Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Breek het eergevoel van Bouyeri

Onze Marokkaanse soldaatMohammed Bouyeri wil graag volledige verantwoordelijkheid voor de moord op Theo van Gogh. Via zijn advocaat Plasman liet hij doorschemeren met het volle bewustzijn tot zijn daad te zijn gekomen. Mo ziet zich namelijk als een strijder in oorlogstijd. Officier van Justitie Van Straelen bleef echter bij zijn standpunt dat hij meer wil weten over de verdachte gezien het extreem gewelddadige karakter waarmee de moord ging gepaard. Een prettig gesprek met de psychiater dus. Opvallend was dat beide partijen op dit punt nogal hard streden. Mohammed wil niet als de dorpsgek van Amsterdam worden afgeschilderd en Plasman liet zelfs even doorschemeren dat hij dit misschien wel hoogstpersoonlijk komt verklaren.

Het zit Mohammed dus hoog en daar speelt justitie handig op in door te dreigen met het psychiatrisch onderzoek. De grote vraag is waar komt zijn angst voor de psychiater vandaan?

Gezien het verloop van de moord op Theo van Gogh kunnen we ervan uit gaan dat hij in ieder geval bij goede bewustzijn was en dat er nauwelijks sprake zal kunnen zijn van (verminderde) ontoerekeningsvatbaarheid. Dat sluit echter niet uit dat er in de bovenkamer van Mo wel degelijk kortsluiting is geweest.

Aanwijzingen hiervoor zijn de verwijzingen die hij doet naar op de islam gebaseerde teksten over een heilige oorlog en de nieuwe islamitische staat. Dat wijst meer op godsdienstwaanzin. Zijn hersenen zijn vakkundig gespoeld met waanideeën en ideologieën die niet van deze wereld zijn, nee zelfs niet van die van de islamitische wereld.

Al bijna drie maanden verblijvend in het gevangenishospitaal en met de weet dat hij nu niets anders is dan een krijgsgevangen van de ongelovigen is bij Mootje het besef ontstaan dat hij heeft gefaald. Geen 72 heilige maagden en een heldenontvangst in de hemel maar een lange opsluiting in een Nederlandse gevangenis waar ze wel raad weten met Marokkaanse straatschoffies. De enige voldoening die hij heeft is dat hij Theo van Gogh heeft vermoord voor zijn onderdrukte broeders.

Waarschijnlijk is uitgerekend een psychiater in staat hem die gevoelens en ideeën uit zijn kop te praten, door te zeggen dat hij helemaal niets heeft bijgedragen aan zijn heilige oorlog en het gewoon een daad van een gehersenspoelde gek was, dat hij alleen staat zeg maar. Mohammed is bang dat ze zijn laatste stukje eergevoel wegnemen door hem belachelijk te maken met de daad die hem onsterfelijk had moeten maken.

Je kunt je afvragen of juist hierin niet de grote kloof zit tussen de belevingswereld van veel Nederlanders en bepaalde groepen in onze samenleving. Eergevoel als we dat al hebben bestaat hier meer uit medeleven, hoe vaak zeggen we niet, 'zo iets doe je niet want daar kwets of je beschadig je iemand mee’ aan de andere kant is eergevoel heel erg gebonden aan nationale gebondenheid of zelfs nationalisme.

Onder Nederlanders leeft nationalisme niet zo sterk, al helemaal niet in combinatie met eergevoel. Intussen zijn er groepen bijgekomen die wel erg hangen aan nationale tradities en hun lotverbondenheid mede ook omdat ze uit landen komen waar een groot 'wij en zij' gevoel heerst. Natuurlijk zijn er uitwassen en vinden sommige types het bereiken van deze doelen ondergeschikt aan fatsoen: desnoods beroof je oude vrouwtjes die toch maar tot ‘hun’samenleving behoren. Mohammed is er een van hetzelfde slag: een gehersenspoelde crimineel die hier en daar fragmenten van eergevoel voor 'de zaak' combineert met foutieve danwel voor-middeleeuwse interpretaties koranteksten. En gelooft in 'het doel heiligt alle middelen'.

Het zou juist goed zijn om Mohammed eens een tijdje onder te brengen in het PBC. Want iemand die zich zo laat hersenspoelen is vast bevattelijk voor wat ouderwets psychiatrisch tegengas. Het mag niet, maar de beste oplossing voor dergelijke types is: onder het mom 'observatie' helemaal kapotlullen, demotiveren, en neerzetten als een eenzame gek. Isoleren en volkomen breken. Laat hem pas daarna weer communiceren met de buitenwereld, zoals gevangen toch wel doen. Pas dan krijgen we echt inzicht wat er zich in de kop van dit bevattelijke Marokkaantje afspeelde. Vervolg dit tegenvirus met de rest van die Hofstadgroep. Wat een geytenneuqende imam uit de bergen kan, moeten een team van gekwalificeerde psychiaters toch ook kunnen?

Reaguursels

Inloggen

ali el al B klinkt ook wel

de belg | 28-01-05 | 19:46

KAN DAT EVEN STOPPEN MET DAT MO B. AFKORTINGSGEDOE! Lees nu al een aantal keer de naam van die kerel afgekort als Mo. Wat een vies vuil smerig troetelnaampje. Zeg dan Mongool B. of zo, of M.B. of geytenneuyker B..

Taaie | 27-01-05 | 18:41

Ik zat meer te denken aan 1 pianosnaar, daaraan ophangen zoals hitler met z,n ergste vijanden deed.Moet een zeer pijnlijke dood zijn,dat verdiend hij die Theo wou onthoofden,had hij zeker op internet gezien hoe z,n Iraakse broeders dat doen.Wat een onmens,geit onwaardig:)

allahsnackbar | 27-01-05 | 13:38

Krijgt meneer bouyeri ook proefverlof in het pbc?

Beau | 27-01-05 | 10:32

Zou toch grandioos zijn als die psychiaters komen met de conclusie: Dit is een overduidelijke homosexueel die z'n gevoelens verdringt met behulp van zijn religie! Snap ook wel dat die kans 0,0001% is, maar ik ga ervoor!

Pannie | 27-01-05 | 10:06

Als die Mohammed zo graag wou sterven, waarom bleef hij dan niet terugschieten nadat hij in z'n been was geraakt? Wil wel eens weten hoe die arrestatie eruit heeft gezien. Heb toch nergens gelezen dat het pistool uit z'n handen is geschoten, en hij had nog kogels zat!
Veel pijn kan je toch niet voelen van alle adrenaline nadat je net aan iemands kop heb zitten zagen lijkt mij.
Toch twijfels, blijkbaar?
@Sunny laat die psycho's maar lekker hun werk doen. Wat weten wij er nou verder van? Las dattie in het ziekenhuis ook het liefst het dekentje over z'n gezicht trok als iemand hem iets vroeg, so what? laat ze die deken maar weghalen dan. Vind het vernederings aspect ook zeer zeer interessant trouwens.
Mijn vriendin (ex;)) werd regelmatig aangerand door van die 15jarige marokkaantjes, helaas voor hun 1 keer was de politie er snel bij, het enigste wat ze toen nog deden was heel erg hard huilen, scheen een meelijwekkend gebeuren te zijn geweest.
Wil wel eens weten hoe lang Mohammed stoer blijft.
Bovendien wij gaan er uiteindelijk niet over he...;)

Pannie | 27-01-05 | 09:59

@ Pannie 26-01-05 @ 18:30
Even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat ik Mo niet idioot vind. Maar we hebben met Samir A al geleerd wat we met psychisch onderzoek opschieten. Die wilde ook niet praten en daar is ook al het een en ander aan verspijkerd met 0 resultaat. Mo B gaat daar echt niets zeggen. Dat heeft ie al laten weten. En deze man kan dan wel gek zijn maar hij gaat geen woord met welke psycholoog dan ook wisselen. De enige conclusie die de vorige psychiater kon trekken is dat ie een nat gezicht had van marokkaanse Lama Mo.

Sunnygirl | 27-01-05 | 09:27

Zelfs die bolle kop kreeg'tie d'r niet afgezaagd in z'n eentje!

Pannie | 27-01-05 | 02:21

beetje triest dat die flinkert na 3 maanden nog in het ziekenhuis zielig ligt te doen, wat is die gast sneu.

ROBUSTUS | 27-01-05 | 01:26

als je oorlogje voert kun je sneuvelen... geef mij een raketwerper!!!!!

gummetje | 27-01-05 | 00:06

@ Filo
Klopt. Voor deprogrammeren heb je iemand nodig die inzicht heeft in de programmering.
Hier in NL? Forget it.
De enige hoop die je kan hebben is dat isolatie op den duur de programmering opheft.

dtchbb | 26-01-05 | 23:13

@Zwarte Kip Volgens mij is deprogrammeren moeilijker dan programmeren. En mag in een TBS-kliniek niet alles?

Filo | 26-01-05 | 22:55

In de voormalige Unie der Socialistische Sovjet Republieken werden criminelen en dissidenten ook voor gek verklaard en "behandeld" in Siberische kampen. Uiterst effectief blijkens de zeer lage criminaliteitscijfers uit die tijd. Wellicht moeten we dan toch beter luisteren naar de aanhangers van deze ideologieën zoals o.a. Lucasdelinkselul.
Dat het onderzoeken van Bouyeri in het PBC zinloos is weet iedereen, maar ik schep er zelf wel enig genoegen in, omdat ik weet dat hij zich er zelf tegen verzet. Op zich dus al een straf voor betrokkene.

Chiant | 26-01-05 | 22:29

@Hess
Vlieg jij weer eens naar Engeland!

Blue Snowball | 26-01-05 | 21:53

Goed stuk, klasse

ViPER | 26-01-05 | 21:47

@pannie
He nee... doet Gaus nu ook zo'n cursus geiten penetreren? Wel heel 2005...

Blue Snowball | 26-01-05 | 21:17

Blue Snowball
Hij wil dat je op z'n lul gaan zitten waarschijnlijk...

Pannie | 26-01-05 | 21:07

De doodstraf voor psychiatrische patiënten? Interessant dat je in dat verband naar oorlogstijden verwijst.

Houston | 26-01-05 | 21:01

Nordthiad
Ach vooral die Marokkanen worden er volgens mij ook schijtziek van dat Europese moslims veel betere moslims zijn dan zij, dat wordt in de meeste Arabische landen ook wel erkend, wij doen echt ALLES beter (hoewel, misschien zijn zij beter in 'spugen', dat kunnen ze wel goed)
Uiteindelijk verliezen de meeste toch hun geloof hier, zie maar eens dat stukje op www.elqalem.nl over de stille tocht, die gasten doen ook maar wat. Van mensen als Mohammed B. mag je geeneens naar muziek luisteren, in hun voormalige droomland Afganistan kon je stokslagen krijgen als je met je kind aan het vliegeren was. Uiteindelijk zullen die sukkels wel inzien dat de Islam zoals beleden door Mohammed B helemaal niet te doen is. Voorlopig vinden ze het nog wel leuk natuurlijk, ze zijn lid van een 'hele stoere gang'

Pannie | 26-01-05 | 21:00

Ik ben ook voor een soort omgekeerde "One flew over the cuckoo's nest". Net zoals in oorlogstijd de doodsstraf weer actief gemaakt kan worden vind ik dat we voor dit soort types op dat gebied (psychiatrie) een uitzondering mogen maken.

Kr3Kr | 26-01-05 | 20:57

Btw, intrigerend die ?in bloed gedoopt? brief van Mo. Met name zijn een na laatste zin ?Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit: Wenst de DOOD of hou anders je mond en? zit.?
Zit !? Zou Bouyeri op hondencursus geweest zijn bij Martin Gaus?

Blue Snowball | 26-01-05 | 20:47

Te laat.

Houston | 26-01-05 | 20:46

Houston okee, hoorde vandaag hoe hij zich op het politiebureau gedroeg onder het motto 'ik haat jullie'. Gevangenissysteem + bewaarders gaat hij vast ook haten & keertje ontsnappen gaat hij vast wel proberen, het is tenslotte een 'soldaat'
@Liberte ik vond het wel grappig dat elduce je blijkbaar voor een Jihadstrijder hield, ik dacht ik gooi nog wat olie op het vuur, kijken of hij kwaad wordt... dat maakt mij een melig mannetje achter een computer waarschijnlijk...

Pannie | 26-01-05 | 20:46

@Houston,
"krijg je altijd tweederde strafvermindering."
-
Moet zijn, KUN je vrijkomen na het uitzitten van 2/3 van je straf...

KABAAL | 26-01-05 | 20:42

Ik bedoelde dus éénderde strafvermindering. Maar met het oog op de voortschrijdende bezuinigingswoede zou het uiteindelijk best nog weleens tweederde kunnen worden. Zitten kost geld.

Houston | 26-01-05 | 20:41

@ Pannie: in onze ogen is het gek, omdat wij niet *willen* begrijpen waar de jihad-ideologie vandaan komt. Daarmee ontkennen we ook nog eens onze geschiedenis, want Europa is al vele eeuwen slachtoffer geweest van de jihad, de islamitische evenknie van de kruistocht. Dat moslims en christenen vroeger elkaar voortdurend in de haren vlogen was niet omdat ze gek waren, maar omdat het hun godsdienstige plicht was. Sommige moslims graven alleen te diep in de koran en bijbehorende boeken zodat ze bewust de jihad-ideologie weer opgraven. Dat is het probleem. Het zal me dan ook niet verbazen als Mohammed B gewoon eenvoudig door die testen komt van het Pieter Baan Centrum.

Nordthiad | 26-01-05 | 20:39

Moi, iemand omleggen? Alleen als ze m'n handtasje jatten.
Goed gedrag is rekbaar in het strafwezen: zo lang je niet probeert te ontsnappen of een medegevangenen het hoekje om te helpen, krijg je altijd tweederde strafvermindering. Zelfs als je midden op straat iemands strot hebt afgesneden.

Houston | 26-01-05 | 20:29

Een schoolvoorbeeld van wat wij noemen "reductie van de cognitieve dissonantie". mevrouw (een zwarte kip, soort vrouwelijke prem ?) is er als juriste bijgehaald, maar geeft een soort psychologische interpretatie van eigen voordelen en meningen. Daar zitten we dacht ik met z´n allen niet op te wachten. Het lijkt me dat het toch mogelijk moet zijn een beetje behoorlijk juridisch verhaal door een van die eerste of tweedejaars lullo´s uit Leiden te laten schrijven. Met dit stuk zou Zwarte Kip zijn propedeuse niet gehaald hebben. Stijlloos, dat wel ...

nuoffnooit | 26-01-05 | 20:23

Houston
26-01-05 @ 20:09
Ga jij hem omleggen dan?
Aftrek voor goed gedrag zal hij zowiezo niet krijgen volgens mij.

Pannie | 26-01-05 | 20:15

moest zijn @el duce, liberte?
Wees niet bang el duce, liberte is ook fascist, net als jou. ;)

Pannie | 26-01-05 | 20:12

Net als 'onze' Volkert zal Bouyeri geen levenslang krijgen, want daar moet je meerdere personen voor omleggen. Wel zijn er verzwarende omstandigheden, zodat een vonnis van 20 jaar voor de hand ligt - maar dan wel met 80 maanden aftrek wegens goed gedrag. Noteer dus de datum 2 maart 2018, een vrijdag nota bene; gebedsdag voor mensen die Mohammed heten. Ik wed 100 euri dat Mo B die dag de moskee niet haalt.
Ik wens hem verder niets toe, hoor. hooguit een stevige Oudhollandsche griep.

Houston | 26-01-05 | 20:09

@liberte,
"Mohammed Bouyeri wist donders goed waar hij mee bezig was, en neem van mij maar aan dat er nog meer zijn, veel ,veel meer!"
-
En die mogen van mij allemaal levenslang in een varkensschuur worden opgesloten, tussen een paar flink hongerige zeugen !!

KABAAL | 26-01-05 | 20:01

Onze vriend Mohommed wil gewoon geen TBS! Niks erkenning voor zijn daad, hij wil geen jaren platgespoten worden...

GizmoDude | 26-01-05 | 19:41

ik weet niet waarom

El Duce | 26-01-05 | 19:22

@liberte ik heb het gevoel dat ik je het liefst zou willen onder onderdompelen in je morakkaanse kutgeloof, en na drie minuten weer luid proestend het alfabet zou willen laten opdreunen

El Duce | 26-01-05 | 19:22


TBS? TBS?

Weet je wat dat KOST?

In de Apenheul staat vast nog wel ergens iets leeg.

'Is wel goed zeg...

Apotheker | 26-01-05 | 19:12

Mohammed heeft nog mazzel gehad: Zit je daar als homo met je 72 maagden, zeker tot in de eeuwigheid kledingtips uitwisselen enzo...

Pannie | 26-01-05 | 19:01

@pietje ruk
uhm... vince72 wilt daar volgens mij iets mee zeggen!

Monkeytail | 26-01-05 | 18:59

72 maagden? ik wil er 73!! ☺

pietje ruk | 26-01-05 | 18:58

@Nordthiad het gaat er niet om dat je fanatiek in Allah gelooft, het gaat erom dat je iemands kop eraf probeert te zagen midden op straat. Naar Nederlandse begrippen spoor je dan nou eenmaal niet helemaal. Nog losstaande van het feit dat Allah niet bestaat natuurlijk...

Pannie | 26-01-05 | 18:55

half offtop: artikeltje tegen de stille tocht voor Ali el B. op elqalem.
www.elqalem.nl/

Pannie | 26-01-05 | 18:49

We begrijpen in Nederland nog steeds niet waar jihadisten hun geestdrift vandaan halen. Wij denken dat ze geestelijk niet in orde zijn, omdat we weigeren te beseffen dat ze gewoon de islamitische jihad-ideologie aanhangen. Dit zijn geen gestoorde of afgedwaalde jongens, dit zijn mensen die de geschiedenis in willen gaan als een strijder van het goede. Een idealist mag misschien gekke ideeën hebben, maar dat wil niet zeggen dat hij gek is. Door dat te zeggen, verslijten we feitelijk ook de profeet Mohammed zelve voor gek. De Mohammed Bouyeri?s in deze wereld volgen namelijk gewoon het voorbeeld van hun profeet zoals deze in de hadith staat en de plichten zoals ze in de koran staan. De enige gekken in dit verhaal zijn dan ook de kortzichtige Nederlanders die weigeren de feiten onder ogen te zien.

Nordthiad | 26-01-05 | 18:46

gooi hem levenslang in de cel met als enige eten: Varkensvlees! en geef hem wat gay video's

Rommie | 26-01-05 | 18:46

@vince72
Zit jij soms vaak op VK?

Monkeytail | 26-01-05 | 18:42

Rasta Rostelli weer uit de kast, binnen 10 minuten staat Mohammed psalmen te zingen...

Pannie | 26-01-05 | 18:41

@ZekersJa: Ajam contol pedis

keyword | 26-01-05 | 18:40

Nee ik weet het anders: laat hem eerst in het openbaar een geit neuken, laat dan die geit hem neuken, dan pas onthoofden.

Vince72 | 26-01-05 | 18:33

Verder vind ik dat wanneer Mo in de cel beland, dat dat dan is bij een neger met een lul als een rioolzuiger, die hem elke avond neemt tot zijn reet eruit ziet als een minirotonde

ConFictius | 26-01-05 | 18:32

@Sunny
Iemand die op straat iemand anders z'n kop probeert eraf te zagen spoort natuurlijk niet helemaal, ook al beweert hij zelf van wel.
@dental ik kan mij helemaal vinden in jouw idee, Mohammed B is misschien wel gewoon een homo met heel veel zelfhaat?

Pannie | 26-01-05 | 18:30

@weissbier

Ik moet je teleurstellen, niet iedereen is te breken denk ik. Jij en ik hebben (als het goed is ) een soort van opvoeding gehad waarin jou is verteld wat goed en slecht is en daar blijf je m.i. je hele leven naar handelen. Enkelen uitgezonderd, en dat lezen we dan ook dagelijks in de krant. Wat ik bedoel is dat verschillende mensen de Bijbel, de Koran, The Lord Of The Rings, de Joodse Geschrift of welk boek dan ook op verschillende manieren kunnen intrepeteren.
Voorbeeld; Koosher betekend o.a. dat voor Joden vlees en zuivel niet samen mogen. Dit komt door de regel "Gij zult het lam niet koken in de melk van zijn moeder". Dit kun je op 3 manieren uitleggen;

1] Je mag een lam niet koken in de melk van zijn moeder.

2] Geen enkele vorm van vlees mag in contact komen met welke vorm van zuivel dan ook.

3] Iets daar tussenin zoals jij goed/voldoende blieft.

Naar mijn mening kun je nog zo lang op een gematigd Jood inpraten als je wilt; als de vent een uitsmijter met rosbief vind kunnen, dan blijft de vent daarbij.

Ik blijf bij mijn mening dat er zowiezo in je kop al iets niet goed zit als je om welke reden dan ook dingen gaat doen die ik in deze topic al eerder genoemd heb.

Desalniettemin bedankt voor je reactie.

ConFictius | 26-01-05 | 18:29

Gewoon onthoofden, net zoals ze in Irak doen.

Vince72 | 26-01-05 | 18:29

@Van rechts 26-01-05 @ 14:47 LOL idd.
Gisteren zat bij Netwerk zo?n geitenharen shrink te beweren dat die stakker Mo waarschijnlijk psychotisch was. En Mo was doorgeslagen toen zijn moeder was overleden. Als die zielenknijper dit zonder in lachen uit te barsten kan zeggen, kan hij daar niet even aan toevoegen: vanuit zijn verdrongen homoseksuele geaardheid wilde radeloos verliefde Mo eigenlijk een intieme relatie met dhr. Van Gogh aangaan. Maar Theo wees hem af?

Blue Snowball | 26-01-05 | 18:26

Kan iemand mij uitleggen hoe Mo.B. aan zijn wapens (ritueel mes, fileermes, automatisch pistool, munitie) is gekomen ? Van wie, waar en wanneer heeft hij al dat spul gekocht /gekregen/gestolen ?

Crossfire | 26-01-05 | 18:23

Kan iemand mij uitleggen hoe het OM 1000 gigabyte aan informatie uberhaupt kan verzamelen....??

Frids | 26-01-05 | 18:09

Even voor de goede orde......
Het PBC heeft het in bijna 22% fout door onkundige zielekneipers daar, Het zal toch niet zo zijn dat ze het bij die geiteneuker ook fout hebben en tot een eindconclusie komen dat hij niets mankeerd laat hem lekker met rust dan is hij de rest van zijn leven het pijpsletje van de grote jongens in de bajes........
Dan is Mootje de zaadslikker toch nog ergens goed voor

Tha Whinner | 26-01-05 | 18:00

straffen á la marrocaine!

ranonkel | 26-01-05 | 17:56

Doorgeslagen ijdelheid en narcisme(grootheidswaan), dat is veel zgn. helden (in zaken, sport en ook politiek) niet veemd. Denk eens terug aan Fortuyn, aan Berlusconi, aan de Bush Dynastie.
Het is voor velen, naast het heroisme wat hen ten deel valt en wordt toegedicht, uiteraard ook de smaak van het succes en veel geld erbij of betaald krijgen wat het extra verleidelijk laagje op de cake is wat hen zo blind maakt voor zelfkritiek en relativering. Het bevestigd hun moreel gelijk, ze worden per slot beloond.
Het uitblinken in een anonieme, abstrakte massamaatschappij streelt hun ego en verhoogt hun persoonlijke cultstatus in de familie of sociale referentiegroep.
Ik vermoed dat een onderzoek een dergerlijke stoornis aan het licht kan brengen, daarnaast is het sowieso wel handig om los van dit alles in deze tijden een biografie van bvb. Hitler en andere historische brute dictatoriale regimes te lezen en de patronen van denken, redeneren en handelen te bestuderen.
Het zijn in de regel allemaal tragische en eenzame machthebbers (typisch altijd mannen of verstokte vrijgezellen) met gebrekkige sociale talenten voor communicatie (vooral jegens de andere sexe) maar met een dominante persoonlijkheid die hun impotente egos, vaak gevoed door onbewuste schuldgevoelens en irrationele gebreken jegens hun Zelf, moeten compenseren met veel politieke en zakelijke macht en carriere maken vaak in combinatie met sexueel geweld. Geweldsuitoefening en heerszucht wordt voor zulke types een noodzakelijke behoefte, zoiets.
De Sopranos beginnen (helaas) pas weer in September, ik kijk er naar uit. U ook?

Crossfire | 26-01-05 | 17:48

Mo heeft al eerder met messen staan zwaaien en ook nog wel eens studentjes op die weke Hogeschool in Diemen afgerost. Terwijl ze het daar reuze goed voorhebben met geitenneuqers, en er zelfs een bidruimte hebben met vliegende tapijtjes.

Jip | 26-01-05 | 17:48

@ Zwarte Kip

Entertainende juridische journalistiek..

Extra veertje voor je

Frids | 26-01-05 | 17:43

Fijn hoor, die "connection time outs"...

BigPete | 26-01-05 | 17:41

Wat maakt het uit of hij gek is of niet. Gewoon levenslang opsluiten die klootzak.

BigPete | 26-01-05 | 17:40

Of hij nu "gek" is of niet, wat maakt het uit? Zolang ze hem maar levenslang opbergen!

BigPete | 26-01-05 | 17:39

Mo geeft sowieso zijn medewerking niet dus zonde van de tijd en het geld. Bovendien is hij slim genoeg om die psychiaters om de tuin te leiden. Zeker met die retorische vraagstellingen enzovoort. Gewoon vast laten zitten is een grotere straf als afschieten.

port | 26-01-05 | 17:28

@modderfokker:
"ja, en carnavalverenigingen"

Nee, want die hebben hier geen fuck mee te maken. Laat die moslims maar bloeden voor Mo's daden, dan gaan ze hem vanzelf wel haten.

cametoripshit | 26-01-05 | 17:26

@modderokker
het is een grensgeval maar aangezien het onderriviers is ok zij ook geen subsidie meer en als ze klagen geven we ze aan duitsland

Beasjt | 26-01-05 | 17:23

Het zal allemaal wel kloppen wat je schrijft, zwarte kip, maar gevoelsmatig heb ik het idee, dat we toch weer een beetje rekening gaan houden met de dader, (lees linkse kerk invloeden) Ik vind dat PBC een beetje te veel van het goede, daar horen mensen thuis die geestelijk de weg kwijt zijn.... nu weet ik wel dat, wanneer je iemand op dergelijke wijze afslacht dat je ook niet helemaal lekker meer bent, maar onze Mo had een goede opleiding genoten en moet dus zonder tussenkomst van geytenwollensokken debielen, volledig verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daad, precies zoals zijn wens zelf is......

Karel Kruizenruiker | 26-01-05 | 17:14

@TheRealShowstopper 26-01-05 @ 16:55, daar zit een groot verschil, want dan ligt de focus op de verdachte. Als Mo volledig toerekeningsvatbaar wordt verklaard dan krijgt zijn statement en z'n motief meer gewicht en dan heb je de poppen aan het dansen.

Lekker Belangrijk© | 26-01-05 | 17:10

"laat ze die kosten van het PBC maar in mindering brengen op de subsidies van moslimorganisaties."

ja, en carnavalverenigingen

modderfokker | 26-01-05 | 17:08

@Zwarte Kip, je slaat net de essentie mis alhoewel je er dicht tegenaan zit; Mo wil met zijn rechtzaak zoveel mogelijk nog een politiek statement maken. Het OM probeert dit te ondermijnen door hem "gek" te laten verklaren. Plus met een eventueel TBS kunnen ze zijn detentie eindeloos rekken.

Lekker Belangrijk© | 26-01-05 | 17:06

Ik zeg die vent is gek!

Die Bitch! | 26-01-05 | 17:06

@. modderfokker,
die kloothommels van psychiaters zitten toch al vastgeroest in het PBC. Dus of ze nu wel of niet met een geschifte Marokaan praten, doet niets aan hun kosten af.

KABAAL | 26-01-05 | 17:03

laat ze die kosten van het PBC maar in mindering brengen op de subsidies van moslimorganisaties.

cametoripshit | 26-01-05 | 17:02

opdonderen weet je wat zon psychiater kost tegenwoordig?? en wie gaan dat betalen?

juist ja....

modderfokker | 26-01-05 | 16:59

... alsof dat wat uitmaakt trouwens...

sic!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:57

@DT71

zie ik dit goed?

371 - Mothers of Hizbullah "Martyrs": We Are Very Happy And Want to Sacrifice More Children

Over wiens kinderen hebben ze het hier?!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:57

Wat nou al PBC zegt: gewone jongen die door indoctrinatie tot deze misdaad is gekomen? Misschien wordt dat die extrmistische reli-invloed eindelijk eens gestopt.

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:55

@badwaiter:
Helemaal mee eens. Check voor de grap wat er dagelijks via de schotel hier binnenkomt aan propaganda. Zelfs in kinderprogramma's worden de kleuters al opgeroepen de heilige oorlog te voeren.
www.memritv.org

Rest In Privacy | 26-01-05 | 16:51

"Op termijn zal wel weer een zielig verhaal in de mond worden gelegd door een psychiater dat hij eigenlijk best een lieve jongen was en dat het de schuld van de maatschappij is dat hij iemand heeft omgelegd."

Het is toch ook de schuld van deze maatschappij?
Deze (onze) maatschappij deugt niet volgens de extremere geitefokkers, en dan krijg je zulk een resultaat!

~Pyro~ | 26-01-05 | 16:51

@badwaiter:
Helemaal mee eens. Check voor de grap wat er dagelijks via de schotel hier binnenkomt aan propaganda. Zelfs in kinderprogramma's worden de kleuters al opgeroepen de heilige oorlog te voeren.
www.memritv.org

'leuk' clipje: www.memritv.org/Search.asp?ACT=S6&...

Rest In Privacy | 26-01-05 | 16:50

@ badwaiter en hoe kom jij aan die wijsheid?

kontol goreng | 26-01-05 | 16:48

@badwaiter
een gek kan idd rationeel denkend de meest gruwelijke dingen doen.
een gelovige kan idd rationeel denkend de meest gruwelijke dingen doen.
ehm
gelijke k(l)appen

Beasjt | 26-01-05 | 16:48

@ monkeytail je eigen mening verdwijnt niet tenzij je te veel zuipt of snuift. Hoogstens gaan onze moraalridders JPB en Donner dit reguleren.

kontol goreng | 26-01-05 | 16:46

@zwarte kip : slecht stuk tekst. Je begrijpt niets van het gedachtengoed van een radicale moslim. Je kunt een heel blik psychiaters opentrekken, maar daarmee zul je niets bereiken. Dit is een geloofskwestie en heeft niets met rationeel denken van doen. Wel biedt zo'n onderzoek in het PBC allerhande lieden de gelegenheid verzachtende omstandigheden te bedenken en daarmee de strafmaat te beinvloeden.

badwaiter | 26-01-05 | 16:45

@kontol goreng

ok voor 25% met je eens... je mag niet generaliseren maarrrr, ik vind wel dat je uit mag komen voor je eigen mening en die verdwijnt toch over een paar jaar hier in nederland... dus ja pak de kansen wat je pakken kunt!

Monkeytail | 26-01-05 | 16:37

Zo lang mogelijk in het gevang in leven houden, zo dat ie zolang mogelijk kan "genieten" van zijn daad....

KABAAL | 26-01-05 | 16:37

Electroshock behandeling kan heel efficient zijn...

Dr.D | 26-01-05 | 16:36

"Een marokkaan die NIET ONTKENT... da's nieuw, die moet gek zijn!!!"
En *dat* is nou precies wat de rechtbank ook inzag... en dus hup naar PBC

Beasjt | 26-01-05 | 16:34

@ monkeytail, generaliseren lost nooit iets op

kontol goreng | 26-01-05 | 16:34

@sunnygirl
dat is nou de hele mop van een rechtbank. die spreekt recht nadat die zich op alle mogelijke manieren heeft overtuigd van alle invalshoeken, motivaties, observaties, onderzoeken etc.
Pas als de rechtbank zich een beeld van het delict en de dader en slachtoffer heeft gevormd volgt er een uitspraak.
Het zou tenslotte niet eerlijk zijn om een meid die jaren lang verkracht en mishandeld is en eindelijk haar mishandelaar met een pook doodmept gelijk te stellen met MoHAMmed... maar om de 1 te doorgronden moet je dat ook met de ander doen.
Dat is nou het mooie van een rechtsstaat en een ONAFHANKELIJKE rechtsspraak. Het verklaart ook waarom de ene er met een paar jaar "vanaf" komt en de ander met vele jare meer.

Beasjt | 26-01-05 | 16:32

@kontol goreng
ja anders zou je een marrokaan geeneens herkennen alstie dat niet heeft... :P

Monkeytail | 26-01-05 | 16:32

NOT FIRST POST!

ÆX | 26-01-05 | 16:32

een niet ontkennende marokkaan met een dergelijke fucked up mind mist een essentieel stukje DNA

kontol goreng | 26-01-05 | 16:30

@. TheRealShowstopper
ja idd dat gebeurd bijna nooit... zaldie een psychiater nodig hebben??

Monkeytail | 26-01-05 | 16:27

@Sunnygirl

Een marokkaan die NIET ONTKENT... da's nieuw, die moet gek zijn!!!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:25

amen,

en PBC veel geluk... Zo'n gek kom je ook niet vaak tegen...

McSpekkiej | 26-01-05 | 16:25

Dit eergevoel breek je niet, het is er niet, citaat persbericht OM, "in mei 2004
werd M. Bouyeri aangehouden wegens bedreiging van een beveiligingsmedewerker van de sociale dienst, hij ging door het lint en slaakte kreten als: ik maak je dood, ik ruk je hart eruit", (we mogen stellen dat deze persoon goed is weggekomen).
De definitie van eergevoel is dus mijns inziens verschillend met wat gangbaar is in de westerse wereld, ( Tokkies daargelaten ), wat is je eer als je voor je geld je hand ophoud bij lieden die je veracht?

gentle giant | 26-01-05 | 16:24

Mo'tje heeft Havo gedaan. Maar inderdaad, sinds zijn moeder is gestorven is het helemaal misgegaan, of zoals mijn tante altijd zegt, hij heeft vroeger geen Dinky Toy gehad.

TV Dominee | 26-01-05 | 16:24

@realshow: dat zou goed nieuws zijn. zou het echter terrorisme zijn of zou het als een persoonlijke kwestie door de rechtbank gewaardeerd worden?

weissbier | 26-01-05 | 16:23

@ sunnygirl het collectief linkse geweten moet door een dergelijk proces nog geheeld worden, het gaat niet mee om Mo. We krijgen u een kijk en luister drama in 13 delen.

kontol goreng | 26-01-05 | 16:23

@sunny
helemaal mee eens! Het is overigens idd eng dat iem dit met volle verstand en heel bewust heeft gedaan, maar los daarvan

blub | 26-01-05 | 16:21

@ zekersja nee hoewel dergelijke verhoudingen in de beste moslim gemeenschappen voorkomen

kontol goreng | 26-01-05 | 16:19

wat ik niet snap is dat we nu bakken geld gaan aanrukken voor iemand die niet ontkent de moord te hebben gepleegd. Waar we waarschijnlijk ook van kunnen aantonen dat hij het niet alleen heeft gedaan maar dat hij hulp heeft gehad. We kennen zijn motief, want dat had hij vooraf al aangeleverd in een schriftelijk verklaring. En nu gaan we een psychiatrisch onderzoek starten. Laten we liever onderzoeken wat de invloed van de islam is geweest. Het is een man die zelf zegt niet gek te zijn. Hij heeft VWO gedaan. Hij maakte geen verwarde indruk. Wat is het doel. Kijken of ie geen zielig jeugd heeft gehad. Of dat ie misschien ooit is gepest door een meisje in de brugklas dat ze hem leuker vind met een baard en dat hij daar een trauma aan over heeft gehouden. De man is gevaarlijk. De man is schuldig, de man bekent, er zijn getuigen verklaringen dat zeggen dat hij de moord rustig en doelgericht heeft gepleegd. We hebben een passende straf, levenslang. Als we nu die man dan ook nooit meer uit detentie laten dan zie ik geen probleem. Wel zo goedkoop en kunnen we een hoop anderen onderzoeken waar onderzoek zin heeft. En ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat Mo B. de gelegenheid op termijn zou kunnen krijgen om zich, op eigen verzoek, te laten euthanaseren. Kennelijk vinden de Nederlandse rechters het eng als iemand verklaart bewust en met het volle verstand een moord te plannen, te plegen en ook te vertellen dat we dat gedaan hebben.

Op termijn zal wel weer een zielig verhaal in de mond worden gelegd door een psychiater dat hij eigenlijk best een lieve jongen was en dat het de schuld van de maatschappij is dat hij iemand heeft omgelegd.

Sunnygirl | 26-01-05 | 16:18

@confictius, je zei: Helemaal mee eens, deze mensen... hebben een kronkel in hun kop
ik wed dat het mogelijk is, jouw (of wie dan ook) binnen 3 maanden te breken en je zoiets dergelijks als bo te laten doen. dat hoeft halemeel geen "kronkel" of een krimineel gen te zijn. bij bo duurde de transformatie natuurlijk langer en er waren andere precondities maar extremisme vind niet alleen een uitlaat bij gekken, al vind je ze gek. helaas.

weissbier | 26-01-05 | 16:16

Doet me ineens denken aan ie film Primal Fear.... 't zal toch niet..

ZekersJa | 26-01-05 | 16:14

ach als je maatje doodgaat na een tasjesroof is het eerste wat je doet toch ook de benen nemen

Mellorenz | 26-01-05 | 16:14

Dit citaat van BadWaiter uit een ander topic wil ik jullie niet onthouden:

"Nog even iets over de blijkbare onwil van Mohammed op zijn beurt in het Pieter Baan centrum eens lekker doorgezaagd te worden of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd is."

Prachtige woorspeling in dit kader! Ha!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:13

btw toffe familie heeft die MoHAMmed trouwens dat die ook niet eens komen opdagen. Hoezo steun. Hoezo er zijn voor elkaar. etc
Let wel: ik hoef die geytekoppen niet eens te zien, maar het is wel tekenend hoe en wat daar in die cultuur. Eer blablabla eer geschaad... moorden... betrapt... ontkennen en doen alsof je er niet bent
Enige wat dan zijn tikkie nederlandse opvoeding verraad is dat MoHAMmed de verantwoordelijkheid ten volle wil dragen (snappen zijn ouders natuurlijk helemaal niet, maar ja die vinden nog steeds een dorp van 2000 inwoners al gigantisch).
Daar staat tegenover dat elke echte gek natuurlijk zegt dat ie niet gek is en het aan de buitenwereld ligt.
Meng daar nog wat crimineel verleden bij (ontbraken die ouders daar ook al?), doe daar een flink aantal afwijzingen van de maatschappij bij (wat wil je met dat criminele gedoe) en lever dat uit aan een malloot van een imam die dan MoHAMmed haarfijn uitlegd wiens schuld dat wel niet is...
Anyway... een moordenaar sluit je op voor zo lang mogelijk en in verhouding met de daad (de ene moord is de andere niet), een gek wordt op een gesloten afdeling geplaatst en een asshole als dit... sja idd re-brainwashen. Maar wat is de waarde van een gewashed brein? Gebleken is bij MoHAMmed dat dat dus niet zo moeilijk is... kortom hoe veroordeel je in wiensnaam dan ook een schizo????
Ik ga maar ´s draaien en een biertje derbij pakken.

Beasjt | 26-01-05 | 16:11

@zekersja dat is onrein om maar in de geest van dit topic te blijven

kontol goreng | 26-01-05 | 16:10

@kontol goreng: babi gangbang

ZekersJa | 26-01-05 | 16:09

@weissbier

toch niet, op terrorisme staat tegenwoordig potentieel levenslang (bij straffen waar 'normaal' minimaal 15 jaar op staat)

@ zwarte kip
Kun jij dit bevestigen? Doe eens wat voor de kost man!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:07

Mo is niet spannned meer, volgende topic please

kontol goreng | 26-01-05 | 16:07

Terug sturen dat hele volk stem VVD tis ook niet goed maar wel de meest linkse !

Nickthedick | 26-01-05 | 16:06

Terug sturen dat hele volk stem VVD tis ook niet goed maar wel de meest linkse

Nickthedick | 26-01-05 | 16:06

Lucas al naar aanleiding van de column van LdW op weg naar Iraq als 'human shield' ???

exarchos | 26-01-05 | 16:05

en: ik krijg er geen erectie van als men in het PBC Bo ervan overtuigen kan, een dorpsgek te zijn en hij een tijdje aan complexen lijdt. Bo is de gemaakte man. over 10-12 jaar is hij een vrij man, een martelear, een jihad strijder, een groot voorbeeld, waarschijnlijk wordt hij ook nog door een sjeik of uit een fonds rijkelijk beloont.

verder leuke actie, die zitting met zwarte kip.

weissbier | 26-01-05 | 16:03

"Waarom noemen we iemand die zegt dat hij met Napoleon praat een patiënt maar iemand die beweert dat hij in opdracht van God handelt een gelovige?"

www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/webl...

(herhaling)

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:02

Ze zouden hem vrij moeten spreken en daarna bekent maken waar en hoelaat. En dan Het ''echte nederlandse'' volk hun werk laten doen

Nickthedick | 26-01-05 | 16:02

@dental
Goed!

punt | 26-01-05 | 16:02

@Gladio77
"Levenslang is ook echt levenslang in Nederland.

Tenzij er gratie wordt gegeven.
Dit gebeurt normaal na ongeveer 25 jaar"

Of eerder als we op de naive manier met de moslim omblijven gaan. Zie dan wel een meerderheid in 2013 van 'De Nieuwe Moslimpartij' + de PvdA (die natuurlijk niet de allochtoon tegen het hoofd willen stoten) de door GroenLinks opgestelde motie goedkeuren. (en dit is dan nog de positieve variant)

crz_06 | 26-01-05 | 16:00

@Zwadderneel

Ha, dat wordt dan een schietgebedje. Een mooie tekening van Mo's grijze massa aan de muur van zijn cel.

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 16:00

Zwarte kip: "Mohammed is er een van hetzelfde slag: een gehersenspoelde crimineel die hier en daar fragmenten van eergevoel voor 'de zaak' combineert met foutieve danwel voor-middeleeuwse interpretaties koranteksten"

Kun jij me de "na-middeleeuwse interpretatie" van de koranteksten uitleggen? Die heb ik namelijk nog nooit gehoord, en ik ben erg benieuwd!

Crak-ho | 26-01-05 | 15:59


We hebben in deze tijden wellicht meer aan een vlot schrijvende advocaat, qua vaste columnist, dan aan een hippie dichter apres la lettre zoals Kouwes.

superjan | 26-01-05 | 15:52

@TheRealShowstopper
Tijd voor het PBC, ongecontroleerde woede aan- en uitvallen, zou maar uitkijken, voor je het weet doe jij gebedjes met MO.

Zwadderneel | 26-01-05 | 15:52

Wel knap van Justitie dat ze Mo B. erin hebben geluisd met die USB-stick.

Pritt Stift | 26-01-05 | 15:51

@zwarte kip:
mooi verslag! Alleen met je laatste zin ben ik het niet eens. Deze kerel is onbehandelbaar, door en door slecht en wordt nooit meer beter. De psychiaters kunnen, als ze goed zijn, misschien wel achterhalen wat er in zijn hoofd omgaat, maar ik geef ze weinig kans bij de "herprogrammering" van Mootje.

cametoripshit | 26-01-05 | 15:51

@ bwahaha

Los van enkele vrijheidstrijders in het noorden van ons land kan ik me niet aan de indruk ontwekken dat trots en nationalisme nu niet de eerste eigenschappen zijn waar Nederlanders mee te koop lopen.

Die jaren 40-45 zitten nog diep gebakken in de loeiende gewetens van de mensen die op 5 mei gillen "Dit nooit meer".

In Uden en Panningen e.o. zou het NIOD nog goed werk kunnen verrichten, dat zeker, maar het geval wil dat er wel een hoop mensen zijn die hun verworven vrijheden in gevaar zien komen door middeleeuwse geyteneukers die uit naam van Allah een oorlog in de straten van Amsterdam willen uitvechten.

Brusselmans | 26-01-05 | 15:50

Terrorwally voor god is het denken aan het delict al reden genoeg om het als zonde te zien

Mellorenz | 26-01-05 | 15:49

kippeke, mag ik even aan komeini en rushdie herinneren?
"Zijn hersenen zijn vakkundig gespoeld met waanideeën en ideologieën die niet van deze wereld zijn, nee zelfs niet van die van de islamitische wereld."
gunst, ik niet begrijpen.

weissbier | 26-01-05 | 15:48

Als hij het ziet als een oorlogsdaad, kunnen we hem dan niet straffen volgens de oorlog wetten. In tijden van oorlog bestaat de doodstraf nog wel.

pfff | 26-01-05 | 15:47

Gewoon stapelgek verklaren die vent.

Nightwisher | 26-01-05 | 15:47

of zou allah toch bestaan
Tientallen Amerikaanse doden bij helikoptercrash

Mellorenz | 26-01-05 | 15:46

Ik ga het niet goed praten wat hij heeft gedaan. Ik denk dat deze jongen goed bij ze verstand was, als je zijn teksten leest enz.

Het verschil zit hem in de omslag. De keuze maken om iemand te vermoorden. Iedereen heeft wel is moord neigingen in ze hoofd gehad naar een persoon. Alleen onze menselijke geweten zegt "nee"

terrorwally | 26-01-05 | 15:46

@Zwadderneel

Ben je nou nog steeds niet terug van je TBS weekendverlof ?! gvd... het is al woensdag man!

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 15:44

@Zwarte kip: het PCB zal Mohammed B. alleen observeren, niet behandelen.

kalief | 26-01-05 | 15:43

@TheRealShowstopper
Komt ie dan vrij?

Zwadderneel | 26-01-05 | 15:43

@Flapdrol
Helemaal mee eens, deze mensen (voor zover sprake van ) hebben een kronkel in hun kop, en ik denk dat we van het idee af moeten stappen dat we deze lui kunnen genezen. Dit geld wat mij betreft ook voor de Heren Medici die denken deze knaap klaar te kunnen stomen voor een terugkeer in de maatschapij waar hij nooit een positieve bijdrage aan heeft gelevert. De Awa's, Mohammed Bouyery's en Ali B's van deze wereld zijn niet te genezen al zullen de duurbetaalde schrinks in hun lange witte jassen achter grote buro's zeggen dat dat wel zo is. Hiermee kom ik wat mij betreft tot de conclusie dat één en ander beter financieel tegen elkaar weg te strepen is. Mijns inziens is het de taak van onze overheid (lees: volksvertegenwoordiging!) om dit soort mensen samen met bijv. de verwekkers van Het Meisje Van Nulde en de recentelijk in een kofferbak gevonden dreumis, zo lang mogelijk, zo definitief mogelijk en zo goedkoop mogelijk uit de maatschappij te houden. Deze lieden hebben aangetoond geen enkel respect te hebben voor de mening, de levenswijze of het leven van een ander, laat staan voor het leven van een onschuldig en weerloos kind. Hier is wat mij betreft dan ook maar één straf op de plaats en dat is de doodstraf. Invoeren en uitvoeren!

ConFictius | 26-01-05 | 15:42

@dental

LOL

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 15:41

@dental:
Zo netjes, waar heb je eigenlijk die wijsheid vandaan? :P

Monkeytail | 26-01-05 | 15:41

Wat ik niet begrijp, planet nieuws lezende is dit voorval.Hoe kan hij beschikken over een usb stick ??

Grondwet voor de fundamentalist
Van Straelen maakte eveneens bekend dat B. een poging heeft gedaan om via zijn broer een USB-stick het penitiair ziekenhuis uit te smokkelen. Een van de bewakers wist dit te voorkomen. Op de stick, verpakt in een brief, stond vertaald fundamentalistisch materiaal, bekend als ?de grondwet voor de fundamentalist?.

Op de stick stonden verder nog dreigbrieven aan Hirsi Ali, Geert Wilders en Ahmed Aboutaleb. Verder heeft Justitie nog drie brieven aangetroffen. Twee waren er gericht aan zijn familie, een was gevuld met geld

kneuterzak | 26-01-05 | 15:39

heeft nou nog niemand verteld dat Allah niet bestaat

Mellorenz | 26-01-05 | 15:37

@ Gladio77

Over 25 jaar is de Taliban hier aan de macht, dus die gozer hoeft alleen maar een beetje met ze pik te spelen in een cel en daarna mogen wij zijn plaats innemen als volwaardige varkens

Vic Vega | 26-01-05 | 15:37

Lieve mensen,

Mijns inziens is Mohammed Bouyeri homo. Geen waardeoordeel overigens, 10% der bevolking is ingewijd in de Griekse beginselen, het zou onzinnig zijn dat dit percentage niet geldt voor onze Noord-Afrikaanse broeders. Mohammed was een moederskindje (gedocumenteerd in de media). Toen zij na een pijnlijk ziekbed was gestorven, is zijn hele referentiekader weggevallen. Alleen, in de kast zittend tussen de macho's van de Hart Nibbrigstraat had onze Mohammed geen enkele uitzicht meer om in het reine te komen met zijn eigen 'zondige' psyche. Psychische nood heeft hem het pad opgestuurd van de ultieme opoffering, namelijk zijn leven geven voor Allah. Door deze heldendaad hoopte hij dat Allah hem zijn zondige gedachten (lekkere jongensbilletjes) zou vergeven, zijn 'ziekte' genezen en hem op pad sturen met 72 romige maagden.

De enige ware reden voor de aanslag op Gogh was dus dat 'ie met zichzelf en zijn homoschap in het reine wilde komen. De texten die aanklagers en verdediging in de komende rechtzaak naar elkaar gaan pingpongen zullen ongetwijfeld juridische merites hebben maar ik weet dat onderliggende motieven om nare dingen te doen meestal banaler zijn.

Het maakt mij allemaal niet uit hoe het proces verloopt. Het zal eindigen met vuistdikke dossiers, opgewonden pers, verongelijkte etnisceh allochtonen uit de Rif, Clairy Polak (dame met schapendoes op hoofd) en een Marrokaanse bruinstamper die een tijdje op kosten van de staat gaat logeren in de zwaarbewaakte instelling in Vught.

Ik hoop op een gezellig proces.

dental | 26-01-05 | 15:37

@ Gladio77

Over 25 jaar is de Taliban hier aan de macht, dus die gozer hoeft alleen maar een beetje met ze pik te spelen in een cel.

Vic Vega | 26-01-05 | 15:36

@ Zwadderneel

Goed Nieuws. Ik hoor dat Mo bij jou op bezoek komt! Doe je hem de groeten van ons tijdens het gebed?

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 15:36

@stoethaspel.
Dan geef je hem wat hij wil: het martelaarsschap. Hak dan tenminste dat hoofd af aangezien de Hadith zeggen dat een mens zonder hoofd het paradijs niet zal kunnen betreden...

Aha,dus daarom moest het hoofd van Theo eraf.Het is daar nogal een gewoonte in die Moslim landen om mensen te onthoofden als doodstraf.
Ben je al dood,sta je zonder hoofd voor de paradijspoort,kom je er ook nog niet in.
Geniepig volkje hoor.

bensi | 26-01-05 | 15:35

72 maagden?

die heb je alleen nodig als er weer zo´n benden van een zelfbomber op de stoep voor de poort ligt om op te ruimen voor er weer echt aardige mensen zich komen melden...

en anders:
www.weeklyworldnews.com/features/relig...

WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Beasjt | 26-01-05 | 15:35

Wat een shit praat je, Zwarte Kip. Dat trots en nationalisme niet erg sterk opgaan in Nederland. Totale lariekoek. Vooral vandaag de dag!

bwahaha | 26-01-05 | 15:34

Effe voor de duidelijkheid.

Levenslang is ook echt levenslang in Nederland.

Tenzij er gratie wordt gegeven.
Dit gebeurt normaal na ongeveer 25 jaar.

Maar met Mo zie ik dit niet zo snel gebeuren.

Gladio77 | 26-01-05 | 15:33

@Brusselman
Ik mekker niet, ik geef alleen mijn mening, in stijlvolle bewoordingen, om mijn licht op de ingewikkelde materie te doen laten schijnen. Maar zoals je al aangaf kan dat natuurlijk niet in deze stijlloze tirannie.

Zwadderneel | 26-01-05 | 15:31

btw is er nog een leuk subsidie te vangen om hem te onderzoeken?

Beasjt | 26-01-05 | 15:28

ach ons aller Volkertje riep ook om het hardst dattie normaal was en ging zelfs hongerstaken om zijn gelijk te halen om daarna toch maar mee te werken.. en wat bleek... ja zo gek als een deur maar nee niet zo gek om geen straf te ondergaan
dus deze omgebouwde nepmarrokaan zal ook wel gek verklaart worden (want dat is ie natuurlijk wel) en ja ook veroordeeld worden, maar een martelaar zal ie nooit worden... hij valt namelijk in de nsb categorie: "we gebruiken jullie maar we verachten jullie" zei de mof toen al tegen verraders

Beasjt | 26-01-05 | 15:27

Dat plezier zou ik hem ook niet gunnen. Geef hem maar gewoon dwangverpleging, kunnen ze hem trouwens ook langer vasthouden. Niet dat het voor hem prettig zal zijn om terug te keren in de Nederlandse maatschappij overigens.

Nightwisher | 26-01-05 | 15:26

Vroeger had je van die mooie Asylums, waar gekken als M.B. werden vastgehouden in eindeloosheid. Dan werden ze door psychiaters behandeld, desnoods met shock-therapie. Het haalde nooit wat uit, omdat ze niet te genezen waren en het altijd een illusie is dat je de gekte uit de malloot kunt halen. Maar toch, het is een mooie plek voor dergelijke mafkezen, gevaarlijk voor mens een maatschappij. Tevens een leuk studie- en banenproject voor psychologen etc.

Flapdrol | 26-01-05 | 15:23

Oops, vergeten.
@Zwarte Kip: fantastisch stuk :D (geen grapje, ik meen het)

.KicksAss | 26-01-05 | 15:21

@ Zwadderneel

Niet zo mekkeren, dat doet Lucas al zo veel hier.

Zwarte Kip doet zijn uiterste best e.e.a. aan ingewikkelde materie in duidelijke taal uit te leggen.

Mag hij er alstublieft ook een eigen mening op nahouden?

Verder is alles vandaag naar ik meen volgens de regels van onze rechtstaat gebeurt en zo hoort het in een politiek correcte tiranie als de onze..

Brusselmans | 26-01-05 | 15:21

@Zwarte kip:
Breek het lijntje niet van meneer Bouyeri.

Monkeytail | 26-01-05 | 15:19

@Zwarte kip:
Breek het lijntje niet van meneer Bouyeri.

Monkeytail | 26-01-05 | 15:19

Hahahahaa... laten we dat dan maar doen.
-
Met Mo weten ze wel raad in de gevangenis, bij het gebrek aan vrouwen vergrijpt men zich over het algemeen nogal eens aan impopulaire medeverdachten.
-
En die waanbeelden en zo klopt perfect, hij is geen fundamentalist maar een hersengespoelde zwakzinnige die denkt dat ie een fundamentalist is.

.KicksAss | 26-01-05 | 15:19

@ TV Dominee

dan moet wel even dat rookverbod in het PBC bijgescherpt worden, zodat Emile fijn zijn nijntje aansteker en zak kolen kan meebrengen!

Vic Vega | 26-01-05 | 15:18

Ben het helemaal met de spreker eens maar ik vraag me wel af of die noot van Bouyeri gekraakt kan worden. Dat zou beteken dat ie met de vijand moet hullen.

bethundered | 26-01-05 | 15:14

@The Evil One
Nope sorry, maar wel big fan van 'de Winter', daar hij precies verwoord en aandacht besteed aan de problemen van vooral de naiviteit ten opzichte van de Islam. (ja, van de godsdienst, en niet alleen de uitwassen)

crz_06 | 26-01-05 | 15:14

@nooit meer slapen
Sinds zijn moeder is overleden is hij ontspoord, dus daar zal het wel op uitdraaien :|

TV Dominee | 26-01-05 | 15:14

Misschien in een isoleercel samen met Emile Ratelband. Dat zal hem leren. Ik hoorde dat je Emile op je ergste vijand af kon sturen voor een paar 100 euri, opbrengst hiervan gaat naar giro 555 dus je steunt er ook nog een goed doel mee!

TV Dominee | 26-01-05 | 15:12

De hele moslim religie moet aangepakt worden en gefilterd worden van hun primitieve en achterhaalde gedragregels.

ip_ban_no3 | 26-01-05 | 15:10

@zwarte kip: goed stuk.
Ik hoop alleen dat ze bij het Pieter Baan Centrum niet gaab zitten zeveren over ongelukkige jeugd gehad, niet begrepen door zijn ouders, sterk minderwaardigheidsgevoel en nog meer van die verzachtende omstandigheden, die de daad humaner moeten laten lijken.
Breken die gozert en laten inzien dat hij een loser is, maar dat geld ook voor andere fundi´s die eerwraak hoog in het vaandel hebben.

Nooit meer slapen | 26-01-05 | 15:10

Weg met de rechtstaat, stijlvol is de oplossing, breken, martelen, doden, niets is genoeg om het stijlloze rechtsgevoel dat zo velen teistert, tevreden te stellen.

Zwadderneel | 26-01-05 | 15:08

@crz_06 is u Jessica Durlacher???

The Evil One | 26-01-05 | 15:08

Ik vraag me af of het PBC deze figuur kan beoordelen. De cultuur waaruit deze man komt is zo wezenlijk anders dan de Nederlandse cultuur zodat tenminste een belangrijke, vormende achtergrond volledig anders is. In dat soort dadellanden wordt het als stichtend gezien om een hand af te hakken na een diefstal. Ik denk dat hier iedereen, ongeacht hoe hard hier ook geschreeuwd wordt, over zijn/haar nek gaat. Heb je dat filmpje gezien over steniging? Mensen daar vinden het normaal! Hoe wil je dat nou evalueren?!

Jawel | 26-01-05 | 15:06

Ik deel het idee van .zapper.

Zonder psychorapport geen TBS.
Gevangenisstraf wordt het toch, en daar kom je in NL altijd uit. Met TBS wordt het een ander (meer eindeloos) verhaal.

rf88 | 26-01-05 | 15:05

@. Han 26-01-05 @ 14:59

Niet noodzakelijkerwijs; mijn comment gelezen?

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 15:05

TBS rulezzz die lullen m plat totdat die de rest van zijn haren kwijt is...
En dat zeggen dat allah homosexueel is en er alleen mannelijke maagden rondlopen

defabiman | 26-01-05 | 15:04

Mooi stukje! :)

MrJ | 26-01-05 | 15:01

@carpa, ja er zitten nog wat TBSér al heel erg lang. Die client van Aker zelfs al 40 jaar.
@stoethaspel, je bedoelt het Stockholm syndroom dat is vernoemd naar een gijzeling in een bank.

zwarte kip | 26-01-05 | 15:00

Mohammed B. niet goed snik? Was het maar waar. Hij is alleen maar consequent geweest. Dat maakt hem en zijn Jihadvrienden juist zo gevaarlijk. Dat Pieter Baan Centrum is meer om ons in slaap te sussen..... niet goed snik, afwijking, godsdienstwaanzinig.... incident.

Han | 26-01-05 | 14:59

topstuk! helemaal eens met de conclusie ook; past trouwens mooi in een uitspraak van die andere Mo : "de opperste Jihad is het spreken van een waar woord tegen een tyrannieke onderdrukker" - en dan maar zien wat het bereikte inzicht doet met Bouyeri. Kunnen ze Volkert ook niet ff meenemen?

vraagstaart | 26-01-05 | 14:59

@zwartekip, jij niet hoor!

johnmill | 26-01-05 | 14:58

hehe, ik vond het ook een top stukje hoor zwarte kip.. klasse, ik heb echt genoten!

Monkeytail | 26-01-05 | 14:57

@zapper 26-01-05 @ 14:43

Sinds eind 2003 staat op terrorisme levenslang.

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 14:57

@Flat
----
Geen rekening houden met de achtergronden van mensen is wat deze onnederlandse religie-problematiek in de eerste plaats tot een nederlands probleem gemaakt heeft. Ja, ik vind dat dus nodig aangezien dat wat ik aan kennis hieromtrent heb zegt dat het maken van een martelaar de problemen alleen maar zal verergeren. Bovendien ben ik van mening dat er in dit land al veel te veel geld aan moslims wordt besteed zonder dat er uit die hoek ook maar enig initiatief wordt genomen tot verbetering van de situatie, anders dan met subsidiemiddelen. Afmaken als de hond die hij is dus.
----
@Kip
En vandaar dus dat we in Nederland fijn doorgaan met het knuffelen van mensen uit die regio die eenmaal hiergekomen niks liever willen dan ook hier zo een systeem instellen. Het schijnt bij slachtoffers van gijzelingen en kapingen een veelvoorkomend probleem te zijn: een ongezonde sympathie van de slachtoffers ten aanzien van de daders. Lust iemand nog peultjes?
----
PS. Noemde Sigmund Freud religie al niet 'massapsychose of massahysterie'?

stoethaspel | 26-01-05 | 14:56

@Tibor, ik ben toch echt een man.
@johnmill, soms moet je dingen wat aanzetten om je punt te maken.

zwarte kip | 26-01-05 | 14:56

vertegenwoordigt met een t uiteraard..... zucht...

Carpa | 26-01-05 | 14:56

laat hem gewoon verplicht buschauffeur worden in Israel, zo'n thrillseeker jobje vind je niet op Monsterboard!

Vic Vega | 26-01-05 | 14:55

@zwarte kip "TBS kan levenslang worden voortgezet maar dat gebeurt nooit." Jawel toch? Eén van de gebroeders Anker vertegenwoordigd toch een TBS'er die al zijn hele leven vast zit en feitelijk al heel lang als onbehandelbaar is 'afgeschreven'? En volgens mij zijn er nog wel een paar meer, maar niet veel inderdaad.

Carpa | 26-01-05 | 14:55

Kwaliteit op Geenstijl, das lang geleden

Paul Jambers | 26-01-05 | 14:54

Goed stuk Zwarte Kip, jammer dat je op het eind een beetje vervalt in het populistische gebral dat GS de laatste tijd nogal eigen is. Hier lust ik er nog wel wat meer van.

johnmill | 26-01-05 | 14:54

mijn complimenten aan zwarte kip. Prima stukje. Maar ik dacht altijd dat je een vrouw was? In de verwijzingen van GS staat steeds 'hij' en 'zijn'

Tibor | 26-01-05 | 14:53

Zo'n onderzoek zou best wel eens interessant kunnen uitpakke. Er zijn volgens mij een aantal mogelijkheden.
1. hij werkt niet mee; geen oordeel van PBC of alleen uit observaties
2. hij werkt mee, men komt tot de conclusie dat hij gek is (en al was voordat hij radicaliseerde)
3. hij werkt mee, men komt tot de conclusie dat hij door een aantal specifieke oorzaken gek werd (moeder dood, gefaald in opleiding, afgewezen voorstellen in gemeente)
4. hij werkt mee, met komt tot de conclusie dat hij als volslagen normale geintegreerde jongen door indoctrinatie van moslimsfundamentalisten tot deze daad kwam.

Dat laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend. Hopenlijk wordt dan iedereen wakker en ziet in hoe gevaarlijk dit soort indoctrinatie is, en wordt dit hard aangepakt. Incl. moskeeen en religieus onderwijs aan kinderen.

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 14:52

Mijn mening is dat zo'n gast helemaal geen rol zou mogen spelen in zo'n beslissing. Als justitie wil dat die leipo onderzocht word, en vervolgens hun eisen qua straf daarop baseren, dan moet dat gewoon gebeuren, keine wiederrede!!

Fastback69 | 26-01-05 | 14:52

@tits:
What about this?:
Geen probleem, die allochtoon maakt het
wel schoon

Monkeytail | 26-01-05 | 14:52

misschien is hij wel liefhebber van overjarige rauwe eieren

Mellorenz | 26-01-05 | 14:51

Ik weet trouwens een nog betere straf! In een isoleercel de hele dag luisteren naar het geleuter van Jantje Molendijk! Die heeft niemand nodig om tegen hem te lullen, dat ratelt maar door, hahaha

Ruler | 26-01-05 | 14:51

Erg goed stuk dit! Volgens mij gelooft m´hmed alleen meer in 'het heilig geeft alle middelen voor het doel'.
-
Verder zeker een voorspellende waarde! Moet ik denken aan hoe volkert van der Graaf aan het verpieteren is in het gevang.

Taaie | 26-01-05 | 14:51

'Wat een geytenneuqende imam uit de bergen kan, moeten een team van gekwalificeerde psychiaters toch ook kunnen?'

oi!

tits | 26-01-05 | 14:50

@Zapper
levenslang is in zoverre levenslang in Nederland dat je eerst dood moet zijn voordat je naar huis mag

fweddy | 26-01-05 | 14:49

@Yoast, was een tekstuele oprisping dus niet heel erg op de taal gelet.
@Zapper, TBS heeft niets maken met hoelang je moet zitten. TBS kan levenslang worden voortgezet maar dat gebeurt nooit.
@Brusselmans, thanx.
@Stoethaspel, zelfs in de Arabische wereld wordt een groot deel van de bevolking onderdrukt door doorgeslagen geestelijken.

zwarte kip | 26-01-05 | 14:49

.Zwarte Kip:

/Quote: Het zit Mohammed dus hoog en daar speelt justitie handig op in door te dreigen met het psychiatrisch onderzoek. De grote vraag is waar komt zijn angst voor de psychiater vandaan? [/Quote]

WHAHAHA jezus, die gast heeft geen psychiater nodig, die gast moet gewoon opgesloten worden met een liter water en 2 sneedjes brood per dag, maarja dat vinden nederlanders "on-nederlands"...!

Monkeytail | 26-01-05 | 14:49

wat een superstuk weer van Zwarte Kip, ik vind dit echt de beste stukken sinds tijden.

Ik ben het er helemaal mee eens, breek die gast en geef ons meer inzicht in hun vreemde gedachtengoed. Daar kunnen wij weer van leren (voor de volgende) en zij leren dat ze fout waren (grotere straf is er echt niet).

'vo Zwarte Kip

TheACE | 26-01-05 | 14:48

*gaat op zoek naar de grote breekhamer voor de smerigere klusjes*

klauwhamer | 26-01-05 | 14:48

wat een superstuk weer van Zwarte Kip, ik vind dit echt de beste stukken sinds tijden.

Ik ben het er helemaal mee eens, breek die gast en geef ons meer inzicht in hun vreemde gedachtengoed. Daar kunnen wij weer van leren (voor de volgende) en zij leren dat ze fout waren (grotere straf is er echt niet).

'vo Zwarte Kip

TheACE | 26-01-05 | 14:47

@ stoethaspel

Een bloedtransfusie met varkensbloed is dan de ideale middenweg =D

Vic Vega | 26-01-05 | 14:45

Die rechter gaat de volgende keer zeggen: Ja, jongens, we kunnen hier nog wel uren over doorlullen. Geef Mo maar een neqschot en zet de kist van varkensgelei maar bij Mo z'n ouders op de stoep. Kom we gaan naar de kroeg met z'n allen! Pof, zitting gesloten.

Ruler | 26-01-05 | 14:45

Tong uitrukken dus!

Pannie | 26-01-05 | 14:45

In het PBC laten openemen om op zijn eergevoel "in te spelen" en hem zo geestelijk kapot maken, vind ik acceptabel!
Maar het gevolg van deze opname zal zijn, dat er ergens in Nederland een bejaarde niet gewoon gewassen kan worden... etc... etc... blabla.
De kosten van detentie dienen ook bekostigd te worden.
Geestelijk breken in het PBC (lobotomie?) castreren en daarna laten wegkwijnen in een Marokaanse gevangenis, met op zijn voorhoofd gebrandmerkt; "persona non grata"

~Pyro~ | 26-01-05 | 14:44

@stoethaspel: vind je 't nou zelf nodig om daar rekening mee te houden? kom op zeg...

Flat | 26-01-05 | 14:44

Een verblijf in het pieterbaancentrum zou de overheden wellicht ook goed uitkomen, ipv georganiseerde kwaadwillende terroristische groeperingen hebben we nu te maken met een EENZAME GEK... ahaa! Er is helemaal geen terrorisme in Nederland.
Het zal wellicht de haat tussen moslims en niet-moslims verminderen, immers het was maar een EENZAME GEK... en niet een vertegenwoordiger van moslims bij jou uit de straat.
Uiteindelijk ben ik wel voorstander van zo'n onderzoek, al was het alleen maar om er zo voor te zorgen dat Mohammed's eigendunk naar het nulpunt daalt... en daarna met Bobo levenslang de cel in uiteraard

fweddy | 26-01-05 | 14:43

@Yoast sinds wanneer is levenslang in Nederland echt levenslang? Volgens mij duurt dat maximaal 21 jaar als ik het me goed kan herinneren, het wordt pas echt levenslang als er ter beschikking stelling op volgt toch?

..zapper | 26-01-05 | 14:43

Volkskrant:
Zelfs levenslang is geen garantie dat de terrorist geen gevaar meer vormt voor de maatschappij, meent Ellian. Dat kunnen de vrienden rond de Hofstadgroep niet ontkennen.

Al voor 2 november predikte Mohammed B. over het martelaarschap, zeggen ze. 'Dat vond hij een mooie dood. Maar kennelijk heeft Allah iets anders met hem voor. In het Huis van het Ongeloof is hij verplicht de islam te verspreiden. Daar zal hij in de gevangenis mee doorgaan.'

Pannie | 26-01-05 | 14:43

@Vic Vega
Dan geef je hem wat hij wil: het martelaarsschap. Hak dan tenminste dat hoofd af aangezien de Hadith zeggen dat een mens zonder hoofd het paradijs niet zal kunnen betreden... Verdrinken in varkensbloed is ook een aardige oplossing overigens.

stoethaspel | 26-01-05 | 14:41

Bij wijze van ontbreken van de doodstraf in Nederland lijkt me 3x levenslange opsluiting in een isolatiecel meer dan redelijk en gerechtvaardigd, temeer daar - zeker na de uitspraken van Plasman - kans op herhaling zeer groot blijkt.

hz | 26-01-05 | 14:39

Levenslang in die kelder wegstoppen, en na een tijdje gewoon ophouden met eten te brengen...

WillemF5 | 26-01-05 | 14:38

verdachte moet dus naar PBC....

TheRealShowstopper | 26-01-05 | 14:38

@Vic Vega

Ik had een touw in gedachte, maar ik snap wat je bedoeld....

Faach Viechuur | 26-01-05 | 14:37

Levenslang is in nederland echt levenslang. Als ie dat krijgt komt hij er nooit meer uit.

Maarre, Zwarte Kip, even wat minder tikfoutjes in de tekst. Ook kloppen sommige zinnen gewoon niet. Kijk bijvoorbeeld naar de zin met "fatsoen" erin. Even omdraaien met het "bereiken van doelen" en het klopt wel. :-)

Yoast | 26-01-05 | 14:37

Dat ze overigens maar uitkijken dat Plasman hier geen vormfout uit weet te halen. Alhoewel, maak maar meteen een vormfout, de samenleving weet wel raad met Bouyery..

..zapper | 26-01-05 | 14:37

"Zijn hersenen zijn vakkundig gespoeld met waanideeën en ideologieën die niet van deze wereld zijn, nee zelfs van die van de islamitische wereld."
----
Bezit het Kipje kennis van de islamitische wereld die de rest van ons vooralsnog ontgaan is? In Saüdi Arabië, Iran, Nigeria, Sudan en nog een hele rits landen schijnen zulke ideeën als die van Mohammed B. heel gewoon en acceptabel te zijn. Misschien onder de gematigde moslims in Nederland wat minder, maar dat lijkt me toch niet voldoende om de frase 'zelfs de islamitische wereld' te gebruiken. We mochten ze niet allemaal over één kam scheren toch? Dan ook niet over de kam dat ze allemaal zo normaal zijn graag.

stoethaspel | 26-01-05 | 14:36

@ zwarte kip

Ferry Mingele had het vandaag allemaal niet beter kunnen uitleggen.

Wel met iets meer minachting voor de lezer maar weer met minder objectiviteit voor de zaak.

Hopelijk voor herhaling vatbaar?

Brusselmans | 26-01-05 | 14:36

ik zou de amerikanen vragen of ze niet ff hierheen kunnen vliegen met hun geheimzinnige vliegtuigje... en wat mij betreft hoeft mo dan ook niet perse terug te komen

Flat | 26-01-05 | 14:36

ik vond het wel grappig dat de NOS aan het begin van de zitting 1 keer niet 'bouyeri' had gefilterd, de officier van jus zei het.

Nimrod | 26-01-05 | 14:36

@vice Vega helemaal mee eens!

maar is een te makkelijke oplossing.. laat m maar zn hele leven pleintjes vegen. dan hebben we nog iets aan m.

MyMind | 26-01-05 | 14:36

Nou Pieter Baan.. maak je borst maar nat

McCool | 26-01-05 | 14:35

Een kogel is minder moeite ;)

Vic Vega | 26-01-05 | 14:32

Is het niet gewoon zo dat als ie geen TBS krijgt op basis van een door PBC op stellen psychiatrisch rapport hij feitelijk minder lang hoeft te zitten?

..zapper | 26-01-05 | 14:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken