Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Met een tassenmerk voor weinig én snel naar Parijs

aldifyra.png De falende Fyrae van de Nederlandse hogesnelheidsalliantie NSHispeed zullen de komende zeven, acht jaar nog stil staan omdat onze nationale overheid niet tot overeenstemming kan komen met de Vlaamse zuiderburen (die onderdeel uitmaken van hetzelfde Europese eenwordingsprogramma als Nederland) over het wel/niet toelaten van een hogesnelheidstrein op Belgisch grondgebied. Dit omdat de Belgen met een niet-werkend, in Italië (ook onderdeel van...) vervaardigd vervoermiddel zitten opgescheept dat niet aan hun veiligheidseisen voldoet. Europarlementariërs, zakenlieden en stelletjes die hun liefde willen consumeren tijdens een romantisch weekend in Parijs zullen tot nader order gebruik moeten maken van boemeltjes die met name in Vlaanderen geneigd zijn te stoppen bij iedere rij tegels in een weiland, of van de wel werkende, doch minder frequent rijdende en prijzige Franse Thalys. Welk een kommer en kwel. Vreest echter niet, treinforenzende medemens! Totdat de overheid vele miljoenen aan Kamervragen, debat-uren en parlementaire onderzoeken heeft afgerond om tot de conclusie te komen dat de Fyra inderdaad een wangedrocht op wielen is dat nooit aangeschaft had moeten worden, doet de vrije markt waar de consument om zit te springen: een hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Parijs uit de grond stampen om toch als Nederland zijnde te kunnen concurreren met de Fransen. Nota bene een TASSENMERK gaat dit gat in de markt vullen. Als de ministeriële meisjes Mansveld en Schultz van Haegen dáár niet van gaan gillen..

Reaguursels

Inloggen

Bubba de Vuystneuqer,
niet overdrijven, je kunt enkeltjes voor 35 euro krijgen, die moet je inderdaad ver van tevoren boeken, maar ook veel tickets van rond de 60-70 euro zijn genoeg verkrijgbaar.
Een dag van tevoren boeken = inderdaad volle mep lappen.
Let er ook op dat 'eerste klas' kaartjes op zondag terug naar Nederland vaker goedkoper zijn dan 'normale' zitplaatsen, heel gek.
Afijn, superduur noem ik dat niet, binnenlands ritje in NL is duurder.

vander F | 29-03-13 | 04:16

De afbeelding met het Aldi logo is een miskleun van de bovenste plank!
Beetje heel erg jammer dat 'geen stijl' niets beters weet te verzinnen.
Aldi producten zijn van een uitstekende kwaliteit,is helemaal niks mis mee.
Aldi gaat voor een wat minder gevarieerd assortiment van goede kwaliteit; Een goede rode jam, maar geen keus uit 37 verschillende merken...
Bij de extra non food artikelen word meestal een no nonsens garantie van 3 jaar gegeven; kom daar elders maar eens om...
Verstandige mensen kopen bij de Aldi!

Hendrikaatje | 29-03-13 | 02:28

Van rossem..... het is nederland zijnde of als nederland.... zucht.

Kaas de Vies | 28-03-13 | 19:14

het duurde van 16.20 tot 17.54 tot de eerste het juist had. gefeliciteerd meneer @Bubba de Vuystneuqert. de rest. jullie snappen er geen K u t van.

kalukula | 28-03-13 | 18:57

Min of meer de bevestiging van het feit dat privatisering wel werkt, maar staatsgeleide economie niet.

taxhond | 28-03-13 | 18:54

Het gaat om concurrentie voor de Thalys, niet de Fyra. De Thalys rijdt al sinds 1996 naar Parijs, en hmm... redelijk succesvol. Met Alstom materieel, dat gaat niet snel stuk. Het probleem is dat Thalys haar monopolie tot het bot uitmelkt. Kaartjes zijn fucking duur (in bijna alle gevallen 129 eur voor een enkeltje tweede klas, tenzij je drie maanden eerder op een nacht dat jupiter voorbij de volle maan kruisde een goedkoop ticket hebt kunnen bemachtigen. Als je dan die trein mist mag je er die 129 eur alsnog bij optellen. Als ze plaats hebben, want het ding zit vaak helemaal vol, en met 10 ritjes per dag is het dan te hopen dat er in de volgende nog wel een plkje voor je is. Het internet aan boord is WAANZINNIG slecht (zelfs T-mobile geeft een betere verbinding, dat zegt wat). Gevolg is dat vele frequente reizigers gewoon de auto pakken (als je 's avonds rijdt scheelt het van deur tot deur weinig). Er is wel plek voor een concurrent, maar het lijkt me dat er aan de onderkant van de markt veel meer plek is. Als je een volledige tweede klas dienst voor cheap aanbiedt die via Amsterdam-Zuid naar Marne-la-Vallee rijdt (geen duur geld aan CS en Paris-Nord uitgeven) kan je een gewelddige concurrent worden. Ik zie het die tassenjongens niet zo snel doen, maar zodra DB/Veolia het mogen hoop ik dat ze het gaan doen.

Bubba de Vuystneuqer | 28-03-13 | 17:54

En vlak voor je in Parijs arriveert, wordt je tas, telefoon, laptop en wat al niet meer zij, geroofd door een grote groep niet van origine uit Frankrijk afkomstige minderjarigen.

Deze beker laat ik aan mij voorbijgaan.

Cor Rupteling | 28-03-13 | 17:24

Als een tassen-merk al in staat is het hele hoge-snelheid-trein gedoe in dit land op te blazen,dan kun je wel nagaan wat incompetente Haagse politici hebben aangericht.Ja,politici,want de hoge "vaart der volkeren" inspireerde hen de enorme kosten van infra-structuur in dit land te trotseren,zonder het vervolg te kunnen overzien.Het vervolg is dus het betaalbare risico van ondernemingen,terwijl de NS,de grootste, min of meer nu afhaakt.Kortom: Crisis-management van de Haagse politiek is ,simpel genoeg, ZWAK .Nu dus de erkenning via parlementair onderzoek.Nou ja ,criterium blijft dan: De zwakte van het parlement.

Dolphi | 28-03-13 | 17:17

Gat in de markt voor mensen met een riksja.

CoffeePatch | 28-03-13 | 17:12

Ik vertrouw zulk nieuws niet meer zo vlak voor 1 april....

Mozeskriebels | 28-03-13 | 17:10

Maar waarom alleen vanuit Amsterdam? Vanuit grunn moet je eerst naar Leer in een stoptrein, dan naar Hamburg, en dan, eindelijk zit je in een ICE. Amsterdam is niet het centrum van de wereld hoor!

WittgensteinsNeffe | 28-03-13 | 17:09

Nog meer mensen last van 'n haperende dumpert?

dit even voordat ik de brandweer ga verwittigen

Tim Grimback | 28-03-13 | 17:09

Goedplan ik zeg doen

maraboe | 28-03-13 | 17:07

eerstneukendanpraten | 28-03-13 | 16:56

Nee, dat blijkt. Ik moet ook zeggen: de resultaten zijn ernaar. Ze hebben het DIK verdiend, we varen er allemaal wel bij, niet dan?

dubbeljoe | 28-03-13 | 17:02

@ dubbeljoe 16:34

Voor 1 miljoen krijg je namelijk geen capabele bestuurder!

eerstneukendanpraten | 28-03-13 | 16:56

@ Conan de Rabarber 16:33

LOL! Roel van Velzen is inmiddels gevraagd om de beenruimte te gaan testen btw...

eerstneukendanpraten | 28-03-13 | 16:53

zeg maar jansen | 28-03-13 | 16:32
men ging uitsluitend voor het design, dat was zo lekker aerodynamisch.....

ITEACHYOU | 28-03-13 | 16:42

voor weinig én snel naar Parijs
Van Rossem |

Hé van Rossum! Doe eens lezen!
"En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen."

Ja, zo had er natuurlijk allang een TGV gereden op dat traject.

Red mij niet | 28-03-13 | 16:41

Ik weet alleen niet of dat "first class only" gaat werken. Zie je ook bij vliegtuig maatschappijen en hun business-class binnen europa, dat wordt ook steeds minder. Mensen willen snel en goedkoop.

andorra | 28-03-13 | 16:41

Tassenmerk? Ik heb meer vertrouwen in een rolkoffer dan in de Fyrae.

Petrus de Rewa | 28-03-13 | 16:40

zeg maar jansen:
Iets met mechanica moet je in Italie ook niet kopem.

Jan Tomaat | 28-03-13 | 16:39

Kunnen we onze regering + ambtenaren apparaat privatiseren? Dan hebben we nog 3 jaar consumenten garantie.

Boze massa | 28-03-13 | 16:39

Belgie heeft de Fyra nooit gewild en saboteert nu de toekomst door overdreven eisen te stellen en de boel te overdrijven.
...
Smerig spelletje.
de Bree | 28-03-13 | 16:24 |

Spelletjes? Ja, een heleboel.
1- De HSL is gebouwd opdat mensen uit de VS naar Schiphol zouden vliegen i.p.v. naar Charles de Gaulle (F). En dan lekker met de HSL door zouden reizen naar Parijs.
1b- I kid you not. Daarom zit Schiphol (of KLM, ik wil er vanaf wezen) ook in die flutcombinatie die de Fyra heeft besteld en veel te veel voor de exploitatievergunning heeft betaald.
2- De Vlamingen dachten: O, willen jullie graag door ons land heenrijden? Nou, wij willen al heel lang een betere toegang tot Antwerpen, dus uitdiepen die Westerschelde. Natuurlijk doen we dat ;-)! zei NL
3- Het uitdiepen liep vast in de Hollandse Polder, ook al lag die in Zeeland.
4- Vlaanderen gaat ook lopen bokken.
5- Twee honden vechten om een been, de Mastin Napolitano gaat er mee heen.

Red mij niet | 28-03-13 | 16:38

Ja mense,
Wie het breed heeft, u weet wel.

Geert Wildersþ@geertwilders pvv 52m

Graaier van nog aan staatsinfuus hangende ING gaat 35 keer modaal verdienen! Duurste ambtenaar van NL. Schaamteloos!

www.telegraaf.mobi/article/21430015/ni... …

dubbeljoe | 28-03-13 | 16:34

Momenteel worden er adviseurs van de firma Märklin ingevlogen.

Conan de Rabarber | 28-03-13 | 16:33

Iedere vervoersmaatschappij zou daar een succesvol vervoerder kunnen zijn.

Er is maar één voorwaarde, iets elektrisch moet je nooit in Italië kopen.

zeg maar jansen | 28-03-13 | 16:32

Privatisering op zijn Nederlands : de belastingbetaler betaalt de infrastructuur en mag vervolgens worden uitgezogen door de marktpartijen die het gaan exploiteren.

TunaTown | 28-03-13 | 16:31

Er zouden tassen gemaakt moeten worden van de huiden van al die falende top bestuurders die dit geldverslindende plan op de rails hebben gezet. (*figuurlijk*)

Simon de Danser | 28-03-13 | 16:30

'Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.'

Yeah right. Eerst zien. Want die Thalys is ook niet echt ruim qua zitplaats.

zeg maar jansen | 28-03-13 | 16:30

@rara | 28-03-13 | 16:23
Ach...

-Fyra
-JSF
-EPD
-EKD
-DigiD
-Chipknip
-Euro
-Betuwelijn
-C2000
-...

kapotte_stofzuiger | 28-03-13 | 16:28

Geenstijlfiguur | 28-03-13 | 16:27 Is dat nog met Syntus? Is dat niet Arriva tegenwoordig?

zeg maar jansen | 28-03-13 | 16:28

@Geenstijlfiguur | 28-03-13 | 16:27
Ergo, u had wat te kiezen.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-13 | 16:28

En terecht. Die rare en onveilige treinen zouden direct teruggestuurd moeten worden naar Italië. Niet geleverd wat er gevraagd werd en stort u die miljoenen maar even terug.

zeg maar jansen | 28-03-13 | 16:27

Ja, de marktwerking in het OV werkt heel goed.

Laatst nog wilde ik met de trein van Arnhem naar Winterswijk. Maar toen ik zag dat dat met Syntus was ben ik toch maar naar Den Bosch gegaan.

Geenstijlfiguur | 28-03-13 | 16:27

Eerst zien, dan geloven. Ik vind het nog altijd jammer dat Virgin en Branson niet in dat gat springen, maar dat zal zijn redenen hebben.

brutus68 | 28-03-13 | 16:25

Belgie heeft de Fyra nooit gewild en saboteert nu de toekomst door overdreven eisen te stellen en de boel te overdrijven.
Dacht je anders dat die schandalige wrakken die vanuit Roosendaal op Antwerpen rijden wél aan die eisen voldoen!?
Smerig spelletje.

de Bree | 28-03-13 | 16:24

@rara
Nooit van de NoordZuidlijn gehoord?

Godsammekraken | 28-03-13 | 16:24

Een tassenmerk wat het kennelijk WEL kan. Karma is a bitch en marktwerking ook. Eat that fopprivatiserende NS!

Godsammekraken | 28-03-13 | 16:23

Laat de Fyra fuseren met de JSF. Dan is er nog maar 1 kloteproject over dat zo nutteloos is dat iedereen er vanaf wil.

rara | 28-03-13 | 16:23

Hèhè. Concurrentie, daar wordt de klant uiteindelijk beter van. Monopolisten en overheden die meer willen dan reguleren moeten dood. Sterf, NS.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-13 | 16:22

één april, kikker in je bil...

raquelita | 28-03-13 | 16:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken