Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hero Brinkman graait 50.000 euro

De GeenStijl Wachtgeld-o-meter
Komt dat zien! Wees erbij! Hero Brinkman in de zon met uw halve ton! Als het nog lekker weer wordt vandaag, zit Hero op het terras. Lijkt ons. Want net op kosten van Net5 op vakantie geweest naar een luxe villa in Thailand, dus dan heb je wel een alcoholische versnapering verdiend. Beetje in het zonnetje op de Brinkmeter kijken hoeveel wachtgeld de ex-PVV'er al opgestreken heeft. Nou, door de 50k. Halve ton. Zo, hoppa, in het binnenzakje. Mijlpaaltje wel. Dat is comfortabel van het leven genieten, hoor. Natuurlijk, wij hebben pedopriesters een collecte voor een kinderziekenhuis zien organiseren die minder hypocriet overkwam. Hero Brinkman is zijn geloofwaardigheid sneller kwijtgeraakt dan dat hij een fles wodka kan atten. Die gast graait wachtgeld bij elkaar alsof hij een Indiaas weeskind op een vuilnisbelt is op zoek naar rottende sinaasappelschillen. Heilige wasbeertestikels, wat een PR-fail is dit geworden. De man die ooit wachtgeldgraaiers ondersteboven wilde ophangen met een vleeshaak door hun balzak heeft in ongeveer een half jaar bijna anderhalf keer modaal jaarsalaris op zijn rekening zien verschijnen. Moet je lef voor hebben. En voor zoveel brutaal lef zeggen wij proost, Hero. Geniet van je financiële mijlpaal op dat terras (of waar dan ook) en drink er eentje op onze kosten. Op naar de ton!
GEFELICITEERD! Het wachtgeld van Hero Brinkman ziet Abraham!

Reaguursels

Inloggen

Maar dit is een schitterende hoekschop.

zelfvernietiging | 30-04-13 | 00:35

Brinkman, de man van het woord... de Leider der Leiders. De hoen in het knuppelhoek. De zalver met zijn kwakjes.. kortom een zuigerd!

Hyppo Kriet | 29-04-13 | 22:36

Volksvertegenwoordigers noemen ze zichzelf. Er is een systeem in nederland dat moet draaiende gehouden worden, mag niet gewijzigd worden. daar zijn politici voor. Ja, het zijn gewoon ordinaire systeem beheerders en maken er een leuk showtje van en doen alsof mensen wat te kiezen hebben. Dit omdat er anders simpelweg niemand komt stemmen en kunnen ze de burgers niet meer voorhouden dat we in een democratie leven en dat we vrij zijn. Ik ben hier onlangs achter gekomen. Ik raakte mijn baan kwijt en zou maar 350 euro aan uitkering krijgen omdat ik onder de 27 ben. ik begrijp dat ik geen ww rechten heb omdat ik nog niet zolang werk ze noemen deze uitkering wij wet investeren in jongeren. ik moest ook nog schoffelen voor mijn 350€. ik woonde al op mijzelf dus iedereen begrijpt dat ik hierdoor zwaar in de shit ben geraakt. Ik heb na 2 maanden wat gevonden om me geld mee te verdienen omdat ik nogal handig ben. Ik geef niets op aan de belasting. ik houd alles zelf solidariteid ammehoela!

foqiz | 29-04-13 | 18:48

Hij zat de godganse dag op z'n reet, maakte er een zooitje van en krijgt wachtgeld.
Ik werkte me 10 slagen in de rondte, kreeg ontslag wegen inkrimping en mocht verder leven met een schamele WW uitkering.
Had binnen een maand weer werk.... dat dan weer wel.

Schietmijmaarlek | 29-04-13 | 16:10

Die smeris heeft wel een mooi legaal misdaadje gevonden om legaal te boel te verstieren.

Jan Gordelroos | 29-04-13 | 15:16

Nou Hero, doe je naam eer aan een wees eens een held! Trakteer al die mensen die bij de laatste verkiezingen op jouw DPK hebben gestemd op pannekoeken. Dat kan best van die 50K en dan hou je nog genoeg over voor een pijpje pils voor jezelf.

Zure Sigaar | 29-04-13 | 14:52

@Ton Plafond | 29-04-13 | 13:50 | + 0 -
Je bent net zo grappig als je jas mooi is.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 13:58

Kaas de Vies | 29-04-13 | 13:35
En jij dicht bij de (af)grond. Je wordt nog echt vies zo.

Ton Plafond | 29-04-13 | 13:50

geeft enkel aan hoe weinig anderhalf modaal eigenlijk is....

Stijlloos&eigenwijs | 29-04-13 | 13:46

@Ton Plafond | 29-04-13 | 13:17 | + 0 -
Dreigen, dat siert je. Je zit duidelijk aan je plafond.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 13:35

-weggejorist-

Ton Plafond | 29-04-13 | 13:17

PR-fail of niet... Hij heeft nu 50k verdient in korte tijd, ik niet!

poepkop | 29-04-13 | 13:13

Hahahaha, quittertje... ben je nou echt helemaal gaan zitten wachten tot het tellertje op 50K precies stond en heb je toen een printscreentje gemaakt? Of heb je hem gewoon wat bij-gephotoshopped?
Wel triest, die obsessie. Je zou zomaar een troll op Fok! kunnen zijn, of een held op Joop.nl
Verrader.

Find The Leak | 29-04-13 | 12:44

Onderwerp is nou wel uitgemolken. De geloofwaardigheid van de man is al bijna nul, dus daar hoef je het niet meer voor te doen GS.

xspalm | 29-04-13 | 12:21

Kutsmeris!

miereneukert | 29-04-13 | 12:20

lekker wijf | 29-04-13 | 11:45

Omdat hij zelf zo hard tegen de wachtgeldregeling ageerde destijds toen hij bij de PVV zat en vervolgens nu dat wachtgeld wel aanneemt, omdat hij nog geen passende baan heeft gevonden, toch wel op zijn minst hypocriet te noemen.

Als hij dan echt zo tegen die regeling was, had-ie toch altijd nog werk onder zijn niveau kunnen aannemen, een simpele kantoorbaan met desnoods een krantenwijk erbij. Hij verwacht immers ook van andere mensen die een uitkering willen dat ze dan wel elk baantje moeten aannemen wat men krijgt aangeboden.

mvanvoorden | 29-04-13 | 11:57

Waarom ligt eigenlijk alleen het wachtgeld van Hero onder de loep? Er zijn nog wel erger graaiers als het op wachtgeld aankomt heur... Is dit een demonstratie van selectieve verontwaardiging of niet dan? Vreemd.

lekker wijf | 29-04-13 | 11:45

Zo,zo in bijna 2 uur bijna wel 25 euries, Zelfs Mo en Fatima ontvangen bruto meer in de bijstand.

First Contact | 29-04-13 | 11:05

Nog 3 jaar profiteren...

da wizard | 29-04-13 | 11:03

@ StevieR | 29-04-13 | 10:51 |
95% linkslullers? Zo groot was de VVD nu óók weer niet in de afgelopen jaren.

kicktherabbit | 29-04-13 | 11:02

Brinkman hebben we gehad , uiteraard , want ex PVVer , doe eens cool Quid , plemp ook een stukkie over die 65 andere zakkenvullers , waarvan 95 % linkslullers .

StevieR | 29-04-13 | 10:51

Brinkman hebben we gehad , uiteraard , want ex PVVer , doe eens cool Quid , plemp ook een stukkie over die 65 andere zakkenvullers , waarvan 95 % linkslullers .

StevieR | 29-04-13 | 10:51

Hebben jullie zijn ontvangen TV salaris er wel vanaf getrokken? Niemand wil Hero in zijn bedrijf, maar hij heeft wel een tijd lang in de kamer gezeten en zijn kiezers vertegenwoordigd. Fijn dat het wachtgeld er is anders hadden bepaalde personen (met name bij partijen als SGP, PVV en PvdD) misschien niet zo snel voor de politiek gekozen. Je zal maar je hele leven in de bijstand moeten zitten omdat je ooit hebt gepleit voor een hoofddoek belasting.

kicktherabbit | 29-04-13 | 10:51

Jammer van al dat geld! Wordt dat nu onttrokken aan maatschappelijke meer relevante zaken, zoals de opvang van terugkerende en ook getraumatiseerde jihadi's? Of de kickbokslessen voor marokkaanse straatrovertjes?
Het is een schande!

Jan Passant mk2 | 29-04-13 | 10:49

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:02 | + 2
Inderdaad, voor beoordelen toevoeging in 2012 wordt naar 2010 gekeken. Maar toen was Brinkman ook kamerlid, met 7000 bruto per maand. Dus de vraag blijft, waarom heeft Brinkman in 2012 een pro deo advocaat kunnen krijgen. Als ik GeenStijl was zou ik daar eens achteraan gaan. Verklaring zou kunnen zijn dat er al jaren loonbeslag op Brinkmans inkomen ligt.

DigiDeaud | 29-04-13 | 10:46

@ Ton Plafond | 29-04-13 | 10:18 |
Jeetje, wie is er nou hypocrieter, Johnny of Hero?
Misschien tijd voor een poll.

me,myself and IK | 29-04-13 | 10:37

Kijk dit is oldstyle GS. Zoals het vroegah was. Tendentieus, Ongefundeerd & Nodeloos Kwetsend zoals het hoort.
Mag wel vaker hoor. Geeft weer wat oude glans terug hiero.

postmodernismisdead | 29-04-13 | 10:35

Rollins | 29-04-13 | 08:25 | + 14
Politiek is er voor de politiek. Blijkt steeds maar weer uit alle onderonsjes en handjeklap achter de schermen. Ze schijten op de bevolking zolang ze zichzelf maar baantjes en pegels kunnen toeschuiven. Ook de zogenaamde populisten aan zowel rechter- als linkerkant.

Datzegiktoch | 29-04-13 | 10:33

@ ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 08:44
Graaiende PvdAers? Dat soort topics zijn hier bijna dagelijks te vinden.
Wel blijven opletten.

me,myself and IK | 29-04-13 | 10:32

Wat, geen filmpje?

pietvanvliet | 29-04-13 | 10:26

Ik zag hem gisteren voorbijkomen in een of ander dom programma, Sabotage. Ik neem aan dat hij daarvoor wordt betaald en dat die inkomsten van zijn wachtgeld worden afgetrokken. Wel even bij de feiten blijven.

The real McCoy | 29-04-13 | 10:25

Vieze onbetrouwbare stinkrat met z'n boeventronie.

Nilfisk | 29-04-13 | 10:20

@Ton Plafond | 29-04-13 | 10:18 | + 0 -
Dit weet iedereen al en boeit niemand iets.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 10:19

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 08:44
Quid kan niet tegen veranderingen. Eerst was hij christelijk, en kwam vervolgens in een midlifecrisis.
Zie: ook:http://refoweb.nl/dwars/1070/jubileum-voor-johnny-quid/
.
en
.
Wikipedia:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/GeenStijl
Citaat:
"Matthijs van den Beukel zit achter het pseudoniem Johnny Quid. Hij werkte als copywriter bij een reclamebureau en als hoofdredacteur van het christelijke jongerenblad Snooze".
.
Quid heeft het dus niet makkelijk en rraguurders moeten hier een beetje rekening mee houden. Het kom wel goed, en wel/niet vanzelf.

Ton Plafond | 29-04-13 | 10:18


Binnenkort zal wachtgeld tot het verleden behoren.
Gerd Leers (U weet wel, van Bulgarije)gaat een
uitzendbureau voor wachtende politici starten.
Enig idee hoeveel wachtenden er zijn?????
3000
DRIE DUIZEND

(interview 28 maart Talk;Tilburg).

het bedrag wat de wachtenden kost wil men (regering)
niet bekend maken....... ook te gek voor woorden.

vanvandaag | 29-04-13 | 10:17

An die ARBEIT | 29-04-13 | 10:03

Waarom zet je die link dan neer?

dubbeljoe | 29-04-13 | 10:14

Hufter | 29-04-13 | 09:51 |
Ja maar, zij is wel Ridder in de Orde van Oranje-Nassau hoor!!!!111! Dus die verdient het! (sarcasme modus off)

datzouzomaarkunnen | 29-04-13 | 10:09

@dubbeljoe | 29-04-13 | 09:50
Ik heb dat vod ooit vluchtig doorgekeken, maar kreeg jeuk van het niveau.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 10:03

Om dit soort redenen hebben mensen zich in de WAO gezet met een pijntje in de rug bij de mannen en burn-out bij de vrouwen. Die stoken gratis pallethout in de houtkachel en betalen amper belasting.

Ikbeneenzelfbouwer | 29-04-13 | 10:01

@mezelf
heet = heel

Hufter | 29-04-13 | 09:53

Kunnen we ook een tellertje maken voor Kathleen Ferrier?
Die gaat heet wat verder doorschieten kan ik je verzekeren...

Hufter | 29-04-13 | 09:51

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:47

Stond in je link.

dubbeljoe | 29-04-13 | 09:50

@dubbeljoe | 29-04-13 | 09:45
Jezus, die speech heb ik gemist maar wat een populistisch gewauwel! "Laten we samen het onmogelijke waarmaken."

Geert, het woord onmogelijk... Zoek dat eens op.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:47

Met dieven vang je dieven..., toch Hero. Dat was 1 van de eisen waar je aan had voldaan en nog voldoet om een aanstelling te kunnen krijgen bij de politie. Ja Hero, iedereen weet het nu dat jij als oud politiefunctionaris ook al niet deugde.

kiki01 | 29-04-13 | 09:46

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:13

Hopen dat het de volgende keer wel lukt.
De machinaties van Sam en Rut zullen niet meer werken.

>Wij zijn Nederlanders en dus geloven we dat morgen beter is dan vandaag. Bang zijn is voor
anderen. Daarom sluit ik hier af met: na deze verkiezingen hopelijk met meer dan 24 zetels.
Laten we samen het onmogelijke waarmaken.
Wij zijn er klaar voor. We hebben er zin in. Uit het moeras! Uit de EU! Uit de euro!
Geert Wilders
Partij voor de Vrijheid
Juli 2012

dubbeljoe | 29-04-13 | 09:45

@An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:33 | + 0 -
Inderdaad, als we de betekenis van woorden niet belangrijk vinden rest mij alleen nog maar dit te zeggen:

Vierkant is ! je groen aardig foei uitroepteken fietstas
Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:34 |

Kostte me weer een toetsenbord!

datzouzomaarkunnen | 29-04-13 | 09:43

@Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:34
Je versterk mijn punt alleen maar. De drie zaken die ik stel zijn als idealen te bestempelen door ze anders te formuleren. Als je het dan op semantiek wil gooien, fine. Ik neem aan dat je slim genoeg bent om zelf even de vertaalslag te maken, zo niet: Bleh.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:38

Den Meester | 29-04-13 | 08:56

Nee hoor, het is atten.

Net als dat voor een dagje de stad ingaan het werkwoord 'statten' gebruikt wordt.

Bron: www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/lely...

mvanvoorden | 29-04-13 | 09:37

@îîî ReBeL îîî | 29-04-13 | 09:33
U praat poep meneer. De slachtofferrol waar de gemiddelde PVV-sympathisant tegenwoordig zo graag inschiet, sinds zelfs zij zo langzaamaan moeten erkennen dat Wilders en zijn club rebelse Wuppies niks klaarspelen.

Helemaal op deze site slaat wat je stelt nergens op, iedereen wordt hier geschopt.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:37

@Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:30 : elke partij heeft in wezen als doel zichzelf op te heffen. Dan zijn immers de doelen waar ze voor strijden gehaald. Verandering van de maatschappij en de wereld passen deze doelen aan. De grondbeginselen van de PVDA zijn al lang niet meer de doelen van nu..

vannikname | 29-04-13 | 09:35

@An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:33 | + 0 -
Inderdaad, als we de betekenis van woorden niet belangrijk vinden rest mij alleen nog maar dit te zeggen:

Vierkant is ! je groen aardig foei uitroepteken fietstas

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:34

@vannikname | 29-04-13 | 09:24
Ik kan mij iemand herinneren die zou als die nu nog op het pluche zat, kinderopvang aanpakken, maar ging wel op stap met een fijne regeling om dat hij op zijn kinderen wou passen.
Zo was er ook iemand die van zoet na het zuur hield, maar als die nu nog in het kabinet had gezeten het toch steeds zuurder zou maken.
Lezen we over deze gasten nog wel eens wat? hoeveel ze opgestreken hebben?is daar een metertje voor?
In ieder geval, was die Brinkman van een andere partij als de PVV geweest had vandaag deze topic niet op GS gestaan.
Had er überhaupt niet eens een geld-tel-metertje op deze website gestaan.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 09:33

@Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:30
Niet lullen over semantiek, dan heb je blijkbaar niks zinnigs meer te zeggen.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:33

@An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:25 | + 1 -
Als ze dit verwezelijken heffen ze zichzelf op? Dit zijn dus geen idealen, dit zijn hun oplossingen.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:30

Och, èèn van de velen.
Niks nieuws onder de zon.
Behalve Hero dan.

Dostranamus | 29-04-13 | 09:29

What about de rest? Beetjet triest om altijd brinkman op de korrel te nemen

dani7902 | 29-04-13 | 09:27

@Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:22
- Minder Islam
- Minder "Linkse hobby's"
- Minder werkelozen die onnodig thuis zitten (Hoi Hero!)

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:25

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 : die waren er allemaal niet op tegen dat er wachtgeld bestond!! Hero wel.. Die vond het een schande, tot hij zelf zijn hand op ging houden. Beetje gek he?? Bovendien is het een PVV'er, en die zijn intellectueel niet in staat tegengas te geven (dan gaan ze schoppen, schreeuwen en slaan) maw zijn een beetje de speelbal van de hogere cultuur. Laat ons dus gewoon tegen dat soort volk aanschoppen. Zie het maar als volgt, het is een NAR...

vannikname | 29-04-13 | 09:24

@An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:13 | + 0 -
Dat kan allemaal netjes neergeschreven zijn, maar het gaat mij er om wat ze zelf voor idealen uitstralen.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:22

@îîî ReBeL îîî | 29-04-13 | 08:52
Juist, als je zelf constant roept dat het rijk veel te veel geld uitgeeft aan volk dat KAN werken, maar niet GAAT werken en dan vervolgens zelf WEL je handje ophoudt, dan kom je in de spotlight ja.

DUH

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:09

@An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:07 | + 0 -
Heeft de PVV idealen? Ik kan daar even zo 1,2,3 niet opkomen.

Meer vrijheid schiet mij te binnen, maar echt liberaal zijn ze niet.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:09

Roepen dat je tegen wachtgeld bent en het daarna wel lekker ontvangen is gewoon hypocriet, maakt niet uit of je PVV'er bent of niet.

Geloof trouwens dat kamerleden ook nog eens een (best wel duur) "Reïntegratie traject" aangeboden krijgen waarin ze worden begeleid naar werk, gratis dan. Was laatst bij 1vandaag.

Dat wachtgeld zal trouwens never nooit niet worden afgeschaft want daarmee snijden de politici zichzelf in de vingers.

Friezerik | 29-04-13 | 09:08

Zo zie je het maar WEER: PVV'ers zijn politici als alle anderen. Wanneer het er op aankomt worden de zogenaamde idealen direct overboord gegooid.

An die ARBEIT | 29-04-13 | 09:07

50k ? 3x tanken en het is weg.
100k is modaal tegenwoordig.
En bij 300k begin je pas lekker te leven in Nederland.

Daaronder is het graaien.

-dvh- | 29-04-13 | 09:07

@necrosis | 29-04-13 | 09:02 | + 0 -
Ja maar de titel was anders. Maar we kunnen anderen politici erbij halen, of mij en Bakito maar het gaat nu om Hero.

Zolang Hero zijn stinkende best doet om een baan te krijgen vind ik het minder erg dan als hij heel de dag zit te reaguren op geenstijl.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:03

@Ammenooitniet | 29-04-13 | 08:57
Inderdaad, en soms moet je gewoon wat "tegengestelde psychologie" toepassen op het linkse struisvogelpubliek.
De dagelijkse standaard heeft hier ook een leuk voorbeeld van(zie link); www.dagelijksestandaard.nl/2013/04/gee...

First Contact | 29-04-13 | 09:03

@DigiDeaud | 29-04-13 | 08:52 | + 0 -
Voor bepaling toevoeging of niet kijken ze naar vermogen en inkomen van paar jaar terug. Indien in september vorig jaar toevoeging moet je kijken naar jaar 2010 volgens mij.

Kaas de Vies | 29-04-13 | 09:02

Volgens mij kreeg een zekere Job Cohen 4 ton voor een flutonderzoekje in Haren, maar Job is een PvdA'ert.
Dat schijnt dan te mogen......

necrosis | 29-04-13 | 09:02

@ datzouzomaarkunnen | 29-04-13 | 08:53 | + 0 -
Grote mond over wachtgeld is op de blaren zitten. Ja, inderdaad imagoschade.
Had hij zelf kunnen voorkomen door te gaan solliciteren die aan ziet komen dat zijn baan gaat verdwijnen. Moet iedereen en niks mis mee. Zegt dit misschien iets over gebrek aan visie, capaciteiten, of instelling?

TheseDays00 | 29-04-13 | 09:01

@Ammenooitniet | 29-04-13 | 08:57
Nee hij moet geen uitkering weigeren, hij moet gewoon aan het werk gaan.

panadol | 29-04-13 | 09:00

Diegene die het geld niet zou vangen is zo hypocriet als de pest. Hero was tenminste nog tegen het systeem, het is hem niet gelukt te hervormen, moet je dan maar afstand doen van geld wat je wettelijk toekomt??? Welke gek doet dat?

Ammenooitniet | 29-04-13 | 08:57

-atten- adten. Verder heb ik er helegaar niks over te zeggen. Ik ben sprakeloos

Den Meester | 29-04-13 | 08:56

-atten- adten

Den Meester | 29-04-13 | 08:56

@îîî ReBeL îîî | 29-04-13 | 08:52

#Zucht

neemjemoederindemali | 29-04-13 | 08:54

Ik ben het eens met de reaguurders die het over imagoschade hebben. Zou jij hem aannemen met de "kennis" die je over hem hebt dankzij de media?
Bovendien denk ik dat we helemaal over de rooie gaan als GS besluit een totaaloverzicht-wachtgeld-o-meter te plaatsen.
Of een overzicht van door de belastingbetaler opgehoeste vergoedingen voor "nevenfuncties". Walgelijk.
Ik werk graag voor mijn centjes en zal dat ook blijven doen, maar ik kots op handophouders. Minderwaardige mensen, allemaal!

datzouzomaarkunnen | 29-04-13 | 08:53

Serieus? 50,004.08?
Dat is gewoon maar €50,- aangezien de punt en de komma verkeerd om staan. Arme Brinkman, ik vind dat GS wel een collecte kan gaan organiseren.

bert-bertus-bertust | 29-04-13 | 08:53

@First Contact | 29-04-13 | 08:49
Inderdaad, of waarom niet van elke politicus die wachtgeld krijgt een metertje?
Het is een PVV'er en hopaaaa...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 08:52

Eind september werd Hero veroordeeld voor bedreiging met bijl. PowNews volgde hem tijdens en na die rechtszaak. En interviewde ook zijn advocaat. En die kreeg de vraag: “hoeveel kost dat nou zo'n rechtszaakje." Waarop de man antwoordde: “niets, want het is een toevoeging [pro-deo].”

Ra ra hoe kan dat, dik wachtgeld hebben en wegens onvermogen je advocaat niet hoeven te betalen? Zoek dat toch eens uit, Quid!

DigiDeaud | 29-04-13 | 08:52

Gebrek aan inspiratie, Quid?

Muskatnuss | 29-04-13 | 08:51

Waarom naast de "Brinkmeter" hier nog een topic over plaatsen?

First Contact | 29-04-13 | 08:49

@Angelica | 29-04-13 | 08:42
En toch zijn wij hier al twintig jaar lang er blij met de vvd in het gemeentebestuur. Anders hadden we ghetto's gehad en politie die overlast niet aanpakt.

de grote Anti | 29-04-13 | 08:48

@ ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 08:44
Eerlijk is eerlijk, dat doen ze bij GS ook regelmatig.

Ivoren Toren | 29-04-13 | 08:47

@Stijlicoon | 29-04-13 | 08:44

Verdomd, speelt hij mee in sesamstraat? Dat wist ik niet.

neemjemoederindemali | 29-04-13 | 08:46

Als het een CDA'er was geweest dan was hij allang burgemeester geweest van Hippolytushoef. Nee, dan heet het geen wachtgeld meer maar in feite zijn al die benoemde burgemeestersposten natuurlijk één grote parkeerplaats voor uitgerangeerde politici. Het is niet voor niets dat ze daar in Den Haag niet vanaf willen.

Ivoren Toren | 29-04-13 | 08:46

Niet dat ik Hero nou zo'n toffe peer vind, maar ik wijs er wel graag op dat Hero in een televisieprogramma zit. Daar krijgt hij vermoedelijk voor betaald dat bedrag gaat weer af van zijn wachtgeld.

Stijlicoon | 29-04-13 | 08:44

Omdat het een ex-PVV'er is moet hier even aandacht aan besteed worden? maak dan ook een paar 100 topics aan over graaiende ex-pvda'ers, ex-vvd'ers, ex-cda"ers, enz enz Quid.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 29-04-13 | 08:44

Vraag niet wat jij voor je land kan doen, maar wat je land kan doen voor jou!

War On Errorism | 29-04-13 | 08:43

Als het hem destijds gelukt was om ze af te schaffen had hij er nu niet van kunnen genieten. En als ze er dan toch nog zijn, waarom er dan geen gebruik van maken? Zo is het dan toevallig ook nog eens een keer. Ik denk dat iedereen genoeg corrumpeerbaar is om hetzelfde te doen.

Die hele democratie van dit land is trouwens toch al één grote poppenkast. Eens in de vier jaar geven wij de politici een vrijbriefje via onze stem om vervolgens met ons te doen wat ze willen. Ze kunnen makkelijk onze belangen en zelfs ons land verkwanselen zonder dat wij er ook maar iets aan kunnen veranderen.

Angelica | 29-04-13 | 08:42

Zolang hij het maar besteedt, dan is er niks aan de hand. He Brinkman, ga eens een auto kopen!

roze_bril | 29-04-13 | 08:41

Brinkman is een loser

dirty dirk | 29-04-13 | 08:41

Wat is 50K nou nog tegenwoordig, pff.
Daar kun je een zak chips en een fles cola van kopen.

de grote Anti | 29-04-13 | 08:41

Meer dan ik dit jaar waarschijnlijk ga verdienen. Hey Hero, ga eens een baan zoeken!

panadol | 29-04-13 | 08:40

Jopie2009 | 29-04-13 | 08:32
Bedoeld wordt ad fundum, vemoedelijk.

De echte Stolwijker | 29-04-13 | 08:40

Wat een Telegrafesque stemmingmakerij dit KwidT.
Gratuit qua toon en argumentatie.

En dan heb ik nooit sympathie gehad voor Brinkman noch voor de PVV.

hfakker | 29-04-13 | 08:39

Ik vind het eerlijk gezegd nog meevallen. Zeker als je kijkt naar de berg imagobeschadigende shit die de MSM de afgelopen jaren over PVV-kamerleden hebben proberen uit te storten dan had het van mij nog wel meer mogen zijn. Gewoon als compensatie voor het feit dat het hem onredelijk moeilijk wordt gemaakt om een andere baan te vinden. Voor hem geen ouwe-jongens-krentenbroodbaantjescaroussel. Als je het vergelijkt met de bedragen die bijvoorbeeld in Brussel gebruikelijk zijn...

Ivoren Toren | 29-04-13 | 08:38

Van mij mogen ze Judas Brinkman voor paal zetten, maar je zult ook vast nog wel een stel PVDA, GL of D66'ers kunnen vinden met een bult wachtgeld, hmm Quid ?

Mazzeltov | 29-04-13 | 08:37

Volgens mij altijd een mol geweest

Bokito ergo sum | 29-04-13 | 08:36

Juist het verketteren van (ex)PVV-ers zorgt ervoor dat ze langer aan de staatsruif hangen.
Wie wil hem helpen met netwerken (en helpt daarmee de belastingbetaler)?

blinde kip | 29-04-13 | 08:36

hij verdient vandaag meer dan ik, terwijl we allebei niets doen. Maar Brinkie heeft natuurlijk wel een fantastische bijdrage aan de NL samenleving geleverd.

Jopie2009 | 29-04-13 | 08:34

Daar had je toch ook een asielzoeker een maand of wat mee kunnen bekostigen. Zonde hoor...

Hufter | 29-04-13 | 08:33

'atten' ? 'jatten'?

Jopie2009 | 29-04-13 | 08:32

Die halve ton kan hij het beste investeren in aandelen van een guillotine fabriek, daar voorzie ik superwinsten.

neemjemoederindemali | 29-04-13 | 08:31

De overheid geeft iedere dag 70 miljoen meer uit aan verworven rechten dan het haar nog werkende onderdanen kan uitknijpen. En toch gaat zij maar door met deze waanzin.
Het is al eerder gezegd maar ik zeg het nog maar een keer, gewoon, omdat dat mijn enige verzetje nog is: De eerste politicus die een eind maakt aan deze toestanden krijgt mijn stem.

Magdatkandat | 29-04-13 | 08:28

Die teller zal die wel ergens mooi open hebben staan.

pow-ned | 29-04-13 | 08:27

Toch teleurstellend dat hij, als ex-PVV'er, niet gewoon afziet van het wachtgeld.

ongelovigehond | 29-04-13 | 08:27

Hoeraaaaa graaier

krelus | 29-04-13 | 08:26

Ik heb het live gezien, ik was erbij!

debully | 29-04-13 | 08:26

Een land dat kapot gaat aan haar eigen hypocrisie. Samsom die over het lijk van een ander zijn partij in de kamer wil houden. Een VVD dat zich sufrimt in de aars van een SGP en elke ander partij die hun partijprogramma verkwanselen waar je bij staat en die water bij de wijn noemen. Wij zijn vermoord door de illusie van waar we prat op gaan; democratie. Demokratie ist todt! Demokratie bleibt todt! Und wir haben es getödtet...

Rollins | 29-04-13 | 08:25

Spannend!

Kroepoeksclan | 29-04-13 | 08:25

Gratis geld is toch een fundamentalistisch recht in NL ?

Mr aarsch | 29-04-13 | 08:25

'... Waar was jij toen Hero 50K opstreek'

bottlebaby | 29-04-13 | 08:25

Ik wacht ook op geld...

Rest In Privacy | 29-04-13 | 08:24

Gefeli! En is ie al moslim...?

Sir EnemA | 29-04-13 | 08:24

Wie is Hero Brinkman?

okseltumor | 29-04-13 | 08:23

nog 50 cent!

3*links=rechts | 29-04-13 | 08:22

Lekker, kan hij morgen veel rommel kopen van de kleedjes.

jankerd | 29-04-13 | 08:22

En Weensie ruim twee ton op jaarbasis!1

harry poster | 29-04-13 | 08:21

En gelijk heeft hij!

Developer | 29-04-13 | 08:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken