Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vertrek Fatima Elatik gaat miljoenen kosten

fatimaalien1234x2.jpeg Bestuurstypes als Fatima Elatik: je komt er nooit meer vanaf, en als je er van af komt, blijf je er voor betalen. In 2014 stoppen zo'n beetje ALLE stadsdeelbestuurders in 020 er mee: van de 30 willen er maar 3 door. Want in 2014 worden de stadsdelen kleiner gemaakt en op financieel rantsoen gezet. Lees: het pluche van de macht wordt een houten stoeltje in de coulissen van het theater. Bovendien krijg je nauwelijks geld meer om je cliënten achterban allerlei gesubsidieerde gemakken aan te kunnen bieden, dus wat valt er dan nog voor eer te behalen? Van lokale don in de bestuursmaffia naar machteloze niemand met lege zakken - dat moet je voorkomen. Dus geven ze er allemaal lekker de brui aan volgend jaar. Prima, goeie zaak, minder bestuurslagen altijd +1 en laat die inteeltamateurs ook maar eens gewoon gaan werken voor hun geld. Zien ze misschien nog een keer een bedrijf van binnen ook. MAAR. Overbodige bestuurslagen zouden geen overbodige bestuurslagen zijn als zelfs hun afschaffing de belastingbetaler geen geld zou kosten. Parool dook er in en zocht uit: alleen al de elf bestuurders - waaronder dus Elatik - die per 2014 opstappen, kosten EEN MILJOEN EURO wachtgeld, voor alleen al het eerste jaar. En dat is nog een voorzichtige schatting, aangezien er momenteel 27 potentiële vertrekkers in de besturen zitten. Parool vult er de halve krant mee vandaag. Kan zijn dat de rest van het artikel hier, hier en daar staat.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Veel Vaak | 24-03-13 | 16:20

-weggejorist-

Veel Vaak | 24-03-13 | 16:14

Neem je verlies,als ze weer op hun werk verschijnen kost het de burgers meer.

Bataaf | 24-03-13 | 12:27

Overplaatsen naar brussel "10% mag ze zelf houden"

lidlbier | 24-03-13 | 10:46

Ambtenaren hebben het hoogste ziekte verzuim van ruim 12%, riante salarissen met goud omranden secundaire arbeidsvoorwaarden, meeste buitenlanders in dienst die niks van ons willen hebben enz. enz. Één grote bende in dit land. Hoelang pikken we het nog?.

behangtafel | 24-03-13 | 09:20

Fatima Elatik zorgt natuurlijk alleen maar voor zichzelf.
Moge dat duidelijk zijn.
Die geile (dat vind ze zelf) bloksnorhoer... weet het altijd beter!
Het is echt ongeloveloos dat dit soort mensen 9000 eurie's per maand voor niets krijgen!!!!
Das niet alleen ongeloveloos......
Das niet te www.youtube.com/watch?v=BMFTESVtWv0
mvg

rick13 | 24-03-13 | 02:32

De ambtenaren/politici stonden al bekend als "individuen" die moe op hun werk komen en uitgerust naar huis toe gaan en daar flink voor beloond worden. En als je echt alles verklooid, wordt je beloond met een promotie naar een functie waar je het alleen maar verder kan verkloten. Als er dan "godzijdank" een zwaar overbetaalde interim manager komt en met de botte bijl door het overbodige zwaar overgesponsorde personeelsbestand gaat krijgen die nietsnutten die alleen maar geld hebben gekost een wachtgeldregeling waar de honden geen brood van lusten.
Als jij en ik als brave leeggeplukte arbeider op straat geflikkerd worden kunnen we de kolere krijgen en als je geen tintje heb gewoon lekker verhongeren of je huis verkopen en op zoek naar een paar goed geisoleerde bananendozen uit de supermarkt en als je daar dan in gaat bivakkeren krijg je van oom agent nog ff een dikke prent voor "wildkamperen" terwijl een zooitje ongewassen schoorsteenvegers maanden mogen kamperen in Osdorp dankzij de nietspresterende getinte overbetaalde en door wachtgeld verrijkende, naast hun uitkering trekkende, medelanders zich de pleuris lachen over onze rug.

effe vissen | 24-03-13 | 02:21

Gewoon ontslaan wegens wanprestatie, foute declaratie, bevoordelen familie of vrienden of enig andere ongerechtigheid.

Hendrikaatje | 24-03-13 | 01:03

Hier wordt al jaren over aan de bel getrokken. Je zou dus zeggen: hee, we schaffen die achterlijke wachtgeldregeling gewoon af. Voor 9000 per maand op je reedt zitten niksen is niet normaal, dus we kappen ermee. Maar nee, dan Nederland, waar graaiers met hun vingers in de pap de boel net zo lang traineren tot het land volkomen failliet is. Niet uit te leggen, nooit geweest ook. Dit soort dingen maakt het volk zo woedend, politici, lezen jullie mee?

lekker wijf | 23-03-13 | 23:38

Het is mij wel wat geld waard als die Elatik eindelijk eens van mijn netvlies verdwijnt. Nog beter is oprotten naar de zandbak van PvdAnistan.

Hond van de slager | 23-03-13 | 22:21

Ze kunnen helemaal niks ,betaal ze daar dan ook na.

fleurtje | 23-03-13 | 21:43

zie ik tenminste nog iets terug van mijn belastingcentjes, h03r!

Bill Cosby | 23-03-13 | 21:37

Fatima, mag ik je palen voor het vaderland?

Bill Cosby | 23-03-13 | 21:36

Tegen de muur ermee is echte vrijwel gratis..

dlseth_ | 23-03-13 | 20:50

-weggejorist-

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:41

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 17:07 | + -5
Kan het jou schelen? Ik maal niet om plussen of minnen.

Kijk wat er bij is, waarbij je dan nog kunt bedenken dat het gros van de reaguurders te dom is om te kakken.

Ik geef geen reet om minnen of plussen, ook niet om reaguurders. Kijk wat ze te melden hebben, vind ik wel genoeg.

En nu allemaal opgerot ja!

Itzamná | 23-03-13 | 20:36

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:27 | + 0 -

Als Nederlander zou ik geboren en getogen tolerant moeten zijn. Tolerantie is wegopgebuikt. Beter voor mijn hart (lees €300 eigen risico extra lappen omdat ik de zorg nooit gebruik) dat ik dit soort dingen niet meer lees

NiceGuysFinishLast | 23-03-13 | 20:33

@Supermatthijs | 23-03-13 | 20:22
Dat krijg je ervan als je gaat lopen stalken.
Ik kan hier %@#$$$&$#@09!$ geen tegel plaatsten zonder binnen een paar minuten een of andere zwakzinnige reactie van jou te krijgen, en dat komt me flink de strot uit.
Zoek eens een baan of een hobby, of ruil je PC voor een setje nordic walking stokken, FUCK OFF!
Ik heb alweer meer dan genoeg tijd aan je besteed en reageer niet meer op je, dus bespaar je de moeite van een reactie.

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:29

@Slipsnifter | 23-03-13 | 20:24
@NiceGuysFinishLast | 23-03-13 | 20:26
Dat zouden meer mensen moeten doen ;)

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:27

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:17 | +
Held!

NiceGuysFinishLast | 23-03-13 | 20:26

@Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:17
Ghehehe, en het is nog waar ook..

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:24

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:18 | + 0 -

Nee, dank je, ga eens op een normale manier in op anderen hier ipv. zo idioot te reageren. Je doet hier de meest dwaze uitspraken en roept te pas en te onpas dat anderen maar deaud moeten als ze daar iets van zeggen. Geen normale manier van doen dus. Zoek eens hulp ofzo. Dit gaat zo niet langer.

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:22

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:15
Zie Slipsnifter | 23-03-13 | 20:02

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:18

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:11 | + 0 -

Sterk argument weer hoor. New kids on the block kijken gaat je vast beter af dan hier je mening etaleren. Tip, ga eens wat doen aan je omgangsvormen, zo kom je er niet.

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:15

Buiten de wachtgeld- (kots) discussie, ben ik van mening dat NIEMAND met een DUBBEL paspoort een ambtelijke functie mag vervullen in nederland.

Zou al veel besparen.

tsarion | 23-03-13 | 20:14

Help me even. Wie zei dit ook alweer? "In het vliegtuig wordt ze vast al geleerd: jij stemmen op Wouter Bos, hij jou geven uitkering".
*agressiemode aan*. Voor de lezers onder de zelfverrijkende, landverpestende, portemonnee-van-de-wel-werkende-man-leegrovende bestuurselite: krijg een dikke! We willen jullie niet! We
Moeten jullie niet! De enige reden dat jullie die duurbetaalde graaibaantjes hebben is dat jullie verkozen worden door profiteurs omdat jullie de normale man bestelen voor jullie eigen luilakken-achterban.
*agressiemode uit*. Maandag weer om half 9 fris en fruitig op het werk om belasting te betalen

NiceGuysFinishLast | 23-03-13 | 20:14

Alles wat ik zeg over Elatik word al jaren door GS weggejorist. En daar krijg ik geen wachtgeld voor.

DrBowned | 23-03-13 | 20:13

@Supermatthijs | 23-03-13 | 20:08
Als ik je dat nog moet uitleggen, ben je blinder dan ik dacht.

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:12

@Supermatthijs | 23-03-13 | 20:08
Verrekte mongol..

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:11

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:02 | + 3 -

Nee, dank je, dat was ik niet van plan. En laat me nou eens met rust man.

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:11

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:05 | + 0 -

Doe ik dat ? Kruizenruiker komt met: ze gaan je veel geld kost., Ik leg dan de link met de kosten van beveiliging. Mag dat niet ? Waarom niet ? Van wie niet ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 20:08

@Supermatthijs | 23-03-13 | 19:27
Beveiliging met wachtgeld vergelijken.
Hoe diep kan je zinken.

Ing. eslapen | 23-03-13 | 20:05

@Supermatthijs | 23-03-13 | 19:56
Ga eens deaud, vuile stalker..

Slipsnifter | 23-03-13 | 20:02

Slipsnifter | 23-03-13 | 19:46 | + 4 -

Oeh, nou stop ik hoor. Want jij hebt wel erg overtuigende argumenten. Hahaha, niet dus sukkel. Probeer nou gewoon eens een normale reactie te geven. Dan laat ik je met rust hoor.

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:56

@Supermatthijs | 23-03-13 | 19:27
Lazer toch eens op man, vervelend stuk stront..

Slipsnifter | 23-03-13 | 19:46

Het is een ding om weg te emigreren heb het ook gedaan maar toch niet leuk om NL zo te zien prutsen. Om welke reden je dan ook weg bent gegaan, ik zie liever dat het goed gaat met Nederland.

Neemt niet weg dat er velen al weg zijn juist omdat er niet naar ze werd geluisterd en ze het verdommen om in een land te wonen waar je gek wordt van de regelgeving. Echt overal en bij alles wat je doet steekt deze club de hand in je portemonnee en als je zelf hulp nodig hebt zijn ze niet thuis en sta je op straat. Als je het dan ergens anders beter blijkt te kunnen hebben is de keuze logisch en niet te vermijden. Triest maar waar.

Finn | 23-03-13 | 19:43

Abortus heeft ook z'n goede kanten; QED Fatima Elatik

Panta Rhei | 23-03-13 | 19:33

Ik zeg enkeltje Syrie, laat ze een dreamteam meenemen van prachtambtenaren van de pvda, paspoorten inleveren HIERRR! miljoentje meegeven en laten ze daar het land "opbouwen" en "besturen' whoehahaha

emoe | 23-03-13 | 19:31

Slipsnifter | 23-03-13 | 19:23 | + 0 -

Zoiets als Geert zijn beveiliging ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:27

Er is 1 ding waar je echt op kunt vertrouwen bij deze mensen.
Dat ze je geld kosten.
Heel veel geld.

Slipsnifter | 23-03-13 | 19:23

Tja ze gaf al eerder aan te willen stoppen, in een ingezonden brief. In het bedrijfsleven (dus zonder wachtgeld) komt het toch niet in je op openlijk aan te geven te stoppen...

aceofspades | 23-03-13 | 19:18

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 19:09 | + 1 -

Jawel, gewoon een vader, nog steeds trouwens. En geen xenofobe relnicht.

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:16

necrosis | 23-03-13 | 19:06 | + 1 -

Humor, in tegensteling tot jouw.

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:15

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:00 |
Je maakt jezelf compleet belachelijk vriend.
Nooit een vaderfiguur gehad tijdens je opvoeding zeker??

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 19:09

@Supermatthijs | 23-03-13 | 19:00
En wat heb jij ons land gebracht?
Nog even los van je discriminerende opmerking!

necrosis | 23-03-13 | 19:06

De stadsdeelbestuurders waar het om gaat doen hun stinkende best voor onze samenleving en in het bijzonder gemeente Amsterdam.
Watdoejijdaar | 23-03-13 | 18:03 |

Dat is nou net het probleem. We hebben ze niet nodig. Of we kunnen het zonder ze, of we kunnen gewoon de gemeente inschakelen. Die deelraden zijn, waren en zullen volledig afhankelijk van het centrale bestuur. Het is een poppenkast. Het bestuur van een ping-pong-vereniging heeft meer mogelijkheden om werkelijk wat te betekenen voor de samenleving dan dit gedrocht van een bestuurslaag, en iedereen die niet na vier jaar heeft gezegd: "ja doei met je zooitje" leeft in lalala-land. Leuk geprobeerd, nobel idee, maar totaal overbodig en onwerkbaar.

Red mij niet | 23-03-13 | 19:05

@ZKH EénOog | 23-03-13 | 16:42
Weet je wie er ook goedkope definitieve oplossingen bedacht?

Sliptong | 23-03-13 | 19:05

Kunnen politici niet beginnen met een jaarcontract?
In het bedrijfsleven werkt het uitstekend om het kaf van het koren te scheiden.

necrosis | 23-03-13 | 19:02

Ik snap steeds beter waarom ik 5 jaar geleden ben weggegaangeëmigreerd... tralalala
Zal een kaars voor jullie opsteken... domboooo's

duitse herder | 23-03-13 | 19:00

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 18:59 | + 0 -

Ach ja, hij die het populisme naar ons land bracht, de kale flikker.

Supermatthijs | 23-03-13 | 19:00

Wat verwacht je dan van de Portemonee van de Ander?

Aktivist | 23-03-13 | 18:59

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:49
Als het om een Koerdisch bureau en gebouw gaat, zal Erdogan natuurlijk GEEN diepgaand onderzoek eisen.

Graaf van Egmont | 23-03-13 | 18:57

Ik sluit me aan bij @ZKH EénOog | 23-03-13 | 16:42
Weg met die vleesgeworden corruptie, weg met Elatik!

necrosis | 23-03-13 | 18:54

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:49 |
Pardon, de aanslag vond plaats in Bremen.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:50

Ook off topic:
Een brandbomaanslag op een flatgebouw met voornamelijk Turkse bewoners werd op het nippertje verijdeld.
De aanslag wordt in Duitsland als 'politisch brisant' gekwalificeerd. (Weet niet of Erdogan zoals al eerder zich weer gemeld heeft met het eisen van een grondig onderzoek naar racistische motieven).
Zou je denken, maar nu blijkt dat voornamelijk Turkse Koerden dat flatgebouw bewoonden en zich gelijkvloers een kantoor van een Koerdische vereniging bevond.
www.spiegel.de/panorama/justiz/bremen-...
Oh ja, om niet nog eens off topic te hoeven gaan:
Het machtige kerkopperhoofd van Cyprus verlangt dat Cyprus de eurozone verlaat. Want zo zegt hij: de euro ontploft met die 'genieën' daar in Brussel aan het roer sowieso binnenkort ;-)
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/chr...

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:49

Het blijft raar dat wanneer ik zelf besluit te stoppen bij een bedrijf ik nergens recht op heb. Iedere incompetente politicus (= pleonasme) kan maar opstappen, wetende dat zijn of haar inkomen voorlopig is gewaarborgd....
Ik kots zo onderhand van dit klote land en haar boeventuig, dat ook nog eens denkt ons de wet te kunnen voorschrijven!!

Maximus Cesar | 23-03-13 | 18:40

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:01
Ik ben ook een simpele gozer, Ik weet niet hoe oud jij bent, maar mijn ervaringen zijn over de laatste 30 jaar dat het almaar duurder wordt, de overheid. Elk voordeel wat wordt teruggeven aan de bevolking wordt aan de andere kant dubbel teruggehaald. De overheid is groeiende en groeiende ondanks minder ambtenaren of ministeries or whatever. Het overgebleven geld wordt dubbel aan het buitenland betaald om banken te redden of om ontwikkelingshulp te verstrekken(twee uitersten). Bankdirecteuren en 'verschillige' ambtenaren of do-good hulpverleners hebben hetzelfde bloed. Wat voor taal ze ook bezigen, kapitalistisch of socialistisch of humanistisch, het is eerst eigen hachie.. En na mij de zondvloed... Allemaal!

Smarties | 23-03-13 | 18:38

Door dit soort berichtgevingen zou je haast discriminant worden....
Het zit niet in m'n aard..... maar ze lokken het op dit soort maniertjes wel uit....

Krijgt toch de pleuris! Turks wijf met snor!!!!!

Zie je?.... dat krijg je er nu van....
Zit niet in m'n aard.... maar toch.

rick13 | 23-03-13 | 18:37


nl.wikipedia.org/wiki/Fatima_Elatik

Aftreden en herbenoeming

Nadat bleek dat een feitenrelaas van Elatik over een ernstig financieel debacle bij muziekcentrum MuzyQ de ernst van de feiten verdoezelde trok de fractie van de PvdA zich terug uit de coalitie. Elatik werd hierdoor tot opstappen gedwongen[2][5]. Het debacle draaide om muziekcentrum MuzyQ dat niet aan de verplichtingen kon voldoen en zo kon de bank de garantie in een keer opeisen. Hierop besloot de deelraad om het pand aan te kopen[6]. Naast deze kwestie speelde ook mee dat het bestuur van het stadsdeel een dure boot huurde tijdens Sail - waarbij Elatik bekende de raad niet goed te hebben ingelicht.

Door het uitblijven van haar ontslagbrief bleef Elatik op de loonlijst staan terwijl ze feitelijk niet meer werkzaam was voor het stadsdeel. Na het indienen van het ontslag had ze recht op wachtgeld, ter hoogte van 80% van haar voormalige salaris.

Herbenoeming als stadsdeelvoorzitter

Op 23 november werd Elatik weer herbenoemd als stadsdeelvoorzitter. Door de oppositie werd zij bij deze herbenoeming bekritiseerd vanwege haar declaratie van een taxi naar Nijmegen terwijl ze ook al een dienstauto heeft[8].

dubbeljoe | 23-03-13 | 18:37

Hoe toepasselijk, die advertentie linksonder: opgeruimd staat netjes. We zullen ze missen, snif, snif, NOT. Stelletje talentloze nietsnutten.

Rest In Privacy | 23-03-13 | 18:36

Dat er geen politieke partij is die de afschaffing van de wachtgeldregeling bovenin in het partijprogramma heeft staan, toont wel aan hoe ver we van huis zijn met zn allen..

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 18:36

@Jim Lovell | 23-03-13 | 18:13
Vergeet de Rijksambtenaren niet!
Zum Kotzen!

Jim Lovell | 23-03-13 | 18:32

-weggejorist-

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 18:25

Heel islamsterdamned is om te janken. Als ik daar ook nog de wachtgeldwaanzin bij op moet tellen wordt ik ontroostbaar.

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 18:25

als uitzuigende parasieten parasiterende uitzuigers worden, trek dan je portemonnee maar!

ideetje: wachtgeld voor dit allochtonen-, pvda- en sp- clubje betalen uit de allochtonensoepsidies

dekogelkwamvanlinks | 23-03-13 | 18:25

@Watdoejijdaar | 23-03-13 | 18:03
Hee Pinocchio! Je neus groeit!
Heel Amsterdam is natuurlijk een zwaktebod. Wat zei Jules Deelder er ook alweer over? Iets met de armen omhoog naar mooie Duitse auto's kijken of zoiets?

Jim Lovell | 23-03-13 | 18:23

Vele miljoenen verdampt. Het ergste vind ik nog dat niet alleen Elatik, maar ook anderen er ongestraft mee weg kunnen komen. Alleen maar omdat zij bestuurders waren. Heerlijk smijten met andermans geld.

Butters | 23-03-13 | 18:23

Off Topic
Precies wat vrijwel iedereen hier al wist horen we nu van Brusselse insiders: Dijsselbloem kreeg zijn baantje niet vanwege competentie maar net vanwege het ontbreken daarvan.
www.telegraaf.nl/binnenland/21416308/_...
Misschien toch nog een verband met het topic: PvdA'ers krijgen hun baantjes nooit op competentie.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:22

"je komt er nooit meer vanaf, en als je er van af komt, blijf je er voor betalen" ... net als m'n ex dus.

Jopie2009 | 23-03-13 | 18:21

Watapatja | 23-03-13 | 18:15 | + 0 -

Dat wist ik niet. Dan zal de formulering wel niet goed gevallen zijn. Maar Spekmans was dus in eerste instantie welwillend op dit punt ? En ook een prettige avond hoor La Vie. Wel een beetje jammer dat je die Hero wachtgeld- meter niet weg weet te lullen.

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:18

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:11 |
Truimans heeft binnen de PvdA meerdere malen de wachtgeldregeling op de agenda willen zetten. Toen de SP het op de agenda zette, gaf hij niet thuis.

Watapatja | 23-03-13 | 18:15

Stinkambtenaren.
Wachtgeldregeling tot aan het pensioen, ongeacht of de pensioenleeftijd tussentijds wordt opgerekt. Een eindloonpensioen. En sommige categorieën betalen niet eensch ziektekosten premie.
Ik zou op een verjaardag niet eens durven vertellen dat ik ambtenaar was, godTbetert.
Wat zouden we veel geld overhouden wanneer Nl een nachtwakersstaat zou zijn.
*droomt verder*

Jim Lovell | 23-03-13 | 18:13

@Supermatthijs | 23-03-13 | 18:05
Je lult weer eens uit de achterkant van een lichaamsdeel waar je hoofd op rust. Wie immer.

Desalniettemin een fijne avond gewenst.

* out *

La Vie En Rose | 23-03-13 | 18:13

La Vie En Rose | 23-03-13 | 18:09 |
Heel wat langer, zo als trouwens van veel bestuurders. DvhN heeft onlangs een totale pagina aan Bats gewijd, kan artikel zo snel online niet vinden. Bovenstaande voorbeelden was absoluut eanbestuur olv Bats en heeft miljoenen gekost.

Watapatja | 23-03-13 | 18:13

Watapatja | 23-03-13 | 18:09 | + 0 -

Hoezo ? Kom eens met voorbeelden dat truimans net zo erg is.

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:11

Vooralsnog is Fatima Elatik veel slimmer dan de gemiddelde reaguurder hier. Zij doet alleen aan klaag, klaag, klaag, maar niet aan betalen.Dit laatste laat ze met vele andere soortgenoten parasieten aan jullie over.
De brutaalbek op GS komt niet veel verder dan een minkuddo. Hou vol allemaal, tsja.
*out op dit topic*

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 18:10

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:05 |
Speknek met zijn grote bek is dus net zo hypocriet.

Watapatja | 23-03-13 | 18:09

@Watapatja | 23-03-13 | 17:40
"2 willekeurige voorbeelden, zijn trackrecord is nog wat langer.
www.harendekrant.nl/stichting-exploitatie-zwe...
www.rtvnoord.nl..."

Het lijkt mij dat als het trackrecord van Bats nog wat langer is dat er dan meer te vinden moet zijn dan die twee stukjes waarin niets valt te lezen over wanbestuur van Bats.

Dus afgekeurd.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 18:09

Watdoejijdaar | 23-03-13 | 18:03 |
De stadsdeelraden hadden gewoon ambtelijke dependances moeten zijn, geen bestuurslagen. Misschien dat de burger dan weer het gevoel krijgt dat de overheid doet ipv vergadert.

Watapatja | 23-03-13 | 18:07

Elastiek komt wel goed terecht, maak je daar maar geen zorgen om.
Er is vast nog wel een subsidiespons ergens die een nieuwe directrice nodig heeft.
Dan wordt het profiel zo opgesteld dat alleen zij daar met haar unieke talent aan kan voldoen. Iets met bestuurlijke ervaring en contacten met een multiculturele achterban. Dat er toch de indruk wordt gewekt van een open sollicitatieprocedure met dat alle andere kandidaten bij voorbaat al buiten spel staan.

Osdorpertje | 23-03-13 | 18:06

La Vie En Rose | 23-03-13 | 18:02 | + 0 -

Dat is gewoon de waarheid. Alleen de PVV ging enorm tekeer over de wachtgelden, slechte zaak voor die andere partijen trouwens. Maar dan zelf precies hetzelfde doen is niet gewoon een beetje maar enorm hypocriet. Dan krijg je een Brinkman- meter en moet je niet zeuren.

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:05

Jammer van dit suggestieve stukje proza van Van Rossem (-1) , waarbij een aantal aannames te lezen valt die nergens op slaan. En om het op de persoon Fatima te spelen is natuurlijk een zwaktebod. Wie zegt dat het om een overbodige bestuurslaag gaat? De stadsdeelbestuurders waar het om gaat doen hun stinkende best voor onze samenleving en in het bijzonder gemeente Amsterdam. Heel jammer om dan meteen weer de suggestie te wekken dat ze (mogelijk) gebruik gaan maken van een wachtgeldregeling om het sentiment van de lezer te beinvloeden.

Watdoejijdaar | 23-03-13 | 18:03

Die Fatima is de nagel aan de kist van Amsterdam! Wat een verschrikkelijk naar mens is dat!

Glas Koning | 23-03-13 | 18:03

@Supermatthijs | 23-03-13 | 17:39
Heb helegaar geen moeite met de Brinkmanmeter.
Heb wel moeite met het feit dat jij de hele PVV er weer bij sleept en jij als PvdAer iets zegt over vermeend hypocriet gedrag van de PVV.

Dat is nl echt om te gillen.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 18:02

Smarties | 23-03-13 | 17:54 | + 0 -

Als blijkt dat het juist duurder zal worden moeten ze per direct stoppen maar dat is de opzet niet. Het lijkt mij wel logisch dat als je wat lagen ambtenarij weg pakt je voordeliger uit bent. Maar ik ben maar een simpele jongen hoor.

Supermatthijs | 23-03-13 | 18:01

hmm. Die eerste zin: 'je komt er nooit meer vanaf, en als je er van af komt, '. Dus wat voor de eerste komma beweert wordt: 'nooit', blijkt na de komma al niet meer op te gaan.. Rare tekstjes, je komt er nooit meer vanaf op geenstijl.
Desalniettemin is dat wachtgeld uiteraard van de zotten. Helaas verbaast het me niet eens meer.

arie181818 | 23-03-13 | 18:01

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:56 |
Besturen afbouwen ben ik voor, maar zorg dan dat de uitvoerend ambtenaar dichter bij de burger is en weet dat ie voor de burger werkt. Maar ja, die uitvoerende ambtenaren hebben we bijna niet, bestuurders en beleidsmakers des te meer.

Watapatja | 23-03-13 | 18:00

Hoeveel mensen zorgen er eigenlijk voor dat New York een beetje draait?
Google en huiver.

Jackanders | 23-03-13 | 17:59

@Supermatthijs | 23-03-13 | 17:25
Dus ook weer gemeenschapsgeld. Het is en blijft een steuntrekker.

blinde kip | 23-03-13 | 17:58

Toch lekker als je in het bestuur zit, dan leidt je het geld gewoon naar het bestuur, er is heus wel een weggetje te vinden, en weg potje met geld.

blango | 23-03-13 | 17:58

Watapatja | 23-03-13 | 17:52 | + 0 -

In het onderwijs ben ik dat met je eens. Maar bij gemeenten kan het best allemaal wat minder. Ik geloof ook niet in al die stadsdeelraden, dat kan best door een goed gemeentebestuur gedaan worden. Nu kost het wat centen wachtgeld maar uiteindelijk gaat het ons geld op leveren.

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:56

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:48
Ik vind je comment wel heel positief. Ik hoop dat je gelijk hebt. Het systeem van decentralisatie - centralisatie terug naar decentralisatie is erop gericht om steeds meer geld te claimen. Ze zijn continu in beweging om te bezuinigen, maar continu wordt het duurder. Zand in de ogen strooien noem ik het.

Smarties | 23-03-13 | 17:54

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:48 |
Moet je met name eens kijken naar de ontwikkelingen in het basisonderwijs.

Watapatja | 23-03-13 | 17:54

Gewoon bijstandsuitkering,let eens op hoe snel ze een andere baan hebben.

nan6896 | 23-03-13 | 17:52

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:48 |
Sommige idealisten zijn ziende blind. De geschiedenis leert ons dat schaalvergroting leidt tot onbestuurbare molochen die hun core-business niet meer uitvoeren. Voorbeelden te over, bijv onderwijs, SW bedrijven en ISD.

Watapatja | 23-03-13 | 17:52

Elitak kan mijn inziens zo aan de slag op de sociale werkplaats. Haar onvermogen voor gangbare maatschappelijk presteren heeft ze de afgelopen jaren met glans bewezen. En een fokverbod graag. Daar kan nooit iets goeds uitkomen.

Smarties | 23-03-13 | 17:49

Watapatja | 23-03-13 | 17:45 | + 0 -

Daar is lering uit getrokken natuurlijk. Het beperken van gemeentes zal uiteindelijk gewoon geld opleveren. Een goed plan wat ik steun.

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:48

@ecologiste | 23-03-13 | 17:15
Een parasiet houd zijn host in leven.

Dat doet de islam niet: die zuigt zijn host leeg, en werpt hem dan weg. Het is meer een parasitoide: nl.wikipedia.org/wiki/Parasito%C3%AFde...
"Parasitoïden zijn organismen die op een gastheer moeten leven voor hun ontwikkeling en die die gastheer uiteindelijk doden."

Karel Popper | 23-03-13 | 17:48

Ze zorgen allemaal wel erg goed voor zichzelf he...

Surrealiteit | 23-03-13 | 17:47

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:43 |
Hoeveel praktijkrapporten wou je zien dat schaalvergroting bij de overheid niet leidt tot kostenbesparing.

Watapatja | 23-03-13 | 17:45

Uiteindelijk zijn het wel de gewone burger-lul en -kut die dit gegraai slikken zonder tegen te stribbelen.
U en ik dus.
Braafste jongetjes van de klas, dat wat wij de politici verwijten, zijn we zelf.

Zo, en nu zuipen.

Jackanders | 23-03-13 | 17:44

Watapatja | 23-03-13 | 17:42 | + 0 -

En de enorme kostenbesparing van de gemeenten zelf laat je voor het gemak maar even buiten beschouwing ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:43

Sorry tuphus = typhus

Smarties | 23-03-13 | 17:42

Red mij niet | 23-03-13 | 17:36 |
Groningen gaat van 23 gemeentes naar 6, tel uit dat wachtgeld.

Watapatja | 23-03-13 | 17:42

Bijltjesdag 2.0 graag!

Jaap de Vries2770 | 23-03-13 | 17:41

Ik vind het niet zo erg belangrijk welke persoon hoeveel wachtgeld krijgt. Graag een totaalplaatje wat het de gemeenschap in totaal kost. Namen kun je altijd linken aan deze totaalmeter. Het is van de zotte dat een ambtenaar privileges heeft op de burgerbevolking. Terwijl de secundaire arbeidsvoorwaarden stukken beter zijn dan die van de burgerbevolking die nu ongezien de tuphus het UWV worden ingetrapt. Omdat de regering geen boodschap heeft aan banen scheppen.

Smarties | 23-03-13 | 17:40

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:33 | + 0 -

Dat zal het zijn. En zo blijft die Hero wachtgeldmeter hier gewoon staan. Om te wijzen op het hypocriete gedrag van de PVV. Maar die van Fatima mag er van mij naast hoor. Als is het maar om het verschil aan te tonen.

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:39

Het meest trieste van het verhaal is natuurlijk dat de 'nieuwe' deelraden gewoon weer een enorme kostenpost zijn, en dat als die weer opgeheven worden het hele verhaal opnieuw ' nieuws' is.

En let op: Straks worden drie provincies samengevoegd. Dat betekent dat er eerst weer zo'n wachtgeldgolf komt, vervolgens er 'deelprovincieraden' ingesteld gaan worden want de overheid raakt het kontakt met de burgers kwijt (hadden ze dat dan?), die dan weer verkleind moeten worden, etc. etc.

Red mij niet | 23-03-13 | 17:36

@Watapatja | 23-03-13 | 17:33
Dat heeft dan kennelijk de media niet bereikt.
Doe us een linkje van dat jarenlang wanbestuur?

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:36

@ supergrover 17:20

Vanwege faillissement van de toko door de curator ontslagen. Heb nog een opzegtermijn van zes week. Kreeg net bericht van het UWV of ik nu alvast wilde beginnen met solliciteren. En dat terwijl ik dus nog in mijn opzegtermijn zit en volledig wordt doorbetaald.
Dus denk niet dat je hier mee weg komt...

eerstneukendanpraten | 23-03-13 | 17:34

@Supermatthijs | 23-03-13 | 17:28
Kan ook zijn dat ze hem niet meer terug willen.
Te kritisch op het beleid.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:33

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:31 |
Dacht je dat dit enige blunder van Bats was, dit was de druppel na jaren wanbestuur.

Watapatja | 23-03-13 | 17:33

@Eurotokkie | 23-03-13 | 17:27
Hehe.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:32

@Watapatja | 23-03-13 | 17:21
Aan de zijkant is nog genoeg ruimte voor een schandpaal
voor politici die bekend zijn geworden vanwege hun geldverslindende miskleunen.
En ik vind de miskleun van Bats niet te vergelijken met die van Elatik, die gewoon bleef zitten. Bats stapte nog zelf op na dat eveneens geldverslindende onnodige onderzoek van Jopperdepop.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:31

Een volk dat voor tirannen buigt... PVV mensesn, geeft nou een de kans.

funkyd | 23-03-13 | 17:30

@alle;
Vooral blijven klagen en belasting betalen, komt het allemaal goed. O ja vergeet de minkudo's niet, kan je nog een beetje genoegdoening krijgen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 17:29

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:17
Dan heeft hij nog eens groot gelijk ook.
Zouden veel meer mensen moeten doen, alcoholist worden.
Het enige nadeel is, dat je uitvreters als Elatiek spekt met de accijns die er op geheven wordt.

Jackanders | 23-03-13 | 17:28

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:22
Inderdaad. Tegen dat mutant virus is nog geen remedie want wordt nog steeds niet gezien als een kwaadaardig virus maar juist als een bevruchting van multicultidromen.
Voor de PVV en Brinkman zijn er allang anti-virus programma's bedacht en in werking.

ecologiste | 23-03-13 | 17:28

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:23 | + 0 -

Dat wachtgeld moet gewoon aangepakt worden, daar zijn we het over eens. Dat van die terugkeergarantie bij de politie wist ik niet. Wel eerlijk van je om dit in te brengen. Maar Hero wil dus blijkbaar niet terug naar de politie ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:28

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:23 |
Een referendum is om het op de agenda te zetten. Dit lukt de SP al jaren niet, mede door de PvdA.

Watapatja | 23-03-13 | 17:27

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:23 | + 0 -
Zoeken ze nog mensen voor Alcoholcontroles, ik denk dat Hero Brinkman hier wel een neusje voor heeft.

Eurotokkie | 23-03-13 | 17:27

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:19
Ah, LOL.

Kijk overigens nooit naar 'wie is de mol'. Vind er geen zak aan. Maar dat ligt vast aan mij.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:26

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:22 | + 0 -

Dat denk ik niet, een capabele vrouw als Fatima is natuurlijk zo weer aan de slag als excuus- allochtoon. Bovendien is dat wachtgeld naar aanleiding van je laatste loon. Dat van 2e kamerlid Brinkman was natuurlijk een stuk hoger.

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:25

@INH.30CL | 23-03-13 | 17:15
Dat zei mijn vader ook al, maak je studie af , ga ambtenaar worden, 40 jaar in een hoekje zitten kan je daarna wat leuks gaan doen, maar ja eigenwijs geweest.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-13 | 17:25

Onno4280 | 23-03-13 | 16:51

Vergis je daar niet in. Dit soort mensen heeft een uitgebreid netwerk. Of ze gaan in dienst bij een Marokkaanse subsidiespons die iemand met contacten zoekt of ze begint voor zichzelf een bureautje voor de integratie van Marokkanen in de overheid en laat zich goed betalen door voormalige ambtenarenvrindjes. Dit soort is als een drol, komt altijd weer bovendrijven.

FrankVeer | 23-03-13 | 17:24

@Supermatthijs | 23-03-13 | 17:14
Over de duur van het wachtgeld ja.
Dat had al veel eerder moeten gebeuren.
Maar omdat ander partijen de behandeling van dit voorstel steeds maar voor zich uit hebben geschoven, profiteert hij er nu ook van.

Niet dat ik dat laatste goedpraat, want hij heeft een terugkeergarantie bij de politie, maar dit terzijde.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:23

Watapatja | 23-03-13 | 17:19 | + 0 -

Ik mag de PVV- gelovigen graag blijven herinneren aan het bestaan van Brinkman en ook aan dat van Dion Graus maar dit terzijde. Dat wachtgeld mag van mij ook weg maar we besturen dit land nu eenmaal niet met referenda dus gewoon op de normale manier.

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:23

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 23-03-13 | 17:23

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:19 Wedden dat die Elatik van jouw bloedgroep daar dik overheen gaat?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:22

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:16 |
Geen uitzonderingen maken betekent al die anderen ook vermelden, Bats bijv. Dan is er geen ruimte meer voor topics.

Watapatja | 23-03-13 | 17:21

-weggejorist-

Van Graal | 23-03-13 | 17:21

Ik ga dit maandag eens proberen bij het UWV, kijken of ik ook een uitkering krijg als ik besluit te stoppen met mijn werk...

Super Grover | 23-03-13 | 17:20

Eurotokkie | 23-03-13 | 17:17 | + 1 -

Juist, de Brinkman- meter staat inmiddels boven de 41.000 euro, toch Greet gelovigen ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:19

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:16 Er komt een nieuw tv/programma, 'sabotage'. Format lijkt op 'wie is de mol'.

Hero zit er ook in en dus weet je meteen wie de saboteur is.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:19

Ambtenaar en narigheid, vroeger vooral dankzij CDA, maar de laatste 40 jaar vooral dankzij PvdA werkelijkheid die meer en meer verpletterend wordt voor de onderdanen.

ecologiste | 23-03-13 | 17:19

bosmaloot | 23-03-13 | 17:17 |
Je baas doet in ieder geval niet moeilijk over taalvaardigheid.

Ik was in Haren | 23-03-13 | 17:19

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:14 |
Ik wil die Hero zo snel mogelijk vergeten, net als al die andere lutsers. Die wachtgeldmeter zorgt alleen maar voor nieuwe irritatie, die ik niet kan uiten ivm kans op ban.

Dus omdraaien, daadwerkelijke actie om die idiote wachtgeldregeling af te schaffen. Referendummetje bijv. Brussen wil hem vast wel indienen.

Watapatja | 23-03-13 | 17:19

lady blabla | 23-03-13 | 17:11 | + 0 -

En partijen die aangeven dat hier een einde aan moeten komen doen net zo hard mee .

Eurotokkie | 23-03-13 | 17:17

Wachtgeld...... dat moet godverdomme afgeschaft worden. Als ik niet functioneer wordt ik ontslagen en mag ik hopen op een uitkering. als ik nou zelf opstap bij mn baas kan ik de uitkering wel vergeten. Met andere woorden ga god god Godverdomme werken voor de benodigde centen met je lamme kadaver...

bosmaloot | 23-03-13 | 17:17

Jackanders | 23-03-13 | 17:14 Die zal wel weer in een barretje zitten. Met wat kompanen en zo.

De alcoholist.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:17

@Jackanders 17:14
Neh. He's fine. * zwaait *

AshleyJ"Ash"Williams | 23-03-13 | 17:16

@Watapatja | 23-03-13 | 17:12
Geen uitzonderingen maken.
Brinkman heeft nog wel iets gepresteerd voor hij bij de PVV kwam. Elatik niets.

Dus gewoon aan de schandpaal van GS ermee tot ze een andere baan heeft.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:16

Fatima Elatik Parasiet.
Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt.
Volkomen natuurlijk.
Voorkomen is beter dan genezen.

ecologiste | 23-03-13 | 17:15

M'n opa zei het vroeger al; jongen zorg dat je werk krijgt als ambtenaar. Waarom heb ik niet geluisterd.

INH.30CL | 23-03-13 | 17:15

@AshleyJ"Ash"Williams | 23-03-13 | 17:10
Moeten we ons zorgen maken?
Nee toch?

Hé Pa, doe je is(jawel, opzettelijk) melden!1!!

Jackanders | 23-03-13 | 17:14

Watapatja | 23-03-13 | 17:12 | + 0 -

Brinkman en zijn toenmalige partij gingen nogal tekeer over het wachtgeld van anderen. Elatik niet, dat is toch een verschil ?

Supermatthijs | 23-03-13 | 17:14

Jackanders | 23-03-13 | 17:08 Ik zie het aankomen. Z´n eerste post en de volgende, het is cumulerend.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:14

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:09 |
Laat maar, ik hoef er niet dagelijks aan herinnerd worden.

Watapatja | 23-03-13 | 17:12

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:03 |
Ik ben niet zo heel goed in sollicitaties, maar dit was nog geen onderdeel van je humor toch?

Ik was in Haren | 23-03-13 | 17:11

Dacht dat wachtgeld alleen bestemd was voor 2e en 1e kamer en burgemeesters en wethouders.

dus niet blijkbaar.

Ambtenaren weten elkaar te goed te onderhouden.
tijd dat er wat word gedaan aan deze legale corrupte ambtenaren constructie.

lady blabla | 23-03-13 | 17:11

@Jackanders 17:08
Op zulke momenten mis ik Pa, die kon altijd zo lekker tekeergaan tegen die zeg maar Jansen, zeg maar. ^^
Pahaaaaa!

AshleyJ"Ash"Williams | 23-03-13 | 17:10

Myrkie | 23-03-13 | 16:57 | + 1 -

idd , ze dacht wat Hans Klok kan dat kan ik ook, namelijk dingen laten verdwijnen.

Eurotokkie | 23-03-13 | 17:10

Nog nooit iets gepresteerd. Alleen maar geld gekost.
Als ze weggaat verwacht ik een Elatikmeter op GS. Onder die van Brinkman.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 17:09

Weer zo'n grandioze legale diefstal. Waarom niet gewoon in de WW, of anders ipv die riante bedragen, gewoon het max van de ww. Waarom moeten deze zakkenvullers tot het eind toe verzorgd worden. Het is bij de beesten af. Die lieden die onder het mom van: ik wil wat betekenen voor de gemeenschap. Ze blijken alleen maar te parasieteren op de gemeenschap. Wat lul je, betalen zul je belastingbetaler.
Waarom ziem wij wel bezuinigingen maar Rutte alleen maar lasten verzwaring.

wallenberg | 23-03-13 | 17:08

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:02
Pff, tussen welke regels door lees jij iets ban-waardigs?
Ik zie het niet iig.

Jackanders | 23-03-13 | 17:08

Itzamná | 23-03-13 | 16:51 |
Dit wordt zoals u ziet niet gewaardeerd op GS.
Heb er schijt aan, wrijf het ze elke keer weer in bij zo'n topic. Klagen, klagen, klagen en belasting betalen. Op het belasting betalen na zijn het net Turken. Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 17:07

Beter laat dan nooit.

Baby Rasta | 23-03-13 | 17:05

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:03 |
Nou je zelf nog weg bezuinigen en Rutte is ook weer tevreden.
Bah werkgelegenheid.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-13 | 17:05

Ik was in Haren | 23-03-13 | 17:01 Nee. Ik heb die vacature weg moeten bezuinigen. Met dank aan Rutte C.S.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:03

Itzamná | 23-03-13 | 17:01 Rustig! Je bent net herstellende van een ban.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 17:02

@Itzamná | 23-03-13 | 17:01
Kosten van de uitvreters zijn 50 % van alle belastingcenten die er binnen komen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-13 | 17:02

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:59 |
Zoek je nog steeds iemand? Hoe beter je betaalt, des te beter kan ik tegen je grappen.

Ik was in Haren | 23-03-13 | 17:01

In het geheim denk ik wel eens dat iedereen die ambtenaar is (geworden) een volstrekte lutser is die het in geen enkel bedrijf zou kunnen maken.

Wij moeten die lutsers betalen.
Dus:
1. Het is gestolen geld van burgers. Verwerpelijk.
2. Men betaalt er eerst het eigen salaris van, en niet een beetje ook. Verwerpelijk.
3. Men smijt het over de balk, want het is toch niet hun eigen geld.

Alles met elkaar voldoende reden om de kaasschaaf in het ambtenarenbestand te zetten en niet zo'n beetje ook. Gaan maar naar de voedselbank, weten ze ook eens wat dat is. Er is vast nog wel ergens een baantje als suppoost te krijgen. En anders kan een 3/4 zo oprotten naar de zandbak van hun voorvaderen.

Kortom - wat haat ik die lui, gadverdamme!

Itzamná | 23-03-13 | 17:01

Genoeg belangclubs, genationaliseerde banken, zorgverzekeraars en provincies waar deze stadsdeelbestuurders op kosten van de belastingbetaler verder kunnen parasiteren.

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 16:59

in de hinterklappe | 23-03-13 | 16:55 Ik kreeg eens een sollicitant die had al 'tien jaar bij dezelfde baas gezeten'.

Vroeg ik 'm of die baas hem nu aan het werk had gestuurd en of dát dan de reden was van z'n sollicitatie. Dat nu ie tien jaar bij mij wilde komen zitten.

Boos weg. En maar goed ook. Je moet wel tegen m'n grappen kunnen.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:59

@Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:54
Een bestuurder hoort ook op straat, in auto, bus en trein.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-13 | 16:58

Aan een kant is het maar goed dat de aardgasbel ook bijna verleden tijd is. De miljarden die daarmee de schatkist instroomden zijn verkwanseld naar het buitenland; en de regenten kochten er zich een dampende multiKul voor. Met kansenmensen op overbodige en duurbetaalde functies, om de corruptie te introduceren in den polder.
Nu is er dan ook nog Europa, om de economische toestand van de 19e eeuw in ere te herstellen.

Jan Passant mk2 | 23-03-13 | 16:57

Die Elatik...
was zij niet al een handvol keren verwikkeld in schandalen die tot haar aftreden moeten leiden?

Myrkie | 23-03-13 | 16:57

nee hoor, die komt wel terug als zelfstandig bestuursadviseur wanneer plasterk zijn plan voor de gemeenten doordrukt.

cumshaft | 23-03-13 | 16:56

Aan de lijstjes namen te zien wordt het hoog tijd voor een autochtonenquotum. Er moet zo te zien echt wat gedaan worden aan het zandbakplafond in ieder geval....

Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 16:56

Zal nog wel meer gaan kosten.
Zie je ze al gaan solliciteren, Ja mijnheer ik heb vroeger bij stadsdeel hupeldepup Amsterdam gewerkt ( ze hebben natuurlijk niet gewerkt maar waren alleen maar aanwezig maar dat staat zowiezo dom om bij een sollicitatie te zeggen ) en dan de reactie aan de andere kant van de tafel MOOOOEEEEHHHHAAAAA en dubbel onder de tafel van het lachen.
Wij bellen u wel lol.

in de hinterklappe | 23-03-13 | 16:55

rara | 23-03-13 | 16:44 Ze worden niet afgeschaft. Dat is erg. Want er komt een nieuwe lichting overbodige bestuurslaag en die willen ook allemaal een flink salaris. En wachtgeld als ze opstappen.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:55

Wil me nergens mee bemoeien maar volgens mij vergeten ze het wachtgeld van de weg te saneren raamambtenaren mee te nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-03-13 | 16:55

Misschien kan ze van het belastinggeld dan eindelijk een nosejob laten doen, dan heeft de burger er ook nog wat aan. Die haviksneus is afzichtelijk.

mijntweecent | 23-03-13 | 16:54

Trouwens, wat een slap en waardeloos artikel van het Parool weer. als de stadsdelen worden afgeschaft dan komen er bestuurders op straat. Ze hadden net zo goed kunnen schrijven dat water nat is. En waarom die foto van Elatik erbij? Blijft ze? Gaat ze door? Gewoon een krant die failliet aan het gaan is en de onderbuik zoekt.

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:54

Het stadsbestuur in ook politiek correct , 75% allochtoon.

Eurotokkie | 23-03-13 | 16:54

"... Prima, goeie zaak, minder bestuurslagen altijd +1 ..."

Helemaal waar. Ware het niet, dat het opdoeken van die deelraden een farce is. Die deelraden worden misschien opgedoekt, maar nu komen er wijkmanagementteams voor terug. Het enige verschil is dus uiteindelijk, dat je nu niet eens meer de illusie van keus krijgt voorgeschoteld, want het parasiteren gaat verder gewoon ongelimiteerd door.

En iedereen stinkt er met open ogen in. Niemand komt op het idee om eens de hooivork uit de schuur te pakken.

Maar goed, er wordt ook al zo lang steeds minder echt werk in Nederland gedaan, dat bijna niemand meer een hooivork in de schuur heeft natuurlijk...

ZKH EénOog | 23-03-13 | 16:53

Waarom überhaupt wachtgeld? Dit is geen nieuws voor betrokkenen en een overstap naar een nieuwe werkgever had allang goed voorbereid kunnen zijn. Daarnaast worden deze mensen sowieso in de baantjescarroussel voorgetrokken op alle andere burgers die niet beschikken over een partijpas en ingelikt bestuurdersprofiel...

Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 16:53

Wachtgeld, subsidie, uitkering, desastreus falen als 'bestuurder', maakt allemaal niet uit. Dit soort zal altijd de weg weten te vinden naar de Portemonnee van de Ander.

très cool | 23-03-13 | 16:53

Ik ben wel benieuwd naar het C.V. van die lui. Wat zetten ze er in? Hoe zetten ze het er in en hoeveel zullen ze weglaten?

En alles is te verifiëren aan de hand van het nieuws.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:53

Een normale baan in het bedrijfsleven zit er voor Elatik niet in (gelukkig). Ze duikt wel weer ergens op in de een of ander vaag adviesorgaan, goed betaald.

brutus68 | 23-03-13 | 16:53

Onno4280 | 23-03-13 | 16:51 | + 0
Elke handophouder stempt PvdA, maak je maar geen illusies.
Zie laatste verkiezingen.

Itzamná | 23-03-13 | 16:52

Het hele 'wachtgeldconcept' moet accuut gestopt worden.

looranks | 23-03-13 | 16:52

Als onze regering nu eens voor die tijd een wetswijziging doorvoert, afschaffen wachtgeld, gelijkstellen aan normale burger, dus naar UWV. Of moeten we dat via GS referendum afdwingen, bijv op basis rechtsongelijkheid, staat immers in onze grondwet.

Watapatja | 23-03-13 | 16:51

Wachtgeld: 1 Miljoen.

Dat ze weg zijn: Onbetaalbaar.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:51

Zo´n incompetente muts als Elatik komt helemaal nooit meer aan het werk, dus dat gaat nog flink wat meer kosten. De PvdA Amsterdam (en Bijlmer) heeft door de jaren heen laten zien waarom een groot deel van de achterban zich van de partij heeft afgewend.

Onno4280 | 23-03-13 | 16:51

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 16:49 | + 0
Waar zit je ergens, tsja? Misschien wat impertinente vraag, maar dat soort vragen stel ik gewoon.
Ook omdat je een LUL bent, op wie ik wel gesteld ben.

Itzamná | 23-03-13 | 16:51

Het is dat ze uit de schaamtecultuur komt , iemand anders had al op straat gestaan .

Eurotokkie | 23-03-13 | 16:50

Meid, laat lekker een snor staan en ga op schiet-vakantie naar Syrië.
Beter voor iedereen.

Jackanders | 23-03-13 | 16:49

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:48 | + 0
Als men nou dat wachten een jaar of honderd liet duren, zou niemand er een probleem mee hebben.

Itzamná | 23-03-13 | 16:49

Ik wrijf het er nog maar even in: wat ben ik ongelooflijk blij dat ik hier niet meer belastingplichtig ben. Heerlijk .................................... tsja.

rechtvaardigerechter | 23-03-13 | 16:49

www.theovangogh.nl/stuk21-20.htm

En even daarvoor: "Voor het dragen van een hoofddoek is moed nodig, echt wel."
Ik sluit mijn ogen en droom weg, naar het verre Marrokko waar, zoals wij allen weten, de vrijheid van meningsuiting vooral welig tiert in de kerkers van de koning, en waar Uw zusters de straat opgingen om te demonstreren voor een iets minder eenzijdige, in het voordeel van de man uit te leggen echtscheidingswetgeving, dit doende zonder hoofddoek, bij wijze van protest.
Ik peins maar wat, maar toch.., als U beweert dat er moed voor nodig is om een toneelstuk onder terreur van een fanatiekeling of wat af te gelasten, opvoering onmogelijk te maken dus, hebt U dan niet het gevoel dat de vrijheid van meningsuiting van grote groepen nieuwsgierigen in het gedrang komt? Wie bent U eigenlijk dat U kunt uitmaken dat Theo van Gogh geen bespiegeling over de vleselijke aanvechtingen van de Profeet mag aanschouwen?'
En juffrouw Elatik, probeert U ook Uw Partij van de Arbeid van het standpunt te overtuigen dat bepaalde toneelstukken maar beter niet kunnen worden opgevoerd mochten sommige gelovigen er (eventueel, want niet gezien, nietwaar?) aanstoot aan kunnen nemen? En is Uw verfrissende standpunt inzake vrije meningsuiting misschien ook van toepassing op de schrijver Rushdie, die naar verluidt de rest van zijn leven onder politiebewaking zal staan omdat er gelovigen zijn geweest die niet de moeite namen om "De Duivelsverzen" te lezen, maar wél van mening waren dat deze verklaarde ketter branden moest?

dubbeljoe | 23-03-13 | 16:49

We hebben dus een WACHTGELD-probleem!

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:48

Waar volg ik die cursus voor Overbodige Bestuurslaag? Zolang hun memo intern blijft en niet doordringt tot andere gemeentebesturen heb ik ook nog wel een paar linksaandoenerige prachtideeën voor het overeenkomstige salaris. Dat dan weer wel.

Larry Cook | 23-03-13 | 16:48

Een stadsdeel is in feite niet meer dan een DDR-banenmachine voor mensen die niks kunnen behalve uitvreten.
Fatima is daarvan het prototype, maar zij is zeker niet de enige.

Lijkt mij verdedigbaar om die stadsdelen te bestempelen als 'criminele organisaties'. Dus geen geld meegeven aan de altijd al overbodige ambtenaren, maar executie-verkopen van hun bezittingen en inbeslagname van de rest van het gestolen geld.

Kan zo in de krant.

Itzamná | 23-03-13 | 16:48

Per 2014. Hebben we dan nog wel geld? Of verhuizen die lui naar Zuid-Europa?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:47

Het wachtgeld in Nederland zorgt er alleen maar voor dat mensen nog langer wachten voordat ze weer een baan gaan zoeken. Met dit soort bedragen is ieder baantje onderbetaald.

Ik was in Haren | 23-03-13 | 16:46

Fatima gaat nergens meer aan de bak komen.

Iedere HR manager kent haar nu en weet genoeg.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:45

Graai graai graai
Echt zo'n belastingstaking is nog geen gek idee.

ZDEV | 23-03-13 | 16:45

Zo'n (dubbele paspoort) stadsdeelbestuurder krijgt tussen de 8000 en 9000 euro per maand. Voor het "besturen" van een aantal inwoners dat lager ligt dan een gemiddelde provinciestad, het is niet voor niets een stadsdeel.

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 16:45

Hoeveel wordt er bezuinigd door het afschaffen van die deelraden? Da's vast veel meer dan 1 miljoen per jaar, vermoed ik.

rara | 23-03-13 | 16:44

*iets met 'belastingcentjes' en 'ophoesten' mompelen doet*

fleischer | 23-03-13 | 16:44

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 16:42 De Moorse en Byzantijnse rooftochten gaan gewoon door.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:43

Gewoon gaan werken voor hun geld is onmogelijk.

Het zal ze te weinig zijn voor wat ze moeten doen en het zal ze fysiek heel zwaar vallen.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 16:43

De bemoeizucht van Marokkanen en Turken is niet alleen een aanslag op onze waarden en normen, maar ook op onze portemonnee.

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 16:42

Ik weet een goedkopere en definitievere manier...

ZKH EénOog | 23-03-13 | 16:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken