Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stokbejaarde Duitser legt Internet uit

awmoreuring.pngEen wat oudere meneer, ene Marcel Møring, schreef een stuk voor De Groene dat ook op het in-ter-net werd gepubliceerd. Of dat oké is? Dat is oké. Hij kletst wat, wij denken dan al snel: wanhoop, maar ach. Mœring zat dus in de trein, eerste klas uiteraard, en hoorde het gesprek tussen twee echtparen aan. Eén echtgenoot waagde het om te spreken over zijn liefde voor film, pardon, cinema. En dat ie de afgelopen maand, houd u vast, wel zeker 15 films illegaal gedownload had. O mon dieu, dat had de echtgenoot beter niet kunnen zeggen. Nu staat ie all over De Groene met z'n geklets. De boef! Jatwerk! Of wacht, toch niet. Môring, let nou 'ns op, downloaden mag gewoon in Nederland. Is niet illegaal. Vervolgens houdt Mòring een hele morele verhandeling over anonimiteit en het idee dat je toch maar van een grote onzichtbare instantie jat. Flauw weer, wij bij de GeenStijl proberen het juist zo inzichtelijk te maken van wie je (dus niet) 'jat': de Hollywood-maffiosi en hun beftekkels (fuck jou, Tim Kuik). Maar dat downloaden, dat vind Móring maar niks. En die nieuwe dingen ook niet. Zo'n Spotify bijvoorbeeld draait ook alleen maar verlies, de rukkers. Heeft alles te maken met hun verdienmodel, en niets met die uitzuigende Hollywood-maffiosi die groot geld willen zien voor zo min mogelijk en zo slecht mogelijk beschikbare content. -Note to self: Ingewikkelde woorden hier. Vergeet ook niet een aantal prehistorische Grote Schrijvers en Denkers aan te halen.- En oja, u bent op GeenStijl omdat uw dromen niet zijn uitgekomen. U bent bitter. Groetjes, Marcel Mōring. P.S. Paastip hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Onbeduidend schrijvertje, heeft het voor elkaar gekregen om in 23 jaar 10 waardeloze boekjes en een enkele column te schrijven. En dan ook nog je eigen wikipedia-entry aanmaken, te triest voor woorden. Neem een voorbeeld aan tijdgenoten als Grunberg, Giphart of van mij part milf van Royen, die draaien productie en komen nog met iets leesbaars ook.

Mr Dixit | 02-04-13 | 15:36

@henry_louis
Lul!

antagonist | 02-04-13 | 00:03

@henry_louis
Toch nog even teruggekeerd om te zien of je het nu eindelijk begrijpt, echter... helaas.
Jammer joh, van wie "jatten" wij nu? Van die sterren die 50 miljoen per jaar verdienen??
Waar je 100-200 euro voor een concertkaartje voor moet betalen? En waar een t-shirtje 60 euro moet kosten?
LUL NIET VERDER MAN!!!

antagonist | 02-04-13 | 00:00

Wat goed van Van Leeuwen en powned dat ze een totaal willekeurig geval bij de oren vatten om er vervolgens op een donquichot-achtige wijze ten strijde tegen trekken. Dat noemt men nieuws maken. / Helder moment.

volksmenner | 01-04-13 | 22:44

-weggejorist-

henry_louis | 01-04-13 | 22:06

Downloaden is niet immoreel omdat er niemand schade lijdt. Er wordt namelijk niets weggenomen, en als het ineens niet meer kan dan gaat er echt niet plotseling wel voor al die media betaald worden. Die treinreiziger had echt het geld niet voor al die duizenden films op BluRay of DVD dus omzetderving: nul. Hij zou stomweg niet meer kunnen kijken maar daar schiet niemand anders iets mee op.

Als iemand wil dat ik het auteursrecht respecteer, mag dat eerst netjes terug in proportie gebracht worden. Op dit moment kunnen nazaten tot in de vierde generatie royalty's gaan zitten binnenharken op hun luie talentloze reedt terwijl het cultureel erfgoed tot in eeuwigheid op slot gaat. Ik zeg: dikke lul ermee!

@Uriël Fack: ik ben 35, sinds 1992 op internet te vinden, sinds 1987 op BBS'en. Heb publicaties in dodebomenmedia op mijn naam staan, publiceer ook digitaal en daar mag iedereen gratis van genieten. Dat is namelijk hobby. Voor mijn geld heb ik een nette baan. Zouden meer mensen moeten doen, een baan zoeken als van hun hobby niet te leven valt!

Zware Majesteit | 01-04-13 | 22:05

1 april, kikker in je bil!

ennnuuuuhhh....

tuck fim kuik!
kuck kim fuik!
fuck tim kuik!

dekogelkwamvanlinks | 01-04-13 | 21:48

@Flodder | 01-04-13 | 19:11
De VS is ook geen lieverdje op copyright-gebied: www.techdirt.com/articles/20130326/163... . Laten we maar stoppen met Hollywood betalen totdat de VS die Ierse muziek gaat betalen.

En "de jeugd van tegenwoordig" was al een argument om Aristoteles te veroordelen. Eindeloos herkauwen wat er in de VS gebeurt doen we eigenlijk al jaren, ook voordat er films gedownload konden worden. Meer vrijheid op creatief gebied zou dat misschien kunnen verbeteren.

frank87 | 01-04-13 | 21:19

@Uriël Fack | 01-04-13 | 19:48
Zeg ik dat niemand betaald moet worden?
Ik zeg dat iets dat jij toevallig het eerst gemaakt hebt, geen automatisch recht geeft op alle latere versies. Dat is wat de "downloaden is diefstal"-school wel beweert.
Dat er over "openbaringen van auteursrechtelijk werk" betaald moet worden is een gunst aan de auteurs, waar sommigen zwaar misbruik van proberen te maken.

frank87 | 01-04-13 | 21:13

@Schoorsteenveger | 01-04-13 | 20:32
Dat is een goed argument, ofzo.
Prima.

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 20:38

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 20:09 |
Reaguren, gewoon omdat het kan. Of mijn reaguursel door deze of gene als horizonvervuiling wordt waargenomen, het zal me worst wezen. Wellicht ziet een ander het weer als prachtig behang, je weet maar nooit.

Schoorsteenveger | 01-04-13 | 20:32

@Schoorsteenveger | 01-04-13 | 19:49
Wat dacht je zo even? Horizonvervuiling, gewoon omdat het kan?

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 20:09

PS: over iemand zeggen dat het typische middenklasse is, is ook echt walgelijk. Het impliceert dat je jezelf nogal cool vindt (ja, ik mag dat nog zeggen want ik ben in de 30, zak hooi!); dan trek je best een grote broek aan voor iemand die met de trein reist en voor "de Groene" werkt. Fucking loser...

NACademicus | 01-04-13 | 20:01

Dat hele belerende, moralistische, pseudo-intellectuele ondertoontje van deze vent is echt om van te kotsen. Maar ja, "de Groene" is natuurlijk ook om van te kotsen, politiek correcte linkse luchtfietsers. Gadver!

NACademicus | 01-04-13 | 19:57

Als je Marcel Möring een bejaarde Duitser noemt ben je of kwaadaardig, of te beroerd om even te factchecken voor je een stukkie schrijft. In beide gevallen ben je een waardeloze stukkiesschrijvert, VanLeeuwen.

Uriël Fack | 01-04-13 | 19:51

Möring stelt een fundamentele vraag, die Kant reeds lang geleden gesteld heeft: zijn wij morele wezens als niets of niemand ons maant of dwingt om ons als morele wezens te gedragen? Anders gezegd, is er zonder context een onderscheid tussen goed en kwaad? Nog anders gezegd, als wij zeker weten niet gesnapt te worden, zijn wij dan geneigd het goede te doen en het slechte te laten?
Gaat verder nergens over.
Ik neem aan dat Móring meer dan één keer in zijn leven met een boek of wellicht een hele stapel boeken naar het kopieerapparaat is gelopen. Gewoon omdat het kon.

Schoorsteenveger | 01-04-13 | 19:49

Het auteursrecht is gewoon een subsidie voor auteurs, zeker geen godgegeven eigendomsrecht.
Dat downloaden is dus geen diefstal, het maar blijven roepen dat het wel zo is, is propaganda om totaalcontrole over het internet af te dwingen.
frank87 | 01-04-13 | 17:37 | + 1

Als niemand meer wordt betaald voor het schrijven van verhalen, zoals scenario's, valt er uiteindelijk geen film meer te downloaden. Waarom is auteursrecht een subsidie en het loon van een loodgieter of buschauffeur niet?

Uriël Fack | 01-04-13 | 19:48

Bejaarde Duitsers hebben wel meer op hun kerfstok, dus waar hebben we het in Godsnaam over.
Simon de Danser | 01-04-13 | 17:14 | + 10

Marcel Möring is een jood uit Twente, lutser.

Uriël Fack | 01-04-13 | 19:46

@henry_louis | 01-04-13 | 19:17
Wel eens gehoord van preventie? Van andermans spullen afblijven is niet meer dan logisch. Wees eens praktisch in plaats van wishfull thinking.
Doe jij je huis op slot s'nachts? Laat jij je auto open wanneer je naar de winkel gaat?
Er is nogal een groot verschil tussen wat jij ervan vind, en wat de realiteit is.
En je belediging aan mijn adres degenereert je plempsel.
Kut fransoos.

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 19:45

@henry_louis | 01-04-13 | 19:26
Andere oorzaken als dat verfoeilijke -illegaal- downloaden zijn er zeker niet?

wederom iets met kortzichtig

Tim Grimback | 01-04-13 | 19:43

Laat Marcel Möring met rust. Die zat in 1995 al op het internet, toen de meeste GS-reaguurders nog naar TikTak keken, op een vi-de-o-band.
Als je nu vijftig bent was je in 1995, toen de eerste internetabonnementen voor particulieren gemeengoed werden, 32. En veel van die dertigers hadden al een geschiedenis met BBS.
Dat mensen een ander mening hebben maakt ze nog niet dement, ook al zijn ze vijftigplus.

Uriël Fack | 01-04-13 | 19:42

@henry_louis | 01-04-13 | 18:39
Alleen kun je er nergens voor betalen, ik wil het wel, (graag zelfs), aangezien er geen mogelijkheid is om tegen een vergoeding films te downloaden

dan nog iets met kortzichtig

Tim Grimback | 01-04-13 | 19:39

Hahaha,
Wat een narcistische zeikstengel!
Kunnen we zulke mensen niet gewoon negeren?
Gelukkig hebben dit soort moraalfags weinig te zeggen.

r04drunn3r | 01-04-13 | 19:33

-weggejorist-

henry_louis | 01-04-13 | 19:26

Goh wat gek dat ook welgestelde mensen timkuiken.

1. het is niet mogelijk om online films, tegen een redelijke vergoeding, te timkuiken
2. origineel kopen (indien het al verkrijgbaar is) = sponsoren voor het einde van de vrijheden op het internet
3. je maakt Tim Kuik er mee ongelukkig

nu nog hopen dat hij de volgende ronde geen vvd meer gaat stemmen..

Tim Grimback | 01-04-13 | 19:22

@henry_louis
Je begrijpt er werkelijk geen hol van, he?

antagonist | 01-04-13 | 19:19

-weggejorist-

henry_louis | 01-04-13 | 19:17

frank87 | 01-04-13 | 18:58 | + 0 -
Je bent positiever gestemd dan ik. Als de meerderheid voor gratis gaat omdat anderen het wel bekostigen, is er een probleem. Zo gaat dat altijd met uitkeringstrekkers, of dat nu zorg betreft of de creatieve industrie. We hebben nu makkelijk praten omdat ze in de VS wel een downloadverbod hebben. Of denk je dat dat geen rol speelt?
Natuurlijk moet de aanbieder creatief zijn, maar er groeit een hele torrents-generatie op die nergens voor wil betalen. GS voorziet die dan van het argument 'vrij internet'. Dat is schijnheilig. Het gaat gewoon om free(down)loaders.

Flodder | 01-04-13 | 19:11

@henry_louis | 01-04-13 | 18:58
Laten de makers van content maar zorgen dat het niet op internet verschijnt. Internetvrijheid vind ik een te hoog goed. Vrijheid in het algemeen ook.

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 19:01

-weggejorist-

henry_louis | 01-04-13 | 18:58

@Flodder | 01-04-13 | 18:46
Vooral mensen die geïnteresseerd zijn geraakt (bijvoorbeeld via de downloads) zullen geld gaan uitgeven. Die "uitkeringstrekkers" gaan gewoon weer "boer zoekt vrouw" kijken of klaverjassen als downloaden onmogelijk wordt.
Die bios-vergelijking gaat zeker op: verkopen is uitzoeken wat je meer te bieden hebt. De bios heeft in de jaren 90 betere stoelen, popcorn, beter geluid, en beter beeld gekregen. De betaal-TV kan vast wel wat verzinnen waarom ze hun spul hier verkocht krijgen (als leuk labeltje bij de internetaansluiting?).

frank87 | 01-04-13 | 18:58

De Laatste Atlantiër | 01-04-13 | 18:46 | + 0 -
Vet is al lang dik geworden. Blijf bij de tijd.

Flodder | 01-04-13 | 18:48

Echt hardop gelachen. En al in de derde alinea. Veertigers die 'cool' zeggen om contact te houden met de jeugd. Wie wil er nou contact houden met de jeugd? Het woord 'cool' was cool toen veertigers twintigers waren, dus het is 't woord van de veertigers. Het schorriemorrie van tegenwoordig zegt 'vet', waarop ik altijd antwoord met ossengalzeep.

De Laatste Atlantiër | 01-04-13 | 18:46

frank87 | 01-04-13 | 18:30 | + 1 -
En waarom betalen in Amerika zoveel mensen voor HBO? Misschien omdat ze het niet mogen downloaden en daar mensen met een paar illegale mp3'tjes zomaar in de gevangenis kunnen belanden? Het is dat er een grote massa onder de knoet zit en er nog mensen zijn die niet internet-wise zijn. Anders ging dat feest van gratis downloaden echt niet door. Downloaders zijn de uitkeringstrekkers van creatieve content.
Biosvergelijking gaat niet op omdat dat een andere ervaring biedt: groter scherm, beter geluid, scherper beeld, 3d, et cetera. Die andere ervaring kun je niet bieden met series.

Flodder | 01-04-13 | 18:46

@henry_louis | 01-04-13 | 18:39
Wel eens van een bioscoop gehoord, stuk intellect? Daar wordt het geld verdient voor de film.
Hersenloos gebral, heb jij daar een copyright op soms?

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 18:44

-weggejorist-

henry_louis | 01-04-13 | 18:39

Meuring moet z'n muil houden.

Nietvoordekat | 01-04-13 | 18:36

Beste Groene Amsterdammer,
Zou Marx Hollywood niet als opium voor het volk beschreve hebben?

frank87 | 01-04-13 | 18:32

@Flodder | 01-04-13 | 18:13
Om te beginnen moet je het in de goede verhoudingen plaatsen: als niet zoveel honderduizenden mensen HBO hadden hadden we nooit van "Game of Thrones" gehoord: Het downloaden treft vooral de films die al behoorlijk succes hebben. Het downloadsucces van "Game of Thrones" helpt HBO zelfs met de introductie van hun kanaal in Nederland.
Het probleem van iedere artiest is om je product (dat niemand echt nodig heeft) verkocht te krijgen. In de jaren 80 is de bioscoop ook al eens dood verklaard met de komst van de video. Daar is ook niet veel van uit gekomen.

frank87 | 01-04-13 | 18:30

@Van Duyvenbode | 01-04-13 | 18:15
Leuk verhaal lekker kort. Wanneer kunst gesubsidieerd moet worden, is het ku(ns)t.
Flikker toch op met je elite.
Kunstenaars, graven vol zou ik er mee kunnen vullen.

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 18:29

Kameroudste | 01-04-13 | 18:05
Boeken niet. Alleen audio/video.

Gugong | 01-04-13 | 18:18

Als de kunstenaars niet meer kunnen leven van hun scheppingen, krijgen we alleen nog maar ranzige pron en poenig voetbal.
Dat is dan voor het gepeupel dat weigert te betalen voor kwaliteit. Het volk zit van oudsher bij de gratis wagenrennen.
Het is aan een nieuwe elite om wat echt van waarde is opnieuw uit te vinden. Echte Kunst is nu eenmaal niet voor het gewone volk, althans dat socialistische ideaal ligt al weer verder achter ons. Jammer trouwens. En aangezien er met ons oligarchische bewind een nieuwe elite ontstaat, zal er ook weer een nieuwe kunst komen.
Alle waar is naar zijn geld.

Van Duyvenbode | 01-04-13 | 18:15

frank87 | 01-04-13 | 18:03 | + 0 -
Ja, want die andere filmmakers kunnen gratis mooie dingen maken. Ik ben voor vrij internet, maar dat downloaden geen kwaad kan is onzin. Het is een duivels dilemma. Muzikanten kunnen het nog ondervangen met optreden en gedeeltelijk met spotify, maar hoe moeten de HBO's en AMC's het opvangen? Niets is voor niks.

Flodder | 01-04-13 | 18:13

Kwalitatief kutstukje. Ik dacht altijd dat de Groene Amsterdammer iets met Groen en Linkse grachtengordel te maken had. Maar dit lijkt me meer iets voor Bruin Toiletpapier, past iets beter bij dubbele onderkin Teeven supporters en andere rechtse meuk.

Pindakees | 01-04-13 | 18:08

Wat laf dat je op die kutsite niet kunt reageren.

"Illegaal downloaden van films en boeken: "

Ja, ho maar, ik lees niet eens verder, Domme lul, dat is legaal.

Kameroudste | 01-04-13 | 18:05

@miko | 01-04-13 | 17:49
Een paard an sich, ok daar heeft niemand wat aan. Ik zag een naakte vrouw op een galopperend paard voor me en had die fantasie moeten beschrijven.
Tits on horses ofzoiets.

Jim Lovell | 01-04-13 | 18:05

@Flodder | 01-04-13 | 17:55
www.freedomsphoenix.com/Uploads/Graphi...

Je betoog gaat mank op het punt dat er maar een beperkt aantal mensen in een stuk vastgoed passen, en films eindeloos gekopieerd kunnen worden.

En als Hollywood stopt met films maken, komt er misschien ruimte voor andere filmmakers.

frank87 | 01-04-13 | 18:03

Ik wil me ook ergeren aan mensen in trein en zure stukjes schrijven.

stijlepeen | 01-04-13 | 17:59

Downloaden is niet illegaal. Daar gaat betoog inderdaad mank. Maar diefstal, it is. Of dachten jullie dat als heel de VS zou downloaden die vette series nog gemaakt zouden worden? Laten we daar niet schijnheilig over doen door te spreken over hollywood-maffiosi. Vervang Hollywood voor vastgoed en je hoort een kraker.

Flodder | 01-04-13 | 17:55

"Er is een krachtig argument voor digitale diefstal." En dat argument is DRM, of zoals Möring het noemt: "dat de verkoper het recht heeft om jouw gebruiksrecht in te trekken." Met zijn analoge logica snapt die Möring blijkbaar donders goed dat je een film gewoon tweedehands kunt doorverkopen, net als een boek. En dat dat volgens de kleine lettertjes nu dus niet mag, terwijl het wettelijk toch echt zo geregeld is dat dat wel mag, kleine lettertjes of geen kleine lettertjes.

Ooit_huisregelneef | 01-04-13 | 17:51

@Jim Lovell | 01-04-13 | 17:31
horses.

miko | 01-04-13 | 17:49

Ik pas dit topic.
De inspiratie is op.
En zonder EU, booslims of Doutzen kan ik ook niet op de automatische piloot reaguren.

Anijsblokje | 01-04-13 | 17:46

"Waarom moeten kopers betalen voor dieven?"
Ok, maar dan ook: Waarom moeten normale werkenden betalen voor werklozen nietsnutten? Waarom moeten Nederlanders betalen voor illegalen? Waarom moeten Nederlanders betalen voor Grieken, Cyprioten, etc.?
Waarom moeten spaarders en gepensioneerden betalen voor risicovolle beleggingen van bankiers?

Of gaat dir principe alleen voor downloaden op?

spanarchist | 01-04-13 | 17:42

@Einde van de Domheid | 01-04-13 | 17:37
Ik luister gewoon bijna geen muziek. Alsof die muziekanten belangrijk zijn.

frank87 | 01-04-13 | 17:39

Beter een groene Amsterdammer dan een echte zeg ik altijd maar.

pius | 01-04-13 | 17:39

Lucille Werner | 01-04-13 | 17:10
Pak maar twee ballen.

Strohond | 01-04-13 | 17:37

@Dr. Mabuse | 01-04-13 | 17:32
Kennis is onwetendheid

steven paul | 01-04-13 | 17:37

@standvast | 01-04-13 | 17:23
Het auteursrecht is gewoon een subsidie voor auteurs, zeker geen godgegeven eigendomsrecht.
Dat downloaden is dus geen diefstal, het maar blijven roepen dat het wel zo is, is propaganda om totaalcontrole over het internet af te dwingen.

frank87 | 01-04-13 | 17:37

Buitengewoon interessante informatie, maar mijn naam zegt het al.Geen touw aan vast te knopen. Nieuws alleen voor de gamers?

das dom | 01-04-13 | 17:35

Fawlty towers gedownload. Bedankt voor de tip.

rugridder | 01-04-13 | 17:34

Publiceren in De Groene en het dan opnemen voor kapitalistische Amerikaanse mediamagnaten.

Een identiteitscrisis; ook leuk voor in de trein.

dlseth_ | 01-04-13 | 17:34

roze_bril | 01-04-13 | 17:27
Het is nog simpeler. Voor inspiratie wordt er geshopt in het twitterding van blikjegrolsch.

Strohond | 01-04-13 | 17:33

Bezit is diefstal. Alle macht aan het volk!

Dr. Mabuse | 01-04-13 | 17:32

@Fopspeen | 01-04-13 | 17:23
Ik snap m niet. Wat is er mis met tits & horses?

Jim Lovell | 01-04-13 | 17:31

En een thuiskopieheffing? Waarom moeten kopers betalen voor dieven? Dat is een heel rare interpretatie van het solidariteits­beginsel.
-
Diefstalverzekering is exact hetzelfde principe. Het punt waar principes de toets der realiteit niet doorstaan. Daar lopen 'mensen op leeftijd' wel vaker tegenaan.

Not Muhammad | 01-04-13 | 17:30

@standvast | 01-04-13 | 17:23 |

Ach het is eigenlijk nog simpeler. Mijnheer gebruikte "Geenstijl" in zijn relaas. Aangezien ze hier hele kleine piemoltjes hebben, hebben ze er maar een topic van gemaakt.

roze_bril | 01-04-13 | 17:27

@Argo was al niks, dus die had 'ie helemaal niet hoeven downloaden als 'ie wat recensies gelezen had eerst.
j0shua | 01-04-13 | 17:20 | + 0

Recensies zoals "Oscar voor Beste Film" bedoel je?

antagonist | 01-04-13 | 17:27

@standvast | 01-04-13 | 17:23
Tegen de tijd dat er wat bekijkbaars op tv komt en iets beluisterbaars op de radio, en/of dat we daar niet meer onvrijwillig voor hoeven betalen, kunnen we eens beginnen met betalen voor ons amusement.
Oh nee, dan vindt men wel weer iets anders om ons van ons eigen geld mee te ergeren.

vetkleppert | 01-04-13 | 17:26

@aardappelninja | 01-04-13 | 17:21

Sorry, ik download geen verbale diarree, ook niet als Marcel Möring de schrijver is.

neemjemoederindemali | 01-04-13 | 17:23

necrosis | 01-04-13 | 17:17 | | Reageer+ |
Dat is volgens mij nog het minst ergerlijke. M'n auto kan ik ook niet altijd overal voor de deur parkeren. Ik kan gelukkig wel alleen en zonder afgeluisterd te worden door moralfags rustig een plekje zoeken om te parkeren.

aardappelninja | 01-04-13 | 17:23

ik erger me anders ook behoorlijk aan GS, die onbewust de oogkleppen opzet door steeds weer te spreken van de muziek- en filmmaffiosi, om zich maar niet moreel verantwoordelijk te hoeven voelen voor downloaden. een psychologisch fenomeen dat vaak voorkomt bij de mens. wat ik wil zeggen is dat het gecompliceerder ligt dan het geen diefstal (GS) en wel diefstal (Meneer de schrijvert).

standvast | 01-04-13 | 17:23

-weggejorist-

Yabadabedoe | 01-04-13 | 17:21

Maar Marcel denkt dus dat de wat tegenvallende boekenverkoop komt doordat wij en masse zijn oeuvre downloaden en dat frustreert een beetje. Aan gebrek aan belangstelling kan het natuurlijk echt niet liggen.

aardappelninja | 01-04-13 | 17:21

Argo was al niks, dus die had 'ie helemaal niet hoeven downloaden als 'ie wat recensies gelezen had eerst.

j0shua | 01-04-13 | 17:20

Ik had vroeger een kennis die ook altijd zijn verhalen begon met "in de trein". Dus die heb ik maar uit de adresboekjes gestreept.

vetkleppert | 01-04-13 | 17:20

@aardappelninja | 01-04-13 | 17:12
Openbaar vervoer... even nadenken.
Je wordt opgehaald op een plek waar je niet bent, je wordt afgezet op een plek waar je niet wilt zijn, en dat op een tijdstip wat je niet uitkomt.....

necrosis | 01-04-13 | 17:17

Bejaarde Duitsers hebben wel meer op hun kerfstok, dus waar hebben we het in Godsnaam over.

Simon de Danser | 01-04-13 | 17:14

Ach.... de man in kwestie verkoopt boeken. Als het mijn beleg zou betreffen zou ik vast en zeker een andere mening erop na houden dan nu.

Dhr. W. Anhoop | 01-04-13 | 17:14

LOL mijn vader (50 jaar oud) legte net uit hoe hij en z'n vrienden via de radio z'n favoriete nummer opnam. Kennelijk waren er ook gewoon radio-zenders die niet er doorheen kletste juist voor dit reden. Alleen nu downloaden we ....

DeLiberaleLulhannes | 01-04-13 | 17:13

Die vent is gewoon in Enschede geboren, dus waar komt die stokbejaarde Duitser in het verhaal voor?

antagonist | 01-04-13 | 17:13

En dan vragen mensen mij weleens wat ik toch tegen het openbaar vervoer heb. Nou oa. dit dus.

aardappelninja | 01-04-13 | 17:12

Geen idee waar het over gaat, ik trek gewoon alles naar binnen. En o ja... ook fuck Tim Kuik.

Kertsbal | 01-04-13 | 17:12

Films en boeken zijn zwaar overrated, Marcel Mörings ook.

neemjemoederindemali | 01-04-13 | 17:12

Dank voor de paastip. Zat me gister al suf te zoeken naar GoT S03E01.

Kromst | 01-04-13 | 17:11

Fatsoen moet je laten doen door een ander.
/vanaf de andere kant van de kloof

Jan Passant mk2 | 01-04-13 | 17:10

"En een thuiskopieheffing? Waarom moeten kopers betalen voor dieven? Dat is een heel rare interpretatie van het solidariteits­beginsel."
.
Dit wel zo vinden, en wedden dat hij vervolgens wel voor belastingverhoging van rijken is?

Lucille Werner | 01-04-13 | 17:10

Bitterheid en GeenStijl? Meuring en : "Wrang, belegen en betweterig" Downloaden mag, omdat er al voor betaald is bij de aanschaf van de opslagmedia. Dus niet: Waarom moeten kopers betalen voor dieven? Maar: waarom nogmaals betalen?

steven paul | 01-04-13 | 17:10

De uiteenzetting van dat heerschap gaat al helemaal mis bij:
"streken voor de ene helft neer op de bank waarop ik zat en voor de andere helft aan de overzijde van het gangpad"
En dat wij dan maar moeten raden dat dit zich afspeelt in een trein. Dan ben je dus meteen al klaar met het verhaal.

vetkleppert | 01-04-13 | 17:09

Is Meneer Moering ook van De Correspondent aka De Groene met een Momkai-sausje?

ChillBill | 01-04-13 | 17:08

Via mijn glasvezelverbinding razendsnel Duitse Porno downloaden. Dat zal je leren Moring.

Ongeblustekalk | 01-04-13 | 17:08

En Hollywood maar honger lijden.. Oh ja, Tim Kuik, je bent een totale lul.

Botte Hork | 01-04-13 | 17:07

... doet celliste Zoë Keating downloaden.. bedankt voor de tip Marcel

Space2012 | 01-04-13 | 17:07

Bij die Paastip had ik me wat anders voorgesteld....
*teleurgesteld is*

necrosis | 01-04-13 | 17:06

Is ook niet niks!

Dzekson | 01-04-13 | 17:04

1 april.

Lucille Werner | 01-04-13 | 17:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken