Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een quizvraag over een dood meisje. Mag dat?

hetgoedeantwoordisOMG.jpg A. Eigen schuld. Ontwikkelingshulp is stom. B. Strikvraag. Het goeie antwoord is Stichting Charly. C. Moment. Even aan Hans Laroes vragen. D. Nee. Veel te makkelijke prooi. E. HOAX! Die vraag staat er helemaal niet tussen. F. All the news that's fit to quiz (scrollen). G. Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Nee

Djust | 11-03-13 | 21:52

Domme mensen die hier zeggen dat de moord met ontwikkelingshulp te maken heeft; hetzelfde als stellen dat Marianne Vaatstra vermoord is omdat Nederland een uitgaansleven kent. Vooral heel erg als dit zo op de RTL-site heeft gestaan (want ook niet meer in cache terug te zien).

Verder is het wel triest om te merken dat aan het eind van de dag veel mensen (nog altijd) een ondernemer die met ellebogenwerk zijn vermogen heeft verdiend hoger aanslaan dan een ondernemer die vanuit een goed hart voor ontwikkelingshulp kiest.

Eelcontrast | 11-03-13 | 20:11

@Op Hetedraad | 11-03-13 | 00:58
En als ie wakker word heeft ie een kruisje achter zijn naam.........

lilluke halve hoan | 11-03-13 | 19:06

@Itzamná | 10-03-13 | 23:23
Doe je goed!
En dat nog voor je je kuifje kwijt was!

lilluke halve hoan | 11-03-13 | 19:00

@Itzamná | 10-03-13 | 23:45
Als je erin kan verzuipen vind ik in jouw geval een halve meter diep al voldoende Zwitsalmna!

lilluke halve hoan | 11-03-13 | 18:59

@FrankVeer | 10-03-13 | 23:02
Daarom, HIER houden die ontwikkelingspoen!
We hebben het zelf hard nodig!

lilluke halve hoan | 11-03-13 | 18:54

Afke was de oppas van mijn kids. Wereldwijf in alle opzichten. Geen kwaad woord over dr, dan ken je haar niet.

zeiksmurf | 11-03-13 | 18:24

Ah Geenstijl gaat op de correcte toer! Lees uw eigen artikel "Friso is dood" nog eens door. Als dat mag, mag dit zeker.

HEvD | 11-03-13 | 18:18

-weggejorist-

mattheusvdsteen | 11-03-13 | 18:07

Respectloos ‘van Rossum’
Zij heeft haar keuzes gemaakt en vol geleefd.
Lijkt me spannender dan wat de meeste van u achter dit scherm doen.

Valkyre HB | 11-03-13 | 16:16

''Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?''

Bruwalda | 11-03-13 | 15:35

Ghana is een vakantieland. Dit had iedereen daar kunnen gebeuren. Dat er sprake is van vrijwilligerswerk is gewoon bijkomstig.

das_Freudenmädchen | 11-03-13 | 15:24

Ontwikkelingshulp is contraproductief. Het schept afhankelijkheid en het neemt lokaal de prikkel weg om zelf aan structurele opbouw te doen. Bovendien komt een aanzienlijk deel van het geld terecht bij dictatoriale regimes die het geld niet gebruiken om hun burgers voedselhulp te geven. Ik vind dat we de structurele ontwikkelingshulp moeten afschaffen en alleen noodhulp moeten geven bij bijzondere gebeurtenissen zoals rampen en oorlogen.

Basje1738 | 11-03-13 | 15:13

Typisch commentaar van de gemiddelde GeenStijl bezoeker. Op dumpert dingen als "Faith in humanity restored" roepen als er een zielig filmpje voorbij komt. En hier een meisje afzeiken die zich inzet voor een betere wereld.

Eraser | 11-03-13 | 14:13

Ik heb de bevrijding van Ghana meegemaakt in de 50e jaren alles was Engels, de president toen ging een gouden ledikant bestellen en gelijk was er een minister van ruimte vaart. Ze waren blij dat de blanken weg waren
maar de grote schuld ligt bij de Engelsen die de boel in de steek hebben gelaten.

Zeeman

heme | 11-03-13 | 13:26

Ik heb de bevrijding van Ghana meegemaakt in de 50e jaren alles was Engels, de president toen ging een gouden ledikant bestellen en gelijk was er een minister van ruimte vaart. Ze waren blij dat de blanken weg waren
maar de grote schuld ligt bij de Engelsen die de boel in de steek hebben gelaten.

Zeeman

heme | 11-03-13 | 13:26

Je kunt blijven roepen: Zoek het gevaar niet op! Dat soort types luistert niet en wil koste wat het kost de wereld 'verbeteren'.

Fiasco | 11-03-13 | 13:23

xspalm | 11-03-13 | 12:25 | + 0 -
Sportvrijwilligers OK... maar dit zijn de mensen die ervoor zorgen dat Afrika al 50 jaar stil staat.
Ze zorgen ervoor dat de Afrikaanse bevolkingen volkomen apathisch worden en alleen nog maar hun handje voor nog meer "ontwikkelingshulp" ophouden.
Daarmee zorgen ontwikkelingshulp organisaties ervoor dat ze over 10 jaar nog steeds veel (subsidie)geld verdienen aan Afrika.
Ontwikkelingshulp is de grootste ramp voor Afrika maar gelukkig gaan Afrikaanse leiders dat nu ook inzien.

Moi2 | 11-03-13 | 12:44

Het lijkt mij logisch, dat het risico op incidenten in Ghana veel groter is voor een lichtblonde meid alleen, dan wanneer ze in NL blijft.
Maar daarmee is het nog niet minder erg. Dit soort mensen zijn meestal idealisten (en degenen die ik ken zijn GEEN avonturiers) die oprecht proberen iets goeds te doen. Die verdienen een beter lot. Punt.

Idem voor vrijwilligers in de voetballerij: Soms lijkt dat nog wel gevaarlijker dan ontwikkelingswerk in Ghana, maar toch zijn er nog steeds mensen die zich inzetten om de jeugd te laten sporten. Gelukkig maar, want anders ging het nog 10x slechter met de maatschappij.

Ergo: vrijwilligers +1, hoe dan ook.

xspalm | 11-03-13 | 12:25

pius | 11-03-13 | 00:59 | + -11 -
Tja, subsidie-industrie heeft nu eenmaal niets met "sociaal doen" te maken maar uitsluitend met geld verdienen aan "zielige negertjes".
Ga er ook maar niet vanuit dat deze organisaties van plan zijn om deze ellende op te lossen.
Dat is counterproductief want daarmee zouden ze hun kip met gouden (subsidie) eieren slachten.
Daarom zie je ook dat na 50 jaar ontwikkelingshulp er in Afrika niets veranderd is en als het aan deze organisaties ligt zal dat ook niet gebeuren.
Ook de volgende generatie "sociale hulpverleners" willen veel geld aan "zielige negertjes" kunnen verdienen.

Moi2 | 11-03-13 | 12:09

Dit topic is werkelijk geniaal. Het is de redactie van GeenStijl gelukt om ons een kijk te gunnen in het diepst van het hart en de ziel van de doorsnee reaguurder. Over het lijk van een jonge vrouw (dat noemen we hier een meisje) worden zoals te doen gebruikelijk een aantal ballen op de doellijn gelegd, waarna de reaguurders naar hartelust kunnen prijsschieten. Door de aanleiding –een roofmoord- ontdaan van het schaamlapje van ironie, gaat een groot aantal reaguurders heerlijk los op naïeve blonde vrouwen met grote borsten die iets met negers willen, op mensen die vrijwilligerswerk doen voor andere mensen, op mensen die zich inzetten voor derde wereldlanden, op ontwikkelingshulp, op het feit dat ze mensen in het buitenland hielp en niet onze eigen hollandse bejaarden en ga zo maar door.
Sprankje hoop is het handjevol reaguurders dat medeleven uit aan de nabestaanden. Ik spreek mijn waardering uit voor de moed van de redactie om het aan te durven een dergelijk topic te plaatsen, teneinde te laten zien wat voor een verrotte zielen er op deze wereld rondlopen.
En ook bij deze mijn medeleven aan de familie, nabestaanden en aan de kinderen in Ghana die nu een helpende hand minder hebben om aan uitbuiting te ontkomen. 

Bert op Safarie | 11-03-13 | 11:57

Afrika is al overgenomen door de Chinezen , Europeanen hebben er niets te zoeken, dus weg blijven,

Zeeman

heme | 11-03-13 | 11:47

Naive meisjes laten zich voor het wagentje van (criminele) organisaties spannen. Komt wel vaker voor, zie de FARC. Ze denken goed te doen maar worden op vele manieren misbruikt.

Hanz Ziezo | 11-03-13 | 11:10

Je zou maar een discussie moeten voeren met de stumpers die dit soort stront schrijven. Je kent ze wel van die "journalisten/tekstschrijvers" die alles beter denken te weten. #maandag #vermoeiend

First Contact | 11-03-13 | 11:05

Heb respect voor de doden = beter
voor je "karma". Triest om met zo'n artikel een punt proberen te maken. Rust in vrede Afke!

First Contact | 11-03-13 | 10:58

Blijkbaar kan heden iedereen zich journalist noemen. Zo ook van Rossum die, niet gehinderd door enige vorm van kennis of intelligentie, een podium krijgt om de meest domme kronkels in zijn hoofd hier te mogen publiceren.

Als ik dan nog eens de domme reacties lees dan weet ik dat hij zich richt tot een zeer selectief publiek.

Volgens de media word Nederland steeds slimmer.

Ik merk daar nog heel weinig van !

Troost J.E. | 11-03-13 | 10:41

luguber en nodeloos kwetsend om hier een topic op deze wijze aan te wijden. Zeker met sommige reacties...

Bill Cosby | 11-03-13 | 10:23

Hobbykip | 10-03-13 | 22:37 | + 58 -
oja? Dit is het artikel op rtl. Neem niet klakkeloos alles over en dat je daar nog +jes voor krijgt zegt ook iets over die het gegeven hebben.
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...

meneer der meneren | 11-03-13 | 09:52

@blanko | 11-03-13 | 08:52 | + 0 -

Wat ben jij een treurwilg. Hoe de neuq is het de schuld van haar ouders als zij door een ordinaire roof overval om het leven komt?

Cliznitch | 11-03-13 | 09:35

Pfff... wat een vreemde reacties. Deze persoon is uit naastenliefde vertrokken om te mensen in nood te helpen. Dus niet dagelijks op Geenstijl uit verveling grappig bedoelde posts plaatsen, maar daadwerkelijk iets betekenen voor de allerarmsten zonder winstbejag of carrieredrang. Zij was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, iets wat je ook in Nederland kan overkomen. Er mag zeker wat meer respect voor haar getoond worden.

salsaparilla | 11-03-13 | 09:19

Steen Geil | 11-03-13
Ik heb wel degelijk uw onsamenhangende plemp gelezen. U schreef: "Liever had ik gezien dat men daar naar toe gaat om deze mensen zelf te leren hoe ze een huis moeten bouwen of waterleiding moeten aanleggen. Leer ze hoe ze moeten vissen en ze kunne d'r eigen vissen vangen."
Welnu: dat is precies wat die vermoorde vrouw kwam doen: concreet kinderen vaardigheden bijbrengen waarmee ze de rest van hun leven zelf iets konden doen.

Djong | 11-03-13 | 09:09

Je kan in Den Haag gaan werken en ontwikkelingshulp bieden aan politici met hun logish nadenken, op geenstijl reaguuren, of in afrika gaan werken. Allemaalontwikkelingshippieshier!!

Itastijl | 11-03-13 | 09:06

A en G.
de schuld ligt bij de ouders. als je je kind links-mulicultie opvoed kan je dit verwachten ja!
de gekleurde medemensen zijn zoooooo fantastisch.

blanko | 11-03-13 | 08:52

robert1 | 11-03-13 | 07:07
Daar heb je helemaal gelijk in. Afke komt niet in de buurt van heldhaftige Tanja. Afke is een typisch Postcodeloterij-goedmens die in al haar naïviteit mensen in de armoede houdt onder het mom van ontwikkelingshulp.
Het is misschien een beetje hard getegeld, maar voor de mensen die ze probeert te helpen is het goed dat ze weg is.

Strohond | 11-03-13 | 08:36

G: ouders hadden haar met beide beentjes op de grond moeten houden. Je laat zo'n jong blond meisje niet tussen negers logeren. Buiten dit alles: vreselijk.

terazino | 11-03-13 | 08:35

Eigen schuld is ook zo wat, maar een beetje de altruïstische (uiteraard een leuke levenservaring ervoor terugkrijgende) huppelkut uithangen in diep donker Afrika, gaf natuurlijk wel een verhoogd risico.

Badderbeest! | 11-03-13 | 08:30

milky bar | 11-03-13 | 08:03

Zo'n meisje niet? Ik niet? Haar moordenaars wel? Rutte wel? Samsom wel? Wellink wel? draghi wel? Al Capone wel?

ecologiste | 11-03-13 | 08:18

-weggejorist-

xpresso172 | 11-03-13 | 08:04

ecologiste | 11-03-13 | 07:54 |
Allemachtig, jij wordt ook niet gehinderd door enige vorm van verstand.

milky bar | 11-03-13 | 08:03

irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:26 |
Ben jij nou zo dom of doe je alleen maar zo?

milky bar | 11-03-13 | 08:01

@Pindakees | 10-03-13 | 23:07
Bankiers zijn niet "rechts" meer sinds zij op socialistische wijze, door socialisten, gered worden als zij verlies maken. Rechts zijn die opportunisten alleen nog maar bij winst. In een fatsoenlijk kapitalistisch systeem zouden de ploerten gewoon failliet gaan.

De JSF mag je van mij wel "rechts" noemen. Vooruit, maar de Fyra? Dat is Openbaar Vervoer en alweer links.
Duss.

Jan Passant mk2 | 11-03-13 | 08:00

@ gambit29

Heeft het niks mee te maken, die zwarte gasten schijten op de blanken die ze al superrijke imperialisten zien. Ontwikkelingssamenwerking naar nul komma nul, moet die laplul van een directeur van OxfamNovib ook eens een keer een echte baan zoeken. Wedden dat hij dan geen anderhalve ton opstrijkt met het weggooien van andermans geld!

eerstneukendanpraten | 11-03-13 | 07:58

-weggejorist-

textprostitue | 11-03-13 | 07:56

-weggejorist-

textprostitue | 11-03-13 | 07:56

Dit zijn onze lieve vrouwen geboren uit goedheid en verzorgt door goede ouders maar de wereld is niet zoals NL was in de jaren 70 en niet zoals wij wilden dat hij was. Idealisten zijn dromers die van hun droom werkelijkheid willen maken.

Het is de taak van de PvdA, het CDA om deze mensen de werkelijkheid voor te houden en te zeggen dat ze helemaal niet christelijk zijn, noch socialistisch. Want het is een schande dat zulke goede onschuldige meisjes zo door toedoen van de PvdA en het CDA worden afgeslacht.

ecologiste | 11-03-13 | 07:54

-weggejorist-

Gambit29 | 11-03-13 | 07:45

Onze lieve meisjes bruut dood geschoten door wilden.

ecologiste | 11-03-13 | 07:44

Staatsburger gedood. Stuur er maar een team naar toe om die swchurken te pakken. Meteen geldkraan dichtdraaien en de verantwoordelijken op duivelseiland vastzetten.

ecologiste | 11-03-13 | 07:42

Heel vervelend en triest allemaal. Speciaal voor de nabestaanden.. Maar... Waarom moest die griet, en waarom moeten al die andere wijven, kerels etc, zo nodig naar Afrika om te helpen ? Terwijl er genoeg nuttig vrijwilly werk te doen is in eigen land ? Zolang de eigen bejaarden hier wegkwijnen vanwege te weinig handen aan het bed, heeft met meer nut om daar tijd en aandacht aan te besteden dan aan het bouwen van wc's in afrika... Dankbaar werk, en nog eens veilig ook...

KlopKlop | 11-03-13 | 07:35

@itzamama,
Wat een moralistisch gelul. Het is nieuws. Beroerd nieuws. Dat zeker. GeenStijl wordt wel erg moralfagistisch.
Als Friso ondergesneeuwd raakt zit hij ook in de Quiz. Dat jij meer hebt met Afke als dochter kan zo zijn. Dat is op zich geen reden om het wel of niet in het nieuws of in een Quiz te zetten.
Ik zou trouwens mijn dochter die er zo uitziet met touwen aan de Groningse tafelpoot hebben gebonden of beter een beveiliger in Ghana geregeld hebben. Ook al vond zij dat waarschijnlijk niet nodig. Dit is allemaal gelul achteraf.

ristretto | 11-03-13 | 07:33

Wel triest, je komt in die apenlanden om te helpen en je wordt vermoord. Respect voor die dame, medeleven voor de familie.

krasse karel | 11-03-13 | 07:26

Wordt haar bedrijf NeViSo nu aansprakelijk gesteld omdat ze haar medewerkster de dood heeft ingestuurd. Lijke me dat dat wel voor de hand ligt. Hoe werd ze voorbereid? Kreeg ze schietles? Etc Etc. Ik vermoed dat het hier aardig aan schort, dus aansprakelijk stellen die hap.

lijn5 | 11-03-13 | 07:12

Een misser van Geen Stijl. Afke was geen Tanja Nijmeijer en haar verlies is diep triest. Ik heb veel bewondering voor deze meid en wens haar nabestaanden veel sterkte toe.

robert1 | 11-03-13 | 07:07

Tanja Nijmeijer in Ghana?

eus | 11-03-13 | 05:51

@de Bree: Agreed. Het was al zo druk daar met die lui in de tijd van die El Al Boeing.

Fruitvliegje | 11-03-13 | 04:38

Lekker naief en ondoordacht. Jammer dat ze afgeschoten is, maar de volgende staat alweer te trappellen die kant op te gaan.

Mr_Pikibelly | 11-03-13 | 04:26

-weggejorist-

Bugsy Malone | 11-03-13 | 04:11

Mensen die niet door hebbendat v Rossum sarcastisch is hebben hier niets te zoeken en bovenal, stop met dat gezeik over idealisme, is bij jongeren veelal een vorm van naïviteit.

Bugsy Malone | 11-03-13 | 04:11

arno2010 | 11-03-13 | 02:28
Dom? Nooit iets van de wereld zien. Iedere dag in de file naar je 9-5 baantje.
------------
Heb je er wel eens over nagedacht of reizen en een avontuurlijk leven leiden, nou echt gelukkiger maakt dan een eenvoudig en onopvallend (boeren)leven met daarnaast voorzichtigheid als belangrijkste leidraad?
Dus met de nadruk op het streven naar persoonlijk geluk, dat wel.

WirMachenMusik | 11-03-13 | 04:08

non_de_pier | 11-03-13 | 03:14
Ik probeerde te reageren, maar dit ding doet het niet.

arno2010 | 11-03-13 | 03:44

Nieuw Zeeland zet de reisadviezen altijd mooi op een rij. Ghana valt echt wel mee. www.safetravel.govt.nz/regions/africa....
Mijn opmerking over 9-5 banen was absoluut niet bedoeld als een persoonlijke aanval op wie dan ook. Sorry als het zo wordt opgepakt. Ik word chagrijnig als mensen die een risico nemen en iets van de wereld willen zien voor dom worden verklaard. Dan vind ik jezelf opsluiten in het "veilige" west-europa toch dommer.

arno2010 | 11-03-13 | 03:40

Respect voor de dame, dat wel!
Eigenlijk moet je die geitenwollensokkentypes naar een heropvoedingskamp sturen.
Ze gaan daar iets brengen... wat dan? Een beter leven?
Dat moet de meerderheid wel willen.
Heb altijd een soort van medelijden met dit soort wereld verbeteraars...

rick13 | 11-03-13 | 03:39

-weggejorist-

arno2010 | 11-03-13 | 03:38

Nieuw Zeeland zet de reisadviezen altijd mooi op een rij. Ghana valt echt wel mee. www.safetravel.govt.nz/regions/africa....
Mijn eerdere opmerking over 9-5 banen was absoluut niet bedoeld als een persoonlijke aanval op wie dan ook. Sorry als het zo wordt opgepakt. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen die een risico durven nemen en iets van de wereld willen zien voor dom worden verklaard. Dan vind ik jezelf opsluiten in het "veilige" west-europa toch dommer.

arno2010 | 11-03-13 | 03:36

@necrosis | 11-03-13 | 03:23
Bakker. Koekebakker.

Stormageddon | 11-03-13 | 03:26

Tim Grimback | 11-03-13 | 03:19 | + 0 -

Nee, dat nooit, ik heb na jaren van stress een eigen bedrijf. De baan van mijn leven gevonden rondjes rijden en met mensen praten.

non_de_pier | 11-03-13 | 03:25

*werken dus out*

necrosis | 11-03-13 | 03:25

@Tim Grimback | 11-03-13 | 03:19
En wat is jouw excuus om zo laat/ vroeg te posten?

necrosis | 11-03-13 | 03:23

@non_de_pier | 11-03-13 | 03:02
Ah je zit dus in de beveiliging

Tim Grimback | 11-03-13 | 03:19

@non_de_pier | 11-03-13 | 03:14
Een uitkering lijkt me waarschijnlijker....

necrosis | 11-03-13 | 03:18

necrosis | 11-03-13 | 02:36 | + 1 -

Volgens mij is arno2010 weg hij zal wel 9-5 baantje hebben :)

non_de_pier | 11-03-13 | 03:14

arno2010 | 11-03-13 | 02:28 | + -1 -

En denk je nou echt dat ik een van 9-5 baantje heb als om 3:00 uur hier zit te posten?

non_de_pier | 11-03-13 | 03:02

arno2010 | 11-03-13 | 02:28 | + -1 -

Blijkbaar niet.

non_de_pier | 11-03-13 | 02:55

@BSE rundfunk | 11-03-13 | 02:31
Was je op de hoogte dat deze quizvraag afkomstig is van RTL, en NIET van GeenStijl?

necrosis | 11-03-13 | 02:50

@arno2010 | 11-03-13 | 02:28
Ja man, Ghana is veilig. In de Djoser-brochure. Als je je houdt aan alle door de gids voorgeschreven regels en waarschuwingen, dan kun je het land makkelijk na 2 weken geheel levend, maar 2000 euro armer, verlaten.
Dan wel.

Stormageddon | 11-03-13 | 02:40

@arno2010 | 11-03-13 | 02:28
Ghana staat bekend als veilig?
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa...
Overigens heb ik geen 9-5 baantje en files kom ik (daardoor) NOOIT tegen.

necrosis | 11-03-13 | 02:36

Tros lullen. Het nieuws is triest genoeg.
En dan nog verwachten dat iedereen meedoet aan deze perverse quiz en zichzelf openlijk daarmee neerzet als debiel?!

Rest In Privacy | 11-03-13 | 02:31

Dom dom dom blijf weg uit die landen, laat ze het zelf uitzoeken.
non_de_pier | 11-03-13 | 02:05 |
Dom? Nooit iets van de wereld zien. Iedere dag in de file naar je 9-5 baantje. Dat is dom. Dit is pech. Ghana is geen Nigeria. Ghana staat bekend als veilig NGO paradijs waar al jaren geen westerling meer is vermoord of ontvoerd.

arno2010 | 11-03-13 | 02:28

Dom dom dom blijf weg uit die landen, laat ze het zelf uitzoeken.

non_de_pier | 11-03-13 | 02:05

@Herr Kaloin | 11-03-13 | 01:55
In de regio van Tema (waar Afke zich bevond) is een gewapende bende actief die het gemunt heeft op Buitenlanders.
MinBuZa waarschuwt daar zelfs voor.

necrosis | 11-03-13 | 02:01

A. Arme meid, om het leven gekomen in een land waar door velen goede bedoelingen domweg niet herkend worden...

Herr Kaloin | 11-03-13 | 01:55

1337haxxor | 11-03-13 | 01:35
Allemaal Jalouzie van die toestenbordhelden.

Charles Swietert | 11-03-13 | 01:45

@Stormageddon | 11-03-13 | 01:44
;)

Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:45

@Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:39
Dat lijkt me een hoax. Eva's uiterlijk schreeuwt "beschikbaar!" uit. Die Freek is hooguit een incidenteel neukertje.

Stormageddon | 11-03-13 | 01:44

@Stormageddon | 11-03-13 | 01:36
Zou haar vriend Freek dat al weten?

Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:39

Steen Geil | 11-03-13 | 00:52
Zij naïef, hoe kom je daar bij?
Ik ben van mening dat zij een stuk minder naïef was dan jij.
Ze had blijkbaar haar zaakjes prima op orde.
Richt een stichting op met als doel hulp aan kinderen in een derde wereldland, weet welke ambtelijke deuren je in moet trappen en je hebt al snel een paar honderdduizend euro te pakken om in het land naar keuze je dromen te vervullen.
Vooral het bestrijden van kinderarbeid is bijna garandeert succes bij het verkrijgen van subsidie uit de ontwikkelingshulppot.
Zo rolt de ontwikkelingshulpindustrie namelijk.
Dat aan haar avontuur vroegtijdig een einde kwam is een kwestie van pure pech maar dat deze jonge dame een tweede Moeder Theresa was waag ik te betwijfelen.

Generaal Nguyen Giap | 11-03-13 | 01:37

Overigens... (OT) Eva Jinek ziet er wel een stuk geyler uit sinds ze van die Bram M. af is.
Rood jasje, speels kapsel.... dat meisje is op de markt.

Stormageddon | 11-03-13 | 01:36

@necrosis | 11-03-13 | 01:32

;)

pius | 11-03-13 | 01:35

Over de dood van een ander mag je natuurlijk geen grappen maken. Maar de gelegenheid natuurlijk wel aangrijpen om direct je zure ideologie uit de kast te trekken.
Haar dood mag dan wel niet een onderwerp voor spot zijn, maar waar ze in haar leven voor stond was natuurlijk naïef, links en dom.
Soms krijg ik het gevoel dat mensen die er wel optimistische idealen op na houden, bij sommige reaguurders een soort van allergische reactie veroorzaken. Als iemand de wereld probeert te verbeteren wordt er direct negatief gereageerd. Zodra zo'n idealist op de plek wordt gezet door de realiteit houden sommigen het hier nog nauwelijks droog van blijdschap, hun pessimisme is weer bevestigd.
Als je de gemiddelde mens vraagt wat ze liever om te kakken willen worden gezet, 'hun dood' of 'hun idealen', zullen veel 'hun dood' kiezen.
Met 'ach arm zielug links meisje' degradeer je haar als mens, en waar ze in het leven voor stond. Eigenlijk veel kwalijker dan een misplaatste grap over haar dood. Als iemand sterft voor zijn/haar idealen terwijl ze deed wat ze wilde doen zou ik zeggen dat ze meer in het leven heeft bereikt dan menig mens.

1337haxxor | 11-03-13 | 01:35

@pius | 11-03-13 | 01:24
Na mijn dood mogen ze mij in een vuilniszak langs de kant van de straat zetten.
En +1 voor 'ouwe knook'

necrosis | 11-03-13 | 01:32

@Stormageddon | 11-03-13 | 01:21
Als er voldoende tijd verstreken is mag het wel, ja. Maar wat is voldoende?

Vroeger mocht je zo ongeveer niets zeggen over een dode zolang het lichaam nog boven de grond was. Maar tegenwoordig gaat alles sneller.

Het goede antwoord is natuurlijk C. Het WNF, met Van Keulen in de Raad van Toezicht.

Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:30

@necrosis | 11-03-13 | 01:14

Dat weet je niet. Met jouw apocalyptische visie op onze samenleving zou dat net zo goed een massagraf kunnen zijn. Veel goedkoper en nog gezellig ook.

Wat jij ouwe knook?

pius | 11-03-13 | 01:24

@Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:09
De 19-jarige Jeanne d'Arc uit Domrémy is op 30 mei 1431 vermoord in Rouen. Voor welke organisatie werkte zij als vrijwilliger?
A. De Katholieke Kerk
B. De Franse Koning Charles VII
C. Het Wereld Natuurfonds

Als dit de quizvraag van 1 juni 1431 was geweest, dan had Itzamná het ook smakeloos gevonden. 600 jaar later is dat geen probleem.

Zoiets, denk ik. Maar helemaal snappen doe ik dat romantische emo-gezeik ook niet.

Stormageddon | 11-03-13 | 01:21

@pius | 11-03-13 | 00:59
Ooit belanden we allemaal apart in een (houten) doosje.....

necrosis | 11-03-13 | 01:14

Antwoord G: ik kijk nooit quizzen.

necrosis | 11-03-13 | 01:13

@Djong | 11-03-13 | 01:03
Wellicht heeft ze condooms gepropageerd, en dat MagNie van de vorige paus.

necrosis | 11-03-13 | 01:10

Ik blijk voor volledige quizvrijheid te zijn. Ik heb de bovenstaande uiteenzettingen allemaal gelezen, maar van mij mocht RTL hun quiz doen en GS hun parodie daarop.

Vermoedelijk heb ik het emo-gen niet. Of zo. Zal mijn DNA eens nalezen, als ik tijd heb.

Dus. Een quizvraag over een doodvermoord meisje mag van mij.

Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 01:09

Eeen beetje ongefundeerd om die vrijwilligster maar naief te blijven noemen. Beetje naief eigenlijk, nu ik er over nadenk.

Charles Swietert | 11-03-13 | 01:07

Djong U heeft niet gelezen wat ik bedoelde met mijn schrijven... Over dom lullen gesproken...

Steen Geil | 11-03-13 | 01:06

Steen Geil | 11-03-13 | 00:52

Wat zit je nou dom te lullen over de zieligheidsindustrie? Die Afke was daar juist om kinderen zelfredzaam te maken:

De in Ghana vermoordde Afke Kuipers was bezig met het opzetten van een bibliotheek, gaf seksuele voorlichting en sportte met kinderen tussen de 7 en 14 jaar.

Djong | 11-03-13 | 01:03

@Moi2 | 11-03-13 | 00:52

Goh wat een dedain. Wat een in en in trieste levensopvatting heb jij. Al je ideetjes netjes in aparte doosjes, de meeste gitzwart.

Tragiek pur sang.

pius | 11-03-13 | 00:59

Itzamná | 11-03-13 | 00:22 |
Voor iemand die dit zo'n smakeloos topic vindt blijf je wel erg lang hangen.

Op Hetedraad | 11-03-13 | 00:58

Parsons | 11-03-13 | 00:49 | + 0
Oh nee je zei dit soort meisjes, die van 25 uit Groningen waar jij je schouders over ophaalde. Ps mocht je denken dat ik altijd binnen zit ben de hele wereld over geweest maar en ga binnen kort weer. Bedankt voor je ongerust heid. Slaapse!

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:56

Even los van wat er met dit meisje gebeurt is hoe verschrikkelijk dit ook is draait het allemaal om de poen. De zieligheidsindustrie moet en zal in stand gehouden worden. Elke keer bakken met geld naar dit soort landen toe waarvan 90 procent bij de verkeerde mensen komt. Liever had ik gezien dat men daar naar toe gaat om deze mensen zelf te leren hoe ze een huis moeten bouwen of waterleiding moeten aanleggen. Leer ze hoe ze moeten vissen en ze kunne d'r eigen vissen vangen..
Nu is het hier heb je 5 miljoen en over 2 jaar staan ze er weer met een zielig verhaal dat het geld op is.
En wij roeptoeteren wel achter ons toetsenbord over dat ze naïef is geweest en dat ze het heeft moeten bekopen met haar leven maar wie van ons hier zou het zelfde hebben gedaan als zij..

Steen Geil | 11-03-13 | 00:52

Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:22 | + 30 -
Wat ze daar doet?
-
Sinds de eerste klas lagere school is haar verteld dat negertjes minderwaardig maar zeer zielig zijn en dat dit allemaal onze schuld is.
Bovendien is haar verteld dat die negertjes niet hun eigen problemen kunnen oplossen en zij pas echt sociaal is zij als superieure blanke die arme drommels gaat vertellen wat ze allemaal verkeerd doen.
Natuurlijk wel als "vrijwilliger" want dan blijft er genoeg subsidiegeld over om het kader van deze organisaties mega salarissen uit te betalen.
-
Daarom zat dat naïeve kind daar.

Moi2 | 11-03-13 | 00:52

@ikdenkwat | 11-03-13 | 00:42
Kom jij wel eens buiten?

www.google.com/hostednews/afp/article/...

Ik kan je nog 50 linkjes geven van dit soort slachtpartijen.

Alleen al van afgelopen weekend ja, maar omdat het RTLNieuws en het NOSJournaal het niet uitzenden, omdat het uit naam van de pedofeet gebeurt, wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Parsons | 11-03-13 | 00:49

brutus68 | 11-03-13 | 00:45 | + 0
Dank daarvoor. Denk dat je wel een totale retard moet zijn om het niet te begrijpen of te kunnen duiden.

Nu een mezcal, todos contentos etc. Sleep well.

Itzamná | 11-03-13 | 00:49

Stormageddon | 11-03-13 | 00:23 | + 0
Man, ik ben een LUL in 't diepst van mijn gedachten - om de dichterT te parafraseren.

Maar niet zo'n klootzak dat ik de dood van een meisje zou gebruiken om er lollig over te doen of om volstrekt overbodig te illustreren dat RTL een kutomroep is voor kutlosers.

Itzamná | 11-03-13 | 00:47

Itzamná | 11-03-13 | 00:39

Niet zo opgefokt, vriendje van me. Ik wijs je er slechts op dat je satire misschien wat verkeerd opgevat kan worden...

brutus68 | 11-03-13 | 00:45

Parsons | 11-03-13 | 00:37 | + 0
Zie verder 00:39. Sleep well en liefs voor je Aanbeden Kippie.

Die je waarschijnlijk ook liever niet op de foto had staan in dit topic met de bijbehorende quizvragen.

You think.

Itzamná | 11-03-13 | 00:42

Parsons | 11-03-13 | 00:37 | + 0 -
Honderden van dit soort meisjes vermoord uit de naam van de profeet? Ja ga maar lekker slapen

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:42

Parsons | 11-03-13 | 00:37 | + 0 -
Honderden van dit soort meisjes vermoord uit de naam van de profeet? Ja ga maar lekker slapen

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:42

brutus68 | 11-03-13 | 00:30 | + 0
Als mensen cynisch willen doen (wel de prijs weten van iets, maar van niks de waarde) dan wil ik nog wel eens mee doen.

"Gewoon top dat die Afke vermoord is. Was eigenlijk alleen maar zo'n blanke hoer die eens een paar stevige negerlullen in haar kut en kont wilde. Dat geldt voor al die Westerse blanke hoeren. Niet voor niks gaan ze naar Afrika, in Azië zie je ze niet - te kleine pikkies gewoon."

't Is zo makkelijk. Feit blijft gewoon dat dit topic beneden alle peil is en als persiflage ook totaal mislukt.
Schrijf dan op wat ik hierboven tussen aanhalingstekens schreef, mocht je het met je zieke geest menen.

Itzamná | 11-03-13 | 00:39

@Itzamná | 11-03-13 | 00:30
Fair enough, maar ik denk dan we zitten hier op GeenStijl en er worden per dag honderden van dit soort meisjes afgeslacht uit naam van de pedofeet. Die zijn alleen meestal niet blank en minder knuffelbaar ofzoiets? Enfin, heb geen zin er al te veel woorden aan vuil te maken verder. Ik ga een slaapmuts pakken en m'n schoonheid opzoeken. Heb op het moment wel wat beters te doen dan het leed in de wereld te duiden. Dingen zijn kudt, mensen gaan dood. Ook gutmenschmeisjes van 25.

Parsons | 11-03-13 | 00:37

Lekkere quiz. 5 keer B ingevuld... 80% goed

threewing | 11-03-13 | 00:37

@Atlantis-95 | 10-03-13 | 22:26
Volgens mij is dat de reden van dit topic.
Nieuws is meestal ellende, dus om die reden hoeft het niet uit een nieuwsquiz geweerd te worden.

frank87 | 11-03-13 | 00:34

Itzamná | 11-03-13 | 00:12 | + -1 -
Nee, begrijpelijk..........

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:34

Die echte jannen hebben het intellect ook niet uitgevonden.

Prietpraatologen.

pius | 11-03-13 | 00:33

@hatari | 11-03-13 | 00:18
Meestal zijn dat de beste. ;)
Ga je wel eens vissen aan de kust? Of zit je noordelijker?.
Ik lees het morgen wel.
Ik ga een overnighter doen.
Tonijnen sleuren Yeah.
*naar iedereen zwaait*

miko | 11-03-13 | 00:32

Itzamná | 11-03-13 | 00:26

Ik heb ze gelezen, maar sla nou eens niet door in allerlei grofheden..., nergens voor nodig...

brutus68 | 11-03-13 | 00:30

Parsons | 11-03-13 | 00:24 | + 0
Dat RTL dat deed vind ik beneden alle peil. Dat Van Rossem het nog eens overdoet vind in nog beneden dat peil.
Lollig doen over een doodvermoord meisje van 25 vind ik beneden alle peil en ik zweer je dat die Van Rossem niet zo leutig zou doen als het z'n eigen dochter zou zijn.

Wat is daar niet aan te begrijpen?
Je krijgt hier een ban als je een keer het woord 'kanker' gebruikt. En dan wel lollig doen over een vermoord kind, tss.

Als eerder gezegd, niet mijn soort humor.

Itzamná | 11-03-13 | 00:30

brutus68 | 11-03-13 | 00:25 | + 0
Als je de rest van m'n comments zou hebben gelezen, luie lul, dan zou je niet zo dom lullen.

Itzamná | 11-03-13 | 00:26

Itzamná | 11-03-13 | 00:22

Jij moet eens hulp zoeken. Of dood gaan, eigenlijk nog beter.

brutus68 | 11-03-13 | 00:25

@Itzamná | 11-03-13 | 00:01
Je vindt de manier waarop de RTL-faal hier wordt geduid verwerpelijk, of het feit dat RTL een quiz plaatste met de bewuste vraag?

Of mag er, omdat het hier gaat om de dood van een Hollands grietje überhaupt niets over worden gezegd?

Ik begrijp je punt gewoon niet.

Parsons | 11-03-13 | 00:24

LOL @Itzamná | 11-03-13 | 00:22
Lul.

Stormageddon | 11-03-13 | 00:23

Hoe later het wordt, hoe leuker ik het begin te vinden om lollig te doen over een doodvermoord meisje van 25.

Prima om RTL eens aan de kaak te stellen. Keep it up!

Itzamná | 11-03-13 | 00:22

@miko | 11-03-13 | 00:19

Ik ook. Met stokken dan. Maar dat is een nuanceverschil;)

Wel gezellig allemaal daar?

pius | 11-03-13 | 00:21

@Markies de Schade | 10-03-13 | 23:48
Hoe verklaar je het dan dat er zoveel nomaden stammen zijn die wel degelijk vooruit moeten denken of denk je dat overal in afrika de kokosnoten uit de palmen vallen?

miko | 11-03-13 | 00:20

Dat omhoog gevallen Hedgefundsballetje van een Sassen van Elsloo bij echte Jannen. Zelden een ongeloofwaardiger anti-EU proclameur gezien.

Dat mensen erin trappen blijft vermakelijk.

pius | 11-03-13 | 00:20

@pius | 10-03-13 | 23:39
Ik kan redelijk goed met een machete overweg!
Prekosjon nu.

miko | 11-03-13 | 00:19

@miko | 00:07
Maak je geen zorgen. Ik zit er niet voor een organisatie. Ik woon er gewoon een deel van het jaar en ik probeer hier en daar een handje te helpen. Het is geen oorlogsgebied.

hatari | 11-03-13 | 00:18

@Wijze Uil | 10-03-13 | 23:56
Uiteindelijk iemand helpen kun je niet in een jaar.
Mensen een bedrijf helpen op starten en uitbouwen is leuk maar als zijn afnemer een of andere joker is die weer niet betaald ben je weer net zover van huis. Of dat je aan het oogsten bent en je transporteur krijgt een ongeluk(gebeurt echt vaak) en zijn vrachtwagen is naar de klote dan sta je daar met al je yams,yuca's of andere zaken.Koelhuizen zijn er niet en ga zo maar door.
het gaat niet om de zielige kindjes en kapodtgeschoten kindsoldaten.
Het gaat om het feit dat er geen infra is.

miko | 11-03-13 | 00:16

OT:
Sassen Van Elsloo bij de Echte Jannen. Nuttig tegengeluid voor Thijs Chocopasta bij Buitenhof.

Stormageddon | 11-03-13 | 00:15

Gerlof Leistra. Hij schreeuwt moord en brand wanneer Holleeder eens "vriendelijk" tegen hem knipoogt, maar over de rug van een meisje die meer guts had dan hij ooit zal hebben durft hij wel. Walgelijk sujet. Laat niet verlet dat hij mag schrijven wat hij wil. Die beginzin van zijn stukje: "Die Afke". Walgelijk. Hoe arrogant en zelfingenomen kan je zijn.

brutus68 | 11-03-13 | 00:15

van Rossem,
trieste schoft. Misschien dat je vrouw, zus of moeder een zinloze en pijnlijke dood sterft(kunnen we er een leuk en gezellig stukje over schrijven...

Kerejaan | 11-03-13 | 00:13

@Itzamná | 11-03-13 | 00:01
Truste, kuss

Jim Lovell | 11-03-13 | 00:13

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:06 | + 0
Dat soort dingen doe ik zelden tot nooit (sarcasmemodus etc.).
Vind het een totaal smakeloos topic en die Van Rossem gaat zoiets niet schrijven als het z'n eigen dochter zou zijn.

In de termen van Van Rossem: Hee, wat leuk, RTL maakt een big fail over een doodvermoord meisje, ga ik er ook leuk over doen.

Niet mijn soort humor.

Itzamná | 11-03-13 | 00:12

@Godsammekraken | 10-03-13 | 23:48
Het probleem is dat de hulp een soort show is geworden.
We komen met veel bombarie, nieuwe auto's moderne doctors en leuke verpleegsters iedereen een prik geven en gaan daarna weer verder. effect 0
Mijn idee is dat ontwikkelingshulp voor 905 niet werkt.Waarom is vaak duidelijk genoeg.
klimaat,populatie stammen, grondstoffen of beschikbare grond.Wat wel helpt is juist in de rustige regio's dingen op te zetten. Zorgen dat er geld gemaakt word enzovoort.En dat kan. Maar werken in de desolate,gevaarlijke gebieden moet je niet aan fragiele vrouwtjes overlaten of kleine ventjes op sandalen.
Het is vaak knokken,werkelijk fysiek.

miko | 11-03-13 | 00:12

Beetje mislukte tegel van mij zie ik nu, ik, niet geheel gefine-tuned. Beetje off.

Enfin, morgen weer een dag.

pius | 11-03-13 | 00:10

@hatari | 10-03-13 | 23:53
Sleutel zat er gewoon in bij mij.
Verder moet je niet teveel hooi op je vork nemen en ,zeker als vrouw, net in de buurt komen van grote achterbuurten of enorme vluchtelingen kampen.
Beter bouw je eerst op een redelijke basis dan in een anarchistische hel.

miko | 11-03-13 | 00:07

Itzamná | 10-03-13 | 23:58 | + 0 -
Ik hoop dat U vergat te zeggen sarcasme mode off aan het einde, anders ben je rijp voor de psychiater

ikdenkwat | 11-03-13 | 00:06

Jim Lovell | 10-03-13 | 23:50 |

Afzeiken?

Iemand die bij ieder vonkje "brand!" roept moet niet zeuren wanneer je niet direct met bluswater komt aanrennen.

zovoklets | 11-03-13 | 00:06

@kicktherabbit | 10-03-13 | 23:58
De economische groei komt van het feit dat ze vanuit heel diep komen.
Aziaten snappen het iets beter die doen gewoon aan neokolonialisme .Dat is geen ontwikkelingshulp. Maar ja die hebben verder geen historische band met afrika behalve dat er in Indonesië ooit negersoldaten waren en in Ghana mooie batik doeken.

miko | 11-03-13 | 00:05

@reageerbuis | 10-03-13 | 23:59
Hm. Dat was niet netjes. Excuus. Ruzieachtige sfeer hier.

*out*

Dmitri Dmitrievitsj | 11-03-13 | 00:05

Lelijke zaak, die moord. Mijn condoleances aan de nabestaanden.

In de discussie ontbreekt de vrijheid van quiz-uiting nogal. Aande andere kant wordt er ook erg weinig geklaagd over de verquizificering van het nieuws. Om een paar nuances te noemen.

Lewis Lewinsky | 11-03-13 | 00:05

@Parsons | 10-03-13 | 23:57
Helaas heeft maar een aantal van de reaguurders het in de gaten.
Soms word je wel eens moe om het uit te leggen aan JOOP mutanten die hier ook wel eens hun mening proberen te geven.

reageerbuis | 11-03-13 | 00:04

@Loghuis | 10-03-13 | 23:47
Geboorte beperking lukt anders al redelijk. Jammer dat daar meestal eerst welvaart voor moet komen.Juist de armste landen in Afrika hebben hoge geboortecijfers.

miko | 11-03-13 | 00:03

@Parsons | 11-03-13 | 00:00
Daarom is het topic dus onduidelijk. Enfin, zie @23:11

Stormageddon | 11-03-13 | 00:02

Parsons | 10-03-13 | 23:57 | + 0
Nee joh, top dat die Afke dood is en daar dolle pret mee te hebben, omdat je zo een fail kunt duiden.
Echt waar, heel fijn dat ze dood is. De dochter van Van Rossem, als hij die heeft, heeft hier niks mee te maken.

De lul zou het ook persifleren als het z'n eigen dochter zou zijn - dat geloof jij?

Itzamná | 11-03-13 | 00:01

@Stormageddon | 10-03-13 | 23:56
Als het al een photoshop zou zijn, waarom dan een link naar Twitter en niet naar hier?

Om een twitteraar, die niemand kent, aan te pissen?

Parsons | 11-03-13 | 00:00

@Itzamná | 10-03-13 | 23:53
Je snapt het echt niet is het wel?
Het is nu natuurlijk weer wel een kans voor de ouders om er een boek over te schrijven.
komen ze ook eens een keer bij de verschillige Vara bij Mathijs.

miko | 10-03-13 | 23:59

@Katjee82 | 10-03-13 | 22:39
En jij denkt dat ze in deze dagen van ellende Geen Stijl zullen gaan lezen? Alsof ze niks anders aan hun hoofd zullen hebben...

Wijze Uil | 10-03-13 | 23:59

@Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:51
Het schelden en proberen mijn familie te beledigen zegt al voldoende over het lezen en nadenken. *vriend*

reageerbuis | 10-03-13 | 23:59

Nou goed, hoe sneu ook voor de ouders, de Ghanese politie zal vast een aantal rechercheurs op deze zaak zetten.

zovoklets | 10-03-13 | 23:58

Afke is morsdood. Nou, daar neem ik nog een mezcal op, Van Rossem. 't Is ook een kutomroep, dat RTL. Dan lijkt me alles wel o.k.
Goed dat je het aankaart, hoogste tijd dat we van dit schorem afkomen, ik bedoel types als Afke.
*Roken gaat*

Itzamná | 10-03-13 | 23:58

Loghuis | 10-03-13 | 23:47 | + 1 -
Ah een Afrika kenner hier. Interessant. Leg mij eens uit waarom de Aziaten nu zoveel investeren in de Afrikaanse markt en de hardst groeiende economieën voor een groot deel uit Afrika komen. Juist nu moeten we daar actief zijn, de Afrikaanse markt wordt steeds interessanter. Of wachten we tot de Chinezen deze markt al veroverd hebben? Zou wel typisch Europa zijn...

kicktherabbit | 10-03-13 | 23:58

@Zyprexa20mg | 10-03-13 | 22:35
Laten we die idealen wat dichter bij huis zoeken en niet in die poel des verderfs die Afrika heet. Islamieten en negers: kansloos volk!

Wijze Uil | 10-03-13 | 23:58

Je stuurt verdomme je hond nog niet alleen naar Afrika, te veel gevaren en te veel armoe die een meid uit het nuchtere noorden niet zomaar kan oplossen. Overigens, wel een leuke stoere Hollandse meid op de foto, heel erg jammer voor dat meiske... Verschrikkelijk ook voor de nabestaanden.

Megalomaantje | 10-03-13 | 23:58


Je hebt het meer over de grootschalige noodhulp projecten.
Veel van de microprojektjes worden redelijk vaak buiten de lokale elite om opgezet.

@fraxinus | 10-03-13 | 23:12
Je hoeft hier niet te komen.Er word iets aan de kaak gesteld dat is alles. esseknuppel


@bas ooms53686289 | 10-03-13 | 23:16
350 jaar kolonialisme 350 jaar geroofd zeg maar.

@Parsons | 10-03-13 | 23:22
Inderdaad.
Niet de boodschapper doodschieten of zoiets.

miko | 10-03-13 | 23:58

@reageerbuis | 10-03-13 | 23:55

Ik stem geen PVDA. Nooit gedaan ook.

Noch begrijp ik ook maar ene snars van je comment.

pius | 10-03-13 | 23:57

@Itzamná | 10-03-13 | 23:53
Heb je niet genoeg gezopen om te begrijpen dat GeenStijl een #FAAL van RTL duidt in dit topic?

Leuk een nieuwsquiz op je site zetten over de rug van een doodvermoord gutmensch meisje?

Wat de dochter van de auteur hier mee van doen heeft kan ik dan weer niet volgen, en al helemaal niet waarom die dood zou moeten.

Parsons | 10-03-13 | 23:57

Triest, zo. Jong met je idealen gestorven. RIP, sterke aan nabestaanden

ikdenkwat | 10-03-13 | 23:57

@Parsons | 10-03-13 | 23:46
Nee, dat wordt niet duidelijk. Het is een screenshot die van twitter is geplukt. Prima, maar dat kan dan net zo goed een photoshop-hoax zijn. Dus het was mij niet duidelijk wat Bart met dit topic wilde.

Stormageddon | 10-03-13 | 23:56

@miko | 10-03-13 | 23:38
WILLEN die negers wel 'geholpen' worden?

Wijze Uil | 10-03-13 | 23:56

@pius | 10-03-13 | 23:37
Zolang je pvda stemt... *weinig*!!

reageerbuis | 10-03-13 | 23:55

Een algemeen voorkomend probleem bij veel bloggers en niet alleen bloggers ook bij veel journalisten, rechts of links, is dat ze nooit in het echte leven hebben geparticipeerd. Geen echte baan gehad etc etc.

Hun referentiekader correspondeert vaak op geen enkele manier met de ferme taal die ze bezigen.

Ze zitten op een zolderkamertje zure stukjes te schrijven om elkaar af te troeven in de bittere strijd om profilering. Meningen zijn gedemocratiseerd immers en meningen maken nauwelijks nog indruk en je moet wat om je pecunia binnen te harken. Niet onbegrijpelijk overigens.

Ze Snappen echter niet dat hun oordeel een boemerang is die, indien slecht geworpen, altijd bij hen zelf terug komt want de impact van die woorden zijn vaak niet mals in onze mediadictatuur.

En je oogst wat je zaait uiteindelijk.

Je ziet dit gebrek aan werkelijke levenservaring dus maar al te vaak terug in de vorm van een hedonistisch soort cynisme in een sausje van pretentieuze moraal waarmee ze elkaar bestoken. En maar wijzen naar de ander.

Food for thought zou ik denken.

pius | 10-03-13 | 23:54

Parsons | 10-03-13 | 23:47 | + 0
Eigenlijk is het wel top dat dat meisje vermoord is, de dochter van Van Rossem. Lachen man.
Die hele ontwikkelingshulp slaat ook nergens op, de programma's van die kutomroep RTL zijn om te janken, dus dan is het helemaal prima dat we een vermoord meisje gebruiken, in navolging van RTL (kennelijk), om de lolbroek uit te hangen.
Nu ik er over nadenk, gewoon dolle pret dat dat meisje vermoord is. Iemand moet RTL of ontwikkelingshulp aan de kaak stellen, absoluut. Heel goed dat dit over het lijk van dit meisje gaat.
Ik kom niet meer bij van het lachen.

Itzamná | 10-03-13 | 23:53

@SleezerBret | 10-03-13 | 23:30
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar wat de neuq is er onduidelijk aan dit topic?

Parsons | 10-03-13 | 23:53

@unieke-nick | 10-03-13 | 22:25
Kom op zeg: je kunt de ellende ook daadwerkelijk opzoeken!

Wijze Uil | 10-03-13 | 23:53

@miko | 23:38
Klopt. Geen vreemdeling blijven maar vrienden maken. Mijn roestige Landcruiser is nooit gestolen omdat ik er ook mensen midden in de nacht mee naar het lokale hospitaal breng als dat nodig is.

hatari | 10-03-13 | 23:53

@Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:18
Afrika is prima om te werken. De harmatan zone is niet altijd even prettig wat betreft klimaat en een neukertje vinden is ook niet zo makkelijk vanwege traditie. Maar de mensen zijn er over het algemeen hartelijk.
mensen hebben wel gelijk dat Afrika rot is. Maar dat heeft ook zijn oorzaken en daar kun je tien topics over wijden.
Het feit is dat ontwikkelingshulp geen makkelijke job is.Je komt namelijk op plaatsen waar veel mensen werkelijk moeten vechten om te overleven en niet gauw geneigd zullen zijn om met alles en iedereen solidair te zijn. En daar gaan veel jonge mensen de vaut in.

miko | 10-03-13 | 23:52

@reageerbuis | 10-03-13 | 23:48
Eens een keer niet zo zielig. Ik weet niet eens wat je hiermee bedoelt, dus ik zal het verder maar negeren. En lezen en nadenken kan ik beter dan jij en je hele boerenfamilie, flaplul.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:51

Markies de Schade | 10-03-13 | 23:48 |
Jij begon over de natuur, ziek worden en dan sterven is net zo natuur als een neger die onder een boom ligt te slapen.

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:51

@zovoklets | 10-03-13 | 23:43
Ja joh? Zij/hij/het onderbouwt tenminste wat ze zegt. Jij zeikt iemand af via een ander. Held

Jim Lovell | 10-03-13 | 23:50

Als je maar lang genoeg te horen krijgt dat negers gewoon blanken zijn, maar dan met een kleurtje, dan ga je dat op een gegeven moment ook daadwerkelijk geloven.
Lief meiske werd dus gewoon slachtoffer van een werkelijkheid die het idealisme inhaalde..
Dom, naief, links meiske...

Wijze Uil | 10-03-13 | 23:49

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:34 |
Onpopulair standpunt is het hè? Maar soit. You can't please them all.

Ziek zijn is iets heel anders dan er niet toe te bewegen zijn om verder vooruit te denken dan één dag.

Dat is het treurige aan het geheel. Als het zou werken had je me niet gehoord.

Markies de Schade | 10-03-13 | 23:48

@Teddy CunterBlast | 10-03-13 | 23:06
Laat dat posten voortaan dan maar.

miko | 10-03-13 | 23:48

@Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:46
Doe eens een keer niet zo zielig op GS. Misschien is lezen en nadenken over wat je leest een optie?

reageerbuis | 10-03-13 | 23:48

@miko | 10-03-13 | 23:38
Er zijn inderdaad uitzonderingen waarbij ontwikkelingshulp een netto positief effect heeft. Meestal volstrekt niet in verhouding tot de "investering" aan ontwikkelingsgeld. Ook gebeurt het regelmatig dat ontwikkelingswerkers er ongeschonden uit komen. Gefeliciteerd met je gelijk.

Godsammekraken | 10-03-13 | 23:48

@Itzamná | 10-03-13 | 23:38
Zie hierboven.

Parsons | 10-03-13 | 23:47

en de boodschapper is weer de pianist

hetluis | 10-03-13 | 23:47

Afrika is serieus een hopeloos continent. Denk maar niet dat ze hun manier van leven gaan veranderen, omdat een of ander blond tutje zegt dat je je kinderen niet mag laten werken.

Dat is hetzelfde als moslims die ons de sharia willen opdringen, omdat ze vinden dat dat de juiste manier van leven is.

Probeer maar eens aan die Afrikanen uit te leggen dat je geen kinderen moet nemen als je toch niet voor ze kan zorgen. Lukt niet. Zo roepen ze de ellende toch echt op zichzelf af.

Loghuis | 10-03-13 | 23:47

@Itzamná | 10-03-13 | 23:43
De portée van het topic had ik al lang begrepen. Verder had ik er weinig over te zeggen. Toen reageerde ik op een comment dat weer een reactie was op mij. Dat ging over ontwikkelingssamenwerking. Dus daar gaf ik mijn mening weer over. Een beetje off-topic, maar niet helemaal. Het was hoegenaamd niet de bedoeling om over de rug van een dood meisje een punt te maken. Daar heb ik de rug van dode meisjes niet voor nodig.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:46

@Stormageddon | 10-03-13 | 23:35
Ik had het toevallig niet gezien op Twitter, zit wat series te kijken, Riesling erbij, van die dingen. Enfin, het lijkt me toch glashelder dat het hier gaat om een snapshot van een quiz die op een RTL website heeft gestaan? Zie ook de tag van de foto. Ik ken GeenStijl een beetje en dit lijkt me geen topic over winterbanden. Derhalve een manier om een faal van RTL te duiden op een GeenStijliaanse manier. Kun je van vinden wat je wilt, maar om de boodschapper te knechten gaat mij te ver. Ook al duidt die boodschapper dingen op een manier die wellicht stijlloos overkomen.

Voor hen die daar niet tegen kunnen: www.frontaalnaakt.nl/

Oh wacht...

Parsons | 10-03-13 | 23:46


Itzamná | 10-03-13 | 23:43 |
Je eigen tegels verdienen anders ook niet de schoonheidsprijs.

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:45

Zoals ik al eerder schreef... zeer naar en triest dat dit meisje is vermoord, maar het zijn ook wel altijd de naive meisjes uit de provincie die Afrika willen redden.

fjodor | 10-03-13 | 23:45

zovoklets | 10-03-13 | 23:43 | + 0
Veel te ondiep, lul.

Itzamná | 10-03-13 | 23:45

@Markies de Schade | 10-03-13 | 22:59
U spreekt uit ervaring neem ik aan?

miko | 10-03-13 | 23:44

Inmiddels is er dus een linkje bijgekomen met de cache van de oorspronkelijke quiz, daar wordt het iets duidelijker van (maar niet veel).
Er is dus geen "mea culpa" tweet van RTL. Alleen de vraag weggejorist en dan maar hopen dat niemand het heeft gezien. Mislukt.

Stormageddon | 10-03-13 | 23:44

Als dit geen hoax is gaat RTL Nieuws hier wat mij betreft ronduit veel te ver. Te triest voor woorden dit...

Reykjavik | 10-03-13 | 23:44

@Katjee82 | 10-03-13 | 22:39
Maar alle gein die we hier lopen te schoppen over kindekes in andere landen mag wel?? Ksssst, dit is geen stijl. Groei maar wat eelt op je ziel.Een ban moesten mensen krijgen die niks anders te zeggen hebben dat dit echt niet kan.

miko | 10-03-13 | 23:43

...voor eigen agenda...
Simon de Danser | 10-03-13 | 23:29
Heeft GeenStijl een agenda? Volgens mij is dit gewoon Collateral Damage die onvermijdelijk is met de gekozen mores. Alleen voor dode reaguurders wordt een uitzondering op die mores gemaakt, zo heb ik eerder ontdekt.

Charles Swietert | 10-03-13 | 23:43

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:37 |

Hij zit gewoon verontwaardiging te spelen, joh.

Itzamná mag in het Markermeer donderen.

zovoklets | 10-03-13 | 23:43

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:37 | + 0
Nee, je doet er geen LOL over, maar je doet wel alsof het hier in de eerste plaats gaat om de zieke zakken van RTL of de zieke ontwikkelingshulp.

Dat zal er heusch aan ten grondslag liggen, maar dat doen over het lijk van meisje vind ik beneden alle peil.
Als gezegd, 't zal je dochter maar zijn.

Itzamná | 10-03-13 | 23:43

@Itzamná | 10-03-13 | 23:29
Jij bent echt dom he!!

reageerbuis | 10-03-13 | 23:42

@hfakker | 10-03-13 | 22:33
Het is wel Elsevier, dat word geschreven door salonjournalisten.
Ghana supercorrupt? Niet in mijn tijd.Zeker niet voor afrikaanse begrippen.

miko | 10-03-13 | 23:42

@gebrokenvleugel | 10-03-13 | 22:32
Niet janken,

miko | 10-03-13 | 23:40

@miko | 10-03-13 | 23:38

Daar kan ik me he-le-maal in vinden.

pius | 10-03-13 | 23:39

C dus.
RIP Afke.
Triest, heel triest :-(

jojo1956 | 10-03-13 | 23:38

Parsons | 10-03-13 | 23:34 | + 0
Lollig doen over het lijk van iemand, die ook nog afbeelden - wat zou dan nog the point kunnen zijn?

Ik vind het beneden alle peil en het punt heb ik niet gemist. Wat denk je, dat Van Rossem dit stukje ook geschreven had als het zijn eigen dochter was geweest?

Nee, dat zou die klootzak niet gedaan hebben.

Itzamná | 10-03-13 | 23:38

@Godsammekraken | 10-03-13 | 22:39
Gelul, klienere projecten lukken vaak wel.
Je moet ook geen vreemdeling blijven maar de lokale mores leren. Het probleem is dat hulpverleners allemaal 5000 mensen willen helpen. Juist de grote organisatie hebben knaken en stoppen hun personeel vaak in betere behuizing en gevenze grotere auto's.in korte tijd maak je jezelf
a)niet geliefd
b) een prooi omdat criminelen vaak denken dat je veel geld hebt vanwege de auto.
Vrouwen moeten helemaal uit dit soort hulpverlening weg blijven. Je moet vaak letterlijk vechten voor je spullen omdat armoede rare dingen doet met mensen.Zeker als je in een massa mensen komt waar niet iedereen elkaar kent.Als je een landbouw project moet leiden in een dorp van 350 inwoners gebeurt er helemaal niks met je.

miko | 10-03-13 | 23:38

@Itzamná | 10-03-13 | 23:29
Je geroerdheid over de dood van een jong meisje siert je, maar je moet geen dingen lezen die er niet staan. Nergens heb ik dikke LOL gedaan.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:37


Armoede moet juist gezien als nastreef waardig ideaal.
Volgens onder andere reli-leider J.C. te N., that is.

Waarom zou je mensen die het hoogste hebben bereikt gaan helpen met je eigen inferieure idealen?

zovoklets | 10-03-13 | 23:37

Empathie. Wat moet je ermee.

pius | 10-03-13 | 23:37

@Stormageddon | 10-03-13 | 23:27
Dat dus ja.

Parsons | 10-03-13 | 23:36

Dit is een topic wat bij Geenstijl.nl past. De wapenspreuk combineren met duiding, wat wil je nog meer.

Een lijkenpikker worden zou voor mezelf wel een stap te ver gaan. Doden kunnen zichzelf niet verdedigen.
Maar de familie van de vrouw wel. Wanneer iemand dit over mijn dochter schreef...
Ik zou alleen nooit toelaten dat ze stierf

Jim Lovell | 10-03-13 | 23:36

@SleezerBret | 10-03-13 | 23:30
Tja, @Parsons heeft 24/7 twitter aan staan, die had het allang gezien, maar uit het topic wordt het niet duidelijk. Een screenshotje van de tweet met de mea culpa van RTL nieuws had het meteen opgehelderd. Zoals het er nu staat kan het ook een hoax zijn.
Enfin.

Foei RTL! Schande! En ga eens deaud met tyfus achter de oogballen. Van die dingen.

Stormageddon | 10-03-13 | 23:35

@Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:26
Ik vrees dat je gelijk hebt.

Parsons | 10-03-13 | 23:35

@Itzamná | 10-03-13 | 23:25
Ik LOL helemaal nergens over. Ik vind het smakeloos. Je mist de pointe?

Parsons | 10-03-13 | 23:34

Markies de Schade | 10-03-13 | 23:15 |
Ach ja, die al oude harde natuur! Wie heeft er niet van gehoord?
Dan zul jij ook wel nooit een Euro doneren aan een de nierstichting, kankerfonds of KiKa. Want ja, natuur hè, daar hoor je gewoon lekker te creperen! Recht vd sterkste, dus weg met iedereen die ook maar ergens een pilletje voor slikt.

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:34

@Itzamná | 10-03-13 | 23:29
Ik reageerde op zeg maar jansen. Ik geloof niet dat ik ongevoelig ben. Aanvankelijk wilde ik helemaal niet reageren, maar ik raakte wat geïrriteerd over het racisme in de comments. Dat het erg is dat zo'n meisje bij een beroving vermoord wordt spreekt voor mij vanzelf. Daarvoor hoef ik me niet eens te verbeelden dat het mijn dochter is. Ook een plaatselijk Ghanees meisje van 25 dat vermoord wordt vind ik erg.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:34

-weggejorist en opgerot-

Itzamná | 10-03-13 | 23:33

Vraag me altijd af hoeveel van die jonge meiden afreizen naar Moldavië, om de oudjes in de strenge winter hulp te bieden.
Zodra het om kindjes gaat, tja, dan is alles lievv. Door het hedendaagse Kinderfundamentalisme tellen de "oudjes" blijkbaar helemaal niet meer mee.

zwemverbrander | 10-03-13 | 23:32

@ Stormageddon | 10-03-13 | 23:27 | + 0 -
Cynischme houd ik van. Maar dit artikel ten spijt, is net een afslag gemist en té onduidelijk. Hoewel Parsons dat als onwetend lezend beschouwd; da's misschien nog onwetender dan een vakkenvuller.

SleezerBret | 10-03-13 | 23:30

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:26 | + -1
Ik ben, zoals je niet ontgaan zal zijn, een volslagen debiel.
't Is jouw dochter.
Dan ook dikke LOL?

Als je de zinloosheid van ontwikkelingshulp wilt illustreren, dan hoeft dat niet over het lijk van deze dame. Kun je doen, maar meer dan smakeloos, goedkoop en godvergeten ongevoelig is het niet.
Lul.

Itzamná | 10-03-13 | 23:29

@Charles Swietert | 23:20 |: 'Ja maar dat is toch de hele crux van deze site?'
Dat weet ik zo net nog niet; wanneer de fout van de tegenpartij gegijzeld wordt voor eigen agenda, namelijk kritiek op ontwikkelingshulp, dan gaat dat wat mij betreft te ver wanneer dat óók over de rug van het dode meisje gaat.
Uw minkudo kwam niet van mij.

Simon de Danser | 10-03-13 | 23:29

Vraag me trouwens af wat Van Rossem had geschreven als dit een medewerker van het Leger des Heils in Amsterdam Noord was geweest.

kicktherabbit | 10-03-13 | 23:29

istawa | 10-03-13 | 23:27 | + 0 -

Zo is het, en dan dat gezever over OS in een zaak als dit, bah.

Supermatthijs | 10-03-13 | 23:28


het schaapje | 10-03-13 | 23:14 |
Of je leest eerst alle tegels voordat je de smartass uit probeert te hangen.
Dan had je geweten dat ook al is het een ' soort van belachelijk maken ' vam RTL is, dan nog kun je dat stijlvoller doen, zelfs of juist als GS zijnde!

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:27

@Itzamná | 10-03-13 | 23:20
Nou nee, het gaat er dus om dat RTL een smakeloze kutquiz over het lijk van dat meiske maakt.
Ik begreep het eerst ook niet, maar het topic gaat op zich dus niet over ontwikkelingshulp of wereldverbeteraars, maar over RTL-nieuwsquiz makers met het ethisch besef van een pinda of een garnaal.

(Ebru heeft volgende week vast wel een recept voor garnalen met pinda's.)

Stormageddon | 10-03-13 | 23:27

ze had in ieder geval meer lef dan enig laf regluurder hier

istawa | 10-03-13 | 23:27

-weggejorist-

fraxinus | 10-03-13 | 23:27

@Parsons | 10-03-13 | 23:22
Domme mensen zijn overal in de meerderheid. Ook onder academici, verbeeld je maar niets. Om en nabij de 100% is te dom om te kakken.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:26

Terpen-tijn | 10-03-13 | 22:32 | + 7 -
Wat een onzin. Zegt de Hoorn van Afrika je iets?

kicktherabbit | 10-03-13 | 23:26

Parsons | 10-03-13 | 23:22 | + 0
't Is jouw dochter, Parsons.
Dikke LOL, niet?

Itzamná | 10-03-13 | 23:25

@fraxinus | 23:12
Lastige vraag. Laten we het erop houden dat ik moralfags dom vind en gevoelloze stukken menselijk afval niet tot mijn vrienden reken. Het ergste in dit topic vind ik nog de combinatie van deze archetypen.

hatari | 10-03-13 | 23:24

-weggejorist en opgerot-

Itzamná | 10-03-13 | 23:23

Sommigen zijn dus nog te dom om te begrijpen waar dit topic over gaat.

Mooi man.

Ik zou willen dat ik zo onwetend was; gewoon vakken vullen bij de Appie en verder geen gezeik.

Prachtig leven heb je dan.

Parsons | 10-03-13 | 23:22

-weggejorist-

kicktherabbit | 10-03-13 | 23:21

@zeg maar jansen | 10-03-13 | 23:11
Dat zijn de mensen die profiteren van die hele ontwikkelingssamenwerking. De westerse hulpindustrie en de plaatselijke regeringsleiders die er rijk van worden. In werkelijkheid houdt, zoals al vaak overtuigend betoogd en aangetoond, ontwikkelingshulp Afrika en de meerderheid van de gewone Afrikanen arm. En het bevestigt racisten in hun idee dat Afrikanen aangeboren dom en slecht zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:21

G. : ze werkte voor Geenstijl in de hoop kapotgeschoten te worden om zo aan de benodigde hoeveelheid clicks te kunnen komen.

Cynisch genoeg, van Rossem?
SleezerBret | 10-03-13 | 22:52 | + 1 -

@ het schaapje | 10-03-13 | 23:14 | + 1 -
Ok, even een recall. Vul voor *Geenstijl* elk andere media in om alsnog de clicks te garanderen.

SleezerBret | 10-03-13 | 23:20

De vraag is of Van Rossem's toevoegingen aan de quiz op zich wel kunnen, want dat maakt hem geen haar beter dan rtl.
Simon de Danser | 10-03-13 | 23:16 |
Ja maar dat is toch de hele crux van deze site? Niet proberen fatsoenlijker te zijn dan de tegenpartij?

Charles Swietert | 10-03-13 | 23:20

Smakeloos kuttopic.
Als je ontwikkelingshulp te zot voor woorden vindt (wat ik ook vind), dan hoeft dat niet over het lijk te gaan van deze dame.

Itzamná | 10-03-13 | 23:20

@deboerenlul | 10-03-13 | 23:10
Ik denk, ik benoem het even. Meestal wordt kritiek op bijvoorbeeld Marokkanenhaat of moslimhaat gepareerd met "ja, maar ik ben geen racist, want Marokkanen, moslims etc is geen ras." Nee, dan ben je gewoon xenofoob. Wat er aan ten grondslag ligt is gewoon afkeer van alles wat niet blank is. Negers zijn nu eenmaal dommer (het staat echt ergens hierboven - accoord, van een reaguurder die zelf in zijn hele reaguurderscarrière niet anders dan domme gemeenplaatsen heeft geplempt, maar toch), het zijn allemaal barbaren, achterlijken etc.
Dergelijk dom racisme staat slecht.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:18

Wrong place, wrong time. That's it. RIP.

Snorry! | 10-03-13 | 23:16

Lol @ hatari.
Ja, toen ik het had getypt dacht ik ook: oh wacht...
Zie ook antwoord fraxinus 23:12.

*zuchtend en schouderophalend weer wanken gaat*

blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:16

@blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:04
Inderdaad!
Wanneer je de tekst van de quiz googlet dan blijkt de quiz van het screenshot echt van rtl te zijn.
Rtl heeft hem echter *weggejorist*.
De vraag is of Van Rossem's toevoegingen aan de quiz op zich wel kunnen, want dat maakt hem geen haar beter dan rtl.

Simon de Danser | 10-03-13 | 23:16

60 jaar ontwikkelingswerk. Dus 60 jaar weggegooid.

bas ooms53686289 | 10-03-13 | 23:16

@blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:04
Dank voor de duiding Bert. Dat had wel wat duidelijker mogen worden in de topictekst. Niet iedereen volgt 24 uur twitter-tijdlijnen.

Stormageddon | 10-03-13 | 23:16

Wat een respectloze, misselijkmakende quiz. Waar is dit in hemelsnaam voor nodig, wat voegt dit toe? Ze is nog niet eens begraven. Van Rossem, heb jij er wel eens over nagedacht hoe haar vrienden/familie zich voelen als ze dit lezen. Heb jij enig inlevingsvermogen of interesseert het jou gewoon geen reet?!?!?! Werkelijk waar, wat is er mis met jou?

Mayhem123 | 10-03-13 | 23:15

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:06 |
Niks mis met idealen. Wel als die losgelaten worden op een gebied waar ze niet werken. En als ons dat ook nog een nodeloos geld kost dan schiet niemand er iets mee op.

Natuur is hard hè, Darwin vond dat ook.

Markies de Schade | 10-03-13 | 23:15

@irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:26

Irma, je weet dat je op GeenStijl bent toch?
Het is niet GeenStijl die hier ziek is als je goed naar t plaatje kijkt.....

het schaapje | 10-03-13 | 23:14

GS maakt dus een statement waar de haters het mee eens zouden moeten zijn.
blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:04
Helaas, duidelijk te hoog gegrepen voor die mosselbreinen.

Charles Swietert | 10-03-13 | 23:14

Normaal gesproken komt zoiets na een tijdje terug met zo'n lief leuk kroes gehaarde larve. Vervolgens de rest van haar leven loopt het te zeiken dat ze geen man kan krijgen. Antwoord G. dus.

faz | 10-03-13 | 23:14

Stormageddon | 10-03-13 | 23:11 All of the above.

zeg maar jansen | 10-03-13 | 23:12

hatari | 10-03-13 | 23:09 | + -2 -

Moralfags versus gevoelloze stukken menselijk afval?

fraxinus | 10-03-13 | 23:12

"Het zit 'm in de genen" las ik, true
"Weinig intelect" las ik, false
Bedenk dat het om een jonger ras gaat dan ons

Hoge intelligentie maakt je makkelijk, zorgeloos lui zo u wilt; ik kan dat weten.
Mag ik het de remmende voorsprong noemen. Moord in dit geval is een gevolg van de 'gevangenis' waarin men zichzelf gevangen houdt, G dus

vanlinknaarrecht | 10-03-13 | 23:11

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:07 En slim. Dat zijn ze ook.

We zijn namelijk al wat jaren allerhande inzamelingen aan het houden voor de arme negertjes. En ze blijven arm.

Want anders krijgen ze niks meer. Slim is dat. En eigenlijk ook heel slecht.

zeg maar jansen | 10-03-13 | 23:11

Tja... een beetje een lastig topic... Moet je hier nu wat zeggen over meisjesdoodmakende Ghanese ontwikkelingsnegers, blonde naïeve wereldverbetermeisjes in Ghana, achterlijke nieuwsquizjes van RTL of hoaxende smakeloze twitterhufters?

Stormageddon | 10-03-13 | 23:11

@blikjegrolsch | 23:04
Doe geen moeite. De moralfags zijn veel te druk bezig met over elkaar heen rollebollen van verontwaardiging.

hatari | 10-03-13 | 23:09

Zie twitter.

blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:08

Wat een Libellestukje van Gerlof Leistra in Elsevier zeg. En wat een boel racisten hier in de panelen, die roepen dat Afrikanen nu eenmaal aangeboren slecht zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 10-03-13 | 23:07

Jan Passant mk2 | 10-03-13 | 22:36
En evengoed miljraden om wat rechtste idealen te idealiseren.
.
De bankiers hebben hun zakken vol. De miljarden die naar Griekenland en banken gaan komen keurig netjes in diepe zakken van 'hardwerkende' bankiers terecht. Wat 'n prachtig ideaal is dat hé.
En we hebben hele goedkope Fyra treinen (die niet rijden).
En goedkope JSF vliegtuigen (die niet vliegen)

Pindakees | 10-03-13 | 23:07


Markies de Schade | 10-03-13 | 22:59 |
Nee een continent verander je niet.
Maar wat is er mis met mensen die idealen hebben en daar voor gaan? Mensen als Afke die meer wil dan op maandagochtend vergaderen op een suffig kantoor.
Die anderen oprecht willen helpen, wat is daar zo kansloos aan ?

irma zonderboezem | 10-03-13 | 23:06

Ik post zelden hier,maar dit is totaal NOT DONE!
Jullie moeten je schamen met deze poll

Teddy CunterBlast | 10-03-13 | 23:06

Kaas is Vies

Donkey Bong | 10-03-13 | 23:05

Voor alle hat0rs: bovenstaande is geen fotosoep maar was werkelijk onderdeel van de quiz. RTL Nieuws bevestigt dat ze het hebben verwijderd. GS maakt dus een statement waar de haters het mee eens zouden moeten zijn.

blikjegrolsch | 10-03-13 | 23:04

Gaat lekker. Ben toch genegen om van Rossum hier een puntje te geven.

Charles Swietert | 10-03-13 | 23:03

@vip33 | 10-03-13 | 22:34

Wacht nog maar eens een jaartje of tien als het effect van versoepeld ontslagrecht en het contractwerken helemaal ingeburgerd is. Dan groeien kinderen van deze generatie contractwerkers massaal op in armoede. Degenen die het dan nog goed hebben, zul je op de vingers van je handen kunnen tellen. Dat wordt een soort Middeleeuwen 2.0.

FrankVeer | 10-03-13 | 23:02

RTL heeft Ebru in dienst genomen? Heeft er iemand al een boek geschreven over de dood van dat meisje?

zeg maar jansen | 10-03-13 | 23:02

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:22
Hoezo wat doet iemand daar?
Jij maakt je geld alleen in NL?

miko | 10-03-13 | 23:00

irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:46 |
Laten dat nou net de projecten zijn waar je niet hoog mee scoort qua "kijk-mij-eens-nou-gutmensch-zijn" op je CV en Facebook.

Los daarvan staat dat het de uitzonderingen op de regel zijn dat de meerderheid daar te dom en te lui is om te kakken. Laat staan iets te plannen.

Kansloos continent. Verander je niks aan.

Markies de Schade | 10-03-13 | 22:59

G. Stichting Aap.

Shareholder II | 10-03-13 | 22:59

Reden te meer om te stoppen met ontwikkelingshulp en -geld. Die primitieve moordlustige idioten daar zijn het niet waard! En het verandert geen reet!

R.I.P. Afke.

Pastor Sippenhaft | 10-03-13 | 22:56

Deze zondag kan bijgeschreven worden als dieptepunt in het bestaan van GS wat betreft topics. Zal ook niet snel overtroffen worden.

Watapatja | 10-03-13 | 22:54

Imposante voorgevel. Niet zo snugger van haar om Moeder Theresa te gaan spelen tussen die ondankbare bedelnegers in dat hopeloze continent.

Avant | 10-03-13 | 22:54

En als je teveel bier drinkt moet je plassen.

Crak-ho | 10-03-13 | 22:53

G. : ze werkte voor Geenstijl in de hoop kapotgeschoten te worden om zo aan de benodigde hoeveelheid clicks te kunnen komen.

Cynisch genoeg, van Rossem?

SleezerBret | 10-03-13 | 22:52

-weggejorist-

kleuterleider | 10-03-13 | 22:52

@watazooi | 10-03-13 | 22:41
En daar hoor je helemaal niks over in de panelen. Op Elsevier niet en hier niet.

blinde kip | 10-03-13 | 22:52

@Markies de Schade | 10-03-13 | 22:41
Fijn om te lezen dat er nog iemand is die er wel wat van begrijpt.
Erg dat dat meisje dood is, heel erg. Van Rossum geilt daar echt niet op, hij wil wat duidelijk maken.
*Pluskudo's van Irma naar jou copy-paste*

Jim Lovell | 10-03-13 | 22:51


Edgar v.d. Plus | 10-03-13 | 22:45 |
Ja dan nog blijf ik erbij dat je dit niet zo hoeft te brengen. Ik verwacht meer hier van GS.
De knurften van RTL nadoen, nou dan ben je lekker bezig.

irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:50

Het spijt me hoor, maar die negerts in Afrika gaan er toch niets van bakken, ook niet met een beetje hulp. Anders hadden ze het al lang gedaan.
Het gemiddelde iq is gewoon te laag. Ik heb het ook niet verzonnen.

de Bree | 10-03-13 | 22:50

Ze deed tenminste werk waarvan zij het idee had dat ze een steentje kon bijdragen in deze wereld. Dat is altijd nog een stuk nobeler dan lekker anoniem achter je pc een *kuch* grappig artikel proberen te schrijven over iemand anders dood. Volgend weekend is het NLdoet weekend, misschien een idee om je een keertje nuttig te maken van Rossem? Je levert een bijdrage aan de maatschappij en in je eigen buurt en we hebben in ieder geval vrijdag en zaterdag geen last van je o-zo-grappige artikelen. En hiermee lever je weer een positieve bijdrage aan de bezoekers van Geenstijl.

deboerenlul | 10-03-13 | 22:49

Behoorlijk ziek dit, van RTL. Trouwens, Van Rossem, als je nu dienst hebt, ga je dan eens bezig houden met de oorlogsrethoriek van de heer Juncker.

hatari | 10-03-13 | 22:47

Ik dacht dat Ebru Umar de berichtgeving over dode meisjes doet bij Geenstijl.

Pirata piraticus | 10-03-13 | 22:47


Markies de Schade | 10-03-13 | 22:41 |
Dan moet hij daar een fatsoenlijk topic over schrijven.
Er zijn echt wel kleine projecten die heel goed werk doen ter plekke zonder dat er een directie achter zit.
Over kortzichtigheid gesproken!

irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:46

Ik vind het eerlijk gezegd niet oportuun en getuigen van een stuitend gebrek aan fatsoen om op dit moment naar aanleiding van deze tragedie een punt te maken over ontwikkelingshulp en de vrijwilligers die zich ermee bezig houden.

Ales | 10-03-13 | 22:45

@Irma zonderboezem, lees het bericht nog eens goed.

Edgar v.d. Plus | 10-03-13 | 22:45

Het bakzeil topic over winterbanden is al weer van meer dan drie jaar terug. Er moest zeker weer eens iets 'spectaculairs' gebeuren?

Simon de Danser | 10-03-13 | 22:44

Misschien een beetje krom in dit topic, maar ik denk dat een ontzettend grote oorlog op alle continenten niet slecht is. Het zuivert toch op enige manier alle zieke geesten op deze aarde. Mocht mijzelf dat het leven kosten dan 'so be it'.

ElMatadero | 10-03-13 | 22:43

G: Stank voor dank.

Cor Rupteling | 10-03-13 | 22:41

Heel triest natuurlijk voor de betrokkene, maar bedenk dat er ook heel wat lokals "verdwijnen" omdat ze door de goede bedoelingen van ontwikkelingwerkers een bedreiging vormen voor het traditionele gezag.

watazooi | 10-03-13 | 22:41

Man man, wat een kortzichtigheid hier toch.

Wat Van Rossum hier probeert aan te tonen is dat Ontwikkelingshulp een kansloos modeverschijnsel is.

Je helpt de lokale economie om zeep, de lokale bevolking helpt jou om zeep en je bent er over tig generatie nog niet vanaf omdat die arme mongolen ter plaatste er niks van opsteken, niks van profiteren en al helemaal niks aan zullen gaan doen om het beter te krijgen.

Kwestie van genen.

Markies de Schade | 10-03-13 | 22:41

Zoek het gevaar niet op.

Oma Puisje | 10-03-13 | 22:40

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 22:40

Vrijwilliger in Ghana Ja of Nee?
Ik vind dat dit niet kan! Dat meisje heeft ook ouders die zulke dingen zullen lezen!

En de nabestaanden hebben al genoeg verdriet!

Katjee82 | 10-03-13 | 22:39

@Terpen-tijn | 10-03-13 | 22:32
I'll second that, want we weten allemaal dat ontwikkelingswerk niet werkt. Wie die feiten ontkent heeft kennelijk andere motieven. En als ze zich in een ver land in de nesten werken verwachten ze wel weer dat het vaderland hen komt redden. Er zijn heus *meerdere* Arjan Erkels geweest in de loop der jaren.

Godsammekraken | 10-03-13 | 22:39

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:22
Uiterst mooie en leuke regio hoor. Met name Ghana is prettig. En eens een andere beleving dan 'ooooh Thailand is zoooo leuk'.
Echt aan te raden. En leuke positieve lui.

hfakker | 10-03-13 | 22:39

Snappen mensen nu werkelijk niet dat het RTL was die deze onsmakelijke quiz verzon?

Hobbykip | 10-03-13 | 22:37

Blijf je van de cheesecakes af om van de zomer in een Speedo te kunnen lopen, krijg je ook nog de kans om op een website die Tendentieus, Ongefundeerd & Nodeloos kwetsend als motto heeft te gaan zeiken over vermoorde vrouwen. Wat een leven.

blinde kip | 10-03-13 | 22:36

Hier in Nederland betalen de belastingbetalers minimaal 5 miljard per jaar om linkse dromen te doen uitkomen, natuurlijk wordt daar nog niet voor een tientje van gerealiseerd, maar het idee is mooi.
En veilig voor de aanstichters, mits ze in Nederland blijven en iemand anders sturen.

Jan Passant mk2 | 10-03-13 | 22:36

-weggejorist en opgerot-

fraxinus | 10-03-13 | 22:35

-weggejorist-

hinkie2947 | 10-03-13 | 22:35

Het is toch wel heel erg jammer van dat mooie meisje dat vol goede bedoelingen naar Afrika vertrok. Haar leven was het in geen geval waard. Laten we toch niet te cynisch reageren op de idealen van jongeren. Zonder idealen leefden we nog in de duistere middeleeuwen.

Zyprexa20mg | 10-03-13 | 22:35

@gebrokenvleugel | 10-03-13 | 22:32
Alles voor de -teruglopende- klikcijfers bij -TMG- Geenstijl.

hfakker | 10-03-13 | 22:35

Er = erg natuurlijk

Supermatthijs | 10-03-13 | 22:34

"De afgelopen jaren zijn er 50.000 kinderen bijgekomen die opgroeien in armoede. 1 op de 9 kinderen zit in de gevarenzone: in totaal zijn dat er in Nederland alleen al 377.000."
Daar zouden die idealisten eens hun tijd in moeten steken. Maar dat klinkt natuurlijk niet sexy, ontwikkelingswerk in ons koude kikkerlandje.

vip33 | 10-03-13 | 22:34

Er onkies dit.

Supermatthijs | 10-03-13 | 22:33

In Nederland wordt ook wel eens n meisje vermoord.
Ghana was in 1995 iig een super puik en veilig land. Per motor helemaal doorheen getrokken, zeer aan te raden.
Tenzij het nu zo erg is als t Elsevier artikel's boekje beweert.

Maar destijds werd eea nogal overtrokken.

hfakker | 10-03-13 | 22:33

Dit is een slag in het gezicht van de nabestaanden.
Kun je niet maken.

gebrokenvleugel | 10-03-13 | 22:32

Hoe erg het land is er aan to is, hoe minder hulpverleners.
Publicitair niet interessant, niemand zit te wachten op zeer schokkende en indringende beelden, de armoe moet wel herkenbaar blijven.
Want als een kind letterlijk doodgaat van de honger /ziekte of ontberingen, omdat de moeder echt geen cent te makken heeft, is er niemand die haar zal helpen.
Hulpverleners zijn geen echte hulpverleners, het zijn avonturiers.

Terpen-tijn | 10-03-13 | 22:32

Relatief veilig? Tsjah zo lust ik er nog wel een paar. De Bijlmer is een relatief *onveilig* stukje Amsterdam. Maar ook weer een relatief *veilig* stukje Afrika.

Godsammekraken | 10-03-13 | 22:30

Ik werk als vrijwilliger voor de Stiching "Alle Ghanezen ons land uit". Hoofdkwartier zit in de Bijlmer.

de Bree | 10-03-13 | 22:30

GeenStijl Dit!

Markies de Schade | 10-03-13 | 22:29

G. het mag, Trivial persuit staat vol met vragen over dode mensen.
Afke heeft heldendom gewoon even wat sneller bereikt.

tattooboer | 10-03-13 | 22:29

A dus. Waarschijnlijk links gebrainwashed meiske dat wel even 50.000 jaar problemen ging oplossen.

funkyd | 10-03-13 | 22:28

GL.

Tobi | 10-03-13 | 22:28

Jammer Geenstijl,
van mislukte kaascakes naar beetje lollig doen over iemands dood. Van de ene uiterste naar de andere zeg maar. 2 x zondagavond fail.

selxi | 10-03-13 | 22:28

Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:27
Je in de gaten houden.

Ton Plafond | 10-03-13 | 22:28

jammer weer een lekker wijf afgeschoten, waar zit je verstand dan ook als je in dat soort landen vrijwilligerswerk gaat doen. Hier is ook ellende genoeg.

lelijkevent | 10-03-13 | 22:28

Jezus mina , waar ben jij mee bezig van Rossum.
Fatsoensnormen zijn weer ver te zoeken .
Iets met --over de rug van --

undead | 10-03-13 | 22:28

@Ton Plafond | 10-03-13 | 22:24 | + 3 -
Hey Ton, wat doe jij hier?

Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:27

tetten?

JamesBlond | 10-03-13 | 22:27

Quiz lijkt te zijn gewijzigd.

Atlantis-95 | 10-03-13 | 22:26

Hoe focking triest zeg Van Rossum. Iemand die vrijwilligs werk aan het doen is is vermoord. En jij gaat daar ff lollig over lopen doen met een quiz?
Kom nog eens aan met een topic over normen en waarden
ls ik je moeder zou zijn gaf ik je een klap recht in je gezicht!

irma zonderboezem | 10-03-13 | 22:26

Zonde!

Hobbykip | 10-03-13 | 22:26

Schandalig! Beetje negers van geld voorzien zodat Catherine Keyl een nieuwe vakantiebestemming moet gaan zoeken.

blinde kip | 10-03-13 | 22:25

G. Zeehondenopvang Pieterburen.

omanders | 10-03-13 | 22:25

A. Jammer van die goede jopen btw

Jim Lovell | 10-03-13 | 22:25

nee. dat kan je niet verwachten. leg de verantwoordelijkheid van een misdaad niet bij het slachtoffer.
verder is het kut.

unieke-nick | 10-03-13 | 22:25

G. Voor Job.

keizerkoningadmiraal | 10-03-13 | 22:25

Je zou willen dat het E was, maar helaas...

folio | 10-03-13 | 22:25

Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:22
Wat doe jij hier? Tja.

Ton Plafond | 10-03-13 | 22:24

Ze is expres naar Ghana gegaan omdat het er relatief veilig is en geen schrijnende armoede is.
Daar waar dat WEL zo is, zie je geen enkele hulpverlener, dat is te gevaarlijk en ook geen eer mee te halen, dweilen met de kraan open dus.
Antwoord A is het enige juiste antwoord.

Terpen-tijn | 10-03-13 | 22:24

Klinkt misschien lullig, maar dat kan je verwachten als je als blanke vrouw in Afrika gaat zitten. Iets teveel idealisme, iets te weinig common sense. Jammer.

Nequebard | 10-03-13 | 22:23

G. Soms betalen verdwaasde idealisten *wel* zelf het gelag.

Godsammekraken | 10-03-13 | 22:23

E.

Derk E Durr | 10-03-13 | 22:23

Zielig verhaal. Triest. Wat doet zo iemand daar.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 22:22

Gokje. De "Vereniging voor Linkse Huisvrouwen"...

Vakonov | 10-03-13 | 22:22

G. Groenlinks

Jaap de Paap | 10-03-13 | 22:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken