Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kleutertuig eindelijk keihard aangepakt

narciss100.pngEindelijk doen stadswachten eens waar ze voor aangekocht zijn: keihard optreden tegen overlast gevend straattuig, zo lezen we bij het AD. In Den Haag waren twee kinderen van 3 en 5 druk bezig om narcissen uit een openbaar veldje te plukken. Schoften. Tuig van de richel. Schorriemorrie. Twee Haagse stadswachten maakten hen terecht duidelijk dat de narcissen publiek eigendom zijn, en geen bloemen om te zomaar even te plukken en aan je werkende-geen-tijd-druk-druk bakfietsmoeder te geven. Sowieso, bloemen plukken en aan je moeder geven? Hoe goedkoop kun je als kleuter zijn. Je bent verdomme drie, koop eens wat joh, vrek. De reactie van de kleuters? 'Wir haben es nicht gewusst'. Ja hoor. Het is toch niet te geloven. Een brug te fur, alle perken te buiten dit. Je plukt de mooiste bloemen van het veldje en zegt dan dat je je van geen kwaad bewust bent. Je berooft een kreupel omaatje en zegt 'ja ik ken de wet in Nederland niet goed wolla je weet zelf'. Ziet u het verschil? Wij ook niet nee. Als straf voor de schandalige kleutermisdaad hebben de twee Haagse stadswachten een boete van 130 euro uitgedeeld aan de oma van de hufterkleuters. Dat zal ze leren. En nu een beetje vaart maken met dat kleuter-snelrecht. Raak ze maar in hun portemonnee die grafkoters, dat zal ze leren.

Reaguursels

Inloggen

'De stadswachten doen hun werk. En dat is van belang voor iedereen in de stad, dat mensen zich aan de regels houden.'
Geldt dat ook voor die rifapen?

ja, en nou? | 02-05-13 | 21:00

geef die mensen dan gewoon de keuze, of de ouders/voogd lopen een dagje mee met de gemeente. om te zorgen dat alle perkjes er weer mooi bij staan, of ze betalen die 130 euro boete.

kijk naar boetes voor zonder licht fietsen.
natuurlijk is dat levensgevaarlijk, maar zeg dan ok we gooien de boete met nog eens 5 euro omhoog, maar we geven wel iedereen die we aanhouden voor zonder licht fietsen, een voor en achterlicht, zodat de verkeersveiligheid er ook daadwerkelijk op vooruit gaat.
want dat is volgens mij waar het om gaat.
datzelfde geldt hiervoor.
iedereen wil graag mooie perkjes hebben, met wat bosjes narcissen. nou zorg dan dat degene die hier schuld aan hebben, ook weer zorgen dat de perkjes er goed uit zien.

datisookzo | 02-05-13 | 20:05

De boete is aan de hoge kant. Dat moet gezegd. Maar we moeten met zijn allen niet te lange narcistische tenen gaan krijgen. Verongelijkt gaan doen is echt geen voorbeeld voor ons kroost. Voor hetzelfde geld had men met de kinders naar de Efteling kunnen gaan, maar ook daar mag je echt geen tuinkabouters meenemen of lieve Hollandse tulpen weggraaien. Heeft niks met dictatuur te maken.

Esprit77 | 02-05-13 | 19:54

Ik vind het een goede zaak, dat dat nu al rebelse tuig wordt aangepakt, denk maar eens na.
die boa's zijn aan het 'werk' i.p.v. dat ze thuis zitten en een uitkering krijgen.
ze worden aangestuurd door iemand.
de boete moet verwerkt worden door iemand.
met een beetje geluk, komt er een deurwaarder aan te pas.
het kost die oma uiteindelijk maar 137 euro, maar als je bedenkt hoeveel mensen hiermee bezig gehouden worden, dan denk ik toch dat dit de oplossing is voor de crisis.
Ik zeg iedereen boete van 137 euro en we zijn er als nederland zo weer bovenop.

datisookzo | 02-05-13 | 19:50

Ik was net zoals de meeste mensen erg verontwaardigd en moest denken aan mijn eigen dochtertje van 6 die heel lief met een boeketje pinksterbloemen inclusief één wilde narcis aan kwam zetten. Voor papa en mama. De schat.

Denk alleen niet dat de PVV iets had gezegd als zij was bekeurd. Verkeerde kleur.

poppermotje | 02-05-13 | 18:51

Ik neem bovenstaande commentaar terug. Had nog niet alle details vernomen. 37 bloemen is wel een beetje veel.
Opsluiten die oma.

Veel Vaak | 02-05-13 | 18:32

Bizar je kan alles slopen maar een bloemetje plukken mag niet. Ze hadden oma minimaal de kans moeten geven de kinderen tot de 'orde' te roepen en bij eventueel grote mond of protest pas aan een boete denken. Hufter van een agent die te laf is om echte boeven aan te pakken.

Veel Vaak | 02-05-13 | 18:05

NL is doomed!

Robertski | 02-05-13 | 17:54

Kinderen altijd -1

bill88 | 02-05-13 | 16:20

Bron: www.ad.nl...
Fopspeen | 02-05-13 | 14:24 |

Ik begin toch sterk de indruk te krijgen dat narcist nummer 48 oma zelf is. "Ik sta lekker in de kra-hant!"

Wat een achterlijk wijf.

Red mij niet | 02-05-13 | 16:09

Wat gaan we met onze buitelandse oma's doen die zomers de parken en bermen afstruinen en leegsteken??

jan8408 | 02-05-13 | 16:05

Bloemen in de grote steden : niet bedoeld om te plukken maar om in kransvorm mee te voetballen.

Lopende-Hollander | 02-05-13 | 15:50

Wat de melkerts uitvoeren valt bij sommige hier in de smaak, maar de namen van die kinderen, nee, dat is vreemd. Als kind las ik stripboeken van een degelijke oer-hollandse voetbalheld "Kick Wilstra" gekregen van mijn oudere zus "Fie" (vond ik als kind leuker klinken dan Sophie).

Lopende-Hollander | 02-05-13 | 15:43

@wethouder Boudewijn Revis,
Dat jij dan even het meer en deel van je spulletje komt inleveren, betaald door de belasting betaler, hoort niet bij jouw in de huiskamer te staan.

r04drunn3r | 02-05-13 | 15:23

Krijgen die stadsn4zi's 2200 bruto?
Is dat niet een beetje veel.
Die lui doen niets anders als mensen irriteren, ik dacht zelf meer aan rond de 1200 bruto. Meer zijn ze niet waard.

r04drunn3r | 02-05-13 | 15:20

Prima actie. Die kleuters kan je het niet kwalijk nemen, maar de begeleidende volwassene die het maar laat gebeuren mag er zeker een tik op de vingers voor krijgen. Meteen een boete van 130 euro is wat ruig, maar ik vind het ook fijn als de narcissen gewoon mogen blijven staan...

Mufrius | 02-05-13 | 15:18

Terecht. Bloemen mag je niet plukken, maar moet je gewoon kopen bij de erkende bloemist die zijn bloemen betrekt van erkende kwekers die ze speciaal voor plukdoeleinden heeft opgekweekt uit EU-goedgekeurd Monsantozaad®.
Anders is het einde zoek.

Stormageddon | 02-05-13 | 15:06

Aha... zoals zo vaak is het echte verhaal toch iets ingewikkelder: 47 in plaats van 2 narcissen.
Maar ach, het geeft niet: de meeste reaguurders zijn weer lekker leeggelopen op de politiek, stadswachten, rechters etc etc.

Amsterdamsko | 02-05-13 | 15:01

de grote Anti | 02-05-13 | 14:56 |
Zou ik ook niet hebben gedaan of toegelaten. Maar dan zo'n boete?
Misschien moeten kinderen weer eens wat meer gelegenheid krijgen om wildgroeiende bloemen te plukken. Vooral rond Moederdag ;-)

WirMachenMusik | 02-05-13 | 15:01

47 stuks is ook redelijk rijk voor 'een boeketje voor mama'

Pieter | 02-05-13 | 14:57

@WirMachenMusik | 02-05-13 | 14:47
Oke, maar als het er echt 47 waren die uit een speciaal ingericht perkje kwamen is het wellicht toch anders.
Als kind plukte ik ook soms een gigantische bos narcissen bij elkaar (het is rond moederdag meestal hmm) maar dat was altijd 'in het wild' en ook niet allemaal van een enkele plaats. Ik was toen ook geen 3 meer.

de grote Anti | 02-05-13 | 14:56

(Wilde) Narcissen staan hier momenteel volop in de bermen en niemand die er om maalt als je ze plukt.

WirMachenMusik | 02-05-13 | 14:47

Ach waar maken wij ons druk om.... die 2 moordenaars met voorbedachte rade die laatst dat meisje hebben vermoord kwamen er ook met een zeer lage straf van af (half jaartje meende ik) dus ik stel me zo voor dat dit dan wel kwijtgescholden zal worden.

Friezerik | 02-05-13 | 14:34

DEN HAAG - Wethouder Boudewijn Revis vindt de boete die een oma heeft gekregen omdat haar kleinkinderen bloemen plukten in Den Haag 'volkomen terecht'. Dat liet hij donderdag weten aan Omroep West. Hij vertelde dat de kinderen maar liefst 47 narcissen hebben geplukt.

‘De narcissen in de perkjes zijn voor iedereen. De 47 narcissen die de kinderen onder toeziend oog van opa en oma plukten, zijn betaald van belastinggeld en horen niet in een vaas op de keukentafel.‘

Revis vindt het verstandig dat er boetes uitgedeeld zijn, omdat de opa en oma moeten weten dat ze fout zitten. Hij vindt dat zij dat door middel van een boete moeten voelen.

Ook gaf de wethouder (VVD, Stadsbeheer) aan dat er goed nagedacht is over het optreden van de stadswachten. ‘De narcissen zijn ook niet zomaar in beslag genomen. Dat is zelfs overlegd met het Openbaar Ministerie.’

Fopspeen | 02-05-13 | 14:27

De waarheid begint inmiddels boven tafel te komen. Het ging dus niet om een paar narcissen, maar om 47 (!) stuks. Kijk, dan kun je niet meer praten van een onopgemerkt ogenblikje waarin de kids een narcisje plukken, want dit is iets wat zeker een kwartiertje duurt op die leeftijd. Tja, volkomen terecht dus die boete.

Bron: www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

Fopspeen | 02-05-13 | 14:24

Als ik het goed begrepen heb stonden die kinderen tientallen narcissen te plukken en stonden opa en oma erbij en keken ernaar. Dan vind ik het toch wel terecht dat ze een boete krijgen. Da's toch geen opvoeding?

Boris Kapotjeplof | 02-05-13 | 14:21

We zouden toch eindelijk gaan handhaven in dit land? Dat is toch wat we wilden? Nou dan!

Amsterdamsko | 02-05-13 | 14:21

Sjon en Vidjai waren deze maand toezichthouder van de maand.
Vidjai verwoorde het mooi: "de burger verwacht dat we niet alleen kijken maar ook iets doen. En dat is onze job".
Uit de documentaire "Een pak, een portofoon en een pennenlikker".
Ooit wilde een van die slangen mijn buurman bekeuren, lag ie plotseling "per ongeluk" in de sloot een nat pak te halen.

Broeder | 02-05-13 | 13:50

Doet me herinneren aan de momenten dat ik vol trots met een veldboeket op weg naar huis was in de gewisheid dat mijn moeder zich zou verheugen en me zou knuffelen.

WirMachenMusik | 02-05-13 | 13:21

Hoe klein en zielig(e stadswachten)!

Iwmac | 02-05-13 | 13:07

Er liepen vast geen losse honden het uitlaatveldje uit (alle baasjes letten goed want de stadswachten waren te dik om zich achter een boom te verstoppen), tja dan moeten ze toch iets anders verzinnen om hun dagomzet te waarborgen.

* | 02-05-13 | 13:07

Je zou bijna zelf bij de stadswacht gaan om dit soort bonnen van je collega's doormidden te scheuren...

Chillout1984 | 02-05-13 | 12:58

Oma heeft zich inderdaad gewoon aan de regels te houden, en nu zal ze dus op de blaren moeten zitten.

Dat zulke idioten de krant opzoeken geeft toch wel te denken over dat soort figuren.

Moeilijk te geloven dat Fee en Kick op andere terreinen wèl wordt geleerd wat de grenzen zijn. Waarschijnlijk niet. En op die manier worden Fee en Kick dus de kopschoppers van de toekomst.

Terechte actie dus!

Peter_K | 02-05-13 | 12:37

Gelukkig pikken finnen geen bloemetjes.
Zij kennen tenminste de belangrijke wetten.

Kleuters die moeten leren bloemetjes te haten..
*zucht* Nergens aanzitten, handen in de zakken en naar de grond kijken kudtkinderen !

de grote Anti | 02-05-13 | 12:16

Duidelijk geen kansenkleuters want dan had de "is koeltoer" vrijkaart gespeeld worden.ik zou me als stadswacht toch heul erg beroerd voelen om voor zoiets een boete te moeten uitschrijven, maar daarom ben ik dus waarschijnlijk ook geen stadswacht. Zou waarschijnlijk allang geschorst zijn wegens een te streng beleid jegens echte overlast gevers.

Umberto die trotzoni | 02-05-13 | 12:05

"Waarbij u open staat voor feedback en mensen persoonlijk aanspreekt."

AANSPREEKT..., en dat doen MBO'ers niet want aanspreken is communiceren en dat is ze nooit geleerd, dat krijg je pas op het Vmbo...

mois | 02-05-13 | 11:59

Nee, laat de Feetjes en Kickjes van deze wereld maar lekker leren dat je je alles wat van iedereen is mag toe-eigenen als privébezit. Plukken die bloemen, slopen die bushokjes. Is van iedereen dus van mij, met de complimenten van Oma. Hulde aan de stadswachten!

delmonte | 02-05-13 | 11:57

Salaris
2200-2200 (bruto)


Gestelde eisen

Uw profiel: - MBO opleiding met aanvullende kennis en ervaring op het werkterrein (incl. BOA); - kennis van wet- en regelgeving, (gemeentelijk) beleid en procedures op het desbetreffende terrein; - vaardigheid in het voeren van overleg met diverse instanties en vaardigheid in het opstellen van rapporten en adviezen; - vaardigheid in het houden van toezicht. Wat verwachten wij van u? U bent betrokken bij de werkzaamheden van de sectie, werkt planmatig, prestatiegericht en hebt gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen. U kunt een goede relatie met in- en externe partijen ontwikkelen, waarbij u open staat voor feedback en mensen persoonlijk aanspreekt. Tegelijkertijd kunt u een optimaal resultaat uit overleg en onderhandelingen zowel intern als met externe partijen halen.

DAAROM

mois | 02-05-13 | 11:55

En terecht !
Zoals oma al zelf zegt, die bloemen zijn van iedereen om van te genieten, laten staan dus !
Als oma niet kan opvoeden doen de stadswachten dat wel.

Alsof alles wat in het openbaar bestaat ineens mag worden toegeëigend ?!

jimbo888 | 02-05-13 | 11:45

@red mij niet: die BOA's in Segbroek komen in het algemeen al aansnellen met hun machientjes in de aanslag om een bonnetje te printen. Die zijn niet van de zachte correctie. Zo'n verwachting overschat de sociale capaciteiten van deze kansenbaners.

49 | 02-05-13 | 11:41

Ik vraag me bij dit soort artikelen altijd af hoe het nou gegaan is. Kwamen de stadswachten aanlopen met de opmerking: "mag niet, u krijgt een boete"? Of was het: "mag niet, u zou een boete kunnen krijgen"? Of was het: "Mevrouw, zou u tegen u kinderen willen zeggen dat ze moeten ophouden met bloemen plukken", waarop oma meteen verontwaardigd reageert met: "maar die bloemen zijn van niemand hoor, dus van mij" waarop na enig heen en weer gepraat de stampvoetende oma een boete krijgt nadat ze de kinderen nog drie keer gemaand heeft om vooral door te plukken?

Stadswachten en andere BOA's zijn over het algemeen enorme eikels (m/v) die enkel is staat zijn volgens simpele en vaststaande regels te leven en te handelen (anders hadden ze wel een baan namelijk), dus ik denk dat scenario 1 wel het geval zal zijn. Maar ik zie ook vaak genoeg een scenario 3 voorbijkomen, waarbij na een simpel "sorry agent, ik zal het niet meer doen" de kids gewoon hun bloemetje mee hadden kunnen nemen én ze geleerd hadden dat je dit eigenlijk niet moet doen, tenzij in oma's tuin.

Red mij niet | 02-05-13 | 11:20

Die boete was niet voor die koters, maar voor oma Merete Bousquet die de larven niet bijbracht dat je van dingen die van ons allemaal zijn afblijft. Vandaag narcisjes plukken in het plantsoen, morgen staat Kick een bushokje te slopen. Omdat hem niet is bijgebracht dat afblijft wat niet van jou is.

Jos Schmitz | 02-05-13 | 11:19

Worden die stadswachten soms bevorderd tot eenstreper bij het behalen van een x-aantal boetes?

BadLieutenant | 02-05-13 | 11:14

mriekert | 02-05-13 | 10:41 | + -2

Linksch sukkeltje.

meneer Q | 02-05-13 | 10:57

Ja, dan moet je in dit land maar geen roomblanke Nederlander wezen.

meneer Q | 02-05-13 | 10:54

Hmm. heb je de foto bij het artikel gezien? Tokkie oma en opa met Tokkie koters. Lijkt me dat de boete niet voor de onwetende kleuters gericht was, maar voor de oma, die vast en zeker iets minder charmant reageerde dan het stukje doet voorkomen. Maar goed, speculatie, we waren er niet bij.

Fappo de clown | 02-05-13 | 10:46

Als nou iedereen gewoon zijn koters zo'n bloemenveldje instuurt, staan er binnen no-time geen bloemetjes meer! Dan geeft de Gemeente weer een tonnetje extra uit om nieuwe bloemetjes te planten die er vervolgens even zo vrolijk weer door plukkende kleuters worden uitgesloopt. Kleuters gewoon laten begaan, want kleuters hè? Ouders-grootouders niet aanspreken want, kinderachtig hè? Dus lijkt mij de eerste suggestie een veel betere oplossing, toch? Laat ook meteen alle honden los en schijten in zo'n bloemenveld, want je hond moet toch ergens schijten hè? En dan geven we massaal de stadswacht de schuld omdat zij de enigen nog zijn die het aso huftervolk van tegenwoordig nog aanspreken. Mits niet te gevaarlijk natuurlijk want anders kun je klappen krijgen. Man man man

Kobus Kloothamer | 02-05-13 | 10:42

Als die kleuter een bontkraagje had dan waren de reacties heel anders... was het terecht, + terug naar eigen land etc

discriminatie begint in je eigen hoofd mensen!!

mriekert | 02-05-13 | 10:41

Ik zeg gevalletje mr. Visser !

Krak Eling | 02-05-13 | 10:39

@1nfidel | 02-05-13 | 10:01;
Narcissen hoef je niet te herplanten.

Tarmac | 02-05-13 | 10:35

@necrosis | 02-05-13 | 09:26
Ik weet dat Joris de laatste tijd wat meer problemen met tekstbegrip lijkt te hebben dan voorheen. Maar dat is zijn probleem natuurlijk.

Find The Leak | 02-05-13 | 10:34

Katja? Karma!

Horagha | 02-05-13 | 10:27

Wel zeer komisch dat gelijk het vingertje naar een ander bevolkingsgroep door sommige word gewezen. Ja maar hunnie..... Hihihi
Het leven is niet makkelijk voor dr simpele reaguurder tegenwoordig.
Republikeintjes zijn een lachertje in dit Koninkrijk. De favoriete politieke partij wordt door dr massa niet serieus genomen.
De uitkering wordt steeds minder.
Dat gaat een klote zomer worden voor de xenofobe reaguurder. Katja is something Amazing!

Horagha | 02-05-13 | 10:26

Hallo van Leeuwen! Het was oma die tegen de stadswachten (en dus waarschijnlijk eerder al tegen haar kleinkinderen) zei dat die bloemen van iedereen waren, dus van haar.

Ik ga morgen even wat straatklinkers uit de openbare weg voor haar oprit weghalen. Daar waar mensen hun hond in de goot laten scheiten.

Wat een kutwijf, en nu over de rug van haar onschuldige kleinkinderen haar gelijk halen door o-o-wat-zielig-voor-ze te roepen. Kan die hele familie niet preventief geruimd worden? Ik heb zo'n bang vermoeden dat Fee(5) en Kick(3) over 20 jaar 8x de Balkenende-norm pakken bij één of andere zorginstelling, want dat gemeenschapsgeld is toch ook van hun?

Red mij niet | 02-05-13 | 10:24

In de recente historie waren het ook niet de slimsten die de "leider" rucksichlos volgden.

Alexander de Kleine | 02-05-13 | 10:24

@gaffelbaard | 02-05-13 | 09:51

Vrouwelijke lijfwachten van Khadaffi? Oh man, vergis je niet - die zie je hier echt niet als stadswacht:

gorightly.wordpress.com/2011/02/24/mil...

smoelwerk | 02-05-13 | 10:18

Hahaha, die comments hier.
Wat een stel humongous mongoloids bij elkaar hier.
Veel ondoordachte rechtse praat ook. (linkse praat is per definitie ondoordacht).
Hoog boa gehalte, lol.
Succes met boos zijn op de wereld.

mixey | 02-05-13 | 10:15

"Wat doen ze in die Hof, ze plukken er den bloemetjes uit en maken het veel te grof!" Kinderliedjes iets te letterlijk nemen = 130 Euro Boete ?

Hoolicool75 | 02-05-13 | 10:12

Alvorens op het linkje te klikken had ik zomaar een vermoeden dat het om autochtone kindertjes ging en allochtone stadswachten. Waarom weet ik ook niet.

The real McCoy | 02-05-13 | 10:12

@Zzzzooooffff | 02-05-13 | 08:57 |
Hahhaha grappenmaker, dat parkje in segbroek heeft dr strengste alcoholverbod in Den Haag. Een gesloten blikje alcohol is strafbaar (AVP). Al die blanke hangjongeren waren de schrik van de wijk en nu dankzij het strenge beleid kan men veilig door gt park lopen.
Er worden minder fietsen gestolen, minder vandalisme. En natuurlijk geen trommel overlast meer.

En leuk dat die oma die bloemen laat plukken maar lullig voor die honderden andere kinderen die het park bezoeken en geen bloemen zien omdat oma tokkie schijt heeft aan de medemens.

Horagha | 02-05-13 | 10:08

Zijn de kinderen al bij Jeugdzorg aangemeld. Dit gaat uit de hand lopen, dat zie je nu al.

The_Black_Knight | 02-05-13 | 10:05

Voor alle zeikerds hier. Die bloemen moeten worden herplant. Daar moeten twee man uit de soosjale werkplaats voor worden gestuurd in hun Nissan pickup. Die moeten worden aangestuurd en gecontroleerd, anders staan ze de hele dag een beetje te niksen. (zijn niet voor niets bij de soos) door een manager en een coordinator (allebei V). Dat zijn dus 4 man. Die werklui kosten 15 euro per uur, de coordinatrice 45 en de directrice 100. Afschrijving op de auto, benzine, nieuwe bloembollen, controle bestemmingsplan, etc, etc. Per saldo maakt de gemeente dik verlies.

Het is wel jammer dat de politie zo selectief is in het daadkrachtig optreden. Als Mo met zijn scooter door het winkelcentrum rijdt krijgt hij een kop thee en als een beroepsquerulant tijdens het grootste volksfeest ooit het gehele volk beledigt krijgt hij een podium bij de staatsomroep. Maar dat terzijde.

1nfidel | 02-05-13 | 10:01

@sinar2 | 02-05-13 | 09:32 | + 1 -
Nee, ik beweer dat er een scheefgroei is in de prioriteiten van het opsporingsapparaat en sanctionering.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:59

Kleutertuig dient onder permanent toezicht geplaatst te worden met een zero-tolerance beleid. Die notoire stoepkrijters ontsieren hele straten en plukken nu ook al bloemetjes. Men kan het wel blijven afdoen als 'incident', maar ik wil de landelijke cijfers wel eens zien.

Larry Cook | 02-05-13 | 09:58

Hoe komt dat nou?
Geweld tegen hulpverleners?
Deze kakkerlakken met SS mentaliteit noem ik geen hulpverleners.
Waar recht onrecht wordt, is verzet een plicht.
Dus tegen dit tuig us geweld een plicht.
Verzet je tegen de tirannie!

mothersfinest | 02-05-13 | 09:57

Imho | 02-05-13 | 09:48
Tokkie!

Mark Smith | 02-05-13 | 09:51

Stel me zelf voor. Twee lelieblanke nederlandse kindjes. Soort van Tommie en Lotje.

En een uit Noord-Korea afkomstige stadswacht met een vrouwelijke collega, voorheen werkzaam in de beveiliging van Kadaffi.

Arme kindjes. :(

gaffelbaard | 02-05-13 | 09:51

Moeten we nou een op zich schatig lief bedoeld tafereeltje van deze peuters op deze koude strafrechtelijke manier bestraffen. Lijkt me pedagogisch gezien toch niet de juiste aanpak.

Zomaariets | 02-05-13 | 09:50

Ook al -een oud vrouwtje- oma tuig bekeurd omdat die de weg kwijt was.
Gaat lekker in dit landje, criminaliteit is zo verleden tijd www.telegraaf.nl/feed/21531252/__Met_b...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-05-13 | 09:50

Die van mij (4 en 6) hebben vorige week ook wat van die narcissen geplukt.. Heb er ook GVD voor betaald!!

WellusNietus | 02-05-13 | 09:50

Boa's zijn echt een vreselijke plaag in de stad. Zijn vaak allochtonen die een hekel hebben aan honden en blanken. De Marokkaantjes hebben totaal geen last van ze , maar juist de autochtone Nederlander pakken ze aan. Vlucht uit de stad nu het nog kan, zeker als je kinderen hebt.
Het zijn gewoon ghetto's geworden waar je als normale Nederlander niets meer te zoeken hebt.
Ik zit al op de volgende dode te wachten vanwege de stadswachten terreur, niet iedereen laat zich namelijk zomaar een oor aannaaien door een gek in een apenpakje.
We hebben al genoeg politie agenten, die zijn ervoor om op deze zaken toe te zien.
Zolang ze nog met dertig busjes naar elk ongeval kunnen scheuren betekend dat ze nog zat tijd hebben voor zulke zaken.
Niet dat ik een agent hoog heb zitten, maar die zijn er nu eenmaal voor en iets slimmer dan die idiote boa's die ze uit de jarenlange uitkering hebben geschopt om burgers te gaan pesten.
We gaan hard de verkeerde kant op, was dat nou de bedoeling van die massa immigratie, om van ons land een politiestaat te maken?
Want sinds de komst van de nieuwe Nederlanders zijn de regels er als paddestoelen uit het wetboek geschoten.
Steeds meer beperkingen en controles op je persoon.
Het is echt erg geworden hier, en alles onder het mom van terrorisme.
Had je niet zoveel terroristen hierheen moeten halen, had je ze ook niet in de gaten hoeven houden.

Mozeskriebels | 02-05-13 | 09:49

Stadswachten, de laagste levensvorm op aarde, wat een helden. Ik ruim de poep van mijn hond niet op, kom eens bekeuren, kun je lachen.

Imho | 02-05-13 | 09:48

Ach, een puber die op het verkeerde moment een blikje op straat gooit wordt ook zwaar beboet, terwijl op de dag dat Willem onze koning werd héél Nederland er uitzag als een vuilnisbelt en een openbaar toilet, enkel en alleen omdat er zo nodig gefeest moest worden. Geen bekeuringen op die dag voor het dumpen van afval. De puinzooi die je dacht dat zou komen was eindelijk daar. Nee, de dienders doken tien man sterk op, ocharm, twee demonstrantjes, want die waren het vuil van die dag.
Zo werkt het met macht, en vooral met slaafjes die uit naam van die macht handelen.

Schoorsteenveger | 02-05-13 | 09:45

Goed voor ze. Blijf met je poten van de narcissen af gvd. 15 jaar strafkamp zeg ik!

Dasch76 | 02-05-13 | 09:43

Wanneer gaan die losers eens optreden tegen bijvoorbeeld die oostblokkoppen die hier ieder binnenwaterje leeg vissen?? Een kleuter een boete geven voor het illegaal plukken van wat bloempjes, hoe erg gaat het nog worden in Nederland. Ik verwacht nu ook dat alle ouders van die rifkikkers zwaar bekeurd gaan worden na een overtreding hun kroost.

sjipsknip | 02-05-13 | 09:39

Stadswachten, de meest simpele lieden die in dienst zijn van een gemeente. Inlevings en inbeeldings vermogen van een dooie garnaal.

kiki01 | 02-05-13 | 09:37

Schrikbarend hoeveel tokkies hierboven vernieling goedpraten om hun afkeer van gezag te tonen. Boete is volledig terecht, hoeveel omaatjes er aan de overkant van de straat ook door bontkraagjes beroofd worden. Het één maakt het ander namelijk niet minder slecht.

Mark Smith | 02-05-13 | 09:36

@Fopspeen | 02-05-13 | 09:30
Ik vond op de vrijmarkt een doosje ouwe humor, want die had ik nog niet.

Het werkt!! Juigh juigh

Jim Lovell | 02-05-13 | 09:35

Nederland zou een stuk leefbaarder worden als al die achterlijke stadswachten binnen zouden blijven.

49 | 02-05-13 | 09:33

@Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:21
Wat jij beweerde is omdat ernstige misdrijven niet of heel licht bestraft worden we dus de kleine zaken maar helemaal moeten laten lopen.
Dat gezegd hebbende vind ik 130 euro boete ook nergens op slaan voor wat er gebeurd is. Maar blijkbaar is dat het minimum wat er uitgedeeld kan worden, iets wat de politiek bedacht heeft en niet die stadswacht.

sinar2 | 02-05-13 | 09:32

Jim Lovell | 02-05-13 | 09:20 |
Ik moest lachen... +1 :)

Fopspeen | 02-05-13 | 09:30

Terecht dat er gewezen word op het feit dat het niet toegestaan is bloemen te plukken uit een openbaar veld. Nog even en half Nederland loopt de stadsparken, openbare velden en bossen leeg te struinen. Dat je, gezien de leeftijd, niet de kinderen maar de(oppas)oma daarop aanspreekt is ook niet zo vreemd, maar 130,- bekeuring, uitgeschreven door een stel afgekeurde politieagenten, is ronduit belachelijk. Dan worden de prioriteiten in NL dus duidelijk verkeerd gesteld.

Vulgaris | 02-05-13 | 09:30

De 4e colonne moet gestopt worden. Ze vernielen alles en wat krijg je ?, een agressieve samenleving.

behangtafel | 02-05-13 | 09:29

@Peerkepeer | 02-05-13 | 09:25 |
Inderdaad! Er zijn tegenwoordig gewoon teveel prinsjes en prinsesjes op deze wereld die denken dat de wereld alleen om hen draait en iedereen zich daar aan dient te schikken.

Fopspeen | 02-05-13 | 09:28

130 per kleuter of per narcis? En waarom een geldboete en geen taakstraf voor die kleuters? Gewoon lekker 240 uur schoffelen tussen de veroordeelde pedo's en moordenaars, dat zal ze leren.

P.A. van der Werff | 02-05-13 | 09:27

Ook niet raar dat er af en toe een stadswacht ligt te bloeden. Ik zie het wel verschijnen op GS.

Mr_Pikibelly | 02-05-13 | 09:27

Terecht, het begint met bloemen plukken voor oma. Accepteer je dat, dan is de volgende stap gewelddadige beroving met terroristisch oogmerk. Dat weet iedereen. Er is groot leed voorkomen met dit krijgshaftig optreden der sterke arm.
Hulde en bloemen.

Not Muhammad | 02-05-13 | 09:27

@Lottie1978 | 02-05-13 | 09:13
Ja maar cdat vind ik eigenlijk nog veel te veel want dat mens heeft met haar "humor" ongetwijfeld nog veel meer mensen ernstig ziek gemaakt!

Find The Leak | 02-05-13 | 09:26

@Find The Leak | 02-05-13 | 09:24
Wees maar blij dat Joris geen boetes uitdeelt......

necrosis | 02-05-13 | 09:26

lijn5 | 02-05-13 | 09:18 |

Precies, zeker als Oma Bousquet het heeft "aangemoedigd" moet je het dik beboeten. Persoonlijk zou ik ook graag zien dat ze eens keihard gingen optreden tegen het vervuilen van perkjes, bermen en de natuur ansich want als je soms ziet wat voor een tyfuszooi mensen er van maken tegenwoordig terwijl er op 2 meter afstand een lege prullenbak staat...

Fopspeen | 02-05-13 | 09:26

Is onderhand het enige wat ze kunnen in NL een boete uitdelen.
Als die kleuter een pistool had dan was het hooguit een waarschuwing.

expat | 02-05-13 | 09:26

Dat krijg je er van als je discretionaire bevoegdheden geeft aan volstrekte debielen.

Kotsende lama | 02-05-13 | 09:25

Helemaal terecht. Die Oma moet dondersgoed weten dat als er bloemen geplant zijn door de gemeente, dat ze die dan niet door haar kleinkinderen moet laten plukken. Hoe dom is oma?

1nfidel | 02-05-13 | 09:25

@Fopspeen | 02-05-13 | 09:06
Helemaal mee eens.
Alle sentiment gaat naar die kinderen, maar die zijn niet eens gestraft. Beseffen niet eens hoeveel geld dat is en zullen het heus niet zelf betalen. Oma had op moeten letten. Dat ze dit niet heeft gedaan is geen misdaad, maar daarom kun je nog wel een boete krijgen.
Daarnaast weet je niet hoe het is gegaan. Ik denk aan dat verwende rotjoch dat een paar maanden geleden een blikje in de berm had gegooid. Veel heibel in alle media, maar mijnheer had (1) een grote bek, (2) op ad vies van zijn pa! (3) een strafklasje geweigerd en (4) hoefde als minderjarige slechts de helft te betalen. Zo zal hier ook wel meer mee spelen.

Peerkepeer | 02-05-13 | 09:25

@JW34 | 02-05-13 | 09:03;
Wat dacht je van de reaguurder met de nick 'JW34'!
Dat moet wel staan voor iemand die Jan Willem heet en 34 jaar was toen hij registreerde.
Nou, dan weet je het wel!
De vader van JW34 stemde altijd CDA, maar JW34 is lekker rebels en stemt PVV.
Heeft geen huisje in Frankrijk, maar zou dat wel graag willen.
Rijd het liefste in een nieuwe VW Golf, maar op dit moment kan er net een tweedehands Opel vanaf.
Ging vroeger elk weekend stappen, maar doet dat tegenwoordig niet meer.
Heeft een relatie, alleen dat loopt de laatste tijd niet zo lekker meer.
Hou zich daarom nu voornamelijk bezig met zeiken op anderen, zodat zijn eigen tekortkomingen niet opvallen.

Tarmac | 02-05-13 | 09:25

De stadswachten in ons prachtige durpje rijden het lieft zoveel mogelijk door de stille rustige vinex wijken, ondertussen breken ze het hele centrum af maar daar durven ze denk ik niet naar toe.

Mac The Ripper | 02-05-13 | 09:24

-weggejorist-

Find The Leak | 02-05-13 | 09:24

@hurenisvoorpaupers | 02-05-13 | 09:16 | + -2 -
Zie je het een fout omdat je mij niet mag, omdat je het toch niet met mij eens bent of andere kritiek op mijn plemp,

Alleen het laatste maakt je geen sippe haas.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:23

@Einde van de Domheid | 02-05-13 | 08:58
Kindertjes is waar het mee begint. Alles mag en niets moet! "The culture of entitlement" heet dat. Van andermans koters die blerend en rondrennend een avond uit eten voor jou verzieken tot de hangjeugd die omaatjes berooft omdat ze niet afdoende geamuseerd worden in het buurthuis.

Godsammekraken | 02-05-13 | 09:23

@Lottie1978 | 02-05-13 | 09:13 | + 0 -
Oh sorry. Hier neem dit bosje narcissen aan als genoegdoening.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:22

@sinar2 | 02-05-13 | 09:17 | + 0 -
Zal wel aan je communicatieve vaardigheden liggen.

"Want hij deed het ook impliceert" dat je samen hetzelfde in vereniging of indivueel hetzelfde hebt gedaan en de 1 wel wordt gesanctioneerd en de ander niet.

Maar het is anders.

Jij laat een glas melk omvallen door je lompe gedrag en wordt uitgefoeterd waardoor je als een onzeker bloemje jezelf ontwikkelt. Waar er een mismatch is tussen mate van schuld en straf.

En waar de andere voor de 10de keer de gordijnen in de hens steekt maar de Juffrouw dit negeert en er voor kiest om jou repressieve aandacht te geven.

Dit doorzag ik al als kleuter, jij niet.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:21

Neem het die stadswachten niet kwalijk.
Die weten niet beter.
Geen enkele empathie met de gemeenschap en dat komt waarschijnlijk omdat ze als tokkie jarenlang in de sociale werkvoorziening hun "werk" hebben mogen doen.
De grootste a-socialen zitten of zaten in de sociale werkvoorziening en zijn ondertussen als stadswacht losgelaten op de gemeenschap.
En nu oefenen ze hun oude beroep (stelen) uit via het schrijven van bonnen.

Dostranamus | 02-05-13 | 09:20

@Fopspeen | 02-05-13 | 09:06
Kinderen waarden en normen aanleren, daar ben ik helemaal voor. De straf staat echter niet in verhouding tot het vergrijp.

Ze hadden oma haar rollator moeten afpakken en als ze dan nog een grote bek heeft, want zo zijn die kut bejaarden, ook nog haar gebit in beslag nemen.

Jim Lovell | 02-05-13 | 09:20

Ah dit is dan eidelijk het beloofde lik op stuk beleid.
Hulde!

Hufter | 02-05-13 | 09:19

Wat zijn sommige mensen koud en gevoelloos. Laat die koters bloemen plukken, zijn betaald met ons belasting geld, als die bloemen al van iemand zijn, zijn ze van de belastingbetaler en niet van de gemeente! Dus lekker plukken ze zijn van JOUW!

r04drunn3r | 02-05-13 | 09:19

@Fopspeen | 02-05-13 | 09:16 We weten niet wat er precies is gebeurd. Het zou zeker kunnen dat oma tegen de kleinkindjes zei "Pluk maar wat leuke bloemen voor je moeder". "Vindt ze vast leuk." Moet je dat dan maar laten gaan als stadswachter? Denk het niet.

lijn5 | 02-05-13 | 09:18

@Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:09
Met een "maar hij deed het ook verkeerd juf!" kom ik sinds de kleuterschool niet meer mee weg.

sinar2 | 02-05-13 | 09:17

Achjee heb ik net kaas een plus 1 gegeven. Niet goed opgelet wie de plemp geschreven had. Kan iemand even een minnetje geven om mijn fout te corrigeren

hurenisvoorpaupers | 02-05-13 | 09:16

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:09 |

Zoals ik al zei, ze hadden ook een waarschuwing kunnen geven maar ik vraag me af hoe het daadwerkelijk is gegaan. Als ik soms zie hoe bejaarde mensen zorgverleners (politie, brandweer, ambulancepersoneel, etc.) behandelen dan wil ik eerst meer weten voordat ik een conclusie trek. Het lijkt zeer onrechtvaardig en als het puur gaat om het machtsmisbruik van stadswachten dan deel ik die verontwaardiging. Tot die tijd is de boete gewoon terecht.

Fopspeen | 02-05-13 | 09:16

Wat fopspeen zegt dus eigenlijk...

Carpa | 02-05-13 | 09:14

Goedzo jongens. Twee criminelen gepakt. Nederland is een stukje veiliger nu.

Die kinderen weten nu dat ze in een soort DDR staat opgroeien.
Chapeau!

Jim Lovell | 02-05-13 | 09:14

Mmm dat die oma aangesproken wordt lijkt me wel terecht, het is immers niet echt de bedoeling dat de bloemen "die van ons allemaal zijn" geplukt worden, zij had hier wel even opvoedkundig kunnen ingrijpen.

Maar een boete van € 130 gaat alle perken :-) te buiten. Daarnaast, m.i. klopt het juridisch ook niet dat de grootouders in deze een boete krijgen, tenzij ze wettelijk voogd zijn.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die oma eens even een grote mond opzette omdat ze aangesproken werd, lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk. En in dat geval heb ik er nog begrip voor ook.

Carpa | 02-05-13 | 09:14

@Kaas de Vries

Het was ook uiterst sarcastisch bedoeld daar beide straffen wanstaltig hoog zijn en je voor het doodrijden van n jonge caberatiere een jaartje krijgt.

Lottie1978 | 02-05-13 | 09:13

@Fopspeen | 02-05-13 | 09:06 | + 0 -
Tuurlijk kan ik meegaan in jouw betoog, maar de essentie wat er mis aan is is het volgende.

"Als we ons niet aan de opgestelde regels hoeven te houden, want te klein vergrijp, waar eindigt het dan?!?"

Die moet je omdraaien.

Als anderen niet tot zelden gehouden worden aan de opgestelde regels, waarom worden dan sommigen wel repressief gesanctioneerd.

En daar komt die verontwaardiging vandaan.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:09

Fopspeen | 02-05-13 | 09:06
Doe jij je medicijnen eens innemen!

Ulanbator | 02-05-13 | 09:08

Als je je kinderen in Den Haag laat opgroeien verdien je iedere dag een boete van 130 euro.

löl met vingers | 02-05-13 | 09:07

Ik hoop dat ze een bloemetje sturen als excuus

deministerpresident | 02-05-13 | 09:06

Je kan er lang of kort over lullen, maar die Oma weet dat je geen narcissen mag plukken in een gemeente perkje. Dat je dan vervolgens gaat zitten kijken hoe je kleinkinderen een perkje verwoesten, want is lievv voor mama, is helemaal bezopen. Als de ouders hun kinderen zijn vergeten op te voeden, dan neem je als grootouder die taak over en leg je het kind uit waarom je sommige dingen wel mag en andere dingen niet. We praten hier niet over twee of die narcisjes, maar een complete bos. Terecht dat je daar een boete voor krijgt, want als we allemaal die perkjes gaan plukken blijft er niets meer over. Het is net zoiets als mauwen over het niet opruimen van hondenpoep, te hard rijden in een woonwijk, net door donker oranje rijden, eventjes op een gehandicapte plek gaan staan, zonder licht gaan fietsen, etc. Je WEET dat niet mag en wat de consequenties kunnen zijn. Dikke pech dus!

Aan de andere kant hadden de stadswachten de vrouw hier op kunnen wijzen en haar er met een waarschuwing er vanaf laten komen. Toch kennen we hier het hele verhaal niet en gezien de houding van de huidige hangbejaarde tov andere jongere mensen en bevoegd gezag vraag ik me af of ze wel zo beleefd zijn gebleven.

Dat de kinderen geen bloemetjes meer durven te plukken is helemaal complete kijk-ons-eens-zielig-zijn onzin! Die goudvissen weten na een week al niet meer wat er is gebeurt, hebben geen flauw benul van de waarde van geld en als ze daadwerkelijk na iedere correctie van een ouder zich hier aan houden, we ze moeten opsluiten voor studie omdat geen enkel kind luistert naar de verboden die hem worden opgelegd.

Als we ons niet aan de opgestelde regels hoeven te houden, want te klein vergrijp, waar eindigt het dan?!?

Fopspeen | 02-05-13 | 09:06

@Lottie1978 | 02-05-13 | 08:57 | + 2 -
Allebei staat het niet in verhouding zeker niet als het veroordelingspercentage van criminaliteit ongeveer 2% is, aangiftes niet worden opgenomen door politie en de burgers wel de vruchten plukken van de ineffectieve aanpak van politie en justitie maatschappelijke problemen.

De middelen zijn aanwezig bij de politie, sinds de jaren 90 zijn de bevoegdheden exponentioneel gestegen, onze privacy geschonden. En hoe ver laten we het nog komen? Want deze middelen worden altijd krachtig ingezet tegen de makkelelijk "prooien" en niet tegen de mensen waarvoor ze bedoeld zijn.

Legitiematieplicht ter voorkoming terrorisme.
Miljoenen boetes, en hoeveel terroristen opgepakt?

Bizar veel taps en afluistering van communicatie.
Hoeveel pedofielen opgepakt?

Ontzettend repressief beleid op snelheid in kader veiligheid
Hoeveel verkeersdoden voorkomen?

En ga zo maar door en maar meer bevoegdheden verzamelen. In Nederland wordt altijd de redelijk normale burger gepakt want die protesteert niet en is heerlijk geadministreerd (maar daar betaal je dan ook voor,7 euro)

Een stap buiten de deur en je speelt Russisch bekeuringsroulette.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 09:06

Die doen dat niets snel weer.

roze_bril | 02-05-13 | 09:05

Wat, maar 1 keer 130 Euro? Ik dacht eerst dat het 130 Euro per kleuter was. Dit is maar 65 per vernieler. Ze komen er goed mee weg, voor het zelfde geld is dit 80 uur schoffelen.
.
Serieus, een boete voor bloemen plukken door kinderen? Was "hou daar eens mee op" niet beter geweest?

TheseDays00 | 02-05-13 | 09:05

@sinar2 | 02-05-13 | 09:01
Volgens veel reaguurders hier, die er tenslotte bij waren, is dat niet het geval. Mevrouw en meneer hebben zich voorbeeldig gedragen en vooral niet met bagger gesmeten voordat een bon uberhaupt het plan was. Ik snap uw punt, en volgens mij heeft dit verhaal inderdaad ook een andere kant. Maar hoor en wederhoor is tegenwoordig niet meer van toepassing.

harry poster | 02-05-13 | 09:05

-weggejorist-

Virginia Richmond | 02-05-13 | 09:05

Stadswachten zijn de NSB-ers van deze tijd, net te dom om agent te worden (kan dat dan ? Ja dat kan...)

Boetes uitdelen voor de meest stompzinnige dingen maar ingrijpen waar echt nodig is ho maar... Ik kots op die figuren...

CornholioNL | 02-05-13 | 09:04

Oma kreeg een boete van 130 Euro... Dus die stond toe te kijken neem ik aan, want kids van 3 en 5 lopen niet alleen op straat.
Niet meer dan normaal dus dat ze bekeurd is. 130 Euro is wat aan de hoge kant, maar dat is elke bekeuring.

irma zonderboezem | 02-05-13 | 09:03

Als oma erbij stond had ze beter moeten weten. Doet de gemeente eens wat leuks...

Engebert Hinckerdump | 02-05-13 | 09:03

Die namen! Fee en Kick...
En dan oma Merete...
Opa en om stemmen vast D66 want die Van Mierlo was zo'n leuke peer. Rijden Citroën, hebben een huisje in Frankrijk (maar de waarde is wel gedaald, grutjes...) en nemen lekker een wijntje 's middags, zelf meegenomen uiteraard, van zo'n gezellig wijnboertje uit de buurt van het huisje daar...
En de papa en manma van Fee en Kick? Curling parents? Lekker aan het werk? Opa en oma passen wel op! Want ja, het is schoolvakantie maar de hypotheek wordt niet betaald met thuiszitten!

JW34 | 02-05-13 | 09:03

StadsGestappo hard aan het werk!
Worden die stadsn4zi's geselecteerd op sadistisch gedrag?
Wat is er mis met die lui? Hebben Adolf en Eva toch kinderen gehad? En zijn dit hun kleinkinderen?

r04drunn3r | 02-05-13 | 09:02

Heeft oma soms een grote bek gegeven toen ze er op aangesproken werd? Ik kan namelijk niet geloven dat er meteen een bon geschreven word.
Het begrip "oma" staat tenslotte tegenwoordig niet alleen meer voor een bedaard grijs oudje maar ook voor 50-plussers die denken dat alles om hun draait.

sinar2 | 02-05-13 | 09:01

Die kinderen moeten geen bloemen plukken, maar kópen.
Anders komen we nooit uit de crisis....
[/Mark Rutte modus]

necrosis | 02-05-13 | 09:01

Blote Bertus 2000 | 02-05-13 |
Excuses, nederige excuses, mijn tirade was voor: Godsammekraken | 02-05-13 | 08:35 |

Einde van de Domheid | 02-05-13 | 08:58


En de wereld ziet er gelijk weer een stukje mooier uit!

Als oma ben je natuurlijk ook vertederd als het kleine spul (3 en 5! The cute age) een bloemetje voor de moeder wil plukken. Dat je dan even wegkijkt als er 3 narcissen worden geolukt.... who cares. Als dat n misdaad is. Aan de andere kant: 2 jaar voor het (mis) gooien van n waxinelichtje "slash" €130 voor t plukken van bloemen.... t staat wel n verhouding.

Lottie1978 | 02-05-13 | 08:57

Vuile nazis. Hangtuig durven ze niet aan te pakken maar kindertjes die zich van geen kwaad bewust zijn en wat bloemen plukten voor hun moeder wel. Wat een helden zeg.
Kan er in NL niet eens iets gedaan worden aan die overheidstereur?

Zzzzooooffff | 02-05-13 | 08:57

"Het houdt niet op, niet vanzelf"... Ik gebruik regelmatig Cop Spotter, geinig initiatief om plisietuig in kaart te brengen.. t'is een begin.

ErikYeah | 02-05-13 | 08:56

Ik zie hier nog wel wat mogelijkheden om onder de bon uit te komen. Vraag me af of er bij de oma überhaupt wel daderschap is, en kinderen onder de 12 zijn niet strafwaardig. Ik zou hier zeker tegen in beroep komen, want deze stadswacht heeft de 2 bladzijdes strafrecht die hij of zij bij zijn/haar cursus heeft gekregen niet helemaal begrepen.

Nice_Wheels | 02-05-13 | 08:56

En? Vindt de pvda de daad van de kleuters wel of niet strafbaar?

Hufter | 02-05-13 | 08:55

@Maco | 02-05-13 | 08:49
Laat ze daar eens boetes voor uitdelen, inderdaad. Er komt me toch een generatie aan met kansloze namen....

harry poster | 02-05-13 | 08:54

Gefrustreerde Melkertbaan figuren met macht en je krijgt dit soort dingen.

Ih8yousf | 02-05-13 | 08:54

is het wettelijk gezien wel toegestaan om een boete uit te delen aan de oma ? als die kleuters daar zonder oma zouden rondlopen en hetzelfde doen, wie krijgt dan de boete ? de ouders in dit geval ? maar goed Nederland is langzamerhand echt een kutland aan het worden. Natuurlijk praat ik het niet goed, maar een waarschuwing was voldoende geweest. Meer dan 250 gulden boete WTF ...

iter | 02-05-13 | 08:51

@AMR | 02-05-13 | 08:47 | + -3 -
Ik geef de stadswachten WEL de schuld, dit is "Behelf ist Befehl" praat.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 08:50

Blote Bertus 2000 | 02-05-13 |
Jeemig zeg, wat ben jij een debiel.
Nog nooit van een onschuldig kind gehoord zeker?

Einde van de Domheid | 02-05-13 | 08:50

Lijkt me dat die kinderen al meer dan genoeg gestraft zijn door de idiote namen die hun ouders ze hebben gegeven. 'Fee' en 'Kick'... Traumatised for life!

Maco | 02-05-13 | 08:49

@PureYak | 02-05-13 | 08:44
Repressie doe je van onderaf.

yamahaha | 02-05-13 | 08:49

Alleen de namen zijn al een enkeltje pieterbaan waard.

LoenJWT | 02-05-13 | 08:48

Dat tuig staat ook vaak, met hele hordes te gelijk op de Leyweg (wandelpromenade).
Een meter fietsen op de stoep en je hangt voor een rondje.

Zelf kunnen ze er niets aan doen, het gemiddelde IQ is n.l. Kiets kleiner dan de schoenmaat.

Was getekend,

Mois

mois | 02-05-13 | 08:47

Ik geef de stadswacht niet de schuld. Maar zijn leidinggevende(n) die hun de opdracht geven zo op te moeten treden. Output gestuurd (zorg voor bekeuringen) ipv resultaat gestuurd (voortaan niet meer doen, die bloemen zijn voor iedereen om van te genieten).

AMR | 02-05-13 | 08:47

@2low4zero | 02-05-13 | 08:41
Ja, Marokkaanse kids plukken dan ook alleen fietsen, daar staat uiteraard geen straf op.

2low4zero | 02-05-13 | 08:47

Ooit zo'n alu-hoedjes docu gezien waarin werd gesteld dat stadswachten, wobbers, handhavers worden ingezet om te irriteren op laag niveau, zodat de zaakjes van de grote jongens buiten schot vallen. Eerlijk gezegd begin ik het zo onderhand nog te geloven ook.

PureYak | 02-05-13 | 08:44

Tja dat krijg je als je de onderkant van de samenleving een uniform en macht geeft. Wordt allemaal nog veel erger en enger. Wie had dat kunnen denken in de jaren 70. Ze zijn terug en wederom in overheidsdienst!

hurenisvoorpaupers | 02-05-13 | 08:44

@Godsammekraken | 02-05-13 | 08:35
Buurman Baasje...

Tommygunner | 02-05-13 | 08:42

Zo lang die stadswachten (of andere VMBO'ers in uniform) mij maar met rust laten als ik de toppen van mijn eigen planten knip.....

necrosis | 02-05-13 | 08:42

Ga godverdomme eens boeven vangen!

Nietvoordekat | 02-05-13 | 08:42

Ik had de stadswachten de narcissen laten opvreten. En goed aanstampen natuurlijk. (De opgegeten narcissen dan)

Jos Tiebent | 02-05-13 | 08:41

Ah het zijn blanke kids.. Dan durven ze wel natuurlijk. Wat een toevoeging zeg, die boa's.

2low4zero | 02-05-13 | 08:41

Toen ik jong was samen met mijn vriendinnetje 6 jaar in het waterwingebied ook eens een bosje geplukt.Kregen van de boswachter uitgelegd dat dat niet mocht,en een afsnijd en verzorgingsadvies om thuis van het bosje nog lang plezier te hebben, Dit was in 1968 Wat was het klein zijn toen nog leuk.

knut | 02-05-13 | 08:40

Ze hadden ook het stadswacht kleuterlied kunnen zingen.
'klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof, je plukt daar alle bloemetjes af en maakt het veel te grof.'

Einde van de Domheid | 02-05-13 | 08:40

Weer een melkertbaan faal project dat men vergeten is op te doeken.
Ruil ze maar in voor agenten en deze de bevoegdheden geven die ze in de jaren 70 zijn kwijt geraakt.

Ongeblustekalk | 02-05-13 | 08:40

130 euro!! Alsof je een misdaad begaat. Of komt er nog 7 euro administratiekosten bij? En zo roven we lekker door in Den Haag.

roverheid | 02-05-13 | 08:39

Fee en Kick.. zijn zulke namen niet ook strafbaar?

Lobo | 02-05-13 | 08:38

Die kinderen snap ik, die oma niet. Het is publiek eigendom daar blijf je van af. Als oma kun je dat gewoon tegen die kinders vertellen. De stadswacht hoort alleen een subtiele waarschuwing te geven en die bon in hun dikke reedt te steken. Iedereen blij!

Blote Bertus 2000 | 02-05-13 | 08:38

Dit.Kan.Niet.Waar.Zijn.

HJDB | 02-05-13 | 08:37

Diepe zucht virtueel tiept

Bokito ergo sum | 02-05-13 | 08:37

Lijkt me ruim voldoende reden voor een slecht-nieuws-gesprekje met deze stadswachten.

phantom2 | 02-05-13 | 08:37

130 euro... zucht. Deze stadswachten zijn de symptomen van onze repressie en extreem domme politiestaat.

In Rotterdam zie je deze stadswachten op Segways van auto naar auto rijden, en meestal hebben ze ook een ontzettende dikke reet. Ik heb ook een dikke onderbuik maar ik neem wel altijd de trap.

Stadswachten gewoon negeren en doorlopen zo veel je kan, totale incompetente extra sanctie en belastingmogelijkheid voor de overheid, maar dan van niveau melkertbaan plus.

*disclaimer*
Het was geenszins mijn bedoeling de stadswachten te beledigen. Indien ze zich wel beledigd voelen zou ik een andere baan zoeken. Ook was ik door heftige emotie bevangen door de impact van dit nieuwsbericht.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 08:35

Nederland in een notendop...

Aatje | 02-05-13 | 08:35

En aan de andere kant van het veldje stonden Mo en Achmed een omaatje te beroven. Prioriteiten...

Vakonov | 02-05-13 | 08:35

Nederland...

flo92 | 02-05-13 | 08:35

Volkomen terecht. Vernielen van publiek eigendom. Dat je gewoon intact laat wat van ons allemaal is, dat is pas solidair en verschillig en wat dies meer zij. Doe die ouders ook een cursus opvoedingen!

Godsammekraken | 02-05-13 | 08:35

Ik mag aannemen dat de Stadswachten (alle acht) een koninklijke onderscheiding tegemoet kunnen zien voor dit doortastend optreden.

Het compenseert volledig hun tijdelijke blindheid wanneer er op 5 meter afstand een oud vrouwtje wordt kreupel geschopt en van haar AOW beroofd door puberende kansenparels.

vraagstaart | 02-05-13 | 08:34

Ik mag aannemen dat de Stadswachten (alle acht) een koninklijke onderscheiding tegemoet kunnen zien voor dit doortastend optreden.

Het compenseert volledig hun tijdelijke blindheid wanneer er op 5 meter afstand een oud vrouwtje wordt kreupel geschopt en van haar AOW beroofd door puberende kansenparels.

vraagstaart | 02-05-13 | 08:34

"Kleutertuig eindelijk keihard aangepakt".

Was getekend: -Joris Demmink- Ivo Opstelten.

Dit land kan nog zó veel kapodtstukkerder. Goed bezig jongens!

Reinaert | 02-05-13 | 08:33

Maar een bontkraag op een 125cc scooter bekeuren is natuurlijk weer te eng. Manmanman wat een prutsers zijn het toch ook...

Tommygunner | 02-05-13 | 08:32

Deze kleuter gaat straks dat bloemenveldje met een combain naar de eeuwige jachtvelden sturen.
Preventief bonnen voor kleutertjes voorkomen.

ZDEV | 02-05-13 | 08:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken