Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Israël test anti-nuke megaraket

Bovenstaande video-footage komt van het gisteren geopwaardeerde anti-ballitische raketsysteem Arrow van Israël. Dit is het kaliber hightech speelgoed dat Iraanse/Syrische (of van elders afkomstige) non-conventionele nukeplofhaatpijlen moeiteloos kapot moet blazen voor ze in de buurt van Israël kunnen komen. Inmiddels zijn de Israëlis toe aan Arrow-3, en die is gisteren met succes getest. Levert naast een hoop handen schudden met Amerikanen en schijnveiligheid voor de bevolking dus ook prima afschrikwekkende anti-haatbaard video's op. Desalniettemin is er vanuit de Gazastrook vandaag voor het eerst sinds de wapenstilstand een raket op Israël afgeschoten. Matse met suiker, iemand?

Reaguursels

Inloggen

@Feynman | 26-02-13 | 11:47 |
Kleine correctie: er is wel degelijk wapentuig dat tot vrede leid. Ik ben op dat punt erg weg van de atoombom. Zoals een wijs man ooit zei: als je een oorlog niet kunt winnen, moet je zorgen dat iedereen meer te verliezen dan te winnen heeft. Op dat gebied werkt de atoombom als geen ander wapen: de koude oorlog is niet voor niets 'koud' gebleven.

potsenmakkert | 28-02-13 | 01:22

@savieu
Dat de neo-palestino's de oorspronkelijke bevolking zijn ben ik niet met u eens, net zomin als de import-joden. Al zullen beide groepen wel in zekere mate vermengd zijn met de autochtonen.
De term oorspronkelijk is compleet afhankelijk van wanneer je begint te tellen en daarmede is het hele concept van historische claims vrijwel onbruikbaar.

Anijsblokje | 27-02-13 | 21:19

Anijsblokje | 27-02-13 | 08:20

De Palestijnen zijn de OORSPRONKLEIJKE bevolking van de Palestina en zijn etnisch gezuiverd door de zionistische kolonisten tussen 1948 en begin jaren '50. Het waren niet zomaar immigranten die daar kwamen met het doel om vreedzaam tussen de natives (palestijnen dus!) te wonen. Ze kwamen daar met het doel andermans land te roven en te koloniseren voor zichzelf en hun zionistische ideologie! Afgunstig en xenofoob zijn tegenover kolonisten die zijn geariveerd om jou land te roven is geen schandaad. Het is een normale reactie.

savieu | 27-02-13 | 10:58

@savieu 18:11

Etnische zuivering van arabieren? Doe niet zo mal.

De Arabische neo-Palestijnen ten tijde van het mandaat waren simpelweg afgunstig & xenofoob tegen de immigranten, die snel & efficient een economie opbouwden. Blijkbaar geldt multiculti & afkeer van xenofobie alleen als het in hun voordeel werkt.

Zo afgunstig dat ze de hulp van hun buurnaties inriepen voor een 'zuiveringsactie', de andere kant opkeken en de deksel op de neus kregen.
De slachtoffers van die strijd ondergingen het lot dat ze zelf voor de anderen in petto hadden. Dat is het risico.
Er is veel spin & propaganda in dit conflict van beide zijden, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de Arabieren in het verleden een uiterst aggressieve politiek hebben gevoerd.

@bananenrepubliek 21:53
Klinkt als een onderbouwde mening.
Daar kan ik me wel in vinden.

Anijsblokje | 27-02-13 | 08:20

@Kaas de Vies: vind je dit israelipalestinian.procon.org/files/Is... niet een illustratie van het afpakken (green line vs muur)?
Ik sta erg pro Israel in deze kwestie (lees bijv. ook eens 'Son of Hamas'), maar het landjepik vind ik Israel erg verwijtbaar, ben daarom benieuwd waarom je het niet als zodanig ziet.

Wat ik een interessantere vraag vind in deze kwestie: hoe denkt Palestina ooit een land te gaan worden?
Hamas (Gaza) en Fatah (Westbank) haten elkaar nog bijna meer dan dat ze Israel haten. Daarnaast zijn het twee geisoleerde gebieden (lees de historie van Pakistan en Bangladesh eens na), ik zie dat nooit 1 land worden.

bananenpubliek | 26-02-13 | 21:53

Rketelsteen | 26-02-13 | 21:05 | + 0 -

Gehe, daar heb je een punt. Maar vergeet niet dat uncle sam hier heel dik in zit en een hoop exportmogelijkheden ziet

Gen. Maximus | 26-02-13 | 21:43

RugOp81 | 26-02-13 | 14:38 | + 3 -

die dingetjes moeten domweg in de baan van de raket gaan hangen: google maar 's op exo atmospheric kill vehicles (EKV)

Gen. Maximus | 26-02-13 | 21:41

Wat een onzin die afweer. Scenario wordt heel anders: Iran levert bom aan Hezbolla, die huurt een truck bij Bo-rent en rijdt het goedje hup, Tel Aviv in.

Rketelsteen | 26-02-13 | 21:05

Dat mensen de domme illusie hebben dat Sj'itische Iran en Israel echt vijanden van elkaar zijn. Iran en Israel zijn twee handen op 1 buik, aangezien hun gezamenlijke vijand de Sunnieten in de regio zijn en de grondlegger van het Sj'isme zelf een jood was. Iran heeft nog nooit maar 1 kogel afgeschoten op Israel en andersom ook niet en dat zal ook never nooit gebeuren. Indien Iran daadwerkelijk werd beschouwd als een vijand, dan had Israel allang actie ondernomen, zoals het dat ook heeft gedaan in 1981 tegen het Irak van Saddam Hussein. Israel bombardeerde toen de kerncentrale van Osirak uit vrees voor een Saddam Hussein met kernwapens....kortom, Iran zal nooit worden aangevallen en Iran zal nooit aanvallen.

vliegende_mocro2 | 26-02-13 | 20:44

Israel is een gezwel voor de regio. Gesticht dmv etnische zuivering van een groot deel van oorsponkelijke bevolking, de Palestijnen. Geef deze mensen groot gelijk dat ze zich niet wensen neer te leggen bij het bestaan van deze racistische zionistische entiteit op hun land.

savieu | 26-02-13 | 18:11

@ Mokum Kosher | 26-02-13 | 14:36
Je wordt waarschijnlijk betaalt om dit soort onzin te verspreiden.

sTiRf | 26-02-13 | 17:51

-weggejorist-

chatboy16 | 26-02-13 | 17:12

We rule!

zeefert | 26-02-13 | 15:52

Het ziet eruit als een raket waarmee je kleine satellieten de ruimte in schiet?! Lancering ziet er strak uit, maar dan het einde ? .. of moet dat kleine dingetje wat eruit komt nukes opblazen. Ik snap er geen klote van.

RugOp81 | 26-02-13 | 14:38

@sTiRf | 26-02-13 | 14:09
Oh vergeet ik te zeggen waarom die website interessant is. Zij hebben dus een medicatie gemaakt dat helpt tegen diabetes, maar zonder de spuit en de prik.

Moslims hebben inderdaad ook een effectief medicijn ontwikkelt tegen ziektes. Kop er af!

Mokum Kosher | 26-02-13 | 14:38

@sTiRf | 26-02-13 | 14:09

Oorzaak en gevolg zijn lastig zaken.
Dit is niets anders dan rabiaat antisemitisme verpakt als kritiek op de staat Israël.
De Joden die de wereld beheersen en controleren, nog wat zilverpapier nodig?

Desmoulins | 26-02-13 | 14:36

@sTiRf | 26-02-13 | 14:09
Je "case" is wel heel klein en onzinnig. Israël heeft genoeg te bieden qua geneeskunde, wetenschap, kunst en cultuur. Dat jij dat niet wilt zien is jouw probleem. Hopelijk word jij, als je ooit ziek wordt, gered door Israëlische medicijnen. Voor als je ook diabetes krijgt.

oramed.com/

Dan is het toch fijn om terug te vallen op Israëlisch onderzoek. Diabetes, wat overigens erg veel voorkomt bij Arabieren.

Niet dat ik hoop dat je ziek wordt hoor. Begrijp mij niet verkeerd.

Ik hoop toch niet dat je de goede dingen niet ziet en toch liever de mannen van Hamas verkleed en al ziet, terwijl zij roepen "dood aan de Joden! Dood aan de kufar!" Denk er aan dat als de Joden op zijn, ze bij de kafir sTiRf komen.

Mokum Kosher | 26-02-13 | 14:36

Viva Israel!

Desmoulins | 26-02-13 | 14:33

-weggejorist-

sTiRf | 26-02-13 | 14:09

Na die jachtvlieger van Iran, is dit toch weer een absoluut dieptepunt in PhotoShop meets CAD. Kunnen ze nou niet gewoon iets beter hun best doen, en hun wapentuig fetish een beetje realistisch over laten komen? Jaren 90 star trek had betere graphics.

Fred Janssen | 26-02-13 | 13:16

@chatboy16 | 26-02-13 | 13:05 | + 0 -
Kan je het afpakken met feiten en bronnen onderbouwen?

Kaas de Vies | 26-02-13 | 13:13

-weggejorist-

JanRap | 26-02-13 | 13:08

-weggejorist-

chatboy16 | 26-02-13 | 13:05

Goed gedaan, Israel. Wens ze veel succes.

fram | 26-02-13 | 13:05

@Mark Smith | 26-02-13 | 12:35 | + -1 -
Wiki is een handig hulpmiddel om snel informatie en feiten uit te wisselen. Je moet bij bronnen altijd critisch zijn, maar je moet wiki niet onderschatten.

Maar doe maar zelf gedegen onderzoek naar de wikipagina als je het zo in twijfel trekt.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:57

Miss Daad | 26-02-13 | 11:55 |
Ik volg u niet. Het artikeltje waar ik naar verwees betreft een zaak in Israël.

Lewis | 26-02-13 | 12:49

Toen een paar ouwe lullen in 1910 de staat israel verzonnen om hun olie inkomsten te waarborgen,leek het een mooi plan... echter nu 100jaar later is het een falend projectje van rijke opa's en oma's.. kappen met die sukkels alemaal.. gewoon olie kopen van arabieren,zonder die kut amerikanen ertussenin.. dat zou alle ellende in die regio verbeteren.. waarschijnlijk nog goedkoper ook.

gimme a beat,rix | 26-02-13 | 12:36

Aan die draden bij het 'lanceerplatvorm' te zien waren het eerst trolley-raketten.
Maar ja, die konden niet zo ver.


Van Dikhout | 26-02-13 | 12:36

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:13
Ja, de Wiki is een betrouwbare bron, helemaal in dit heikele conflict..

Mark Smith | 26-02-13 | 12:35

De enige reden dat moslims afspraken willen maken over wapenstilstanden is omdat ze weten dat ze weggeblazen worden als ze de oorlog wel openen. Je ziet dat hier in Nederland trouwens op microniveau terug. Wanneer moslims met z'n tweeën gaan stappen, veroorzaken ze een stuk minder oorlog dan wanneer ze dat met z'n tienen doen.

Hoeftniet | 26-02-13 | 12:28

die pauperpalestijnen blijven aan de gang... israel geeft die paupers de gaza terug en wat gebeurt er?... ze vernielen de geschonken talloze kassen... en ze gebruiken het als duikplank om qassamraketten israel in te schieten.... dat is dan geen intressant nieuws voor de buitenwereld... maar als israel het een keer zat is en terugslaat,is heel de wereld in rep en roer.

Wat iran betreft... die zijn oerdom bezig(zoals gewoonlijk).... israel zal keihard toeslaan als ze maar iets proberen...

arunt_bass_abuser | 26-02-13 | 12:26

Die eerste raket kwam zo traag uit die buis dat de bom die onschadelijk gemaakt moest worden, allang neer is gekomen.

wateenzooitje | 26-02-13 | 12:22

Matse met roomboter en suiker, lekker!

Allahshakkenbar | 26-02-13 | 12:19

"The U.S. financial contribution to progressively improved versions of the Arrow system tops $1 billion, the Congressional Research Service said in a March 2012 report to lawmakers".
Tsja daar kunnen die joden wel wat mee.

spooked | 26-02-13 | 12:16

dat ziet er heel geil uit!

Fapperdesap2293 | 26-02-13 | 12:14

@Not Muhammad | 26-02-13 | 12:11 | + 0 -
Als je zo de wikipedia er op naleest vind ik dat Israel zich heel erg volwassen heeft opgesteld in het conflict.
Zeker in het begin. We moeten niet vergeten dat de Joden ook Palestijnen zijn, maar definitievervuiling daar zijn de Palestijnen nogal goed in.
nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:13

Dat ding doet er al 30 seconden over om uit die loop te komen. ow wacht... slomo natuurlijk

tis_wat | 26-02-13 | 12:12

@Feynman | 26-02-13 | 11:57 Scherp. Ben met met uw analyse eens, behalve over de politiek. Niet alle politici willen die oorlog, en zij die dat wel doen zijn dikwijls niet electoraal maar ideologisch gemotiveerd. Zij het door religie, politiek of zegge 'naoorlogse sentimenten'. Wat de Palestijnen betreft is het grootste probleem de vurige wens Israël van de aardbodem te vegen. Inclusief inwoners. Dat is zelfs manifest bij Hamas.
Hoe nu verder? Dat hangt van vele factoren af. Waar baseer je de oplossing op? Zoveel akkoorden en geschonden afspraken. De Oslo-akkoorden? Roadmap to peace? Het Arabisch Vrede initiatief? En zelfs als men daar al uit weet te komen moet er eerst nog een staakt-het-vuren worden gehandhaafd.
Enfin. Dit gaat zich ofwel oplossen met een vredesmacht. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden, dat accepteert Israël nooit van z'n leven. Blijft over dat een van de twee, met een beetje hulp van Iran, elkaar het laatste zetje geeft.
Het is en blijft niets meer of minder dan een middeleeuwse mentaliteit over een conflict van meer dan tweeduizend jaar terug. Of gelooft u oprecht dat dit nog op te lossen is?

Not Muhammad | 26-02-13 | 12:11

Nukes vernietigen in de ruimte... was dat niet een plan van Ronald Reagan begin jaren 80 van de vorig eeuw?

PisFinger | 26-02-13 | 12:11

Niks aan de hand, niemand is momenteel gebaat bij full-out oorlog in die contreien.

Gewoon doorlopen.

Niels Scholten | 26-02-13 | 12:10

@ITEACHYOU | 26-02-13 | 12:03 | + 0 -
Als je die lijn zo ver wilt doortrekken, wijs ik liever naar de Fransen.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:10

vanuit alle angles een raket omhoog zien gaan..
maar of hij het nou echt doet moet altijd nog maar blijken...

de beer van de meer | 26-02-13 | 12:09

@Feynman | 26-02-13 | 11:57 | + 0 -
"Feitelijk is uw opmerking bovendien onjuist. Beide gesprekspartners zijn onbetrouwbaar. Israël heeft meerdere keren een vredesvoorstel geweigerd wat puur bestond uit het accepteren en bevriezen van de huidige situatie."

Wat is daar onbetrouwbaar aan? In onderhandelingen ben je toch gewoon vrij. Het maakt je onbetrouwbaar als je gemaakte afspraken aan je laars lapt.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:08

@Feynman | 26-02-13 | 11:57 | + 0 -
Maar ik heb al kamp gekozen sinds de invasie van de Palestijnse bloedbroeders in Nederland.
Ik en de Israeliers hebben parallelle belangen, zeer opportunistisch dat geef ik toe.

Ik denk dat om voor vrede te kiezen te naief is, de tactieken zijn te gluiperig en geleidelijk. Je moet paal en perk stellen en blijkbaar luisteren de Palestijnen in Palestina (en de landen er om heen) alleen naar wapengekletter.
nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen
Maar goed eerst keken ze niet naar het land om en nu de Israeliers door hard werken er iets van gemaakt hebben willen ze het terug.

Je doet net alsof een oorlog altijd slecht is.

Ik vind het niet erg om kamp in deze te kiezen. Ik heb het front liever daar dan hier.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 12:07

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:57
Dan nog eerder naar de Duitsers....

ITEACHYOU | 26-02-13 | 12:03

@ vetkleppert | 26-02-13 | 11:52 |
Dat is je er makkelijk vanaf maken.

sTiRf | 26-02-13 | 11:59

@ITEACHYOU | 26-02-13 | 11:53 | + -3 -
Nee.
Ik zou eerder naar de Britten wijzen.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:57

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:50 | + 1 -
Uw reactie is een mooi voorbeeld van kamp kiezen. U kiest het kamp van de Joden. Daarmee bent u een strijder en derhalve onderdeel van het probleem. U kunt pas een zinvolle bijdrage aan vrede leveren als u boven de partijen weet uit te stijgen.

Feitelijk is uw opmerking bovendien onjuist. Beide gesprekspartners zijn onbetrouwbaar. Israël heeft meerdere keren een vredesvoorstel geweigerd wat puur bestond uit het accepteren en bevriezen van de huidige situatie.

De huidige politici die onderhandelen over vrede, zijn totaal niet gebaat bij vrede. Het zijn politici, die donders goed weten, dat ze alleen in tijde van oorlog verkozen worden. Beide partijen zullen dus nooit enig verdrag tekenen, omdat ze er privé op achteruitgaan.

Feynman | 26-02-13 | 11:57

@Lewis | 26-02-13 | 11:48
Ja hoor, want omdat ik vind dat Israel (ook) geen zuivere politiek voert vind ik dat het Nederlandse systeem van regeltjes en wetjes orthodoxe joden maar moet straffen. Goed geredeneerd Lewis.

Miss Daad | 26-02-13 | 11:55

Gewoon geen aandacht meer schenken aan die twee mafkeesvolkjes en over twintig jaar eens voorzichtig kijken hoe de vlag er bij hangt. We hebben hier genoeg écht belangrijke zaken om ons druk over te maken.

Mark Smith | 26-02-13 | 11:54

Die Kim zal ook wel even twee keer slikken als hij dit ziet.
Havenwerker | 26-02-13 | 11:52 | + 0

We weten allemaal dat Kim niet vies is van slikken..

Epic_Zwitsal | 26-02-13 | 11:54

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:50
En de Israëliers valt niets te verwijten? kijk, daar gaan we al.

ITEACHYOU | 26-02-13 | 11:53

@sTiRf | 26-02-13 | 11:51
Nou, heel simpel. Je leest je even in en dan begrijp je het wel.

vetkleppert | 26-02-13 | 11:52

Regionale wapenwedloop. Niet leuk, maar wel goed voor de economie.

Rico Tampeloerus | 26-02-13 | 11:52

@ vetkleppert | 26-02-13 | 11:49 |
Leg uit.

sTiRf | 26-02-13 | 11:51

@Feynman | 26-02-13 | 11:47 | + 0 -
Deze knoop is al heel erg vaak besproken, maar steeds blijken de Palestijnen onbetrouwbare gesprekspartners. Maar goed wat wil, de Palestijnen bestaan ook niet als volk, is een bij mekaar geraapt zooitje ongeregeld. Moet je niet aan mij vragen, maar aan de Egyptenaren, Syriers en Turken. Je weet wel hun "bloedbroeders".

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:50

Als het om oorlogstuig gaat lukt het wetenschap en techniek opeens wel met volle inzet en onbeperkte overheidssteun de 'mensheid' te dienen. Dat gezegd hebbende, wat een machtig ding zeg. Onbeschrijfelijk hoeveel kennis en techniek je daar de lucht in ziet vliegen. Bonus: een heuse Thunderbirds-are-go lancering.

Not Muhammad | 26-02-13 | 11:50

Ik zie liever een nuke in de handen van een Israëliër dan van een Iraniër, Syriër, Egyptenaar, of elke ander soort haatbaard. Zelfde geldt voor anti-nuke.

Snackbar van Allah | 26-02-13 | 11:50

Eucalypta Duisenberg en Dries van 88 zullen wel weer schande spreken. Om vervolgens te zwijgen over wat er in Syrië, Turkije, Egypte, Tunesië, Marokko gebeurt.

nieuwe-haring | 26-02-13 | 11:49

Iran zal nooit een atoombom op Israël afschieten, wetende dat ze dan van de aardbodem worden geveegd. Hoop bla bla bla

ITEACHYOU | 26-02-13 | 11:49

@sTiRf | 26-02-13 | 11:47
Beetje moeite met oorzaak en gevolg heb je wel, he.

vetkleppert | 26-02-13 | 11:49

Miss Daad | 26-02-13 | 11:38 |
Mocht u de ogen geopend willen hebben, dan wordt u op uw wenken bediend. Rechtsboven, berichtje over boete voor orthodoxe Jood. Gewoon één voorbeeldje.

Lewis | 26-02-13 | 11:48

Buiten de katholieke kerk en haar maffiosi in Rome, is Israel een heel gevaarlijk landje.

sTiRf | 26-02-13 | 11:47

Werken die dingen ook preventief bij bankiers en politici.

Watapatja | 26-02-13 | 11:47

Je kan nog zoveel bommen en granaten hebben, ze leiden nooit tot vrede. Iedere oorlog die ik ken, kent vooral verliezers. De Joden leven in vrijheid en angst, de Arabieren in beperkingen en zonder toekomst. Niemand weet meer wie begonnen is en de persoon die begonnen is zeker weten inmiddels op natuurlijke of minder natuurlijke wijze overleden.

Wanneer kan deze knoop eens besproken worden zonder gelijk te vervallen in heftige discussies vanuit twee kampen? Wanneer stoppen we eens te kijken wie meer de schuld heeft van deze oorlog en wanneer beginnen we een keer te kijken hoe deze oorlog kan eindigen?

Of gaan we gewoon nog vijfenzestig jaar door met ruziemaken in de zandbak?

Feynman | 26-02-13 | 11:47

Jeetje, hoeveel van die krengen hebben ze wel niet afgeschoten? Het ging maar door en door.

perdido | 26-02-13 | 11:47

Israel kan verbluffende hoogstandjes ontwikkelen wat ze willen maar als dom Europa dom anti Israel blijft steunen komen we niet verder.

Kaas de Vies | 26-02-13 | 11:46

Mocht Iran een raket richting Israël sturen en deze anti-raket laat het ding klappen boven Syrië, dan zijn er meteen twee problemen opgelost.

Pastor Sippenhaft | 26-02-13 | 11:44

Laat de assasins van de Mossad het lekker oplossen, is een stuk veiliger dan zo'n raket.. Dit is misschien handig als "last resort" als er al een nuke onderweg is.

capsoo | 26-02-13 | 11:42

technisch hoogstandje .. daar kunnen die haatbaarden alleen maar van dromen

(c)ZWITSUL | 26-02-13 | 11:42

Met je verstand gebruiken kom je nou eenmaal een stuk verder dan met allahlallend aan elkaars reedt ruiken.

vetkleppert | 26-02-13 | 11:40

Nee, niks doen levert lekker veel veiligheid op. Misplaatst cynisch toontje wat mij betreft.

Lewis | 26-02-13 | 11:40

Groot gelijk hebben ze. Als ik omsingeld was door haatbaarden met nukes, zou ik ook voorbereidingen treffen. Knap raketje trouwens.

Pastor Sippenhaft | 26-02-13 | 11:40

Zo te zien is er ook weer een dakdekker die een nieuwe klus heeft.

Simon de Danser | 26-02-13 | 11:39

Als je een nuke onschadelijk wil maken, moet je dat doen vóór hij is afgeschoten. Eenmaal in de lucht is de weerslag van zo'n bom zo immens, dan is een misser van 200km al raak genoeg.

En onschadelijk maken vóór er iets mee gedaan wordt, daar weet Israël alles van.

BekiekUtMoar | 26-02-13 | 11:38

Matze met suiker? Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg van dat enge landje daar. Geen haar beter dan de omringende landen.

Miss Daad | 26-02-13 | 11:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken