Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aluhoedjes spelen dokter met sectierapport Anass

AnassAlu.jpeg Arme Anass. De dertienjarige die vorige maand in Wassenaar uit het leven stapte, krijgt nooit rust. Aan de ene kant zijn er de issues met zijn afkomst, want zelfmoord ies haram in ieslam. Dus weigert (een deel van) 'de gemeenschap', zoals het altijd zo nietszeggend genoemd wordt, om te geloven dat hij inderdaad zelfmoord heeft gepleegd. Politie & forensische artsen zeggen zelfmoord, maar de familie zegt 'nee niet waar', dus we hebben een complot. En waar een complottheorie sluimert, komen de vrijdenkers stripfiguren met een verknipt wereldbeeld en een 'ik ben de enige die de waarheid durft te zeggen'-mentaliteit uit hun digitale holen gekropen. Dit maal 'ondersteund' door het sectierapport van het NFI, dat meteen voorzien is van een analyse door een 'arts' (als in: een ander gekkie). In de analyse worden alle argumenten en conclusies voor zelfmoord betwist door precies het tegenovergestelde te constateren en daarmee te bewijzen dat ZIE JE WEL HET IS EEN COMPLOT. Alsof je Micha Kat een megafoon geeft, naar een willekeurig iemand wijst en zegt dat het een pedofiele ambtenaar is: dan gaat het hard. En daar is de eerste copy/paste al. De dood van een tiener staat voor altijd in het internet gekrast als een moordcomplot met de suggestie van misbruik. Arme Anass.

Reaguursels

Inloggen

Mr. Dixit
Tja... de pot... ketel en zwart.
Verdiep uzelf eerst eens in anderen voor u oordeelt.
Er zo maar van uitgaan bijv. dat la vie en rose zich niet zou informeren pf verdiepen in zaken alvorens te teaguren... dat getuigd pas echt van betwterigheid.
Je eigen punten kracht bijzetten door meningen of gedachten van anderen,honderden zoals u schrijft,te schofferen... das pas wetenschappelijk.
Sukkel.... maar goed... doe lekker zo door... blind geloven in alles wat in een rapportje staat... zonder verder te kijken en je te verdiepen in andere theorieën ... veel geluk.
Maar realiseer u een ding... een rapport is een conclusie op een onderzoek n.a.v. een vraagstelling. Dat onderzoek is uitgevoerd met die vraag als basis en dus zal ook het resultaat ernaar zijn. Daarbij wordt andere info dan nog wel eens als irrelevant betiteld want heeft niks met de onderzoeksvraag te maken dus niet vermelden en weg ermee.
Maar dat weet u vast allemaal... u verdiept zich immers altijd eerst alvorens u gaat plempen.... wetenschappert.

amin | 15-03-13 | 10:36

@Mr Dixit | 15-03-13 | 01:43
In elk geval is hij geen anoniem lafbekje.

Lewis Lewinsky | 15-03-13 | 02:10

Lewis Lewinsky | 15-03-13 | 01:13
De "Ton" die schijnbaar naar zichzelf verwijst is deze: www.rvdj.nl/2012/45 en www.ton.hofstede.nl en www.ntvg.nl/publicatie/personalia-8120...
Is allang geen arts meer zo te zien, ooit neuroloog geweest. Kijk voor de lol eens rond op zijn persoonlijk site en probeer dan nog eens te beweren dat het geen "gekkie" is.
Uittrekseltje:
"But then again I am convinced there is a lot of information out there which is related to me. The power and influence of the media is strong. And most media are out on personal gain, regardless of ones needs. They will sacrifice everything you cherish, just for their own benefit. Newspapers will twist the actual facts in their stories just to attract more buyers. American controlled search engines like Google or Facebook, consider all information about you their property and will sell it. They connect what ever you do to your “account”, your wifi-router, your apple or android phone, your location, your interests, your contacts, your private e-mails. They even use facial recognition to “help you” find and recognize your friends. It is like “the machine” in the series “person of interest”. Except, no-one will ever come to rescue you. You are just being used. "

Mr Dixit | 15-03-13 | 01:43

De arts (door Van Rossum 'arts' en gekkie genoemd) die commentaar geeft op het sectierapport heeft zich overigens bekend gemaakt door middel van een link op het haagsecomplot.nl naar het bigregister.

Lewis Lewinsky | 15-03-13 | 01:13

La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:07
Je reactie en conclusie getuigt, net als die van honderden anderen overigens, van een betweterigheid die z'n weerga niet kent. Je bent geen patholoog anatoom en waarschijnlijk zelfs geen arts of medicus, dus probeer niet op basis van een sectierapport van vier kantjes te oordelen. Weet je bijvoorbeeld dat Ann MAes een autoriteit is op het gebied van post-mortem onderzoek op kinderen? En dat het NFI, juist om nabestaanden vervelende details te besparen "gekuiste" versies van rapporten heeft, maar dat er standaard bij elk post-mortem onderzoek op een minderjarige alle onderzoeken worden gedaan om misbruik vast te stellen danwel uit te sluiten? Informeer jezelf voordat je onzinconclusies trekt.

Mr Dixit | 15-03-13 | 01:08

J. Kolloßoss | 14-03-13 | 20:31
Die 'afspraken' kunnen juist tot intensiever pesten hebben geleid. Misschien werd hij ontzettend afgezeken op de plek waar hij zijn krantjesvoorraad ophaalde, en was dat de druppel. Dit soort dingen kunnen tot zelfdoding leiden, het is maar net in welke staat je op dat moment verkeert.

dedeurs | 14-03-13 | 23:47

De patholoog Frank de Groot vindt het zorgelijk dat het sectierapport op internet staat, want *er staat daderinformatie in*.
Huh? Het is toch zelfmoord, meneer de Groot? Wat nou daderinformatie? Of is het toch geen zelfmoord?
Zie audio (geluid zacht zetten!)_op www.omroepwest.nl/nieuws/14-03-2013/zo...

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 23:32

Een aantal zaken lijken gwn niet te kloppen, het zoeken met honden op de avond ervoor die niks vinden is daar 1 van.

Daarnaast waren er net afspraken gemaakt met de pesters op zijn school en is dit dus een raar moment om eruit te stappen.

Waarom is Geenstijl wel (terecht) kritisch als justitie weigert om Joris Demmink te verhoren maar niet als er gwn overduidelijk onbelichte zaken zijn zoals met Anass?
Tuurlijk is de approach van het cultuuraspect dat niet kan verdragen dat hun zoon evt. zelfmoord heeft gepleegd maar er zijn gwn een aantal dingen raar.

en daar heb je geen aluhoedje voor nodig om dat te zien..

J. Kolloßoss | 14-03-13 | 20:31

@ La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:07 "
Blijft staan dat in het voorlopige sectierapport niet wordt gerept over een onderzoek dat seksueel misbruik uitsluit."
Het voorlopige rapport bevat alleen afwijkende bevindingen. Dat onderzoek is uiteraard wel gedaan, maar er is niks afwijkends gevonden. Er staat toch ook niet dat de lever of de nieren niet afwijkend waren? Dat is te lezen in het definitieve rapport. Nog nooit een definitief rapport gezien, zeker.
@ charissa | 14-03-13 | 14:14 | "hoe dan ook, dat sectierapport is een prul!
en nee, geen alu-hoedje op mn kop"
U bent een kenner van sectierapporten en pathologie-onderzoek en kunt derhalve een wetenschappelijk onderbouwd oordeel vellen? Zo niet, was u beter afgeweest met een aluhoedje; nu klinkt u alleen maar erg dom door een oordeel te vellen over iets waar u geen verstand van heeft.

Gazelletje | 14-03-13 | 19:57

Zwizalletju | 14-03-13 | 17:31 |
Toen ik de eerste foto's van de fiets zag leek het alsof een wild dier, een predator, hem in de bossen had getrokken.

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 18:40

Alle aanhangertjes van de samenzweringstheorie zouden de PD (plaats delict) en omgeving eens moeten bekijken.
20/25 meter van fietspad , 20/25 m van -tig Duinrell bungalows.
Geen plaats om iemand te misbruiken, vermoorden. Wel om je zelf stilletjes op te hangen.

Zwizalletju | 14-03-13 | 17:31

@ Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 14:39 |
Mij nick is goedverstaander, helemaal juist.

Waar ziet u staan dat mijn nick goedlezer zou zijn? Dat laatste bent uzelf ook dus allerminst.

goedverstaander | 14-03-13 | 17:28

Wat vinden jullie nu enger bij de redactie van GS: De twijfels en onzekerheid van het bestaan, of de aluhoedjes die de waarheid in pacht denken te hebben?

Het is beide beangstigend, maar aan het laatste maken jullie je ook schuldig.

Toch, een beetje nieuwsgierigheid kan geen kwaad. Als je dat verder moeilijk kan duiden in termen van het "wie en waarom", publiceer er dan niet over.

Spitroast | 14-03-13 | 17:23

@Megalomaantje
Yep... u heeft gelijk.
En hoewel ik geen aluhoedje draag wil ik toch wel graag weten hoe zulke zaken zit, al is het alleen al zodat ik bij verkiezingen etc. goede keuzes kan maken.
En yes het is oftopic maar ook weer niet helemaal.
Tot slot, PRDV had in die tijd zelfs filmbeelden van demmink in een bulgaarse(dacht ik) nachtclub met jonge jongens. en ook fotos etc.

amin | 14-03-13 | 16:55

amin | 14-03-13 | 16:16 |

Ze zeggen waar rook is vuur en zo, maar duidelijk dat zaken eerst moeten worden bewezen en je niet willekeurig iemand kunt beschuldigen, maar bij Demmink kwamen er berichten van alle kanten en de Vries was er toen als de kippen erbij om de zaak tot de bodem toe uit te zoeken, hoe lang de afleveringen van de Vries exact zijn geleden weet ik niet meer, maar de Vries was er erg op gebrand. Deze zaak is natuurlijk offtopic, maar geeft wel aan hoe ze in een doofpot kunnen verdwijnen en hoe machtig/slap justitie is in het onderdrukken en laten verdwijnen van getuigen die niet vrijuit hun ervaring kunnen vertellen zonder voor gek of complotters uitgemaakt te worden. Standaard methode die nu, ook in deze zaak, erg begint te vervelen.

Megalomaantje | 14-03-13 | 16:24

@Megalomaantje |15:31|
Klopt allemaal... prdv was bezig met de zaak demmink.
Persoonlijk heb ik nog mail contact gehad met de redactie van prdv in 2008 ik dacht in julie ofzo... met de vraag hoe het nu was met dat onderzoek naar demmink.
ik kreeg als antwoord dat ze over lopende onderzoeken geen info verschaffen,maar dat ze me zouden informeren als ze er weer iets over zouden uitzenden. kheb nooit meer wat gehoord. op verdere mails van mij id nooit meer gereageerd. vreemd.

amin | 14-03-13 | 16:16

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 16:04

nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:32 | + -1 -
In je betoog, waar ik op reageerde, kwam Baybassin niet voor maar had je het enkel over gekkies, aluhoedjes e.d. Gürz was een voorbeeld van mijn kant om aan te geven dat niet altijd alles boven jan is. Van die andere zaken heb ik te weinig kennis.

Latrinalia | 14-03-13 | 16:02

War On Errorism | 14-03-13 | 13:15 |
Megalomaantje | 14-03-13 | 15:31 |

Dit was het verhaal van de chauffeur, die toen ook verschillende keren in afleveringen van Peter r de Vries aan bod is gekomen. Weet nog wel dat de Vries er toen bijna letterlijk bovenop zat.

Privé Chauffeur van Demmink, Mosterd – hartaanval

Chauffeur Mosterd reed zowel Aad Kosto als Joris Demmink. Hij beklaagde zich bij zijn chef over het gedrag van Demmink die op de achterbank van zijn auto jongetjes misbruikte. Hij leeft niet meer. Hij stierf onder verdachte omstandigheden, hartaanval luidde de officiële verklaring. Naar de achtergrond van de zelfmoord van de chauffeur is geen onderzoek gedaan door Justitie.

Panorama journalist Fred de Brouwer heeft zowel gesproken met de weduwe als met de dochter van Mosterd. Beiden gaven geen bruikbare informatie, volgens de stukken mede omdat de weduwe een pensioen krijgt van Justitie en het vanuit die optiek ‘niet in haar belang zou zijn’ nadere informatie te verschaffen over de dood van haar man.

Oud-politieman Henk Laarman schreef hierover aan Gaykrant: schrijft aan GayKrant over een chauffeur van het ministerie van Justitie: die chauffeur overleed aan een hartaanval op 50-jarige leeftijd. Dat is mogelijk veroorzaakt door spanningen op zijn werk. Wat was het geval? Zijn baas, een topambtenaar van Justitie, had de gewoonte schandknapen op te laten pikken met zijn dienstauto. Hij pleegde seksuele handelingen met de jongens op de achterbank van zijn dienstauto terwijl die chauffeur daarvan mocht meegenieten. In zijn brief beschrijft de ex-rechercheur tevens een voorval in de hofstad: toen deze topambtenaar er de gewoonte van maakte zijn chauffeur om twee uur ‘s nachts uit zijn bed te bellen om hem op te halen bij een bekende homoclub in Den Haag en hij de dienstauto onderkotste omdat hij straalbezopen was, knapte er iets bij de chauffeur. Hij stapte naar zijn chef en maakte melding van dit gedrag. Die chef sprak zijn DG erop aan. Die wilde geen ruchtbaarheid en daarmee ontstond een doofpotzaak die de chef op overplaatsing kwam te staan. Die chauffeur overleed korte tijd later. De weduwe kent al deze verhalen.

demminkfacts.wordpress.com/sterfgevall...

Megalomaantje | 14-03-13 | 16:01

nonpissatinventum | 14-03-13 | 15:33

Dat dossier is helemaal niet gesloten, want de Hoge Raad heeft in oktober vorig jaar Advocaat-Generaal Diederik Aben opdracht gegeven verder onderzoek te doen, waar hij nu mee bezig is; op basis van dat onderzoek zal hij pas concluderen of het herzieningsverzoek al dan niet gegrond is.

Als je het dossier verder niet wilt bekijken, hoef je ook niet te beweren dat er sprake is van een aangetoonde moord; het Turkse OM heeft nota bene voor een van de twee personen aan wie Baybasin volgens het Nederlandse vonnis de moordopdracht gegeven zou hebben vrijspraak geëist, en de ander überhaupt nooit vervolgd.

Tijn Libbert | 14-03-13 | 15:56

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 15:33

War On Errorism | 14-03-13 | 13:15 |

Dat jij je dat niet kan herinneren komt misschien door je leeftijd, deze afleveringen stammen nog ergens uit de eind vorige eeuw en zijn al lang niet meer terug te vinden op het internet. Peter r de Vies heeft ooit in één of meerder programma's van hem, die toen meende ik nog bij rtl werden uitgezonden, over de zaak Demmink bericht. Hij gaf dit zelfs laatst nog toe in De Wereld Draait Door. Maar daar zwakte hij de boel af en vertelde dat hij niets heeft kunnen vinden wat duidt op seksueel misbruik van kinderen. Ik kan me zelfs nog herinneren van deze afleveringen dat de chauffeur die Demmink naar een ontmoetingsplek moest rijden tabak van Demminks seksuele gedrag had en is daarover gaan klagen bij zijn meerderen.... De chauffeur leeft inmiddels al niet meer....

Megalomaantje | 14-03-13 | 15:31

nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:32

Heb je het uitvoerig onderbouwde herzieningsverzoek van Adele van der Plas namens Baybasin wel eens doorgelezen? Waarom ben je er zo van overtuigd dat hij terecht in de cel zit?

Of gaat het je niet om de vermeende moordzaak, en heb je om andere redenen persoonlijk iets tegen Baybasin?

Tijn Libbert | 14-03-13 | 15:19

@La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:56
VertrouwT

La Vie En Rose | 14-03-13 | 15:17

... Sorry, Anass...

Megalomaantje | 14-03-13 | 15:15

Vergeet even de honden die een verstopte neus hadden, vergeet even de politie die stekeblind was en vergeet even de heli met infraDOOD camera. Maar volgens psychologisch onderzoek en ook volgens de psychologen zelf plegen mensen VAAK alleen zelfmoord bij een depressie of psychose. In welk van de twee verkeerde Asann?....

Megalomaantje | 14-03-13 | 15:14

@nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:51
Nogmaals, heb die blogs niet gelezen.
Mijn indruk is vanaf het begin.
Onderzoek is knullig uitgevoerd.
En nu: Sectie-rapport idem dito.

Na van alles over Anass gelezen te hebben, via de mainstream, de directeur van de school gezien en gehoord te hebben,(werk zelf ook met kinderen) lijkt mij dat de conclusie 'zelfmoord' te snel is getrokken.

Dit was het.
Hang hier al veel te lang rond.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 15:04

@Veel Vaak | 14-03-13 | 14:42
Tuurluk joh. Die vader heeft het gedaan en gaat dan zelf roeptoeteren dat het geen zelfmoord is en dat hij wil dat deze zaak verder onderzocht gaat worden.

Het zou beter zijn als u wat minder op uw gevoel vertrouwd en wat meer uw hersens gaat gebruiken.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:56

Wonderfool | 14-03-13 | 14:53 | + 0 -
Ja ik ben eigenlijk een Alien die werkt onder het vaticaan.

nietzofotograferen | 14-03-13 | 14:55

Gebruiker 'nietzofotograferen', je bent wel heel apart. Je gelooft niet in 'complotjes', maar wijst een ander wel klakkeloos aan als 'zijnde iemand anders'. Dat dan wel weer. Erg frappant en bizar.

Wonderfool | 14-03-13 | 14:53

Als er al wordt gesproken over mos achteraf aan kunnen brengen ben ik er klaar mee. Dan zal je niet te overtuigen zijn en ben je naar mijn smaak paranoïde.

Veel Vaak | 14-03-13 | 14:53

@Continuum | 14-03-13 | 14:31
Ik weet dat alle feiten en omstandigheden niet bekend worden gemaakt. Alles wat ik weet heb ik van de MSM en niet van blogs van aluhoedjes.

Als ouders heb je wel recht op alle informatie. Als je je niet voor kunt stellen dat je kind zelfmoord heeft gepleegd en er komt dan een onderzoek en een sectierapport die beide vragen oproepen, dan zou ik ook de onderste steen boven willen hebben.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:52

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:51

Wonderfool | 14-03-13 | 14:41 | + 0 -
Nice try, vrijland
nietzofotograferen

LOL. Ik lees zijn pagina wel graag trouwens! Bijzonder interessant. Maar sorry, ik ben een vrouw :)

Wonderfool | 14-03-13 | 14:46

Wonderfool | 14-03-13 | 14:41 | + 0 -
Nice try, vrijland

nietzofotograferen | 14-03-13 | 14:43

Die vader heeft het gedaan. Geen provocatie puur mijn gevoel.
Gevoel moet je op vertrouwen.

Veel Vaak | 14-03-13 | 14:42

Wat een grote monden hebben jullie (incl. GeenStijl). Vroeger hadden jullie ook geen goed woord over voor diegene die Demmink durfde aan te wijzen als 'pedo'. Werd altijd afgedaan als 'aluhoedjes-fantasie'. Tegenwoordig schrijft GeenStijl daar ook ijverig over en weten hun donders goed dat Demmink een pedo is.
Nu de zaak Anass. Idem dito. Ook nu worden onderzoekers als stripfiguren neer gezet. Nou ja, wacht maar af. Kwestie van tijd dat GeenStijl daar ook ijverig over gaat schrijven. Maar dan op een andere toon als hier boven....

Wonderfool | 14-03-13 | 14:41

@goedverstaander | 14-03-13 | 14:06
Het is niet meneer, maar mevrouw Bou. Ben je altijd zo'n slecht verstaander, goedverstaander? Wat had je trouwens gebruikt toen je je nick koos?

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 14:39

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:32

@La Vie En Rose

beargumenteerd kritisch is natuurlijk prima. Maar de meeste feiten en omstandigheden zijn onbekend voor ons en worden ook niet vrijgegeven ook, dus op basis van afwezigheid van informatie concluderen dat het iets anders moet zijn is natuurlijk gewoon irrationeel. Wat dat betreft is alles voor aluhoedjes prima voer, bij elk onderzoek gaan dingen fout.

Continuum | 14-03-13 | 14:31

Adalgar | 14-03-13 | 14:27 | + 0
Daar doet die het voor he, verhaaltjes verzinnen en geld vangen van de schaapjes die hem volgen.

nietzofotograferen | 14-03-13 | 14:30

Dat wordt dokken, aluhoedjes. Vrijland op z'n website:

- Doneren

U kunt voorlopig nog doneren aan:

Rabobank (xxxxxx ja doei)
Stichting Blijeburen
Amsterdam

Onder vermelding van: Oprichting Stichting Anass

Vanaf volgende week kunt u hopelijk doneren aan de vers opgerichte eigen stichting t.b.v. onderzoek Anass. Uw geld is dringend nodig. Waarom zal ik dan duidelijker toelichten.

Stuurt u mij nog wel even een email waarin u vermeld hoeveel u gedoneerd heeft, zodat we daar geen misverstanden over krijgen met de stichting die dit incasseert.Het emailadres is martinvrijland @ gmail . com (zonder spaties) -

Adalgar | 14-03-13 | 14:27

Snap de reacties over die infrarood helicopter niet zo. Met infrarood (warmtebeelden) ga je echt geen lijk (omgevingstemperatuur) vinden midden in de nacht. Als hij nog had geleefd had het natuurlijk wel handig geweest.

Zie voorlopig geen aanleiding om iets anders dan zelfmoord aan te nemen.

Continuum | 14-03-13 | 14:26

@nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:36
Nogmaals, ik ben niet van de complottheoriën. Vond de communicatie van politie en justitie vanaf dat zij daarmee begonnen al slecht. Zelfmoord in de mond nemen maar een misdrijf werd niet uitgesloten.

Bovendien duurde het onderzoek te lang. Na een dag en avond onderzoek werd de omgeving weer vrij gegeven en de volgende dag werd alles weer afgesloten en gingen ze verder met het onderzoek.

Ook is het erg vreemd dat de politie die avond van de vermissing ook die plek met speurhonden had afgezocht en niets had gevonden.

En er zijn nog een aantal vreemde zaken aan de hand. Dat summiere voorlopige sectierapport is daar een van.
Dan moet je als politie en justitie niet gek opkijken als alluhoedjes zich op deze zaak gaan storten. Dat roep je dan over je af.
Wel jammer dat die er dan weer van alles bij gaan slepen. Dat doet de zaak geen goed.
Maar dat er hier iets niet klopt, staat voor mij als een paal boven water. Al vanaf het begin.

En je mag gerust sceptisch staan t.o.v. onze rechtstaat, gezien de vele fouten in het verleden.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:24

Handig om het adres van de ouders niet te wissen van het rapport.

Kopvot | 14-03-13 | 14:23

goedverstaander | 14-03-13 | 14:09 |
Vergeet Bou! Na de moord op dat meisje door die ex-politieagent was er een consensus van 'direct speurhonden'. Als die honden er zijn geweest hadden ze hem direct en niet de volgende ochtend moeten vinden. Kan best zijn dat die honden er niet zijn geweest, maar je verwacht het wel!

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 14:16

hoe dan ook, dat sectierapport is een prul!
en nee, geen alu-hoedje op mn kop

charissa | 14-03-13 | 14:14

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:59
Ik heb eens gecommuniceerd met Spaink over copycats by suicide. Ze zei dat er heel vaak, heel lang over na werd gedacht.

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 14:12

@ Einde van de Domheid | 14-03-13 | 14:07 |
Volgens Bou is de verklaring van Jasper S. vals. Ondanks dat de bewijzen tot de plafondplinten zijn opgestapeld:
www.boublog.nl/07/12/2012/de-onmogelij...

goedverstaander | 14-03-13 | 14:09

Over Bou, ik ken het niet en ben er nooit eerder geweest. Maar als die analogie klopt dan zijn er vele vragen. Als die deels verzonnen is minder.

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 14:07

@Mr Dixit | 14-03-13 | 13:34
Het sectierapport dat ik gelezen heb is van 8 februari. Daar is het toxologisch onderzoek idd nog niet aan toegevoegd.

Blijft staan dat in het voorlopige sectierapport niet wordt gerept over een onderzoek dat seksueel misbruik uitsluit.

En dat er melding wordt gemaakt van: 'er waren van bij leven opgelopen uitwendig inwerkend geweld op het gezicht, bv door ergens tegen aanstoten, kleine oppervlakkige huidletsels ontstaan.'

Dat roept - naast de vragen over het onderzoek van de politie - ook vragen op.

Kortom, heel knullig allemaal.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 14:07

@ Einde van de Domheid | 14-03-13 | 13:57 |
Die meneer Bou behoorde tot het legertje complotdenkers dat tot in den treure allerlei herspenspinsels over Marianne Vaatstra de wereld inslingerde. Als er geen aanwijzingen of getuigen zijn bedenkt ie ze gewoon zelf. Net zo makkelijk.

Derhalve niet erg geloofwaardig.

goedverstaander | 14-03-13 | 14:06

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:36 | + -1 -
Ja precies, net zoals in die zaak van Ihsan Gürz, of is dat een uitzondering? Jammer dat GS daar nooit meer een update aan heeft besteed, zocht net het topic op en staat hier nog te boek als cokesnuiver, wat hij niet was. En z'n hart is nog steeds spoorloos btw.

Latrinalia | 14-03-13 | 14:05

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 14:05

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:59

Op de weblog van Vrijland is ook te lezen dat Quirine de Kok Quirine de Kok niet zou zijn. De Kok is de ex van Spong en draagt ook aluhoedjes. Dikke maatjes met de Heer Kat op wiens weblog ze met haar alter-ego Cbor de heer Spong beschuldigd van ontvoering van haar zoon. Die vervolgens geplaatst zou zijn in zijn pedonetwerk. Q de Kok, dat is toch de vrouw die regelmatig het nieuws haalt vanwege dierenbeulerij?

MieKetelkamp® | 14-03-13 | 13:55

Wel folderen, geen afscheidsbriefje?

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 13:53

categorie: Amerikanen hebben Chavez vergiftigd en Coca Cola bespioneert China via GPS.

ArnhemseMeisjes | 14-03-13 | 13:52

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:51

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 13:45
Waaruit heb je deze chronologie gedestilleerd?

Mr Dixit | 14-03-13 | 13:50

En dan nog de schoolfoto (?) (hierrr: azazelsvisie.blogspot.nl/2013/03/de-ze... direct na het PV van bevindingen) die op één van de sites wordt opgevoerd, met als onderschrift "ziet dit er uit als een jongen die gepest wordt?". Uhm... Een jongen met een gilet en een strikje, met daarbovenop een naam die uit te spreken valt als "anus"? Dacht 't wel...

Mr Dixit | 14-03-13 | 13:45

Toch een rare bloemlezing:
16.30 uur: Anass begint aan zijn folderwijk.
18.00 uur: Moeder begint te bellen waar hij blijft.
18.30 uur: Moeder belt de politie.
18.45 uur: Een getuige zag Anass op 500 meter van de plek waar zijn lichaam werd gevonden. Hij werd belaagd door drie lange blonde jongens, die hem schopten en sloegen.
19.30 uur: Een kind zegt dat het Anass heeft gezien met een enge man bij de Katwijkse weg.
20.00 uur: De fiets van Anass wordt gevonden bij de picknicktafel. Hij stond op slot, dus waar zou het sleuteltje zijn?
21.00 uur: Moeder bleef bellen, de telefoon van Anass wordt uitgezet.
23.45 uur: Anass is nog niet gevonden: Amber Alert!

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 13:45

steven paul | 14-03-13 | 12:12 |
Math?
Wat jij suggereert zou zomaar kunnen.

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 13:43

Niets geleerd dat Geenstijl. Vanaf hun zelfverzonnen ivoren toren helemaal niet in de gaten gehad dat dezelfde complotters eigenlijk al 10 jaar lang een realistischer wereldbeeld schetsten dan GS. En dat GS inmiddels veel meer richting complotters is opgeschoven dan andersom.

Demmink bleek toch ook veel meer dan een complotterfantasie. En dit Annas verhaal van de politie is te dom voor woorden.

Wanneer gaat GS nu zelfs een voorop lopen in plaats van jankend en huilend telkens veel te laat achter 'de complotters' aan?

pokkejong | 14-03-13 | 13:41

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:36

La Vie En Rose | 14-03-13 | 13:19
Het enige wat schijnbaar nog ontbreekt is het toxologisch verslag, verder is alles compleet. Toch?

Mr Dixit | 14-03-13 | 13:34

Oh jee, nu is joris demmink ook genoemd.
Nu is het hek van de dam.
Laat me raden :
Annad was slachtoffer van een pedofiel netwerk dat. geleidt wordt door opperbazen van ministerie's.
Hij is vermoord omdat hij te veel wist of zou gaan praten.
Peter R. heeft daar bewijzen van maar geeft die niet vrij onder druk of door omkoping van demmink.
Mischa Kat weet het allemaal beter maar staat stampvoetend te janken dat niemand hem serieus neemt.
En alles gaat in de doofpot om de nieuwe paus, die natuurlijk pedo nr. 1 is, te beschermen omdat anders ook nog uit kan komen dat ie met Fidela samen ook al kindertjes uit het vliegtuig van Maxima's vader gooide.
Wat dan weer slecht is voor de zo integere koning Lex.
En oh ja.. de moslims gebruiken het om de sharia in te kunnen voeren en de wereld te regeren. En alles natuurlijk in goed conclaaf met Jezus en Mo.

amin | 14-03-13 | 13:33

Vrijland had eerder een heel artikel op dezelfde site staan dat de dood van deze jongen het gevolg van een satanisch ritueel uitgevoerd door de bilderberg groepering.

Nou, dan ben je inderdaad lekker aan het fantaseren.
Reactie na reactie vonden mensen weer iets nieuws wat die theorie ondersteunde. De meeste gekke verzinsels kwam daar langs.

technov1king | 14-03-13 | 13:33

Aan de site van Martin -The Matrix Fan- Vrijland te zien telt Nederland 16 miljoen patholoog-anatomen. Vriend Vrijland doet verder precies wat hij de door hem zo gehate MSM verwijt: de waarheid naar zijn hand zetten danwel keihard liegen. De beste man is niet eens in staat om een breedte van 5 centimeter (volgens hem de afsyand van wijsvinger tot pink) te duiden. "Geef mij aandacht" en "ik heb gelijk, zelfs als ik geen gelijk heb" over de rug van een dode jongen.

Mr Dixit | 14-03-13 | 13:31

Als je ook maar iets op Vrijland z'n website zet wat hem niet aanstaat verwijderd hij gewoon je comment. Mooi toch, dat vrije denken.

nietzofotograferen | 14-03-13 | 13:25

NFI rapport zegt alleen iets over de oorzaak van overlijden, niet over de toedracht, over of Anass hiertoe door pesters werd aangezet. De politie heeft alleen onderzocht of er sprake was van zelfmoord.

Maar, om dan ook gelijk uit te gaan van een complot? Dat gaat denk ik echt te ver.

gaffelbaard | 14-03-13 | 13:23

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 13:03
Klopt en omdat het niet gebeurt, wordt het wantrouwen alleen maar groter.

En als ze straks wel met het definitieve sectierapport naar buiten komen, is het te laat.

Het quaadt is reeds geschied.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 13:19

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:18

@Megalomaantje Ik kan me niet herinneren dat PrdV ooit iets heeft betekend in de zaak Demmink. Als je daar eens naar wilt linken, graag

War On Errorism | 14-03-13 | 13:15

Behoorlijke hoop zwitsalletjes die lopen te ageren tegen justitie. Misschien een heleboel dezelfde?

3*links=rechts | 14-03-13 | 13:12

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 13:12

War On Errorism | 14-03-13 | 12:56 |

Het was nota bene Peter r de Vies die als eerste op tv over de zaak Demmink is begonnen. Hij sprong er als een geile bloedhond bovenop.... En nu de man is gekocht door het OM is hij zo mak over Demmink als een lam!....

Ik bedoel daar maar mee te zeggen dat het niet de complotdenkers waren die zaken opbliezen over Demmink, het was Peter r de Vies hem zelve!...

Megalomaantje | 14-03-13 | 13:07

War On Errorism | 14-03-13 | 12:56 |

Het was nota bene Peter r de Vies die als eerste op tv over de zaak Demmink is begonnen. Hij sprong er als een geile bloedhond bovenop.... En nu de man is gekocht door het OM is hij zo mak over Demmink als een lam!....

Megalomaantje | 14-03-13 | 13:05

@Kaas de vies
Klopt er zijn geen sporen van een worsteling of verzet. Maar dat bewijst alleen dat annas zich dus niet heeft verzet of verweerd. Over de toedracht zegt het verder weinig.

amin | 14-03-13 | 13:03

@La Vie En Rose | 14-03-13 | 13:02 | + 0 -
Yep, precies hetzelfde en kan vrij makkelijk weg genomen worden maar het gebeurt niet.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 13:03

Ow, nog even voor de duidelijkheid: Ik moet niks hebben van complottheorieën. Van wie dan ook.
Ga gewoon uit van mijn eigen alarmbellen die zijn gaan rinkelen.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 13:02

@nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:54 | + 0 -
Stellig in hun stelling met vaag bewijs. Is dus niet tegenstrijdig.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 13:01

Die jonge was zo homo als wat, dat hij weer bijna hetero was. (volgens klasgenootjes). En als je kind dan zelfmoord pleegt kan de gemiddelde baard dat niet begraipen. Vandaar dat de uitslag 'moord' beter te verwerken valt voor die naïeve ontkenners.

Blote Bertus 2000 | 14-03-13 | 12:59

Geenstijl noemde Lucia de Berk een moordende heks. Haar verdedigers waren aluhoedjes. Just sayin'.

Goldberg | 14-03-13 | 12:58

Neemjemoederindemali.
Mijn punt is dat er vele factoren een rol spelen in zo'n onderzoek. en niet alleen het lichaam en een sjaal ofzo.
Het feit bijvoorbeeld dat er geen sporen van een worsteling zijn wil niet zeggen dat ie dus niet is vermoord.
Dat is te kort door de bocht.
Overigens ik denk dat zelfmoord plausibeler is hoor.Behalve gejank van aluhoedjes heb ik geen enkel serieus argument dat naar een complot zou wijzen.
Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is de competentie van de dienders die het plaatsdelict als eerste hebben betreden... en de handelingen die zijn verricht aldaar etc.
Maar das niet meer dan twijfel omdat hey hier in nederland wemelt van amateuristiche agenten etc.
However een complot... nee kdenk t niet.. eerder luiheid onnozelheid en onvermogen of onwetendheid

amin | 14-03-13 | 12:58

Toen de 'aluhoedjes' iets riepen over corrupte rechter Hans Westenberg, werden de boodschappers in de massamedia geridiculiseerd. Toen de 'aluhoedjes' iets riepen over Joris Demmink werden ze ook belachelijk gemaakt in de media. En in beide gevallen moest de massamedia bakzijl halen omdat de waarheid zich blijkbaar moeilijk laat bedekken. Valt me nogal tegen van GS om ook deze boodschapper van het verder redelijk goed onderbouwde weblog, maar meteen belachelijk te maken. Zijn vragen lijken in ieder geval gerechtvaardigd. GS zou ook eens zelf op onderzoek uit kunnen gaan en met goed onderbouwde tegenargumenten kunnen komen; in plaats daarvan wordt voor deze vorm gekozen...

War On Errorism | 14-03-13 | 12:56

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:25
Ook dit:

"De politie vond het lijk van Anass de volgende ochtend in een bosrand in de buurt van Duinrell. Dat was op de plek waar de politie woensdagavond onder meer met speurhonden nog naar de jongen had gezocht"

www.telegraaf.nl/binnenland/21294054/_...

Hij is dus gevonden vlakbij een pad, ook zijn fiets, op een plek waar de politie de avond daarvoor met speurhonden had gezocht.

Strange, innit?

La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:55

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:54

@goedverstaander | 14-03-13 | 12:47 | + 0 -
Ehm, hips?

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:48

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:38
zoveel voorbeelden? met enige stelligheid durf ik te beweren dat het je niet lukt ;)

ITEACHYOU | 14-03-13 | 12:48

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:45 |
Aan uw laatste zin te zien gaat het met uw tong ook niet helemaal goed.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:47

@nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:44 | + 0 -
Juist..........maar dat betekent niet dat je kritisch kan zijn omdat aluhoedjes dit ook zijn.
Kijk naar deze casus en als vader zou ik dezelfde vragen hebben. Dat hij aluhoedjes gebruikt hiervoor, dat is jammer, maar de vragen blijven onbeantwoord.

Je moet hoofdzaak van bijzaak scheiden. Aluhoedjes zijn trouwens een complot van de regering om niet meer kritisch te durven zijn ;)

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:46

@ nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:44 |
Chapeau.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:46

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:42 | + 0 -
Totaal mee eens. Maar het OM ook de confrontatie kunnen aangaan met de foto van de blauwe tong zeg maar.
Dan had hij (speculitie) het rapport met de bewijsstukken niet doorgepeeld.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:45

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:44

-weggejorist-

Superanalist | 14-03-13 | 12:43

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:38 Die speculatie komt hoofdzakelijk voort uit het trauma van de vader. Die zit nog volledig in de ontkenningsfase en heeft meer baat bij een psycholoog dan een kudde aluminium schapen.

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:42

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:38 |
Haha! +1

goedverstaander | 14-03-13 | 12:40

@Welles! Nietes! | 14-03-13 | 12:17
U moet niet voor anderen denken. De ouders zoeken juist de publiciteit, iig de vader om de onderste steen boven te krijgen. Ook de moeder gelooft niet in zelfmoord. En zij zijn niet de enigen.

Als het uw kind was geweest, wat had u gedaan? U neerleggen bij de conclusie van de politie en het sectierapport die nogal wat terechte vragen oproepen?

Dat u het goed bedoeld, daar twijfel ik niet aan. Maar lees u in voor u iets plempt en denk na voor u begint te zwetsen, zoals ook nu weer.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:40

Lewis lewinsky |12:15|
Ik persoonlijk wil niet suggereren dat te kunnen.
Daarvoor ontbreekt mij de apparatuur etc.
Maar een forensisch onderzoeker zou dat kunnen ja... bijvoorbeeld als je springt is ook de richting en de kracht echt anders dan wanneer je geduwd of gegooid wordt.
Daarnaast is het zo dat ook de dader igv. moord sporen achterlaten op touw, stoel,slachtoffer of grond etc.
Daarom is het ook zo belangrijk dat de plaats delict schoon blijft.
Zoals ik zei, meer dan 100 manieren om dat te kunnen onderzoeken.
Dat vezelbreuk voorbeeld, hoewel een van de belangrijkste, is slechts 1 manier.
Ook de verwondingen op het slachtoffer hebben specifieke eigenschappen die nogal varieren n.a.v. de oorzaak..
En de sporen op het plaatsdelict.
Echt honderden factoren spelen mee, maar dan moet je ze wel allemaal kunnen en willen en mogen onderzoeken.. dat is.

amin | 14-03-13 | 12:39

@goedverstaander | 14-03-13 | 12:34 | + 0 -
Ik heb het gevraagd, je hebt ongelijk.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:38

@ Als je van plan bent om zelfmoord te plegen, ga je dan beginnen met je krantenwijk? Lijkt me stug.
ITEACHYOU | 14-03-13 | 12:29

Is ook vreemd, maar het kan best zo zijn. Mensen plegen zelfmoord met een keurig bedacht en voorbereid plan maar er zijn er ook die zich in een opwelling van het leven beroven. Het kan ook nog wel een ongelukje zijn geweest zelfs.

Wat me verder stoort is dat als het zelfmoord was dat de jongen dat dan heeft gedaan omdat ie gepest werd. Klinkklare onzin. Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet. Er zijn talloze redenen waarom mensen uit het leven stappen. Ook kinderen van dertien.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:38

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:36 | + 0 -
Prima, ik zeg net dat ik dat niet wil in details, want ik kan hier weer 44390530459034590 voorbeelden aandragen dat het niet zo hoeft te zijn als jij denkt.

Het gaat er om dat het OM vaag doet, te stellig en te snel met een doodsoorzaak komt en de vader in het ongewis laat. DAT voedt de speculatie

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:38

@goedverstaander | 14-03-13 | 12:34 | + 0 -
Ik zal het eens aan een collega vragen.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:36

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:31 Geen verhanging? Sjaal plus overeenkomstig patroon om/op de nek. Cirkelvormige bloeduitstortingen op het gezicht en gevonden onder boom met een afgebroken tak aan de andere kant van de sjaal. Noem mij bijdehand, of wat dies meer zij. Maar als dat voor u geen evident geval van verhanging is. Enfin.
Is er dan wellicht sprake van een misdrijf? Daar wijst dus helemaal niets op. Letterlijk, he-le-maal niets. Maar ja, tegen wensdenken is geen kruid gewassen.

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:36

Zelfmoord plegen en dan geen afscheidsbrief schrijven?? Zo out of the bleu pak je een stuk touw en bedenkt dan opeens "ik ga me verhangen in het bos"? Er moet toch minstens ergens een brief zijn. Of de jongen heeft geen brief achtergelaten, wat HEEL vreemd is, of de jongen heeft wel een brief achtergelaten maar dit is dan misschien door de ouders niet naar buiten gebracht?

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:36

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:27 |
Sorry, maar nu begin ik te twijfelen aan uw leesvaardigheid.

In het voorlopige rapport worden alle meet- en zichtbare fysieke zaken opgenoemd. Er wordt met geen woord gerept over de door u aangehaalde handelingen dat er monsters uit lichaamsopeningen zijn genomen maar wel wordt vermeld dat de toxicologische uitslagen zullen volgen, tegelijkertijd met het definitieve rapport.

Misschien gaat het bij zo'n sectie toch iets anders dan u denkt.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:34

@nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:30 | + 0 -
Laat de gekkies toch links liggen, wees zelf eens objectief en kritisch.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:32

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:28 | + 0 -
De striemen zeggen mij op het eerste gezicht dat het geen verhanging is.

Ik wil eigenlijk niet in de details en de kundigheid van de sectie treden.
Het gaat er om dat er weer dom mee omgesprongen wordt door OM, of het is opzet. Dat laatste is vooral voer voor aluhoedjes.

De arme vader (en moeder) moeten gewoon dit onder ogen krijgen als ze dit willen. En zoals het er nu naar uitziet willen ze dit.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:31

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-03-13 | 12:30

Als je van plan bent om zelfmoord te plegen, ga je dan beginnen met je krantenwijk? Lijkt me stug.

ITEACHYOU | 14-03-13 | 12:29

Of het moord of zelfmoord is weet ik niet, maar het is toch wel raar dat er gedreigd wordt als Spong stukken opvraagt.
het NFI heeft ook een keer 'zelfmoord' uitgesproken bij de dood van Gerrit Snoeren, die bij een auto ongeluk dood in de kofferbak van een auto werd gevonden. Dat bleek uiteindelijk ook moord.
Nogmaals, ik weet niet of het in het onderhavige geval wel of geen zelfmoord is, maar het OM reageert hier wel wat vreemd

kees1960 | 14-03-13 | 12:29

Cabanossi | 14-03-13 | 12:16 | + 0 -
Idd. Behoorlijk triest.

Latrinalia | 14-03-13 | 12:28

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:19 Wel foto's, geen foto's. Dat is bijzaak, hoewel van zeer groot emotioneel gewicht. Dat erken ik. Neemt niet weg dat dit sectierapport niets te wensen overlaat. Het schreeuwt zelfmoord. Er is niet een aanwijsbaar punt wat op geweld wijst. Er is geen sprake van seksueel contact of geweld. Wat moet er nog meer gebeuren? Die foto's zullen op den duur wel worden vrijgegeven. Maar wat dan? Denk je dat die opheldering bieden? Bedenk je nogmaals goed, het zijn foto's van een jong kind met uitpuilende ogen en een blauwe tong uit z'n mond. Ik zou het die arme vader niet willen aandoen.

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:28

Iemand vermoorden en het laten lijken dat het zelfmoord was is onmogelijk? Heeft de jongen ook een afscheidsbrief of afscheids-sms achtergelaten??

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:28

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:25

Ik begrijp dat het hier een voorlopig rapport betreft, het eindrapport hebben wij niet kunnen zien, misschien gewoon even afwachten.

neemjemoederindemali | 14-03-13 | 12:27

Afscheidskadootje voor Joris D? Aluhoedjes kom er maar in...

number668 | 14-03-13 | 12:27

@goedverstaander | 14-03-13 | 12:24 | + 0 -
Voorlopig rapport geef je beknopt weer wat je allemaal hebt gedaan. Daar komt echt geen novum in te staan. Hou toch op.
Als je ooit zelf een rapport hebt geschreven, plaats je gewoon placeholders voor de onderzoeken die je hebt gedaan met b.v. resultaat volgt.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:27

@La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:23 | + 0 -
Yep, ik heb hetzelfde gevoel. Laat het OM en de politie wegnemen door sluitend bewijs.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:25

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:15 |
Nee, ik snap u heel goed. Het gaat hier om een VOORLOPIG sectierapport waarbij (wellicht iets te beknopt) bepaalde zaken kunnen worden uitgesloten. Heel relevant is de doodsoorzaak en de eventuele aanwezigheid van één of meerdere personen waarmee al dan niet geworsteld zou zijn.
De doodsoorzaak is overduidelijk verstikking. Aan sporen ter plaatse en het ontbreken van dergelijk bewijs op het lichaam en de kleding van de overledene is de aanwezigheid van derden niet aan te tonen.

Het definitieve en uitgebreide sectierapport (inclusief uitslagen van toxicologisch onderzoek) zal ongetwijfeld klaar zijn maar dat kunnen wij (en Vrijland) dus niet inzien. Ondertussen kunnen we lullen wat we willen maar dat is vrij zinloos op basis van dat voorlopige rapport. Vrijland denkt hier duidelijk anders over en dat is wellicht ook precies van de moslim-vader wil horen. En dat laatste begrijp ik natuurlijk wel.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:24

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:16
Het is waarschijnlijk andersom. Er is een goede verklaring gegeven. De vader accepteert die niet en wil graag in de media zien, dat zijn zoon geen zelfmoord gepleegd heeft, omdat van zijn geloof zelfmoord niet mag. Daardoor gooit hij zelf een voorlopig rapport op straat, hopende dat mensen gaan twijfelen aan de officiele versie.

De vader heeft antwoord gehad. Dat beviel hem niet. Nu zoekt hij publiciteit, maar als hij daadwerkelijk twijfelt, moet hij dus gewoon bij de rechter zijn. De rest van Nederland is geen partij en heeft dus zeker geen recht op antwoorden.

steven paul | 14-03-13 | 12:23

Onderstaande schreef ik op 17-02-13 en na alles gelezen te hebben, blijf ik daarbij.

"Ik ben niet van de aluhoedjes, maar hoe je het ook wendt of keert, er is iets vreemds met deze zaak.
Ja, Anass werd gepest om hoe hij zich kleedde. Nogal extravagant. Niet zoals de rest van de leerlingen en ook niet zoals Marokkaanse jongens.
Ik heb zelf ook zo'n jongen in groep acht gehad, nou die werd erger gepest door Marokkaanse en Turkse jongens en meisjes om hoe hij er uit zag en zich gedroeg dan door die paar Nederlandse jongens en meisjes die toen nog op school zaten. Pesten komt onder alle culturen voor.

Anass is van Marokkaanse afkomst, met kennelijk moderne ouders want anders hadden zij hun zoon niet naar school laten gaan met die opvallende kleding.
Heb een foto gezien van het tweelingzusje van Anass, die er ook heel modern uitzag.

Wat ik van de rector begreep is dat Anass een bijzondere leerling was, die gepest werd maar ook de aandacht op zich vestigde. De school wist dat Anass gepest werd, heeft het pesten aangepakt, had een goed contact met de ouders van Anass en wist niet beter dan dat Anass graag naar school ging. Dat werd ook door de moeder bevestigd.

Dat laatste staat ook in de rede die de burgemeester heeft uitgesproken bij de begrafenis van Anass.
twitpic.com...
(Mij viel overigens op dat de vader niet in deze rede wordt genoemd)

Verder nog een stuk uit de VK:
krant.volkskrant.nl...
Een jongen die 's middags nog met zijn moeder is gaan winkelen, blij was net zijn nieuwe jas, daarna nog folders ging bezorgen en vervolgens zelfmoord pleegt

Bovendien heeft de vader foto's van Anass genomen toen hij hem moest identificeren. Anass had blauwe plekken in zijn hals en schrammen in zijn gezicht.
Verder is het vreemd dat de politie, die 's avonds met speurhonden het bos heeft afgezocht, Anass niet heeft gevonden. Wel de volgende ochtend, vlakbij een pad.

Ook is het vreemd dat de politie al snel van zelfmoord sprak, terwijl het onderzoek nog niet was afgerond en zij daarna weer de plaats delict hebben onderzocht, omdat een getuige zich had gemeld die Anass had gezien.
En ze zijn nog steeds met het onderzoek bezig. Dat doe je niet als het overduidelijk op zelfmoord lijkt.

Nogmaals, ik geloof al die idiote theoriën van aluhoedjes niet, maar ik geloof ook niet dat Anass zelfmoord heeft gepleegd. Ik denk dat de politie fouten heeft gemaakt. Dat gebeurt wel vaker, zo ook in eerste instantie bij het zoeken naar Jennefer, dat 10 jarige meisje in Rotterdam en naar Milly Boele.

In elk geval is imho de politie - door die vreemde berichtgeving van henzelf, terwijl ze nog met het onderzoek bezig waren en zijn - er de oorzaak van dat er allerlei complottheorieën de ronde doen.
Marokkaanse gemeenschap of niet, ik zou als ouders ook willen weten wat er met mijn kind was gebeurd.
Dat heeft niets met schaamtecultuur te maken."
La Vie En Rose | 17-02-13 | 19:05 | |

Ik wil er nog aan toevoegen dat Peter R. de Vries een dag nadat Anass gevonden was bij P&W of DWDD zat en zei dat het hier waarschijnlijk om een misdrijf ging, gezien de tijd dat de politie met het sporenonderzoek bezig was.

La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:23

GS, doe eens wat aan dit soort opmerkingen.... jezus wat een niveau

Trekveer | 14-03-13 | 11:23
Strohond | 14-03-13 | 11:32
peter1410 | 14-03-13 | 11:32

ITEACHYOU | 14-03-13 | 12:22

@amin | 14-03-13 | 12:19

U kletst in raadselen, kunt u uw punt iets beter duiden?

neemjemoederindemali | 14-03-13 | 12:22

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:17
Ik was al op weg naar mijn luch, maar omdat jij het bent. Citaat:
*Het “snoerspoor” wordt beschreven als circulair, wat overeenstemt met de foto. dat stemt echter niet overeen met verhanging. Een knoop die onder het rechter oor zou zitten, zou een diagonaal spoor moeten achterlaten van links onder naar rechts boven*.
Einde citaat. Het is een arts die dit schrijft.
martinvrijland.wordpress.com/2013/03/1...
*out 2 lunch ;)*

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 12:21

@amin | 14-03-13 | 12:19 | + 0 -
In het rapport is duidelijk te lezen dat er geen tekenen van een worsteling of afweer zijn.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:21

Als je de werkelijkheid niet aankunt, kun je altijd wel dingen vinden die een minder pijnlijke afloop onderbouwen.

niet voor de hond | 14-03-13 | 12:20

zeg maar jansen | 14-03-13 | 12:06 |

Doe beide maar, dat scheelt weer een hoop geld, zo'n heli voor de kat zijn viool rond laten vliegen heeft toch geen enkele nut dan alleen maar voor de kat zijn kut!...

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:20

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:15 | + 0 -
Ja, goed het is niet prettig, maar deze man zoekt antwoorden dus dan moet je ze geven. En dat gebeurt nu niet, en dat is de voeding van speculatie.

Dit is pas de 50ste keer dat ik dit zeg, wellicht zelf een starre koppige denker?

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:19

De patholoog kijkt naar de doodsoorzaak, bijvoorbeeld verstikking of verdrinking etc.
Om vervolgens de oorzaak van die doodsoorzaak te achterhalen heb je andere expertise nodig.

amin | 14-03-13 | 12:19

@Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 12:15
Niemand gaat vrijwillig met een touw op z'n nek op een stoel staan als hij geen zelfmoord wil plegen. Dus dan:
- ofwel sporen van verzet op het lichaam,
- ofwel is de verhangen persoon gedrogeerd,
- ofwel is het lijk later opgehangen en zijn de lijkvlekken dus niet uitgezakt naar beneden en is het spoor van het touw om de nek niet zoals bij zelfmoord.

steven paul | 14-03-13 | 12:18

Waarom eigenlijk zo'n tamtam in de mainstream media voor dit geval, ik ken zo al een aantal zelfmoorden door verhanging, ook een jonge vent die zich verhing in het bos, waar nooit aandacht aan wordt besteed. Het vreemde van deze zaak is ook dat men een jongen die spoorloos is, zoekt en heel snel een amber alert laat rondgaan (was volgens de politie een zwaar middel) en dan doodleuk vertelt dat men eerst niets heeft gevonden en pas later wel de jongen vindt. Dat roept toch onherroepelijk vragen op. Daarna gaat snel het deksel op de put en niemand mag meer wat vragen zonder uitgemaakt te worden als aludenker of complotgek???.... Waarom mensen op deze zeer goedkope wijze de mond snoeren?

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:18

@Harry.com | 14-03-13 | 12:09

Ah, we hebben een kenner in de zaal, vertel eens, wat is er volgens u allemaal aan de hand?

neemjemoederindemali | 14-03-13 | 12:17

@La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:04
Mijn bedoeling was niet om de ouders te kwetsen of hun leed te bagatelliseren, maar om te verwoorden dat het voor hun juist wreed is als iedereen zich met een eigen mening tegenaan zit te bemoeien.
Sorry als dit verkeerd is overgekomen, was niet mijn bedoeling,maar ik dacht in eerste instantie aan het jochie dat z'n rust en respect hoort te krijgen.
Ik bedoel dus dat alleen de ouders recht hebben op de waarheid, om dit te verwerken. De rest is dus niet belangrijk.

Welles! Nietes! | 14-03-13 | 12:17

@Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:57 Mag ik vragen waar u die wijsheid vandaan haalt? Het patroon wijst wel degelijk op zelfdoding door ophanging.

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:17

Wat mij stoort, is dat het OM zegt: 'We vinden het heel ongelukkig dat dit integraal op internet is verschenen.' Dat zou alleen ongelukkig zijn, als het tegen de wensen van de nabestaanden was. De jongen zelf leeft niet meer; zijn nabestaanden bepalen of dit privé-informatie is of niet. Zolang de nabestaanden er vrede mee hebben dat deze informatie openbaar is, hoort hij ook openbaar te zijn.

Het OM is van ons, het werkt namens ons, het klaagt mensen aan, of juist niet, namens ons; mits er geen opsporingsbelangen of belangen van nabestaanden geschonden worden, hóórt hun werk openbaar te zijn. Dat zij dat 'ongelukkig' vinden, geeft aan dat de Nederlandse Justitie zelf in een nogal 'ongelukkige' staat verkeert. Ongeacht of deze jongen nu wel of niet zelfmoord heeft gepleegd.

Tijn Libbert | 14-03-13 | 12:17

@steven paul | 14-03-13 | 12:14 | + 0 -
Dat dit nu geopenbaard is ligt aan het feit dat blijkbaar iemand die wel belang had niet de antwoorden kreeg die hij zocht. Dat hoeft geen goede reden te zijn om dit te openbaren, maar dit is wel gebeurd. En met het geopenbaarde materiaal gaan anderen aan de slag. En ja, het zou mij als vader ook achterlaten met vraagtekens.

En DAAR gaat het om.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:16

-weggejorist-

Cabanossi | 14-03-13 | 12:16

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:03 Foto's dit, foto's dat. Als ze die per se willen hebben, vooruit dan maar. Kan je uit ervaring vertellen dat dergelijke foto's geen aangenaam materiaal zijn. Ik kan me voorstellen dat de politie of raadsman, om een labiele vader te beschermen, heeft besloten die even buiten het dossier te houden. Anyway, hoeveel bewijs er ook komt. Gekkies blijven gekkies.

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:15

goedverstaander | 14-03-13 | 12:10 | + 1 -
Waarom schrijft hij wel op dat er geen afweerletsel was? En ander letsel niet aanwezig.

Ik wil hier niet specialistje spelen, ik concludeer met de gepreseteerde feiten objectief dat er nog een aantal vragen beantwoord dienen te worden. Dit voedt aluhoedjes, dus beantwoord dan die vragen OM. Naar die vader niet naar de aluhoedjes.

Zucht, ben ik echt zo lastig te begrijpen?

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:15

@amin | 14-03-13 | 12:11
Dus. Als iemand op een stoel gaat staan met een sjaal om zijn hals, dan kan jij het verschil zien tussen eraf springen en eraf geduwd worden?
Lijkt mij onmogelijk.
*out*

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 12:15

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:11
Waarom zou iedere leek zonder direct belang in de zaak vragen mogen stellen aan een daarvoor speciaal opgeleide patholoog-anatoom?

steven paul | 14-03-13 | 12:14

@ protonplof | 14-03-13 | 12:12 |
Aha. Weer een complot dus.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:14

Het niet verstekken van infomatie bij zwaarwegend opsporingsbelang betekent niet meer en minder dat er een onderzoek is gestart naar de toedracht en dat eventuele moordenaars of mannekes die iemand gedwongen zelfmood laten plegen niet wil afschrikken en bewijsmateriaal laten verdwijnen.

protonplof | 14-03-13 | 12:12

Superanalist | 14-03-13 | 12:09 | + 1 -
Ja en sacha de boer is ook een Illuminati alien.

nietzofotograferen | 14-03-13 | 12:12

@Einde van de Domheid | 14-03-13 | 12:09
Ze kijken wel uit. Tijdens de sectie was niet te zien dat Anas sexueel misbruikt was en na de wassing door de imam en de wassers wel. You do the math?

steven paul | 14-03-13 | 12:12

@steven paul | 14-03-13 | 12:08 | + 0 -
Ben hier niet de aangewezen persoon om als specialist zo'n rapport te lezen, maar vragen blijven inderdaad onbeantwoord. Het wordt nu allemaal geridiculiseerd als aluhoedje materiaal, maar ik zie gewoon graag die vragen beantwoord.

Wellicht sta ik te objectief in het leven als parttime autist.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:11

@Lewis lewinsky|11:40 |
Het verschil tussen zelfmoord of moord door verhanging is op verschillende (wel meer dan 100) manieren te zien. Voorwaarde is wel dat je 1.alle bewijsmateriaal hebt
2.de plaatsdelict goed onderzoekt en deze niet vervuild is.
3.een competent forensisch onderzoeker bent die de waarheid wil achterhalen en niet bang bent om tegen de wil van je opdrachtgevers in te gaan.
Om een voorbeeld te geven. Als je jezelf verhangt an een touw of sjaal ofzo dan krijg je schuurplekken en vezelbreuken op dat touw of die sjaal... die zijn significant anders dan wanneer je verhangen wordt door een moordernaar. De richting van die schuurplekken etc. is dan echt anders.

amin | 14-03-13 | 12:11

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:07 |
Ik wil u niet teleurstellen maar ik denk dat een patholoog- anatoom beter weet wat er werkelijk met een onderbuik aan de hand is dan de eigenaar van deze zelfde onderbuik.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:10

Je kan het nu wel in het belachelijke trekken in opdracht van ....... maar nu lopen ze (politie,OM en Justitie tegen de lamp met hun leugens,bedrog en misleiding !!!! 100%

Harry.com | 14-03-13 | 12:09

Laat die Imam en de lichaamwassers NU spreken, of voor eeuwig zwijgen.
Dit schiet niet op zo.

Einde van de Domheid | 14-03-13 | 12:09

-weggejorist-

Superanalist | 14-03-13 | 12:09

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:05
Dat is wellicht ook zo: krassen. En je hoeft niet hoog in een boom te hangen om dood te gaan, zolang je maar niet met de voeten op de grond komt. Dan kun je nauwelijks van een val spreken en zijn er dus ook geen sporen op de grond of op het lichaam.

steven paul | 14-03-13 | 12:08

Dat jongetje was toch een beetje van de andere kaaaant?

Johnny Rockets | 14-03-13 | 12:08

@goedverstaander | 14-03-13 | 12:04 | + 0 -
Juist, het enige wat ik zeg is dat ik het begrijp. Ik verplaats mij in de vader en ook in het aluhoedje. Dus ik vind het begrijpelijk dat er grote vraagtekens gezet worden bij het onderzoek.

Het verbaasde mijn onderbuik vrij snel dat er zo kort na het vinden van het lichaam gesteld werd dat het zelfmoord was. Mijn onderbuik heeft vaak gelijk.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:07

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:04 Met die heli is niks mis.

De camera bij het grootvuil dan maar.

zeg maar jansen | 14-03-13 | 12:06

@steven paul | 14-03-13 | 12:04 | + 0 -
Dan was dit zichtbaar op het lichaam.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:05

@ Die reacties op zijn site zijn nog erger, of meneer Vrijland reageert zelf op z'n schrijfsels dat kan natuurlijk ook.
nietzofotograferen | 14-03-13 | 12:03

Dat gevoel bekroop mij ook. Maar dat is dan ook weer een complottheorie en daar ben ik niet zo van.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:05

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 12:05

Uit de documentatie blijkt dat Anass met een sjaal verwurgd is. Als het geen complot is, dus als Anass niet vermoord is, heeft hij zelfmoord gepleegd met een sjaal. Toch? Dan moet hij zich ergens aan opgehangen hebben bungelend of op een David Carradine manier. Dan moet hij waarschijnlijk toch ook zo gevonden zijn mits de sjaal niet geknapt was. Maar als men geen dadersporen heeft gevonden dan gaat men uit van zelfmoord terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Is het dan niet 'waarschijnlijke zelfmoord' in plaats van 'bewezen zelfmoord'? Ruimte genoeg voor speculatie lijkt me.

CMPT | 14-03-13 | 12:05

Een heli met infraroodcamera, ach ja, wat heb je eraan!... Kan dus ook wel bij het grofvuil...

Megalomaantje | 14-03-13 | 12:04

@Welles! Nietes! | 14-03-13 | 11:22
Tuurlijk joh. Maakt helemaal niet uit voor ouders en familie om te weten hoe je kind/broer om het leven is gekomen.
Dood is dood.
Nix aan de handa.
Gewoon doorlopen.

Overigens ook knap dat u in twee minuten zowel het topic als alle linkjes heeft aangeklikt en gelezen, en een comment heeft getieperdetiept.

Lutser!

La Vie En Rose | 14-03-13 | 12:04

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:58
Wel als hij er de eerste keer uitgedonderd is.

steven paul | 14-03-13 | 12:04

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:59 |
De vader heeft het recht om alle info te krijgen als hij daar om vraagt, dat ben ik roerend met u eens.

Maar ik vind het ophangen van dergelijke theorieën op basis van een conceptrapport en amateuristische eigen bevindingen thuishoren onder de noemers complottheorie en alu-hoedje.

goedverstaander | 14-03-13 | 12:04

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 12:03

Wat een arrogantie van die familie om te denken dat hun zoon zo belangrijk is, dat politie en justitie er alles aan doen om dit in de doofpot te stoppen,

pascallo | 14-03-13 | 12:03

Kweilgeest | 14-03-13 | 11:52 | + 1 -
Die reacties op zijn site zijn nog erger, of meneer Vrijland reageert zelf op z'n schrijfsels dat kan natuurlijk ook.

nietzofotograferen | 14-03-13 | 12:03

@Not Muhammad | 14-03-13 | 12:01 | + 0 -
Niet zo bijdehand.
Er zijn te veel open einden. Foto's plaats delict? Waarom niet tonen aan vader? Vertel mij eens wat hier achter zit.

Ik zeg niet te weten wat er precies is gebeurd, het OM voedt speculatie door bepaalde bewijzen niet door te spelen naar de vader, maar wel te stellen dat het zelfmoord is.
Snap je dat dit heel erg is voor de vader, niet alleen omdat hij vader is maar ook devoot Moslim. En zijn vragen zijn legitiem.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 12:03

Zelfs dood zijn Marokkanen een probleem.

zeg maar jansen | 14-03-13 | 12:03

Wanneer komt Geert met kamer vragen waarom er zoveel tijd en geld ingestoken (gaat) word(en)?

Kees netals me Broer | 14-03-13 | 12:02

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 12:01

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:54: U kunt het niet sluitend krijgen? Oh, daar kijk ik van op. Ligt dat nu aan de zaak of uw onvermogen een sectierapport te interpreteren?

Not Muhammad | 14-03-13 | 12:01

-weggejorist-

MijnCaviaHeeftAIDS | 14-03-13 | 12:00

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 12:00

@goedverstaander | 14-03-13 | 11:56 | + 0 -
Dat dit rapport geopenbaard wordt komt waarschijnlijk omdat het OM niet welwillend is naar de openstaande vragen van de vader. Die daar wel recht op heeft, hoe gruwelijk het antwoord of de foto's kunnen zijn.

En daar ligt de crux. Nergens anders.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:59

@ Kweilgeest | 14-03-13 | 11:55 |
Elvis (he's alive) heeft Cobain doodgeschoten. Met behulp van Michael Jackson en Whitney Houston. Elvis is nog onvindbaar.

En we weten hoe het met die andere twee is afgelopen.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:59

Als de politie zijn handen wast in onschuld dan nog verdienen ze een uitbrander, want helikopters en speurhonden met zoekteam hebben de jongen niet kunnen vinden? Dat is toch heel slordig! Hij hing nabij een openbaar fietspad en zijn fiets stond dichtbij tegen een picknick tafel en niemand, maar dan ook niemand ziet of vindt iets? Maar wel pas de volgende dag? Heel raar, maar waar??...

Megalomaantje | 14-03-13 | 11:59

@steven paul | 14-03-13 | 11:56 | + 0 -
Ja, en een jongetje van 13 weet dit?

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:58

Tja... je zou als jonge heaumeausensuele mohammedaan maar opgesloten zitten in een verstikkende, lugubere, middeleeuwse kast, worden gepest door apen en varkens en een allahgruwelijke hekel hebben aan heaumeausensuele bondkraagjes.
.
Ik zeg: zelfmoord.

Bertus Betonsloper | 14-03-13 | 11:58

@Not Muhammad | 14-03-13 | 11:47
De striem op de hals had niet het patroon dat je bij ophanging zou verwachten. De stelligheid van de politie klopt niet met de feiten.

Waarom zegt de politie niet eerlijk: Het kan zelfmoord geweest zijn, maar ook moord, en we hebben geen aanwijzingen voor een misdrijf.

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:57

Het is wel omgeving Wassenaar, wonen veel rijken verveling en vrije tijd past goed bij het rijk zijn.
Geschiedenis wijst uit dat vele rijken er vreemde hobby's of lusten op na houden, zij hebben daar ook alle tijd voor.
Onderste steen boven kan geen kwaad en kunnen we daarna met zekerheid zeggen hoe deze arme jongen aan zijn einde is gekomen.

gebrokenvleugel | 14-03-13 | 11:57

@Devlonir | 14-03-13 | 11:49 | + -1 -
Prima, goed punt, maar ik kan niet 100% achter de stellingname van het OM gaan staan op het getoonde bewijs. Die pa moet meer bewijs zien voor closure. Dit voedt alleen maar speculatie.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:57

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:43
Je hoeft je niet op te hangen aan een tak, je kunt gewoon een lus maken om de stam net boven een tak die je gewicht niet zou kunnen dragen. Een stam staat vertikaal en zal dus niet zo gauw scheuren als een tak, maar gewoon meebuigen. Dat zou ook het loslaten van de knoop kunnen verklaren. De dunne stam kan bewegen en daardoor kan de knoop losraken.

steven paul | 14-03-13 | 11:56

Superanalist | 14-03-13 | 11:49
Is de functie van Staatstrol op GS lucratief? Zo ja, dan weet ik wel een paar reaguurders die dit graag willen invullen.

Strohond | 14-03-13 | 11:56

@ Als hij er naar gekeken heeft moet het in het rapport staan.
Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:50 |

Dat zal ongetwijfeld in het DEFINITIEVE sectierapport staan. Zoals wij allen kunnen lezen is dit slechts het VOORLOPIGE rapport. Dit feit belet Vrijland in ieder geval niet hier hoogdravende conclusies aan te verbinden.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:56

Gevalletje uit de hand gelopen syrie-training

zeefert | 14-03-13 | 11:55

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 11:55

@Kweilgeest | 14-03-13 | 11:52 | + -1 -
Kan allemaal wel zijn.

Waarom zijn er geen foto's plaats delict? Het OM klungelt en voedt deze gedachte.

Het OM stelt zelfmoord, prima, maar ik kan dat niet 100% sluitend maken met het getoonde bewijs dus ik begrijp de reactie van de pa en elk aluhoedje.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:54

Hebben ze een peuk in het gezicht van die jongen uitgedrukt?....

Megalomaantje | 14-03-13 | 11:54

Gewoon zelfmoord maar islamisten zien dat waarschijnlijk als een zonde en dus is het niet zo. Next!

zeefert | 14-03-13 | 11:53

-weggejorist-

Kweilgeest | 14-03-13 | 11:52

De politie is mij gewoon te stellig.

In Amsterdam worden er de laatste jaren maandelijks dode mannen gevonden in de grachten. De politie concludeert dat steeds *ongeval* of *zelfmoord*. Maar hoe kan je aan het lijk het verschil zien tussen iemand die in het water gevallen is en iemand die in het water geduwd is? De politie is ook in deze gevallen gewoon te stellig, en te lui.

Vorige maand werd er iemand in de gracht geduwd die er wel uitkwam. Daar hoor je dan weer helemaal niets over, terwijl de twee moordenaars nog vrij rondlopen.
www.at5.nl/artikelen/96328/mannen-duwe...

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:52

@ mezelf | 14-03-13 | 11:49
Als hij echt wilde dat mensen kritisch konden denken, had hij alle details (en dan vooral de bomen) van zowel het de geclaimde plek door politie, als de geclaimde plek door de dames laten zien. Maar hij kiest er voor om maar heel weinig informatie te geven zodat zijn eigen lul-verhaal niet net zo hard kan worden aangepakt.

Pot, ketel en zwart komen in mij op als ik zijn 'betoog' lees.

Devlonir | 14-03-13 | 11:51

@ Superanalist | 14-03-13 | 11:49 |
Hé Martin! Of is het Kat?

goedverstaander | 14-03-13 | 11:51

@goedverstaander | 14-03-13 | 11:47 | + 0 -
Als hij er naar gekeken heeft moet het in het rapport staan.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:50

bovenste_plank | 14-03-13 | 11:47 | + 0
Wat voor tekenen van sexueel contact dan?

zeefert | 14-03-13 | 11:50

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:45
Aha. U hebt een verrekijker met een superlens.

Strohond | 14-03-13 | 11:50

@ Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:43 |
U bekijkt slechts Vrijland's analyse van het sectierapport. Moet u de rest voor de aardigheid ook eens lezen.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:50

@ Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:43 |
U bekijkt slechts Vrijland's analyse van het sectierapport. Moet u de rest voor de aardigheid ook eens lezen.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:50

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:43
Die opmerking over de bomen is volledig onbewezen. Want zelfs de 'zeer kritische' "onderzoeker" neemt niet de moeite om meer dan 2 seconde even omhoog te kijken op de plek waar mensen die de locatie laten zien waar ze 'van hebben horen zeggen' dat hij echt lag.

De man is net zo bang om bewijs te laten zien die zijn verhaal verzwakt, dan dat hij is om de waarheid te achterhalen.

Devlonir | 14-03-13 | 11:49

-weggejorist-

Superanalist | 14-03-13 | 11:49

Dus dat blauwe oog kwam ook door 'inklemming'?
Het rapport komt op mij over als de conclusie van een standaard zelfmoordgevalletje. En dan stipt men bepaalde zaken kennelijk niet aan. Terwijl er om de zaak vanaf de eerste dag al een codetje rood zweefde. Als je dat als overheid wilt ontzenuwen om onrust onder de familie en de bevolking weg te nemen, vermeldt dan ook dat tekenen van seksueel misbruik afwezig zijn. Onder andere.
Hoe betrouwbaar is de verklaring van die imam eigenlijk? Is dat een rustig type (er bestaan echt wel 'normale' moslimgeestelijken) of eentje die al eerder zijn islamitische boosheid over Nederland heeft geuit? Ik bedoel maar.

dedeurs | 14-03-13 | 11:49

Strohond | 14-03-13 | 11:32
Ja en neen... Meer als 'an ass'. Niet minder lullig op een Wassenaersche school en weinig anders betekenende maar dat terzijde.
Als eerder gezegd; hoop dat goed wordt onderzocht of deze jongen niet actief -mogelijk terplekke- de zelfmoordboom werd ingejaagd. Volgens mij was en is dit juist een Mocro die we wel missen in Nederland. RIP.

Lepo | 14-03-13 | 11:48

Complottheorieen in elkaar draaien is ook niet gemakkelijk. Vrijland doet dit weer erg handig. Op basis van een VOORLOPIG rapport, wat verklaringen van anonieme getuigen en een vage foto een hoop vragen verzinnen, en daarmee aan willen tonen dat het allemaal een complot is. Het is ook een complot. Een complot van de vader en de imam, die niet willen dat het zelfmoord is en van Vrijland die geilt op complotten.

steven paul | 14-03-13 | 11:48

Die Vrijland weet het toch zo te brengen dat je het bijna gaat geloven.

Uriël Fack | 14-03-13 | 11:48

Idealiter zou zelfmoord pas vastgesteld mogen worden als moord actief is uitgesloten. Zeker als een jochie van dertien dood is. Het is voor alle betrokkenen meer bevredigend.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-03-13 | 11:48

De vindplek zit tegen een woning aan.. honden hebben de hele middag en avond gezocht en niets gevonden.. helicopters met infrarood hebben niets gezien.. mensen hebben om half 8 's ochtends daar de hond uitgelaten en nix gezien... en dan om 10.15 wordt er een lijk gevonden? Op zijn minst opmerkelijk, zeker wanneer je ziet dat hij zichzelf met een sjaal opgehangen zou hebben aan een paar verrekt kleine takken.. recherche die niets vindt maar ook een geotag niet heeft opgemerkt? dan heb je niet echt goed gezocht.. niet gepest, net zijn kranten gelopen.. 's middags nieuwe kleren gekocht, afspraken gemaakt voor de avond en geen afscheidsbrief? Geen foto's van het lichaam op de vindplaats aan de ouders overhandigd.. vanwege direct "zelfmoord" is er geen sectie verricht.. imam's die hem hebben ontkleed troffen tekenen van sexueel contact aan.. er zijn genoeg redenen om het even echt goed te onderzoeken en alle feiten op tafel te leggen. Da's geen aluhoedje in dit geval maar er zijn eenvoudigweg teveel feiten die absoluut niet duiden op alles wat je normaliter bij een zelfmoord verwacht.

bovenste_plank | 14-03-13 | 11:47

@ Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:41 |
Je krijgt de indruk dat er heel slordig mee wordt omgegaan als je die beschikbare documenten en de site van Vrijland leest. Maar bijvoorbeeld dat hele gedoe over de plaats delict in dat knullige filmpje: het is een bedevaartsoord voor ramptoeristen, logisch dat er na meerdere dagen plenty troep ligt.

In het sectierapport wordt meerdere keren duidelijk aangegeven dat er bezijden de genoemde zaken geen andere afwijkingen zijn aangetroffen. En Vrijland piept maar door over seksueel misbruik. Alsof de patholoog-anatoom daar niet naar heeft gekeken.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:47

@Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:40 Goede vraag. Wanneer een touw strak om de hals getrokken wordt door een ander, vertoont de afdruk van de striem een gelijkmatig patroon. Bij verhanging zal het patroon van de afdruk iets sterker op de keel waarneembaar zijn, omdat daar het meeste gewicht op heeft gedrukt. Voorts zijn de kleren onbeschadigd aangetroffen en zijn er sporen die duiden op het feit dat het slachtoffer zelf de boom beklommen heeft. Geen sporen van een voorafgaande worsteling.

Not Muhammad | 14-03-13 | 11:47

@Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:43
Dat moge zou zijn, maar dat laat onverlet dat het verschil tussen moord en zelfmoord bij ophanging achteraf soms gewoon niet vast te stellen is.

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:47

@Strohond | 14-03-13 | 11:45 | + 1 -
Yep, er is veel mis aan mij. Ik ben geen sadist. Ik vraag ook niet om de foto's aan mij toonbaar te maken.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:47

Hoeveel faalacties van justitie zijn er nodig om mensen argwanend te krijgen?

Boris011 | 14-03-13 | 11:46

David Carradine?

MacMiep.nl | 14-03-13 | 11:46

Mr_Pikibelly | 14-03-13 | 11:42 | + 0
Je kan toch alleen die maagden bestellen als je als martelaar sterft? Of is er sowieso een packagedeal met die maagden bij sterfte met iedere willekeurig oorzaak?

zeefert | 14-03-13 | 11:45

@Strohond | 14-03-13 | 11:42
In de zaak Lucia de B. was het van kilometers afstand duidelijk dat politie en justitie blunderden.

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:45

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:39
Weet je zeker dat je geen sadistisch figuur bent die daar hitsig van wordt?

Strohond | 14-03-13 | 11:45

Het is vrij zeldzaam dat de politie op basis van goed speurwerk een zaak oplost. Het zal mij niet verbazen wanneer ze ook hier steken hebben laten vallen.

Mahatma | 14-03-13 | 11:43

@Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:40 | + 0 -
Meestal breekt men de nek bij ophanging, en mocht je het "geluk" hebben de langzame weg te krijgen dan zie je diepe striemen omdat het lichaam wel adem wil halen door het reflex.
Zoals het er nu naar uitziet zijn de bomen niet bestand tegen ophanging van een 70kg wegende jongen, of hij moet zo bedreven zijn in zelfmoordtechniek dat hij het anders heeft gedaan. Die techniek laat ik maar even achterwege.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:43

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:36
Nee, toen had ik ook alleen maar onzinnige bijdrages.
En jij? Heb jij een neusje voor schimmige justitiezaken?

Strohond | 14-03-13 | 11:42

Beetje Moslim maakt zichzelf van kant en geniet van zijn 72 maagden. Maar niet in NL. In NL plegen ze geen zelfmoord, in NL zijn ze braaf en worden nooit gepest. Hebben lieve ruimdenkende ouders die het kind het kind laten en een zo goed mogelijke opvoeding geven. Moslims zijn haram en besneden en Moslims houden van Moslims. Je hebt tegenwoordig ook al Moslim pindakaas en Moslims bramen jam. Er is zoveel Moslims dat er al Moslim mensen zijn met patenten. Dus zelfmoord kan niet en de NFI is niet Moslim en dus niet haram en harakiri, dus liegen.

Mr_Pikibelly | 14-03-13 | 11:42

@goedverstaander | 14-03-13 | 11:39

Keeper | 14-03-13 | 11:42

@goedverstaander | 14-03-13 | 11:39 | + 0 -
Het is vrij zeldzaam dat een jongen van die leeftijd zelfmoord pleegt, en Justitie gaat hier in ieder geval klungelig mee om. En dat voedt speculatie.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:41

@Not Muhammad | 14-03-13 | 11:37
Hoe kan je het verschil zien tussen ophanging door zelfmoord en ophanging door moord?

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:40

@ Dmitri Dmitrievitsj | 14-03-13 | 11:36 |
Natuurlijk is een kritische houding goed. Maar als ik die teksten van Vrijland lees met al die uitroeptekens dan krijg ik direct het gevoel dat ie aan een keukenkast vol alu-folie nog niet genoeg heeft. Heel overtuigd van het eigen gelijk.

Net zoiets als die complot-theoretici die na het oplossen van de moord op Marianne Vaatstra onverdroten verder trolden.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:39

Ik vind sommige reacties hierboven maar raar. Ik heb het een en ander gelezen en als leek vraag ik mij nu ook af of het daadwerkelijk zelfmoord is. Het laten rusten als ouders als je twijfelt aan moord of zelfmoord lijkt me niet echt aan de orde. Wat als die is vermoord? Dan loopt de moordenaar nu vrolijk rond. Ik zou weleens willen weten of de kinderen die hem gepest zouden hebben dat kunnen bevestigen.

Zuidpoolvogel | 14-03-13 | 11:39

We weten niet of het complot is, maar de politie faalt weer. Waarom creeren zo vaak hun eigen problemen. Waarom zijn ze niet volledig in hun berichtgeving. Is het incompetentie is het opzet...ik weet het niet.

Laat gewoon de foto's zien aan de ouders van het plaats delict.

En als je dat niet wilt doen omdat je denkt dat de vader verdachte is, zeg dat dan.

maar zoals altijd, faal op faal op faal. Laat die foto's zien dat de jongen bungelt aan de tak. Dit vraag ik niet omdat ik een klootzak ben of daar blij van word, maar om de waarheid te achterhalen nadat men zelf weer een sluier van geheimzinnigheid en niet logische zaken heeft gecreeerd.

Kaas de Vies | 14-03-13 | 11:39

Complottheorieën = slavenmoraal

Detlev Tarnowitz | 14-03-13 | 11:38

t

KoninginWildemina | 14-03-13 | 11:38

Zat het toevallig net te lezen. Geen twijfel mogelijk, dit is zelfmoord. Bijzonder tragisch dat een vader in de ontkenningsfase wordt gesteund door complotdenkers. De vader heeft geestelijke bijstand nodig, niet dit soort fratsen.

Not Muhammad | 14-03-13 | 11:37

Zelfmoord geloof ik ook niet in. Deze zaak stink.

KoninginWildemina | 14-03-13 | 11:37

@goedverstaander | 14-03-13 | 11:34 Ja maar hij was pas 13. Dan telt dat niet.

O wacht, 9 jarige maagden mocht ook ... laat maar.

Treurig varken | 14-03-13 | 11:37

@Diareeremmer | 14-03-13 | 11:25
U vergeet er een heel aantal. Maanlanding was niet echt, Marlyn Monroe en John Lennon zijn vermoord in opdracht van de US-regering, Kurt Cobain is vermoord iov mevrouw Love en uiteraard UFO's bestaan. En zolang je er maar een mooi verhaal van maakt zijn er altijd mensen die het voor zoete koek aannemen.

harry poster | 14-03-13 | 11:37

De dood van een kind is dan ook onbevattelijk en onbegrijpbaar.

Petrus de Rewa | 14-03-13 | 11:36

@Strohond | 14-03-13 | 11:34
Zei je dat ook in de zaak Lucia de Berk en de Schiedamse parkmoord?

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:36

culturr en geloof zijn echt de gezwellen van de samenleving.
nu heeft zijn familie nog geen rust door een middeleeuws ideetje

de beer van de meer | 14-03-13 | 11:36

Nogal standaard retoriek dit. Een beetje 'lalala aluhoedjes' roepen en het onderwerp doet er niet eens zozeer aan toe, men is al overtuigd.

tisseenschande | 14-03-13 | 11:36

Een kritische houding ten aanzien van de overheid is altijd alleen maar goed. De twijfels bij de manier waarop de politie zelfmoord concludeert lijken terecht. Natuurlijk hoeft dat niet meteen te betekenen dat er iemand bewust uit de wind wordt gehouden. Waarschijnlijker is luiheid. Stel je voor dat het moord zou zijn. Dat is een misdrijf en dan moet er weer een boef gevangen worden. Dan liever flitsen.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-03-13 | 11:36

Hoe je het ook wendt of keert; het was nog maar een jochie.
En het is treurig.
God/Allah/Jahweh/Buddha hebbe z'n ziel.

Om nou te pas en te onpas haatbaard erbij te slepen.
Ben ook geen liefhebber van die lui,
maar het knulletje had waarschijnlijk nog geen spriet op z'n kin. Pun intended.

ScumOfTheSea | 14-03-13 | 11:36

Zelfmoord ies haram, omdat er honderden moslims zijn die dit graag voor u doen. Dus zelfmoord is gewoon egoïstisch.

Sadomassochristus | 14-03-13 | 11:34

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:31
Politie heeft ook wel wat beters te doen. De neefjes van Anass in de gaten houden bijvoorbeeld.

Strohond | 14-03-13 | 11:34

Kijk, als de dader zo slim is dat hij WEET dat hij de sjaal aan één kant met mos en algen moet besmeuren zodat het zelfmoord lijkt, dan MOET de dader wel een pedofiele rechter zijn... Geen speld tussen te krijgen.

Ja nee, geen mening | 14-03-13 | 11:34

@ Treurig varken | 14-03-13 | 11:32 |
Ies haram als je helemaal in je uppie bent.

Als je tenminste één ongelovige hond meeneemt mag je maagden af gaan werken.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:34

Zelfmoord ies haram in ieslam???

Iek kan niet geleauven met al die bomgordelende idioten. Of zijn zelfmoordaanslagen geen zelfmoord dmv een aanslag?

Treurig varken | 14-03-13 | 11:32

-weggejorist-

peter1410 | 14-03-13 | 11:32

Anass spreek je op zijn Arabisch uit als anus. Dat is best vervelend op school.

Strohond | 14-03-13 | 11:32

Het is soms moeilijk of zelfs onmogelijk om achteraf het verschil tussen moord en zelfmoord vast te stellen.

De politie lijkt mij overdreven stellig met de conclusie zelfmoord. Is voor de dienders natuurlijk wel gemakkelijk, want dan is verder onderzoek onnodig.

Lewis Lewinsky | 14-03-13 | 11:31

Latrinalia | 14-03-13 | 11:30 | + 0 -
ik = ie/hij

Latrinalia | 14-03-13 | 11:31

Wist niet dat ik ook een blauw oog had e.d. Lijkt wel of ie klappen heeft gehad daarvoor...

Latrinalia | 14-03-13 | 11:30

Breng op z'n minst met z'n allen het fatsoen op om dit kind in liefdevolle herinnering te laten rusten.

Welles! Nietes! | 14-03-13 | 11:30

@ Zelfmoord is toch schering en inslag bij die moslims.
Trekveer | 14-03-13 | 11:23 |

Schering? Die haatbaarden hebben weinig met schering.

Met inslag hebben ze dan wel weer alles te maken.

goedverstaander | 14-03-13 | 11:29

Is Islam. Als iets je niet bevalt ontken je t gewoon.

zooishettoch | 14-03-13 | 11:29

heb nu eea gelezen en als leek zeg ik .. 'vreemde zaak' .. kom PeturrrrRRRRRR , stop met dat anti rook gezeik (of politiek commentaar) en doe waar je goed in ben

(c)ZWITSUL | 14-03-13 | 11:29

Dus als je jezelf in een eenzam bos van je leven berooft is het "Haram" Maar als je dat in een vliegtuig doet en daarmee 350+ mensen meeneemt die wel graag willen leven ben je een held en ontvang je wat geile neukmaagden in het hiernamaals.
-
Rare jongens die Moslims....

Badderbeest! | 14-03-13 | 11:27

Als het zo was dat hij slechts 50 meter van zijn fietsje lag en met een team en helicopter niet werd gevonden, dus later weer is teruggelegd mag men toch wel wantrouwend zijn als ze beweren dat het zelfmoord was.

michael8161 | 14-03-13 | 11:27

En die striemen op zijn gezicht dan, wellicht twee keer verhangen waarbij het de eerste keer niet lukt? Noem me maar een complotgekkie maar ik geloof het originele verhaal niet

Bokito ergo sum | 14-03-13 | 11:26

Mits Politie / OM achter de schermen kijkt naar de optie 'gedwongen zelfmoord' zou ik deze jongen graag willen laten rusten. Het lijkt me al klote genoeg, gelukkig hoeft deze jongen zich niet langer klote te voelen. Hoop dat zijn familie, vrienden, kennissen ook rust kunnen vinden. Zijn pesters -wie het ook zijn- mogen rotten in hel/alla's varkenskuil.

Lepo | 14-03-13 | 11:26

Ik heb het gelezen. Lijkt mij een vader die de zelf moord van zijn zoon nie kan accepteren. Zeer triest.

Glas Koning | 14-03-13 | 11:25

Arme Anass is inderdaad de beste samenvatting.

ole guapa | 14-03-13 | 11:25

Zelfde soort lui die Israël en of Bush de schuld geven van de aanslagen van 9-11.
#complotdenkers

Diareeremmer | 14-03-13 | 11:25

Man man man... wat een verschrikkelijke discussie over een overleden kind. Ouders, media... stop met deze aandacht via de mediale kanalen en zoek het onderling uit. Misselijkmakend.

harry poster | 14-03-13 | 11:25

There ain't enough tinfoil in the world.

Badderbeest! | 14-03-13 | 11:25

Zelfmoord is toch schering en inslag bij die moslims.

Trekveer | 14-03-13 | 11:23

Annas is dood! en dood is dood,om welke reden dan ook.
Dus al heb je de waarheid over zijn dood, hij blijft dood.

Welles! Nietes! | 14-03-13 | 11:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken