Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREKEND. XX ZETELS VOOR DE PVV!

standaardplaatje100.jpgSpectaculaire ontwikkelingen in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De PVV is nu veruit de grootste partij van Nederland met XX zetels. Daarmee scoort de Partij voor de Vrijheid X zetels meer alsdan vorige week toen ze nog XX zetels [opzoeken-red] hadden. Regeringspartijen VVD en PvdA verliezen respectievelijk XX en XX zetels. Daarmee staat de coalitie op een historisch laag aantal van XX zetels. Ter vergelijk: vorige week was de tandem Rutte/Asscher nog 'goed' voor XX zetels [opzoeken-red]. PVV-leider Wilders laat via Twitter weten: "Fantastisch nieuws. XX zetels! Terwijl Mark "hips" Rutte in de kroeg zit, geeft Nederland aan genoeg te hebben van dit eurofiele fopkabinet, de vele lastenverzwaringen en gegraai uit de pensioenpotten." Het is overigens voor het eerst dat Wilders in meer dan XXX tekens twittert. [Uitzoeken hoe dat kan-red]. Het CDA krijgt er X zetels bij, en staat nu op XX zetels. Het - door slechte pers geplaagde - 50PLUS van Henk Krol levert weer in en komt nu op X zetels. GroenLinks is door het echec met het enkel glas op het partijbureau in Utrecht weer terug op X zetels, en ondanks het ballonnengedoe van Thieme handhaaft de PvdD zich op X zetels. De SP krijgt er X zetels bij, hetgeen vermoedelijk toe te wijzen valt aan het karaktervolle wegblijven van een deel van de fractie op XX april. De Hond peilt wekelijks onder XXX mensen, en elke zondag om XX uur hebben XX journalisten van XX kranten en websites weer iets om op te schrijven. [Boys. Topic staat klaar. Alleen nog even om XX uur de juiste cijfertjes -zie: @jaapjansen- inkloppen, dingen aanpassen en dan publishen. Er staat nu een random fotootje bij. Mag ook een andere. Enfin. Ik ben naar Bakkum. Laters.]

Reaguursels

Inloggen

hölzenbein | 15-04-13 | 14:59
In het gedoog akkoord heeft de PVV zeker zaken bereikt, doch die zijn door de Kunduz landverradersclub op de eerste dag al terug gedraaid.
Een voorbeeldje: De BTW op theater kaartjes...
Pechtold vond dat de grachtengordeldieren geen normaal BTW tarief kunnen betalen en draaide de BTW verhoging terug naar laag tarief (ja, dat voor eerste levensbehoeften).
De oudjes moesten dan maar een extra pyamadag krijgen...
Verder zou de PVV fors snijden in ontwikkelingssamenwerking €1,5 miljard en de gesubsidieerde goedmensen clubjes; Teruggedraait door Kunduz.
Alzo in al die allochtonen geld slurp clubs. Teruggedraait.
130 km/pu is gebleven op sommige snelwegen.
PVV wilde niet meewerken aan allerlei lasten verzwaringen die de VVD en CDA wilden doorvoeren, veel hoger dan afgesproken in het gedoog akkoord en Geert kapte; terecht!
Geert kon dit niet aan z'n kiezers verkopen.
CDA en VVD blèrden heel hard dat Geert wegliep, en de media, als altijd anti PVV, heulden mee...
Ok, U weet dat de Kunduz club in 2 dagen de 'bezuinigingen' wat alleen maar lasten verzwaringen inhield er door dramde en uit wraakl op de PVV al het reedfs bereikte terug draaiden.
Ook drukten ze de ratificatie van het ESM gedrocht er nog even door.
Kijk deze link eens: www.youtube.com/watch?v=1GaH2MqXfxM
Geert Wilders heeft hiertegen een rechtszaak aangespannen, op eigen kosten, doch verloren...
Non-Issue ????

Hendrikaatje | 15-04-13 | 18:06

Hendrikaatje | 14-04-13 | 23:33
Noem eens precies wat de pvv bereikt heeft en wat weer teruggedraaid werd. Kom eens met wat feiten. Volgens mij waren het gedogers en maakten (als het hen uitkomt) wel of niet deel uit van onze regering. Dat is toch raar. Ze kunnen benoemen blijven wat ze willen maar niemand gaat meer in zee met de pvv sekte dus zullen ze nooit iets bereiken. Ja de sgp maar die hebben net als de pvv hetzelfde middeleeuwse gedachtengoed en dat wordt door de meerderheid niet meer geaccepteerd. Dus. Geen kans...

hölzenbein | 15-04-13 | 14:59

hölzenbein | 14-04-13 | 22:24
Alles wat de PVV bereikt had in de gedoog periode is door de Kunduz landverraders teruggedraaid...
In de oppositie valt er weinig te bereiken, doch de doelen blijven.
"Dus wat u wil."
M'n beste, ik wil niks, kan de zon in het water zien schijnen en zelfs toegeven als U iets goeds plempt;
zie 14-04-13 | 17:00

Hendrikaatje | 14-04-13 | 23:33

Hendrikaatje | 14-04-13 | 22:08 |
Ken het programma. Ze hebben niets voor elkaar behalve dan de bezopen dierenpolitie (die al niet meer bestaat volgens mij). Vandaar non-issue. Maar u trekt de hele context uit elkaar.

Dus wat u wil.

hölzenbein | 14-04-13 | 22:24

Ik schreef "Daarom is de pvv een non-issue partij, niet open voor samenwerking of dialoog....()"
non-issue is buitenlands... www.encyclo.nl/begrip/issue
Daarop heb ik U gevraagd het PVV verkiezingsprogramma te lezen, waar uit blijkt dat er issue zat is!
Ook nog: "Zo als de zaak er nu voorstaat is de PVV de enige partij die een levens/land reddende kant op wil..."
Verder over samenwerking met andere partijen: Deze politieke 'elite' tracht met alle mogelijke middelen de macht aan zich te houden.
Roepen boe en bah, onderbuik, laag opgeleid, tokkie enz.
Dit om de aandacht af te leiden van hun verraad en falen.
Ja, de PVV heult niet met die lieden mee en heeft een volstrekt ander program.
PVV is voor een vrij en onafhankelijk Nederland; iets waarin ook de SGP geloofd.
Hoop dat U het nu begrijpt.

Hendrikaatje | 14-04-13 | 22:08

Hendrikaatje | 14-04-13 | 19:48
Hoor ik in uw laatste zin dat u zich op uw te korte pikje getrapt voelt?

Ik schreef "Daarom is de pvv een non-issue partij, niet open voor samenwerking of dialoog....()"

U schreef dat ik geschreven had "U noemt onze vrijheid een 'non-issue"

Daarom bent u een lul, omdat u regelrecht liegt zoals men hier ziet. En rechtsmenschjes liegen en vloeken natuurlijk niet, of wel? Ow wacht...

hölzenbein | 14-04-13 | 20:59

hölzenbein | 14-04-13 | 17:03
Heb Uw woorden keurig gekopieerd en geplakt en zo'n beetje alles keurig weerlegd, 'terug leesbaar', om in Uw termen te blijven.
Gaarne zag ik van U de punten aangegeven waar ik onredelijk ben of geen waarheid spreek.
Gebruik van Uw minimale geslachtsdeel maakt op mij overigens geen positieve indruk...

Hendrikaatje | 14-04-13 | 19:48

BroodenSpelen | 14-04-13 | 18:32
Ja, wel leuk dat een reactie al aangaf (met argumenten) dat ze geen gelijk had.

"Ze had geen gelijk, ook nu niet: luister nog een goed naar haar argumenten. Ze gaf aan dat ze vond dat ze twee groepen niet met elkaar kan vergelijken. Nadat haar werd voorgehouden welk argument ze had kunnen gebruiken (namelijk, dat het verschillende delicten zijn die ervoor zorgen dat mensen ofwel een taakstraf of een gevangenisstraf krijgen) begon ze weer over appels en peren. Ze snapte er niets van."

hölzenbein | 14-04-13 | 19:12

Helder sprak in het bewuste Kamerdebat, maart 2011, over een onderzoek naar recidive. Daarin stond een volgens haar verkeerde vergelijking tussen daders die een werkstraf kregen opgelegd en daders die een gevangenisstraf hadden gekregen. Helder zei dat persoon A niet te vergelijken valt met persoon B, zoals dat onderzoek doet. Want een celstraf is nu eenmaal iets anders dan een werkstraf.
Lilian Helder is een advocaat die het strafrecht onder de knie heeft DAT weten de meeste niet maar zoals dikwijls wordt er door domoren PVVérs als tokkie's aangemerkt Ook al is SAMSOM er ook een van!

Elisa van 7041 | 14-04-13 | 18:38

Een beetje kinderachtige manier van Bad Pritt om de onbetrouwbare peilingsinstituten in de zeik te zetten. Wellicht zouden de reaguurders deze voorspellingen qua accuratesse wat meer met een korrel zout moeten nemen. Maar opiniepeilingen geven wel een rode draad aan en dat is dat verdomd weinig mensen op dit moment vertrouwen in dit kabinet (en uberhaubt in de politiek ) hebben. Die rode draad is voor mij belangrijker dan de wetenschap of de VVD of PVV een zeteltje meer/minder heeft deze week.

Schweinchen Dick | 14-04-13 | 18:36

Voor tenminste één PVV-ster is het een mooie dag. www.nrc.nl/nieuws/2013/04/06/lilian-he...
Ze kan een filmpje op youtube plaatsen:"SP Miep snapt niets van statistiek".

BroodenSpelen | 14-04-13 | 18:32

Hendrikaatje | 14-04-13 | 16:55
Reageert u nu met een kruiwagen nietszeggende tekst omdat u de door mij aangedragen feiten niet kunt weerleggen? Knap heur.

En uiteraard noem ik iemand een lul die iets in mijn schoenen probeert te schuiven terwijl ik iets heel anders (terug leesbaar) gezegd heb. Dat is proberen zijn gram te halen over de rug van anderen. Wat dat aangaat heb ik mij met lul nog redelijk terug gehouden.

hölzenbein | 14-04-13 | 17:03

hölzenbein | 14-04-13 | 16:50
Potverdriedubbeltjes!
100 punten voor deze plemp!
Ben het hier geheel met U eens!

Hendrikaatje | 14-04-13 | 17:00

hölzenbein | 14-04-13 | 15:58
"Wrong. Ik stem niet. En bovendien is de helft van wat je waselt onzin.'
Als U niet stemt; waar heeft U het dan over?
Kunt U me uitleggen welke helft 'wasel onzin is'?
De andere helft is dus wel correct.
'Sgp de vrouwenverachters. Ja mooi koppel zo dan. Mag je trots op zijn.'
SGP kiest ook voor vrijheid en het vrouwen probleempje is opgelost.
Bij de moslims helaas nog niet...
'Nee lul, niet onze vrijheid, de pvv is een non-issue partij. Daar had ik het over. Je wilt die sekte toch niet aan vrijheid koppelen. Ze hebben niet eens leden en op bijeenkomsten mag niemand binnen!'
De aanspreek titel die U gebruikt getuigd van een laag niveau uwerzijds.
Neem de moeite eens om het verkiezingsprogramma der PVV te lezen, tracht dan gelijk eens uit te vinden waar de letters 'PVV' voor staan.
Vrijheid dus op vele fronten...
Voor het laatste deel uwer plemp; Lees dat programma nog een keer, wellicht dat U het dan begrijpt...

Hendrikaatje | 14-04-13 | 16:55

Kan niet wachten op de massale uittocht van socialistisch gepeupel richting Cuba, Ecuador, Bolivia of een ander socialistische heilstaat. Zij kunnen natuurlijk niet leven in een land met de PVV in de regering. Daarbij zal een groot gedeelte vervolgt worden voor land verraad.

Boze massa | 14-04-13 | 16:53

kicktherabbit | 14-04-13 | 16:22
Zonder die babyboomers had jij niet eens de luxe die je nu hebt. Jouw generatie heeft er voor gezorgd dat treinen om de haverklap niet meer rijden met smoesjes die niet meer serieus te nemen zijn, de post nu bezorgd wordt door mafketels (niet allemaal uiteraard) in plaats van betrouwbare postbodes enzovoorts. In ieder geval hebben de babyboomers niet voor de privatisering (waarmee alles naar de kloten gaat) gezorgd maar juist voor het fundament met fatsoenlijke dienstverlening. NS, Philips, PTT. Noem maar op.

En een beetje meer respect voor de daden van je eigen ouders zou het respect jegens jou ook kunnen verhogen.

hölzenbein | 14-04-13 | 16:50

Je moet er als 30-'er toch niet aan denken dat er vandaag verkiezingen zouden zijn. Al die babyboom partijen zijn een drama voor iedereen die nog decennia lang op deze planeet rond moeten lopen. PVV, 50Plus... dat kunnen en willen we niet betalen.

kicktherabbit | 14-04-13 | 16:22

Hendrikaatje | 14-04-13 | 13:50
"U heeft het kennelijk nog steeds niet begrepen.
U hangt nog steeds de landverraders Kunduz partijen aan, de partijen die gesetteld zijn en elkaar van allerlei lucratieve baantjes, van veel geld en weinig werk toeschuiven.
Deze politieke 'elite' tracht met alle mogelijke middelen de macht aan zich te houden.
Roepen boe en bah, onderbuik, laag opgeleid, tokkie enz.
Dit om de aandacht af te leiden van hun verraad en falen."

Wrong. Ik stem niet. En bovendien is de helft van wat je waselt onzin.

"Ja, de PVV heult niet met die lieden mee en heeft een volstrekt ander program.
PVV is voor een vrij en onafhankelijk Nederland; iets waarin ook de SGP geloofd."

Sgp de vrouwenverachters. Ja mooi koppel zo dan. Mag je trots op zijn.

"U noemt onze vrijheid een 'non-issue', bent liever slaaf van het 4e rijk, levert met genoegen Uw opgebouwd pensioen (ik spaar daar verplicht al 43 jaar)in en ligt graag krom om geld te verdienen voor allerlei buitenlandse banken."

Nee lul, niet onze vrijheid, de pvv is een non-issue partij. Daar had ik het over. Je wilt die sekte toch niet aan vrijheid koppelen. Ze hebben niet eens leden en op bijeenkomsten mag niemand binnen!

"Zo als de zaak er nu voorstaat is de PVV de enige partij die een levens/land reddende kant op wil..."

Hoe dan? Door schreeuwen, mensen uitsluiten, afwijzen, niet sanenwerken willen. Vertel mij eens hoe ze dat gaan doen pvv gelukszoeker?? Maak je toch zelf niet belachelijk. Gebruik dat beetje hersens van je toch eens en denk nog eens...

hölzenbein | 14-04-13 | 15:58

WirMachenMusik | 14-04-13 | 14:55
Waar denkt U dat we nu door geregeerd worden?
Enige eis voor een politicus is het lidmaatschap van een politieke partij; het foutloos kunnen schrijven van de eigen naam strekt tot aanbeveling.
Dijselbloem heeft op de landbouwschool in Wageningen bv agrarische economie gestudeerd; hij kan nu de prijs van een mud piepers berekenen...
Onze best charmante minister van defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert, doet goed haar best, maar heeft een Schoevers opleiding tot tikgeit als hoogste opleiding.
Mark Rutte heeft geschiedenis gestudeerd doch weet geen lering uit de geschiedenis te trekken...
Pechtold deed het ook makkelijk, kunstgeschiedenis en omdat hij het studenten leven wel leuk vond nog iets van geografie.
In een baan heeft hij het niet verder geschopt dan veilingmeester: eenmaal, andermaal, niemand meer? verkocht.
Google het hele zittende zooitje maar; iets wazigs gestudeerd, baantje in een overheids ding of iets gesubsidieerds in de goedmensen branche...

Hendrikaatje | 14-04-13 | 15:37

Niet vergeten bij te voegen dat D66 onveranderd blijft. Zoals al jaren... (Red)

TM | 14-04-13 | 15:21

Volgens de krant van wakker nederland staat de VVD en de PvdA op 21 en de PVV op 27 zetels...

JIP! | 14-04-13 | 15:06

Skunk57 | 14-04-13 | 11:03 |
Dus u kiest er voor om uw toekomst te laten bepalen door leken, door mensen die vanuit de onderbuik kiezen?
---------------
Zo te lezen ben je geen groot voorstander van democratie.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 14:55

Ik wil nooit meer iets horen over peilingen.
Zolang dit volk zich de wet voor laat schrijven door de media zijn peilingen volledig zinloos.

Slipsnifter | 14-04-13 | 14:47

rara | 14-04-13 | 10:27 |
Of de regel als twee of meer peilers met ieder methodische controleurs uit linkse, centrum en rechtse politieke stromingen, de regering met een betrouwbaarheid van 95% significant onder de 50 zetels peilen, moet er opnieuw gekozen worden.
Een soort oerreferendum naar Vox populi, vox Dei, dus.
Geeft een minimale garantie op een regering die voeling blijft houden met de volkswil en maximaal moeite doet om impopulaire beleidsmaatregelen eerlijk en duidelijk toe te lichten.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 14:45

Volgens mij houd je de cijfertjes ondersteboven Pritt.

Anijsblokje | 14-04-13 | 14:39

De grootste kopschopper, maar dan figuurlijk gezien, is Mark Rutte. Trapt een hele natie onophoudelijk in het gezicht met zijn nimmer aflatende opengetrokken lachsmoelwerk.

drs. blekadder | 14-04-13 | 14:33

Gags Beasley | 14-04-13 | 12:09
Er is nog niet al te veel verloren!
Wat weg is, tja, dat krijgen we ondanks alle beloften niet terug.
Daar de €U zo ongeveer alle verdragen geschonden heeft kunnen we die verdragen gewoon ongeldig verklaren.
Er kan van ons niet verlangt worden dat we ons houden aan afspraken die de andere partij niet nakomt.
We zullen wel weer een eigen munt moeten hebben, waar we net als vroeger met de ECU nu €uro's of andere valuta voor kunnen kopen.
Terug naar een EEG situatie zeg maar.
Ow ja, als Nederland uit het 4e rijk stapt zullen zeker andere landen volgen...

Hendrikaatje | 14-04-13 | 14:30

Zo'n peiling is natuurlijk de beste motivatie voor dit kabinet om door te gaan..

Oh wacht..

Deus Absurdia | 14-04-13 | 14:25

@koetjeblaf | 14-04-13 | 09:44
Vergeten dat je op Geenstijl bent?
Nogmaals dan, voor de verlichten;
Ongefundeerd,
Tendentieus
en Nodeloos kwetsend.
graag gedaan!

tattooboer | 14-04-13 | 14:24

Indien de heer Wilders meer in het politieke spectrum wil bereiken dan tot op heden dan zou hij de aanpak en campagne eens moeten bekijken van Marine Lepen de dochter van de oprichter van het FN. Zij neemt duidelijk afstand van de retoriek van haar vader en diens onzinnige uitspraken over o.a. de Tweede Wereldoorlog maar verkondigt in wezen wel zijn gedachtengoed aangaande de immigratie en islamisering. Zij doet echter zonder te vervallen in ondiplomatiek taalgebruik waardoor zij weer honderdduizenden Fransen aan zich weet te binden die zich van het FN hadden afgekeerd vanwege haar vaders onnozele en schofferende uitlatingen. De problemen aangaande de mislukte multiculturele samenlevingen in Frankrijk en Nederland lopen steeds meer parallel dus een stem van iemand als de heer Wilders dient gehoord te worden.

Jan Boule | 14-04-13 | 14:21

Goed,bitterballetje en erdivisielive dan maar,kijken wat de stats daar zeggen....

Djenghiz_ken_net | 14-04-13 | 14:19

-weggejorist-

Sjors_Carlin | 14-04-13 | 14:02

hölzenbein | 14-04-13 | 13:09
U heeft het kennelijk nog steeds niet begrepen.
U hangt nog steeds de landverraders Kunduz partijen aan, de partijen die gesetteld zijn en elkaar van allerlei lucratieve baantjes, van veel geld en weinig werk toeschuiven.
Deze politieke 'elite' tracht met alle mogelijke middelen de macht aan zich te houden.
Roepen boe en bah, onderbuik, laag opgeleid, tokkie enz.
Dit om de aandacht af te leiden van hun verraad en falen.
Ja, de PVV heult niet met die lieden mee en heeft een volstrekt ander program.
PVV is voor een vrij en onafhankelijk Nederland; iets waarin ook de SGP geloofd.
U noemt onze vrijheid een 'non-issue', bent liever slaaf van het 4e rijk, levert met genoegen Uw opgebouwd pensioen (ik spaar daar verplicht al 43 jaar)in en ligt graag krom om geld te verdienen voor allerlei buitenlandse banken.
De PVV vindt ook dat we een te klein landje zijn om alle gelukzoekers der aarde hier op te vangen en van een huis, uitkering en zorg te voorzien.
Ook is de PVV tegen het islamiseren van Nederland.
Dat vinden de Kunduz landverraders niet, waardoor een samenwerking door die Kunduz landverraders geblokkeerd word.
Zo als de zaak er nu voorstaat is de PVV de enige partij die een levens/land reddende kant op wil...
Hup Geert, op naar 103 zetels!

Hendrikaatje | 14-04-13 | 13:50

....... en Geert geeft ons definitief het laatste zetje de afgrond in!!!

Tonhen | 14-04-13 | 13:15

Hendrikaatje | 14-04-13 | 12:23
Ja met zaken bespreekbaar houden en af en toe wat warme lucht bakken kom je er niet. Daarom is de pvv een non-issue partij, niet open voor samenwerking of dialoog, daarom krijgen ze ook geen medewerking van anderen dus gewoon een fucking einzelgänger zonder enig ruggegraat. Een sekte is nou eenmaal geen politieke partij.

hölzenbein | 14-04-13 | 13:09

Ja joh, litse pritt en de wekelijkse pvv rant. Hoe voorspelbaar. En de pvv natuuuuuurlijk de grootste partij (volgens de peilingen van een blind konijn en een loops marmotje). Yeah right. De hemel is groen en kordjakje een hoer en we krijgen nog duizend euro van rutte. Ja joh, tuuuurlijk.

hölzenbein | 14-04-13 | 12:58

@ Gags Beasley | 14-04-13 | 12:09

'de onbetrouwbare Rutte' vind ik veel te vriendelijk uitgedrukt. Wat mij betreft is Rutte niets anders dan een landverrader, die (ook volgens de wet: maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artik... ) achter de tralies hoort.

suvois | 14-04-13 | 12:26

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:57
Zoals U bekend zal zijn is de PVV geen regerings partij en voert dus oppositie.
De PVV houdt dingen en zaken bespreekbaart en open die de Kunduz multicul kliek het liefst zou verzwijgen.
In het gedoog akkoord heeft de PVV zeker zaken bereikt, doch die zijn door de Kunduz landverradersclub op de eerste dag al terug gedraaid.
Een voorbeeldje: De BTW op theater kaartjes...
Pechtold vond dat de grachtengordeldieren geen normaal BTW tarief kunnen betalen en draaide de BTW verhoging terug naar laag tarief (ja, dat voor eerste levensbehoeften).
De oudjes moesten dan maar een extra pyamadag krijgen...
Verder zou de PVV fors snijden in ontwikkelingssamenwerking en de gesubsidieerde goedmensen clubjes.
Alzo in al die allochtonen nep geld slurp clubs.
Sorry, het kost me moeite Uw nick er niet bij te betrekken, maar doe Uw huiswerk nog eens...

Hendrikaatje | 14-04-13 | 12:23

@Esprit77 | 14-04-13 | 11:28 | + 1

ja, die euro is toch zóóóó gemakkelijk!

alleen jammer dat je -met al die graaiers en uitdelers- over een paar jaar geen euros meer over hebt om op vakantie naar benidorm te gaan.....

dekogelkwamvanlinks | 14-04-13 | 12:16

@ (c)ZWITSUL | 14-04-13 | 11:49

Oplossing is simpel: Zo massaal op Greet stemmen dat hij in z'n eentje een kabinet kan vormen. :)

suvois | 14-04-13 | 12:14

Helaas is momenteel de politiek met de onbetrouwbare Rutte aan top al te ver doorgeschoten met de uitverkoop van Nederland, we zijn verkocht, en er is niet veel meer wat we daaraan nog kunnen doen, al ons geld en bezittingen zijn weggegeven, alles maar dan ook alles (inclusief onze gespaarde pensioenen) is opeisbaar door ‘onze’ indirect gekozen Brusselse regering, alles voor de ‘Gouden Europa’ droom.
Dit allemaal terugdraaien is vrijwel onmogellijk, daar staat een waterdicht contract garant voor, gegeven is gegeven, eronderuit komen kan eigenlijk niet meer zonder chaos, maar of dit een oplossing is?
Hoe dan ook het zal beslist lange tijd met grote offers gepaard gaan en het is de vraag of wij dit nog kunnen opbrengen, de depressie is groot en het vertrouwen in een goede toekomst volledig verdwenen, zelfs de grootste optimist kan niet anders meer dan ‘somberen’ om een woord van die flapdrol te gebruiken.
Op wijsheid kun je de meeste Nederlanders nauwelijks betrappen en over het algemeen is het politieke geheugen verbazend kort maar ik hoop dat de PVV de tijd zal krijgen om zaken weer op orde te brengen.
En wat de kruisjes ook mogen betekenen, ik ga straks gewoon weer op Geert Wilders stemmen.

Gags Beasley | 14-04-13 | 12:09

Jammer dat die tussendoor peilingen compleet zinloos zijn, er zijn nu geen verkiezingen so WTF

RutteVuileSmeerlap | 14-04-13 | 12:05

maar stel dat er verkiezingen komen en de PVV is op dat moment de grootste.. ??
Met wie gaat Geert dan aan tafel zitten vraag ik me af.
De VVD is gewoon kapot tegen die tijd.. moet niemand meer wat van hebben (en terecht), ik verwacht een hele sterke SP.

(c)ZWITSUL | 14-04-13 | 11:49

-weggejorist-

frisenfruitig | 14-04-13 | 11:40

William7055 met z'n derde rijk onzin:
Duurde zo'n 90 posts, maar eindelijk is er toch nog iemand die de verwijzing naar hitler en consorten maakt n.a.v. nieuws over PVV. Stop maar met dat linkse gelul, dat werkte misschien een jaar geleden nog, nu is het vieux jeu.....

Sylvan | 14-04-13 | 11:39

VVD gehalveerd onder Rutte !
2 e helft dit jaar klapt de coalitie .. lijkt mij logisch net voor de gemeenteraadsverkiezingen en zal de VVD afstand gaan nemen van hun linkse geluid.

(c)ZWITSUL | 14-04-13 | 11:35

PVV 27
SP 23
PvdA 21
VVD 21
D66 17

duitse herder | 14-04-13 | 11:33

Je moet natuurlijk niet voor Europa en bijvoorbeeld een Europese Bankenunie stemmen, alleen maar omdat je te lui bent om bij de bank je geld om te moeten wisselen in vreemde valuta voor je vakantie naar Benidorm.

Esprit77 | 14-04-13 | 11:28

VVD .. op naar de X zetels !

(c)ZWITSUL | 14-04-13 | 11:27

De EU wint ruimschoots met PVDAVVDCDAGLCUD6650+ zetels.

Zoetwaterpanharing | 14-04-13 | 11:27

[email protected] Er lijkt me geen andere keus. Als stemmen worden genegeerd.... Of mag dat ook niet meer dan? Stemmers zijn toch ook grotendeels leken?

Esprit77 | 14-04-13 | 11:24

Maurice de Hond wil dat de PvdA stijgt, want hij is heulemaal PvdA. Dus wat doet ie? Twee weken voor de verkiezingen zet ie de SP op twee keer zo hoog en de PvdA op twee keer zo laag. Iedereen wordt dan op de been gezet om maar op de PvdA te stemmen want anders gaat het land naar de klote. En wat gebeurt, een of andere smoes wordt verzonnen, en vlak voor de verkiezingen keldert de SP naar eenderde en verdubbelt de PvdA. Lekker de kiezer verneuken toch.

Ikbeneenzelfbouwer | 14-04-13 | 11:17

Op naar een reality remake NL Weimar Republik 1919-1933, ter verhoging feestvreugde de bruinhemden anders zijn d,r al!

william7055 | 14-04-13 | 11:16

Camping Bakkum. Hip hoor. Het nieuwe statussymbool om daar een huisje te hebben.
Of gaat het om Psychiatrisch Zorgcentrum Duin&Bosch? Ook erg rustgevend.

pinda | 14-04-13 | 11:16

Sliptong | 14-04-13 | 10:41 Kamp voor bekende Nederlanders.

Gammele stacaravans en zo. Volvomensen.

zeg maar jansen | 14-04-13 | 11:11

"Fantastisch nieuws. XX zetels! Terwijl Mark "hips" Rutte in de kroeg zit, geeft Nederland aan genoeg te hebben van dit eurofiele fopkabinet, de vele lastenverzwaringen en gegraai uit de pensioenpotten."

In de pensioen"potten" zit voor 300 miljard aan uitgestelde belasting.

Je zou je kunnen voorstellen dat die naar voren wordt gehaald. De staatsschuld is hier mee direct afgelost.

Pensioenfondsen worden wel zo'n beetje gehalveerd, ze betalen de belasting uit de geleidelijke verkoop van hun assets.

De pensioen uitkeringen worden geleidelijk netto uitgekeerd, er hoeft geen belasting meer over te worden betaald door de ontvangers

Zwizalletju | 14-04-13 | 11:08

@Hobbykip | 14-04-13 | 11:05
De overige XX zetels zijn in de marge verdwenen...

Sliptong | 14-04-13 | 11:07

Als de PVV X zetels heeft gewonnen, waar is dan de rest van de XX zetels van de VVD en PvdA heen??

Hobbykip | 14-04-13 | 11:05

Esprit77 | 14-04-13 | 10:58

Dus u kiest er voor om uw toekomst te laten bepalen door leken, door mensen die vanuit de onderbuik kiezen?
Tja, is ook een manier. Alle economen, wetenschappers tegen de muur. Het volk regeert!!

Skunk57 | 14-04-13 | 11:03

VVD is Xit

doskabouter | 14-04-13 | 11:02

Ja,en als het erop aan komt stemt de kudde gnoes weer op de collaborateurs van het voormalige holland,en is alles weer pais en vree in de EU provincie.Maar zo zijn die gnoes he.Die storten zich ook massaal in een rivier waar je over de krokodillen kan lopen.

komtdatschot | 14-04-13 | 11:00

Stemmen lost voorlopig niks op. Zie nu vooral een oplossing in het meer voeren van referenda. Maar dan moet het volk zich ook echt serieus in het onderwerp van een referendum verdiepen. Dat is dan echt noodzakelijk.

Esprit77 | 14-04-13 | 10:58

[email protected] Dat was geen echt links meer. Dat is nu juist het probleem. Het ging om verraders van links. Dat is later ook gebleken uit hun enthousiasme voor rondweg kapitalistische instituten. Ineens 180 graden omgedraaid. Heb vroeger nog echte linksen meegemaakt, en daar had je tenminste nog wat aan. Opkomen voor het volk en trouw aan hun principes.

Esprit77 | 14-04-13 | 10:47

@hfakker | 14-04-13 | 10:34
Aaan de slag, want kritiek is zinloos. Arbeid maakt vrij!

rara | 14-04-13 | 10:47

Geweldig nieuws. Gezien greet stel ik mij al voor hoe hij een buitenlands staatshoofd gaat verwelkomen.

"Hallo, ik ben greet de lispelende premier"
Snel achteraan sluitend doet
"Hallo, ik ben greet de lispelende vice-premier"
Snel achteraan sluitend doet
"Hallo, ik ben greet de lispelende minister BZK"
Snel achteraan sluitend doet
"Hallo, ik ben greet de lispelende minister van defensie"
Snel achteraan sluitend doet
"Hallo, ik ben greet de lispelende ...............

Nog jaar of 5, dan stem ik ook op hem. Kan ook niet anders gezien greets "one pencil, one vote, one greet"

Skunk57 | 14-04-13 | 10:46

Wat is er in Bakkum te doen of heeft Pritt daar zijn buitenhuisje?
Jopie2009 | 14-04-13 | 10:08 | + 0 -
Daar zit Mark in de kroeg, samen met zijn moeder... werkoverleg.

duitse herder | 14-04-13 | 10:43

En naar Bakkum hè of all places...

Sliptong | 14-04-13 | 10:41

-weggejorist-

Hans_732 | 14-04-13 | 10:39

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 14-04-13 | 10:38

Als of het allemaal een biet uitmaakt. Politici zijn onbetrouwbare, compleet overbodige zakkenvullers die vasthouden aan klassieke dogma's en de waan van de dag. Malloot schiet pijl in zwaan en de hele TK kan terugkomen van reces ende schande die men dan spreekt en we zijn geschokt. Bok een sop! Waardeloze weggooiers.

Sliptong | 14-04-13 | 10:37

Terwijl GS haar obligate zeikplempseltjes het publiek in port, de reaguurdertjes, hun pukkeltjes uitgeknepen, hun hormonale vulminaties automutilerend de schermen op penetreren, werken ondernemers nuchter door.
Er worden nog steeds bedrijven opgericht, nieuwe producten en diensten ontwikkeld en marginale winstgroei bereikt.

Stop het gejank, aan de slag!!!1!

hfakker | 14-04-13 | 10:34

@ rara Lima Bravo

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:31

@chiel_labiel | 14-04-13 | 10:25
Ik stel voor dat we beginnen met het handhaven van de spellingsregels.

rara | 14-04-13 | 10:28

Daarom gaat de Telegraaf met XX lezers naar een oplage van XX. De krant die vooringenomen dol is op dit soort voorgekauwde bericht. Online een paar filmpjes erbij die heel NL een week eerder al zonder reclame heeft bekeken, en je houdt X publiek over. Wat vindt Nederland? Als we maar niet meer teveel na hoeven te denken, en dan komen we vanzelf bij 'Weet ik veel', dat programma van ook al Linda met haar niet werkende app. En dat was balen, want we wisten alle simpele vragen. Eigenlijk weten we teveel, maar laten we ons dom houden door de media. Dat is niet slim.

Ton Plafond | 14-04-13 | 10:28

@lion ik ben het helemaal met je eens.
Probleem is alleen dat hele volksstammen achter iemand aanlopen die nog nooit iets constructiefs heeft gedaan. Een beter alternatief is er helaas ook niet.
Maar of je nou genaaid wordt door links of door rechts beide keren poep je bloed.

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:27

@Dit is de waarheid | 14-04-13 | 10:17
Volgens de wet zou een kabinet dat geen vertrouwen meer geniet af moeten treden, zodat het volk weer kan stemmen. Waarom wil je ons dat stemrecht afnemen?

rara | 14-04-13 | 10:27

GX SX D6X CDX VVX lijken wel types van auto's geef mij maar PV DE X.

Veel Vaak | 14-04-13 | 10:26

Het enige wat dit land helpt is er een politie staat van maken.
Dan wordt je gejatte iMac ook opgehaald in Amsterdam. Geen burger rechten meer.
De.criminaliteit zal zakken met X procenten.

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:25

@chiel_labiel | 14-04-13 | 10:21
Ongeacht welke partij wel/niet wat heeft bereikt, dit land - en vooral de werkende laag - verdient vele malen beter dan wat het heeft voorgeschoteld gekregen het afgelopen decennium.

Left X en right X share a driveway?

Sliptong | 14-04-13 | 10:24

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 14-04-13 | 10:22

Pritt, laat dat invullen van de X maar zitten. Peilingen van de onbetrouwbare Hond zijn net zo significant als zijn vooraf geselecteerde doelgroep.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 10:22

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 14-04-13 | 10:21

@lion, ja dat heeft links mooi bereikt.
Jammer dat rechts geen drol bereikt.
Dus fijn dat je mij gelijk geeft dat de PVV niets heeft bereikt toen ze de kans hadden.
Hoe jammer dat ook is....

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:21

Wat is er in Bakkum te doen of heeft Pritt daar zijn buitenhuisje?
Jopie2009 | 14-04-13 | 10:08 | + 0 -
Daar zit Mark in de kroeg...

duitse herder | 14-04-13 | 10:20

En nog ff irritante cola reclame erboven waar niemand op klikt, of het moet al per ongeluk zijn. Cola Zero, met zero smaak. Men had die cola ook Ground Zero kunnen noemen, dan was er misschien in New York nog een markt voor geweest. Volgens X peilingen drinken wij hier X cola per dag van het merk X. X met rum van Y is nog wel te pruimen. XY = Bacco. Next...

Ton Plafond | 14-04-13 | 10:19

@wazzie | 14-04-13 | 09:39
Nee jo, dat was gisteren!

Flipus | 14-04-13 | 10:18

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 14-04-13 | 10:17

@chiel_labiel | 14-04-13 | 09:57
Wat hebben de linksch partijen in de coalities bereikt om dit land er weer bovenop te helpen, iets waar de burger direct voordeel aan heeft?

Het kinderpardon van de Pvda? (met als gevolg een nog grotere lastendruk)
Subsidieverstrekking van de Pvda? ( het aantal gesubsidieerde Islam gerelateerde clubjes en stichtingen is niet meer bij te houden)
De 'mag-niet' regels van Groen Links? (is de maatschappij geholpen met een terrasverwarming verbod?)
Het pro-euro gelul van D66? (nog meer afdracht aan Brussel)

In het algemeen is de politiek hier in Nederland te belabberd voor woorden. Onbetrouwbaar, geen rechte rug, laf ten aanzien van handhaving en blind voor de structurele problemen.

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:57
Pim wàs tof en slim
Geert ìs tof en slim.

dubbeljoe | 14-04-13 | 10:13

.. overigens moet Geert een week of tien voor de verkiezingen zijn mond houden. Hij moet het hebben van de duidelijk waarneembare "resultaten" van zijn tegenstanders, niet van zijn commentaar daarop.

Jan Passant mk2 | 14-04-13 | 10:13

Jopie2009 | 14-04-13 | 10:08
Het huis van Henny H. bezichtigen wellicht?
En dan meteen even langs het strand...

Ommezwaai | 14-04-13 | 10:12

@Plukkiehaar | 14-04-13 | 10:00
A en b worden gebruikt in een vergelijking. De x, y en z zijn variabelen in een assenstelsel. Einstein.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 10:12

Het bombardement van cijfers die we elke dag over ons heen krijgen en zo weinigzeggend is. Scherp en geestig.
een mooi begin van de dag

4081 | 14-04-13 | 10:12

Maar waarom in Romeinse cijfers Pritt?

techniks | 14-04-13 | 10:11

Wat is er in Bakkum te doen of heeft Pritt daar zijn buitenhuisje?

Jopie2009 | 14-04-13 | 10:08

Nederlanders zijn altijd verstandiger wanneer er geen verkiezingen zijn. Vlak voor de verkiezingen laten zij zich toch weer bang maken voor Den Geert door de gebruikelijke stoet verdachten van media en polletiek. En sluipmoordenaars van de milieubeweging.
Uit angst stemmen ze dan weer op regenten die hier voor niets anders garant staan dan nog meer multikul en nog meer Europa.
Wie laat De Hond even uit?

Jan Passant mk2 | 14-04-13 | 10:07

Nog niemand met resultaten zie ik...

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:07

X en Y hebben gestemd

duitse herder | 14-04-13 | 10:06

Goed idee Pritt, het hele kabinet aan de Xenon!

wakkere_nederlander | 14-04-13 | 10:03

Tegen over een graankorrel heeft een kip altijd gelijk.
(Oud gezegde)

chiel_labiel | 14-04-13 | 10:03

R.B.Scott | 14-04-13 | 09:59 |
Een lachend gezicht trekt andere lachende gezichten aan.
een betraand gezicht wordt gestoken door een bij.
(Oud gezegde)

Einde van de Domheid | 14-04-13 | 10:01

Onbekende is in de wiskunde de benaming van een grootheid waarvan de waarde niet bekend is, maar die wellicht berekend kan worden. Het is gebruikelijk dat de onbekende wordt aangeduid met de letter x, en als er meerdere onbekenden zijn, dan worden de letters y en z gebruikt.
Een voorbeeld is de vergelijking

De onbekende kan worden berekend. Deze is
.
Dat a hier nog in voorkomt is niet van belang, want a wordt geacht geen onbekende te zijn.

Pritt.... wij begrijpen elkaar, vriend.

Plukkiehaar | 14-04-13 | 10:00

Alsof Geert Wilders er ooit náást gezeten heeft met zijn vooruitziende blik en realistisch denken...

R.B.Scott | 14-04-13 | 09:59

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:57 | + 0 -

Ze hebben hun Marokkanen- debat gehad. Dus dat probleem is nu ook uit de wereld.

Supermatthijs | 14-04-13 | 09:58

Wat is er in Bakkum te doen?
Iets met XXX-rokjes?

enra | 14-04-13 | 09:58

Ja je kan me allemaal gaan minnen, maar noem eens resultaten die de PVV heeft bereikt.
Behalve in de oppositie zitten schreeuwen hebben ze weinig bereikt.
Gebrek aan intellect, geert is geen pim.

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:57

Who cares? De zon schijnt en het is ruim 20 graden!

Fopspeen | 14-04-13 | 09:57

Jeuh!! Geert 4 president!!
Want de rest is kudt, kudtter, kudtst!!

dani7902 | 14-04-13 | 09:56

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:51 | + 0 -

Je vergeet dat doorslaande succes van het boerka verbod.

Supermatthijs | 14-04-13 | 09:53

Mooi, kan volgende week weer gebruikt

frank87 | 14-04-13 | 09:53

Behalve de puppy police heeft de PVV geen zak klaar gespeeld toen ze in het kabinet zaten. Het zijn een stel schreeuwbekken die nooit wat zullen bereiken.
M.a.w. het is net zulke slappe zooi als de rest van de politiek.

chiel_labiel | 14-04-13 | 09:51

Het is allemaal de schuld van dat XX tuig.
Die XX en willen wel profiteren van ons XX en XX, maar integreren, ho maar.
Gewoon de grenzen weer dicht en die X-e paspoorthouders terugsturen naar XX.
En waarom Moet Nederland weer XX miljoen sturen naar XX om dat land en die XX bank op de been te houden?
We zijn al voor XX miljard netto-betaler, en met die XX norm erbij, komen onze toekomstige generaties nu al XX miljard tekort.
En ze gaan net zo lang door tot ze de XX uit onze pensioenpotten hebben gegraaid.
Ik denk hooguit nog XX jaar, voordat het hele zaakje in elkaar stort.
*comment-generator off*

King of the Oneliner | 14-04-13 | 09:51

De 'X' bij GroenLinks moet een 'x' zijn natuurlijk.

Jackanders | 14-04-13 | 09:50

Hoera, xxx zetels voor de PVV, nu komt het toch nog allemaal goed.

Supermatthijs | 14-04-13 | 09:47

Nu je dit zegt, Geert zou best eens last kunnen krijgen van de Nick & Simon, So You Think You Can Wachtgeld-partij (*kuch* mail) NSSYTYCW partij.

Einde van de Domheid | 14-04-13 | 09:45

Tommygunner | 14-04-13 | 09:43
Okee, geef toe; te snel gelezen.

L. Rakker | 14-04-13 | 09:44

Leuk al die XX partijzeteltjes en de X² verkiezingsbeloften om zaken aan te pakken, maar de criminaliteit en vertrouwen in politiek gaat naar een X... [breakout] dieptepunt.

-weggejorist en opgerot-

koetjeblaf | 14-04-13 | 09:44

Effe wachte, nog effe wachten, effe wachten nog.......
XXXXX

dubbeljoe | 14-04-13 | 09:43

MarkX Rutte

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 09:43

@L. Rakker | 14-04-13 | 09:41
Lees het nog eens.

Tommygunner | 14-04-13 | 09:43

De gebruikelijke PVV-rant van Pritt.

L. Rakker | 14-04-13 | 09:41

Op naar de volgende verkiezingen! En dan een coalitie van XXX-XxxA-XXX-XXX, want met de XXX en XX willen we niks te maken hebben!

gooi en smijtwerker | 14-04-13 | 09:41

Verkiezingen unt Peilingen sind ab vanaf van tag verboten.
Das mussen wir nicht wollen mit einander!!

meneer Q | 14-04-13 | 09:40

Spring hoog, spring laag.
Alle politieke cocktails zullen boomer-infused zijn.
Alleen een jongerenpartij kan nog perspectief bieden.

Einde van de Domheid | 14-04-13 | 09:40

XD

tweekeerdehelft | 14-04-13 | 09:39

kwamkwammertijd?

wazzie | 14-04-13 | 09:39

Weet je wie vroeger ook zo blij was met een soort van X?

Tommygunner | 14-04-13 | 09:39

XX is toch gewoon twintig?

roze_bril | 14-04-13 | 09:38

XxXxXx terug he! (k)

Swemmei | 14-04-13 | 09:38

Chick or lesbian... as in chromosomes... XX girl and XY guy..

FredFlinstone | 14-04-13 | 09:37

Geert, ik hou van je. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!

Normpje | 14-04-13 | 09:37

Geert heeft altijd gelijk, daarom stem ik ook altijd op hem.

Ik ben blij dat ik nog nooit op de VVD of de PVDA gestemd heb, wat zou ik me dan nu verschrikkelijk schuldig voelen.
Heel Nederland gaat naar de kl*te door die zooi daar in Den Haag.

ANGEL70 | 14-04-13 | 09:37

@Einde van de Domheid | 14-04-13 | 09:35

Van Triple-A naar XXX-rating. Gaat lekker zo!

Reinaert | 14-04-13 | 09:37

Wegens niet serieus nemen van peilingen
zal de hele peilingsector zich vandaag opheffen.

van stampij | 14-04-13 | 09:36

Mooi!

Swean | 14-04-13 | 09:36

LOL @ Pritt
Lees je vaak teletekst of zo voor inspiratie...

da wizard | 14-04-13 | 09:35

Na veel nadenken zijn we eruit.
Het wordt een triple-X kabinet!

Einde van de Domheid | 14-04-13 | 09:35

Nederland. Waar we politici en burgers zich aftrekken op peilingen alsof het beurskoersen zijn. Uren middelmatige TV. Wanneer gaat de politiek weer over de inhoud?

Feynman | 14-04-13 | 09:34

Groenlinks staat op X zetels, dus X = 0.

Ben ik geslaagd?

rara | 14-04-13 | 09:34

Een XXX-rated stukje op de vroege zondagmorgen. Hulde!

*At random getalletjes inkloppen gaat*

Reinaert | 14-04-13 | 09:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken