Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijktip. AussieTV interviewt Geert Wilders

Wie is toch die man met dat opvallende haar, die zo veel bodyguards om zich heen heeft en die overal waar hij gaat verregaande beveiligingsmaatregelen behoeft, waarna hij maatschappelijke onrust en woede veroorzaakt zodra hij in persoon zijn opwachting maakt? Australië verbaasde zich er afgelopen week over. Australië oordeelde en veroordeelde, Australië weigerde Wilders op sommige plaatsen en Australië juichte zijn komst op andere plekken toe. 1 journalist game show host, Andrew O'Keefe, besloot eens rustig te gaan zitten voor een paar vragen aan de man waar iedereen wat van vindt. Het resultaat is een drieëndertig minuten durend, bij vlagen vlijmscherp agree to disagree word feud met Gurt Wielders zoals u het op de Neerlandse televee nooit zag.

Reaguursels

Inloggen

en dan het volgende.
http://www.heraldsun.com.au/opinion/cowardly-critics-of-geert-wilders-shame-our-country/story-e6frfhqf-1226584547791

pesego | 27-02-13 | 14:55

Hahaha, geen wonder dat hij nooit in debat gaat hier, dan wordt hij compleet platgeslagen.

Joachim Sickbock | 26-02-13 | 22:15

Leuke opmerking over verbieden Koran omdat mein Kampf ook verboden is.
As far as I know Muslims have not killed more than 6 million Jews in Europe.
Wilders viel even stil wat opmerkelijk is.
Voor de rest steeds maar herhalio's en geen feiten.
hölzenbein | 26-02-13 | 15:37 | + -2 -

Klopt. Moslims hebben in Europa geen 6 miljoen mensen vermoord. Nog niet.
Maar het aantal mensen over de gehele wereld vermoord wegens anti-moslimsentimenten lopen die aantallen rap voorbij!Dat moet Geertje zich hebben beseft toen hij stil viel. Arme Geertje, arme ons. S T E M P V V

the uninvited guest | 26-02-13 | 19:03

Is geen bewijs. Is huilie-huiliegedrag.

the uninvited guest | 26-02-13 | 18:47

-weggejorist-

the uninvited guest | 26-02-13 | 17:39

Bewijs het.

the uninvited guest | 26-02-13 | 17:36

the uninvited guest | 26-02-13 | 17:15 |
Die 'negatieve' praat zijn feiten.

Wether you like it or not. Wilders mode out

hölzenbein | 26-02-13 | 17:25

'geen' voor stemrecht moet weg.
excuses.

the uninvited guest | 26-02-13 | 17:17

@holzenbein

Doe toch niet zoveel moeite PVV-aanhangers te beinvloeden met je negatieve praat. Ik ben een stemmer van het eerste uur. Op Fortuyn heb ik ook gestemd. Omdat ik niet wil dat wij onszelf in dit land niet meer vrij zouden kunnen wanen. Daar mag je een tokkie voor zijn of een IQ hebben van een aardappel, zolang je het concept 'vrijheid' maar begrijpt. Islamieten begrijpen vrijheid niet. Zelfs met die arabische lente schreeuwden ze DEMOCRATIE, terwijl het gros van die kerels niet eens willen dat hun vrouwen geen stemrecht hebben of ook maar over straat mogen zonder burqa. Is je dat ontgaan? Is je ontgaan dat in alle moslimlanden problemen zijn en oorlog, destructie en verderf? Onderdrukking, terrorisme en bovenal geschreeuw en haat? Geert Wilders zegt dat wij dat niet willen in ons land. Ik wil dat ook niet. Ik wil geen moskeeen, eerwraak, vrouwenonderdrukking, criminaliteit en geweld. En mede dankzij de grote stromen immigranten is dat hetgene waar wij nu mee te maken hebben. Open je ogen, de tijd voor tolerantie is voorbij. Ik hoop nog steeds dat dit kabinet gaat vallen en ik hoop dat mensen massaal PVV zullen stemmen omdat ik weet adt hij met de juiste aantallen stemmers orde op zaken zal stellen.

the uninvited guest | 26-02-13 | 17:15

WirMachenMusik | 26-02-13 | 16:17
Ceeeker. Ceeker viel ie stil menke. Hij kon niets anders doen dan wat grijnzen als een paard met tandpijn. Je hebt het filmpje volgens mij niet gezien maar wel kwaken. Typisch.

hölzenbein | 26-02-13 | 16:43

hölzenbein | 26-02-13 | 15:37 |
Wilders viel helemaal niet stil. Bovendien is zo'n opmerking niet slechts een non-argument maar ook een domme belediging naar een overtuigd strijder tegen antisemitisme als Wilders.
Nog stompzinniger dan de tich maal herhaalde opmerking dat het OT ook niet bepaald vriendelijk is voor homo's. Waarop Wilders herhaaldelijk repliceerde dat hij dan maar eens een voorbeeld moest geven van landen waar momenteel vanuit christelijke overtuiging homo's worden opgehangen, vrouwen worden gestenigd en handen afgehakt worden.
Het enige wat die Australische versie van Paul de Leeuw daar tegen in wist te brengen was dat er in Australië, toch een christelijk land, ook wel eens homo's en vrouwen worden mishandeld. Hetgeen sowieso typerend was voor het intellectuele niveau van O'Keefe.

WirMachenMusik | 26-02-13 | 16:17

WirMachenMusik | 26-02-13 | 16:03 |
Wordddd je...

WirMachenMusik | 26-02-13 | 16:03

pj_vr | 26-02-13 | 15:11 |
Dat verschil tussen minnen en plussen wordt je misschien wel ooit duidelijk als je geleerd heb om argumenten te herkennen en te onderscheiden van opmerkingen over het kapsel en het Engels van Wilders en zo.

WirMachenMusik | 26-02-13 | 16:03

Koran verbieden, zucht ... soms is het zo onozel wat hij zegt.

drs W | 26-02-13 | 15:58

drs W | 26-02-13 | 15:22
Betreffende laatste zin: nee. Dat zei ik al.

Leuke opmerking over verbieden Koran omdat mein Kampf ook verboden is.
As far as I know Muslims have not killed more than 6 million Jews in Europe.
Wilders viel even stil wat opmerkelijk is.
Voor de rest steeds maar herhalio's en geen feiten.

hölzenbein | 26-02-13 | 15:37

pj_vr
plusjes minnetjes, voor mij een dikke plus als je kritisch bent, naar Wilders, naar geloof in het algemeen, naar de Islam. Zolang men maar zelf nadenkt vind ik het een dikke plus!

drs W | 26-02-13 | 15:26

Holzenbein:
Minder vredig dan je wellicht denkt. Regelmatig gaat er een kerk in brand. Waarop enkele christenen weer ter dood veroordeeld worden omdat ze de kelen van enkele islamieten door hebben gesneden. En de af en toe verstopte bom (bijv Bali). Doe even een wiki van Jemaah Islamiyah ook wel weergegeven als Jemaah Islamiah. Maar op zich voor een groot islamitisch land als Indonesië doen ze het op zich niet zo slecht daar heb je gelijk in. Doch geheel pais en vree zou ik het weer niet willen noemen.

drs W | 26-02-13 | 15:22

we zijn op geenstijl hoor: alle pro-wilders-comments baden in de plusjes, alle wilders-kritische-comments gaan flink de min in... typisch...

pj_vr | 26-02-13 | 15:11

drs W | 26-02-13 | 14:35
Jawel zo'n land is er. Indonesië is het grootste Islamitische land ter wereld (daar waar Wilders' voorouders vandaan komen en zodoende hij ook een niet-westerse allochtoon is!). Daar lopen ook fruitcakes rond net als in België (sharia4blablabla), maar de meeste mensen leven daar gewoon met elkaar en in vrede met hun geloof.

hölzenbein | 26-02-13 | 14:58

drs W | 26-02-13 | 14:35 |
Misschien doe ik er te kort maar ik schreef ook sommige. Bewust niet 'allemaal'. Dat schreef ik niet. Het is inderdaad goed wat je zegt, tegengeluid is prima, MOET vind ik zelfs. Zelfs ome fruitcake mag dat. Zeker! Maar onzin verkondigen is ongeloofwaardig en juist dat kwam op verschillende punten in dit filmpje weer naar voren. Ga niet vertellen waar precies (tikken is sowieso een probleem vanwege ban) maar ik denk dat je het wel tegen komt na het zien van het filmpje. En de Aussie heeft daar doorheen geprikt.

hölzenbein | 26-02-13 | 14:48

Holzenbein:
Vindt dat je de Pvv's te kort doet door ze allemaal dom ( IQ viltstift, zonder argumenten etc) te noemen. Vindt het niet altijd even net wat onze fruit gebak allemaal zegt maar op zich is een tegengeluid (zolang maar het met feiten gestaafd kan worden) helemaal zo slecht nog niet. Zolang er geen land is waar de Islam de meerderheid heeft waar men in vrede kan wonen (gelijke rechten vrouwen, homo's, andere geloven, atheïsten etc) denk ik dat je best kritisch naar o.a. dit geloof mag zijn.

drs W | 26-02-13 | 14:35

Holzenbein:
Vindt dat je de Pvv's te kort doet door ze allemaal dom ( IQ viltstift, zonder argumenten etc) te noemen. Vindt het niet altijd even net wat onze fruit gebak allemaal zegt maar op zich is een tegengeluid (zolang maar het met feiten gestaafd kan worden) helemaal zo slecht nog niet. Zolang er geen land is waar de Islam de meerderheid heeft waar men in vrede kan wonen (gelijke rechten vrouwen, homo's, andere geloven, atheïsten etc) denk ik dat je best kritisch naar o.a. dit geloof mag zijn.

drs W | 26-02-13 | 14:35

@Howling Hound | 26-02-13 | 14:10
Ik snapte al niet waarom Wilders hier een put van maakte maar misschien kan jij me dat uitleggen. Waarom is het relevant wiens woorden er in een heilig boek staan? Of een profeet, Allah, Zeus, of de Scientology intergalactic lord nou iets verkondigt, het blijft een geloof, en dus voor niet-gelovigen onzin. Doordat het een geloof is, is het belang dat iemand aan een decreet hecht en de mate van waarheid die hij er aan toe dicht überhaupt verschillend per persoon. In mijn idee ben jij nu dus een discussie aan het voeren over de vertelvorm van een sprookje en de daar uit volgende mate van invloed op de lezers.

mr.knetter | 26-02-13 | 14:26

drs W | 26-02-13 | 14:19
Wat heeft dat met 'toenemende Islamisering' van die fruitcake te maken?

hölzenbein | 26-02-13 | 14:23

hölzenbein
argumenten en feiten?
Marokkanen (of Nederlanders van Marokkaanse afkomst) komen 8x zovaak met justitie in aanraken tov autochtonen. Turken (of Nederlanders van Turkse afkomst) 4 x zo vaak. Marokkaanse jeugdwerkloosheid 36% onder de jongeren, autochtonen 9%. Ernstige psychiatrische stoornis van niet westerse allochtonen ligt rond de 25% (vaker schizofrenie, persoonlijkheid stoornissen, gedragsstoornissen etc). Gewone getallen feiten kan je opzoeken en opvragen. Kreten als Furer en je kop in het zand steken om vervolgens andere voor dom uit te schelden waarbij je kennelijk zelf de feiten/getallen niet kent of nog erger niet wil kennen is (als het niet zo problematisch was in de prachtwijken) om te lachen.

drs W | 26-02-13 | 14:19

Howling Hound | 26-02-13 | 14:13
Oow. Doen pvv'ers dat wel?

hölzenbein | 26-02-13 | 14:15

as-saboer | 26-02-13 | 13:48
Het verschil met SGP-ers is dat deze geen vliegtuigen het WTC inknallen.

Howling Hound | 26-02-13 | 14:13

De Islam is niets anders dan een middel om het volk te onderdrukken. Mensen worden dom gehouden en daarbij wordt de Koran geciteerd. Wilders heeft gelijk als hij zegt dat de Koran het letterlijke woord van Allah is (in tegenstelling tot de Bijbel die geschreven/verteld is door de profeten).

Het komt er dus op neer dat doordat mensen dom gehouden worden, bewindvoerders direct de mensen aansturen middels de Koran als ware het een directe opdracht van Allah himself.

Howling Hound | 26-02-13 | 14:10

Cnorrie
Onder welke steen kom jij vandaan? Ben zelf in een van Vogelaars prachtwijken opgegroeid. Lang voor Wilders en voor Fortuyn ten tijde dat Jan Maat als dwaas gezien werd was er al intense haat onder een groot deel van de niet westerse allochtonen. Ben zelf allochtoon en samen met een Griekse vriend riepen we 20 jaar geleden al waar zijn die Nederlanders toch mee bezig? De angst om kritiek te geven op allochtonen is zo enorm erin gemept (lees veel Nederlanders zijn geïndoctrineerd) en wordt dan ook direct als racisme gezien. Natuurlijk is het oneerlijk om de gematigde moslims de schuld te geven, wij als land zijn namelijk schuldig met alle gedoog constructies en angsten om de problemen te benoemen laat staan aan te pakken. Maar de Islam kan je moeilijk (net als de christendom overigens) in context van de wereld problematiek een vreedzaam geloof noemen.

drs W | 26-02-13 | 14:10

as-saboer | 26-02-13 | 13:48
Nee om SGP'ers maak ik mij niet druk. Om sommige pvv-sekte-aanhangers maak ik mij misschien wel eens druk maar dat is anderzijds wel weer amusement.
a omdat ze te dom zijn om te schijten
b omdat ze het IQ van een viltstift hebben
c omdat ze nooit argumenten en feiten kunnen staven
d omdat ze zich alleen maar kunnen verdedigen met de domme zichtwijze van hun blonde führer (die ze overigens onder het mom van vrijheid van meningsuiting laat vallen als een baksteen - Hernandez, Kortenoeven)
En dat laatste hebben ze niet eens in de gaten.

Hoe dom kan je dan zijn als marginale sekte?

hölzenbein | 26-02-13 | 14:04

hölzenbein
inderdaad...

Foezela | 26-02-13 | 14:03

Foezela | 26-02-13 | 13:08
Omdat u geen argumenten heeft. Simpel hè?

hölzenbein | 26-02-13 | 13:54

@hölzenbein | 26-02-13 | 13:16
Ach, je moet niet met Wilderianen in discussie willen om ze te overtuigen. Heeft totaal geen zin. Het is zoals Wilders zelf zegt op aantoonbaar bewijs dat hij ongelijk heeft. "Tja, daar weet ik niks vanaf dus kan ik niks over zeggen". Wilderianen plempen ongefundeerd hypotheses zonder deze te toetsen. Zodra iemand anders dit doet, wordt er geschreeuwd dat de boodschapper fout is zonder ook maar inhoudelijk te kijken. Je kan het best om deze mensen lachen, niet te serieus nemen. Buiten dat, deze groep is marginaal. U maakt zich toch ook niet druk om SGP'ers?

as-saboer | 26-02-13 | 13:48

hölzenbein

Met de Sa ga ik niet argumenteren, period.
Deze mensen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk,dat heeft geen enkelezin en verwordt tot gescheld,zie uw plempsels en geloof me, het heeft niets te maken met begrijpen ja of nee.
jammer hè?

Foezela | 26-02-13 | 13:39

Wilders veroordeelt niet alleen de Islam, maar tegelijkertijd alle Islamieten. Heeft ie zelf niet door, maar het gebeurt wel. Sinds het geblaaskaak van geblondeerde Geert
is er langzaam maar zeker een duidelijk verschil ontstaan tussen bv. Turkse Nederlanders en autochtonen. Ik merk het om mij heen, ze zijn afstandelijker geworden. Wilders heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het stagneren van de assimilatie van oa Turkse Nederlanders. Het eenzijdige gedram tegen de Islam, die volgens geert onveranderlijk blijft, geldt in gelijke mate voor andere godsdiensten, maar daar hoor je hem niet over. In de USA zijn rechts-radicale christenen, die onverdraagzamer zijn tegenover niet-christenen dan Geert is tov de Islam. Conclusie: Wilders bereikt het tegenovergestelde van wat hij wil bereiken, hij radicaliseert mede de Islam door zich er hardgrondig tegen af te zetten.

Cnorrie | 26-02-13 | 13:33

onbegrijpelijke en onlogische wartaal van Wilders. Een fantastische brei van criminaliteit van Marokanen, de sharia, de koran, moslims en nationaliteiten. Wat heeft namelijk de nationaliteit van Marokkanen, het paspoort, te maken met de regels en wandaden van gefundamentaliseerde moslims?

mooilid | 26-02-13 | 13:32

Foezela | 26-02-13 | 13:08
Helemaal geen enge man. Wat begrijpt u niet? Al eens de andersdenkenden plempsels tegenover dat kleine aantal andersdenkenden plempsels van mij afgewogen? Mij werd meer andersdenkenden zooi opgedrongen. Dus wel even met duidelijke argumenten afkomen aub in plaats van onzin te verkondigen en vergelijkingen te trekken met SA. Dank u.

hölzenbein | 26-02-13 | 13:16

Heerlijk inhoudelijk interview, iets waarvoor Geert in Nederland meestal niet te porren is. De interviewer weet haarfijn de inconsistentie van Wilders' verhaal aan te tonen maar laat hem in zijn waarde. Betreffende die stortvloed aan idealistische praat hierboven, kunnen mensen, gelovig of niet, s.v.p. het concept logica eens omarmen. Al die blinde haat en praatjes over massale confrontaties kunnen zo gebundeld worden tot een nieuw heilig boek.

mr.knetter | 26-02-13 | 13:08

hölzenbein,

als ik zo de plempsels van hölzenbein lees,groen van haat op andere meningen, denk ik weer aan het geschreeuw en overschreeuw van de SA eind dertiger jaren, doodsbang word ik van deze enge man.Dezelfde intolerantie en haat jegens andersdenkenden, bah

Foezela | 26-02-13 | 13:08

kicktherabbit | 26-02-13 | 12:20
Inderdaad, allen maar laf, geen steekhoudende argumenten, alleen maar vingertjes wijzen. PenW durft ie niet.. Gesloten bijeenkomsten, niets publiek. Ach ja het is en blijft een vreemde sekte. Gevaarlijk.

hölzenbein | 26-02-13 | 12:26

Ik denk, dat je grotendeels gelijk hebt hölzenbein.

@truusch

Ik begrijp wat je bedoelt maar dat profetische aan wilders is meer een steunkous voor zij die mentaal slecht ter been zijn en zich tegen de maatschappij hebben gekeerd, wat op zich niet vreemd is.

De PVV is een wassen neus die mensen het idee moet geven dat er, ondanks hun onvrede met de politiek, ook voor hun iets te stemmen is.

Als het anders was geweest, als men voor verandering had willen vechten, had je wel lid kunnen wordenvan de club.

Een partij die geen partij is, geen partij biedt, is geen partij. Geen partij voor politieke opponenten en geen partij voor hen die erop stemmen. Enkel een 'partij' in naam omdat de politieke zwendel nog smeriger is dan jein je stoutste dromen durft te vermoeden.

Electorale oplichting. Veel beloven en weining geven.. etc. etc.

Finn | 26-02-13 | 12:25

Nee, 33 minuten aan de Grote Blonde Leider verspillen is toch echt te veel kostbare tijd verspilt.

prodigy | 26-02-13 | 12:24

KoninginWildemina | 26-02-13 | 12:18
Gebrek aan argumentjes en inzicht (feiten lezon) en dan maar ad hominem schelden? Welk zwaktebod.

hölzenbein | 26-02-13 | 12:22

In Australië durft hij wel, hij weet natuurlijk ook dat Henk en Ingrid dat toch nooit te zien krijgen. Wat werd zijn mond daar even gesnoerd zeg, 'mooie' reclame voor ons mooie Nederland ook. Huilen met de pet op.
Wanneer zit hij bij Jeroen Pauw? Of blijft het bij zijn grote vriend en ja-knikker Joost Eerdmans? Laf.

kicktherabbit | 26-02-13 | 12:20

@hölzenbein | 26-02-13 | 12:13 |
Ik had na je tokkie scheldpartij al moeten stoppen met je, Hitlertje.
Dus dat doe ik bij deze.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 12:18

KoninginWildemina | 26-02-13 | 12:08
O speel jij op de man en verwijt anderen dat ze op de man spelen (???), en snapt het nog steeds niet omdat je mijn tegels niet juist leest en dan maar voor het gemak eigen conclusies trekt over wat mijn mening zou zijn of wat ik bedoelde? Wie is er hier dan triest? Zielig figuur.

hölzenbein | 26-02-13 | 12:13

@hölzenbein | 26-02-13 | 12:03 |
Typisch. Inhoudelijk niks te melden, dus dan maar op de man spelen. Triest figuur.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 12:08

Finn | 26-02-13 | 11:40 | + 0
Wilders is een nieuwe profeet, hij staat zelf ook voor een geloof. En wat weten van geloven? Juist ja dat je er zo weinig bereikt. Benoemen heeft naar jaren zijn beste tijd wel gehad en dat merkte je duidelijk tijdens de laatste verkiezingen.

Als de PVV wil groeien, moet ze met oplossingen komen voor de achterban die dagelijks met de door hem genoemde problemen worden geconfronteerd. De mensen met een lagere economische status hebben uiteindelijk de meeste overlast en hen is hij voornamelijk kwijt geraakt.

ALs hij de koers van de PVV niet wijzigt, zullen ze SP stemmen en de PVV zal over een aantal jaar vergeten zijn. Het is tijd voor haalbare oplossingen, i.p.v van onrealistische ideeën die leuk klinken.

Volledig nieuwe achterban is nauwelijks nog haalbaar, hij moet zijn kiezers van het eerste uur terug winnen.

truusch | 26-02-13 | 12:07

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:56
Lezen kan je ook al niet?

hölzenbein | 26-02-13 | 12:03

Finn | 26-02-13 | 11:40
Nee daar ben ik niet van uit gegaan dat jij dat zou bedoelen. Het zijn mijn woorden en daar sta ik voor (in tegenstelling tot woorden die mij maar al te graag in de mond worden gelegd omdat ik een andere mening heb). Misschien wat grof maar sommigen begrijpen geen andere taal. Ging ook meer over sommige adepten hier op geenstijl waarvan ik enkele zelfs verdenk dat het gewoon gore bruinhemden zijn. Maar dat ter zijde. Ik vond de Mos ook vaak een patente kerel hoewel ik soms ook dacht dat ie niet tot drie kon tellen (er zijn onkunde fimpjes van hem op joetjoep). Voor de rest heb ik niets met die sekte.

hölzenbein | 26-02-13 | 12:02

@hölzenbein | 26-02-13 | 11:47 |
Je scheldt hier mensen uit die een andere mening hebben dan jij. Verder loop je te verkondigen dat de mening van Wilders niet onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Wat had je in gedachten? Wilders' mening verbieden?

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:56

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:35
Blijft lastig voor je hè? Is geen kromme redenering maar een feit. Denk maar eens na hoe Wilders omgegaan is met zijn eigen mensen, deels intern. Daarom is mijn redenering niet krom. Moeilijk hè nadenken..

hölzenbein | 26-02-13 | 11:47

Dank hölzenbein, fijn dat mijn tegel mooi vind. Maar alsjedenk dat ik daarmee 'fuck you pvv adepten' bedoel heb je het toch net evenverkeerd begrepen. Ik probeer enkel uit te leggen hoe de politieke machinaties in de praktijk werken, en ik probeer uit te leggen waarom je, als je echt voor verandering bent in dit land, aan Wilders zelf geen ene flikker hebt. Tegen de PVV adepten zelf heb ik verder niets, ze hebben geen ander alternatief dan of niet stemmen of de illusie een van een protest stem. Ik snap het wel, maar het werkt niet. Dat snappen de meeste mensen niet, paarlen voor de zwijnen..

Finn | 26-02-13 | 11:40

"Vrijheid van meningsuiting is helemaal niet lastig zo lang het niet de vreemde manier van vrijheid voor meningsuiting van Wilders betreft."
@hölzenbein | 26-02-13 | 11:22
Met deze kromme redenering bewijs je mijn punt. Je begrijpt de vrijheid van meningsuiting inderdaad niet.
Dat meningen, waar Hölzenbein het niet mee eens is, niet onder de 'vrijheid van meningsuiting' vallen, is niet iets wat Hölzenbein voor anderen uitmaakt.
Blijft lastig voor je hè?

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:35

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:12
Vrijheid van meningsuiting is helemaal niet lastig zo lang het niet de vreemde manier van vrijheid voor meningsuiting van Wilders betreft. Maar jij snapt dat helemaal niet hè? Aan je reacties tegen andersdenkenden te zien. Te veel het partijboekje van Wilders gelezen? O nee... wacht, die partij heeft geen leden...

hölzenbein | 26-02-13 | 11:22

"Aan alle pvv adepten fuck you wereldvreemde idioten"
@hölzenbein | 26-02-13 | 10:49
Lastig hè, die vrijheid van meningsuiting?
Je moet maar zo denken: het is net zoiets als de vrijheid van religie. Die snap je WEL hè?

KoninginWildemina | 26-02-13 | 11:12

Nu ik weet dat de Islam regeert in Amsterdam, sla ik een dagje rijksmuseum over want blijkbaar kom ik Amsterdam alleen binnen met een Burqa.

Voordat de eerste moslims kwamen in de jaren 60 was Nederland prachtig.
armoede en pauperdorpen, Eerste wereld oorlog, crisis, tweede wereld oorlog,geen criminaliteit.

Ja Nederland was prachtig, echt een waar paradijsje.Ja de familie Wilders is naar Nederland gekomen omdat het een prachtig land is. Niet omdat Nederlanders werden opgejaagd in Indonesië en moesten vluchten.

Ik word een beetje moe van die onuitvoerbare fantasieën Geert, kom eens met een oplossing die uitvoerbaar is.

Enfin, ik heb ook geen behoefte aan de Sharia integendeel , maar ach zat autochtonen die Pedofielen, Moordenaars en dieven op willen knopen of de vingers af willen hakken, dus wat dat betreft. Waarom ook niet?

truusch | 26-02-13 | 11:09

Finn | 26-02-13 | 03:06
Ende applaus! U vat de koe bij de horens. Helaas kan ik niet zo veel typen omdat ik een kudtban van mijn ip heb (met dank aan g-unite die te laf is mij ooit nog te unbannen) anders had ik hier ook meer kunnen schrijven. Nu moet het op een klein kudt toetsenbord. Enniweej, prachtige tegel waar geen woord van gelogen is. Aan alle pvv adepten fuck you wereldvreemde idioten, en wirmachenmusik en koninginwildemina ga eens werk zoeken lutserts!

hölzenbein | 26-02-13 | 10:49

Greet die klaagt dat hij een pruik moest dragen. Hilarisch.

Wilders kan buiten zijn eigen beperkte islam complex denken, dat blijkt. HIj is niet in staat of niet bereid om een simpele vergelijking te maken. Nee, hij weet niks van Aboriginals. Dat was echter niet het punt: het gaat om de kwestie of criminaliteit onder bepaalde etnische groepen verklaard kunnen worden door hun religie (voor zover ze religieus zouden zijn). Volgens Geert zijn Marokkaanse criminelen crimineel, vanwege hun cultuur, die hij meestal gelijk stelt met de fascistische islam ideologie. Andere oorzaken doen er volgens hem niet toe.

De interviewer maakt een goed punt, als hij aangeeft dat mensen marginaliseren als je ze in een hoek drukt. Wilders zou moeten beseffen dat je hij alle moslims onder een kam scheert. De gematigde islam bestaat niet, maar gematigde moslims natuurlijk wel. Dit is een paradox die Wilders niet uit kan leggen.

DonJohnson | 26-02-13 | 10:43

De interviewer heeft blijkbaar niet door dat een misdadiger die in Europa zich beroept op het "woord van God in het oude testament" direct tot dwangverpleging veroordeelt zal worden.
Dit in tegenstelling met de moslim-landen waar dit een goedkeurend knikje van de sharia-rechtbank zal ontlokken.

BBmetR | 26-02-13 | 10:38

Die interviewer had duidelijk geen enkel benul van de situatie in Europa. En hij was meer geïnteresseerd in in het opdreunen van alle bestaanbare linkse clichés, dan dat hij interesse had voor het verhaal van zijn Europese gast.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 10:24

Mafkees die interviewer, begrijpt zelf niet wat hij zegt. Typisch een debater die niet kan winnen en er dan van alles bij pakt om z'n gelijk maar te krijgen. De aboriginals zouden deze bezetters het land moeten uitzetten.

Toetsiemonster | 26-02-13 | 10:13

Geert brengt de boodschap bijna perfect.
Bijna.
In plaats van dat maffe kapsel zou hij zich eerst moeten bekeren tot de islam en gewoon in een compleet moefti outfit dezelfde boodschap verkondigen.
Geen grap.
Als er 1 man is die zijn leven geheel in het teken van de islam en aan de het welzijn van zijn islamitische medemens zet is het wel Geert Wilders.
Van binnenuit de islam bekeren tot een mensvriendelijk instituut.
Zo hebben we uiteindelijk ook het venijn uit het christendom gehaald. Verlichting heet dat.

wakkere_nederlander | 26-02-13 | 10:08

1: Ik ben het eens met de interviewer dat de islam niet de verklarende factor is voor het criminele gedrag van mensen met een moslim achtergrond in westerse landen.
2: Geert Wilders heeft ook punt als hij beweert dat Islam doorgaans achterlijkheid bevordert en niet tolerant is ten opzichte van andere religies.
3: Wat je ook vindt van Geert Wilders, de Aussies hebben veel te lang moeilijk gedaan over de komst van Wilders. Dit heeft wellicht te maken met dat ze het moslimbuurland Indonesie liever niet tegen de schenen wilden schoppen. Dit onderstreept Wilders punt nogmaals.

ED-209 | 26-02-13 | 09:58

-weggejorist-

Howling Hound | 26-02-13 | 09:25

Vooringenomen interviewer. Dan kan je lullen als brugman, maar dat schiet niet op.

Howling Hound | 26-02-13 | 09:25

Aan de commentaren op internet te lezen, hebben de meeste Aussies zich zitten ergeren aan hun zelfingenomen, schofterige interviewer. Meeste comments hebben zo'n beetje deze strekking:
"Seems you have a new fanatical fan base you goose. Your going to need it now because every free thinking, free speaking Aussie I know will now be turning you off. BTW. Although you may think you impressed with your gutter journalism. Even though you tried your best with your interjections, ignorant un-researched interruptions and pathetic laugh. Geert Wilders owned you with truth and fact. Something you might consider to bring to the table next time you attempt an interview."

KoninginWildemina | 26-02-13 | 09:04

@Frenck Mahon | 26-02-13 | 05:50
"... lijkt het hierdoor of hij voor de gek gehouden wordt."

Lijkt, het wordt voor de gek gehouden alleen heeft hij het zelf niet door.

the Jackdawn | 26-02-13 | 08:58

Andrew lult hem er best vaak uit, mooi interview en een lesje voor NL journo's.

loonslaaf_69 | 26-02-13 | 08:36

@Bruno Alaska

Touché +1

nenny | 26-02-13 | 08:27

@nenny | 26-02-13 | 08:22 |

Ik heb ook altijd moeite met dat Australische Engels.

Bruno Alaska | 26-02-13 | 08:25

Tenenkrommend engels.
na 56 seconden had ik er weer genoeg van.

nenny | 26-02-13 | 08:22

Eindelijk weet ik het! Hij lijkt op mn ouwe tante!!

Barack_Obama | 26-02-13 | 07:25

@Finn | 26-02-13 | 04:14 |
Ik ben hetmet je eens dat Wilders op dit moment fungeert als uitlaatklep. En misschien zou het juist beter zijn dat er geen uitlaatklep zou zijn. Dat had mensen wellicht eerder tot verzet aangezet. Want de staat waarin we nu verkeren is om te betreuren.
Je begint over aanzien in de wereld. Moeten wij aanzien hebben? We worden zonder slag of stoot uitgeleverd aan Brussel en iedereen kijkt er naar. We moeten ons de ogen uit de kop schamen. Dan heb je het erover dat het ons geld kost. Bewijzen heb je niet. Maar buiten dat. Als jij er zo een bent die geld boven principes stelt ben je in mijn ogen een hoer van het geld.

Smarties | 26-02-13 | 07:02

hölzenbein | 26-02-13 | 02:17
Politiek correct geeft minder kritiek op iemand van een ander ras of geloof, dan het blanke ras of het geloof van het blanke ras. Dit aangeleerde reflex (PC) kan niet anders zijn ontstaan vanuit de gedachte dat het blanke ras superieur is. Waarom zouden de andere rassen en geloven dan die bescherming voor nodig hebben?

Je ziet dit verschijnsel ook bij kinderen. Dan heet het voor spek en bonen meedoen. De kinderen die dit betreft zijn een aantal jaartjes jonger. De ouderen kinderen tolereren het jonge kind mee te doen, en passen speciale regels toe om het jonge kind het gevoel te geven er bij te horen. Zij hebben nog een excuus omdat het jongere kind , bewezen, fysiek de 'strijd' met de oudere kinderen nog niet aan kan gaan.
U past dit toe op volwaardige volwassen mensen.
U bent een racist en u discrimineert.

Smarties | 26-02-13 | 06:47

Het leek wel of Wilders de EU zat te verdedigen in Ozzie.
Het zou goed zijn als Wilders wat Engels zou gaan leren want met zijn mavo Ehgels mist hij veel en lijkt het hierdoor of hij voor de gek gehouden wordt.

Frenck Mahon | 26-02-13 | 05:50

@Finn
P.s. Over 'lulkoek' gesproken: lees je epistel nog even terug. Zelden zo'n warrig stuk tekst gezien.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 04:41

@Finn | 26-02-13 | 04:14 |
Wat wil je horen? Het is een anti PVV/Wilders pamflet.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 04:23

Geen enkel steekhoudend argument jongens? Alleen lulkoek? Tis bedroevend.

Finn | 26-02-13 | 04:14

-weggejorist-

KoninginWildemina | 26-02-13 | 03:57

@WirMachenMusik | 26-02-13 | 03:32 |
LOL. Goed nieuws dat er zo over gedacht wordt.
Ik hoop dat veel Aussies er zo over denken.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 03:56

Finn | 26-02-13 | 03:06 |
Beetje een lang stuk, maar ik zal alleen op je eerste vraag ingaan.
Ik heb me persoonlijk nooit verantwoordelijk gevoeld voor Volkert/Tristan/karst. Zij hebben hun moorden individueel en uit eigen overweging gepleegd, en niet uit naam van een organisatie, beweging of filosofie waarvan ik deel uitmaak. Hooguit delen wij dezelfde nationaliteit, maar ik hoef geen verantwoording te nemen voor andere landgenoten.
Anders is het met religieuzen, die een gezamenlijke ideologie aanhangen, en vanuit die handelen handelen. Dan kunnen aanhangers van die ideologie niet stilzwijgend toekijken als mede-aanhangers zich misdragen. Zij dragen dan de verantwoordelijkheid om de rotte appels te veroordelen, danwel de ideologie aan te passen zodat deze niet uitnodigt tot misdaden tegen niet-aanhangers.

Mouth Of The South | 26-02-13 | 03:48

Finn | 26-02-13 | 03:06 |
Beetje een lang stuk, maar ik zal alleen op je eerste vraag ingaan.
Ik heb me persoonlijk nooit verantwoordelijk gevoeld voor Volkert/Tristan/karst. Zij hebben hun moorden individueel en uit eigen overweging gepleegd, en niet uit naam van een organisatie, beweging of filosofie waarvan ik deel uitmaak. Hooguit delen wij dezelfde nationaliteit, maar ik hoef geen verantwoording te nemen voor andere landgenoten.
Anders is het met religieuzen, die een gezamenlijke ideologie aanhangen, en vanuit die handelen handelen. Dan kunnen aanhangers van die ideologie niet stilzwijgend toekijken als mede-aanhangers zich misdragen. Zij dragen dan de verantwoordelijkheid om de rotte appels te veroordelen, danwel de ideologie aan te passen zodat deze niet uitnodigt tot misdaden tegen niet-aanhangers.

Mouth Of The South | 26-02-13 | 03:47

Een neef die begin zestiger jaren naar Australië emigreerde mailde me dat hij vond dat Wilders op sublieme wijze die O'Keefe heeft ontmaskerd en zoals dat nog geen enkele Aussie gelukt is.
Dat was op een enkele uitzondering de mening van alle aanwezigen in zijn Dutch club te Geelong.
En of ik op hem stemde ;-)

WirMachenMusik | 26-02-13 | 03:32

Finn | 26-02-13 | 03:06
Finn staat natuurlijk voor finnita. Finnita la comedia en sluit vooral de ogen misschien dat op de achterkant je ballen de illusie nog enige tijd waarneembaar blijft. Maar als je op een moment alsnog je ogen moet openen zal de werkelijkheid je terstond verblinden dus hou de wimpers maar stevig op elkaar en de evolutie doet de rest wel.

idopane | 26-02-13 | 03:25

the uninvited guest | 26-02-13 |
Niet zo veel mentale energie besteden aan de plempsels van Hölzenbein. Hooguit laten merken dat je zijn plempsels niet serieus neemt. Daar is hij al meer dan blij mee.

WirMachenMusik | 26-02-13 | 03:15

Moeilijk moeilijk. Echt tenenkrommend dit interview, waar onze Geert helaas meerdere keren nat gaat en ons land bepaald geen dienst bewijst.

Eerst even een vraagje: Wie hier heeft er ooit zijn veronschuldigingen aangeboden voor Volkert, Tristan of Karst? Of zich daar zelfs maar het minste beetje verantwoordelijk voor gevoeld? Niemand toch zeker?

Ten tweede een observatie: Wie o wie heeft de deur in NL opengezet voor de vele immigranten? Deels kwamen zij uit de voormalig Nederlandse kolonieen. Niemand heeft daar problemen mee. Geert zegt dat er een probleem is met Marokkanen. Die zijn hier binnen gekomen als gastarbeiders om te werken in de Nederlandse industrie. Op uitnodiging van de grote bedrijven, de werkgevers.

En welke partij is de werkgeverspartij? U raadt het al, de VVD. Dezelfde partij waar Geert jarenlang lid van is geweest en met wie hij in een regering stapte.

De andere partijen die het in Nederland voor het zeggen hadden, de PvdA en het CDA, hebben vervolgens politieke winsten geboekt door voor de belangen van deze mensen, die op uitnodiging van de VVD hiernaartoe zijn gehaald, op te komen.

Zo werkt de politiek. Opportunistisch als de neten.

Ten derde. Wat nu als er geen Geert Wilders was, en geen PVV. Waar hadden we dan nu gestaan? Ik wil wel een voorschotje geven: De onvrede die nu via de PVV gekanaliseerd wordt is te beheersen, maar had anders voor grote onrust gezorgd binnen alle andere partijen en er had daadwerkelijk iets van verandering en vooruitgang geboekt kunnen worden. Wat hebben wij dus aan Geert Wilders te danken? Een uitlaatklep, meer niet. Enkel het idee dat er iemand zich voor jou mening inspant is blijkbaar genoeg. Hij heeft niets bereikt, anders dan dat andere partijen zijn standpunten overnemen zo het hun uitkomt. Daar kun je wat van vinden.

Ten vierde. Ik zeg alvast dat ik nog nooit op welke partij dan ook gestemd heb, omdat ik nog nooit een integere politicus heb gezien. Maar goed. Wat is het netto resultaat voor Nederland om 1 miljard aanhangers van welke religie dan ook politiek te bevechten? Waarom heeft dat een internationaal platform nodig? In het Engels in Australie gaan uitleggen dat we in Nederland Marokkanse jeugdcriminelen hebben en dat dat door de Islam zou komen, is economisch gezien, en dan heb ik over de poen die te verdienen is in de internationale handel, jezelf in de voet schieten. Los van wat je van de situatie in eigen land vindt.

Ten vijfde: Wat hebben we hier in Nederland aan een partij die geen partij is? Waar je geen lid van kunt worden en er daardoor geen enkele mogelijkheid is dat het ooit een groter draagvlak zal krijgen onder de bevolking? Moet je kijken hoe Richard de Mos aan de kant is geschoven, toch geen onaardige volkse hollandse jongen. Mijn conclusie: De PVV is er om de door de rest van de politieke partijen opgewekte onvrede met het landsbeleid te spotten en te kanaliseren. Anders had hij toch echt niet met de VVD en het CDA mee mogen doen of zelfs maar mee willen doen.

Ten laatste: Wat is er elf jaar na Pim Fortuin werkelijk bereikt aan positieve verandering in dit land? Zijn de dames en heren politici nu meer capabel? Is er sprake van meer saamhorigheid in de samenleving? Is de besluitvorming erop vooruit gegaan? Zijn we economisch welvarender?

Nee. Nee. Nee en nog eens Nee. Iedereen wijst een ander aan als,de,schuldige voor van alles en nog wat en het spelletje zwartepieten zorgt ervoor dat er nergens meer overeenstemming over kan worden bereikt en het land is bijna onbestuurbaar geworden door de fragmentatie van het politieke speelveld.

Ten zesde. Op deze manier is de Nederlandse bevolking op kinderlijk eenvoudige wijze tegen elkaar uitgespeeld waar het op Europa aankomt. Waar ons land als 1 man had moeten zijn, stonden onze huidige minister president en geert wilders een toneelstukje op te voeren door tegen elkaar in de tweede kamer te roepen 'doe effe normaal man' en 'doe zelf eens effe lekker normaal'. Het volk stond erbij en keek ernaar.

En stemde op alle de ons bekende partijen. Het meest ironische is nog dat de enige vernieuwing in de politiek een partij is voor 50 plussers.

Ten zevende: Wij dienen ons allen diep te schamen voor de staat waarin ons land verkeert. Wij zouden al lang voor onze generatie relevante partijen hebben moeten opgericht. GeenStijl, wat pretendeerde een golf van vernieuwing teweeg te kunnen brengen, is niet verder gekomen dan een gesubsidieerd televisie omroepje en moet wekenlang linkbait posten om aan een miezerige 40,000 stemmen te komen voor een referendum, iets wat vroeger in een middagje gelukt zou zijn.

Dat deze Geert Wilders in dit debat voor Nederland beweerde te spreken, kost Nederland een hoop geld, goed en goodwill in de wereld, en ook daar betalen wij met zijn allen de prijs voor.

Ten achtste: Er is geen enkele politieke partij in Nederland waar een jongere lid van zou willen danwel kunnen worden. Geeft zeer te denken.

Ten negende: Wat de neuk doet een israelische vlag op het hoofdkantoor van de PVV, als de hoofdman pretendeert een Nederlander in hart en nieren te zijn en prat gaat op zijn Nationalistische inslag? Is hij Ajax supporter? Ligt zijn loyaliteit elders? Doe eens uitleggen? Doe eens vragenstellen Rutger? Maakt het wat uit als het een Amerikaanse vlag was geweest? Een Belgische? Een Duitse vlag misschien? Maar mijn vraag is dus waarom hangt daar niet gewoon het rood wit blauw van onze Nederlandse vlag? Snap ik niet.

Ten tiende en laatste: Die Australische interviewer had wel degelijk hele sterke argumenten, waarbij Geert's verhaal bij tijd en wijle erg achterhaald overkwam. De wereld houdt niet op te bestaan bij onze eigen landsgrenzen, en is er niet alleen maar voor ons om handel te drijven en geld aan te verdienen. De wereld dient een balans te vinden zodat er geen wereldoorlogen ontstaan. Wat deden Nederlanders bijvoorbeeld in Indonesie?

Wie o wie voelt zich daar nu nog steeds verantwoordelijk voor? Hoeft toch ook niet? Of wel dan?

Fijne week allemaal. Scusi voor de lange rand.

Finn | 26-02-13 | 03:06

Ik vond trouwens dat Wilders het subliem deed. Hij bleef constant beleefd en vriendelijk. Werd nergens vijandig of hatelijk (zoals die interviewer).
En bedankte zelfs nog heel vriendelijk voor het interview. Petje af hoor. Heel professioneel.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 03:01

@the uninvited guest
Die gladjakker was de politiek correcte moraalridder aan het uithangen, die de foute islamofobe racist wel even de waarheid zou vertellen. God wat zat hij erin.
Die vent heeft werkelijk geen flauw benul wat er zich in Europa allemaal afspeelt. Wat een eikel zeg.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:57

@KoninginWildemina

Precies mijn gedachte.En dan dat zelfingenomen lachje iedere keer. Wat een enorme amateuristische journalist.

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:41

Die interviewer.. nota bene je eigen gast consequent hard uitlachen omdat ie een andere mening heeft, wat een plompe lul.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:35

-weggejorist-

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:28

Nu begrijp ik waarom hij nooit geinterviewt wordt in Nederland,geen journalist zou tegen hem op kunnen ,ze staan voor schut.

L.M. | 26-02-13 | 02:24

"Kun je even met je benepen vooroordelen aangeven waar ik dat precies verkondigde?"
@hölzenbein | 26-02-13 | 02:13 |
Wilders wordt met de dood bedreigd en wordt daarom beveiligd. Eigen schuld, zegt Hölzenbein.
Gevolgtrekking is: als Wilders vermoord wordt, is dat dus z'n eigen schuld. Volgens Hölzenbein.

Van Gogh en Fortuyn zeiden ook geen aardige dingen over de islam. Werden beiden ook bedreigd, maar niet beveiligd. Die zijn dus afgeslacht.
Volgens Hölzenbein's logica heet dat: eigen schuld.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:24

@holzenbein

politiek correct zijn is onecht.
Iets wat men verwacht iets wat je de status van een zgn fatsoenlijk mens oplevert, maar desalniettemin onecht.

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:20

INH.30CL | 26-02-13 | 02:13
Ik mis je bewijzen nog steeds. Maar goed, welterusten dan maar.

hölzenbein | 26-02-13 | 02:19

@holzenbein

wat is zwitsaltje?

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:18

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:10
Wat is er mis met politiek correct zijn of niet politiek correct zijn zwitsaltje? Zijn je argumentjes op of waarom begin je er een agressief taaltje uit te slaan?

hölzenbein | 26-02-13 | 02:17

@saintinel | 26-02-13 | 02:08
"Het viel me nog mee, dat er geen Godwin was voorbij gekomen. :)"
Toch wel, die interviewer bleef consequent 'deporteren' zeggen, i.p.v. 'terugsturen'.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:13

@hölzenbein | 26-02-13 | 02:03
Ja, die man in het aaneengeschakelde filmpje waar zijn hoofd van romp werd afgesneden had ook een hoofd waar hersenen in zaten. Jammer dat hij geen comment meer kan geven op jouw tegel. Ik weet haast zeker dat hij je een minnetje had gegeven, welterusten.

INH.30CL | 26-02-13 | 02:13

Oh, Wilders vraagt erom. En Van Gogh en Fortuyn zullen er ook wel om gevraagd hebben niet?KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:04

Kun je even met je benepen vooroordelen aangeven waar ik dat precies verkondigde?

hölzenbein | 26-02-13 | 02:13

@holzenbein

Nee. Ik bedoel mensen die niet politiek correct pogen te zijn (zonder oogkleppen op en plank voor de kop).

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:10

Interviewer: Echt vreselijk 'annoying'... :(
Geert: Echt Top! Meer dan redelijk verweer tegen dat nare mannetje.
 
Laten we het iid gewoon bij de feiten houden i.p.v. dat achterhaalde gezever, verbloeming en stelselmatige wegkijkerij.
Het viel me nog mee, dat er geen Godwin was voorbij gekomen. :)

saintinel | 26-02-13 | 02:08

the uninvited guest | 26-02-13 | 01:59
Bedoel je met 'de rest' de pvv adepten hier op geenstijl zwitsal? Dat is geen maatstaf (grijns).

hölzenbein | 26-02-13 | 02:07

@holzenbein

oh wacht, jij bent een van die 'politiek correcte' typetjes. Oogkleppen op en plank voor de kop. Mensen als jij zijn niet te redden met logica, waarom het nog proberen!

the uninvited guest | 26-02-13 | 02:06

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:35 | + -3
"Dat ie die beveiliging maar zelf betaald. Er zijn er niet veel die beveiliging nodig hebben, dan heb je er volgens mij een goot deel zelf aan bijgedragen als je dat nodig hebt."
Oh, Wilders vraagt erom. En Van Gogh en Fortuyn zullen er ook wel om gevraagd hebben niet?
Mensen met jouw benepen denkwijze, die zijn pas gevaarlijk.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 02:04

INH.30CL | 26-02-13 | 01:58
Mwoehahaha ik had je intelligenter ingeschat matie. Kom jij met die aaneenschakeling van wazige onzinfilmpjes af. Bekritiseerd door bijna iedereen die een beetje hersens heeft. Maak je zelf toch niet belachelijk.

hölzenbein | 26-02-13 | 02:03

@holzenbein

Is het mogelijk dat jij blind bent voor wat de rest allang heeft gezien?

the uninvited guest | 26-02-13 | 01:59

idopane | 26-02-13 | 01:49 | + 0 -
LOL. Nee jij bent lekker intelligent bezig simpele.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:59

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:56
Ik heb ff genoeg van je. Je wilt feiten? Hier zijn ze.
youtu.be/2ly7pSo4aP4

INH.30CL | 26-02-13 | 01:58

INH.30CL | 26-02-13 | 01:48
Ik had je om feiten gevraagd. Waar zijn ze? Het feit dat je zegt dat ze langzaam de overhand krijgen is al onzin. We zijn 10 keer zo veel in ons land. Kan je behalve aannames en Wilders nakwaken ook met feiten komen? Op mijn twee simpele vragen heb je al geen antwoord maar mij er van betichten dat ik oren en ogen dicht heb... Wake zelf eens up man!

hölzenbein | 26-02-13 | 01:56

Wat een tenenkrommend interview en wat een vreselijke interviewer. Vooral die vergelijking van dat aboriginals meer crimineel zijn dan andere bewoners van Australie. Als je dat wil vergelijken met de situatie in Nederland, vertel er dan ook bij dat aboriginals de ECHTE Australiers zijn. Dus eigenlijk een soort van indianen in Amerika. Wat is de claim die bv Marokkanen op Nederland kunnen leggen om zich hier een plek te mogen toe-eigenen in de hedendaagse criminaliteit? Dat hun eerste generatie hier ooit het vieze werk deed voor luie Nederlanders? Hebben we die generatie niet al meer dan voldoende gecompenseerd door algehele multiknuffelarij? Over de rug van hardwerkend Nederland? Die domme Australier mag blij zijn dat Geert Wilders moeite doet zijn land aan te doen en te waarschuwen voor de gekte van Islam.

the uninvited guest | 26-02-13 | 01:51

idopane | 26-02-13 | 01:48
moet natuurlijk niet debateren zijn hahaha

idopane | 26-02-13 | 01:49

INH.30CL | 26-02-13 | 01:36
Met Holzenbein kan je debateren daar moet je gewoon heel gezellig een kaartje leggen die man heeft geen hout poot maar een houte kop met een heeeeeeele lange neus. Nee ik kijk liever even op de azijnbode waar in de kamer Berlusconi steeds dichter naar Bersani oftewel Peppone die oude communist kruipt. Dat is pas genieten

idopane | 26-02-13 | 01:48

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:39
Niet alleen ons land, de hele westerse wereld wordt bedreigd.
Waar wij westerlingen de gelovige oorlogen allang achter ons hebben gelaten komen nu de achtergestelden met hun middeleeuwse gedachten de boel opnieuw op stelten zetten. Dat moet zelfs jij toch aanvoelen? Want horen en zien kun je blijkbaar niet.

INH.30CL | 26-02-13 | 01:48

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:35
Dus de persoon met een mening en een bepaalde zienswijze in een vrij en democratisch land heeft beveiliging nodig omdat anderen die mening en kritiek niet dulden. Wat doe je in deze, in een vrij en democratisch land, zo verkeerd dat er uberhaupt beveiliging nodig is? En begin niet over populisme of haat zaaien.

INH.30CL | 26-02-13 | 01:44

Duidelijk verhaal van Greet. Niemand wil het horen want er wordt een gehele bevolkingsgroep weggezet, maar dit is wel de bevolkingsgroep waar de ellende uit komt.
En als je niet uitkijkt hebben ze de overhand.
Nu vind ik iemand die een religie aanhangt bij voorbaat al een tweederangs mens, maar dat iemand de islam aanhangt is voor mij niet te bevatten.
Of we het leuk vinden of niet; ze zijn de tegenpartij en ze worden steeds sterker.
Geert zijn praatjes zijn niets anders dan een wakeup call.

Freddie Stobart | 26-02-13 | 01:40

INH.30CL | 26-02-13 | 01:36 |
Norm eens wat feiten. Wie is ons land aan het bedreigen? Wie jou persoonlijk? Wilders nablaten kan iedere gek.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:39

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:31
Jij lijkt met deze opmerking doof *en* blind te zijn.
Hij heeft gelijk in het feit dat de islam een gevaar is voor de westerse samenleving, dat de islam langzaam maar zeker de overhand aan het krijgen is in de samenleving. Wat hij doet voor het volk is de blinden en doven als jij waarschuwen voor een dreigend gevaar dat onafwendbaar lijkt (dankzij figuren als jij). Wake up man!!

INH.30CL | 26-02-13 | 01:36

KoninginWildemina | 26-02-13 | 01:23
Dat was de vraag niet. Dat ie die beveiliging maar zelf betaald. Er zijn er niet veel die beveiliging nodig hebben, dan heb je er volgens mij een goot deel zelf aan bijgedragen als je dat nodig hebt.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:35

@dwalmpje | 26-02-13 | 00:09

Dus. Ik zie geen causaal verband in je uitspraak. Of bedoel je dat er geen achterstandwijken bestaan in landen zonder moslims?

pius | 26-02-13 | 01:32

INH.30CL | 26-02-13 | 01:14
Mij heeft nog nooit iemand zonder te liegen kunnen vertellen waarin hij gelijk heeft. Ook nog nooit iemand wat hij tot nu toe voor ons volk gedaan heeft, behalve dan paniek en haat gezaaid. Dus vertel mij niet dat ik iets zal ondervinden. Von nichts kommt nichts.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:31

hölzenbein | 26-02-13 | 01:05 | + -5 -
"Door wie ie uitgenodigd is doet niets ter zake, wie betaald zijn beveiliging?"
Nog relevanter: wie maken die beveiliging noodzakelijk? Wie willen hem dood hebben?

KoninginWildemina | 26-02-13 | 01:23

@hölzenbein | 26-02-13 | 01:08
Hoe dan ook heeft Geert gelijk! Het duurt even maar ook jij zal het ondervinden.

INH.30CL | 26-02-13 | 01:14

Hoe dan ook maakt die geblondeerde fruitcake ons land weer belachelijk in het buitenland. En grotendeels van onze centen.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:08

La Vie En Rose | 26-02-13 | 00:59
Heb het interview wel degelijk begrepen anders had ik de opmerking niet gemaakt. Ondertitels misschien een idee voor jou?

Door wie ie uitgenodigd is doet niets ter zake, wie betaald zijn beveiliging? En moet ie niet gewoon in Nederland zijn om nuttige zaken te regelen? O wacht... Hij heeft nog nooit iets geregeld. Alleen uit de staatsruif gevreten.

hölzenbein | 26-02-13 | 01:05

@hölzenbein | 26-02-13 | 00:52
Denk eerder dat jij het interview niet begreep.
Hehe.

@hölzenbein | 26-02-13 | 00:54

Hij was uitgenodigd door Australische organisaties.
Niet door het parlement, snappez-vous?

Zo niet, jammer dan. Ik ga te bedde.

Jij ook truste voor straks.

La Vie En Rose | 26-02-13 | 00:59

Wat een verassend plaatje draait Geert weer af..
Dat moet wel uit Limburg komen...

Rafapaz | 26-02-13 | 00:57

Als ie uitgenodigd was waarom had ie dan zo veel moeite om binnen te komen Fleur?

hölzenbein | 26-02-13 | 00:54

Natuurlijk is Indonesie een democratie. Daarom wilden de linkse partijen hier ook geen tanks aan dat land verkopen.
Wat een vooringenomen kwast deze reporter.

knight03 | 26-02-13 | 00:53

La Vie En Rose | 26-02-13 | 00:47
Uitstekend interview?
Hield zich goed staande?
Waar kom jij nou weer mee af?

Hij begreep de helft van het interview niet eens! En de Aussie zich de ballen uit de broek lachen.

hölzenbein | 26-02-13 | 00:52

@hölzenbein | 26-02-13 | 00:46
Die fratsen van deze Nederlandse held kosten ons niets. Hij is uitgenodigd om in Australië te komen spreken. Bovendien is het reces, dus ook nog in zijn eigen tijd, wie immer.

Hiermee zijn je vragen wel beantwoord, dacht ik zo.

La Vie En Rose | 26-02-13 | 00:50

Hulde voor Greet.
Uitstekend interview!
Hield zich goed staande.

En die zeikerds die wat op zijn accent hebben aan te merken: Hebben jullie Eurocommissaris Olli Rehn weleens Engels horen spreken.
Nee? Toch eens doen dan.

www.youtube.com/watch?v=DdwpyotiT7k

Het enige wat ik jammer vind, is dat hij zijn haar maar blijft blonderen. Dat is een van de redenen waardoor hij niet serieus wordt genomen.
Hij is grotendeels grijs volgens mij. Dus uit laten groeien en kort laten knippen in het volgende reces.

La Vie En Rose | 26-02-13 | 00:47

Wat kost onze huisfascist ons eigenlijk met al die fratsen? Gaat die blonde staatsruifvreter dat ooit nog terug betalen? Wie neemt die geblondeerde allochtoon nog serieus? Vragen, allemaal vragen...

hölzenbein | 26-02-13 | 00:46

Pat Condell, kom er maar in!

blandurego | 26-02-13 | 00:39

@ZDEV | 25-02-13 | 21:39
Iemand die bereid is om zijn leven te geven wegens het hebben van een mening zou je wel een held kunnen noemen hoor.

Een vreemde knakker, maar held misstaat hem niet.

Zal wel weer te moeilijk zijn om te begrijpen. #care

Parsons | 26-02-13 | 00:36

Bovendien: welke 'ontwikkeling' heeft de islam de afgelopen 1400 jaar dan doorgemaakt? Wat is er zo anders dan 1400 jaar geleden?
In landen waar 'de ware islam' beleden wordt, zoals in Saoedie Arabië, staat de tijd al 1400 jaar stil.
Er worden nog dagelijks hoofden en ledematen afgehakt, en mensen gestenigd.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 00:35

@Bob Slee | 26-02-13 | 00:15 |
De islam kan wel achterlopen. Maar de mensen niet. Het is voor iedereen 2013.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 00:24

@Kromst | 25-02-13 | 23:37
Origineel!

Pffffff | 26-02-13 | 00:18

Wilders verliest als het over de verschillen in ideologie gaat tussen de Islam en het Joden/Christendom. Het juiste antwoord is: De Islam is precies hetzelfde maar loopt een half decennium achter. Maar dat kan Geert natuurlijk weer niet zeggen want dan worden zijn Judeochristische vriendjes kwaad.

Bob Slee | 26-02-13 | 00:15

hatovimletayis | 25-02-13 | 23:41 |
Goede uitleg, de Afro-amerikaanse criminelen maken slachtoffers veelal onder elkaar, en niet specifiek naar een bepaalde groep. Jammer dat Wilders dit niet goed wist teh verwoorden.

Mouth Of The South | 26-02-13 | 00:11

pius | 25-02-13 | 23:38
Er zijn geen Vogelaarwijken in Australië. In Sydney is 3,6% moslim, waarvan het grootste gedeelte oorspronkelijk uit Libanon. In Amsterdam is 17% moslim waarvan het grootste deel uit het rifgebergte.

dwalmpje | 26-02-13 | 00:09

Wilders trekt de hele wereld over met z'n boodschap.
Komt overal op TV, en waarschuwt. Dat is waar 't om gaat. Doet ie goed.
Niemand kan straks zeggen: Wir haben es nicht gewüst.

KoninginWildemina | 26-02-13 | 00:02

Het is niet eenvoudig om op het scherpst van de snede te discussieren in een andere taal, zeker tegen deze O'Queef. Wat dat betreft kan ik Geert wel weer waarderen dat hij dit doet.

Mouth Of The South | 25-02-13 | 23:55

@
Hoeveel mensen wonen er In Australië? En hoeveel in Nederland?
pius | 25-02-13 | 22:55 |
Vrij nauwkeurig 2x de helft.

kweetitwel | 25-02-13 | 23:47

Does annyone know where the toilets are?

Yabadabedoe | 25-02-13 | 23:43

Wat ik erg zwak vind van de interviewer, is dat hij schermt met de criminaliteitscijfers van aboriginals en Afro-Amerikanen in respectievelijk Australië en de Verenigde Staten, om daarmee aan te tonen dat er niet zoiets zou kunnen bestaan als door een islamitische opvoeding ingegeven drang naar criminaliteit jegens niet-moslims. Vervolgens zegt hij smalend dat er iets mankeert aan de logica van de heer Wilders. Hoewel ik geen Wilders-adept ben (omdat ik hem nogal eens wat te kort door de bocht vind gaan), is er wel degelijk sprake van criminaliteit die met de Koran in de hand wordt gerechtvaardigd, of er zelfs door wordt gestimuleerd.

Wie bijvoorbeeld de Marokkaanse geweldsdelicten in Nederland onderzoekt, concludeert vrij simpel dat er slechts sporadisch sprake is van Marokkanen die andere moslims te grazen nemen. De rest is echter vogelvrij. Komt dit door een lage sociaal-economische positie van de Marokkaanse gemeenschap? Of is er een duidelijk correlatie zichtbaar tussen een gewelddadige opvoeding enerzijds, en minachting ten opzichte van andersdenkenden anderzijds?

Wie de citaten en anekdotes rondom de 'profeet' zonder profetieën leest, kan niet anders dan zich rot schrikken. Hij slachtte zonder te knipogen alle mannen van de joodse stam Banu Qurayza af, en maakte de overlevende vrouwen en kinderen tot slaven voor zijn strijdmakkers. Deze man wordt door IEDERE moslim als voorbeeldig, en zelfs de beste mens ooit gezien. Iemand die wreder was dan Osama bin Laden, meedogenlozer dan Saddam Hoessein, en radicaler dan de Moslimbroederschap, is de vleesgeworden aureool van het islamitische geloof, en geen moslim zal kwaad spreken over Mohammed, wiens barbarisme moeiteloos kan worden vergeleken met dat van Atilla de Hun, Vlad III, Caligula, en Ivan IV.

De reden dat inderdaad de meeste moslims in Europa, Amerika en Australië zich niet negatief met andersdenkenden bemoeien, is dat zij in samenlevingen wonen waarin niet de islam, maar een consensus tussen christendom, jodendom, en humanisme dominant is. Zodra echter een islamitische meerderheid zich aandient in een wijk, stad, of land, is zichtbaar hoe andersdenkenden er geïntimideerd worden, islamitische organisaties zich dwingender profileren, en uiteindelijk islamisten opstaan die het credo 'daar waar ik mijn voet zet, is de grond van mij' in beleid omzetten. Met alle gevolgen van dien.

hatovimletayis | 25-02-13 | 23:41

@dwalmpje | 25-02-13 | 23:32

Ja. Maar ook daar zullen de werkelijke problemen zich voordoen in de Australische Vogelaar-wijken.

pius | 25-02-13 | 23:38

Stormageddon | 25-02-13 | 23:22
Vandaar dat die twee zo goed samen gaan.

Smarties | 25-02-13 | 23:35

pius | 25-02-13 | 23:20 | + 0
Afgezien dat er in NL 60% meer moslims wonen dan in Australië zitten we hier ook allemaal op een kluit. Ik kan mij goed voorstellen dat een geval eerwraak minder indruk maakt als het zich 1000km verderop afspeelt dan om de hoek.

dwalmpje | 25-02-13 | 23:32

Ach, zodra de oliedollars op zijn (en dat duurt niet zo heel lang meer) dan is het gebeurd met die gekte en druipen alle metorietaanbidders van de maansekte weer af naar de zandbak van herkomst en is het gedaan met de baarmoeder-invasie die in 1973 is begonnen.

Zonder de inkomsten van olie kunnen ze niks, doen ze niks, ze produceren niks en zijn dat ook niet van plan. Mooi voorbeeld vind ik altijd de Emiraten en met name Dubai. Dat zijn landjes waar je ze wel snappen dat de oliedollars ooit ophouden en de winsten niet steken in Europese madrassa's, haatketen, jihadi-kampjes en andere troep, maar wat doen ze wel?

Ze bouwen hotels, shopping-malls, kunstmatige eilandjes en meer van die troep. Nou ja, ze laten ze bouwen: door Europese en Amerikaanse bouwfirma's (want zelf kunnen ze dat niet en ze willen het niet) en Filipijnse en Bengalese slaven, maar voor wie bouwen ze die shit als ze straks straatarm zijn?

De Beckhampjes en Sneijdertjes willen er wel wat vakantiegeld stukslaan, want het is duur en exclusief maar voor massatoerisme is het ongeschikt. De massatoerist wil zuipen en aan het strand neuken, maar dat mag daar niet. Dus voor wie? Voor die anderhalve voetballer en wat verlopen royalty?

Ze investeren niet in toekomstige productie, geen machinefabrieken, geen computerfabrieken, datacenters of andere high-tech industrie. Ze proberen niet eens die woestijn een beetje tot bloei te brengen met wat innovatieve landbouwtechnieken (wat Joden wel doen).

Nee, ze investeren in leisure. Hotelletjes en en winkelcentra. Alsof mensen daarvoor naar een woestijn gaan. Het legt iets fundamenteels bloot in de psyche van die zandbakmensen: Het enige dat ze kunnen is geld uitgeven. Verdienen en productief zijn hebben ze nooit van gehoord. Het lijken wel socialisten.

Stormageddon | 25-02-13 | 23:22

A cartoon by Westergaard
A novel by Rushdie
And lots of films

There must be 50 ways
to insult the prophet

Lewis Lewinsky | 25-02-13 | 23:20

@dwalmpje | 25-02-13 | 23:14

Dat het niet zoveel scheelt. Ook in Nederland wonen niet zoveel Moslims dus.

pius | 25-02-13 | 23:20

Geert gefileerd. Dit interview is precies waarom hij niet op de TV wil in NL.

Red mij niet | 25-02-13 | 23:19

pius | 25-02-13 | 22:55 | + 0
Dat weet ik wel hoor Pius. Er wonen 22 miljoen mensen in Australië, waarvan 400.000 moslims. Er wonen in NL bijna 17 miljoen waarvan 900.000 moslims op dat hele kleine stukje aarde. Uw punt?

dwalmpje | 25-02-13 | 23:14

@llowrider | 25-02-13 | 22:52
Over welk ras heb je het nu? Het islamras?

Lewis Lewinsky | 25-02-13 | 23:06

@Bigi Bana Boy | 25-02-13 | 22:59

Hij was ook wat genuanceerder. Had het over het feit dat de meeste moslims gematigd en wetsgehoorzame burgers zijn in Europa. Die nauncereingen hoor je is hier te lande bijna nooit van hem.

Ook deed hij niet aan zijn gangbare onderbuikplezierende retoriek. De kopvoddentax en andere minachtende uitingen bleven achterwege.

En dan is de indruk ineens een stuk beter van hem.

pius | 25-02-13 | 23:04

Voor een gemiddelde Nederland komt Geert goed uit zijn woorden in het Engels. Bovendien spreken Engelstaligen zelden tot nooit een andere taal dan het Engels dus de tyfus voor ze wat dat betreft. Ik vind het goed genoeg. Verder is het een prima debat en is deze interviewer best scherp met zijn soms terechte kritiek op Geert. Dat gezegd hebbende is Geert in mijn achting gestegen en heeft hij voor het grootste deel gewoon gelijk.

Bigi Bana Boy | 25-02-13 | 22:59

Deze Aussie heeft helemaal gelijk, de christelijke leer is net zo eng als die van de islam, om alleen maar de Islam te bashen is nogal narrow-minded.

Greet kan beter zijn pijlen richten op het aanpakken van profiteurs en criminelen ongeacht afkomst of religie, dan zijn er voor hem nog een hoop zetels te scoren...

Pi Mol | 25-02-13 | 22:57

@dwalmpje | 25-02-13 | 22:51

Hoeveel mensen wonen er In Australië? En hoeveel in Nederland?

pius | 25-02-13 | 22:55

Wilders weet niet waar die het over heeft. Dat blijkt wel uit deze intervieuw. Heb ervan genoten. "Why not work with them", "Listen I come from reality". Wilders is gewoon gewoon een haatzaaier en racist.

llowrider | 25-02-13 | 22:52

Een interviewer uit een land wat nauwelijks immigratie toestaat en weinig Moslims heeft ziet uiteraard geen probleem..

Islam in Australia is a minority religious group. According to the 2011 census, 476,300 people, or 2.25%[1] of the total Australian population were Muslims. This made Islam the fourth largest religious grouping, after all forms of Christianity (64%), no religion (22.9%) and Buddhism (2.5%).

dwalmpje | 25-02-13 | 22:51

De interviewer zegt dat hij vaak Londen bezoekt maar is niet op de hoogte dat in wijken waar niets doet denken aan het Engeland van weleer, al straatnamen in het Arabisch worden aangegeven.

Onderbelicht blijft dat uit angst voor rellen door de nog slechts 2% moslims in Australië, de socialistische minister een visum voor Wilders wekenlang tegenhield. Uiteindelijk werd die door tussenkomst van onze minister van Buitenlandse Zaken alsnog verstrekt.

Een Australische senator die zich afvroeg waarom er zo moeilijk gedaan werd, beklaagde zich over de dubbele standaard van de vrijheid van meningsuiting. Aan een aanhanger van Hizb ut-Tahrir en een sjeik Abdul die Joden omschreven als 'ratten van de de wereld' werd binnen een dag een visum afgegeven.

drs.Nee | 25-02-13 | 22:39

@Itzamná | 25-02-13 | 22:18 | + 4 -

Nogmaals ik ben atheïst. Per definitie geloof je dan dat religieuzen hun tijd verspillen en geloven in sprookjes.

Meeroever | 25-02-13 | 22:33

Kromst | 25-02-13 | 22:26 | + 0
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

Steven Weinberg

Hier laat ik het vanavond maar bij, zie dat ik al een keer ben weggejorist.
Voor je lol, Weinberg. Enjoy. Out.
www.youtube.com/watch?v=erFfZ0l74l4

Itzamná | 25-02-13 | 22:33

Als de intelligentie van die O'Keefe de gemiddelde intelligentie van Australiërs aanduidt en die Van Wilders indicatief is voor Nederlanders, hoef je je om het zacht uit te drukken, bepaald niet te schamen dat je Nederlander bent.
Ondanks dat hij het voordeel van zijn moedertaal had en een klaarblijkelijk dhimmi-redactieteam zijn vragen had voorbereid en opgeschreven, was het alsof Wilders een wedstrijd speelde tegen iemand die normaliter een divisie lager speelt dan hijzelf.

WirMachenMusik | 25-02-13 | 22:30

Itzamná | 25-02-13 | 22:14
Meh, 't is al laadt. Vandaar. Christenen kunnen zich overigens ook prima aansluiten bij de geretardeeerde aapjes. De mensheid splitst in inteeltgelovigen en normale mensen. Vandaar alle frictie.

Kromst | 25-02-13 | 22:26

Worden journalisten in Australië ook geselecteerd door de NOS en de Vara?
Deze journalist is een zielig mannetje. Doodsbang voor de mening van anderen. Doodsbang buiten de groep te vallen. Doet wat hij denkt dat hij moet doen en zeggen om erbij te horen en er zelf beter van te worden. Hij komt nogal dom over.

Koos Buster | 25-02-13 | 22:26

En wanneer komt die clown weer terug om te doen waar hij voor betaald wordt?

Little Arithmetics | 25-02-13 | 22:25

*In ieder geval nog een f naar boven gooit.

Bruno Alaska | 25-02-13 | 22:25

Slipsnifter | 25-02-13 | 22:23 | + 0
Misschien moet er wat meer seks in.
*Nadenken blijven doet*

Itzamná | 25-02-13 | 22:25

Veel kinderen van Aboriginals werden tot eind jaren 70 weggehaald bij hun ouders om in blanke aussie gezinnen op te groeien. Een hoop van die kinderen hebben daar later trauma's aan overgehouden.
De zwarten in de USA zijn daar als slaven vrijgelaten en moesten vanaf dat punt alles op bouwen. De Marokkaanse jeugd is van de eerste of tweede generatie die naar Nederland kwamen. Zoek de tig verschillen. Er zijn bijna geen enkele parallellen tussen de criminaliteit van Aboriginals en de zwarten in de USA en de Marokkaanse jeugd hier.

Ohm | 25-02-13 | 22:23

@Itzamná | 25-02-13 | 22:18
"De islam is geen religie, maar een morbide ideologie voor geretardeerde apen"
Die kan zo op een wandtegeltje :')

Slipsnifter | 25-02-13 | 22:23

@ Asmodean | 25-02-13 | 22:10

Onzin. Reaguurders zijn niet representatie voor de gehele samenleving. Zelfs als je ze zou willen indelen aan de rechterkant of anti islam is het percentage dat begrip had voor die daad nihil. Dat bewijst dan weer mijn standpunt dat het in het westen normaal is dit te veroordelen. Waar er niet wordt veroordeeld is er draagvlak.

Vraag me serieus af of dit boven je pet gaat.

Bruno Alaska | 25-02-13 | 22:22

Meeroever | 25-02-13 | 22:14 | + 0
Welnee. Ik heb niks met de PVV, vind hun islamstandpunt uitstekend, dat is alles.

Daar gaat het hier over. De islam is geen religie, maar een morbide ideologie voor geretardeerde apen. Frans de Waal weet daar alles van. Google maar eens.
't Zijn allemaal socialisten, hahaha.

Itzamná | 25-02-13 | 22:18

"Ik zie geen groot gevaar in de Islamitische landen, in zo'n beetje ieder opzicht worden zij voorbij gestreeft door het Westen. En ik zie juist beweging naar het Westen toe, met horten en stoten dat wel."
Meeroever | 25-02-13 | 22:03 | + 0 -
------------------------------

Juist in het Midden-Oosten zijn meer fanatieke moslims aan de macht gekomen.
.
In Lybie heeft Al Quida ( of soortgelijke groeperingen) meer armslag gekregen.
.
In Egypte is het moslim Broederschap aan de macht gekomen die van Egypte een Sharia staat wil maken en in Tunesië hetzelfde verhaal.
.
Om nog maar te zwijgen van Turkije die onder Erdogan afglijd naar een moslim staat waar de scheiding van kerk en staat aan het verdwijnen is.
.
Wat de z.g Arabische lente heeft geleerd (of beter Islamitische lente ) is dat er een soort Islamitische opleving aan gang die zich juist van de westerse waarden afkeert.

Mortimerr | 25-02-13 | 22:16

Misselijk ventje die journalist.

gider | 25-02-13 | 22:16

Kromst | 25-02-13 | 22:08 | + 0
En 'beledigt' moet niet met een 't', maar met 'dt'. Of zo.

Christenen hebben zo hun historie, nu zo ongeveer afgelopen. Hun rol als crusaders is overgenomen door aanhangers van de pedo uit Mekka.

Ja, daar schieten we echt mee op, geh.

Itzamná | 25-02-13 | 22:14

@Itzamná | 25-02-13 | 22:10 | + 0 -

Je wilt zeggen dat iedereen die geen PVV stemt nooit buiten komt? Lekker hokjes denken he, maakt het lekker makkelijk voor je.

Meeroever | 25-02-13 | 22:14

Bruno Alaska | 25-02-13 | 21:58 |
Hm, op Geenstijl zag ik veel mensen die de daad zelf niet goedkeurden, maar het eigenlijk wel snapten. Eigenlijk precies hetzelfde wat de moslims hier verweten wordt dus.

Asmodean | 25-02-13 | 22:10

Itzamná | 25-02-13 | 22:05
Sharia-ing the love. :P

Kromst | 25-02-13 | 22:10

Meeroever | 25-02-13 | 22:03 | + 1
Begrijp ik goed dat jij in 020-West woont? Of in Gouda?
Of in welke grotere stad in NL dan ook?

En je komt wel eens buiten, gezond en zo?

Itzamná | 25-02-13 | 22:10

"Christenen worden al jarenlang beledigt en naar beneden gehaald"
Mortimerr | 25-02-13 | 22:03

En fokking terecht. Het zijn mafkezen. Wereldvreemd en in het geval van Katholieken nog pedofielen ook. Toonbeeld van beschaving of toonbeeld van religieuze waanzin? Ik verkies het laatste.

Kromst | 25-02-13 | 22:08

Toen hij begon over Indonesie en Turkije heb ik hem maar afgedaan. Als je zo geinformeerd bent, laat dan maar.
Verder niks met de PVV. Maar overal waar moslims zijn, is trammelant. Dat zei mijn opa al 40 jaar geleden.

roze_bril | 25-02-13 | 22:08

Kromst | 25-02-13 | 21:57 | + 0
Je bent geloof ik gematigder dan ik, maar een goed begin is het zeker.
Ik heb wel oplossingen in gedachten, maar dit is niet mijn blog en Joris leest mee dus ik hou me koest.

Itzamná | 25-02-13 | 22:05

Ik mag hier dan misschien voor gek verklaard worden. Maar een crimineel is voor mij een crimineel. Een religekkie is voor mij een religekkie en een intolerant persoon is voor mij een intolerant persoon.

Ik ben voor het afpakken van de Nederlandse identiteit van criminelen met twee of meer paspoorten, als was het alleen maar omdat het een extra motivatie is om te assimileren.

Ik ben een atheïst, ik heb iets tegen alle religies, maar mensen zijn voor mij allemaal gelijk, in gelijke gevallen.

Ik zie geen groot gevaar in de Islamitische landen, in zo'n beetje ieder opzicht worden zij voorbij gestreeft door het Westen. En ik zie juist beweging naar het Westen toe, met horten en stoten dat wel. Ik zie hetzelfde in India, Brazilië, Rusland en China. Waar dan ook ter wereld, een middenklasse die zelf voor de centen heeft gewerkt, gaat voor vrijheid vechten. Armen kun je eronder houden met brood en spelen, rijken kun je rijk laten zijn, maar een middenklasse wil meer.

Misschien ben ik niet zwartgallig genoeg? Misschien ben ik meer een optimist. Ik zou willen dat er ook bij andere politieke partijen wat meer een andere kant op wordt bewogen, dat politieke correctheid verdwijnt, en de rede gaat heersen,

Maar ik zal nooit op de PVV stemmen. Die voeren een toneelstukje op.

Meeroever | 25-02-13 | 22:03

Enorm veel bewondering voor Wilders die iedere keer weer rustig moet uitleggen wat hij heeft gezegd omdat helaas journalisten zijn woorden verdraaien.
.
Iedereen die eerlijk is en in de wereld kijkt weet hoe het met de Islam is gesteld.
.
En de vergelijking met Christenen is ook te gek voor woorden. Zoals Wilders uitlegt zijn Christenen beledigd en zijn er talloze films gemaakt waar Christenen worden beledigd en toch zie je niet het geweld wat je bij moslims ziet.
.
Wilders komt met feiten en de interviewer heeft daarop geen antwoord en komt dan met algemeenheden als verweer tegen de feiten die Wilders aandraagt.
.
Christenen worden al jarenlang beledigt en naar beneden gehaald (vooral door links) maar men durft geen kritiek op de Islam durft te hebben .
.
En waarom durft men geen kritiek op de Islam te hebben? (en wel op Christenen)
.
Omdat men bang is voor het geweld wat zal volgen vanuit Islamitische hoek.
.
En dat bewijst alleen al het gelijk van Wilders.
.
En ondertussen gaan er steeds meer moslims vanuit Europa vechten in Syrië voor de Islamitische zaak om in Syrië de Sharia in te voeren.

Mortimerr | 25-02-13 | 22:03

-weggejorist-

Itzamná | 25-02-13 | 22:03

Geert en zwitsal is goede combi, hoop nieuwe anti-geert-reaguurders er weer bij. Kben toch meer het Geert stemvolk, anti geluidjes doet mij juist het andere doen.

Frapantetante | 25-02-13 | 22:03

@Dömper | 25-02-13 | 21:17
Wat maakt het uit?
De bevolking heeft weer op de afbraakpartijen gestemd, wilders heeft niks meer te vertellen.
Dan mag hij best een paar maandjes op vakantie toch?
Misschien dat ze daar wel willen horen wat hij te melden heeft.

Slipsnifter | 25-02-13 | 22:01

@miko | 25-02-13 | 20:33
Naast die Australische Engelsknauwers lijkt het opeens wel een deftig hot-potato English te zijn.

illuvatar | 25-02-13 | 21:58

@Asmodean | 25-02-13 | 21:50

Omdat in het westen ongevraagd iedereen zich distantieert van zeg een Breivik. Afkeuring en walging na zo'n daad voert de boventoon, de dader wordt door het gehele westerse maatschappelijk geheel buitengesloten en veroordeeld. Dat is een verschil.

Bruno Alaska | 25-02-13 | 21:58

Wat heeft Wilders er voor persoonlijk belang bij dat hij zich nergens vrij kan bewegen en altijd voor zijn leven moet vrezen? En met hem zijn vrouw, heb je wel eens aan haar persoonlijk belang gedacht?

dubbeljoe | 25-02-13 | 21:57

Kromst | 25-02-13 | 21:43 | + 1
Door de EU gefinancierd, haha....
Itzamná | 25-02-13 | 21:50
Prima toch? Elk jaar vertrappen die reioten elkaar weer terwijl ze om die meteoriet heen lopen. Ik geloof niet dat de EU daar subsidie aan betaalt, maar als dat wel het geval is, dan heb ik er geen moeite mee.

Kromst | 25-02-13 | 21:57

Ik wacht even op het afschrift. Engels van Wilders is niet langer dan 3 minuten aan te horen.
Godsammekraken | 25-02-13 | 20:38 | + -18

-18 en gewoon gelijk hebben. Je bent baas!

Kromst | 25-02-13 | 21:53

Wie luistert er eigenlijk nog naar Geert?

Daar gaan we alweer! | 25-02-13 | 21:52

dubbeljoe | 25-02-13 | 21:43
Politici zijn onbetrouwbare liegende mensen die persoonlijk belang en partijbelang boven dat van de burger stellen en met de ellenborgen zichzelf ten koste van anderen omhoog werken. Tenzij het vreselijk naïeve idealisten zijn. Wilders valt niet in die laatste categorie.

ZDEV | 25-02-13 | 21:50

Kromst | 25-02-13 | 21:43 | + 1
Door de EU gefinancierd, haha....

Itzamná | 25-02-13 | 21:50

Itzamná | 25-02-13 | 21:38 |
Het is verschrikkelijk als iemand zo bedreigd wordt dat hij beveiligd moet worden. Het is echter slechts een zeer klein deel van de moslims die dit doet. Ook linkse politici worden bedreigd en beveiligd; echter gelukkig niet zo erg als Wilders. Toch zie ik niet dat atheïsten of PVV-stemmers of uit welke groep die mensen ook komen de straat opgaan voor de vele bedreigingen tegen Cohen, Hans Spekman of zelfs het dochtertje van Femke Halsema. Overigens zijn de meeste verschrikkelijke dingen die je noemt gebeurtenissen uit het buitenland, gelukkig. Die vele cliché's die jij oplepelt weten we nu wel, maar je hebt niet gezegd waarom Nederlandse moslims zich daar van moeten distantiëren en mensen zich niet hoeven te distantiëren van Breivik, Karst Tates of aanslagen gepleegd door christenen of atheïsten.

Asmodean | 25-02-13 | 21:50

En nog steeds zijn er hele volksstammen die denken dat Wilders een racist is, maar iets denken is wat anders dan zeker weten! Geert is géén racist, en dat weet ik zeker!
Multimediaknaller | 25-02-13 | 21:38

Lijkt mee ook vrij logisch; Als je mensen veroordeelt vanwege denkbeelden dan val je onder de noemer Fascist. Niet Racist.

Weet ik ook vrij zeker.

Kromst | 25-02-13 | 21:49

Interessant interview. Eindelijk heeft Geert zich eens laten verleiden tot een kritisch gesprek voor de camera's. Interviewert belicht precies mijn grootste bezwaar tegen GW's standpunten met zijn vraag vanaf 14:54 en Geert lult er volkomen omheen in zijn antwoord; Geert komt vervolgens op te proppen met NL'se criminaliteitscijfers en krijgt subiet zijn oren gewassen door interviewert die perfect pareert met AUS en VS statistieken die erop wijzen dat religie geen oorzaak is voor hoge cijfers onder minderheidsgroepen. Geert = de verliezer op inhoud.
Dat wil niet zeggen dat het niet goed is dat hij bepaalde problemen aan de kaak stelt. Daarin speelt hij zeker een (ondankbare) rol. Zo ook in zijn ideologische aanval op streng islamitische landen die ik volkomen terecht vind. Maar hij snapt geen snars van de echte oorzaken van criminaliteit onder jongeren uit Noord Afrika in NL. Als religie daar al een deel van uitmaakt is het marginaal.

Dikr | 25-02-13 | 21:48

@De Koreaanse Slet | 25-02-13 | 21:45
Judeo-Christen komaf slet.

De Koreaanse Slet | 25-02-13 | 21:47

Geert staat gewoon voor lul, als hij iets niet kan onderbouwen of geen antwoord heeft ontwijkt hij het onderwerp. Ik had minimaal van hem verwacht dat ie beter voorbereid dit gesprek in was gegaan.

Gijssie | 25-02-13 | 21:47

Geert is natuurlijk de http://en.wikipedia.org/wiki/The_Boy_Who_Cried_Wolf

Maar in Australie hebben ze ook problemen met Moslims http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapes

Je mag je wel hardop afvragen of dit komt omdat het Moslims zijn of omdat het onaangepaste schoften zijn!

Als je het stukje op Wiki leest neigt het ernaar dat het eerder racistische motivaties heeft als religieuze motivaties dan moet je met name denken aan uitspraken zoals: "You deserve it because you're an Australian" en "Aussie Pig", asked her if "Leb cock tasted better than Aussie cock" "I've got a slut with me bro, come to Punchbowl" etc. Maar ja dan deze uitspraak: "When you are feeling down ...bash a Christian or Catholic and lift up" ... Geeft Wilders dan toch weer gelijk...

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ik moet die immigranten niet, nooit gewild en zeker niet in zulke grote getallen. Maar aan de andere kant als wij van Christen komaf het woord van god hebben kunnen laten vallen dan is er dus zat hoop voor de Moslims om ook te beslissen dat roven, moorden, stenigen en verkrachten van 'ongelovigen' niet meer van deze tijd is en eigenlijk enorm barbaars.

Ik ben positief en gok dat menselijkheid sterker is dan indoctrinatie voor de meesten, gekken blijven je natuurlijk houden.

De Koreaanse Slet | 25-02-13 | 21:45

Multimediaknaller 21:38
Nee, het is meer een nationalist.
Maar Wilders heeft de schijn tegen zich met zijn kopvoddentax en Polenmeldpunt.
Dat had hij nooit moeten zeggen, dom dom dom.
Sommige uitspraken blijven hangen en zorgen ervoor dat men niet meer geintresseerd is in de boodschap.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:44

ZDEV | 25-02-13 | 21:39 | + -2 -

Moet jij eens uitleggen waarom Wilders geen held is.

dubbeljoe | 25-02-13 | 21:43

"Om met Flaubert te spreken, tijd dat die maffe steen in Mekka aan gruzelementen wordt geslagen."
Itzamná | 25-02-13 | 21:38

Die stomme meteoriet van ze is al eeuwen stuk. Wordt bij elkaar gehouden door een zilveren kutvormig harnas.

Kromst | 25-02-13 | 21:43

De wereld proberen wakker te schudden en mensen de ogen openen over de Islam, deze man verdient meer dan een standbeeld.

Allevezoel | 25-02-13 | 21:43

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-02-13 | 21:33 | + -2
Ik vind couscous rotzooi, maar prima als jij het lekker vindt.
Ik vind het overigens geen rotzooi omdat het uit 'die' contreien komt. Vind het niet te vreten. Ja, 6 liter saus erover, proef je het niet zo.
Cargofood, van inferieure kwaliteit, ook qua voedingswaarde.

*Bier*

Itzamná | 25-02-13 | 21:41

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-02-13 | 21:33 |
Couscous is gewoon vogelvoer, tenminste hier wel in de winkel.

Watapatja | 25-02-13 | 21:41

Weten die ausies al dat er in sommige wijken in Londen de sharia heerst?
Hoe zouden ze het vinden als dat ook in Australie wordt ingevoerd?
Vinden ze vast niet erg, aussies zijn veel toleranter.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:39

Kom op reaguurders. Wilders is geen held maar een politicus.
Wat dat betreft geen blonde haar beter dan Dierenpoes, Bos, Balkenende, Cohen of Rutte. Ik vertrouw een tandarts nog eerder dan een politicus.

ZDEV | 25-02-13 | 21:39

Hopelijk weten ze daar dat hier alleen zwakzinnigen nog op gekke Geert stemmen.

Anders stáán we toch voor lul...

Little Arithmetics | 25-02-13 | 21:39

En nog steeds zijn er hele volksstammen die denken dat Wilders een racist is, maar iets denken is wat anders dan zeker weten! Geert is géén racist, en dat weet ik zeker!

Multimediaknaller | 25-02-13 | 21:38

Asmodean | 25-02-13 | 21:27 | + 0
Van Gogh is vermoord, Ali bedreigd met moord, elke cabaretier houdt z'n smoel over de islam.

Waarom, denk je?
Die gematigde moslims vinden het wel best als hun malloten van dienst af en toe iemand afmaken.
Hoe zot is het dat een Wilders 24/7 bewaking nodig heeft. Ik zal het jou vertellie vertellie doen. Dat komt door die kut-islam en de kut-aanhangers van die kutislam.

Vind je bij geen andere religie in NL, dus hou je stomme gekwaak alsjeblieft voor je. Wist jij dat een tekeningetje, een cartoon, al leidt tot moord, brandstichting en meer van die volslagen imbeciele reacties.
Je hoeft nooit, werkelijk nooit te raden uit welke hoek dat komt.
Ik zal het jou vertellen.
Komt uit mohammedaanse hoek. Niet zo gek dus dat de resterende 6 miljard mensen een teringhekel heeft aan mohammedanen en hun achterbakse geloof. Om met Flaubert te spreken, tijd dat die maffe steen in Mekka aan gruzelementen wordt geslagen.
Heel Mekka vind ik ook best.

Kunnen de moslims hun geloofsdaadjes niet meer vervullen. De hadj komt te vervallen, op straffe van superieure Westerse straling.
Gaan ze allemaal naar de hel, waar ze horen.

Nou ja, lijkt mij wel. 't Is uiteindelijk ook precies wat ze elke niet-moslim ook in het vooruitzicht stellen.
Ik geloof dat het met de islam niet zo best gaat aflopen. Na winning van shale-gas heeft niemand het dictatoriale MO nog nodig. Wat rest is een zandbak.

Kan er niet op wachten.

Itzamná | 25-02-13 | 21:38

Die Ozzies komen er ook nog wel achter vroeg of laat...

Nilfisk | 25-02-13 | 21:37

Aussies met moslims.
Dat zou pas oorlog worden! Ausies zijn nog eerlijk en recht voor zijn raap en zouden gek worden als er spotjes zouden verschijnen die erop neerkomen dat ze niet tolerant genoeg zijn.
Wij niet.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:34

Itzamná | 25-02-13 | 21:21 | + 0
Je eerste post vond ik sterk maar wat betreft couscous ben je aan het lullen. Couscous is gewoon tarwe maar dan niet fijngemalen tot meel waarvan Europeanen bijvoorbeeld brood bakken of pasta maken. Het wordt opgediend met grofgesneden vlees en grofgesneden groenten in een kruidige saus. Ik heb het niet op islam maar goed bereidde couscous is net als nasi prima te nassen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-02-13 | 21:33

@Alcor, ik wordt een beetje zat van die heen en weer verwijzingen naar het christendom. Het christendom heeft zich beter geevolueerd, en is onderhavig aan kritiek en publieke verontwaardiging als daar sprake van is. Ook is er erkenning voor de vele stromingen die binnen het christendom zijn, en de erkenning van een seculiere staat.
Waren de christenen maar wat extremistischer, dan zaten ze niet als vaker bij onraad weggescholen in hun kerken met hun familie en kinderen om dan levend verbrand te worden.
Al die religieuze relativering, daar schieten we al jaren niks mee op. De ene godsdienst zit universeel en humaan beter in elkaar dan de andere. Wordt tijd dat die gedacht eens eindelijk wordt geaccepteerd.

Borghesia | 25-02-13 | 21:33

alcor | 25-02-13 | 21:19 | + 0
Christenen hebben niet zo'n best trackrecord, gerekend over 2 millennia. Maar nu, wat is er aan de hand? Waar vliegen ze gebouwen in en dat soort dingen? 't Sterft een beetje uit.

Kun jij 1 atheïst noemen die wandaden beging uit naam van het atheïsme? Zowel Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot etc. begingen hun wandaden niet uit naam van het atheïsme. Waren gestoorde debielen of domweg veroveraars als Dzjengis Khan of Attilla de Hun.
Aan dat soort mensen heb je wel genoeg, hoeven we niet nog eens religieuze imbecielen bij te hebben.

Itzamná | 25-02-13 | 21:30

wat staat ie weer lekker voor lul, waardeloos

Stijlloos84 | 25-02-13 | 21:29

Geen interview te noemen. Wel een erg interessant debat.

Bluebook | 25-02-13 | 21:28

Een kudintervieuw is het, maar daar ging het ook niet om. Aussies lopen nu eenmaal een eeuw achter.
Wilders in het programma krijgen was het doel.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:27

Itzamná | 25-02-13 | 21:10 |
Er zijn een miljard moslims. Waarom zouden de moslims in Nederland de straat opmoeten voor wat hun geloofsgenoten doen? Ze hebben daar echt helemaal niets mee gemeen. Het is niet dat de gereformeerden in Nederland de straat opgaan omdat er in hun omgeving veel misbruik plaatsvindt of dat de call-of-duty-liefhebbers de straat opgaan wanneer een gamer weer eens iemand doodschiet. Jij voelt je toch ook niet verantwoordelijk voor mensen met dezelfde hobby?

Asmodean | 25-02-13 | 21:27

Itzamná | 25-02-13 | 21:15
De rare mafkezen die letterlijk de woorden van Lollah volgen moeten gewoon de zee in worden gedreven, een beetje zoals in "This is Sparta", maar daar kleven een paar kleine ethische bezwaren aan. Dus moeten we ze onderwijzen in gezond verstand.

Kromst | 25-02-13 | 21:26

Aardig interview, maar helaas is de media ook daar vergift met linkse angst. We zullen zien wie gelijk heeft over tien jaar.

Pastor Sippenhaft | 25-02-13 | 21:24

Arabieren zijn ook Semieten, grappenmaker, en door welke jood werd jij gedwongen medelijden te hebben?

dubbeljoe | 25-02-13 | 21:24

Wilders weigert zich ook aan te passen, hij had zich zo makkelijk ergens stil in de provincie kunnen terugtrekken, een heerlijk onbezorgd leventje, ver weg van alle onverdraagzame moslims, net zoals de rest doet.
Pappen en nathouden is dan het enige wat je dan hoeft te doen, daarom de spotjes over tolerantie, was ook hard nodig, het Jan Hagel begint soms serieus te morren, dat moeten we niet hebben>> onrust is maar slecht voor je zaakjes.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:23

Geert is helder, duidelijk en houdt het bij zijn feiten van de problemen in Europa, gaat niet in op de interviewer's verwijzingen naar Amerika en de Aboriginals. Probleem voor Australië is dat de "moslim-criminaliteit cq anti-Westerse gevoelens" niet erg bekend zijn. Ik hoop oprecht dat zij die problemen dan ook niet krijgen. Geen enkele politicus is foutvrij, ook GW niet. Maar voor zijn onophoudelijke strijd en voor het leven met haat en doodsbedreigingen geeft hij absoluut meer dan de gemiddelde pluchezitter.

Sjors_Carlin | 25-02-13 | 21:23

goed interview, scherp van beide zijden. prima

krasse karel | 25-02-13 | 21:23

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:15 | + 0
Couscous is nogal inferieure troep, net als het mohammedanisme.

't Zou volstrekt zinloos zijn mij uit te nodigen voor een avondje baggervreten.

Itzamná | 25-02-13 | 21:21

Wilders kijkt tipsy uit z'n eaugen...

fleischer | 25-02-13 | 21:20

@Itzamná | 25-02-13 | 21:10 | + 0
"Het zijn juist de gematigde moslims die niks doen tegen de extremistische moslims waar de hele wereld last van heeft."
En wanneer was de laatste keer dat U daadkrachtig optrad tegen extremistische Christenen of Atheisten?

alcor | 25-02-13 | 21:19

@Itzamná | 25-02-13 | 21:10 | + 0
"Het zijn juist de gematigde moslims die niks doen tegen de extremistische moslims waar de hele wereld last van heeft."
En wanneer was de laatste keer dat U daadkrachtig optrad tegen extremistische Christenen of Atheisten?

alcor | 25-02-13 | 21:19

Waarom wil Wilders in het buitenland eigenlijk wel geïnterviewd worden? Een kritisch gesprek met Nederlandse journalisten wil hij nooit aangaan, dus waarom wel in Australië? Best opmerkelijk, wat je ook van hem vindt.

Asmodean | 25-02-13 | 21:18

mezelf ..... 20.41
Wat een hoop reaguurders die Geert als kopschopper en tasjesrover ziet. Pffff.

rechtvaardigerechter | 25-02-13 | 21:16

@Kromst | 25-02-13 | 20:55
Hen jij zo'n last van de joodjes dan?
Moriarty | 25-02-13 | 20:59

Nu je het zo direct vraagt wil ik daar best op antwoorden. En dat is een JA. JA en nog eens JA. Je wordt hier godverdomme opgevoed alsof het nog steeds 40-45 is en ik me ook maar enigszins verwant moet voelen aan wat er in een grijs verleden gebeurd is. Maar nee, ik heb niets met religekkies uit de woestijn en dus ook niets met joden. Prima dat ze er zijn, moeten ze lekker zelf weten, maar dat gehuil om sympathie is pathetisch. Niet met ze eens dan ben je een antisemiet. Wat da fuq? Nog nooit een semiet ontmoet in mijn leven en ongezien de tyfus voor alle Semieten, wat dat ook moge zijn. En ik ga zeker geen oorlogje voor ze voeren of hun haatcampagnes ondersteunen. Religie zuigt en beloofde landen al helemaal. Fabeltasten zijn het met hun kubusjes op de kop en grote heilige rollen Popla. En maar schudden en beven voor de muur van het beklag. No fuck was ever given by that wall. Zo zie ik mezelf ook. Onverzetbaar in mijn ongeloof en mens zijn.

Kromst | 25-02-13 | 21:16

Itzamna 21:10
Jij wordt vast niet ergens uitgenodigd om kwasi spontaan cous cous te gaan eten. Niet tolerant genoeg.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 21:15

Policor Druif is geen partij voor Steenkolen Greet. Best leuk filmpje.

Ik woon in Haren | 25-02-13 | 21:15

Kromst | 25-02-13 | 21:02 | + 0
WTC, Londen, Madrid, Van Gogh, Ali, bewaking van mensen die iets tegen de islam hebben. Soedan, Mali...

De lijst is eindeloos.
Je bent er wel bij ja.
Kom je wel eens buiten? Zelfs in NL is de islam een feest. Werkelijk jongen, iedereen is blij met die mohammedaanse randdebielen die of gek zij of uit de ruif vreten of allebei.

Richt ff een partijtje op met gelijkgestemde mensen die die hele zooi gaan financieren.
Mij hoef je niet te bellen, onnozelaar.
Jezus....

Itzamná | 25-02-13 | 21:15

Fijnstoffer | 25-02-13 | 21:03 | 
Dan hoop ik wel dat ze wat beter Engels praten, want Wilders praat echt as if hie djust lurnt sum inglisj. Tenenkrommend Engels.

Pernambuco | 25-02-13 | 21:15

Gelukkig Andrew O'Keefe heeft het Donald Duck gedeelte van de koran al uit - nu echte werk nog!

vrijheid-van-spreken | 25-02-13 | 21:12

Het zijn juist de gematigde moslims die niks doen tegen de extremistische moslims waar de hele wereld last van heeft.
Voor een extremistische moslim is een gematigde moslim iemand die het niet helemaal begrepen heeft.

Er is dus een misverstand tussen beide groepen. Intussen weet elke aap wel dat er geen moslimextremisme zou bestaan zonder de massieve steun van de zogeheten gematigde moslims, een groep die altijd partij zal kiezen voor de extremistische moordenaars (als het maar moslims zijn) en nooit voor iets anders.

Dàt maakt de islam zo verachtelijk, deerniswekkend, debiel en gedoemd om te worden afgemaakt - de ideologie dan hè! Het mohammedanisme heeft geen enkele ethiek, behalve een zeer geborneerde groepsethiek. Wijs me 1 regel aan in de koran waar de mensheid wat aan heeft - niet dat gelul over gastvrijheid, please.
Ga je niet vinden.
Wilders heeft volkomen gelijk, ook in dit interview, met die maffe moslimlikker van een interviewer. Daar kijk je 4 seconden naar en je weet wel hoe de vlag er bij hangt.

Iemand nog opmerkingen? Graag bondig de 5 zegeningen van de islam voor de wereld.
Kebab reken ik niet goed.

Itzamná | 25-02-13 | 21:10

Uit welingelichte kringen heb ik vernomen dat Geert volgende maand Austria binnen zal vallen. Deze waarschuwing zal me heel wat kudooskis opleveren. Daar ben ik van overtuigd :)

De Onschuldige Smurf | 25-02-13 | 21:09

@ Kromst | 25-02-13 | 21:02 |
Ja sorry, ik wil nog wel eens dagdromen vandaar.

schele3749 | 25-02-13 | 21:07

Wilders, de boodschapper van een ongemakkelijke waarheid. De islam komt naar u toe, om u te onderwerpen en tot slaaf te maken. De natie die zich niet massaal verzet, zal er aan ten prooi vallen.

Fijnstoffer | 25-02-13 | 21:03

schele3749 | 25-02-13 | 20:55
Ach, wees even realistisch. De meeste mensen hebben wel beter dingen te doen dan zich druk te maken over religie. Bidden brengt geen brood op de plank. De meeste mensen leven gewoon en bij hun is Islam niets meer of minder dan hier bidden voor het eten is. Iets wat ze ooit hebben meegekregen vroeger. Noem het cultuur, folklore, overtuiging, gewoonte of stompzinnig. Gevaarlijk is het niet. Daarna staan ze op en gaan water halen uit een putje en hopen dat ze geen drone op hun kop krijgen of dat hun huis er nog staat als ze thuiskomen.

Kromst | 25-02-13 | 21:02

Die interviewer lijkt een beetje op Ruud Gullit.

Greetje Duisenberg | 25-02-13 | 21:01

Grappig, de meeste buitenlandse comments op diverse fora (veel aussies) hebben respect voor Wilders ipv Andrew O'Keefe.
Zelf vind ik ook dat Wilders netjes blijft en zijn mening sterk uitdraagt en dat O'Keefe er alle cliche's bijhaalt als vergelijkingen met de bijbel etc..
Het valt op dat hij niet tegen Wilders opgewassen is.
www.youtube.com/watch?v=4v2-QxoafNI

Borghesia | 25-02-13 | 21:00

@Kromst | 25-02-13 | 20:55
Hen jij zo'n last van de joodjes dan?

Moriarty | 25-02-13 | 20:59

Alsof hier iets nieuws te zien was,
Keer op keer moet hij weer uitleggen dat wie normaal meedoet, normaal mee kan doen en wie dat niet wil uit naam van Mo, dus niet.

dubbeljoe | 25-02-13 | 20:59

Bruggen slaan over het oude testament is zooo jaren 90!!

vrijheid-van-spreken | 25-02-13 | 20:59

Net als bij de euro, EU, immigratie en andere politieke spelletjes, kan de Nederlander heel erg goed aan zijn water voelen dat er iets niet in de haak is met het fenomeen Islam. Dan zijn er allemaal mensen die mooie verhalen ophangen, gaan mierenneuken over elke letter, morrelen aan definities en elkaar verwijten dat ze het verkeerd hebben. En maar proberen dat gevoel onder de tafel te lullen, maar dat gevoel dat blijft. Want de Nederlander is niet gek, met dat water en het boerenklompen verstand is dit een van de meest Welvarende landen geworden. De ogen van de Nederlanders gaan een keer open, misschien te laat, maar ze gaan een keer open en dan raakt de schijt de ventilator zo hard dat ze het een continent verder nog zullen ruiken.

schele3749 | 25-02-13 | 20:55

wow wilders krijgt het even zwaar te verduren!
En die interviewer heeft eigenlijk wel een paar sterke punten..

Moskovitz v.d.Duivel | 25-02-13 | 20:55

Een verademing om eens een interviewer te zien die blonde Greet scherp aanpakt. Lukt in Nl niet, want dan komt Greet niet.
Watapatja | 25-02-13 | 20:47

Klopt, wat dat betreft verschilt Greet niet veel van Van Rompuy. Die kwam ook enkel bij Buitenhof onder de premisse dat er geen lastige vragen zouden worden gesteld en er geen andere gasten zouden zijn.

Nog een overeenkomst is dat ze beiden gewoon een plaatje afdraaien. Kras op de tong. Papegaai gekocht. Enzovoorts. Vermoeiend.

Wat mensen nog niet schijnen te snappen is dat je zowel de Islam als Geert Wilders stompzinnig kan vinden. Je hoeft niet te kiezen; kan allebei gewoon tegelijk. Ik kniel niet voor islam en ik weiger ook een keppeltje op te zetten voor de joodjes. Allebei even geschift. Greet kan dat onderscheid niet maken, want dan komt de geldstroom in gevaar, dus brabbelt hij vrolijk verder tijdens zijn world tour.

Kromst | 25-02-13 | 20:55

Slechte interviewer. Laat Geert niet uitpraten. Hij gelooft er allemaal niets van wat Geert beweert.

La Bailaora | 25-02-13 | 20:53

Zie hem al op bezoek bij Obama.
Krijgt ie een vinger in z'n kont en gaan z'n kinderen met hem spelen. Wat een karikatuur, los van wat hij te vertellen heeft.

Skunk57 | 25-02-13 | 20:53

Die Ozzy's kunnen dat iig een stuk beter dan die Nederlanders. TV maken.

Glas Koning | 25-02-13 | 20:53

Die O'Keefe is verassend scherp voor een spelshowhost. Maar Wilders laat zich niet kennen. Aanrader mensen.

Daalder | 25-02-13 | 20:52

Een interviewer die zijn gast uitlacht, omdat hij het niet begrijpt/ermee oneens is, diskwalificeert zichzelf direct als serieuze partij.

Merkava | 25-02-13 | 20:52

Een politicus.
Daar ga ik geen tijd aan verspillen.

ZDEV | 25-02-13 | 20:48

Een verademing om eens een interviewer te zien die blonde Greet scherp aanpakt. Lukt in Nl niet, want dan komt Greet niet.

Watapatja | 25-02-13 | 20:47

Jammer, de boel is niet ondertiteld en ik heb hier geen geluid.

neemjemoederindemali | 25-02-13 | 20:44

Ziet hem nooit tussen de kopschoppers of tasjesrovers, u wel? Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-02-13 | 20:41

Hoe is het Nederlands van die Aussies dan? Vast niet zo goed als hun Arabisch.

Mokum Kosher | 25-02-13 | 20:41

Ausies hebben zich laten gek maken door enkele domme uitspraken van Wilders, het gaat er al lang niet meer om wat Wilders nog te zeggen heeft, maar om hem in je programma te krijgen.

Terpen-tijn | 25-02-13 | 20:41

Ik vind niet dat hij teveel pancake heeft. Eigenlijk ziet hij er best gezond en ontspannen uit en lijkt zelfs een goede haardag te hebben.

Einde van de Domheid | 25-02-13 | 20:40

Ik wacht even op het afschrift. Engels van Wilders is niet langer dan 3 minuten aan te horen.

Godsammekraken | 25-02-13 | 20:38

Had het interview vanmiddag al gezien. Zet Nederland weer goed op de kaart. Huilen met de pet op.

Leaudissey | 25-02-13 | 20:38

Religie is pleuriszooi en binnen dat spectrum: 50 tinten tyfus. Greet en zijn soepsidieklup Israhel niet uitgezonderd. Weg ermee. Het is 2013.

Kromst | 25-02-13 | 20:38

Ik ga dat straks even bekijken. Greet is wel vermakelijk op TV.Vooral met dat limburgse steenkool engels van hem,.

miko | 25-02-13 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken