Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Project X Koppen Rollen in Haren

balenvoorbats.jpg Eindelijk. De persco van Cohen over zijn peperdure onderzoek. Conclusie: Haren snapt social media niet en de politie heeft gefaald. Gaaaap, dat weten we al een half jaar. Dat hele rapport is samen te vatten in 1 FOTO: het weghalen van straatnamen, om feestgangers op een dwaalspoor te zetten... Maar Project X Haren gaat al lang niet meer over die open deuren. Het debacle is aanbeland bij het hoofdstuk Koppen Rollen. Wie moet er hangen voor alles wat er mis ging (en nog steeds mis gaat) rond de feesboekrellen van september. Er heerst totale ambtelijke chaospaniek in Haren, die mede door ons Wobverzoek is veroorzaakt. Die paniek concentreert zich op twee plekken: bij de politietop, die hun draaiboeken en andere documenten geheim willen houden, en bij burgemeester Bats, die vreest voor zijn fijne en rustige edoch met ambtelijk aanzien overgoten baantje als baas van een middelgroot villadorp. Daarom traineert hij iedere poging tot openheid, met als gevolg dat er vanuit zijn ambtenarenkorps chronisch gelekt wordt naar de media. Of gelooft iemand nog dat het bewijs van Harense leugens echt per ongeluk in de envelop is gestopt? Om 11:00 uur is de persco op PROJECTX24, daarna is het alle ballen op Bats. Het zou ons niet verbazen als hij hoogstpersoonlijk opdracht heeft gegeven tot het verwijderen van die straatnaambordjes. De klok tikt. YOLO updates na de breek. Update: Job Cohen heeft een video gemaakt waarin hij Facebook uitlegt. Het is hilarisch. "Op Facebook kun je posts plaatsen, en reacties." YOLO! Update: Cohen: "Als dit een test was, is de politie niet geslaagd." Update: Cohen: "Het is allemaal de schuld van de moderne feestcultuur." Update: Cohen roept nu op tot landelijke alcoholmatiging: "Noodzakelijk om er voor te zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren." Tot zover YOLO, Cohen stapt over op Griekse mythologie om zijn punt te maken. Het rapport heet 'Apollo en Dionysos', naar de God van de Orde en de Feestgod. Update: Veertig minuten lang heeft iedereen van Facebook tot 3FM en van 'de feestcultuur' tot 'het puberbrein' de schuld gehad, maar Cohen wil niets zeggen over gevolgen voor Bats & Wethouders. Update: Rapport Cohen online. Titel: Twee Werelden. Ondertitel: YOLO. Update: Burgemeester Bats "ís niet alleen verantwoordelijk", maar "vóelt zich ook verantwoordelijk." Hij biedt zijn excuses aan. Glas, plas, was.

Reaguursels

Inloggen

Jongeren willen feest, daarom zitten ze op feestboek.

Robertski | 09-03-13 | 01:03

Ik kan het nauwelijks uit mijn bek krijgen maar volkomen met Cohen eens.
Al die jonge mensen die zich zo verschrikkelijk slim vinden en alles van moderne social media schijnen te weten. Wat ze echter nog niet beseffen is dat die "moderne" media uitstekende instrumenten zijn om jeugdig lemminggedrag en de behoefte om erbij te horen uit te buiten, te stimuleren en te gelde te maken.

janjing | 08-03-13 | 19:34

Die ambtsketen. Als je die een beetje hard aantrekt dan rolt zijn kop vanzelf.

Jan Toeternuitje | 08-03-13 | 19:15

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 17:15

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 17:11

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 17:10

Maar wordt de buitenspelregel ook aangepast?

vmbo-plutser | 08-03-13 | 17:01

Badderbeest! | 08-03-13 | 16:05 | + 0
Natuurlijk wel, pannenkoek!
Als je niet aan symptoombestrijding doet laat je hem zitten. Stuur je hem de laan uit, dan komt er een nieuw iemand. Welke in elk geval beter is dan zijn/haar voorganger.
.
Bekijk het grotere plaatje eens voor de verandering!

Aatje | 08-03-13 | 16:15

Even los van Cohen als voormalig politicus en burgemeester vallen de bevindingen van de commissie niet tegen. Het rapport laat weinig onduidelijk over het functioneren van Rob Bats en Oscar Dros. Deze twee faalhazen moeten gewoon hun biezen pakken of de zak (zonder wachtgeld) krijgen van respectievelijk de gemeenteraad en Ivo Opstelten. Deze laatste heeft echter alleen maar lof voor Dros, aangezien hij deze figuur onlangs nog omhoog heeft gepromoveerd naar politiechef van Noord Nederland. En dat terwijl Dros bij Pauw en Witteman de feiten terplekke bij elkaar verzon om z'n hachje te redden! Rob Bats heeft daarentegen met z'n arrogante houding evenals Dros steeds volgehouden geen fouten te hebben gemaakt en niet te zullen opstappen. Nu Job Cohen het tegendeel bewees, bood Bats heel berekenend z'n excuses aan om vervolgens weer z'n oude standpunt in te nemen en te blijven zitten waar hij zit. Misschien dat de gemeenteraad er dinsdag anders over denkt tijdens de extra raadsvergadering? Voor Bats en Dros geldt in ieder geval: We drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was. Snappen deze heren dan niet dat ze hier niet op deze manier mee weg kunnen komen? Bats heeft z'n credit verspeeld bij de Harense bevolking, blijkt duidelijk uit alle commentaren op de websites van de lokale kranten. Dan moet je wel een betonnen muur voor je kop hebben om met droge ogen te zeggen aan te zullen blijven. Veel succes nog met uw verdere looptijd meneer Bats!

Suikah-oompie | 08-03-13 | 16:13

Aatje | 08-03-13 | 15:47 | + 0 -
-
Diepe zucht. Ik heb er de kracht niet meer voor zo aan het einde van de week zo zonder biertje.
-
Symptoombestrijding is dom omdat hier de oorzaak bekend is en weldegelijk weg te nemen is. Het bestrijden van het symptoom: een falend lokaal wethoudertje draagt niets bij aan het wegnemen van het probleem: de socialistiese pseudoheilstaat wat we zijn geworden.

Badderbeest! | 08-03-13 | 16:05

Badderbeest! | 08-03-13 | 15:21 | + -2 -
Wow, zit jij er eens goed naast. Al help ik je met alle plezier terug naar de realiteit! De baas spelen, of bijvoorbeeld de burgervader uithangen, betekend o.a. dat je eindverantwoordelijk bent voor het reilen en zeilen binnen de gemeente. Deze burgervader moet ook de politie aansturen, vanzelfsprekend is deze dus WEL verantwoordelijk.
.
Daarnaast zouden we de filosofische betekenis van iets kunnen gaan bespreken waarvan de uitkomst nog niet vaststaat maar wel wenselijk zou zijn. Kennelijk is het bezighouden met de toekomst volgens u voor domme mensen (de heerlijke ironie van uw gebruik van het woord "dommen" zegt ook al genoeg).
.
Uw politieke afkeer is duidelijk, daarnaast negeren "we" helemaal niets, Cohen wel, maar "we" niet.
.
Als u de vergelijking tussen de medische wereld wilt maken en symptoombestrijding dom wilt noemen, bent u nog dommer dan ik aanvankelijk dacht. Pijnbestrijding is bijvoorbeeld een vorm van symptoombestrijding, terug schakelend naar dit voorbeeld; die falers eruit en nieuw bloed erin is een eerste stap in de goede richting. Dat mijn waarde, dat is een stap op de juiste weg.
.
Dus een tip voor u; verder kijken dan uw neus lang is, helikopter-perspectief etc. etc...

Aatje | 08-03-13 | 15:47

Wij van WC-eend, oh nee de VVD vinden burgemeester Bats deze vrijdag zéér respectabel met het rapport van Haren is geweest, aldus opper-eend Opstelten(VVD)

Burgemeester Bats maakte uitvoerig z'n excuses voor zijn falend optreden met als gevolg puinhopen in Haren.

Niet lang geleden toen echt respect nog het woord dekte stapte een meer dan dik betaalde faalhaas op, dat is respect, verantwoording afleggen voor je meer dan hoog betaalde verantwoordelijk werk.

Dit komt hier nooit meer goed, ze blijven gewoon zitten en doorfalen en excuseren.

Wat een land.

gebrokenvleugel | 08-03-13 | 15:36

Aatje | 08-03-13 | 14:05 | + 0 -
-
Uw "hopen" is mij allerminst ontschoten. "hopen" is in mijn woordenboek voor de dommen en de naïven. Steekt u die dus maar in uw zak.
-
De "verantwoordelijken" waar u over spreekt en die het prutsrapportje van Cohen aanduidt zijn echter niet de werkelijke verantwoordelijken. Net zo min als dat zij de oorzaak van het debacle waren. De werkelijke verantwoordelijke zijn de slappe zakken van de christelijke partijen en bovenal de socialisten van de PvdA. Die met name in de jaren 70 en sindsdiend de nederlandse waarden hebben afgebroken en in de jaren 70 het idee hebben geintroduceerd dat de Politie je beste vrienden is.
-
Maarja; Cohen als PvdA-corryfee zal die conclusie natuurlijk niet trekken. En zolang we de hoofdzaak blijven negeren heeft het geen enkele zin de bijzaken aan te vechten. In de medische wereld noemt men dat symptoombestrijding. En dat mn waarde, dat is dom.

Badderbeest! | 08-03-13 | 15:21

cillitgangbang | 08-03-13 | 14:25 | + -1
Ahhh, er staat ene i.p.v. een.
Greet Wilders is geen spelfout, maar daar kom je als ZWITSAL nog wel achter. Een godwin, nondeju zelfs aangegeven, is geen obsessie, maar gezien je ervaringen met de interwebs is het je vergeven... Zolang je er maar van zal leren.
.
Mag ik je qua spelfouten nog even op je eigen plempsel wijzen;
cillitgangbang | 08-03-13 | 13:31
.
Daarnaast weet ik niet wat Frontaal Naakt is, maar als men uitgaat van de naam zal dat op mijn werk wel niet door de filter heenkomen.
.
Verder, tips van een chauffeur... hahaha. Thanks, but no thanks. Kneusje.

Aatje | 08-03-13 | 14:47

Zag het al aankomen. een 400.000 moreel gecorrumpeerd publiek orgaan o.l.v. Job boerenbraadlul Cohen komt niet verder dan een 16 jarig meisje dat enthousiast was over haar verjaardag en dit op Facebook zette, mede de schuld geven. U stomme Hollander, u heeft het gedaan.

Allememaggies wat een uitgevreten puinzooi is het toch. VVD versus PvdA, dan elk aars kont likken dan elkaar de tent uitvechten en NL heeft er helemaal, maar dan ook helemaal niks aan er wordt verder haar desolate afgang door geholpen. En een geld dat alles kost jonge geld dat er niet eens is.

trippert | 08-03-13 | 14:43

cillitgangbang | 08-03-13 | 14:25
Weet niet of het je is opgevallen maar ehh.. iedereen irriteert zich aan jou posts/mening en is gestopt te reageren op deze topic :) Lees maar eens terug, fijne dag verder!

Azzidonl | 08-03-13 | 14:33

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 14:25

cillitgangbang | 08-03-13 | 14:09 | + 0 -
Als jij een keer inhoudelijk ergens op in wil gaan...
.
Zelfs ene godwin helpt niet om je dat te doen inzien. Kruip eens onder die steen in je derde rijk vandaan en ga eens in een discussie. Nu lijk je net Greet Wilders met one-liners.

Aatje | 08-03-13 | 14:12

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 14:09

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:58 | + 0
Mijn gebruik van "hopelijk" is u kennelijk ontschoten. Het smakelijke lachen om mijn domheid dan wel niveau is daarmee tamelijk afgedaan en laat uw eigen onkunde behoorlijke doorschemeren.
.
Het naar huis sturen van verantwoordelijken heeft wel zeker zin, mits deze thuis dienen te blijven... Dan creert men namelijk in ieder geval een cultuur waar verantwoordelijken gestraft kunnen worden voor wanprestaties. Wat op zichzelf al prima is, maar zal ook tot gevolg hebben dat mensen zich voortaan beter zullen inspannen. Zeker ook omdat dan duidelijk is dat de overheid zich niet zoals voorheen een werkgever voor het leven is, ondanks al het falen en ambtenaren-ethos.
.
Wat je commentaar m.b.t. respect en gezag van/naar de politie ben ik het volkomen eens, gewoon de lange lat erop laten klappen en de tandjes later wegvegen.

Aatje | 08-03-13 | 14:05

Met de trein naar Haren Aatje?

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 14:01

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:57 | + -1
Argumenten doe je nog steeds niet aan hè? Probeer dat eens, dan nemen mensen je misschien een keer serieus...
.
Weet je wie ook niet aan argumenteren deed? Dat kereltje met die snor die tussen 1940-1945 allemaal mensen met de trein ergens naartoe stuurde.

Aatje | 08-03-13 | 13:59

Ik neem mijn worden van 13:47 terug ik heb het document onderzocht op de term 'trololo' results: 0
Als deze duurbetaalde hoogopgeleide onderzoeks bureaucraten zich verdiept hadden in youtu.be/sCNrK-n68CM was het helemaal helder geweest.

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 13:59

Aatje | 08-03-13 | 11:51 | + 2 -
-
Dus jij gelooft echt dat dit oelewapper rapportje van Cohen, dat waarschijnlijk net zoveel of meer heeft gekost als de totale kosten- en schadepost voor de lokale middenstand in Haren iets teweeg zal brengen ? Ik weet nu even niet of ik smakelijk moet lachen om je algehele domheid danwel moet huilen om je niveau.
-
Het (symbolisch) naar huis sturen van een burgemeestertje en een paar wethoudertjes is niet de oplossing. Net zo min als dat zij de oorzaak waren. Symboolpolitiek dus.
-
Zorgen dat jongeren weer worden opgevoed danwel afgericht en het terugbrengen van gezag bij de politie zal dat wel doen. De politie moet weer slaan en schieten waar nodig. Weg met dat "De politie is je beste vriend" gelul. De politie is er niet om je vriend te zijn. De politie is er om je in toom te houden danwel je te beschermen tegen mensen die in toom gehouden moeten worden.
-
Terug naar de rijkspolitie !

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:58

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:57

Ben er wel een voorstander van dat iedereen de V van Veilig, Verstandig, Volwassen en Vriendelijk op zijn voorhoofd timmert.
cillitgangbang | 08-03-13 | 13:46 | + 0
.
Hahaha, ooit van "Nomen est Omen" gehoord?

Aatje | 08-03-13 | 13:49

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:31 | + -1
En hierin staat alles uitgelegd wat er misging, de verruwing van de samenleving en de trololol op de interwebs!
www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Aatje | 08-03-13 | 13:47

Uitkeringen (lees: salaris) van alle ambtenaren uit Haren en omstreken inhouden, en terugvorderen over de afgelopen 10 jaar. Bericht aan alle overheidsdienaren: dit soort soevereine bralleputterij doe je maar in je eigen tijd, van je eigen geld.

Crak-ho | 08-03-13 | 13:47

Deel rapport 3 is echt een aanrader. Nominatie boekenweekgeschenk wat mij betreft.

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 13:47

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:46

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:31 | + -1
Sorry, waarschijnlijk vanwege mijn onvolwassen hersentjes, begrijp ik niet goed wat je in dat stuk vol taal- en spelfouten probeert duidelijk te maken.
Probeer het nog eens zou ik zeggen en hoezo maakt mijn kritische blik op de overheid of mijn aversie jegens domme mensen een relschopper?

Aatje | 08-03-13 | 13:46

@cillitgangbang | 08-03-13 | 13:06
En heb je dan een glimmende V op je borst?

DoOne | 08-03-13 | 13:38

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:37

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:31

Aatje | 08-03-13 | 13:27 +1

En cillitgangbang | 08-03-13 | 13:25
Dit was anders ook helemaal niets. En een 'ongecoordineerd feest'? Lees je wel wat ik zei? Er was een draaiboek waarin de hele mikmak geregeld was. Maar goed, end of discussion.

Azzidonl | 08-03-13 | 13:31

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:24 | + -1
Ja, helemaal ALS er een meteoriet op was gevallen, of ALS er buitenaardse wezens waren geland...
.
Donderstraal toch op met je "ALS", pannenkoek!
.
De reden dat het ongecoördineerd was, was omdat de overheid daar faalde, niet vanwege de aanwezigen, het was allang bekend dat er grote groepen mensen op af zouden komen. Als je vervolgens je kop in het zand steekt, mag je daarop aangesproken/afgerekend worden...

Aatje | 08-03-13 | 13:27

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:25

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:22 | + 0
Ik heb jou nog niet 1 keer ergens inhoudelijk op in zien gaan... Probeer dat anders eens voor de verandering in plaats van zeuren op en over de samenleving, de verruwing ervan etc.

Aatje | 08-03-13 | 13:24

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:24

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:22

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:11 | + 0
Wow, mensen kijken KRITISCH naar de overheid en meteen zijn deze anarchistisch, pubers en relschoppers?
.
En JIJ ziet graag dat anderen hun gezonde verstand moeten gebruiken, de tering... Dat is geen kronkel in je hoofd, maar een verrekte achtbaan!

Aatje | 08-03-13 | 13:16

Overigens moet ik hierbij nog vermelden dat de 'nachtburgemeester van groningen' al een compleet draaiboek heeft aangeboden bij de gemeente waar alles al in was voorzien (feest/licht/geluid/beveiliging > de hele kolerezooi).

Azzidonl | 08-03-13 | 13:15

@cillitgangbang | 08-03-13 | 13:02

Je ziet het helemaal verkeerd dat het 'chantage was een feestlocatie te krijgen.' Vele mensen (ook middenstand van Haren zelf en 'nachtburgemeester van groningen) hadden de suggestie gedaan een feest te organiseren. Dit HAD juist kunnen zorgen dat zaken rustig waren verlopen. Nu had je een 5k jongeren die zich verveelden.

Azzidonl | 08-03-13 | 13:13

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:11

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:06

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 13:02

-1 voor zwitsals die meteen de racismekaart trekken als een medereaguurder het niet met hen eens is.

Aktivist | 08-03-13 | 13:02

@cillitgangbang | 08-03-13 | 12:54

Ben je toevallig ambtenaar in Haren? Gewoon een vraagje hoor.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:02

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:49 |
Domheid kun je niets aan doen, niet bij willen leren wel, zwitsal.

Watapatja | 08-03-13 | 12:55

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:54

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:46 |
Zou het kunnen dat heel veel mensen het wel zien en jij wat last hebt van een tunnelvisie.
Tuigh is verantwoordelijk en wordt vervolgd, natuurlijk faciliteer je geen feestje en de overheid faalt in haar kerntaak openbare orde en veiligheid.

Watapatja | 08-03-13 | 12:52

Regel 2 van het hoofdrapport is al direct een kneiter!
"Zo’n 3000 tot 5000 jongeren waren daar samengekomen om een niet-bestaand feestje te vieren."
Uhhmm.. 3000 tot 5000? Lekker nauwkeurig. Het waren er 3000, maar ook gerust een 166% meer geweest zijn. Toppie Joppie!

Fommie | 08-03-13 | 12:51

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:46
Waar de gemeente gefaald heeft, is eerst halfslachtig een alternatief aankondigen en vervolgens een totale chaos van de communicatie maken, waardoor een tijdlang grote groepen in de waan blijven dat er vast wel iets achter de hand wordt gehouden..

De gemeente had absoluut niet toe hoeven te geven aan die wens, maar had daar wel duidelijk over moeten zijn.

onkl | 08-03-13 | 12:50

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:40 | + 0
Hahahahaha, lutser... Sarcasme is overduidelijk niet je sterkste punt.
.
Roepen dat je eens wakker moet worden en de realiteit onder ogen moet zien i.p.v. struisvogelpolitiek te bedrijven is treurnis volgens jou? Nou ja, zal de chauffeursmentaliteit wel zijn dan. De interwebs zitten vol mensen die een andere mening hebben en deze ook ventileren, als je daar niet tegen kan en liever met boompjes knuffelt of madeliefjes toezingt, ga vooral je gang, maar doe dat lekker offline en niet naïef online. Domoor!

Aatje | 08-03-13 | 12:49

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:49

@cillitgangbang | 08-03-13 | 12:18

Ik lees altijd comments voordat ik guur, als ik jou tegels lees dan denk ik de hele tijd dat ik op fok zit, ligt dat aan mij of aan jou, wat denk je?

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 12:49

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:46

Ach, de commissie Cohen meent om de tegenstelling tussen orde en chaos gelijk te leggen met de tegenstelling tussen Apollo en Dionysos. Ergens de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt. Het burgermansfatsoen vergrijpt zich aan een tegenstelling die Nietzsche in "Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste Der Musik" op hoogst eigen wijze heeft uitgewerkt, en misbruikt die. Apollo is voor Cohen en consorten de "goede" God, Dionysos de "slechte". Apollo is voor orde, Dionysos wenst de chaos. Apollo is voor Cohen en consorten de creatieve god, de scheppende god, terwijl Dionysos enkel op vernietiging uit is. Wat een platitudes, wat een burgermansgelul. Ik raad Cohen en consorten aan om Nietzsche eens echt te gaan lezen alvorens hem er met de haren bij te slepen om je fatsoensrakkerij te kunnen onderbouwen.

Schoorsteenveger | 08-03-13 | 12:43

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:40

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:38

Sorry hoor... En daar blijft het bij?

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 12:36

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:06
Dat is halfslachtig geroepen ja. Er werd de dag voor de rellen en volgens mij zelfs op de dag zelfs nog gesproken over een georganiseerd alternatief. Dan maak je niet echt een duidelijk statement dat buitenstaanders niet welkom zijn.

De basis blijft inderdaad dat de relschoppers verantwoordelijk zijn, alleen hebben we het hier over het falen van de overheid. En die slechte communicatie en halfslachtig optreden noem ik falen.

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 12:34

Iedere keer weer moet ik me inhouden om te lachen.
Ambtenaren en hun 'spindokters' weten het weer zo te manipuleren dat zij 'niks weten' en er 'niks aan konden doen': spit on you, losers.

sTiRf | 08-03-13 | 12:32

En daar viel zojuist het woord van het jaar.
YOLO-proef

findecano | 08-03-13 | 12:28

@GS... Wanneer komt de commissie die het faalgedrag van oud-burgemeester Flop C. gaat bekijken?

kibambam | 08-03-13 | 12:27

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:12 | + -1
Wow, dus jij vraagt of ik een racist ben omdat ik jou vertel dat de interwebs vol zit met mensen die te pas en te onpas dingen roepen?
.
Logica is niet je sterkste punt zo te zien. Dus ik denk dat het stukje over treurnis eerder van toepassing is op jouw academische loopbaan.

Aatje | 08-03-13 | 12:25

@Parsons
De parallellen met uw reaguursels waren treffend inderdaad.

Mark Smith | 08-03-13 | 12:20

Dubbel, scusi.

Itzamná | 08-03-13 | 12:19

-weggejorist-

Itzamná | 08-03-13 | 12:18

-weggejorist-

Itzamná | 08-03-13 | 12:18

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:18

Miste rutger bij de journalisten

muurpissertje | 08-03-13 | 12:18

Job.kopje koffie??

harob | 08-03-13 | 12:15

Ach, die gargamel look a like die liever thee drinkt met straatschoffies ipv ze op te sluiten toen ie zelf nog uberimam van islamsterdam was is toch niet serieus te nemen???

dani7902 | 08-03-13 | 12:15

@Itzamná | 08-03-13 | 12:06
Ja voor 4 ton laten onderzoeken wat ieder weldenkend mens, althans degenen die wel eens buiten komen, al wist op de bewuste avond.

*naar voorhoofd wijst*

Parsons | 08-03-13 | 12:15

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:12

Wat een land waar voor dit gerontofiele salonlinkse geraaskal en platitudes 4 ton euri's wordt uitgetrokken! En dan heb ik nog niet eens de ongetwijfeld riante vergoedingen meegerekend voor de 'prestaties' van de overige commissieleden....

Aktivist | 08-03-13 | 12:12

ach ja, de kloof word er ook niet kleiner op zo.

starbuck280 | 08-03-13 | 12:09

Je hoest en kucht
Je neus loopt
Je hebt koorts
Je voelt je belabberd
Je gaat naar de dokter om te kijken wat je onder de leden hebt
Hij zegt dat je verkouden bent
Is de dokter dan een duurbetaalde prutser?

Baron Wilhelmus | 08-03-13 | 12:08

@cillitgangbang|11:58

Je gaat voorbij aan het feit dat dit `feestje' ruim een week vantevoren bekend was, niks ad-hoc. Ze hadden de tijd, maar deden niks. Plus het feit dat alles ouder dan 50 niks van sosjalmiedieja snapt...

Gezwelgje | 08-03-13 | 12:06

Parsons | 08-03-13 | 12:02 | + 0
Dat het stuitend infantiel was, geloof ik graag. Het begin was al fout -Job Cohen, de faalburgemeester van 020 vragen.

Itzamná | 08-03-13 | 12:06

Rehwinkel is een mooi-weer burgemeester.
Duikt weg als er problemen zijn maar staat vooraan als er als er wat vieren valt. Het facebookfeestje stelde Rehwinkel voor een dillemma: feestje = prettige publiciteit <> ongeregeldheden = problemen. Rehwinkel is niet crisisbestendig. Dit had men kunnen weten: bij zijn sollicitatiegesprek tot het burgemeesterschap heeft hij laten onderbreken omdat hij de druk en spanning niet meer aankon.

treo650 | 08-03-13 | 12:06

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:06

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:58 |
ad hoc of niet. Dat het uit de hand kon gaan lopen was een week van tevoren bekend. Als je na een week nadenken vervolgens straatnaambordjes gaat verwijderen dan heb je overduidelijk niet goed nagedacht. Dat is iets wat te verwijten valt. Zoals eerder gezegd, het is een nieuw fenomeen en je kan zoals jij stelt inderdaad niet alles voor zijn. Maar dat ontsluit de verantwoordelijken niet om gewoon logisch na te denken.

wattan!! | 08-03-13 | 12:05

@Born to Luts! | 08-03-13 | 12:03

Advies: We moeten misschien eens kijken of het anders en beter kan of niet.

Koninging Beatricks | 08-03-13 | 12:05

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:02 | + -1
Ik was ook in Haren.
Dolle boel man! Lekker hakkuh!
Wat zou je er anders ook moeten doen?

Itzamná | 08-03-13 | 12:04

Rapport: er is van alles mis gegaan in Haren
Conclusie: de overheid begrijpt de tijdgeest niet.
Advies: het moet anders en beter.

Ondertekend,
Job Cohen

kosten: €400.000,- betaling binnen 14 dagen alstublieft, groetjes, Job

Born to Luts! | 08-03-13 | 12:03

Aha uhm uhm uhm ja ja ohhh joh? zo zo nou nou, NEXT! Zo 2012.

ikdenkwat | 08-03-13 | 12:03

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:51 | + -1
Welkom op de interwebs Zwitsal. Wen er maar aan huilebalk.

Aatje | 08-03-13 | 12:02

@Itzamná | 08-03-13 | 11:49
Nee, het was stuitend infantiel.

Parsons | 08-03-13 | 12:02

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:02

Word je... kunppel

Freakster1986 | 08-03-13 | 12:01

"Hallo, ik ben Anna van S. van de Volkskrant"...
Sinds wanneer gaan we zo met elkaar om? Wordt je gezocht ofzo? Wat een onzin dit.

Freakster1986 | 08-03-13 | 12:01

@ de Bree | 08-03-13 | 11:58
Bats hoeft mij niet weg, maar hoop wel dat bij zijn (eventuele) volgende publieke baan toch zeer kritisch naar zijn staat van dienst & bekwaamheid wordt gekeken...

findecano | 08-03-13 | 12:00

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:58 |
Stuur die papieren nu maar op naar GS (WOB), doe je nog wat nuttigs vandaag.

Watapatja | 08-03-13 | 12:00

Mee eens dat er in dit land een groot alcoholprobleem is.

de Bree | 08-03-13 | 12:00

Rasti Rostelli roept heel hard dat het niet de bedoeling is dat er soort van "samenscholingsverbod op Internet" komt omdat dit essentiële burgerrechten zijn. Das het eerste positieve wat ik hoor.

findecano | 08-03-13 | 11:59

Je staat bij het station en je moet raden waar de Stationsweg is.
Prima.

Itzamná | 08-03-13 | 11:58

Waarom moet die Bats nou toch zo nodig weg?
Zijn we dan alleen maar op bloed uit, want voor de rest verandert er dan helemaal niets hoor, behalve dat we meer wachtgeld moeten ophoesten.

de Bree | 08-03-13 | 11:58

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:55
Nee nee, nuken, wat Itzamná | 08-03-13 | 11:51 zegt. Slochteren, het TT-circuit en iets in Friesland mogen blijven. Zoiets moet je in de kiem smoren.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 11:58

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:26 |
Ook een mooie. Zojuist op BNR een item met 2e kamer leden. Zij willen deze rellen aangrijpen om gemeentes groter te maken opdat er dan meer kennis zou komen om dit soort problemen eerder te kunnen signaleren. The horror!!

leef!! | 08-03-13 | 11:58

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:58

@ChillBill | 08-03-13 | 11:53
Aan de groene aanslag op het bordje hadden ze van tevoren kunnen zien dat er de laatste jaren niet vaak meer op gekeken werd.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 11:56

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:55 | + 0
Denk je dat preventief opsluiten goedkoper is dan een paar kogels? Wie gaat dat betalen, jij?

Itzamná | 08-03-13 | 11:56

Hadden die lui die nu vragen stellen niet de commissie kunnen vormen? De vragen zijn nu al diepgaander dan het hele rapport.

rts | 08-03-13 | 11:56

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:55

'Apollo en Dionysos'
Ze heten toch Apollo en Starbuck ?

Montgomery Burns | 08-03-13 | 11:54

Het weghalen van een straatnaambordje heeft totale verwarring en desorientatie veroorzaakt bij de Feestboekers. Hierdoor werd iedere rel adequaat en rap in de kiem gesmoord. En ze leefden nog lang en gelukkig in Haren.

ChillBill | 08-03-13 | 11:53

Gaaaaaaaaap ... Is het al afgelopen ?
Glas, plas ...... was.

James Lastig | 08-03-13 | 11:52

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:51

Ik adviseer Cohen c.s. eens te kijken naar de aflevering Andere Tijden van afgelopen week. Over de Nacht van Assen. Schijnbaar leven Groningen en Haren nog in de jaren zestig en zeventig. Rellende zuipjeugd was er veertig jaar geleden ook al.

Spinal Fap | 08-03-13 | 11:51

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 11:49 | + 1
Doe dan maar gelijk alle 3 de noordelijke provincies platnuken.
Hebben we niks aan (Slochteren mag blijven).

Itzamná | 08-03-13 | 11:51

Badderbeest! | 08-03-13 | 11:38 | + 0
Het "boeit" stomme tokkie omdat er zo verantwoordelijken aangewezen kunnen worden die bij herhaaldelijk falen (hopelijk) de laan uitgestuurd kunnen worden.
.
Daarnaast laat het zien waar het precies mis ging. Hopelijk kan dat dan verbeterd worden.
.
Zo, nu terug naar je cito toets.

Aatje | 08-03-13 | 11:51

"Goedemorgen, Ik ben de toekomstige premier van dit land en namens het volk zou ik aan de voorzitter van de commissie willen vragen wat dit onderzoek nou precies heeft gekost en hoe hij 's avonds nog rustig kan gaan slapen?"

Freakster1986 | 08-03-13 | 11:50

Parsons | 08-03-13 | 11:48 | + 0
Sympathiek dat je even de honneurs hebt waargenomen.
Dank.
Was het saai?

Itzamná | 08-03-13 | 11:49

Waar blijft PowNews?

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 11:49

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:47
Of van tevoren heel Haren platbombarderen. Tactiek van de verschroeide aarde ofsow. Kutdorp.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 11:49

Als wij nou eens in Nederland stoppen met voor elk wissewasje een onafhankelijk onderzoek uit te voeren en in plaats daarvan 5 minuten logisch nadenken, scheelt dat zoveel geld dat het hele begrotingstekort als sneeuw voor de zon verdwijnt. Stuitend gewoon. Om over de kwaliteit van die onderzoeken en daaruit afgeleide conclusies nog maar te zwijgen. Het heeft doorgaans niks met onderzoek doen te maken. Het is meer bouwen van een muur van schijnwerkelijkheden waarachter de politiek zich kan verschuilen.

wattan!! | 08-03-13 | 11:48

Ik heb het met plaatsvervangende schaamte zitten kijken.

Parsons | 08-03-13 | 11:48

De presentatie van Cohen heb ik gemist. Misschien heeft hij het gezegd, maar is het niet vooral de schuld van dat meisje dat heel Facebook uitnodigde voor haar verjaardagspartijtje?

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 11:48

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:47

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:42 |
Als je iets organiseert in dit land moet je een volledig goedgekeurd veiligheidsplan hebben, dat wordt getoetst door dezelfde bestuurders die nu aantonen niets te weten van veiligheid en openbare orde.

Watapatja | 08-03-13 | 11:47

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:42
Het was overduidelijk waar de relschoppers zich zouden verzamelen; Haren. Een dorp dat prima af is te sluiten voor mensen die daar niets te zoeken hebben. Dagen voor de bewuste dag werd je doodgesmeten met signalen dat een hoop mensen daar naartoe zouden gaan. Hoeveel, dat kon inderdaad niemand voorspellen.

Maar als in de communicatie voor de dag helder werd dat er geen buitenstaanders welkom waren en dit op de dag zelf consequent werd uitgevoerd, dan waren er nooit zoveel mensen gekomen en was het nooit zo uit de hand gelopen.

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:47

Jammer dat Cohen geen parallel met Londen heeft getrokken.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 11:46

Rasti Rostelli zit ook in de commissie. Lol!

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 11:46

@cillitgangbang
Als jij bij wijze van spreken mijn tuin overhoop komt halen, ben jij en mededaders de løl.
In het geval van Haren hadden ze beter op moeten letten en de boel in de kiem smoren, facebook stond vol over projectx!
Tevens faalde het reedte dure c2000 weer eens, net als in Hoek van Holland, de politie anticipeerde toen ook niet goed op de situatie.
Als Nederland overspoeld word door een massa relschoppers zijn we zwaar de sjaak...

Gezwelgje | 08-03-13 | 11:45

"De samenleving is veranderd: geen matiging meer zoals vroeger, maar een feestcultuur. Jongeren zijn thrillseekers geworden. "Er was een overmaat aan alcohol in het spel", aldus Cohen."
Over welk "vroeger" spreekt hij nu? Als we het lijstje rellen in Amsterdam van de afgelopen honderd jaar bekijken, zie ik geen verandering. Hooguit een politie die geen gezag meer heeft en niet bereid is om geweld te gebruiken.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 11:45

De conclusie is dus dat de politie alleen kan handhaven op de snelheidslimiet. Maar een zooitje jongeren op een drassig veldje te krijgen is teveel gevraagd. Waren die bobo's(bats etc.) nou echt in de veronderstelling dat het wel mee zou vallen? Die groep (groot of klein) jongeren hadden ze naar dat veldje moeten krijgen en als ze dan waren gaan rellen had de me mooi charges uit kunnen voeren. Als er niets is valt er niets te slopen.

Hoogoort | 08-03-13 | 11:44

@DigiDeaud | 08-03-13 | 11:40 |

Neen, deze maatregel is heel normaal bij grote evenementen/voetbalwedstrijden, dan worden er complete wijken afgesloten. Haren heeft maar 3 of 4 toegangswegen en was dus makkelijk af te sluiten.

--neus-- | 08-03-13 | 11:44

1 ding was dus wel succes: oppakken van 120 raddraaiers (weten jullie nog die krakersrellen vroeger waar nooit iemand werd gearresteerd?)

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:44

DeDatumEnTijd-> | 08-03-13 | 11:41
Echt, als je die Cohen hoort praten haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan. Hij heeft voor 4 ton een hoop mensen geïnterviewd en herhaalt constant zijn belangrijkste aanbeveling dat alle kennis binnen het politiekorps gedeeld moet worden. Hoe? Dat weet hij niet, maar er moet iets gedeeld worden.

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:43

Volgens mij is het probleem gewoon op te lossen door een extra laag bestuurders aan te nemen die weer extra regeltjes gaan opstellen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook hélemaal NIKS!
-
NL FTW!

Freakster1986 | 08-03-13 | 11:43

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:42

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 11:28
Dat zijn de betere boekentips.

Strohond | 08-03-13 | 11:42

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:31
Half. De daders zijn uiteindelijk verantwoordelijk, maar dat neemt niet weg dat de overheid in deze situatie ook verwijtbaar is, door te sussen en te lanterfanten in situaties waarbij keiharde repressie nodig is.

dlseth_ | 08-03-13 | 11:42

Veertig minuten holle en lege woorden..... Dat deed ik vroeger ook bij een spreekbeurt als ik het boek niet gelezen of begrepen had..

DeDatumEnTijd-> | 08-03-13 | 11:41

Ik ben benieuwd of Cohen ook de kroningsceremoniemeester zal worden.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 11:41

Job zei: `Dat is mooi`. Dat klinkt leuk uit zijn mond!

--neus-- | 08-03-13 | 11:41

--neus-- | 08-03-13 | 11:38 |
En dan was er nu moord en brand geschreeuwd over onrechtmatig afsluiten van een gebied.

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:40

Jop had ook een draadje van een van de topics geenstijl nav de rellen kunnen bundelen. Nietje erdoor jassen en klaar. Kosten: 5 euro.

wattan!! | 08-03-13 | 11:39

Met de kennis van toen had de politie gewoon gericht moeten schieten.

Met de kennis van nu ook.

Ik zweer je, dat werkt erg preventief.

Itzamná | 08-03-13 | 11:39

"Welke conclusies moet de politie hieraan verbeteren?" Job: "dat het beter moet"

Ok, bedankt Job.

rts | 08-03-13 | 11:39

Ik zit er nu even naar te luisteren, maar god oh god oh god, wat een kansloze exercitie is dit. Geldverspilling tot de max. En dan nu de vragen vanuit de media...
=
De echte vragen worden toch nooit gesteld. Pennenlikkers.

Freakster1986 | 08-03-13 | 11:39

Nou die tonnen onderzoeksgeld zijn goed besteed zo te horen.

Lobo | 08-03-13 | 11:38

@DigiDeaud | 08-03-13 | 11:37

S`middags had de boel al op slot gemoeten, dan was er niemand geweest.

--neus-- | 08-03-13 | 11:38

sodemieter nou toch eens op met dat gezever over PX-haren. Wat boeit mij het nou wie wat niet goed had geregeld. Dat hele pleuriszooitje daar is uit de klauwen gelopen omdat dronken tokkiejeugd van tegenwoordig geen enkel greintje verantwoordelijkheidsbezef kent en omdat der Polizei van heden ten dagen 0,0 gezag uitstraalt.

Badderbeest! | 08-03-13 | 11:38

Vroeger op school kreeg je een onvoldoende als je met dit soort conclusies en aanbevelingen kwam. Tevens kreeg je de terechte vraag wat je de afgelopen tijd in de projecturen hebt uitgevoerd?

findecano | 08-03-13 | 11:38

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:14
Jouw stijl geeft aan dat je zelf nog midden in de puberteit zit. Heb je al haren op je balletjes?

Strohond | 08-03-13 | 11:38

Weet je wat zo erg is aan deze poppenkast?

Eigenlijk zegt Job he-le-maal niets.

Dit is gewoon een he-le dure doofpot.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 11:37

Grappig, een babyboomer te horen over alcoholmisbruik.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 11:37

--neus-- | 08-03-13 | 11:35 |
Alles afsluiten, dan hadden mensen ook niet kunnen vertrekken, dat was pas recept voor ramp geweest.

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:37

bla bla bla zou je moeten kijken naar bla bla bla
bla bla bla misschien op de 1 of andere manier bla bla bla
bla bla bla probeer dit, of misschien dat bla bla bla

Dat had mijn buurmeisje van 10 ook kunnen zeggen.

Koninging Beatricks | 08-03-13 | 11:37

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:26 |

Maar als je weet waar de bommen gaan vallen dan kan je maatregelen nemen en dat is in Haren niet gedaan door de overheid. Haren had moeten worden afgesloten, dat is dus: alle 3 de toegangswegen en het station.

--neus-- | 08-03-13 | 11:35

Ja STOM ja!

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 11:35

@Cohen... Jij faalde in Amsterdam, 10 jaar aan een stuk!

kibambam | 08-03-13 | 11:35

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:26
Uiteraard zijn de daders/relschoppers schuldig en verantwoordelijk. Maar dat maakt toch niet dat de overheid niets valt te verwijten?

Neem alleen al het feit dat er door de overheid werd gesproken over een alternatief (lees uitnodiging om mensen toch te laten komen) en dat het dorp de hele dag toegankelijk bleef voor tuig. Het APV had prima gebruikt kunnen worden om ongenode gasten niet binnen te laten en te beboeten voor hun aanwezigheid.

Had je dat van tevoren duidelijk gecommuniceerd en ter plekke uitgevoerd, dan was het helder geweest en was het nooit zo uit de klauw gelopen.

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:33

Een uur lang open deuren intrappen, dat hij er zelf niet moe van wordt..

koning pruts | 08-03-13 | 11:32

@cillitgangbang | 08-03-13 | 11:26 |
Ik kan je volgen, maar het is juist de taak van de lokale driehoek, en met name van de politie, om ordeverstoringen zoveel mogelijk in de kiem te smoren. Dat lukt over het algemeen heel aardig bij voetbalhooligans, links/rechts extremisme etc. Deze rellen waren een nieuw fenomeen en het is inderdaad de vraag in hoeverre je dat de politie kan aanrekenen. Het is namelijk oordelen met de kennis van nu.

wattan!! | 08-03-13 | 11:32

Burger is niet plicht getrouw? hoe durf je deze woorden in je mond te nemen! Je bent zelf een achterbakse graaier net zoals de rest op het pluche, raar he..

kruimelzuiger | 08-03-13 | 11:32

@cuya 11:04
+1. U heeft een scherpe pen/iPad.

Anijsblokje | 08-03-13 | 11:31

Volgens mij is de oorzaak dat er 2000 Neanderthalers opgefokt door pillen en drank lekker los gingen..

peterhetpaard | 08-03-13 | 11:31

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:31

De Nederlandse jeugd is conform 'pretpark Nederland' verslaafd aan 'leuk' en aan 'feestjes', want ze is verwend en decadent geworden. En de overheid loopt daar te vaak nog een paar passen achter en kan daar nog niet altijd goed op anticiperen. Dat is mijn conclusie...

m@rkus | 08-03-13 | 11:31

Kom op mensen, geef maar toe, die gehate Cohen slaat precies de goede toon aan.

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:30

Faal op Faal op Faal op Faal.. en dan begin ik terug te tellen vanaf de presentatie van dit rapport van Cohen en consorten.
-
Bestuurders die niet met de tijd kunnen meegaan, moeten plaats maken. Opbokken. Dat aanbevelingen lijstje is echt een grote farce. "Op de een of andere manier de ervaring te verspreiden".. wat heb je 5 maanden lang gedaan droplul?
-
Prachtig voorbeeld hoe dit land gewoon simpelweg naar de filistijnen is. Kansloos verloren.

Freakster1986 | 08-03-13 | 11:30

Oh mijn god, we gaan er een jolig verhaaltje van maken met mythische figuren. Wat een gelul dit.
Jezus Gristus aan een rubber kruis, we zijn hier niet bezig met kindertheater!
En dit bestuurt ons land....... Diepe, heule diepe zucht!

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 11:29

Eerlijk gezegd nooit geweten wat jolo betekent.

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:29

Cohen: "Als dit een test was, is de politie niet geslaagd."
.
Uhm Job! Het was geen test!
.
Hilarisch

Hr. J. Ceasar | 08-03-13 | 11:29

Stukje Griekse mythologie, hoe leuk!

Gezwelgje | 08-03-13 | 11:29

In de oude Griekse tijd waren er geen Project X feestjes, dus moeten we kijken hoe de oude Grieken daarvoor zorgden.

Koninging Beatricks | 08-03-13 | 11:28

Toen Cohen YOLO zei moest ik zowaar even lachen. zo denkt men er in de politiek ook vast over...

Rightmover | 08-03-13 | 11:28

De 'moderne' feest cultuur is al uitgebreid geduide door de Franse filosoof Guy Debord is zijn zeer leesbare 'La Société du spectacle; (1967)

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 11:28

Wel mooi dat Cohen met begrip, vaderlijk bijna, over de jongeren praat. "We zijn allemaal zo geweest."

DigiDeaud | 08-03-13 | 11:27

Toch doet Job het beter dan verwacht, beetje simpel

B van Bart | 08-03-13 | 11:27

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:26

Aha, de alcohol kaart wordt getrokken. Verbodje dan maar?

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:26

De geopende wob documenten zijn onvolledig en incorrect, zoals verwacht, er is GEEN gehoor gegeven aan de WOB.

Sexpresso | 08-03-13 | 11:25

Komt er nog iets wat we nog niet wisten?

Koninging Beatricks | 08-03-13 | 11:25

Als die trein er niet was geweest dan waren er veel minder mensen geweest, Job. Wat is het ook een enorme lul.

--neus-- | 08-03-13 | 11:25

Wat een slap gelul zeg.. Werkelijk tenenkrommend.
Hoe hij spreekt maakt ernstig duidelijk dat hij elke binding met de samenleving totaal kwijt is.

`Het beeld van de Nederlandse samenleving als zijnde ordelijk, hard werkend en in het bezit van zelfbeheersing lijkt niet meer te kloppen`. Goh, wat een conclusie zeg.

Absoluut niet waar | 08-03-13 | 11:25

wat kost zo'n onderzoek en wat krijgt Job daar nu van op zijn rekening... enne, hoe worden dat soort onderzoeksklusjes nu verdeeld onder de partijen ? wobse !

(c)ZWITSUL | 08-03-13 | 11:24

JKAY (Job killed acronym yolo)

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 11:23

Bestuurlijk rampzalig. Ontsla de verantwoordelijken.

Mr_Pikibelly | 08-03-13 | 11:23

Zo Job en nu weer terug naar het wachtgeld en met een welverdiende vakantie.
Rust goed uit, want in Brabant is er ergens onterecht een boom gekapt, dus daar zal SuperJob wel weer moeten komen opdraven voor een paar ton.

Onnozele theemuts.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 11:23

Dat geeft een geheel nieuw inzicht in de zaak: `jongere gaan eerder naar zo een project dan ouderen.`

--neus-- | 08-03-13 | 11:23

Ah, nu legt Cohen uit dat Nederland een nieuwe, speciale feestcultuur heeft

Vaartje | 08-03-13 | 11:22

Kan het beeld van Gargamel nooit meer uit m'n hoofd halen als ik die man zie.

Raad_maar_raak! | 08-03-13 | 11:20

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:14 |
Precies. Dezelfde zeikerds die graag onafhankelijk willen zijn van de overheid en maar al te graag door hen met rust willen worden gelaten roepen nu het hardst dat de overheid verantwoordelijk is.
De schuld ligt inderdaad a priori bij het reltuig.

Mark Smith | 08-03-13 | 11:20

Ik sla even over, als ik die kop van Cohen zie krijg ik spontaan last van uitslag.

joyriders | 08-03-13 | 11:19

Wie ook wie uit de pvda gelederen gaat Job een keer vertellen dat hij beter van zijn wachtgeld kan genieten. Hij begint echt al de clown te worden van 0031. Niemand neemt die man nog serieus.

reageerbuis | 08-03-13 | 11:19

Oh noes de illusie van orde & gezag word doorprikt. youtu.be/JnlkKdDXk-I

Bertus Brulbroek | 08-03-13 | 11:18

Kijk ze zitten dan. Live op tv worden afgezeken. Dat is weer eens een andere manier om de vrijdag te besteden.

Kameroudste | 08-03-13 | 11:17

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:14 |
Als burgermeester ben je verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid. Los daarvan, het tot dusverre veroordeelde tuigh is te laag gestraft.

Watapatja | 08-03-13 | 11:17

Pffff...... heb tv aan staan maar ben al geheel afgehaakt. Wat een slaapverwekkend geheel!

verbanden | 08-03-13 | 11:17

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 11:14

In mijn eeuwig durende honger naar kennis ben ik ook maar de sociaal media op gegaan. Twitter, IRC, ICQ en Gnutella, maar ik vind er echt geen hol aan.
Niemand van de PvdA durft mij te woord te staan. #triest

Kaas de Vies | 08-03-13 | 11:14

Cuyahoga | 08-03-13 | 11:04
Hahaha. Hulde!

Mark Smith | 08-03-13 | 11:13

Dus je neemt de opperfaler Cohen om het falen van de bestuurders van Haren te analyseren. En een deel van die 4 ton wordt besteed aan het maken van een filmpje over hoe Facebook werkt ..... En dat allemaal van belastinggeld. Heerlijk land toch!

De filmindustrie MOET hier bovenop springen. Zo'n comedy wordt een kaskraker.

James Lastig | 08-03-13 | 11:13

Dat de meest falende politicus ooit, Cohen, aan de wieg moet staan van het rollen van iemands kop wegens wanbeleid...
Ironie

de beer van de meer | 08-03-13 | 11:12

@Akkefietje | 08-03-13 | 11:09
Idd! Heeft hij van zijn spindokter vanochtend pas gehoord. En het dan ook nog eens in het Duits vertalen. Hij komt gewoon niet overtuigt over.

Raad_maar_raak! | 08-03-13 | 11:11

YOLO is per direct een besmette term. Dat gebruik je dus niet meer, nu. Job heeft het immers uitgesproken.

Kameroudste | 08-03-13 | 11:10

Hij legt het allemaal best aardig uit. Straks gaan bestuurders het nog snappen..

onkl | 08-03-13 | 11:10

Job heeft iedereen ondervraagd en hij weet dat de meesten alleen maar voor een feestje kwamen. Sure. Dag Job.

Kameroudste | 08-03-13 | 11:09

Job zegt: YOLO.. *kots*

Akkefietje | 08-03-13 | 11:09

LOL. Ik moet het toch zeggen. Ik heb Job gemist....

Raad_maar_raak! | 08-03-13 | 11:09

Zet dat filmpje hier dan neer!

Stokkie01 | 08-03-13 | 11:07

@Cuyahoga +1000

Kameroudste | 08-03-13 | 11:07

Belangrijker is dat het rellende bontkraag-tuig hard wordt gestraft. Maar dat zal wel weer niet, hier in Faalistan.

Montgomery Burns | 08-03-13 | 11:07

Correctie.
Hadden de bewoners van Haren maar zo'n paniekknop gehad als Rehwinkel heeft.

ZDEV | 08-03-13 | 11:06

Opa Job heeft paint ontdekt.

Rollins | 08-03-13 | 11:06

Geweldig. Compleet onwetende analoge fossielen die door een bejaarde krijgen uitgelegd hoe internet werkt.

Kameroudste | 08-03-13 | 11:06

Kan al 1 conclusie geven van Cohen. HET IS DE SCHULD VAN DE MEDIA EN GEENSTIJL!!!! /sorry voor de caps

Raad_maar_raak! | 08-03-13 | 11:06

Had Bats maar zo'n hippe paniekknop gehad die Rehwinkel heeft.

ZDEV | 08-03-13 | 11:05

De laatste keer dat er 4 ton voor een rapport is betaald, was toen Willem-Alexander van de derde naar de vierde klas van het Lyceum moest.

Cuyahoga | 08-03-13 | 11:04

Mooi nieuws. En dan nu gaarne een onderzoek naar de burgemeester die 600 veelplegers met 24.000 misdrijvem jarenlang weigerde aan te pakken. Zijn opvolger moest de rotzooi opruimen. Wat was de naam van deze faalhaas? Job Cohen, een groot voorstander van gelijke behandeling. Onderzoek!

Hirsch Ballast | 08-03-13 | 11:04

Haha! Rutger in het filmpje van Job!

Raad_maar_raak! | 08-03-13 | 11:03

Wat waren de kosten voor commissie cohen??

deva1977 | 08-03-13 | 11:02

Waarom blijft Rehwinkel (PvdA) toch steeds buiten schot, hij was voorzitter van de veiligheidscommissie.

Watapatja | 08-03-13 | 11:01

-weggejorist en opgerot-

Frenck Mahon | 08-03-13 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken