Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hup Berlusconi Hup!

huppberlus.png Vandaag en morgen gaan de Italianen naar de stembus om een nieuw parlement te kiezen. De strijd gaat tussen Mario Monti de EU-trekpop, Pier Luigi Bersani van links, Beppe Grillo de komiek en eindbaas Silvio Berlusconi, zoals u kunt lezen in dit kotsmisselijke anti-Berlusconi en EU-agitprop-stukje op de website van de door u betaalde staatsomroep. Onze gabbers bij de NOS stellen, om een voorbeeldje te noemen, dat Mario Monti 'het vertrouwen van de financiele markten heeft hersteld', en vergeten daarbij de honderd miljard Italiaans waardepapier die de ECB heeft opgekocht te melden. Die bakken met geld waar de EU inmiddels garant voor staat, zijn voor verschillende ongekozen bureaucraten zoals Neelie Kroes, kampbeul Martin Schulz en (in mindere mate) de Duits MinFin Schäuble wel precies de aanleiding om tegen Berlusconi te 'waarschuwen' en voor Mario Monti te canvassen. Monti, de ongekozen zakenpremier die inmiddels uitgekotst wordt door de Italianen, is de favoriet onder EU-personeel. Nou staat het (hoe ongepast ook) zelfs ongekozen potentaten vrij om stemadvies te geven, maar het is een beetje alsof je aan een pastoor vraagt hoe je iets anders dan kleine jongetjes naait of aan moslims om kookadvies voor een lekker karbonaadje vraagt. Voorbij de naïviteit zou u met weinig fantasie kunnen stellen dat 'geld' nu eenmaal belangrijker is dan 'democratie' voor deze lieve stemadviseurs. Daarom en ondanks alle enorme mitsen en maren: HUP SILVIO HUP! Berlusconi FTW!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 25-02-13 | 11:57

-weggejorist-

Cabanossi | 25-02-13 | 11:00

Wat is Geenstijl toch intussen een ontzettend domme en populistische site geworden. Heel jammer, want zo was het vroeger niet. Ik ben toen nog gewoon lid geworden van Powned omdat GS gewoon geweldige artikelen schreef maar de tijd kan schijnbaar inderdaad alles kapot maken. Verbaasd me ook intussen niets meer dat in elke poll hier de PVV met 40% vd stemmen op 1 staat. De artikelen zijn dan ook doorgaans van het gemiddelde PVV-stemmer niveau (dom, onderbuikgevoelig, geen verstand van zaken, schreeuwerig). Een beetje tegenwicht bieden tegen de EU is helemaal niets mis mee, maar GS slaat helemaal door in haar anti-EU mania. Als je werkelijk zo simplistisch bent dat je nu ook al Berlusconi gaat steunen begrijp je nog minder van politiek en economie dan de gemiddelde MBO'er. Erg ook hoe iedereen hier een mening heeft over alles, terwijl natuurlijk maar een beperkt deel van de leden hier echt een beetje verstand heeft van zaken als economie en wereldpolitiek. En dan te bedenken dat, hoewel de gemiddelde GS-bezoeker denkt dat hij buitengewoon intelligent is, het hier natuurlijk stikt van de HBO'ers. Nee, het Geenstijl waar ik jaren geleden zo graag kwam is echt volledig verdwenen.

tristy | 25-02-13 | 10:19

Ik sta blijkbaar inmiddels te ver in het bos om de bomen nog te zien.

MarcS | 25-02-13 | 08:08

Alsof de mafia uit de EU wil.. daar is nog veel te veel te halen

jemmetje | 25-02-13 | 01:43

Een hulpelozer wezen dan de mens bestaat niet op deze planeet. Bewijs alom.

De Onschuldige Smurf | 25-02-13 | 01:40

@Energya | 25-02-13 | 01:20
Ja maar zonder lasten te verzwaren kunnen de luitjes 'bestuur' niet meer de gebraden haan uithangen. Snap je? En ze zijn niet anders gewend -hun bestaansrecht- om geld over de balk te smijten wat jij en ik verdienen. Geen haan die er naar kraait. Verder dan wat gepruttel komt het nooit in dit poepland. Never nooit. ARBEIT MACHT FREI i.p.v. LOON NAAR WERKEN. Dat is Paars socialisme op haar best. En IEDEREEN vindt dat kennelijk best. Al honderd jaar lang. Maar dat terzijde. Ondertussen proppen de luitjes 'bestuur' de zakken vol met eerlijk verdiend geld. Totdat je voor 1 miljoen euro een brood mag kopen als burger zijnde in de EU. Zou een droomscenario zijn. Want: Hitlertje II, Oorlogje III en daarna gaan de luitjes 'bestuur' weer vrolijk verder. Met de 'wederopbouw'. Zoals ze dat altijd doen. Wie maakt ze wat immers? Jij en ik niet in ieder geval. Dat hebben we wel 'bewezen' zo langzamerhand. Denk je niet? Je hebt wel een vijand nodig om 'wat te slachten te hebben'. DAT dan weer wel!

De Onschuldige Smurf | 25-02-13 | 01:36

Berlusconi als ''eerlijke'', door het volk gewilde democraat? Hij is misschien wel de minst waarschijnlijke kampioen van het vrije woord die mogelijk is. Niemand hier die er bij bedenkt dat als er iemand een meester is in het bespelen van de media en het manipuleren van de ''waarheid'', dat dit dan Berlusconi is? Of is het jullie stokpaardje, de eurofobie, dat jullie in de kromste redenaties doet vervallen?

fermezlabouchee | 25-02-13 | 01:24

@damnschreeuwer
Je kan een staatsshuld nooit verlagen door een belasting verhoging, je zal als staat moeten bezuinigen.
En dat is het probleem, staten noemen lasten verhoging een bezuining, terwijl lasten verhoging juist een vergroting van het probleem is.
Een overheid kan alleen zijn positie in tijden van crisis verbeteren door minder uit te geven, dus door te bezuinigen zoals het in het woordenboek staat.
wat we tegenwoordig zien is dat ze bezuinigingen zeggen maar lasten verzwaren doen, en dat is wat voor krimp in de economie zorgt.
Een ieder die zegt dat er voor de economie geen verschil is tussen lasten verzwaren of bezuinigen is, die liegt of weet niets van economie. Er is GEEN alternatief (meneer samson die roept dat er geen verschil is vuile leugenaar!!!!!!!!!)

Energya | 25-02-13 | 01:20

Anijsblokje | 25-02-13 | 00:50
Geen van beiden het worden het natuurlijk, Bersani ex-communist alias Peponne en dan hopelijk Don Camillo als de nieuwe paus. Heerlijk de ondergang van het Westen gaat dan alsnog een amusante komedie worden.

idopane | 25-02-13 | 01:14

Wat een verschrikkelijke armoe.
De Italiaan heeft de keuze uit een megalomane crimineel, een Goldman Sachs vazal, een PvdA kloon, en een komiek.
De komiek is dan nog de beste keuze, de rest stinkt zo naar corruptie dat een stinkdier helpt om de stank te verdrijven.

bakoenin | 25-02-13 | 01:08

@Kees8374 | 25-02-13 | 00:36
Dat ze heel veel minder gaan betalen is een feit. Het geld is allang op, dus dat gebeurt ook als je binnen de euro blijft. Nu worden ze overeind gehouden met niet bestaand geld van de Europese bank (100 Miljard heeft de ECB aan Italiaanse obligaties opgekocht dit jaar). En ook dat moet door de Noord Europeaan betaald worden, het Zuiden is failliet, mede door de hoge werkeloosheid.

Dus of je nou uit de Euro stapt of niet, dat geld ben je kwijt. Echter al het geld wat je vanaf nu ook die kant opstuurt, onder het mom van 'Dan krijgen we nog wat terug' ben je extra kwijt in de toekomst. Die landen hebben heel veel werkeloosheid gekregen, het verdienend vermogen is heel laag geworden, en ze moeten nog wel vreten. De meesten zijn rijke politici die het er nog goed van nemen. Dat betekent heel eenvoudig dat dat geld wat je er heenstuurt allemaal geconsumeerd wordt en die zie je ook niet meer terug.

Kortom, hoe langer je dit Euro systeem overeind houdt, hoe duurder het wordt. En met de Euro komen die landen niet meer overeind, simpelweg omdat ze te duur zijn en er nog steeds werk verdwijnt, richting echt goedkope landen als Polen, Ukraine en Turkije. Kortom, je zult die landen 10-tallen jaren moeten gaan onderhouden.

Als je nu uit de euro stapt, dan heb je alleen de afschrijvingen tot vandaag de dag. Oftewel, in de Euro blijven zitten is nog *veel* duurder dan er nu uitstappen.

La Bailaora | 25-02-13 | 00:54

Monti vs Berlusconi
'Money for nothing' vs 'Chicks for free'

Anijsblokje | 25-02-13 | 00:50

@damnschreeuwer | 25-02-13 | 00:17
Die betalen ze niet aan jou, maar aan de grootbankiers als GS en co. Die lachen in hun vuistje, en jij trapt er in. Dompie. Eerst dit kijken en het spel begrijpen:
www.youtube.com/watch?v=sA_MkJB84VA

La Bailaora | 25-02-13 | 00:46

@damnschreeuwer | 25-02-13 | 00:07
Staatsschuld kun je ook verminderen door te *bezuinigen*. En dat is nou juist wat ze allemaal *niet* doen.

La Bailaora | 25-02-13 | 00:44

@Old_Spice
Ik begrijp ook heel goed dat je van de Euro af wilt, maar wat denk je dat er dan gebeurt?
Silvio stapt uit de Euro. Devalueert de nieuwe Lire waarin de Italiaanse Euro schulden zijn omgezet en wie blijft er weer met de schulden zitten en kan alles afboeken? Goed zo, NL!
En vervolgens zullen ze na het uitstappen uit de Euro toch nog een keer de olie en gas uit de Middenlandse Zee gaan halen van hun deel en knalt die Lire weer omhoog na het afboeken totdat ze weer alle belastingen afschaffen, zodat hun economie verder uit z'n voegen knalt en wij zitten met het betalen van de waardeloze Italiaanse obligaties en het opdraaien van de rest van de schulden van de PIGS die er uit stappen en Frankrijk. En waar de belasting bij deze PIGS omlaag gaan, gaan ze bij ons omhoog, omdat wij het braafste jongetje van de klas willen wezen en braaf alle Euro schulden betalen.
www.telegraph.co.uk/finance/newsbysect...

Kees8374 | 25-02-13 | 00:36

Lachen als het Berlusconi wordt. Hopen dat hij direct weer lekker gaat feesten e.d. dikke vinger voor de EU. Altijd mooi, daar de EU niet snel genoeg kapot kan.

No Mames | 25-02-13 | 00:18

La Bailaora | 25-02-13 | 00:03 |
ze hebben gewoon een schuld bij ons, en die moeten ze betalen. Ze staan onder curatele (netzoals jij en ik als we schulden niet terugbetalen). ze hebben die schuld echter niet bij Brussel, maar bij oa Nederland en Duitsland. Wie betaald bepaald, en dat zijn wij dus; Brussel zit er alleen maar tussen als buffer. Verdiep je eens de BIS, die zit werkelijk aan de knoppen als het gaat om de dingen die jij noemt.

damnschreeuwer | 25-02-13 | 00:17

@Itzamná | 24-02-13 | 20:04
maw: Berlusconi is een held.

wakkere_nederlander | 25-02-13 | 00:16

Alleen al om de EU te slopen zou ik op Berlusconi stemmen. Maar dat kan niet. Net zoals ik tijdens de EU-parlementsverkiezingen alleen op een Nederlander kan stemmen. #Schijndemocratie #EUvanbinnenuitslopen #EEGback

Faragefan | 25-02-13 | 00:13

La Bailaora | 24-02-13 | 23:58 |
die belastingverhogingen zijn om de staatsschuld te verminderen, die daarvoor gierend uit de hand was gelopen door hun voorgangers. Is dus alleen maar goed.

Je ziet nu bijvoorbeeld in Griekenland dat er voor het eerst een beetje belastinggeld binnenkomt (om de rente op hun leningen mee te kunnen betalen).

damnschreeuwer | 25-02-13 | 00:07

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:58
Het hangt allemaal met elkaar samen, vandaar dat ik de voorbeelden in de andere landen erbij haal.

Je ziet Berlu als grote doerrak, terwijl je niet ziet dat alle regeringen in Europa dezelfde 'bezuinigingen' doorvoeren, allemaal btw verhogingen en andere zelfde soorten belastingverhogingen, links en rechts. Je bent blind voor de rol van de regeerders van Brussel. Die nu toch echt ook al gaan opleggen aan de landen dat ze volgend jaar het budget door Brussel laten goedkeuren. Dat is allemaal gepland om de macht te centraliseren.

La Bailaora | 25-02-13 | 00:03

La Bailaora | 24-02-13 | 23:53 |
wtf? ik heb het nooit over spanje of griekenland gehad.
geen idee waar je het over hebt in je onsamenhangende verhaal.
Ik denk dat ik niet genoeg gezopen heb vandaag om je te volgen.
*out*

damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:58

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:52
Niet in deze jaren van crisis. De btw verhoging in Nederland was er heel snel door. Nadat Geertje uit het katshuis was gekomen waren de nieuwe 'bezuinigingen' via het kunduz akkoord in 2 dagen genomen. Letterlijk. In april beslistte men tot btw-verhoging, in oktober was het een feit:
btwverhoging.com/

In Italie ging dat ook heel snel, immers, Monti was niet eens meer democratisch gekozen. Van de ene op de andere dag neergeplempt en kon zijn gang gaan. In 2011 zijn heel veel belastingen ingevoerd.

Zo ook door Rajoy die al 10-tallen belastingverhogingen heeft doorgevoerd, zoals binnen 2 maanden een btw verhoging, amongst others. Nee, vandaag de dag duurt het geen jaren meer.

La Bailaora | 24-02-13 | 23:58

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:31
Tot 2 jaar geleden waren de socialisten in Spanje aan de macht, dus volgens jou zouden de socialisten zowel in Griekenland ALS in Spanje de puinhoop hebben veroorzaakt.

Wat mij betreft dus niet. De huidige rechtse regering Rajoy doet precies hetzelfde verkeerd, als Monti in Italie en Papademos in Griekenland: belastingen verhogen, banken weer geld geven, bonussen uitkeren, en politici het luilekker leventje laten voortzetten. Dat patroon zie je dus in elk Europees land, of het nou 'rechtse' of 'linkse' regeringen zijn. Het maakt dus niks uit. In Spanje is het dus de rechtse regering die het zetje geeft.

Maar als je deze patronen doorziet zie je dat het juist Brussel is die de grote arm heeft in al dit. Anders kunnen die verschillende ideologien niet allemaal zomaar dezelfde maatregelen nemen.

La Bailaora | 24-02-13 | 23:53

La Bailaora | 24-02-13 | 23:43 |
de procedure (uitwerking, stemmen 2e kamer, amendementen, opnieuw stemmen, dan naar de 1e kamer, en dan nog een startdatum) duurt vaak jaren.

Ministers zitten in hun eerste termijn meestal het beleid van hun voorgangers uit te voeren.
Neem bijvoorbeeld de bezuinigingen op kunstsubsidies, dat is nu net pas ingegaan ( en sommige maatregelen volgend jaat pas), terwijl de ministers daar 3 jaar geleden al hun plannen hadden gepresenteerd.
En ook die belastingverhogingen waar jij het over hebt zijn al ver van te voren besloten.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:52

Zijn de laatste tijd wel veel "Pro Europese mensen" die de hele dag zitten te minnen.

Treurig volk, maar ja sommige mensen rollen ook in de stront voor een paar euro..

ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 23:51

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:31
Onzin. Belastingverhogingen merk je meteen. Alleen al uit het feit dat mensen de hand op de knip houden, bijvoorbeeld bij btw verhogingen en bij onzekerheid. Dat merken bedrijven direct, die gaan dan ook meteen op de rem. en dat is precies wat we bijvoorbeeld afgelopen jaar in Nederland gezien hebben. Precies hetzelfde heb ik in Spanje gezien bij de verhoging van de btw.

Meerdere jaren effecten zijn er ook, die zie je bijvoorbeeld bij huizenprijzen. Dus het ligt helemaal aan de maatregelen.

La Bailaora | 24-02-13 | 23:43

Wat een 'De vijand van onze vijand is onze vriend' stukkie. Een wel erg simpel wereldbeeld.

Remy Martin Louis 13 | 24-02-13 | 23:35

Ayatollah Oink-Oink | 24-02-13 | 23:06

Tieten of niet, ze is minderjarig. Tieten zeggen niets, waarde Ayatollah. In Italië krijgen vrouwen ook op hun 72ste een eerste kind, daar kan alles kennelijk. En mijn neefje van 12 heeft ook cup B.

Charles Swietert | 24-02-13 | 23:33

La Bailaora | 24-02-13 | 23:15 |
het duurt meestal 2 tot 6 jaar voordat beleid een bepaald effect heeft. Dus de huidige situatie is helemaal toe te schrijven aan de vorige regering.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:31

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:06
De laatste 2 jaar is Monti aan de macht geweest, niet Berlusconi.

Je hebt gelijk dat daarvoor Berlusconi aan de macht was, doch in Griekenland was het Papandreou, een socialist. Beiden zijn aan de kant geschoven en hebben plaats gemaakt voor de rovers uit Brussel, die de landen het laatste stukje over de rand hebben geduwd.

Dus nee, voor de grote ellende is niet Berlusconi verantwoordelijk, en ook in Griekenland niet Papandreou (dus daar is ook niet een socialist verantwoordelijk voor de ellende), maar in beide gevallen Brussel en de grootbanken. Ze hebben die landen jarenlang veel te goedkoop laten lenen, kwamen toen in de problemen, en zoals geheel gepland heeft Brussel de macht naar zich toegetrokken en de belastingen verhoogd om nog meer macht en geld te centraliseren. Dat is het spel wat gespeeld wordt.

La Bailaora | 24-02-13 | 23:15

Hier zijn alle parasieten die profiteren van de EU bang van,iemand die precies kan vertellen hoe het zit met alle dieven in Brussel.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2011/aanval-op-europa/toekomst-europa-Beppe-grillo.html

fleurtje | 24-02-13 | 23:12

De Rechtsgeleerde | 24-02-13 | 23:00 |
tuurlijk joh. Sinds wanneer zijn de scialisten in italia aan de macht dan? lul niet zo dom.
Ik heb veel met Italiaanse jongeren gesproken die het land zijn ontvlucht ( www.guardian.co.uk/world/2013/feb/19/i... ).
De ge-emigreerde jongeren zijn zeker een zorg voor bijvoorbeeld nederland, want ze komen hier voor een huis en een baan.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 23:06

Wat een enge types daar in de EU (behalve Farage) Wij worden gewoon geannexeerd om vervolgens financieel verkracht te worden. En niemand doet er iets aan of wordt direct de kop ingedrukt. Go Berlusconi GO!

kruimelzuiger | 24-02-13 | 23:03

Damschreeuwer: Niet Berlusconi maar de socialisten zijn de schuld van de problemen. Stop met het lezen van De Lustige Rukker en de Story, zodat je wel weet waar je het over hebt. Daarbij, Italiaanse politiek is een zaak van de Italianen en zeker niet van (linkse) kaaskoppen.

De Rechtsgeleerde | 24-02-13 | 23:00

Kromst

Dat gebeurt helaas in de meeste EU landen.

"Want de EUssr heeft welvaart gebracht." Tenminste dat roept een groep gekken bijna dagelijks. Dus dat zal wel kloppen.. ja toch? (Nee.)

ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 22:58

Nou van Leeuwen.
Berlusconi zit ook in NL.
Hij werkt met John de Mol en Goldman Sachs samen.
Leuk dat je hem steunt!

Einde van de Domheid | 24-02-13 | 22:58

Ook wel jammer dat GeenStijl geen topic wijdt aan deze man: Beppe Grille van de five star movement... www.euronews.com/2013/02/21/lock-stock...

De derde partij en wellicht degene die het best aansluit bij de reaguurders alhier.

Kromst | 24-02-13 | 22:55

Berlusconi zou prima model kunnen staan voor een buikspreekpop van Jeff Dunham

Bamzaaiert | 24-02-13 | 22:53

The enemy of my enemy is my friend.

Energya | 24-02-13 | 22:50

Hup Berlusconi? Jullie zijn gillend gek

aight.. | 24-02-13 | 22:49

@Desmoulins | 24-02-13 | 22:38

My mistake for thinking you might not be a troll. Never mind...

martinned | 24-02-13 | 22:42

@martinned | 24-02-13 | 22:15

Wat BENT U toch een triest figuur.
Wederom de onwetende uithangen.

Desmoulins | 24-02-13 | 22:38

Over slecht bestuur en productiviteit de volgende beroemde quote : "In the film “The Third Man”, Orson Welles’s character, the rogue Harry Lime, famously says that Italy for 30 years had war, terror and murder under the Borgias but in that time produced Michelangelo, Leonardo da Vinci and the Renaissance; Switzerland had 500 years of peace and democracy—and produced the cuckoo clock""

Bigi Bana Boy | 24-02-13 | 22:32

Energya | 24-02-13 | 22:09
Vooruit, die geef ik je.

Bigi Bana Boy | 24-02-13 | 22:27

De Rechtsgeleerde | 24-02-13 | 22:21 |
Ah, nog zo iemand die al 15 jaar geen krant heeft gelezen.
Berlusconi heeft van Italie een puinhoop gemaakt, en de rekening bij de ouderen, laagopgeleiden en jongeren neergelegd. Die laatste groep ontvlucht nu het land, indien mogelijk. Dus de komende decenia zal het niet beter worden want iedereen met kennis vertrekt, tenzij die die maffia-kliek besluit eindelijk eens met pensioen te gaan, misschien dat het dan eens beter wordt.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 22:26

Het is te hopen dat Silvio Berlusconi wint, want dan hangen vele rooien weer hysterisch krijsend in de hoogste bomen. Ook mogen ze dan weer volop anti Berlusconi rochels uitbraken op de nationale tv. U kent dat wel, zijn lengte, zijn haar en de jacht op lekkere wijven. Het gaat bij de krijsende linksmenschen nooit over zijn beleid, want dat is voor hen helaas helemaal niet slecht voor Italië.

De Rechtsgeleerde | 24-02-13 | 22:21

@Desmoulins | 24-02-13 | 22:05

"omdat"??? Waar haal je dat vandaan? Lezen is moeilijk...

Trouwens, nu heb je nog steeds niet verteld wat die uitzondering is waarover je het had.

martinned | 24-02-13 | 22:15

Thomas Pierrepoint | 24-02-13 | 21:44 |
nogmaals, berlusconi is niet anti-EU, hij is alleen anti- Merkel, omdat hij daar nachtmerries van krijgt.
Hij is altijd pro-EU geweest.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 22:13

@Bigi Bana Boy
Hij zelf is niet meteen anti EU, zijn verkiezing en beleid hebben een potentiële destructieve impact op de EU.
En door de manier waarop Silvio zich heeft uitgelaten over andere personen binnen de EU alsmede hoe Europese leiders voor hem hebben gewaarschuwd zal de EU op zijn minst gigantisch gezichts verlies lijden als ze Italie op de zelfde manier willen boosten als de manier waarop ze Monti een zet in de rug hebben gegeven.

Energya | 24-02-13 | 22:09

@martinned | 24-02-13 | 21:39

Schappelijk hoor om de EEG te promoten.
Een samenwerking van staten met behoud van de eigen soevereiniteit, zoals Thatcher het graag zag.

Desmoulins | 24-02-13 | 22:09

Waar is dat "kotsmisselijke anti-Berlusconi stukje" te vinden? De link naar de staatsomroep wijst nu naar iets anders.
Of bedoelt VanLeeuwen dat de NOS daar keihard suggereert dat Berlusconi "kleurrijk" zou zijn? Want dat lijkt me een objectief te constateren feit, met dat zonnebankhoofd van Silvio.

simpelman | 24-02-13 | 22:06

@martinned | 24-02-13 | 21:32

Begrijpt u het anders niet?
Nou vooruit, JE MOET niet naar de bekende weg vragen.
Maar ik ben de beroerdste niet. Omdat Berlusconi's fans hem de minst slechte vinden is hij meer uitgekotst dan Monti? Wat een drogreden. Ik doelde overigens in mijn eerdere reactie op uw modus operandi.
Wat is de toelage om te reaguren voor en namens de EU?

Desmoulins | 24-02-13 | 22:05

Wie overigens serieus denkt dat Silvio dé anti-EU held is, heeft kennelijk de afgelopen jaren geen enkele meida gevolgd of heeft er nieks van begrepen. Waar moet ik Silvio's kennelijke anti-EU instelling uit op maken dan ?

Bigi Bana Boy | 24-02-13 | 22:02

Dwars zijn om het dwars zijn is soms heel erg dom Van Leeuwen. Berlusconi is naast een voor Italië beschamende dwaas, de zoveelste in het rijtje corrupte en incompetente politici. Wat Italië al jaren aantoont is dat het ondanks al dat tuig toch een machtig industrieland is geworden waarmee de stelling dat anarchie kennelijk prima werkt is aangetoond wat mij betreft. En al sik in Italië moest stemmen dan gaf ik Grillo het voordeel van de twijfel. Berlusconi is een totale deconfiture voor Italië als land.

Bigi Bana Boy | 24-02-13 | 22:00

Berlusconi heeft zichzelf omhoog gewerkt van zanger op een cruiseschip naar multimiljardair. De man is gewoon een ongelofelijk succesvol ondernemer, dan kún je wel wat en dan weet je precies hoe bedrijven in elkaar steken en welk overheidsbeleid het meest effectief is om bedrijven succesvol te laten zijn. Zo'n Monti, die heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Hoe kan zo iemand nou een land leiden?

DutchLibertarian | 24-02-13 | 21:53

@as-saboer | 24-02-13 | 21:18
Niet elke vorm van nationalisme is slecht. Het nationalisme van de nazi's was slecht omdat ze anderen naar het leven gingen staan. Het nationalisme van de Engelsen die niet onder de nazi's wilden leven en daarom hun huis en haard beschermden ("we will fight them in the hills") is daarentegen heel gezond.

Zie het als een familie die zijn huis op slot doet tegen inbrekers, en zo ook vrouw en kinderen beschermd. Niets mis mee. Nationalisme is pas mis wanneer ie naar de buurman gaat en de boel eens leeg gaat halen, of die buurman en zijn familie buiten zet. Dat laatste is wat de nazi's deden.

Trots zijn op je eigen natie en wat het bereikt heeft, daar is niets mis mee.

Oftewel het nationaal socialisme heeft wel iets nationaals, maar zegt niets over nationalisme. De nazi's waren overigens weer wel socialisten, en dat zegt alles.

La Bailaora | 24-02-13 | 21:50

Met Berlusconi kunnen we eindelijk de rotste appel aan de EU-boom eruit schudden. Dus inderdaad van Leeuwen, Hup Berlusconi! Voor een Italië-vrij Europa! Profiteurs in WO2 (eerst aan de zijde van Adolf, zoveel daadkracht en succes hadden ze nog nooit gezien. Daarna aan de zijde van UK/VS. Reden? Idem dito), daarna meeliftend op de rede van de Frans-Duitse as. Ondertussen zich onttrekkend aan welke 'inmenging' (lees: Participatie) dan ook, gewoon doorprofiteren. Dat deze clown (lees: Maffioso)" überhaupt tot regeringsleider verkozen kan worden is voldoende reden om als NL te zeggen: hier doen we niet meer aan mee. Wil het Italiaanse volk hem? Prima, maar zoek het dan ook maar lekker zelf uit.

Red mij niet | 24-02-13 | 21:49

Montgomery Burns | 24-02-13 | 20:56

Jamai

Charles Swietert | 24-02-13 | 21:45

Weet jij een beter criterium?

Itzamná | 24-02-13 | 21:01
Welk criterium zou je kunnen hanteren als het om minderjarigheid gaat? Het is jou denkfout dat je dit aan borstomvang of cyclus wenst te koppelen. Je kijkt teveel bitchpron vrees ik.

Charles Swietert | 24-02-13 | 21:44

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 24-02-13 | 21:44

Het is wel grappig. Ik volg de internationale sites redelijk intensief. Houd er geen rekening mee of het 'linkse' of 'rechtse' sites zijn, maar denk dat het meer een mengelmoesje is.

Het frappante is dat op welke site je ook kijkt, de reaguurders zodra het over de EU gaat in werkelijk elk land volkomen eensgezind zijn: pleur op met die dictatuur!

De Europese volkeren zijn het over 1 ding roerend eens: het afwijzen van de EU-dictatuur.

alexbl | 24-02-13 | 21:41

@Jan Passant mk2 | 24-02-13 | 20:49

"Minst corrupt". Muhahahahahaha!!!

martinned | 24-02-13 | 21:37

@postmodernismisdead | 24-02-13 | 21:29

P.S. Of mag ik ook niet zeggen dat ze in Limburg niet op de PVV moeten stemmen?

martinned | 24-02-13 | 21:36

@postmodernismisdead | 24-02-13 | 21:29

WTF? Waarom zouden we geen mening mogen hebben over de politici van andere Lidstaten? Je mag wel even uitleggen waarom je vindt wat je vindt, en het enkele feit dat je Euro-commissaris bent is absoluut niet boeiend, maar een gezonde discussie lijkt me uitermate gepast.

martinned | 24-02-13 | 21:36

Trouwens, wat heeft GS tegen op Monti de liberaal die luie ambtenaren onder hun reedt schopt? Hij lijkt me van de heren degene die verreweg het dichtst bij de GS ideologie zit. Berlusconi we-zijn-het-zat-dat-onze-politici-misschien-corrupt-zijn-dus-kiezen-we-iemand-die-zeker-corrupt-is lijkt me zeker niet de GS geestgenoot. Google maar eens wat er aan de hand is met de bushalte bij hem voor de deur in Milaan.

martinned | 24-02-13 | 21:34

@Desmoulins | 24-02-13 | 21:30

Ik heb eerlijk geen benul waar je het over hebt. Probeer het eens in coherent Nederlands, bij voorkeur in zinnen met een onderwerp en een persoonsvorm.

martinned | 24-02-13 | 21:32

@martinned | 24-02-13 | 21:23

Niet naar de bekende weg vragen.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:30

Inmenging in binnenlandse aangelegenheden heet dat. Kunt u zich herinneren wanneer een nederlandse politicus zich zo negatief heeft geuit over een kandidaat van een bevriende staat.

Verschrikkelijke euro-propaganda is het.

postmodernismisdead | 24-02-13 | 21:29

@pjtr23 | 24-02-13 | 21:23
Die vergelijking snijdt geen hout. Retourbetalingen in de vorm van renteverhogingen gaan toch wel gebeuren. Dat heeft niets met Burlesqueoni te maken. Vraag je maar eens af waarom de boel gaat klappen. Niets gebeurd zomaar en zeker niet op hoog staats niveau.
Nu ga ik inderdaad even pissen

TDieuww | 24-02-13 | 21:29

@as-saboer | 24-02-13 | 21:18

Dat je wat dingen door elkaar haalt.

Bruno Alaska | 24-02-13 | 21:28

@as-saboer | 24-02-13 | 21:15

Sarcasme zegt u niets, blijkbaar.
Ik ben voor Europa, en dus tegen de EU.
Laten we het bij dit onderwerp houden.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:27

En oh wat zullen we allemaal klagen als Berlusconi aan de macht komt, en de rente op Italiaanse staatsleningen omhoog schiet, en wij ze mogen gaan helpen.

Maar tot die tijd, roept men hier in koor, hup Berlusconi!

Azijnpissers.

pjtr23 | 24-02-13 | 21:23

Laat die aap maar winnen en stop met de euro.

Veel Vaak | 24-02-13 | 21:23

@Desmoulins | 24-02-13 | 21:11

Uitzondering op wat?

martinned | 24-02-13 | 21:23

@eerstneukendanpraten | 24-02-13 | 20:39 Merkel, voor het landsbelang. Dat spreekt. Nu jij, Jetta Klijnsma of Mies Bouman?

Not Muhammad | 24-02-13 | 21:21

Wat is Berlusconi toch een vreselijke patjepeeër.

Supermatthijs | 24-02-13 | 21:18

@Desmoulins | 24-02-13 | 21:14
Klopt, alleen de National Socialisten vonden bepaalde groepen in de samenleving achterlijk, gaven deze mensen de schuld van alles en vonden bepaalde religieuze boeken net zo relevant als de Donald Duck. Daarnaast hadden Nationaal Socialisten een enorme hekel aan links en alles wat intellectueel is. Waar doet u dit aan denken?

as-saboer | 24-02-13 | 21:18

Wacht maar tot we allemaal werkloos zijn.
En een brood 675 euro doet.
*poetst de .45 Magnum nog eens op*

oplichter | 24-02-13 | 21:15

@le penseur | 24-02-13 | 21:04

Ja, dat doemscenario horen we al jaren. Frankrijk is de volgende en dan? Beter nu de stekker eruit.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:15

@Desmoulins | 24-02-13 | 21:09
Nu verwijt u andere partijen ook nog het hebben van visie, het moet niet gekker worden. Zijn er ook dingen waar u voor bent? U komt over als een haatsmurf.

as-saboer | 24-02-13 | 21:15

@as-saboer | 24-02-13 | 21:06
Nationaal socialisme is een variant van socialisme. Bovendien heeft socialisme alle trekken van fascisme. Bloeddorstiger dan de nazi's en hebben zeker meer slachtoffers gemaakt.
Btw, mensen die retorische vragen stellen zijn verwijfd

TDieuww | 24-02-13 | 21:14

@as-saboer | 24-02-13 | 21:06

De huidige socialist is een internationale socialist.
Het Nazisme was juist een ideologie die verder reikte dan de landsgrenzen.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:14

@le penseur | 24-02-13 | 21:04
Ja en daar is iets mis mee, omdat...?

Het gaat hoe dan ook fout, ik roep het al een aantal jaren, maar elke dag dat het langer duurt gaat het meer pijn doen als de boel klapt.

Laat Berlusconi maar de katalysator zijn om het plofproces te versnellen.

Parsons | 24-02-13 | 21:13

@martinned | 24-02-13 | 19:36

Voor de ingehuurde EU-troll is iedere uitzondering een bevestiging van zijn verwrongen wereldbeeld.
De EU is een religie.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:11

Itzamná | 24-02-13 | 20:59
Momenteel is het zo dat Europa voorkomt, met megaleningen/giften, dat alles min of meer economisch blijft zoals het is. Schulden stapelen zich rap op. Kleine groepen mensen staat het water al aan de lippen, maar nog niet hoog genoeg. Die groep zal enkel groeien. De rommel gaat ons allemaal hard raken, met uitstel. Op dat moment gaat de poep echt de ventilator raken. Iemand die alles al kwijt is en niets meer te verliezen heeft kan compleet losgaan. Kwestie van tijd. Juist Frankrijk heft een mentaliteit van de straat opgaan als iets ze niet zint.. dat wordt echt niet minder. Jongeren hebben wellicht niets te vertellen, maar wel zat te vernielen. Dat is ook een soort van stemmen.

Ach en die troll comment... was ook een beetje gebaseerd op posts die ik hier gelezen heb afgelopen tijd. Ook ik ben eens weggeband en reaguur nu onder nieuwe nick. M.a.w. excuus.

Kromst | 24-02-13 | 21:11

@as-saboer | 24-02-13 | 21:03

Ja, andere partijen blinken uit door de diversiteit aan visies; het zijn multiculturele entiteiten op zich. Ik heb het sowieso niet zo op fanboys, maar dat terzijde. Het is overigens ronduit komisch dat u een partij, of beweging wat u wilt, gebruikt om uw zogenaamde punt te maken. Naast fascisme weet u dus ook al niet waar extreem-rechts voor staat.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:09

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:53
Bel hierover even met Neelie.
Van mij persoonlijk mag Beppo Grillo winnen,en ik denk, en hoop dat dit gaat gebeuren.

fleurtje | 24-02-13 | 21:08

@Kromst | 24-02-13 | 20:50
Frankrijk is totaal verloren, financieel is het een ramp. Kritisch zijn, daar koop je niks voor. Ze komen er te laat achter dat de puinhopen niet op een normale manier op te lossen zijn. Wanneer er een burgeroorlog uitbreekt is het daar wel.
Begrijp je dat niet, heb je je kop in het zand, of ben je aan het trollen. Jij mag kiezen

TDieuww | 24-02-13 | 21:07

@fleurtje 20:39: Wat heeft dat met dit topic te maken?

Alles!

dubbeljoe | 24-02-13 | 21:07

@TDieuww | 24-02-13 | 21:01
Nationaal Socialisme is een variant van Nationalisme, u weet wel, waar u fan van bent. Een socialist is bovenal een Internationalist. Het moet best lastig zijn om een socialist tegelijkertijd Nazisme (nationalistisch) en Eurofilie(internationalistisch) te verwijten. Weet u wie daar ook goed in waren?

as-saboer | 24-02-13 | 21:06

@Montgomery Burns | 24-02-13 | 20:56

Monti in ieder geval niet, net zoals Barrosso, van Rompuy, Lady Ashton etc. dat ook niet zijn...
Omdat de man met de snor 'democratisch' -het lag een stuk genuanceerder, was verkozen, betekent niet dat we lichtzinnig of selectief kunnen omgaan met democratie. Vrijheid komt niet aanwaaien.

Desmoulins | 24-02-13 | 21:04

-weggejorist-

le penseur | 24-02-13 | 21:04

@Desmoulins | 24-02-13 | 20:53
Ironisch dat een Wildersfanboy over eenheidsworsten praat. Als er ergens eenheidsworsten rondlopen, is het bij de PVV. Overigens als je tegen extreem rechts bent, wil dat niet gelijk zeggen dat je voor een corporatistisch Europa bent.

as-saboer | 24-02-13 | 21:03

@fleurtje 20:39: Wat heeft dat met dit topic te maken?

Muxje | 24-02-13 | 21:02

eerstneukendanpraten | 24-02-13 | 20:57
Ik zie een troll ook niet als iets negatiefs. Ze zijn juist hier hard nodig. Advocaat van de duivel af en toe om een discussie relevant te houden. Anders wordt GS ook zo'n Joopachtig juichaapclubje waar niemand op zit te wachten.

Kromst | 24-02-13 | 21:02

Ik mis zijn bunga bunga parties.

Plukkiehaar | 24-02-13 | 21:01

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:53 | + 0
Weet jij een beter criterium?

Itzamná | 24-02-13 | 21:01

@as-saboer | 24-02-13 | 20:42
Wanneer je het toch over 1 kam scheren hebt. Wat maakt een socialist dan? Een adolf (want nationaal-Socialist) fanboy?
Old habits never die toch? (of was het old soldiers.....)

TDieuww | 24-02-13 | 21:01

Kromst | 24-02-13 | 20:50 | + 1
Het zal wel. De jeugd is het zat, dat heb ik wel gezien. De jeugd bepaalt alleen niets.
Weet je dat zelfs een Flaubert al zat te janken over de Duitsers? Waarom hebben ze zo'n hekel aan ons?

Van de Fransen verwacht ik helemaal niks, evenmin als Patton.
Je opmerking over 'troll' laat ik maar voor wat het is.

Itzamná | 24-02-13 | 20:59

Hallo Geenstijl, lees eerst eens wat er op de website van de NOS staat. Jullie zijn dan wel kinderen, maar je hoeft je niet zo te gedragen. Opgroeien! :-)

dapperebobo | 24-02-13 | 20:57

@ Kromst 20:50

Hij was vroeger een andere reaguurder, maar in verband met de abdicatie moest hij even overstag maar een trol is hij zeker niet.

eerstneukendanpraten | 24-02-13 | 20:57

@iwondert | 24-02-13 | 19:40

Ja, want de mogelijkheid van het devalueren van een eigen munt is een voorbode voor ellende...
Geloof niet in die sprookjes. De Italianen redden zich wel, de private schuld is bijvoorbeeld peanuts in vergelijking met die van NL.
Ze hebben een adempauze nodig en een verdere kaalslag van de spaartegoeden zal de Italiaanse economie definitief de nek omdraaien.

Desmoulins | 24-02-13 | 20:56

Weet je wie ook democratisch gekozen was ?

Montgomery Burns | 24-02-13 | 20:56

Forza Berlu... dat je maar met grote cijfers winnen mag.
Je bent natuurlijk 'eerlijk' gekozen, toch?
Kunnen we van die smerige linkse graaiers uit Brussel niet zeggen.
In vergelijking met Brussel is de maffia kinderlijk en open.

Butt-head | 24-02-13 | 20:56

Integendeel, hij heeft ook altijd voor EU beleid gestemd.
damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:53
Een soort Wilders dus. Nuff Said.

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:54

fleurtje | 24-02-13 | 20:39 |
Berlusconi is helemaal niet tegen de EU.
Integendeel, hij heeft ook altijd voor EU beleid gestemd.
Informeer je eens wat beter.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:53

Na de eerste menstruatie is een meisje een vrouw, klaar.

Itzamná | 24-02-13 | 20:50
Grappige tegel zo met die zwitsal bij je nick.

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:53

@as-saboer | 24-02-13 | 20:42

De vanuit Brussel opgedrongen wil om van Europa een eenheidsworst te maken doet daarentegen weinig fascistisch aan, toch? En uiteraard is de PVV gelijk aan fascisme.
Treurig, dat u eigenlijk niet eens weet wat het betekent.

Desmoulins | 24-02-13 | 20:53

@Itzamná | 24-02-13 | 20:41
Afgezien van het feit dat je een enorme troll bent, heb je hier wel een goed punt. We moeten inderdaad eerst de rommel in onze eigen achtertuin oplossen in plaats van continu te wijzen naar de vuilnisbelten elders in de wereld. Pas daarna kunnen we weer met rechte rug wijzen naar andere landen en misstanden zonder compleet hypocriet te zijn.

Dat Frankrijk verloren is, is niet helemaal waar. Vorige week liep ik nog rond in de buitenwijken van Marseille en daar is het inderdaad Kanaleneilandkwadraat en een cmplete puinzooi, maar kijk naar de Franse televisie en de uitzendingen zijn compleet kritisch op eigen beleid en Europa. En dat 24 uur per dag. Ook de jeugd is zat van alles en hebben echt niet de ambitie meer om ambtenaar te worden. Dat ingebakken nationalisme van 15 jaar terug is foetsie. Met net zoveel liefde emigreren ze.

Kromst | 24-02-13 | 20:50

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:44 | + 0
In het Romeinse Rijk lag de grens op 12 jaar. Dat is een beetje blijven hangen.

Mijn eerste fuck was op 14.

Jongensjongens, wat erg allemaal.
Nog steeds aan het rukken, Charles? Zelfs je achternaam is fout gespeld. Hoe willekeurig is het allemaal, denk je? Na de eerste menstruatie is een meisje een vrouw, klaar.

Itzamná | 24-02-13 | 20:50

Voor 100 miljard aan Europees belastinggeld de Italiaanse verkiezingen kopen!
Silvio Berlusconi is met voorsprong de minst corrupte, meest democratische kandidaat. Integer zelfs, vergeleken met het geboefte dat in de race is voor Brussel.

Berlusconi for president.

Jan Passant mk2 | 24-02-13 | 20:49

Barsaman! Oh.. wacht!

De Onschuldige Smurf | 24-02-13 | 20:47


fleurtje | 24-02-13 | 20:39 |

Spijker boven op zijn kop!

dubbeljoe | 24-02-13 | 20:46

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:22 | + 2
Je bent lid van de PvdA en je gaat naar de hoeren. Big deal.
Daar hoef je geen lid van de PvdA voor te zijn. Je hoeft er nergens lid voor te zijn.

Puriteinse hufter, get a life.

Itzamná | 24-02-13 | 20:45

Waarom willen populistische politici toch altijd sex met minderjarigen?

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:44

@Itastijl | 24-02-13 | 20:30

Waarom zouden de communsten, laten we eerlijk blijven over Barsani, voor het 'hervormen' van de Italiaanse economie zijn? Het op 'elkaar afstemmen' van de economie wijkt in zekere zin weinig af van de idealen die deze 'voormalig' communist met zich meedraagt. Alles is tegenwoordig mogelijk onder de term 'democratie'.

Desmoulins | 24-02-13 | 20:44

Ik moet altijd braakneigingen onderdrukken bij het aanhoren van dat socialistische geroeptoeter van de NOS en pvda gespuis. Wanneer je mening niet past binnen hun ingeklikte denkbeelden, dan sturen ze je liever eigenlijk stiekem naar een heropvoedingskamp. Zie Stalin, Mao, Pol Pot enz. enz. En aan het einde van een pvda vergadering lekker samen de "internationale" zingen. Het Horst Wessel lied van de links gemankeerden.
De NOS kan beter haar iele bekje houden over de verkiezingen in Italië en zich gaan zitten schamen over het gejuich over de Arabische lente. Stelletje prutsers

TDieuww | 24-02-13 | 20:43

Zegt genoeg dat de fanboys van Wilders voor Mussolini verheerlijkers zijn. Old habits die hard, zeg maar.

as-saboer | 24-02-13 | 20:42

Imbecielen als een Berlusconi hebben we hard nodig. Kijk eens naar zo'n Hollande in Frankrijk, Jezus.
Cameron, o.k.

Terug naar nu. Een monetaire unie beginnen als er geen politieke unie is (en die is er niet) kan alleen maar het bedenksel zijn van totaal gederangeerde mensen.

It shows, elke dag opnieuw. Vroeger pleitte ik nog wel eens voor het nuken van Mekka.
Geef nu de voorkeur aan Brussel. En Parijs (ipv Medina).

Van die Fransen hoeven we niks te verwachten. Frankrijk is een bureaucratie, waar de jongeren als topambitie hebben ambtenaar te worden. Ze sloffen nog wat mee met Duitsland, maar in wezen is het een verloren land.

Zet u u dat maar in de krant, meneer.
Flaubert, anno 2013.

Itzamná | 24-02-13 | 20:41

Benlulconing. Had ik altijd al gedacht.

De Onschuldige Smurf | 24-02-13 | 20:41

Nood heiligt de middelen, en geloof maar dat de nood alleen maar groter zal worden voor de Italianen als het 'hervormen van de economie', in opdracht van Brussel
-hallo martinned, wordt voortgezet.

Desmoulins | 24-02-13 | 20:40

De afbraakmedia van de EU draait op volle toeren.Democratie,hoe durven ze nog daarover te praten,als je tegen stemt hoor je er niet bij.
Mensen massaal zonder werk,bij protesten worden ze in tienen geslagen,winkels ,bedrijven alles gaat op de fles,veel slechter kan het voor veel mensen niet meer worden.Brussel heeft het over de broekriem aanhalen,maar zelf het voorbeeld geven verdommen ze.
Een referendum durven ze in geen enkel land te houden,dat zegt genoeg van deze luxe paarden met oogkleppen op,die buiten de realiteit leven en rapporten over corruptie,en misstanden achteloos naast zich neergooien omdat ze zelf leven als god in Frankrijk.
Het is niet meer de vraag of de Euro valt,maar wanneer.

fleurtje | 24-02-13 | 20:39

funkyd | 24-02-13 | 20:18
Zelf een mening vormen is natuurlijk ook een optie. Oh, wacht ...

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:39

@ not Muhammed 20:34

Je moet kiezen: Angela Merkel of Catherine Keyl?

eerstneukendanpraten | 24-02-13 | 20:39

Grappig dat GS oproept om op een kinderlokker te stemmen. Alle reaguurders die dat volgen kennen hun plek op de ladder van de ethiek: ernaast. Lutsers.

Charles Swietert | 24-02-13 | 20:37

@TDieuww 20:31: Als Monti de verkiezingen wint, hoe is hij dan precies "niet democratisch gekozen".

Muxje | 24-02-13 | 20:37

die tegenlicht documentaire uit 2010 met Beppe Grillo net weer gezien, als ik italiaan was....

janneman1977 | 24-02-13 | 20:36

Dat hij er hobby's op nahoudt die evenzo merkwaardig als jaloersmakend zijn is nog tot daar aan toe. Maar het aplomb waarmee hij het naar buiten brengt past niet bij een politicus. Moet er niet aan denken dat Merkel rugbaarheid geeft aan haar erotische escapades.

Not Muhammad | 24-02-13 | 20:34

De oude metselaar is nog een heer ook. Hij noemde Obama "knap jong en gebruind". Beter deze sluwe vos aan het roer dan de niet democratisch gekozen Monti.

TDieuww | 24-02-13 | 20:31

@appeltjesgroeneweide | 24-02-13 | 20:13 | + 2 -
Zoals Pim Fortuyn al zei: dweilen met de kraan open.
dubbeljoe | 24-02-13 | 20:29 | + 0 -

dubbeljoe | 24-02-13 | 20:31

#huiliehuiliedoenovercorruptecommmunistenendanberlusconisteunen #zucht

Itastijl | 24-02-13 | 20:30

Tijdens de oprichting van de Eurozone wilde "spaghettifoob" Zalm per sé geen Italie bij het clubje omdat ze totaal niet voldeden aan de vereisten en geteisterd werd door corruptie. Na een boel debaten -handjeklap- ging Zalmpje overstag, net als met Griekenland; "is maar 3% van Europees BBP dus wat voor kwaad zou hun toetreding kunnen doen"...

Nu een paar jaartjes later is Griekenland ontploft en staat Italie op het punt de EU zwaar te ondermijnen. Karma is a bitch.

Kromst | 24-02-13 | 20:30

Hoe typisch ook, als bij verkiezingen in Egypt of een ander land waar de prachtige Lente heeft gewoed de zoveelste islamitische dictator aan de macht komt die meteen alle net verworven vrijheden aan banden legt hoor je links met termen als 'het volk heeft gesproken' of 'dat is nou eenmaal democratie', maar o wee als een Europees land het waagt een kandidaat te kiezen die niet in het EU-straatje past. Nu mag ik Berlusconi ook niet zo, het is namelijk een megalomane, corrupte, gladde viespeuk, maar dat is nu eenmaal wat een Italiaan een Italiaan maakt. Had je als EU zijnde maar wat meer op de toetredingscriteria moeten letten toen Italie toetrad (voor de onwetenden: Italie stelde een jaar voor toetreding een EU-tax in om aan het begrotingscriterium te voldoen en gaf deze belasting na toetreding meteen weer terug) . Maar ja, als je je toekomstvisie niet laat leiden door (economische) feiten en kennis maar door pure expansiedrift gestoeld op allerlei vage beloftes en idealen, krijg je dit soort situaties. Daar moet je de Italianen niet op afrekenen.

H.Stiglitz | 24-02-13 | 20:30

Mooi toch zo'n klier op dat niveau. EU is toch al verrot, kunnen we beter een beetje lachen met die Berlusconi of die komiek. Hoop dat 1 van die 2 het wordt.

Latrinalia | 24-02-13 | 20:29

Zoals Pim Fortuyn al zei: dweilen met de kraan open.

dubbeljoe | 24-02-13 | 20:29

Forza Italia, Forza Berlusconi!!!

Zei de man overigens zelf, en ik viel van mijn stoel van het lachen.

maggoo | 24-02-13 | 20:25

Nou nou GS.. Neelie Kroes was anders niet zo denderend over Berlusconi bij Eva'tje eergisteren..

Dzekson | 24-02-13 | 20:19

@
Itastijl | 24-02-13 | 20:16 | + 0 -
--
Oppervlakkig ben ik voor Sylvio Berlusconi omdat hij een doel dient. Iets dieper huil ik voor Italie met hun 'gerontomaffia'probleem en alle andere problemen waardoor de gewone man lijdt. Maar eerst een einde aan de EU als die man dat voor elkaar krijgt ben ik de eerste week tevree.

appeltjesgroeneweide | 24-02-13 | 20:19

Zure Sigaar | 24-02-13 | 20:11
Ik sta er ook van te kijken. Een man die de wetten puur voor persoonlijk gebruik aanpast en verandert, die vooral de belangen van zijn maffia-vriendjes lijkt te verdedigen, die een farçe van zijn land lijkt te maken, wordt hier toegejuicht omdat hij anti-Europa standpunten heeft omdat dat hem electoraal zo uitkomt.

spanarchist | 24-02-13 | 20:18

-weggejorist-

Peter8344 | 24-02-13 | 20:18

Als Nelie Kroes tegen Berlusconi is, ben ik voor! Fuck de EU.

funkyd | 24-02-13 | 20:18

www.youtube.com/watch?v=jHbM-Ddp83I
There is a line to wed me, I think I know why

First, I am likable
Second, I have some dough
Third, The legends say I have a way with the women
Fourth, they think: He is old, he will die soon and I will inherit

ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 20:17

Zure Sigaar | 24-02-13 | 20:11 | + 0
Je hoeft iemand niet hoog te hebben zitten om de anderen nog lager te hebben zitten.
Nee, we moeten mensen als Rutte, Hollande, Merkel etc. aan het roer hebben. Die luisteren naar niemand.
B. ook niet, maar hij doet in elk geval niet alsof en heeft schijt aan de EU.

Een held, kortom.

Itzamná | 24-02-13 | 20:16

@appeltjesgroeneweide Berlusconi faalt gewoon, zoals de rest van italie, om het land op te knappen. Grenscontroles hebben ze gewoon niet onder controle. Al eeeuwen...

Itastijl | 24-02-13 | 20:16

miko | 24-02-13 | 19:53 |

Precies. Berlusconi is helemaal niet geïnteresseerd in Europa of democratie. Hij zoekt vooral een podium om zijn mega-ijdelheid te etaleren.
------
Who cares? Hij dient nu een doel en dat is de EU onderuit halen. Daarna mag het land zelf met hem afrekenen en kunnen de mensen iemand kiezen die ze capabeler vinden.

appeltjesgroeneweide | 24-02-13 | 20:16

Laat hem maar winnen! Alles om die klote EU dwars te zitten!Macht terug aan het volk!Weg met de euro! Grenzen dicht! Zoo... ik heb m'n burgerplicht weer gedaan!

pim achtertuin | 24-02-13 | 20:15

Zou er in NL een Berlusconi opstaan, zou ik zeker op hem stemmen. Hij is corrupt, een hoerenloper en wat niet al.
Hij is geen landverrader zoals de ongekozen EU-baasjes.

Dat alleen al.

Forza!

Itzamná | 24-02-13 | 20:13

Berlusconi heeft jaren de grenzen opgezet voor de Noord-afrikanen, die via Italie naar Duitsland en NL gingen. Daarmee probeerde hij de noordelijke landen te chanteren.
--------
Gaat lastig worden als er geen EU meer is zoals Rompuy het zo graag zou willen. Want dan voeren we gewoon weer grenscontroles in. Daar gaat in vergelijking met geen controles altijd wel een afschrikkende werking vanuit. Daarna regelgeving die het maakt dat alleen mensen die lang ten bate van Nederland hebben gewerkt een uitkering zouden mogen kunnen krijgen. En dat geldt ook voor de Nederlander zelf. Maar eerst grenzen dicht voor al die afschuwelijke moslim gezinsherenigingen ellende en importhuwelijken. Eerst ons marokkanen en moslimprobleem zien te beheersen en dan pas weer eens kijken wie we eventueel met een tijdelijke werkvergunning kunnen aannemen.

appeltjesgroeneweide | 24-02-13 | 20:13

Bij RTL4 was het zojuist ook al raak - er mogen geen peilingen worden doorgegeven terwijl er wel peilingen worden gehouden.

RTL wist even snel te roepen dat Berlusconi zeer waarschijnlijk niet gaat winnen - je wordt toch strontmisselijk van dit pro-EU gelul?

Ik ben erg bang dat er op korte termijn een of andere gek opstaat die zo'n eurofiel neerschiet/neersteekt - ik ben dan alleen niet meer verrast.

Snackbar van Allah | 24-02-13 | 20:12

miko | 24-02-13 | 19:53 |

Precies. Berlusconi is helemaal niet geïnteresseerd in Europa of democratie. Hij zoekt vooral een podium om zijn mega-ijdelheid te etaleren. En verder kan iedereen van Silvio de vinger krijgen. Het verbaast me nog steeds dat veel reaguurders, waarvan ik een groot deel toch verstandelijke vermogens toedicht, deze man hoog hebben zitten.

Zure Sigaar | 24-02-13 | 20:11

Forza Silvio! Laat die links politiek correcte betweters maar lullen. Je bent een schurk maar wel gekozen schurk, dus legitiem. Niet een zetbaas van de EU als Monti.

Hoe eerder de lire terug komt hoe bter voor iedereen in Europa. Dan kunnen we weer gaan bouwen.

Klefbekje | 24-02-13 | 20:11

Eurotokkie | 24-02-13 | 20:08 |
soa. jeuk door het hoerenneuken waarschijnlijk.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:11

boasatlas | 24-02-13 | 20:08 | + 0 -
Ja goed maar deze Clown is een gevaar voor het plubliek.

Eurotokkie | 24-02-13 | 20:11

Berlusconi wil stabiliteit omdat dat de wens is van de mafiosi. Hij gaat europa niet opblazen.

Itastijl | 24-02-13 | 20:11

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:07 | + 0
Waarom zou B. moeten opdraaien voor de Europese fail? Hij zette de puntjes op de i, meer niet.

En toonde daarmee aan dat de open grenzen van de EU volstrekt krankzinnig zijn. Europa heeft geen behoefte aan meer taxichauffeurs, dat begrijpt B. wel.

Hij heeft groot gelijk als hij die troep doorstuurt naar Noord-Europa, met types als een Peggold en andere minkukels die je eigenlijk liever dood dan levend ziet.

Metafoor hè.

Itzamná | 24-02-13 | 20:11

Wordt Ruby dan de first lady ?

modderator | 24-02-13 | 20:11

[x]Berlusconi
[ ]Rompuy

charissa | 24-02-13 | 20:10

Nestorix | 24-02-13 | 20:06 |
Als berlusconi wint zullen er alleen maar meer jonge Italianen naar NL en andere landen verhuizen.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:09

Zo grappig dat VVD-er Smit Kroes toch maar vooral wenst dat een socialist de verkiezingen in Italië wint. Rechts - Links bestaat niet meer, het is Pro of Contra EU

doskabouter | 24-02-13 | 20:09

Berlusconi is een grote aap, en het Italiaanse volk bestaat grotendeels uit domme aapjes. Dat is niet erg, blijkbaar is het zo bedoeld.
Wat wel erg is dat wij straks met zo'n bananenland in één superstaat zitten, en voor hun idiote strapatsen bloeden en betalen moeten.

du Roi Soleil | 24-02-13 | 20:08

Clowns horen in het circus thuis.

boasatlas | 24-02-13 | 20:08

Italianen kunnen kiezen tussen EU-geld maar zuinigjes aan doen (langzaam staatsschuld laten wegsmelten door Draghi ten koste van garanties, spaargelden en pensioenen van beschaafde landen, Bersani = aanpappen en nathouden) en nepgeld (iedereen rijk en corrupt, Berlusconi = uit de EMU en de lire terug). Als ik een Italiaan was, dan zou ik gewoon die Grillo maar eens een kans geven.

Rommelende Onderbuik | 24-02-13 | 20:08

Berlusconi heeft jaren de grenzen opgezet voor de Noord-afrikanen, die via Italie naar Duitsland en NL gingen. Daarmee probeerde hij de noordelijke landen te chanteren.
Een probleem voor italie was het toch niet, want de afrikanen wilden daar toch niet blijven, maar eenmaal in europa konden ze overal naartoe.
Berlusconi heeft nooit iets aan asielbeleid willen doen, met als gevolg dat er alleen maar meer afrikanen met een bootje naar Italie wilden komen.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:07

Als viespeuk Berlusconi de katalysator is die de EUSSR kan opblazen mag hij voor mij ondanks alle bedenkingen weer winnen. Van onze eigen eurofiele collaborateurs hoeven we helemaal niets te verwachten behalve belastingverhogingen, een verdere teloorgang van de economie en verkwanseling van Nederlandse belangen in het algemeen.

Nestorix | 24-02-13 | 20:06

VanLeeuwen, u bent geen Italiaan, hou dus wijselijk uw mond over die dief en pedofiel. En laat de Italianen zélf kiezen.

Nonkel Frituur | 24-02-13 | 20:06

@
Maarschalk Melkman | 24-02-13 | 19:51
Als die clip stopt gvd dat wijf links met die onbeschofte dikke jetsers godnondeju.

kweetitwel | 24-02-13 | 20:05

Komediant dreigt Brussels visioen te blokkeren

In Brussel wordt men steeds benauwder dat Grillo inderdaad zoveel stemmen krijgt en dat de verwezenlijking van het grote antidemocratische visioen, een centraal geregeerd Europa vanuit Brussel, uitgerekend door een komediant wordt gedwarsboomd. Voor alle Europese burgers die nog enige waarde hechten aan vrijheid, democratie en zelfbeschikkingsrecht zou Grillo in dat opzicht echter een geschenk uit de hemel kunnen zijn.

fleurtje | 24-02-13 | 20:05

Burlesqeoni zorgt in ieder geval voor vertier met zijn bunga-bunga feestjes en porno actrices annex hoeren neuken.
Hem kennende zal hij Neelie Kroes wel even hard in de kont knijpen bij de volgende ontmoeting. Ik kan niet wachten

TDieuww | 24-02-13 | 20:04

Berlusconi is ongetwijfeld een klootzak.
Vergeleken met een Van Rompuy, Barosso en Verhofstadt is hij in feite een heilige.

Al was het alleen maar dat hij met open vizier strijdt, wat een lul hij verder ook is. Hij heeft, net als alle andere Italianen en ieder weldenkend mens een teringhekel aan een belastingheffende overheid. Aan niksnuttende, laffe tyfusambtenaren dus.

Belastingheffing, dat vond Jezus al verkeerd. Niet voor niets werden de tollenaars in zijn tijd het graf in gewenst.
Kortom, ik hoop dat B. wint.

Itzamná | 24-02-13 | 20:04

Beppe Grillo, als je iemand wil steunen, is VEEL beter dan de rest. Ook behoorlijk anti-europa.

Itastijl | 24-02-13 | 20:04

Schulz is gekozen, echt waar. Dat voor de minkudos, en de trolsubsidie.

Verder: ik hoop dat de Radicali het goed doen, die zijn écht liberaal. Veder maakt het toch niet uit.

Greed=Good | 24-02-13 | 20:03

Kiezen tussen een pedofiele clown en een EU-fetisjist.
Italianen hebben het niet makkelijk deze dagen.

Not Muhammad | 24-02-13 | 20:01

Kaas de Vies | 24-02-13 | 19:48 |
net als bij z'n voorbeeld Benito zeker?

damnschreeuwer | 24-02-13 | 20:01

Berlusconi is een oversekste drol.

websenior | 24-02-13 | 20:01

@miko | 24-02-13 | 19:55
herstel 0.59

miko | 24-02-13 | 20:00

Hoewel ik denk dat Silvio slecht is voor zijn land en het maffia gebeuren faciliteert, ben dusdanig anti-EU dat ik hoop dat hij wint. Zal wel zuur zijn als hij als eerste echte leider uit de EU stapt want dat had Nederland moeten doen als gidsland. Maar ja, politici he? Aardig stukje op Elsevier weblog te lezen over hoe politici zeer waarschijnlijk al tijdens hun werk als politicus hun baantjes aan het regelen zijn voor erna. Dus niets geen landsbelang maar puur eigenbelang. Alleen is het niet op een directe manier te bewijzen maar indirect zijn er voldoende aanwijzingen. Lees ook even de reacties.

appeltjesgroeneweide | 24-02-13 | 19:59

@Kaas de Vies 19:48: De keuze van het Italiaanse volk accepteren is 1 ding. Maar net doen alsof Berlusconi de beste kandidaat is omdat het niet degene is die "Europa" het liefst aan het roer ziet, is te idioot voor woorden.

Muxje | 24-02-13 | 19:59

hoe simpel moet je zijn om te denken dat berlusconi 'democratisch' gekozen kan worden. De stemmen zijn al gekocht, misschien zelfs al geteld. Net als bij de laatste verkiezingen, toen na afloop afvalcontainers vol stembiljetten werden gevonden.

damnschreeuwer | 24-02-13 | 19:58

-weggejorist-

kweetitwel | 24-02-13 | 19:57

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 24-02-13 | 19:57

@Eurotokkie | 24-02-13 | 19:56
Ja dat is waar!
*nu twijfelt*
Ik heb ook een ruggengraat van rubber.

miko | 24-02-13 | 19:57

Je kunt beter een Italiaanse bolide bestellen als je het beste voorhebt met de italianen..........

arretje | 24-02-13 | 19:56

Als Silvio het gejatte geld eens terug stort dan is er al veel geholpen.

miko | 24-02-13 | 19:56

Beppie & Coni. Klinkt als een nieuw duo.

Endoxa | 24-02-13 | 19:56

miko | 24-02-13 | 19:53 | + 0 -

In ieder geval gratis naar de hoeren .

Eurotokkie | 24-02-13 | 19:56

@ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 19:53
Uitlaatgas?

@Maarschalk Melkman | 24-02-13 | 19:51
Die op 1.97 is wel leuk.
GTVRRRR

miko | 24-02-13 | 19:55

Silvio kan hoogstens in de senaat nog een overwinning boeken
In het parlement kan hij het wel vergeten; Beppe Grillo kaapt veel van Berlusconi's stemmen weg én Lega Nord stevent op een grote overwinning af
Laat de minnetjes maar weer komen, maar zo liggen de zaken nu eenmaal

Tobi | 24-02-13 | 19:55

Desperate times, desperate measures. Project Europa wordt vrijwel onmogelijk met Burlesquekoning aan het roer, dus ik zeg: "Doen!". Deze vriendelijke vrouwenmagneet zal zonder moeite uit de Euro stappen. Al was het alleen maar om een dikke lul op te steken naar Van Rompje en Kroes.

De reactie uit Brussel is trouwens ook vaag. Hun hele model is immers een exacte kopie van het semi-dictatoriale-Italia-Berlusconi-model. Wellicht dulden ze geen concurrentie.

Kromst | 24-02-13 | 19:54

Old_Spice | 24-02-13 | 19:50 | + 1 -

Allemaal democratisch middelvinger naar Brussel.

dubbeljoe | 24-02-13 | 19:54

Dus berlo de malafide tv baas word nu gezien als degen die de democratie een handje gat helpen?? Hij wil alleen terug op het pluche meer niet,
Dikke Faal GS. Ik achter Silvio aanlopen? Nee dan nog liever die andere mongolen.

miko | 24-02-13 | 19:53

Ik heb trouwens niks gehoord over die miljoen man op straat in Spanje..

(En ook niet dat ze zéér veel gas gevonden hebben in de buurt van Griekenland.)

ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 19:53

Kaas de Vies | 24-02-13 | 19:48 | + 0 -
Ook idioten mogen gebruik maken van de democratie
en op Berlusconi stemmen .

Eurotokkie | 24-02-13 | 19:52

Wij van de European Troll Agency adviseren een levenslange benoeming voor team super Mario. De heren Draghi & Monti doen Godswerk voor Goldman Sachs, pardon foutje dat moet zijn de Europese superstaat.

EU_TROLL_AGENCY | 24-02-13 | 19:52

Jeuj! Special voor silvio.. de campagne clip van een paar jaar geleden... met……MILFS, HEULL VEUL! liedje zit al de hele dag in me hoofd…wellicht iets voor de Nederlandse politiek www.youtube.com/watch?v=n1Ho-mT63us

Maarschalk Melkman | 24-02-13 | 19:51

@Zure Sigaar | 24-02-13 | 19:46
Hoe eerder de boel onbetaalbaar wordt, hoe eerder de boel klapt, en hoe eerder we weer kunnen beginnen aan het bouwen van een stabiele economie met een stabiele eigen valuta of Noord-Europese valuta. Alles beter dan de drijfzand valuta die de Euro is. Gedoemd te mislukken. Dus hoe eerder dat gebeurt, des te beter.

Old_Spice | 24-02-13 | 19:50

Berlu rockt hard.

The Russian | 24-02-13 | 19:49

Ik vind het zo leuk hoe selectief democratisch opeens iedereen is. Als Berlusconi wordt gekozen, dan is hij de president van Italie, en daar hebben het gewoon mee te doen.

Kaas de Vies | 24-02-13 | 19:48

*geld=held

Zure Sigaar | 24-02-13 | 19:47

Maak mij maar wakker wanneer de eerste foto's van nieuwe bunga-bunga-dames geopenbaard worden.

Simon de Danser | 24-02-13 | 19:47

't Zegt vooral veel over de Italianen dat ze kiezen voor een pias als Berlusconi. Dit heeft helemaal niets met democratie te maken maar alles met wat men nog niet zo lang geleden 'volksmennerij' noemde. Wat dat betreft heeft Berlusconi goed in de geschiedenisboeken gekeken. En voor die reaguurders die nu om het hardst roepen dat Berlusconi hun geld is; roepen jullie dat nog net zo hard als Italië dadelijk onder Ome Silvio aan de rand van de afgrond staat en met miljarden €'s overeind gehouden moet worden?

Zure Sigaar | 24-02-13 | 19:46

Tja, liever een crimineel als Berlusconi aan de macht, dan Monti de marionet van Brussel. Het wordt tijd dat iemand met ballen zijn/haar middelvinger opsteekt naar Brussel, zodat de Eurocrisis ipv indirect, direct onbetaalbaar wordt, en we kunnen uitscheiden met de transferunie. Noord haar eigen weg, en Zuid een eigen valuta. Zuid weer concurrerend, economie trekt weer aan, en wij kunnen weer shit aan ze verkopen. Het is allemaal zooooo makkelijk. Maar in Brussel kiezen ze voor the hard way. Allemaal onder het mom van die belachelijke eierdooier metafoor van Peter Verhaar, die zo ontzettend onjuist is.

Old_Spice | 24-02-13 | 19:45

Met Berlusconi vind ik straks weer een paardenhoofd in mijn bed.

Wim colijn | 24-02-13 | 19:44

De eurofiele democratie hatende staatsomroepen en hun charlatan propaganda journalisten zijn een hele enge voorbode van wat ons te wachten staat in een Europa waar de stem van de burger niet telt.

smdyasc | 24-02-13 | 19:44

Mazzeltov | 24-02-13 | 19:40 | + 0 -

Alles voor eigen gewin , hij heeft ook schijt aan de kiezers net zoals in Nederland.

Eurotokkie | 24-02-13 | 19:43

Het probleem van de EU wordt hiermee weer duidelijk gemaakt. Waarom moet ik me bezighouden met wat die kudtItalianen gaan kiezen. Corrupt waren ze, zijn ze en zullen ze de komende 2000 jaar blijven.

Stroopdoos | 24-02-13 | 19:42

Italianen en politiek, dat is al 100 jaar een zootje. Maakt niet uit, uiteindelijk tegeert toch de maffia.

Watapatja | 24-02-13 | 19:42

Beppe Grillo FTW

Tobi | 24-02-13 | 19:41

Beppe Grillo voor eindbaas van Italië!

Jaimy Fox | 24-02-13 | 19:41

Maar als berlusqueconi wordt gekozen, mag ie de Fyra persoonlijk opeten, letterlijk.

iwondert | 24-02-13 | 19:41

Een soort van prisoners' dilemma. Berlusconi is een extreme boerenbraadlul. Maar als we van de EU af willen, is een keuze van de Italianen voor hem een mooi begin van de afbraak.

hatari | 24-02-13 | 19:41

Monti heeft het vertrouwen hersteld dat berlusqueconi gemold had. Niets vreemds aan. Als je van EU en Euro af wilt in een stem op berlusqueconi een goede, stort je ook gelijk heel Italië de afgrond in.

iwondert | 24-02-13 | 19:40

Ik mag die Berlusconi wel, heeft schijt aan alles en iedereen.
Dus al was het alleen maar om die EU kliek te treiteren : Hup Silvio !
En die Smit-Kroes-Peper enz. moet haar bek gewoon houden, wij hebben haar niet om haar mening gevraagd.

Mazzeltov | 24-02-13 | 19:40

En nøqen dat-ie kan!

Pa Cartwright | 24-02-13 | 19:39

Was geen fan van Berlusconi maar als Schulz tegen hem is moet er ergens wel iets goed zijn aan die man...

NiceGuysFinishLast | 24-02-13 | 19:39

Eergisteren was het BBC-verslag van de italiaanse verkiezingen ook al zo gekleurd.
Walgelijk.
En het klootjesvolk trapt er met open ogen in.
De gemiddelde Sjaan en Willem vinden Berlusconi nu een gevaar voor europa.
Missie geslaagt PO, maar als ik koning ben staan jullie als eerste tegen de muur.
(vrij naar Radiohead zegmaar)

Freddie Stobart | 24-02-13 | 19:39

Liever een eerlijke klootzak, dan een ongekozen Eurofiel. Ik geef ze gelijk.

Is wel triest dat hij hun 'eerlijkste' keuzen is.

ZiekVanDieJankers | 24-02-13 | 19:39

Rijp voor het bejaardentehuis.

Eurotokkie | 24-02-13 | 19:38

Berlusconi is een lul en door en door corrupt - maar dat maakt 'm vervolgens wél de ideale Italiaanse premier. Punt. Uit.

Reinaert | 24-02-13 | 19:37

Het Italiaanse volk bepaalt. Dat heet democratie.
Daarom is het ondemocratisch van NL en EU politiek en pers om daar tegen te zijn.
Zeker bang voor een premier die schijt heeft aan hun vage conventies en regeltjes,

ZDEV | 24-02-13 | 19:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken