Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera! EU gaat werkloze jongeren redden!

deEUisawesomealsfacebookHeel goed punt van Martin Schulz, opperhoofd van het Europees Parlement: de EU moet voor de werkloze jongeren net zo hard centen neerleggen als voor failliete banken. Inderdaad. Als de EU dan toch met de portemonnee wil zwaaien, laat het dan voor een nobeler doel zijn dan omvallende woekerbanken. Jeugdwerkloosheid. Is dat nodig? Ja, dat is nodig. In Spanje zitten ze op de 56,5%, hetzelfde niveau als rond de opkomst van Franco. Dafucque! In Griekenland komt het percentage zelfs boven de 60%. Roomse feces! En ook Portugal kruipt langzaam richting de 40%. Ohneens! Kunt u natuurlijk keihard 'fuck hun' zeggen, wat echt heel stoer is, maar daar koop je helemaal niks voor. Enorme sociale onrust, gigantische migratiestromen (richting Nederland, bijvoorbeeld) en een verloren generatie in een groot deel van Europa. Dat kost twee wereldoorlogen om weer een beetje recht te trekken. Dus laten we dat voor zijn. Knal er een hele zooi New Dealiaanse infrastructuurprojecten, agrarische projecten en technologische projecten tegen aan vanuit de EU om veel van deze jongeren aan een baan te helpen, en we zijn een hele hoop ellende voor. Martin Schulz spreekt verstandige woorden en de EU laat zich op deze manier weer van zijn meest Nobelprijswaardige kant zien. Samen jeugdwerkloosheid en dus enorme sociale onrust aanpakken met grensoverstijgende projecten waar heel Europa van profiteert. Goed bezig, EU, jullie zijn awesome! Laat ons u knuffelen. Voorstellen voor werkprojecten kunt u hieronder inleveren. Wij beginnen wel: een handgemaakte hogesnelheidslijn vanaf Madrid en Barcelona die bij Parijs vertakt naar Amsterdam en Berlijn. Nu jullie.

Reaguursels

Inloggen

De overheid kan helemaal geen banen scheppen, dit zal de markt toch echt zelf moeten doen.

Wanneer dhr. Schultz banen wil creëren kan hij beter een keer kritisch naar zijn eigen Europarlement kijken en er voor zorgen dat de onvoorstelbare regeldruk uit Brussel afneemt.

Schultz is een boekjesverkoper die volstrekt niets begrijpt van economie en moderne financiële markten. Onvoorstelbaar dat deze onbekwame socialist voorzitter is van het EP.

therealbraindump | 12-03-13 | 22:23

F*ck Martin Schulz en F*ck the EU!!!!!

r04drunn3r | 12-03-13 | 20:59

ik vraag me af wanneer we eens ons onderwijssysteem gaan aanpassen zodat we gebruik gaan maken van onze talenten/ interresses.

plukpluk2 | 12-03-13 | 19:34

Eerst even checken of kabouter Pechtold dit plan steunt. Zo ja, dan is het een slecht plan en slecht voor nederland.

denoorman | 12-03-13 | 16:54

Gister voor het eerst gezien, maar o zo waar:
www.youtube.com... geldt voor onze gemeentelijke, provinciale, nationale en internationale overheden.
MarcS | 12-03-13 | 11:04 | + 3 -

idd lekker duidelijk

tokkelcs | 12-03-13 | 15:08

@frank87 | 12-03-13 | 11:16
Voor de minkudo's: Die Zuideuropese schulden zijn ontstaan omdat ze zo vriendelijk waren om bij ons de jongeren aan het werk te houden door op de pof te kopen.
We exporteren al jaren onze werkloosheid die kant op dank zij de euro. En nu huilen dat dat niet eeuwig door kon gaan zeker.

frank87 | 12-03-13 | 14:14

Wìllen die werkloze jongeren wel werk?? Bij de Super hier in de buurt zoeken ze (al heel lang te vergeefs) vakkenvullers. Ik bedoel maar.

grote haas | 12-03-13 | 14:05

Die landen zijn rijp voor revolutie. Normaal ben ik niet zo van stennisschopperij, maar in dit geval zou ik het de jongeren in kwestie niet kwalijk nemen.

Notarislamp | 12-03-13 | 13:29

@Megalomaantje | 12-03-13 | 10:59
Devalueren is toch ook gewoon afwaarderen van de schuldpapieren. Dat kan toch ook gewoon met euro?

frank87 | 12-03-13 | 13:25

Goed, in Jip en Janneke taal dan maar, zodat iedereen het snapt:<br />
De EU wil van elke EU lidstaat een bedrag. Dat bedrag wordt door elke EU lidstaat uit de economie onttrokken (belastingen). Omdat geld uit de economie wordt onttrokken, is er minder om te innoveren, investeren en PERSONEEL AAN TE NEMEN!!!

Eagle_Eye | 12-03-13 | 13:21

Doe mij maar twee wereldoorlogen. Dat ruimt zo lekker op.
Strohond | 12-03-13 | 10:47 | + -4

Jouw kinderen voorop?

tiswat | 12-03-13 | 13:05

Ben net terug uit Thailand. Wat tips van aldaar
Bij elk winkelcentrum bij de in en uitgang mensen die de deur voor je open houden
Bij de supermarket bij elke kassa twee boodschappen inpakkers.
Bij elke openbare wc 3 poetsers
elke familie met geld drie bedienden in huis
etc etc
De Thai werkt voor omgrekend eur 300, zie ik de werkelozen hiero niet doen. De thai kennen ook geen sociale zekerheid maar ook geen werkeloosheid omdat arbeid bijna niks kost
Over 20 jaar komen de Thai hier op vakantie voor de goedkoop en kunnen ze de sloppenwijken in de communisitische EUSSR heilstaat komen bekijken

Zatkniss | 12-03-13 | 13:00

De Maasvlakte 3 en 4 aanleggen met emmertjes zand vanaf Hoek van Holland. En anders een groot Europees leger maken dat echt alle buitengrenzen van Europa permanent bewaakt.

Mark van Leeuwen | 12-03-13 | 12:52

Een nieuwe ruimte economie beginnen; mijnbouw op astroides, water verkopen a 6000 EUR per liter in een baan rond de aarde, hotels (EN KERNCENTRALES) op de maan en mars, spaceports in Europa, exploratie naar andere zonnestelsels. Het zou allemaal zo leuk zijn he als er hier mensen woonden die iets technisch gestudeerd zouden hebben en dat zouden zien zitten.

hobbit | 12-03-13 | 12:52

Dit hoor ik zo vaak, en ik merk er niks van nog steeds werkloos na 10 jaar.
dan maar wajong tijdbom.

HerpDerpLoL | 12-03-13 | 12:50

We zijn 79 jaar terug in de tijd en ik weer zestig jaar terug in mijn jeugd. Toen wandelden we op zondagmiddag naar het Boschplan, dat begon achter wat nu de Ringweg-Zuid heet. Die ring (zonder weg) lag er toen al en ik begreep destijds in het geheel niet wat ik me bij een ringweg in die leegte moest voorstellen.
.
Het Bosplan was een werkloosheidsproject van de Dienst Uitvoering Werken (DUW) van de gemeente Amsterdam. Met de uitvoering ervan (net als in de veenkoloniën betrof het handarbeid!) werd in 1934 een aanvang gemaakt. Ik herinner mij dat op enig moment de naam werd gewijzigd in het Amsterdamse Bos. Dat klonk toen voor geen meter...
.
Zoiets zal er ook wel weer aankomen. De heldere visie van Johnny Quid: handgemaakte spoorlijnen. Of eh... home-made croquetten voor het dorpshuis, een project poppenhuizen in elkaar zetten of 50-kilo baaltjes suiker afwegen in kilozakken. Ach, er is werk genoeg. Als je maar goed zoekt...

Van Dikhout | 12-03-13 | 12:43

@FW Ta-183 Huckebein | 12-03-13 | 11:48
Goed gezien.

Uw Verzekeringsadvis | 12-03-13 | 12:33

@wilmeister00 | 12-03-13 | 11:40
Dat lijkt me niet logisch.

Uw Verzekeringsadvis | 12-03-13 | 12:31

Quid jongen, als je toch perse ons moet blijven vervelen met stukjes op GS hou je dan gewoon bij 2 jaar oude lolvids van joetoep. Bemoei je alsjeblieft niet met zaken waar je geen verstand van hebt.

Het enige tyle banen dat overheden kunnen creeren zijn Melkertbanen. Dus 'werk' dat alleen nog maar meer taxpoet kost, waardoor de tekorten in die landen dus nog verder zullen oplopen en we nog dichter bij de afgrond komen.
Echte banen zullen vanuit het bedrijfsleven moeten komen, en daarvoor heeft de economie meer lucht nodig en zullen overheden juist een flinke stap terug moeten doen qua regelgeving en belastingen.
Maar daarvoor ben je bij Schulz compleet aan het verkeerde adres.

ZonderNaam | 12-03-13 | 12:30

OMG, de `Joop´ annex ´D66´ mol mocht weer eens een extreem links stukje schrijven? Wanneer gooien ze die Quid er eens uit met zijn socialistische propaganda?

Grachus | 12-03-13 | 12:22

Toch vreemd dat ik m'n software in Oekraïne moet laten maken omdat ik dat, met de achterhaalde voorwaarden hier (zoals loonbescherming, werknemersbescherming), niet meer kan laten doen.
Europa is, verstard en volhardend in haar maakbaarheidsillusies, de kruimels aan het verdelen, terwijl de rest van de wereld de kansen aan het pakken is.

MrWolfIsMobile | 12-03-13 | 12:18

denoorman | 12-03-13 | 12:08

Precies, hoe kunnen ze nu nog volhouden dat de EU zoveel goeds brengt. Hoe lang blijven ze dat nog volhouden. Tot het volk het recht in eigen handen gaat nemen? Ik mag toch hopen van niet!

De EU is goed voor een heel klein deel van de EU bevolking. En die hebben het nou net voor het zeggen. They don't give a fuck!

doskabouter | 12-03-13 | 12:17

"Schulz vindt dat de Europese Unie zich harder moet inspannen voor de volgende generatie. Schulz: "We zijn wereldkampioenen in bezuinigen, maar we hebben minder ideeën als het aankomt op het stimuleren van groei."
.
Goh, die Schulz toch. En waarom zijn al die economieën kapot bezuinigd Herr Schulz? Was dat in opdracht van de EU? Om de Euro te redden? Of waren de landen zelf zo dom? Uw praatje is mosterd na de maaltijd, Herr Schulz. En gratuite bovendien. Ook zo'n slim plan om jeugdwerkloosheid te bestrijden: langer doorwerken. Jaaaaaaa, daardoor komen er meer jongeren aan het werk, NOT. De EU is volkomen stuurloos. Maar dát zullen ze nooit toegeven, onze nieuwe dictators.

Hans Hillen | 12-03-13 | 12:16

Waarom is die jeugdwerkeloosheid eigenlijk zo hoog. De EU heeft ons toch alleen maar eonomische voorspoed gebracht en de Euro was toch ook zo goed voor ons. En toch zoveel werkelozen, klopt niet

denoorman | 12-03-13 | 12:08

Woon samen met een Spanjaard, Roemeen en Albanier. Als je hoort dat het maandelijks inkomen in Roemenie en Albanie rond de 300 euro p/m ligt, zij een schamele 60 euro per jaar betalen PER JAAR voor ziektekostenverzekering (ja, door heel Europa verzekerd), het begrip studieschuld niet kennen en het onderwijs in Roemenie (vnml Bukarest) een zeer hoge standaard aan het behalen is en deze mensen binnenkort vrij verkeer van arbeid hebben zie ik het somber in voor NL.
De groei in die landen zelf blijft uit en volgens hen zal de toestroom van gelukzoekers niet te stoppen zijn, Nederland zal worden overspoeld.
Hopelijk investeert de EU in megaprojecten op het gebied van energie en technologie om de huidige toekomst een kans te geven en tevens te voorzien voor de oudere generatie in NL.

IdiotSavant | 12-03-13 | 12:03

toch een fijne man die schuld,kan wel vriend worden van diederik zwamson,geld ook geen probleem,gewoon betalen,van de rente van de schuld van de zuidelijke utopia landen.
dat wordt dus een nieuwe culturele revolutie,allemaal met de schop op de nek,zo is hitler ook begonnen,
een volk een vaderland.
het hof van de eu zit vol met ideen,als een bok vol keutels

soledad | 12-03-13 | 11:52

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 11:22
Je hebt geen gelijk.
Kijk, in NL is er minimumloon.
Via een polenconstructie wordt de pool/bulgaar/roemeen afgescheept met nooit hoger dan NL-minimumloon.

Jij en ik KUNNEN daar niet eens voor gaan werken! Want minimumloon. Want alleen jouw zorgkostenpremie, huur, energierekening en telefoonrekening zijn al hoger dan zijn/haar maandsalaris! Want hoe wil je in NL als gezin met 2 kinderen leven van een minimumloon? Of nog lager! Jij en ik kunnen dat niet, maar voor de pool/bulgaar/roemeen is de situatie anders.

gaffelbaard | 12-03-13 | 11:49

Uw Verzekeringsadvis | 12-03-13 | 11:35 | + 0 -

in 1939 was er officieel vrijwel geen werkloosheid meer in Duitsland, en toch: oorlog....

facts:
overheden en EU scheppen geen banen, ze geven slechts geld uit
geld dat bij burgers en bedrijven gehaald wordt dmv belastingen
en om 10 miljard uit te geven moet een overheid gemiddeld 20 miljard van burgers en bedrijven afpakken (vanwege bureaucratie, mismanagement etc)
dus geld in de economie pompen door eerst 2x zoveel uit de economie te halen : fail !

hoe wel banen te scheppen ?
nou, door als overheid minder geld uit de economie te halen, kunnen de burgers en bedrijven zelf geld uitgeven !
door minder ambtenaren, minder geld aan buitenlandse faal-projecten uit te geven, door falende staten zelf op de blaren te laten zitten !!

FW Ta-183 Huckebein | 12-03-13 | 11:48

@Expert Homo | 12-03-13 | 10:52
Maar dan iets voor heel Europa:
3. kopietjes van iPads/iPods etc toestaan (kost de overheid niks).

frank87 | 12-03-13 | 11:44

@Uw Verzekeringsadvis | 12-03-13 | 11:35
Jaja, dus als je werkeloos bent, ga je joden vervolgen?

wilmeister00 | 12-03-13 | 11:40

Quid de Eurofiele dwaas.

Desmoulins | 12-03-13 | 11:36


Werklozen in Duitsland

In 1932 was bijna 1 op de drie Duitsers werkloos:

1929

1,9 miljoen (9,6 %)

1930

3,1 miljoen (15,7 %)

1931

4,5 miljoen (23,9 %)

1932

5,6 miljoen (30,8 %)

Bijvoorbeeld, het gevolg is bekend net zoals Juncker gisteren aanhaalde.

Uw Verzekeringsadvis | 12-03-13 | 11:35

tipo | 12-03-13 | 11:14 |
target2 gaat al een tijdje de goeie kant uit.
www.querschuesse.de/target2-salden/
italie is de 8e economie in de wereld, en de 3e in europa. Noord Italie is rijker dan NL.
just sayin.

damnschreeuwer | 12-03-13 | 11:33

Had Schultz dit nu niet een paar 100 mld euro eerder kunnen bedenken? Dit is mosterd na de maaltijd.

watergeus | 12-03-13 | 11:31

Prima plan. Van het Goffert park en de Nieuwe Waterweg hebben we ook nog steeds gemak.

henriette | 12-03-13 | 11:30

Zo langzamerhand wordt duidelijk dat de noordelijke landen uitgezogen worden voor de speeltjes van die EU dictators. Dit wordt dan de volgende grap, jeugdwerkloosheid oplossen van de mediteranen, we worden gewoon gesloopt als land!

lanexxx | 12-03-13 | 11:30

En dan hebben ze /we het ook gewoon weer niet over de policor die overal als een dikke mist overheen hangt.

dubbeljoe | 12-03-13 | 11:29

Het geld dat Schultz leent om schijnwerkeloosheid onder jongeren te verbloemen, leent hij van diezelfde jongeren en hun aanstaande kinderen. Enkel zodat Schultz nog een paar jaar zichzelf kan verrijken en niet afgslacht wordt door diezelfde jongeren. Quid trapt er in. Domoor.

tipo | 12-03-13 | 11:25

Het bizarre is dat de Oost-Europese, Engelssprekende intelligentia het vuile werk doet in Zuid-Europa waar jongeren niet voor te krijgen is. Ook zijn de telemarketingbedrijven al naar Centraal Europa verhuisd. Jongeren in Oost-Europa verhuizen en masse naar West-Europa vanwege hun toekomst. Ze zijn beter opgeleid, meer gemotiveerd en bereid voor minder geld te werken. Het wordt nog een feest hier.

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 11:22

Ouderen te duur? Grofweg de helft van alle werkloze werkzoekenden zijn 45+. Zoek maar op bij het CBS.
Die ongeveer 15% jongere werklozen willen soms ook niet werken, want studie. Gelijk hebben ze ook met dit studiestelsel. Help eerst die 45+ ers, de ouders van die jongeren. Dan kunnen zij lekker studeren.
Maar ja, hey! Iemand moet toch die baan doen! Wie?

www.cbs.nl/nl-NL/menu/informatie/belei...
www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/03/07...

Ik wil dat alle werkgevers, bij gelijke geschiktheid, VERPLICHT worden om eerst de NL'se werklozen aan een baan te helpen.
Ben het zat om mee te betalen aan Nl-ers hun uitkeringen wanneer het niet nodig is.

gaffelbaard | 12-03-13 | 11:22

Elke gecreerde baan is de publieke sector is meer dan een baan kapotgemaakt in de private sector. bijna per definitie.

drs.Aeneid | 12-03-13 | 11:22

@MarcS | 12-03-13 | 11:13
Met ditargets lijkt het wel te lukken. Pensioenfondsen mogen gaan betalen: www.architectenweb.nl/aweb/redactie/re...

Uiteraard tegen te hoge prijzen.

blinde kip | 12-03-13 | 11:22

Eerst de hele EU economie afbreken met inflatie, rentepolitiek, lastenverzwaringen, verboden, taxen en nog meer belastingheffing. En dan nog meer roven om de gevolgen daarvan voor de jeugd wat te verlichten. Solide plan. Moet wel.

atje | 12-03-13 | 11:20

(c)ZWITSUL | 12-03-13 | 11:16
De Tweede Kamer der Staten Generaal.
Moehahaha...

Strohond | 12-03-13 | 11:19

synchronicity 11:13
Schultz is een communist. Als hij een kapitalist was geweest, dan had hij wel voor faillissementen van banken en landen gepleit. En voor het vrijgeven van het staatsmonopolie op geld.

tipo | 12-03-13 | 11:19

Ik ben toch heel benieuwd hoeveel geld NL en DU gekregen hadden van Italie, Spanje en Griekenland als wij het waren geweest die de boel bedonderd hadden

hysteria | 12-03-13 | 11:19

goed idee van die treinen, maar doe er ook maar een paar kanalen naast de treinlijn. Gewoon met het handje graven!
De dijken hier in NL moeten trouwens nog wat worden opgehoogd hier in NL, dus doe dat ook maar!

De Treinende Rechter | 12-03-13 | 11:18

Melkertbanen, net als vroeger.
Werkte natuurlijk niet maar het was een leuk idee (toen)

copywriter | 12-03-13 | 11:18

Ach de banken geven zich weer 11% !!! salaris meer dus wat boeit een paar werkeloze jongeren dan? Brussel doet toch alleen de makkelijkste weg en dat is de ongeorganiseerde jongeren. Maar banken aanpakken en "ons" geld terug halen? Neen hoor dat is alleen voor de minima, niet zoals de pluk van de arbeider het beloofde "de sterksten zullen de zwaarste lasten dragen".

willem10000 | 12-03-13 | 11:17

@ Strohond | 12-03-13 | 10:52

dat zullen er wel een veelvoud zijn.. maar wie in nederland heeft controle op die club ?

(c)ZWITSUL | 12-03-13 | 11:16

De publieke sector zorgt niet voor banen. Dat doen de vele inventieve en creatieve individuen in de private sector.

Maar geloof je het zelf? Schulz voelt wel aan dat deze onrust onder jongeren de EU uiteindelijk zal vernietigen. Het is allemaal politiek en retoriek. Alles om de absurde gratis geld machine en machtsbolwerk voor parasitaire bureaucraten die EU heet zo lang als mogelijk te rekken.

Andre1972 | 12-03-13 | 11:16

Merkava | 12-03-13 | 11:10 | + 0 -
Het heeft er iig alle schijn van ja. Politiek wuift die migrantenstromen weg als onzin, hadden ze het laatst nog 1 seconde over in een EU begroting debat.

Latrinalia | 12-03-13 | 11:16

@DeSjaak1000 | 12-03-13 | 10:35
Zonder euro was het waarschijnlijk wat eerlijker verdeeld, en hadden we hier ook 30%

frank87 | 12-03-13 | 11:16

Johnny Quid, echt, ga naar Joop.nl. Dat links gezemel verveeld me stierlijk.
De oplossingen die Herr Schulz (Heil!) hier als oude broodjes voor nieuw verkoopt, zijn reeds uitgewerkte ideeën vanuit de tijd van de EEG.
Wat Adol... Martin Hit... Schulz hier probeert te verkopen als een gouden ingeving van en door Europa, is niets meer dan het betere jat (copy & paste) werk.
Is het nodig?
Ja!
Is daar de federale Europese Unie voor nodig?
Hell no!
Het is het federale Europa wat dit probleem veroorzaakt heeft, en nog altijd veroorzaakt, en probeert met een afgestoft, gejat idee, zichzelf tot held te verheffen.
Zullen mensen daar intrappen?
Jazeker!
En nu is Johnny niet moeilijk te bedotten, die gelooft nog in de multicul en een Europese superstaat (achossie, het menneke), maar er zijn ook ècht intelligente mensen die hier voor vallen.
Laat u zich geen rad voor de ogen draaien met een gejat idee wat enkel voor de bühne is bedoeld en teken: www.burgerforum-eu.nl/

Nafta78 | 12-03-13 | 11:15

een troepenmacht die alle EU-parlementariers laat zwoegen voor hun geld.
voor al die eurofiele linkse honden moet persoonlijk toezicht komen terwijl die graaiers de rest van hun leven wasknijpers gaan maken

de beer van de meer | 12-03-13 | 11:15

@damnschreeuwer 11:12
Je telt de Target-2-saldi, OMT en de voorzekere haircut van Italie voor het gemak even niet mee?

tipo | 12-03-13 | 11:14

Ik pleit voor dynamische werkweken: 24 uur in tijden van laagconjunctuur en 38-40 uur in tijden van hoogconjunctuur. Arbeidstijdverkorting dus om het beschikbare werk te verdelen over zoveel mogelijk mensen. Iedereen blij.

lulleficatie | 12-03-13 | 11:14

Vergeet wegen, kanalen en treinen. Het draait om energie. We hebben bijvoorbeeld gigantische infrastructuren nodig voor transport van electriciteit. Laat dat die gasten maar maken. Kunnen wij straks onze fluctuaties in windenergie kwijt en zij die van hun zonne-energie. Win-win.

manmanman | 12-03-13 | 11:14

Veel mensen )zeker ook reaguurders zetten je al gauw als socialist/communist weg als je hard roept dat er iets niets deugd en dat we grensoverschrijdend zaken moeten aanpakken, maar dat is zwaar ten onrechte imho. Heeft meer met realiteit te maken en begrip van het monetaire systeem en de eindigheid van groei en de eindigheid van fossiele brandstoffen en andere grondstoffen die we uit de aarde halen, van overbevissing, van landerosie, van afname van zoet water, van temperatuurstijgingen, van sociale onrust, van de aard van de mens en nog veel meer... Heeft dus niks met politieke kleur te maken maar je hersens gebruiken...

synchronicity | 12-03-13 | 11:13

De flow (700Miljard) zal wel weer van NW naar ZO zijn? Dus wij gaan verder de bietenbrug op om een bodemloze put in ZO te dempen, waarna de werkeloosheid in heel Europa op een gezellige 35% uitkomt. Uiteraard zullen ze ons niet verder uitknijpen hiervoor, de targets zijn de pensioenfondsen in NL en de enorme winsten van de zorgverekeringen. Nog een jaar of 5, dan is het nivelleren wel gereed in Europa. Dan gaan we Ruski maar aanvallen, aangezien al die opvreters (35%) in Europa te duur worden. Ruimt mooi op.

MarcS | 12-03-13 | 11:13

tipo | 12-03-13 | 11:12
Anouk?

spanarchist | 12-03-13 | 11:12

Toch een goede zaak die nieuwe glazen deuren bij Schulz, ineens praat hij verstandige poep.
Goed gedaan Rutger.

gebrokenvleugel | 12-03-13 | 11:12

@spanarchist 11:04
Nou, vooruit: Weet je wie er ook gekozen was?

tipo | 12-03-13 | 11:12

Wat ik over dit stukje en over Quid zou willen schrijven, zou mij weer een ban van 2 weken opleveren dus daarom doe ik het maar niet !

Mazzeltov | 12-03-13 | 11:12

Parsons | 12-03-13 | 10:36 |
italie is nog altijd netto betaler in de EU.

damnschreeuwer | 12-03-13 | 11:12

@Bamboojay
Nivellering en homogenisatie is het toverwoord. Er is een volksverhuizing in werking gezet met als doel om de laatste restjes van nationalisme te breken. Men wil niet dat u zich Nederlander voelt, maar European. Zodra uw buren uit Roemenie, Polen, Spanje, Frankrijk etc. komen dan heeft het geen zin meer om jezelf Nederlander te vinden. Het zelfde truukje wordt ook in China succesvol uitgehaald. We staan erbij en we kijken er naar.

Merkava | 12-03-13 | 11:10

werken is sowieso overrated

point blank | 12-03-13 | 11:08

Visioen:

Hele lange stoet mensen,
Paar roeptoeters,
Spandoeken en protestborden,
Scanderen: Weg-met-Brus-sel !
Ne-der-land=van-ONS!

dubbeljoe | 12-03-13 | 11:08

De beste man zegt: "We zijn wereld kampioen in bezuinigen", zal ik de palmares dan maar eens uit de doeken doen?
Bezuinigingen EU / Europa: - Doodse stilte ...... 0!, nakkes, nada ..... ze zijn alleen maar goed in lastenverzwaring, overal en altijd in de EU. Meer inkomsten eisen is niet zelfde als bezuinigen!.
Gister voor het eerst gezien, maar o zo waar:
www.youtube.com/watch?v=-IoBzaTzI7U geldt voor onze gemeentelijke, provinciale, nationale en internationale overheden.

MarcS | 12-03-13 | 11:04

Volgens mij is er iets in gang gezet dat niemand echt overziet. Er is, en komt, een enorme stroom aan "landverhuizingen" op gang, waarbij bv. de roemenen de goedkopere spaanse baantjes overnemen, de spanjaarden de goedkopere nederlandse, USW. Op dit moment (ik heb een bedrijf in de bouw) worden nederlandse vaklieden al MASSAAL de WW, bijstand etc. ingewerkt door eerst de Polen (harde werkers, maar ja), en nu de Roemenen die voor 3 euro/uur de onderkant van de markt afschuimen. Jawel, dezelfde lieden die de spiegels van uw auto afdraaien en de vuilniszakken opentrekken elke nacht. Die dus. Enige optie is: verhuizen naar een land waar er nog een normale arbeidsmarkt is, zoals Australie of Canada. Ik ben er te oud voor, en ga met hand- span- en illegale diensten een onzekere toekomst tegemoet. Gaat goed, overigens, voorlopig.

Bamboojay | 12-03-13 | 11:04

tipo | 12-03-13 | 11:01
Wie heeft Schultz dan gekozen? Je wilt toch niet zeggen dat de bevolking daar geen invloed op heeft gehad?

spanarchist | 12-03-13 | 11:04

Energie opwekken: zet al die lui op een fiets met generator en trappen met je donder. 2 voordelen: hun gezondheid wordt beter en er wordt energie geproduceerd. Hebben we gelijk die windmolens niet meer nodig.

arie181818 | 12-03-13 | 11:03

@spanarchist 10:58
Het Europese volk bestaat niet.

tipo | 12-03-13 | 11:01

Cuyahoga | 12-03-13 | 10:59 |
.
Precies! Wie betaalt bepaalt.

Bertus Betonsloper | 12-03-13 | 11:00

Cuyahoga | 12-03-13 | 10:59
Die bomen hebben toch echt wel een nuttige functie. Vooral in combinatie met touw, politici en bankiers.

spanarchist | 12-03-13 | 11:00

ja, die twee wereldoorlogen hebben het probleem van de jeugdwerkloosheid destijds goed opgelost. er waren nauwelijks nog jongeren en er waren veel vacatures in de bouwsector na 1945.

zeeman73 | 12-03-13 | 11:00

Begin maar met het wegennet.
Er is veel te weinig asfalt.
Voer gewoon een dienstplicht in, en in plaats van in een camouflagepakje op de hei liggen, werken met die donder.
Wegen aanleggen en veel.
En bomen kappen, daar is momenteel een overschot van in Europa, dus komt goed uit, kunnen we die gebruiken om energie op te wekken, sla je vier vliegen in één klap.

Cuyahoga | 12-03-13 | 10:59

Alle landen moeten terug naar hun soevereine status en hun eigen munt zodat zuidelijke landen kunnen devalueren en beter kunnen concurreren. Terug naar de EEG!

Megalomaantje | 12-03-13 | 10:59

drs.Aeneid | 12-03-13 | 10:56 |
.
De ouders van die jongeren wellicht? Zij betalen immers belasting.

Bertus Betonsloper | 12-03-13 | 10:58

tipo | 12-03-13 | 10:50
Het Europees volk is toch zelf schuldig, dan hadden ze hem niet moeten kiezen.

spanarchist | 12-03-13 | 10:58

Wel begrijpelijk dat dictator schulz hier wat aan wilt doen, want dit soort percentages jeugdwerkloosheid monden zo maar uit in grote protesten en staatsgrepen. Ze die jongeren maar snel aan het werk, arbeid maakt vrij is het niet meneer schulz?
-
Hamvraag is overigens: Wie gaat hiervoor betalen?

drs.Aeneid | 12-03-13 | 10:56

Zoveel jongeren zijn nu werkeloos, omdat de mama's en papa's ten tijde van de hosanna-het-kon-niet-op-tijd hun nachtmerries wilden verwezenlijken met een veel te duur huis vol met luierpoepers.....

Megalomaantje | 12-03-13 | 10:55

We moeten meer loon in natura gaan betalen aan al die Zuid-Europese schonen. Scheelt echt enorm in de kosten

Ko Reander | 12-03-13 | 10:55

Kunnen die jongeren geen guillotines bouwen van die 700 miljard?

tipo | 12-03-13 | 10:55

EU, ik wordt er nu wel een beetje moe van. Wat een prutsers!

Glas Koning | 12-03-13 | 10:55

damnschreeuwer | 12-03-13 | 10:47 | 0

Het onderwijs systeem in NL is kapot gemaakt door de instroom van nieuwe nederlanders, het nivo was te hoog voor de nieuwe jeugd. Daar hadden wij geen berlusconi voor nodig!

baron von 8zilinder | 12-03-13 | 10:55

Lijkt me prima plan! Geen geld meer pompen in achterstallige Griekse belastingen, Spaanse fraudeurs, Franse overheids-nitwits met een Franse auto obsessie, een heel leger aan Nederlandse EU vertegenwoordigers en nog wat corrupte Belgische EU-aanleuneconomie. Nu toestaan dat we hier ook eens wat staatssteun mogen geven aan geweldige innovatieve bedrijven als ASML en duizenden startups en slimme studenten een kans gaan geven in het Sillicon Valley van Europa zonder door Neelie Kroes op onze vingers te worden getikt. Staatssteun aan bedrijven en opleidingen wordt overal in de wereld gegeven maar in de EU mogen alleen banken profiteren en niet bedrijven die echt waarde toevoegen.

Hulde voor Schulz als hij dus even gaat zorgen dat de eindeloze flow naar Griekenland, Spanje, Italie en Portugal per direct wordt stopgezet en wordt omgezet in een slimme voorwaardelijke operationele kasstroom met aandelenruil naar goed gescreende startups en innovatieve bedrijven. Daar gaat dan ook minimaal 50% van door het putje, maar altijd nog beter dan 100% die ze nu in Zuid-Europa wegspoelen en op termijn levert het veel meer economische groei en werkgelegenheid op dan alle olijfgaarden in Zuid-Europa bij elkaar.

bovenwater | 12-03-13 | 10:55

Laat die Spanjaarden maar hierheen komen. Liever 100 tapasvreter dan 1 van het tuig dat we nu hebben.

Merkava | 12-03-13 | 10:55

Wasknijpers in elkaar zetten.

roze_bril | 12-03-13 | 10:54

damnschreeuwer | 12-03-13 | 10:47
Ook in Spanje wordt het onderwijs kapot gemaakt en wordt het steeds meer een privilege voor de rijken. Men zou veel meer geld in onderwijs moeten steken, dat betaalt zich op den duur uit.

spanarchist | 12-03-13 | 10:54

Troost J.E. | 12-03-13 | 10:47
Onder het crematiebudget.

Strohond | 12-03-13 | 10:53

@damnschreeuwer | 12-03-13 | 10:47
Ik woon (en werk) in de UK maar als je hier geen Engels kan spreken heb je een probleem want geen werk. En onofficieel (want mag niet van Europa) heb je een probleem met de instanties als je dus geen Engels gaat leren want dan ben je dus niet maximaal inzetbaar en wordt je gekort

Ko Reander | 12-03-13 | 10:53

1) Markerwaard inpolderen.
2) Mijnbouw in Limburgië weer open.

Expert Homo | 12-03-13 | 10:52

(c)ZWITSUL | 12-03-13 | 10:46
Volgens het altijd betrouwbare Wikipedia werken daar maar liefst 70 Inspector Gadgets. Daar verslaan we China wel mee.

Strohond | 12-03-13 | 10:52

@Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:44
Die belasting snap ik sowieso niet. Ik woon in de UK en betaal 23%. Daar bovenop 111% sociaal en dat is het

Ko Reander | 12-03-13 | 10:51

Kan hij niet gewoon weer boeken gaan verkopen?
dubbeljoe | 12-03-13 | 10:42 |
.
Nee. Als boekhandelaar was 'ie ook al mislukt. Vandaar dat 'ie nu Opperhoofd van het Europees Parlement is gemaakt. Ideale trekpop: te dom om te peopen en doet precies wat 'm van achter de schermen wordt opgedragen.

Bertus Betonsloper | 12-03-13 | 10:51

Schultz zegt dat de banken nu gered zijn, dat 'we' kampioen bezuinigen zijn en pleit voor een garantie op werk voor iedereen. Normaal gesproken breng je zo iemand naar een TBS-kliniek of naar de Jellinek-day-care. Hier is zo iemand echter voorzitter van het EU-parlement.

tipo | 12-03-13 | 10:50

@Sliptong | 12-03-13 | 10:42
*en toen kreeg ik zo'n dikke in mijn reet, pfffff*

Ko Reander | 12-03-13 | 10:50

Niet alleen in het Zuiden zijn verloren generaties. Ook in Nederland. Wellicht dat je als hoger opgeleide hier wel een baan hebt als vakkenvuller of callcentermedewerker of uitzendkracht, maar dat is geen gebruik maken van kennis of talent. Dat is eindjes aan elkaar knopen, geen huis kunnen krijgen en heel lang aan een studieschuld vast blijven zitten, zonder uitzicht op betere tijden.

Kromst | 12-03-13 | 10:49

Slecht nieuws voor beroepswerklozen.

Mark Smith | 12-03-13 | 10:48

@îîî ReBeL îîî | 12-03-13 | 10:35
En die ZZPers die werkeloos thuis zitten worden ook niet meegeteld

Ko Reander | 12-03-13 | 10:47

Ik heb de afgelopen tijd veel spanjaarden en italianen gesproken die naar NL en Duitsland zijn getrokken. Het liefst zouden ze weer terug gaan, want hier krijgen ze ook maar moeilijk fatsoenlijk werk (want spreken geen nederlands/engels/duits). Maar ze zijn wel gemotiveerd. allemaal. (in tegenstelling tot dat andere mediterane volk...).

De zuidelijke landen kunnen volgens mij beter iets doen met werk+scholing projecten voor jongeren, want hun kennisniveau is echt te laag. Ze hebben of een universitair niveau, of vrijwel niks qua scholing. Dat zorgt voor een klassenmaatschappij en onrust.

(ps. voor iedereen die nog denkt dat Berlusconi een held is: hij heeft het onderwijssysteem in Italie om zeep geholpen waardoor er nu een veel te grote groep werklozen is zonder opleiding)

damnschreeuwer | 12-03-13 | 10:47

Jeugdwerklozen? En het grote aantal werkloze 55plussers die ze nergens meer willen hebben? waar vallen die onder?

Troost J.E. | 12-03-13 | 10:47

Nee, de EU laat zich helemaal niet van z'n meest Nobelprijswaardige kant zien. De enige oplossing is de ontmanteling van de euro, maar die zul je vanuit Brussel-Straatsburg niet horen. "Investeren" in banen door overheden of de EU betekent alleen maar meer overheid. Besteed dat geld maar aan het bedrag dat we verliezen bij de afschaffing van de euro. Dan kunnen die landen devalueren en dus weer concurreren.

De echte Stolwijker | 12-03-13 | 10:47

Doe mij maar twee wereldoorlogen. Dat ruimt zo lekker op.

Strohond | 12-03-13 | 10:47

@Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:43
Als men ook in Roemenië zo aan de slag kon er er van kon leven zou ik je gelijk geven maar hier is een zeer smerig spel gaande met als inzet de minimumlonen en rechten van de onder- en middenklasse.

blinde kip | 12-03-13 | 10:47

Eff de miljarden stoneren die naar Egypte zijn gegaan. Krijgt al dat geldt toch nog een goed doel.

Boze massa | 12-03-13 | 10:46

@ Fijnstoffer | 12-03-13 | 10:39

SITCEN .. de EU geheime dienst

(c)ZWITSUL | 12-03-13 | 10:46

Die werkeloosheid in Spanje heeft ook wel weer zijn voordeel. Ik heb net twee hele mooie Spaanse schonen aangenomen. Ze zijn de ww in Spanje ontvlucht en kunnen nu dus bij mij aan de slag.

Ko Reander | 12-03-13 | 10:46

Wat is dit voor planeconomie. Te bizar dit, wat een waanzin. De euro is te sterk voor manueel werk, daarom zitten o.a. al die jongeren in Spanje zonder baan.

Gaat helemaal nergens meer over.

Minder communisme nu!

Kaas de Vies | 12-03-13 | 10:44

De belasting op arbeid verlagen zal ook nog wel helpen. Liever minder belasting dan verkapte concurrentievervalsende subsidies.

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:44

Mijn eerste gedachte was wat @FrankVeer | 12-03-13 | 10:39 zegt.

Snel een flinke zak geld ertegenaan voordat de werkeloze jongeren zich gaan roeren, stel je voor dat die massa oprukt naar het nationaal parlement... of nog beter, naar Brussel.

Alfred E. Neuman | 12-03-13 | 10:44

Kolen kunnen dus weer met de hand uit de mijnen gebikt worden. Goedkoop stroom maken in de Eemshaven.

baron von 8zilinder | 12-03-13 | 10:44

'Jongeren moeten zelf voor hun geld werken, dat hebben wij ook altijd gedaan, waarom zouden wij het ze kado geven?' aldus Henk Krol.

Einde van de Domheid | 12-03-13 | 10:43

Al het minimumloon op het niveau Oost-Europa. Dat voorkomt de busladingen studenten die nu worden aangevoerd om aardbeien te plukken in Spanje en paprika's in te pakken in Rotterdam. Als die jeugdwerkeloosheid echt zo hoog is, wat doen dan die honderdduizenden Roemenen in Spanje?

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:43

Kan hij niet gewoon weer boeken gaan verkopen?

dubbeljoe | 12-03-13 | 10:42

Ehm, dat is dus gewoon een verkapte geldinjectie aan ja, weer dezelfde landen. Nu brengt dat wel veel meer op dan die omvallende banken die gesteund worden, maar juist die banken en het opgelegde spaarzame beleid in die landen zorgt voor de werkeloosheid.

Het klinkt een beetje als het plan de auto-industrie in NL/B/Dld te sluiten en daarvoor (met EU subsidie) fabrieken in Spanje, Polen en Turkije op te zetten. En om dat zij zo zielig zijn en gesteund moeten worden, gaan we er nog meer van dat soort projecten tegenaangooien?

Waarom heb ik het gevoeld dat DAT niet werkt?
(met de nadruk op WERKEN)

PisFinger | 12-03-13 | 10:42

Fijnstoffer | 12-03-13 | 10:39
EU een wereldmacht? *proest*

Old_Spice | 12-03-13 | 10:42

Een andere optie is de dienstplicht opnieuw invoeren.

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:40

Johnny Quid toont eindelijk zijn ware, eurofiele, gezicht. Niet voor niets promoot hij (meestal, niet altijd) de VVD.

Old_Spice | 12-03-13 | 10:40

Maak een Europees superleger dat past bij de status van EU als wereldmacht. Ook handig om opstandige provincies te smoren.

Fijnstoffer | 12-03-13 | 10:39

Een nieuwe afsluitdijk om Europa aanleggen. De oude is ook een werkgelegenheidsproject geweest.

Petrus de Rewa | 12-03-13 | 10:39

Hij vreest dat mensen hun vertrouwen verliezen in de Europese Unie verliezen. "Als de jongere generatie haar vertrouwen verliest, is in mijn ogen de Europese Unie echt in gevaar."

Meneer Schulz is gewoon bang voor hordes jongeren die zijn bastion in Brussel gaan bestormen. Daar zit geen greintje liefde voor de (jongere) medemens bij. Met "ons geld" wil hij zijn deel van de rijstebrijberg veiligstellen.

FrankVeer | 12-03-13 | 10:39

Versoepeling ontslagrecht.

kicktherabbit | 12-03-13 | 10:39

Geld uitgeven was altijd al gemakkelijk voor de EU. Geld besparen, dat is pas echt een uitdaging.

Requiescat in pace | 12-03-13 | 10:38

Wat we nodig hebben is een 5-jarenplan met duizenden collectieve boerderijen verspreid over Europa die jaarlijks een bepaald percentage van de centraal bepaalde productie afstaan aan de staat tegen een door de staat vastgestelde prijs.

TunaTown | 12-03-13 | 10:38

Guldens drukken.

tipo | 12-03-13 | 10:38

Martin Schulz is alleen maar een voorzitter van het EP , de Nederlandse Anouschka van Miltenburg zou maar zeggen ... Ik snap niet waarom die zoveel poep praat ...

iter | 12-03-13 | 10:38

De AOW nog een jaartje omhoog, dan is er meer geld voor de bestrijding jeugdwerkloosheid.

De Geus | 12-03-13 | 10:38

Meende een moment dat je zou schrijven Knal er een hele zooi af.

crisiswhatcrisis | 12-03-13 | 10:37

Wanneer stopt de nachtmerrie dat EU heet?

Dömper | 12-03-13 | 10:37

Kanonnenvoer voor de slagvelden in de Ardennen!

baron von 8zilinder | 12-03-13 | 10:36

'gigantische migratiestromen (richting Nederland, bijvoorbeeld)'
Quid is om.

Einde van de Domheid | 12-03-13 | 10:36

Fuck hun!

Problemen in eigen land eerst.
Laat de werkeloze jeugd alhier maar werken voor de uitkering. Er ligt zal troep op straat. Iedere volle vuilniszak levert je een deel van je uitkering op.

Oh ja, weg met de ongekozen EU!

Pastor Sippenhaft | 12-03-13 | 10:36

En dat mag de Nederlandse en Duitse burger ophoesten.

Slim plan van Schulz.

Het zoveelste plan dat als katalysator kan werken om de ondergang van de EUSSR te versnellen.

Parsons | 12-03-13 | 10:36

Herr Juncker hat gelijk: vrede in Europa is geen vanzelfsprekendheid.

Als deze Euro en dit dictatoriale gedrocht in Brussel niet _pronto_ wordt opgedoekt zie ik inderdaad oorlog ontstaan. _Vanwege_ de EU, en niet ondanks de EU.

Opdoeken die handel. In vredesnaam (en dat bedoel ik deze keer dan eens letterlijk).

Balsaq | 12-03-13 | 10:36

Spanjaarden en Grieken hier in de tuinbouw, liever een lege fles olijfolie op straat dan een blik Tyskie.

gambit01 | 12-03-13 | 10:36

In Nederland zijn de cijfers ook veel hoger, maar ja, hier tellen ze creatief door o.a de Wajongers niet als werklozen te bestempelen.
Maar dat geld voor het gehele plaatje aantal werklozen, wao'ers, wia'ers worden bv ook niet meegeteld, maar zijn wel degelijk werkloos, en velen ook werkzoekenden.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-03-13 | 10:35

Ja, 40%, 56% en meer dan 60% jeugdwerkloosheid. Wees blij dat de euro er is anders was het NOG erger...... Toch?

DeSjaak1000 | 12-03-13 | 10:35

jongeren zijn niet 'too big to fail'

II hondjes | 12-03-13 | 10:35

Liftbediendes en bezemleuners zijn onmisbaar in een communistische heilstaat.

vetkleppert | 12-03-13 | 10:34

Weten jullie waar óók 100% werkgelegenheid was?

JosVerbeek | 12-03-13 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken