Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte liegt. Hüllünd bukt voor Turkse bemoeizucht

silenceikillyourutte.jpg Türkiye is zerieuzz met het in eigen hand nemen van de jeugdpleegzorg over Turkse kinderen in Nederland. Van een diep in haar bontkraag weggedoken dame uit kringen rond de Rotterdamse PvdA-fractie hebben we namelijk vernomen dat Erdogan recentelijk NederTurkse politici naar Istanbul gehaald heeft, waar ze per limo naar een vijfsterrenhotel gebracht werden. Doel van het 'werkbezoek': praten over het opzetten van een Turks Bureau Jeugdzorg in Nederland. Maar wie was het? Want nergens een woord over gelezen, en Nederland is ondertussen boterzacht geworden onder Turkse druk. Mark Rutte (de zachtzijden leugenaar) en Lodewijk Asscher (het politieke houwdegen) spraken zich met de plopkappen van de mediaas onder hun neus nog luid & duidelijk uit tegen Turkse bemoeienis, MAARRR wat zegt stas Van Rijn (MinVWS) tegen de TK naar aanleiding van CDA-Kamervragen (die eigenlijk vóór het bezoek van Erdogan al beantwoord hadden moeten zijn)? "De Turkse autoriteiten hebben Nederland verzocht hen te informeren als een kind met de Turkse nationaliteit onder verantwoordelijkheid van Bureau Jeugdzorg komt te vallen en over gerechtelijke beslissingen over plaatsing van kinderen met de Turkse nationaliteit in pleeggezinnen. Op dit moment wordt bezien hoe hiermee moet worden omgegaan." Nederland overweegt dus gewoon om alle informatie over kinderen met een Nederlandse en Turkse nationaliteit aan Turkije over te dragen, terwijl de Toerken 'hun' NederTurkse politici pamperen in Istanbul om de lobbymachine te oliën. De MinPres liegt dus (alweer) door zijn neusgaten en is ondertussen te laf om tegen de Turken de waarheid te zeggen. Namelijk: "Jeugdzorg is een ontzettend kinderhatend, juridisch corrupt bureaucratisch betuttelbedrijf vol doodenge hysterische overblijfmoeders, maar Jeugdzorg is wel óns kinderhatende, juridisch corrupte, bureaucratische betuttelbedrijf vol doodenge hysterische overblijfmoeders, en daar moeten jullie met je islamitisch-nationalistische küdtpoten vanaf blijven. TFOE!" Update: Indieners van de Kamervragen, Mona Keijzer & Pieter Omtzigt, roepen Rutte dinsdag op het bidmatje. Ze willen een debat om hun ongenoegen te uiten over deze ongewenste inmenging in nationale zaken.

Reaguursels

Inloggen

Hahahahaha Nederland schijt in zijn broek... Krijg je er van als je politieke leiders allemaal geestelijk gehandicapt zijn.

NeoRetro | 25-03-13 | 08:02

Zo werkt de politiek/diplomatie mensen. Je neemt een verzoek van een ander land in overweging, zelfs als je al weet dat het nul kans van slagen heeft en je het er bij voorbaat al niet mee eens bent. Maar dan kan je achteraf wel zeggen dat je het in overweging hebt genomen en ontstaat er geen internationale rel. Iedereen blij (en reken maar ook BV Nederland).

Eelcontrast | 24-03-13 | 19:24

Als dit het gevolg is van een dubbel paspoort? Kiezen.

Roer | 24-03-13 | 16:47

-weggejorist-

hetHaagseComplot | 24-03-13 | 16:39

-weggejorist-

Aenigmarcus | 24-03-13 | 11:06

Zolang de export verdubbelt naar Turkije binnen 2 jaar mag Erdogan van mij zich wel met meer dingen bemoeien

Aenigmarcus | 24-03-13 | 11:06

Het was al "Mark de Weglachert maar we kunnen er nu rustig "Mark de Neo-Liberale Liegert" aan toevoegen.

Lenco | 24-03-13 | 10:37

Waarom heb ik nou 't idee dat er heuuul veuul adviesorganisaties de factuurprinter aanzetten en zich een krul in de lul lachen..

lidlbier | 24-03-13 | 09:23

hoe moeilijk is het... weg met de turken, allemaal! we zijn dat gore tuig meer dan zat, stuur maar naar erdogaan met briefje dat alle gelden uit nederland per direct stoppen! en ik wil de patriots terug!!!
flikker toch een eind op met die islamitische haatzaaierij

m.rotten | 24-03-13 | 02:17

Hendrikaatje | 23-03-13 | 16:51 | + -4 -
Met dit verschil dat Yunus hier niet als toerist
voor een maandje was, maar hier geboren en op weg een uit de klei getrokken Hollander te worden. En dat mag niet van de Groot Turken. Eens een Turk, altijd een Turk.
U vergelijkt werkelijk waar appels met peren.

Grachus | 23-03-13 | 22:12

Waarom Bureau Jeugdzorg niet privatiseren Mark?

Timnie | 23-03-13 | 22:02

@Watapatja | 23-03-13 | 13:33
Antillen is een beetje een probleem. Die moeten dan eerst uit het Koninkrijk der Nederlanden gestoten worden. Kost een hele hoop geld. Ook wel jammer want dan kunnen we ze niet meer voor ons laten honkballen en hebben 'we' niks meer te zoeken op de World Baseball Classic.

lekkurlinx | 23-03-13 | 22:01

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:41 | + 0 -Er zit een verschil in kinderen van Expats en geemigreerden. Daar zit wel een wezenlijk verschil tussen.
Overigens ben ik het het wel volledig eens met je laatste regel/conclusie.

Grachus | 23-03-13 | 21:49

tutut exhogejustitieambtenaar zul je bedoelen.

Goldberg | 23-03-13 | 21:13

het is pas nieuws als er staat Rutte spreekt de waarheid! wat een pinokkio is dat en wat schopt die man nl nog verder de vernieling in ZUCHT

cryptolau | 23-03-13 | 21:12

@Hendikaatje
Gezien het feit dat je veel spelfouten maakt, heb ik het vermoeden dat je niet uit Nederland komt en anders had je beter de kleuterschool af kunnen maken. Trachten om intellectueel over te komen door een onzinnige situatie te schetsen en die vervolgens te onderbouwen met feiten die kant nog wal raken, maken je verhaal nog triester. Zorg op zijn minst dat de feiten kloppen en ga hier geen verhaal ophangen dat verzonnen lijkt te zijn door een kind van 8. En jij hebt het over realiteitszin??

Broxx | 23-03-13 | 20:17

copywriter | 23-03-13 | 17:18
Het ontbreekt U zowel aan fantasie en aan realiteitszin...

Hendrikaatje | 23-03-13 | 19:51

Onderwijl dat onze minpres zich de blaren op zijn tong liegt tegenover zijn electoraat, modderworstelt hij lekker door met ook-nog-niet-uit-de-kast-Ë.
Met de aarsch omhoog zegt hij ja tegen zijn heerser en met de borst vooruit liegt hij zijn land voor.
Aantoonbaar.
Motie van wantrouwen? Of hoe krijg je anders een liegende mp weg?

pennestront | 23-03-13 | 19:26

@ You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:44
Nee, ik vind het zelf ook niet leuk. Wat willen jullie dat ik eraan doe, dan?

You-On-A-Gin | 23-03-13 | 19:11

-weggejorist-

rooiesaus | 23-03-13 | 19:01

Waren die nederlandse turken maar ook zo verontwaardigd over wat er gebeurt met de straatkinderen in hun eigen land.

sinar2 | 23-03-13 | 18:37

Wanneer wordt Pieter Omtzigt eigenlijk uit het CDA gezet? Of zijn ze bang voor een soortgelijk effect als dat van de VVD toen die Wilders buitenduwde i.v.m. met zijn tegenwerking van het EU-lidmaatschap van Turkije.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 18:08

Ook al wil je niet op de PVV stemmen dan wordt je inmiddels wel gedwongen.

Fopspeen | 23-03-13 | 18:02

copywriter | 23-03-13 | 17:18 |
Precies. Want er wordt dan wel in de MSM gedaan alsof het om het gelijkgeslachtelijk ouderschap gaat, maar net zo vaak heb ik van Turken gehoord dat ze bezwaar maken tegen een christelijke of niet-islamitische opvoeding.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 17:59

slappe, slappe, nietsnut president Rutte. De man waar je niets aan hebt en die uit angst voor problemen zo'n kwaadaardige Turk tegemoet komt. Rutte is nog erger dan Balkende en iemand vergelijken met Balkende is al een enorme belediging.

appeltjesgroeneweide | 23-03-13 | 17:58

-weggejorist-

nan6896 | 23-03-13 | 17:39

Nou ja dit geeft dan ook weer mogelijkheden voor Nederland om zich te bemoeien met turken in turkie met ook een Nederlandspaspoort. En laat mark maar buigen dan kan ik mijn fiets er straks in stallen.

nan6896 | 23-03-13 | 17:39

@Hendrikaatje | 23-03-13 | 16:51
In de eerste plaats, de ouders van Yunis waren hier in NL NIET op vakantie.
De rest van uw verhaal is eveneens bullshit.
Turken houden niet van blonde kindjes met blauwe ogen.
Vinden ze vies, bah, smerig.
Die Hollanders vinden ze vieze varkens, getver, ongelovige honden. Willen ze niet eens in huis hebben.

copywriter | 23-03-13 | 17:18

Heb me af zitten vragen wat het verschil is tussen Israëlische nederzettingen-politiek en de diaspora-politiek van Turkije!

Verder, als ik het nieuws terugkijk over de Ynus-affaire wordt het duidelijk dat er sprake is geweest van een voorbereide mediastrategie en politieke strategie. De boodschap is helder Turken zijn Turken waar ze ook wonen.

Zo luidt ook de boodschap op http:/turksenederlander.nl

Rechtsboven op de homesite staat de missie geformuleerd als: "Leven op zijn Turks in Nederland".

Politiek en religieus wordt er ingezet op steeds meer ruimte. Nieuwe stap is voorkomen dat uit huis geplaatste kindertjes in eigen kring kunnen worden opgevangen. En zo gaat het stap voor stap.

Over x-jaar zullen we ons afvragen: hoe hebben we het ooit zo ver laten komen.

Islamofiel | 23-03-13 | 16:57

wat is die rutte toch een enorme slappe zak. liegen kan hij als de beste, maar daar kan je geen land mee besturen.en nu nog aan het handje meelopen met bemoeizuchtige erdogan.we worden echt een bananenrepubliek ,of een provincie van turkistan.[of zijn wij dat al?.

bekijket | 23-03-13 | 16:54

Stel U voor; U bent op vacantie in Alanya en struikeld, waarbij de baby, die U op de arm droeg een armpje breekt...
De op scherp staande arts denkt aan kinder mishandeling en waarschuwd de plaatselijke kinder bescherming die zich over de baby ontfermd.
U mag geen contact meer hebben met de baby en spant een rechtzaak aan die U wint, edoch het kind is al meer dan een half jaar ondergebracht bij vrienden van een kinderbeschermings medewerker; een analfabetisch Anatolisch stel.
Na een hoop gestechel krijgt U Uw kind niet terug omdat het onthecht zou zijn en ook de nieuwe ouders willen geen afstand doen van hun mooie blonde kindje...
De kinderbescherming houd het raport. dat het kind zeker niet mishandeld is achter...
Na wat valse raporten van de kinderbescherming en nog zo'n soort(samenwerkende)organisatie gaat de rechter accoord met de wensen der kinderbeschermings organisatie en is het kind U definitief ontnomen...
Tja, het geld voor advocaten en rechtzaken is op en U heeft zich maar te schikken in het reeds bepaalde...

Hendrikaatje | 23-03-13 | 16:51

Het is een doorbraak in onze relatie La Vie, dat je het eens bent met dat we teveel debatteren over onbelangrijke politieke kwesties. Daar krijg je dat boomerpunt voor kado.
Verder is het falende kinderbeleid al bijna een decade een hoofdpunt, daar zijn we het ook over eens. Veilig is het dan te concluderen dat het niet aan jou of mij ligt. Maar een blinde vlek is het en ik zie deze bij niemand op de agenda staan. (Behalve dan bij Rouvoet maar dat bleek een falende lippendienst.)

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:32

Die Turken maken slechts bezwaar tegen lesbo pleegouders, ik neem aan ook tegen homo-, pedo- en andere pervert pleegouders. Eigenlijk heb ik daar wel begrip voor.

vanhetvarken | 23-03-13 | 16:31

De zaak Yumus is een misdaad tegen de mensheid!
Corruptie en valsheid hebben plaatsgevonden.
Getver, wat is het een smerig zooitje bij die jeugdzorg!
Zo erg zelfs dat buitenlandse mogendheden zich geroepen voelen zich tegen dit crimineel gedrag te verzetten.
Was hetzelfde in bv Turkije gebeurt, was de wereld te klein!

Hendrikaatje | 23-03-13 | 16:31

rara | 23-03-13 | 13:52 |
Misschien duidt je daar wel het grootste probleem.
Namelijk de onmogelijkheid tot beroep.
Bij veel (uit de hand gelopen) conflicten is het zo dat het beroep niet goed is geregeld, ofdat de toezichthoudende instantie (in dit geval van de jeugdzorg gefaald heeft.
(Voor de goede orde, dit is geen bedrijfsongevalletje, GS heeft JZ al lang op de korrel en verder ieder kind dat op een speelzaal, school, inrichting of gevangenis zit daar gebeuren dingen mee die nooit met kinderen zouden moeten gebeuren.

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 16:28

Het zou pas nieuws zijn als Rutte eens niet gelogen had en het zou ook nieuws zijn als de allochtone pvda leden sociaal-democraten zouden zijn. Dus geen Nederlandse paspoorten meer uitdelen alsof het warme broodjes zijn en anderspaspoortigen geen raadszetels of ander pluche meer toewerpen.

Jammer dat de slappe oppositie in z'n geheel nu voor het hol van de oranje leeuw ligt. Want een motie van wantrouwen tegen een voor de zoveelste keer op leugens betrapte mp en een opzouten verklaring tegen de turks-islamitische belangenbehartiger pvda is wat mij betreft een prima zaak.

eastender | 23-03-13 | 16:18

@necrosis | 23-03-13 | 14:46
Zie LVER 16:13. Tweede alinea.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 16:15

@rara | 23-03-13 | 14:34
Gelezen.
Zit weinig verschil in met dat stuk op de Joop wat betreft de conclusies.
Dat stuk van content1b.omroep.nl/8a03b1d5c939ca16ba... is wat duidelijker over de voorgeschiedenis.

Neemt niet weg dat de rechter de volgende uitspraken heeft gedaan:

"Op 19 juni 2007 oordeelt de meervoudige kamer op basis van een forensisch onderzoeksrapport uit 2005 en de verklaring van een arts van 4 januari 2006 (die door
Bureau Jeugdzorg in april 2007 in procedure is gebracht) dat dit de ouders in belangrijke mate ontlast voor wat betreft de eerder veronderstelde mishandeling en
beslist dat de broertjes van Yunus naar huis mogen. BJZ blijft van mening dat er genoeg andere zorgen zijn los van de vermeende mishandeling en stelt hoger beroep in
tegen deze uitspraak.

10. 12 juli 2007. Het hof acht het, gelet op de inhoud van alle overlegde deskundigenrapporten niet aannemelijk dat de ouders Yunus danwel de twee andere
kinderen in het verleden hebben mishandeld en/of een zodanig onveilige situatie hebben gecreëerd dat mishandeling heeft kunnen plaatsvinden. Het hof stelt dat BJz door gebrek aan recente onderzoeksgegevens de noodzaak van de uithuisplaatsing niet
voldoende kan onderbouwen. Door het verstrijken van de tijd kiest het hof voor een snelle terugplaatsing van de broertjes van Yunus."

La Vie En Rose | 23-03-13 | 16:13

♫ ♫♪ bukken Mark buken Mark ♫
♫ bukken met z'n allen ♫
♫♪ bukken tot je niet meer kan ♫
♫ en dan de salat lallen ♫ ♫♪
(vrij naar Wim Kan)

copywriter | 23-03-13 | 16:12

Het enige voordeel van dit akkefietje is dat de keurige dametjes en heertje politici weer eens worden geconfronteerd met de door hen zelf bezongen zegeningen van de multilullige maatschappij. Dat de multilul maar als een visgraat in de keel van onze politici mag zitten.

Rest In Privacy | 23-03-13 | 16:11

Kunnen we aub een staatsgreep krijgen? Een militaire dictatuur kan toch niet erger zijn?

Boze massa | 23-03-13 | 15:57

Wat mis ik die oude Gregorius toch,zie de cartoon al voor me.

oom goofertt | 23-03-13 | 15:54

Begin van het einde. Beste mevrouw Merkel, wilt ons aub annexeren? Kunnen we onze regering van nietsnutten outsourcen. Bespaart ons een hoop graaiers

Boze massa | 23-03-13 | 15:44

Ik heb trouwens die Erdogan niet horen verkondigen dat hij blij is met de hulp die Nederland geeft om zijn land met Patriots te verdedigen. maar wel lopen zeiken over een jongetje van Turkse afkomst die wel opgevoed wordt door een Nederlands lesbisch stel? Ondankbaar schepsel.

Stekeltje | 23-03-13 | 15:42

Kzei ut toch.... Nederland doet gewoon braaf wat Turkije van ons verlangt. Wij kennen onze plaats echt wel.

Ales | 23-03-13 | 15:37

Als turkse kinderen uit huis geplaatst worden direct afgeven bij de turkse ambassade.

Boy Cot | 23-03-13 | 15:30

Sorry, mijn post van 15:20 hoorde uiteraard bij het Peter Verhaar stuk niet bij dit topic.

Outsider-Inside | 23-03-13 | 15:23

'Op dit moment wordt bezien hoe hiermee moet worden omgegaan'

Wil zeggen dat er niets besloten is.
Maar conclusies worden alvast getrokken.
En alom verontwaardigings-galore rondom in de panelen.

Fascinerend die domheid, die oneindige domheid...

hölzenbein | 23-03-13 | 15:20

Als zelfs bij Peter Verhaar nu eindelijk de open ogen gaan dan kun je nagaan hoe erg de situatie is.

Ik merk het ook om me heen, mensen die tot voor kort geen mening hadden over de Euro uit angst om niet politiek correct gevonden te worden, zijn er nu ook helemaal klaar mee. Als een landje als Cyprus, dat een economie heeft zo groot als de stad Amersfoort al de hele Euro zone op de rand van de afgrond brengt dan kun je nagaan wat er gaat gebeuren als Portugal, Spanje of Italie verder in de problemen komen. Maar uiteraard zal het wingewest Nederland met onze amateur politici die alleen een leuk baantje in de EU willen bemachtigen tot het bittere eind geld blijven storten om de Euro te redden, totdat ook onze staatscchuld opgelopen is tot Zuid-Europese niveaus (om de Euro guaranties te kunnen uitbetalen) en als dan vervolgens ook onze 1000 miljard pensioengeld is gedeeld met de andere Euro landen, pas dan stapt Nederland uit de Euro. Zo zal het wel ongveer gaan. De enige vraag is of de Duitsers het ook zo ver laten komen. Laten we hopen van niet.

Outsider-Inside | 23-03-13 | 15:20


Dit soort fora is goed voor het afblazen van frustratie-stoom zodat de politieke-dendertrein ongehinderd verder kan rijden, richting 'n bestemming waar niemand wil zijn.
Wel zo handig, dan kunnen wij, zonder veel weerstand, onze gang gaan, zullen de politici denken.

donjon | 23-03-13 | 15:17

Meneer erdogan wil dat Nederlanders zich niet bemoeien met türkse zaken? Prima, kan geregeld worden. We kopen dus geen groenten, fruit en vlees meer bij de türk. Stel je voor dat zo’n türks groentje in een Nederlandse maag terechtkomt. Even een vette bek halen bij de dönercömpany? Door zo’n democratische ongelovige? Kleding uit türkije? Op het lichaam van een kufar? Vakantie naar türkije? Veel keuzeplezier gewenst!

Liefdebaard | 23-03-13 | 15:15

Rutte liegt.

Dat is nou niet echt nieuws of wel?
Als die hEUmEU ooit de waarheid sprak..
DAT zou pas wereld nieuws zijn.

ZiekVanDieJankers | 23-03-13 | 15:14

tiepvoutje. was=waren

Anijsblokje | 23-03-13 | 15:13

Ik voel een generaal pardon naderen voor structureel mishandelende natuurlijke ouders met islamitische achtergrond, die eigenlijk het ouderschap ontzegd was.

Anijsblokje | 23-03-13 | 15:04

Nederland overweegt om Turkije te informeren wanneer Turkse kinderen in pleeggezinnen worden geplaatst.
___________

Als dit wordt toegestaan geeft men daarmee expliciet toe dat het nog steeds turken zijn die 'toevallig' in Nederland wonen.
Samen met de verplichting voor turkse mannen om in het turkse leger te dienen, en de opdracht de turkse cultuur te behouden en niet te assimileren, zouden dit wel eens tekens aan de wand kunnen zijn die erop wijzen dat Turkije z'n invloed wil vergroten en z'n grootrijkambities na wil streven.
.

donjon | 23-03-13 | 15:02

Correctie van de uitspraak van Tricks,
Niet 'de leugen regeert', maar 'de leugenaar regeert'.

.

donjon | 23-03-13 | 15:00

@ You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:44
Sorry. Ik heb het ook niet verzonnen.

You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:59

"... terwijl de Toerken 'hun' NederTurkse politici pamperen in Istanbul om de lobbymachine te oliën..."

Daarom laten jullie Quid de enige partij die tegen dubbele nationaliteit van bestuurders is schofferen: als de PVV haar zin zou krijgen, had dit topic niet bestaan...

{trage kudtkwartjes}

ZKH EénOog | 23-03-13 | 14:57

♫ Als Nederland een kindje was ♫♪
♪♫ zou het uit huis zijn o zo ras ♫

*Gitaar pakt*

Jackanders | 23-03-13 | 14:57

Vertel eens iets nieuws! Alle mensen met een IQ boven de 75, weten inmiddels dat Rutte zo'n beetje de grootste oplichter is in de Nederlandse geschiedenis. Arie Olivier is er niets bij. Schrijf liever iets over het feit dat keer op keer blijkt dat Nederland verhoudingsgewijs dus heel veel zwakzinnige mensen herbergt die het lekker vinden om voorgelogen te worden door meneer Rutte. In de peilingen is zijn partij nog steeds de grootste. Rutte is de grootste en meest verwijfde nicht die er rondloopt en is zo slap dat hij nog niet eens uit de kast durft te komen.
Hij hobbelt als een loops teefje achter alle Europese leiders aan en nu rijdt hij ook nog tegen de benen van Endorgan.

Broxx | 23-03-13 | 14:56

Nederland zit vol naïeve dwazen, die bij verkiezingen steeds afhankelijker worden van onderdanen van vreemde mogendheden. Mocronië en Toerkei weten het optimaal uit te spelen. Het vastgeketend zitten aan Europese en internationale verdragen en afspraken helpt ook niet, uiteraard. Dit land wordt één grote multiculti- tiefuspuinhoop. Dit geouweteringhoer met vooral mocro's en toerken is nog maar het begin van de ellende.
Maar we doen het onszelf aan. Vergeet dat niet, domme witte autochtone Hollanders. Vooral doorgaan met bang blijven voor een vleugje gezond nationalisme. Vooral doorgaan met bang zijn voor racist, islamofoob of fascist uitgemaakt te worden. Vooral doorgaan met strategisch stemmen. De PvdA zal alles voor u regelen. Ga maar rustig slapen.

Fijnstoffer | 23-03-13 | 14:54

Zullen we dan ook maar:
alle marokkaanse kindertjes bij marokkaanse ouders,
chineze kindertjes bij chinezen,
surinaamse bij surinaamse,
witte kinderen bij witte kinderen
.. of ga ik nu te ver en wordt het eng?
Jeugdzorg is natuurlijk wel een van de feautste overheidsmachines die er is, dat spreekt.

Fred Janssen | 23-03-13 | 14:54

Kapitein Rutte houdt zijn rug recht.

*wat bijna niet anders kan als je op je rug ligt met de pootjes omhoog*

Anijsblokje | 23-03-13 | 14:50

De Eu is baas van Nederland. Turkije is baas van Nederland. Dit land wordt gegijzelt door vreemde mogendheden en Rutte bukt zo diep als hij maar kan.

Moonwarrior | 23-03-13 | 14:50

Fuck dit complete kutland met de zelfbenoemde incompetente leiders. Zolang ik mijn doekoes kan pakken ben ik er nog, daarna kan het hele land met inwoners de tyfus krijgen. Kijk naar het kut a'dam en r'dam, mooie stadjes compleet uitgewoond. Mekka politici die de dienst uitmaken en nu gvd de minister president die vanuit brussel en toerkistan wordt bestuurd. Polski en Roemenen die zonder pardon de bijstand in rollen, ik geloof dat we compleet op hol zijn geslagen.

Bill Cosby | 23-03-13 | 14:49

@ra | 23-03-13 | 13:38 |
Neen. Dat is het verschil met wonen in Europa. 'Ongelovigen' worden hier gerespecteerd of op z'n minst met rust gelaten. Een aantal van de in Nederland geboren mongolen, doorgaans nazaten van geïmporteerde geitenhoerders, denkt echter wél hun gastheren en -vrouwen het geloof (lees: hun wil) op te leggen. De sneue sukkels.

Van Dikhout | 23-03-13 | 14:49

@zonder_moeite | 23-03-13 | 14:38
Om eerlijk te zijn is een turk niet ineens betrouwbaar als deze maar een enkel paspoort heeft...

dlseth_ | 23-03-13 | 14:48


You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:44 | + 0 -
Daar heb ik de oplossing voor. Geven ze hun Nederlandse nationaliteit maar op.

irma zonderboezem | 23-03-13 | 14:48

@La Vie En Rose | 23-03-13 | 14:13
Heeft men tijdens de rechtszitting nog gesproken over de gebroken arm van dat jongetje toen hij pas 5 maanden oud was?

necrosis | 23-03-13 | 14:46

necrosis | 23-03-13 | 14:17
Slavernij speelt niet alleen in het verleden slaafje Necrosis.

Strohond | 23-03-13 | 14:46

En zie hier, in volle glorie, het probleem van dubbele paspoorten. Van de betrokken politici, van die tweede en derde genaraties kindertjes, en van onze rubberen ruggegraat. Kan Kwid wel schrijven dat de PVV 'dood' is, maar met dit soort ontwikkelingen is er echt maar 1 lijn die niet naar de hel leidt, en dat is die van de PVV. Compleet afkappen die bemoeienis.

mental K | 23-03-13 | 14:46

Misschien een idee om niet alleen info over het kind aan Turkije over te dragen, maar het complete kind. Het kan dan in een islamitisch land een islamitische opvoeding krijgen.

sugbo | 23-03-13 | 14:45

@ zonder_moeite | 23-03-13 | 14:38
Grieken en Marokkanen kúnnen hun extra nationaliteit helemaal niet opzeggen, zelfs al zouden ze dat willen. Iesj joeriedies nit mogelijk.

You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:44

Don't like it? Don't come here...
Simpel

NiceGuysFinishLast | 23-03-13 | 14:44

Eigenlijk heeft Maxima gewoon gelijk. De Nederlander bestaat niet. We worden vertegenwoordigd door een rubberen zooitje kut.

netniet | 23-03-13 | 14:44

"... met de Turkse nationaliteit..."

Dat zinnetje is de crux van dit verhaal. Wanneer gaan we nu eens stoppen met meerdere nationaliteiten?

zonder_moeite | 23-03-13 | 14:38

Durotar | 23-03-13 | 14:32 | + 1 -

Het gerucht gaat dat ze met een recept voor doorgebakken geneukte geit komt.

Supermatthijs | 23-03-13 | 14:36

@Real_Legend | 23-03-13 | 13:28
Zie nu pas je tegel.
kudo's

Helemaal mee eensch!

La Vie En Rose | 23-03-13 | 14:36

Nationale zaken zijn veelal 'Europese'zaken bij +/- 75% van de Kamerleden, waarbij allerhande ondoorzichtige verdragen blijkbaar onze binnenlandse aangelegenheden minder zwaar laten wegen. Dubbele paspoorten leken mij altijd onacceptabel binnen het uitoefenen van overheidsfuncties, maar in het geval van staten, zoals Marokko en Turkije, die door economische en/of cultureel-'religieuze' factoren gedreven worden om invloed te blijven uitoefenen op alle onderdanen, is een herziening van het huidige beleid noodzakelijk geworden.
Waar ligt immers de grens van loyaliteit?

Desmoulins | 23-03-13 | 14:36

@DerUnterMensch | 23-03-13 | 14:30
Of directrice van een COA......

necrosis | 23-03-13 | 14:33

@Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:23
Het gaat niet om de doelgroep, het gaat om het pluche, vraag maar aan CDA.
Die wil de afgehaakte groep stemmers op PvdA graag inlijven, éénmalig, that is....

necrosis | 23-03-13 | 14:32

Heeft iemand nog met Ebru gesproken? Kan niet wachten op haar niemendalletje morgen. Misschien dat het dit keer over het vouwen van servetten gaat.

Durotar | 23-03-13 | 14:32

En maar volhouden dat het “gewoon Nederlands zijn” er en geen dubbele agenda bestaat. Mensen met een buitenlandse achtergrond (Deze term moet gespecificeerd worden, maar daar ga ik nu niet aan beginnen) horen nou eenmaal iets andere rechten te hebben in Nederland dan mensen met een Nederlandse achtergrond. Een van die verschillen zou moeten zijn dat ze geen functies mogen bekleden die een hoog maatschappelijk belang in Nederland hebben. Denk aan de baas / CEO van Nutsbedrijven of tweede Kamerleden.

DerUnterMensch | 23-03-13 | 14:30

@Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:23
Je kunt je beter afvragen: Wie heeft besloten dat immigranten recht hebben op een dubbel paspoort?

Want daar begint het mee.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 14:30

Vorig jaar had GS ern leuk liedje gemaakt van uitspraken van Geert. ' tijd voor de grote schoonmaak' geloof ik.
Dat liedje blijft maar actueel.
( misschien moeten we dat naar het songfestival sturen!)

irma zonderboezem | 23-03-13 | 14:29

"Erdogan recentelijk NederTurkse politici naar Istanbul gehaald heeft, waar ze per limo naar een vijfsterrenhotel gebracht werden. Doel van het 'werkbezoek': praten over het opzetten van een Turks Bureau Jeugdzorg in Nederland. Maar wie was het?"

Oppakken voor hoogverraad. In het beste geval met heel veel bombarie het land uit flikkeren en tot persona non grata verklaren. En als er een klinker in de maand zit, dan gewoon een publieke executie.

Disloyale binationalen mogen van mij de tering krijgen. Ze gaan hun Turkije maar dienen in het hiernamaals.

dlseth_ | 23-03-13 | 14:28

@très cool | 23-03-13 | 14:23
Rutte had nooit gekozen mogen worden met zijn glijmiddel-gladde praatjes.
Maar om dan gelijk terug te vallen op BakEllende, is mij een stap te ver.
Het probleem van de huidige politiek is het feit dat mensen op bepaalde posities zitten waar ze geen verstand van hebben.
Men wordt minister vanwege de baantjesmachine, niet vanwege hun capaciteiten!

necrosis | 23-03-13 | 14:28

Als je zo nodig Turruk mot zijn en blijven, doe dat dan lekker in Toerkai.

vetkleppert | 23-03-13 | 14:24

@necrosis | 23-03-13 | 14:14:
.
Ook zoiets onzinnigs. Welke debiel heeft immigranten stemrecht gegeven? Als ik naar Marokko ga mag ik ook niet stemmen en word ik al helemaal geen Burgemeester van Tanger.
Prim als mensen hierheenkomen om bij te dragen aan onze samenleving, maar daar houdt het wat mij betreft wel mee op. Bijdragen en blijven, of parasiteren en wegwezen.

Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:23

Mark Rutte, de man zonder principes, veegt iedere dag zijn reet af met het mandaat dat hem gegeven is. Dat je terugverlangt naar Balkenende, toch wel een soort van prestatie van Markie.

très cool | 23-03-13 | 14:23

Rutte is een geboren leugenaar en de vvd laat hem lekker doorgaan. Straks is de partij niks meer en Rutte zit op een hoge functie ergens waar ze hem nog niet zo goed kenne en zijn leugens nog door de goegemeente geslikt worden. De PvdA is gewoon een leugen machine en minderhedenknuffelaars, hoewel die wel wat minder worden, omdat de minderheden nu op de kieslijst staan en worden verkozen door de geknuffelden. 5e colonne, misschien die kant uit.

wallenberg | 23-03-13 | 14:21

@Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:07 |

Relativeren.... Wegnuanceren... Marchanderen... Het stelselmatig op de helling zetten van grondwettelijke kaders, staatsrechtelijke principes, en verworvenheden. Het begint met een ogenschijnlijk onschuldige kleine casus en dan gaat het glijden. Het grote gevaar dat opdoemt als een staat haar eigen regels en grondwaarden begint te verloochenen.

Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 14:19

Rutte liegt, maar met een glimlach...
Op vrijwel ieder vlak liegt en bedriegt deze fopliberaal, maar hij blijft er maar mee wegkomen.

Desmoulins | 23-03-13 | 14:18

@Strohond | 23-03-13 | 14:08
Je bent het slavernijverleden vergeten......

necrosis | 23-03-13 | 14:17

De Turken hebben een mooi dossier met oa Demmink
dus het zal wel snel doorgaan.

rechtsdwalendeautist | 23-03-13 | 14:16

Trouwens, die PVDA-fractie in Rotterdam, wat is dat voor onzinnige samenstelling. Als we Mevrouw Wijntuin gewoon als Nederlandse tellen ( geen idee waar ze geboren is maar Surinamers en Antillianen zijn rijksgenoten ) zijn 7 van de 14 fractieleden van allochtone komaf, sterker nog, van de regio waar men op dit moment uitbundig de Lente viert.
Wat de neuq is dit voor waanzin? Onze belangrijkste havens ( en dus bronnen van inkomsten voor het hele land ) en een verzameling kansenkanjers met - op zijn minst - dubbele loyaliteit heeft daar een hele dikke vinger in de pap?
Welke idioot heeft dat zo laten gebeuren?

Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:14

@Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:07
Een hoop stemgerechtigden in NL krijgen hun stemadvies rechtstreeks vanuit Rabat of Ankara.
Wat mij betreft worden mensen met een dubbel paspoort en dito loyaliteit definitief het stemrecht afgenomen, te beginnen met dubieuze politici die met name gedijen binnen de PvdA gelederen.
De opmars van de 5e colonne moet een halt worden toegeroepen, en wel NU!

necrosis | 23-03-13 | 14:14

@rara | 23-03-13 | 13:52
Maar dat heeft de rechter nou juist niet.

"In 2007 heeft de rechter in hoger beroep de beweringen van Jeugdzorg, dat de ouders van het Turkse kind Yunus, hem en zijn broers zouden hebben mishandeld, van tafel geveegd. Jeugdzorg kon bovendien niet bewijzen dat de ouders niet in staat zouden zijn hun kinderen zelf op te voeden. De rechter oordeelde dat zijn broers moesten terugkeren naar de biologische ouders. In 2010, wanneer de zaak wederom voor de rechter komt, oordeelt het hof dat Yunus bij zijn pleegouders mag blijven. Reden: er is teveel tijd verstreken om hem nog terug te kunnen plaatsen."
'
en:

"Het hof acht het, gelet op de inhoud van alle overgelegde deskundigenrapporten niet aannemelijk dat de ouders de minderjarige, dan wel de twee andere kinderen in het verleden hebben mishandeld en/of een zodanig onveilige situatie hebben gecreëerd dat mishandeling heeft kunnen plaatsvinden.

Daarnaast staat de door Jeugdzorg aangevoerde grond dat de moeder, althans de ouders niet de pedagogische vaardigheid bezitten om de kinderen, met name de minderjarige, de verzorging en opvoeding te bieden die noodzakelijk is. Het hof stelt vast dat Jeugdzorg deze stelling niet onderbouwt met recente onderzoeksgegevens, hoewel de noodzaak tot onderbouwing al meerdere malen aan de orde was gesteld door de kinderrechter.

Dat de ouders, naarmate de tijd verstreek, steeds minder bereid waren om met Jeugdzorg samen te werken, kan hen, onder de achteraf bekend geworden feiten en omstandigheden, niet worden aangerekend. Het verzoek van Jeugdzorg om het onderzoek nu alsnog, onder handhaving van de uithuisplaatsing, te laten plaatsvinden, acht het hof een gepasseerd station. Dit zal tot een vertraging van een terugplaatsingstraject gaan leiden, die de uithuisplaatsing onomkeerbaar zou kunnen maken, hetgeen het hof niet in het belang van de kinderen acht."

Meer: www.joop.nl/leven/detail/artikel/20121...

La Vie En Rose | 23-03-13 | 14:13

Fijn om nu duidelijk te weten dat onze politici ons land als multiculturele kolonie zien. Waar de inboorlingen zich naar te schikken hebben.

BlakeMiddle | 23-03-13 | 14:09

necrosis | 23-03-13 | 14:05
Turkije voelt zich wat dat betreft verbonden met Nederland, gezien onze verborgen geschiedenis in Irak en Afghanistan.

Strohond | 23-03-13 | 14:08

"De Turkse autoriteiten hebben Nederland verzocht hen te informeren als een kind met de Turkse nationaliteit onder verantwoordelijkheid van Bureau Jeugdzorg komt te vallen en over gerechtelijke beslissingen over plaatsing van kinderen met de Turkse nationaliteit in pleeggezinnen. Op dit moment wordt bezien hoe hiermee moet worden omgegaan."
.
Goed, wat de AIVD van mijn tegel vindt zal me een rotzorg zijn, maar bestuurders en ambtenaren die hieraan meewerken zijn m.i. schuldig aan landverraad en moeten dus ook publiekelijk worden berecht op het Malieveld, met - na schuldig bevonden - dan ook daar op het schavot plaatsnemen.
Hoe heeft het zover kunnen komen?

Graaisnaaiert | 23-03-13 | 14:07

Hoe zit het eigenlijk met die slachtpartijen onder de Armeniërs en Koerden?
Waarom is dictator Erdogan welkom in Nederland....

necrosis | 23-03-13 | 14:05

Om op het pluche te kunnen blijven zou Rutte zelfs toestaan om een ministerie voor Nederlandse jeugdzorg en opvoedingsaangelegenheden in Ankara te vestigen en te financieren. Nou ja in verhulde vorm is dat blijkbaar al bijna een feit.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 14:03

Dit bewijst wel weer hoe onwenselijk het is dat iedere Turk steeds weer met een Turks paspoort wordt geboren. Het doel is nu ook duidelijk, imperialistische inmenging met onze soevereiniteit. En ondertussen levert Turkije geen gevluchte Turks-Nederlandse criminelen uit. 70 jaar geleden zou dit als een regelrechte oorlogshandelingen gezien worden en wat mij betreft nu nog steeds. De Turkse politici die zich door Ankara laten beïnvloeden moeten onmiddellijk gearresteerd en gevangen gezet worden voor hoogverraad. Na 40 jaar zelfhaat is het mooi geweest, laat een trots en streng Nederland terugkeren.

Jackie Chiles | 23-03-13 | 14:02

@Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 13:59
* pen, papier en routebeschrijving richting 2e kamer aangeeft *

Dömper | 23-03-13 | 14:02

@ Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 13:59
Graag.

You-On-A-Gin | 23-03-13 | 14:02

Laat ze dan ook maar betalen voor kinderen met een Turks paspoort

XverderNix | 23-03-13 | 14:02

Real_Legend | 23-03-13 | 13:41
Als ik jou was dan zou ik Opstelten maar goed in de gaten houden. Die is er erg goed in om onze vrijheden te beschermen door onze vrijheden te beperken.

Strohond | 23-03-13 | 14:01

Als Turkije zich wil ontfermen over de eigen onderdanen, prima. De kosten van het repatriëringsprogramma zijn dan voor Ankara.
.
Trouwens, zijn er nog mensen die hulp nodig hebben bij het begrijpen van de problemen die dubbele nationaliteiten (en uiteindelijk loyaliteiten) met zich meebrengen?
.
Ik wil het best even allemaal uittekenen...

Parel van het Zuiden | 23-03-13 | 13:59

@La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:48 |
Dank.

Van Dikhout | 23-03-13 | 13:59

Maar kunnen we Rütte nu aanklagen voor landverraad of niet?

Dömper | 23-03-13 | 13:57

@Ultimate Master G | 23-03-13 | 13:40
Het kind heeft de Nederlandse nationaliteit, en woont in Nederland. Het valt dus onder Nederlandse wetten.

Turkije heeft twee opties: onze politiek onder druk zetten met oneigenlijke middelen, of zich gedeisd houden. Ze kiezen voor de confrontatie door zich tegen alle regels in te bemoeien met onze binnenlandse politiek. Dat is Imperialisme, puur en zuiver.

rara | 23-03-13 | 13:57

@La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:40
oepsch. 'een' weggummen doet. (laatste alinea 2e regel)

La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:53

Geert Wilders werd uit de VVD geduwd omdat hij tegen een EU-lidmaatschap van Turkije was. Dat werd toen althans zo naar buiten gebracht.
Kun je nagaan, Rutte was toen al een fel voorstander van dat lidmaatschap.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 13:53

Dat liegen bij Mark begint zo langzamerhand zijn 2e natuur te worden.. heeft iemand hem er op al kunnen betrappen dat hij een keer de waarheid spreekt?

vhKarelkruizenruiker | 23-03-13 | 13:52

@Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:41
Als in Australie, bij Nederlandse ouders, kinderen weggehaald zouden worden terwijl dat niet hoeft dan kunnen de ouders naar de Australische rechter. Als die ook oordeelt dat Jeugdzorg correct heeft gehandeld dan houdt het echt op. Heeft iets te maken met soevereiniteit.

rara | 23-03-13 | 13:52

Heb je eindelijk eens de kans om als rechtse politicus van leer te gaan, blijf je toch zo diplomatiek mogelijk...

Optimus_Prime | 23-03-13 | 13:52

@Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:41
Zo jammer dat je nou weer die boomers erbij moet halen, want met de rest van je plemp ben ik het eens.

Dat mag in de krant ja.

La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:50

-weggejorist-

rooiesaus | 23-03-13 | 13:50

@Van Dikhout | 23-03-13 | 13:35
De Turkse taal kent geen lidwoorden, dus je bent goed geïntegreerd. ;)

La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:48

Zou er in de moderne politieke historie van Nederland ooit eerder zo'n figuur als Rutte zijn geweest? Eentje dus met zo'n aaneenschakeling van beloftes en ferme woorden die na maximaal een maand opzichtig en kaltschnäutzig worden gebroken en tegengesproken.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 13:47

We moeten zo snel mogelijk af van die vervloekte dubbele nationaliteit.
Dan de PvdA maar wat minder stemmen.

Moi2 | 23-03-13 | 13:45

Vraag 8) Heeft Turkije bij zijn klachten ook aangeboden... de helft van de kosten... ten koste van Turkije te laten komen?
Antwoord: NEE!
-
Enfin, dat het maar weer duidelijk is. Veel eisen maar betalen ho maar.

Not Muhammad | 23-03-13 | 13:42

rara | 23-03-13 | 13:29
Wat betreft de selectie van pleegouders, daar heeft niemand iets over te zeggen.
Maar als in Australie, bij Nederlandse ouders, kinderen weggehaal zouden worden terwijl dat niet hoeft dan zuhet heel goed denkbaar zijn dat de ambassadeur zich daarmee zou gaan bemoeien. Je kunt hoog of laag springen maar de Turken hebben een punt en dat hebben wij (met ons gezeik over onbelangrijke politieke kwesties) gewoon laten gebeuren. Niemand zorgt voor kinderbeleid. Het draait alleen om boomers in dit land!

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:41

@ Strohond


Ik wens helemaal niet onderdrukt te worden door welke regering dan ook, ik ben opgegroeid in een vrij land met haar lieflijkheid en haar hatelijkheden. Dat sommigen niet met die vrijheid kunnen of willen leven is hun keuze, maar blijf met je poten van mijn vrijheid af.

Real_Legend | 23-03-13 | 13:41

Had iemand iets anders verwacht van dit ruggengraatloze zooitje? Ik niet.

Natuurlijk is het van de achterlijke dat Erdogan en Turkije zich met onze Jeugdzorg willen bemoeien.

Maar er zijn en worden wel grote fouten gemaakt, zowel bij de uithuisplaatsing van het zusje en broertje van Ilja, maar ook bij Yunus. Lees even dit: www.joop.nl/leven/detail/artikel/20121...
Onderaan staat een link naar de uitspraken van het Hof.

W.b. de bemoeienis van Turkije met Turken die buiten Turkije wonen: Dat is het gevolg van het mogen hebben van een dubbele nationaliteit, waarmee de alhier verblijvende Turken gewoon ook Turkse staatsburgers zijn.

Dit betekent dat Turkije zich wel mag bemoeien met Turken die in het buitenland in problemen zijn gekomen, (doet onze regering ook) dus ook met een zaak als die van Yunus, omdat zowel de ouders van Yunus als Yunus zelf, ook de Turkse nationaliteit hebben.

Door het accent op de geaardheid van de pleegouders te leggen en daarnaast nog eens te eisen dat Turkse kinderen in een islamitisch pleeggezinnen geplaatst moeten worden, waar Turkije nou juist geen reedt mee te maken heeft, blijft Jeugdzorg buiten schot.

Een gemiste kans!

La Vie En Rose | 23-03-13 | 13:40

Ow? Heb net mijn mening moeten herzien... dat kind heeft de Turkse nationaliteit? Dan heeft Turkije uiteraard WEL HET RECHT / de plicht zich te moeien. Als een Nederlands kind in Turkije zou opgenomen worden in een pleeggezin onder omstandigheden die onze overheid niet ziet zitten... dan verwachten wij toch ook dat de Nederlandse overheid (ambassade / buitenlandse zaken) ingrijpt????
Logisch toch??
Turkije heeft nu 2 opties? Ofwel het kind overlaten aan jeugdzorg, zonder zich te moeien met de werking van dit Nederlandse instituut OF... het kind onmiddellijk repatrieren naar zijn thuisland waar het dan volgens de gaande normen en waarden kan opgevangen worden.
Moest er onverhoopt iets tegelijkertijd met mij en mijn vrouw (en onze ouders en broers/zussen en de rest van ons sociale vangnet) gebeuren, wij wonen momenteel in de UAE, dan hoop ik dat de Nederlandse overheid zich ook ontfermt over onze kinderen...

Ultimate Master G | 23-03-13 | 13:40

@Van Dikhout | 23-03-13 | 13:31
En heb je je shadada al uitgesproken?

rara | 23-03-13 | 13:38

Dit is een SERVIEL LANDJE.
Diep bukken voor de EU, booslims, en arabische landen.

meneer Q | 23-03-13 | 13:38

Of je nu onderdrukt wordt door de Nederlandse overheid of door de Turkse overheid. Wat is nu helemaal het verschil?
Turkije komt tenminste op voor haar onderdanen, in tegenstelling tot Nederland. Den Haag deinst er niet voor terug om haar onderdanen uit te leveren aan de VS.

Strohond | 23-03-13 | 13:38

ze moeten die turkse stichtingen in nederland verplichten een non-discriminatie artikel op te nemen in hun statuten als ze nog willen helpen met het plaatsen van kinderen.

cumshaft | 23-03-13 | 13:37

nou dat krijg je dan als je 2 paspoorten tolereert.

dus hup afschaffen

gider | 23-03-13 | 13:37

dubbeljoe | 23-03-13 | 13:33

Dat zal zeker wel zo zijn, maar dat is nu even niet het punt.

ecologiste | 23-03-13 | 13:36

Iemand zich wel eens afgevraagd wat het kind zelf wil? Nee hé?

StijlvolRechts | 23-03-13 | 13:36

Jan Passant mk2 | 23-03-13 | 13:33

OK, maar dat weten we al decennia.

ecologiste | 23-03-13 | 13:36

@Van Dikhout | 23-03-13 | 13:31 |
Je zult toch het lidwoord 'het' vergeten. Dom.

Van Dikhout | 23-03-13 | 13:35

En dat heeft nog zoveel zetels in peilingen? Wat zijn dat voor mensen?

rien6139 | 23-03-13 | 13:35

En als er genoeg islamitische pleeggezinnen zijn bijgekomen, kan Jeugdzorg voor elk 'verkregen' kind bepalen aan welk islamitisch land het ter supervisie wordt uitgeleverd.

Zoetwaterpanharing | 23-03-13 | 13:34

@ecologiste | 23-03-13 | 13:30
Turkije staat zonder enige twijfel vol van misstanden en erger. Het zou wat ongepast zijn als Rutte daarheen zou reizen om daarover zijn poepvinger in het gezicht van de Turkse dictator te steken.
Zoals de Turkse dictator omgedraaid WEL doet. De ploert.

Jan Passant mk2 | 23-03-13 | 13:33

Slimme zet. BJZ doet de voorselectie en de kansenjeugd groeit op in Turkije. Wel Nlds paspoort inleveren. Nou nog een verdrag met Marokko, Kaapverdie, Antillen, alle moelanden.

Watapatja | 23-03-13 | 13:33

ecologiste | 23-03-13 | 13:25 | + 3 -

Klopt, de jeugdzorg in Turkije is een paradijsje vergeleken met die van ons.

dubbeljoe | 23-03-13 | 13:33

" Maar wie was het? "

Ik tel er minimaal 4!

Welles! Nietes! | 23-03-13 | 13:32

NL Overheid = Staatsvijand #1

très cool | 23-03-13 | 13:32

Wellicht hebben weinig reaguurders het begrepen, maar met het bezoek (plus diens onverbloemde uitspraken...) van Recep Tayyip Erdoğan aan Nederland is mijn besluit destijds (2002) om te verkassen naar Turkije minder onverstandig gebleken dan men mij steeds heeft proberen voor te houden. Nog even en Nederland (lees: Europa) is geheel overgenomen door herstelde Nieuwe Ottomaanse Rijk. Scheelt mij tegen die tijd een verhuizing plus...
.
... plus dat ik het onvermijdelijke gewenningsproces aangaande de islamitsich cultuur tegen die tijd allang achter de rug heb. Hihi.

Van Dikhout | 23-03-13 | 13:31

"Jeugdzorg is een ontzettend kinderhatend, juridisch corrupt bureaucratisch betuttelbedrijf vol doodenge hysterische overblijfmoeders"en ik ben blij dat Erdogan daar eens lekker doorheen prikt, graag ook even Demmink meepikken.
Laat de krokodillen maar eens een flink robvbertje met elkaar vechten. Dat de waarheid mag zegevieren.

ecologiste | 23-03-13 | 13:30

@Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:25
"Er hangt iets uit uw neus, en dus willen wij Turken voortaan alle neuzen in 0031 controleren. "

Antwoord; 'Zwijg Turk, je bemoeit je met andermans zaken'

rara | 23-03-13 | 13:29

Nederlands eigen schuld, waarom nooit geen contract arbeiders aangenomen , nu moeten wij boeten voor mensen met heel andere cultuur , komt nooit meer goed , altijd maar ruzie

Zeeman

heme | 23-03-13 | 13:29

wie stemt er dan ook in hemelsnaam op zo'n pino!!??

codedelight | 23-03-13 | 13:29

Het meest stuitende is niet het feit dat Turkije medezeggenschap eist over kinderen met dubbele nationaliteit die met Jeugdzorg in aanraking komen.

Het meest stuitende is het feit dat Nederlands Turkse politici naar Istanbul worden gevlogen zodat ze met een dikke dubbele agenda terugkomen.

Deze politici moeten ernstig onderzocht worden door de AIVD en wachtende dat onderzoek op non actief gezet worden.

Zijn ze nou helemaal begodverdomd in Den Haag, dat ze dit tolereren.

De Nederlandse regering dient uit Nederlanders te bestaan, net als sleutelfuncties binnen onze landsgrenzen bemand moeten worden door Nederlanders.

Niet alleen de Turkse regering haalt politici naar Istanbul, dat doet de Marokkaanse regering ook met hun politici/ sleutelfiguren die vervolgens terugkomen met een dik gevulde dubbele agenda.

De inmenging van Brussel is al een molensteen om de nek van Nederland, we kunnen die Turken en Marokkanen in de politiek er niet nog eens bij hebben met hun bewezen 'vaderlansliefde' en hun marionettenhouding t.o.v. hun voormalige 'moederland'.

Géén buitenlandse inmenging in Nederlandse aangelegenheden.

Als de Turken ervan uitgaan dat hun Turkse nationaliteit zwaarder weegt dan de Nederlandse hebben ze in feite al een keuze gemaakt en dient hun Nederlandse nationaliteit het onderwerp te zijn van discussie zonder meteen de 'xenofobie' kaart te trekken, discussie met open vizier in de openbaarheid en niet in de krochten van ivoren torens.

Real_Legend | 23-03-13 | 13:28

Beter nog stuur die kids en hun ouders gewoon lekker terug naar Turkistan als ze het zo goed weten.
Wel lekker gebruik maken van al onze voorzieningen en geld, maar als het ze uit komt zijn ze opeens Turk.

Rest In Privacy | 23-03-13 | 13:26

Hé Rutte! hang die Turkse vlag gelijkt in top op het binnenhof joh! ben je gelijk van al je verantwoordelijkheden af lulhannes!

Welles! Nietes! | 23-03-13 | 13:26

Dit heeft toch wel een megagroot gehalte van:
"Er hangt iets uit uw neus.."
Antwoord; 'Zwijg Moslim, je hebt al-tijd ongelijk!'

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:25

NL is corrupt geeft het nou maar toe. En Erdogan prikt er doorheen. Niet dat Erdogan een lieve jongen is, maar hij heeft NL precies daar geprikt waar het zwak in is: de waarheid. Want waarheid hier bestaat slechts bij de gratie van de goedkeuring door de gepriviligeerden: de regenten, de rechters, de ambtenaren, de politici. Klokkenluiders worden hier kapotstuk gemaakt.
Waarom?
Macht corrumpeert en NL heeft een zeer lange traditie van schijnheiligheid. Vraag maar aan de gereverkeeren van PvdA en CDA et CeterA.

ecologiste | 23-03-13 | 13:25

.. turken zijn imperialisten en kolonisators. De nieuwe Amerikanen en Israëliërs, zeg maar.
Erdogan molenaar - en go home.

Jan Passant mk2 | 23-03-13 | 13:23

De Nederturkse politici die nu de Turkse overheid gehoorzamen plegen landverraad; ze gehoorzamen en steunen een vreemde mogendheid.

rara | 23-03-13 | 13:22

We moeten echt heel snel af van het dubbele paspoort als je gebruik wil of moet maken van onze voorzieningen. Als je jezelf kunt redden mag je wat mij betreft 10 paspoorten hebben. Zodra je hulp nodig hebt moet je kiezen waar je dat vraagt en dat paspoort als enige houden. Is dit nu zo ingewikkeld?

Mesmer | 23-03-13 | 13:22

Beseft iedereen dat het niet om Turkse kinderen gaat maar dat in een zwart scenario (overspelletje, scheiding, ontslag drank) het iedereen kan overkomen??

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:17

Rutte is een noob zonder testosteron, hoe kun je ook een manse daad van hem verwachten??
Rukken is leren neuqen heeft ie nog niet ens begrpen schat ik zo in.

schoon-schip-maken | 23-03-13 | 13:17

Oei nog meer werk voor jeugdzorg dus... alsof ze niet genoeg te doen hebben.

Dit word 100% een fiasco.

lady blabla | 23-03-13 | 13:16

@ gefliptevlaflap 13:08

Volledig mee eens. En ook nog bukken voor klein rechts en het CDA in de eerste kamer om daar maar voldoende stemmen te vergaren. Maar bij de volgende verkiezingen krijgen ze de rekening wel gepresenteerd. Mooi artikel vorige week weer in DvhN btw...

eerstneukendanpraten | 23-03-13 | 13:16

Bukkende Nederlanders kiezen rubberen Rutte's.

WirMachenMusik | 23-03-13 | 13:15

Wat doet iemand met een Turkse Nationaliteit überhaupt in Nederland????
ohja....

Crak-ho | 23-03-13 | 13:14

Wat is die Rutte toch een ruggengraatloze smerige leugenaar. Wie nog op de VVD stemt, is knettergek.
Tijd voor de man met de rechte rug, tijd voor Greet.

Old_Spice | 23-03-13 | 13:14

Uhhhh, wat vinden de Hoofdpersonen(Turkse ouder en kinderen) hier zelf van dat zonder hun toestemming dossiers worden over gedragen, denk dat eerst maar eens onderzocht moet worden

LostSandWich | 23-03-13 | 13:13

@gentle giant | 23-03-13 | 13:04
Heel simpel: import van kansenvolk.

Parsons | 23-03-13 | 13:11

@gentle giant | 23-03-13 | 13:04
Is u Nederlands?
Ja.
Kudt dus.
Is u Westers?
Ja.
Kudt dus.
Is u Joods?
Euh nee.
Voor ons wel. Kudt dus.
Is u homo.
Nee!
Voor ons wel.
Kudt dus.
Da's al 4 dubbel kudt. Vandaar.

plaszak | 23-03-13 | 13:11

Welke politici zijn ontboden ? Namen graag. Zonder namen is dit een non-bericht.

exkoppijn | 23-03-13 | 13:11

Deze regering maakt dus onderscheidt naar geloof en afkomst. Basis garanties van een democratie.
De socialisten en kruipers hebben de macht in Nederland en bukken voor alles en iedereen in het buitenland.

PS. maak me de volgende keer pas wakker als Rutte de waarheid spreekt.

Winston1 | 23-03-13 | 13:09

Joris Demmink weet ervan en hij vindt het goed.
.
Bovendien beschikt de Turkse geheime dienst over een aantal brisante dossiers over nederlandse politici en andere hoogwaardigheidsbekleders, die maken dat mark rutte altijd buigt wanneer Erdogan een dictaat geeft.

gooi en smijtwerker | 23-03-13 | 13:08

Tja hadden we iets anders kunnen verwachten van dat moederskindje? Die oerlelijke puistenkop moet een rotschop onder zijn elitaire reet en een heel eind optiefen met zijn nep liberale partij.

GeflipteVlaflap | 23-03-13 | 13:08

was te verwachten, nog even en alle mannen moeten baarden laten staan en vrouwen een kop doek. op. bah

steyn geel | 23-03-13 | 13:05

elke seconde aandacht zijn er 2 teveel.

Andersom dag | 23-03-13 | 13:05

onze bureaucraten zijn van het uitdelen; is het geen geld dan is het wel soevereiniteit. Aan wie het maar hebben wil. U woont binnenkort in een land dat u niet meer herkent. Het kóst echter wel wat zo'n transitie dus u moet gaande het proces wél al uw geld en goed inleveren zodat uw kinderen straks niet alleen in armoede maar ook in islamitische slavernij leven. Inktzwart. Inderdaad.

Rest In Privacy | 23-03-13 | 13:05

Heel goed van het kabinet.

Gewoon Turkse kinderen afpakken van hun ouders en verschepen naar Turkije.

Hebben wij er geen last meer van.

Parsons | 23-03-13 | 13:04

Kan iemand mij nou eens uitleggen wat wij verkeerd gedaan hebben om continue volledig afgezeken te worden?

gentle giant | 23-03-13 | 13:04


Kaas de Vies | 23-03-13 | 13:01 | + 0 -

Uiteraard, want anders doen ze misschien NIET LIEV en mogen we minder dozen door de Rijn schuiven of zoiets wereldvreemds....

frotteurist frenkie | 23-03-13 | 13:04


Kaas de Vies | 23-03-13 | 13:01 | + 0 -

Uiteraard, want anders doen ze misschien NIET LIEV en mogen we minder dozen door de Rijn schuiven of zoiets wereldvreemds....

frotteurist frenkie | 23-03-13 | 13:04

Principes zijn leuk, geld is leuker...
www.beurs.nl/opinie/markettalks/319128...
Als we die Turken blij maken met alleen heteroseksuele islamitische pleegouders, moeten we dat er toch voor over hebben, nietwaat?

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 13:03

Jeugdzorg heeft zo erg op dit dossier gefaald, lang voor dat die lesbische pleegsters in beeld kwamen dat wij maar een optie hebben en dat is deze:
'Turkije, jullie hebben gelijk, onze jeugdzorg heeft voor middeleeuws wrede toestanden gezorgd en we gaan het snel oplossen.'

Einde van de Domheid | 23-03-13 | 13:03

Tijd voor de man met de rechte rug.

dubbeljoe | 23-03-13 | 13:03

Kortom;
Nederland buigt voor Turkije en de Islam.
Dat was op zich al geen nieuws meer.

lion@night | 23-03-13 | 13:02

The end is near

Umberto die trotzoni | 23-03-13 | 13:02

@frotteurist frenkie | 23-03-13 | 13:00 | + 0
Daarom exporteren ze gewoon alle data van de burgers naar vreemde mogendheden.

Kaas de Vies | 23-03-13 | 13:01

Nederland druk zich de snor door het zo te doen en kan het huidige corrupte syteem van BJZ in NL gewoon door woekeren.
Maar de geest is uit de flessssssss.

LostSandWich | 23-03-13 | 13:01

"Op dit moment wordt bezien hoe hiermee moet worden omgegaan."
Da's politiek correct voor het woord 'Nee', begrijp dat nou es.

Simon de Danser | 23-03-13 | 13:00

-weggejorist-

frotteurist frenkie | 23-03-13 | 13:00

Daar moeten we dan trots op zijn, een premier die op zijn rug liggend z'n zachte witte buik aan Erdogan toont en mee passant volledige inzage geeft in zaken waar Erdogan geen kudt mee te maken heeft. Waar blijft de PVV?

Conan de Rabarber | 23-03-13 | 13:00

Dus kinderen met een dubbel paspoort zijn dan opeens weer Turks als het weer eens uitkomt. En voor gratis geld en gratis hulp opeens weer Nederlands. Dat gaat natuurlijk nooit wat worden....

GebuktIsGenomen | 23-03-13 | 13:00

Yes, en maar registreren. Vingerafdrukken, DNA, EPD, Bankgegevens, Fiscus. Alles wordt gedeeld, want uw privacy is niets waard, of u nu Turkse Nederlander bent of Nederlander. De overheid beschermt u niet, de overheid beschermt alleen haar eigen belangen.

Kaas de Vies | 23-03-13 | 12:59

Turken kennen het begrip wederkerigheid simpelweg niet. Wordt Nederland gewaarschuwd als een Nederlands kind onder Turkse Jeugdzorg valt (raar he, dat dat eigenlijk nooit gebeurt...)?

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 12:59

nederland bukt altijd voor de ieslaam, dus waarom nu niet..

Slipsnifter | 23-03-13 | 12:59

Had je anders verwacht in dit serviele landje waar Rabat zich bemoeit met onze voornamen, Ankara met onze opvoeding, Washington met ons drugsbeleid en Brussel met alles.

Als morgen een buitenlandse mogelijkheid zegt aanspraak te maken op dit land "Gaan we kijken hoe we er mee moeten omgaan"
.

frotteurist frenkie | 23-03-13 | 12:58

Rutte moet een draai om zijn oren krijgen van zijn moeder vanwege jokken.

löl met vingers | 23-03-13 | 12:57

Lekker weer even collectief bukken uit angst om niet aardig gevonden te worden door die boze man met die grote snor. Dit land...

Unl1m1teD | 23-03-13 | 12:57

Stoerdönerij.

RuffRydert | 23-03-13 | 12:57

Water is nat.

ZKH EénOog | 23-03-13 | 12:57

Bukkende Nederlanders, dat noemen we liberaal.

kapotte_stofzuiger | 23-03-13 | 12:56

Mocht ik ooit nog eens kroost verwekken bij deze of gene, dan geef ik ze niet op bij de burgerlijke stand. Ter bescherming tegen instanties.

ZDEV | 23-03-13 | 12:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken