Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesie knoopt hele internet aan mekaar

inspectorColumbo.jpgDe kennis van de dames en heren in het blauw van het internet is redelijk matig, maar onder de vlag van kinderporno- danwel terrorismebestrijding kunnen ze over het algemeen de privacy van de burger harder te grazen nemen dan Mikelsons een peuter. Opsporing via internet, het werkt. En daar is de popo ook achter, inmiddels. Kijk Opstelten gaan met zijn decryptiebevel dan! Niet alleen de polies trouwens, ook de sociale dienst kan aan de internetactiviteiten van uitkeringstrekkers informatie ontlenen omtrent zwart bijbeunen danwel de ziektewet erbij naaien met fake aandoeningen. Omdat handmatig een beetje googlen en snaaks Hyvesprofieltjes bijlezen ook weer zo'n gedoe is, is er het Columbo internet Research Network (iRN). Helemaal wauw te gekkie tof, alle info van alle overheidsinstanties plus de interwebs en sociaalmediale uitingen aan mekaar geknoopt voor instant totaalprofilering van een burger naar keuze. Openbare info maar ook databases van de Belastingdienst, de politie, gemeenten, douane en de sociale dienst zitten erin. Het beslist veilige *kuch* EPD? Kwestie van tijd, maar zal er vast ook in gehangen worden. Alle tweets worden al gescreend, as we speak. Rechten binnen het systeem worden keurig per gebruiker vastgesteld, AIVD mag access all area's, de politie mag ook best veel, dan de fiscus, enzovoorts enzoverder. U bent natuurlijk geen pedofiel, terrorist of uitkeringsfraudeur dus u hebt niks te vrezen. Toch? Overheid, politie en internet, wat kan er mis gaan? Niks, volgens het iRN zelf dan. Check die SHA-2 cryptographische hash functies dan, zit helemaal snor. Iedere move van de iRNgebruiker wordt gelogd en getoetst aan de geldende wetten dus opsporing geschiedt loepzuiver en juridisch waterdicht. De Universiteit Tilburg zegt het, dus is het zo. En zoals we allemaal weten kan ons, demense, dan niks meer gebeuren.

Reaguursels

Inloggen

Opstelten laat het laaghangende fruit hangen. Demmink loopt nog steeds rond, Jasper S is geframed, het Rolodex onderzoek is nooit heropend, een klokkenluidersregeling wil hij niet en geen onderzoek naar de veroordeling van Lucia de B terwijl keihard is aangetoond dat het OPZET was en geen dwaling. De KNEUS!

Handboek | 02-05-13 | 20:23

@Nietvoordekat

Waar wordt V for vendetta uitgezonden dan vanavond?

AnonymousSoldier | 02-05-13 | 17:10

Belastingontduiking is de gehele EU is naar schatting meer dan 1000 miljard, komt pipo Ostelten met aanpak bijbeuner, allemaal afleidngs rethoriek voor de rijken en de Bilderbergers.

gebrokenvleugel | 02-05-13 | 16:44

@Ton Plafond | 02-05-13 | 13:21 | + -6 -
Val onder het verschoningsrecht, dus dat zal wel niet zo snel gebeuren.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 16:40

Wollah?

bill88 | 02-05-13 | 15:34

@Find The Leak | 02-05-13 | 15:12
Ow, wil je deze parel toch niet onthouden: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...

Maar we gaan niet indelen in links en rechs, natuurlijk. Ghehe. Olijk knaapje ben je. Anyway, later!

Stilicho | 02-05-13 | 15:24

@Find The Leak | 02-05-13 | 15:12
Tof dat je nog ergens om kunt lachen! Check je later.

Stilicho | 02-05-13 | 15:21

@Stilicho | 02-05-13 | 14:41
Ik begrijp natuurlijk heel goed waarom zo'n kneusje zoals jij dat denkt na een paar comments waarin ik het domrechts VVD gepeupel een veeg uit de pan geef. Wat natuurlijk helemaal niets met mijn voor of tegen rechts zijn te maken heeft maar slechts met de invulling van bepaalde zaken door de huidige VVD bewindslieden en daar is het leeuwendeel van de VVDers het momenteel over eens met mij als ik mij niet vergis. Daarbij moet ik persoonlijk altijd erg hard lachen om het rechts/links verhaal want er is hier in NL geen sprake van rechts of links, in veel delen van de westerse wereld niet meer. Maar het is zo makkelijk om de dingen in 2 hapklare brokken op te delen voor veel mensen, en dus doen we dat maar zoveel mogelijk. Wat het politieke debat ongelooflijk vertroebelt voor de mensen onderling. En wat voor de politiek een goede uitkomst is: niets werkt beter dan groepen tegen elkaar opzetten als je aan de macht wilt komen of blijven. En hoe dommer het volk, hoe meer macht er te oogsten valt. Bij jouw soort valt voor hen dan ook veel macht te oogsten. Jammer is dat, dat je zo oppervlakkig bent. En wat een geluk voor je, dat er mensen zijn zoals ik die je op je wenken bedienen. Maar ja, je moet de zwakkeren in de samenleving altijd helpen heb ik geleerd. Dus bij deze.

Find The Leak | 02-05-13 | 15:12

Ziekelijke geest, met zo'n Mikelsons-vergelijking...

Politant | 02-05-13 | 14:51

Het is heel simpel. Een volk dat 100% veiligheid eist van zijn overheid, moet er niet vreemd van opkijken als het iets van zijn (digitale) vrijheid inlevert.
Voor iets hoort iets. Deal with it!

Amsterdamsko | 02-05-13 | 14:49

@Find The Leak | 02-05-13 | 13:15
Iets zegt me dat jij gewoon nergens argumenten voor hebt, anti-rechts roeptoetertje van me *in wangetje knijpt*

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...

Stilicho | 02-05-13 | 14:41

Overheid + IT = instant fail, dus dit zal vast ergens rond 2035 volledig operationeel zijn.

KaiserSoza | 02-05-13 | 14:30

NWO, big brother, het doel heiligt de middelen.

amin | 02-05-13 | 14:17

witwas | 02-05-13 | 13:24 |
Als je 'lijkt' weghaalt in je reaguursel, sla je de spijker op z'n kop: Opstelten wil al jaren nix liever dan bij alle brave burgers voyeuren. Waarom? Gewoon omdat het kan en die brave burgers er toch onverschillig tegenover staan.
Het is overduidelijk dat de crimineeltjes zich middels katvangers, prepaids en computersystemen als dit dee.su/liberte weten te onttrekken aan justitie... Maar wat die crimineeltjes kunnen, dat kun jij natuurlijk ook! Alleen ja, zolang de massa onverschillig blijft staan tegenover die Opstelten-praktijken, kan die lekker verder blijven geilen...

Hijo del Sol | 02-05-13 | 14:00

@Kapitein Sjaak Mus | 02-05-13 | 12:49
De fabrikant van de kluis heeft de combinatie, dus strafbaar is het niet deze combinatie niet te geven. Er hoeft niet om gevraagd te worden.

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:42

Mark Smith | 02-05-13 | 13:30
Hier, een docu'tje voor je:
www.youtube.com/watch?v=_8_diZKMcC8

deel twee vind je zelf wel, hoop ik. Zoek anders ook even op google over de privacy in NL. In Duitsland doen ze tenminste iets met hun geschiedenis, maar wij leren er niet van, neeeeeeeeeee.

point blank | 02-05-13 | 13:37

@ r04drunn3r | 02-05-13 | 13:29 |
Lol!
" when in doubt... C4!"
(Jamie Heyneman)

Kapitein Sjaak Mus | 02-05-13 | 13:35

Mark Smith | 02-05-13 | 12:58
preventief oppakken, dat is meer jouw stijl?
Zoals eerder aangegeven: er zijn afdoende middelen, er hoeft niet nog meer geknabbeld te worden aan de privacy. Het aan elkaar verbinden van zulke hoeveelheden data, en dan vooral door onze regering, is een set up for disaster. Overheid + ICT = altijd fail. Altijd. Geen uitzondering. Dus zo'n uitgebreid systeem? Doodeng. Dat jij dit toejuicht, vind ik echt verschrikkelijk, en oh zo kenmerkend voor de gemiddelde NLer. Ik kan hem nu gaan Godwinnen, maar ik doe het maar niet.

point blank | 02-05-13 | 13:33

Hoe lang duurde het ook alweer voor ze die Boston bommenleggers, compleet met achtergronden en motieven, te pakken hadden?

Mark Smith | 02-05-13 | 13:30

Het is de maatschappij goed gelukt. We leven nu in een land met alleen nog maar bange schaapjes die alles in hun leven er voor over hebben om zich ook maar IETS veiliger te voelen.

Walgelijk.

Smonjirez | 02-05-13 | 13:29

@Kapitein Sjaak Mus,
Daar gebruiken ze speciale software voor; Crowbar 1.0 Pro Edition + add-on Composition 4.0.

r04drunn3r | 02-05-13 | 13:29

Werkgevers die werknemers monitoren, een overheid doe ALLE burgers in de gaten houdt, scholen die hun leerlingen bespieden, wat een vreselijk creepy landje is het toch geworden. Geen enkele vorm van privacy heb je meer.

Als de politie iemand verdenkt kunnen ze met een drone, warmtecamera's infrarood camera's, richtmicrofoons, internettap en telefoontap en fysieke volgsystemen (gps) alles nagaan wat je doet. Zelfs als je geen verdachte bent kunnen ze dat allemaal.

De vraag is dan ook wat voor soort samenleving we aan het maken zijn, en of je nog wel van een 'vrij land' kunt spreken, want het klinkt meer als een totaal dictatuur als de bevoegdheden onverhoopt in de verkeerde handen terechtkomen.

Je kunt om criminaliteit te bestrijden dan ook beter belastingopgaves en het kentekenregister openbaar maken, in bv. Finland is dat al zo.

Finn | 02-05-13 | 13:28

@expat | 02-05-13 | 12:53
Dat zaken via de pliesie niet voor de rechter komen, wil niet zeggen dat ze niet worden opgelost.
Je kan toch zo zien dat die cijfers niet kloppen. Dat zou wat zijn, 2% oplossingspercentage. Hahaha.

Ik denk dat de Men in Black goed werk doen. En het Flying Spaghetti Monster.

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:26

Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37
I.d.d., eensch,
grote faal, 2%

En waaruit bestaat dan die 2% ???

3 km te hard rijden: 100%
1€ te weinig op je belastingformulier invullen: 100%

031 wordt steeds veiliger *kuch*

vliegende knorrepot | 02-05-13 | 13:24

De meeste telefoontaps ter wereld, per 82 inwoners één beveiligingscamera in de openbare ruimte en toch een extreem lage pakkans voor criminelen. Ondertussen wil men op het gevangeniswezen honderden miljoenen bezuinigen. Als je deze feiten naast elkaar legt wordt duidelijk dat het oppakken van criminelen helemaal niet het doel is van al die privacy-schendingen. Het monitoren van de burger 'die toch niets te verbergen heeft' lijkt de meeste prioriteit te hebben.

witwas | 02-05-13 | 13:24

Parsons | 02-05-13 | 13:20
Dat kon al niet meer toen jij hem begon. Maar, hetzelfde voor jou #dude.

Mark Smith | 02-05-13 | 13:24

Mark Smith | 02-05-13 | 12:50
dure woorden voor jouw geestelijke staat zijn onnodig

point blank | 02-05-13 | 13:22

Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37
Ja Kaas, jij begint 'm nu behoorlijk te knijpen, want ze moeten echt niet op jouw harddisks kijken. Dan wordt de achternaam van jouw nickname wel heel duidelijk: Vies!

Ton Plafond | 02-05-13 | 13:21

@Bakito | 02-05-13 | 12:54 | + -5 -
Je hebt gelijk, maar allebei bedroevend laag.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 13:21

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:57
Ah, het stopt bij het analyseren van welke sites je bezoekt?

Mkaydan.

Never mind & sweet dreams verder; ik had even de indruk dat de discussie het kleuterniveau zou overstijgen. Heel even.

Parsons | 02-05-13 | 13:20

SHA-2 is one way encryptie, alleen geschikt voor wachtwoorden e.d.
Je KAN geen data versleutelen met SHA-2 want dan heb je er geen reet meer aan.
Ik pies in mn broek van het lachen dat ze zo incompetent zijn dat ze zelf niet eens weten wat SHA-2 doet.

Rest In Privacy | 02-05-13 | 13:19

@Find The Leak | 02-05-13 | 13:15
*beton

Find The Leak | 02-05-13 | 13:16

@Mark Smith | 02-05-13 | 13:04
Iets wat je midden in het gezicht staart hoef je toch geen onderbouwing voor te hebben? Tenzij je een gigantische plaat betoon voor je kop hebt natuurlijk.

Find The Leak | 02-05-13 | 13:15

@Mark Smith | 02-05-13 | 13:09
Harry hol schon mal den Wagen

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:12

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:55
Kerel, je hebt 100% gelijk. Laat de rest maar met hun hoofd in hun reedT verder fantaseren.

Nitwits.

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:10

Mijn ouders hebben geen internet want geen interesse.
Prima plek dus om mijn wietplantage te stallen want ze zullen nooit in een internetlijstje voorkomen.

sinar2 | 02-05-13 | 13:10

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:05
Nee joh, ze hebben daar allemaal Derricks, die met een intuïtie van een indiaan en de vasthoudendheid van een terriër, bij nacht en ontij gewapend met een notitieblokje en een vergrootglas, iedere misdadiger binnen twee dagen "ins Presidium" krijgen.

Mark Smith | 02-05-13 | 13:09

@P.A. van der Werff | 02-05-13 | 12:57
Frauderende bulgaren waren al langer bekend; het hele punt was dat lamstraal Weekers of te dom is om naar zijn eigen mensen te luisteren of het gewoon accepteerde dat bulgaarse criminelen er met onze centen vandoor gaan. Weekers is dus of gruwelijk incompetent of medeplichtig aan georganiseerde misdaad. En aangezien het een VVD landverrader is vermoed ik dat Weekers schuldig is aan beide.

Heeft niets met opsporingsmethoden te maken of het aan elkaar knopen van de onjuiste bitjes.

dlseth_ | 02-05-13 | 13:08

Uw comments staan vanaf vandaag ook voor eeuwig in het internet verankerd! Oh dat wist u niet.....? hahahahahahahahahahahaha

Kobus Kloothamer | 02-05-13 | 13:08

@kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:48
Nee dat heeft met deze drie entiteiten te maken. Zij staan boven de wet op de privacy.
-Bundesnachrichtendienst
-Bundesamt für Verfassungsschutz
-Militärischer Abschirmdienst

Net als diensten in Nederland staan deze diensten boven bepaalde wetten, maar delen wel met de pliesie.

Staat allemaal op de interwebs, gewoon even inlezen.

Jim Lovell | 02-05-13 | 13:05

dlseth_ | 02-05-13 | 12:55
Bedankt. U bent een vriend.

Mark Smith | 02-05-13 | 13:04

NEE-DDR-Land
Viel Spass!

James Lastig | 02-05-13 | 13:04

Find The Leak | 02-05-13 | 13:02
Zal best, je bent al de tweede die het constateert zonder verdere onderbouwing. Voor wat het waard is dus maar..

Mark Smith | 02-05-13 | 13:04

Internet wordt het helemaal in 2013..... bij Justiezie en de Pliesie dan hè!

Kobus Kloothamer | 02-05-13 | 13:03

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:42
Je maakt zo nu niet bepaald een intelligente indruk weet je dat?

Find The Leak | 02-05-13 | 13:02

Vraag: als dit allemaal zo is waarom moeten Nederlanders nog steeds hun eigen belasting aangifte doen?

poli | 02-05-13 | 12:59

is het ook niet goed.
@P.A. van der Werff | 02-05-13 | 12:57
Nee, natuurlijk niet, omdat men de put dempt als het kalf verdronken is. Men moet gewoon geen nieuwe mensen meteen geld toeschuiven. Dan hoef je het ook niet daarna nog eens te onderzoeken. Snap ie? Nee, zo te lezen.

Maar nu begrijp ik waarom ze het helemaal niet erg vinden direct geld over te maken naar die Bulgaren. Dan kunnen ze een systeem opzetten om iedereen te controleren. En dan ga jij het ook nog eens verdedigen.

La Bailaora | 02-05-13 | 12:59

Nederland zoals wij het nu kennen zit in een zware angst psychose, die waarschijnlijk zal eindigen in zelfmoord, omdat de patiënt geen medicatie tot zich wil nemen uit angst voor de spoken die hem lijken te beheersen.

Welles! Nietes! | 02-05-13 | 12:59

What's next? Ik zeg het u. In 2017 allemaal aan de rfid.

Afgeschminkte Bassie | 02-05-13 | 12:58

P.A. van der Werff | 02-05-13 | 12:57
Ja, en als er straks een gestoorde moslim zich opblaast vraagt men zich af waarom deze man niet eerder is gemonitord.

Mark Smith | 02-05-13 | 12:58

Leuk toch, zo wordt nederland een gezellig laboratorium. Waar is mijn blokje kaas/beloning..

de grote Anti | 02-05-13 | 12:57

Parsons | 02-05-13 | 12:48
Je privé omgeving en het WORLD WIDE web. Je haalt weer eens van alles door elkaar, zoals gewoonlijk.

Mark Smith | 02-05-13 | 12:57

Goede alternatieven worden er hier aangedragen.
Not.
Als er frauderende bulgaren zijn brult het hele land dat de Stas af moet treden. Komen ze met een opsporingsmethode, is het ook niet goed.
Nog even los van al die mongolen die vinden dat ze alles maar kunnen en mogen roepen op t internet omdat het nou eenmaal t internet is en vrijheid van meningsuiting enzo.

P.A. van der Werff | 02-05-13 | 12:57

Doodeng! Big brother wordt waarheid.

Prinses Krees | 02-05-13 | 12:56

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:47 |
Als we het nu eens omdraaien. Als je zo dom bent om gevoelige informatie in een lek mandje te stoppen, moet je dan zeiken als je nat gaat?

Mark Smith | 02-05-13 | 12:55

@kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:51
In Spanje beweerden gisteren mensen tegen mij dat Nederland zo goed als crimineel vrij is. Men had gehoord dat Nederland de bajes aan het sluiten is, omdat er geen criminelen meer zitten. Wat een aardig en tolerant volk is dat Nederland toch, zei men er achteraan...

Ik heb ze hard in hun gezicht uitgelachen.

La Bailaora | 02-05-13 | 12:55

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:42
Ik heb projecten gedaan als externe ontwikkelaar voor de overheid en ik weet hoe ze met gevoelige data omgaan. Altijd leuk, neuzen in gegevens die mij geen ruk aangaan. Het mocht, want ik hoefde geen geheimhoudingsverklaring te tekenen. Daarom vertrouw ik de overheid niets toe en ben ik van mening dat ze al te veel van mij weten.

Maar goed, geef jij alles maar aan de overheid. Ik peuter je rekeningnummers, het telefoonnummer van je wijf en die tientallen parkeerboetes bij de hoeren er wel voor je uit.

dlseth_ | 02-05-13 | 12:55

@Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37
Oplossingspercentage, veroordelingspercentage, je haalt weer van alles door elkaar, zoals gewoonlijk.

Bakito | 02-05-13 | 12:54

Als je daadwerkelijk sexueel misbruik van kinderen moet opsporen en het gerelateerde beeld en geluidmateriaal dient te bestuderen, voor het onderzoek zelf dan wel de rechtszaak, dan wordt je soms wel een beetje moe van de mensen die maar blijven zeggen dat kinderporno bestrijding een vehikel is voor overheidsrepressie.

Moet de politie de Mikelsons van de wereld dan maar gewoon NIET bestrijden omdat Nanninga en Co zich dan beter voelen over een (verlangde) virtuele werkelijkheid?

Het is de hacker utopie die niet haalbaar is. Waarom? Omdat niet alle mensen zijn als white hats.

Daar komen alle hackers bij Google, Facebook, Apple en Oracle nu ook (pas) achter.

Weet je waar jullie je druk over moeten maken? De bedrijven die al decennia doen wat jullie denken dat de politie graag WIL doen (en nooit op hetzelfde niveau en dezelfde schaal zal kunnen doen)...

Of denken jullie nu echt dat in dit digitale tijdperk enkel overheden Orwelliaans los kunnen gaan?

Digitale ecosystemen zijn de nieuwe overheden. En zij doen alles voor een betere balans aan het einde van het jaar...

Zij zijn overigens wel heel blij met dit artikel.

Herman957 | 02-05-13 | 12:54

Laten we met een proef beginnen bij alle bestuurders in het publieke domein op basis transparantie en WOB. Als dat slaagt, kunnen we nadenken over uitbreiding.

Watapatja | 02-05-13 | 12:54

Mark Smith
2% is beter als niets !!??
2% is niets !! je kan die soepjurken beter naar huis sturen

expat | 02-05-13 | 12:53

De Katholieke Universiteit Tilburg, is er een foutere universiteit? Al Gore, frauderende sociologen en dan nu even het totalitair regime helpen opbouwen.

wingload | 02-05-13 | 12:52

En we gaan weer los op deze ideeën. Uiteindelijk volgen we alles slaafs op zoals we zijn.

Nederland bestaat alleen maar omdat het ons eigenlijk allemaal geen fuck interesseert. Neem al die leugens die die klote overheid verkondigt, beloftes niet na komen schijt hebben aan de burger.

Slappe excuses achteraf en we accepteren het weer. We zijn een temperamentloos slaafs volk wat 365 dagen in het jaar op handen en voeten staat.

Keeper | 02-05-13 | 12:51

"
Misdrijven vormen volgens het CBS ongeveer 2 procent van de strafbare feiten die de politie oplost. De overige 98 procent waarover de politie zich buigt, zijn overtredingen.
"
Zelfs het CBS en nu.nl zeggen het.
www.nu.nl/binnenland/2485397/politie-l...

Nog meer privacyschendende maatregelen zullen zeker gaan helpen [sarcasme alert].

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:51

point blank | 02-05-13 | 12:45
Terwijl uw reaguursel uitblinkt voor wat betreft inhoud en welbespraaktheid.

Mark Smith | 02-05-13 | 12:50

Gedachte-experiment ( voor de juridisch geschoolden die hier wel eens rondhangen):
Wat nu als je gegevens op een hd of dvd hebt staan, zonder encriptie.
Die gegevensdrager stop je in een kluis. Fysiek.
Als de politie erom vraagt weiger je de combinatie van die kluis te geven.
Ben je dan óók strafbaar?

Kapitein Sjaak Mus | 02-05-13 | 12:49

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:42
De politie hackt nu al, kritische reaguursels worden misvormd.

In Duitsland is het 55%, zonder duizenden internet- en telefoontaps. Privacy is daar heilig (zelfs Google streetview mag niet). Zou het dan toch iets te maken hebben met eenstrepers die zich bezig houden met bloemenplukkende kinderen en 3 km/h te hard op een verlaten A2 (en allerlei managers moeten aanhoren over veranderprocessen) i.p.v. boeven te vangen?

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:48

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:37
Waar ligt de grens? Pliesie webcams in elk huis? In elke ruimte? Op de plee? In je slaapkamer?

Parsons | 02-05-13 | 12:48

De overheid en I(C)T. #rilt

Parsons | 02-05-13 | 12:47

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:42
In Duitsland is het 55%, zonder duizenden internet- en telefoontaps. Privacy is daar heilig (zelfs Google streetview mag niet). Zou het dan toch iets te maken hebben met eenstrepers die zich bezig houden met bloemenplukkende kinderen en 3 km/h te hard op een verlaten A2 i.p.v. boeven te vangen en allerlei managers moeten aanhoren over veranderprocessen?

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:47

Mark Smith | 02-05-13 | 12:37

facepalm

je bent dom, maar dan ook echt, heel, heel, heel verschrikkelijk dom. School gaat je ook niet redden. Je bent een te grote debiel.

point blank | 02-05-13 | 12:45

Dus de wetgeving moet weer eens achteraf geregeld worden.

Watapatja | 02-05-13 | 12:44

@Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37
Je hebt een document wat je graag voor jezelf houdt, de politie vindt dat verdacht en eist dat je het ontcijfert, doe je niet en je krijgt automatisch 3 jaar gevangenisstraf (daar moet je normaliter toch 5 kleuters voor verkrachten en vermoorden). Blijkt de politie later het document toch te ontcijferen en is het slechts een liefdesverklaring aan Nanninga. Die je begrijpelijkerwijs nooit wilt onthullen. Krijg je dan je gevangenisstraftijd terug?

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:44

Ok, dus als ik het goed begrijp komen al mijn gegevens in een database, die bewaakt wordt door de overheid? Gezien eerdere ervaringen met ICT & overheid lijkt dit me een héél slecht plan.

*alvast voorbereiden doet op het totaal blootliggen van mijn privéleven*

deprivéspeler | 02-05-13 | 12:43

@Mark Smith
Inderdaad. De overheid mag zeker ook echt ALLES van jou weten? Kleur schaamhaar, medische geschiedenis, noem maar een paar dingen op. Geen probleem? Je gaat je nooit afvragen of er überhaupt enige noodzaak is voor de overheid om dat te weten?

Nietvoordekat | 02-05-13 | 12:43

totdat ook de verzekering toegang krijgt tot deze gegevens.
wat mij een leuk onderzoek lijkt, om middels DNA uit hondenstront hondenbezitters een boete te geven omdat hun viervoeter bij toegestaan gebied schijt.
Vervolgens aan de zelfde hondenbezitters aanbieden om de gezondheid van hun hond te screenen op basis van DNA.

aan het percentage dat hier positief tegenover staat kun je zien wat er gebeurd als je menselijk DNA voor van alles en nog wat gaat gebruiken.

Santtulainen | 02-05-13 | 12:43

Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:38
Ik ga deze discussie niet met je aan. Ik lees hier alleen maar van je hoe het niet moet.
Zo is 2% erg weinig, maar toch meer dan niets. En als het door dit soort maatregelen 4% kan worden juich ik dat alleen maar toe. Jij blijkbaar niet, het is niet anders.

Mark Smith | 02-05-13 | 12:42

De politie weet enorm veel van de mensen.... Hahaha, mag ik even lachen?

Jim Lovell | 02-05-13 | 12:42

Ivo, je bent een gevaarlijk mannetje.

knut | 02-05-13 | 12:41

Angst om te leven aanbrengen om zelfmoorden te bevorderen is natuurlijk ook een oplossing voor een aantal problemen waar onder anderen de EUSSR mee te kampen heeft,wat betreft tegengeluiden en kosten/baten. En daar kun je al die genoemde instanties bij gebruiken.

Welles! Nietes! | 02-05-13 | 12:41

@Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37
Mensen horen het niet graag; er is geen gebrek aan opsporingscapaciteit en methoden, maar politie en justitie stellen de verkeerde prioriteiten.

kapotte_stofzuiger | 02-05-13 | 12:41

de Universiteit van Tilburg das tog die van plagiaat vergeven campus waar o.a. Stapel en Sitskoorn wat deden.

william7055 | 02-05-13 | 12:41

Waarom ze de privacy van het hele volk altijd opofferen omwille het bestrijden van criminaliteit, begrijp ik niet goed.

Anyways. Bindende kijktip voor vanavond: V for Vendetta. Geniale film, en een goed voorbeeld van wat er precies mis is als deze lijn te ver door wordt getrokken.

Nietvoordekat | 02-05-13 | 12:40

@Mark Smith | 02-05-13 | 12:37 | + 0 -
Inderdaad. Alle middelen. Marteling. Verplicht elk minuut doorgeven waar je bent. ALLE MIDDELEN.

Ze hebben al middelen maar die gebruiken ze niet.

Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:38

Niks mis mee, alle middelen om criminelen en fraudeurs op te sporen moeten worden aangewend.

Mark Smith | 02-05-13 | 12:37

Ben je boos, pluk een narcis, zet hem op je hoed ben je direct beboet.

Veroordelingspercentage 2%.

Afgelopen 20 en zeker afgelopen 10 jaar heeft de politie een zee van extra opsporingsmiddelen gekregen en er niets mee gedaan. De brave burgers worden met een druk op de knop administratief gesanctioneerd en de echte criminelen rijden rond met valse platen, gebruiken pre-paid en katvangers.

Het lost helemaal niets op.
Zoals ik ergens anders al schreef.

Hoeveel terroristen zijn er extra opgepakt sinds we legitimatieplicht hebben ingevoerd
Hoeveel pedofielen hebben we extra opgepakt sinds de bewaarplicht bij providers.

Sowieso is dat verplicht decrypten meewerken aan je eigen strafbaarheid. Dit verbod hier op is een fundament van onze rechtsstaat en moet dus nooit verbroken worden.

En niet gaan roepen, ja maar als we er 1 terrorist door oppakken of 1 pedofiel is mij dit waard. Dit is dus onzin want dat gebeurt dus niet. 2% oplossingspercentage, bij Mickelson waren er 3459009290423940 aanwijzingen buiten dat decrypt geneuzel van Opstelten.

Het is weer typisch Nederlands om met wet en regelgeving iets proberen op te lossen om de incompetentie van het falende systeem te verbloemen.

2%, 2%, 2%!!!!!!!!

Kaas de Vies | 02-05-13 | 12:37

gaan ze dan ook fipo's flitsen wegens te snel?

gooi en smijtwerker | 02-05-13 | 12:34

Peter Falk +1

Tim Grimback | 02-05-13 | 12:33

HJKL$*&^*670806HJ;K;LK;;JK;'J'JJ'J'JNNN;NNNN^&(^&^)

SharpEye | 02-05-13 | 12:32

Bij bloemplukkende kleuters wordt direct een decrypt tool ingebouwd. Dat zal het opsporingspercentage pas echt verhogen. Van 1% naar 1,5%.

crisiswhatcrisis | 02-05-13 | 12:32

Noem me naïef, maar ik zit er niet zo mee. Als de politie niks doet, is het ook niet goed.

Lewis | 02-05-13 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken