Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van State: VERLAAG DE BELASTINGEN!

welovegeentaxEindelijk! We dachten dat nooit iemand het zou zeggen. Maar nota bene CDA-middeleeuwer Piet Hein Donner, baas van de Raad van State, roept het kabinet op tot een belastingverlaging. Wat een briljant plan! De Raad van State is namelijk teleurgesteld in het kabinet. Nederland is Fifty Shades of Blauwe Enveloppen geworden. Het kabinet heeft de belastingdruk dusdanig opgevoerd, dat het lijkt alsof Mark en Diedel denken dat we er stiekem geil van worden. Wel steeds meer kosten tot eigen verantwoordelijkheid van de burgers maken, maar tegelijkertijd de bestedingsruimte die nodig is om die kosten te dekken helemaal stuk belasten. Oftewel, u moet steeds meer betalen, maar over het geld wat u daarvoor heeft draagt u steeds meer belasting af. En dat is dan Rutte II voor u: verander het volk in belastingslaven. Want u bent een horige, en u bent een horige, we zijn allemaal horigen! Joh, DiederIKKUH en vooral Mark, als we belasting betalen zo leuk vinden, hadden we wel massaal op Emile Roemer gestemd, hè? Afijn, elke verdiende euro vijf keer belasten, dat kun je niet maken. Aldus de Raad van State. Daarom: verlaag al de belastings! Zegt opperhoofd Piet-Hein Donner in de leeswaardige edoch zeer alarmerende (©) JaarverslagPDF 2012. Top, Raad van State, zo horen we het graag. Jullie chef Piet-Hein Donner is de beste. Echt hoor. Als dank sturen we een zeecontainer vol met onze mooiste maagden naar het huis van Piet. De Don. El Donnerino. The PHD. Piet-Hein Robin Donner Hood. Onze gabber. Volksheld. Piet-Hein, Piet-Hein, zijn naam is klein, zijn daden benne groot, alle burgers een eigen zilvervloot! Nu nog even wachten op een politieke partij die überhaupt luistert naar de RvS oppakt en er beukende oppositie mee gaat voeren.

Reaguursels

Inloggen

Parel van het Zuiden | 05-04-13 | 09:40 |
Leibandbloggertje, prachtig.

RechtseRakker007 | 05-04-13 | 23:33

Als Donner c.s. nog een tijdje in leven blijven en niet te snel dementeren, zullen we ze nog wel vaker Wilders horen papagaaien. Uiteraard zonder dat hij zich daar volledig van bewust. Schiet me nu niet te binnen hoe dat attitudewijzigings-verschijnsel ook weer heet waarbij men zijn attitude geleidelijk verandert in de richting van een tegenstander, naarmate de (verstandige) boodschap van die tegenstander ontkoppeld wordt van de bron.
In het marokkanendebat van gisteren zagen we dat verschijnsel (weliswaar nog verhuld) ook al bij andere politici zijns weegs gaan. Ondanks dat de koppeling boodschap-bron daar nog een flinke portie irrationeel stoorwerk verrichtte.

WirMachenMusik | 05-04-13 | 18:43

Burgers hebben nog nooit iets terug gekregen of lagere lasten gekregen. Zelfs wanneer bijvoorbeeld olieprijzen omlaag gaan, gaat de prijs van benzine niet of nauwelijks omlaag naar een eerlijk niveau.

Rheia | 05-04-13 | 18:10

Dat stond toch al in het 10-punten plan van de PVV.
Altijd weer mosterd na de maaltijd. De PVV loopt met heel veel dingen voorop, maar het rampzalig geschoolde volk kan dat allemaal niet zo snel volgen, noemt het gemakshalve 'racisme' en als een ander een paar dagen later hetzelfde zegt vindt iedereen het een goed plan. Je wordt zo doodziek van de domheid om je heen.

lekker wijf | 05-04-13 | 17:09

Dus de maand juni geen BTW, dat heet belastingverlaging.

Prima idee PVV en Weekers van de VVD, minder lang aan die borreltafel blijven hangen want dat tast uw verstand aan. Borrels en borrelpraat van u maakt meer stuk dan ons lief is.

Stop met miljarden te pompen in fraude banken en bestuurders die er een bende van maken.

Genoeg is genoeg.

Claire | 05-04-13 | 15:43

@Witwas

De belastingopbrengsten zullen wellicht hoger zijn dan voorheen al was het maar de enorme belastingverhogingen sinds 1 januari jl., je weet wel die belastingverhogingen die als ''bezuinigingen'' werden gepresenteerd.
Gevolg was wel dat de burger nog weer minder is gaan consumeren en met toenemende werkloosheid + faillietgaande bedrijven er weer een krimp in de economie is. Door deze krimp in economische bedrijvigheid neemt het begrotingstekort als percentage van ons inkomen toe, zelfs al zou absoluut het tekort niet groeien (groeit wel natuurlijk...). We zitten nu al ruim boven de 4% begrotingstekort, een percentage toen Ierland/Griekenland dit had NL moord en brand schreeuwde en de Ierland/Griekenland tot de orde riepen.
Ruim 4% tekort dus weer nieuwe ''bezuinigingen'' om onder die 3% te komen? Volgens het huidige beleid de oplossing! Dus weer belastingen omhoog? En weer de zorg nog verder uitkleden maar premie omhoog?
Snijden in uitgaven (dus echt bezuinigen) zal de oplossing niet zijn of de Roverheid moet breken met jarenlang (decennia) beleid van belasting verhogen.....

DeSjaak1000 | 05-04-13 | 14:19

Wel ironisch dat de middeleeuwse RvS met Donner voorop,de belasting wil verlagen net als.... Wilders door een maand lang de BTW op te schorten.Democratie hé ? Elke dag lees ik stomverbaasd,wat ik nu weer wil,zei Wim Kan al.

Dolphi | 05-04-13 | 13:14

@DeSjaak1000 | 05-04-13 | 10:53
DE belastingbetaler is NU al in de problemen.
Het moment is al hier en nu.

copywriter | 05-04-13 | 12:55

@duitse herder | 05-04-13 | 09:38
Donner werkt als een peoproeper voor Bea.
Zij is de voorzitter van de RvS.
Dat mens heeft nu makkelijk praten.
Volgende maand zit ze toch wel achter de geraniums.

copywriter | 05-04-13 | 12:51

@witwas | 05-04-13 | 10:07
Strak plan, ik doe mee.

copywriter | 05-04-13 | 12:48

Quit wat ben je ook een achterlijke idioot. Serieus.
Gisteren loop je voor de zoveelste keer te blaten dat de PVV met hun belastinverlangingsplannetjes een stelletje populisten zijn met plannetjes die niet kunnen, en nu komt een willekeurige andere klootzak met hetzelfde plannetje en ben je in extase. Je bent een has-been, quit. Fuck off.

Faster Than Light | 05-04-13 | 12:42

@Klaboesterbeer | 05-04-13 | 11:22
Dat klopt, en daar speelt de politiek natuurlijk graag op in, want hoe dikker het Vadertje Staat, hoe meer er politiek over de burgers te beslissen valt. Want wat is er mooier voor een uitdijende overheid dan burgers die niets liever willen, alles wijs te maken is en alles daar voor over hebben?
Ook in de politiek voorbeelden te over. PvdA, SP en GroenLinks zijn natuurlijk voor verdere belastingverhogingen, vaak door het woord "inkomensafhankelijk" ergens aan toe te voegen. VVD is zeker sinds de Paarse kabinetten ook van de staatssturing; die zien niets liever dan méér Rijksregelingen, en dan uitgevoerd door private partijen (waar zij dan weer bestuurders kunnen wegzetten). Met als meest recente voorbeeld de Blokhypotheken. PVV pleit weliswaar voor belastingverlaging, maar voornamelijk op kinderniveau (een maandje geen BTW) en wil grote staatsafhankelijkheid van burgers zoals de hpotheekrente-aftrek net zo goed in stand houden. Dat helpt natuurlijk niet. Wil men tot grote structurele belastingverlagingen komen, dan moeten alle grote staatssubsidies structureel worden doorgestreept.
Dit laatste zal niet gebeuren en dus ontstaan inderdaad grote problemen. Uiteindelijk krijgen we een situatie die 'harder' is dan de Amerikaanse: burgers die voor zichzelf moeten zorgen (zoals in de VS), maar die intussen door de Staat de middelen daartoe ontnomen wordt. Zo verwordt de verzorgingsstaat steeds verder tot een parasitaire staat.

Zoetwaterpanharing | 05-04-13 | 12:41

@wolfjemidas | 05-04-13 | 11:48
En de horigen kregen voor dat geld ook nog bescherming van hun landheer. Gouwdieven werden opgepakt en aan de schandpaal genageld of erger. Moet je nu eens kijken: 90.000 woninginbraken per jaar, een pakkans van amper 2% en een straf van 20 uurtjes schoffelen.

witwas | 05-04-13 | 11:57

Is het in principe mogelijk om op jouw eigen stukje land een nieuwe staat op te richten, die zich onafhankelijk verklaart van NL?

Anijsblokje | 05-04-13 | 11:49

Hahaha, doe niet zo dom met de vergelijking horige.. Een horige moest vroeger 10% van zijn oogst afstaan. Inmiddels moet je netto (incl btw en accijnzen) ruim de helft afstaan, dus horigen waren veel rijker relatief gezien dan wij.

wolfjemidas | 05-04-13 | 11:48

@Einde van de Domheid 11:35
Het is niet waar dat er te weinig belasting wordt betaald. Wat waar is, is dat de overheid te veel geld uitgeeft.

tipo | 05-04-13 | 11:44

@Einde van de Domheid | 05-04-13 | 11:35 Ik maak er geen andere kwestie van, ik kijk er alleen anders tegen aan. U redeneert als volgt: Amazon betaalt weinig belasting, Engelse boekwinkel betaalt veel belasting, Engelse overheid heeft een tekort dus Amazon moet meer belasting betalen. Dit is zowel principieel onjuist (alle belasting is diefstal) als praktisch onwerkbaar (multinationals zullen altijd een overheid bereid vinden hen privileges te verstrekken). Wat mij betreft moet de overheid fors terug in haar hok en de boekwinkel minder belasting betalen.

witwas | 05-04-13 | 11:43

Piet Hein Donner, de man die totaal onnodige en overbodige veel te dure product- en bedrijfsschappen met wettelijk recht om 'contributies' naar eigen inzicht te mogen opleggen aan het bedrijfsleven, om het overschot aan hoogopgeleiden in blijkbaar onnuttige studies aan een overbetaald fopbaantje te helpen.

Die Piet Hein Donner?

ZKH EénOog | 05-04-13 | 11:40

De hoogte en de effectiviteit van belastingontvanger is een ander kwestie dan het principe van gelijke of evenredige belastingen voor de betaler. Moet ik u er aan herinneren -ja ik moet u eraan herinneren- dat als de rijke Grieken belasting zouden betalen zij geen cent aan Griekenland hadden hoeven te geven? Het systeem moet op de schop. Globale financiele vergaderingen NU hierover!!!

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 11:40

witwas | 05-04-13 | 10:25 |
U maakt er een andere kwestie van.
Turkije kan met 13.5% belasting rondkomen.
Dat si mooi voor ze. Ik wist niet dat Turkije ergens voor als voorbeeld diende.
Als u en ik belasting betalen en multinationals niet omdat ze de aarde overvliegen dan klopt er iets niet.
De hoogte en de effectiviteit van belasting is een ander kwestie dan het principe van gelijke of evenredige belastingen.

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 11:35

@Zoetwaterpanharing | 05-04-13 | 10:55

Voorbeelden te over: Liever een goedkope ziektekosten verzekering gecombineerd met hoge belastinguitgaven om het geheel rond te breien. Liever hoge wegenbelasting dan tolwegen waar je daadwerkelijk betaald per gereden kilometer. Liever dure collectieve WW, WIA, en WAO verzekeringen dan zelf een verzekering hiervoor uitzoeken.

Ons vertrouwen in de overheid als almachtig orgaan dat al onze moeilijke beslissingen voor ons maakt is grenzeloos en dat is de bron van veel problemen.

Klaboesterbeer | 05-04-13 | 11:22

@witwas 11:02
BTW-verhoging leidt ook tot meer zwartwerk en transacties 'zonder bonnetje'.

Het gesmijt met geld richting failliete knoflookbanken heeft de Nederlandse belastingmoraal ondermijnd.

Wat dat betreft gaan we meer op Italie lijken. Die ontduiken ook massaal de belasting. Als Rutte een alsmaar innigere Europese Unie wil, dan kan hij die krijgen.

tipo | 05-04-13 | 11:19

@DeSjaak1000 10:53
Politici zouden juist niet moeten wachten tot het moment dat de economie kapotbelast is, want tegen die tijd is de rentevoet te hoog en de arbeidsparticipatie te laag en kom je in een vicueuze doodsspiraal zoals Griekenland en Portugal. Rutte en Samsom sturen daar wel op aan met hun belastingverhogingen, zonder bezuinigingen onder aan de streep. Zij koersen af op diezelfde doodsspiraal. Opzettelijk.

tipo | 05-04-13 | 11:14

@DeSjaak1000 | 05-04-13 | 10:53
Ik verwacht dit jaar een dalende belastingopbrengst voor de schatkist ondanks de tariefstijgingen en wel hierom:
- werkeloosheid 12% hoger dan vorig jaar
- mensen die nog geld hebben en nieuwe huizenkopers gaan aflossen op de hypotheek = minder consumptie
- veel mensen komen niet meer rond, 1 op de 6 heeft schulden, zie ook explosie woninginbraken

witwas | 05-04-13 | 11:02

Wat Klaboesterbeer | 05-04-13 | 09:22 zegt.
Structurele belastingverlagingen gepaard gaand met -vereenvoudiging is in Nederland electoraal niet mogelijk. Bijvoorbeeld een voorstel om de hypotheekrente-aftrek (een vorm van staatsafhankelijkheid) af te schaffen en daarvoor in de plaats een belastingverlaging zodanig dat men de hogere woonlasten daaruit zelf kan betalen, zou bij lange na geen meerderheid halen. Het gros van de kiezers is te bang om zelf te moeten beslissen over het geld en laat het toch maar liever over aan Vadertje Verzorgingsstaat. Al zou de beastingdruk doorstijgen naar 80 procent, de Nederlanders zullen het moeiteloos slikken zo lang ze maar wordt wijsgemaakt dat er voor ze wordt 'gezorgd'.

Zoetwaterpanharing | 05-04-13 | 10:55

De belastingen kunnen niet omlaag want de uitgavenkant van de overheid is lek, LEK met hoofdletters. De huidige heffing van belasting is niet genoeg om het lek te plempen dus eigenlijk moet de belasting omhoog. Ontzettend omhoog. Oneindig omhoog.
Teveel ambtenaren/subsidies (meer dan 55% van de bevolking is afhankelijk van de overheid om maandelijks rond te komen: salaris maar ook toeslagen en subsidies), geen toezicht op uitgaven an sich, geen toezicht op uitgaven van projekten als JSF, EURO, EU, Fyra, HSL, ROC's, woningbouwvereningen, zorg etc. etc..
Uitgavenkant is LEK, al jaren en jaren. En als oplossing is het stelselmatig verhogen van de belasting. Maar hoe lang kan dit nog zonder dat DE belastingbetaler (middenklasse in loondienst) zo in de problemen komt dat het echt niet langer kan? Het is wachten tot dat moment. Eerder zal de overheid niet in eigen vlees snijden....

DeSjaak1000 | 05-04-13 | 10:53

Bezuiningen is belastingen verhogen in dit land. Dat is net zoiets als zelf privé bezuinigen door meer salaris van je baas te eisen.

Bigi Bana Boy | 05-04-13 | 10:52

Leuk plan maar dan moet er nog meer bezuinigd worden om de staatsschuld niet naar Griekse proporties te brengen en dan gaan al die PVV'ers en andere socialisten nog harden janken dan ze nu al doen.

WaarDeWindWaait | 05-04-13 | 10:45

Tipo!! Hulde!

DeSjaak1000 | 05-04-13 | 10:42

Donner is nogal onbetrouwbaar, waarschijnlijk had hij gezopen toen hij dit uitkotste. Rot op met die vent.

Johnny Rockets | 05-04-13 | 10:41

Ik vind dat ook de belastingen openbaar moeten, dan zullen we zien dat we ook met de belastingen een marokkanen probleem hebben. Marokkanen brengen geen belasting binnen. Bij de geliefde bezigheden van marokkanen zijnde taxichauffeur, coffeeshop exploitant wordt massaal belasting ontdoken. De uitkeringstrekkers leveren sowieso geen belasting op.

denoorman | 05-04-13 | 10:39

Doe gewoon een jaar lang niet aan gezondheidszorg. Blijf personeel doorbetalen, maar stuur ze op vakantie. Apotheken dicht, ziekenhuizen sluiten. Bordje op de deur van artsen dat ze in April 2014 weer terug zijn. Naast een flinke bezuiniding ruimt het vast ook flink op! Dit is een maatregel waarvan het positief effect nog heel lang meetbaar zal zijn.
Beetje jammer voor het toerisme denk ik, en je zult mij ook een jaar niet zien, maar toch. Doen!

Oerkoendoe | 05-04-13 | 10:38

@witwas 10:30
Okay, schaffen we dat ook af. Er is altijd wel een buurvrouw of oma te vinden die het gratis doet. Dus waar hebben we het over.

tipo | 05-04-13 | 10:37

Ik ben bang dat het niet gaat helpen, deze uitspraak. Voorlopig vangt de roverheid nog 68 (!) % over de top van mijn inkomen....

De Literator | 05-04-13 | 10:33

-weggejorist-

Oerkoendoe | 05-04-13 | 10:33

@tipo | 05-04-13 | 10:21
Ik denk dat het voldoende moet zijn de IB en BTW te verlagen. Niet alleen wordt werken daardoor aantrekkelijker, maar kinderopvang ook goedkoper. Op rationele economische gronden zullen ook dan meer moeders kiezen voor betaald werk. De uitvoeringskosten bedragen per regeling tussen de 30 en 70 miljoen euro. Daar moeten we gewoon vanaf.

witwas | 05-04-13 | 10:30

@Einde van de Domheid 10:16
Overheden hebben tekorten, omdat ze te veel uitgeven en niet bezuinigen.

tipo | 05-04-13 | 10:29

@Einde van de Domheid | 05-04-13 | 10:16
Goh, waarom kan de Turkse overheid dan rond komen van 13,5% van het BBP terwijl de Nederlandse overheid aan 50% nog niet genoeg heeft? De overheid meer geld geven is gewoon geen oplossing.

witwas | 05-04-13 | 10:25

@witwas | 05-04-13 | 10:15
Prima! ruimte lekker op zo.

Alleen is kinderopvangtoeslag goed voor de arbeidsparticipatie van moeders en wel zinvol op die manier, omdat het BBP daardoor groter wordt en de voetafrduk van de overheid in het BBP daardoor kleiner wordt. Dus die zou ik niet afschaffen.

tipo | 05-04-13 | 10:21

@tipo | 05-04-13 | 10:09
En: iedere ambtenaar, semi-ambtenaar of anderszins voor tenminste 30% met publiek geld betaalde functionaris die meer dan € 50.000 salaris + emolumenten krijgt wordt 10 jaar lang met 5% per jaar op zijn inkomen gekort. Functies van levensbelang (artsen) kunnen hiervan uitgezonderd worden als een tekort dreigt.

witwas | 05-04-13 | 10:20

Magnum Force | 05-04-13 | 09:40 |
Een Grieks scenario.
Het klopt wat je zegt.
Multinationals ontlopen belasting.
Overheden hebben (daardoor) tekorten.
Lenen dit geld van multinationals.
We moeten dat een keer doorbreken.
(VN-G7-WEF stuff)

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 10:16

@tipo | 05-04-13 | 10:09
Het hoeft niet allemaal in één keer. Ik zou willen toevoegen: schaf kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag af en gebruik de besparing (inclusief de bespaarde uitvoeringskosten) voor verlaging van IB en BTW.

witwas | 05-04-13 | 10:15

De overheid geeft 24 miljard Euro meer uit, dan dat het onvangt. De overheid bezuinigt niets. Er zijn nog nooit zo veel Euro's uitgegeven door de overheid als vorig jaar en ook dit jaar zal een nieuw record gebroken worden. De voetafdruk van de overheid is 50%BBP en met de voorgestelde maatregelen blijft dat zo in 2013 en 2014.

Er wordt geen cent bezuinigt. Dit kabinet wil het begrotingstekort dichten door de belastingen te verhogen. Met de voorgestelde maatregelen, zijn ze nog lang niet zo ver, waardoor de staatsschuld explodeert. Om het hele begrotingstekort weg te werken, zou de BTW naar 33% verhoogd moeten worden. De economie wordt zo kapotbelast.

En toch kan het anders:
punt 1: Ontwikkelingssamenwerking, windmolens en Publieke Omroep afschaffen a 8,7 miljard/jaar en btw terug naar 15%. Een verbod op btw-verhoging per wet vastleggen.

punt 2: gebruik de afschaffing van de HRA, voor de afschaffing van de overdrachtsbelasting, eigen woningforfait, ozb en verlaging van de inkomstenbelasting. Maak van de inkomstenbelasting een vlaktaks met belastingvrije voet van 10.000,- Euro. Halveer de belastingdienst en verlaag door deze versimpeling de regeldruk bij bedrijven.

punt 3: gebruik de pensioengelden waar ze voor bedoeld zijn en stel per wet vast dat het nergens anders voor gebruikt mag worden. Stel ander gebruik strafbaar per wet.

punt 4: schaf het minimumloon en ontslagrecht af en stel aan arbeidsimmigranten de eis dat ze particulier verzekerd zijn, een eigen woning hebben, geen strafblad verkrijgen en geen uitkering, huursubsidie, zorgsubsidie oid ontvangen gedurende de eerste 10 jaar op straffe van uitzetting binnen een maand. Pas na die 10-jarige periode hebben deze immigranten stemrecht en kunnen ze tot Nederlander genaturaliseerd worden. Schaf asielzoekers af, behalve uit rechtstreekse buurlanden. Wil je je hier vestigen, dan zult gij de eigen broek ophouden. Schaf inburgeringscursussen en alle subsidie daaromtrent af.

punt 5: treedt uit de EU en uit de EMU en voer de douane en de gulden in. Berecht alle schuldigen aan het invoeren van de Euro in Nederland.

punt 6: leg het depositogarantiestelsel niet hoger dan betaald kan worden door de banken en verbiedt transfers van belastinggeld naar banken. Stel een ultimatum van oogstens een jaar aan de Nederlandse bankensector waarbinnen ze zichzelf opknippen, zodat geen enkele bank in Nederland too big to bail, too big to fail of too big to jail is. Bankenbailouts met belastingbetalersgeld worden per wet verboden.

punt 7: Ga omgekeerd bezuinigen: Stel eerst vast waar de overheid van levensbelang is en van belang is om de eigendomsrechten te garanderen en schaf de rest van de overheid per direct af. Dicht het begrotingsgat van 24 miljard Euro (50 miljard gulden) per jaar door de overheidsuitgaven zo te laten dalen, zonder de belastingen te laten stijgen.

punt 8: voer referenda in voor alle nieuwe overheidsuitgaven en privatiseringen die groter zijn dan 16 miljoen gulden.

Nu alleen nog wat poltici met ballen zoeken om het uit te voeren...

tipo | 05-04-13 | 10:09

@copywriter | 05-04-13 | 10:02
Die wil ik in leven houden, niet meer en niet minder. Dat betekent dat ze voedsel, kleding, een dak boven hun hoofd en gezondheidszorg krijgen. In natura! Als ze geld willen hebben voor de leuke dingen van het leven zullen ze moeten werken.

witwas | 05-04-13 | 10:07

Goed samengevat, Quid. We moeten meer zelf betalen, maar houden minder over. Ik huur en de opzichter liet weten dat ze het buitenschilderwerk dat om de 5 jaar plaatsvond, nu een interval van 7 jaar krijgt (de laatste keer was aanbesteed, na 2 jaar hingen de bladders er al aan) en dat voortaan nog maar het hoognodige aan de huizen gebeurt. Kortom, over 20 jaar staan alle sociale huurwoningen op instorten.

Uriël Fack | 05-04-13 | 10:07

Zolang we slaven zijn van de centrale banken, zal er niets veranderen. Elke Euro wordt als schuld uitgegeven, waardoor we in een continu vacuüm van renteschuld terecht zijn gekomen. Er komt een moment dat er meer renteschuld bestaat dan euro's in omloop. En dat moment is bijna bereikt. De Euro meltdown noemen we dat moment, waarop we vandaag voor 3 euro een brood kunnen kopen en er morgen 300 euro voor mogen betalen. Hyperinflatie en de totale ineenstorting van de economie wordt u gebracht door Goldman Sachs en de EU bankslaven...

Eagle_Eye | 05-04-13 | 10:02

@witwas | 05-04-13 | 09:55
Goed plan, maar wat ga je doen met "personeel" wat wel kan maar geen zin heeft in werken?

copywriter | 05-04-13 | 10:02

voorgaande dus nav :
Magnum Force | 05-04-13 | 09:31

excuus...

Klaboesterbeer | 05-04-13 | 10:00

Op een dergelijke reactie zat ik al te wachten. Kom in Nederland nooit aan met een verhaal over Amerika. Het Nederlandse superioriteitsgevoel t.o.v. het machtigste en rijkste land ter wereld is diepgeworteld. Ja, Amerika kent zijn eigen problemen, maar... Die zijn een stuk oplosbaarder dan in Europa vanwege een aantal redenen: De bevolking is niet subsidie en uitkering verslaafd en gewend zijn eigen broek op te houden. Ze hebben welliswaar een unie van staten met muntunie, maar zijn er kennelijk in geslaagd dit te realiseren zonder extreme afhankelijkheid van de zwakste schakels in deze unie. En de allerbelangrijkste reden: Ze hebben daadwerkelijk nog de mogelijkheid om de belastingen te verhogen.

Dat er met dat laatste middel heel voorzichtig word omgesprongen is precies het punt wat ik probeerde te maken: Belastingen verhogen doe je pas als laatste redmiddel, als het kennelijk niet meer lukt om de overheid efficienter te laten werken. In Nederland is dat precies andersom: We zitten eigenlijk al ver over het maximale realistische belastingniveau en nog steeds is het niet genoeg...

Klaboesterbeer | 05-04-13 | 09:59

"Nu nog even wachten op een politieke partij die überhaupt luistert naar de RvS oppakt en er beukende oppositie mee gaat voeren."

De meerderheid van alle politieke partijen in de 2e kamer bestaat uit ambtenaren, en laten die nu juist degene zijn waar echt op bezuinigd zou kunnen worden. Dat gaat dus nooit gebeuren. Zien ze als "snijden in eigen vlees". Ze snijden liever in het vlees van de niet-ambtenaren.

Peter_K | 05-04-13 | 09:59

Goede raad is duur! Het gaat dus niet door.....

Kobus Kloothamer | 05-04-13 | 09:58

@copywriter | 05-04-13 | 09:50
Natuurlijk, maar ook daar is belastingverlaging een heel probaat middel voor. Als je de IB in de eerste schijf verlaagd of de arbeidskorting verhoogd kan het minimumloon omlaag en wordt het voor werkgevers aantrekkelijker personeel aan te nemen.

witwas | 05-04-13 | 09:55

Goh, steun voor Geert uit onverwachte hoogopgeleide hoek.

dubbeljoe | 05-04-13 | 09:52

@witwas | 05-04-13 | 09:34
Of het aantal niet werkenden terugbrengen.
Zou dat misschien een optie zijn? hmmm...?

copywriter | 05-04-13 | 09:50

@Magnum Force | 05-04-13 | 09:40
Vergeet ook niet de semi-nationale overheidsbedrijven, die een onuitputtelijke bron van baantjes, smeergeld en politieke drukmiddelen zijn. Zie Frankrijk, maar hier zijn er ook vast wel voorbeelden te vinden.

Petrus de Rewa | 05-04-13 | 09:48

@Magnum Force | 05-04-13 | 09:40
Gewoon die steekpenningen reguleren, en in de belastingpot doen.

frank87 | 05-04-13 | 09:47

Het tijdstip is wel kudt gekozen. Nog geen week geleden moest iedereen z'n aangifte ingediend hebben.

Dus als ze al naar Piet Hein luisteren is het pas voor volgend jaar.

zeg maar jansen | 05-04-13 | 09:46

Ooit is de Opstand tegen Spanje uitgebroken om een BTW verhoging naar 10%.

Petrus de Rewa | 05-04-13 | 09:46

@niet voor de hond | 05-04-13 | 08:52
Het is opvallen hoe veel zinniger CDA'ers worden als ze er mee stoppen. Volgens mij zit er bij het CDA als organisatie iets goed mis. Zitten alle CDA'ers aan een afstandsbediening?

frank87 | 05-04-13 | 09:42

@Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:32
Ik vrees dat u het niet helemaal begrijpt.

Multinationals belasting laten betalen veronderstelt dat een nationale overheid iets over multinationals te vertellen heeft. In werkelijkheid is het precies andersom en lopen nationale overheden en politici aan de leiband van de multinationals. Die spelen de verschillende landen en hun belastingregimes handig tegen elkaar uit, lobbyen, kopen om, ritselen en regelen tot er uiteindelijk uitkomt wat ze het minste kost en het meeste oplevert. En daar gaat geen enkele roeptoeterende flutpoliticus iets aan veranderen.

Welcome to the real world.

Magnum Force | 05-04-13 | 09:40

@RechtseRakker007 | 05-04-13 | 09:31 |

Dat is een veel breder fenomeen. De meeste mensen zijn namelijk helemaal niet in staat zelfstandig een mening te vormen. Diezelfde mensen zijn wel heel gevoelig voor vorm en status. Zij zullen een mening van iemand met de in hun ogen juiste status klakkeloos overnemen. Voila! Quid verklaard. Leibandbloggertje.

Parel van het Zuiden | 05-04-13 | 09:40

@Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:32
Ach gut, en de NS heeft arme postkoets- en trekschuitexploitanten uit de markt gedrukt. En die arme Amazon-medewerkers worden natuurlijk met een pistool op hun slaap gedwongen daar te werken en als ze er niet zouden werken waren ze vééél goedkoper voor de overheid. Dat Starbucks of Google in Nederland weing belasting betalen betekent wel dat ze in andere landen veel meer werknemers in dienst kunnen hebben, dat ze geld hebben voor innovatie etc. etc.. Verhoog de belasting en de medewerkers staan op straat. Tel uit je winst.

witwas | 05-04-13 | 09:39

Donner werkt als een peoproeper aan zijn carrière... dat is alles.
De burger gaat gewoon zijn 6e jaar in als netto inleveraar.

duitse herder | 05-04-13 | 09:38

Onze democratie heeft nu echt de neerwaartse spiraal ingezet. Niet direct gekozen mastodonten uit de RvS en eerste kamer voeren de toon in het debat. De achterkamer was even weg maar is nu dan ook 3x zo hard terug gekomen. Vage stoffige clubjes die de plannetjes voor ons Nederland bekokstoven. Ook al is de uitspraak van PH op zichzelf een zinvolle stelling, het neemt niet weg dat de stem van het volk steeds minder wordt gewogen.

Datzegiktoch | 05-04-13 | 09:37

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:07
U doet uw nick geen recht. Dus u verhoogt wederom de belastingen. Die multinationals waar u het over heeft vertrekken dan inclusief met hun personeel van het hoofdkantoor gewoon naar een ander land. Waar ze ook weinig heffingen betalen en wat stabiel is. Die zitten namelijk niet in NL omdat ze de tulpen zo mooi vinden.

Amano | 05-04-13 | 09:34

@@Aiii | 05-04-13 | 09:26
En ik geloof dat onze verzorgingsstaat op zijn einde loopt omdat er simpelweg te weinig werkenden zijn om alle voorzieningen voor de niet werkenden in stand te houden. Het zou mooi zijn als onze overheid ook die conclusie trekt vóórdat onze staatsschuld 180% van het BNP bedraagt. Tering naar de nering zetten dus, zoals het Nederlandse volk ook moet doen.

witwas | 05-04-13 | 09:34

Er is maar een kleine tegenprestatie nodig volgens PHD: in elke kamer van je huis een webcam die gemonitored word door de overheid.

sinar2 | 05-04-13 | 09:33

*iets met het Ezelarrest*

Worstjes | 05-04-13 | 09:32

Lage IB, btw omlaag, btw op voedsel, water, energie en andere primaire levensmiddelen helemaal afschaffen want misdadig. successiebelasting afschaffen, accijnzen weg, assurantienbelasting weg. En zo zijn er nog wel tientallen andere belastingen en heffingen die schandalig te verantwoorden zijn. In ruil hiervoor schaffen we niet alleen de kinderbijslag af, maar ook alle subsidies, decadente bouwprojecten te einde, en verkleinen we de overheid met 50%.

blodsvept | 05-04-13 | 09:32

@Nestorix | 05-04-13 | 09:27
Tevens brengen ze de omzetten van Nederlands MKB naar de oosterburen.
Wie gaat die failliete ondernemers betalen?

necrosis | 05-04-13 | 09:32

Gisteren toen de PVV ermee kwam werd er schande van gesproken maar nu de RvS hetzelfde zegt wordt het wél serieus genomen.
Zoals ik vaker zei, Wilders emancipeert grote stromen mensen die niet durven zeggen wat ze denken.

Faragefan | 05-04-13 | 09:32

witwas | 05-04-13 | 09:14 |
Zoals die Engelse mevrouw het tegen die meneer van Amazon.com zei. 'U verkoopt hier boeken de drukt de traditionele boekverkoepr uit de markt. U verstuurt boeken gebruikmakend van onze infrastructuur en werkt met laagopgeleid personeel dat veel uitval heeft en vaak een beroep doet op gezondheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, u betaalt geen belasting en wij hebben deze nodig om te kunnen functioneren.'
En dan kom jij aan met een praatje over eigendomsrecht? Probeer deze eens: 'als de grote bedrijven belasting gaan betalen gaan ze weg', of 'het levert minder op dan het kost'. Wees eens slim, de belastingdruk is te hoog omdat zij het niet betalen.

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:32

Ik neem aan dat meneer Donderop bedoeld dat de belastingen voor inkomens zo rond de balkiesnorm en alles wat daar boven zit naar beneden moeten.
Dat kan dan betaald worden door de belastingen voor Jan met de Pet te verhogen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-04-13 | 09:32

@Klaboesterbeer | 05-04-13 | 09:22
Ik ben het eens met uw beschrijving van de NL belastingbetaler maar bezie hoofdschuddend uw verwijzing naar de "zoveel betere" VS. De VS met haar buiten alle proporties opgeblazen overheidsuitgaven. De VS die haar begrotingsproblemen "oplost" door Helicopter Ben Bernanke niet minder dan 85 miljard dollar per MAAND bij te laten drukken. Gewetenloos alle problemen vooruitschuivend naar volgende generaties.

Mijn excuses, maar ik vind dat geen lichtend voorbeeld.

Magnum Force | 05-04-13 | 09:31

@Johnny Quid
Wat ben jij toch een prutsverslaggevertje van de onderste plank. Geen duidelijke mening alleen een onuitgesproken haat op Wilders.
Wilders roept belastingverlaging en Johnny roept dat Wilders een prutser is.
PHD roept belastingverlaging en dan is ineens volgens meneer Quid dit de oplossing van het leven.
Man man ga in een supermarkt werken en ouwehoer met de plaatselijke bejaarden maar post hier geen stukken meer.

RechtseRakker007 | 05-04-13 | 09:31

*iets met Godverdomme*

Worstjes | 05-04-13 | 09:31

@Aiii | 05-04-13 | 09:26
U gelooft blijkbaar in de sprookjes van Marx en dat de overheid er is om onze problemen op te lossen. Slaap lekker verder.

witwas | 05-04-13 | 09:30

Gewoon doormodderen daar in Nederland. Vanuit het buitenland blijf ik PvdA stemmen. Wordt leuker GS te lezen als de belastinginkomsten serieus terug kan vallen. Zeg een 30% ofzo.

Oerkoendoe | 05-04-13 | 09:30

Geert zei het gisteren al: Verlaag de belastingen.

lulleficatie | 05-04-13 | 09:30

*iets met twee jaar langer doorwerken en progressieve huurbelasting*

Worstjes | 05-04-13 | 09:29

Waarom heb ik Donner niet eerder gehoord dan?
Die man is en blijft een knecht van de overheid. Leuk afleidingsmateriaal, maar als er belastingen wezenlijk verlaagd gaan worden eet ik mijn schoen op.

löl met vingers | 05-04-13 | 09:28

Voor onze Duitse grensbuur hoeven deze belastingverlagingen niet want daar draait de handel als een tierelier op legioenen Nederlanders die daar wekelijks miljoenen euro's in Nederland misgelopen BTW heen brengen.

Nestorix | 05-04-13 | 09:27

@Aiii | 05-04-13 | 09:26 | + 0 -
Ik geloof alleen in de Biostabil.

Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:27

@witwas | 05-04-13 | 09:23 | + 0
@Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:24 | + 0
U gelooft zeker ook nog in Assepoester? Kabouters? De Biostabil? Jezus?
Sprookjes bestaan niet, dat weten we allemaal.

Aiii | 05-04-13 | 09:26

@Aiii | 05-04-13 | 09:20 | + 0 -
De belasting kan prima omlaag als ze eens keihard in die kosten gaan snijden. KEIHARD SNIJDEN!!!#!#!@# -=reutel=-

Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:24

@Aiii | 05-04-13 | 09:20
Of je verkleint de overheid, zodat ze minder geld nodig hebben. Ja, het is volledig 'outside the box' in Neddrland, maar toch het overwegen waard.

witwas | 05-04-13 | 09:23

Eerst voerde ''onafhankelijk' CBP oppositie, toen kwam de Eerste Kamer om de hoek kijken en nu dan de Raad van State.

*kat in het nauw*

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het geheel eens ben met de uitspraak, dat als we allemaal zo graag leeggezogen hadden willen worden we wel SP hadden gestemd.

Frans1156 | 05-04-13 | 09:22

Nederlanders zijn zo'n beetje het meest willoze en slaafse volk ter wereld. Zonder morren betalen we braaf elk jaar weer meer belasting. Sterker nog, klagen over belastingen word gezien als 'niet chic'. Hoe makkelijk kun je het krijgen als overheid.

Belastingdruk als politiek thema bestaat in NL totaal niet. Geen partij die er een statement over durft te maken. Bijzonder, want volgens mij zou het een ideaal oppositie thema zijn. Maar eigenlijk zie ik het CDA ook niet echt aan de haal gaan met dit thema.

Hoe anders gaan dit soort dingen in andere landen, zoals bijvoorbeeld de VS waar belastingdruk altijd een thema is en waar als gevolg daarvan overheidsuitgaven altijd worden afgewogen op grond van opbrengst vs kosten. Een gezonde houding die grootschalige verspilling waar Nederlandse en europese overheden symbool voor staan in toom houd. Ben bang dat een dergelijke mentaliteitsomslag meer vergt dan een Piet Hein die eens een losse flodder lost...

Klaboesterbeer | 05-04-13 | 09:22

Aiii | 05-04-13 | 09:20 | + 0
Belasting omlaag*
compenseren*
---
Het is nog vroeg...

Aiii | 05-04-13 | 09:21

Dan gaan de belastingomlaag en dan kost de benzine volgende week 2,50 per liter om het te compensaren.
.
Nee, laat ze dan maar hoe het is, want inmiddels weten we dat ieder voordeeltje via een andere weg wel weer binnenkomt, alleen heet het dan geen belasting meer en dat staat weer mooi in de PR praatjes.

Aiii | 05-04-13 | 09:20

De PVV zegt dat ook, dus PHD is een rascist!!

Schaamharing | 05-04-13 | 09:19

@roze_bril | 05-04-13 | 09:13 | + 0 -
Ah zo. Nee dan is het goed.

*hips*

Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:19

Karretje achter de auto en op grote schaal inkopen bij de buren.
Dat scheelt echt enorm veel !

Lenco | 05-04-13 | 09:18

@Amano | 05-04-13 | 09:09
"Stel je eens voor dat we allemaal alleen 30 procent inkomstenbelasting zouden betalen. Verder niks. En ook geen omzetbelasting voor bedrijven en geen btw. In de winkel is dan alles ongeveer vijf procent goedkoper. Wat zou je dan overhouden. En wat zou je dan uitgeven. En wat zou dat voor de Nederlandse economie betekenen. Raar idee? Het kan."

Alleen al de besparingen in administratie...

Petrus de Rewa | 05-04-13 | 09:18

Donner is de holtor van Oranje.

rechtsdwalendeautist | 05-04-13 | 09:17

Bij de volgende verkiezingen stem ik RvS. Oh wacht...

witwas | 05-04-13 | 09:15

@Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:07
Ja, natuurlijk, geef logge incompetente overheden meer geld om te verkwisten en de crisis is zomaar opgelost. Volgens mij is het probleem niet zozeer dat er te weinig belasting betaald wordt.
Hier, ga u eens inlezen in eigendomsrecht en zo:
www.dagelijksestandaard.nl/2013/04/ned...

witwas | 05-04-13 | 09:14

@Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:02

Volgens mij had ik dat al in mijn eerste gedeelte genoemd.

roze_bril | 05-04-13 | 09:13

Hoe meer belasting, hoe minder mensen (kunnen) uitgeven, hoe meer belasting nodig is om dat te compenseren, hoe minder.. (repeat circle). De economie kapotbelasten, we zijn er goed in geworden.

panadol | 05-04-13 | 09:11

Laten we beginnen met geen BTW in juni (en juli??).

Mongeaulie waarsguwt | 05-04-13 | 09:11

Als het CDA niks meer te vertellen heeft gaan ze pas willen wat het volk altijd al wilde.

Ikbeneenzelfbouwer | 05-04-13 | 09:10

Om te beginnen met het "tijdelijke" kwartje van Kok...

eerstneukendanpraten | 05-04-13 | 09:10

@Mark Smith | 05-04-13 | 09:04
Mensen die meer geld overhouden hebben dus meer te besteden, denk maar aan duurzame goederen.
Winkeliers draaien hogere omzetten, en de staat vangt hogere OB.
MKB is een factor van betekenis in het BNP.

necrosis | 05-04-13 | 09:09

Wel mooi dat een respectabel en oud instituut als de RvS nog wel voor de burger opkomt. Een soort eiland in de tyrannie die de EU heet.

wilmeister00 | 05-04-13 | 09:09

Stel je eens voor dat we allemaal alleen 30 procent inkomstenbelasting zouden betalen. Verder niks. En ook geen omzetbelasting voor bedrijven en geen btw. In de winkel is dan alles ongeveer vijf procent goedkoper. Wat zou je dan overhouden. En wat zou je dan uitgeven. En wat zou dat voor de Nederlandse economie betekenen. Raar idee? Het kan.

Amano | 05-04-13 | 09:09

Tsja. Misschien moet iemand de NL politiek eens de Laffer curve uitleggen. en.wikipedia.org/wiki/Laffer_curve

Als je de burger steeds meer geld ontneemt kan diezelfde burger steeds minder dingen kopen. Is dat nu wérkelijk zo moeilijk te begrijpen, heren Rutte en Samsom?

Magnum Force | 05-04-13 | 09:08

Weet je wat ook zou helpen, Piet Heijn?
De ´Raad van State´ afschaffen, kijken wat je dan bespaart.
Waar hebben we zo´n dom orgaan feitelijk nog voor nodig?
Of dat iemand één fuck geeft om het advies van een stelletje uitgerangeerde plucheklevers die te stom zijn om bij een bank hun poen te pakken?
Opzouten met die ongein, het is 2013!

Cuyahoga | 05-04-13 | 09:07

Maar wat er natuurlijk moet gebeuren (in Griekenland, VS en hier) is dat de grote bedrijven belasting gaan betalen, in plaats van al die halflegale constructies (Guernsey, Cyprus, Kaaimaneilanden, Nederland) Dat zet pas ECHT zoden aan de dijk en maakt dit charme-offensiefje futiel.

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:07

Mark Smith | 05-04-13 | 09:04 | | Reageer+ |
De renteopbrengst van de Griekse leningen natuurlijk.....

aardappelninja | 05-04-13 | 09:07

En waarmee gaat het tekort dan worden aangevuld?

Mark Smith | 05-04-13 | 09:04

Het lijkt er meer op dat Bea dor de juni btw-vrije maand van de PVV is geinspireerd en haar lakei 'the Don' heeft opgebeld om zoiets even 'te regelen' als afscheidskado.

Einde van de Domheid | 05-04-13 | 09:04

Ik heb het jaarverslag van de Raad van State gelezen. Inderdaad zeer alarmerend. Voor hun dan, ik voelde het al op mijn klompen. Ik ben al weg uit Nederland en mensen die ook nadenken hier weg te gaan raad ik aan het jaarverslag te lezen. Dat geeft namelijk het laatste zetje.

Der alte Fritz | 05-04-13 | 09:04

Quid jij draait zo hard en snel dat zelfs Wouter Bos er wat van kan leren. Zei je gisteren niet compleet het tegenovergestelde?

NiceGuysFinishLast | 05-04-13 | 09:03

@Kaas de Vies | 05-04-13 | 08:53
Sorry, ik zie mn eigen typo's niet. Ook nog te vroeg!

Godsammekraken | 05-04-13 | 09:03

Belastingverlagingen. Yeah right. Kunnen varkens vliegen? Belastingverlagingen zijn een urban myth. Je hoort de verhalen, maar het is nooit echt gebeurd.

Finn | 05-04-13 | 09:03

@roze_bril | 05-04-13 | 09:00 | + 0 -
Je vergeet het 2de gedeelte.

HRA afschaffen = evenredig verlagen IB.

Kaas de Vies | 05-04-13 | 09:02

Pakken ze je niet linksom, dan pakken ze je wel rechtsom.

Oeloeboeloe | 05-04-13 | 09:00

Belastingen kunnen heel goed omlaag. Financieren met HRA (afschaffen die hap)

roze_bril | 05-04-13 | 09:00

Ik heb getwijfeld over België...

SjonnieDeBoer | 05-04-13 | 08:59

Had die Raad van State ook al niet z'n twijfels bij de grondwettelijkheid van dat ESM verdrag?

Het lijkt erop dat zoals @kaas al aangeeft, dat de PVV steun krijgt uit onverwachte hoek.

Welles! Nietes! | 05-04-13 | 08:59

De belastingsdienst is duidelijk de grip aan het verliezen op de inningen. Te weinig personeel, hoge werkdruk. In feite kun je boven de 50% al niet meer effectief innen. Ga maar eens in Belgie kijken, als je daar als consument een factuur wil krijgen betaal je 25% meer.

TunaTown | 05-04-13 | 08:59

@Botte Hork | 05-04-13 | 08:54
Belasting ontduiken is strafbaar, belasting ontwijken niet!

necrosis | 05-04-13 | 08:58

@necrosis | 05-04-13 | 08:52 | + 0 -
Ik heb liever iets structureels. BTW naar de 17,5%. Is ook makkelijker te realiseren.

Maar in die hele BTW discussie kon geen enkele tegenstander mij uitleggen waarom 1000 euro teruggave van Rutte geweldig een plan is en eenmalige btw teruggave Nederland zou laten imploderen.

Mensen zijn blind van haat.

Nou goed, laten we beide niet doen en gewoon eens structureel de fiscus over de gehele linie verlagen. Je kent mijn standaard riedeltje hopelijk wel. Hypotheekaftrek weg, IB omlaag etc etc etc.

Kaas de Vies | 05-04-13 | 08:57

Goh daar zijn ze echt razendsnel achter gekomen zeg! Zouden ze dat zelf bedacht hebben of na een reeks gesubsidieerde onderzoeken? Of toch gewoon populisme dat nog steeds blijkt te werken!

Finn | 05-04-13 | 08:55

Belasting ontduiken is de nieuwe Nationale sport. (of gaat het helemaal worden)

Botte Hork | 05-04-13 | 08:54

Heel interessant Quid, maar blijft die post met de Nederlanders en Nederlandse bedrijven op het lijstje van de 'Offshore-leaks' want dat is het echte nieuws waarop we zitten te wachten...

Max Bal | 05-04-13 | 08:54

@flowert | 05-04-13 | 08:48
Dat kan betaald worden door een extra belastingverhoging, als je het aan dit kabinet overlaat.

rara | 05-04-13 | 08:53

belasting is diefstal dat blijkt maar weer

denoorman | 05-04-13 | 08:53

@Godsammekraken | 05-04-13 | 08:47 | + 3 -
Hahaha populist bedoel je. Ik heb echt 5 minuten naar jouw zin zitten staren om te bedenken wat je bedoelde. Poulist... Geert Wilders met een dooie kip op zijn kop.

Goed tijd voor koffie.

Kaas de Vies | 05-04-13 | 08:53

Volgens mij liep er kortgeleden nog iemand te opperen om in Juni geen BTW te betalen, Hoe heet die man ook alweer?

necrosis | 05-04-13 | 08:52

Het kan ook niet anders. Zonder meer netto te besteden kan ik gewoon verhogingen ziektekostenpremies en eigen risico, plus woz, plus waterschappen, plus btw-verhoging, plus hogere assurantiebelasting, plus wegenbelasting, plus benzine accijns etc niet meer ophoesten zonder enorm te besparen op uitgaven aan eerste levensbehoeften en semi-noodzakelijke luxe-artikelen. Dus ik als consument moet de economie kapot bezuinigen omdat de overheid mij kapot bezuinigd.
Je haalt de Piet Hein van juridische shit af en en hij begint opeens zinnig te lullen.

Dima Beeline | 05-04-13 | 08:52

Dacht iedereen dat het CDA dood was, gaan ze oppositie voeren vanuit de RvS. Zijn we er toch weer ingetuind!

niet voor de hond | 05-04-13 | 08:52

Dat dit bericht van het clubje van democratie en volkshater Donner komt, doet mij denken: wat zit hier nu weer voor plan achter?

jemagookniksmeer | 05-04-13 | 08:50

Godsammekraken | 05-04-13 | 08:47
Hap!

niet voor de hond | 05-04-13 | 08:48

"Raad van State: VERLAAG DE BELASTINGEN!"

Wie had dat ooit gedacht, de Raad van State blijkt een PVV bolwerk.

Kaas de Vies | 05-04-13 | 08:48

Zegt onze vriend PHD ook waar hij dat van gaat betalen?

flowert | 05-04-13 | 08:48

Hey Kwit, was dit niet wat die domme poulist gisteren zei?!?

Godsammekraken | 05-04-13 | 08:47

Helaas. Nederland is een wingewest van de EUSSR en Goldman Sachs dus die belastingen gaan maar een kant op: omhoog.

vraagstaart | 05-04-13 | 08:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl