Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leraar biologie blijkt enorme RACIST

discriministischerascrimninatie.pngOjee, hatespeech. In deze Brief van de Dag, uit daderknuffelende victimologenfolder Volkskrant, zien we een leraar die zijn sociaal-maatschappelijke taak als hoeder en opvoeder van gehersenspoelde kansenjeugd serieus neemt en tot keiharde, nare conclusies komt. Dit zijn dus de waarheden, feiten en ongemakkelijke constateringen die het tij van het integratiedrama kunnen keren. Misschien, als het tegen de klippen op ontkennen en het nekhernia-opwekkende wegkijken een keertje ophoudt. De vloer is voor biologieleraar Wilbert van Reijen, die wel weer zal worden weggezet als racist, Wilders-hetzer en/of Boze Blanke Man: "In de uitspraken van jonge allochtonen hoor je de ideologie doorklinken die zij van huis uit en vanuit de moskee hebben meegekregen." Joehoe, doe eens wegrelativeren, mensen die NIET elke dag weer met hun poten in de multiculturele modder staan maar wel het woord 'racisme' voor in de mond hebben? Nog eentje dan: "Het cultureel marxisme dat in de jaren zestig en zeventig in sociaal-culturele hoek de integratiediscussie domineerde heeft tot nu toe ook in het onderwijs het integratieprobleem gegijzeld." Joe, helder. Geen woord Turks bij. Gegijzeld, dat is precies wat er gebeurt. De correcte elite laat zich gijzelen door de angst van 'discriminatie' beschuldigd te worden en Stockholmt zich van de wederomstuit willoos in de positie van gediscrimineerde. Nemen anderen de maat over gelijkwaardigheid van alle mensen terwijl ze zichzelf als minderwaardig laten bestempelen. Zolang het relaas van Van Reijen niet glashelder en ondubbelzinnig als waarheid tot achter de metersdikke multicultuurplaat voor de correctkoppen doordringt gaan we er niet uitkomen met ons allen. En daarmee laten de ontkenners en wegkijkers óók de nu nog geïndoctrineerde kinderen lelijk in de steek. Maarja, de comfortzone van het gevoel te deugen als mens, daar is het goed toeven.

Reaguursels

Inloggen

Schweinchen Dick | 20-03-13 | 17:00 | + 23
Hulde voor uw plempsel! Spijker. Kop. Raak!

Dr.Zeldenrust | 21-03-13 | 09:56

De grootste racisten van vandaag de dag zijn moslims. Racistisch en fascistisch, achterlijk en middeleeuws. Wanneer dat nu eens zal landen in de troebele geesten van linksch Nederland weet ik niet, maar ik vrees van nooit. Maak ik toch meteen maar weer van de gelegenheid gebruik om allah een varken te noemen en de profeet mohammed een vieze ouwe pedo. Gewoon omdat dat (nu nog!) kan!

Dr.Zeldenrust | 21-03-13 | 09:23

@seven | 20-03-13 | 15:57
Takiyya

staat letterlijk in de koran, vanuit binnenuit infiltreren, financiële malaise veroorzaken.

dat waren hun tactieken in de oudere dagen inderdaad ook al.

snap alleen niet dat onze "geleerde" politici dit niet begrijpen, zullen ze dan echt zover van de mensen afstaan?

GekkeDave | 21-03-13 | 07:41

Over een paar jaar zijn we allemaal moslims
ff oefenen ALLA OE AK-BAH!

Bosgeus | 21-03-13 | 05:05

Met domheid valt sowieso geen discussie te voeren. Vmbo-ers iets willen bijbrengen is zelfkastijding. Dat die man daar na 30 jaar in het onderwijs nog niet achter is....

Drs.. Gelul | 20-03-13 | 21:31

GekkeDave | 20-03-13 | 14:05
seven | 20-03-13 | 15:57
.
We krijgen zelfs extragratis een streefdatum:
.
www.vandaag.be/binnenland/120487_inbre...
.
Ik vind dat een voorzichtige schatting. Het zou me verbazen als we 2030 halen, eerder 2025 zoiets. Komt best dichtbij hè? Ja, als je een wild konijn z'n gang laat gaan...

Aardbewoner | 20-03-13 | 19:37

.... en ons eigen CBS meldt hetzelfde, anderhalf procent van de bevolking, vrnl allochtoon , betaalt geen zorgpremie

Jan Boule | 20-03-13 | 19:13

scootah rijdert 19;05
bron o.a.: Mister Money.
Google:
wanbetalers ziektekostenpremie ev.
ja, het lukt en kan dus kennelijk gewoon in ons land.

Jan Boule | 20-03-13 | 19:10

Jan Boule | 20-03-13 | 18:15 |
Moet je me toch eens vertellen hoe ze dat flikken. Als jij of ik het zou doen krijg je een brief binnen van het cvz waarin je wordt gedwongen te betalen.

scootah rijdert | 20-03-13 | 19:05

De foto geeft het beste weer. Tja, wat moet met deze gasten? Er zit een politie bij, dus het zijn criminelen. Naar de spreker luisteren ze niet, ze hebben hun jack over z'n hoofd getrokken. Ik zou zo zeggen, deze gasten horen naar Marokko verzonden te worden. Nu leven ze op de belastingcenten van vele Nederlanders en er zal nooit, nimmer iets van komen...

Thoth | 20-03-13 | 19:00

Jan Boule | 20-03-13 | 18:15 |
Dat is dan zo'n 365 miljoen die betalende verzekerden extra moeten opbrengen. Daarbij ga ik er dan vanuit dat de ziektezorgconsumptie van allochtonen ongeveer gelijk is aan die van betalende autochtonen. Wat volgens een indicatie van een vriend-huisarts niet het geval is: ze verschijnen doorgaans al voor elke vastzittende scheet bij de huisarts en verlangen op hoge toon een verwijzing naar een specialist.

WirMachenMusik | 20-03-13 | 18:43

iets met spijkers en koppen, bewees een dag werken op een basisschool in Amsterdam Geuzenveld wederom.

Hyronimusch | 20-03-13 | 18:39

3 keer lezen, en ik snapte het: ik ben niet intelligent. Zonder woordenboek, de inhoud heeft wel iets.

purkpurkson | 20-03-13 | 18:17

-weggejorist-

Jan Boule | 20-03-13 | 18:15

schweinchen dick 17:00
daar kan aan toe gevoegd worden dat het aantal niet betalende zorgverzekerden onder met name allochtonen schrikbarend hoog is. In 2009 bedroeg dit aantal al 304.000. De afgelopen 4 jaar is dit aantal alleen nog maar opgelopen. Deze mensen maken wèl gebruik van de gezondheidszorg, bevallingen, letsel enz maar dragen geen premie af. Driehonderdduizend maal 12 maal
€ 100,- is het bedrag dat de zorgeverzekeraars jaarlijks mislopen en dus direct via premieheffing van de goedwillenden wordt geheven, een verkapte solidariteitsheffing derhalve die onnodig is als men achter deze wanbetalers aan zou gaan.

Jan Boule | 20-03-13 | 18:15

Jammer dat hij 1 cruciale fout maakt in zijn brief. Mensen zijn namelijk niét gelijk (en dat is maar goed ook), dat blijkt uit de hoeveelheid verschillende rassen die de wereld rijk is, die ook in biologisch opzicht van elkaar verschillen (dus NIET alleen huidskleur). Dat zou hij nota bene als biologieleraar(!) toch moeten weten.

scootah rijdert | 20-03-13 | 18:03

wordtinker | 20-03-13 | 14:04 |

Your point being? Schrijven dat kan je, het moet gezegd. Spijtig dat het nergens over gaat.

Aardbewoner | 20-03-13 | 17:52

Temazepam60milligram | 20-03-13 | 16:13 |
Janmaat!? Meen je toch niet?
-----------------------
Ik heb de periode Janmaat bewust meegemaakt en gezien hoe Janmaat nog vele malen erger dan de navolgende dissidenten gedemoniseerd werd. Tot en met een halfgelukte aanslag die in de MSM zonder veel terughouding werd vergoelijkt.
Hij had bij verre niet het charisma en welbespraaktheid van de genoemde navolgende dissidenten maar in ieder geval toch net zoveel toekomstvisie, moed en vaderlandsliefde.

WirMachenMusik | 20-03-13 | 17:35

Die foto in het bronartikel spreekt boekdelen.

Ih8yousf | 20-03-13 | 17:31

'als je zelf je nog een béétje fatsoenlijk wilt gedragen.'
Schoorsteenveger | 20-03-13 | 17:05 | + 0 -
.
Heb jij last van een Stockholmsyndroom misschien? We worden onderhand zowat geterroriseerd in eigen land, en jij zult eens gaan suggereren dat de slachtoffers van deze doffe ellende al niet zo heel fatsoenlijk zijn. Zoek eens een dominante SM-partner.

Aardbewoner | 20-03-13 | 17:11

Aardbewoner | 20-03-13 | 14:51 |
Heeft weinig met goede wil te maken en nog minder met academisch geneuzel. Heeft te maken met een zeer fundamenteel praktisch probleem als je een pluriforme samenleving een beetje wilt runnen. Dominantie kun je namelijk niet altijd afdwingen, zeker niet als je zelf je nog een béétje fatsoenlijk wilt gedragen.

Schoorsteenveger | 20-03-13 | 17:05

Dit stukje gaat over gerbek aan integratie van de niet westerse allochtoon waarover straks meer, maar denk ook eens aan de totale wanverhouding in kosten/baten, zeg maar de categorie dweilen met de kraan wagenwijd open cq bodemloze put. Ik denk dat als de Nederlandse overheid eerlijke cijfers zou geven over de wanverhouding tussen kosten en baten van de multiculturele samenleving, dan zou er een revolutie uitbreken. Maar net als het verhullen van de werkelijke kosten van het koningshuis (op papier 120 miljoen euro, maar in werkelijkheid een veelvoud daarvan)zal de waarheid hierover nooit naar voren komen vanwege politieke overgevoeligheid. Pieter Lakeman heeft jaren geleden, in 1999, reeds een boek geschreven over deze kosten/baten-analyse " Binnen zonder kloppen". In een boekbespreking de volgende conclusies: Begin citaat "De kosten van de immigratie.
En dat brengt ons bij het derde thema van het boek. Wat kost de immigratie ons, puur in geld uitgedrukt. Één van de punten die altijd wordt aangevoerd is dat de buitenlandse werknemers toch hebben meegeholpen onze economie op te bouwen. Lakeman laat geen spaan van dit standpunt heel. Al snel na de komst van de gastarbeiders sloeg in Nederland de economische crisis toe van de jaren 70. De bedrijven moesten saneren en juist ongeschoolde arbeiders werden het eerst ontslagen. Juist de gastarbeiders raakten het meest werkloos. En hoewel in bijna alle wervingsverdragen (ook in die met Turkije en Marokko) een terugkeerverplichting was opgenomen, bleven de gastarbeiders hier, ook nadat ze werkloos waren geworden. Sterker nog, men kreeg het recht om de gezinnen over te laten komen. Al gauw bedroeg de werkloosheid onder Turken en Marokkanen ongeveer 40%, waarbovenop ook nog het zeer hoge WAO-percentage (meer dan 20%) moet worden opgeteld. Kortom, de gastarbeiders hebben slechts zeer korte tijd economisch gezien iets opgeleverd voor Nederland, daarentegen hebben ze vele jaren geld gekost. Dit geldt des te meer voor andere groepen immigranten, zoals asielzoekers, Surinamers en Antillianen. Lakeman berekent dat een asielzoekersechtpaar met drie kinderen, die gedurende de rest van hun leven hier mogen blijven, Nederland gemiddeld bijna 900.000 gulden kost. Rekent u maar uit hoeveel geld de hele asielzoekersindustrie ons kost als u weet dat dit jaar ongeveer 50.000 mensen asiel zullen vragen in Nederland.
Lakeman maakt een schatting dat de hele gastarbeiderimmigratie ons tot nu toe 70.000.000.000 (70 miljard !) gulden heeft gekost. En naar hijzelf ook aangeeft is dit een absolute minimumschatting. Zelf gaf hij in een interview aan dat de werkelijke kosten waarschijnlijk een veelvoud hiervan bedragen. En als we bedenken wat er in Nederland een grote tekorten zijn op het gebied van bijvoorbeeld onderwijs en gezondheidszorg, is dit een schandalige geldverspilling van de eerste orde.
De lasten afgewenteld
En deze rekening wordt betaald door de gewone Nederlander. Via kortingen op uitkeringen en loonmatigingen heeft de gewone Nederlander dit bedrag opgebracht. Daarentegen heeft juist een linkse elite (via de asielzoekerindustrie) en een rechtse ondernemerselite (die profiteert van goedkope buitenlandse werknemers) zich verrijkt aan de immigratie. Lakeman is somber. Omdat immigranten die zich hier reeds gevestigd hebben altijd weer nieuwe immigranten zullen aantrekken, vreest hij dat de immigratie niet zal stoppen. Bovendien is hij bang dat het toenemende aantal allochtonen de basis van onze samenleving zal aantasten; hij wijst hierbij in het bijzonder op de achteruitgang in het onderwijs door de grote concentratie allochtonen Einde citaat".

Let wel, dit boek dateert al van 1999 en ondertussen is er geen ene moer veranderd en zijn de kosten eerder honderden miljoenen euro's tegenover nauwelijks baten. En dan hebben we het nog slechts over de kosten en niet over de oververtegenwoordiging in de foute rijtjes, zoals criminaliteit, van de niet westerse allochtoon en het feit dat ook de tweede en derde generatie niet westerse allochtoinen niet of nauwelijks wensen te integreren zoals uit deze bijdrage van een biologieleraar blijkt.

Maar deze dappere leraar zal wel allerlei gesubsidieerde linkse multicultiorganisaties over zich heen krijgen, zoals Anti Racistiese Aktie etc. die hem de mond snoeren. De zwijgende meerderheid in Nederland houdt toch wel zijn mond, zoals altijd.

Schweinchen Dick | 20-03-13 | 17:00

pius | 20-03-13 | 15:18
Oei oei oie Pius, wat zet jij Sjors te kakken!

lanexxx | 20-03-13 | 16:50

Doldwaas | 20-03-13 | 16:28
Marcuse, Chomsky, Frankfurter Schule: nooit van gehoord. Helpen we even:
nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correc...
.
Op het eind lees je waar pius z'n flauwe mosterd haalt. Op mij is t ie vast wat boos, maar kan jij 'm eens vragen wat een 'gelieerd prietprater' is? Ik breek me al uren het hoofd. Terwijl ik aan het werken ben, dat dan weer wel.

Aardbewoner | 20-03-13 | 16:45

... En in elk geval 1 kudo voor Claire!
Peter Emile | 20-03-13 | 15:27
.
Inderdaad een schitterende tegel van Claire | 20-03-13 | 15:21 die straight from the heart verwoordt waar deze geleerde heer tien jaar geleden in het NRC al voor waarschuwde: de tribalisering van Nederland.
.
vorige.nrc.nl/thema_archief_oud/integr...
.
Maar lees ook 's even JensDensen | 20-03-13 | 15:30 hierboven enne... maak je borst maar nat.

Aardbewoner | 20-03-13 | 16:39

pius | 20-03-13 | 15:48
kutmarrokanen verdienen een 2e kans... In Syrië, en dan kunnen ze de hele dag van elkaars geloof genieten.

Logic | 20-03-13 | 16:38

@First Contact | 20-03-13 | 16:00

Dank u;)

pius | 20-03-13 | 16:34

"die wel weer zal worden weggezet als racist, Wilders-hetzer en/of Boze Blanke Man"

Doe eens een link naar mensen die ertoe doen die dat daadwerkelijk zeggen of schrijven over Van Rijen. Zonder naam en rugnummers blijft dit toch een beetje gelul in de ruimte.

Wat is overigens dat cultureel marxisme? Los van een aantal conspiracy nuts die zich heel erg tegen dat zogenaamde cultureel marxisme keren ken ik de term niet.

Doldwaas | 20-03-13 | 16:28

Claire | 20-03-13 | 15:21
En die broeder en zuster band breiden ze uit naar neef en nicht band en nemen ze nog letterlijk ook...
En dan kleden ze zich nog hetzelfde, de jongens met opgeschoren koppen met een dooie rat erbovenop, de vrouwen in de hoofddoek of de vaalkleurige pij.
En van ons wordt verwacht dat wij toch uit een soort helderziendheid kunnen zien welke de goeien zijn.
Voor mij geldt; als het eruit ziet als een islamiet, en het loopt als een islamiet (o-benen) dan is het een islamiet en dus uit hoofde van dat geloof, een terrorist.

Logic | 20-03-13 | 16:26

Wat zullen Samsom en het Spekmannetje hiervan zeggen?

hertog1 | 20-03-13 | 16:24

Vandeweek zag ik Margriet Brandsma de juiste vraag stellen aan een Turkse mevrouw over de opvang van Yunus. Dat moment zou ik inlijsten en bewaren. Als een icoon van het feit dat mensen van elders niet weten waar ze terecht zijn gekomen en het interesseert ze ook geen moer.

Instanties die betrekking hebben op jeugdzorg en -recht komen om in de dossiers: Al die mensen voldoen eenvoudig niet aan de Nederlandse norm. De Nederlandse samenleving is te moeilijk voor hen. Wijs ze de weg terug naar huis.

eastender | 20-03-13 | 16:22

@Einde van de domheid
Wat Mexicanen zijn voor de VS, zijn Marokkanen voor de Nederlanden.

Geweldig, dat is precies wat ik dacht toen ik de Mexicanen meemaakte in Californië: "Mexicanen zijn de Marokkanen van de USA".

Pa Ramaribo | 20-03-13 | 16:18

WirMachenMusik | 20-03-13 | 16:09
Janmaat!? Meen je toch niet?

Temazepam60milligram | 20-03-13 | 16:13

Die pius is niet erg lekker volgens mij.

Claire | 20-03-13 | 16:11

Laten we niet vergeten dat de waarheidsliefde, de zelfbehoudsdrang en de moed waarvan deze brief getuigt voor een groot gedeelte en in een langdurig volgtijdelijk ontwikkelingsproces (dat nog steeds niet haar hoogtepunt heeft bereikt) is gegenereerd door de echte heldenmoed en persoonlijke opoffering van Hans Janmaat, Theo van Gogh, Pim Fortyun en Geert Wilders.
Zelfs dat Asscher nu voorzichtig (voorlopig risicoloos en hoogstwaarschijnlijk vanuit opportunistische motivaties) op de bandwagon tracht te springen is een gevolg van het zendingswerk dat vooral die vier hebben verricht.

WirMachenMusik | 20-03-13 | 16:09

Helaas heeft hij wel gelijk, probeer maar eens een les over bijvoorbeeld de Shoah of het zionisme te geven. Niet. Te. Doen.

Wilhelm II | 20-03-13 | 16:06

@The worlds smartest | 20-03-13 | 14:57
U heeft gelijk.

La Vie En Rose | 20-03-13 | 16:04

@André van Delft | 20-03-13 | 14:53
LOL! :)

La Vie En Rose | 20-03-13 | 16:02

@pius | 20-03-13 | 15:34
Ondanks je minnetjes en je meningen, ben ik het met je eens. Je blijft (meestal) netjes en beschaafd en een discussie kun je prima met Pius voeren. Daarvoor respect!

First Contact | 20-03-13 | 16:00

GekkeDave | 20-03-13 | 14:05
Kan je de hand geven, zie 2,5jr oud comment@ www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/...
Ergo n=2, das vast geen toeval meer, wat het plan is, daar hoef je alleen maar naar de historie te kijken.

seven | 20-03-13 | 15:57

pius | 20-03-13 | 15:52
Vergeet je popje niet schat.

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:54

dag poepie van me!

Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:53

Nou ik ben weg hoor mennekes. Fijne dag.

Toedels.

pius | 20-03-13 | 15:52

@Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:37

Ik lees je niet Sjors. Je bent een laf, stalkerig en gelieerd prietpratertje. En je tegels zijn muf als een trui die al een maand gedragen is.

Maar als je eens iets positiefs te melden heb heroverweeg ik dat misschien. Niet alleen Marokkanen verdienen een tweede kans immers, zwakbegaafden zoals jij verdienen die net zo goed.

Ik ben geen racist natuurlijk.

pius | 20-03-13 | 15:48

Laatste tegel die ik aan je besteed - iemand moet het werk doen, nietwaar?

Die Bert Brussen, is dat diezelfde Bert Brussen die enkele maanden nadat hij GeenStijl verliet in een interview getuigde (vrij naar geheugen vertaald): 'Op een bepaald moment werd ik op GeenStijl met mezelf geconfronteerd, had ik geen argumenten meer.' Juist ja.

JensDensen | 20-03-13 | 15:30
.
Eindelijk een vent die de ellende in z'n volle grootte durft aanschouwen.

Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:37
.
Smullie smullie Sjors!

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:47

@Aardbewoner | 20-03-13 | 15:37

Ja. Dat betekent slechts dat ik me niet beperk tot de algemeen geldende dogma's alhier. Het neoliberlaal hegemonisme zeg maar.

En als dat niet overtuigend genoeg is beroep ik mij op de Wet van de onvolprezen Bert Brussen: namelijk dat de meerderheid der reaguurders compleet debiel is.

Dat zet mijn positie in een heel ander, lees zonniger, daglicht. A testament for sanity die minkudo's.

Een zegen.

pius | 20-03-13 | 15:43

@ enmaarmekkeren | 20-03-13 | 15:31
Eigenlijk een veredelde term voor "politieke correctheid", maar dan vooral verwijzend naar de hoogste beleidsniveaus, als in "van boven af aangestuurd".

You-On-A-Gin | 20-03-13 | 15:41

@mijzelf | 15:19
Autocorrect is 'a bitch' op mijn portable: "hoef" = "hoeft"

afdankert | 20-03-13 | 15:38

uit de school geklapt ? straks van school getrapt. oke hij is goed, een leraar die zelf nadenkt en niet uit een boek citeerd.

nan6896 | 20-03-13 | 15:37

Wat is het toch een bizar feest in het wereldje van Pius. Elke dag maar weer bevestiging EISEN voor zijn "werk" met jeweettogs die graag trappen. Daarnaast is hij toch écht de enige die gelijk heeft.. zoniet, dan beticht hij U van het zijn van "anonieme lafbek" en "zwakzinnigheid"... natuurlijk komt dit uit onvermogen om kritiek te incasseren, een eigenschap die hij heeft opgepikt van zijn moeltiekoeltie_gangbangers.
Iedereen die zijn mening en levensvisie niet deelt cq onderschrijft is per definitie oerdom,extreemrechts,
xenofoob,NL-muzieklover,laagopgeleid,kortzichtig en homofiel. Pius blinkt uit in respect eisen, dwepen met zijn eergevoel,pronken met een kut-twitteraccountje (je lijkt wel een wijf) en het tot vermoeiens toe vertellen over zijn "zware" leven. Zijn primaire zingeving vindt hij door in zijn vele slaapverwekkende plemps elke andersdenkende te dazzlen met een gecopypaste woordenbrij waar zijn misplaatste superioriteitsgevoelens van af druipen.

Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:37

pius | 20-03-13 | 15:34

Jij bent toch die minkudokampioen hè?
.
I rest my case.

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:37

@Aardbewoner | 20-03-13 | 15:26

Ik doe dit al heel mijn bestaan op GS. Maar waar het stijlvormen betreft kan je nog veel van mij leren aardbewoner.

En ik vergeef je je afgunst.

Die monotone naargeestige droefgeestigheid van jou belemmerd elke vorm van plezier en creativiteit natuurlijk. Het monopolie op de waarheid vergt nu eenmaal offers.

Ik begrijp die dingen.

pius | 20-03-13 | 15:34

Jos Tiebent | 20-03-13 | 14:08
Zo te lezen spreekt u uit eigen ervaring...
Welkom in ons midden.

afdankert | 20-03-13 | 15:31

'Cultureel marxisme', wat betekent dat in godsnaam?

enmaarmekkeren | 20-03-13 | 15:31

"Wanneer zal nou eens het licht aangaan bij linksch?!?"

Wanneer gaat het licht een keer aan bij 'jullie'? 'links' is alleen maar een symptoom, een symptoom van iets anders. Vragen om 'ander beleid' is vechten tegen de bierkaai, door de bomen het bos niet zien.. De moderne staat of 'overheid' is niet je vriend. Al het gedonder is inherent aan het hele beesje. Leer het grote plaatje eens een keer zien in plaats van steeds details.

JensDensen | 20-03-13 | 15:30

@Temazepam60milligram

Idealen en ideologie zijn twee heel verschillende zaken. Deze kinderen hebben wel een ideologie, maar geen idealen. Echt niet. De echte wereld om hen heen stopt op ongeveer 1 minuut voor hun neus. Die leven compleet in hun eigen ideologische vacuüm.

FrankVeer | 20-03-13 | 15:28

Ach oppervlakkig gaat het wel goed met de integratie. De marokkaanse buurman lacht altijd vriendelijk. Dat we elkaar achter de deur doodwensen is een detail.

Afgeschminkte Bassie | 20-03-13 | 15:28

... En in elk geval 1 kudo voor Claire!

Peter Emile | 20-03-13 | 15:27

Multi culti integratie kul is net zo kappot als de Euro en de database van Geenstijl. Eff naar Ali van Allah snackbar voor wat frietjes

Boze massa | 20-03-13 | 15:27

pius | 20-03-13 | 15:24

Ik heb het niet over een concrete regel, ik heb het over die 'stijlvorm' van je om na een *ahum* betoogje met een interlinie en dan dramatische regel af te sluiten. Als jij half zo slim was als je denkt dat je bent dan hadden we het Godsdeeltje allang return to sender gestuurd.

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:26

@Logic | 20-03-13 | 14:37
en dat bedoel ik te zeggen, 2 type mensen die de waarheid spreken.

kleine kinderen en dronke mensen.
mag jij raden van wie dat jochie van 6 het heeft gehoord dat ze het land overnemen.

GekkeDave | 20-03-13 | 15:25

Over 'cultureel marxisme' gesproken: Toen ik begin jaren '70 Nederlandse taal- en letterkunde studeerde aan de UvA (of althans zulks probeerde, ondanks de chaos, de bezettingen en het overnemen van de macht door ouderejaars-studenten) werd er van mij verwacht dat ik o.a. 'Marxistisch-Leninistische literatuursociologie' zou studeren.
Toen ik te horen kreeg over deze bijna onuitsprekelijke bullshit, ben ik subiet met mijn studie gestopt en ben ik maar meteen gaan werken voor mijn boterham.

Peter Emile | 20-03-13 | 15:25

@Aardbewoner | 20-03-13 | 15:19

Jij wil het ijzer smeden als het heet is zie ik.

Beetje doorzichtig, enfin, ik ben natuurlijk geen sockpuppet van de boze wittemans dat begrijp je. Rest mij nog 1 vraag, welke dramatische regel bedoel je precies?

Er staan er nogal wat namelijk.

pius | 20-03-13 | 15:24

met=maar

Zyprexa20mg | 20-03-13 | 15:22

Allemaal goed en wel, Wilbert, met hoe zat het nu ook al weer met de bloemetjes en de bijtjes?

Zyprexa20mg | 20-03-13 | 15:21

Problemen met Marokkanen en Turken zullen alleen maar groter worden. Nooit zullen zij Nederland respecteren want ze zijn Turk en ze zijn Marokkaan. Ze willen helemaal niet integreren. Ze komen uit een van oorsprong boze en in mijn beleving achterlijke cultuur waar roddel, achterklap, alles in het geniep moeten doen leidt tot een pathologische 'broeder en zuster band' waarmee het 'wij en zij' gevoel gevoed wordt. Het dubbele paspoort is juist voor deze zwakke groep niet verstandig, ze raken totaal in de war.

Claire | 20-03-13 | 15:21

pius | 20-03-13 | 15:14
.
Ik zal pas trots op je zijn als je het integratiefiasco tenvolle onderschrijft, niet met mitsen en maren of als marginaal aanloopje naar een tegenstelling. Nee, als ik van pius lees: 'Ik ben opgegroeid en m'n geintjes beu. Ik onderschrijf het integratiefiascio zonder reserves.' zal ik trots op je zijn. Waarmee we ook weer niets kopen, dat dan weer niet. O,en pius, kwam dat kunstje van je met die laatste dramatische regel in je tegel je strot uit?
.
De mijne ook!

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:19

@Parsons | 20-03-13 | 13:57
Prima info!! Wilders hoef FITNA2 niet meer te maken, gewoon integraal overnemen, ondertitelen en uitzenden op onze nationale TV. De ontwakende schok zal hevig zijn... daarom kijken 'we' dus liever naar koetjes & kalfjes, (schijn)onwetendheid is (een laffe) koning.

afdankert | 20-03-13 | 15:19

@Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:14

Is dat zo Sjors? Alleen mentaal gelimiteerden met een volstrekt extern gericht geestesleven distantiëren zich van de boodschap en verlagen zich tot de vorm. Overbodige opmerking waarschijnlijk in jouw geval.

Maar ik wou het toch even zeggen.

pius | 20-03-13 | 15:18

Parsons | 20-03-13 | 13:57
laat ze dit maar eens zien op het voortgezet onderwijs, erg verfrissend.

nan6896 | 20-03-13 | 15:15

pius | 20-03-13 | 15:08
Hé you xenoloving ladyboy !
Voordat je indruk probeert te maken met "dure" woorden, neem eerst eens een cursusje spellen:
"wat de leraar verteld"...
soek de faud !

Sjors_Carlin | 20-03-13 | 15:14

@Aardbewoner | 20-03-13 | 15:11

Ben je niet trots op me aardbewoner, dat ik het met hem eens ben, dat is toch een hele stap voor een xenofiel als ik;)

pius | 20-03-13 | 15:14

@You-On-A-Gin | 20-03-13 | 15:10

Hehehe;-)

pius | 20-03-13 | 15:13

Hij geeft zeker les op het VMBO in Venray

Guusd | 20-03-13 | 15:12

pius | 20-03-13 | 15:08

Guttegut, wat heb je er lang over gedaan om die 'zwakke plek' in z'n betoog te vinden. Ik zou je nog bijna gaan geloven. Grapje hoor.

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:11

'cultureel marxisme' (...) is natuurlijk een 'kijk mij eens slim zijn' term die enkel op de lachspieren werkt. Het neigt sterk naar neoliberaal hegemonisme in elk geval.
En zoiets kan de geloofwaardigheid van deze leraar aantasten.
pius | 20-03-13 | 15:08

LOL, I see what you did there. :D

You-On-A-Gin | 20-03-13 | 15:10

@War On Errorism | 20-03-13 | 14:44

Geniale nick. Kudo's.

pius | 20-03-13 | 15:09

Wat de leraar verteld is verontrustend genoeg en dient serieus te worden genomen, want ook ik ervaar die tendens in mijn werk.

Wel jammer dat hij zijn betoog ondergraaft met de verwijzing naar het 'cultureel marxisme' want dat is natuurlijk een 'kijk mij eens slim zijn' term die enkel op de lachspieren werkt. Het neigt sterk naar neoliberaal hegemonisme in elk geval.

En zoiets kan de geloofwaardigheid van deze leraar aantasten.

Iets wat me niet erg productief lijkt.

pius | 20-03-13 | 15:08

Heel moedig om in dat policorwereldje eerlijk te zijn, hulde!

dubbeljoe | 20-03-13 | 15:07

Er komt ook een moment dat je snoeiharde maatregelen zal MOETEN nemen ten overstaan van het exponentiëel groeiende bestand van mensen in je samenleving die intens consumeren, en, behalve, nog meer consumenten, niets produceren. Dat is, als je tenminste niet wil toestaan dat je met veel bloed en zweet opgebouwde samenleving gereduceerd wordt tot het niveau van het gemiddelde derde/vierde wereldland.

Tricephalus | 20-03-13 | 15:05

The worlds smartest | 20-03-13 | 14:57
Churchill heeft ook het volgende gezegd: "We will never surrender!"

psycho_3 | 20-03-13 | 15:02

@ Mark Smith | 20-03-13
Ja. :)

You-On-A-Gin | 20-03-13 | 15:02

Al is de leugen nog zo snel.... Echt.
De Islam moet en zal de wacht aangezegd worden.
Op basis van de waarheid.
Ben Adam | 20-03-13 | 14:54
.
Tuurlijk Ben, tuurlijk. Vraagje: ben jij nog maagd?

Aardbewoner | 20-03-13 | 15:01

is meneer (incl. bodyguard) al uitgenodigd vanavond bij P&W aan te zitten?

hetluis | 20-03-13 | 15:01

@Logic. Helaas weer de plank flink mis. Als je zo'n fundament weglegt voor je kinderen en dat kereltje van 6 jaar, zal er niet veel van terechtkomen in de toekomst. Het zal wellicht een druppel op de gloeiende plaat zijn maar jij kan in ieder geval je kinderen recht in de ogen kijken en zeggen dat jij er part nog deel aan hebt.

codedelight | 20-03-13 | 15:00

Respect voor deze leraar die zijn nek durft uit te steken.

Dakota85 | 20-03-13 | 14:58

La Vie En Rose | 20-03-13 | 14:50

Laat ze maar. Als zij uiteindelijk in Eurabia als dhimmi willen wonen dan prima.

Dit soort taferelen en de lui die inderdaad naar alle waarschijnlijkheid de mening van de betreffende leraar zullen afbranden doen mij denken aan de spreuk van Churchill:

"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."

Hoe naief.

Serves them right.

The worlds smartest | 20-03-13 | 14:57

codedelight | 20-03-13 | 14:46
OK dan: import-terrorist ;P

Logic | 20-03-13 | 14:56

Al is de leugen nog zo snel.... Echt.
De Islam moet en zal de wacht aangezegd worden.
Op basis van de waarheid.

Ben Adam | 20-03-13 | 14:54

@La Vie En Rose | 20-03-13 | 14:47
-1

André van Delft | 20-03-13 | 14:53

Schoorsteenveger | 20-03-13 | 14:27

Joh, ik weet dat je van goeie wil bent, maar maak het toch niet moeilijker dan het is. Als alle culturen gelijk zijn, dan is kannibalisme een kwestie van smaak, ja? In plaats van academisch geneuzel over welke criteria dan wel niet zouden gelden om culturen te vergelijken (opgelet voor antropocentrisme!) en de hele rimram, laat iedereen in zijn waarde. Willen jullie GINDER VER kannibalen zijn? Vreet elkaar lekker op. Maar WIJ HIER doen dat anders: hier gelden andere regels.

Dat is consequent toepassen van het begrip 'dominante cultuur'. Moeilijker is het niet - ik bedoel natuurlijk: had het niet moeten zijn.

Aardbewoner | 20-03-13 | 14:51

Die brief van de dag zal morgen wel op de digitale opinie-site van de VK staan.

Reken maar dat de usual suspects aldaaro deze Wilbert van Reijen tot aan zijn enkels af zullen branden.

La Vie En Rose | 20-03-13 | 14:50

Wat Mexicanen zijn voor de VS, zijn Marokkanen voor de Nederlanden.

Einde van de Domheid | 20-03-13 | 14:34

Zwakke poging om de factor 'islam' eruit te filteren. Waarom reageer ik hier eigenlijk op? Ach ja, 't staat er nu toch.

Aardbewoner | 20-03-13 | 14:47

@Mark Smith | 20-03-13 | 14:41
Houwen zo.
Voegen niks toe.

La Vie En Rose | 20-03-13 | 14:47

Uiteindelijk moeten we blij zijn dat deze leraar eindelijk eens een podium krijgt in de VK. Elk schrijven dat de lezers een realistischer beeld voorschotelt dan zij willen zien, is goed.

BekiekUtMoar | 20-03-13 | 14:46

@logic

Een kind van 6 jaar is geen 'importtuig'. Daar gaat het al mis. ;-)

codedelight | 20-03-13 | 14:46

Overigens kaart de leraar wel subtiel ook nog een ander probleem aan. Dat van de apathische, half debiele, ongeïnteresseerde Nederlanders die maar op blijven kijken naar incapabele en even ongeïnteresseerde politici voor een oplossing van al hun problemen en hun ongenoegen enkel van achter een toetsenbord kenbaar maken. (Misschien is het ook wat veel gevraagd voor de bevolking om zelf dingen te regelen naast hun 60-urige werkweek om de hypotheek af te lossen, de twee vakanties per jaar veilig te stellen, de zorgpremie en de kinderopvang te betalen en de Grieken te helpen hun banken overeind te houden... of is dat misschien juist waar ze op uit zijn?)

War On Errorism | 20-03-13 | 14:44

Die docent biologie slaat de spijker op zijn kop, zo weet ik uit ervaring en uit verhalen van docenten die op het VMBO en ROC's (MBO) in de grote steden werken.

Heel moeilijk te verteren voor die realistische 'zieners' onder docenten op het VMBO en MBO die tegen de alheersende linkse-, alles met de mantel der liefde bedekkende multiculti idealistische stroom in moeten zwemmen.

Dus Hulde voor deze docent!
Die zal wel worden uitgescheten op de school waar hij les geeft. Zulke dingen mag je nl niet zeggen.

La Vie En Rose | 20-03-13 | 14:44

Ha, heerlijk GS zonder kudo's!

Mark Smith | 20-03-13 | 14:41

De kudo's stuk en de uitroeptekentjes doen het ook al niet meer.

Anders had ik die Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06 toch eens flink op z'n [!] geramd.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 14:40

@Welles! Nietes! | 20-03-13
Zo had ik nog niet bekeken, goed gezien

Uw Verzekeringsadvis | 20-03-13 | 14:40

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 13:54 | +/-386
Dan maar zo.

De waard zijn gast | 20-03-13 | 14:37

gatti500 | 20-03-13 | 14:32 Het is voor hen veel voordeliger om allochtoon te blijven. Vanaf dat de eerste gastarbeiders kwamen was het sinterklaas voor ze.

En dat is het nog steeds. Want angst voor de racismekaart.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 14:37

Mijn kinderen zijn door ons totaal anti-islam opgevoed, én ze snappen dat.
Mijn oudste dochter werkt in een winkel in Oss.
Op koopavond rijdt de hermandad regelmatig stoer op paarden door de binnenstad, tot 5 voor 9, that is.
Als om 9 uur de winkels sluiten, de straten leeglopen, de meisjes na het sluiten van de winkels alleen door die uitgestorven straten moeten, dan staan de marrokanen klaar in groepjes om die meiden lastig te vallen en na te sissen. De hermandad zit dan aan de koffie op het bureau.
Mijn dochter vallen ze echt niet lastig, dat garandeer ik jullie, want ik haal haar op, elke keer.
Ik heb de pliesie erop aangesproken, waarom ze telkens maken dat ze wegkomen op het moment dat ze juist nodig zijn. "waar ik me mee bemoeide" was t antwoord, waarop ik terugbeet 'ik betaal jouw salaris'.
Mij moeder liep te wandelen met onze kleinste en kreeg de boodschap "wij nemen jullie land toch over" van een jongen van 6 jaar toen ze hem aansprak op iritant (moslim) gedrag.
Waar het om gaat is dat er geen oog is voor de problemen die burgers ondervinden met het importtuig.
En dus is het nu zover dat niet alleen zij ons niet moeten, maar wij hen ook niet meer.

Logic | 20-03-13 | 14:37

@Uw Verzekeringsadvis | 20-03-13 | 14:26
Wat je zegt! maar toch denk ik echt dat de jongere generaties leraren van een iets ander slag zal zijn, omdat ze de huidige klasgenoten zijn van onze multiculti pareltjes, en zo hun eigen denkbeelden en meningen vormen over onderwijs en samenleving met deze pareltjes.

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 14:34

Wat Mexicanen zijn voor de VS, zijn Marokkanen voor de Nederlanden.

Einde van de Domheid | 20-03-13 | 14:34

Eurabia anybody?

The worlds smartest | 20-03-13 | 14:33

aanpassen of oprotten.
wie zich conformeert aan de kaaskopcultuur mag hier aan de voordeur aankloppen , en hem/haar zal worden opengedaan en welkom geheten...

gatti500 | 20-03-13 | 14:32

Mijn middelbare school is binnen 1 generatie van een uit 800 meerendeels blanke, leergierige kinderen- incluis een paar indo's, surinaamse en slimme algerijnse jongens en meisjes- veranderd in een zandbak met louter dom en agressief allochtoon gespuis. Om te janken.

Mammeloe | 20-03-13 | 14:32

" Ja, eh, wil jij daarbij horen? Of kies je dan liever voor je eigen gebruiken, taal, gewoonten en opvoeding die je van thuis uit meekrijgt? 'Tsssk, met je moerassige-blubber-bak.'"

Idd! ga dan gewoon in een droge zandbak wonen met je eigen gewoontes, opvoeding en vreet alleen nog geitenvlees die je niet van een uitkering hebt gekocht!

Ik zeg doen!

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 14:30

@Schoorsteenveger | 20-03-13 | 14:27
"als alle culturen niet gelijk zijn, is de ene cultuur dan hoger of beter dan de andere, of is er überhaupt geen vergelijking mogelijk en zijn culturele verschillen onoverbrugbaar?"

De 'eigen' cultuur is vaak 'hoger of beter'. Geldt voor beide kanten.

Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat sommige culturen niet compatibel zijn.

Koninging Beatricks | 20-03-13 | 14:30

Ik weet nog zo'n Marrokaantje uit mijn klas die een onvoldoende kreeg op Engels en het daar niet mee eens was.

"U geeft mij alleen een laag cijfer omdat ik allochtoon ben"

"Nee dat doe ik niet."

"ah wollah zagbeh u discrimineert mij"

"Ja ik discrimineer, sterker nog ik discrimineer elke dag. Als ik s'ochtends blauwe sokken kies omdat ik die mooier vind dan mijn rode sokken discrimineer ik mijn rode sokken of niet?"

Vervolgens nooit meer wat van dat mocrootje gehoord.
Wat was dat toch een mooie discussie

vincent uit groninge | 20-03-13 | 14:28

Die foto.
Mooi om te zien hoe zo'n uitje naar deze zwaar beladen plek, met les van een keppeldragend heer het beste in deze jongelui wakker maakt. Beschaamd over hun vroegere mening wenden zij zich af, sommigen zijn zover tot tranen geroerd dat zij hun gelaat verbergen.
Hoezeer illustreren deze prachtige kinderen de wijsheid van deze aanpak!

* altijd moeite heeft gehad met het interpreteren van lichaamstaal *

Kapitein Sjaak Mus | 20-03-13 | 14:28

De Nederlandse Theodore Dalrymple. Ongemakkelijke waarheid. Daarom ook zal niemand in de onderwijshoek naar hem luisteren en het probleem woekert lekker door.

gooi en smijtwerker | 20-03-13 | 14:27

@Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06
Jankerd, NL heeft de buik vol van de islamitische ideologie en al haar uitwassen. Kun je Joden en negers erbij halen, maar die zijn het probleem niet. Zelfs mensen uit Arabische landen zijn het probleem niet, mits ze zich niet willen conformeren aan de heersende regelgeving uit naam van allah en/of de sharia.
Leer. Er. Mee. Leven.

Pastor Sippenhaft | 20-03-13 | 14:27

Dat alle mensen gelijk zijn wil nog niet zeggen dat alle culturen gelijk zijn zegt deze man letterlijk. Een waarheid als een koe, maar daarmee ook een gevaarlijke waarheid. Want de volgende vraag is dan: als alle culturen niet gelijk zijn, is de ene cultuur dan hoger of beter dan de andere, of is er überhaupt geen vergelijking mogelijk en zijn culturele verschillen onoverbrugbaar? Impliciet zegt hij wat Fortuyn expliciet zei: culturen zijn wel degelijk met elkaar te vergelijken en de ene cultuur staat op een hoger niveau dan de andere.

Schoorsteenveger | 20-03-13 | 14:27

@Requiescat in pace | 20-03-13 | 13:58

Ja en nee, beste Moeilijke Naam. Ja omdat je natuurlijk op zich gelijk hebt, maar nee omdat het een Europees fenomeen betreft. 't Is niet typisch Nederlands, dus niet (alleen) Nederland is fout. Het is een probleem van en voor het Avondland, en het is er één van existentiële allure.

Aardbewoner | 20-03-13 | 14:27

Die leraar moet natuurlijk naar de goelag voor een drastische heropvoeding.
Wat denkt hij wel niet, dat hij zomaar kan roepen dat er een olifant in het lokaal staat?

vetkleppert | 20-03-13 | 14:27

@Welles! Nietes! | 20-03-13
Moeten ze wel eerst een opleiding K 1 of Kooivechten in het vakkenpakket krijgen voor ze voor de klas kunnen.

Uw Verzekeringsadvis | 20-03-13 | 14:26

je zal maar een lelijke, witte, corpulente, zeikende, zeurende, depressieve, blinde, laffe, sneue Nederlander moeten worden. Pff, bekijk het eens objectief van de andere kant; er is toch geen ruk aan an dit volk. Elk sprankje nostalgisch temprament wordt direct bestraft met "doe eens normaal" en er wordt wel weer een regeltje op verzonnen. Polititke is al 15 jaar één grote doffe bak ellende waar we niet uitkomen. we durven niks onder elkaar te zeggen laat staan het naartoe buiten uit te dragen en zingen daarnaast nog eens vol trots dat we 'Van Duitse Bloed' zijn. Ja, eh, wil jij daarbij horen? Of kies je dan liever voor je eigen gebruiken, taal, gewoonten en opvoeding die je van thuis uit meekrijgt? 'Tsssk, met je moerassige-blubber-bak.'

codedelight | 20-03-13 | 14:25

Wilbert van Reijen is gewoon een schuilnaam van Harm Beertsema joh. Mij neem je niet in de maling Harm. Maar dat geeft niks, het is een goede duidelijke brief en verder vind ik Beertsema één van de betere PVV politici. Dus van mij mag het.

Bigi Bana Boy | 20-03-13 | 14:25

@A. Nanninga | 20-03-13 | 13:34
Uitstekend dat u dit schrijven even naar voren heeft gehaald!
Deze hypocrisie kan voor mij niet vaak genoeg aan de schandpaal genageld worden.
Maakte POWned nog maar zo inhoudelijk en onderwerp-sterke uitzendingen als GS doorgaans op haar blog publiceert, dan had mijn lidmaatschap tot die omroep nog enige zin gehad.

afdankert | 20-03-13 | 14:24

Wanneer zal nou eens het licht aangaan bij linksch?!?
zeefert | 20-03-13 | 14:21
Als het licht definitief uitgaat

jemagookniksmeer | 20-03-13 | 14:23

Wanneer zal nou eens het licht aangaan bij linksch?!?

zeefert | 20-03-13 | 14:21

Ik hoop dat er meer nieuwe lichtingen leerkrachten met een realistische kijk op de maatschappij de klaslokalen in gaan, om zo de werkelijkheid eerlijk te benoemen.

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 14:21

Mooie brief... het volstaat denk ik te vragen aan een (cultureel) marxist of hij het zou goedkeuren als zijn kind/dochter een huwelijk/relatie aanging met een moslim. Die vraag wordt me meestal niet in dank afgenomen, omdat het eerlijk antwoord de hypocrisie van de multiculti-fetisjist nogal aantoond... en dat komt dan iets te dichtbij.

War On Errorism | 20-03-13 | 14:19

Ik voel me ook geen Nederlander als ik al die obese plofkippen door de supermarkt zie waggelen.

yamahaha | 20-03-13 | 14:19

Ik ben als jonge allochtoon nog nooit in de Moskee geweest.
Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06 | + 0 -
ik denk dat dat ook geldt voor de meeste bontkraagjes die dagelijks de krant halen met hun cultuurverrijkend gedrag.

jemagookniksmeer | 20-03-13 | 14:19

Discriminatie en racisme is een van de belangrijkste redenen waarom we zoveel kritiek hebben op Islamitische immigranten. Ze hebben deels dezelfde opvattingen over homoseksuelen en andersdenken als onze opa's en oma's vroeger hadden. Homo's zijn vies, zo heeft God het niet gewild en alles buiten de eigen dorpskern deugt niet. Discriminatie en racisme is voor mietjes.

kicktherabbit | 20-03-13 | 14:19

Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06 |
Hou jij je doodwensingen aan onze Annabel eens lekker voor je. Dat doe je maar in Syrie.
En kap eens met iedereen die een hekel heeft aan kutmarokkaantjes racist te noemen.
Het gaat niet om het ras, het is gewoon baggervolk.

Freddie Stobart | 20-03-13 | 14:19

Het ultieme bewijs van een falende samenleving. In de catagorie opvoeding en onderwijs wordt totaal geen progressie geboekt, eerder sterke achteruitgang. Integratie blijft achter (hopeloos achter) en dat wordt maar getolereerd. Het wordt tijd dat de teugels weer eens worden aangehaald. Assimilatie met het land waar men in komt te wonen, dat werkt beter dan dit halfzachte geneuzel. Maar ja, zolang de doelgroep van invloed is op de politieke elite dan blijft het pappen en nathouden en dan verandert er niets, totdat de bevolking het later zelf zat is en dan breekt zo gezegd den pleuris uit.

prillewipperdewap | 20-03-13 | 14:19

Wilbert kan met vervroegd pensioen en wel voor z n eigen veiligheid.
DAt men zich geen NL-er voelt zal wel een reden hebben, iets van dat ze het ook niet zijn en niet worden.

Uw Verzekeringsadvis | 20-03-13 | 14:17

@neemjemoederindemali | 20-03-13 | 14:01
Idd minimaal 99% is links.

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 14:16

Dat is dus het einde van de carrière van Wilbert van Rijen.

Zomaar een beetje tegen de PVVDA in gaan en met feiten en voorbeelden uit de praktijk aankomen. Daar doen we in NL niet aan.

James Lastig | 20-03-13 | 14:16

@Parsons | 20-03-13 | 13:57
Tot nu toe de beste duiding ooit.
Nederlands ondertiteld zou hij door HollandDoc uitgezonden moeten worden, maar ja.. mag nie he?

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 14:14

En waar ik zei 'verre van optimaal' bedoelde ik 'volkomen kudt'. Stop de tijd.

Freddie Stobart | 20-03-13 | 14:09

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 14:03
Mee eens en daarom is het belangrijk dat onze maatschappij weer wat fanatieker wordt en opkomt voor de westerse idealen.

Temazepam60milligram | 20-03-13 | 14:09

Volgens 90% van onze politici klopt dit verhaal niet.

Koninging Beatricks | 20-03-13 | 14:09

@Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06

Die laatste zin maakt jou een oetlul eerste klas en het bewijs dat je een mislukt stuk vreten bent! De maatschappij is beter af zonder jou.... tief lekker op naar je godvergeten zandbak! KSSSSSSSSSST!

Fatwabuster | 20-03-13 | 14:09

Is die leraar al ondergedoken?

raster | 20-03-13 | 14:08

Wat slome duikelaar 13:59 zegt.

Leraar 2 dagen thuiszitten, leerlingen 2 dagen geen les. Directie bepaalt de strategie om deze docent zo geruisloos mogelijk van school te verwijderen. Tikgeit van de administratie doet een brief uit naar de ouders van de leerlingen en verexcuseert de lesuitval door wederzijdse conflicten tussen schoolbestuur en leraar omdat hij zijn functie en locatie genoemd heeft in deze precaire kwestie, dat willens en wetens buiten het schoolbestuur heeft plaatsgevonden.
Allochtone bezorgde ouders worden opgevangen in een klassengesprek, met thee en door de onderbouw speciaal gebakken koekjes.
Docent krijgt een aangetekende brief met een onherroepelijke mededeling tot ontslag. Er komt over 3 weken een afscheidsmoment voor personeel en 3 leerlingen gaan een liedje blokfluiten. Twee speeches (teamleider en plaatsvervangend directeur). Daarna koffie en bier.
En dan kan de docent van zijn wachtgeld de rest van de ellende dat onderwijs heet thuis gaan herlezen. En het hele systeem uitlachen.

Jos Tiebent | 20-03-13 | 14:08

Ik was inderdaad erg verbaasd dat deze brief uberhaupt in de Azijnbode verscheen
zal er dan toch iets positief veranderd zijn bij de voormalige Pieter-Broertjes Gazette

Tobi | 20-03-13 | 14:08

@Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06
Houwen zo. En ontspan je een beetje.

vetkleppert | 20-03-13 | 14:08

Integratie,een verzonnen linksch concept ontstaan uit spastische bruinmokka vlaflip-breinen en VARA-gids lezende über-geitenbreiers met okselhaar.
Ik ben goudeerlijk als ik zeg dat ik géén integratie wil. Want wie wil er nu met zo'n achterlijke cultuur samensmelten, nou Sjors niet.

Sjors_Carlin | 20-03-13 | 14:07

zeg maar jansen | 20-03-13 | 14:05
Dat moet nog blijken als Wilbert vanavond thuiskomt...

milky bar | 20-03-13 | 14:07

Gelukkig heeft de Partij van de Afbraak in ruil voor concessies aan de vastgoedmaffia nog enkele 'generaal pardonnen' op stapel staan.
Maar dan heet het 'kinderpardon'. Dat de rest van de 73 leden van de familie ook worden ingevlogen maakt het voor de PvdA alleen maar nog mooier.
Van stemvee kan je niet genoeg op voorraad hebben. Toch Spekmans?

oplichter | 20-03-13 | 14:07

Dus wat we eigenlijk al wisten: Integratie is mislukt. Maar zal het ooit doordringen tot de DWDD-aanschuivers?

Schaamharing | 20-03-13 | 14:06

-weggejorist en opgerot-

Charlie Brown | 20-03-13 | 14:06

De integratie zal nooit lukken, die kans is allang verspeelt.... toen tientallen jaren geleden de aantallen nog gering waren was de kans om deze mensen te laten integreren aanwezig.
Nu zijn er ruim een miljoen moslims en hun aantallen groeien met de dag, net als hun haat tegen het westen. De eersten zijn inmiddels gaan vechten in Syrië... velen zullen volgen. De politiek kijkt uiteraard de andere kant op en kan niet meer uitbrengen dan dat we ze goed moeten opvangen na terugkeer uit een oorlogsgebied.

Er komt geen kans meer, wat je ook verzint en hoeveel geld je er tegen aan smijt.... het is over twaalf en de politiek snurkt, op een enkele uitzondering na, lekker verder.... tot dat de bom eerdaags echt barst!

Fatwabuster | 20-03-13 | 14:05

Kortom, het is niet 2 stappen vooruit, 1 terug, maar geen stappen vooruit en 1 terug.

milky bar | 20-03-13 | 14:05

Die allochtone kansenarme bondtkraagjes wisten mij 25 jaar geleden op school al te vertellen dat als ze later groot waren dit land zouden overnemen.

en mijn pappa leerde mij vroeger dat er 2 type mensen zijn die de waarheid spreken.

Dronken mensen en kleine kinderen.

want zeg nou zelg, een jochie van een jaar of 10 die dergelijke dingen zegt verzint dit niet zelf, dit pikt hij thuis in de gesprekken op.

maar goed, ik weet dat ik mijn gezin, mijn buren en vrienden ten aller tijde zal bijstaan mocht het mislopen, de politicy en bestuurders, PVDA stemmers en groenlinks lichten zal ik een een NSB wijze uitleveren aan de bezetters.

soort van, wat je zaait zal je oogsten.

kloodtzakken.

GekkeDave | 20-03-13 | 14:05

Maar in Holthees kun je dat soort dingen nog gewoon zeggen. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 14:05

Ja, de allochtoninnetjes krijgen we niet te zien, laat staan voelen op straffe van uitsluiting of erger.
Maar het complete uitgaansleven wordt wel vertestosteronniseerd en vertroglodietiseerd door booskijk- en lastigvalhuftertjes.
Het is aan alle kanten niks dan haat t.o.v. onze tolerantie.
Het is te droevig voor woorden dat het intrappen van dit soort open deuren eindelijk een keer blijkt te kunnen in de courant. Minstens twintig jaar te laat.

vetkleppert | 20-03-13 | 14:05

Mooie brief, zo in de gehate Azijnbode. Je moet je als guurrechtse houwdegen dan wel in allerlei bochten wringen om die vermaledijde linksmenschen toch even vol in het gelaat te schoppen (ja, kromzwaard met beentjes zit nu als mentaal beeld gebeiteld), maar dat lukt heel aardig, complimenten.

Als je eenmaal uit die comfortzone van denken dat je deugt bent, kan je duidelijk nog heel ver komen. Knap hoor, meid. Hoe is dat nou, de absolute waarheid (in vet, no less) kennen? Doorgaans moet je daar toch heel wat jaartjes voor mediteren en mindful zijn. We want a Nanninga self-help book!

wordtinker | 20-03-13 | 14:04

@Kaas de Vies | 20-03-13 | 13:56
2 jaar vooruit betaald, dus 120 euro.

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 14:04

Triest gewoon. Die foto bij het artikel. De opmerking over verstoting van dochters wanneer ze een Nederlander trouwen en waarvan ik in mijn omgeving ook een paar gevallen van ken. En die policor goedpraters die we al decennia hebben rondlopen.

blinde kip | 20-03-13 | 14:04

@Temazepam60milligram | 20-03-13 | 14:02
Als dat ideaal bestaat uit het afbreken van Westerse waarden is dat allerminst ideaal.

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 14:03

Sinds Geert dit zegt heeft hij beveiliging. Mooi om te zien dat steeds meer mensen zich uitspreken en dat ook gewoon kunnen doen.

Als we nu vlot de EU verlaten en de grensen afsluiten voor gelukzoekers en criminelen, kan de regering zich op wat achterstallig onderhoud in eigen land gaan richten. Te beginnen met de mislukte multiculturele samen leving.

Pastor Sippenhaft | 20-03-13 | 14:03

Brief van de dag is zooo Donald Duck.

panacee | 20-03-13 | 14:02

"In de uitspraken van jonge allochtonen hoor je de ideologie doorklinken die zij van huis uit en vanuit de moskee hebben meegekregen."

Die jonge allochtonen hebben tenminste nog idealen, dit in tegenstelling onze postmoderne ontzuilde maatschappij die elke mening "respecteert" en niet de moeite neemt te debatteren en overtuigen.

Temazepam60milligram | 20-03-13 | 14:02

Bravo voor Wilbert. Wat een held omdat zomaar te beweren in deze boze tijden met Turken en weglopende Marokkaansen.

Goedzo | 20-03-13 | 14:02

@Requiescat in pace | 20-03-13 | 13:58
Nu zijn de kudo's weer weg.

Enfin, "benoemen en bouwen" noemde sommige politici het, niet "ontkennen en afbreken". Er zijn problemen met allochtone jongens, laten we dat nu eens niet ontkennen, dat is de eerste stap. Stap twee is er wat aan doen (oplossingen te over hier in de panelen en andere media, van een enkeltje Sahara tot gratis woning, uitkering of baan).

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 14:01

Leraren zijn linkse guthmenschen. Allemaal.

neemjemoederindemali | 20-03-13 | 14:01

Ik garandeer als mijn dochter met een booslim thuis komt ie heel snel de ware schepper gaat ontmoeten.

oplichter | 20-03-13 | 14:01

Docent biologie schrijft een helderder relaas dan docent nederlands.......

Wamoje | 20-03-13 | 14:00

Okay duiden is 1, en hoe nu verder?

Fred Janssen | 20-03-13 | 14:00

De kudo's zijn stuk

yamahaha | 20-03-13 | 13:59

Goed Volk kijkt nooit naar Opsporing Verzocht...

Ja nee, geen mening | 20-03-13 | 13:59

Hulde voor deze man!

Hobbykip | 20-03-13 | 13:59

Help! Breivik gebruikte ook het begrip 'cultureel marxisme'. Het is duidelijk waar deze biologieleraar toe in staat is!

Arie Stoteles | 20-03-13 | 13:59

Ik voorspel dat die leraar of binnenkort op non-actief staat vanwege linksch schoolbestuur, zelf ontslag zal nemen omdat het leven in de klas het hem zuur gemaakt zal worden door die kansenparels of in het ergste geval in het beklaagdenbankje terecht komt vanwege schrijven van discriminerende brieven.

Slome Duikelaar | 20-03-13 | 13:59

@John McClane | 20-03-13 | 13:57
Ik garandeer je dat de marokkaan in kwestie dan heel erg niet blij wordt.

Parsons | 20-03-13 | 13:58

@kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 13:54

Dat zul je altijd zien, dat de database stuk is als je net een mooie tegel wilde posten, maar dat een enigszins riskant en/of ondoordacht reaguursel er wel gelijk doorkomt.

Maar nu terzake. Moet de Nederlandse samenleving zich eigenlijk niet schamen, dat het ontkengedrag van politici en media zulke ernstige vormen aanneemt dat wanhopige burgers in de pen klimmen om de onophoudelijke multiculti-propaganda te weerleggen?

Requiescat in pace | 20-03-13 | 13:58

Nanninga, bedankt voor dit artikel. *inderhaast bijeengeplukt bosje bloemen overhandigt*

Aardbewoner | 20-03-13 | 13:58

De combinatie van Ras, Moment, Milieu; daar knelt 'm de sok!

Simon de Danser | 20-03-13 | 13:58

Aan de andere kant, hoe blij ben je als je dochter met een Marokkaan thuis komt.

John McClane | 20-03-13 | 13:57

Voor mij is ie nog steeds kaduuk, krijg bosjes vol met SQL errors :(

De_Assenaar | 20-03-13 | 13:57

En zo is het.

Rest In Privacy | 20-03-13 | 13:56

Leraar is HELD !

antagonist | 20-03-13 | 13:56

@kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 13:54 | + 0 -
Krijgen we nu die 60 euro terug?

Kaas de Vies | 20-03-13 | 13:56

Deze Rasechte Brabander uit Holthees heeft het wijselijk verwoord.

Frank Grasmaaier | 20-03-13 | 13:55

Gerepareerd dus. Sorry Joris. Mea culpa.

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 13:54

kapot kaduk..

GekkeDave | 20-03-13 | 13:54

FIPO! De database is toch stuk.

kapotte_stofzuiger | 20-03-13 | 13:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken