Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Mr. Moszkowicz voorgoed pleite<s>(n)</s>

hoelaatwerdiknouookweerverwacht.jpg Behalve dat Koningslied hebben we vandaag ook nog een andere zwanenzang. Mr. Abraham Moszkowicz is sinds oktober geen mr. meer en hoort om 16:00 uur van het Hof van Discipline, waar hij in hoger beroep ging, of hij voorgoed onttroond wordt. Wedkantoren geven tien tegen bef dat Moszko zijn toga in het water van de Gouden Bocht kan gooien. Voorheen mr. Moszko loog verzweeg de waarheid over gevolgde bijspijkercursussen, financiële transacties en het gebruik van moderne communicatiemiddelen. Daarnaast heeft hij enkele cliënten nog niet terugbetaald en heeft de belastingdienst een miljoenenvordering open staan. Zelfs zijn broers hebben hem een jodenstreek geleverd door het vertrouwen in hun eigen bloed openlijk op te zeggen: de naam van Broer Bram is van de familiewebsite weggeyehudi't en de shylocks staan klaar om zijn noodlijdende pleitwinkel om tien over vier definitief over te nemen. Het vertrouwen in de goede afloop is dus flinterdun. Tegen 24 klachten is het zelfs voor Neerlands best gebekte strafpleiter moeilijk genade smeken. Daar tegenover staat dat Nederland = tweedekansenland, dus alle moed is nog niet verloren. Sowieso. Als Bram straks helemaal niks meer kan, kan hij altijd nog rechtbankverslaggever worden. Om 's lands perskorps een beetje bezig te houden hedenmiddag, is de uitspraak LIVE te volgen op ONTTROONWISSELING24 of bij RTLBOULEVARD. Update: Moszko weggejorist & opgerot. Vanavond zit hij in RTL Boulevard. En morgen waarschijnlijk ook. En overmorgen. En de dag daarna, en daarna, en daarna... Update: Of wordt hij de nieuwe anchor van het PooNieuws?

Reaguursels

Inloggen

"Moszkowicz zoekt god"

Ik weet niet, het blijft raar klinken.... :D

dunpealhunter87 | 23-04-13 | 13:05

@ neemjemoederindemali | 22-04-13 | 15:56 | + 134
Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:09 | + 59
Bokito ergo sum | 22-04-13 | 16:16 | + 29

En vele anderen die dit als een 'wraak' zien voor het verdedigingen van Wilders:

Denk je dat nou echt en zo ja, hoe zie je dat dan voor je?

Even de zaak op een rijtje.. Bepaalde groepen voelen zich beledigd en doen aangifte tegen Wilders. Het Openbaar Ministerie ziet er niks in en wil niet vervolgen. De aangevers moeten een speciale procedure starten om het Openbaar Ministerie te dwingen te vervolgen (art.12 Sv). Bij de behandeling van de zaak, verzoekt het Openbaar Ministerie de rechtbank Wilders vrij te spreken, wat de rechtbank ook doet.

Met andere woorden, het OM wil niet vervolgen en als ze daartoe gedwongen wordt verzoekt ze om vrijspraak, de rechtbank volgt het OM en spreekt vrij. Wie zou er dan boos op Moszkowicz zijn en waarom?

LeMaitre | 23-04-13 | 11:01

Lijkt erop alsof die beetje toneel gespeeld heeft en van heel die advocatuur afwilde. Misschien werd de grond een beetje te heet onder zijn voeten met dubieuze clienten en dito gedrag.

Andersom dag | 23-04-13 | 09:03

een pendante ijdeltuit istie ook ja..

laatmaar... | 23-04-13 | 06:04

ik denk niet dat Brammetje het hierbij laat.. hij gaat die rechters naaien .. hij weet te veel over die mensen
en daarom moest ie weg.

laatmaar... | 23-04-13 | 06:03

Mooi. Arrogante pedante ijdeltuit. Misschien kan ie een dansschool beginnen met Bouiterse, te lanceren tijdens het kwakoe festival. Moszko kan nu in ieder geval definitief een ander clownspak aantrekken. Andere Moszko vroeger aan de heroine en ook geschrapt, gaat lekker met dat clubje en hun rare taaltje.

Onno4280 | 23-04-13 | 00:22

"Bram (wat is het toch dat al die complotdenkers hebben met het steevast gebruiken van voornamen. Alsof het je buurman is? Pim, Geert, Bram) zou wel voorschotten aangenomen hebben, zonder het restant dat resteerde na een zaak terug te betalen aan zijn cliënten. Als je cliënt van hem was, zou je hem dan nog steeds Bram noemen of Brammetje?"
.
Bram M.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 23:28

Bram (wat is het toch dat al die complotdenkers hebben met het steevast gebruiken van voornamen. Alsof het je buurman is? Pim, Geert, Bram) zou wel voorschotten aangenomen hebben, zonder het restant dat resteerde na een zaak terug te betalen aan zijn cliënten. Als je cliënt van hem was, zou je hem dan nog steeds Bram noemen of Brammetje?

legend in the law | 22-04-13 | 23:15

Bram zette de rechterlijke macht te kakken!
Vooringenomen belanghebbende koekwauzen als rechters; lieden die met de staart tussen de benen naar huis konden.
Een orde van advocaten van een veel lager kaliber als Bram, lieden die graag rechtertje zouden worden...
Bij elkaar gezocht zooitje 'mensen' die Bram's tarieven kennende toch wat te zeuren hadden...
Geert had géén schuld aan het ten laste gelegde en moest toch schuldig verklaard worden.
Tja, Bram bonjourde de corrupte belang hebbende rechtertjes eruit, met een schop onder hun reedt!

Hendrikaatje | 22-04-13 | 23:07

@Iknowall

zo is het.

too much, too little, too late

legend in the law | 22-04-13 | 22:51

Dat domme gezeur, als zou Bram moeten boeten voor zijn rol als verdediger van Geert Wilders, moet nou echt eens afgelopen zijn. Wilders had helemaal geen verdediger nodig, want zelfs de aanklager vroeg om vrijspraak...... M.a.w. alles wat Bram in deze zaak te berde bracht, was overbodig...
Bram heeft zijn schorsing helemaal aan zichzelf te danken. Zijn arrogantie speelde hem duidelijk parten, dat zag hij zelf ook wel in, alleen veel te laat.

Iknowall | 22-04-13 | 22:32

Waarom weet ik niet, maar de enige conclusie die ik kan trekken uit alle onzinnige complottheorieën, is dat Bram kennelijk de nieuwe Pim is.

legend in the law | 22-04-13 | 22:25

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:36 |
Droevig en onbegrijpelijk!

lanexxx | 22-04-13 | 22:06

Dit schoffie is zwaar nalatig geweest,en heeft zijn verdiende loon ontvangen.

Torquemada | 22-04-13 | 21:52

De orde van advocaten wilde Brammetje pakken; toen ze daar ruchtbaarheid aan gaven, kwamen er de aasgier klanten, die gesteund door de orde wel verklaringen af wilden leggen.
Meen dat 1 ervan die Estelle hairy of zo was...

Hendrikaatje | 22-04-13 | 21:50

Deze advocaat heeft natuurlijk wel de rechterlijke macht (vriendjes van orde van advocaten) te kakken gezet in het Wilders proces...
Tja, nu willen ze hem op een vuile en achterbakse wijze straffen

Hendrikaatje | 22-04-13 | 21:49

Hoi aluhoedjes!

Als Bram zo goed is waarom laat die het dan knappen op een beetje scholing en een beetje degelijke administratie?

Het is net als te hard rijden. Als lang als het goed gaat is er niets mis mee. Tot je geflitst wordt. Dus betalen en een tijdje rustig aandoen.

Maar kennelijk is hij daar niet smart genoeg voor. Dan maar ander werk zoeken.

hangtiet met knoop | 22-04-13 | 21:46

Als je in NL een misdaad pleegt, mag je een paar weken schoffelen. Steek je daarentegen ongewenst je kop boven het maaiveld af, dan gaat die voorgoed er vanaf.

dr.andus | 22-04-13 | 21:23

wat die deed was niet netjes maar daarentegen als je de gevraagde stukken niet levert dan blijft er idd weinig over. Schandalig was dat die rechter of whatever het voorlas zonder in de richting van Bram te kijken en liepen daarna ook gelijk weg. ...
kut land

iter | 22-04-13 | 21:15

Ik als recht geaarde complotdenker mag nu hier natuurlijk niet veronderstellen dat dit alles heeft te maken met de krachten (nazi's = socialisten) die het meest machtig zijn en een schurft hekel hebben aan Wilders met zijn anti-EU gedachten. Misschien is dit alles wel van goddelijke hand geregeld, om Bram Moskowitz wakker te schudden en hem te leren nadenken over hoe verrot de wereld werkelijk is en wat ook zijn rol en die van de machtselite daarin is (geweest)..... De Nieuwe Wereld Orde ziet mensen zoals Bram liever gaan dan komen en zullen dan ook wel alles uit de kast hebben gehaald om 'iets' te vinden waarop hij kon worden afgerekend. Als iemand voor schut moet gaan, dan gaat ie gewoon, klaar!... Vind het voor hem als advocaat wel sneu dat hij moet stoppen, maar voor hem als mens zal dit een goede leerschool blijken, dit is een loutering, misschien dat hij nog veel goeds kan doen als hij zich eens bijvoorbeeld zou verdiepen in de zieke geest van onze door en door verrot zieke wereldlijers die geloven dat ze met satanische precisie ons moeten vertellen wat wij wel en niet mogen denken en doen of hoe wij hebben te leven volgens hun idiote regels en wetten..... Welcome in the real world!!

Megalomaantje | 22-04-13 | 20:20

Na het ontslag van PVV-kamerlid Lilian Helder bij advocatenkantoor Houben & Van Dijck in 2010 en de mislukte poging om Wilders te veroordelen, dan nu toch eindelijk het eerste officiële PVV-gerelateerde Berufsverbot vanuit het juridische bastion.

WirMachenMusik | 22-04-13 | 20:05

Wat ik ook raar vind is hoe BM met zijn onzinverhalen wegkomt bij RTL Boulevard en andere versalggevers. leest dan niemand van die journalisten de stukken van de beschuldigingen tegen hem? Die waren ernstig.Het is verbazingwekkend hoe BM het onschuldige slachtoffer weet te spelen en maar blijft ontkennen. Had hij zijn fouten echt erkend dan was het nooit zo ver gekomen. Hij is geschrapt omdat hij voor zichzelf alles ontkende. PS Ik ben niet tegen BM. Ik mag hem graag maar had beter mij als advocaat kunnen nemen ipv een voormalige ondergeschikte.

jodidor | 22-04-13 | 19:53

Bram blijft gewoon zijn mr-titel behouden. Op welke school hebben jullie gezeten?

jodidor | 22-04-13 | 19:50

vanhetvarken | 22-04-13 | 19:30

ja een revolutionair in de dop moet eerst tot op de grond toe afgebroken zijn.

Van Roden Den Drons | 22-04-13 | 19:50

Mosko wordt minister van justitie in het eerste kabinet Wilders.
Ik denk binnen 12 maanden.

reageerbuis | 22-04-13 | 19:49

Het geeft wel aan hoe rot Nederland is. De beste advocaat van Nederland mag geen advocaat zijn. Maar ondertussen blijven er wel mensen als Spong zitten.. of kijk anders eens naar dat Wilders-proces. Daar was een goede advocaat en dat was Bram, die andere ware echt een stelletje malloten die ik nog niet als advocaat zou willen als ik ervoor werd betaald. Daarbij, mag ik zelf niet bepalen wie mij verdedigt?

DerUnterMensch | 22-04-13 | 19:43

Perhaps they have awoken a giant.....

vanhetvarken | 22-04-13 | 19:30

pinda | 22-04-13 | 19:21
Het Koningslied!
Sadist.

raquelita | 22-04-13 | 19:24

@Grote stamper | 22-04-13 | 16:58
Nee, ik denk toch ook dat the right to remain silent erin moet blijven. Bovendien.... wat wou je doen als iemand gewoon niets zegt? Aan het praten krijgen met het Koningslied?

pinda | 22-04-13 | 19:21

@Feynman: Complimenten!

eastender | 22-04-13 | 19:21

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 19:10
Dank. Ik voel me vereerd. Droeftoeter.

raquelita | 22-04-13 | 19:12

raquelita | 22-04-13 | 18:57 | + 1 -
"Waarom kan ik je maar één keer minnen?"
.
Huh, begrijp ik niet? Ik heb je net vijf minnen gegeven, bij elk postje een. Niet zo moeilijk.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 19:10

raquelita | 22-04-13 | 17:11 | + 0 -
"Doet GS nou serieus 'een jodenstreek' schrijven?
Van Rossem, had je niet een beetje teveel MaMiBo op toen je dit schreef?"
.
Uhh, is het persoonlijk raquelita?
.
Plaszak, desmoulins en nu dus raquelita.
.
Even goed onthouden waarde mede-Nederlanders, genoemde mensen mogen op geen enkele manier een veeg uit de pan krijgen, ze zijn nmlk heilig. Goed onthouden hoor!

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 19:08

raquelita | 22-04-13 | 18:58
Wilders moet in afzondering gehouden worden omdat anders zijn hoofd er af gesneden wordt en Moskovich wordt brodeloos gemaakt, zonder redenen die dat dekken, dat roept wat emotie los van mensen die niet zo hoog staan met de rode elite en het beschimpen van de rode elite roept wat emoties los bij de door hen begunstigden. C'est tout.

vanhetvarken | 22-04-13 | 19:07

@raquelita | 22-04-13 | 18:58
Dan ga je toch ergens anders LEZEN, muts

Martin_rsd | 22-04-13 | 19:03

Ah, hier hebben we al iets. Moszkowicz kan misschien alsnog (levenslange) schorsing aanvragen om onderstaande:

dwin de Roy van Zuydewijn laat in een reactie aan ThePostOnline weten: “Het is een unicum in de Nederlandse rechtsgeschiedenis dat het Hof van Discipline een klacht tegen een deken – de Amsterdamse deken zelfs – volledig gegrond heeft verklaard. Ik heb geen schorsing of iets dergelijks geëist jegens Kemper. Ik heb slechts verzocht dat het Hof het met mij eens is dat Kemper de grenzen van het betamelijke zwaar heeft overschreden door met de roddelpers in zee te gaan. Dit om de publieke opinie over de leugens van collectieve belastingheffing te doen keren.”

Martin_rsd | 22-04-13 | 19:02

Mooi. Kan die de hele dag dansen met zijn grote vrind Desi!!

Ohm | 22-04-13 | 19:00

Ik voel me een beetje ziek worden van sommige reacties hier. Terwijl fan ben noch van Wilders, noch van Mosko...

raquelita | 22-04-13 | 18:58

Laten we die KEMPER eens onderzoeken, en alle shit die we kunnen vinden eens op het web zetten....
Zat ie ook in het complot tegen arabist Hans Jansen van Schalken ofzo..... Wat kunnen we vinden over KEMPER...

Martin_rsd | 22-04-13 | 18:58

La Vie En Rose | 22-04-13 | 18:54

Ik ga voor het eerst NIET PER ONGELUK naar RTL Boulevard kijken, erg wel eigenlijk.

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:57

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:36 | + -1 -
Waarom kan ik je maar één keer minnen?
En heb ik iets gemist, is het nationale antisemitismedag vandaag?

raquelita | 22-04-13 | 18:57

Professor Roeptoeter is ook weer aanwezig met zijn gejank over Wilders.

Lekker laten roeptoeteren. Die neemt toch niemand serieus.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 18:56

Eindelijk hebben ze die charlatan er met een flinke schop onder zijn hol uitgeknikkerd. De schaamteloosheid waarmee hij met zijn ijdelheid en corruptie koketteerde heeft hem uiteindelijk de kop gekost. Een schande voor de beroepsgroep.

mindless | 22-04-13 | 18:54

@dionysos de derde | 22-04-13 | 18:29
U bent vast geen echte nieuweling hier. Uw retoriek komt mij heel erg bekend voor.
'
Enfin, Bram heeft fouten gemaakt, dat kan niemand ontkennen. En daarop hebben ze hem gepakt, iets wat hij nooit had verwacht.

Dat hieraan een berg rancune vanwege het Wildersproces bij zijn opponenten aan ten grondslag ligt, staat m.i. buiten kijf, maar daar koopt Bram niks voor. Dat valt nl niet te bewijzen.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 18:54

Zijn verdediging van Wilders heeft met deze 'schrapping van het tableau' geen ene ruft te maken.
Zure Sigaar | 22-04-13 | 18:02

Natuurlijk niet, het was omdat hij een Jood is uiteraard....

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:48

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:36
Verhelderend, dat wel. Ik zal mij verder afzijdig houden van reacties, dat ook.

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:40

medewerker van het bureau jeugdzorg te hebben uitgelaten.
Feynman | 22-04-13 | 16:24 | | Reageer+ | 1

Ja die hebben de status van Majesteit en zijn onschendbaar.

LostSandWich | 22-04-13 | 18:36

www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/artic...
.
Wilders heeft niets met het behoud van Nederland, waarom zou hij met zijn deels joodse achtergrond? En zijn joodse vrouwtje uit Hongarije. Wilders wil de Islam uit de moslim hoofden trekken en dan zijn ze acceptabel:
.
"Als zij (de moslims, JJdR) zich zouden kunnen bevrijden van het juk van de islam, als ze ermee op zouden houden Mohammed als rolmodel te zien, als ze zich los zouden kunnen maken van de haatdragende Koran, dan zouden ze in staat zijn geweldige dingen te realiseren (p. 212).'"
.
Wilders heeft niets met de kaaskoppen, want Wilders is 'antiracist'. Wilders heeft ook toegegeven eigenlijk een hekel te hebben aan Duitsers, uiteraard vanwege het oorlogsverleden. Wilders is geen Nederlandse nationalist, dat kan hij ook niet zijn. Wilders is er eentje van de Nieuwe Wereldorde, al doet hij net alsof dat niet zo is. Wilders heeft veel liever Amerika dan Europa, want in Amerika zijn de joden dominant... en dat heeft Wilders graag. Daar krijgt hij zijn vage financiering van, loopt hij weg met Dershowitz en Pamela Geller en de rest van de (joodse) neocons. Wilders komt altijd aanzetten met joods-christelijke beschaving (altijd joods voorop), een oximoron, een luchtkasteel.
.
Itt Wilders heb ik geen problemen met Nederlanders, zelfs niet met moslims en joden, zolang ze maar zo veel mogelijk in Arabie (moslims), c.q. Israel (joden) zitten. Wilders vindt de Islam kwaadaardig en demoniseert het. Mij boeit die hele Islam me van geen meter, vindt ze noch goed noch slecht, maar gewoon stomvervelend en zou graag willen dat ze ophoepelen. Want dit is ons land. Ik voel me ook niet thuis is een straat die wordt gedomineerd door seculiere ex-moslims of negers. Volgens Wilders is dat racistisch en is hij blij dat hij niet zo is. Mij boeien al die woordjes niet.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:36

Feynman | 22-04-13 | 18:18

No cure no pay, mag niet van de advocaten vakbond(deken), vanwege het ontstaan van ongewenste prijsdrukkende concurrentie.

Vaste prijzen afspreken mag ook al niet.

Wat nu te doen bij een verdachte die zich wenst te laten verdedigen, maar slechts nog de beschikking heeft over bijv. 20.000 euro, maar niet in aanmerking komt voor een toevoeging ? In een zaak die mogelijkerwijs veel uren gaat kosten ? Dat is toch een idiote spagaat voor een zelfstandige advocaat.

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:33

tis een groot verlies, iemand met zoveel kennis, zo aan de kant zetten.
Doen wij dit met rutte en de rest in DH ook ? nee he.
*aluhoedjeopdoet*

Klopt helemaal niets van. Het resultaat van kleinzielige geesten die handelden vanuit afgunstige wraakzuchtige motieven en valse en lage haat.
Bram ik wens je veel succes. Zolang jouw geweten zuiver is en het geweten van de anderen in deze kwestie niet, wegens verkeerde en afgunstige drijfveren, ben jij de winnaar en zijn zij de verliezers.
De wraak en afgunst van de kleinzieligen zal hen nooit het genoegen geven van hoe het is een waarlijk groot man en winnaar te zijn. Wat zij ook doen. Zelfs jouw uit je ambt zetten zal daar niets aan veranderen.

dionysos de derde | 22-04-13 | 18:29

Kemker heeft, na een tuchtzaak tegen zichzelf én na 5 jaar de Roy van Zuydewijn stalken en bakzeil halen, nog 1 mogelijkheid gezien om een wit voetje te halen bij HM: Moszko aanpakken. Wilders verdedigen is niet volgens de policor cq de moderne inquisitie. Wie wil aanvoeren dat hij er een potje van heeft gemaakt, die dient zich te realiseren dat rechterlijke dwalingen, meineed, corruptie, pedoseks en kinderporno onder rechters en OM en advocaten alleen dan tot sancties leiden als er persoonlijke vendetta's mee kunnen worden beslecht.

eastender | 22-04-13 | 18:28

Ik zeg pollitiek the dutch Berlusconi.....

lidlbier | 22-04-13 | 18:19

Even een resumé. 29 PO punten kosten gemiddeld 6 x 695 euro ex btw. Maakt 4170 euro.

Zaak 6612 - gaat om hooguit 26257,56. Klant wil graag per uur afrekenen, Bram is van mening dat er een vaste prijs is afgesproken. Vaste prijzen afspreken in plaats van uurtje factuurtje met je advocaat bestaat volgens de Raad en Hof niet en wordt niet gezien als "serieuze betwisting".
Zaak 6613 - gaat om hooguit 7992,52. Ook hier een zaak waar eerst een vaste prijs is afgesproken en later, als de zaak mee blijkt te vallen de klager TOCH wil afrekenen op uur basis.
Zaak 6614 - gaat om hooguit 24000. Hier moeten nog daadwerkelijk gemaakte uren vanaf. 9000 is niet door klager betaald, maar door een rechtspersoon.
Zaak 6615 - gaat om hooguit 2862,10. Mondeling zou toegezegd zijn dat Bram alles zelf ging doen, is voor driekwart waargenomen door een kantoorgenoot.
Zaak 6616 - gaat om hooguit 29177,16. Bram had een zaak aangenomen op basis van toevoeging in 2005. Pas na een hoger beroep en cassatie bij de Hoge Raad volgt na bijna zes jaar toch vrijspraak. Omdat de toevoeging in 2005 niet tijdig of juist is aangevraagd betaald de raad voor de rechtsbijstand slecht 540 euro uit voor ZES jaar procederen.

Samengevat gaat de hele discussie over maximaal 95000 euro, drie jaarverslagen, dertig uur passief onderwijs zonder prestatieverplichtingen en een principe kwestie over praten over de gelden van klanten.

Het komt me heel vreemd over dat Bram niet een ton kan lenen en een week kan borrelen (tm Hiddema, de addergebroed advocaat die ooit twee weken vakantie kreeg van dezelfde raad.) Contante betalingen die via een katvanger of geldmuil toch bancair het kantoor binnenkomen. Er zitten geen onoplosbare problemen tussen.

Graag had ik aardig wat vuile was gezien in de vonnissen, maar het bevatte helaas niets nieuws.

Feynman | 22-04-13 | 18:18

"Erg warrig, probeer het nog eens."
.
Langzaam... waar is de nederlandse vlag in de PVV-kamer?
Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:04

ROFLOL

Intrigerend korte uitleg, te kort, nu nog even aangeven wat het ontbreken van de NL vlag op een locatie te maken heeft met wat God mag weten wat.

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:16

@Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:04 |
Dat is algemeen bekend........

Hobbykip | 22-04-13 | 18:11

Jan-NL | 22-04-13 | 17:54
U bent, stel ik mij zo voor, kleuterleid(st)er en u wordt ontslagen vanwege het verkeerd invullen van uw belasting formulier en/of het volgens uw buurvrouw vinden van het teveel rekenen voor het op eenmalig op haar kind passen, zou dat terecht zijn ?

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:11

Jan-NL | 22-04-13 | 17:54 |

Straffen ja... maar dit is geen straffen meer maar iemand willens en wetens kapot maken vanwege wat tuchtrechtelijke fouten waar verder geen enkel strafbaar feit is geconstateerd.

Wanneer er moordenaars en criminelen na een bepaalde tijd weer mogen functioneren in de maatschappij en mr.Moszkowicz levenslang z'n beroep niet meer mag uitoefenen dan is dat disproportioneel en bevestigd alleen maar mijn gedachten dat ze gewoon voor altijd van hem af wouden omdat hij 'lastig' is. Nu hadden ze de kans en die hebben ze met beide handen gegrepen.

loverlover1 | 22-04-13 | 18:06

"Erg warrig, probeer het nog eens."
.
Langzaam... waar is de nederlandse vlag in de PVV-kamer?

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 18:04

Geert Wilders:
Geroyeerd of niet, Bram Moszkowicz is voor mij de beste advocaat van Nederland!

dubbeljoe | 22-04-13 | 18:03

Goh, je zou denken dat er een verband is met de zaak Wilders.
neemjemoederindemali | 22-04-13 | 15:56 |

Nadat hij de stok van een rechter brak die Wilders wilde slaan,
Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:09 |

De wraak van het establishment voor het verdedigen van Wilders
Bokito ergo sum | 22-04-13 | 16:16 |

... en zo nog wat reacties waarin een relatie met de verdediging van Wilders wordt verondersteld.
Agguttugut, onze Wilders-adepten zijn plots wakker geworden. Alsof hun Grote Blonde Leider de spil is waaromheen dit land en dan vooral de magistratuur draait.
Lamenielachen en laten we het vooral niet ingewikkelder maken dan het niet is! De wereld zit al gecompliceerd genoeg in elkaar.
Moskowics heeft zich eenvoudigweg niet gehouden aan de eisen die zijn beroepsgroep aan hem en aan al die andere mindere pleitgoden stelt. Ook een ernstige waarschuwing heeft Bram hooghartig in de wind geslagen en daarvan mag hij nu de zure vruchten plukken.
Zijn verdediging van Wilders heeft met deze 'schrapping van het tableau' geen ene ruft te maken.

Zure Sigaar | 22-04-13 | 18:02

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 17:51
Erg warrig, probeer het nog eens.

vanhetvarken | 22-04-13 | 18:01

in de telegraaf.nl een hele BM-fanclub reacties , van mensen welke toegestaan vinden dat iemand zich niet aan de regels houdt. Bram is geen god. Terecht bestraft . Zo moeilijk te snappen???

Jan-NL | 22-04-13 | 17:54

Moskofiets was de strafpleiter van Wilders, dus kan hij geen kwaad meer doen bij de meerderheid van de GS-gemeente. In mijn ogen is hij een ordinaire oplichter en valt het me mee dat de Nederlandse rechterlijke macht toch nog niet zo wordt aangestuurd door De Lobby als bv in de VS. Mooi zo, bis auf niemals Wiedersehen. Hij heeft waarschuwingen genoeg gehad. Dit heeft niets te maken met Wilders, die al in politiek Den Haag werd omarmd, zeker door de VVD en in mindere mate door het CDA. Uiteindelijk was het Wilders die het kabinet liet struikelen, niet VVD/CDA. Maar de gemiddelde GS-poster is verworden van Fortuynist tot neocon. De eerste had een nederlands vlaggetje, de tweede een israelische.
.
Foto kamer PVV-fraktie:
img820.imageshack.us/img820/403/fracti...
.
En zo laat rechts Nederland zich verleiden tot een ideologische strijd tegen de Islam (met als doel immigratie van moslim-lites weer mogelijk te maken, want we zijn geen racist, oh nee), ipv te strijden tegen massa-immigratie. Want het Nederlandse volk moet kapot, daarover zijn de grachten-gordel en de GS-poster het grondig eens.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 22-04-13 | 17:51

@ongelovigehond | 22-04-13 | 17:41 |
Dat geloof je toch niet écht?
Ze hebben Mosko genaaid en elk mogelijk incident hebben ze daarvoor erbij gesleept om dat te bewerkstelligen.

Hobbykip | 22-04-13 | 17:48

Diep triest deze charade. Sterkte Bram.

paridae | 22-04-13 | 17:48

ongelovigehond | 22-04-13 | 17:40
Uiteraard begrijpt u het niet. Aan de hand van het minste comptabele minieme verschil kan de belastingdienst een idiote aantijging construeren.

Probeer eerst eens voor de IB aangifteplichtig te worden zou ik zeggen.

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:46

Hanz Ziezo | 22-04-13 | 17:28 | + 0 -
Aangezien 2009 wel is opgesteld, maar nog niet is goedgekeurd is er waarschijnlijk geen accountant beschikbaar die zijn vingers er aan wil branden. 2010 en 2011 opstellen, terwijl je geen goedgekeurde eindbalans over 2009 hebt, is ook een uitdaging.

In geen van de vijf vonnissen van de vijf klagers komt een beetje inhoudelijke behandeling naar boven. Bram had een hoop ellende kunnen voorkomen door klanten een opdrachtbevestiging te geven waarin hij NIET garandeert zelf te komen én aangeeft de zaak niet op basis van een toevoeging aangenomen te hebben. Dat dat al gemeld wordt op de website en de algemene gedeponeerde voorwaarden wordt geeneens besproken.

Feynman | 22-04-13 | 17:45

Is een politiek besluit geweest via de bevriendelijke rechter...

duitse herder | 22-04-13 | 17:45

Griezelig hoe snel je van top advocaat kan verworden tot een flop advocaat.
Gelukkig heeft hij ons vocabulaire opgeleukt met abject en infaam.
Dat gaan we nog heel vaak horen!

Frankasd | 22-04-13 | 17:44

@Hobbykip | 22-04-13 | 17:35: er wordt een oplichter kapot gemaakt, en zo hoort het ook.

ongelovigehond | 22-04-13 | 17:41

Hij kan altijd nog wethouder in Meerssen worden.

Nogood Boyo | 22-04-13 | 17:41

@vanhetvarken | 22-04-13 | 17:35: het op tijd inleveren van de jaarrekening valt niet onder "idiote aantijgingen".

ongelovigehond | 22-04-13 | 17:40

Nee. Het bevreemdt mij dat éénoog als arendsoog wordt aangemerkt.
Red mij niet | 22-04-13 | 17:34

Wordplay swordplay, bravo. Goed dan anders. Velen believen in de strijd tegen een totaal verrotte incompetente kliek, de eenzame Don Quichot.

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:40

Kapot gemaakt ......... belachelijk dat dit hier in Nederland gebeurd.

Hobbykip | 22-04-13 | 17:35

Hanz Ziezo | 22-04-13 | 17:28
U heeft nog nooit met de belastingdienst een meningsverschil gehad, dat is duidelijk. Vanwege omgekeerd bewijsrecht bij belastingzaken, mag de belastinginspecteur alles gebruiken om de meest idiote aantijgingen te maken en moet de belastingplichtige het tegendeel maar bewijzen. De wat slimmere belastingplichtige, draagt dan zo mogelijk helemaal niets aan aanwijzingen meer aan.

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:35

Het bevreemdt u kennelijk, dat veel mensen in het land der blinden (Rechterlijke macht) eenoog als koning believen ?

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:20 |

Nee. Het bevreemdt mij dat éénoog als arendsoog wordt aangemerkt.

Red mij niet | 22-04-13 | 17:34

Wat zou er achter zitten dat hij - ten koste van een levenslange verbanning - zijn jaarrekeningen niet wil deponeren. Daar moet een hele goede ( kwalijke ) reden voor zijn.

Hanz Ziezo | 22-04-13 | 17:28

Feynman | 22-04-13 | 17:14
Tijdens een forse aanvaring met de belastingdienst, tegelijkertijd opening van zaken op een andere manier moeten geven, was natuurlijk onderdeel van Barbertje moet hangen. Bram moest vechten met de handen op de rug gebonden.

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:23

heb je het schoeisel gezien van de deken KEMPER tijdens een interview met POWnieuws?
lichte vrouwelijke schoentjes! en dat is deken
verwijfde/verwende/kereltjes

frenchy | 22-04-13 | 17:22

Het is abject en infaam.

Mazzeltov | 22-04-13 | 17:20

Red mij niet | 22-04-13 | 17:14
Het bevreemdt u kennelijk, dat veel mensen in het land der blinden (Rechterlijke macht) eenoog als koning believen ?

vanhetvarken | 22-04-13 | 17:20

De eerste klacht van een cliënt over niet terugbetaalden gelden eindigt NIET in een conclusie van het hof welk bedrag wanneer moet gaan worden terugbetaald. www.hofvandiscipline.nl/admin_assets/c... Als iemand succesvol klaagt, verwacht je toch minimaal een opeisbare vordering mee te krijgen?

De verklaringen van twee mensen dat ze tot drie keer toe contant geld hebben afgegeven bij het kantoor worden geloofd, zonder dat het dossier enig bewijs laat zien hoe datzelfde contante geld eerder in het bezit bij diezelfde twee mensen is gekomen.

Feynman | 22-04-13 | 17:14

Waarom hoor ik toch overal dat Bram de beste advocaat is (c.q. was) van Nederland? Hoe komen mensen daar toch bij?
James St John Smythe | 22-04-13 | 17:04 | + -2 -

Bram for 'minister van justie' in het kabinet Wilders 2014.. en dan gelijk flink de bezem door die corrupte bende
(c)ZWITSUL | 22-04-13 | 17:05 |

Daarom dus, James.
Niet dat ik het begrijp, maar sommige mensen geven gewoon hun leven over aan een crimineel, vrijwillig.
Bram is god, en god kan over het water lopen. Iedereen die anders beweert is een fantast.

Red mij niet | 22-04-13 | 17:14

Doet GS nou serieus 'een jodenstreek' schrijven?
Van Rossem, had je niet een beetje teveel MaMiBo op toen je dit schreef?

raquelita | 22-04-13 | 17:11

ongelovigehond | 22-04-13 | 17:08
Grote stamper durft het eigenlijk niet toe te geven, maar het liefst ziet hij dat het bekende hekje vervangen wordt door een tafel, waarop je de verdachte terplekke kunt waterboarden.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 17:10

AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 16:57

Bedankt, ben hier tamelijk nieuw.
Zal deze droplul verder negeren.

deon | 22-04-13 | 17:09

@Grote stamper | 22-04-13 | 16:58 : ah, dus je vraag gewoon aan de verdacht: "ben je schuldig ?". Zo ja, dan straf. Als verdachte zwijgt of liegt, dan ook straf. Dus altijd straf, tenzij je kunt aantonen dat je onschuldig bent.

ongelovigehond | 22-04-13 | 17:08

James St John Smythe | 22-04-13 | 17:04
Dat zou ik ook niet weten. Een objectieve beschouwing van de door hem behaalde resultaten geven geen aanleing om dat te vermoeden. Ik vermoed dat het feit dat slechts aansprekende topcriminelen naar Bram gingen de mensen doen denken aan een topadvocaat.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 17:07

* justitie :)

(c)ZWITSUL | 22-04-13 | 17:06

Bram for 'minister van justie' in het kabinet Wilders 2014.. en dan gelijk flink de bezem door die corrupte bende

(c)ZWITSUL | 22-04-13 | 17:05

Waarom hoor ik toch overal dat Bram de beste advocaat is (c.q. was) van Nederland? Hoe komen mensen daar toch bij?

James St John Smythe | 22-04-13 | 17:04

www.hofvandiscipline.nl/admin_assets/c...
Voorts heeft verweerder in korte tijd een niet onaanzienlijk aantal opleidingspunten, te weten tenminste 26, behaald. Deze inhaalslag kan echter niet afdoen aan het feit dat verweerder gedurende een aantal jaren niet heeft voldaan aan deze voor een advocaat bestaande verplichting.

Tijdens de zitting van de raad miste hij er nog 55. Hij heeft in vier maanden dus bijna de helft ingehaald. Zijn huidige achterstand per februari 2013 bedraagt 29 punten. Zijn achterstand is opgebouwd in bizarre jaren zoals tijdens het unieke Wilders proces.

Feynman | 22-04-13 | 17:03

@gebrokenvleugel | 22-04-13 | 17:00

Jij bent al dronken?

--neus-- | 22-04-13 | 17:02

Moszkowicz kondigde aan half mei een persconferentie te zullen geven.
****
Bram trek open die beerput, helemaal ga de politiek in en je wordt Min.President, mijn stem heb je.

gebrokenvleugel | 22-04-13 | 17:00

witwas | 22-04-13 | 16:51 |
Na hoger beroep bleef de schikking over. De kleine man draait de bak in.

Watapatja | 22-04-13 | 16:59

@pinda

Ze zouden het bewust frustreren van waarheidsvinding strafbaar moeten stellen. Ik ben dan ook tegen het zwijgrecht. Als je niets gedaan hebt hoef je ook niet te zwijgen. Ben je onschuldig dan kan je gewoon blijven herhalen wat je wel gedaan hebt, niets! Wel moet er dan een limiet worden gesteld op de verhoorduur, anders blijven ze doorzagen op de verdachte.

Rest In Privacy | 22-04-13 | 16:58

@deon 16:49
Gewoon negeren joh. Die drol is al blij als iemand een reactie op zijn treurigheid achterlaat, doet bijna niemand namelijk hier. Ik stel voor dat jij hetzelfde doet. :)

AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 16:57

www.hofvandiscipline.nl/admin_assets/c...
"Uit het rapport van R. BV blijkt dat in de periode over de jaren 2003 tot en met 2011 in de praktijk van verweerder in Amsterdam vele malen en structureel contante ontvangsten niet zijn verantwoord. Het hof stelt vast dat van de daarin beschreven 58 cliënten er om en nabij 33 (uitsluitend) contante betalingen van (in totaal) € 15.000,- of meer hebben gedaan (of hebben laten doen). In de tweede onderzoeksperiode (2012) zijn 6 ongeoorloofde contante transacties gebleken." Blz 9

Dit betekend dat er over een periode van 8 jaar 33 contant betalende cliënten zijn geweest en in 2012 maar zes contante betalingen zijn geweest. Of Bram heeft bijna geen klanten gehad, of er wordt voornamelijk per bank betaald.

Het hof valt er vervolgens voornamelijk over dat Bram niet in zijn eigen administratie motiveert waarom hij contant geld accepteert. Kennelijk moet je per cliënt uitleggen dat hij in het verleden crimineel is geweest en geen rekening meer kan openen.

Feynman | 22-04-13 | 16:56

Pedante quast.

--neus-- | 22-04-13 | 16:56

Af der tier foen derfolg iz ongesjribn !sjtoep' oen 'tsie'.
.
Op de deur naar het succes leest men 'open' en 'dicht'.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:56

Eindelijk de handen vrij om lekker los te gaan.

Slappehap | 22-04-13 | 16:56

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:53
Inderdaad, een zielepoot.

deon | 22-04-13 | 16:55

deon 16;49
Wedden dat je nog pubert?
Hoe is het met je puistjes?
Leeg vat.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:53

Positief is natuurlijk wel, dat een van de best ingevoerde advocaten nu rücksichtslos volledige opening van zaken kan gaan geven over wat misstanden bij de 'heren'.

Sterker, om nog een bete broods in de media te verdienen, zal hij dat zo ongeveer wel moeten doen.

vanhetvarken | 22-04-13 | 16:53

Bram en Moos? Dan zijn broer Robert, of zit het toch in de genen?

Servus | 22-04-13 | 16:51

hoe moet dat nou met dick advocaat

harob | 22-04-13 | 16:51

v Rossem, lul niet zo slap, Mosko is en blijft Mr. in de rechten hoor !
Verder hoop ik dat Bram nu eens een boekje open gaat doen over zijn ervaringen met het OM, nu hij vrijuit kan spreken.

Mazzeltov | 22-04-13 | 16:51

Neem aan, dat Moszko genoeg gochme heeft om de RvD het juridische gras voor de voeten weg te maaien als-ie dat gewild had. 't Is me daarom niet duidelijk waarom-ie de boel zo uit de poot heeft laten gieren, je zou bijna gaan denken, dat-ie het erom gedaan heeft. Voor le-bon-dieu mag weten wat voor reden(en).

baba4oog | 22-04-13 | 16:51

Bram is ook onze familie advocaat, NOOIT enige klacht over gehad. Heeft ons perfect bijgestaan, evenals zijn vader.
Vraag me af of er nog juridische mogelijkheden bestaan waarmee hij deze waanzinnige buitenproportionele sanctie aan kan vechten.
Wens hem alle sterkte.

Logic | 22-04-13 | 16:50

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:46 |
Zielepoot !

deon | 22-04-13 | 16:49

Quote van de site van de orde van advocaten: "Bestaat er onduidelijkheid tussen u en uw advocaat? Of vindt u het lastig de zaak met hem te bespreken? Neem dan contact op met de zogeheten deken van de Orde van Advocaten in de regio waar uw advocaat werkt".
En wat nu als je er nu met de deken van de orde van advocaten niet uitkomt???
Moszkowocz was gedoemd al voordat het proces begon. Ik vraag me af wie er achter de schermen allemaal op Jan Loorbach in heeft zitten praten....

Rest In Privacy | 22-04-13 | 16:49

Als hij meer aandacht had besteed aan wat gewoon zijn werk is in plaats van met 'hoe krijg ik mijn plaat zo vaak mogelijk op tv?' was het misschien nog goed gekomen.

Turambar | 22-04-13 | 16:49

Voorwaardelijk was meer op z'n plaats geweest. Dit is wel een erg zware straf.
Was hij soms ook betrokken bij het koningslied?

2BOrNot2B | 22-04-13 | 16:48

@Synecdoche | 22-04-13 | 16:35
Het grappige is dat Mosko's pleitnota's door een briljante kantoorgenoot werden geschreven. En deze meneer was ook degene die de aanpak regisseerde. Mosko moest het van zijn onnavolgbare performance hebben.

18konijn | 22-04-13 | 16:48

De jaloerse advocaatjes (Hof van discipline) hebben wraak genomen op een collega. Niet te goed zijn in Nederland, want we maken je af !

deon | 22-04-13 | 16:48

A yid az er iz kloeg,iz er kloeg. Oen az er iz a nar, iz er a nar.
.
Als een jood goochem is, is hij góed goochem. Maar als hij gek is, is hij góed gek.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:47

Jammer dat de meeste reaguurders hier niet eens wat kritischer naar hun "Bram" kijken: afgezien van het showmanschap is het qua rechtskennis huilen met de pet geweest. En als je dan eens objectief kijkt wat Bram voor z'n klanten heeft bereikt is het over het algemeen veel te weinig tegen een veel te hoge prijs!! Helaas zijn de meeste mensen zo dom of wanhopig dat ze alleen maar op de naam moskofiets afgaan. Als ik een advocaat nodig zou hebben zou Moskofiets wel de allerlaatste zijn... nu helemaal natuurlijk!

WVB103 | 22-04-13 | 16:47

Iedereen die hier beweert dat het schrappen van Bram te maken heeft met zijn Wilders proces is niet goed wijs. Bram heeft zich gewoon niet herhaaldelijk en langdurig aan de voorschriften gehouden, meer niet.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 16:46

deon 16:42
Hou je veilig!
Inderdaad een schitterend lied, zo jammer dat er van die figuren zijn zoals jij, die het dan weer verpesten met hun negatieve commentaar.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:46

Het zat de rechtelijke macht(en hun vriendjes) niet lekker dat Brammetje,de rechterlijke macht te kijk zette tijdens het politieke proces tegen Geert Wilders.En sindsdien was Brammetje aangeschoten wild en kon je wachten wachten op zijn kaltstelling als advocaat zijnde.Man man man,wat een bananenrepubliek.

komtdatschot | 22-04-13 | 16:45

Ondanks dat de schrapping nu onherroepelijk is, de deken én Bram verzoeken om vernietiging van privé gegevens van cliënten.

"Verweerder heeft verzocht de stukken waarvan het hof geen kennis heeft genomen aan hem terug te zenden den wel deze te vernietigen. Het hof wijst dit verzoek af. Bedoelde stukken zijn tot het dossier gaan behoren en zullen op de gebruikelijke wijze worden bewaard. Verweerder mist belang bij terugzending of vernietiging hetgeen ook voor het vergelijkbare verzoek van de deken geldt."

Verweerder en deken hebben geen belang, CLIËNTEN hebben belang.

Feynman | 22-04-13 | 16:45

OK. Ik zat fout wat de verdachte betreft, die mag liegen zo veel en zo vaak hij/zij wilt. Beetje dom om (en de verdachte) toe te voegen.

Maar ik blijf er bij dat een advocaat niet mag liegen, laat staan dat hij het MOET om een goede advocaat te zijn.

Red mij niet | 22-04-13 | 16:45

Avort iz azoy vie fayl - beyde hobn groysse ayl.
.
Niets ijlt zo snel voort als een pijl en een woord.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:45

Van Rossem: Hoezo Moszko geen mr. meer? Het betekent gewoon dat je een rechtenstudie succesvol hebt afgerond. Dat verandert volgens mij niet.

Mubbenschonster | 22-04-13 | 16:45

Nou ja, dat wordt vast geen UWV voor Bram.

Bruno Alaska | 22-04-13 | 16:43

Tja, als je te lastig wordt zetten ze je buitenspel, net een bananenrepubliek hier....

Rest In Privacy | 22-04-13 | 16:43

A sjliemazl falt oyfn roekn oen tseklapt zich die noz.
.
Een sjlemiel valt op zijn rug en breekt zijn neus.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:42

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:39 |
Wat een zielig mens ben jij. Zeker liefhebber van het koningslied en Gordon etc.

deon | 22-04-13 | 16:42

neemjemoederindemali | 22-04-13 | 15:56

Iets te veel eer voor een zotkop.

Skunk57 | 22-04-13 | 16:42

Tijdens iedere rechtszaak Bram als getuige deskundige oproepen, en hem uren, uren aan het woord laten om het OM terug te pesten!!!
De Deken en alle medewerkers aanklagen voor alles wat je maar kunt vinden, enz.
Bram verzint vast wel iets.

Martin_rsd | 22-04-13 | 16:41

witwas | 22-04-13 | 16:38 |
Boven de ton wordt altijd geschikt, zie van der Valk, Mens, etc.

Watapatja | 22-04-13 | 16:41

Ik heb hem een keer op Nice Airport ontmoet. Sympathieke vent. Maar ja, dat staat los van z'n professie.

1+1 | 22-04-13 | 16:41

Weet je wie ook joodse advocaten ontsloeg?

Nee, die kan echt niet, toch?

rara | 22-04-13 | 16:40

De deken krijgt hier direct voor op zijn flikker.

"De door de deken in eerste aanleg aan de raad verstrekte gegevens waren tot personen herleidbaar, zonder dat ... de noodzaak daarvan is komen vast te staan."

Feynman | 22-04-13 | 16:40

Hoop dat ze mossie nog gaan berechten en als straf al zijn geld afpakken, als genoegdoening en compensatie voor de schade die hij in de maatschappij veroorzaakt heeft.
Dat zou die crimineel wel verdienen.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:39

www.hofvandiscipline.nl/admin_assets/c...
"Anders dan verweerder heeft betoogd, brengt het beroepsgeheim van de advocaat niet met zich mee dat hij niet gehouden zou zijn de deken inlichtingen te verstrekken en met hem te overleggen waar dat is voorgeschreven. Dit overleg zal vertrouwelijk plaatsvinden omdat ook de deken zijn beroepsgeheim heeft. Wel kan zich de situatie voordoen dat de deken aanleiding vindt naar aanleiding van het overleg een bezwaar aan de raad voor te leggen. De deken zal daarbij zijn eigen afweging hebben te maken in de uitoefening van die specifieke taak, die hij uit hoofde van – in dit geval de Vafi - heeft, ook al gaat het om cliëntgegevens van de advocaat die hem die gegevens heeft verstrekt. Het beroepsgeheim van de deken brengt met zich mee dat in die afweging de nodige terughoudendheid wordt betracht bij de beslissing om die informatie aan derden (in dit geval de tuchtrechter) te verstrekken, omdat daarmede het beroepsgeheim dat er toe strekt de vertrouwelijkheid van de door de cliënt verstrekte gegevens te bewaken, mogelijkerwijs moet wijken voor de plicht misstanden binnen de beroepsgroep tegen te gaan."

Het ambtsgeheim tussen advocaat en een individuele cliënt is dus gesneuveld.

Feynman | 22-04-13 | 16:39

Hij kan met zijn kennis heel wat mensen juridisch bijstaan tegen een leuke vergoeding. Dat kunnen ze hem toch niet verbieden.

WillemWordtWakker | 22-04-13 | 16:39

Als je de belasting zodanig oplicht dat je het opportuun acht een schikking te treffen voor 4 ton euri dan ben je wat mij betreft gewoon een boef. Sterker nog u en ik krijgen, bij het vermoeden van ontduiking vanaf 1 ton euri, de FIOD op bezoek en, bij voldoende bewijs, strafvervolging. Dan valt er niets te schikken, dan ga je gewoon de bak in.

witwas | 22-04-13 | 16:38

Wat een kutland zijn we toch en wat een talentvolle rechtspraak hebben we.
Dit is gewoon wraak nemen.
Bram, volhouden en terugvechten. Je bent super !!!

deon | 22-04-13 | 16:38

@Synecdoche | 22-04-13 | 16:35 |: 'iemand die pleitnota's schrijft en de aanpak regisseert maar niet in de rechtbank optreedt'
Misschien ligt daar nu nét zijn talent wel niet...

Simon de Danser | 22-04-13 | 16:37

A goeter yid darf niet keyn briev, a sjlechten yid helft niet keyn briev.
.
Een goede jood behoeft geen krans, een slechte jood helpt geen krans.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:37

Bertus en die andere plofkop en zn vrindjes hebben het voor elkaar.

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-13 | 16:37

Zaniker 16"33
Lul niet man, met je beste advocaat.
Je kent ook maar 1 advocaat en dan nog ook zeer oppervlakkig.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:36

Hij is en blijft dan gewoon mr. Dat kan hem niet worden afgepakt.
NiceGuysFinishLast | 22-04-13 | 15:58 | + 20
En niets staat in de weg om bij een ander kantoor juridisch medewerker te worden, iemand die pleitnota's schrijft en de aanpak regisseert maar niet in de rechtbank optreedt. Iets als de Engelse solicitor die het werk doet maar voor de rechter vertegenwoordigd wordt door zijn barrister. Levert veel minder op maar je kunt er goed van leven.

Synecdoche | 22-04-13 | 16:35

@La Vie En Rose | 22-04-13 | 16:32
Tja..
Is volkert onlangs niet vrijgelaten?

Slipsnifter | 22-04-13 | 16:34

En nu, Moszko-pluche?

panacee | 22-04-13 | 16:34

Dus nu is ie een "soort" Robert ... ?

nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Moszkowic...

Jammer, karaktermoord in überstijl, een van de besten en meest welbespraakte, hoorde hem graag ....!

Arbeitslose Nutte | 22-04-13 | 16:33

Bram, bedankt voor je inzet je kunt gaan, zoiets is het tog?

william7055 | 22-04-13 | 16:33

Bram was de beste advocaat van Nederland, vooral voor grote zaken. Onbegrijpelijk dat hij deelneemt aan die roddelrubriek van Alberta Verlinde.
Vanavond zal hij wel relaas doen bij Alberta, maar ik kan niet naar dat programma kijken zonder te kotsen, dus ik moet het hebben van Foknieuws of GS.

Zaniker | 22-04-13 | 16:33

@Eric Blair | 22-04-13 | 16:27
Dat zou een heel vreemde vraag aan de advocaat zijn. Afgezien daarvan zou het antwoord kunnen luiden: "Mijn cliënt stelt dat hij daar niet was." En hij zou daaraan toe kunnen voegen: "En er is geen enkel bewijs dat erop duidt dat hij daar geweest is."
Dat heeft dus niets met liegen te maken. De taak van een advocaat is veel meer procedureel en veel minder feitelijk dan u denkt.

18konijn | 22-04-13 | 16:33

Eigenlijk komt mossie best wel goed weg> de hele wereld belazerd en er nog een pak geld aan overhouden ook.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:33

Moskovies: mediageyle mafkees.

Zijn we daar straks (hopelijk) van verlost!!

Bye.... :-D

Jm | 22-04-13 | 16:32

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:24 |
Het is duidelijk dat je de praktijk van Moszcowicz niet kent. Je oordeelt op grond van je kennis uit de media. Het gros van de zaken haalt de media niet.

Moszcowicz was en is een van de strijders tegen het corrupte en incompetente zootje bij het OM en de rechters.

Watapatja | 22-04-13 | 16:32

Intussen trekt Jort Kelder nog een flesje open...

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:32

@Slipsnifter | 22-04-13 | 16:29
De volgende advocaat die nog het lef heeft om dat te doen moet gewoon zorgen dat ze hem nergens op kunnen pakken.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 16:32

@Van Dikhout | 22-04-13 | 16:31
De W van willekeur.

Slipsnifter | 22-04-13 | 16:32

Het land van de verschrikkelijke middelmaat is er dan toch in geslaagd om een van de beste strafpleiters van Nederland zijn ambt te ontnemen. Drink er maar een heerlijke borrel op want naar de kloten gaan we toch wel zelfs zonder Brammetje.

idopane | 22-04-13 | 16:32

Hoewel Bram best wat fouten heeft gemaakt is hij ook een van de weinige die zijn mond tegen de staat de Nederlanden durft open te trekken. Doofpotten en beerputten….. Dit is het resultaat daarvan, helaas.

colani | 22-04-13 | 16:32

Mooi opgerot kon dat ook maar met onze onschendbare rechters.

Veel Vaak | 22-04-13 | 16:32

Aan lieden voor hem die vergelijkbare vergrijpen hebben gepleegd, is dezelfde straf opgelegd. Bram heeft moeten constateren dat hij even gelijk is als zijn vakbroeders. En niet gelijker dan anderen. Dat vind ik dapper van de RvD, met name gelet op de (voordehandliggende) aluhoedjesteksten hierboven. Die claims over zijn expertiseniveau snap ik ook niet zo. En dat hij goede resultaten zou boeken voor zijn cliënten evenmin. Hij liet zijn cliënten (zelfs) in de steek. Belastingfraude vind ik dan nog tot daaraan toe, maar de belangen die je zijn toevertrouwd verkwanselen is onvergeeflijk.

atje | 22-04-13 | 16:31

De W van MoszkoWitz.

Van Dikhout | 22-04-13 | 16:31

Nu Bram trek de beerput maar open, beginnen met Demmink, Kalbsfleish en Erwin Lensink.

gebrokenvleugel | 22-04-13 | 16:30

Die meneer heeft een tweede agenda, 4 sure.

larie | 22-04-13 | 16:29

@La Vie En Rose | 22-04-13 | 16:27
De volgende advocaat zal zich wel 2 keer, wat zeg ik, 20 keer bedenken voordat hij in beroep gaat tegen de staat.
Komt dat ze even goed uit..

Slipsnifter | 22-04-13 | 16:29

terechte exit voor deze karakterloze gladjakkert, die zijn naam, welbespraaktheid en populariteit gewiekst gebruikte om zijn "clienten" van hun zuur verdiende/gestolen geld af te helpen! Als je een beetje leest hoe hij zijn praktijk runde, zou het een grof schandaal voor de hele advokatuur zijn geweest als hij niet uit dit beroep was gezet!

WVB103 | 22-04-13 | 16:29

Wellicht zal Bram een heel mooi boek gaan schrijven komende tijd, als het boek gepubliceerd wordt, ga ik het direct kopen. Persoonlijk denk ik dat in dit boek een paar hele mooie zaakjes van de democratie / politieke macht bevat.

ElMatadero | 22-04-13 | 16:28

Driewerf zonde. Elke beroepsgroep heeft onafhankelijke denkers nodig die de grenzen verkennen. Nu is alleen Theo Hiddema nog over. Sterkte @ Bramovitch

ole guapa | 22-04-13 | 16:28

Werktitel voor z'n nieuwe praatprg bij SBS6 :Kansloos, kansloos & kansloos.

Stortkoker | 22-04-13 | 16:28

(c)ZWITSUL | 22-04-13 | 16:25 Let maar op, dat is de Bassiehof van zondag a.s.

zeg maar jansen | 22-04-13 | 16:28

clown

olinda+ | 22-04-13 | 16:28

Red mij niet | 22-04-13 | 16:20
Ga je schoolgeld eens terughalen of kijk niet zoveel naar angelsaksische rechtbankseries.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 16:28

Volgende stap is dat 'ze' weer een paar koekwausen zo ver krijgen om aangifte te doen tegen Wilders als hij weer eens een uitspraak doet die daarvoor aanleiding geeft.
En dan komen Tom Schalken, Jan Moors, Gerard Spong en hun advoclowns weer onder hun stoeptegel vandaan.
En wie zal dan wilders nog willen verdedigen, als je weet dat het je carrière kost?

Cuyahoga | 22-04-13 | 16:28

Getalenteerd maar zonnekoningengedrag bracht hem ten
val

dirty dirk | 22-04-13 | 16:28

Jammer. Geen genade dus voor deze uitstekende en welbespraakte advocaat. De fouten die hij gemaakt heeft zijn hem zwaar aangerekend.

De geur van wraakneming vanwege het Wildersproces zal echter altijd blijven hangen.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 16:27

Red mij niet | 22-04-13 | 16:12 | 4

Groot verschil tussen wat 'mag' en de praktijk. Bovendien, de waarheid niet vertellen is evengoed liegen.
'Was uw client op dat tijdstip daar en daar?'
'Bij mijn wetenschap niet.' = liegen (als men beter weet)

Eric Blair | 22-04-13 | 16:27

Zo zie je maar weer, roei in dit land niet tegen de stroom in, want je komt aan de beurt.

Slipsnifter | 22-04-13 | 16:26

Net goed voor dat maffiamaatje.

Baby Rasta | 22-04-13 | 16:26

en zo hebben de advoclowns en andere tegenstanders van Wilders uiteindelijk aan het langste einde getrokken... Wat een krankzinnig land... Met een volkomen gestoorde rechtspraak maar dat is ook niet nieuw.

jan-lul-de-behanger | 22-04-13 | 16:26

De zoveelste karaktermoord, er zit ongetwijfeld de nodige rancune achter dit besluit. Een afrekening van de advocatuur door de advocatuur.

Desmoulins | 22-04-13 | 16:26

Het zou interessant zijn om de politieke voorkeuren van de leden van het hof te weten.

Boy Cot | 22-04-13 | 16:25

De ultieme wraak van de rechterlijke macht voor de vernedering die ze moesten slikken tijdens het Wildersproces.
Bewijs: Al deze foute dingen deed hij ook al voor het proces Wilders, maar toen was het dus niet laakbaar en strafbaar.

louperdeloup | 22-04-13 | 16:25

@Red mij niet | 22-04-13 | 16:20 : laat de tekst in het wetboek maar zien waarin dat staat. Je praat peop. Een verdachte mag zeker liegen, behalve in gevallen waarin dat uitdrukkelijk wordt verboden. Het is echter niet altijd slim om te liegen, want de uitspraken kunnen wel degelijk in de bewijsvoering worden meegenomen.

ongelovigehond | 22-04-13 | 16:25

Wat een zooitje maakte hij ervan. Na ja ach wat zal ik zeggen er komen per week 2000 werkelozen bij.

ikdenkwat | 22-04-13 | 16:25

Moet hij nu buiten slapen onder een deken ?

bob de boarder | 22-04-13 | 16:25

Hij was een goede advocaat. Jammer alleen dat ie zo veel voor de onderwereld werkte en vele criminelen op vormfouten wist vrij te krijgen. En zoals Fokke en Sukke al een keer zeiden in hun dagelijkse strip "Moskowits is geen maffiamaatje, Moskowits is de maffia"

Osdorpertje | 22-04-13 | 16:25

Een andere advocaat die vandaag om 10:00 al geschrapt is van het tableau kwam uit Oost Brabant. Ik citeer, omdat het mij niet lukt het in eigen woorden samen te vatten: "Verwijt zich onnodig grievend over een medewerker van het bureau jeugdzorg te hebben uitgelaten." Als u het net zoals mij moeilijk vindt om dit te geloven: www.hofvandiscipline.nl/site/06-Zittin...

Helaas zit "The Russian" op het strafbankje. Maar we zijn advocaten aan het opruimen vandaag.

Feynman | 22-04-13 | 16:24

Je niet aan de regels houden: fout. Beterschap beloven en daar vervolgens geen ene reedt van waarmaken: dubbel fout.

Compleet overbodige onzin om in hoger beroep te gaan als je je toch van god noch gebod iets aantrekt. Mosko heeft de ban over zichzelf afgeroepen. Hij gaat nu natuurlijk mekkeren want de hand in eigen boezem steken komt in het woordenboek van Bram niet voor. Hij vindt in al zijn hoogmoed dat ie boven de wet mag staan.

goedverstaander | 22-04-13 | 16:24

@Red mij niet | 22-04-13 | 16:20
Een verdachte staat nooit onder ede. Niet bij de politie en niet tijdens de terechtzitting. Een moordenaar mag dus straffeloos nee antwoorden op de vraag van de rechter of hij de daad gepleegd heeft (al heb je als bekennende verdachte een streepje voor, maar dat staat hier los van).

18konijn | 22-04-13 | 16:24

Mossie was er toch alleen maar voor criminelen en ander kansloos tuig.
Die dan ook een gigantisch honararium moesten ophoesten, wat zwart of gejat was.
Niks aan verloren, opzouten met die leugenachtige praatjesmaker, hij is te ver gegaan, heeft zijn hand overspeeld.
Next!

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:24

Tsja, iedereen moet bezuinigen, zelfs Brammetje.

Ook heeft hij veel mensen uit de pest pleuris geholpen door zeikende groeperingen, die alleen maar rechtzaken aan de broeken hingen van mensen omdat ze bleven doorzeiken, die uiteindelijk totaal geen gelijk hadden over de veroordeling van de mensen.

LangeTijdGeleden | 22-04-13 | 16:23

@Red mij niet | 22-04-13 | 16:20
Nouneehoor, je hebt ongelijk. Een verdachte staat niet onder ede.

pinda | 22-04-13 | 16:23

Hij kan terugkijken op een mooie loopbaan als advocaat.
Wie kan er nou zeggen dat hij Wilders én Eva Jinek gedaan heeft?

Cuyahoga | 22-04-13 | 16:23

Bram for president

thmascrown | 22-04-13 | 16:22

@Eric Blair | 22-04-13 | 16:08
Waarom zou je moeten liegen als je een moordenaar bijstaat? U hebt een verkeerd beeld van de rol van een advocaat.

18konijn | 22-04-13 | 16:21

Rechtsstaat Nederland, nu ook als paradox leverbaar!

rara | 22-04-13 | 16:21

Een verdachte mag gewoon liegen hoor... hij staat niet onder ede en mag wettelijk alles doen om zijn straf te ontlopen.
Een getuige.... DIE mag niet liegen.
pinda | 22-04-13 | 16:17 |

Flauwekul. Zeker waar het de rechtzaak betreft. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, dus mag weigeren een getuigenis/verklaring af te leggen. Maar besluit je dat tijdens de rechtzitting wel te doen, dan sta je gewoon onder ede. En kan je voor meineed vervolgt worden.

Red mij niet | 22-04-13 | 16:20

Twee kippen komen elkaar na jaren weer tegen, vraagt de ene kip aan de andere; "wat is er van jou jongens geworden eigenlijk?"

Nouw, zegt die ander kip; "de één is uitsmijter geworden, de andere advocaat"

lldbhnger | 22-04-13 | 16:20

Schandalig. Overduidelijk voorbeeld van het zuigen van onze rechtsspraak instituties.

vanhetvarken | 22-04-13 | 16:20

En nog steeds is het wachten op het online komen van het vonnis. Stelletje trage bejaarden bij het Hof van Discipline.

Bram is trouwens al bijna een week verdwenen van de familie website. Kennelijk is Bram eerder al geïnformeerd over het vonnis.

Feynman | 22-04-13 | 16:19

Heel erg jammer. Als er ééntje was die de rechterlijke dwalingen aan kon dan was het Bram Moskowitz wel.

Dit is een groot verlies voor hen die op zoek zijn naar gerechtigheid.

zeg maar jansen | 22-04-13 | 16:18

@Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:15
Politie kan ook best, maar het moet zijn politiek!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:18

Ik zeg complot voor zijn actie met Wilders * alu hoedje opzetten doet*

NoObmetPeeCee | 22-04-13 | 16:17

Heeft hij niet gedaan blijkbaar.
Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:13 |

Heeft hij aantoonbaar niet gedaan.

Red mij niet | 22-04-13 | 16:17

@Red mij niet | 22-04-13 | 16:12
Een verdachte mag gewoon liegen hoor... hij staat niet onder ede en mag wettelijk alles doen om zijn straf te ontlopen.
Een getuige.... DIE mag niet liegen.

pinda | 22-04-13 | 16:17

Hij had er geen klap aan gedaan, hahaha.
Over en uit. Mooi. Die man heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Is verslaafd aan bewondering en aandacht. Kortom kan dus zo bij de televisjie.

Amano | 22-04-13 | 16:16

Veroordeeld worden om naast Kwalbert te moeten blijven zitten. Noem het maar niets.

bottlebaby | 22-04-13 | 16:16

Hof van discipline neemt zaken die gebeurd zijn na februari niet mee in haar beslissing. Onderzoek gesloten ofzo. Zoals de beslissing van het OM om niet te vervolgen en de wel behaalde studiepunten.

Feynman | 22-04-13 | 16:16

De wraak van het establishment voor het verdedigen van Wilders

Bokito ergo sum | 22-04-13 | 16:16

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:13
Kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Eventjes voor de buhne je zaakjes op orde brengen zou voor de hand liggen en is toch wel het minste wat je zou verwachten als je je carriere wilt voortzetten.

BedrijfsTijgerT | 22-04-13 | 16:16

Dan maar de politie in om samen met Wilders die rechtstaat weer in het gareel te krijgen!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:15

De VrijMiBo wordt deze week wat eerder gehouden op de rechtbank in Amsterdam.

CoffeePatch | 22-04-13 | 16:15

@BedrijfsTijgerT | 22-04-13 | 16:12
U bedoelt: de wettelijke regels zouden voor Bram niet moeten gelden? Want die heeft hij openlijk aan zijn juchtlederen laars gelapt!

18konijn | 22-04-13 | 16:15

Aaaaaaaand he's gone

Camoth | 22-04-13 | 16:15

We nemen afscheid van een gentleman boef. Net als hun vader deugen de Mosco's voor geen meter.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 16:14

Hij is nog wel .mr, alleen geen advocaat meer.

dadoedieandersnooit | 22-04-13 | 16:14

Gelukkig mag hij wel naast die glimmende nicht blijven zitten bij Boulevard en alle nieuwste roddeltjes verklappen!

Blote Bertus 2000 | 22-04-13 | 16:14

Mijn favoriete tv-advokaat blijft toch Inez Weski

Getson | 22-04-13 | 16:13

@BedrijfsTijgerT | 22-04-13 | 16:12 | + 1 -
Er waren wel malversaties, hij kon zijn leven beteren. Heeft hij niet gedaan blijkbaar.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:13

Hoogmoed komt voor de val.

kneuterzak | 22-04-13 | 16:13

Tja..... lullig..... feit blijft dat ie gegokt heeft en kennelijk verloren. Grappige kerel, maar staat natuurlijk niet boven de wet. Ga om half 7 lekker afstemmen op uurtje 'ach en wee gejank' van RTL boulevard. Verheug me er nu al op.

Vroegkaal | 22-04-13 | 16:12

Bram: "nou, ik wou nog goede middag zeggen, wat gaan we nu doen?" die Bram toch. Keihard aan de zuip waarschijnlijk en dan Pownews presenteren!!

WhenShitHitsTheFan | 22-04-13 | 16:12

Een goede advocaat MOET goed kunnen liegen.
Eric Blair | 22-04-13 | 16:08 |

Nee. Een advocaat (net als een verdachte) mag niet liegen. Ze hoeven daarentegen niet de waarheid te vertellen. Dat zijn twee verschillende dingen.

Red mij niet | 22-04-13 | 16:12

F*ck! net niet gehoord!
En????

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:12

In naam der Koningin:
Hangen.
Kostte wat het kost.
Kom aan haar (multi-cultureel) Nederland en je kan je carriere en leven gedag zwaaien. Ook een waarschuwing voor toekomstige gevallen.

BedrijfsTijgerT | 22-04-13 | 16:12

Eerst zijn beffertje weg, nu zijn bef..

antagonist | 22-04-13 | 16:12

Rutger & Bram die PowNews presenteren, klinkt niet eens zo heel slecht.

Wc-kip | 22-04-13 | 16:11

Dag Bram!

bartjeb1989 | 22-04-13 | 16:11

Hij is de sigaar.... nou ja, eigen schuld....

Iknowall | 22-04-13 | 16:11

Jammer. Snap niet dat Mosko niet zijn leven in de tussentijd heeft gebeterd.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:11

Dag Bram.

fender05 | 22-04-13 | 16:11

Nou, wat gaan we doen?

breakingnews | 22-04-13 | 16:11

Kut, Nu zal hij in de media ons nog meer worden opgedrongen!

Francis Urquhart | 22-04-13 | 16:10

Aaaaaand he's gone

detweedereservebelg | 22-04-13 | 16:10

Oh nee zeg. Wat een ramp. Een van de beste advocaten ever, kapotgemaakt.

Not Muhammad | 22-04-13 | 16:10

Ai ia ia... klinkt nog slechter.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:10

Jammer Bram. Lekker naast Weensie voortaan.

Dept.X | 22-04-13 | 16:10

Balen.

breakingnews | 22-04-13 | 16:09

@neemjemoederindemali | 22-04-13 | 16:00
Als ze maar goed zoeken vinden ze altijd wel een stok om mee te slaan.
Nadat hij de stok van een rechter brak die Wilders wilde slaan, gingen ze pas echt goed op zoek naar een paar stokken voor deze kundige strafpleiter.

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:09

Ik denk dat Bram zijn toga maar beter kan optillen en flink gaat bukken.

Wc-kip | 22-04-13 | 16:09

Haha alles wordt verworpen, doei doei, bye bye, lekker Pownews presenteren!

GeenSteun | 22-04-13 | 16:09

Een goede advocaat MOET goed kunnen liegen. Dat is in feite hun hele vak. Hoe kun je anders een pedofiel of moordernaar bijstaan?
Helaas voor Brammetje M loog hij over de verkeerde dingen.

Eric Blair | 22-04-13 | 16:08

Klinkt niet goed.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:08

Opgerot staat netjes, oplichter!

antagonist | 22-04-13 | 16:07

Als ik het zo hoor is dit geen warm deken.

Dept.X | 22-04-13 | 16:07

hoogwaardigheids gevalletje

olinda+ | 22-04-13 | 16:07

Hoop voor hem dat hij vanmorgen stamppot op heeft.

NiCeY | 22-04-13 | 16:06

"Daar tegenover staat dat Nederland = tweedekansenland, dus alle moed is nog niet verloren."

Dit is al z'n tweede kans.

Voor mij heeft hij het verprutst nadat hij de Nijmegense scootermoordenaars zo goed als vrij wist te krijgen door ze te instrueren om vooral niet te zeggen wie er aan het stuur had gezeten. Dat was natuurlijk z'n goed recht en het is dan ook buitengewoon leuk als de tuchtraad, volledig in haar recht staand, deze man zijn toga afneemt op iets lulligs als 'niet voldoende bijscholing volgen'.

Red mij niet | 22-04-13 | 16:05

Sterkte ik hoop met je mee Mosco!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 16:05

Hilarisch. Een advocaat moet zijn beroepsgeheim doorbreken in de richting van de deken. De deken moet vervolgens zelf afwegen of hij zijn eigen beroepsgeheim ook doorbreken. Feitelijk is dus het beroepsgeheim van je strafpleiter DOOD.

Feynman | 22-04-13 | 16:04

Tweedekansenland? Alleen voor mensen die het geschonken vertrouwen hoogst waarschijnlijk nog een derde tot twinitigste keer zullen beschamen.

Godsammekraken | 22-04-13 | 16:04

Dat wordt vast ook een villaatje op Bonaire.
Kan die Herr Staal lekker gaan pesten.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 16:03

Nieuwe presentator van het Pownews, toch ?!

RugOp81 | 22-04-13 | 16:03

Go Bram!

Ik denk dat wij anti-EU reaguurders een goede strafrecht advocaat kunnen gebruiken.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 16:03

Moszkowicz vloog met zijn gevleugelde woorden te dicht bij de zon, net zoals Icarus en diens lot is ons allen bekend.

Simon de Danser | 22-04-13 | 16:02

Het is een boef, maar wel een sympathieke en dat kun je van de meeste boeven niet zeggen, noch van mensen die weliswaar geen boef zijn, maar toch ook weer wel, zoals de meeste politici en graaiers aan de top.

Dr.Zeldenrust | 22-04-13 | 16:02

Triest, Bram is 1 Vd beste strafpleiters van ons land. Zijn hele leven al bezig met strafrecht en dan er uit geknikkerd worden omdat je een paar cursusjes niet hebt gevolgd en contant geld hebt aangenomen.

Alsof contant geld ineens geen wettig betaalmiddel meer is. Dit land is knettergek.

neemjemoederindemali | 22-04-13 | 16:00

De prijs van het van de Olympus schieten van een rechterlijk stuk vuiligheid...

ZKH EénOog | 22-04-13 | 15:59

Brammetje moest koste wat het kost hangen.

Boy Cot | 22-04-13 | 15:59

Ik gun het deze man te blijven doen waar hij goed in is. Hij is welbespraakt en levert goed werk voor zijn cliënten.
De geld issues moeten niet worden opgeblazen, het doel heiligt de middelen soms.

ElMatadero | 22-04-13 | 15:59

Volgens zit je er een beetje naast Van Rossum. hij mag afhankelijk van de uitspraak eventueel geen advocaat meer zijn. Hij is en blijft dan gewoon mr. Dat kan hem niet worden afgepakt.

NiceGuysFinishLast | 22-04-13 | 15:58

" weggeyehudi't "

+1

Red mij niet | 22-04-13 | 15:58

Alle andere advocaten hebben natuurlijk een grote tering-hekel aan Bram omdat 'ie zoveel aandacht in media krijgt.

nielsjuuh23 | 22-04-13 | 15:58

Maar strijden tegen de staat blijft zijn leven. Gelukkig zijn er nog mensen die dat doen.

Watapatja | 22-04-13 | 15:58

Zou echt een schande zijn als iemand die vol voor zijn beroep gaat maar moeite heeft om het te combineren met de overweldigende mediaaandacht zo geschorst wordt.

stipjes | 22-04-13 | 15:57

Goh, je zou denken dat er een verband is met de zaak Wilders.

neemjemoederindemali | 22-04-13 | 15:56

*er eventjes goed voor zitten gaat met feesthoedje op*

Wc-kip | 22-04-13 | 15:56

Hou je veilig Bram!

Parsons | 22-04-13 | 15:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken