Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ALLES MOET WEG

zwaagdruktevoordedeur.jpg Het weggeeffeest van Borm Festiviteiten is een doorslaand succes. Ondanks dreigementen van ABN Amro geeft de failliete feestartikelentoko zijn complete boedel weg, precies zoals gepland. Want fuck de schuldeisers, eigen volk eerst. En uiteraard staat heel broekriem aanhalend Noord-Holland in de rij voor de niet te ontberen luxe van een gratis springkussen voor in de achtertuin of op het balkon. De eerste wachtende lag vannacht om 2 uur al voor de deur en ondertussen zit het hele dorp zit op slot, maar de sfeer is gemoedelijk. Voor hierna: veel plezier op het strand, Alfons Borm. (pica) Update: Busjes, aanhangers, dranghekken. VIDEO! Update: Dringend advies. Koop NIET bij de concurrent. (Zie ook.)

Reaguursels

Inloggen

+ontelbaar voor deze ondernemer
en fuqk de nederlandse staat met hun staats banken...

The_IceMan76 | 12-03-13 | 18:13

-weggejorist-

cillitgangbang | 11-03-13 | 18:40

Goh, je zal maar bij 1 van de schuldeisers van deze man werken en je baan kwijt raken omdat hij alle bezitting weggeeft zodat er geen cent overblijft voor de schuldeisers....

Grasshopper66 | 11-03-13 | 14:06

Uitstekend idee, om er andere mensen een plezier mee te doen!! Helaas geeft hij het nu wel weg aan de verkeerde mensen (lees: de typische tokkies met een ikke-ikke-ikke mentaliteit.) Dit zijn de graaiers van het volk.

WaitingLine | 11-03-13 | 12:18

@gebrokenvleugel | 10-03-13 | 22:15 |

Ik heb misschien wel een hypothese. Hij was eigenlijk wel klaar met ondernemen en besloot om op een mooie manier afscheid te nemen. Met veel bombarie en geluid om -haha- helemaal niks. 18.000 euro.

Het lijkt me ook wel lekker om na 27 jaar eindelijk te kunnen schieten op de bank, politici en ander gespuis dat je tegenwerkt.

Hij geeft zelf aan dat hij voldoende middelen heeft om op een strand te gaan liggen.

Ik vermoed dat hij een trol is.

decadent degeneraat | 11-03-13 | 11:46

Gejank. Ondernemen is risico nemen. Dit is Pauliaans gedrag en leidt hopelijk inderdaad tot gevangenisstraf.

Big Bear Hunk | 11-03-13 | 11:09

Meneer gaat de rekening nog krijgen hiervan.
Wanbestuur heet dit. Rechter kan niet anders dan hierin meegaan. Bank zal meneer hoofdelijk aanspreken voor openstaande schulden. Beslag op woning e.d.

Toedeledoki ouwe jankert.

(lijkt wel een Marokkaan met zijn slachtofferrol)

Eindbaaz | 11-03-13 | 09:43

Niet zo leuk voor Zalm's ABN-bank,dan wel de staatskas van Deyselbloem. Wat zou er gebeuren als die miljoen "onder water staande" hypotheek-nemers,net als in Amerika, hun huissleutel bij de bank deponeren.Ik wed dat er tenslotte een bank-run van komt of "Leeman"-drama's. Wel origineel ,dat dreigen van zo'n bank.Nu eens kijken of de staat echt het verlengstuk van de banken is.Ze hebben geen cordon politie om die toko gezet.Bemoedigend ?

Dolphi | 11-03-13 | 01:48

@CillitGangBang: ik denk niet in regeltjes en anders straf. Maar als ik kapot ga van schulden ga ik mijn geld niet het raam uit gooien aan boetes. Of dat nu is vanwege parkeren, snelheid, belastingdienst, gemeente, banken.

Hoe kan een mens zoveel tegenstanders hebben?
Misschien ook eens voor een spiegel gaan staan en naar zichzelf kijken?

Je vroeg "wat het is dat deze man tot zijn daad heeft gedreven"? Nou iets met simpel zijn, kortzichtig zijn, slachtoffertje uithangen en denken dat de hele maatschappij tegen je is? Een klein 'snappertje'.

Ik voorspel je dat deze meneer na een jaar, misschien twee jaar, stilletjes weer naar Nederland komt. Dan alsnog de belasting en de bank op zijn pad vindt. Als loonslaaf gaat werken en een loonbeslag krijgt.
Maar daar geen boek over schrijft en de media niet mee opzoekt. Of hij sterft op zijn strand in den vreemde omdat hij zijn ongelijk inziet en op zijn strand ook zijn geluk niet vindt en boetes moet betalen als hij zich niet aan de lokale wet- en regelgeving houdt.

Pimmetjes | 11-03-13 | 00:21

appelboor | 10-03-13 | 13:56 | + 0
Lijkt me zonder twijfel paulianeus handelen.

Maar ja, vrij zinloos om hier over te gaan procederen. Niemand weet waar die rommel allemaal is gebleven, er zijn ook geen contracten etc.

Ik denk ook dat de curator het op paulianeus handelen gooit.
Er is vast geen cent meer te halen, ook in de toekomst niet dat zal Alfonds wel geregeld hebben, maar ook het weggegeven spul is niet meer te achterhalen.
Ook las ik dat er al veel spul voordat het weggeven is, is verkocht, kijk dat is een hele goede zet niemand kan bepalen hoeveel er al eerder is verkocht en hoeveel weggegeven.
Dit is een heel slim spel geweest maar ik ben bang dat een curator, een keer vastgebeten Alfonds een zwaar leven gaat geven.
Tenzij hij echt naar buitenlandse stranden vertrekt.
Ik blijf het een vreemd zaakje vinden als het waarlijk om €18.000 draaide, kan niet waar zijn.

gebrokenvleugel | 10-03-13 | 22:15

Nederland (en noord-Hollanders in het bijzonder) in volle glorie. Held. Held! roepen. Vervolgens wel alle gratis spulletjes inpikken en alweer ter plekke verpatsen. Echte helden hadden 1) deze man tegengehouden of 2) deze man geholpen met een groep zodat hij uit de schilden komt. Nee, de aasgieren staan er weer mooi op

deministerpresident | 10-03-13 | 22:09

Ik maak me grote zorgen over het geestelijk welzijn van deze ondernemer. Ik vind zijn taalgebruik en gedrag onheilspellend ..., hopelijk doet-ie geen onherstelbare dingen ...

De Literator | 10-03-13 | 21:17

"Ik heb nog een schuld van 300.000 euro bij de bank en 70.000 bij de belasting.
Mijn boedel had bij openbare verkoop misschien 60 mille opgeleverd wat allemaal naar de carator zou zijn gegaan en zou de bank ook NIETS hebben gekregen."

Ik had al verwacht dat zijn schuld meer zou zijn dan 18k, anders had de bank hem namelijk nooit failliet verklaard.

Alleen al de 70k schuld bij de belastingdienst terwijl de inboedel 60k waard is, is een onhoudbare situatie en nooit meer op te lossen.

dynamiet | 10-03-13 | 21:16

Goeie actie van deze gast, hij geen geld .. dan zij ook geen geld

RutteVuileSmeerlap | 10-03-13 | 21:14

@neemjemoederindemali | 10-03-13 | 19:58
Er was geen enkele reden, men wilde het gewoon terug hebben, geen discussie. Risico was zeker te groot of zo?

poisonivy | 10-03-13 | 20:17

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 20:06

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 20:00

@poisonivy | 10-03-13 | 19:57

Was er geen enkele reden dat de bank die 15k terug wilde?

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 19:58

Man heeft groot gelijk, Dé Bank is een klote bank. Ik moest ook zomaar ineens €15.000,00 ophoesten van mijn ondernemingskrediet, terwijl ik altijd keuring op tijd betaalde en de zaak goed loopt. Nu was dit voor mij geen probleem om te betalen maar miste ik een stukje werkkapitaal. Ik heb de bank per direct opgezegd en ze de tyfus toegewenst.

poisonivy | 10-03-13 | 19:57

Heb geen rekening bij ABN/Amro en zal er ook nooit een nemen.
Zet spaargeld wel op een internet rekening van andere bank (als VVD/PvdA me nog iets laat overhouden).

bas ooms53686289 | 10-03-13 | 19:50

Webcare van ABN Amro is aan het minnen geslagen geloof ik.

doskabouter | 10-03-13 | 19:34

Overigens: Was aan het twijfelen met mn bedrijf van de Rabobank (kut) over te stappen naar de ABN, maar gezien hetgeen hier blijkbaar met deze meneer is gebeurd, denk ik maar niet. Meneer Brom, U hebt ze in ieder geval één klant gekost :-)

Bubba | 10-03-13 | 19:29

Lees net dat het om de laatste rente en aflossingen ging van in totaal maar 18.000 ging ?!? Lijkt me niet dat je voor dat bedrag kopje onder hoeft te gaan ?!?

DUDE, had dit via de media eerder naar buiten gebracht.

1-2-3 particulieren zouden je dat nog wellicht kunnen hebben willen lenen? Of zag je dat het daarna ook niet meer goed ging komen?

Bubba | 10-03-13 | 19:26

DoctahDie | 10-03-13 | 18:09 | + -1 -
.
Zoiets heet offerbereidheid, zonder offers veranderd er nooit wat.

rickie57 | 10-03-13 | 19:17

Motto van de ABN "dé bank" is gewijzigd in "anno nu". Dat is er niet beter op geworden. Het zijn graaiers geworden, die consumenten bedonderen en woord verdraaien als zakelijke bezigheid zien. Deze Alfons Borm stelt dit aan de kaak. Ik ben reuze benieuwd naar zijn boek. En wens hem veel sterkte. Hoop alleen dat hij de normale schuldeisers heeft ontzien.

Namens ruim 6000 gedupeerden, hebben 3 consumenten de Stichting "stopdebanken" gestart, om dit openbaar te maken hoe mensen met een hypotheek worden geconfronteerd met opeens een verdubbeling van de opslag met 100%, terwijl zij dachten dat die 1% vast was. Inmiddels treuzelt de bank en heeft weer 6 weken uitstel gevraagd om op de dagvaarding te reageren.

StopDeBanken | 10-03-13 | 19:06

Ik ben ook al jaren ondernemer en snap er geen donder meer van en ook nooit begrepen... maar die bjorn of horm kan zo een goeie baan bij me krijgen... die snap het !

magicmike | 10-03-13 | 18:59

@Tyrael&Diablo | 10-03-13 | 17:39

"een akkerfietsje" ... mooi woord!

appelboor | 10-03-13 | 18:58

Clubber | 10-03-13 | 18:43

Aha, de curator doet geen aangifte en daarom is het goed.
Vreemde moraal.
Beetje Wilde Westen, schiet iemand dood, als de sheriff het maar niet ziet.
Zeker ook pvv stemmer?

Skunk57 | 10-03-13 | 18:57

@neemjemoederindemali
Verdomd, dat is nou precies het aanbod dat de bank juist aan mij deed!

Arjan | 10-03-13 | 18:47

Als ik het zo lees allemaal is deze man Nederland helemaal zat en heeft met zijn actie, de deur achter zich dicht getrokken.

LostSandWich | 10-03-13 | 18:44

Mensen kunnen janken over palineus handelen etc. etc.
Maar dat maakt in Nederland geen enkele moer uit. Curatoren doen niet eens meer aangiften wanneer zij fraude ontdekken, en hiervan ook duidelijk bewijs hebben...
Slechts 1,8% wordt behandeld en vaak worden er geen straffen gegeven.

Hulde voor deze man... Hopelijk volgen er meer met een dikke vinger richting de bank!

Clubber | 10-03-13 | 18:43

Geweldige aktie van deze man.. ik niets, jullie ook niets !!

lees het hele verhaal op borm.nl

dikkenekporscheneger | 10-03-13 | 18:43

@Theemutz: de enige die Borms een loer draait is zichzelf, en zijn personeel waar hij zo hoog van opgeeft. De vorderingen van de bank blijven heus bestaan. En ooit komt er een tijd dat ze allemaal graag weer naar dat kloterige Nederlandje terug willen. Zelfs de Great Train Robber Ronnie Biggs en miljoenen fraudeur Clemens K.

Pimmetjes | 10-03-13 | 18:39

@cillitgangbang: wat heeft een moeilijke periode overbruggen te maken met de voorbeelden uit het jankverhaal op zijn site over zwartwerken, parkeerboetes, snelheidsboetes etc. Als je het niet breed hebt moet je geen onnodige kosten maken en let je extra op je snelheid en betaal je beter 5 euro parkeergeld ipv 75 Euro boete. En als je een boete van 75 Euro hebt, betaal die dan ipv 300 Euro na verhogingen. Deze man is een zielige aandachtshoer die door aan het draaien is of al is doorgedraaid.

Pimmetjes | 10-03-13 | 18:32

Arjan | 10-03-13 | 18:20 | + 0 -

Zelf weten wat je doet, btw, kan ik 3 ton van je lenen? Betaal ik je over 30 jaar in 1 klap terug, eerlijk waar. Ondertussen betaal ik je elk jaar 4% rente.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 18:32

Wat je ook van meneer Borm kunt vinden, hij weet onze Gerrit Zalm (en alle 'Zalm-achtigen' in de onwaarschijnlijk verziekte bankwereld) wel een feestelijke loer te draaien. Voor het eerst ontstaat er zoveel tamtam en negatieve berichtgeving over de mentaliteit van dit soort bankmannetjes dat ze bang moeten zijn voor een sneeuwbal-effect. Laat dit een reality check zijn voor ze!!!
Als het verhaal over de botweg geweigerde betalingsversoepeling van een paar maanden (voor €18000!!)waar is heeft Borm toch wel ieders sympatie, de mijne incuis. Zalm en soortgenoten zouden zich in dat geval diep, diep moeten schamen. Een emotie die ze eerst nog zullen moeten ontdekken vrees ik. Moet nog denken aan deze Zalm, meteen na zijn ministerschap (dank u voor de ons ongevraagd opgedrongen Euro!) dook hij op bij de beruchte club van Dirk Scheringa. Tegen een uiterst riant (graai... graai) salaris, opgeleukt met bonus en toeslagen, zou hij daar DSB-bank van dat heerschap wel even tot meerdere glorie helpen. Nog net op tijd voor, de bom barstte, vertrok Gerritje stilletjes via de nooduitgang richting ABN-AMRO. Schaamtegevoel heeft hij waarschijnlijk nooit ontwikkeld, laat dit dan zijn kans zijn. Nooit te oud om te leren toch?!
Good luck Borm!!!

Theemutz | 10-03-13 | 18:29

@Polky | 10-03-13 | 17:58
Van mij een plusje. Ik heb vandaag en gisteren geschreven dat je voor 18k geen onderneming van 24 jaar laat klappen.

Als je 24 jaar een zaak runt dan heb je waarschijnlijk al een behoorlijk eigen vermogen gegenereerd en ook nog eens zo veel in de zaak zitten. Als je dan voor dit bedrag de boel laat zakken dan hebben de emoties de boventoon. Dat je bank er geen heil meer in ziet is een ding, maar dat je eerst ruim 160k wel naar de bank brengt en dan niet in staat bent om de rest op te hoesten is een vreemd verhaal. Dan had je beter helemaal niets terug betaald. Had je immers nog de 160k gehad. Hiervan kan je in Thailand waarschijnlijk lang en gelukkig op het strand zitten en het "miniskuul piemeltje" door wat aardige Thai-dames laten verwennen.

Ik krijg een beetje het gevoel dat meneer graag van zijn bedrijf af wil en geen zin in een sociaal plan voor zijn werknemers.

hangtiet met knoop | 10-03-13 | 18:22

@neemjemoederindemali
Nadat me 40 jaar van staatswege is ingepeperd dat er levensgevaarlijke risico's zitten aan beleggingen maar dat er niets zo veilig is als een spaarrekening? Want toezicht zus, garantie zo? En dan zou het mijn schuld als blijkt dat dat verhaal oplichting bleek te zijn?

Arjan | 10-03-13 | 18:20

@Jan Toeternuitje | 10-03-13 | 17:44
Was de hele tijd bezig om in het Engels en Duits te schrijven - vandaar de fout - moet natuurlijk tastenbord zijn :-)

Bedankt voor de wensen.

hangtiet met knoop | 10-03-13 | 18:16

Arjan | 10-03-13 | 16:21 | + 0 -

Ik vind het mooi dat je een spaarhypotheek hebt, maar niet gaan janken als er straks een paar ton op die rekening staat, de bank ploft en jij je spaargeld kwijt bent maar wel blijft zitten met je schuld.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 18:14

@Skunk57 | 10-03-13 | 18:05
Zolang het voor een verwaarloosbaar bedrag op de balans staat, is het klein economisch delict.
Ik verwacht ook niet dat de boekwaarde 0 is, anders mag het niet eens gebruikt worden bij de bedrijfsvoering.

En ja iets met een boekwaarde van 0 kan reeël wel degelijk een waarde hebben.

Ing. eslapen | 10-03-13 | 18:11

@ricky57
Ben nooit slaafs geweest en zal dat nooit worden, maar Borm de pannenkoek en lutser zal straks kruipen door zijn onbezonnenheid.
Of het geld wat hij nog kon pinnen naar een advocaat brengen.

DoctahDie | 10-03-13 | 18:09

Ing. eslapen | 10-03-13 | 17:53

Geen boekhouder zeker?? Omdat de boekwaarde 0 is, wil het niet zeggen dat het geen waarde heeft.
Eigenlijk is het gewoon een dief.

Skunk57 | 10-03-13 | 18:05

Waarschijnlijk maak ik mezelf nu niet geliefd hier……

Maaarr…

Wat ik zo even van zijn eigen site af haal…..

Boetes die voorkomen hadden kunnen worden. Minimaal 4000,-
10tje voor de eerste 500 man die een gratis boek krijgen/krijgen. 5000,-
Je dikke auto inruilen voor een normale gezins auto kopen +-2000,-
Drukkerijkosten voor je al je boeken. Minimaal 5000,-

Dan zit ik al op minimaal 16000,- die je had kunnen gebruiken aan je aflossing.
Dan had je makkelijk nog iets uit je shop kunnen verkopen.

EIGEN SCHULD DUS..
(Kom maar met die minnetjes)

Polky | 10-03-13 | 17:58

@miko | 10-03-13 | 16:24
Als, zoals eerder al geschreven, dit de laatste overblijfselen van zijn zaak zijn, en de topstokken daadwerkelijk verkocht zijn om de schulden te betalen, is het aannemelijk dat deze stukken voor zeer weinig op de balans staan.

Je kan deze dan met gerust hard en veel bombarie weggeven, de boekwaarde was en is 0. Er kan dan geen sprake zijn van benadeling.

Ing. eslapen | 10-03-13 | 17:53

Jammer dat ABN-AMRO geen reactie geeft. Ik ben erg benieuwd naar het echte verhaal. Blijft een raar verhaal dit.

salsaparilla | 10-03-13 | 17:53

hangtiet met knoop | 10-03-13 | 16:12 | + 16 -
.
Jammer van dat 'toetsenboord' (2 keer, dus geen typo).
.
Verder onderschrijf ik uw verhaal en wens u succes met het opzetten van de onderneming.

Jan Toeternuitje | 10-03-13 | 17:44

ABN-AMRO is toch wel het kudtste bank van Nederland vind ik! uit mijn ervaring zie onder mocht mensen interesseren:

Lang geleden 2002/2003 wou ik een studenten-rekening openen in Utrecht(Hoog Catherijn), maar de arrogante houding van "helpende personeel" toen is echt om te huilen. De ervaring was zo negatief dat ik naar ING was gegaan en daar toen een rekening geopend.

Jaren later (vorig jaar) had ik ook nog een akkerfietsje met de ABN-AMRO helpdesk wegens een bonnetje uit een storting apparaat.

Grootste probleem is dat wij weinig keuze heeft in Nederland qua grote banken(genationalisserd),

veel sterkte voor Alfons Borm

Tyrael&Diablo | 10-03-13 | 17:39

ben een half jaar geleden ook al weggegaan bij de ABN-Amro
Verschrikkelijke bank en onvriendelijk personeel wat geen verstand van hun eigen diensten heeft.

dennisz | 10-03-13 | 17:29

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar dit een smakeloos initiatief. Het is allemaal de schuld van de rest van de wereld en meneer treft geen enkele blaam.
Hard werken staat niet voor succes, hard rijden staat wel voor veel bekeuringen en niet op tijd betalen staat voor tent sluiten.

Skunk57 | 10-03-13 | 17:27

DoctahDie | 10-03-13 | 17:00 | + -2 -
.
Ware het het niet dat we ondertussen zo'n beetje allemaal dubbeldwars als een onbetaalde hoer genaaid worden en dat een held als deze laat zien dat je er wel degelijk tegen kunt vechten. Dit soort mensen gaan dan ook de geschiedenis in: kijk de geschiedenis boeken er maar op na wie de geschiedenis veranderd. Hint: het waren niet de slaafse burgers.

rickie57 | 10-03-13 | 17:26

Wat ben ik blij dat ik al 20 jaar weg ben uit Nederland, ik had ook een bedrijf.
Als er weer een lul binnenkwam met een tas,wist ik al hoever het was, dan moest er weer iets aangepast worden ivm nieuwe regels. Diezelfde lul kwam 2 jaar later terug en wat denk je,alles moest weer in de oude situatie terug gebracht worden, de regels waren weer verandert,wie die 5000 euro betaalde was niet zijn probleem, ik begrijp die Borm volkomen!
Dat Bank schorem heeft zoveel lopen stelen, maar worden uit de wind gehouden door de politiek,omdat ze waarschijnlijk lid zijn van de zelfde inteelt studenten verenigingen, het zg "Old Boys netwerk"! Wordt het niet eens tijd die mestvaalt op te schonen????

baanaru | 10-03-13 | 17:02

Als je een bank zo hard nodig hebt na al die jaren dan doe je wat fout.

Veel Vaak | 10-03-13 | 17:02

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:37 | + 0 -

Mensen verschillen gelukkig anders zou het ook hier maar een saaie boel worden. Ik hoor je mening nog wel over het optreden van Greet vanochtend bij Jinek. Ik ga nu eten, lasagna allah Supermathijs met courgette, paparika en prei, zin in.

Supermatthijs | 10-03-13 | 17:02

Alfons Borm is een pannenkoek die straks, als de media aandacht weg is, jaren mag bloeden voor zijn impulsiviteit. In z`n eigen voet geschoten..
Heeft iemand de site gelezen? Met spelfouten en een dichtgenaaide anus.
#Lutser

DoctahDie | 10-03-13 | 17:00

@miko | 10-03-13 | 16:23
Nou, ik vermoed dat Borm eerst wel wat juridisch advies heeft ingewonnen. En zo niet, dan is dat nog altijd zijn pakkie an. Hij heeft dat risico genomen en zal ergens in het buitenland best nog wat achter de hand hebben om van te kunnen leven.

Ik neem in elk geval mijn petje voor hem af.

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:44

Gewaardeerde: u bouwt de onderneming toch niet 'om de regels' heen? Regels zijn van toepassing of ze zijn dit niet. Eerst is er de onderneming en dan pas de regels hierover vastgelegd. Regels veranderen: echter bedrijfsvoering past zich hieraan veelvuldig onvoldoende aan. In dat geval gaan de regels de bedrijfsuitoefening (be)sturen in plaats van regels die ten dienste staan van dezelfde uitvoering. Deze valkuil nekt vele ondernemers: het onvermogen te kunnen anticiperen en werkt in de hand dat ondernemers deze regels negeren. (met alle consequenties van dien) Maar u heeft een punt: van oneerlijke regelgeving kan sprake zijn: dit is niet uitgesloten.

bottlebaby | 10-03-13 | 16:39

@Supermatthijs | 10-03-13 | 16:18
Valt wel mee heur. Ik ben niet zo snel te raken. Behalve als het om smerige aantijgingen gaat van mensen die van zichzelf beweren dat ze zuiver op de graat zijn, of van dat soort gelul. (waarmee ik niet jou bedoel)

Maar goed, ik heb meer respect voor mensen zoals Borm en ook Wilders, die hun nek uitsteken en het lef hebben om tegen de heersende orde in te gaan, dan voor al die klagende grijze muizen, die moralfags waarvan je zeker weet dat er nooit meer iemand over hen lult. Niet tijdens hun leven en niet als ze dood zijn.

W.b. Wilders: Weet niet of hij af is gegaan. De treurbuis gaat hier meestal pas 's avonds aan.

En ook dat afgaan is 'all the eye of the beholder'

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:37

bottlebaby | 10-03-13 | 16:25 | + 2 -
.
Dit heb ik al vaak geprediceerd. Echter is het ook belangrijk om te beseffen dat er hier mogelijk niet volgens door u genoemde regels gespeeld wordt. Op zo'n moment heb je nog maar weinig aan die regels waar je een bedrijf omheen bouwt.

rickie57 | 10-03-13 | 16:32

@neemjemoederindemali | 10-03-13 | 16:21
Dat wist ik niet: my bad.

bottlebaby | 10-03-13 | 16:27

Al die zich verkneukelende 'paulianeuze faillissementsfraude' partypooper roeperts: Get. A. Life!

YMMMV | 10-03-13 | 16:27

Ondernemers zien ALTIJD kansen en mogelijkheden. Ondernemers die regels de schuld geven moeten misschien iets anders gaan doen/ondernemen en hun bedrijfsvoering aanpassen aan wat WEL kan. Als je onderscheidend vermogen hebt, ben je ondernemer. Als je dat niet hebt, ben je een loonslaaf waar helemaal niets mis mee is. In een crisis periode moet jij je als ondernemer onderscheiden van de ander om je hoofd boven water te kunnen houden: kun je dat niet, dan ben je een minder goede ondernemer... dan je gedacht had toen je ooit startte, OF je hebt je gewoonweg nooit aangepast aan de veranderende wens van de samenleving. Wees eens creatief en ga voor innovatieve oplossingen ipv de regels de schuld te geven en zoek samen met je klant(en) naar andere mogelijkheden. Dit is de natuur binnen het overschot: niet alle overleven. De natuur heeft hiervoor oplossingen.

bottlebaby | 10-03-13 | 16:25

@Ing. eslapen | 10-03-13 | 15:00
Als je een hele inventaris met veel bombarie weg geeft? Daar helpt zelfs geen accountant van Arthur Andersen meer aan.

miko | 10-03-13 | 16:24

@Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34
Nee hoor hijhangt als hij met deze actie zijn schuldeisers (de bank ,de staat) benadeeld. En dan hoef je nog niet eens failliet te zijn.

miko | 10-03-13 | 16:23

Gouden greep

Cirkelred | 10-03-13 | 16:22

@neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:45
Dat banken allemaal rare producten leveren zoals hypotheken waar je niet aflost is niet hun schuld. De eerste hand is een voormalig regiodirecteur van ING: "Klanten renden weg naar de concurrent. We moesten wel meedoen".

De oorzaak is de hypotheekrente-aftrek zelf. Toen ik mijn hypotheek afsloot kon ik ook zo uitrekenen dat een spaarhypotheek veel voordeliger was, en dus heb ik die nu. En dan gaat de eeuwig onbetrouwbare overheid weer lopen rommelen..

Arjan | 10-03-13 | 16:21

@bottlebaby | 10-03-13 | 15:48

Mijn waarde, ik heb geen woekerpolis, als u mijn tegels zou lezen had u dat kunnen weten.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 16:21

@Happy Atheist | 10-03-13 | 14:26
En in Rwanda ook met 14% dat zegt niet zoveel.
Dan moeten we morgen nog de Turken binnenhalen met hun wat is het ook al weer (iemand ?) 7%

miko | 10-03-13 | 16:21

Geloof dat een doorstart er niet meer in zit..
Sterkte met 3 jaar schuldhulpverlening.

DoctahDie | 10-03-13 | 16:18

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:12 | + 0 -

Dat doe je altijd, en ik bij jou ook weleens denk ik. Maar natuurlijk lijkt in eerste instantie deze oplossing van Borm prachtig, ik ben zelf soms ook best kort door de bocht. Maar na de nodige jaren op je bek gaan leer je dat dit gewoon niet werkt. Denk jij daar maar eens over na. En wat ging die Geert af vanochtend hé ?

Supermatthijs | 10-03-13 | 16:18

@Horagha | 10-03-13 | 14:22
Ik ken de ins and outs van dit bedrijf niet maar ken wel genoeg andere mensen die hard werken en elke dag vrezen voor het bestaan van hun bedrijf.Niet alleen omdat ze schulden hebben maar omdat het woud van regels en de angst dat er weer nieuwe bijkomen hun beurs en bang maakt.
Een investering vandaag kan over een jaar al niets waard meer zijn.

miko | 10-03-13 | 16:17

@Supermatthijs | 10-03-13 | 16:04
Heerluk. Heb ik toch een gevoelige snaar bij je geraakt op deze grijze en koude dag des Heeren.

Ik hou van mensen met lef. Dat is iets anders dan denken dat de meest radicale oplossing altijd de beste is.

Maar veelal is dat wel zo.

Zachte heelmeesters maken namelijk stinkende wonden.

Denkt u daar maar eens over na!

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:12

Anders nog? | 10-03-13 | 16:10 | + 0 -

Inderdaad, gaat voor jaren de schuldsanering in en dan zal het lachen hem wel vergaan.

Supermatthijs | 10-03-13 | 16:12

Mijn dag is weer goed.

Niet omdat in Zwaag tokkies een bedrijfshal leeg halen, niet omdat een ondernemer moeite heeft zijn verlies te nemen maar omdat het beste uit de GS reaguurder komt.

Alfons Borm heeft volgens mij het stokje van Laura Dekker over genomen. Zodra iemand een controversieel besluit neemt en hiermee zo doet alsof hij/zij door de overheid (in dit geval jeugdzorg of een genationaliseerde bank) tegengewerkt wordt is de verklaring tot nationaal held een uitgestippelde route. Zeker voor de GS adepten die denken dat dit soort handelen ook maar iets oplost.

Neem het geval Borm. Dat meneer problemen met de regelgeving in het verkeer heeft is duidelijk. Was hij echter niet de blanke ondernemer uit Zwaag maar Mohammed Abracadabracouch uit Rotterdam of Pawloczek Wazlawkovisxztan uit Polen dan had iedereen geroepen dat in ons mooi land geen plek voor dit soort wegpiraten is.

Borm gaat met zijn aktie niets oplossen. En niet omdat zijn signaal fout is (voor 18k laat je geen 24 jaar oud bedrijf ploffen) maar omdat er bij zijn rechtszaak tegen de ABN en belastingdienst niemand van de GS reaguurders in de zaal gaat zitten met de beroemde hooivorken en fakkels. Nee - dan zitten we met z'n allen weer achter het toetsenboord en reaguren over het volgende topic (bier en chips erbij om weer een meid met grote tieten TE DOEN, enz).

Als je iets wilt veranderen dan moet je echter weg van het toetsenboord en de handen uit de mouwen steken. Ik ben bijvoorbeeld het hele weekend al bezig (op een paar reactie op GS na) om een tweede bedrijf op te richten waarmee ik uiteindelijk hoop om met twee gelijkgezinden een product in de markt te zetten en tzt ook mensen in dienst te nemen. Dat ik hiervoor ooit belasting moet betalen en met eigen vermogen en indien nodig met krediet van een bank moet werken weet ik. Maar ik denk dat dit een daad is die meer zoden aan de dijk zet dan het stukje burgerlijk ongehoorzaam.

Nog eens - geen GS'er gaat morgen op het Malieveld staan om het vertrek van niet-functionerende politici en bankiers te eisen. Niemand gaat een uur later naar zijn werk om zijn bankzaken anders te regelen om de boven opgeroepen bankrun te volgen. NIEMAND!

Dus ga snel op het minnetje drukken, denkend dat na het weggeeffestijn in Zwaag morgen de revolutie uitbreekt, kijk vanavond naar Studio Sport, doe de wekelijkse bedgymnastiek met moeder de vrouw en morgen vroeg weer in de file of de trein naar je werk of school.

Maar ga niet roeptoeteren dat het begin van het einde dichtbij is. Daar heb je anderen voor nodig. Bijvoorbeeld mensen die wel met succes een bedrijf runnen.

hangtiet met knoop | 10-03-13 | 16:12

Geinige actie, want een duidelijk gevalletje wanbeheer. Nu kan de tokkie zijn droom over op zijn reet aan een palmenstrand liggen wel op zijn driedubbele onderbuik schrijven, want persoonlijk aansprakelijk mag hij eerst lekker privé aftikken voor de schulden die hij zakelijk heeft gemaakt.

Anders nog? | 10-03-13 | 16:10

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:00 | + 0 -

Je trekt wel vaker belachelijke conclusie's hier, je doet maar. Ik zie een patroon dat je altijd denkt dat de meest radicale oplossing ook altijd de beste is. De geschiedenis heeft uitegewezen dat dit niet zo is.

Supermatthijs | 10-03-13 | 16:04

doskabouter | 10-03-13 | 15:58 | + 0 -

Ik zie een patroon in iemands manier van denken, sorry hoor.

Supermatthijs | 10-03-13 | 16:01

@doskabouter | 10-03-13 | 15:14
Dat ventje brak toch door met covers zingen op joetoep?
Hmmm misschien moet ik mijn mening dan maar eens bijstellen.

miko | 10-03-13 | 16:01

@Supermatthijs | 10-03-13 | 15:55
Bij elk onderwerp kom jij met Wilders aankakken.
Daaruit trek ik de conclusie dat jij, heel diep van binnen, flieft op Blonde Greet bent.

Jaja, geef het maar toe.

"Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven" (Reve)

La Vie En Rose | 10-03-13 | 16:00

@Feynman | 10-03-13 | 14:57
Jij had al lang boven het kudo lijstje moeten staan

miko | 10-03-13 | 15:59

Supermatthijs | 10-03-13 | 15:55

Laat Wilders nou eens los joh! Ga in therapie ofzo.

doskabouter | 10-03-13 | 15:58

@Watapatja | 10-03-13 | 14:35
Het een komt soms met het ander niet?

miko | 10-03-13 | 15:55

La Vie En Rose | 10-03-13 | 15:50 | + 0 -

Vandaar je voorkeur voor Wilders en zijn doordachte economische plannen.

Supermatthijs | 10-03-13 | 15:55

@Watapatja | 10-03-13 | 14:13
Jawel, ik denk dat er in de feestwereld best veel zwart geld rond gaat. Al die criminelen die een mega feest geven voor kleine dre of Roxanne(of hoe de kinderen van paupers ook mogen heten)

miko | 10-03-13 | 15:54

oeps dat wist ik niet kan iemand et wegjorissen?

Nekbaard | 10-03-13 | 15:50

@doskabouter | 10-03-13 | 15:25
Zo is het, als ik het goed heb begrepen.

Nogmaals Hulde voor Borm en middelvinger voor die azijnzeikers alhiero en ABN AMRO.

* love recalcitrante types *

La Vie En Rose | 10-03-13 | 15:50

@miko | 10-03-13 | 15:33
ligt eraan, het zou kunnen zijn dat als hij vanaf nu constant de publiciteit zoekt dat de elite 'm niet durft aan te pakken, bang voor meer sociale onrust.

Maar goed, op de NPO zullen we 'm wel niet veel zien, daar zal hij worden gemijd als de pest.

Jopie2009 | 10-03-13 | 15:48

@neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:42
En waarom hebben mensen een woekerpolis? Omdat de banken zo slim zijn uw honger naar MEER zo goed kennen. Omdat het gras niet groener kon, de bomen niet hoog genoeg waren en u getekend heeft voor iets waarvan IK in ieder geval wist dat het niet goed zou KUNNEN zijn. U bent wellicht vergeten zelf na te denken en geeft daar graag een ander de schuld van?

IF IT SOUNDS TO GOOD TO BE TRUE, IT PROBABLY IS..! Denk daar nog eens aan voordat u een overeenkomst aan gaat, want u kunt ook gewoon 'nee' zeggen namelijk.

bottlebaby | 10-03-13 | 15:48

Jopie2009 | 10-03-13 | 15:43

Hij gaat uit van een belangrijke wijsheid: Als er geen oplossing is, is er ook geen probleem.

doskabouter | 10-03-13 | 15:48

Dr. Plofkop | 10-03-13 | 15:39 | + 0
Denk dat die imago-schade de ABN weinig zal rotten. Waar moet je anders heen, ING, Rabo, SNS?

De banken vormen een oligopolie, hebben in feite een monopoliepositie en concurreren net zo heftig met elkaar als oliemaatschappijen - niet dus.

Dat de hypotheekrente bijvoorbeeld nog op zo'n absurd hoog niveau staat (rond de 4%, bij oversluiting een stuk hoger) kan alleen maar verklaard worden doordat banken een soort ongeschreven wet, zij noemen het waarschijnlijk een 'gentlemen's agreement', in acht nemen.

Niet alleen daarom zijn het criminele organisaties.

Itzamná | 10-03-13 | 15:46

Dr. Plofkop | 10-03-13 | 15:39

Helemaal mee eensch behalve het feit dat de bank zichzelf imago-schade aandoet, niet deze man. Hij hangt het enkel aan de hele grote klok.

doskabouter | 10-03-13 | 15:45

@miko | 10-03-13 | 15:38

Psies, geld lenen is feitelijk het stomste wat je kunt doen, helaas begrijpen maar weinig mensen dat.

Ik hoor nog mijn zwagers stoere verhalen vertellen over tophypotheken en de daarmee gepaard gaande belastingvoordelen. Ze vergeten echter dat je wel rente moet betalen en dat je de belasting wel op andere manieren kunt drukken.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:45

@Stekeltje | 10-03-13 | 13:51
Onzin, de man had een seizoensgebonden bedrijf en dan ben je al snel afhankelijk van externe financiering om de moeilijke perioden (herfst/ winter) door te komen. Kennelijk had hij z'n bedrijf al 24 jaar, dus een echte parvenu was hij nou ook niet echt.

Hij gaat het waarschijnlijk nog wel moeilijk krijgen, paulianeus handelen enzo. Maar goed er gaat nog wel een dag komen dat het volk de schatkamers met schilderijen bij ING en AA komt leegplunderen.

Jopie2009 | 10-03-13 | 15:43

@Feynman | 10-03-13 | 13:55
Maar het is jammer dat het statement van deze ondernemer zal verdwijnen in de jolijt die het gratis weggeven oproept.
Als de beste man denkt dat hij een revolutie ontketend dan zal hij zwaar teleurgesteld worden. Ik heb dus ook zo een flauw vermoeden dat zijn ellende nu pas begint.
Beslissingen nemen als je kwaad bent loopt meestal niet zo goed af.

miko | 10-03-13 | 15:43

@bottlebaby | 10-03-13 | 15:33

De goede man heeft zijn strijd gestreden, de banken zijn echter de ware boosdoeners met hun 7 miljoen woekerpolissen.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:42

Dr. Plofkop | 10-03-13 | 15:39 |
En MKB NL behartigt de belangen van de kleine ondernemer door samen te gaan met VNO-NCW.

Watapatja | 10-03-13 | 15:42

@Watapatja | 10-03-13 | 15:32

De curator zal er ook niet veel aan hebben, mag hooguit iets van 10 uur schrijven tegen klote tarief. Die wil dus zsm van de zaak af, kortom, die begint niet aan dat gelul mbt faillissementsfraude als hij slim is.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:40

Hoewel hier naar mijn inschatting absoluut sprake is van paulianeus handelen en het onttrekken van een boedel aan een faillissement, is de imago schade die toegebracht wordt aan de banken in het algemeen en ABN AMRO in het bijzonder tig keer groter.

Het is symptomatisch voor wat er aan de hand is in ons eens zo mooie landje. Bestuurders die nog in de ontkennende fase zitten, politici die niet begrijpen hoe groot het probleem is en naar symboolpolitiek grijpen om een puntje te scoren, banken waarvan de top de anussen open heeft staan voor de armen van eerder genoemde groepen. Gejank van bankbestuurders over het bank-bashen dat plaats vindt. Krokodillentranen, want er verandert niets in de cultuur van de banken, behalve dat het midden management en de executives massaal in de WW terecht komen.

Het MKB heeft te maken met rigide faillissementswetgeving en een totaal doorgedraaide NMa, die geen benul heeft van de discriminerende bepalingen in de mededingingswet. Lees: grootbedrijven kunnen rustig doorgaan met het afpersen van kleine ondernemingen, terwijl diezelfde kleine ondernemingen niet de handen ineen mogen slaan ten einde een antwoord te vinden op de financiële druk vanuit banken en afnemers. Het is pervers. En onze regering? Ach, u weet tog... Gaat u maar rustig slaapen. Wij waaken oover u! Zum Kotzen!

Dr. Plofkop | 10-03-13 | 15:39

@The Russian | 10-03-13 | 13:53
Jawel, een hypotheek nemen na vermogen en zorgen dat je in twintig jaar aflost.
Daarna netjes belasting betalen en niet meer aan de banken. Belasting betaal je namelijk alleen als je geld hebt. Rente altijd.

miko | 10-03-13 | 15:38

Borm is altijd +2!!!

abnamro zakkenvullers zijn absolute nullen, zelfs altijd - 999999999999999999999999999999999999999999999999999.

dat je het even weet.

dekogelkwamvanlinks | 10-03-13 | 15:38

ABN-AMRO en attractieverhuur Moonen uit Waalwijk: ongezien de tyfus.
Alfons Borm vind ik een held.

robert39 | 10-03-13 | 15:37

Vuile vieze lijkenpikker die Waalwijker. Daar koop ik dus nooit meer iets van.

Koonkluk Huis | 10-03-13 | 15:36

@ZDEV | 10-03-13 | 13:47
Je hele kapitaal? Toe maar.

miko | 10-03-13 | 15:36

@(c)ZWITSUL | 10-03-13 | 13:49
Daar heeft alleen Bakito een rekening.

miko | 10-03-13 | 15:35

Project B in Zwaag.
.
Komt allen

Jan Toeternuitje | 10-03-13 | 15:34

@normanius | 10-03-13 | 14:04
Ik denk het niet.Ze lachen zich kapodt als deze man moedwillig kapitaal uit zijn bedrijf trekt terwijl een faillissement nakende is dan kan/zal de rechter hem wel hoofdelijk aansprakelijk stellen. Dan heeft de bank de man werkelijk bij zijn ballen.
Het lijkt grappig en een geslaagde fukju maar ik denk dat meneer over een maand of zes een touw zoekt als hij merkt dat hij meer verspeeld heeft als alleen zijn bedrijf.

miko | 10-03-13 | 15:33

Banken zijn gered vanwege hun maatschappelijke belang.
Nou bankmensen, maak van dat maatschappelijke belang dan eens je prioriteit!

ZDEV | 10-03-13 | 15:33

@neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:26
Deze man wil willens wetens burgerlijk ongehoorzaam zijn en daarbij doet hij een oproep aan anderen dit ook te doen. Dat is volgens mij strafrechtelijk ook niet helemaal de beste actie van 2013, maar goed.

Never the less wat de oorzaak van zijn (persoonlijk/psychisch) probleem is: de maatschappij is niet geholpen met een 'opblaas tent/matras' maar de maatschappij is geholpen met de 1e levensbehoeften... en een opblaaspop is dat niet. (voor sommigen wel @ pica)

bottlebaby | 10-03-13 | 15:33

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:30 |
Hij zorgt in ieder geval dat de vriendjes van de curator er niet beter van worden.

Watapatja | 10-03-13 | 15:32

Toch triest om al je spullen zo te zien vertrekken. En aan het eind vd straat staan ze er al mee te handelen.
Nou ja, deze meneer kan het afsluiten en ik hoop dat hij geniet vd zon waar hij ook heen gaat.

irma zonderboezem | 10-03-13 | 15:30

@Asmodean | 10-03-13 | 15:26

Hij heeft in de afgelopen 10 maanden 162.000,- afgelost, wellicht kon dat omdat hij de duurdere zaken netjes heeft verkocht en er nu alleen nog maar meuk over is. Laat de curator maar bewijzen dat de meuk meer zou hebben opgebracht dan een maand huur.

Sowieso begint de curator al niet graag aan zo'n karwei als er niks meer in de boedel is. Dan krijgt de curator namelijk door de rechtbank betaald en mag hij maar een paar uurtjes schrijven.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:30

Crimineel. Punt.

Canis Spurcus | 10-03-13 | 15:28

@doskabouter | 10-03-13 | 15:25

Juist.

Plusje.

Dood aan het aasgierencircuit.

pius | 10-03-13 | 15:26

@bottlebaby | 10-03-13 | 15:24

Klopt, maar als je er zsm af moet omdat er anders ook nog eens huurschulden ontstaan is weggeven misschien wel de beste oplossing. Als hij het als afval moet storten kost het immers ook een bak poen.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:26

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:21 |
Als hij zijn hele inventaris gratis van de hand doet terwijl hij nog schulden heeft, dan is het het vrijwel onmogelijk om hier geen faillissementsfraude in te zien.

Asmodean | 10-03-13 | 15:26

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:21

Precies, er is geen beslaglegging en geen faillissement. Hij had het bij wijze van spreken ook weg kunnen gooien. Nu hebben mensen er nog wat aan. In het andere geval gaat het voor 10% van de waarde naar een opkoper in het aasgieren circuit. Net als met huizen gebeurt. Pure kapitaalvernietiging.

doskabouter | 10-03-13 | 15:25

'Bezemschoon' wil toch niet zeggen: 'geef de hele tyfus teringzooi maar aan de eerste beste tokkie die er voor in de rij staat'? Bezemschoon betekent toch... bezemschoon?

bottlebaby | 10-03-13 | 15:24

@Asmodean | 10-03-13 | 15:14

De vraag is of hij werkelijk faillissementsfraude pleegt, er zijn hier al wat tips gegeven:-)

Als het pand gehuurd is wil hij wellicht voorkomen dat er nog meer schulden ontstaan en wil hij zijn pand zsm bezemschoon opleveren. Probeer daar maar eens faillissementsfraude van te maken. Wellicht is de hele meuk nog geen week huur waard, wie zal het zeggen?

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:21

Wat een pathetische huilebalk. Wentelt zich in zijn slachtofferrol, alles wat misgaat is aan een ander te wijten.

Wiebe Filippus | 10-03-13 | 15:19

ZDEV | 10-03-13 | 13:43

ABN-Amro is nu deel van de staatskas geworden. Hoe fout kan dat zijn voor een bank waar tienduizenden ondernemers afhankelijk van zijn. Om maar niet te spreken over de economie die ze om zeep helpen. Onlangs ook een gesprek gehad bij dezelfde bank. Ik was blij dat ik er weg was. Wat een negatievelingen.

doskabouter | 10-03-13 | 15:18

@doskabouter | 10-03-13 | 15:10

Helemaal niks, die accountmanager kan er ook niks aan doen, althans, dat vindt hij zelf. Hij moest zich aan de regeltjes van de baas houden en zelf nadenken of met de vuist op tafel slaan zal wel niet gewaardeerd worden.

Dat het zelf een lamme draak is komt niet in hem op.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:15

@dezeookalbezet | 10-03-13 | 14:07
Wat voor een afspraken met de gemeente?
Dat verhaal dat hij niet aan particulieren mag verkopen?
Van die belastingen is inderdaad fout, maar het gezeur in Nederland dat de gemeente zich met je bedrijfsvoering moet bemoeien.

frank87 | 10-03-13 | 15:14

Wat een debiel. Hij is nog te stom om door te hebben dat hij een faillissementspauliana van jewelste pleegt en de komende jaren gebukt zal gaan onder forse schulden.

Asmodean | 10-03-13 | 15:14

bottlebaby | 10-03-13 | 15:12

Ach ja, neem justin bieber die met zijn gekrijs in no-time multimiljonair was. Allemaal komedie. Downloaden is goed voor een artiest. Behalve als er geen hond meer naar zijn optredens komt. Maar dan ben je toch al kansloos.

doskabouter | 10-03-13 | 15:14

@Horagha | 10-03-13 | 14:56 |

Ik ben geboren als Nederlands staatsburger. Democratie, rechtstaat, en vrijheid zijn daarom mijn geboorterecht. Dat hoef ik me niet te laten afnemen door corrupte politici en aan hen gelieerde belanghebbenden. Het is een geboorterecht waar ik voor ga staan en zij voor zullen moeten vallen gegeven de keuze. Ik lever mijn Nederlands paspoort en daarbij behorende rechten dan ook niet in. Misschien moet u dat paspoort maar inleveren. De Aarde herbergt genoeg "failed states" rijk u uw vergoeilijkende lol op kunt zonder dat Nederland zich bij hen schaart. .

Parel van het Zuiden | 10-03-13 | 15:12

@Watapatja | 10-03-13 | 15:07
Ik lees dat het *kuch* heel slecht gaat met de artiesten. Ze rijden nog nauwelijks dikke Ferarri's enzo. Als je bagger muziek maakt, verdien je wat mij betreft ook bagger. Maak je een leuke tune, verdien je een smak geld, of de tunes nu gedownload worden of niet.
Artiesten moeten de $$$$ hebben vanuit sponsoring, reclame en merchandising. Copyrights is zoooooooo 1990!

bottlebaby | 10-03-13 | 15:12

doe mij maar een grote sky-tube.

ganzo | 10-03-13 | 15:12

Ik vraag me af wat er nu door het hoofd van de betreffende account manager van abn amro heen gaat. Zie hem in gedachte met zweethanden GS volgen.

doskabouter | 10-03-13 | 15:10

Feynman | 10-03-13 | 14:57 |
Machtsmonopolies zijn zeker een probleem. Ik heb merrdere keren bij optredens van kleinere bands mogen meemaken dat men na afloop niet de cd koopt, maar ter plekke de downloadgegevens uitwisselt. Hierdoor hebben bands de prijs van toegangskaarten noodgedwongen moeten verhogen, verschuiven van verdienmodel.

Het is mij duidelijk dat er meerdere problemen spelen en ik zou de oplossing niet weten. Wel zie ik dat de slachtoffers vallen in het lagere segment.

Watapatja | 10-03-13 | 15:07

Ach, meneer de ondernemer denkt de Geus uit te kunnen hangen in zijn gevecht tegen de Spaanse overheersing...

bottlebaby | 10-03-13 | 15:07

@Scheetje Beef | 10-03-13 | 14:49
De ABN heeft niet voor niks met gevangenisstraf gedreigd.
De zaken tot een half jaar voor het faillissement worden bekeken.
Hij kan het natuurlijk een half jaartje proberen te rekken.

frank87 | 10-03-13 | 15:06

Hulde!

de brave hendrik | 10-03-13 | 15:06

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 15:04
Maar we krijgen ook weer geld van Spanje daarvoor.

Horagha | 10-03-13 | 15:05

@frontliner2 | 10-03-13 | 14:45

Hoezo faillissementsfraude? De goede man moet, zoals eerder gemeld, waarschijnlijk het pand bezemschoon opleveren:-). Laat maar komen die curator en rechtszaak.

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 15:05

@Horagha | 10-03-13 | 15:02 | + 0
Mee eens. Maar we betalen ook voor de banken in Spanje.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 15:04

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:57
Nee, ik geef je een optie om hier onder uit te komen.

Want het grappige van alles is dat van alles waar onze overheid belastinggeld aan verspilt, zijn de Banken bijna de enige die flink veel terug storten in de schatkist. Weet je nog de miljardenboete van de ING voor het vervroegd terugbetalen van de staatslening?

Horagha | 10-03-13 | 15:02

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:56 | + 0
Ach, een mens vergeet wel eens wat.
Verder heb je gelijk.
Ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen, maar als de ingehouden loonheffing bv. 16.981 bedraagt en je maakt een typo en vult 19.681 in, heb je 2.700 'verdiend'.
Loon is overigens wel voor-ingevuld. Vroegah gebeurde dit nogal eens. Ik zag overigens dat betaalde hypotheekrente ook niet voor-ingevuld is; een uitdaging!

Itzamná | 10-03-13 | 15:01

@damnschreeuwer | 10-03-13 | 14:56
Met de juiste accountant kom je er wel mee weg.

Ing. eslapen | 10-03-13 | 15:00

@dutchbasterd | 10-03-13 | 13:37
Als de curator 10% van de waarde krijgt zegt hij ja. Dit is wel een goedkope manier om het kwijt te komen.

frank87 | 10-03-13 | 14:58

Watapatja | 10-03-13 | 14:50 | + -1 -
Je neemt aan dat de filmindustrie een filantropische instelling is die haar prijsbeleid ziet als functie van de afzet. Alsof er een X omzet is waarmee ze tevreden zouden zijn.

Ook leef je in de illusie dat er een directe relatie is tussen illegale downloads en omzet. Niet iedere illegale download is een niet verkocht filmkaartje.

Leuk is het te zien dat legale platformen meer ellende hebben in betrouwbaarheid en virussen dat illegale alternatieven. Flash en Java weigeren dagelijks te komen met veiligheidsupdates. Het is makkelijker en sneller het illegaal te doen dan legaal.

Wat nog veel leuker is, is dat het nieuwe illegale aanbod het monopolie van de vier grote filmhuizen doorbreekt. Het aanbod wordt veel leuker en diverser omdat je niemand meer hoeft te kennen om een film te publiceren.

Vergeet niet dat Hollywood George Lucas en zijn Starwars bijna dertig jaar op het strafbankje hield.

Feynman | 10-03-13 | 14:57

Stoer hoor. Geld lenen, er dan eeen zooitje van maken en dan de bank de schuld geven van het feit dat je geen bedrijf kunt runnen.

Typisch gevalletje patatgeneratie. Wat een oonvoorstelbare loser.

fappefras | 10-03-13 | 14:57

@Horagha | 10-03-13 | 14:56 | + 0
Dus overal waar ik het mee oneens ben moet ik direct mijn Nederlandse paspoort inleveren? Wat is dat nou voor iets onzinnigs?

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:57

X-es | 10-03-13 | 14:52 |
Dat is waar het hoort, de meeste producers lopen ook ondernemersrisico.

Watapatja | 10-03-13 | 14:57

@Itzamná | 10-03-13 | 14:49 | + 1
het is een hulpmiddel. Je bent zelf volledig verantwoordelijk voor het correct invullen van je aangifte.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:56

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:39
Je bent niet verplicht om steun te leveren aan de banken m.a.w. Nederland.
Je kan namelijk altijd je NL paspoort inleveren.

Ik vind het niet leuk dat mijn belastinggeld gaat naar werkgroepen die jongeren uit de zuipkeet moet halen, jongeren boksles aanbieden. Boeren die voorzien worden van vrouwen, war against softdrugs, stivoro, wilders, beveiliging van wilders, pvv, sp, sgp, religie tempels, mileudefensie, kolencentrales en kan zo nog wel ff verder gaan.

Maar ik accepteer dit en in tegenstelling tot banken zal bovenstaande nooit wat geld opleveren. Banken doen weer elk jaar een flinke duit in de schatkist.

Horagha | 10-03-13 | 14:56

Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34 |
als je een keer vergeten bent om de jaarcijfers bij de KvK in te leveren of een paar keer te laat was met belasting, of pensioenafdracht bent 'vergeten' dan ben je plotseling wel hoofdelijk aansprakelijk. Zo te zien is deze meneer een typisch noordhollands boefje, dus het zal niet moeilijk zijn om hem kaal te plukken. Volgend jaar gaat hij zo'n openhuis houden om de belastingdienst voor te zijn bij een beslaglegging.

damnschreeuwer | 10-03-13 | 14:56

@sleintiel | 10-03-13 | 14:29

Je denkt dat de bank hem de rekening nastuurt op de Canarische Eilanden of een ander tropisch eiland?

neemjemoederindemali | 10-03-13 | 14:56

@Ton Plafond | 10-03-13 | 14:50 | + 0
Hou je domme bek Ton. Je kan zelf niets, zelfs mij proberen af te zeiken is niet grappig, niet origineel en nutteloos.

Dat is dan weer wel knap, dat je daar in blijft falen.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:54

Watapatja | 10-03-13 | 14:50 |

In rozeponyland wel. In de echte wereld gaat dat gewoon de zakken van de producers in.

X-es | 10-03-13 | 14:52

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:46
Wat is jouw toegevoegde waarde dan, behalve als narcist steeds als 1ste te moeten reageren en de hele dag F5'en op GS?

Ton Plafond | 10-03-13 | 14:50

bottlebaby | 10-03-13 | 13:53
Zoals ik al schreef migreer ik al regelmatig de spaartegoeden tussen banken. Fluitje van een cent. En ja dat doet banken pijn en nee ze kunnen er niets tegen doen. Hoe meer er meedoen, hoe groter het effect.

ZDEV | 10-03-13 | 14:50

Feynman | 10-03-13 | 14:41 |
Iedereen mag van mij direct een virusbom binnenhalen bij het downloaden van muziek, film en software. Als iedereen hier normaal voor zou betalen, zou de prijs zakken. Nu betaalt de goede voor de kwade.

Watapatja | 10-03-13 | 14:50

Who is John Galt.

vetkleppert | 10-03-13 | 14:49

Beetje off-topic, maar is het iemand al opgevallen dat de vooringevulde aangifte IB sterft van de omissies? Ik heb een redelijk grote aandelenpositie (via Alex) en die staat er gewoon niet in, naast andere zaken.

Het lijkt mij ethisch juist om die niet zelf er in te gaan zetten. Donderen maar op, die fuckers. Wel grappig om te zien wat men wel of niet weet. Zet de deur naar fraude niet open hoor, welnee, moehaha.

Itzamná | 10-03-13 | 14:49

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:44 |
Hij is *nog* niet falliet, dus er is nog geen curator en het lijkt me sterk dat de N.A.W. gegevens van iedereen die iets komt ophalen genoteerd wordt.
Daarbij kan hij wel persoonlijk verantwoordelijk gehouden worden vanwege grove nalatigheid en mismanagement.

@Nekbaard | 10-03-13 | 13:47 |
Kijk uit met wat u zegt, aanzetten tot een bankrun is strafbaar sinds het geintje met de DSB

Scheetje Beef | 10-03-13 | 14:49

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 14:46

bottlebaby | 10-03-13 | 14:42 | + 0 -
Ligt er maar aan wat de intentie van de weggeefactie is. De meeste dure zaken zijn verkocht om de lening terug te betalen. Als Alfons nu huurlasten probeert te voorkomen door zijn pand bezemschoon op te leveren hoeft dit geen wanbeleid te zijn.

Feynman | 10-03-13 | 14:46

bottlebaby | 10-03-13 | 14:42

Ach schiet toch op man! Kijk eens naar radar, kassa, roberto stegeman hoe plof bv's steeds weer in handen van oplichters komen. Justitie doet er niets aan. Slaap lekker verder.

doskabouter | 10-03-13 | 14:46

@bottlebaby | 10-03-13 | 14:42
Ik hoop ook dat men het daar op gooit.
Kunnen we meteen ook beginnen bij de banken met staatssteun.

Aantoonbaar wanbeleid, ook bij de banken.

Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:45

Eindbaas is Borm! Meer mensen moeten de ballen hebben om dit te doen. Respect.

kruimelzuiger | 10-03-13 | 14:45

@sleintiel | 10-03-13 | 14:29
Borm B.V te Zwaag.
Dus een juridische rechtspersoon.
Persoonlijk verhalen gaat dus nog moeilijk worden.
Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34 | + 0 -
.
Klopt, de restschuld wordt niet overgenomen door de persoon die de onderneming drijft. Echter wat hij doet is faillissementsfraude en daar gaat hij zeker (en terecht IMHO) voor vervolgd worden. Strafrechtelijk welteverstaan.

frontliner2 | 10-03-13 | 14:45

Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34 | + 0
Niet als de bestuurder verwijtbaar heeft gehandeld, door bijvoorbeeld belastingen niet op tijd te hebben betaald of geen betalingsonmacht heeft gemeld.
Wordt er gewoon op hem privé verhaald, voor zover daar nog wat te halen is.

Itzamná | 10-03-13 | 14:44

@update
De lelijkemensenwinkels als Action en Aldi zijn zeker gesloten vandaag?
Het grauw in de kouw.

de Bree | 10-03-13 | 14:44

@Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34
(aantoonbaar) Wanbeleid maakt iemand hoofdelijk aansprakelijk. Ook al heb je een BV. De curator is er voor de schuldeisers dat aan te tonen. Waarvan akte in de pers.

bottlebaby | 10-03-13 | 14:42

Zonder de individuele verhalen te kennen mag de overheid zich zorgen gaan maken: ik ken vele gevallen van leeggezogen mkb-ers (terwijl 'het-moet-eerlijker-Cohen-en-consorten uit de ruif blijven schrokken like there is no tomorrow) en dit gaat nog heel groot worden; ondernemers die niets meer te verliezen hebben. Tot het laatste moment elke prive-cent in de zaak gestoken 'want het is je levenswerk' (en van velen ook het pensioen) en als je dan helemaal kaal bent dan blijkt dat dat ook stukje zorgeloosheid brengt. De overheid heeft maar 1 bron van inkomsten en dat is de reële economie. Als je die leegzuigt dan IS er dus idd geen tomorrow meer. Maar dat besef zal niet eerder komen dan dat de klap komt.

Rest In Privacy | 10-03-13 | 14:41

Ik had alles in de fik gestoken. Verschroeide aarde.

vetkleppert | 10-03-13 | 14:41

Watapatja | 10-03-13 | 14:35 | + 0 -
Blokkeren van websites is nooit een oplossing. Evenals het strafrecht gebruiken voor duidelijk civiele vorderingen. Er ligt onderzoek na onderzoek dat illegaal downloaden de content industrie ondersteunt in plaats van schade toebrengt, maar ze blijven geloven in hun oude gedachten, verdiendmodellen en functie van oude mannetjes die bepalen wat wel of niet in de winkel ligt.

Madonna heeft in 2012 een kleine 30 miljoen euro opgehaald door op tournee te gaan. De film industrie heeft in 2012 een nieuwe omzet record geboekt. Beide midden in een crisis.

Als private partijen in ex parte procedure`s zonder de tegen partij te horen mogen overgaan tot het blokkeren van content, dan is het internet volledig overgeleverd aan het grote geld.

Dat precedent nooit.

Feynman | 10-03-13 | 14:41

borm.nl/borm/1/40/Waarom_ik_dit_doe_?....

Jankverhaal over overtredingen die makkelijk te voorkomen zijn: defecte autoverlichting, parkeren op de stoep, parkeergeld niet betaald, tig keer te hard gereden, overbeladen (bedrijfs)voertuig, geen BUMA-Stemra geld afdragen, BTW te laat voldoen, belasting te VEEL laat indienen (dwangbevel), 'onbetaalbare' parkeergelden, zwartwerkers in dienst omdat de loonbelasting te hoog is?? Etc. etc.

Pimmetjes | 10-03-13 | 14:41

Feynman | 10-03-13 | 13:55

Zo is het en niet anders. Ik denk dat een goede advocaat die aantoont dat de ABN Amro onnodig dit bedrijf de nek heeft omgedraaid er een fikse schadevergoeding uit kan halen. Een bank heeft zich ook te houden aan regels en gedragscode. In dit geval is het een heel groot nadeel dat het een staatsbank is. Ze voelen zich eindbaas. Maar eigenijk is ABN Amro eigendom van het volk.

Alfons Borm is een held. Een vent met lef. Geen dreigementen maar belofte's. Deze man zit vol met kwaliteiten. Eeuwig zonde.

doskabouter | 10-03-13 | 14:40

sleintiel | 10-03-13 | 14:29 |

Precies. Niemand weet hoe het precies zit, maar iedereen kiest zijn kant omdat de tegenpartij een bank is? Lekker slim.

X-es | 10-03-13 | 14:40

Zonder de individuele verhalen te kennen mag de overheid zich zorgen gaan maken: ik ken vele gevallen van leeggezogen mkb-ers (terwijl 'het-moet-eerlijker-Cohen-en-consorten uit de ruif blijven schrokken like there is no tomorrow) en dit gaat nog heel groot worden; ondernemers die niets meer te verliezen hebben. Tot het laatste moment elke prive-cent in de zaak gestoken 'want het is je levenswerk' (en van velen ook het pensioen) en als je dan helemaal kaal bent dan blijkt dat dat ook stukje zorgeloosheid brengt. De overheid heeft maar 1 bron van inkomsten en dat is de rële economie

Rest In Privacy | 10-03-13 | 14:39

@ Watapatja | 10-03-13 | 14:29 |
Ik denk dat wij dezelfde ondernemer te Hoorn kennen dan want wat u zegt is mij ook uit 2e hand bekend.
.
Voor wat betreft hulp van gemeente denk ik te weten waar je op doelt. De IBZ-regeling.
Heel leuk als je een klein bedrijfje (zonder grote inventaris) hebt dat een gemeente je tijdelijk kan voorzien in een extra kredietfaciliteit om zo een moeilijke periode door te komen maar er kleven 2 nadelen aan waardoor ik heel goed begrijp waarom Alfons hier niet op ingegaan is.
.
Nadeel 1.
Deze regeling geeft geen enkele zekerheid want pas aan het eind wordt bepaald of en in welke mate de faciliteit geretourneerd moet worden aan de gemeente.
.
Nadeel 2.
Kredietfaciliteiten van reguliere financiers (banken) worden achtergesteld. Wat zoveel betekent dat wanneer de IBZ-regeling afloopt, de financier direct op je nek zit en je feitelijk nog geen steek verder bent.
.

normanius | 10-03-13 | 14:39

Euh... de banken hebben geld verstrekt aan burgers die dit (eigenlijk stiekum) helemaal niet konden terug betalen... De bonussen hebben geen miljarden gekost. Die over gefinancierde koophutten en dito autos, badkamers, tuinen, etc wel...
Ik pleit banken niet vrij hoor... maar zullen we ook eventjes de hand in eigen boezem steken jongens? Okay... min kuddo me maar helemaal de pleuris :)

bottlebaby | 10-03-13 | 14:39

"Prachtig initiatief" behalve als je een gewone leverancier bent waar nog wat nota's van open staan en je eigen toko door zo'n figuur ten onder ziet gaan.

Andersom dag | 10-03-13 | 14:39

@Horagha | 10-03-13 | 14:37 | + 0
Dat is niet waar, want heel veel mensen die wel een financieel gezonde huishouding hebben betalen mee aan het redden van de banken.

Ik weiger te betalen voor fouten van anderen, maar toch betaal ik.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:39

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:27
Mensen die vinden dat ze jarenlang zijn bedrogen hebben in het verleden keuzes gemaakt die nu rampzalig zijn voor hun levenswijze.

En omdat ze nu weigeren te betalen voor hun eigen fouten, zijn het opeens "volkshelden"?
Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven dan naar jezelf te kijken.

Horagha | 10-03-13 | 14:37

Feynman | 10-03-13 | 14:28 |
Vrijheid van informatie is een groot goed, de muziek, film en software industrie benadelen is gewoon piraterij.

Watapatja | 10-03-13 | 14:35

@sleintiel | 10-03-13 | 14:29
Borm B.V te Zwaag.
Dus een juridische rechtspersoon.
Persoonlijk verhalen gaat dus nog moeilijk worden.

Ing. eslapen | 10-03-13 | 14:34

Mooie reactie:
Vergeet vooral niet waar we deze crisis aan te danken hebben - het onverantwoord handelen van de banken. Willen we nu plotseling dat banken weer onverantwoord handelen, omdat dit zo'n aardige man is? Zo lopen er nog een fors aantal rond.
Het is gemeengoed dat een faillissement altijd de schuld is van een ander. Nooit van de ondernemer zelf. Wel eens gehoord van consequenties aanvaarden? Ach nee, dat moeten alleen anderen doen.

de Bree | 10-03-13 | 14:33

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 14:32

Diep treurig dat zo iemand het land uit getreiterd wordt! Het ga je goed Alfons! (Stuur je een kaartje?)

VanBukkem | 10-03-13 | 14:31

Wat.Een.Baas.

Een prachtige vertaling van "Nee, je kunt de tering krijgen" dit.

The finger salute aan de "boven ons gestelden"Veel dromen ervan, deze man DOET het gewoon,hulde!

tyfusbelg | 10-03-13 | 14:30

normanius | 10-03-13 | 14:15 |
Ik heb het slechts second hand, maar deze persoon (ondernemer in Hoorn) verzekert me dat de enige schuldeiser de ABN is. De man heeft wel een hoop problemen met ambtenaren gehad. Ze hebben hem hulp aangeboden, maar hij is niet meer voor rede vatbaar na 24 jaren hard werken.

Watapatja | 10-03-13 | 14:29

Wat een knuppel. Zeuren over de overheid omdat:
-
U wilt voorbeelden wat ons allemaal al overkwam?
* Lampje stuk van achterverlichting; 65 euro bekeuring.
* Springkussen schoonmaken op eigen terrein: 1200 euro bekeuring.
* Auto op stoep bij winkelcentrum omdat wij aan het uitladen zijn: 85 euro bekeuring.
* Grote auto 110 kilo te zwaar beladen: 350 euro bekeuring
* 20-30 verkeersboetes op jaarbasis voor 3 tot 10 kilometer te hard rijden: Totaal 1500 euro
* Decoratiebeelden vanuit ons pand verkocht aan particulier: dwangbevel van 7 pagina's dik
omdat particuliere verkoop niet mag volgens het bestemmingsplan.
* Parkeermeter stuk, toch staan: 75 euro bekeuring
-
Dus meneer lapt structureel de (verkeers)regels aan zijn laars en gaat dan zeiken over het feit dat hij boetes krijgt?! En daarnaast: maakt een afbetalingsregeling met de bank, komt hem niet na en dan is de bank de kwade piet?
-
Zeer waarschijnlijk is de inboedel van het bedrijf nu (op papier) al eigendom van de bank. Ik begrijp dat die kerel kwaad is, maar het dan alsnog weggeven is natuurlijk ontzettend dom. Die rekening krijgt hij later nog wel te zien, mooie manier om je eigen toekomst weer een stukje moeilijker te maken.

sleintiel | 10-03-13 | 14:29

Watapatja | 10-03-13 | 14:09 | + 1 -
Die vage piraat probeert basale vrijheden zoals die van informatie te waarborgen. Een van de fundamenten onder de democratie. Alleen verrassend als je niet weet waar het over gaat.

damnschreeuwer | 10-03-13 | 14:04 | + 0 -
Volgens dezelfde site zijn veel verhuurzaken de afgelopen tijd verkocht om de lening af te kunnen lossen. Net zoals het bezemschoon opleveren van een gehuurde loods hoeft dat geen mismanagement te zijn.

Feynman | 10-03-13 | 14:28

@Horagha | 10-03-13 | 14:22 | + -1
Mensen vinden dat ze jaren lang bedrogen zijn en worden door de banken. Iedereen die hier tegen ageert is direct een volksheld. Of dit feitelijk juist is boeit niet. Zoals ik al vaker zei tegen mijn bevriende bancaire bobo's; "Hier kunnen jullie niet eeuwig mee wegkomen".

Kaas de Vies | 10-03-13 | 14:27

Sorry maar moet even Advocaat van de duivel spelen.

Hij had ook alles kunnen verkopen (bijv per opbod) en daarmee zijn restschuld kunnen betalen.
Nu GEEFT hij met voorbedachte raden alles weg..

Daar is ABN (lees:'de overheid') niet blij mee.
Word een leuke rechtzaak waarin meneer helemaal naar de klote gaat..

En als ABN (lees:'de overheid') zijn geld niet krijgt word het geld weer bij de rest van de Nederlands weggetrokken.

Weet nou niet of deze actie zo geprijsd moet worden...

Polky | 10-03-13 | 14:27

Natuurlijk verteld die Alfons niet het hele verhaal en begrijpt de Bank prima wat seizoenswerk is en daar maken banken goede afspraken over.
.
@ Horagha | 10-03-13 | 14:22 |
.
Seizoenswerk is wezenlijk iets anders dan seizoensdynamiek.

normanius | 10-03-13 | 14:27

@Horagha Aha! Jij bent dus zo'n regelnazi waar je wel eens over hoort.

YMMMV | 10-03-13 | 14:26

Niet ondernemers hebben geen idee hoe verschrikkelijk slecht
't gaat ... en met ondernemers bedoel ik niet "bestuurders"
van NV's! Bestuurders interesseert 't geen reet, als hun
bedrijf faalt krijgen ze een gouden handdruk. Als ondernemer
kan je met een touw een boom opzoeken!
In Thailand groeit de economie met 18% ... de centrale bank
daar weet niet meer waar 't met de instroom van buitenlandse
valuta heen moet ... hoe zou dat toch komen?

Happy Atheist | 10-03-13 | 14:26

Van zijn website:
"Een kind van 13 die afval op straat gooit krijgt een boete van 320 Euro" en "Een 7 jarige die wildplast krijgt een boete van 250 Euro". Dat klopt in beide gevallen niet: de boete bedraagt voor beide gevallen 130 Euro. Bovendien worden boetes voor 12-16 jarige gehalveerd.

"Bijna niets in de krant is waar."
Nou bijna niets van zijn verhaal kennelijk ook.
Lekker laten vertrekken. De bank vindt hem wel.

Pimmetjes | 10-03-13 | 14:25

@bottlebaby 13:53: Dat vinden banken inderdaad niet leuk, als kleine spaarders hun geld weghalen. Dankzij fractional banking komt dat namelijk harder aan dan je zou denken. En omgekeerd werkt dat ook zo; toen ik mijn (bescheiden) ondernemingsvermogen een tijdje bij Moneyou onderbracht, kreeg ik nog net geen happy end aangeboden als dank. Want met mijn potje geld mogen ze weer 25 hypotheken verstrekken.

Er hoeven niet eens zoveel mensen hun geld bij de bank weg te halen om ze in de problemen te brengen. Niet dat de bank meteen omvalt, maar het kan wel betekenen dat ze hun ambities op de markt bij moeten stellen, en de concurrentie voor moeten laten gaan. Nou ja, concurrentie... die is er dus ook nauweljks meer, dus ik kijk nu naar een nog betere optie. Ik heb inmiddels wat geld waar ik niet onmiddellijk bij hoef te kunnen, dus dat kan Europa uit. Bijvoorbeeld via een holding in Cyprus naar de Kaaimaneilanden of een ander tax free oord. De prinses-Ireneroute, zeg maar

Muxje | 10-03-13 | 14:25

Goed voorbeeld doet volgen. We zitten in de wereldtop qua belastingdruk en dit is het eerste beetje publiek verzet tegen die belachelijke belastingtarieven. Zet hem op!

zonder_moeite | 10-03-13 | 14:24

Hoe meer mensen zoals die sukkel Alfons, hoe meer Nederland in de shit raakt.
Natuurlijk verteld die Alfons niet het hele verhaal en begrijpt de Bank prima wat seizoenswerk is en daar maken banken goede afspraken over.
Maar wie zijn afspraken niet nakomt moet niet raar opkijken als er geen coulance wordt getoond.

Het is wel humor dat een bepaalde slag mensjes hier volledig intrappen. En een soort misplaatste trots voelen voor deze loser. Meneer zadelt het land op met een schuld en verkast naar het buitenland. Eigenlijk precies hetzelfde wat bepaalde slag buitenlanders doen volgens die zure mensjes.

Heb me kapot gelachen dat deze man zich zogenaamd God voelt en omdat de verkeersregels niet voor hem gelden en als hij daar boetes over krijgt wordt meneertje boos.
UBERLOL!!!!! - Waar zijn de hooivorken en fakkels! hihi

Horagha | 10-03-13 | 14:22

Ik had liever dat het weggegeven werd aan andere instellingen. Scholen, kindercentra, peuterspeelzaal, etc. Ik ben benieuwd hoeveel van de gratis weggegeven spullen morgen op Marktplaats staat voor duizenden euro's.

Razendsnel | 10-03-13 | 14:21

appelboor | 10-03-13 | 14:08 | + 1
De meeste ondernemers hebben een hekel aan kosten. G/w/e en telefoon zijn vrij normale kosten. Daarin drijft de goede man wat over.
Belastingen vormen ook kosten, heb ik ook het schijt aan. Al helemaal als ik als onbezoldigd tollenaar mag fungeren voor loonbelasting en BTW.

Itzamná | 10-03-13 | 14:16

@ Watapatja | 10-03-13 | 14:13 |
Vandaar mijn verzoek er een uitweiding op te geven

normanius | 10-03-13 | 14:15

Op zijn site:
-Laat elke bankmedewerker die momenteel bezig is met het slopen van bedrijven een enorme
pan water opzetten tot het kookt. Ga er in zitten net zo lang tot je gaar bent. Want nu zijn jullie half gaar.
.
Hij heeft wel gevoel voor humor *kuch*

mijntweecent | 10-03-13 | 14:14

dezeookalbezet | 10-03-13 | 14:07 |
Onzin, jarenlang geen BTW en IB lukt geen enkele ondernemer.

Watapatja | 10-03-13 | 14:13

noord-hollandse ondernemers zijn oplichters en wanbetalers. Allemaal.

damnschreeuwer | 10-03-13 | 14:12

@ dezeookalbezet | 10-03-13 | 14:07 |
U bent insider ?... Doe eens uitweiden???
Of gooit u daarmee soms de glazen van schuldeisers in?

normanius | 10-03-13 | 14:11

Opvallend dat er op 1 avond even een bijdrage voor een vage piraat wordt geregeld. Deze man is niet eens een poging voor ondernomen.

Watapatja | 10-03-13 | 14:09

@Itzamná | 10-03-13 | 14:02

Hij is niet alleen boos op de bank, maar alle vormen van overheid, plus KPN, gas, water, licht. Eigenlijk zo ongeveer alles waar hij geld aan kwijt is.
.
Zie borm.nl/borm/1/40/Waarom_ik_dit_doe_?....

appelboor | 10-03-13 | 14:08

Huilbaby.

Het verhaal op zijn sneue site is maar de helft van het verhaal. Toevallig ken ik de andere helft ook en heeft deze "meneer" jarenlang bewust geen BTW en inkomsten belastingen afgedragen en zich structureel niet gehouden aan afspraken en regels met/van de gemeente. Dit faillissement heeft hij dan ook volledig aan zichzelf te danken.

dezeookalbezet | 10-03-13 | 14:07

Die man moet tegen zichzelf beschermd worden: wie denkt dat de ABN dit langs zich heen laat gaan, komt bedrogen uit. Deze man zal meer kwijtraken dan alleen z'n bedrijf. Heel triest.
en oh ja: de tyfus voor iedereen dit in dat kleaute dorp staat te aasgieren: als dit het niveau is dan verdienen we niet beter ook...

bottlebaby | 10-03-13 | 14:07

Gewoon spaargeld meenemen en uit NL vertrekken,

The Russian | 10-03-13 | 14:05

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:38
WIJ hebben zo'n pak nog niet!

Godsammekraken | 10-03-13 | 14:04

Dan ben je toch echt weer zo'n Hollandse braadlul, als nummertje 345 in de rij, om uiteindelijk na 10 uur wachten met een dom opblaasbeest huiswaarts te keren. Stelletje paupers.

mijntweecent | 10-03-13 | 14:04

@ Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:57 |
In principe heb je daar gelijk in. Ik denk echter dat deze ondernemer niet helemaal gek is en die 18K restschuld gewoon te verhalen zal zijn via openstaande fakturen.
.
Als ABN een serieus risico zou lopen hadden ze namelijk al ingegrepen op het moment dat de eerste berichtgeving over deze weggeef actie in de media verscheen.
.

normanius | 10-03-13 | 14:04

als gratis spullen weggeven word gezien al mismanagement is ie straks nog zelf aansprakelijk ook. lijkt me niet handig. Of het is sowieso een boefje en rekende hij toch al op een persoonlijk failliet.

damnschreeuwer | 10-03-13 | 14:04

Wat een dwaas. Gaat ie via een rechtzaak nog spijt van krijgen.

Edgar v.d. Plus | 10-03-13 | 14:03

Daar zal de curator niet blij mee zijn. dat wordt een rechtszaak faillissementsfraude en terecht.

frontliner2 | 10-03-13 | 14:02

appelboor | 10-03-13 | 13:56 | + 0
Lijkt me zonder twijfel paulianeus handelen.

Maar ja, vrij zinloos om hier over te gaan procederen. Niemand weet waar die rommel allemaal is gebleven, er zijn ook geen contracten etc.

Begrijp die ondernemer trouwens heel goed. Laat die bankiers (moderne maffia) maar de tyfus krijgen - hebben in wezen een monopolie.

Itzamná | 10-03-13 | 14:02

trieste mensen die daar op afkomen, zelfde eigenschap als waar Borm de abn van beschuldigd (een bank die waarschijnlijk terecht de stekker uit een niet rendabel bedrijf trekt).

Kerejaan | 10-03-13 | 14:01

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 14:00

Bah, daar draait je de maag van om, totaal triest om te zien hoe deze simpele aasgieren even wat wensen te scoren. Als iemand fatsoen heeft in zijn lijf dan blijf je daar weg en anders toon respect door de man op één of ander manier te helpen.

Megalomaantje | 10-03-13 | 13:59

@Normanius.
Ook in de periode voordat het faillissement is uitgesproken kunnen de gedragingen en actio pailiana vallen.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:57

"De eerste belangstellende stond vannacht om 2 uur al voor de deur"
In 1 woord: knettergek.

kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:57

@Itzamná | 10-03-13 | 13:53

Tja. Deze meneer zal nog bozer worden als hij beticht wordt van pauliaanse handelingen ... (wat dat weggeven natuurlijk wel is).

appelboor | 10-03-13 | 13:56

Er is trouwens maar 1 quote om stil van te worden. In de afgelopen 10 maanden tikte Alfons Brom even 90% van zijn langdurige bedrijfsfinanciering op verzoek van de ABN AMRO cash af. Voor de laatste 10% vervroegde aflossing wilde hij graag een paar maanden de tijd, zodat hij netjes zijn personeel kon betalen.

ABN AMRO vroeg zijn geld eerder terug, vervolgens heet het uitstel vragen als je daar niet in zijn geheel gevolg aan wilt geven. Dan leef je als bank in je eigen wereld. Het is de bank die haar afspraken niet wilde nakomen.

Iedere bankier bij de ABN AMRO had kunnen weten dat Borm Festifiteiten die laatste € 18.000 euro lachend met 3.000 per maand had kunnen betalen. Evenementen buiten voor kinderen zie je in de lente en zomer, niet in de herfst en winter. Je zou met zo`n bedrijf een aflossingsregeling moeten overeenkomen dat er alleen in de lente en zomer betaald wordt.

Dat de bank deze weggeefactie niet konden voorkomen door zijn faillissement tijdig aan te vragen toont aan dat ze geen poot hadden om op te staan of niet in staat zijn adequaat hun werk te doen.

Laat ik afsluiten met het linkje van Parsons,
www.telegraaf.nl/buitenland/21371233/_... Dat geld wat Alfons nog bij elkaar geschraapt heeft, die € 162.000 is nog geeneens de bonus van 1 bankier.

Het geld is al weg.

Feynman | 10-03-13 | 13:55

@Feynman | 10-03-13 | 13:44
Dat bedoel ik ja.

Parsons | 10-03-13 | 13:55

@ZDEV | 10-03-13 | 13:47
Wauw: wie ben je? Philips? Unilever? Heineken? Denk je werkelijk dat ze benauwd worden omdat jij je geldjes weg haalt? En al je automatische incasso's dan? Gaan die gewoon mee naar de nieuwe bank zonder enige hic-up? En al die klanten van je die hun rekening betalen: die vinden een continue wijziging van rekeningnummer niet verdacht of vreemd? En de fiscus? Die begrijpt jouw aangifte ook? *proest*

bottlebaby | 10-03-13 | 13:53

@ Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:44 |
Als er al een curator is wel ja. in dit geval heeft vooralsnog elke schuldeiser het nakijken omdat er geen sprake is van een lopend faillissement.

Nekbaard | 10-03-13 | 13:47 |
Was oproepen tot een bankrun niet strafbaar gesteld?

normanius | 10-03-13 | 13:53

appelboor | 10-03-13 | 13:50 |
.
Hypotheek, de meest verrotte iets wat er bestaat. Nooit aan beginnen.

The Russian | 10-03-13 | 13:53

niet om het een of ander maar hij had destijds natuurlijk ook met een andere bank in zee kunnen gaan en ja, ik weet dat banken ook angsthazen zijn maar als hij de afgelopen jaren gewoon verstandig met zijn bedrijf omgegaan was, had hij de bank niet nodig gehad. ik heb een eigen zaak dus weet een beetje hoe het zaken doen in elkaar zit. Veel collegas om mij heen zijn de laatste tijd failliet gegaan en ik heb me vaak verbaasd over hun bijzondere manier van zaken doen. te dikke leasebak, veel personeel e.d.

Stekeltje | 10-03-13 | 13:51

Stoer. Ik kan z'n boosheid begrijpen.
Maar ook erg sneu: die schuld aan de bank blijft hij houden. Dus triest voor hem.
.
Het is even slim als je huis-met-hypotheek aan gort te slaan ... de hypotheekschuld blijf je houden.

appelboor | 10-03-13 | 13:50

Alfons Borm is wel een dichter hoor... Vooral zijn grafische beschrijving over parkeerwachters mag er zeker zijn.
.
Als er meer mensen de knuppel in het hoenderhok gooien hebben ze wel een probleem. Op soortgelijke wijze is India immers ook onafhankelijk geworden.
.
Als mensen niet langer bang zijn, wordt intimidatie inderdaad zinloos en lachwekkend. Laten we eerlijk zijn: Zalm verdient het wel om ook eens hard te worden uitgelachen, zeker na al die hooghartige praatjes van hem over hypotheken!!!
.
Alfons Brom, hulde ...

Greetje Duisenberg | 10-03-13 | 13:50

Een bank wil jou slechts geld lenen als jij kan aantonen dat je het niet nodig hebt.

Freddie Stobart | 10-03-13 | 13:49

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:41
Een geluk dat het zondag is, met die enorme rij aasgieren, dan mogen de aardappels met spruitje ook om 18:15 op tafel staan, in natiestaat Nederland.

kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:48

En Cohen wrijft al weer in zijn handen. Ook in april is er weer een open deur-onderzoek naar deze gang van zaken en dus een extra bijschrijving van 35.000 euro gegarandeerd.

spanarchist | 10-03-13 | 13:48

Helaas voor hem zal de bank claimen dat zijn voorraad hun onderpand is en er contractueel en juridisch hun gelijk mee proberen te halen. Een kale kip echter...

Zullen wij als mede ondernemers hem steunen door onze financiële voorraden naar andere banken over te maken? Gewoon voor een weekje. Als signaal. Laat ze maar even zweten in hun synthetische pakken.

Ik doe dat regelmatig overigens, geld heen en weer storten tussen verschillende banken. Gewoon om ze uit hun comfort zone te houden met MIJN geld waarmee zij denken te kunnen speculeren. No way. MIJN geld.

ZDEV | 10-03-13 | 13:47

Helemaal goed, fuck de banken.
.
Overigens, het bankensysteem zoals wij die nu kennen hebben wij te danken aan Willepje de stadhouder / koning van England.

The Russian | 10-03-13 | 13:47

@kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:45 | + 1
Nee, wij Nederlanders doorbreken gewoon het paradigma van "there is no such thing as a free lunch".

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:47

ik denk dat ik me geld maar weg ga halen bij ABN en ik roep iedereen op om hetzelfde te doen!

Nekbaard | 10-03-13 | 13:47

@Feynman | 10-03-13 | 13:44 | + 0
Ja maar laten we wel wezen, deze mensen zijn van toegevoegde waarde in de {financiële} samenleving, dat moet nu toch wel duidelijk zijn.

*proest*

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:46

@Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:41
"Penny wise, pound foolish", aldus een van de beste Engelse spreekwoorden ooit.
Als dat de Nederlandse natiestaat typeert, is het advies snel een Russisch paspoort aan te vragen.

kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:45

Zijn de belastingdienst en de ABN Amro de enige schuldeisers of zijn er ook nog schuldeisende particuliere bedrijven die nu de dikke vinger krijgen van Borm?

Simon de Danser | 10-03-13 | 13:45

cillitgangbang | 10-03-13 | 13:41
Fok Fok Fok. Weet jij het weer beter.

Strohond | 10-03-13 | 13:44

Parsons | 10-03-13 | 13:42 | + 0
Puur omdat je link een quote verdiend:

"De 35 onderzochte financiële instellingen gaven samen 275 miljard euro uit aan salarissen en bonussen, 10 miljard euro meer dan in 2001. Bij twee derde van de banken gingen ook de verdiensten per werknemer omhoog. Ruim de helft zag de loonkosten sterker toenemen dan de omzet."

Feynman | 10-03-13 | 13:44

Op het plaatje mis ik Harry Piekema en de Zeven Hamsters.

Van Dikhout | 10-03-13 | 13:44

idioot. dat wordt brommen.

zeeman73 | 10-03-13 | 13:44

@Hiibb | 10-03-13 | 13:42 | + 0
Nou ja, de curator kan hier een stokje voor steken. Ook de mensen die de spullen aannemen lopen risico.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:44

Schofterige banken. Gered worden door het volk en juist ondernemers waarop de ganse economie uiteindelijk draait kapot maken door kortzichtigheid. Dan verdienen deze ABN AMRO medewerkers oneervol ontslag en een weekend op het schavot.

ZDEV | 10-03-13 | 13:43

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:35
Wat is er mis met jouw kaasballen? Komen daar geen proletariërs op af?

Strohond | 10-03-13 | 13:43

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Iemand zou hem tegen zichzelf moeten beschermen.

ren-forrest-ren-e | 10-03-13 | 13:42

Het blijft een fantastisch idee, hij raakt toch alles kwijt dus waarom niet andere mensen er blij mee maken?

Hiibb | 10-03-13 | 13:42

Dit dus: http://www.telegraaf.nl/buitenland/21371233/__Banken_blijven_graaien__.html

Parsons | 10-03-13 | 13:42

@kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:39 | + 3
Ja en dan zegt er een geschiedkundige druif dat Nederland geen culturele natiestaat kan zijn.
Gratis, is de beste prijs.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:41

-weggejorist-

cillitgangbang | 10-03-13 | 13:41

Op mijn volgende afspraak bij de ABN AMRO neem ik een scheetkussen mee.
Kutbanken. Ze geven je een paraplu als de zon schijnt en pakken hem af als het gaat regenen.

ZDEV | 10-03-13 | 13:40

Wat een klootjesvolk.

Montgomery Burns | 10-03-13 | 13:39

Typisch Nederlanders, geen geld aan feestartikelen willen uitgeven ("want het is crisis"), maar nu het gratis wordt weggegeven, rijdt men rustig een tank dure brandstof leeg om het op te halen.

kapotte_stofzuiger | 10-03-13 | 13:39

@Godsammekraken | 10-03-13 | 13:36 | + 1
Niet om het een of ander, maar ik heb liever wat schilderijen uit de prive collectie van ABN Amro (beheert door Rijkman Groenink) dan een oranje opblaaspak.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:38

Het moge een rare vogel zijn, maar deze ondernemer heeft natuurlijk volkomen gelijk.

Eenieder die nog belasting betaalt is medeplichtig aan het in stand houden van dit van zotheid doordrongen land.

Hoe eerder iedereen zijn voorbeeld volgt hoe eerder er misschien nog iets te redden is.

Een goed verstaander...

Parsons | 10-03-13 | 13:37

Nu doet hij mensen een plezier ermee. Anders wordt het voor een habbekrats door de bank verkocht. Groot gelijk dus. En die bank kan de vliegende tyfus krijgen.

dutchbasterd | 10-03-13 | 13:37

HELD !

(c)ZWITSUL | 10-03-13 | 13:36

Aasgieren,.. zelfs de vrachtwagen van concurrent Moonen staat op de achtergrond.

Aldus de Zegsman | 10-03-13 | 13:36

Ook ik vond die 32 miljard (.. and counting) voor de ABN wel genoeg. Nu weer wat voor ons. Het Nederlandse volk.

Godsammekraken | 10-03-13 | 13:36

Bizar initiatief. Jaloers op zijn ballen.

Kaas de Vies | 10-03-13 | 13:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken