Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Nederlanders in vuurgevecht te Syrië

ALLOESCHNACKBARRR100.jpgGeinige scoop hoor, NRC en NOS. Biddende Nederlands sprekende "rebellen" in Syrië. Sjongejonge, hoe vroom. Maar daar doen we het niet voor, qua berichtgeving over die 100 Nederlanders die in Syrië zouden vechten tegen Assad (of voor Allah). We willen actie. Knallen, explosies, helicopters. And we got them. Als de Harald Doornbos overschrijvende journo's even de moeite hadden genomen het YT-kanaal van RTL HalabNews (=Aleppo) door te kijken had men dit filmpje aangetroffen. Vetcoole warp0rn met baardmannen met hele grote schietgeweren. Met op timecode 1m55s duidelijk hoorbaar (ook zonder Bose Headset met Hidden SoundSystem) Nederlands sprekende mannen aan het front. Volgens Opa Han van der Horst van Joop.nl (link zoeken we nog even op) mogen dit soort figuren meteen hun Nederlandse paspoort inleveren. Dat wil zeggen als ze ooit nog terugkeren naar Ons Land. Hetgeen te betwijfelen valt - dit soort onervaren ongetrainde idealisten eindigen veelal als kanonnen- en snipervoer in fubar Syrië, en/of als bonzo voor de straathonden (goor, haram en 18+). Iemand nog een weekje all-inclusive boeken?

Reaguursels

Inloggen

@Merlot | 17-03-13 | 10:41
Ik wist niet dat Nederland een bondgenoot is van Syrie of in strijd is met de rebellen daar...
RWN Art 15 Lid 5 sub e zegt:
(ingezetene verliest de nationaliteit ...) "indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is;"
1) Het is geen "krijgsdienst van een staat"
2) Er wordt niet gestreden tegen "Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is".
Kortom: dit artikel gaat je nu niet helpen.

overigens valt het me op dat lidmaatschap van een terroristische organisatie niet in het artikel wordt genoemd, maar dat is een ander verhaal.

odi | 18-03-13 | 06:37

strikdewepstroper01 | 18-03-13 | 00:47 | + 0 -
Nop, zelfs geen uniform.

Logic | 18-03-13 | 00:51

strikdewepstroper01 | 18-03-13 | 00:31 | + 0 -
Ik hoop voor ze dat het een reclamefilmpje is en er geen daadwerkelijke trainingsbeelden gebruikt zijn.
Anders gaan de tijgerts en arkan voor de leeuwen...

Logic | 18-03-13 | 00:49

@Logic

Was je een Nederlandse UNPROFOR blauwhelm dan?

strikdewepstroper01 | 18-03-13 | 00:47

RoyalWithCheese | 18-03-13 | 00:14 | + 0 -
Eensch.
Maar ze zullen evengoed wel een uitkering aanvragen wanneer terug in Nederland. Wegens 'trauma'. Terwijl velen van hen niet verder komen dan de spanning van de schietent op de kermis, alleen met meer geluid.
Nogmaals, (ik neem aan dat jij ook een Background hebt), het hanteren van die wapens was ronduit ludiek.
Zijn wel de beste klanten van zowel de kermissen als de wapenhandelaren. Veel, zo niet alles in de lucht.

Logic | 18-03-13 | 00:38

@RoyalWithCheese

Hier Arkan en zijn tijgers. Er wordt gezegd dat zij werden getraind door Russische Spetsnaz.....

Dit zijn paramilitairen.....

www.youtube.com/watch?v=PYqRyS1F_YM

strikdewepstroper01 | 18-03-13 | 00:31

Logic | 17-03-13 | 23:29

Nee, maar deze oorlog in Syrie is nog lang niet zo bloedig als hoe het in Joegoslavië aan toe ging. Dat was een klassieke oorlog waar twee legers tegenover elkaar stonden en over en weer vuurden. Beetje zoals de padstelling in de loopgraven van de Eerste Wereld oorlog, zegmaar. Echt, echt heel bloedig was het.

Dit zijn gewoon rebellen die een vuistje proberen te maken tegen het leger van Assad, en zitten zoals u zegt, nog lang niet in de échte oorlogmentaliteit. Dit soort figuren zouden in de Balkan oorlog "warm-up targets" zijn voor snipers.

@ strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 23:45
En dat filmpje stelt niet zoveel voor hoor. Er is heel veel beeldmateriaal van de oorlog, dit is slechts een kleine, milde selectie. De beelden waar ik het over heb lieten de realiteit van de oorlog in volle glorie zien. Maar uiteraard NSFW, en youtube ook niet.

RoyalWithCheese | 18-03-13 | 00:14

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 23:45 | + 0 -
Blijft een filmpje. Wees daar maar blij mee.

Logic | 17-03-13 | 23:58

Ik vind dit wel één van de meest indrukwekkende filmpjes op Youtube over het Yoegoslavië conflict.

www.youtube.com/watch?v=MKfQ_qOgb3w

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 23:45

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 23:10 | + 0 -
Bij mij ging het anders, ik ging op de automaat.
Heb ook nooit flashbacks gehad, m'n maten wel.
Maar als je toch het gebruik van die wapens ziet, ik bestrijd dat ze al echt in die realiteit zitten.
Het blijft abstract tot je er zelf één krijgt of er één van jou in een ander lijf ziet spatten.

Logic | 17-03-13 | 23:29

@RoyalWithCheese

Die Engelsen in de docu zijn toch van een bepaald slag, middle class, upper class en stiff upper lip
met andere woorden met een zekere hardheid. En zij hebben laten zien dat zij kunnen vechten van de Falklands tot Noord Ierland. Ook Sandhurst zal vandaag de dag te schaften hebben met de patatgeneratie die meer is van de computerspelletjes dan het rauwe buitenwerk. Die docu is immers al 35 jaar oud...

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 23:17

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 22:35 | + 0 -

Ach, de opleiding en academie is ongetwijfeld leuk en een hele ervaring. Het schept immers toch een band om met elkaar al die trainingen te doorlopen. Dat zie je ook altijd uitgebreid uitgebeeld in al die films en series. Denk maar aan Band of Brothers of zelfs Forest Gump

Maar wacht maar tot je écht in actie moet komen en naar de frontlinie moet, en niet zeker weet of je wel levend terug komt. Ik kan je verzekeren dat als je niet van te voren goed hebt gepist en gepoept dat je het anders gewoon in je broek doet, mits het je eerste dag is of iets dergelijks. Van te voren uitgebreid naar de wc gaan werd dan ook niet beschouwd als een overbodige luxe. Jammer dat DEZE verhalen nooit verteld worden.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 23:10

Wat ik mij ineens afvraag.
Wordt de uitkering ( indien van toepassing) van jongelui die door Ankara in NL opgeroepen worden voor dienstplicht aldaar tijdelijk gestaakt?
En indien zij dit afkopen bij de Turkse staat, vloeit daarvan een deel terug in dd NL staatskas?

Anijsblokje | 17-03-13 | 22:56

@RoyalWithCheese 16.13

De laatste reactie was voor jou.....

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 22:35

Ben ik niet met je eens. Zoals ik bij een ander topic al schreef; het leger is er niet alleen voor defensie, ook bij calamiteiten. Verder ben ik van mening dat het leger een kweekvijfer is voor een bepaalde mentaliteit, dan heb ik het over kader zoals officieren. En wij zijn een modern land dat economisch/internationaal bij de top 25 hoort.
Ook Nederland heeft ter land, ter zee en in de lucht
belangen te verdedigen.....
Even terug naar de jaren '70 met deze mooie BBC docu.
Sandhurst is een militaire academie in Engeland, sommige kadetten in deze docu zijn afkomstig uit oude militaire families.

Wat is de betekenis van het officier zijn in de UK, even terug naar 1975......

www.youtube.com/watch?v=j7LTmiIYgyE

strikdewepstroper01 | 17-03-13 | 22:30

Er schiet niemand terug omdat ze op vrouwen en kinderen aan het schieten zijn.

Gambit29 | 17-03-13 | 20:27

Die schiethouding van die eerste in dat filmpje.
Die raakt nog geen olifant. Stom volk.

Logic | 17-03-13 | 20:13

Daar praat dat kl#te volk wel Nederlands.....

bosmaloot | 17-03-13 | 19:53

Wat mij betreft blijven ze lekker daar. Als deze gasten weer terugkomen naar Nederland mag dat alleen zodat ze hun NL paspoorten kunnen teruggeven en ze op het eerstvolgende vliegtuig terug te trappen...

Mike Echo | 17-03-13 | 19:36

@Chiant | 17-03-13 | 14:05
Elke onbenul weet dat Het Korps staat voor Het Korps Mariniers, jij spijkerbroek!

Mokum Kosher | 17-03-13 | 18:13

Zijn dit nou die kansrijke goed geintegreerde jongens die je van PvdA/D66/GL/SP/CU en linkervleugel CDA vooral niet mocht stigmatiseren? Het treurigste is nog wel dat alles wat deze partijen de afgelopen decennia hebben beweerd, de grootst mogelijke bullshit is gebleken. En vergeet ook nooit de meest achterlijke motie allertijden, mensen, die van Tuthola Femke Halsema. Zij had een capitulatie-motie doorgevoerd waarbij het de Nederlandse regering Verboten is om ook maar iets te ondernemen om de islamisering tegen te gaan. De NSB was nog vaderlandslievender!

lekker wijf | 17-03-13 | 17:35

@Skunk57 | 17-03-13 | 12:59 | + 0 -
Kwek kwek kwek
Pandora's doos.... terugwerkende kracht.... studieboete.... voorbeeld.... alles kan....

Kaas de Vies | 17-03-13 | 16:37

@hekelaar | 17-03-13 | 15:30 | + 0 -

Dat klopt. Het individu ondergeschikt maken aan het collectief hoeft per definitie ook helemaal niet slecht te zijn denk ik, mits voldoende aangetoond kan worden dat de gemiddelde burger niet genoeg verstand/intellect heeft om in vrede te leven met zijn medemens.

Dat was in ieder geval het geval onder Tito. Tito wist donders goed dat als het Joegoslavische volk niet wordt opgedragen om "broederlijke eenheid" te creëren, dat uiteindelijk toch het nationalisme zal opspelen en daar dankbaar gebruik van gemaakt zou worden van de Russen of het Westen. Ligt er dus maar net aan wat het beoogde doel van het collectief is.

Bij legers is het "collectieve doel" natuurlijk héél anders. Het doel is om op zo'n effectieve wijze de "vijand" uit te schakelen, wat die vijand ook mag wezen. En wie die vijand precies is, wordt opgedragen van bovenaf en is tegenwoordig helemaal niet meer zo subtiel als vroeger, toen de Duitsers bijvoorbeeld Nederland annexeerden. En men moet bij zichzelf serieus te raden gaan of ze zichzelf wensen te lenen voor dergelijke instituten.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 16:13

Ze weten hoe een AK werkt maar er goed mee schieten ho maar, en van afstellen hebben ze nog nooit gehoord.
Hoog cod gehalte.
Triest...

dooiestruik | 17-03-13 | 16:02

@RoyalWithCheese,,Het individu wordt ondergeschikt gemaakt voor het collectief,,Dat is in onze maatschappij niets anders,we noemen dat het kapitalistisch collectief.
.

hekelaar | 17-03-13 | 15:30

@Chiant | 17-03-13 | 14:00 | + 0 -

Zo zie je maar hoe verknipt sommige regeringen in Europa nog zijn. Zou wat zijn als de NAVO nóg meer 'actions' onderneemt. -_-' Het zou waarschijnlijk wel goed voor business zijn. Dat dan weer wel.

En ik ben trouwens Kroaat. Maar ik heb mij al op zeer vroege leeftijd gedistantieerd van al het chauvinisme/nationalisme dat heerst bij sommige van mijn landgenoten. En daar tegenover heb je natuurlijk ook de Servische varianten.

Ik moet soms beetje lachen om de commotie die heerst hier in NL bij sommige uitspraken van Wilders. Jullie zouden eens moeten weten wat die populistische gekkies zoals Milosevic, Tudzman, Arkan en Karadzic allemaal uitspuugden! Maar dat is ook wel goed misschien. Anders kan hier in NL zomaar hetzelfde gebeuren als op de Balkan, mits de juiste crisis en populistische politici er zijn die olie op het vuur gooien. Uiteraard gesponsord door onze geliefde staatsmedia :)

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 15:28

@De Veerboot | 17-03-13 | 13:54 | + 1 -

Ik weet het, de constructie zit heel raar in elkaar. Eén ding weet ik wel zeker, namelijk dat het stinkt aan alle kanten. Bosnië is nooit een soevereine staat geweest. Het is niks meer dan een veredelde kolonie van de EU.

Ben er afgelopen zomer nog geweest. En het is werkelijk verschrikkelijk om te zien in welke omstandigheden daar leven. Ooit zo'n rijk land, nu moeten de ouderen die ooit het land hebben opgebouwd in containers graaien om aan hun eten te komen.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 14:53

@lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:53 | + 1 -

Ik vergelijk sowieso niemand met apen. Ik beschouw iedereen als mensen, met een verschillende achtergrond.

Maar ik geloof niet dat een instituut zoals het leger, erg bevorderlijk is voor de menselijke geest. Het individu wordt ondergeschikt gemaakt voor het collectief. En dat ook nog eens op een zeer manipulerende manier zodat zo min mogelijk orders van bovenaf worden geweigerd.

Maar goed, dit is niks meer dan mijn ervaring. Maar ik kom ook uit een iets andere regio.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 14:48

Punt 1: het zij geen Nederlanders, hooguit Nederlandssprekenden die hier van ons geld profiteren. Zij moeten ons niet, maar willen wel ons geld.
.
Ik wens ze in elk geval toe waar ze zelf ook vurig op hopen, namelijk die 76 fictieve maagden die de martelaar opwachten (of was het een maagd van 76?) in hun evenzo fictieve paradijs. Dan blijven ze tenminste ook van onze echte maagden af!

Brou Is Back | 17-03-13 | 14:47

Ze laten we weer zien wat ze waard zijn. Hier in Nederland niks, maar daar ook niet. Als je al je kogels de lucht in stuurt. Wat een prutsers.

Antilichaam | 17-03-13 | 14:43

@Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:46 | + 0 -

"Het discussiepunt, verschil tussen in dienst gaan in eigen krijgsmacht of voor buitenlandse groeperingen vechten. Volgens mij weerlegt u dat niet met uw verhaal over de NATO."

Ach, ik heb tenminste mijn best gedaan. Ik zie echter niet in hoe het hebben van een verdrag waarin zogenaamd "democratische waarborgen worden gerespecteerd", ervoor kan zorgen dat het Westen niet over lijken gaat om haar belangen elders in de wereld te behartigen. Daar komt uiteraard nog bij dat we helemaal niet een democratie hebben, maar eerder een schijndemocratie. De beslissingen die er ECHT toe doen zijn allang voor ons gemaakt door de grote multinationals en internationale banksters. Maar dat is weer een ander topic.

En ja, het is waar dat het in de Balkan regio lange tijd een puinhoop was. En ja, er zijn weleens mensen afgeslacht. Maar ik weet niet of u het nog weet, maar vlak voordat het Joegoslavië onder Tito werd opgericht na WO2, heeft de Westelijke gevestigde orde dood en verderf gezaaid over de hele wereld. Puur en alleen vanwege geopolitieke motieven om controle over cruciale grondstoffen te krijgen. Eerste Wereld Oorlog was hetzelfde verhaal, maar een alleen tikkeltje zieker, gewelddadiger en iets minder verfijnd.

Dat gezegd hebbende, wat geeft u het morele recht om mij erop te wijzen "dat de Joegoslavië regio wel degelijk een 1000 jaar trackrecord heeft van afslachten van buren"? Terwijl alleen al de Nederlanders massa's slaven hebben vermoord, uitgebuit en verhandeld. Om niet te spreken over de Engelse, Portugezen, Spanjaarden en Fransen. En ja, het Balkan conflict lijkt op het eerste ogenblik inderdaad heel ingewikkeld in elkaar te zitten. Maar dat is niets meer dan schijn om de echte oorzaak van de val van Joegoslavië verborgen te houden.

Want de meeste mensen vergeten dat het Joegoslavië onder Tito één van de meest ontwikkeldste landen ter wereld was. Joegoslavië had uitzonderlijk waardevolle bodemschatten in de buurt van Zepce onder andere (plaats in voormalig Joegoslavie), Joegoslavie had een jaarlijkse economische groei van gemiddeld 6% per jaar onder Tito, Joegoslavië had één van de hoogste percentages van geletterdheid in Europa. Daarnaast was het zo soeverein als maar kan. We waren noch een puppet van het Westen, noch van de Sovjet Uni. Sterker nog, Stalin haatte Tito, en poogde hem meerdere malen te vermoorden. Tito was onder andere de oprichter van "The Non Aligned Movement". En in 50 jaar onder het bewind van Tito, is er niet één keer de lieve goede vrede verstoord. Als u meer over dit conflict wilt weten, verwijs ik u naar de documentaire "The Weight of Chains" www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08

En het feit dat u in uw laatste alinea Joegoslavië en het hele Midden Oosten over één kam scheert, en zegt dat het beste wat we kunnen doen is een atoombom te gooien op Syrië, getuigt toch wel van een ietwat verknipte geest. Mits die uitspraak serieus bedoelt is. Maar naar mijn mening horen er niet eens grapjes gemaakt te worden over dit soort dingen. Maar goed, ieder z'n eigen.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 14:39

@Chiant | 17-03-13 | 14:05
In welke eeuw heb jij in dienst gezeten. Twee van die Korpsen bestaan al niet meer.

Jim Lovell | 17-03-13 | 14:34

Who cares. Laat ze daar maar lekker blijve. Hoe meer hoe beter. Kunnen we geen enkele reizen subsidieren?

KopZonderKip | 17-03-13 | 14:16

@Chiant | 17-03-13 | 14:05
Ben jij nou écht zo dom? Nee he? tis om te stangen....

Nou voor jouw dan.... Mariniers, en dat schrijf je met een grote hoofdletter!

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 14:14

Fijnproever, dat beestje.

Lampelul | 17-03-13 | 14:08

@lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:53
'Het Korps'...
- der militaire administratie?
- mobiele kolonnes?
- der veldartillerie?
- mariniers?
- commandotroepen?
Nu blijf ik in het ongewisse.

Chiant | 17-03-13 | 14:05

@stormtijd | 17-03-13 | 12:42
Je houdt je adem NIET in maar vuurt tussen 2 ademhalingen in!
En nog moeilijker : Ook nog tussen 2 hartslagen in.....

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 14:02

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 13:09
De Angelsaksische NAVO-leden (waaronder Canada) en de nieuwe, Oost-Europese lidstaten grappen vaak dat NATO staat voor "No Action Talk Only".
.
Dat "gelegaliseerde terrorisme" van u gaat veel landen dus nog lang niet ver genoeg. Bent u overigens toevallig van Montenegrijnse origine?

Chiant | 17-03-13 | 14:00

Hier een uitkering vangen.... van die uitkering een vliegticket kopen en dan daar als een debiel oorlogje gaan voeren?
Mensen neerknallen..... koel!
En als ze het overleven, gewoon weer naar NL komen zeker?
Daar lusten de honden geen brood van.

Schietmijmaarlek | 17-03-13 | 13:59

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 13:33 |
Het hoofd van het IMF is eigenlijk altijd een Europeaan (DSK!), de Worldbank is altijd door een Amerikaan voorgeleid. Een stukje oude wereld, ben ik met je eens.
Uit je link lees ik dat alleen het eerste board wordt voorgezeten door een buitenlandse IMF appointee, na 6 jaar is dat dus niet meer de gang van zaken. Erg verbaast ben ik over het stemmingmechanisme: er staat dat de gouvernor een cast tie-breaking stem kan uitbrengen. Ik vraag mij af hoe je een cast kan hebben als je maar drie stemmen in je board hebt. Er is een mogelijkheid dat de gouvernor ook mag stemmen, dan zijn er vier stemmen en heeft volgens je link de gouvernor dus een zwaardere stem. In dit geval zijn dus maar een paar mogelijkheden:
alle 4 voor: geen probleem
3 voor 1 tegen: geen probleem
2 voor, 2 tegen: de gouvernor bepaalt
3 tegen 1 voor: geen probleem
4 tegen: geen probleem
Doordat de board maar drie members heeft, heeft de (buitenlandse) gouvernor een zware stem in de eerste 6 jaar. Ik ken de goede man niet maar dat is een zware last

De Veerboot | 17-03-13 | 13:54

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 10:43
Sorry maar mijn zoon doet nu de opleiding bij Het Korps....
Die wil jij toch niet vergelijken met die Jihadisische apen?
Als de vergelijking wel zou kloppen kunnen we dus wachten op het moment dat onze Mariniers aan de poorten van het Binnenhof staan te rammelen?

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:53

Wij er vanaf, Assad tegen amateurs. Win-Win.

Afgeschminkte Bassie | 17-03-13 | 13:52

@wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:42
Kijk hoe die eerste pipo die AK "schoudert"
Die raakt écht helemaal niks.....

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:48

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 13:09 |

Ik weet niet waar te beginnen in dit epistel. Een poging...
.
Het discussiepunt, verschil tussen in dienst gaan in eigen krijgsmacht of voor buitenlandse groeperingen vechten. Volgens mij weerlegt u dat niet met uw verhaal over de NATO. De Nederlandse krijgsmacht is een entiteit vastgelegd in onze grondwet met een specifieke taakstelling, onderhevig aan democratisch gezag en controle. De rol van ons leger binnen NATO is weer vastgelegd in een verdrag waarin democratische waarborgen worden gerespecteerd. Dit is dus fundamenteel anders als een groep onaangepaste snotneuzen die bedenken ergens aan een conflict te gaan deelnemen.
.
Natuurlijk is er van alles op te merken over "onze" democratie en de verdragen die "we" zijn aangegaan. Dat was echter niet de discussie. Ik ga uw verhaal over de NATO in deze draad niet proberen te weerleggen. Ik wil er wel even op wijzen dat, de NATO pas veel later betrokken werd in het Joegoslavië conflict na de VN, de regio Joegoslavië wel degelijk een duizend jaar oud trackrecord van afslachten van de buren heeft, het hele conflict uitermate ingewikkeld in elkaar zit juist door de mix van economische, ethnische, en internationale invloeden.
.
Syrië is eenzelfde puinhoop. Ik hou van leren uit het verleden. Mijn advies is, daar zo ver mogelijk vandaan te blijven als persoon, als land, en als multinationale verdragsorganisatie. De enige Westerse militaire bijdrage die we wat mij betreft eventueel kunnen overwegen is 50 Megaton aan kernwapens, aankomst aldaar in detonerende staat en onderdeel van een salvo verdeeld over het hele Midden Oosten.
.
Zoiets..

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 13:46

@Veel Vaak | 17-03-13 | 10:53
Ik hoorde laatst het verhaal dat die westerse vechterts helemaal niet zo welkom zijn daarzo vanwege te watterig!
Raken daar in een isolement en gaan van ellende maar terug.
Misschien zullen zich dan hier proberen te "bewijzen" middels het plegen van een aanslag.
Misschien vandaar dat we nu met code Oranje zitten.
Best wel een eng,doch niet onmogelijk, scenario....

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:42

@appelboor
gewoon goed luisteren, het zijn 2 gasten die een heel gesprek voeren.
ja... gisteren daar.. alles opgenomen. echt n heel gesprek en zeer duidelijk hoorbaar. zet anders ff je geluid anders... minder bas ofzo.
tis echt heel goed hoorbaar hoor.

amin | 17-03-13 | 13:37

@Jackanders | 17-03-13 | 10:20
Als je met zo'n wapen uit de heup denkt te kunnen schieten ben je niet goed wijs......
Die bi-pod zit er niet voor niets onder.
Vroegah, in dienst geschoten met zoiets dergelijks (MAG)na 200 patronen lag je een halve meter terug.....

lilluke halve hoan | 17-03-13 | 13:34

Correctie: het HOEFT niet per de een amerikaan te zijn, maar hij wordt benoemd door het IMF. En het IMF gaat niet mensen benoemen die niet hun belangen behartigen. Dus dan kom je al snel uit op een amerikaan of een andere westerse bobo -_-'

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 13:33

@Kemal Kozarić
Volgense Wiki is Kemal Kozarić de president van de Bosnische Centrale Bank en is hij geen Amerikaan. Heb je een referentie naar dat artikel in de Bosnische grondwet waaraan je refereert?

De Veerboot | 17-03-13 | 13:23

Van de week hadden ze het er bij PenW ook al over.. Toen zei die Marcouch dat we opvang moesten regelen voor die mensen, en dat we niets anders konden doen. En ook hier geen enkele critische vraag van het duo in de rode studio.

2low4zero | 17-03-13 | 13:16

@ Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:21 | + 6 -

U schreef: "Als tijdens het tikken van uw stukje het verschil tussen in dienst gaan bij 's lands defensie of aansluiten bij buitenlandse terroristen/vrijheidstrijders niet ingezonken is gaat het nooit gebeuren. Het relativisme zit bij u dan echt al veel te diep. Hopeloos."

Met name de zin: "in dienst gaan bij 's lands defensie" ging er bij niet helemaal in, en dat heeft niks met "relativisme" te maken zoals u beweert. Was het maar zo dat ons legerapparaat enkel wordt gebruikt voor "defensieve" doeleinden. Tegendeel is helaas maar al te waar. Dat komt natuurlijk omdat Nederland lid is van de NAVO. Hoewel de officiële functie van de NAVO "Peace & Security" is, ligt het volgens gedocumenteerde reportages en artikelen in de praktijk toch iets anders. Een realiteit die vele vrienden van mij hebben ervaren in Servië eind jaren '90. En dat zegt een Kroaat uit het voormalig Joegoslavië. Niemand die mij dus kan beschuldigen dat ik chauvinistisch bevooroordeeld ben.

Het doel van de NAVO is namelijk niets meer dan een laatste troef die het Westen gebruikt tegen landen (eigenlijk tegen regeringen & dictators) die niet meer willen dansen naar de pijpen van westerse belangen. Helaas zijn het de burgers van deze landen die hier de prijs voor betalen, en NIET de regeringen. Deze belangen lopen uiteen van: goedkoop grondstoffen vergaren, (gesloten) marken privatiseren wanneer de "Economic Hitmen" gefaald hebben (zoals in Servie gebeurde eind jaren '90), voorkomen dat de PetroDollar wordt vervangen (dat was het plan van Khadaffi paar jaar terug, maar werd genadeloos uitgeschakeld zoals we hebben gezien). Uiteraard zijn er meerdere voorbeelden te vinden, maar deze schieten me op dit moment even te binnen.

De reden waarom ik dit allemaal weet, heeft natuurlijk voor een groot deel met mijn achtergrond te maken. Na met eigen ogen gezien te hebben wat oorlog met mijn land heeft gedaan, was ik vastbesloten om tot de bodem uit te zoeken hoe het heeft kunnen gebeuren dat de verschillende etnische groeperingen elkaar van de één op andere dag elkaar overhoop beginnen te schieten, terwijl we daarvoor 50 jaar in enorme welvaart, harmonie en vrede hebben geleefd. En alles wijst erop dat Joegoslavië van binnenuit is gecorrumpeerd door de zogenaamde Economic Hitmen (lees het boek van John Perkins er maar op na), kort na het overlijden van Tito. Na de dood van Tito zag het Westen eindelijk de kans schoon om het land te onderwerpen met haar bekende instituten als de Wereldbank. Terwijl Tito onder zijn beleid nooit met dit soort criminele instituten in zee is gegaan.

Nadat de Economic Hitmen genoeg vingers in de pap hadden in de Joegoslavische economie, werd het natuurlijk tijd om de bankschroeven aan te draaien. En dat gebeurde. Eind jaren '80 schoot de inflatie naar 20%, en Joegoslavië "mocht geen geld meer lenen" van de Wereldbank. Terwijl het voormalig Joegoslavië, met al haar enorme staatsbedrijven die miljarden en miljarden dollars waard waren, maar een luttele 13 miljard aan schuld had. Nu is de staatsschuld van alleen Kroatië 150 MILJARD, terwijl de economie van Kroatië vele malen kleiner is dan van voormalig Joegoslavië. Dus wat nou "Joegoslavie kon geen geld meer lenen"! Geluk en politiek van de bovenste plank!

Natuurlijk kwamen er in de tussentijd ook populistische politici aan de macht, zoals Milosevic, Arkan en Tudjman die alleen maar olie op het voor gooiden. HOW CONVINIENT, he? Al snel brak de oorlog uit, aangewakkerd door deze idioten die vermoedelijk puppets waren van buitenlandse inlichtingendiensten, maar dat is natuurlijk achteraf moeilijk te bewijzen. Feit is wel dat na de opsplitsing van Joegoslavië, alle Staatsbedrijven door buitenlandse multinationals zijn opgekocht voor PENNIES ON THE DOLLAR. Ook werden de regeringen van Bosnie, Kroatie en Slovenie virtuele bananenreplubliekjes van de EU. Het Servie van nu (dat toen nog Joegoslavie heette) volgde natuurlijk in '99. In de bosnische grondwet staat zelfs dat ALLEEN een Amerikaan de Bosnische Centrale bank mag besturen, haha!


Om nu terug te komen op uw laatste alinea. U schreef: "Ik wens als Nederlander niet geassocieerd te worden met dit soort lafhartige criminelen. Dit soort wannabee hackbars, en de niemeyertjes van deze wereld trouwens ook, zijn een regelrechte belediging voor iedere Nederlander."

Het valt mij zeer van u tegen dat een reaguurder met uw reputatie (ik lees veel van uw stukjes namelijk met een instemmende blik), zich leent voor dit soort chauvinistische uitspraken. Weet u wat een regelrechte belediging is? En niet van alleen van elke Nederlander, maar van heel de wereld? De NAVO! Waar Nederland, en bijna heel Europa lid van is. Niets meer dan gelegaliseerd terrorisme. En een paar van die jihad-gekkies in Syrie is kinderspel vergeleken met wat de NAVO allemaal heeft uitgespookt afgelopen 50 decennia.

Sterker nog, ik heb sterk het vermoeden dat die jihad-gekkies onbewust vechten voor westerse belangen daar, en dat de opstandelingen (Assad noemt ze terroristen) gesponsord worden door de jakhalzen (CIA). Maar goed, tijd zal uitwijzen of deze vermoedens waar zijn.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 13:09

Oh. Dus islam is toch geen vrede. Linkschmenschen, kijkt u mee?

Hommel | 17-03-13 | 13:05

Beetje treurig om te zien met hoe weinig respect de wapens behandelt worden: aan de loop vasthouden, beetje rondlopen met het wapen niet op de grond gericht.
Als deze jongens twee paspoorten hebben dan hebben ze naar mijn mening het NL paspoort verspeeld. Zij zijn overigens niet de enigen of de eersten: www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie... en www.sar-el.nl/leger.html

De Veerboot | 17-03-13 | 13:01

Denken mensen nu echt dat deze jongens op een ochtend opstonden en bedachten dat het beter was om strijd in Syrië te gaan voeren? Deze mensen zijn zo gevormd en hun familie had hier ook kunnen ingrijpen.
Daarom vind ik niet alleen dat ze nooit meer terug mogen komen, maar vind ik ook dat hun hele familie uitgezet hoort te worden. Niet alleen de daders zijn verantwoordelijk, maar ook de mededaders.
Dit afval kan zo in de afvalbak, maar hoort hier nooit meer toegelaten te worden. Dit zijn de buitenlandse strijders die gematigden en christenen uitmoorden in Syrië.
Deze gasten horen alleen met Argentijnse vliegtuigen er naartoe gevlogen te worden.
Een ronde Noordzee en weer leeg landen op Schiphol. Dat bespaart de meeste ellende. Als deze mensen terugkomen kan je wachten op aanslagen. Ik ben de tolerantie tegenover dit intolerant afval zat.

Kees8374 | 17-03-13 | 13:00

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:15 |

Kwek,kwek, kwek.....

"De Rijkswet op het Nederlanderschap uit 1984 bevat dan ook de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk werd indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatshadden"

Skunk57 | 17-03-13 | 12:59

stormtijd | 17-03-13 | 12:42 | + 0
Sst. Straks lezen ze het, komen ze alsnog terug.

"Doe maar net alsof het Call of Duty is jongens!"
*gniffel*

ScumOfTheSea | 17-03-13 | 12:46

de eu zou samen met de russen er beter aan doen Assad te steunen en de opstand neer te slaan. Anders hebben we straks weer een zandbak vol met extremisten.

maraboe | 17-03-13 | 12:46

What the fck!!!!!
Die gasten kennen de basisprincipes van een vuurwapen niet eens en schieten maar wat, beetje teveel Rambo gekeken.
Stomme Allah Hakbar een stabiele positie innemen, de kolf van je vuurwapen strak op je schouder plaatsen, richten, je adem inhouden en vuur!!!
O ja en zorg ervoor dat je je lichaam zo klein mogelijk maakt voor vijandelijk vuur!!!
Hahahaha, wat een idioten, jullie zijn geen juwelier aan het overvallen.

stormtijd | 17-03-13 | 12:42

Ze moesten er veel meer van die tuigjongere heensturen. Kan daar niet veel kwaad. Wel graag een enkeltje meegeven.

Jan Gordelroos | 17-03-13 | 12:37

Speelde vroeger ook graag soldaatje.
En dan om 12 uur chocomel drinken bij moeders aan tafel.

Ze moeten meer parken aanleggen in de randstad, kunnen die jongens ook hun ei kwijt. Of paintball want realistischer. (/wereldvreemdelinkschmodus uit)

ScumOfTheSea | 17-03-13 | 12:35

Is dit wel in Syrië? Is dit niet gewoon in Amsterdam-oost?

VanBukkem | 17-03-13 | 12:29

Is dit wel in Syrië? Is dit niet gewoon in Amsterdam-oost?

VanBukkem | 17-03-13 | 12:29

En wie wint er als er in Syrië onrust heerst? Alqaeda natuurlijk! Ze willen onrust, om op die manier hun fronten te verbreden. Hier heb je een trainingsvideo van alqaeda in Syië Latakkia : www.youtube.com/watch?v=rqWFdFMu-H8

Het is niet voor niets dat er vanuit Nederland veel terrorisme komt. Je krijgt hier geld om niets te doen en om extremistische ideeën verder te ontwikkelen. Kijk wat er in Spanje, Engeland en VS is gebeurt met de terroristische vrijhavens die ze kregen vanuit Afganistan, indonesië en Pakistan. En nu dat de moslimbroederschap de macht aan het grijpen is in heel middenoosten, voorspel ik dat het veel erger gaat worden dan beter. Bereid je maar voor voor jihad in je voortuin!

Waarbenik? | 17-03-13 | 12:29

@ Ahasveros | 17-03-13 | 12:04
Dan stuurt de familie ze vervolgens door naar Marokkije voor een eervolle begrafenis. Als ze levend terugkeren dan kunnen wij echter nog jarenlang voor hun uitkering opdraaien want arbeidsongeschikt wegens trauma enzovoort. Het is niet eerlijk.

@ lion@night | 17-03-13 | 12:05
Nee joh, dat ze geen werk kunnen vinden komt door ons omdat wij ze voortdurend discrimineren. Je weet toch.

Ivoren Toren | 17-03-13 | 12:10

@Bello de Hond | 17-03-13 | 10:40
feit is dat men, precies zoals hierboven reaguurder Jan Passant mk2 | 17-03-13 | 10:21 al aangeeft: hier leven ze van de uitkering want zwak/ziek/misselijk, maar opeens kunnen ze in Syrië wel vechten.

lion@night | 17-03-13 | 12:05

Dat wil zeggen als ze ooit nog terugkeren naar Ons Land.
-
In antracietgrijs plastic maatkostuum zijn ze van harte welkom.

Ahasveros | 17-03-13 | 12:04

Paspoort afpakken? Vergeet het maar. Als ze iets overkomt (al is het maar dat ze worden opgepakt door het Syrische leger) dan staat de hele familie Inteelt meteen op het Plein te demonstreren dat de Nederlandse regering zich niet hard genoeg voor ze heeft ingespannen en dat ze voor blanke Nederlanders wel een marinehelikopter zouden hebben gestuurd en losgeld hebben betaald enzovoort. En dan gaan er een heleboel Tweede Kamerleden (GL, D66) voor de camera zeggen dat ze het allemaal heel vreselijk vinden dat we zo slecht omgaan met onze dappere verzetsstrijders en dan gaat de Nederlande regering een riante schadevergoeding betalen aan de wannabe moordenaars hen hun familie. Dat is namelijk het enige waar ze goed in zijn, betalen. Leer mij Den Haag kennen. Bah.

Ivoren Toren | 17-03-13 | 11:53

@AshleyJ"Ash"Williams | 17-03-13 | 10:59
Die lui weten klaarblijkelijk niet dat de kolf van een geweer er juist op zit om tegen je schouder te plaatsen.
Prutsers.
Daarmee heb je ook een van de redenen te pakken waarom er zoveel slachtoffers vallen in dit conflict: gebrek aan precisie en amateurisme.

plaszak | 17-03-13 | 11:51

Het feit dit dit alles wordt gefilmd zegt me al genoeg,STATUS voor het thuisfront,ja je moet wat als je Prada niet kunt betalen.
Ach en de Iraniers hebben er goede scherpschutters rondlopen,het is wachten op een goed schot.
En verder kom op Assad gogogo.

hekelaar | 17-03-13 | 11:48

mothersfinest | 17-03-13 | 11:37
-
Mogen even vervangen door MOETEN.

mothersfinest | 17-03-13 | 11:42

@veelvaak,ben het met je eens,het gaat me alleen om het feit dat NLers ook in een burgeroorlog hebben gevochten.

hekelaar | 17-03-13 | 11:41

appelboor | 17-03-13 | 11:32
Houders van 2 paspoorten moeten soms in hun land van afkomst in dienst.
Zoals Turken en Israeli's bijvoorbeeld.
Zolang er dus geen sprake is van krijgshandelingen tegen NL of een bondgenoot, is er niets aan de hand.
Vaak is het zo dat langenoten in den vreemde tijdens een mobilisatieproces teruggeroepen worden.

mothersfinest | 17-03-13 | 11:41

@appelboor | 17-03-13 | 11:32 |

Wat mij betreft mag iedereen doen wat ie wil. Er zitten wel consequenties aan zulke keuzes. Uw Syriër doet zijn ding maar, echter wel zonder ons paspoort en zonder recht op terugkeer.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:40

Dit zijn straks de handen aan uw bed.

sjaakdeslinksesul | 17-03-13 | 11:40

Die Marcouch begint nu al te mekkeren over opvang en behandeling bij terugkeer van dat zooitje gajes. Het liefst zou die nog hebben dat er een delegatie van de regering met bloemen hen bij terugkeer in Nederland zou verwelkomen.
Het blijft een onbetrouwbaar vies mannetje.

Boy Cot | 17-03-13 | 11:38

Even opgezocht:
-
Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
-
Vooralsnog is Syrië een bondgenoot van Nederland, en hebben ze nog een consulaat hier, en bestaan er nog diplomatieke betrekkingen tussen ons.
Dus treden ze op tegen een bondgenoot, dus volgens dit artikel mogen we hun paspoort afpakken als ze er ook een Turks/Marokkaans of welk ander paspoort dan ook bij hebben.

mothersfinest | 17-03-13 | 11:37

@Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:21

Vraag: Zou je het OK vinden als een Syrier vanuit Nederland in het Syrische leger van Assad (immers: 's lands defensie) gaat?

appelboor | 17-03-13 | 11:32

@appelboor | 17-03-13 | 11:16 |

Er zijn ook heel veel mensen die dat niet willen toestaan. Grondwetdingetjes en zo. Helaas zitten we in dit land met politici en achterban die nog niet helemaal (willen) begrijpen wat het probleem is met dubbele paspoorten en dubbele loyaliteiten. Het droomwereldje schrijft voor dat zulke dingen allemaal gewoon kunnen. Dit soort praktijkgevallen leren ons anders. Hopelijk op tijd want we hebben de vijfde colonne in Nederland wel heel erg veel tijd gegeven om zich te ontwikkelen...

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:31

Die gast kan zelfs niet eens zijn PM fatsoenlijk hanteren.
Dit ziet eruit als soldaatje spelen van 11 jarige jochies, of dat oeverloze heen en weer geknal van Afrikaanse benden, en niet als een bewuste strategische actie.
Al moet je je daarin niet vergissen, want die zooi word georkestreerd door Tsjetsjeense, Afghaanse en Arabische officieren, met heel wat ervaring, en doekoes vanuit SA.
Deze sukkels zijn idd kanonnenvoer en inwisselbaar, net als die in Bosnië.
Paspoort inleveren, en in Syrië achterlaten, alsook hun gezin, familie er heen sturen.
NIET WELKOM IN NEDERLAND!!!
(Hoe zat het ook alweer met je nationaliteit als je in vreemde krijgsdienst was geweest?)

mothersfinest | 17-03-13 | 11:30

@hekelaar | 17-03-13 | 11:20
Kwamen die ook vol haat jegens Nederlanders terug?
Praat niets goed maar andere tijden zijn andere tijden.
Ik weiger terug in de tijd te moeten. Niet dat ik geschiedenis niet interessant vind. Maar vind nu toch iets fijner dan toen over het algemeen.

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:27

Heiner | 17-03-13 | 11:22 | Die is hard gevallen na zijn leugentjes over een eetclubje.

Willianus Wortelus | 17-03-13 | 11:25

@Bello de Hond | 17-03-13 | 10:54

Het is 2013 lulhannes.... misschien vertel ik je wat nieuws maar het is echt zo!

Fatwabuster | 17-03-13 | 11:22

Ik hoor nooit meer iets van Bertus Hendriks. De gerenommeerde M-O deskundige die aanvankelijk zo euforisch was over de Arabische Lente.

Heiner | 17-03-13 | 11:22

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 10:43 |

Als tijdens het tikken van uw stukje het verschil tussen in dienst gaan bij 's lands defensie of aansluiten bij buitenlandse terroristen/vrijheidstrijders niet ingezonken is gaat het nooit gebeuren. Het relativisme zit bij u dan echt al veel te diep. Hopeloos.
.
Dit is wat je krijgt met dubbele loyaliteiten, dubbele paspoorten, en dubbele standaards. Deze jongens zijn onnederlands en dat moet resulteren in het ontnemen met het Nederlandsschap. Het risico van trauma's en verdere gedachtenkronkels opgedaan in zo'n conflict is slechts bonusargumentatie.
.
Ik wens als Nederlander niet geassocieerd te worden met dit soort lafhartige criminelen. Dit soort wannabee hackbars, en de niemeyertjes van deze wereld trouwens ook, zijn een regelrechte belediging voor iedere Nederlander.
.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 11:21

Nederland zou Assad premie moeten geven van 100.000 p.p. wedden dat er geen een terug komt. Lijkt veel geld maar het is het dubbel en dwars waard. Kosten ze hier ook per 4 jaar dus goede investering.

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:21

@Veelvaak ook nederlanders hebben in een burgeroorlog gevochten nl in Spanje niet zo heel lang geleden.

hekelaar | 17-03-13 | 11:20

In het Koninklijk Tehuis voor Oud-Militairen te Bronbeek is er al aangevangen met de sloop van het museum; er moet daar plaats gemaakt worden voor een gebedsruimte voor deze nieuwe lichting oud-strijders...

Born to Luts! | 17-03-13 | 11:17

Waarom spreken die mannen Nederlands waarvan 1 met een niet-Arabisch accent? Waarom geloven we nog steeds alles wat ons verteld wordt? Hoeveel black-ops eennheden heeft Nederland eigenlijk?

hStripe | 17-03-13 | 11:16

@RoyalWithCheese | 17-03-13 | 10:43

Tja. Ik begrijp het ook niet zo. Een Turk die in Nederland woont moet/mag toch ook in het Turkse leger, en dan mogelijk vechten tegen Koerden?

appelboor | 17-03-13 | 11:16

Niet te filmen wat bezielt die gasten toch.
Veel Vaak | 17-03-13 | 10:44 | + 1 -
Heel simpel hoor. Het ´Groot Islamitisch Rijk´. Perfect trainingsgrond om straks hier ook hun gang te gaan. Eens zullen de Gutmenschen bungelen aan een touwtje. God, wat een heerlijke dag wordt dat.

Grachus | 17-03-13 | 11:16

@Zwanger Nijlpaard | 17-03-13 | 11:11
Ambtenaren en overuren maken?
*proest*

necrosis | 17-03-13 | 11:14

Merlot | 17-03-13 | 10:41 | So true. So true.

Je gaat gelijk krijgen, let maar op. Die totaalmalloten gaan als helden binnengehaald worden door BV Nederland. Als helden.

Alle Moslims in Nederland zullen trots zijn op deze strijders. De complete Nederlandse Moslimjeugd heeft er een rolmodel bijgekregen.

De definitieve afbraak van Nederland is begonnen.

Willianus Wortelus | 17-03-13 | 11:13

Het enige wat ik nu verwacht is dat alle ambtenaren van Buza en Justitie dit weekend overuren maken, en dat morgen Mark Rutte meedeelt hoe de Nederlandse overheid ervoor zorgt dat dit zwakzinnig tuig per direct hun Nederlandse nationaliteit is ontnomen. Dat zou toch eens mooi zijn. Voor de rest geen woorden aan vuil maken, vind ik.

Zwanger Nijlpaard | 17-03-13 | 11:11

@patrick3822 | 17-03-13 | 10:43
Was die vegan streaker geen nicht?

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:11

Zo te zien kunnen "we" beter Assad met wapens steunen in de hoop dat hij die terroristen-met-Nederlands-paspoort afmaakt zodat ze niet terug naar ons land komen...

Avant | 17-03-13 | 11:11

Jihadi's die zich vrijwillig als kanonnen voer opgeven, wat wil een mens nog meer?

Allevezoel | 17-03-13 | 11:10

@Bello de Hond | 17-03-13 | 10:54
Totaal mee eens maar die zijn wat mij betreft long ancient history. Dat sommige moslims zijn blijven steken in de middeleeuwen is het gevaar.

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:09

Prutsers uit die contreien beginnen altijd in de wilde weg te schieten op iets onzichtbaars als er een camera in de buurt is. Je ziet ze nooit geconcentreerd aanleggen, richten en vuren. Altijd hakbar roepen, huppelen en zwaaien met een geweer en veel knallen weinig raken. Erg indrukwekk0nd allemaal.

Chiant | 17-03-13 | 11:08

@arie181818 | 17-03-13 | 11:03
Hun land opbouwen?
Zoals ze dat in Libië en Egypte hebben gedaan.
*hysterische lachbui*

necrosis | 17-03-13 | 11:06

Jonge jongens vinden oorlogje spelen nou eenmaal super spannend. Was vroeger zo en zal altijd zo blijven. Ik weet zeker dat deze beelden een enorme aantrekkingskracht hebben op jongeren die hier met zichzelf in de knoei zitten of geen doel voor ogen hebben.
Zij zien geen gevaar, maar slechts opwinding en een ontsnapping aan hun doelloze leven hier. Ik denk dat dit ook op zou gaan voor heel veel autochtone jongeren.

Ome Gijs | 17-03-13 | 11:06

NSB'ers waren niks vergeleken bij deze landverraders. Vijanden van onze beschaving. Moge Assad hun baarden afscheren.

Jackie Chiles | 17-03-13 | 11:04

@necrosis | 17-03-13 | 10:53
Oja die was ik even vergeten. Dat is inderdaad zo.
Die hoer heeft ook veel te veel podium gekregen.
Vogelvrij verklaren, pas afnemen en geen enkele aandacht aan schenken. Tanja wil niet terug komen en al zou ze dat doen heb ik niets te vrezen van haar toch wel beetje anders.

Veel Vaak | 17-03-13 | 11:03

@Veel Vaak | 17-03-13 | 10:53
kijk die Jihad-figuren komen als het aan mij ligt het land niet meer in. Ze mogen lekker daar in Syrië blijven, hun beloofde land opbouwen. (gniffel)
Dat houd niet in dat mensen die een andere mening hierover hebben direct het land waarin ik woon verzieken.
Sterker nog, dat het mogelijk is zoveel verschillende meningen over een onderwerp te hebben en die te mogen uiten, maakt Nederland in mijn opinie één van de beste landen om in te wonen.

arie181818 | 17-03-13 | 11:03

@Supermatthijs | 17-03-13 | 10:50
Andere partijen kunnen niet zomaar de uitkeringen stopzetten.
Dat weet jij net zo goed als ik.... of misschien ook wel niet.

necrosis | 17-03-13 | 11:01

Ach ja, de één gaat wat verder naar het kijken van Rambo I, II, III en IV dan de ander.

Andersom dag | 17-03-13 | 11:00

Dat Assad er maar raad mee mag weten.

Die hele Arabische lente is gewoon een gure winter geworden. Milde dictators als Khadaffi en Mubarak zijn ingeruild voor Islamitische anarchie. Tel uit je fokking winst.

Ik hoop dat de AIVD bijtijds wakker is...

LJBrinkhorst | 17-03-13 | 11:00

Dafuq zeg. Zelfs de acteurs van The A-team hanteerde hun automagische pistolen betor - en die knuppels schoten notabene nooit on target met hun blanks.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-03-13 | 10:59

Laag iq, veel testosteron, zieke cultuur en walgelijk geloof. Laat ze dat alsjeblieft lekker allemaal daar gaan botvieren. Daar wordt het hier alleen maar minder ellendig van.

vetkleppert | 17-03-13 | 10:59

Leuke titel voor de nieuwe Suske & Wiske. Ali Baba en de 100 rovers in Aleppo. Begin klein - juweliers en Brinks transport overvallen en eindig als Jihad strijder.
Met als sponser de socialistische heilstaat der Nederlanden.

Boze massa | 17-03-13 | 10:59

@behangtafel | 17-03-13 | 10:42
Ik vrees dat zelf die honden het bij snuffelen laten en liever van honger zouden bezwijken.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:58

-weggejorist-

corporel | 17-03-13 | 10:58

@wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:42
Niet veel van te vrezen zou je denken ware het niet dat ze bijkans uiterst gluiperig zijn en je in der rug schieten al had je een rode kruis vlag in je hand.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:56

@Veel Vaak
Denk wel dat wij dat in de middeleeuwen ook niet zo een lief volkje zijn geweest...

Bello de Hond | 17-03-13 | 10:54

Mag "Nederlanders" in dit geval tussen aanhalingstekens?

Elmer Fudd | 17-03-13 | 10:54

@zwellever | 17-03-13 | 10:42

Hahaha, eens. Maar ik vrees dat de Assad-militairen niet veel beter zijn.

Als er in Nederland nog dienstplicht was geweest, dan hadden die toerisme-rebellen tenminste beter leren schieten.

appelboor | 17-03-13 | 10:54

Ben benieuwd hoe ze zich hier gedragen als ze niet meer in een oorlogssituatie zitten. Dus hopelijk weten ze zoveel mogelijk wie het zijn en worden ze goed in de gaten gehouden.

kicktherabbit | 17-03-13 | 10:54

@arie181818 | 17-03-13 | 10:49
Probeer jij eens een zinnig terug keer scenario te schetsen dan? Je speelt het lekker op de man met je zwaar leven zal je hebben. Hoe zie jij het voor je dan. Ze zijn met haat vertrokken, ze komen met nog meer haat terug en hebben de trekker al overgehaald zullen ze hier weer braaf naar werk gaan zoeken en ontspannen in het leven staan.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:53

@Veel Vaak | 17-03-13 | 10:49
In Syrië heb je meerdere stromingen die zich moslim noemen, en een behoorlijke groep van christenen die hun leven niet meer zeker zijn als Assad het veld moet ruimen.
Enne.... Nederlanders die op eigen houtje....
Nooit gehoord van Tanja Nijmeier?

necrosis | 17-03-13 | 10:53

Opeens weet je het je gaat naar Syrie............ gaan ze nu ook allemaal?
Dat zou wel lekker zijn. toch....?

in de hinterklappe | 17-03-13 | 10:53

@arie181818 | 17-03-13 | 10:49
Je merkt toch aan de berichtgeving van de NOS dat dit niet de mening van 1 persoon is.
De hele linkse media heeft nog eerder sympathie voor deze 'vrijheidsstrijders' dan dat zij hen veroordelen.

wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:53

-weggejorist-

corporel | 17-03-13 | 10:52

Dit soort lui zijn zover doorgefokt dat ze echt afwijkingen in de hersens hebben en zich steeds meer beginnen te gedragen als wilde beesten. Ze komen niet verder dan haat en agressie:
Als er geen oorlog is gaan ze er heen.
Als ze er niet heen kunnen trappen ze iemand op straat in elkaar.
Als er niemand op straat is trappen ze een ezel van een berg.

I rest my case.

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 10:52

Als het een uitputtingsslag wordt verliest het FSA. Kwestie van tijd voordat ze allemaal last van rug krijgen en ermee stoppen.

sjaakdeslinksesul | 17-03-13 | 10:51

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:30
Ik heb compassie voor je toetsenbord.

Strohond | 17-03-13 | 10:51

necrosis | 17-03-13 | 10:46 | + 0 -

Ja hoor, links heeft het weer alleen gedaan. Laten we niet vergeten dat toen ze niet in de regering zaten de anderen onmiddellijk alle uitkeringen stop zetten... oh nee.

Supermatthijs | 17-03-13 | 10:50

@Bello de Hond | 17-03-13 | 10:40
Ze vechten daar tegen de regering niet tegen de bezetter. Klein verschil. Dat Nederland zich ook als bezetter heeft gedragen is niet fraai maar heb nog nooit gehoord van Nederlanders die op eigen beweging burgeroorlogje gingen spelen. Het zijn gewoon zwakzinnige eikels.
Haat haat haat en ze roepen allemaal dat ze de ware allah aanbidden terwijl ze hun moslim broeders tot pulp knallen.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:49

@wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:46
Heel Nederland is verziekt door de mening van één man die je nu citeerd? Sjonge jonge, wat zal jij een zwaar leven hebben met zo'n negatieve instelling.

arie181818 | 17-03-13 | 10:49

Euro knallers bij Allah Snackbar. Ik hoop dat Assad korte metten met ze maakt. Kunnen we geen steun fonds Assad in NL? Ondanks de crisis, doneer ik graag.

Boze massa | 17-03-13 | 10:48

Zit Bakito nu ook in Syrië?

eerstneukendanpraten | 17-03-13 | 10:48

Volgens Guy Verhofstad is het beste plan de campagne het sturen van honderdmiljoenmiljard-EU-steun-geld naar de rebellen en als alles goed gaat, is het daar dan over ongeveer 83 jaar vrede.
Het is natuurlijk moeilijk om garanties af te geven, dus houd er rekening mee dat er meer geld nodig kan zijn en dat het langer gaat duren voordat er vrede is.

Simon de Danser | 17-03-13 | 10:47

@Merlot | 17-03-13 | 10:41
Zeer schokkend:

'Bertholee noemt het zorgwekkend vanwege de gevechtservaring die de jongeren opdoen en de ideologie die ze meekrijgen. Ook kunnen ze mogelijk getraumatiseerd raken. Hij waarschuwt dat de jihadstrijders dat allemaal mee terug nemen, als ze weer naar Nederland komen.'

Ze gaan deze radicalen dus blijkbaar niet weren bij eventuele terugkomst maar ze staan klaar om deze 'arme jongeren' op te vangen met nazorg en wat niet al.

Nederland is verziekt tot op het bot.

wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:46

@Bello de Hond | 17-03-13 | 10:40
Van mij mogen ze daar gaan vechten, als ze daar ook maar blijven (dood of levend).
En waarom ze hier geen baan hebben?
Gratis geld en een gesubsidieerd dak boven hun hoofd, met dank aan 'links'.

necrosis | 17-03-13 | 10:46

@necrosis | 17-03-13 | 10:35
Niet te filmen wat bezielt die gasten toch. Hoe kan je op het punt komen dat je die stap neemt.
Totaal geen inzet om hier iets van hun leven te maken maar wel hun leven (wat het waard is) op het spel zetten voor een zandbak oorlog.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:44

En natuurlijk de vegan streaker............ die zou maar op je af komen rennen in oorlogs gebied hahahaha Dat zal ze leren

patrick3822 | 17-03-13 | 10:43

Ze zijn inderdaad erg naïef om te denken dat zij "Assad wel even het zwijgen opleggen", helemaal gezien hun schiettechniek. De manier waarop ze die wapens afvuren duidt op grote incompetentie. Al zouden ze gericht op iemand schieten, is de kans groot dat ze hun doel missen. Dit soort figuren zijn voer voor scherpschutters.

Maar goed, ik snap eigenlijk niet zo de opwinding over deze jongens die ervoor kiezen om daar oorlogje te spelen. We leven toch in een vrij land? Is er dan een verschil tussen een Nederlandse jongeman die ervoor kiest om bij het korps mariniers te gaan, in vergelijking met een jihad-gekkie die "zijn moslimbroeders wil bevrijden van Assad"? Voor mij persoonlijk zijn deze twee groepen niet ver van elkaar verwijderd wat betreft intelligentie en kennis van internationale politiek. Beiden zijn trekpoppen van verschillende gevestigde orde, en ze zijn het slachtoffer geworden van verrotte ideologie en propaganda.

RoyalWithCheese | 17-03-13 | 10:43

Wat een stel pubers die te veel naar B films hebben gekeken.
Munitieverspilling en de een na de ander fout tijdens hun optreden.
Ach ja vergroot de kans dat ze niet meer terug komen en dat is toch ook mooi.

hekelaar | 17-03-13 | 10:42

Het syrische leger roeit de rebellen uit dus ook de zgn. vrijheidsstrijders allemaal terorristen. Laat ze maar opgevreten worden door de honden. Risico van het vak he, zullen we maar zeggen.

behangtafel | 17-03-13 | 10:42

Als al die "vrijheidsstrijders" op de zelfde manier schieten en een geweer vast houden als in dat filmpje,zou ik me als Assad zijnde, nog niet teveel zorgen maken.

zwellever | 17-03-13 | 10:42

Kijk die baardmans dansen van plezier als hij zijn mitrailleur afvuurt.
www.youtube.com/watch?feature=player_d...
Als deze honden een staart hadden zouden ze kwispelen.

wakkere_nederlander | 17-03-13 | 10:42

Nederland is hofleverancier als het gaat om jihadistische 'vrijheidstrijders'. Deze extremistisch denkende jonge haatmoslims worden hier gebrainwashed, geschoold, getraind, geronseld en gefinancierd.

Wilders noemt dit islamisering.
Bij de PvdA heet dat cultuurverrijking.

Doe eens verkiezingen aub.

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 10:41

Al gehoord: "Jihadstrijders kunnen mogelijk getraumatiseerd raken".
nos.nl/artikel/471564-tientallen-jihad...

Daarin hoor ik al de graaigeile belangstelling van onze Zieligheidsindustrie voor Zielige Mensen Die Hulp Nodig Hebben.
Natuurlijk komen deze jihadstrijders terug naar Nederland!
Niks denaturaliseren-wegens-deelname-vreemde-krijgsdienst-en-nou-oplazeren-kreng (Rijkswet op het Nederlanderschap artikel 15 lid e).
Getraumatiseerd!
Hellepe!
Behandelen!
Zachte sectorbaantjes!
Hoeraaaaa!

Netjes uw belasting blijven betalen, hoort stomme burgertjes.
Ga maar naar de voedselbank als het krap wordt.
Met hartelijke groeten,
Laagachtend,
Goldman Sachs, major shareholders van banken, EU-graaiers, Russiche maffia, de bestuurskaste, subsidieslikkers, kansloze immigratiegandophouders, terreurbewegingen en al het andere tuig dat van uw arbeid leeft.

Merlot | 17-03-13 | 10:41

Wil gelijk ff wat anders aansnijden,waarom mogen ze daar niet gaan vechten??? Wie zijn wij om te bepalen dat het geen vrijheidsstrijders zijn?
Nederlanders vochten vroeger toch ook in de kolonies!!!!

Je kan je beter afvragen hebben deze mensen geen gezin/werk ??????
Zou mij thuis niet lukken om ff een paar maanden naar Syrië te gaan en daar te gaan vechten en thuis gewoon het "huishouden" door te laten gaan...

Bello de Hond | 17-03-13 | 10:40

@appelboor | 17-03-13 | 10:34
Ik dacht dat ik 'tsja' hoorde....

necrosis | 17-03-13 | 10:39

Beter die moslims daar naar toe als dat wij weer een vredesmissie nr zoveel opstarten naar een Islamitische brandhaard, waar bovendien toch nooit een vredig einde bereikt zal worden en onze soldaten in feite voor niets zouden sterven.
Laat de moslims het onderling maar uitvechten.

lion@night | 17-03-13 | 10:36

Volgens een dode boom artikel gaat het om mannen van 20-25, werkloos en een laag opleidingsniveau.
www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
Kunnen ze daar niet lekker blijven.... ik kan ze missen als kiespijn.

necrosis | 17-03-13 | 10:35

Het laatste stuk is weggeknipt. Jammer. In het origineel zwenkt de camera naar links en zoomt in op Frits Bom. "Aan u de kijker thuis te raden in welke populaire vakantiebestemming wij momenteel zijn."

Stir Glenfarclas II | 17-03-13 | 10:35

Raar dat ze daar wel Nederlands tegen elkaar praten

liflafje | 17-03-13 | 10:34

Kan iemand posten wat ze dan zeggen? Ik hoor alleen " ... ja ... ".

appelboor | 17-03-13 | 10:34

De gene die terug keren zijn waarschijnlijk moordenaars.
Uitleveren aan Assad. Niet mee bemoeien verder.

Veel Vaak | 17-03-13 | 10:31

Als iedere Nederlander zomaar ergens in de wereld oorlog gaat voeren wordt het een zooitje. Dus deze strijders hebben wat dat betreft hun Nederlanderschap verkwanseld. Bovendien is het achterlijk dat deze heren straks kapotgeschoten van ons zorgstelsel gebruik komen maken en een uitkering zullen willen.

Misschien een mooie slogan voor defensie: Oorlog voer je met elkaar, niet op eigen houtje.

Ze gingen om te sterven voor hun god, laat ze maar sterven voor hun god.

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 10:31

@Strohond | 17-03-13 | 10:22 | + -4 -
Stoor je je aan mijn toestenbord?

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:30

Ze zijn vast aan't oefenen.

dubbeljoe | 17-03-13 | 10:27

tijd voor een oer hollandse quantanamo bay in de polder. zonder d66 rechters of het weke rechtssysteem.

Dhr. W. Anhoop | 17-03-13 | 10:25

Waar schieten die baarden eigenlijk op, zo te horen schiet er niemand terug....

necrosis | 17-03-13 | 10:25

Mag wel cursusje schietles nemen

Bokito ergo sum | 17-03-13 | 10:24

Dat zijn helegaar geen Nederlanders, dat zijn gewoon Syriërs en ander Arabierisch terreurvolk dat alvast aan de inburgeringscursus begonnen is voor het geval Assad alsnog aan het langste eind trekt en zij met de staart tussen de benen hun heil moeten zoeken in Het Beloofde Nederland waar Onze Lieve Vrouwe van de Eeuwigdurende Bijstand hen tot aan hun levenseinde liefdevol zal verzorgen.

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Reinaert | 17-03-13 | 10:23

Met een beetje geluk happen ze wat kogels. Laat de rebellen een functie profiel op werk. nl zetten. Dan kunnen alle kansenjongeren zich aanmelden als loodslikker

Zatkniss | 17-03-13 | 10:23

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:15
Wat heeft je toetsenbord het weer druk vanochtend.
Overigens was George W. Bush ook een 'vrijheidsstrijder' die ongetwijfeld mag aanschuiven bij P&W. En een bezoekje brengen aan het internationale strafhof in Den Haag kan ook geen kwaad.

Strohond | 17-03-13 | 10:22

Tja, aan de ene kant: ik heb niets met die religieuze fanaten. Aan de andere kant zijn ze wel bereid ergens voor te vechten.

Wij worden gewoon als makke EU-lammetjes naar de Brusselse slacht gebracht.

Snackbar van Allah | 17-03-13 | 10:22

Hier zijn ze zwak, ziek en arbeidsongeschikt. Daar doen ze een vrolijk dansje bij het afvuren van de lichte mitrailleur.
Duidelijk dat het klimaat ze daar beter bevalt, geen enkele reden ze nog langer te verzorgen of weer op te vangen.

Jan Passant mk2 | 17-03-13 | 10:21

Leuk hoor, die gangnam huppel tijdens het schieten.

Jackanders | 17-03-13 | 10:20

wat jammer dat we de gezichten niet kunnen zien, wat ik zou DOLGRAAG wat posters rond schiphol willen ophangen.

poli | 17-03-13 | 10:20

Kun je er duiken?
Hebben ze Hamams?
Michelinster restaurants?
ACSI keuring campings?

hfakker | 17-03-13 | 10:20

Nou ze staan er gekleurd op.

Nederlandse nationaliteit afnemen en nooit meer binnen laten.

Koninging Beatricks | 17-03-13 | 10:20

De nieuwe serie van: Ik vertrek.

Prof. Dr von Fotze | 17-03-13 | 10:18

@ZDEV | 17-03-13 | 10:14 | + 0 -
Terwijl we het over varkensvlees hebben.

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:16

"dit soort onervaren ongetrainde idealisten eindigen
veelal als kanonnen- en snipervoer"

Ik herinner me nog een FARCentje in Colombia, die timmert aardig aan de weg. Maar gewoon voor de zekerheid persona non grata maken, stel je voor dat zich tijdens de verkrachtingsrituelen voortplanten. Hebben we er weer extra "echte" Nederlanders bij.

Rij 3km te hard en je moet je melden bij het internationale strafhof in Den Haag, schiet je mensen kapot in een vreemd land bij het leger van vrijheidsstrijders en waarschijnlijk mag je aanschuiven bij P&W.

Vrijheidsstrijders zijn onder het internationale recht erkend en men kan gewoon juridisch hard maken dat als je voor deze mensen strijd je krijgsdienst vervuld in een leger van een vreemde mogendheid. Is niet zo moeilijk Opstelten. En voor de zekerheid, leg ze een studieboete op met terugwerkende kracht en neem ze hun wietpas af.

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:15

Kanonnenvlees.
Doe mij toch maar paardenvlees.

ZDEV | 17-03-13 | 10:14

Waar maken we ons druk om, good riddance.

thapriest | 17-03-13 | 10:12

Nooit meer terug laten keren! Paspoort afpakken!

Lees je het Opstelten, jij hebt zelfs de oorlog meegemaakt, je weet dat het kan!

Kaas de Vies | 17-03-13 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken