Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dappere Dierenpoes verzet zich tegen monarchie

telehetzee.jpg Sluiten we af met nog een stukje Waan van de Dag, die ondersneeuwde onder andere hypes en hausses. De Televaag sprong vanmorgen op de bres voor het pseudocriminele, volstrekt dubieuze en immer in nood wegvluchtende halftuig dat wij ons koningshuis noemen. In een wereldrecordpoging zoveel mogelijk bij Bea en de RVD naar binnen glibberen zijn het vandaag de dappere verzetsstrijders van de Partij voor de Dieren die het moeten ontgelden. Want Dierenpoes & bontgenoten weigeren namelijk om trouw te zweren aan Prins Pils. Groot gelijk. Je zal toch maar, in 2013, trouw zweren aan een obese boer met zijn vrouw op fuck-me-pumps, die toevallig uit de juiste zinksluiter zijn komen rollen. Mal gedoe. Volgens dik 90% van de lezers van de Oranjekrant moeten de volksvertegenwoordigers dan maar helemaal wegblijven bij het feestje van de ongekozen potentaten. De wereld op z'n kop. De immer koningshuiskritische VARA biedt gelukkig de mogelijkheid tot weerwoord aan Thieme, met een stoeltje aan tafel bij P&W. Hup Dierenpoes!

Reaguursels

Inloggen

is duidelijk dat dierenpoes en kornuiten de traditei weer eens geweld aandoen. deze mensen zijn het nederlanderschap onwaardig. Immers de Nederlanse waarden worden hier met de voeten getreden. een cordon sanitair in de tweede kamer SVP

protonplof | 22-03-13 | 08:34

sinds HAFMO de eeuwige drankvelden heeft opgezocht,
hebben ze bij D66 de kroonjuwelen opgeborgen. Kereltje
Pechtold is het Wilhelmus uit zijn hoofd aan het leren,
In het Nationaal Comité Inhuldiging zit nota bene
een D66'er Hans Wijers. En straks roepen ze allemaal
in koor houzee houzee.

Rijole | 20-03-13 | 21:27

Toch leuk zo'n dierenMILF.

Ik heb verder weinig met dieren, ik vreet ze het liefst op, maar geef haar toch een kans.
Die uilenballen ik de huidige politieke macht bakken er weinig van, dus laat het deze dierensnuit het maar eens proberen. Ze heeft wel een punt wat betreft 'de eed'.
Hier in de UK hebben we ook zo'n ondemocratisch poppenhuis, maar dat trekt teminste nog toeristen aan, voor the rest; same old shit.
Veel success met de kroning bolle, ik kijk wel mee op TV en lach, glimlach een beetje van schaamte en ongemak en zal NL missen als ik die volklore zie. Doe me 1 plezier en hou het klein en probeer jezelf niet nog verder voor paap te zetten met je talloze nep-'medaljes'.

Purno The Great | 20-03-13 | 18:33

Zolang er nog mensen doodgaan op deze aardkloot kan ik de Partij voor de Dieren missen als kiespijn. Toonbeeld westerse uberluxe.

DrBowned | 20-03-13 | 18:27

Gooi die Turkse PVDA het land uit en de rest ook.

pitbull070 | 20-03-13 | 18:19

Deze lui horen niet thuis in de tweede kamer zitten er ook nog Turken/Marokkanen in weg wezen jij ook van die waardeloze Partij voor dieren belachelijk mens je kost alleen maar belasting geld allen weg wezen . Waar is Nederland toch aan begonnen om die allochtonen binnen te halen bedankt hoor PvdA .

bernhardes | 20-03-13 | 16:01

koolmees..... d666 zakt volledig door het ijs.
wat een gezwets.
wat een neppartij.

vanvandaag | 20-03-13 | 14:38

omanders | 20-03-13 | 12:01 | + 0 -

Dat klinkt meer als: je terugtrekken in de schijnveilige moederschoot van de overheid uit angst de welvaart te verliezen die je ooit opbouwde.

Angst als motor tot centralisatie.
Misschien een primaire reactie, maar of het wijsheid is..

Anijsblokje | 20-03-13 | 12:54

@lanexxx | 20-03-13 | 11:53

Je moet meer uitroeptekens gebruiken. Anders val je niet meer op. En wat meer scheldwoorden gebruiken.

omanders | 20-03-13 | 12:04

@Anijsblokje | 20-03-13 | 11:40

Ik denk dat het uitmaakt dat de tijd die je beschrijft, het fin de siecle en het begin van de 20e eeuw, er een was dat onze cultuur heel duidelijk aanwezig was, door middel van taboe ook werd afgedwongen en simpelweg dominant genoeg was om alomtegenwoordig te zijn.

Ik denk dat in zo'n omgeving men beschaafd genoeg blijft om grotere vrijheden aan te kunnen. Een deel van de vraag om meer overheden, of dat nu meer blauw op straat is of meer invloed in het bedrijfsleven, een reactie is op de steeds grotere fragmentering van de samenleving en een steeds verdere terugtrekking van beschaving.

Oftewel, iedereen vraagt de staat op te lossen wat mensen zelf niet meer willen doen.

omanders | 20-03-13 | 12:01

Hoogste tijd om deze belachelijk vertoning af te schaffen. Degene die de eed zweren verkopen hun moeder voor de laagste prijs!

lanexxx | 20-03-13 | 11:53

@Anijsblokje | 20-03-13 | 11:40

Ook in het fin de siecle was er invloed en ingrijpen van overheden. En om bij het onderwerp te blijven, juist dat liberalisme floreerde in constitutionele monarchieen. Bismarck, een van Europa's grootste staatslieden en een grondig hater van alles wat naar socialisme riekte, is ook de man die het allereerste staatspensioen invoerde.


"Misschien vraagt ieder tijdperk ook cyclisch om andere regeringsvormen en moeten we afstappen van 1 ideaalbeeld."

Dat lijkt me ook. Alhoewel Europa smacht naar een "macher" als Bismarck.

omanders | 20-03-13 | 11:49

omanders | 20-03-13 | 11:11 | + 0 -

Niet ongetest.
Het fin de siecle en het begin van de 20e eeuw heeft wat liberalisme gekend.
Het is alleen praktisch moeilijk uitvoerbaar om overheden zichzelf in toom te laten houden en daarmede heeft liberalisme een inert instabiel karakter.
Misschien vraagt ieder tijdperk ook cyclisch om andere regeringsvormen en moeten we afstappen van 1 ideaalbeeld.

Anijsblokje | 20-03-13 | 11:40

@Anijsblokje | 20-03-13 | 11:04

"Ik kan eigenlijk geen voorbeeld noemen van een regio waar de afgelopen 50 jaar liberaal beleid is gevoerd."

Dus eigenlijk is het een ongetest idee? Hmm. Ik weet niet of ik een samenleving zou willen inrichten op grond van principes die nooit getest zijn. Experimenten met samenlevingen, daar is namelijk vrijwel altijd wel veel bloed bij gevloeid.

omanders | 20-03-13 | 11:11

omanders | 20-03-13 | 10:47 | + 0 -

Het systeem in Rusland heeft inderdaad tot die situatie geleid.

Maar dat is ook geen liberalisme/kapitalisme.
Het is meer een vorm van feodalisme met nog altijd sterke centrale sentimenten.

Ik kan eigenlijk geen voorbeeld noemen van een regio waar de afgelopen 50 jaar liberaal beleid is gevoerd. Waarschijnlijk omdat machthebbers daarbij hun macht moeten afstaan aan anonieme individuen.

Slechts op immaterieel gebied hebben we iets dergelijks mogen meemaken. De opkomst van het internet.
Maar die vrijheid zal zijn langste tijd ook wel gehad hebben.

Anijsblokje | 20-03-13 | 11:04

@Anijsblokje | 20-03-13 | 10:19

"Dan zul je wel blij zijn dat de landen die je als cowboykapitalisten bestempelt in feite al lang geen liberale landen meer zijn."

De Amerikaans journalist Robert Kaplan schreef ooit dat anarchie en dictatuur in elkaar verlengde lagen. Wat Rusland betreft is toch wel duidelijk dat cowboykapitalisme tot een kleine puissant rijke
elite heeft geleid. Die hebben nu de macht.

omanders | 20-03-13 | 10:47

@Strohond | 20-03-13 | 10:24

Ja, dat weet ik dus niet he... Ik ben pas monarchistische tendensen aan het vertonen sinds GS een indymediakloon is geworden. Maar mocht ik eens voor het eerst lekker aan de oranjebitter gaan dan zal ik aan je denken.

omanders | 20-03-13 | 10:41

omanders | 20-03-13 | 10:17
Maar oranjebukkers zijn niet inwisselbaar. Dat is vooral op Koninginnedag goed zichtbaar.

Strohond | 20-03-13 | 10:24

@Big bana boy
Dan zul je wel blij zijn dat de landen die je als cowboykapitalisten bestempelt in feite al lang geen liberale landen meer zijn. Daar hebben instellingen als de FED of ECB en het achterliggende monetarisme een einde aan gemaakt. En dat is nu juist de oorzaak dat deze crisis oncontroleerbaar is geworden. Juist door de centrale bemoeienis.

Ik ben uw exacte tegenpool.
Geef mij maar het liberalisme uit de jeugd van Friedman.
Particulier initiatief, werkelijke vrijheid & individuele verantwoordelijkheid.
Hard en je moet zo nu en dan door een crisis heen, maar nooit een die zo uit de hand loopt als '29 of '08-'29.

Ik maak me sterk dat er in de bloedige 20 eeuw meer slachtoffers zijn gevallen door centrale controle dan door het gebrek daaraan (anarchie.)

Anijsblokje | 20-03-13 | 10:19

@Strohond | 20-03-13 | 10:13

Jouw soort bestaat wel degelijk en scheldrepublikeinen zijn volkomen uitwisselbaar. Threads als deze zijn het overtuigende bewijs daarvan.

omanders | 20-03-13 | 10:17

 
Fred Janssen | 20-03-13 | 09:44
 
Artikel 1 is natuurlijk een mooie tekst maar hoe wordt e.e.a. uitgelegd. Levensovertuiging is een nogal vage term, een beroep op artikel 1 wordt soms eenvoudig van tafel geveegd, door een rechter, ten behoeven van andere wetten.

Persoonlijk vind ik het idee van overerving ernstig achterhaald. Wat mij betreft schrappen ze deze regel net als de toevoeging "waarlijk helpe mij God almachtig! / Dat verklaar en beloof ik!".
 

Rebellis | 20-03-13 | 10:15

Strohond | 20-03-13 | 10:13
een = voor de.
En ik was de uitroeptekens vergeten, sorry.
!!!!!

Strohond | 20-03-13 | 10:14

omanders | 20-03-13 | 08:51
Mijn soort bestaat niet. Wij zijn allemaal uniek.
omanders | 20-03-13 | 10:07
Groenlinks is een farce gebleken, net zoals D66. Lullen over idealen, maar in de praktijk blijkt dat slechts een bühne.

Strohond | 20-03-13 | 10:13

@Worstjes | 20-03-13 | 09:22

De Partij voor de Dieren is door Niko Koffeman opgericht, een man die jarenlang hoog in de SP zat. De leuze "Stem tegen, Stem SP" is van hem.

Kwade tongen beweren dat de PvdD een SP-project is, om Groenlinks kapot te maken.

omanders | 20-03-13 | 10:07

De partij van de diertjes en niet de, ik doe geen stropdas om, SP. Ja lieve kinderen er is weer een fabeltje doorgeprikt in fabeltjeSPland.

Andersom dag | 20-03-13 | 09:48

Itzamná | 20-03-13 | 00:48
Jezus nattebever, ik had je niet als zodanig herkend ! Maar goed, een gebbetje moet kunnen en het is altijd mooi om dat beeld van een Onze Taal lid weer eens van stal te kunnen halen.
Voor wat overtuigingen betreft ben ik vooral anti-liberaal eigenlijk. Communist ? Meh, dat denk ik niet. Ik geloof zeker in het kapitalisme en het vrije ondernemerschap maar heb een probleem met ongeremd cowboy kapitalisme zoals je dat in de VS en Rusland ziet. Wél deel ik de communistische ideëen over de rol van een (sterke) staat in het algemeen en in de economie in het bijzonder. Dat maakt mij nog niet links. Ik zelf zoek het meer in collectivisme. Voor mij gaan de belangen van "de volksgemeenschap" boven alles. Werk voor de bevolking gaat bij mij bijvoorbeeld boven winstmaximalisatie voor privépersonen door arbeid naar China te outsourcen. Ik noem maar wat. En wat dat onderdanige betreft, tsja dat is er door jullie wel ingeramd bij ons nikkertjes he ? Maar serieus, ik denk dat wij in de voormalige kolonies op school meer nationalistisch zijn opgevoed dan Nederlanders zelf. In de jaren 60/70 was het volk, koninging en vaderland bij mij op de basisschool in Langatabbetje hoor. En nog altijd denk ik dat de Oranjes in de (voormalige) kolonies meer in ere worden gehouden dan hier, zelf in Suriname.

Bigi Bana Boy | 20-03-13 | 09:47

Rebellis | 20-03-13 | 09:34

Artikel 1 van onze grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Objectief staat overerfbaar staatshoofdschap hiermee op gespannen voet. Dit is voor vele Republikijnen de kern van hun misnoegen.

Een uit de functie halen van Republikijnen zou hier tevens direct mee in contradictie zijn (alook enige andere wetsartikelen en international vedragen)

Fred Janssen | 20-03-13 | 09:44

Qwrk_II | 20-03-13 | 08:52 |
En daarmee is alles gezegd.

DeGriek | 20-03-13 | 09:34

 
Is het dan formeel exit voor deze kamerleden als zij de eed niet willen afleggen ?
 
Eed : Minister, staatssecretaris, kamerlid
 
Voor een minister, staatssecretaris of lid van de Eerste of Tweede Kamer luidt deze eed (Artikel 1 en 2 van de Wet beëdiging ministers en leden Staten-Generaal):
 
Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot minister/staatssecretaris/lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd.
 
Ik zweer (verklaar en beloof) dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enig geschenk of enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.
 
Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet.
 
Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt mij oplegt getrouw zal vervullen.
 
Zo waarlijk helpe mij God almachtig! (Dat verklaar en beloof ik!)"

Rebellis | 20-03-13 | 09:34

potentieel wolkje sympathie voor kritische noot bij troonswisseling en rol parlement daarbij verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik zie welke lichtgewichten 'de daad bij het woord voeren'; een paar socioalistische Turken en de alterneuten van de 'Dierenpartij'..

justinianus | 20-03-13 | 09:31

Mooi, dan is mijn keus gemaakt voor eerstvolgende verkiezingen. De SP valt natuurlijk af hè, ik mot geen communisten, das nog erger dan monarchie.
...
Leve de Republiek!

Worstjes | 20-03-13 | 09:22

@Thomas Pierrepoint | 20-03-13 | 08:15

Zeg, voor een republikein heb je toch verdacht veel behoefte aan traditie. In mijn tijd was dat genoeg..

Charles-Henri Sanson | 20-03-13 | 09:20

Verzetshelden, ha ha ha.
En laat de monarchie lekker, als die ons grootste probleem was, zou ik me een gezegend mens weten.

Lewis | 20-03-13 | 09:18

Jeetje, wanneer er aan kerken of andere tradities gezeten wordt is het moord en brand... Maar het Koninklijk Huis is dan weer geen traditie. Lekker hypocriet.
.
Nederland is een Koninkrijk, ga maar lekker ergens anders heen als het je niet bevalt, draag dan a.u.b. ook geen oranje wanneer het Koninginne/Koningsdag is, houd je waffel tijdens het volkslied etc.

Aatje | 20-03-13 | 09:17

bea €800000 per jaar geen belasting wel btw.
daar kun je nog wel een lintje voor doorknippen.
een traditie waar ieder voor moet betalen.
het is net als de eu het wordt je door de strot gewurgd

soledad | 20-03-13 | 09:15

Gister bij één vandaag een troela (geen idee wie dat was) die een opmerking maakte over de bemoeienis van Turkije met de NL-se regelgeving; als het je niet bevalt, dan ga je toch naar een land waarin je wel tegemoetkomt aan je wensen...? NL is nu eenmaal een KONINKRIJK, ben je het er niet mee eens, ga lekker wieberen... Ik ben trots op onze Monarchie. Kiezen of delen PvdD-kutje...

DeGriek | 20-03-13 | 09:03

serverT is een beetje traag GU

DeGriek | 20-03-13 | 08:59

Dan maar een testje.. kom ik door GU?

DeGriek | 20-03-13 | 08:56

met de dag groeit het pro-monarchie gevoel bij mij, gewoon vanwege het gezeik erover. een beetje traditie mag van mij wel blijven in ons landje.

BozeHenk | 20-03-13 | 08:55

Wel de maandelijkse verdiensten van het Nl-se systeem opstrijken en je er vervolgens tegen verzetten door geen trouw te willen zweren aan het koninkrijk... paradoxaal.

DeGriek | 20-03-13 | 08:54

@tattooboer | 20-03-13 | 01:01
Op bezoek gaan is wat anders dan poepgaten likken. En ja, het is het doel van diplomatiek om zo veel mogelijk betrekkingen te onderhouden. Ook met minder leuke staten.

frank87 | 20-03-13 | 08:52

'Wij zweren (beloven) dat wij Uw onschendbaarheid en de rechten van Uw Koningschap zullen handhaven.' OMFG!
Ze hebben trouw aan de grondwet en het volk afgelegd, want zij zijn immers bij ons in dienst. Dat die Telegraaf-lezers dat niet kunnen of willen snappen zegt alles over hun bevattingsvermogen, of het gebrek daaraan.

Qwrk_II | 20-03-13 | 08:52

@Strohond | 20-03-13 | 08:38

"misschien dat je het dan begrijpt."

Nee nee. Jullie soort hoort dingen te zeggen als: "Slaap lekker verder!!!". Verder meer uitroeptekens gebruiken.

omanders | 20-03-13 | 08:51

Wel deelnemen aan de 'poppenkast' om deel te mogen nemen aan je 'verdiensten' en vervolgens je er tegen verzetten door te weigeren trouw te zweren... het zou lachwekkend zijn als het niet om te huilen is..

DeGriek | 20-03-13 | 08:51

Trouw aan de koning
en kruipen
en slijmen
als echte oranje holtorren.
En de grootste holtor
is
Jan Mulder
de Nep-republikein.

rechtsdwalendeautist | 20-03-13 | 08:41

omanders | 20-03-13 | 08:32
Het is tijd voor koffie met een koekje oma!
Daarna nog een keer lezen en misschien dat je het dan begrijpt.

Strohond | 20-03-13 | 08:38

Rot op; wel de gelden ontvangen, maar het er niet mee eens zijn... bah!

DeGriek | 20-03-13 | 08:35

dat wordt lachen als wimlex die hermelijnen mantel aantrekt =D

Badderbeest! | 20-03-13 | 08:34

@Strohond | 20-03-13 | 08:24

"Monarchiepijper!"

Een stukje terug ageer je nog tegen, ik citeer, "überkansloze benaming Dierenpoes" en dan nu dit. In nog geen 5 minuten.

omanders | 20-03-13 | 08:32

lol wat een land ... D66 geeft gewoon openlijk toe mee te doen aan de poppenkast en maar kromlullen ...

iter | 20-03-13 | 08:26

@aardappelninja | 20-03-13 | 08:21
Je bedoelt koning kroonkurk?
Enne.... maxima zou volgens de geruchten weer zwanger zijn, ik vraag me af wie dit keer de vader is....
*gnehehe*

necrosis | 20-03-13 | 08:26

@caudillo | 20-03-13 | 03:40
Strawman: Eerst ga je GS in een lijn zetten met grachtengordeltypes en vervolgens ga je op die door jezelf geschapen karikatuur los. Niet inhoudelijk dus.

synchronicity | 20-03-13 | 08:23

Ga eensch deaud met de überkansloze benaming Dierenpoes!

Strohond | 20-03-13 | 08:21

Het lijkt als of de oranjeverenigingen zijn gemobiliseerd om hier wat pro koning willem bier posts te plaatsen. Hoe kan je als weldenkend mens nou in hemelsnaam blij zijn met het aanstaande koningschap van die dikkop met z'n pampahoer.

aardappelninja | 20-03-13 | 08:21

@Phoq | 20-03-13 | 08:09

Inderdaad, ik heb precies hetzelfde. Eertijds dacht ik nauwelijks na over de monarchie maar sinds kort ben ik openlijk monarchist. Gewoon, om de schuimbekkende idioten dwars te zitten. Wat een moreel superieur gehuilebalk, zeg. Het dramgehalte doet me aan sociaal-democraten met hun geheven vingertje denken.

De nieuwe vrienden van Geenstijl:

twitter.com/DavidIkkersheim/status/29...

omanders | 20-03-13 | 08:20

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 20-03-13 | 08:15

Hahaha, de blamage gaat door: Geenstiijl == Indymedia.

Prutsers.

omanders | 20-03-13 | 08:14

@zeg maar jansen | 20-03-13 | 08:07
Vergis je niet, vandaag zegt vaantje Rutte ach joh is maar ceremonieel ...... morgen hangt hij je op op de Dam wegens verraad aan WimLex. En weer zal hij onschuldig lachen.

MarcS | 20-03-13 | 08:14

Dat is voor het eerst sinds de verkiezingen dat ik blij ben dat ik op ze gestemd heb.

Krultang | 20-03-13 | 08:13

Ik word, telkens wanneer dit soort huilstukjes op GS voorbij komen, een stukje meer pro-monarchie. Puur uit verzet tegen de treurigheid van het socialistische Calimero-gehalte in dit soort stukjes. Het leven is niet eerlijk, niet iedereen is gelijk, en niet alles hoeft afgebroken te worden tot we allemaal tot dezelfde grauwe massa zijn verworden.

Phoq | 20-03-13 | 08:09

Hoe je het ook wendt of keert... het kan mij aan m'n reet roesten wat de mensen van DierenPoes doen.

harry poster | 20-03-13 | 08:07

Aktivist | 20-03-13 | 07:58 Marianne heeft gelijk. En Rutte niet.

Een eed is een eed en niet lichtvaardig te nemen. En nooit symbolisch.

Door een symbolische eed af te leggen devalueert de waarde van een eed. Ook al is dat "zo waarlijk helpe mij God almachtig".

Die dus niet bestaat. Je niet komt helpen dus. Het komt op jou aan en dan kun je het net zo goed beloven. Maar ook dat doe je bij indiensttreding aan het instituut koningshuis en niet aan een persoon.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 08:07

Mogguh @ All,
Heb ik nu toch altijd gedacht dat je een eed of belofte op de grondwet doet en niet op een instituut voor een achterhaald ceremonieel. Als Politieman of militair werd dit althans op de grondwet gedaan en dat biedt weer een ander perspectief. Maar onze politici zijn daar toch niet doordrongen want die verkopen deze verplichting al lang door aan de EU en hebben lak aan onze autonomie als land. De twee SP Kamerleden kunnen ook geen eed of belofte afleggen van trouw op de Nederlandse Koning want die hebben dat al gedaan voor de Marokkaanse Koning.

Sjeng de helle | 20-03-13 | 08:04

caudillo | 20-03-13 | 03:41 Als je vaker zo'n lap vier keer plempt kun je inderdaad beter weggaan.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 08:04

Aktivist | 20-03-13 | 07:58

100% mee eens

KarelMarks | 20-03-13 | 08:02

Hulde voor de PvdD wegens ruggengraat en boehoe tegen de overige 98% van de tweede slaapkamer die meedoet aan de genante poppenkast rond willem de overbodige en juntahoer maxima!

Aktivist | 20-03-13 | 07:58

Al die hypocriete politici die zeggen Republikein te zijn en omwille van hun baantje, lintje, carrière, gewoonte, tradities enz. Trouw zweren aan een overbodige koning en koningin zijn geen knip voor de neus waard.
Het is niet voor niets dat in tijden van crisis van het koningshuis vooral de PvdA het opneemt voor koning en koningin. Den Uyl bij de lockheedaffaire met Bernhard. Kok met Zorreguieta. Salonsocialistisch Republikein van PvdA huize zijn en Oranje gaat goed samen.

La republicca!

ristretto | 20-03-13 | 07:58

Ik heb nog liever Bea dan dat waanzinnige dierenwijf met haar even waanzinnige ideëen.

Mesjoggah | 20-03-13 | 07:53

.. je zou ook net zoveel trouw kunnen beloven aan den koning als terug te verwachten is van betrokkene - en zijn talrijke familie.

Jan Passant mk2 | 20-03-13 | 07:53

Wow, een PvdD onderwerp waarmee ze meer dan 1 seconde de aandacht vasthouden. Maar dat is dan ook omdat 90% tegen is :)

In het dierenrijk is een leader-of-the-pack best normaal hoor Marianne. En die wordt meestal weinig democratisch bepaald. Een nieuwe leider doodt meestal gelijk de tegenstanders. Lijkt me in deze ook een prima idee.

Jeroentjen | 20-03-13 | 07:52

Leve de Koning !!!

bob de boarder | 20-03-13 | 07:51

@Boze massa | 20-03-13 | 07:36
US: 4th of july?
France: 14 july?
Zo maar 2 voorbeelden, waarbij je jouw argumenten zou kunnen gebruiken om de republiek af te schaffen.

MarcS | 20-03-13 | 07:50

Vergeef mij, ik heb niet alle comments gelezen waardoor herhaling van zetten op de loer ligt.
- PvdD, is nuttig zoals iedere partij slaan ze een beetje door in hun wensen maar het is van de zotte zoals wij met dieren omgaan.
- Marianne, was een heerlijk snoepje om naar te kijken met die vuur spugende oogjes als ze eens mocht spreken. Helaas is de laatste tijd het vuur een beetje uit.
- Ze heeft een punt om geen trouw te willen zweren, maar wel aanwezig te zullen zijn, en wel om de volgende redenen:
1. Het is een algemene vergadering van de staten. Ieder kamerlid hoort daar te zijn.
2. Ze heeft al trouw gezworen aan de monarchie / koningshuis. Dat er nu een nieuw poppetje gaat zitten is irrelevant.
3. NL heeft al haar soevereiniteit opgegeven, waardoor een soeverein niets meer is dan een marionet.
***
Kortom, als er ergens trouw aan gezworen dient te worden is het aan de echte machthebber / soeverein: von Rompuy en dat mijn mede reaguurders gaat zelfs mij te ver! Dus al mijn kudo's naar Marianne. Wat jullie er verder ook van mogen vinden.

MarcS | 20-03-13 | 07:48

Die tweedevan links is te doen! Oh, wacht...

eerstneukendanpraten | 20-03-13 | 07:43

Nederlanders zijn voor het koningshuis, omdat ze zo een geldige reden hebben om een keer per jaar legaal ladderzat overstraat te zwalken. Drank maakt meer kappot dan je lief is. Leve de republiek.

Boze massa | 20-03-13 | 07:36

Trouw zweren is zooooooooooo 1980...

bottlebaby | 20-03-13 | 07:35

Gelijkheid is dat er niemand koning is.

Democratie is dat het volk zelf het staatshoofd kiest.

Karel Popper | 20-03-13 | 07:30

Maxima zei zelf dat de Nederlandse cultuur niet bestaat. Waarom doorgaan met deze, geld verslindende poppenkast????? Afschaffen die hap!!! Leve de republiek!!!! Ik hoop dat er meer partijen het voorbeeld zullen volgen.

Boze massa | 20-03-13 | 07:27

Ik heb op mevrouw Thieme gestemd. Eén van de weinige politici die niet voor haar eigen carriere in de kamer zit. (En wat ze op zondag doet zal me worst zijn!)
"De grootste bedreiging voor vrede en veiligheid in Europa is de euro en EU." [M. Thieme]

VanBukkem | 20-03-13 | 07:16

Ai...

DeGriek | 20-03-13 | 06:35

-weggejorist-

DeGriek | 20-03-13 | 06:35

.... laats..=... plaats...
En daar komt bij.... er verandert niets...

DeGriek | 20-03-13 | 06:35

Ben elke keer maar 4 weken in +0031 na 120 dagen werken.... geen verschil hoor.... zelfs niet na 8 jaar wonende in de (buitenlandse) wijken waar 'het' zou moeten laatsvindenen..... gelul, net als de globare opwarmng.....

DeGriek | 20-03-13 | 06:31

Ow... dacht altijd dat ik de enige was die het niet normaal vindt dat de nazaten van de bendeleiders van de grootste criminele organisatie uit de Middeleeuwen die zich 'de adel' noemde, nog steeds het volk kan beroven (gelegaliseerd dan wel met dank aan hun sinistere voorouders) gewoon omdat ze uit een bevoorrechte kudtt zijn gekropen? Blijkbaar moet je niets beters kunnen dan geboren worden om een land te vertegenwoordigen? Mooie selectieproef voor deze top-openbare functie? Kijken wie het eerst uit het gouden gaatje komt gekropen?

Ultimate Master G | 20-03-13 | 06:10

Hehe, eindelijk!
'Jihadist uit Delft gedood in Syrië'

In Syrië is een jihadstrijder gesneuveld die vanuit Nederland naar het Midden-Oosten was gereisd. De Volkskrant meldt dat op basis van bronnen in de Marokkaanse gemeenschap. Het zou gaan om een 20-jarige man uit Delft, Mourad M.

Volgens de krant is de moeder afgelopen vrijdag geïnformeerd over de dood van haar zoon. Waar en wanneer hij is omgekomen, is niet duidelijk.
Ook zijn oudere broer zou in Syrië betrokken zijn bij de strijd. Zijn moeder zou hem vergeefs hebben gesmeekt om terug te komen naar Nederland.

Te laat Mourad.
Je ligt nu in de woestijngrond waarin je thuishoort.

Inshalla.

neutron | 20-03-13 | 05:45

Hulde, ben blij dat ik partijlid ben !

Roger Kaputnik | 20-03-13 | 05:37

VARA is helemaal niet koningshuiskritisch.
Het koningshuis drijft op de VARA en de PvdA.

Einde van de Domheid | 20-03-13 | 05:09

Het lijkt me logischer om het koningshuis een eed van trouw aan het Nederlandse volk te laten afleggen.

OhJee | 20-03-13 | 04:50

@caudillo | 20-03-13 | 01:44

Yeaahhhhhhhhhhhhhhhhhh.

pius | 20-03-13 | 03:58

@SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:04 |
De menschjes van dat hardwerkende klootjesvolk waar ge van spreekt, zijn in grote meerderheid monarchistisch ingesteld. Zij zijn ook niet jaloers op de rijkdom van den Koning.
-
Maar juist zij die zich boven dat klootjesvolk verheven voelen, zij die invulling aan hun leven geven door zoiets onzinnigs als een dierenpartij op te richten, zij die midden in de nacht op GS zitten te reaguren (hardwerkend klootjesvolk is allang naar bed!), die zijn het die het niet hebben kunnen dat iemand anders koning is en zij niet.
-
In vervlogen tijden, toen de adel nog belangrijk en machtig was, ontwikkelde zich dikwijls een machtsstrijd tussen de Vorst en de edelen (in de Republiek der Nederlanden tussen de Prins die Stadhouder was, en de Hoogmogende patriciërs, maar dat komt op hetzelfde neer), en dan was het nou juist het (klootjes)volk dat aan de kant van de koning stond.
-
't Is nu niet anders. De zelfbenoemde grachtengordel-elite van hooghartige gelijkheids-apologeten is dikwijks anti-monarchistisch gezind. D66ers weet je wel. En krakers en reltuig is ook tegen de monarchie.
-
Tje, en jullie hier op GS dus ook. Raar hoor! Want van die grachtengordelige salonsocialisten moet de gemiddelde Geenstijler toch niet veel hebben. En van rellend krakersvolk ook niet.
-
Elke keer als ik die scheldpartijen hier op GS lees, word ik opnieuw teleurgesteld.
-
Wellicht kan ik beter weggaan hier...
De mazzel allemaal!

caudillo | 20-03-13 | 03:41

@SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:04 |
De menschjes van dat hardwerkende klootjesvolk waar ge van spreekt, zijn in grote meerderheid monarchistisch ingesteld. Zij zijn ook niet jaloers op de rijkdom van den Koning.
-
Maar juist zij die zich boven dat klootjesvolk verheven voelen, zij die invulling aan hun leven geven door zoiets onzinnigs als een dierenpartij op te richten, zij die midden in de nacht op GS zitten te reaguren (hardwerkend klootjesvolk is allang naar bed!), die zijn het die het niet hebben kunnen dat iemand anders koning is en zij niet.
-
In vervlogen tijden, toen de adel nog belangrijk en machtig was, ontwikkelde zich dikwijls een machtsstrijd tussen de Vorst en de edelen (in de Republiek der Nederlanden tussen de Prins die Stadhouder was, en de Hoogmogende patriciërs, maar dat komt op hetzelfde neer), en dan was het nou juist het (klootjes)volk dat aan de kant van de koning stond.
-
't Is nu niet anders. De zelfbenoemde grachtengordel-elite van hooghartige gelijkheids-apologeten is dikwijks anti-monarchistisch gezind. D66ers weet je wel. En krakers en reltuig is ook tegen de monarchie.
-
Tje, en jullie hier op GS dus ook. Raar hoor! Want van die grachtengordelige salonsocialisten moet de gemiddelde Geenstijler toch niet veel hebben. En van rellend krakersvolk ook niet.
-
Elke keer als ik die scheldpartijen hier op GS lees, word ik opnieuw teleurgesteld.
-
Wellicht kan ik beter weggaan hier...
De mazzel allemaal!

caudillo | 20-03-13 | 03:40

@SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:04 |
De menschjes van dat hardwerkende klootjesvolk waar ge van spreekt, zijn in grote meerderheid monarchistisch ingesteld. Zij zijn ook niet jaloers op de rijkdom van den Koning.
-
Maar juist zij die zich boven dat klootjesvolk verheven voelen, zij die invulling aan hun leven geven door zoiets onzinnigs als een dierenpartij op te richten, zij die midden in de nacht op GS zitten te reaguren (hardwerkend klootjesvolk is allang naar bed!), die zijn het die het niet hebben kunnen dat iemand anders koning is en zij niet.
-
In vervlogen tijden, toen de adel nog belangrijk en machtig was, ontwikkelde zich dikwijls een machtsstrijd tussen de Vorst en de edelen (in de Republiek der Nederlanden tussen de Prins die Stadhouder was, en de Hoogmogende patriciërs, maar dat komt op hetzelfde neer), en dan was het nou juist het (klootjes)volk dat aan de kant van de koning stond.
-
't Is nu niet anders. De zelfbenoemde grachtengordel-elite van hooghartige gelijkheids-apologeten is dikwijks anti-monarchistisch gezind. D66ers weet je wel. En krakers en reltuig is ook tegen de monarchie.
-
Tje, en jullie hier op GS dus ook. Raar hoor! Want van die grachtengordelige salonsocialisten moet de gemiddelde Geenstijler toch niet veel hebben. En van rellend krakersvolk ook niet.
-
Elke keer als ik die scheldpartijen hier op GS lees, word ik opnieuw teleurgesteld.
-
Wellicht kan ik beter weggaan hier...
De mazzel allemaal!

caudillo | 20-03-13 | 03:38

@SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:04 |
De menschjes van dat hardwerkende klootjesvolk waar ge van spreekt, zijn in grote meerderheid monarchistisch ingesteld. Zij zijn ook niet jaloers op de rijkdom van den Koning.
-
Maar juist zij die zich boven dat klootjesvolk verheven voelen, zij die invulling aan hun leven geven door zoiets onzinnigs als een dierenpartij op te richten, zij die midden in de nacht op GS zitten te reaguren (hardwerkend klootjesvolk is allang naar bed!), die zijn het die het niet hebben kunnen dat iemand anders koning is en zij niet.
-
In vervlogen tijden, toen de adel nog belangrijk en machtig was, ontwikkelde zich dikwijls een machtsstrijd tussen de Vorst en de edelen (in de Republiek der Nederlanden tussen de Prins die Stadhouder was, en de Hoogmogende patriciërs, maar dat komt op hetzelfde neer), en dan was het nou juist het (klootjes)volk dat aan de kant van de koning stond.
-
't Is nu niet anders. De zelfbenoemde grachtengordel-elite van hooghartige gelijkheids-apologeten is dikwijks anti-monarchistisch gezind. D66ers weet je wel. En krakers en reltuig is ook tegen de monarchie.
-
Tje, en jullie hier op GS dus ook. Raar hoor! Want van die grachtengordelige salonsocialisten moet de gemiddelde Geenstijler toch niet veel hebben. En van rellend krakersvolk ook niet.
-
Elke keer als ik die scheldpartijen hier op GS lees, word ik opnieuw teleurgesteld.
-
Wellicht kan ik beter weggaan hier...
De mazzel allemaal!

caudillo | 20-03-13 | 03:37

-

You-On-A-Gin | 20-03-13 | 03:35

Maar ondertussen wel volop meedoen aan die zevende dag adventisten poppenkast he, Marianne ? Want dat is poppenkast die wel volstekt rationeel is toch ?
Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:57

Dat het rationeel is zou ik niet willen beweren, maar het is
(a) privé dus wordt ons niet door de strot geduwd
(b) kost geen bakken met gemeenschapsgeld

Had je je dag gisteren niet zo? Je vergelijking met N-Korea sloeg ook al als een kut op Dirk.

You-On-A-Gin | 20-03-13 | 03:34

Het is weer lente huh.. Iedereen al lammetjes aan het voeren/vetmesten?

de grote Anti | 20-03-13 | 03:28

Het is weer lente huh.. Iedereen al lammetjes aan het voeren/vetmesten?

de grote Anti | 20-03-13 | 03:27

pius | 20-03-13 | 03:06

'Per ongeluk' een slechte uitvoering. Maar weet jij een mooiere compositie v.w.b. een volkslied?

distel | 20-03-13 | 03:21

pius | 20-03-13 | 03:06

'Per ongeluk' een slechte uitvoering. Maar weet jij een mooiere compositie v.w.b. een volkslied?

distel | 20-03-13 | 03:20

@distel | 20-03-13 | 02:29

Ja das hasst wel wass ja;)

pius | 20-03-13 | 03:06

@de grote Anti | 20-03-13 | 02:03

Sure mate!

*random wat klappen uitdeelt*

pius | 20-03-13 | 03:06

Die Karabulut moet zich als geboren Nederlander schamen. Ook al is het niet meer dan folklore, je hebt het uit naam van je achterban gewoon te doen. En die geboren Afghaan Bashir hoort als Papieren Nederlander natuurlijk niet in de Kamer thuis, die is veel meer op zijn plaats als adviseur voor ons bedrijfsleven hoe handelsbetrekkingen met Afghanistan op te zetten en zo mogelijkheden voor zowel ons als ook de Afghanen te creeeren.

Graaisnaaiert | 20-03-13 | 02:24

@tattooboer | 20-03-13 | 02:08
U begrijpt hopelijk ook dat overal ter wereld machthebbers altijd al nogal dubieuze betrekkingen hebben (gehad).. Het lijkt mij er verdacht veel op dat de 'witte man' een gigantisch schuldcomplex heeft en daar een zondebok voor zoekt.

Nou, ik zit aan de andere kant.
Het is allemaal kudt, maar vergeet de andere hufters in de wereld ook even niet.

de grote Anti | 20-03-13 | 02:17

@TheNox | 20-03-13 | 02:11
Doe mij dan dat varken maar.
youtu.be/Pq_MaMADisw

INH.30CL | 20-03-13 | 02:14

Koning, Keizer, Admiraal
Thieme soppen willen we allemaal

TheNox | 20-03-13 | 02:11

@Kutmaatschappij | 20-03-13 | 02:07
We gaan voortaan twee takes opnemen.
1 waarin een ieder zijn trouw uitspreekt en 1 waarin we weglopen.
Interessant om dan te zien welke kutzender wat gaat uitzenden.

INH.30CL | 20-03-13 | 02:11

@caudillo | 20-03-13 | 01:44
Een koning is koning op grond van geboorte.

Verder kwam ik eigenlijk niet. Was het belangrijk?

INH.30CL | 20-03-13 | 02:08

@Kutmaatschappij | 20-03-13 | 02:03
Ik denk van wel, maar dat ook velen gewoon niet de plaatsvervangende schaamte willen delen met wat bvb. een Shell met Nigeria en de oostkust van Afrika deed, of de bloeddiamanten van de Beers waar keuningin bea een aandeelhoudster van is. De geschiedenis van haar geld is met erg veel bloed en misbruik besmeurd en niet iedereen vind dat prettig op zijn minst gezegd.

tattooboer | 20-03-13 | 02:08

@distel | 20-03-13 | 01:15
nee ik geef je gelijk, en dom is ze ook niet..... maar het is allemaal een one issue gebeuren..... en dat stoort me op zich niet...... maar je hebt je eigen aan de grondwet te houden..... dus OF trouw zweren... OF opzouten uit de politiek!

Kutmaatschappij | 20-03-13 | 02:07

@ Van Dikhout | 20-03-13 | 01:54 |
.... behalve Tequila

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:06

caudillo | 20-03-13 | 01:44
Gelukkig geeft u het goede voorbeeld en spreekt u niet voorspelbaar-elitair over ons klootjeschvolk die graag, omdat het menschen zijn zoals u en ik, een beetje recht van spreken willen en een stem in hoe hun leven bepaald wordt enzo.. misschien niet zo belangrijk voor u, maar voor een boel menschjes wel. Die menschjes die u zo nietsig vind werken hard en willen graag weten wat er met de zuurverdiende centjes zoal wordt uitgespookt in die mooie stad achter de duinen. Dus, ff dimmen is toch een betere optie.

SnoeihardDeZachtste | 20-03-13 | 02:04

Ojeetje.. ik krijg minnetjes.
@pius, kickboks jij even wat mensen in de rondte.

de grote Anti | 20-03-13 | 02:03

@Itzamná | 20-03-13 | 00:55
ik wil dat wel...... een monarchie levert meer op als een republiek.....
diegenen die niet snappen wat beatrix in de laatste 30 jaar heeft opgebracht voor nederland met haar staatsbezoeken die kunnen niet zelfstandig nadenken!

Kutmaatschappij | 20-03-13 | 02:03

@tattooboer | 20-03-13 | 01:57
Zelfs ik als consistente religie basher wist dat lechaim 'proost' betekent. Geeft wel te denken jah.

de grote Anti | 20-03-13 | 02:02

@Itzamná | 20-03-13 | 01:50
Het is allemaal vlees op bot, blauw bloed bestaat niet en dat is wat ik bedoel.
lechaim is proost in het hebreeuws, de taal van Israël, wat je wel zelf plempt met je ofrah gaza, maar dan het simpelste van de woorden niet kent, maar geeft niks, ook jij bedoelt het wel goed he.

tattooboer | 20-03-13 | 01:57

@Van Dikhout | 20-03-13 | 01:52 |
'te' is altijd teveel...

Van Dikhout | 20-03-13 | 01:54

@Itzamná | 20-03-13 | 01:46
Kom op man, jij cultuur vernietiger!

youtu.be/aNWUtrTKhEQ

INH.30CL | 20-03-13 | 01:54

INH.30CL | 20-03-13 | 01:48 | + 0
Als je enig gevoel hebt voor ritme en schoonheid zou je huilen als je die moerbeitoppen tot je door zou laten dringen.
Dit terzijde en off-topic.
Een van de beste gedichten uit ons taalgebied.

Itzamná | 20-03-13 | 01:54

@VanLeeuwen | 19-03-13 | 22:59 | Link | 168 reacties |
2:51 (Turkse tijd) werd ik na een enge droom wakker en zette mijn pc aan. Doe ik anders nóóit.
.
'VanLeeuwen | 19-03-13 | 22:59 | Link | 168 executies | ' las ik in de gauwigheid. Ben daarom zonder te op het artikel te durven reageren maar weer te bed gegaan. 168 martelaren van de Republiek der Nederlanden. Waar gaat dat heen?

Van Dikhout | 20-03-13 | 01:52

@Itzamná | 20-03-13 | 01:46
Helemaal mee eens, je hebt smaak of je hebt het niet.

de grote Anti | 20-03-13 | 01:52

tattooboer | 20-03-13 | 01:46 | + 0
Ik snap er geen zak van, maar denk dat je het goed bedoelt.

Wat bedoel je eigenlijk? Wat is 'legaim'? Ik ben een Indiaan, met Turkse voorouders, dus ik begrijp niet alles.
Uitleggie doen?

Itzamná | 20-03-13 | 01:50

@Itzamná | 20-03-13 | 01:41
Het klinkt bijna als moerbijproblematiek;-)

INH.30CL | 20-03-13 | 01:48

caudillo | 20-03-13 | 01:44 |
Volgens mij is het een lul, een dikke lul, en hebben we dus ook dikke pech.

Schoorsteenveger | 20-03-13 | 01:47

@Itzamná | 20-03-13 | 01:41
Ik zeg altijd, het leven is kort, en jezelf ondergeschikt maken aan sukkels die op dezelfde riool schijten is de domste tijdsinvulling ooit.
Legaim!

tattooboer | 20-03-13 | 01:46

de grote Anti | 20-03-13 | 01:38 | + 0
Kutmuzak, Anti, maar smaken verschillen. Nou ja, vind ik onzin - je hebt smaak of niet.

Ik ben heel erg verliefd op Ofra. Dat kan allemaal zonder kaarslicht. Wat een Dierenpoes!
www.youtube.com/watch?v=L8Co7IzOyhw

Itzamná | 20-03-13 | 01:46

Een koning is koning op grond van geboorte.
Soms heb je geluk en is het een goed en rechtvaardig mens. Soms heb je pech en is het een lul. Maar zo groot is die pech nou ook weer niet, want koningen hebben tegenwoordig in deze streken niet veel macht meer.
-
Iemand die "democratisch gekozen" is, heeft altijd veel moeite moeten doen om dat te worden. Dat is dus altijd een lul.
-
Als ik het plebejisch gescheld in deze panelen lees, word ik steeds monarchistischer. En zelfs als onze toekomstige koning een grote klootzak zou zijn geweest (quod non!), dan nog zou ik hem duizendmaal hoger achten dan de "deimoukrasie" schreeuwende plurken die serieus schijnen te denken dat zij een punt maken door het Koningshuis op grove wijze uit te schelden. Bah!
-
Zielig is het!
-
Leve de Koning!

caudillo | 20-03-13 | 01:44

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:24 |
Een vergelijking die slaat als een lul op 'n gebakje.

WirMachenMusik | 20-03-13 | 01:44

Wat zou er uit gekomen zijn als dit de mogelijke antwoorden waren:
Ja, uiteraard heel belangrijk dat als je al de eed aan de grondwet hebt afgelegd dat je dat dan nogmaals voor spek en bonen doet voor de Koning. Je mag natuurlijk niet tegen het instituut koningshuis zijn in een democratie, maar alleen ja en amen zeggen!

Nee, ze mogen uiteraard de Koning wel feliciteren met zijn nieuwe functie.

Weet niet/geen mening/durf niet eerlijk te antwoorden omdat mijn ip adres vast direct naar de AIVD gaat als die er om vraagt

Eau Dapper Dapper | 20-03-13 | 01:42

de grote Anti | 20-03-13 | 01:25 | + -1
Nee, ik ben geen imam in opleiding. Ook geen mongool die iets heeft met zoiets achterlijks als ons koningshuis.
Heb niks met Dierenpoes, maar trouw zweren aan het koningshuis? Waarom zou je? Vind het wel geestig dat Dierenpoes daar het schijt aan heeft, welke reden ze ook hebben.

Iemand die trouw zweert aan het koningshuis is niet goedt bij z'n hoofd.
Dat kan rustig in de krant.

Itzamná | 20-03-13 | 01:41

Ik zag vandaag Prins Pils en die golddigger, Máxima, bij de nieuwe Paus voorbijkomen en handjes schudden. Heeft Willem Waus de protestant trouw gezworen aan de Katholieke Kerk? Heeft trutje Zorreguieta biecht gedaan? Dacht het niet, worden gewoon uitgenodigd om mee te doen aan de festiviteiten. Hoe meer zielen, zwart of wit, hoe meer vreugd daar in Rome.
Maar hier in Nederland gaan we, uiteraard, een potje principieel doen. Wie niet in de korstige kont der Oranjes kruipt mag ook geen Oranjebitter drinken om de vieze smaak weg te spoelen.
Als ik Thieme was zou ik meteen bedanken. Liever met de hele arm een tochtige koe in om die kunstmatig te bevruchten dan kontkruipen en daarmee meewerken aan het instandhouden van een degenererend ras.

Schoorsteenveger | 20-03-13 | 01:40

@distel | 20-03-13 | 01:27

Ja. uhhm. Ik weet het niet eigenlijk. Kan me het moffenvolkslied voor de geest halen momenteel;)

pius | 20-03-13 | 01:39

Oh oke, excuus nattebever.
He, ik weet ook niet alles.
Moet alert blijven.
*muziekje opzet*
www.youtube.com/watch?v=6_QXduUNW34
(ook in 1080p te zien)

de grote Anti | 20-03-13 | 01:38

@de grote Anti | 20-03-13 | 01:25
Doe niet zo raar, grote A. Itzamna is nattebever. En het koningshuis is een relict uit vervlogen tijden dat nodig eens, nou ja, wat doe jij met relicten?
*geen monarchie, geen kroning, geen EU*

Lewis Lewinsky | 20-03-13 | 01:32

Hee kijk aan Nederlandse politici met ruggegraat dat zie je niet vaak meer.

Kets22 | 20-03-13 | 01:31

Respect?
Dit kan ik wel respecteren maar is ook al weer lang geleden.
youtu.be/6FOUqQt3Kg0

INH.30CL | 20-03-13 | 01:28

pius | 20-03-13 | 01:21

Blijft jammer dat onze oosterburen een veel mooier volkslied hebben. Toch?

distel | 20-03-13 | 01:27

@pius | 20-03-13 | 01:21
Het ging over knijpkutten en jij wilt daarbij het Wilhelmus horen?

INH.30CL | 20-03-13 | 01:26

@Itzamná | 20-03-13 | 01:23
Ja, nog een vraag.. Bent u echt een imam in opleiding?

de grote Anti | 20-03-13 | 01:25

@ dutch-jack | 20-03-13 | 01:15

Maxima niet rooms katholiek?
Google even op "maxima geld en paus".

Respect is zo overrated!

Zoloft | 20-03-13 | 01:23

de grote Anti | 20-03-13 | 01:19 | + 0
Of ik slim ben lijkt me totaal irrelevant.
Dit topic gaat over Dierenpoes. Die willen geen trouw zweren en zo.
Daarin heeft Dierenpoes groot gelijk.

Nog vragen, hoezeer je ook off-topic bent?

Itzamná | 20-03-13 | 01:23

Is er nog wat te doen hier? Nee?

Nou leve het koningshuis dan maar!!

* Wilhelmus aanheft *

pius | 20-03-13 | 01:21

@Itzamná | 20-03-13 | 01:18
Ok, dan maar weer de knijpkut vanavond. En bedankt voor het ineen laten storten van een fantasie.

INH.30CL | 20-03-13 | 01:21

dutch-jack | 20-03-13 | 01:15 | + 0
Respect voor die malle paus, of voor het koningshuis?
Waarom?

Zet de antwoordkraan maar open, is er nog wat te lachen hier.

Itzamná | 20-03-13 | 01:20

@Itzamná | 20-03-13 | 01:05
Ja, ik heb een vraag.. Vind u uzelf erg slim?

*beetje pissig is*
Vanavond ook weer een focking hippie proberen duidelijk te maken dat wij al teveel emotionele mannen hebben. Dit soort linkse mensen zijn tot dingen in staat, als het niet voor een trein springen is, dan is het wel iets anders om te wereld te 'redden'.
Bedoel ik niet m. thieme want die is wel oke.

Word er zelf een beetje extreem van.
Maak je liever meer zorgen om zware criminaliteit vanuit alle windhoeken dan om de focking monarchie met hun leuke satijnen mantelpakjes en formele bezoekjes.

Focking hippes.

de grote Anti | 20-03-13 | 01:19

INH.30CL | 20-03-13 | 01:10 | + 0
Hoewel ze Argentijns is denk ik dat ze een 'Braziliaantje' heeft.
pbs.twimg.com/media/A7a5HsyCQAAlgV6.j...

Waar je lul, herstel: lol aan hebt.

Itzamná | 20-03-13 | 01:18

@dutch-jack | 20-03-13 | 01:15
Respect moet je verdienen en niet krijgen

INH.30CL | 20-03-13 | 01:17

@Von Paushaus | 20-03-13 | 00:56

personifiëren is volksfantasie. jij bent zo'n instrument waar handig gebruik van wordt gemaakt en dit in stand te houden. Vul je olie eens bij.

INH.30CL | 20-03-13 | 01:15

Willem Alexander en Maxima feliciteren de paus maar zijn niet rooms katholiek...
gewoon een stukje respect..

en het is raar dat deze club mensen dat niet op kunnen brengen... gewoon wat respect mensen.. het is echt zo gemakkelijk.

dutch-jack | 20-03-13 | 01:15

Kutmaatschappij | 20-03-13 | 00:53

Dat ze mannen opgeilt, okay. Maar ze is niet gek. Dat blijkt al omdat ze een uitsekend punt had bij P@W. Ik betwist dat ze het alleen van haar uiterlijk moet hebben. Ik denk dat ze hoog scoort op een IQ-test. Verder ben ik gewoon een vleeseter en zal nooit op haar stemmen. Maar het is toch niet verboten om haar een lekker wijf te vinden?

distel | 20-03-13 | 01:15

@Itzamná | 20-03-13 | 01:07
Er is een inch waar ik graag gebruik van zou maken bij haar, of zou dat ook nep zijn>

INH.30CL | 20-03-13 | 01:10

@Von Paushaus | 20-03-13 | 00:56
Duidelijk de woorden van een volgzaam schaapje. Is niks, was niks en zal nooit iets worden. Welterusten.

tattooboer | 20-03-13 | 01:10

Zo, ik ben weer helemaal wakker.

Maar nu eerst een peuk.
Outdoors.

Itzamná | 20-03-13 | 01:09

INH.30CL | 20-03-13 | 01:00 | + 0
Waar je zin in hebt. Meer dan een golddigger is die M. nooit geweest, met haar vreselijk gemaakte lachje.

Every inch a phoney.

Zum kotzen.

Itzamná | 20-03-13 | 01:07

Von Paushaus | 20-03-13 | 00:56 | + 0
Lul toch niet zo zwak man. Het koningshuis is anachronistisch. Dat laatste woord ken je misschien niet, maar kun je zo opzoeken.

Jouw vader was hersenchirurg en jij bent dat ook geworden omdat je de zoon was van.

Laat me niet lachen, met je Siberië.
Komt er nog wat?

Wel vette lol hier om je 'De koning personifieert de staat'.
Wilhemina, die het land ontvluchtte toen het er op aankwam?
Juliana, die niet veel meer dan half gestoord was?
Beatrix, die niks van zich liet horen behalve wat obligaat gebabbel?
Alexander, die niet veel meer is dan een gemiddelde voetbalsupporter?

Get a life, halve zool.
Nog vragen?

Itzamná | 20-03-13 | 01:05

@frank87 | 20-03-13 | 00:46
Federale staten houden er geen gebruiken op na die kaarsrecht tegenover de onzen staan. De vatileaks hebben aangetoond dat het een gore zooi is daar en daar mag en moet je niet trots op zijn een betrekking mee te onderhouden, er zijn nog genoeg anderen om dat werl mee te doen. Of vind je dat we alle peopgaten moeten likken gewoon omdat ze macht hebben?

tattooboer | 20-03-13 | 01:01

Van mij mag dat semi betrokken koningshuis vandaag nog opbokken wat doen ze ?????

non_de_pier | 20-03-13 | 01:00

@Itzamná | 20-03-13 | 00:55
Ik wil dat wel. Die Argentijnse dat is.

INH.30CL | 20-03-13 | 01:00

De Koning personifieert de staat. Dit anarchistische stelletje links tuig rebelleert daar tegen. Enkele reis naar het altijd o zo gezellige Siberië wat mij betreft!

Von Paushaus | 20-03-13 | 00:56

Kutmaatschappij | 20-03-13 | 00:53 | + 0
Ook een 'gek' kan soms verstandige ideeën hebben. Trouw beloven aan die malle WA en in het kielzog daarvan het Argentijnse pampapaard - wie zou dat willen?

Dat soort volk - Markermeerdoctrine.

Wie een oor heeft, die hore wat de Geest tot de gemeente zegt.

Itzamná | 20-03-13 | 00:55

@Petrus de Rewa | 19-03-13 | 23:39
Bij het uitzoeken van zijn naam:
I, III, III, "Wat komt er na III? Niemand? Dan maak ik er Alexander van"

frank87 | 20-03-13 | 00:55

dat mens is knettergek....... twee dingen waarom ze stemmen trekt
1) omdat ze haar uiterlijk mee heeft en mannen met een hoog testosterongehalte aantrekt

2) van die geietenwollensokken idioten die denken dat ze de wereld kunnen redden

Kutmaatschappij | 20-03-13 | 00:53

@deministerpresident | 19-03-13 | 23:22
De Dierenpartij is op "one issue" zo van de pot gerukt, dat alle andere "issues" dat niet meer goed kunnen maken.

frank87 | 20-03-13 | 00:49

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:35 | + 1
"U rookt pijp, heeft een baardje, draagt corduroy broeken, leest de NRC en is lid van het genootschap Onze Taal. Misschien is u zelfs van beroep corrector bij een uitgeverij van jaarboeken over het verzamelen van sigarenbandjes. Am I right or am I right ?"

Nee, BBB. Ik rook geen pijp, pijp ook niet, draag geen corduroy, lees de NRC niet, ben geen lid van dat genootschap, ben geen corrector, heb niks met sigarenbandjes, maar ben wel the artist formerly known as 'nattebever'.
Dat je het handschrift niet herkent, pleit niet voor je.

Ik lees overigens je comments altijd met veel plezier, ook al ben je in feite een gore communist. Ik zie je niet zo vaak, maar dat je menschlich bent (soms allzu menschlich), daar twijfel ik niet aan.

Wat je moet doen, is die maffe verzorgingsstaat eens de grond in boren. Dat doe jij nooit, omdat je denkt dat het Westfaalse socialisme wel o.k. is. Dat is niet o.k.
Socialisme is afgedwongen solidariteit en dus by definition geen solidariteit.

Ik herinner me nog je tip om Dalrymple te lezen. Heb ik gedaan, ongeveer alle boeken. Grappig genoeg geeft hij precies aan waarom het socialisme en de verpampering van een staat in alle opzichten een fail is.
The horror!
Wij spreken elkaar wel weer, BBB, al is het aan de oevers van de Marowijne. Ik heb je hoog zitten, vooral omdat je er altijd naast zit en ik niet. Toegegeven, ik heb m'n zwakke momenten, maar je moet een mens maar beoordelen naar z'n hoogtepunten. Die heb ik bij jou wel gezien. Keep it up. En hou dus maar op met dat 'u', lul.

*Mezcal nemen doet op BBB*

Itzamná | 20-03-13 | 00:48

@tattooboer | 19-03-13 | 23:36
Dat je zelf je staat zo inricht, wil toch niet zeggen dat je geen betrekkingen kunt onderhouden met staten die het anders doen?
Of moeten we de diplomatieke betrekkingen met federale staten (Duitsland, US, Belgie) ook maar opzeggen, want fout?

frank87 | 20-03-13 | 00:46

PvdD ??????????? new tanja niemeijer gewoon publiciteisgeil

bossnl | 20-03-13 | 00:45

Helder. Welk volslied wel? Gewoon benieuwd.
distel | 20-03-13 | 00:35 | + 0

Flower of Scotland

mixey | 20-03-13 | 00:45

@nightwish | 19-03-13 | 23:14

Zoals de achterban van SGP en GL? Wordt vast een succes.

distel | 20-03-13 | 00:44

@necrosis | 19-03-13 | 23:11
Als die fuck-me-pumps nu van Argentijns pampapaard gemaakt waren helemaal.

frank87 | 20-03-13 | 00:43

@nightwish | 19-03-13 | 23:14
Zullen we dan gewoon alle partijen laten fuseren? Geen splinterpartijtjes meer, geen statements meer nodig.

frank87 | 20-03-13 | 00:39

Wat hebben deze asociale politici nog in een democratisch parlement te zoeken ?

restman | 20-03-13 | 00:39

@Lewis Lewinsky | 20-03-13 | 00:18 Nee hoor, er zijn nog genoeg aanhangers voorradig. Daar gaan u en ik het, qua aantallen, niet van winnen. Enfin, het zij zo.

Not Muhammad | 20-03-13 | 00:38

Lewis Lewinsky | 20-03-13 | 00:19

Helder. Welk volslied wel? Gewoon benieuwd.

distel | 20-03-13 | 00:35

@pim achtertuin | 20-03-13 | 00:25
Als je geld uitleent en het niet terugkrijgt heb je wel een probleem toch?

INH.30CL | 20-03-13 | 00:30

Wat is een bank? Simpel.... u geeft 1000 euro in bewaring van een bank en krijgt daarvoor -stel- 2 procent rente.Duidelijk.die zelfde 1000 euro leent de bank uit aan een degelijke ondernemer voor stel 6 procent.Marge voorde bank dus 4 procent.Dat is hun winst.Hoe is het dan mogelijk dan banken nu miljardem tekort komen!Laten we zelf maar voor bank gaan spelen.... denk wij het beter doen.....

pim achtertuin | 20-03-13 | 00:25

Graaf van Egmont | 20-03-13 | 00:11

Als ik Marianne zie, kan ik nog maar aan één ding denken. Die zoe ik verdomde graag willen doen. Mag ik dat zeggen, ja dat mag. Ze heeft wel een punt gemaaakt hoor, maar toch.

distel | 20-03-13 | 00:24

@distel | 20-03-13 | 00:09
Nee.

Lewis Lewinsky | 20-03-13 | 00:19

@Not Muhammad | 20-03-13 | 00:04
Volgens mij is het draagvlak onder het overerfbare koningsschap totaal verdwenen. Alleen de elite in Den Haag ziet er nog wat in.
*weg met de monarchie*

Lewis Lewinsky | 20-03-13 | 00:18

Rubberen Rutte, zeg er wat van!

De Regeering | 20-03-13 | 00:18

Ja. Laten we vooral een zevendedags vegamuts met grootheidswaanzin prijzen voor haar psychische kronkels. Straks denkt die trut nog dat ze wat voorstelt.

X-es | 20-03-13 | 00:14

Dierenpoes had gewoon een helder en waar verhaal. De eed is uit de grondwet verdwenen en via een achterdeurtje weer ingevoerd. Een eed leg je niet zomaar af. Die moet ook echte waarde hebben. Symboliek hierbij is uit den boze. Bovendien: door trouw aan de koning te zweren en zijn rechten te eerbiedigen, maak je jezelf als parlement monddood. Kan je dus opbreken als je eens van die dikkop af wil, of zijn functies wilt degraderen.

Graaf van Egmont | 20-03-13 | 00:11

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:58

Ben je het met me eens dat het duitse volkslied muzikaal gezien met afstand het mooiste is van allemaal? Niet dat ik er blij mee ben, maar ik krijg er altijd kippenvel van.

distel | 20-03-13 | 00:09

@Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:56 Ik zou het niet opnieuw invoeren, het past op geen enkele manier bij de wijze waarop we nu tegen staatsinrichting aankijken. Aan de andere kant zou ik nu geen moeite doen het af te schaffen, wetende dat een ruime meerderheid het nu eenmaal zo wilt. Wel zou het eerlijk en modern zijn het mandaat van de Vorst periodiek te toetsen.
Om de 5 of 10 jaar een referendum, zodat zowel voor als tegenstanders weten waar ze staan.

Not Muhammad | 20-03-13 | 00:04

@Red mij niet | 20-03-13 | 00:02
Sommige mensen worden geboren om te leiden en anderen worden geboren om te volgen. Bijde kanten uit is het gewoon een beeeeetje uit de hand gelopen.

tattooboer | 20-03-13 | 00:04

INH.30CL | 20-03-13 | 00:00 Dat kan ie niet.

Met een prop in de mond.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 00:02

Ik ben onvoorwaardelijk pro-Oranje.
Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:44 |

Nee, dat vergt geen moed.Het vergt blinde onderdanigheid. Van mij mag je, maar moed is toch echt wat anders.

Red mij niet | 20-03-13 | 00:02

Nee, die dierenpoes mag je dan wel mooi vinden. Een relatie is de hel.

Je mag geen vlees meer eten en ze is nooit thuis. Staat altijd kribbige vragen te stellen bij de interruptiemicrofoon. Maar wel thuis van alles verbieden.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 00:02

De plotselinge principes van le poes komen op als poepen vooral als ze lekker veel publiciteit op leveren,inhoudelijk gezien gaat het nergens over.

Gezien het feit dat zij iedere nederlander een vorm van vermaak en plezier wil ontzeggen verdient zij met kracht een dikke schoenmaat 45 onder haar reeth.

Met stalen neus wel te verstaan...

dehandigesmeerlap | 20-03-13 | 00:01

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:58
Hij mag zingen

INH.30CL | 20-03-13 | 00:00

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:58
Dat vind ie volgens mij alleen maar leuk!

tattooboer | 20-03-13 | 00:00

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:58 Nee man. Stel dat het wat wordt.

Mag je nooit meer vlees eten.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:59

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:56
Dan nog liever een blokfluitserenade brengen aan dierenpoes.

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:58

INH.30CL | 19-03-13 | 23:57 Dan moeten we necrosis vastbinden.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:58

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:50
Het wordt tijd voor een GS kroningslied. Ik wil wel wat componeren.

INH.30CL | 19-03-13 | 23:57

Maar ondertussen wel volop meedoen aan die zevende dag adventisten poppenkast he, Marianne ? Want dat is poppenkast die wel volstekt rationeel is toch ?

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:57

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:50
@brutus68 | 19-03-13 | 23:51
Lol ;)

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:57

Lewis Lewinsky, misschien is het wat om vanwege het speciale van de dag een bandoneon te lenen ergens. Schijnt ze mooi te vinden, de nieuwe Koningin.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:56

@Cybermaster | 19-03-13 | 23:52
Juist, je kiest voor een bestuursvorm die puur op religie is gestoeld. ben je klaar mee..

tattooboer | 19-03-13 | 23:56

@Not Muhammad | 19-03-13 | 23:48
Hoogste tijd dan, is het niet, om de monarchie af te schaffen?
*het is goeddoeme 2013*

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:56

@justtheblues | 19-03-13 | 23:53
Het probleem met deze aap was, dat hij niet zo goed het trucje wilde leren. En toen hebben ze zijn broertjes-aap ingevroren als waarschuwing.

SvennusMax | 19-03-13 | 23:55

Wat zeiken ze nou, er komt toch een aap die een trucje geleerd heeft op de troon?

Rest In Privacy | 19-03-13 | 23:53

@Koekfabriek | 19-03-13 | 23:42
Ja! Er staat nergens in de democratiesche protocollen dat de leider een vriendschap moet onderhouden met religieuze leiders en zeker niet met bekrompen, homohatende, eenzeidige oude senielen die in een denkbeeldig vriendje geloven. Het enige dat deze twee bind is macht. Het zijn geen vrienden, de kans is 99.99% dat de een twee weken geleden nog nooit van de ander heeft gehoord. maaar.. de argentijnse inmenging in de nassaulijn gebied een brede glimlach. Waarom zou onze premier daar wat te zoeken hebben. Hopelijk daalt het verstand spoedig in.

tattooboer | 19-03-13 | 23:53

@zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:52
Een neger die Amerika runt. Grapje natuurlijk. Kan helemaal niet.

SvennusMax | 19-03-13 | 23:53

brutus68 | 19-03-13 | 23:51 Nee. Accordeon.

Doet ie ook serenades mee aan nieuwe liefdes. Maar dat was niet zo'n groot succes.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:53

En wij hier maar gewaarschuwd worden voor de islamisering.

Zien we helemaal over het hoofd dat de Agentijnen de macht overnemen. Hier een koningin en in Rome een paus.

What's next?

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:52

Als je ervoor kiest om de politiek in te gaan dan kies je ook voor onze koningshuis.... kut ambtenaren, kinderlijk gedrag en graai cultuur niets anders!

Cybermaster | 19-03-13 | 23:52

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:50

Lewinsky speelt toch blokfluit?

brutus68 | 19-03-13 | 23:51

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:43 Heb jij dat kroningslied al ingestudeerd voor op de laatste Koninginnedag? Met je accordeon.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:50

janneman1977 | 19-03-13 | 23:38

Omdat het een klojo is die graag MP wil worden en denkt dat hij door zijn vebale begaafdheid de publieke opninie voor zich kan winnen. Gebeurt niet. Het is een intellligente, zelfingenomen blaaskaak, zonder echte overtuiging. De meeste Nederlanders voelen en zien dat gewoon.

distel | 19-03-13 | 23:49

90% republikeinen zijn dus de nieuwe IndyMedia Anarchisten dreadlock nobes der demeauqratie.
Oranje=paus=baas=heersen

Zoek n ander volk om te repucliceren, je republicatie aan op te dringen....
Het heeft niet eens een naam....
Republikeinsheid
Republikanisme
Republicitatie
Republinisme
Republisme
....?

hfakker | 19-03-13 | 23:49

@Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:43 Tevens heeft niemand ooit serieus werk gemaakt van een referendum of petitie tegen het instituut. Althans, niet met enig succes.
.

@SnoeihardDeZachtste: Ik ook, het hoeft niet altijd in superlatieven te worden uitgedrukt.

Not Muhammad | 19-03-13 | 23:48

kneuterzak | 19-03-13 | 23:46
O. den Beste. Prachtige TV.

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:48

@salsaparilla | 19-03-13 | 23:36 | + 0 -

Werk je nog maar verder in de nesten. De eed (of belofte) in het artikel waar u naar verwijst die volksvertegenwoordigers af leggen is juist gericht om zonder last of ruggenspraak te handelen. Dat lijkt me toch niet wenselijk voor ambtenaren. Of u bent gewoon een proto-monarchist dat kan natuurlijk ook. Maar dat is per definitie iets anders als volksvertenwoordigers als werkweigeraars weg zetten als ze hun politieke werk juist aan het doen zijn door het statement af te geven. In tegenstelling tot ambtenaren, die liever geen politieke ideologie uitdragen, want daar hebben u en ik (als kiezer) niet voor gekozen en zijn we niet van gediend.

wookiepanub | 19-03-13 | 23:47

Wat veel hinderlijker is, is dat aanhoudende gedweep met de vermeende 'eenvoud' van de nieuwe paus. Man man man, wat is hij 'gewoon gebleven'. De kenners kunnen het niet vaak genoeg herhalen. Hij praat met het gewone volk en, oh opoffering, neemt genoegen met een zilveren ring in plaats van een gouden versie.
Hij riep z'n Argentijnse aanhang op geen ticket te kopen, maar dat geld aan de armen te schenken. Dat principe gaat uiteraard niet op voor de miljoenen kostende ceremonie van vandaag.
Waar elk woord van spijt en schaamte omtrent de afgelopen periode van misbruik en ontkenning vakkundig vermeden werd.
Om onpasselijk van te worden.

Not Muhammad | 19-03-13 | 23:46

@ Not Muhammad | 19-03-13 | 23:41 |
"ondemocratisch enigszins theatraal instituut."

ik ben gek op understatements. :)

SnoeihardDeZachtste | 19-03-13 | 23:45

@Godsammekraken | 19-03-13 | 23:05
Ontzettend goede bips ook. Nog steeds overigens.

Politant | 19-03-13 | 23:44

Red mij niet | 19-03-13 | 23:37
Het is zo van dat achterhaalde jaren 70 heldendom joh. Volstrekt risicoloos de verzetheld uithangen. Ik ben onvoorwaardelijk pro-Oranje. Dat vergt anno 2013 helaas meer moed dan zo prïncïpïëël als al die pseudo-republikeinen te zijn.

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:44

Willem 4 moet die mantel wel dragen. Dan kunnen ze zien wie de koning is.

Daarna is ie alleen nog maar 'die man', naast Koningin Maxima.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:44

@Julius_Civilis | 19-03-13 | 23:39
En dat ze dat heeft gedaan is juist onbeschoft.
Je ziet ze niet 100.000 euro schenken aan democratische leiders maar wel aan samenzweerders.

tattooboer | 19-03-13 | 23:43

Eindelijk eens met de partij voor de beesjes. Wil wel even mijn hamburger opeten.

SnoeihardDeZachtste | 19-03-13 | 23:43

@Not Muhammad | 19-03-13 | 23:41
Niemand heeft voor de monarchie gestemd. Niemand. Helemaal niemand.

Lewis Lewinsky | 19-03-13 | 23:43

Marianne kan het in ieder geval staatsrechtelijk beargumenteren waarvoor hulde. Die twee allo's die geen loyaliteit wensen te verklaren: louter minkudo's.

spuitje11 | 19-03-13 | 23:42

In het Vaticaan bestaat er geen wereldlijkenoverheid het is namelijk een theocratie. Daarnaast is het hoofd van deze theocratie een bevriend staatshoofd en het is in zijn geheel niet ongebruikelijk om op bezoek te gaan bij een bevriend staatshoofd. Waarom zou Rutte tegen het Vaticaan moeten zijn? Omdat het een theocratie is? Ik snap echt geen moment wat je punt is.

Koekfabriek | 19-03-13 | 23:42

Je vraagt je af wat er in de eed staat die ambtenaren en volksvertegenwoordigers afleggen. In ieder geval iets over het inleveren van je zelfdenkend vermogen en je integriteit.

Watapatja | 19-03-13 | 23:42

Petrus de Rewa | 19-03-13 | 23:39 Het hele verhaal staat in de VK vandaag.

Het bont is van C&A en die rode velours komt van de markt.

De oorspronkelijke mantel is door de kleermaker meegenomen aangezien Juliana niet voor z'n werk wenste te betalen.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:41

Principieel is het zeker, waarvoor ergens respect.
Maar hemel nog aan toe, het is maar een procedure. Die monarchie is een ouderwets, ondemocratisch enigszins theatraal instituut.
Maar de meerderheid van de bevolking vindt het nu eenmaal een prettig systeem. Men ontleent er een identiteit aan en ziet het instituut onlosmakelijk verbonden met de Nederlandse cultuur.
De sympathie neemt wellicht af binnenland.nieuws.nl/571214 maar nog steeds is 86% voor het Koningshuis. Dat hebben we te respecteren.

Not Muhammad | 19-03-13 | 23:41

Ik schaam mijzelf als Nederlander om in het buitenland te moeten uitleggen wat de partij van Dierenpoes voorstelt.... bah!

Dysphemian | 19-03-13 | 23:40

tattooboer | 19-03-13 | 23:36
Maxima wilde gewoon even vragen of haar 100.000 euro al aangekomen was.

Julius_Civilis | 19-03-13 | 23:39

Willem de zoveelste draagt een bontjas van hermelijn tijdens zijn inhuldiging. Dat vinden ze vast niet leuk.

Petrus de Rewa | 19-03-13 | 23:39

salsaparilla | 19-03-13 | 23:36 Ze hebben al twee keer de eed afgelegd.

Een keer voor RTL en een keer voor de NPO. En dus twee keer voor de Koningin.

En de Koningin zag het heel goed. Een toneelstukje.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:39

hoe kan D66 nu achter het koningshuis staan, en te gelijk streven naar een verenigde staten van europa

janneman1977 | 19-03-13 | 23:38

Eens kijken of ze ook zulke helden waren geweest als ze in Noord-Korea hadden gewoond.
Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:24 |

Het koningshuis vergelijken met Noord Korea gaat me wat ver. Maar ik begrijp het wel.

Red mij niet | 19-03-13 | 23:37

Leve de republiek!

YMMMV | 19-03-13 | 23:37

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:35 En een Citroën C5. Een break.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:36

@Koekfabriek | 19-03-13 | 23:24
In de Middeleeuwen konden de kerkelijke en politieke bevoegdheden door zowel kerkelijke als wereldlijke overheden worden uitgeoefend. Tot op de dag van vandaag is dit het geval in het Vaticaan en raad eens wie zijn respect voor deze werkwijze is gaan uitbeelden? Rutte, de hoogste ambtenaar van de staat! Hij zou tegen het vaticaan moeten zijn en dat uitdragen. Ook de andere oneigenlijke leiders, de oranje nassaus voelden zich plichtig zich te vertonen bij de inauguratie van de oude manieren. begint het u nu te dagen hoe het gaat?
Het is van het zotte! Daarbij komt nog dat bij de instalatie van de nieuwe hoofdrabijn in israël waren diezelfde bazen boven bazen afwezig, evenals bij de troning van de Sri Ramakrishna Paramahamsa.

tattooboer | 19-03-13 | 23:36

Itzamná | 19-03-13 | 23:27
U rookt pijp, heeft een baardje, draagt corduroy broeken, leest de NRC en is lid van het genootschap Onze Taal. Misschien is u zelfs van beroep corrector bij een uitgeverij van jaarboeken over het verzamelen van sigarenbandjes. Am I right or am I right ?

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:35

Heb totaal niets met Thieme maar dit doet ze goed.

non_de_pier | 19-03-13 | 23:35

Die vrouw op die 'fuck me pumps', daar zou ik alles aan zweren, zelfs trouw.

zeg maar jansen | 19-03-13 | 23:34

Bij mij thuis hebben de goudvis en de poes geen bindend stemadvies, maar waarom zijn Dier & Poes eigenlijk tegen? En kan het mij eigenlijk wat schelen?

Osdorpertje | 19-03-13 | 23:34

ZE heeft gewoon aandacht nodig.
ZE gewoon zo glad als een paling
Een aandachts tante op ze heeft gekke hoedjes op en praat als ze de mond nog vol heeft met een stukje vlees ZE zit er echt niet voor de dieren maar alleen voor zich zelf En het haagse pluce

gerrit5042 | 19-03-13 | 23:32

Goed zo gekke dierenpoes. Hartje voor jou. Leve de republiek! Sinds 1813 hebben we die gekke Oranjes hier en wat hebben we eraan? Niets. Weg met die hele kudt familie.

Amano | 19-03-13 | 23:32

Ceremonie, mythisch wereldbeeld, rituelen, hoop, geloof, trouw, t zijn de restanten van ons verleden, kost even tijd en wat moeite je eruit lost te wringen, want het losmaken komt altijd van 'onderaf'.

Causa Sui | 19-03-13 | 23:31

... heel erg vmbo bedoelde ik.

wookiepanub | 19-03-13 | 23:30

@salsaparilla 19-03-13 | 23:20

Denken dat volksvertegenwoordigers ambtenaren zijn en ambtenaren volksvertegenwoordigers is wel heel erg <vmbo hoor....

wookiepanub | 19-03-13 | 23:29

Weg met dat ondemocratische ambt in onze regering. Weg ermee.

Freakster1986 | 19-03-13 | 23:28

Ach, er zijn miljoenen mensen die (al dan niet 100% gemeend) een jawoord geven en dat heel serieus nemen, tijdelijk, dat heb je met rituelen.
Ellende.. :)

Causa Sui | 19-03-13 | 23:28

ZKH EénOog | 19-03-13 | 23:22 | + 0 -
Ik zal toch minimaal iets moeten lezen wil ik er commentaar op hebben.
Jezus, dat je nog uitleg nodig hebt ook...

nightwish | 19-03-13 | 23:27

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:24 | + 0
Principieel kan zonder Umlaut.
'Umlaut' is Duits.
Kunnen we prima zonder, hebben we Noord-Korea ook niet voor nodig.
Zwakzinnig comment, BBB - je kunt beter.

Verstehen Sie, oder?

Itzamná | 19-03-13 | 23:27

@Itzamná | 19-03-13 | 23:20

Hahahaha;)

Tnx ouwe ijzervreter, slaap goed!

pius | 19-03-13 | 23:26

Leve de Koningin... van de Dieren, Marianne Thieme! Een zichzelf respecterende monarch anno 2013 kijkt naar Nepal.

doedeljantje | 19-03-13 | 23:25

Dierenpoes en vrienden zouden helemaal niet aanwezig moeten zijn.

Als zij geen toneelstukje willen, dan moeten ze niet op het decor gaan zitten om het feestje bij te wonen.

Rittersport | 19-03-13 | 23:25

@tattooboer
Er bestaat ook helemaal geen scheiding tussen staat en religie, er bestaat een scheiding tussen kerk en staat. Dat wil zeggen dat de kerk zich niet met de staat bemoeit en vice versa. Daarnaast betekent het dat de staat geen voorkeur heeft voor een bepaalde kerk. Of je nou gelooft in God/Allah/Adonai/niet-gelovig het maakt geen reedt uit.

Koekfabriek | 19-03-13 | 23:24

alle cultuur en tradities in klompenland zijn al bijna in de klei van de maasvlakte begraven en dit moet stand houden? Pleur op met die flauwekul en ga je lekker bezig houden met een 9 jarig allochtoontje en trouw beloven aan die halve zool uit turkije.

INH.30CL | 19-03-13 | 23:24

Lekker dapper en principiëel gaan doen in Nederland. Right. Eens kijken of ze ook zulke helden waren geweest als ze in Noord-Korea hadden gewoond.

Bigi Bana Boy | 19-03-13 | 23:24

De PvdD hóéft helemaal niet de eed af te leggen voor Wim-Lex. Ze hebben die allang afgelegd voor Simba. Jeweetwel. De Leeuwenkoning.
#enzoverneukjejeeigengrapjes

SvennusMax | 19-03-13 | 23:23

@nightwish | 19-03-13 | 23:14

Dan hoeft Van Leeuwen nog niet weg. Dan hoef jij alleen maar te beseffen dat je het niet hoeft te lezen.

Jezus, dat je nog uitleg nodig hebt ook...

ZKH EénOog | 19-03-13 | 23:22

De dierenpartij is de enige met een realistische kijk op de huidige maatschappij en draagt bovendien ook oplossingen aan. Jammer van hun one issue imago. Ik ga volgende keer op hen of de piratenpartij stemmen

deministerpresident | 19-03-13 | 23:22

Het is tijd dat ook de rechtse republikeinen kleur bekennen en de eed van trouw aan de familie van amsberg weigeren.
.
Vroeger was het republikeinse gedachtengoed meer een links dingetje, maar sinds Andre van Es als inburgeraarster van de pampapoes is opgetreden en het kunnunkluk huis de multicultigedachte aanhangt is de gedachte van terugkeer naar de Republiek de Verenigde Nederlanden ook in voorheen rechtsconservatieve hoek bon ton.
.
Overigens weigert dierenpoes vanwege religieuze redenen - de zevendedagsadventisten accepteren alleen jezus als gods vertegenwoordiger op aarde en de allochtone socialisten hebben al aan een vreemde mogendheid hun loyaliteit verbonden.
.
Alleen al om deze redenen hoop ik dat ook de rechterflank van de VVD en de PVV het goede voorbeeld volgen en de duits-argentijnse oplichtersfamilie de deur wijzen.

gooi en smijtwerker | 19-03-13 | 23:21

Prins pils...*Aan de wijn gaat*

c.onjo | 19-03-13 | 23:21

Hum? Waarom zo tegen het koningshuis? Zie het probleem niet. Zie wel een probleem als er elke 4 jaar (of korter) wéér een andere pannenkoek het land regeert. Ik schaar de partij van de dieren onder weigerambtenaren die principieel geen handje willen schudden. Waar heb ik dat vaker gehoord en hoe waren de reacties daarop op deze site....

salsaparilla | 19-03-13 | 23:20

pius | 19-03-13 | 23:11 | + -3
Zo dronken als een tor, die bernhardes.

Gaan we niet veel meer van horen.
Ik sliep al, maar God ging voorbij - Beets. Denk dat je het wel mooi vindt. Sleep well, ouwe rukker.

"De moerbeitoppen ruisten;"
God ging voorbij;
Neen, niet voorbij, hij toefde;
Hij wist wat ik behoefde,
En sprak tot mij;

Sprak tot mij in de stille,
De stille nacht;
Gedachten die mij kwelden,
Vervolgden en ontstelden,
Verdreef hij zacht.

Hij liet zijn vrede dalen
Op ziel en zin;
'k Voelde in zijn vaderarmen
Mij koestren en beschermen,
En sluimerde in.

De morgen die mij wekte
Begroette ik blij.
Ik had zo zacht geslapen,
En Gij, mijn Schild en Wapen,
Waart nog nabij.

Hoewel een FSM-aanhanger, geweldige poëzie.

Itzamná | 19-03-13 | 23:20

Hebben de Oranjes eigenlijk ook geld op Cyprus gestald?

colonnecinco | 19-03-13 | 23:16

Trouw zweren doe je aan je vriendin/vrouw. Aan die dikke pad zou ik nooit trouw willen zweren. Dan kies ik wel een slanker kontje uit.

c.onjo | 19-03-13 | 23:16

Koningen en koninginen denken zichzelf machtig bij de gratie van ene god, zolang een kabinet en de kamers zich trouw moeten zweren is er dus in geen veld of wegen een scheiding tussen staat en religie te bekennen, integendeel! Dáárom, een einde aan het tenenkrommend onnozele tafereel dat zich bovengesteld noemt.

tattooboer | 19-03-13 | 23:14

Hulde, alleen jammer dat 80% van de NL-ers als een kip zonder kop achter die lui aan blijft hollen.

Zzzzooooffff | 19-03-13 | 23:14

ZKH EénOog | 19-03-13 | 23:04 | + -1 -
Ja dat klopt. Ik erger me namelijk dood aan splinter partijtjes die een statement willen maken, zoals Pvdd en gl. Het gaat mij niet om "het trouw beloven" maar om onbelangrijke partijtjes die dit soort zaken aangrijpen om in het nieuws te komen en een van Leeuwen die hierover een topic start.

nightwish | 19-03-13 | 23:14

Voor de standaard trollen... euhm... trouwe reaguurders; wat is het argument dat je trouw MOET zweren aan de nieuwe koning?

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 23:13

@bernhardes | 19-03-13 | 23:10

Fuck me.

pius | 19-03-13 | 23:11

Nou noem dat stel dierengekkies maar helden... *diepe zucht*.

Ommie de HaatMoker | 19-03-13 | 23:11

Dierenpoes buigt alleen voor Koning Leeuw.

The_Black_Knight | 19-03-13 | 23:11

Ik zie toch liever Thieme op Fuck-me-pumps dan dat Argentijnse pampapaard.

necrosis | 19-03-13 | 23:11

Eerst die twee allochtonen ik begrijp niet wat jullie doen in ons Nederland weg wezen en nog erger wat doe je in de kamer jullie moeten je schamen ga aub naar je land waar je verdaan komt dit zullen miljoenen NEDERLANDERS toe juichen. En dan die giet van de partij van de dieren wat doe je in de kamer wat ben jij een vreselijk mens ik en velen met mij kunnen je niet luchten of zien vreselijk mens

bernhardes | 19-03-13 | 23:10

Zolang die 'Koning' in een huis wenst te wonen dat betaalt is door de arbeid van het volk, hebben de vertegenwoordigers van dat volk ALLE recht om op ELK feestje te komen.

Wil die 'Koning' meer privacy?

Dan gaat ie zelf zijn huisje maar verdienen met eerlijke arbeid.
Nog keus zat: vacatures.trovit.nl/rioolbeheer-vacatu...

ZKH EénOog | 19-03-13 | 23:09

Hulde, eindelijk verzet tegen de Koningshuis. Jammer dat ze wel eerder de eed hebben afgelegd .... En fuck traditie, durf zelf te denken. Hoop dat er eindelijk politiek gezien gaat gebeuren!

DeLiberaleLulhannes | 19-03-13 | 23:07

Gelukkig ben ik geen volksvertegenwoordiger, maar zou ik het zijn, dan zou ik dit ook weigeren. Rutte moet overigens ophouden met zijn gezwam over traditie en geen juridische waarde. Helaas hebben zijn partijgenoten en zijn coalitiegenoten een pijnlijk gebrek aan ruggengraat.

Hoewel geen aanhanger van de Partij voor de Mieren, Go Thieme, Go!

El Rico Grande | 19-03-13 | 23:07

Dierenpoes? Nu plus heel veel.

Trouw zweren aan Prins Pils - hoe bezopen moet je zijn?

Itzamná | 19-03-13 | 23:07

Marianne is tegen het Koningshuis? Dan is ze plotseling voor dubbel zoveel dingen goed als ik voorheen dacht!

Godsammekraken | 19-03-13 | 23:06

Maar ze gaan er wel bij zitten, dat dan weer wel.
Stelletje treurneuzen.
Blijf dan weg, als er een punt gemaakt moet worden.

Jackanders | 19-03-13 | 23:06

Jammer (in dit geval dan) dat deze partij ongeveer net zoveel invloed op de wereld heeft als het koningshuis zelf.
Ik liever de PvdD eruit dan de Oranjes.

Chesh | 19-03-13 | 23:06

Trouw is een eigenschap die de mens niet bezit. We zijn ook maar een stel bonobo's.

Watapatja | 19-03-13 | 23:06

Marianne Thieme was vroeger zo’n hertje waar je redelijk tevreden naast lag met een nog halfharde snikkel. Dan keek je naar haar, zij zag jou niet, en je dacht, bijna hoorbaar: “Nee Niet Gaan Praten Nu!! NeeHee Niehiet DoeHoen!!”

Godsammekraken | 19-03-13 | 23:05

@nightwish | 19-03-13 | 23:03

Jij bent er zeker eentje van die 90%? #WereldOpZijnKop

ZKH EénOog | 19-03-13 | 23:04

Hulde voor dit statement! Dat zouden meer volksvertegenwoordigers moeten doen.
Weg met het ongekozen fop-koningshuis!

Pastor Sippenhaft | 19-03-13 | 23:03

Je belooft trouw aan je partner en zelfs dat is een farce gezien de overspelcijfers.

Watapatja | 19-03-13 | 23:03

Van Leeuwen pleur is op en met jouw die achterlijke dierenpartij.

nightwish | 19-03-13 | 23:03

Gewoon met je corebusiness bezig blijven Thieme. Dieren dus. Waar het grote mensen zaken betreft - daar hebben we jou helemaal niet bij nodig.

Of je moet me willen pijpen natuurlijk.

pius | 19-03-13 | 23:02

Hulde voor deze helden!

Als zo'n eed alleen maar voor de 'traditie' is en geen juridische waarde heeft (dat zegt Mark Rutte zelf), waarom dan een eed afleggen in de eerste plaats?

En voor alle Oranjegekkies: het was vroeger ook traditie om stadhouders naar Engeland te verjagen.

kapotte_stofzuiger | 19-03-13 | 23:02

Ware republikeinen, hulde.

Watapatja | 19-03-13 | 23:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken