenfondsen
- de regels voor de sociale sector
- onzekerheid over inkomen in de particuliere sector op langere termijn (kortweg het consumentenvertrouwen)
.
zolang er geen fundamentele oplossing komt is het een iullusie te veronderstellen dat het vertrouwen zomaar terugkomt.
.
hoe kan je de boel op gang helpen: kort door de bocht door de hypotheekschuld voor een deel kwijt te schelden. afstempelen van schulden. je kunt dit overlaten aan tijdsverloop en gokken op inflatie (geholpen door de geldvernietigingspolitiek van de centrale banken). je kunt ook zelf handelen en de boel een jumpstart geven. niks doen komt volgens bovenstaande vergelijking neer op bestendiging van de crisis. wel iets doen geeft weer dynamiek. de politiek is aan zet.

gooi en smijtwerker | 06-05-13 | 10:00

Huurders moeten betalen voor de hebzucht van banken en degenen die zo nodig 'n huisje moesten kopen met de bedoeling in de toekomst NOG RIJKER te worden!

meneer Q | 06-05-13 | 09:59

Ja, want al die stellen die zo nodig een te duur huis moesten kopen omdat ze veel kinderen wilden en de opvangkosten graag verhaalden op de belastingbetaler moeten nu natuurlijk ook ongeschonden (via een scheiding) van hun schuld afkomen, wederom op kosten van diezelfde belastingbetaler.

Uiteraard komen ze na een paar jaar weer bij elkaar en belooft het WeW, de beheerder van de NHG-pot dat ze fraude hard aanpakken. Tuurlijk.

blinde kip | 06-05-13 | 09:58

"Nivelleren is een feest". Uitspraak van een communistische dwaas van de PvdA. Omarmd en op allerlei manieren uitgevoerd door een lachende zot van de VVD.

Fijnstoffer | 06-05-13 | 09:58

@applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:52
Huurverhogingen zijn nooit waterdicht, het komt nu al voor dat in één complex de huren verschillen omdat een nieuwe huurder meer moet betalen dan de vertrekkende huurder deed.
Het verschil in huur van iemand die al 30 jaar dezelfde flat huurt, en iemand die er net 2 maanden woont lopen behoorlijk uiteen.
*diefstal!*

necrosis | 06-05-13 | 09:58

@rara | 06-05-13 | 09:48

Zo rolt NeDDRland: de bank neemt een (bewust) risico door een hypothecaire lening te verstrekken, int daarvoor gelden en klopt dra die gelden niet meer vanzelf binnenstromen bij de overheid aan om alsnog te kunnen cashen.

Ondernemerschap V3.0: "ik krijg mijn geld toch wel". Ik word bankster!

Reinaert | 06-05-13 | 09:57

Ik probeer het woord Liberaal in één zin met de VV* te krijgen. Huh? Liberaal met de VV*...

De VVD met het woord Liberaa* te krijgen.

HUH?!

LangeTijdGeleden | 06-05-13 | 09:57

@Mark van Leeuwen | 06-05-13 | 09:53
Dat bestaat al: www.uwhuisenhypotheek.nl/zorgplicht

En wederom loopt het stuk vanwege het gebrek aan handhaving. 't Lijkt wel een terugkerend thema, hier.

rara | 06-05-13 | 09:56

Koop dan ook niet een huis dat je eigenlijk niet kan betalen

Bokito ergo sum | 06-05-13 | 09:56

Blok.. de meest incompetente arrogante backstabbing eikel in de politiek..

WellusNietus | 06-05-13 | 09:56

Ach ja de huren gaan ook omhoog maar daar kun je bezwaar tegenin dienen, maaaaarrrr lees eens wat er op de website van de huurcommissie (overheid) staat :

Wanneer heeft het géén zin om bezwaar te maken tegen de huurverhoging?

Het heeft geen zin om bezwaar te maken tegen de huurverhoging als:

er ernstige onderhoudsgebreken zijn.

het voorschot voor servicekosten wordt verhoogd of als u het niet eens bent met de servicekostenafrekening. U kunt in dat geval de Huurcommissie vragen de servicekosten te beoordelen;

de huurder van een gelijksoortige woning een lagere huurverhoging krijgt;

u vindt dat u een te laag inkomen heeft (u kunt dan in bepaalde gevallen wel huurtoeslag aanvragen bij de Belastingdienst);

u een geliberaliseerde woning (vrije sector) huurt.

Meer informatie over (bewaar tegen) de inkomensafhankelijke huurverhoging vindt u op de website van Rijksoverheid.nl

www.huurcommissie.nl/huurder/huurverho...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 06-05-13 | 09:56

-weggejorist-

quazi | 06-05-13 | 09:54

schaf het pensioenstelsel af en laat mensen hun pensioenbijdrage gebruiken om hun hypotheek af te betalen. waarom houden we die geïnstitutionaliseerde geldmolen van pensioenfondsen en banken in stand?

49 | 06-05-13 | 09:54

@rara | 06-05-13 | 09:48 |

Da's mooi, want ik ben een VVD-stemmer :-)

applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:54

geen paniek mensen, de huizenprijzen gaan immers na 2014 skyrocketen, dus nog eventjes afzien en dan komt alles goed. En mocht er nu heel onverwacht toch nog iets onvoorziens gebeuren wat echt niemand heeft zien aankomen, dan kunnen we altijd nog de rente en aflossingsgelden van het nu al herstellende Griekenland gebruiken om de zielige huizenverkoper te compenseren.

jemagookniksmeer | 06-05-13 | 09:54

Zowel de huizenbezitters als de banken hebben geen vooruitziende blik gehad. Ik ben er voor als ook de banken gestraft worden door onvermogenden iets aan te bieden wat niet te realiseren valt.

Mark van Leeuwen | 06-05-13 | 09:53

VVD staat tot liberaal als islam staat tot vrede.

Merkava | 06-05-13 | 09:53

@gristen | 06-05-13 | 09:46 | + 4
het is diefstal dat jij gesubsidieerd woont, betaald met andermans belastingcenten. ga eens gewone marktprijzen betalen in plaats van te klagen over die kleine correctie.

49 | 06-05-13 | 09:52

@gristen | 06-05-13 | 09:46 |

Is die huurverhoging eigenlijk wel waterdicht? Het lijkt op een tax voor eerlijke burgers of op alleenstaanden. Wie samenwoont, kan m.i. één van beide partners uitschrijven bij de GBA (en tijdelijk inschrijven op het adres van ouders met een koopwoning). Vervolgens kan zoiemand een uitreksel ophalen bij de GBA, eind mei een IB-60 verklaring van de Belastingdienst opvragen en dan kun die succesvol bezwaar maken tegen huurverhoging. Als de minstverdienende partner minder dan 43.000 euro per jaar verdiend, lukt dat mijns inziens.

applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:52

Stef Blok zal wel in een goede positie zitten. Hij beslist over mensen waar hij zelf nooit mee te maken heeft in het dagelijks leven. Want je wordt alleen lid van een politieke partij als je opportuun denkt. En met weinig doen toch veel geld wil verdienen. Dat kan dus alleen in de Politiek.

waarzeggertje | 06-05-13 | 09:52

Maar een garantie laten bestaan: betekent dat niet gewoon "wij betalen niet nu, we betalen echt wel hoor, maar niet nu"?
Bij het uitgeven van die garantie is de schuld al gecollectiveerd. Nu is Stef Blok uitstel van executie aan het regelen.

frank87 | 06-05-13 | 09:51

Ik heb (nog) nooit een huis gekocht omdat ik mij realiseerde dat het geld ooit een keer op tafel moet komen. Zeg maar verstandig geweest. En nu kan ik dus gewoon meebetalen aan de buren verderop die zich wel in de nesten gewerkt hebben en zo'n jaar of vijf geleden mij uitlachten?

Mark van Leeuwen | 06-05-13 | 09:51

Idee "klonk" goed. Maar dat je dan van de ene naar de andere bubbel moet gaan...
Beter was het geweest dat ze t kort opvulden, mits je na de verkoop gewoon gaat huren..

Zelf nooit liefhebber geweest van het koophuis gebeuren maar me toch 8 jaar geleden laten omlullen. En dus ben ik ook zo'n sukkol wiens huis onder water staat zeg maar.
Maar mocht ik em ooit voor t aflopen van de hypoth. kwijt zijn ga ik echt nooit meer aan beginnen. Achter is huren toch zo slecht nog niet. Misschien iets duurder dan zo'n koophuis bubbel maar qua vrijheid veel flexibeler. Vooral als je ergens zit en je wilt/moet (voor werk) ergens anders heen.. Zie dat maar es voorelkaar te krijgen met je koophuis

dani7902 | 06-05-13 | 09:50

Mijn huur gaat 4% omhoog in July!
Waar kan ik klagen/ dikke boehoe doen?
De prijzen van koophuizen blijven dalen, terwijl huurhuizen alleen maar duurder worden.
Ik eisch kamervragen!

necrosis | 06-05-13 | 09:49

@Muggenmepper | 06-05-13 | 09:46
Zodra je je stem hebt uitgebracht.

rara | 06-05-13 | 09:49

@applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:47
Nee, ik geef je geen ongelijk.

rara | 06-05-13 | 09:48

Nu een huis kopen ?... hahahaha

(c)ZWITSUL | 06-05-13 | 09:48

@Reinaert | 06-05-13 | 09:41
Die restschulden moeten op een gegeven moment natuurlijk wel gesaneerd worden, en inmiddels hebben de bankiers begrepen hoe dat moet: via staatssteun.

rara | 06-05-13 | 09:48

@rara | 06-05-13 | 09:40 |

Ik huur, ik woon scheef en ik betaal aan zo min mogelijk mee. Geef mij eens ongelijk.

applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:47

Als het een PvdA-er was, zouden we het cliëntelisme noemen, maar hoe heet het bij de VVD?
BroodenSpelen | 06-05-13 | 09:45 | + 0 -

politieke zelfmoord

(c)ZWITSUL | 06-05-13 | 09:47

Op welk moment mag je eigenlijk officieel spreken van kiezersbedrog?

Muggenmepper | 06-05-13 | 09:46

Vorige week mijn huurverhoging binnen gehad, regelrechte diefstal. Fijn ook dat mijn loonstrook wordt doorgespeeld aan mijn huurbaas. Hufters.

gristen | 06-05-13 | 09:46

Al die huizenplannen hebben de belofte dat er "nu rust op de huizenmarkt" komt. Daarmee creëeren politici hun eigen nederlagen, want er zijn nog veel, veel ingrepen nodig op de woningmarkt. Wie een huis koopt, koopt een schuld en een berg onzekerheid.

applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:46

Huizenbezitters zijn de VVD doelgroep, dus die pompen we vol met subsidie. De huurders stemmen niet op de VVD, dus die belasten tot de bedelstaf. Als het een PvdA-er was, zouden we het cliëntelisme noemen, maar hoe heet het bij de VVD?

BroodenSpelen | 06-05-13 | 09:45

Wie een huis koopt, is een leenkneusje!

applaus voor de paus | 06-05-13 | 09:44

Dat die HRA zou hebben bijgedragen aan de bubble is al gedebunked ergens. Staat eigenlijk wel vast dat dat geen reet heeft uitgemaakt. Maar feitenvrij een artikeltje typen kan ook natuurlijk.

atje | 06-05-13 | 09:43

De VVD, die was toch ooit 'liberaal' ? *proest*

James Lastig | 06-05-13 | 09:41

Een oude restschuld meefinancieren bij de aankoop van de volgende (eveneens aan waardeverval onderhevige) woning is natuurlijk dé oplossing voor alle problemen. Staat die volgende woning meteen ook flink onder water, hetgeen de banken zal doen smikkelen.

Gaten vullen met gaten, problemen voor je uit schuiven: dit soort kabinetsbeleid is echt een aanwinst wanneer je een volk naar de afgrond wil drijven. Schulden? Geen probleem, we praten je nog wel wat extra schulden aan!

En de bankster zag dat het goed was.

Reinaert | 06-05-13 | 09:41

De niet-bezitters mogen meebetalen aan het bezit van de VVD-stemmers, het lijkt de jaren '50 wel.

rara | 06-05-13 | 09:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken