Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feest! FD organiseert Weens Congres in het Rijks

POLONAISE100p.jpgEergisteren was het met uw belastinggeld gefinancierde kwaliteitsnieuwsprogramma Nieuwsuur te gast bij een feestje van een krant die voortaan -en dat is zeer groot nieuws- op een kleiner formaat wordt gedrukt (mooie kostenbesparing, abonnementstarief blijft hetzelfde). De reporter deed verslag alsof het tweede Congres van Wenen aan de gang was. Volgens Nieuwsuur was de politieke, financiële en economische crème de la crème aanwezig. Ik moet even iets gemist hebben want vervolgens kwam Boele Staal (chief-hofnar van de vereniging van banken) in beeld. En wat zei ons financieel baken in het donkere tijden: "op Cyprus is een betrouwbare oplossing gekozen en het publiek ziet dat gelukkig ook". Ben zo benieuwd wat Staal had gezegd als Dijsselbloem besloten had bij de redding van SNS niet de belastingbetaler 3,8 miljard te laten dokken, maar het geld gewoon bij de andere banken had gehaald via dat o zo mooie depositogarantiesysteem. Hilarisch was de opmerking van Jeroen van der Veer (ex-Shell) "de Cyprioten zijn ondernemende mensen". Stuitend was de opmerking van Schnabel (iets met cultuur), dat "de spaarders op Cyprus geen geld kwamen halen, maar juist brengen, want ze betalen op Cyprus nog met cheques". Voor de vorm was er blijkbaar een debatje tussen Kroes (EU-commissaris), Sybesma (DSM), Buiter (Citi) en Knot (DNB). Buiter vindt het een uitstekend idee dat bij een bankredding de senioriteitsladder weer tegen de gevels van de banken wordt geplaatst. Ik ook (dus eerst aandeelhouders, dan allerlei soorten obligatiehouders en dán de spaarder). Jammer alleen dat dit bij zijn eigen bank niet is gebeurd, daar mocht de overheid via het TARP-programma de banken redden. En zombie-bank Citi kwam er bij Barack Obama nog mee weg ook. Maar Buiter mag blijven orakelen. Knot had het maar lastig. Mocht u eens een topman in vergelegenheid willen zien, kijk dan naar dit fragment (op 23:40). Debatleider Rens de Jong stelde de pijnlijke vraag 'wat is er mis met de uitspraken van Dijsselbloem?' Knot maakte wel duidelijk dat hij het inhoudelijk met Dijsselbloem eens is, maar dat de timing erbarmelijk was. Daar waren wij ook al achter. Verder liet Knot er geen twijfel over bestaan dat de banken nu eerst maar eens gezond moeten worden en dat al die PVDA-bankplannetjes even in de ijskast gezet moeten worden. Waar het natuurlijk echt om ging in het Rijksmuseum (vernieuwd Rijks, vernieuwde krant, voelt u hem), was het netwerken aan de dis. Waar zal de 'crème de la crème' over gesproken hebben? Niet over de opnieuw krimpende economie in het 4de kwartaal, niet over de gemiddelde restsschuld van 60.000 euro bij verkoop huis, niet over het volslagen gebrek aan visie van het kabinet (Nieuwsuur: "het is hier een beschaafd gezelschap"). Ik doe een gokje: de de zomervakantiebestemming (ik hoor dat Cyprus dit jaar spotgoedkoop is door vertrek van de Russen) en de salarissen. Het gaat dus ook niet over de grootste inkomensdaling in 30 jaar, want daar zullen de feestgangers geen last van hebben. Het zal wel gaan over de opmerking van ING in haar jaarverslag dat de top veel te weinig salaris krijgt. En dat de nadruk op vaste salarissen de topmensen van banken op ambtenaren doet lijken. En dat de topmensen in het bedrijfsleven ('dat zijn wij bankiers toch ook?') wél de salarissen fors mogen verhogen. Kijk eens naar CSM. Gelukkig mag je weer als de staatssteun is terugbetaald, vraag het de eerlijke mannen van Aegon. En natuurlijk zal Bennink (ex-Numico, straks ex-DEMB) op het schild worden gehesen ("wij Nederlanders zijn toch echt handelaars he, die Bennink verkoopt z'n schoonmoeder nog als het moet"). Ik wil niet te cynisch klinken, maar het bandje dat speelde op het feestje van de 'crème de la crème' deed mij sterk aan het eerste Congres van Wenen denken. www.bank.blog.nl www.pfverhaar.nl @peterverhaar

Reaguursels

Inloggen

-maar het lost geen flikker op. Zolang het volk niet ontwaakt in eendracht, zich losbreekt en een gezonde relatie aangaat met de creatie zal de geschiedenis zich blijven herhalen en het eindspel van deze cyclus nadert met rasse schreden. De details doen er niet toe. Organise. Spannende tijden. Maar goed, ik ben een aluhoed. What do I know

Plap | 30-03-13 | 23:52

Het ligt niet aan de heersers en hun geldwolven, zij zien het spel dat ze kunnen spelen en spelen dat vervolgens natuurlijk uit. Het ligt aan het schapenvolk, dat het allemaal maar lijdzaam ondergaat, verblind door demainstreammediabullcraptv op de bank blijft zitten slapen en zichzelf ziek maakt met chemisch voedsel en farmaceutica. Dan kun je lekker roepen op GS (<3) zoals ik me daar nu ook schuldig aan maak maar het lost geen flikker op. Zolang het volk niet ontwaakt in eendracht, zich losbreekt en een gezonde relatie aangaat met de creatie zal de geschiedenis zich blijven herhalen en het eindspel van deze cyclus nadert met rasse schreden. De details doen er niet toe. Organise. Spannende tijden en het wordt nog veeel gekker, maak uw tieten maar nat. Maar goed, ik ben een aluhoed. What do I know

Plap | 30-03-13 | 23:48

Typisch Nederlands gejank weer hierboven. Het is allemaal de schuld van een ander behalve die van jezelf.
Tot september 2008 mocht je inderdaad vertrouwen op de stabiliteit van het systeem en in onwetendheid voortleven. Daarna absoluut niet meer. Om het vertrouwen in de banken te bewaren is toen het depositogarantiestelsel (DGS) verhoogt van € 40K naar €100K. Voor en na september 2008 gold en geldt nog steeds dat je ingelegde spaargeld niet gegarandeerd is boven deze bedragen. Men had dus maatregelen kunnen treffen door het boventallige over meerdere banken te spreiden. Nu wordt er over gesproken om het DGS weer te verlagen naar €50K. Teken om het meerdere weer te verspreiden.
En laten we wel wezen, Dijsselbloem heeft gewoon gelijk. Waarom moeten de belastingbetalers opdraaien voor en dreigend faillissement van een bank? Als geldschieter (aandeelhouder of obligatiehouder) of als spaarder kun je weten wat de risico's zijn. Eis dan van de banken dat ze netjes met jouw geld om gaan. Hetzij op de aandeelhoudersvergadering of door je spaarcenten weg te halen.

monmax | 30-03-13 | 16:17

En maar blijven klagen over de uitspraken van (de Financial Times-interviewer van) eurogroep-voorzitter Dijsselbloem. Vooral niet "de uitspraken" benoemen, want dan komt het klootjesvolk er misschien achter dat er met "de uitspraken" van Dijsselbloem zelf helemaal niets mis is of was. En dat de rabiate reacties uit de financiële wereld eigenlijk juist een aanwijzing zijn dat Dijsselbloem c.s. lekker op weg zijn om diezelfde snelle jongens duidelijk te maken dat ze niet altijd buiten schot blijven, en dat hun belangen niet zwaarder wegen dan die van degenen die wel een vak hebben geleerd.

Ooit_huisregelneef | 30-03-13 | 15:33

Kunnen ze dat banktuig niet aanpakken met de vaak genoemde plukze wetgeving?

Yabadabedoe | 30-03-13 | 14:42

Die hele bankensector is natuurlijk een systeem dat van leugens, bedrog en onwetendheid aan elkaar hangt. Dijsselbloem die oprecht is wordt hard afgestraft, maar over zijn voorganger die onomwonden toegeeft dat hij liegt hoor je niemand.

très cool | 30-03-13 | 14:28

Oh te primair gereageerd. excuses.

roze_bril | 30-03-13 | 13:35

Waarom niet suggereren om het geld bij de eigenaren weg te halen, of bij de vreemd vermogen verschaffers?

roze_bril | 30-03-13 | 13:32

@Niemands Knegt | 30-03-13 | 11:16
Ja, de theaterscène uit Inglourious Basterds.. wat zou dat fantastisch zijn.

Shareholder II | 30-03-13 | 12:55

@Ko Reander | 30-03-13 | 12:23 |
hoe krijg je het voor elkaar om 3/4 van je pensioen te zien verdampen?

Jopie2009 | 30-03-13 | 12:54

Dat onze staatsbank ABN AMRO over tal van brievenbus firma's beschikt was trouwens een interessanter onderwerp van een banken-column geweest:

Jopie2009 | 30-03-13 | 12:52

Kromst | 30-03-13 | 12:41

Wanneer regeerders het volk verzekeren dat het spaargeld veilig is, weet je dat er stront aan de knikker zit; beter nog, de knikker is in de gierkelder gevallen. Het vertrouwen is er niet meer, ondanks de verzekeringen van Schäuble. Maar wat kunnen de mensen doen, met hun hypotheek en pensioentje? Niets. Ze kunnen hoogstens kwaken als zittende eenden.

Van Duyvenbode | 30-03-13 | 12:47

en voila.. zelfs op Powned. Geen analyse toegevoegd.. gewoon knip plak: www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

Gaat u maar rustig slapen brave burgers. Brussel waakt over u en uw spaargeld.

Kromst | 30-03-13 | 12:41

Ja, zo rollen de bobo's. Organiseer ergens een feest, nodig wat pers uit en alle vragen beantwoord je positief. Vervolgens weet je dat alle positieve quotes eindigen in de pers. En hey, als het gedrukt staat, dan moet het wel waar zijn, nietwaar? Dus dan is ineens de boel weer stabiel, Cyprioten gelukkig en snappen Nederlanders wat banken aan het doen zijn. Staan erachter zelfs. Een 1-2-3'tje van een ziek Trojka; politiek, bank en media.

Kromst | 30-03-13 | 12:38

Het fractionele bankensysteem is niet gebaseerd op vertrouwen, maar op gijzeling. We zijn allemaal gegijzeld door het financiële systeem. Een pijnloze uitweg bestaat niet. En daarom blijft iedereen ook onbewegelijk zitten, hoewel de betrouwbaarheid van het systeem overduidelijk een farce is.

Van Duyvenbode | 30-03-13 | 12:30

@Parel van het Zuiden | 30-03-13 | 11:53
Goed plan.

* Stroomkabeltjes en accu klaa rzet, voor de nodige mobiele pijnprikkels *

Jasaanhetiskoud | 30-03-13 | 12:23

Ik heb eens uitgerekend wat die baken mij nu uiteindelijk gekost hebben en daar wordt ik dus helemaal niet vrolijk van. En zij maar mooi weer spelen van mijn centen. Ik heb mijn huis met 40.000 euro verlies moeten verkopen, ik heb mijn pensioenvoorziening van 300.000 euro (die ik helemaal uit eigen zak betaald heb en waarvoor ik al sinds 1981 spaar)) voor 3/4 zien verdampen en dan zijn er nog zo een paar van die dingen die maken dat ik alle mensen die op een bank werken ben gaan haten. ook diegenen die achter de balie staan omdat zij op die feestjes waar zij niet meer komen toch altijd achter die criminelen zijn blijven staan.

Ko Reander | 30-03-13 | 12:23

De enige reden waarom het totaal failliete bankensysteem nog doorfunctioneert is omdat we er allemaal van afhankelijk zijn.
Het vertrouwen is al volledig weg. Maar we blijven ermee in zee gaan omdat we niet zonder kunnen. We zitten in een dilemma.
Een bankrun betekent dat vrijwel iedereen al zijn geld verliest, simpelweg omdat het geld er niet is in de banken.
En doorgaan op de huidige weg betekent dat iedereen de rekening betaalt op de dag van morgen. We weten allemaal dat we de lul zijn, maar we zijn dat liever morgen dan vandaag. En dat is dan ook de enige reden dat de raderen - vooralsnog - draaien.

Van Duyvenbode | 30-03-13 | 12:20

@dubbeljoe | 30-03-13 | 12:04
Same here! ;)

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 12:18

Peter was zeker niet uitgenodigd, gelet op zijn zure stukje.

Jopie2009 | 30-03-13 | 12:14

dubbeljoe 12:04 |
zijn

dubbeljoe | 30-03-13 | 12:10

Maarre Peturrrr... Nu we met zijn allen toch ineens in staat blijken tot kritische noten kraken. Wellicht is het leuk om nu eens dat geweldige ESM te duiden?
.
U weet wel, die molensteen die nu geleveraged wordt om verdere Europese integratie af te dwingen en de weg plaveien voor dit soort "reddingsoperaties".
.
U weet wel, dat anti-democratische, anti-rechtstatelijke construct dat u zo zorgvuldig bleef omzeilen in uw GS-column.

Parel van het Zuiden | 30-03-13 | 12:05

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 12:01

Nou, hier zij er al twee, op naar de meerderheid!

dubbeljoe | 30-03-13 | 12:04

@zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:56
Inderdaad, het zijn die types die terwijl een bank gesloten is door de staat toch bij hun geld kunnen komen, dat later door de belastingbetaler weer aangevuld mag worden.

toetanchamon | 30-03-13 | 12:01

@dubbeljoe | 30-03-13 | 11:58
Waarschijnlijk samen met Farage, en velen zullen naast hen staan vermoed ik.

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 12:01

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:53

Wilders.
Hij leidt de opstand al.

dubbeljoe | 30-03-13 | 11:58

@zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:49
Aan de bankiers en aan uw nieuwe dictator de EU that is!

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:57

toetanchamon | 30-03-13 | 11:54 Als het maar op een rekening staat.

Dan kan het nog eens verbeurd verklaard worden tot een maximum van een ton die achterblijft.

Tegelijkertijd wéét je al dat hen dat niet zal gebeuren.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:56

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:52
Maar het wordt wel steeds later en ze gaan maar door met graaien wat er te graaien valt.

dubbeljoe | 30-03-13 | 11:56

Toch leuk dat mensen met miljoenen op hun rekening (zonder enige werkervaring) zo nuchter tegen zaken aankijken.

toetanchamon | 30-03-13 | 11:54

@gooi en smijtwerker | 30-03-13 | 11:45
" En onder het plaveisel broeit het moeras."

Waarvan enkele stenen al worden losgetrokken door de zieners die de opstand zullen moeten gaan leiden. ;)

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:53

Als er trouwens een revolutie uitbreekt ga ik specifiek op jacht naar journalisten en redacteuren. De rest van de meute zal toch wel achter politici en bestuurders aan gaan maar we mogen deze spelers in de teloorgang van Nederland niet vergeten. De beoogde hoeders van de democatie hebben het volk verraden. De enorme discrepantie in berichtgeving rond Cyprus, Dijsselbloem, protesten in Zuid-Europa van internationale media en in Nederland is alleen nog maar te verklaren door doelbewuste censuur, afstemming van de gedane omissies, en kleurende boodschappen in opdracht van. Schandalig en het is mijn intentie om hen dat te laten weten wanneer de tijd komt...

Parel van het Zuiden | 30-03-13 | 11:53

gooi en smijtwerker | 30-03-13 | 11:45 Onder het plaveisel smeult een veenbrand.

Maar daar komen ze nog wel een keer achter. Als het te laat is.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:52

Laten we vooral niet vergeten dat ook de DNB een bank is, net als de FED los van de staat. Ik denk dat mijnheer Knot dat nog wel eens wil vergeten...
nl.wikipedia.org/wiki/De_Nederlandsch...

HoerenSloep | 30-03-13 | 11:50

Kunt u er niet gewoon de bedragen bijzetten?
De nieuwe topman van ing krigt iig ruim een miljoen en dat vinden ze daar bitterweinig. ing redt het dus met staatssteun, zover heb ik het allemaal nog begrepen. Is dat loon naar werken? Dacht het niet.

dubbeljoe | 30-03-13 | 11:49

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:45 Als je dat op een plein zou moeten doen?

"Uw ziekenhuis is gesloten wegens faillissement maar uw spaargeld is veilig want we hebben het geld voor het ziekenhuis aan de bankier gegeven."

Pek, veren en een spoorstaaf.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:49

@zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:40
Idd dat bedoel ik.
Wel banken maar geen ziekenhuizen.
Zou jij het kunnen uitleggen aan de goegemeente? ik niet!

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:45

Ik zou graag meer voor mijn abonnement op het fd willen betalen wanneer er tenminste kwaliteit in de artikelen zou zitten. Zoals het nu is mag het formaat van mij nog veel kleiner.
Maar wat wil je eigenlijk met het niveau van de hedendaagse journalist. Jo-hoer-nalisten.
.
En columnisten. Een ding dat pleit voor het fd boven de rampenzender BNR dat ze de bankenkenner Peter Verhaar daar een column geven. zal vast niet kang meer duren, hoort immers tot hetzelfde concern. Concern - reden voor bezorgdheid. Pun intended.
.
Oh ja, Het congres van Wenen. Verkeerde analogie. Het huidige tijdsgewricht heeft meer parallellen met de aanloop naar de Franse revolutie. Met overheden die structureel meer uitgeven dan er binnenkomt. En met allerlei trucs proberen dat te maskeren. En een pamflettenstrijd. Nu niet meer op papier, maar via het internet en op weblogs. En een elite die helemaal losgezongen is van de werkelijkheid. En onder het plaveisel broeit het moeras.

gooi en smijtwerker | 30-03-13 | 11:45

Banken.. Zijn dat niet die plekken waar je beter geen particulier geld kunt stallen?
.
Waar uw geld zichtbaar is voor de overheid, dus belastbaar, en dus nu in waarde daalt door te lage rentes...
.
Waar uw geld grijpbaar is voor de overheid, dus inzetbaar, en dus nu ook in bodemloze putten zal gaan verdwijnen...

Parel van het Zuiden | 30-03-13 | 11:44

De verplaatsing van spaargeld is in stilte natuurlijk in volle gang. Naar buiten de eurozone. Want geen verstandig mens zal blijven zitten tot ie ook aan de beurt is om geschoren te worden.
.
Dus we wachten in spanning af wanneer Dijsselbloem gaat aankondigen dat het kapitaalverkeer aan banden wordt gelegd.
.
Het is dan een kwestie van tijd, denk ik, dat het gedaan is met Luxemburg. Of dat nou wel zo leuk zal uitpakken voor de banken elders, betwijfel ik toch serieus...
.
Als je zonodig moet gaan verklappen wat het draaiboek is wat je volgt, denk dan eerst even na over de gevolgen.
.
Maar misschien zijn dit ook wel bewuste stappen in de richting van de totale ontmanteling van het huidige fiatgeld?!
.
De schulden zijn immers toch nooit te betalen! Bewaar dus geen geld in een ouwe sok, beste mensen ivm nietigverklaring.
disclaimer: ik ben geen econoom, maar dop wel m'n eigen boontjes.

Greetje Duisenberg | 30-03-13 | 11:44

@Ton Plafond | 30-03-13 | 11:38
Des Bouvrie en Ratelband zijn geen vergelijk met wat er in het Rijksmuseum aan de dis zat.
Een beter vergelijk is Straus Kahn, die zich er door z'n old boys clubje van verzekerde dat ie niet hoefde te brommen voor z'n misbruik, al had dit niks te maken met financieel graaien. maar dat terzijde.

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:43

Hele crisis en aangekondigde val is werk van grote beleggingsmaatschappijenn die er baat bij hebben dat de economie verder daalt. Trap dus niet in die hoax. Gewoon niet gek laten maken, goed doorwerken en vertrouwen houden.

deepblue | 30-03-13 | 11:43

Parsons | 30-03-13 | 11:25 Zelfs de bankiers van geredde banken staan er niet bij stil dat de redding een lening is.

Tenminste, ons is verteld dat het leningen zijn. Aan de houding van de bankiers en de overheden in de geredde landen en banken kun je aflezen dat het terugbetalen niet in hen op zal komen.

En dat zal dan ook niet gaan gebeuren.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:43

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:31 In één ding heeft ze gelijk. Banken redden is pervers.

Tegelijkertijd is het vreselijk jammer dat ze een vergelijking maakt tussen ziekenhuizen en banken. Als er dingen zijn die het redden waard zijn dan zijn het ziekenhuizen wel.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:40

Leer de lessen van Cyprus.
Het geld voor de studie van je kroost ...
Je eigen gespaarde geld voor de oude dag ...
Wat je betaald kreeg voor bewezen diensten ...
Het loon dat gereed staat voor je werknemers ...
Het geld dat je wilde gaan investeren ...

Het rovershol in Brussel kan het sneller afpakken dan dat u met uw ogen kunt knipperen.
Het tuig waar Peter Verhaar over schrijft, zal er bij staan en luid applaudisseren.

Fijnstoffer | 30-03-13 | 11:39

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:23
Dat trekken ze niet. Als ze een dagje vast zitten in een politiecel, dan flippen ze al. Jan de Bouvrie was daar een goed voorbeeld van. Zelfs positieve toneelspeler Ratelband zal enkele weken in sobere omstandigheden niet volhouden. Die mensen weten niet wat werken en leven zonder luxe is.

Ton Plafond | 30-03-13 | 11:38

@seven | 30-03-13 | 11:18
Oh, ze weten het wel hoor. En ze weten bovenal dat ze er mee weg zullen komen.

Parsons | 30-03-13 | 11:37

De templates liggen al in de geldpers.

zeg maar jansen | 30-03-13 | 11:34

@Bokito ergo sum | 30-03-13 | 11:22
Politici begrijpen er nog minder van!
Als je bankbonzen de kans geeft om hun bonussen op nieuw op te strijken en te verhogen,na ze gered te hebben en ze dan weer gewoon hun gang te laten gaan.
Maar daarentegen wel ziekenhuizen bestemd voor de nood van u en mij in de stront laat zakken.
Zie het verschil.

www.telegraaf.nl/feed/21436382/__Geen_...

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:31

Klaas Knot wordt aangehaald in de Duitse pers: deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20...
De onteigening van prive-bankkrediet zal onderdeel zijn van 'Europees-vereffeningsbeleid.'
Doodeng die bankmannetjes en vrouwtjes. Daarom deuren van de bankfeestlocaties op slot en uit leven maar.

Niemands Knegt | 30-03-13 | 11:30

Bankmannetjes. Overbetaald en onderpresterend. Maar in goede en slechte tijden altijd win-win, de vette afscheidspremie ligt bij voorbaat vast.

BroodenSpelen | 30-03-13 | 11:30

@Fatwabuster | 30-03-13 | 11:15
De gemiddelde Nederlander weet niet eens dat er iets op Cyprus is gebeurd.

Het interesseert mensen geen fuck.

Bovendien krijgen we alles terug met rent.

Parsons | 30-03-13 | 11:25

@Reinaert | 30-03-13 | 11:14
Ja precies. Niets wat we al niet wisten dus. De bankenmannetjes blijven graaien tot ze er bij neervallen en de burger wordt genaaid.

Parsons | 30-03-13 | 11:24

Volgens Knot zijn de banken niet gezond. Dan is het nu tijd dat Knot maar eens duidelijk vertelt welke banken in een terminale fase verkeren en welke banken solide en integere financiële instellingen zijn die hun verplichtingen wel kunnen nakomen, want tot nu toe heeft DNB enkel en alleen de belangen van de banken banken behartigd.

CoffeePatch | 30-03-13 | 11:23

Deze psychopaten met hun volgevreten narcistische koppen
zouden van geld en goed ontdaan moeten worden, om te ervaren hoe het is om door zo'n zelfde bovenlaag bestolen en gekneveld te worden. Staal zal wel plaats hebben genomen aan het hoofd van de dis zodat het wetende (zijn) publiek hem goed kon zien en horen.

Welles! Nietes! | 30-03-13 | 11:23

Ik heb er geen vestand van dus ik weet niet wat er gaande is, kom er eerlijk voor uit. Kan er dan ook weinig over zeggen maar er wringt wel iets, hoop dat politici dat begrijpen

Bokito ergo sum | 30-03-13 | 11:22

Parsons | 30-03-13 | 11:08
Dat de bankiers van NL feesten terwijl het orkest op de titanic nog een laatste Weense wals start en de bankiers cs kijken naar het mooie plafond maar ondertussen het hun ontgaat dat hun schoenen door het water op de dansvloer al nat worden.

seven | 30-03-13 | 11:18

@Parsons | 30-03-13 | 11:08

Ik denk dat het punt is dat het 'steelgajes' op dat feestje zich absoluut geen seconde druk maakt over Cyprus, Slovenië, Griekenland, Italië etc.....
.
Zolang hun eigen riante vergoeding maar gewaarborgd is hebben ze schijt aan iedereen en vooral aan de werkende Nederlander.... die betaald dit soort feestjes wel en alle banken en landen die op termijn om sodemieteren....!

Fatwabuster | 30-03-13 | 11:15

@Parsons | 30-03-13 | 11:08

Die pointe is er niet en komt er niet: business as usual, im Westen nichts neues.

De façade wordt keurig in stand gehouden middels inhoudsloos gebabbel en verder is het glas, plas en alles blijft zoals het was.

Reinaert | 30-03-13 | 11:14

Soort financieel boekenbal. Gratis bier?

Petskast | 30-03-13 | 11:10

Ik denk dat Staal heel blij mag zijn, dat 'het publiek' juist héél weinig ziet en snapt.

Want als 'het publiek' had gezien en gesnapt dat het hele dievenzooitje van de week in één gebouw zat...

ZKH EénOog | 30-03-13 | 11:09

Leuk verslagje, maar wat is de pointe?

Parsons | 30-03-13 | 11:08

"Wordt er nog gevoetbald vandaag?"

ze zijn al aan het warm lopen

Strange Glue | 30-03-13 | 11:08

Het orkest van de Titanic speelt keurig door.

Autofellatio in optima forma: hoogmoed komt voor de val, en die val gaat er komen, da's een kwestie van tijd, alle brievenbusfirma's en vernuftige constructies ten spijt.

Reinaert | 30-03-13 | 11:08

Ik ben wel eens een keertje klaar met die banken! Wordt er nog gevoetbald vandaag?

Rest In Privacy | 30-03-13 | 11:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken