Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cijfers binnen. EU wil 520 mio extra van Nederland

eurovoorambss.jpeg Nou moe. Dat gaat hard. De teller stond onlangs nog op 10.000 ambtenaren die meer verdienen dan Rutte. Maar inmiddels zijn er al 20.000 ambtenaren in Brussel die maandelijks meer van uw geld opstrijken dan onze eigen MinPres. Misschien wel 30.000. Of 40.000. Gis maar raak, want Frans Timmermans verdomt het om eerlijk antwoord te geven. Pieter Omtzigt vraagt al sinds oktober naar exacte cijfers en wordt al sinds oktober afgescheept met non-antwoorden. Twee weken terug vroeg de renegade CDA'er voor de derde keer om opheldering van de MinBuZa. Weer geen antwoord: "Besproken met commissie. In mei praten we verder. U hoort van me." Da's niet eens een samenvatting, maar het hele antwoord. Lees maar (pdf). Tegelijkertijd met dat 'antwoord' kwam een brief, waarin Timmerfrans wél doodleuk het verzoek van de EU om 11,2 miljard extra geld voor de meerjarenbegroting verdedigt. Zodat de ambtenarensalarii omhoog kunnen in Brussel. Samenvatting: "Ja zeg, die mensen moeten ook geld verdienen en pensioen opbouwen." Salarissen van ambtenaren in Brussel blijven gewoon doorstijgen met 1,5% boven inflatie, en daarom eist Brussel 11 miljard extra van landen waar de lonen bevroren zijn (Nederland) of met tientallen procenten omlaag worden geschroefd omdat de troika dat eist (Griekenland). Hele brief hierrr (pdf). In het geval van Nederland gaat dat grapje 520 miljoen euro kosten (pdf), zo maakte MinFin Dijsselbloem op zijn beurt vandaag bekend. Timmermans lijkt zich dus totaal niet af te vragen hoeveel van die miljoenen voor de salarissen van Euro-ambtenaren zijn. Omtzigt is wederom niet van plan het er bij te laten zitten. Laatste redmiddel: de Kamervoorzitter wijzen op de grondwettelijke plicht van leugenaar & wegduiker Timmermans om échte antwoorden te geven op gortdroge, glasheldere vragen.

Reaguursels

Inloggen

Vrij recentelijk was president Mario Draghi van de Europese Centrale Bank (ECB) in Amsterdam.
Quote Draghi: "Nederland moet doorgaan met de structurele hervorming van de huizenmarkt en de arbeidsmarkt."
Maar nu snap, ik deze uitspraak.
Het geld dat hiermee vrij komt kan gelijk doorgesluisd worden naar de EU.

Lenco | 24-04-13 | 10:13

Zolang er telkens weer voldoende geestelijk gemankeerden zijn, die pvda of d66 stemmen blijven we open huis houden!

hendrik j. | 23-04-13 | 16:19

Vandaag in m'n inbox:

Renteverlaging MoneYou Spaarrekening

De volgende spaarrente wordt per 25 april aanstaande verlaagd: De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,00% naar 1,90%.

Conclusie: meer geld naar Europa --> hogere belastingen --> Lager spaarrendement. We zijn gewoon in een elektronische WW III beland en hebben het niet eens in de gaten!

mis en bouteille | 23-04-13 | 16:03

Hoop eindelijk eens op meer lui met ballen zoals Omtzigt. Als ie nou maar blijft bijten en net zolang vragen om antwoorden tot ze er liggen. Denk niet dat die Eurofiele bewindslui eerlijk gaan antwoorden trouwens.

Iwmac | 23-04-13 | 15:26

Volgens PVDA, VVD & D66 en haar stemmers hebben we dit echt nodig. Echt waar. We kunnen niet zonder. Want de EU is onmisbaar. Hoeveel tientallen miljarden moet er nog het putje in voordat EU-lovers door beginnen te krijgen dat dit project mislukt is en dit alle burgers keihard treft ipv helpt ? Iedere blinde kon 2 jaar geleden al zien dat dit niets meer kon worden. Natuurlijk hadden we toen ons verlies moeten pakken en een gezonde start zonder frauderende liegende landen moeten maken. Dit is nu precies wat de PVDA bedoeld met nivelleren; allemaal even arm en alles kapot en verrot. Genieten toch ? Maar ook de andere kant opkijkers betalen keihard mee. Nog heel lang. Wen er maar aan.

Rest In Privacy | 23-04-13 | 15:22

Is al geregeld hoor, die 520 miljoen zijn er al. U kunt het heen en weer krijgen. Gauw betalen anders krijgen we een boete van 1 miljard euros i.v.m. +3 procent begrotings tekort.

behangtafel | 23-04-13 | 12:32

Ach, wat maken we ons druk. De EU heeft een gezamenlijke schuld van 6000 miljard. Daar kan wel een paar miljoen bij. Toch?

Rest In Privacy | 23-04-13 | 12:29

520 mio gedeeld door de FTE beroepsbevolking van 6 mio maakt een slordige € 90,- per persoon.
-
Een flinke kar boodschappen dus. Of een volle tank benzine, of met het hele gezin een dagje naar de Efteling etc. (voor tweeverdieners alles maal twee)
-
En dit is maar een extraatje voor de EU.... additioneel bovenop de miljarden die ze al van ons ontvangen.

Badderbeest! | 23-04-13 | 11:14

FrankVeer | 23-04-13 | 10:20
Pieter Herman Omtzigt zou beter passen bij de PVV...
De PVV moet goede mensen hebben om straks hun 85 zetels te vullen...

Hendrikaatje | 23-04-13 | 10:49

Peter Omzigt zou voor mij een reden zijn om op het CDA te stemmen, maar dan de enige reden. Hij is heerlijk bezig. [...]
Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:57

Dat gevoel heb ik ook al enige tijd. Heb absoluut niets met het CDA, vind het zelfs een soort christelijke PVDA, maar deze man is heel goed bezig.

FrankVeer | 23-04-13 | 10:20

*Molotovcocktail's makon doet*

ByBjornstyle. | 23-04-13 | 09:35

Ik heb geen eens geld meer om vaseline voor mijn aarsch te kopen.

De Pilsvogel | 23-04-13 | 09:28

Geen gezeur
Niets aan de hand
Nieuwe koning
om te kruipen
Top-lied.
Allemaal mondjes dicht
gewoon kruipen voor
de oranje elite.
Geen appeltje op;
Afvoeren.

rechtsdwalendeautist | 23-04-13 | 08:48

Ik ben bijna geneigd te geloven dat al deze berichten over onze regering afkomstig zijn uit het script van een hele slechte soap en dat we achter de schermen eigenlijk worden geregeerd door een stel vakkundige mensen..., toch?

Bill le Koek | 23-04-13 | 06:50

Van Duyvenbode | 22-04-13 | 23:00
Idd , wij zijn ondertussen administratief bezet , met behulp van de ons allen bekende landverraders.

ja,diedus! | 23-04-13 | 06:33

Nu snap ik waarom ze alvast twee jaar AOW van mij jatten.

ja,diedus! | 23-04-13 | 06:30

Als overheden en ambtenaren in dit land ergens op schijten, dan is het wel de (grond)wet. Die is alleen geldig voor de werkende Nederlander en andere belasting- en premiebetalers. De eenvoudigste truc die ze uitvoeren is tot in het oneindige blijven doorprocederen en ontkennen, waarbij ze de belastingbetalers kapotprocederen om uiteindelijk hun 'gelijk' te krijgen. Uiteraard hebben ze een oneindige pot met geld ter beschikking, het is toch maar geld van de belastingbetaler.
En de overheidsrechters (D66) staan dit natuurlijk allemaal toe. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

Piet van Schwaffelen | 23-04-13 | 05:38

Goh, hebben de niet serieus genomen alu hoedjes menigeen hier nier voor gewaarschuwd de afgelopen jaren?Het is onze eigen schuld we staan nog steeds toe dat het gebeurt.Dus nu niet gaan klagen.Hadden we maar wat massaler moeten stemmen tegen Europa tijdens het referendum.

laatmaar... | 23-04-13 | 05:33

Dan maar met een omweg naar de Bulgaren, je wordt gek van die oplichtersbende uit Brussel.

fleurtje | 23-04-13 | 05:18

ten eerste wil ik nogmaals de VVD/PVDA stemmers bedanken voor hun inzicht tijdens het stemmen en oh ja uw roodwitte stok staat nog bij de uitgang . van Den Haag hoeven wij Nederlanders niets te verwachten zolang Marx en activistje Samson daar zitten die melken u wel droog hoor en dat is dan financieel bedoeld . het wordt tijd dat de boel ploft en de zinnige mensen het eens voor het zeggen krijgen de mensen die dit al lang geleden zagen aankomen de mensen die al jaren geleden ons aan het waarschuwen waren en ja ook Wilders deze man heeft in elk geval visie en hoe stom het ook mag zijn elke keer weer bij het rechte eind van Rutte /Samson hoeft u niet te verwachten . ps oplossing voor de uitkering fraude is heel simpel iedereen die geen NL paspoort kan laten zien of een burgerschap kan overhandigen geen een uitkering meer maar dan ook niet een wedden dat opeens de staatskas een stuk voller is grenzen gewoon weer dicht en uit die verrekte euro stappen . of blijven we op het dode paard schieten .

rukkieduck | 23-04-13 | 04:41

@michello | 23-04-13 | 00:30 | + 0 -
Precies, het is niet dat wij hier een overschot van geld hebben waar we van af moeten. We hebben al te weinig om voor onze bejaarden te zorgen zodat ze pyama dagen hebben in de verzorgingstehuizen. Zimmerfranz ga je schamen. Of is Zimmerfranz soms uit op een hoge overbetaalde functie in Brussel.

Osdorpertje | 23-04-13 | 00:48

@Osdorpertje | 23-04-13 | 00:19
Die 520 miljoen komen ergens terecht, maar in ieder geval niet bij het verzorgingstehuis van uw oma en opa. Die mogen wegkwijnen in hun eigen ontlasting. Wegens "sorry, geen geld", zei de politiek toen er nog geen crisis was.
Nu is er ineens toch wel geld! Eh, waar ging die 520 miljoen ook alweer naartoe?

michello | 23-04-13 | 00:30

Even 520 miljoen aan de economie onttrekken zodat Zimmerfrans het over de balk kan gooien in Brussel.

Osdorpertje | 23-04-13 | 00:19

520 miljoen? Daar red je toch nog geen bank van?
Makkelijk dus. Gewoon nog 'n paar belastingen verhogen, bejaarden tehuzien sluiten, zorg personeel op straat gooien, en voorkomen dat we ooit nog bij de top innovatie landen gaan horen. Zo rolt PVVDA nederland.

Pindakees | 22-04-13 | 23:53

Ik wil overigens nog aan mijn vorig plempje 23:29 toevoegen, dat het feitelijk verschrikkelijk schofterig en hufterig is, dat de politiek ons nóóit iets van die hoge kosten heeft verteld die de eenwording van Europa met zich zou meebrengen. Want ook zonder bankencrisis zouden we enorme sommen hebben moeten uitgeven om Europa organisch homogeen te maken.
De voormalige DDR is het klip-en-klare kweekvijverbewijs.
De politiek verzwijgt de nadelen aan de kiezer, om maar zo min mogelijk slapende honden wakker te maken zodat ze hun plannetjes erdoorheen kunnen krijgen. Is dit wel juridisch gelegitimeerd eigenlijk???
Dit is nou democratie in de rotte koppen van de politiek en dit doen ze nog doodleuk vanuit onze portemonnees ook.

michello | 22-04-13 | 23:51

de eu trein dendert door.
er is een soort gewenning,t eind is nog niet in zicht
hoeveel wil de bevolking nog inleveren.
want Europa is alleen maar inleveren.
de bevolking is lief en zoet,zingt straks het konings lied.

soledad | 22-04-13 | 23:33

Dit zijn de feiten:
Voordat Europa organisch in balans is gekomen, zullen er nog vele duizenden miljarden worden kapotgeslagen op reparatie, herstructurering en onderhoud. Want dit is geen kwestie van 10 jaar.
Kijk maar naar de voormalige DDR, dit gebied is 24 jaar na de val van de muur nog steeds achtergebleven gebied in vergelijking met voormalig West-Duitsland. De West Duitsers betalen nog steeds "Solidaritätszuschlag" en er vloeien nog steeds hoge sommen staatssubsidies van West naar Oost. Tot nu toe 1600 miljard Euro.
de.wikipedia.org/wiki/Kosten_der_Deuts...
Geld speelde bij de "Wiedervereinigung"ook geen rol, het ideaal stond voorop. "Die Frage der Kosten der Einheit spielte in der politischen Diskussion der Jahre 1989 und 1990 nur eine untergeordnete Rolle, weil der ideelle Wert der Wiedervereinigung ungleich wichtiger eingeschätzt wurde."
En dat is dan maar een stukje Europa...

michello | 22-04-13 | 23:29

Als je het allemaal zo bekijkt is de euro hier wel gestegen als zijnde exportprodukt....

Djenghiz_ken_net | 22-04-13 | 23:24

Liegende limburgse nicht

NACademicus | 22-04-13 | 23:15

Niet zo heel lang geleden was deze hele Vinex wijk nog heel erg voor dat verdrag van Lissabon.

En wil iedereen er weer uit.

Alsof we dit allemaal niet aan zagen komen. Pfff, make-up your mind.

pokkejong | 22-04-13 | 23:14

Bakito | 22-04-13 | 23:04 | + 0
Man, m'n achterhuis zit al vol met uitgeprocedeerde asielzoekers. Die krijgen euro 950 per maand van de gemeente, waarvan ze mij 850 aan huur betalen. Daar kun jij makkelijk bij. Ik hou niet van zomerhuisjes. Zomerhuisjes in NL, haha.

Goeie business, ik zweer het je. Ze maken ook nog eens m'n huis schoon en wieden de tuin. Top!

Nu aan de mezcal. Leer al m'n comments maar uit je hoofd, zal je goed doen. CU.

Itzamná | 22-04-13 | 23:11

spooked | 22-04-13 | 22:53 | + 0
Uhh, 520 mln gedeeld door 7.350 miljoen is 7 eurocent.

O.k. we maken er 7,35 mln van. Dan klopt het wel.
70,7482993197279 euro p.p.

Sorry voor de meligheid.

Itzamná | 22-04-13 | 23:06

@Itzamná | 22-04-13 | 23:00
Mooi.

Maar laten we eerst maar eens naar Sporthuiscentrum gaan, wie weet klikt het niet. Zit ik daar achter zo'n kast, mezelf vijf jaar opgelaten te voelen.

Bakito | 22-04-13 | 23:04

Van Duyvenbode | 22-04-13 | 23:00 | + 0
Er waren ook goeie Duitsers, laten we dat niet vergeten, haha.

Itzamná | 22-04-13 | 23:02

Bakito | 22-04-13 | 22:37 | + 0
Grappig. Nooit gedacht dat je zo over Marokkanen en andere freeriders zou praten, als 'inferieure mannetjes'.

Ik zeg, er komt schot in. Je kunt trouwens bij mij onderduiken hoor, mocht het nodig zijn. Niet overdrachtelijk, dat begrijp je - ik woon aan het water.

Itzamná | 22-04-13 | 23:00

De EU pleegt een sluipende staatsgreep, minder voelbaar dan de Duitse overval in mei 1940, maar met dezelfde intentie, opheffing van de nationale staten en totale controle vanuit een centraal gestuurde bureaucratie.

De EU is de voortzetting van de Tweede Wereldoorlog met andere middelen.

Van Duyvenbode | 22-04-13 | 23:00

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:44 | + 0
Totaal beside the point, zoals je zelf ook wel begrijpt.
Het gaat om het principe.

Waarom stemmen mensen PvdA of SP? Omdat ze de kar trekken?
Neen het, ze trekken een uitkering, that's all.

Debiel.
/Apeldoornmodus off/

Itzamná | 22-04-13 | 22:56

Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:59
In het eerste kwartaal 2012 was de beroepsbevolking 7.350 miljoen, dan wordt de 520 miljoen dus ruim 70 euro per persoon.
Bron: (pdf)
www.werk.nl/pucs/groups/public/docume...

spooked | 22-04-13 | 22:53

Kan peggold het niet even voorschieten?

funkyd | 22-04-13 | 22:52

@van Duyvenbode

De Nederlandse politiek laat zich kapen, ringeloren en muilkorven! Er is wel degelijk een keuze om de federale krachten de wacht aan te zeggen. Alleen hebben veel Nederlandse politici een dubbele agenda. Van zo'n Frans Timmermans hoef je helemaal niets te verwachten..

therealbraindump | 22-04-13 | 22:51

Maar wat de politiek niet begrijpt is dat ze zichzelf buitenspel zet door de capitulatie voor de dictaten van Brussel. Hoe kunnen we nog een politiek serieus nemen die ons afperst op instigatie van boven. De EU is aan ambtelijke dictatuur. De NL politiek is gekaapt, geringeloord, gemuilkorfd.
Dit systeem is helemaal vastgelopen. Niet alleen in Z-Europa, ook hier. De EU heeft ons een verloren continent opgeleverd.

Van Duyvenbode | 22-04-13 | 22:47

Maar eh, ik ga eens lekker slapen en morgen maar eens een ambtenaar molesteren ofzo.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:45

Itzamná | 22-04-13 | 22:40 | + 0 -

Er zijn nooit meer dan de helft netto ontvangers geweest. Dus je hele verhaaltje gaat niet op in deze. Er is een vangnet voor mensen die tijdelijk even buiten de boot vallen. Niet meer dan normaal.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:44

@Jan Passant mk2 | 22-04-13 | 22:37
Jan, jij mag altijd bij mij komen onderduiken. De schuur is bijna af!

Bakito | 22-04-13 | 22:41

Slechts een half miljard! Dat is een schijntje. En we worden er allemaal beter van. Immers - volgens Harrie van Boemel - het belang van de EU gaat voor dat van Nederland. Vandaag weer Nelie Kroes op de radio, die tot ons spreekt als een strenge schooljuf tot een stel kleuters. De vlotte babbel, de gevatheid, allemaal bedoeld om discussie vóór te zijn, om bedenkingen te pareren nog voor ze zijn uitgesproken. De Dictatuur van de vlotte babbels.

Van Duyvenbode | 22-04-13 | 22:40

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:34 | + 0
Met vrouwen en de SGP heeft het niets te maken. Als je iedereen stemrecht geeft, dus ook netto-ontvangers, dan kan 51% van de netto-ontvangers degenen die werken tot slavernij dwingen.

Die netto-betalers zullen vervolgens ook kiezen voor een uitkering. Een dergelijk systeem is gedoemd tot de ondergang. Hoe dat verder werkt kun je lezen in het partijprogramma van de PvdA en andere hufterpartijen.

Dat werkt in NL zo en uiteraard ook in de EU.

Itzamná | 22-04-13 | 22:40

Kunnen we nou niet eindelijk een keer gaan rellen of in ieder geval iets in die richting?

vincent uit groninge | 22-04-13 | 22:38

De arrogantie van levensgevaarlijke Eurofielen neemt rap toe. Nog even snel op die roversbende criticasteren nu het nog kan, het kan nooit meer lang duren totdat dat strafbaar wordt en mening-criminelen voor hun eigen bestwil in een heropvoedingskamp worden opgenomen. En om ze resspect voor de vele tienduizenden hardwerkende regenten bij te brengen.

Jan Passant mk2 | 22-04-13 | 22:37

@Itzamná | 22-04-13 | 22:29
Ach, wat is welvaart...?

In dit, of jouw, systeem kunnen inferieure mannetjes via omwegen toch met redelijk goeie wijfjes paren. Hierdoor holt de mensheid hard achteruit.

In mijn systeem zouden deze kneuzen met een ezelskaakbeen het Markermeer in gebonjourd worden.

Dit alles geheel niet overdrachtelijk bedoeld.

Bakito | 22-04-13 | 22:37

Itzamná | 22-04-13 | 22:31 | + 0 -

Met het stemrecht voor vrouwen is het in mijn ogen mis gegaan. Een goed punt van de SGP. Zij hebben die keiharde hufterigheid niet die ons land zo'n succes maakte in het verleden.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:34

@DerUnterMensch

Zo werkt Brussel nu eenmaal. Een mooi voorbeeld vind ik de invoering van Eurobonds ('schuldenunie'). De triple A-landen hebben duidelijk aangegeven dat men deze niet wil invoeren. De Europese Unie trekt zich hier helemaal niks van aan, men is al weer een studie begonnen naar de invoering van deze Eurobonds. Rücksichtsloos en als een stel ware autisten gaat men gewoon door. Zelfs zo'n Guy Verhofstadt, de man die de VVD stem zou moeten vertolken in het Europees Parlement, is een groot voorstander van deze schuldenunie. Hij heeft er zelfs al een 'boekje' over geschreven. Het fanatisme en de drammerigheid waarmee sommige Europese plannen worden doorgevoerd is werkelijk ongehoord..

therealbraindump | 22-04-13 | 22:31

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:29 | + 0
Ja, nee, 't is goed.

Je zou het bondiger kunnen formuleren door alleen netto-betalers stemrecht te geven.
De invoering van het algemeen kiesrecht is de grootste fout die ooit gemaakt is. Daar hoeft denk ik geen tekening bij.

Itzamná | 22-04-13 | 22:31

Itzamná | 22-04-13 | 22:26 | + 0 -

Ja dus corrupte mensen hebben een streepje voor bij jou ? Bij mij niet. En ik wel van planeet aarde ja.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:31

Ik twijfel nog tussen "Ongezien de Typhus" en "Ik weet nog 500 mln te liggen die naar Egypte zou gaan". Als je een tekort hebt van 11 tot 16 MILJARD, dan geef je gewoon even 500 miljoen weg? Rutte zou er natte ogen van krijgen. In tijden van rampspoed, crisis en bezuinigen (aka lastenverzwaringen) zo tegen elke menselijke natuur om eerst je eigen bende op te ruimen, zo grootmoedig een andermans geld uit te geven! Ik ga gelijk een lied schrijven! De I van IDIOOT!
Als de commissie dan geen geld meer heeft om uit te geven, dan stopt het gewoon even. Heel vervelend dat ze het beloofd hebben, maar ze beloven wel vaker dingen die ze niet waarmaken. Iets met democratie, stabiliteit en welvaart om een zijstraat te noemen. In principe is elk land verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling. Alle EU betalingen zijn dus de kers op de taart. Dan nu even taart zonder kers. Denk er maar een nachtkaarsje bij.

Handboek | 22-04-13 | 22:30

Itzamná | 22-04-13 | 22:26 |
Heb een ex-subsidioloog rondlopen, kan wel uit.

Watapatja | 22-04-13 | 22:29

Bakito | 22-04-13 | 22:22 | + 1
Geh.
In jouw systeem zouden we nu het welvaartsniveau van Mali hebben, maar dan zonder zon.

Ook met zon is het een kutland, maar laten we zwijgen over dingen die evident zijn.

Itzamná | 22-04-13 | 22:29

Itzamná | 22-04-13 | 22:23 | + 0 -

Dat moeten we dan veranderen. Als ik geen enkel recht heb na jarenlang premie af te hebben gedragen klopt er iets niet. Maar ik geloof dat dit toch wel degelijk het geval is. En iemand die nooit heeft afgedragen zou ook geen aanspraak moeten kunnen maken op onze voorzieningen. Dat ben ik met je eens, maar dat spreekt voor zich. Nou niet voor iedereen natuurlijk maar wel voor jou hoop ik. Of niet, je moet maar zien eigenlijk. (opnieuw een Itzie- imitatie)

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:29

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:17 | + -2
Iemand die een ambtenarenverleden heeft zou ik nooit aannemen (ben werkgever), tenzij hij corrupt is en de staat weet te verneuken.
Zo ben ik ook weer.

't Gros is handophoudend schorem, waar niemand wat aan heeft en waar niemand, als hij het mocht zeggen, ene rooie cent aan zou uitgeven.

Jij wel zijn van planeet Aarde?

Itzamná | 22-04-13 | 22:26

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:14 | + 0
Onze verzorgingsstaat (of wat er van over is - hoe minder hoe beter) is gebaseerd op het omslagstelsel en niet op een kapitaaldekkingsstelsel.

Zelfs de ouwe Drees vond dat al kudt en elke aap kon voorspellen dat zoiets niet gehandhaafd kan worden met open grenzen, omdat het per definitie free riders aantrekt. Je bouwt dus niks op, duidelijk? Je hebt dus ook nergens recht op. Duidelijk?

Ik heb het wel vaker geplempt, maar voor jou dan nog maar een keer.
www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE

It's one thing to have free immigration to jobs, it's another thing to have free immigration to welfare.
And you cannot have both.

Allemaal zo FO - dat het nog uitgelegd moet worden, tss.

Itzamná | 22-04-13 | 22:23

Degenen die jarenlang belasting hebben afgedragen, hebben dit systeem cq de EU in feite stilzwijgend gefinancierd, ondanks subversieve inspanningen van werklozen en activisten.

Nogal ridicuul om ruifvreters nu de schuld te geven van de huidige ontwikkelingen. De doorsnee burgerlul is zelf het meest schuldig aan machtsconcentratie in Brussel!

Bakito | 22-04-13 | 22:22

Ik kan me toch herinneren dat de lidstaten die geplande ruimere begroting van Brussel van de tafel had geveegd. Hoe zit dan dan? Ter herinnering: nos.nl/audio/438597-dijsselbloem-niet-... waar het volgende uit voort kwam: nos.nl/video/198578-europarlement-keur...

Of is de het trucje gewoon om zolang om geld te vragen dat de media het een keer niet op pakt (want alweer...) zodat het dan stiekem alsnog goed gekeurd kan worden. Dat is namelijk een praktijk die ik de EU al vaker heb zien toepassen in pogingen onpopulaire wetgeving (denk een ACTA die niet meer zo veel aandacht kreeg omdat mensen al (dan weliswaar niet hier) SOPA en PIPA moe waren).
En ja dus: nos.nl/audio/226671-europese-unie-wil-... maar het is nu maar een beetje meer (de helft van wat ze eerst wilde) maar het kan niet anders. Dat hebben we eerder gehoord, ook bij alles wat de EU wil.

DerUnterMensch | 22-04-13 | 22:21

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:17 |
Voorbeelden te over natuurlijk van goed functionerende ambtenaren. Lees jij de topics wel.

Watapatja | 22-04-13 | 22:21

@Slipsnifter | 22-04-13 | 20:58
CVC wilde alleen de leuke onderdelen. Dan zouden wij met de shit zitten. Slechte deal dus begrijpelijk dat Dijselbloem iets anders wilde.
Niet dat ik het eens ben met redden van banken maar we moeten geen kadootjes gaan uitdelen aan de overblijvers.

blinde kip | 22-04-13 | 22:18

Itzamná | 22-04-13 | 22:14 | + 0 -

Het zijn ook mensen, en ik heb er zelfs weleens mee gemaakt die eigenlijk gewoon hun werk goed deden. Niet zo generaliseren hoor, daar houden we hier niet van. Haha !

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:17

irma zonderboezem | 22-04-13 | 22:13 |
Een zelfstandige (geen moscootje of Ankertje) die 1 dag per week mensen helpt met budgetteren en door de regels loodst (mediation).

Watapatja | 22-04-13 | 22:17

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:06 | + 0
Nee, SM, ik ben geen ambtenaar.

Ik vind ambtenaren het laagste van het laagste.

Itzamná | 22-04-13 | 22:14

Itzamná | 22-04-13 | 22:09 | + 0 -

Tsja, ik denk ik parodieer Itzie eens. Maar stel nu dat ik 20 jaar mijn bijdrage aan de maatschappij heb gegeven door dagelijks voor dag en dauw naar die kudt baas van me te gaan en ik maak een paar weken desnoods maanden gebruik van de diensten van het UWV. Is dat niet mijn eigen geld dan ? Heb ik daar niet al die 20 jaren de premie voor afgedragen ? Ik dacht het toch wel.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:14


Watapatja | 22-04-13 | 22:09 |
Gewonnen zaken... een moskotje met een baan begrijp ik?

irma zonderboezem | 22-04-13 | 22:13

Ik ben er een beetje laat bij, maar moet toch even reageren. Volgens mij is er maar één oplossing: REVOLUTIE. Liever niet natuurlijk, maar zo kan het ook niet verder. De EU en islam maakt het hier stap voor stap kapot.

Beneveld | 22-04-13 | 22:13

gooi en smijtwerker | 22-04-13 | 22:10 |
Dit scenario bedoelde ik.

Watapatja | 22-04-13 | 22:13

Die Timmerschwantz dient zijn bazen in Bruxelles. Het Nederlandse volk moet van hem haar muil houden. En betalen.

Willem VanDer Decken | 22-04-13 | 22:11

Wanneer een groot deel van het productieve werkende deel der natie alleen nog maar rond kan komen door deels aan het infuus van de overheid en zelfs noodgedwongen aan de voedselbanken te liggen en daarentegen het leeuwendeel van de 100%'s ruifvreters (zowel werklozen, en zeker het gros van de beleidsambtenaren) netto meer mee neemt dan het werkende ruifvullende deel, dankzij een ziek uitgave patroon van onze overheid, is er wel degelijk sprake van armoede in dit land.

Maar dat kan je zo een supermatthijs toch van zijn leven niet duidelijk maken.

ZKH EénOog | 22-04-13 | 22:11

dat opeten van dat huis is volgens mij vooral een theoretisch verhaal. in de praktijk zal iemand die uitzichtsloos zijn baan kwijtraakt immers boven de vijfenveertig zo'n enorme val in inkomen maken dat de vaste lasten niet meer op te brengen zijn. de bank zal dan "in goed overleg en coulant" de tijd geven om het huis te verkopen. dat gaat best. in iedere markt. dus ook nu. jammer, alleen van die restschuld. je kan dan persoonlijk je faillissement aanvragen, of een beroep op de schuldsanering natuurlijke personen. met hulp van de gemeentelijke kredietbank krijg je dan een periode van drie jaar waarin je zoveel mogelijk betaalt op schulden, hetgeen in de praktijk niet veel zal zijn, een na drie jaar ben je gesaneerd. en daar zit je dan gezellig, inmiddels 48, nog steeds geen baan en volstrekt geen uitzicht daarop. net zo arm als spermatthijs..

gooi en smijtwerker | 22-04-13 | 22:10

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:58 | + -2
We blijven wel heren hè, lul.

Het lijkt erop dat jij denkt dat de bijstand uit de lucht komt vallen. Dat is niet het geval. Het daarvoor benodigde geld heeft iemand niet zelf gespaard, maar wordt gejat van een werkende burger.

Ben je nou echt volslagen debiel of wat? Ooit bedacht dat er niet zoiets zou moeten bestaan als 'gemeenschapsgeld'?
Dat geef je aan een hoer, als je zo nodig moet neuken.

Jezus, sommige mensen moet je ook ALLES uitleggen.

Ik denk wel eens dat ik te goed voor deze wereld ben (nou ja, zelden, o.k.).

Itzamná | 22-04-13 | 22:09

Jaja, transparantie is echt hét motto van deze overheid!

LangeTijdGeleden | 22-04-13 | 22:09

Itzamná | 22-04-13 | 22:04 |
mijn omgeving heeft me een spreekverbod opgelegd over ambtenaren, is ook beter voor mijn eigen welzijn. Zit wekelijks met die lui om tafel, de voldoening haal ik uit de gewonnen zaken. Mijn optredens zijn waarschijnlijk oscarwaardig.

Watapatja | 22-04-13 | 22:09

Itzamná | 22-04-13 | 22:04 | + 0 -

Je bent gewoon zelf ambtenaar Itzie, of niet ? En bij dit soort plemps lig je helemaal in een deuk.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:06

Iedereen die een beetje op de hoogte was van de visie van Timmermans, had dit natuurlijk al kunnen voorspellen...
Deze Eurofiel dient maar één belang en dit is niet dat van Nederland. Al denkt hij vast, in al zijn wijsheid, dat hij dat juist doet want grootmachten, niet meer wisselen, vrede, 'wij zijn allemaal kosmopolieten want mijn zoonlief gaat naar feestjes in Barcelona'... Dat soort gewauwel.

Desmoulins | 22-04-13 | 22:06

Watapatja | 22-04-13 | 21:56 | + 0
Toevallig zo'n Zen-bui, jij weten.

Zou je de staat opnieuw starten, met mondige burgers, dan zou denk ik een 90% van de ambtenaren iets anders moeten gaan doen in plaats van te parasiteren op andermans geld. Ik zou wel uitkijken om iemand in te huren die bang is voor z'n hachje, ontslagbescherming heeft, de hele dag bij het kopieerapparaat staan lullen met z'n nietswaardige collega's.
Collega's? Dan zou ke het over andere werknemers hebben - ook dat is niet het geval.

Dat is namelijk wat een ambtenaar doet. Die parasiteert. Doorgaans heeft dat uitvaagsel dat niet eens in de gaten. Je zou er de bekende Markermeer-doctrine op los kunnen laten.

Je bent vrij safe als je iemand die vertelt dat hij ambtenaar is vertelt dat hij een vieze vuile gore zakkenvuller is die uitstekend gemist kan worden.

Ik zeg, uitknippen die vorige zin en op je plee hangen.

Itzamná | 22-04-13 | 22:04

Fuck you europe!!!!

Gasbuis34 | 22-04-13 | 22:04

necrosis | 22-04-13 | 21:58 |
Je behoort recht op bijstand in de vorm van een lening te hebben. De realiteit is een stuk harder jammer genoeg. Gemeenten halen alles uit de kast om te bezuinigen. Een aanvraag is zomaar 4 maanden onderweg.

Watapatja | 22-04-13 | 22:03

Ik heb slecht nieuws voor jullie :
je kunt er niets aan doen. Misschien weet je nog dat lang geleden we geen kruisraketten wilden? Maar drie keer raden : die kwamen er toch. Werd gewoon doorgedrukt. We leven in een schijndemocratie. Het lijkt of we iets kunnen kiezen en veranderen maar dat lukt niet. Hoe kun je anders verklaren dat PVDA en VVD totaal andere dingen doen die je zou mogen verwachten?

En kijk eens naar de reacties. slechts een paar honderd mensen die zich druk maken.
Daar kun je niets mee bereiken. Het is triest maar waar. Zelfs als ze morgen de benzine op 10 euro/liter zetten dan krijg je wel commentaar maar de mensen gaan toch weer gewoon tanken. We hebben het relatief gezien te goed. Er komt heus geen opstand waarbij Rutte uit zijn torentje wordt gehaald. Ze komen ons kaalplukken en ze zijn al lang geleden begonnen.
Het is niet anders.

According2Mark | 22-04-13 | 22:02

Nigel FaRage... met één r... Dorry, ik moet beter spellen.

VanBukkem | 22-04-13 | 22:02

Omkopen van personeel. Prettig als je dat personeel bent.

zovoklets | 22-04-13 | 22:02

Watapatja | 22-04-13 | 21:59 | + 0 -

Als daar dan in ons huidige systeem geen oplossing voor is moet daar snel verandering in komen. Maar ik kan niet geloven dat wij hier in een welvarend land die mensen om laten komen van de honger.

Supermatthijs | 22-04-13 | 22:01

@markluitzen | 22-04-13 | 21:57

Waarom moeten ambtenaren net zoveel als der minister president verdienen?

Waarom moet de minister president zo veel verdienen?
Heeft hij elk jaar een nieuw huis nodig?

Koninging Beatricks | 22-04-13 | 22:00

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:55 |
Een eigen huis is vermogen, geen liquide middelen, wat denk je wat deze mensen te besteden hebben.

Watapatja | 22-04-13 | 21:59

Zie tiny url a74xadf (moest oppassen voor Joris dus aub zelf een url'letje van maken) voor het antwoord van de Europese Commissie over topsalarissen. Die zijn sinds 2004 zogenaamd met 7,6 procent gekrompen. Geen woord over de voorgenomen daling of stijging. En die Sjef Kovietsj komt er fluitend mee weg. Naar de Kamer roepen, zouden we in Den Haag zeggen. Maar betrekt Pieter Omtzigt dit in zijn vervolgvragen aan de Minister? Ik ben benieuwd.

Renate Adriaans | 22-04-13 | 21:58

@Watapatja | 22-04-13 | 21:50
Ik weet weinig van die materie, maar volgens mij krijg je wel bijstand als je een eigen huis hebt.
Alleen moet je alles tot een max van €50.000 terugbetalen bij (al dan niet gedwongen) verkoop van je huis.
Maar nogmaals, zeker weten doe ik het niet.

necrosis | 22-04-13 | 21:58

Itzamná | 22-04-13 | 21:53 | + 0 -

Ja maar ik heb natuurlijk wel een onbedwingbare behoefte om dit soort politiek correcte dingen hier te plempen. Dat snap jij toch ook ? Of niet, het zal me de kont jeuken eigenlijk, eikel.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:58

ze zouden gewoon de lonen moeten hebben naar het land waar ze lid van zijn .. dus een nederlandse Eu medewerker/ambtenaar ect verdient niet meer dan de balkenende norm en een poolse ambtenaar neit meer dan dan die van hun premier ect . dat scheelt al aardig wat geld op jaar basis

markluitzen | 22-04-13 | 21:57

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:54 | + 0 -

Dit is toch een grote tegenvaller voor me Irma. Maar ik leer er wel mee leven.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:56

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:07

Allemaal even arm. Leve de EU!

Desmoulins | 22-04-13 | 21:56

Itzamná | 22-04-13 | 21:53 |
Je bent mild vandaag, slechts de helft van de ambtenaren?

Watapatja | 22-04-13 | 21:56

De 3Ws van wegegooid geld, waardeloze politicie en weergaloos bodemloze EUput.

Tjemig | 22-04-13 | 21:55

@VanBukkem | 22-04-13 | 21:52

Voordat de Geert Wildersen en Nigel Farrages zo groot zijn, hebben ze al lang 'wetten' gemaakt die het terugdraaien onmogelijk maken.

Een beetje zoals het nu ook al is in Nederland. De PVV wil graag dingen veranderen, maar andere partijen hebben in het verleden al 'verdragen' gesloten die dat niet mogelijk maken.

Het zelfde gaat ook op Europees niveau gebeuren.

Koninging Beatricks | 22-04-13 | 21:55

Watapatja | 22-04-13 | 21:50 | + 0 -

Ik geloof dat je nooit onder bijstands- niveau uit kan komen maar ik kan het mis hebben. Dat je een eigen huis op moet eten weet ik. Zuur maar nog steeds geen armoede. Op het moment dat het op is krijg je wel weer bijstand. Heb je dan je leven lang voor gewerkt, ik snap het, kudt. Maar bedank de VVD maar eens voor het jarenlang onbespreekbaar maken voor de aanpak van de hypotheekrenteaftrek.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:55

Timmerfrans is helemaal in zijn element met het in de uitverkoop doen van Nederland. Een grotere verrader is hier niet te vinden. De man is een opgeblazen vazal van het dictators bolwerk EU.

lanexxx | 22-04-13 | 21:54


Supermatthijs | 22-04-13 | 21:50 |
Ik ben gewoon een mild persoon.. Maar elkaar begrijpen?..:-))

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:54

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:42 | + -4
Jij weet net zo goed als ik dat ontwikkelingshulp meer kwaad dan goed heeft gedaan. Het heeft de landen in kwestie niks gebracht (het geld verdwijnt in de zakken van de totaal corrupte machthebbers) en een jaar later is er weer een dip, mocht het niet in de zakken van die machthebbers verdwenen zijn.

Heel elementaire economie, Gutmensch.

Al die tientallen miljarden die naar Afrika zijn gegaan, om maar wat te noemen, waar heeft dat toe geleid? Tot niks, juist ja. Je geeft iemand een vis, vreet lekker, maar je vergeet om hem te leren vissen. Die taak heb je trouwens als overheid ook helemaal niet - dit terzijde, hoezeer ook relevant.
Als er al iets geschrapt zou moeten worden is het het financieren met andermans geld (maar natuurlijk) van die totaal corrupte goede-doelinstellingen.
Is in geen enkel opzicht een staatstaak.

Ik heb geen moeite met caritas, maar wel als ik MOET betalen. Dan is het gewoon diefstal.

En daar ben jij dan wel voorstander van - enfin, alle ambtenaren denken zo. Tijd om het mes eens flink in dat bestand te zetten. De helft van de ambtenaren kun je er zonder problemen uitflikkeren. Moet je zien wat dat oplevert, al die klootzakken met hun kloterige DDR-baantjes.

Als gezegd, morgen verder lezen in Staatscourant.

Itzamná | 22-04-13 | 21:53

Misschien kunnen we onze bejaarden (ja, die mensen die dit land hebben opgebouwd, dat was niet de EU in samenwerking met Marokkanen zoals mijn kinderen nu op school moeten leren), allemaal een spuitje geven. Spaart zo een miljard per jaar uit, dat we weer aan Brussel kunnen geven.

Daar komt het over een paar jaar wel op neer. Want er wordt al gediscussieerd welke behandelingen voor ouderen nog wel en niet meer vergoed moeten gaan worden. Terwijl de immer stijgende miljardenstortingen aan Brussel nooit serieus ter discussie staan, enkel voor de bühne.

du Roi Soleil | 22-04-13 | 21:53

De Van Rompuys en Barrosso's van deze wereld zouden zich toch ook moeten realiseren dat het slechts een kwestie van tijd is dat de Geert Wildersen en Nigel Farrages van deze wereld de verkiezingen zullen winnen... En toch gewoon stug doorgaan... En elke dag word ik weer geconfronteerd met dit soort stukjes op de GS. Ik... ik kan er niet meer zo goed tegen...

VanBukkem | 22-04-13 | 21:52

Wie vertegenwoordigt Frans Timmermans nou eigenlijk precies?

Hij dondert bakken met geld het land uit en geeft geen antwoord als een volksvertegenwoordiger daar vragen over stelt.

Er wordt tegenwoordig wel heel snel 'landverrader' geroepen, maar in dit geval klopt het wel.

Frans Timmermans kán alleen maar iemand uit het buitenland vertegenwoordigen, anders is zijn gedrag niet verklaarbaar.

Koninging Beatricks | 22-04-13 | 21:51

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:40 | + 0 -

Zoals altijd begrijpen wij elkaar...

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:50

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:45 |
30 jaar gewerkt, hypotheek 80% afbetaald, dus teveel eigen vermogen, dus geen bijstand. Huis te koop werkt niet, de rest van het scenario mag je uittekenen.

Watapatja | 22-04-13 | 21:50

Parsons | 22-04-13 | 21:42 | + 1 -

Ik reageer vanaf nu niet meer op mensen die iemand met een andere mening zwakzinnig noemen. Droeftoeter kan ik nog om lachen.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:49

Frans Timmermans, de huidige minister van buitenlandse zaken, is één van de grootste federalisten die Nederland rijk is. In 2013 verkondigd Timmermans dat hij geen behoefte heeft aan Europese vergezichten en dat men in Brussel vooral niet te ver voor de muziek moet gaan uitlopen vanwege het afnemende draagvlak onder de bevolking terwijl dezelfde Timmermans in de hoedanigheid van staatssecretaris van Europese Zaken er in 2007 voor gezorgd heeft dat Nederland akkoord is gegaan met het verdrag van Lissabon. Hiermee heeft Timmermans de uitkomst van het referendum over de Europese grondwet gewoon naast zich neergelegd.

Persoonlijk heb ik dan nog veel liever een politicus zoals Pechthold, ik ben qua Europese integratie absoluut niet met hem eens maar zijn mening is in ieder geval consistent.

Frans Timmermans wacht gewoon een paar jaar tot dat de rust op het Europese front weer enigszins terug gekeerd is om vervolgens via de salami tactiek bevoegdheden over te dragen aan de Europese Unie. Het is echt onvoorstelbaar hoe slecht Nederlandse politici de belangen van de Nederlandse kiezer vertegenwoordigen.

Timmermans

therealbraindump | 22-04-13 | 21:46

Ach Zimmerfrans is een PvdAer pur sang. Niets geeft immers een beter gevoel dan het uitgeven van 'others people money". En je mag ze er vooral niet op aanspreken want dat vinden ze niet netjes.

ad melkert | 22-04-13 | 21:46

Zojuist reaguurt Omtzigt op twitter op dit GS topic.

fuckje | 22-04-13 | 21:46

Watapatja | 22-04-13 | 21:42 | + 0 -

Dan krijgen ze eerst ww en daarna bijstand. Geen vetpot maar zeker geen armoede.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:45

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:42
Ik ken hier ook nog wel wat bestemmingen voor dat geld. Maar ik begrijp hoe je denkt.

Afgeschminkte Bassie | 22-04-13 | 21:45

Aangezien de Nederlandse bevolking (ongeacht van afkomst) te lui/schaapachtig is om te protesteren.
-
Kunnen we tenminste afspreken dat als je kan, je gaat winkelen in België?
-
Ja ik weet het, het is kut voor de winkeliers en bedrijven hier, maar wat nog erger zou zijn, als wij indirect dit typhus kabinet en Eurofascisten blijven steunen (dankzij belachelijk hoge belastingen en btw.)
-
Dit Kabinet moet vallen en snel, want dit wereld vreemd tuig maakt het belachelijk duidelijk van wat de toekomst gaat brengen. (Kijk naar Italië,Griekenland,Portugal,Spanje,Cyprus. Ierland et cetera) De gewone bevolking zwaar in de schulden, zonder vreten, zeer hoge zelfmoord cijfers (en een groeiende criminaliteit) Terwijl zij vanuit de Ivoren toren zich kapot lachen.
-
En voor hetgeval dat je niet overtuigd: In België is het veel goedkoper, ik zeg, DOEN!

ZiekVanDieJankers | 22-04-13 | 21:44

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:38 |
Ga a.s. vrijdag eens met me mee, wat bezoekjes afleggen bij nieuwe werkelozen. Als je dezelfde opmerkingen maakt, sta ik niet in voor je gezondheid.

Watapatja | 22-04-13 | 21:42

Afgeschminkte Bassie | 22-04-13 | 21:38 | + 1 -

En zo is het, ik zeg verdubbelen die ontwikkelingshulp. We mogen blij zijn dat we nog heel goed in staat zijn de armste donders op deze wereld een beetje te helpen. Dan maar wat minder geld naar de EU.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:42

Gelukkig creperen parasiterende onderkruipsels als SM als eerste de hongerdood wanneer de pleuris een keer echt uitbreekt en een uitkering een vaag begrip uit het verleden is geworden.

Bertus Betonsloper | 22-04-13 | 21:41


Supermatthijs | 22-04-13 | 21:38 |
Als armoede relatief is..... dan is rijkdom dat hier ook natuurlijk.

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:40

Wellicht moet deze Pieter Herman Omtzigt overstappen naar de PVV...

Hendrikaatje | 22-04-13 | 21:38

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:25
Dat is precies het probleem van de Gutmensch. JIJ hebt het goed. En iedereen die zoals jij is dus ook, die had immers dezelfde kansen. Iemand die er een beetje anders uitziet natuurlijk niet en die moet geholpen worden. *spiegel*

Afgeschminkte Bassie | 22-04-13 | 21:38

vraagstaart | 22-04-13 | 21:35 | + 0 -

Ik zeg nergens dat het goed gaat in nederland maar toch nog maar eens dat we ondanks alles één van de rijkste landen ter wereld zijn. Armoede is hier relatief gezien niet. Echte armoede !

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:38

@Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:57 |
De O van stamppot moet kunnen.

Van Dikhout | 22-04-13 | 21:36


necrosis | 22-04-13 | 21:28 |
Opdoeken die onzin!
Mensen die daar komen komen met een mobieltje aan het oor en een peuk op de lip. ( net als de zwerver bij de buurtsuper)
Die hoeven echt niet geholpen te worden met een pak goedkope macaroni of een zak appels!

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:36

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:29
Nu merken we er nog niet zo veel van, maar dit is ook nog maar net begonnen.
Over een aantal jaar ziet het er allemaal wel iets anders uit denk ik.
Je hebt ook zoiets als vooruit kijken, en problemen aanpakken voordat het een onoverkomelijk probleem wordt.
Maar dat is moeilijk uit te leggen aan iemand zonder denkvermogen, welterusten.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:36

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:29 | + -1
Ik eet er niet minder om, SM. Mijn inkomen is naar NL-maatstaven hoog, maar ik zie wel dat er zeer velen zijn die met steeds minder de maand moeten zien door te komen.

Verplaats je maar eens in de situatie van een pas ontslagen kostwinner met een hypotheekje (of een huurhuis).

Wat hebben gewone Nederlanders (werkers) nou helemaal gehad aan die EU? Niks. Was handig voor multinationals van NL-bodem, die, zoals je misschien weet, in NL zo goed als niks aan belasting betalen.
Dat betekent dat de kleinere bedrijven en de burger het feestje mogen betalen. En dat is wat je nu ziet gebeuren.

Soms denk ik wel eens dat die Rutte erg veel risico neemt. Daarmee bedoel ik niet dat zijn kutpartij de volgende verkiezingen gedecimeerd zal worden.

Itzamná | 22-04-13 | 21:35

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:29 Je zou natuurlijk ook eens een keer een krant kunnen lezen.

Bijvoorbeeld het policor-linkse NRC dat niet vanuit een rechtse onderbuik van vanuit links beter weten óók weet te melden dat de armoede in Nederland sterk stijgt en daar een cijfermatige onderbouwing bij geeft.

Hier, een linkje. Van 6 december 2012 en sindsdien is het echt niet beter geworden. www.nrc.nl/nieuws/2012/12/06/armoede-i...

vraagstaart | 22-04-13 | 21:35

Zowel Brussel als Den Haag en het koningshuis delen 1 lied en dat begint zo: "Het houd niet op, niet vanzelf"

toetanchamon | 22-04-13 | 21:35

Zo is het bijvoorbeeld te debiel voor woorden dat ondernemers onbezoldigd belastingambtenaar zijn.

De enige reden dat die malloten in Den Haag dat hebben ingevoerd is omdat werknemers nu niet meer zien/voelen hoe extreem hoog de belastingdruk is.

De supermattijssen van deze wereld hebben geen fucking flauw idee hoeveel geld er gejat wordt van het hardwerkende deel van de bevolking.

Zou zo'n zwakzinnige ooit begrijpen dat het geen stand kan houden dat je als ondernemer ongeveer EUR 4000 per maand moet factureren om netto EUR 1600 uit te kunnen betalen?

Parsons | 22-04-13 | 21:34

Waarom ook niet, die arme EU ambtenaren betalen ook al geen belasting. Dat moeten ze compenseren met een hoger salaris.

i-Wonder | 22-04-13 | 21:31


Watapatja | 22-04-13 | 21:25 |
Gern geschehen..:-)
Ik zeg al een tijdje, over een paar jaar herken je iegene met geld aan zijn/haar mooie gebit.
Triest maar waar, aan de andere kant, hele groepen tokkies drinken de hele dag maar koolzuurhoudende dranken en daar is geen tand tegen bestand, en ik heb ook geen zin voor al dat volk maar kronen te beyalen terwijl ze zelf te lam zijn hun gebit netjes te onderhouden... edoch een totaal andere discussie

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:30

necrosis | 22-04-13 | 21:28 | + 0 -

Die kunnen we dus gewoon heel goed zelf betalen.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:30

Gouden handel: (EU)Ambtenaren kopen voor wat ze waard zijn en verkopen voor wat ze denken dat ze waard zijn.

watergeus | 22-04-13 | 21:30

Itzamná | 22-04-13 | 21:26 | + 0 -

Ach kom op nou toch Itzie. Heb jij een hap minder gegeten door die crisis of ook maar iets hoeven laten. Ik niet. Allemaal stemmingmakerij van de krant van wakker nederland en zijn debiele internetneefje.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:29

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:26
Bijna half 10, veel te laat.
Tanden poetsen en naar bed, NU!

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:28

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:25
Je bent de voedselbanken vergeten.....

necrosis | 22-04-13 | 21:28

tralalalala
We zeggen Nee!
We zeggen Nee!
Maar we stemmen VVD!!
Maar ook Ja!
Maar ook Ja!
Tegen de landverraders
van de P VDA !!
En nu allemaal!

oplichter | 22-04-13 | 21:27

De EU met in Nederland vertegenwoordiger Timmermans, zijn de schaamte niet voorbij. Bij gebrek aan schaamte.

Zoetwaterpanharing | 22-04-13 | 21:27

@irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:25
Ik heb niet echt de indruk dat de armeren het iets beter hebben gekregen door dit drama.
De Griekse bevolking is armer dan ooit, alleen de rijksten worden er beter van.
En de echte armen zitten niet in Europa, maar da`s weer een heel ander verhaal.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:27

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:22 | + 0 -

Nietus, welles.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:26

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:16 | + -4
Ga maar eens wat rondvragen in NL, kijk eens naar de oprukkende verloedering, de 30.000 werklozen die er per maand(!) bijkomen.

Zeer veel mensen moeten zeer veel moeite doen om de eindjes aan elkaar te knopen. Nee, ze hoeven geen tien km. te lopen als ze naar de plee willen.

NL zou niettemin heel wat beter af zijn zonder EU en die misdadige, per definitie totaal incompetente bureaucratieën die in Brussel en Den Haag zetelen.

Al die rijkdom van NL bestaat in feite uit niks. Die pensioenpotten, het spaargeld?
Ein Wort des Gesetzgebers - meer niet.

Wat dacht je waarom niemand nog iets uitgeeft en maar oppot? Omdat het zo geweldig gaat? Wat dacht je van ondernemers die bij geen bank iets gefinancierd krijgen? Omdat het zo geweldig gaat?

Het gaat niet geweldig, SM, het gaat kut. Onze koopkracht is sinds 2000 of zelfs eerder niet verbeterd.
Wat andere landen doen of laten, moeten ze zelf weten. Wij zijn door Den Haag en de hele eurofiele troep totaal verneukt en laten ons nu verneuken door Brussel.

Steek dat maar in die opengesperde anus van je.

PS Je hoeft het niet over te typen hoor, staat morgen in de Staatscourant.

Itzamná | 22-04-13 | 21:26

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:18 |
Met een spoedgevalletje naar Duitsland rijden was geen optie. Zal voor de rest van de behandeling eens informeren, dank voor de tip.
Met de Nederlandse prijzen zullen velen straks geen tand meer in de bek hebben, Engelse toestanden.
www.google.com/search?q=tandeloos+bekk...

Watapatja | 22-04-13 | 21:25

Devils smile | 22-04-13 | 21:21 | + 0

Ik maak nooit grapjes op een serieus medium als dit. Daar sta ik om bekend. We hebben het even ietsje minder dan voorheen maar nog steeds heel erg goed. Als je dat niet kan begrijpen ben je zelf een beetje dom. Als je werkelijk niet snapt dat in een land met een zeehonden creche en caviapolitie er nog heel erg veel geld is.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:25

Frau Merkel wil overigens niet alleen dat u uw centen afdraagt aan Brussel: het moet ook maar eens afgelopen zijn met de soevereiniteit van landen: www.bnr.nl/nieuws/politiek/953136-1304...

Eén Europa, één volk, één leider.

Een kreet die we (komt die Godwin) al eens eerder uit Duitsland hebben horen komen.

vraagstaart | 22-04-13 | 21:25


Supermatthijs | 22-04-13 | 21:16 |
En daar moet ik je gelijk geven ( auw)
Nermt niet weg, dat wij maar moeten lijven inleveren zodat andere landen van onze welvaart kunnen profiteren.
Wij ( een aantal can ons) werken hard voor ie welvaart. Als de zwakke schouders ( landen) eens zouden beginnen dat ook te doen. Ik denk dat het ze zou helpen ook meer welvaart te krijgen.

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:25

Slechts een ruime half miljard €...?!?! Een schijntje voor vrede op het continent!

Russ Meyer | 22-04-13 | 21:24

Nu is het rekensommetje dus zogenaamde korting a 1 Miljard - 200/300 Miljoen oeps rekenfoutje - 520 Miljoen Brusselse chantage, Mark!!!
.
Sjezus, we hebben een MinPres die wanneer shoppend op een bazaar aan het einde van de dag een persoonlijk faillissement kan aanvragen.
.
Gelukkig is Dijsselbloem er nog. Met de huidige gang van zaken zakken we straks weer af tot landbouweconomie....

Parel van het Zuiden | 22-04-13 | 21:24

@Terpen-tijn | 22-04-13 | 21:23
Dat zijn we al niet meer.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:23

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:16
Het hangt er vanaf wat je bedoelt met rijkdom.
Dit land is in ieder geval rijk aan linkse volidioten.

necrosis | 22-04-13 | 21:23

Nederland komt er nog wel achter wat het betekent om geen baas in eigen huis meer te zijn.
Het is hetzelfde als jeugdzorg over de vloer te krijgen, maar dan in een voorbeeldig gezin, het levert alleen maar ellende op.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 21:23

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:21
En weg met jou.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:22

Laat die advertorials met dikke tieten weg onder dit soort ter zake doende onderwerpen.
Zou een stuk schelen.

oplichter | 22-04-13 | 21:22

Stoppen met die EU en wel zo snel mogelijk. Ik vrees alleen dat dat er niet in zit. Dit kabinet blijft net zo lang zitten totdat ze een aantal essentiele piketpaaltjes hebben geplaatst waarbij er geen weg terug meer is. Daarnaast zullen EU kritische partijen hier nooit een meerderheid halen. Miljoenen laten zich nog op dagelijkse basis beinvloeden door de propogandamachine van de overheid. Hierna komen dan gewoon weer precies hetzelde soort eurofielen aan de macht, hoogstens met een wat anders gekleurd randje. Het roer moet om.

Afgeschminkte Bassie | 22-04-13 | 21:22

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:16 | + -1 -

Ietsje minder...
Meneer maakt een grapje toch!??

Mijn God! Je moet wel een vorstelijk salaris opstrijken als trol, nietwaar?
Je maakt mij niet wijs namelijk dat je al die rotzooi die je hier elke dag plempt zelf bedenkt.

Je zou je dood moeten schamen, maar daar ben je denk ik te dom voor, huh?

Devils smile | 22-04-13 | 21:21

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:20 | + 0 -

Weg met jou ja.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:21

@Parsons | 22-04-13 | 21:19
Weg met ons.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:20

@Bakito | 22-04-13 | 21:01
Er is geen andere kant...
Daarbij ben jij vaak al een hele avond bezig met een captcha, dus ik verwacht weinig meer vandaag...

Tommygunner | 22-04-13 | 21:20

Hier heb je het, je klap in je gezicht.
www.bnr.nl/nieuws/politiek/953136-1304...
Bam!
Daat sta je dan, met5 je pruillip, geen macht en wilskracht der terug te duwen. Tranenkind.

tattooboer | 22-04-13 | 21:20

@The real McCoy | 22-04-13 | 21:18
Nou, als ik mocht kiezen tussen de EU en het koningslied rende ik morgen naar de platenzaak om de hele voorraad op te kopen..

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:19

Eerst een miljoen maangodaanbidders binnenhalen die ons haten tot op het bod, openlijk roepen dat wij dood moeten, met hun verdeel en heers tactieken het halve land ontwrichten om vervolgens leeggeroofd te worden door een stel totale volidioten die menen dat één groot Europees rijk de oplossing is voor alle problemen, daar waar datzelfde één grote Europese rijk niets anders doet dan de resten leegroven.

En breek me in godesnaam de bek niet open over die 225 totaalgeschifte, wereldvreemde ondernemershaters uit het Haagse.

Parsons | 22-04-13 | 21:19

Jammer, dit heeft u gestemd behalve de PVV stemmers.
Rutte heeft al getekend.
Jammer maar helaas.
Dit had u van te voren kunnen weten.
Dus niet zeuren en harder werken voor de EUSSR.

ProAsfalt | 22-04-13 | 21:19

De soep zal wel weer niet zo heet worden gegeten. Wacht maar tot Bakito met de juiste cijfers komt.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:18


Watapatja | 22-04-13 | 21:05 |
Ga in Duitsland naar de tandarts, ongeveer de helft van wat het hier allemaal kost, en de techniek/zorg in af ( echt Duits, zeg maar)

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:18

Fuck de EU! Nederland houdt net zoveel van de EU als van het koningslied. Niet dus.
Laat de Nederlandse regering ook eens de vingers in de oren stoppen voor de EU uit solidariteit met het Nederlandse volk.

The real McCoy | 22-04-13 | 21:18

We komen steeds dichterbij, hoe ver moet het komen zodat de pleuris uit gaat breken? het gevalletje Haren zal er bij verbleken. ik kijk hier zooo naar uit, de tondeuses en podiums op straat staan al klaar.

XipeTotec | 22-04-13 | 21:17

Het is ontzettend brutaal om een volk dat al krom ligt voor de kosten van het leven, een volk dat een elite krijgt die het drinkwater geen grondrecht vind en hetzelfde volk dat van alle kanten door banken, Ddossers, dalende huizenprijzen nóg meer geld te laten betalen voor juist diegenen die dit allemaal over het volk uitkotst.

tattooboer | 22-04-13 | 21:17

Brussel is nog erger dan Griekenland/Portugal/Spanje en Italië bij elkaar als het om geld gaat, het heeft voorduurend geld nodig en draagt aan niks bij in de wereld.

toetanchamon | 22-04-13 | 21:16

Itzamná | 22-04-13 | 21:13 | + 0 -

Ik weet het nozem. Maar mijn punt blijft staan dat we gewoon nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld leven. En maar zeiken hier avond na avond. Ietsje minder is nog steeds heel erg veel in vergelijking met de armsten op aarde.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:16

roze_bril | 22-04-13 | 21:10 |
Vergeef ons onze schulden.

dubbeljoe | 22-04-13 | 21:15

HET ZIJN ER 10.000!
Dat heeft Lucas Hartong al op 4 februari 2013 berekend:
www.dagelijksestandaard.nl/2013/02/sho...
.
Timmermans weet dat ook allang, want ik heb hem dat gemaild. Timmermans liegt dus dat hij barst en moet weg.
.
ps. Catherine Ashton krijgt 470.000 Euro wachtgeld. Denk daaraan als u overweegt belasting te betalen.

tipo | 22-04-13 | 21:15

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:10 | + -1
Nah, dat kan beter, Super.

Vooral ook lolliger.
Debiel!

*Nog in Apeldoornse sferen zitten doet*

Itzamná | 22-04-13 | 21:13

En zelfs die 'circa 520 miljoen' is een leugen.

Nederland is voor 5,7% 'aandeelhouder' in de eurozonde. Dat maakt ons deel van die 11,2 miljard dus € 638.400.000,-.

Scheelt maar ééntiende miljard. Valt best mee, als je het snel zegt...

En het Nibud opkijken dat 'zelfs' de middeninkomens (die hier het meest aan bij mag dragen) zoveel MOETEN bezuinigen...

ZKH EénOog | 22-04-13 | 21:12

Sjors_Carlin | 22-04-13 | 21:03 | + 5
Wil je wel geloven, Schors, dat ik er daar één van ben?

Ben dol op bipolair gestoorden. Jij niet?
Ik wel.
Uhh, nee, toch niet.
Kut!

Itzamná | 22-04-13 | 21:12

Bezuinigingstip:
Volg de tweets en linkjes van Omtzigt, en je hebt geen kranten en tijdschriften meer nodig.

fuckje | 22-04-13 | 21:11

Je bewust laten naaien en voor laten liegen.

Daar is elke werknemer in Nederland schuldig aan.

Daarom stopt deze waanzin niet, tot de wal het schip keert.

Parsons | 22-04-13 | 21:11

OK thats it, ik ga naar Brussel om ook even goed me zakken te gaan vullen

Nekbaard | 22-04-13 | 21:11

@Itzamná | 22-04-13 | 21:09
Als je het koningshuis niet meetelt dalen we waarschijnlijk al een plaatsje of 15..

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:10

@ Slipsnifter | 22-04-13 | 21:05
Dat vrees ik ook. Het vertrouwen in de politiek is niet voor niets historisch laag, want partijpolitiek geharrewar, multiculti-verdwazing, politiek correcte dwangbuizen, lobbyisme, landverkwanseling, eurofilie, bedrog en leugens … de politici in Den Haag verdrinken er in. Slechts een enkeling ontkomt er aan.

Fijnstoffer | 22-04-13 | 21:10

Itzamná | 22-04-13 | 21:09 | + 0 -

De aardse en wij allemaal.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:10

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:07 | + 0
Naar welke maatstaven en wie hebben het geld?

Itzamná | 22-04-13 | 21:09

@Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:57

Dat wordt dan: Hou je veilig Pieter.

*Verder gaat met stamppot kauwen*

neemjemoederindemali | 22-04-13 | 21:07

toetanchamon | 22-04-13 | 21:05 | + 0 -

We zijn nog steeds het op vier na rijkste land van de wereld. Kun je nagaan hoe slecht al die anderen het hebben.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:07

@Supermatthijs | 22-04-13 | 21:05
Bij jou denk ik altijd aan een kakkerlak. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:06

Zimmerfranz kon niet anders. De brief was nou eenmaal ontzettend fatsoenlijk geformuleerd. Dan kan je als bewindspersoon simpelweg niets anders dan het verzoek honoreren en dat vervolgens afwentelen op de bevolking...

Parel van het Zuiden | 22-04-13 | 21:06

Dan zitten deze belastingen er aan te komen.
Ademhalen belasting
Loop belasting
Zwaai belasting
Bril recht zetten belasting
Belasting op belasting betalen
Naar buiten kijken belasting, nee deze valt af want dan moeten ambtenaren te veel betalen.

in de hinterklappe | 22-04-13 | 21:06

Ik kom dit jaar te kort, iedere euro die nu nog bij me wordt wegehaalt ben ik bereid voor te vechten. Armer kun je mij niet maken wel gekker!

toetanchamon | 22-04-13 | 21:05

vraagstaart | 22-04-13 | 21:03 |
Heb net de tandartsrekening binnen. Knarsetanden is binnenkort afgelopen.

Watapatja | 22-04-13 | 21:05

Kaas de Vies | 22-04-13 | 21:03 | + 0 -

Bij jou denk ik altijd aan de opgeheven middelvinger. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Supermatthijs | 22-04-13 | 21:05


Kaas de Vies | 22-04-13 | 21:03 |
De al oude middelvinger is zeker te makkelijk? ( wel duidelijk!)

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:05

Kom, laat ik nogeens de vacaturepagina van de EU bezoeken. Moet goed te verdienen zijn. Heb gemerkt tijdens solliciteren dat een goed salaris vaker bij de overheid te vinden is dan bij commerciele bedrijven, voor vergelijkbare functie: echt. moet de bij de EU dan een eitje zijn.

TheseDays00 | 22-04-13 | 21:05

@Fijnstoffer | 22-04-13 | 21:02
Nu is het misschien een glashelder figuur, echter op het moment dat hij in het pluche zit lult hij net als de rest.
Dat heb ik al zo vaak gezien. (Rutte, Balkenenende etc.)

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:05

Aan de EU: 'Na ampel beraad hebben wij besloten om niet langer in dit 'schip van bijleg' te investeren. Mochten de prognoses van de onderneming rooskleuriger worden dan zijn wij bereid om een zij-instroming te overwegen. Vooralsnog: over en sluiten.'

Simon de Danser | 22-04-13 | 21:04

De enige taak van de overheid is te voorkomen dat men elkaar zomaar de hersens in slaat en we dus niet elke dag met een machinegeweer de straat op hoeven gaan.

De rest is overbodige onzin en kost alleen maar geld.

QED.

Itzamná | 22-04-13 | 21:04

3 vingers in de lucht voor de W van Omzicht

deministerpresident | 22-04-13 | 21:04

Goed ik ga even Ewbanken voor jullie.

Ik heb al een melodie voor het nieuwe lied voor de keizer van Europa.
Gaat op het revolutionaire deuntje van de Marseillase.
nl.wikipedia.org/wiki/Marseillaise

Jullie graag een tekst aanleveren en graag suggesties voor een gaaf teken dat wij met de vingers kunnen maken.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 21:03

Iedere EU-ambtenaar krijgt de komende 7 jaar 1,5% reële loonsverhoging per jaar - dus bovenop de inflatiecorrectie.

Die crisis is er voor de slaven. Niet voor de EU-elite.

En dankzij o.a. ESM kunt u niet anders dan betalen, uw knarsetanden hoort men toch niet in Brussel.

vraagstaart | 22-04-13 | 21:03

Bakito | 22-04-13 | 21:01
Neem je tijd...
Zeker 3 van de 215941 leden zullen vast héél erg benieuwd naar Uw plemp zijn!

Sjors_Carlin | 22-04-13 | 21:03

Binnenkort hoeft de EU niet eens meer te vragen om geld maar komen ze het gewoon ophalen. In de begrotingsunie sturen ze een briefje met de vaste vrijwillige bijdrage en de landverraders tekenen op het lijntje, bij het kruisje. En dan wordt het geld door middel van een SEPA incasso-opdracht gewoon overgemaakt naar Brussel. En U, nutteloze kutburger, U mag betalen.

gooi en smijtwerker | 22-04-13 | 21:03

Hero B. stelt ruim 48.537 Euri van zijn wachtgeld ter beschikking.

fuckje | 22-04-13 | 21:02

Die Peter Omzigt is een glashelder figuur. Op BNR wist hij vanmorgen feilloos in een paar minuten de kwalijke geschiedenis van de al jaren voortgaande en gedoogde plundering van onze staatskas door exotisch volk, Bulgaren en Roemenen etcetera te duiden. Een heldere held. Hopelijk blijft hij dat indien hij ooit zelf beleidsverantwoording mag dragen.

Fijnstoffer | 22-04-13 | 21:02

Van Rossem leeft nog met de illusie dat we in een democratie leven.

Dömper | 22-04-13 | 21:02

Werkelijk niettegeloven!

Maar ik verbaas me momenteel écht helemaal nergens meer over. Binnenkort komen ze beslist weer miljoenen eisen. Gegarandeerd!
Kunnen we alsjeblieft ophouden met deze wanvertoning die EU heet...?

Devils smile | 22-04-13 | 21:01

@hfakker | 22-04-13 | 20:56
Zolang we nog wat op onze spaarrekeningen hebben staan en we nog iets van een pensioen hebben is het geld nog niet op, helaas..
Het stelen gaat dus nog wel even door.

Slipsnifter | 22-04-13 | 21:01

Ik ga ff wat cijfers voorbereiden en kom straks terug met de andere kant van het verhaal.

Zo maar iets roepen zoals leken als hfakker, Tommygunner en Kaas de Vies doen, is beetje makkelijk. Vind ik.

Tot zo !

Bakito | 22-04-13 | 21:01

Slechts een half miljard, houden ze Dijsselbloempje dan ook, een koopje.

Watapatja | 22-04-13 | 21:00

Nou en dan weet je dat ze meer verdienen... en dan? Wat ga je dan doen?
Precies, helemaal niks!!

irma zonderboezem | 22-04-13 | 21:00

* ouwe sok verstoppen gaat*

Humpf | 22-04-13 | 20:59

520 miljoen extra, is maar 30 euro per persoon. Is toch een kleine prijs voor vrede, welvaart en betere onhandelingspositie met grootmachten als China en Brazilie.

-=in other news=-
"IJsland sluit als eerste Europese land vrijhandelspact met China"
www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/artic...

Elke EU-fiel moet nu toch bekennen dat dit een keiharde klucht is. MartinEU en vrienden? Dit is toch niet meer te verkopen?!

Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:59

volgende keer weer op de PvdA / VVD stemmen.. nee toch zeker ?

(c)ZWITSUL | 22-04-13 | 20:59

@ZiekVanDieJankers | 22-04-13 | 20:57
In het land van het Koningslied© kun je dat verwachten...

Tommygunner | 22-04-13 | 20:59

Sorry, lukt deze niet. Poen is écht op.

Botte Hork | 22-04-13 | 20:58

Waar moet ik storten?
Dit zei ik dus ook al meteen vanaf het begin; de overname was bijna rond, dus snel nationaliseren nu het nog kan: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Nogmaals bedankt, pvda stemmers..

Slipsnifter | 22-04-13 | 20:58

Prima, neem dat kutgeld maar!
Als je maar oprot met dat koningslied !

Sjors_Carlin | 22-04-13 | 20:58

Dat is nog maar het begin
maar laten we eerst kruipen
voor de nieuwe koning.

rechtsdwalendeautist | 22-04-13 | 20:58

Goed, dit is de druppel. We stappen uit de ambtenarij.

michello | 22-04-13 | 20:58

Serieus, hoe lang blijven we nog in de EU en vooral, hoe vaak moet ik die vraag nog stellen?

Tommygunner | 22-04-13 | 20:58

Dat hier nog geen rellen of minstens protesten door komen is toch om je kapot te schamen..

ZiekVanDieJankers | 22-04-13 | 20:57

Dat zullen we dan wel te weinig hebben gegeven.

Supermatthijs | 22-04-13 | 20:57

Peter Omzigt zou voor mij een reden zijn om op het CDA te stemmen, maar dan de enige reden. Hij is heerlijk bezig. Te lang in het hok gehouden door het partijbestuur want tja... die wil eigenlijk ook geen werkelijke openbaring van de pijnen in de gevestigde orde.

Ik wil graag dat iedereen een O van Omzigt maakt, ga ik alvast een tekst schrijven.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 20:57

EU, geld is op, klaar, uit, basta! Finit! Schluß!

hfakker | 22-04-13 | 20:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken