Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laat Didi Didi zijn

bassiepica.jpegDie kop is een referentie naar de favoriete tv-serie van PvdA-leider Diederik Samsom: The West Wing. In S01E19 - ‘Let Bartlet be Bartlet’ - duikelen de populariteitscijfers van de fictieve president Josiah Bartlet (Martin Sheen) omlaag. In één week verliest hij five points en staat op een approval rating van 42 procent. Zijn staf is ontevreden. Verkiezingsbeloften raken ondergesneeuwd door regeerverantwoordelijkheid vinden ze. De boodschap van de campagne is ten onder gegaan in een tsunami dan wel lawine van koude realiteit. Zijn medewerkers zijn gedesillusioneerd en bang dat de zo mooi geformuleerde hoogdravende doelen niet waargemaakt zullen worden. Aan het einde van de aflevering ziet president Bartlet in dat hij inderdaad zijn ‘punt op de horizon’ uit het oog is verloren en besluit hij weer voluit te gaan voor zijn eigen agenda. Zijn staf gaat off the leash en het doel is duidelijk: raise the level of public debate. Hij gaat zijn progressieve agenda die hem het presidentsschap opleverde uitvoeren (Daarna laat hij overigens een buitenlands staatshoofd buitengerechtelijk vermoorden, zover is Barack ‘Drone’ Obama met z’n privé-concentratiekamp Guantanamo niet eens gegaan. Maar dit terzijde). Enfin, kijk nu eens wat afgelopen week in Den Haag gebeurde. Tijdens een demonstratie voor vluchtelingen in Den Haag loopt Samsom vast in een groep demonstranten. Hoe zit dat met het strafbaar stellen van illegaliteit, willen ze weten. Samsom blijft keurig, cool and collected zoals we hem hebben leren kennen tijdens de campagne, formatie en – ja, inderdaad – de periode daarna. Dan krijgt hij het verwijt middels het Kinderpardon de stringentere maatregelen van het vluchtelingenbeleid te hebben afgekocht. BAM! Check de pure woede, het vuur in de ogen vanaf 04.19. Het pantser blijkt niet sterk genoeg, de nekharen gaan overeind en de stem gaat omhoog: attack mode, gecombineerd met onmacht. Volgens mij zag ik zelfs een traan. Zo moet hij zijn geweest toen hij Greenpeace-activist was. Fel, vol er in, voor principes. Didi is overduidelijk boos. Zo boos dat hij uiteindelijk wegloopt. Weglopen. Wouter Bos deed dat in 2010. In februari dat jaar liet hij het kabinet vallen. Voor ‘een paar zeteltjes in de gemeenteraad’ zei oud-premier Piet de Jong tijdens het CDA-partijcongres destijds. Zelden had hij ‘zoiets gemeens, zoiets achterbaks’ meegemaakt. (episch filmpje). ‘Zoiets gemeens, zo achterbaks’, zal Samsom natuurlijk niet doen. Nee, natuurlijk niet. Samsom zal niet in die val trappen: een kabinet laten vallen vanwege de gemeenteraadsverkiezingen die in aantocht zijn? Uitgesloten. De PvdA is duidelijk, illegaliteit is strafbaar, de sociaal-democraten willen doorgaan met etnische registratie. Precies zoals het vorige kabinet wilde, precies zo Samsom het nu wil. Het staat in het Regeerakkoord tenslotte. Dit kabinet zit de rit uit, want Didi is Didi. Punt! Toch?

Reaguursels

Inloggen

Didi is Didi. Punt!

Toch?

Huh... wat?! Bibibibi Dibi zijn?? Ik snap het zo nie meer. Waarom lijken al die namen de hele tijd zo op elkaar? Net als met de Aldi en de Lidl.

Nou ja... gelukkig is Natasja Froger gewoon pretty different.
www.heppie.nl/nieuws/wp-content/upload...

En laat Ieniemienie nou gewoon een of andere handpop zijn. Had ik nie verwacht.

Yowww | 18-03-13 | 00:05

Volgende verkiezingen bye bye PvdA en VVD.

Gambit29 | 17-03-13 | 21:14

Laat Samsom dit kabinet maar opblazen, zijn we er vanaf. Ho wacht, wat komt er dan voor terug...

Reykjavik | 17-03-13 | 21:09

@Boze massa | 17-03-13 | 15:49 |

In zo'n loods langs de snelweg werken. Bij IKEA of bij 'n autodealer.

Zeker, het bedrijfsleven stoomt je ontzettend klaar voor een politieke loopbaan.

Adalgar | 17-03-13 | 17:07

Ik hoop dat Samsom een betere activist was, dan nu politicus. Hij bakt er helemaal niks van. Is het dan toch het ontbreken van werkervaring in het bedrijfsleven????

Boze massa | 17-03-13 | 15:49

Wouter Bos had groot gelijk, misschien zelfs geen keus. Zijn coalitiepartner CDA, met de immer keurige mijnheer Balkenende aan het roer, had hem consequent afgeschilderd als onbetrouwbare leugenaar. Iedere aanscherping of nuancering van standpunt werd door de CDA-spindoctors vertaald naar "u draait en u bent niet eerlijk". Bos had bijzonder expliciet in de Tweede Kamer beloofd dat dit echt zeker weten heus waar de laatste verlenging van de missie in Uruzgan was. Er nog een jaartje aan vast plakken, zoals het CDA coûte que coûte wilde, was om die twee redenen uitgesloten. Bos hield woord, en het draaiende, liegende CDA legde dat uit als onverantwoord zeteltjes graaien in de lokale verkiezingen. Tuurlijk, CDA, bedankt voor uw oprechtheid.

Ooit_huisregelneef | 17-03-13 | 15:08

Na de zware kost vanochtend in de kerk over 't Higgs-deeltje en de analytische godsargumenten van Emanuel Rutten, lekker een Paternotte-stukje dat geruststellend valt samen te vatten als 'het kan vriezen en het kan dooien'.

Adalgar | 17-03-13 | 14:47

@Schoorsteenveger | 17-03-13 | 14:24
Touché! :)

La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:37

@Supermatthijs | 17-03-13 | 14:04
Ik vind Graus ook een aanfluiting. Niet om zijn losse handjes, want dat is niet bewezen, maar jij vindt het kennelijk fijn om daar steeds mee te komen, hetgeen alleen bewijst dat je geen andere argumenten hebt.

Ook je laatste zin, getuigt daarvan.
*Proest*


La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:35

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:14 |
Die gaat je overal gelijk in geven, vrees ik?

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 14:26

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:11 |
Ach, nu plotseling zeg je weer dat elke partij dingen roept om electoraal gewin, die, als de buit eenmaal binnen is, niet nagekomen worden?
Samsom heeft met een hele grote mond gezegd "het eerlijke verhaal" te gaan vertellen, en dat deed hij met een grote valse grijns op zijn smoel. Omdat hij dacht, zoals zo vele politici die al te snel omhoogvallen, dat hij, eenmaal in het centrum van de macht, overal mee weg zou kunnen komen. Het filmje laat pijnlijk duidelijk zien dat-ie begint te beseffen dat het niet zo werkt, dat hij zoals iedereen afgerekend wordt op zijn daden, en dat een valse grijns op je smoel echt niet genoeg is om alle leugen en bedrog mee te maskeren. Dat een activist ongenuanceerd door kan blijven schreeuwen en altijd gelijk heeft, maar dat dit voor een gekozen politicus niet geldt.

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 14:24

Zo, de rechtse meute weer genoeg dwars gezeten. Ik ga even op ziekenbezoek bij een vriend die zijn voet heeft gebroken.

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:14

Ik vind Diederik Samsom met die enorme grote mond een karikatuur van een breedbekkikker. Maar ook als ik hem zie zeg ik, oh daar heb je die linkse paardenpijper weer. Met die mond van hem kan hij makkelijk zeven negers in één keer afwerken in de darkroom. En als ik het over Diederik paardenpijper heb weet vrijwel iedereen meteen over wie ik het heb.

De Rechtsgeleerde | 17-03-13 | 14:13

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:58 | + 1 -

Alle partijen die in de oppositie zitten praten anders dan wanneer ze regeringsverantwoordelijkheid dragen. Kiezers snappen dat heel goed, ik wel in ieder geval. Het gaat erom of een partij het beste met je voor heeft of niet. En dat je zonder absolute meerderheid niet al je plannen kan doorvoeren is nu eenmaal niet anders. En dat is maar goed ook.

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:11

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:57 | + 1 -

Ik zie het allemaal niet zo somber. Dat hele EU verhaal kun je je tegen blijven verzetten maar volgens mij is het slimmer om er nu eens vol voor te gaan. Natuurlijk moeten nu dingen anders en beter maar het grote plaatje daar worden wij op termijn beter van.

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:08

La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:57 | + 0 -

Ik heb nog nooit niet kunnen winnen. Ik wijs de PVV- gelovigen zoals jij graag op hun hypocrisie en inderdaad op de grote denker met de losse handjes Dion Graus. Maar daarmee zeg ik dus niet dat anderen niet hypocriet zijn. Alleen zeker niet in die onovertroffen mate als de PVV.

Supermatthijs | 17-03-13 | 14:04

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:57
Mooie samenvatting van het onbehagen van veel inwoners van Nederland (en Europa)! Maar nu wordt serieus verwacht dat de instituten die 30 jaar lang hebben liggen slapen of zelfs actief hebben meegewerkt (wetgeving) aan het creëren van wantoestanden, gaan bijdragen aan een oplossing voor diezelfde wantoestanden!

Aktivist | 17-03-13 | 14:04

@Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:45
Hahaha. Hij weet het leuk te brengen.
Hoe blind kun je zijn.
Idd hilarisch.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:00

Aktivist | 17-03-13 | 13:54 | + 0 -

Ik ben niet kritiekloos tegenover links. Hier net nog aan gegeven dat het generaal pardon voor mij niet hoeft. Maar ik leg er hier niet de nadruk op, dat klopt, dat doen anderen wel voor mij. En ik ben zeker niet objectief.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:59

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:57
het.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:58

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:47 |
... en hier nog wat onder het tapijt geveegd kruimelwerk.
www.nieuws.nl/719566
Ik vind het wel voldoende zo.

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:58

@Supermatthijs | 17-03-13 | 13:33

Als jij een discussie niet kunt winnen, begin je altijd over Greet of voor de duizendste keer over Graus te mekkeren.

Ook voer je Greet immer ten tonele om de aandacht af te leiden van die PvdA palingen in een emmer snot.

Dat mag.
Vinnik zelfs vermakelijk.

Maar kom niet met het argument dat je het flauw van mij vind, dat ik jou dat inwrijf. Want dan ben je aan he verkeerde adres.

Desalniettemin een fijne zondag nog, knul!

La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:57

@Supermatthijs | 17-03-13 | 13:19 |

Ik ben dan ook vrij eenduidig in mijn veroordeling van de Nederlandse politiek. Natuurlijk is de staat van Nederland best redelijk t.o.v. Soedan of een van de andere "vagevuur" of "hel" staten die deze Aarde rijk is. Vergeleken met de staat van Nederland in de 90's, 80's, 70's tekent zich een andere beeld af. De burger is minder vrij, heeft minder rechten, en kan over minder van zijn eigen inkomen beschikken terwijl de overheid minder presteert, meer kost, en nu zelfs openlijk tegen de burger opereert. De samenleving is door multikul en wanbeleid onveiliger, onsamenhangender, en minder open geworden. Maar niets komt in de buurt van het onwenselijke Europese Unie project, de totale uitverkoop van het Nederlandse belang. werkelijk elk facet van ons land is minder geworden...
.
Riek, pek, veren, en fakkels zijn mijn inziens nog een milde reactie op het dertig jaar verraad van de Nederlandse politiek..

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:57

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:42
Van mij mag je kritiek op Wilders hebben, hoor. Net zoals ik kritiek heb op zowat het hele politieke circus in Den Haag. Inclusief Geert en inclusief Didi! Ik merk bij jou wél een zekere kritiekloosheid t.o.v. het linkse politieke spectrum. Niet erg hoor, iedereen heeft z'n voorkeuren, maar dan ben je dus wél niet objectief!

Aktivist | 17-03-13 | 13:54

PvdA is dood. Ondergegaan aan zijn wereld vreemde ideeen, geen vat meer op de realiteit, ongeloofwaardige sprookjes. Hier is keer op keer Nederland slachtoffer van geworden.

Boze massa | 17-03-13 | 13:52

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:45 | + 0 -

Jij bent niet echt van de argumenten ? En lees het nou nog eens, klopt gewoon hoor.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:47

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:42 |
"En terug on topic, dat doet Samsom niet." Hilarisch!

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:45

Aktivist | 17-03-13 | 13:37 | + 0 -

Ik ben ook tegen het demoniseren van Wilders en zijn clubje. Maar je mag op een normale manier wel kritiek hebben en er zeker op wijzen als hij hypocriet is. Wat mij vooral tegen staat is dat hij dingen roept waarvan hijzelf ook weet dat het allemaal niet kan. Alleen voor goedkoop electoraal gewin. En terug on topic, dat doet Samsom niet. Ik denk dat de reden is voor zijn goede verkiezings- resultaat. En kiezers snappen heus wel dat er nu in een coalitie het een kwestie van nemen en geven is. Daar was hij voor de verkiezingen ook duidelijk over.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:42

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:19
Het geroep om Geert staat mij ook niet aan, en wel om dezelfde reden als wat jij aangeeft: De man is al 20 jaar kamerlid en heeft in de eerste 10 jaar vóór bijna alles gestemd waar hij in het tweede decennium van zijn politieke carrière mordicus tegen was. Maar ik weiger het om de man en z'n partij te demoniseren! Eerder verwijt ik het de grote volkspartijen dat ze zo veel hebben laten liggen en daardoor de weg voor allerlei populisten (daar reken ik trouwens ook de SP en 50Plus toe) hebben geëffend!

Aktivist | 17-03-13 | 13:37

La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:28 | + 0 -

Ik ga helemaal niet weg muts. En ik reageerde in eerste instantie op:

jemagookniksmeer | 17-03-13 | 11:31 | + 19 -

Beetje flauw om dan met dit verwijt te komen.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:33

@Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:24
Zo is dat.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:29

@Supermatthijs | 17-03-13 | 13:19
"Maar dat geroep om Geert staat me gewoon tegen."

Whahaha. Dat zegt iemand die ALTIJD iets over Greet roeptoetert, ook al gaat het topic helegaar niet over Greet of de PVV.

Scheer je weg man.


La Vie En Rose | 17-03-13 | 13:28

Didi weet heel goed dat Haagse Didi één grote illusie is en dat het volk verslaafd is aan konijnen die uit een hoed komen.

Strohond | 17-03-13 | 13:25

CoffeePatch | 17-03-13 | 13:17 | + 0 -

Sorry, was ik aan het werk waarschijnlijk.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:25

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:19 |
Het geroep om Geert is een rauw schreeuw om verandering. Dat die niet van Geert komt doet niet terzake. Dat die schreeuw volledig ontkend wordt door deze als het gehuil van racistische en fascistische wolven te klarakteriseren, dat doet wél terzake. Het volk mag dom zijn, maar het volk voelt wel wanneer het genaaid wordt.

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 13:24

me,myself and IK | 17-03-13 | 13:14 | + 0 -

Op het punt van de asielaanvraag ben ik het met je eens. Zo hadden ze het moeten doen. Een nieuw generaal pardon hoeft voor mij ook niet.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:22

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:13 | + 0 -

Dat is al een stuk redelijk dan wat ik hierboven lees, zoals wel vaker bij Parel. De hele politiek is aansprakelijk voor de staat van het land. En die is zo slecht niet in mijn beleving. Maar dat geroep om Geert staat me gewoon tegen (niet van jouw). Geert loopt ook al 20 jaar op het binnenhof rond.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:19

@Fatwabuster | 17-03-13 | 11:44
Wat wil je op Nationale PvdA Omroep.

Ing. eslapen | 17-03-13 | 13:18

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:15 |
In geen van die topics waar ik naar heb gelinkt is een reactie van jou te vinden.

CoffeePatch | 17-03-13 | 13:17

CoffeePatch | 17-03-13 | 13:10 | + 1 -

Klopt en die lees ik ook wel hoor. Reageer er trouwens ook op. Dus eigenlijk praat je poep maar op een leuke manier dan.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:15

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:55 |
Dat beweer ik ook niet, ik beweer dat alle partijen belangenbehartigers zijn voor allerlei zaken, behalve de - Oorspronkelijke Bewoners van dit Land -.
Nu is er te weinig democratie, teveel regels en teveel allochtonen waar teveel energie in moet worden gestoken om ze volwaardig te laten meedraaien in de maatschappij, omdat ze een andere culturele achtergrond hebben waardoor ze vaak met een achterstand te maken hebben. Dit komt omdat ze teveel in hun cultuur blijven hangen (die vaak alleen bestaat in hun verbeelding, notabene).
Alle partijen zijn hier schuldig aan.
-
Wat Samson hier had moeten zeggen dat er een strikte scheiding moet zijn tussen rechterlijke macht en politiek. Als de rechter een asielaanvraag afkeurt, dan is het afgelopen. Zo is het namelijk ook voor - de Oorspronkelijke Bewoners van dit Land -
geen enkele politicus in den Haag zal het voor je opnemen als je een rechtszaak verliest, behalve als je geen - Oorspronkelijke Bewoner van dit Land - bent.
-
De EU kost miljarden, de Oorspronkelijke Bewoner van dit Land betaalt de rekening.
De banken falen, de Oorspronkelijke Bewoner van dit Land betaalt de rekening.
Integratie kost miljarden, de Oorspronkelijke Bewoner van dit Land betaalt de rekening.
-
Er is een moment gekomen dat die rekening te groot is geworden.
Er is een moment gekomen dat er een einde is aan solidariteit, wan het systeem dat de Oorspronkelijke Bewoner van dit Land alles wel betaalt, werkt niet meer.

me,myself and IK | 17-03-13 | 13:14

zeg maar jansen | 17-03-13 | 13:09 | + 0 -

Zo is dat, de komische noot is altijd belangrijk.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:13

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:58 |

De politiek wordt verrot verklaard naar aanleiding van daden of juist het uitblijven van daden. Dat overkomt ze niet, dat veroorzaken zij zelf.
.
Marokkanen hebben "het" niet gedaan, maar veroorzaken hele specifieke problemen en voeren veel probleemlijstjes aan. Dat overkomt ze niet, dat veroorzaken zij zelf.
.
De steuntrekkers hebben "het" niet gedaan, maar zijn onder te verdelen in terechte ontvangers en misbruikers. Misbruikers veroorzaken de negativiteit rond steun, en de vergoeilijkers van de misbruikers versterken deze negativiteit.
.
Degenen die dit totaal pakket aan problemen vertegenwoordigen zijn politici en bestuurders. PvdA staat hier veelvuldig in het zonnetje. Nu zie ik VVD, CDA, en PvdA als een en dezelfde publieke poel van verderfenis dus de eenzijdige focus op de PvdA is inderdaad niet helemaal correct.
.
Het zijn deze drie politieke partijen die in alle lagen van bestuur en politiek de dominante posities innemen en dus zeker een groot deel van de verantwoordelijkheid voor de neergang van dit land moeten dragen.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:13

@Supermatthijs | 17-03-13 | 13:04
Dan weet je dus ook dat als PVV, SGP of wie dan ook de absolute meerderheid krijgt in de TK, tegengewerkt gaat worden door ambtenaren die zich niet schikken naar de uitslag van de verkiezingen doen wat ze altijd doen:
Het verdedigen van hun bestaansrecht, net zoals de ambtenaren van de EU doen.
Tenslotte zijn ze onmisbaar en moeten er 'elders' maar mensen ontslagen worden.
Zoiets?

necrosis | 17-03-13 | 13:11

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:07 Ik dacht al. Waar blijft ie toch?

Je stelt me niet teleur, alweer haal je Geert erbij.

zeg maar jansen | 17-03-13 | 13:09

Wees_eens_creatief | 17-03-13 | 13:05 Vertellen ze wel een eerlijk verhaal dan?

zeg maar jansen | 17-03-13 | 13:08

Maar voorlopig gewoon de 2e partij van het land en stukken groter dan het clubje van Geertje. In een crisis moet je één van de slimste aan de knoppen zetten (Samsom) en de dommerd (Wilders) langs de lijn laten schreeuwen. Het gaat goed zo. We komen sterker en socialer uit de crisis.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:07

Ik lig al pakweg een uur in een lachtstuip.... Wilders aanhangers die Diederik en Mark verwijten "geen eerlijk verhaal te vertellen". Seriously? Hahahaha *tranen*

Wees_eens_creatief | 17-03-13 | 13:05

@Rammstein | 17-03-13 | 12:53
Ik snap jou ook niet altijd, maar ik vind je wel lievvv...

necrosis | 17-03-13 | 13:05

necrosis | 17-03-13 | 13:02 | + 0 -

Dat zeg ik nergens, integendeel.

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:04

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:02 Easy, kereltje Peggold en D'66.

En het CDA, want die zijn hard aan het islamiseren. Het stemvee lokken.

Let maar op, volgend jaar ben jij een CDA-ert.

zeg maar jansen | 17-03-13 | 13:04

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:58
Dus nu heeft GeenStijl het gedaan?
Ik wist niet dat GeenStijl ooit deelgenomen heeft aan welke regering dan ook.

necrosis | 17-03-13 | 13:02

necrosis | 17-03-13 | 12:44 | + 0
Geld hebben ze weggehaald bij het Nederlands Philharmonisch Orkest :)

Dikke vette extragratis tip voor Dikkertje DiDi:
Schijnen nog bijzonder kwetsbare met uitsterven bedreigde Groen-geel-gestreepte Allepaanse Dwergmarmotparkietjes rond te vliegen in Syrië,
allez-hop terug naar je groene roots s.v.p.!

ScumOfTheSea | 17-03-13 | 13:02

zeg maar jansen | 17-03-13 | 12:59 | + 0 -

Het gaat niet gebeuren hoor maar wat zou het toch jammer zijn voor jullie als de Pvda er niet meer is. Wie moet je dan de schuld van alles geven ?

Supermatthijs | 17-03-13 | 13:02

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:53 |

Ik, en (tien)duizenden Nederlanders maken Nederland een van de rijkste landen ter wereld. Wij hoeven niet weg. Zij die onze rijkdom verkwanselen moeten weg. Het aloude paradigma "wie betaalt, bepaalt" moet worden hersteld.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:00

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:58 De huidige maatschappij in een notendop.

zeg maar jansen | 17-03-13 | 12:59

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:55
Ongeacht wie er regeert, in veel ministeries zijn het nog altijd de PvdA'ers die qua bezetting de boventoon voeren, of wil je dat ontkennen?

necrosis | 17-03-13 | 12:58

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:55

Weer je nog wat Wouter Boslim deed een dag na de verkiezingen?

*16k Jack, 16k*

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:58

necrosis | 17-03-13 | 12:53 | + 0 -

Omdat ze hier maar allemaal een beetje met elkaar mee lullen. GeenStijl in het kort:
De politiek is verrot, vooral de Pvda
De Marokkanen hebben het altijd gedaan, geholpen door de Pvda
De steuntrekkers hebben het gedaan, oftwel de Pvda

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:58

Eindelijk een PvdA-er die zijn rug recht houd.
Samson en Rutte, het blijft een verstand huwelijk...

da wizard | 17-03-13 | 12:57

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:53

Ik ga niet weg uit 0031 omdat mijn ouwe moer nog leeft, dat is de enige reden dat ik hier nog ben.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:56

me,myself and IK | 17-03-13 | 12:52 | + 0 -

Een beetje teveel eer voor de Pvda hoor. Die zaten namelijk vaker niet dan wel in de regering. Maar het klinkt wel lekker hé ? De Pvda bracht dit land naar de rand van de afgrond. Knap, terwijl VVD en CDA de zaken uitmaakten.

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:55

Parsons | 17-03-13 | 11:16 | + 5 -
En iedere keer trappen mensen er weer in.
En dát snap ik niet.

Rammstein | 17-03-13 | 12:53

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:47
En waarom denk je dat sommige mensen het niet met je eens zijn?
Omdat ze rechtsguur zijn?
Of wellicht omdat je zo vaak onzin kletst.
Wellicht zijn mensen het zat om te werken en tegelijkertijd zien dat ze afgeroomd worden om de niet productieve deel van de maatschappij te onderhouden zonder voorwaarden.
Al gaan ze maar papier prikken voor hun uitkering, maar tegen de tijd dat die gasten uit bed komen is het al bijna weer donker.....

necrosis | 17-03-13 | 12:53

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:48 | + 0 -

Dom lullen ? Tegen beter weten in hier roepen dat we ons als land niet meer aan allerlei afspraken hoeven te houden dat is pas dom lullen. Dan sla je een modderfiguur en dat is blijkbaar wat velen hier willen. En maar zeuren en zeiken over het land en de politiek. Maar weg gaan doen jullie niet. Je gaat niet zomaar weg uit één van de rijkste landen ter wereld.

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:53

De enige constante die er te bespeuren valt in het beleid van alle coalities van de afgelopen 40 jaar is dat de gewone van Nederlandse afkomst zijnde burger op de laatste plaats komt en geacht wordt zijn mond te houden. Het meest illustratief daarvoor is de D66, die partij is notabene door van Mierlo en zijn clubje opgericht om die burger meer inspraak te geven en te betrekken bij het democratisch proces. Diezelfde partij is nu de grootste voorstander van de ondemocratische EU en daarmee tegen een referendum.
Maar de PvdA lijkt nu toch een heel klein beetje te gaan beseffen dat 40 jaar de burger op de laatste plaats zetten, dit land naar de rand van de afgrond heeft geduwd. Helaas is het allemaal te laat en te weinig.

me,myself and IK | 17-03-13 | 12:52

@Supermatthijs | 17-03-13 | 12:47

Je bent er trots op dat je zo dom kan lullen?

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:48

@necrosis | 17-03-13 | 12:44

Dat versta ik ook onder bezuinigen, helaas denken ze daar in Den Haag heel anders over en helpen ze nu massaal de MKB naar de kloten. De meesten hebben het water al aan de lippen staan, de lastenverzwaringen zullen de druppel blijken te zijn.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:48

@Veel Vaak | 17-03-13 | 12:42
Je moet gewoon de tekst in de zoekbalk copypasten.....
*in Nederlands bekend als sleuren & pleuren*

necrosis | 17-03-13 | 12:47

necrosis | 17-03-13 | 12:39 | + 0 -

Ik zit ook niet in dat tooltje maar heb wel even gekeken net. Ik zie het als een groot compliment als de grote rechtsgure meute hier het niet met mij eens is.

Supermatthijs | 17-03-13 | 12:47

kleuterleider | 17-03-13 | 12:31 |
"Laat Didi Didi zijn, is dus eigenlijk een oproep tot meer ruzie en spanningen binnen de regering."
Precies. Je draait de zaak om, maar inderdaad, dat is het geval. Didi kan zichzelf niet zijn, kan het eerlijke verhaal niet vertellen als hij deze coalitie in stand wil houden. Hij moet liegen en bedriegen, zich in bochten wringen, verraad plegen, knollen voor citroenen verkopen.

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 12:45

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:38
Onder bezuinigingen versta ik: inkrimpen van het aantal ambtenaren, minder afdracht aan de EU, minder geld naar Afrikaanse dictators.
En wat te denken van het veranderen van naam van de PO?
Waarschijnlijk zat een familielid van Hagoort dringend te wachten op een opdracht.
Je kan de belasting, accijnzen en BTW verhogen, je praat over geld wat de burger niet meer in de economie kan pompen, en dan gaan er slachtoffers vallen, met name bij MKB......

necrosis | 17-03-13 | 12:44

@necrosis | 17-03-13 | 12:39
Heb al gegoogled maar kan jij me uitleggen hoe een jpg te posten is het kwestie van link dumpen of komt er meer bij kijken?

Veel Vaak | 17-03-13 | 12:42

Inderdaad, Bas, het voorhang scheurt en de ware aard van Didi toont zich. Maar dat is goed. "Het eerlijke verhaal vertellen", dat is óók tonen hoe je eigenlijk in elkaar zit, dat is óók laten zien dat je meestal een masker draagt als je pretendeert de eerlijkheid zelve te zijn. Veelzeggend fragmentje. Eerst dat beheerste toontje met dat gemaakte, bijna cynisch triomfantelijke lachje dat we zo goed kennen van 'm, sinds hij in een strak pak met stropdas in het centrum van de macht rondbanjert, maar dan plotseling valt het masker, en zie je dat hij de ander die hij tot nu toe met zoveel geduld en zelfbeheersing wist te antwoorden plotseling gaat bejegenen een tegenstander, een vijand, enkel omdat die de vinger op de zere plek heeft gelegd en heeft blootgelegd hoe een verhaal dat vals en leugenachtig is als eerlijk wordt verkocht. "Jij moet accepteren dat wij het goede met de mensheid voorhebben, jij moet het met ons eens zijn, en als je het niet met ons eens bent, dan ben je een slecht mens en dus een vijand." Dat is wat Samsom hier zegt, dat is wat hij laat zien, de rigiditeit van iemand die zichzelf heeft aangepraat dat hij deugt, wat hij ook doet, welk verraad hij ook pleegt, en dat hij daarop niet aangesproken mag worden, dat hij morele immuniteit geniet, een hogere waarheid dient. De emotie is echt. Op het ene moment ben je een vriend, een medestander, een goed mens, en dan, binnen de seconde, word je met dedain afgeserveerd als een minderwaardige.
Ja Didi, het eerlijke verhaal wordt hier en daar een lelijk verhaal met niet enkel grote helden, zoals je je had voorgesteld.

Schoorsteenveger | 17-03-13 | 12:41

@Veel Vaak | 17-03-13 | 12:32
Ik reaguur niet vanuit het tooltje, dus zie ik dat niet.
Ik zag echter wel dat Superdinges een serieuze kandidaat is voor de titel 'lord of the losers'.
pius mag wel oppassen......

necrosis | 17-03-13 | 12:39

kleuterleider | 17-03-13 | 12:31 |
Je kunt nu wel naar Pechtold wijzen, maar die doet nu niets anders dan wat Cohen in 2011 aankondigde om te doen als de coalitie geen meerderheid in de senaat zou krijgen.
www.telegraaf.nl/binnenland/20259017/_...

CoffeePatch | 17-03-13 | 12:39

@necrosis | 17-03-13 | 12:27

Even een klein lesje pollutiek, je belooft voor de verkiezingen zoveel mogelijk. Na de verkiezing vergeet je onmiddellijk al je beloftes.

Verder is he van het grootste belang dat je omfloerst kunt praten. je kiezers verder uitknijpen noem je dus geen ordinaire lastenverzwaring maar dat noem je bezuinigen.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:38

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:24
Wat mij betreft krijgen die 'klittenknippers' helemaal niets meer.
Ik ben het zat om te betalen voor een stelletje lowlifes die werkelijk niets positiefs bijdragen aan de Nederlandse samenleving.
Daar kan 'Brussel' het mee oneens zijn, maar zolang het uit mijn zak moet komen, moeten de Brusselse aristocraten hun muil houden.
Zolang Nederland nog steeds netto betaalt aan die waanzin, is gepaste bescheidenheid voor lieden als Rompi en die vetzak Verhoftstadt een 'must'....

necrosis | 17-03-13 | 12:35

@zeg maar jansen | 17-03-13 | 12:31
Gebackt met kei harde Chinese munten

Veel Vaak | 17-03-13 | 12:34

@denoorman | 17-03-13 | 12:29

Het eerlijke verhaal vertellen door iemand die niet eerlijk is.... vraag het maar eens aan de medewerkers van de Sociale Werkplaatsen, met schuim op de bek beloofde Didi dat de Wet er niet door zou komen als hij aan de macht zou komen.... de rest is geschiedenis!

Fatwabuster | 17-03-13 | 12:33

@necrosis | 17-03-13 | 11:35
Geen stijl tooltje kuddo meter ziet eruit als telefoon signaal in display telefoon.
5 streepjes vol bereik je weet wel. hij heeft nu 4 streepjes in het rood. Jij twee in het groen ;-)

Veel Vaak | 17-03-13 | 12:32

@necrosis | 17-03-13 | 12:20 |
Ik las in de gauwigheid: 'Wat denk je van een Marokkaan die zijn imperiaal na een jaar niet meer ziet zitten.'
Mwahhh, dan jat ie gewoon weer eentje, dacht ik.

Van Dikhout | 17-03-13 | 12:31

necrosis | 17-03-13 | 12:27 Die duizend euro gaan we nog krijgen. Of een equivalent er van.

Als de euro instort krijgen we noodgeld.

zeg maar jansen | 17-03-13 | 12:31

Bas, voor het geval je dit leest: de vergelijking met POTUS gaat niet op. POTUS IS de regering. Hij selecteert ministers en hij ontslaat ze, en daarbij heft hij alle vrijheid. Hij wordt afgerekend op basis van wat hij voor elkaar krijgt, en zolang Congress meewerkt dan heeft hij alle mogelijkheden. Als Congress niet meewerkt dan is dat ook duidelijk en kan POTUS de oppositie de schuld geven.

Didi is geen alleenheerser. Hij zit zelfs formeel niet eens in de regering. Hij heeft een coalitie gesmeed die in de Eerste Kamer geen meerderheid heeft (dat kun je hem en Mark kwalijk nemen). Die eerste kamer stemt in de praktijk vrijwel altijd mee met de eigen partij in de Tweede Kamer waardoor deze regering zwaar gehandicapt is.

Zowel Didi als Mark moeten alle zeilen bijzetten om het regeerakkoord ook maar deels uitgevoerd te krijgen. Daarbij is zeker geen ruimte voor spanningen tussen de PvdA en de VVD.

Laat Didi Didi zijn, is dus eigenlijk een oproep tot meer ruzie en spanningen binnen de regering. Dat is leuk voor de pers, en dus voor jou Bas, maar slecht voor het land.

Juist op dit moment, waar het land een heldere koers nodig heeft en pijnlijke ingrepen gemaakt dienen te worden, juist in dit land nu dienen politici die GEEN verantwoordelijkheid willen nemen te worden aangepakt door de pers. Bijvoorbeeld wanneer Eerste Kamerleden hun rol om op een technische wijze naar de kwaliteit van een wetsvoorstel te kijken niet vervullen maar partijpolitiek bedrijven, of wanneer Alexander misbruik maakt van coalities in de Eerste Kamer om partijpolitiek te bedrijven ten koste van dit land en ministersposten te claimen voor zijn vriendjes.

Bas, als je dit land een dienst wil bewijzen dan zeik je de Eerste Kamer en haar leden af. Natuurlijk krijg je niet voor elkaar dat de Eerste Kamer wordt opgeheven, maar je hebt wel gelijk als je daarom vraagt. En ook al bereik je misschien geen concrete effecten, je beschadigt de reputatie van kamerleden, partijen en de politiek. Voorwaar een mooi resultaat als de politiek laat zien dat zij bereid is om het landsbelang op te offeren aan partijpolitiek gewin.

kleuterleider | 17-03-13 | 12:31

@ necrosis 12:20

Vrouwen zijn in hun koeltoer nu eenmaal minder waard dan een zak vodden.

eerstneukendanpraten | 17-03-13 | 12:30

didi vertelt graag het eerlijke verhaal, en dat is inmiddels duidelijk, het gaat deze regering alleen om het huishoudboekje op orde te hebben, maatregelen die nederland verder helpen op het gebied van wonen, werken enz hebben ze niet, een grote impasse, een grote stilstand

denoorman | 17-03-13 | 12:29

necrosis | 17-03-13 | 12:22
Laat @Peter_K @Peter_K zijn.

mijntweecent | 17-03-13 | 12:27

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:24
Ik dacht nog even €1000 van Rutte te krijgen (zijn belofte), in plaats daarvan verhoogt hij mijn lasten en moet ik ineens denken aan het zuur van BakEllende.
*huilen doet*

necrosis | 17-03-13 | 12:27

@necrosis | 17-03-13 | 12:10

Ah, ik dacht dat ze naast Qat ook een Quad kregen, valt me toch tegen van Didi.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:24

@Peter_K | 17-03-13 | 12:19
Misschien moet je eerst leren hoe een linkje te plempen....

necrosis | 17-03-13 | 12:22

@eerstneukendanpraten | 17-03-13 | 12:14
Ik ken de schrijnende verhalen.
Wat denk je van een Marokkaan die zijn importbruid na een jaar niet meer ziet zitten, samen op 'verkansie' naar Marokko gaan en daar haar Nederlandse paspoort afpakt en weer naar Nederland vertrekt (alleen) om zijn volgende importbruid te bestellen?
Ik snap niet dat de politiek zoiets pikt.
En nee, ze zijn niet onwetend, dergelijke praktijken zijn allang bekend.

necrosis | 17-03-13 | 12:20

@ necrosis 11:30

Ken een geval van een uit Irak gevlucht gezin met twee kleine kinderen. Die hebben hier alles gekregen waar ze "recht" op hadden want hun asielaanvraag was gehonoreerd want Irak was engbangziekgevaarlijk etc. Na een paar jaar hier liep het huwelijk op de klippen en dreigden de kinderen aan moeders te worden toegewezen. Vaders dacht daar heel anders over want het waren twee zonen en heeft snel het vliegtuig naar Bagdad genomen en woont nu in bij familie in het dorp waar hij ooit zogenaamd uit vluchten moest. Moeders zit moederziel alleen op een klein kutflatje, spreekt tien woorden Nederlands en krijgt dan ook nog kanker. Maar de eer van de familie van de man is wel wel weer gered en dat is natuurlijk het belangrijkste...

eerstneukendanpraten | 17-03-13 | 12:14

de pvda wordt gekortwiekt bij de gekortwiekte gemeenteraadsverkiezingen. mooi, dat werd hoog tijd.

denoorman | 17-03-13 | 12:14

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:03
Het is 'Qat', geen 'Quad'.
Dit is een quad:
www.eco-importateur-magasin-quad-scoot...
En verder heb ik een Somalische collega gehad die gewoon 5 weken op vakantie naar zijn geboorteland ging, waar de rest van de werknemers maximaal 3 weken aaneengesloten konden krijgen.....

necrosis | 17-03-13 | 12:10

Didi is een huichelachtige backstabber, hij is nep, fake, niet echt, hij speelt een typetje.
Eerst speelde hij het typetje van milieu-terrorist, nu speelt hij het typetje 'politicus met stropdas'.
Het is een narcistisch gevaarlijk mannetje die rare dingen kan doen als hij zijn zin niet krijgt.
Vervuld van zijn eigen gelijk, dat niet op feiten maar op gevoel van morele superioriteit is gebaseerd.

De keizer heeft geen mooie kleren, hij loopt in zijn blootje, maar de helft van dit land ziet het blijkbaar niet.

Cuyahoga | 17-03-13 | 12:08

@Fatwabuster | 17-03-13 | 11:57

Klopt, voor Somaliërs gelden weer speciale regels, een paar keer per jaar op vakantie naar Somalië en elke dag gratis quad.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 12:03

@Supermatthijs | 17-03-13 | 11:37
Even een lesje recente geschiedenis:
Wilders trok zijn gedoogsteun in, nadat bleek dat CDA en VVD plannen hadden die een belediging waren voor de achterban van Wilders.
Hij hield zijn rug recht en deed eer aan het verkiezingsprogramma van de PVV.
Vervolgens gingen Verhagen en Rutte samen met groenLinks, D'66 en CU schrijven aan een nieuw akkoord, het zogenaamde kunduz-akkoord, beter bekend als het kontneuq-akkoord.
De waarheid naar je hand zetten is een understatement!

necrosis | 17-03-13 | 11:57

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 11:55

Daar zal we weer een andere speciale regeling voor zijn... uiteraard allemaal op uw kosten maar dat is logisch... toch Didi?

Fatwabuster | 17-03-13 | 11:57

@Fatwabuster | 17-03-13 | 11:50

Yup, tenzij je uit Somalië komt.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 11:55

@ necrosis | 17-03-13 | 11:30
Europese regelgeving is de dooddoener voor onze nationale politici, om maar niets te hoeven doen, en de doodsteek voor onze soevereiniteit.
'Racist' roepen, een linkse hobby, zegt sowieso niets meer. Dat ben je tegenwoordig al als je tegen de islam bent, of als je niet meeroept met het links/christelijk/correcte kamp. Trek je er dus niets van aan.
Er zijn wel een paar Somaliërs in dit land die deugen, maar het merendeel zou z.s.m. gerepatrieerd moeten worden. Met elke lading nieuwe qat-kauwers importeren we een berg problemen en kostenposten, waarvoor Henk&Ingrid weer mogen opdraaien. Didi is een aardige vent, maar een goedmens die speelt op emoties (net als het Spekman-mens) en is dus een gevaar voor de kwaliteit van deze maatschappij. Doodzwijgen zo'n kerel of insnoeren.

Fijnstoffer | 17-03-13 | 11:54

Slechts de deelraden en hun hofhouding in A'dam en R'dam stemmen nog PvdA. Moet je nagaan wat een enorme groep dat nog is.

colonnecinco | 17-03-13 | 11:51

Wouter Bos is een minderwaardig mens en Didi is zijn profeet!

Aktivist | 17-03-13 | 11:51

De universele aanklacht:
Het willens en wetens in gevaar brengen van de Nederlandse rechtsorde, soevereiniteit, en welvaart, door het rechtstreeks handelen tegen grondwettelijke bepalingen en de belangen van eigen burgers en ingezetenen.
.
Ik heb geen enkel pardon meer over voor de Nederlandse politiek.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:50

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 11:48

Is zo'n 'pardon' tegenwoordig inclusief ticket naar Syrië, AK 47 en noodopvang bij terugkeer?

Fatwabuster | 17-03-13 | 11:50

Laten we er nog een keer een generaal pardon in gooien, nu echt de allerlaatste keer. #ZUCHT

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 11:48

jemagookniksmeer | 17-03-13 | 11:31 | + 2 -
Helemaal mee eens.

En als ik de meeste comments lees, vraag ik me af, wat is jullie probleem met Wilders?

dubbeljoe | 17-03-13 | 11:46

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/03/pvda_zakt_weg_in_peiling.html

De kiezer ziet het blijkbaar nu wel.... maar als de grote campagnemachine is opgestart (NPO 1 t/m 3) stemmen ze weer braaf op de volksverlakkers van de PVDA... Ongelooflijk!!

Fatwabuster | 17-03-13 | 11:44

Spijker, kop raak.

Fast Forward | 17-03-13 | 11:42

Deze plemp maakte ik een paar dagen geleden, maar het dekt de lading ook hier lijkt me:

'Samsom heeft de PvdA naar een enorme berg zetels gelogen tijdens de afgelopen verkiezingen. Hij wist dat er van het PvdA-programma niet veel stand zou houden. Hij heeft ook niet voor niets het pluche gekozen in plaats van een ministerspost of het partijvoorzitterschap.
Samsom spreekt constant met dubbele tong: hij zegt geen ja en geen nee.

De PvdA is inmiddels niets meer waard en Samsom zag het allang aankomen. Hij moet gedacht hebben: stilzitten en zakkenvullen. Laat die losers Spekman en Assher de klappen maar opvangen.

De PvdA is dood dankzij matennaaier en landverrader Diederik Samsom. Namens heul veul mensen wil ik Diederik dan ook oprecht bedanken uit de grond van mijn hart!'

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 11:39

@hfakker | 17-03-13 | 11:35 | + 0 -
Stond dit op de uitnodiging van het nivelleringsfeestje?

Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:38

Bron: www.vandale.nl/

Betekenis ' illegaal '
Je hebt gezocht op het woord: illegaal.

Il·le·gaal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: illegaler, overtreffende trap: illegaalst)
1) in strijd met de wet
2) (van personen) zonder geldige papieren aanwezig in een land

KORTOM: waarom deze hele discussie? Klopt het groot-Nederlands woordenboek niet of kloppen onze politici niet?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Magnum Force | 17-03-13 | 11:37

jemagookniksmeer | 17-03-13 | 11:31 | + 0 -

Nu ben ik ook best goed in de waarheid een beetje naar mijn hand te zetten maar wat jij hier nu plempt. Even een kleine aanvulling: Hero had net de partij verlaten en Wilders kon dus niet meer de meerderheid leveren. Oftewel hij had niks meer te willen en zijn uitweg was het hard weglopen uit het Catshuis na wekenlang theater. Dat later zo draaien dat je de rug recht hield is knap maar niet helemaal waar.

Supermatthijs | 17-03-13 | 11:37

@Veel Vaak | 17-03-13 | 11:34
Streepje?
Rood?
Wat mis ik hier?

necrosis | 17-03-13 | 11:35

@Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:15
Menselijke maat
Maatschappelijk middenveld
Sociaal bewogen
Eerlijk
Transparant
Voor iedereen
Niemand buitensluiten
En nog geld overhouden ook...

hfakker | 17-03-13 | 11:35

@Supermatthijs | 17-03-13 | 11:30
Nog een streepje en je bent totaal rood. Ga zo door !

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:34

@Supermatthijs | 17-03-13 | 11:30
Politici liegen.
Belogen worden is dan een beroepsrisico.

Ing. eslapen | 17-03-13 | 11:32

DUS: mogen we concluderen dat blijkt dat politici hun verkiezingsbeloften niet nakomen?
Joh!
Ik ken er eentje die wel geprobeerd heeft om zijn verkiezingsbeloften na te komen, zelfs zo naarstig dat er een kabinet om is gevallen. Vervolgens werd hij uitgekotst door de politiek, de media en de publieke opinie. Bij de daaropvolgende verkiezingen heeft-ie een enorme nederlaag geleden en niemand wil meer met hem regeren.
De les die we hieruit kunnen trekken: mensen willen liegende en draaiende politici en zonder die eigenschappen ga je het niet redden in Den Haag.

jemagookniksmeer | 17-03-13 | 11:31

@Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:22
Ik ben vóór!

necrosis | 17-03-13 | 11:31

@Fijnstoffer | 17-03-13 | 11:22
Wellicht heeft de Europese regelgeving iets te maken met het niet (mogen) uitzetten van illegalen.
Maar Nederland had een tijdje geleden die uitgeprocedeerde Somaliërs op het eerste vliegtuig naar Mogadishu moeten zetten.
Noem me een racist of een xenofoob, die lui zijn nergens goed voor.
Bovendien stoort het me dat die 'vluchtelingen', zodra ze een verblijfsvergunning hebben, op vakantie gaan naar .......(tromgeroffel) Somalië.
Dat weten de uitkeringsinstanties (omdat men moet melden wanneer ze op vakantie gaan) en het IND.

necrosis | 17-03-13 | 11:30

Knap stukje geschiedvervalsing van Bassie, Bos stopte ermee omdat hij voor de zoveelste door Verhagen was voor gelogen en het vertrouwen nul was.

Supermatthijs | 17-03-13 | 11:30

Het zijn loopjongens van Brussel,daar wordt namelijk aan de touwtjes getrokken,door hoe ironisch, een stelletje ongekozen machtswellustige.De onkundige kneuzen die hier d'r Judasloon ontvangen hoeven alleen maar te springen als ze dat gevraagd wordt.

fleurtje | 17-03-13 | 11:29

Hé Paternotte dit is nou niet echt het belangrijkste wat mij bezighoudt op dit moment. Er zijn belangrijkere politieke onderwerpen me dunkt.

SharpEye | 17-03-13 | 11:26

Laat Didi toch Didi zijn? Dan krijg je iedere keer wat anders. "Een politiek dier" noemen ze dat als ze aardig willen zijn. Didi is een buitengewoon onwaarachtig mannetje zoals ik eerder onderbouwde:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/09/...

Godsammekraken | 17-03-13 | 11:26

@necrosis | 17-03-13 | 11:21 | + 0 -
Generaal Pardon op de IB van 2013. Dat zou wat zijn.

Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:22

Uitgeprocedeerd of illegaal. Volgens wetten en regels betekent dat wegwezen.
Is dat nou zo moeilijk?
Als we die wetten en regels niet handhaven, waarom zouden we ons als brave burgers dan nog aan die andere houden?

Fijnstoffer | 17-03-13 | 11:22

@ Rollins 11:12

Goed dat je ons nog even herinnert aan die 285 duizend banen die Rutte ons beloofd heeft. Die komen er zeker zometeen aan, net als dat geld uit Griekenland (met rente) en de eveneens beloofde duizend Euro...

eerstneukendanpraten | 17-03-13 | 11:22

@Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:15
Er zou zomaar een generaal pardon kunnen komen tijdens de wissel Bix - WimLex.
Hopelijk heb ik het mis......

necrosis | 17-03-13 | 11:21

@Godsammekraken | 17-03-13 | 11:19 | + 0 -
Ehm ja, dat bedoel ik. Het is dus beleid en dat weten die illegalen ook en daarom blijven ze komen.

Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:21

Nu nog die lieden uit het vorige topic illegaal maken...

Ing. eslapen | 17-03-13 | 11:19

@Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:15
eenmalig? Vanaf de jaren 70 is er een keer of 10 geroepen dat het nu toch echt het allerlaatste pardon zou zijn:
docs.google.com/file/d/0Bz9dtt0GCc7xV...

Godsammekraken | 17-03-13 | 11:19

Ik begrijp een aantal dingen niet.

Illegalen zijn illegaal. Illegaal betekent tegen de wet dus strafbaar.

Een generaal pardon is een beslissing dat eenmalig of niet frequent of bij hoge uitzondering toegepast wordt. Als je het elke keer doet is het beleid. Noem dat dan ook zo.

Snap die discussies daar steeds over niet. Wellicht ben ik gewoon gestoord.

Kaas de Vies | 17-03-13 | 11:15

Nee. Er is een groot verschil tussen zeggen en doen. Dit kabinet laat dat vrij duidelijk zien. Ongeacht de partij.

Politant | 17-03-13 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken