Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Participeren of Assimileren. Zoek de verschillen

zoekdeverschillentussencontracten.jpg Dat was (weer) even lachen met Asscher gisteren. Zijn voor PvdA-termen revolutionaire proefballon 'participatiecontract' is sneller kapot gegaan dan een Fyra in winterweer. Beetje onnozel en vooral compleet onuitvoerbaar, maar het is dan ook symboolpolitiek. Het lijkt trouwens wel een beetje op dat 'racistische' (dixit kast-PvdA'er Guus Bezems) voorstel van G. Wilders in 2006. Toen heette het nog gewoon 'assimilatiecontract', maar dat klinkt meteen zo guurxenofoob, niet? Enfin, oordeel zelf. Punt 17 van Wilders hierrr, proefballonetje Asscher daarrr. Prijsvraag linkse logica: als Wilders = Hitler, is Asscher = Wilders = Hitler dan een correcte conclusie?

Reaguursels

Inloggen

Lodewijk Asscher is een domme fopdrol...
En Nederland een scherts land.

TisNieZoMoeilijk | 21-02-13 | 20:20

Nope, Hitler had tenminste nog een visie, niet een om trots te zijn, maar toch. Een visie.

ratelaar | 21-02-13 | 17:20

In 1914 had Nederland een staand , relatief goed uitgerust leger van een half miljoen man.Daar brandden de Duitsers hun handen niet aan. Hoe anders was het in mei '40. Door immense bezuinigingen op vrijwel elk terrein ( minus de Marine )in de 30-er jaren (Gebroken Geweertje ) was Nederland een makkelijke prooi voor de wehrmacht en was uw genoemde verklaring er wellicht nooit hoeven komen als dat niet zo was geweest. Dank voor uw research overigens.

Jan Boule | 21-02-13 | 16:54

@Jan Boule | 21-02-13 | 15:21
Je krijgt pas een paspoort als je genaturaliseerd wordt. En dan moet je wel degelijk een verklaring van verbondenheid afleggen. Dat is een soort eed. De tekst:
“Ik zweer (verklaar) dat ik de
grondwettelijke orde van het Koninkrijk
der Nederlanden, haar vrijheden en
rechten respecteer en zweer (beloof) de
plichten die het staatsburgerschap met
zich meebrengt getrouw te vervullen.” Bevestigd met het gebruikelijke "Zo waarlijk helpr mij god almachtig" of "Dat verklaar en beloof ik"
Loyaliteitsverklaring is in Nederland een beladen term
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

lekkurlinx | 21-02-13 | 16:46

bruno alaska 14,40
zo is het. wil je als immigrant je vestigen in Nieuw Zeeland,Canada , de VS en Australië kortom ,wonen, werken, en dus leven dan dienje een loyaliteitsverklaring af te legeenmet dit land weliswaar verschillend per land, maar toch. Dit geeft de immigrant de positie en het gevoel "gewenst" te zijn en zal hij zich derhalve als een loyale staatsburger gaan gedragen. Dat is wat er in Nederland aan schort. De immigrant als asielzoeker, familehereniger etc. krijgt zijn felbegeerde paspoort op basis van wetgeving en niet op basis van verdienste. De bindende factor met de samenleving blijft daardoor grotendeels achterwege helaas.

Jan Boule | 21-02-13 | 15:21

'EU-wetgeving staat dit in de weg.'

Ten eerste: zo'n contract werkelijk willen doorzetten zou dus verder gaan dan symboolpolitiek. Als dit in conflict raakt met wetgeving zegt het uiteraard dat het niet vrijblijvend is. (Het alleen noemen wetende dat het er toch niet doorkomt is uiteraard wel symboolpolitiek.)

Ten tweede: de EU-wetgeving staat klaarblijkelijk 'natuurlijk' boven het nationaal belang. Mocht dit een breed draagvlak hebben bij het Nederlandse volk, het volk dat beschermd dient te worden door de eigen wet, de wet die dit volk hoort te dienen, dan is dat pech.

Ik begrijp niet zo goed waarom zoiets in de 'kuiltje jus' sfeer wordt getrokken. Het is een schitterende weergave van de wettelijke onmogelijkheid één natie te zijn, de onmogelijkheid om samen met immigranten gemeenschappelijke doelen na te streven want gemeenschappelijkheid kan niet worden verwacht, terwijl nu juist het hebben van gemeenschappelijke doelen de belangrijkste voorwaarde is voor samenwerking. De altijd naar voren geschoven wil naar solidariteit is daarom in de kern al een wassen neus.

Dit wetende zit er niets anders op dan naast elkaar te leven en niet samen. Dat is Europa, dat is Nederland. Er kan niets worden verwacht van immigranten, de vraag is nu wat er nog van ons kan worden verwacht.

Bruno Alaska | 21-02-13 | 14:40

'participeren' is de salafistische oplossing die wel een economische maar absoluut geen sociale of culturele betekenis heeft.

Islamofiel | 21-02-13 | 14:27

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:18
Volgens Epicurus was persoonlijk geluk het hoogste goed van de mens en het enige strevenswaardige.

lekkurlinx | 21-02-13 | 13:37

Pffffff | 21-02-13 | 12:52 |
inderdaad, het was "Oil voor Immigration, als het ware".
Die 'als het ware' geeft al aan dat ze er zelf ook over twijfelde of het wel logisch is..
Het = teken was om duidelijk te maken dat de logica niet klopt. Echter is er wel degelijk een vergelijkbare opeenstapeling van aannames en vergelijkingen in de logica Hemelrijk waardoor de conclusie net zo fout is als wilders=hitler=asscher

damnschreeuwer | 21-02-13 | 13:18

Linksom of rechtsom.. Niet aanpassen is dr uit!
-never give up, never surrender-

number668 | 21-02-13 | 13:04

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:37
Zo was Filips de III ook geen nazi. Die trad ook op tegen moren. Hij zette ze er zelfs uit. Vraag je maar af waarom.

Je begrijpt niet dat je intolerantie niet moet tolereren, en ziet de slachtoffers van de terreur in wijken niet. Daar kijk je voor weg, want oh god, die PVV zou toch wel eens basta kunnen gaan roepen. Die zou iets kunnen gaan doen. 'Vreselijk', de gedachte alleen al. Die mogelijkheid is voor jou veel erger dan de feiten van vandaag de dag, die je volkomen negeert als een blinde vlek.

En juist door dat wegkijken wordt het erger en gaat het op een gegeven moment ontploffen. Had je dat niet gedaan en 20 jaar geleden ingegrepen, of geluisterd naar iemand als Pim 'Het zijn wel onze Marokkanen', dan was de ellende nog te overzien geweest.

'De kwaden kunnen kwaad doen omdat de goeden wegkijken.' En dat laatste is wat je doet.

La Bailaora | 21-02-13 | 12:55

Wilders = Hitler ? Ach als het aan historicus Hans van der Horst gisteren bij Joop ligt is dit zeker het geval.Het is zomaar mogelijk de NSB op gelijke politieke voet te zetten met Wilders aldus de historicus. Immers Wilders is een tovenaarsleerling en kan zomaar 400.000 bruinhemden achter zich krijgen om die voor de stemhokjes te posteren en de kiezer te intimideren zoals Hitler en zijn trawanten dit deden bij de verkiezingen in 1933. En uit Mein Kampf distilleert de historicus wel enige passages tegen de Joden ( de moslims zijn de joden van nu zo interpreteert de academicus het in zijn artikel ) maar was er geen enkele sprake van de wil om het fabrieksmatig uitmoorden van miljoenen Joden. Nee, Eichmann , Borman, Heydrich en Himmler speelden nog met hun Marklintreintjes tot aan 1940. Knap zo'n kort door de bocht analyse van van der Horst, de historicus vergeet gemakshalve dat zowel de westeuropese landen geen vinger uitstaken en dat Rusland met het Ribbentroppact Duitsland carte blanche gaf om op grote schaal mensen te vermoorden in de reeds aanwezige concentratiekampen in de jaren 30. immers stalin zou Hitler niet in de rug aanvallen hierdoor.Je hoeft het niet eens te zijn met een politicus als Wilders maar als je als historicus iemand op één lijn zet met Hitler dan moet je van goede huize komen.
Hitler heeft niet het Joodse geloof uigebannen maar de joden uitgeroeid. Ik ben zeker geen pleitbezorger van Wilders maar Wilders wil wijzen op de intolerantie van de Islam tot uiting komend in koran, sharia, djihad, afschuw voor homo's en lesbiennes en de lijfstraffen. Vele honderden ZWARTE dus
niet-arabische Malinezen zijn de afgelopen weken hun rechterhand kwijtgeraakt door de sharia van de djihadisten aldaar.Het is vuig om iemand zo te kwalificeren zoals van der Horst dit doet in zijn artikel bij Joop.nl.

Jan Boule | 21-02-13 | 12:54

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:54
Dat je nog niet weggejorist bent om het continu weerspreken van je nick is mij een raadsel.

Pffffff | 21-02-13 | 12:53

@damnschreeuwer | 21-02-13 | 11:11
Alleen al het feit dat je haar column samenvalt als oil=immigration (let even op de =)maakt duidelijk dat je er geen reet van begrepen hebt.

Pffffff | 21-02-13 | 12:52

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:11
Leg eens uit wat een bruine techniek is? Dat wat je nu aan het bedrijven bent? Je lijkt Felix Rottenberg wel.

Pffffff | 21-02-13 | 12:49

La Bailaora | 21-02-13 | 12:27
Je hebt gelijk, ik heb niet teveel vertrouwen in de emotionele stabiliteit van de PVV. Nu zijn we rijk en is het leuk om dwars te liggen. Maar als er crisis is en er oorlog zou zijn, hoe zou een PVV in een landsregering dan handelen?
(Velen zijn werkeloos toegetreden hebben geen relevante opleiding noch ervaring.)
Maar goed, in jouw beleving is dat dan als een Churchill die doet wat er moet gebeuren. (En Churchill werd daardoor geen nazi.) Ik ben geen pacifist en vind dat we zeker vinger aan de pols moeten houden, (no paseran) maar ik vind het een lage prioriteit op dit punt in de evolutie en vooral, ik vind het niet gedreven door enthousiasme, visie, laat staan liefde.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:37

dlseth_ | 21-02-13 | 12:25 |
De these is dat dat wel kan maar dat door vrije wil niet gebeurt.
Als je alleen een dwingeland god wil noemen, zoek er dan gewoon een uit!

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:29

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:11
Ik lees wel wat je schrijft. Je bent bang dat Geert van islam kritikaster ineens een nazi wordt (180 graden van zijn geloof valt), terwijl je de aanwezige nazi's niet ziet. Dat Geert ineens 180 graden van zijn geloof zou vallen en een nazi kunnen worden kan, maar is net zo onwaarschijnlijk dat Ajax Feyenoord wordt (of andersom).

Oftewel, je kijkt niet naar de feiten, maar doet aan wensdenken.

La Bailaora | 21-02-13 | 12:27

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:05
Dus jouw god heeft niets te zeggen over mijn acties.

Waarom zou ik hem dan god noemen?

dlseth_ | 21-02-13 | 12:25

Een GS topic starten met een Godwin is toch ook wel weer bijzonder. Dan heb je geen reaguurders meer nodig.

van heinde en verre | 21-02-13 | 12:21

De God die Hume en de atheisten zoeken is de god van de schriftgeleerden en de taliban.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:21

'Wilders = Hitler, is Asscher = Wilders = Hitler dan een correcte conclusie?'

Nee, maar het zijn wel allemaal foute politici met gradaties in doortraptheid en daadkracht.

van heinde en verre | 21-02-13 | 12:19

lekkurlinx | 21-02-13 | 12:10 |
Epicurus, epicurus.... zegt me niets: 'wiki leest'.
1) Nou is een Griek geen luie junk?
2) De atheistenquote staat niet eens in de Wiki.
3) Dante plaatst hem in de hel
4) Er zijn meer van dit soort stellinkjes.
(Kan God alles? Ja. Kan God dat een steen scheppen die hij niet op kan tillen? hahaha)
Maar to the point, vrije wil betekent dat je je leven kan inrichten zoals je wilt. Maak je keuzes, doe wat je goeddunkt of giet je vol met alcohol. De God die Epicurus laatdunkend voorsteld is een God die een auto omhoog laat vliegen net voor het moment dat deze een slachtoffer maakt. Of in een Junta-beuls hoofd kruipt en zegt; 'ik heb me vergist, ondanks mijn befehl ga ik u niet martelen.'
Wil je dat?

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:18

La Bailaora | 21-02-13 | 11:45 |
Je richt je niet naar mij maar herhaalt je standpunten in de hoop deze te promoten. Daarmee doe je mij tekort. Ondanks het feit dat je jaren meeloopt lees je niet wat ik schrijf. Goedkope bruine techniek is dat. Alsof ik voor een talibanesque of buurtterrorisenrende etterbak zou zijn. Ga je moeder lastig vallen!

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:11

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:05
Wat zeur je nou. Het is een citaat toegeschreven aan Epicurus en zeer populair onder atheïsten.

lekkurlinx | 21-02-13 | 12:10

dlseth_ | 21-02-13 | 11:39 |
Welk gedeelte van 'de mens heeft vrije wil' begrijp jij niet?
Het lijkt er een beetje op dat jij de God van de schriftgeleerden en taliban zou willen. Verboden, geboden, straffen, uitsluiting. Maar wel voor het goede allemaal!

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 12:05

@zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:52
De redenering is logisch correct maar daarom nog niet waar.

lekkurlinx | 21-02-13 | 12:02

De familie Asscher heeft een rijke geschiedenis. Zij beheerden de kaartenbak voor de nazi's. Ook toen bepaalde Asscher al wie Goed Volk was en wie op de trein mocht.

Afgeschminkte Bassie | 21-02-13 | 11:58

lekkurlinx | 21-02-13 | 11:42 Maar we kunnen Wilders niet vergelijken met Hitler. Al was het maar vanwege Hitlers aversie tegen Joden. Die heeft Geert niet.

En dus houdt het daar op. Dat Asscher een minderwaardig mens is staat buiten kijf.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:52

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:38
En nu zijn het weer opnieuw jouw vrindjes die idd. opnieuw de joden schuld geven, niets nieuws. You do the math aan welke kant deze jongen voor de oorlog gestaan zou hebben:

www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk

La Bailaora | 21-02-13 | 11:49

Een beetje algebra.
Joop.nl: u4y.nl/49dc
Wilders = Hitler
Asscher = Wilders
>
Asscher = Hitler

BroodenSpelen | 21-02-13 | 11:48

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:38
Wat lul je nou dom man?

Ook Winston Churchill beschuldigde de nazi's van geweld, en riep zelfs: "We will fight the in the hills, we will never surrender". Oorlogstaal.

Hij had toch gelijk, of niet? En wat begrijp je niet aan feiten. Het is toch waar dat Marokkanen in Nederland de wijken terroriseren, homo's wegpesten, in Duitsland op politie schieten, dat er in Londen shariawijken zijn die andere mensen wegpesten? Moet je nog meer voorbeelden hebben?

En ook nu krijgen joden de schuld van de crisis hoor, niets nieuws onder de zon. Ze krijgen ook de schuld van 9/11, als het je nog niet opgevallen was.

Maar de feiten zijn de feiten. Feit is: moslims terroriseren banlieu's en prachtwijken, net als voor de oorlog. Moslims staan aan de kant van de nazi's, net als vroeger, tegenover joden.

Je bent maar bang voor geweld dat zou kunnen komen van kritikasters (en dat gaat er zeker komen, want ook Churchill sloeg terug), maar je hebt een totaal blinde vlek voor het al jaren gaande terreur van je vrindjes:
www.youtube.com/watch?hl=en&v=Owjn...

La Bailaora | 21-02-13 | 11:45

@Che_cuevara | 21-02-13 | 10:35
Je kunt hem nog verder uit elkaar halen:
Als: Wilders = Hitler
En: Asscher = Wilders
Dan: Asscher = Hitler
Lijkt me logisch

lekkurlinx | 21-02-13 | 11:42

Als je goed kijkt lijkt ie op Stan Laurel. Die dunne.

Mammeloe | 21-02-13 | 11:41

Politici. Zucht. Hebben ze dan niet door dat het niet gaat om zinloze culturele waarden, zoals wat je eet op zondag, hoeveel huid je wel of niet bedekt of welk geloof je aanhoudt? Welke Nederlander heeft een problem met een afhaal chinees, een pizzaria of een Burger King?

Dit is weer een papieren tijger puur sang. Nieuwe regels opgesteld in een taal die de nieuwkomer nog niet machtig is. Het doet me denken aan al die juridische documenten die ik altijd moet wegklikken om een programma te installeren. Nog nooit gelezen en dat gaan de nieuwkomers ook niet doen. U wilt een kruisje onderaan? U krijgt een kruisje onderaan.

Het gaat puur om een stukje overlast, criminaliteit en weigering te werken. Beetje zinloos om de allochtonen die wel een baan, huis en hypotheek hebben een beetje nog zinlozere contracten te laten tekenen.

Politici, speel de bal, niet je eigen proefballon.

Feynman | 21-02-13 | 11:39

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:27
Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?

dlseth_ | 21-02-13 | 11:39

La Bailaora | 21-02-13 | 11:31 | + 0
Joden werden beschuldigd van de crisis.
Die had zich al voltrokken. (Zie Der Ewige Jude) www.youtube.com/watch?v=57JcfJy0xMM&am...
De Moslims zouden op totaaloverheersing uitzijn en zowel de doorgeblowde schizofrene loosers zouden daarin instrumenteel zijn net als de gehersenspoelde mentale schriftgeleerden van de madrassas. Altijd een punt van aandacht, maar niet de belangrijkste politiek SWOT van dit moment.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:38

@hfakker | 21-02-13 | 11:30
Of pVVDa?

hfakker | 21-02-13 | 11:31

Doe geen moeite.
@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:29
Ouwehoer dan niet zo dom. Ziet er zo dom uit als je vergelijkingen trekt die dommer zijn dan een kromme banaan.

La Bailaora | 21-02-13 | 11:31

PVVdA

hfakker | 21-02-13 | 11:30

La Bailaora | 21-02-13 | 11:23 |
Doe geen moeite.
Wijkterreur zuigt.
Maar Joden werden beschuldig van de crisis.
Van het feit dat het hele land aan de bedelstaf was.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:29

Op Hetedraad | 21-02-13 | 11:04 |
Ook een klassieker.
Als God bestaat bestaan zijn tegenkrachten ook.
Als er vrije wil is (of tenminste tegengestelde partijen met tegengestelde belangen ) dan is er ook ellende. (Anders zou die God allesopdringend, controlerend en micro-managend zijn.)
Bestaat God niet, dan kun je het creperen alleen aan de slechtwillenden en liefdelozen toeschrijven

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:27

Harrie Nak | 21-02-13 | 11:23 |
Het is nu ook duidelijk waarom het onderzoek naar Project X in Haren zo lang duurt, Cohen is met hele andere dingen bezig.

CoffeePatch | 21-02-13 | 11:26

Uitmuntende logica. Gevolgtrekking juist.Geheel volgens de Portemonnee van de Ander filosofie Gaan we verder: dus zijn socialisten=nivellerende nationaal socialisten?
Laten wij een feestje bouwen op het lijk van "eerlijk delen".

Goedzo | 21-02-13 | 11:24

Hoe plaatst de heer Asscher de uitspraak van Koning Lafheid Flop Cohen die (om een woestijnproleet in dienst van de Gemeente Amsterdam te bedienen) zei... "een man hoeft een vrouw geen hand te geven" ?
Nou Asscher... antwoord... schnell...

kibambam | 21-02-13 | 11:24

@Nietvoordekat | 21-02-13 | 10:34 | + 30
Weinig kans op een mea culpa van de pvda. Als Grote Gelijkhebbers, kan het natuurlijk niet dat je het ooit fout had.

Rico Tampeloerus | 21-02-13 | 11:24

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:16
De joden deden geen wijken terroriseren, waren niet bezig met jihad (what's in a name? =mein kampf), met jidzah en andere praktijken:
www.dailymail.co.uk/news/article-22799...

Die prachtwijken die geterroriseerd worden lijken nog het meeste op de tijd van de kristalnacht. Ook het wegpesten van homo's en ook Joden in bijvoorbeeld Malmo. Maar ook levensgevaarlijk geweld van die zijde wordt al lang niet meer geschuwd.
www.youtube.com/watch?v=xZc4v0tMR68
Dus wie zijn de nazi's in die wijken? You do the math.

En dan heeft u het maar over diegene die waarschuwt voor de hernieuwde opkomst voor dat geweld. Ongelooflijk. Maar wie was dat ook al weer die zei dat "de nieuwe facisten zich anti-facisten zullen noemen?"

La Bailaora | 21-02-13 | 11:23

@ Redactie, net zoveel symboolpolitiek als het minderen van de macht van de Amsterdamse stadsdelen bedoelt u? http://www.telegraaf.nl/binnenland/21312297/__Cohen__meer_macht_stadsdelen__.html

Harrie Nak | 21-02-13 | 11:23

We hebben geen hekel aan buitenlanders, we hebben een hekel aan marokkanen. Zadel dus niet elke Canadees die hier komt wonen met die onzin op, hou gewoon dat stelletje koleremoslims onder controle.
Noem het probleem nu gewoon eens bij naam.

Freddie Stobart | 21-02-13 | 11:22

Moeltie-Coeltie samenleving is een oxymoron. Kan niet anders.

LangeTijdGeleden | 21-02-13 | 11:22

"Wij doen alsof wij al eeuwenlang verlicht zijn, maar het heeft ons decenia gekost" precies dat is ook het argument om geen mensen uit culturen hierheen te halen die niet verlicht zijn. Want ik heb geen zin om decenia te wachten tot die lui verlicht zijn. Want dan heb ik mijn hele leven last van die mensen.

roze_bril | 21-02-13 | 11:20

La Bailaora | 21-02-13 | 11:07 |
De vergelijking 'lijkt Wilders op Hitler' is niet opportuun.
Het is duidelijk dat Wilders nooit tot Jodenvervolging over zal gaan.
Goed punt, gefeliciteerd!
Als je de biografie van topnazi's leest, dan weet je dat zeker tot 1943 mensen die nog niet eens wisten dat er uitroeiingsplannen waren. Soms lijkt het ingegeven door paniek vanwege de verliezen aan het Oostfront.
Of een paar mensen uit de top kwamen met het plan en hielden het weg van de rest, degenen die het wel wisten hadden blinde loyaliteit en waagden het niet hun verlichte leider af te vallen.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:16

irma zonderboezem | 21-02-13 | 10:50 Deuren en ramen dichtmetselen.

Probleem lost zich dan vanzelf op.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:12

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47 |
Mijn broertje past in z'n pyjama. zijn pyjama past in zijn rugtas. Dus m'n broertje past in z'n rugtas?
(Dat soort televaag-logica dus. Pamela Hemelrijk was er ook goed in, daarmee kwam ze bijvoorbeeld tot de conclusie 'oil = immigration'; een beetje dom en onwetenschappelijk, maar voor simpele zielen lijkt het te kloppen.)

damnschreeuwer | 21-02-13 | 11:11

Oh, en Supermatthijs.

Zie je nou wel? lul!

zeg maar jansen | 21-02-13 | 11:09

"You will be assimilated. Resistance is fultile"

Badderbeest! | 21-02-13 | 11:08

Mag u dat zeggen JA dat mag u zo zeggen.
Is toch net zoals het '10 punten plan' van VVDers Gertjan Oplaat en Geert Wilders (2006): de partijvoorzitter kapittelt beiden om afstand van hun rigide plan te doen, anders volgt uitzetting uit de VVD. Oplaat bindt in, Wilders vertrekt. En ziet vervolgens de VVD álle punten uit dat '10 punten plan' overgenomen worden door jawel de VVD. Stelletje überhypocriete huichelaars. Die Asscher is ook zéker zo iemand. Even lekker scoren met Greets 'proefbalonnetjes'. De PVDA is een fascistisch clubje.

Faragefan | 21-02-13 | 11:07

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47
Wilders staat aan de kant van de Joden. AH haatte joden. AH stond aan de kant van de moslims, de grootmufti (oom van Arafat) had tijdens de oorlog een villa in Zuid Duitsland. AH noemde moslims dappers krijgers. Winston Churchill was net zo anti-islam als Geert Wilders, noemde het een gevaar.

You do the math.

La Bailaora | 21-02-13 | 11:07

Asscher is de grootste demagoog in NL op dit moment.

ecologiste | 21-02-13 | 11:05

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47 |
Als hij zou bestaan: ja!
Voor de gelovigen onder ons; God is de vader. Welke vader laat in hemelsnaam zijn kinderen zo creperen?
Rest my case.

Op Hetedraad | 21-02-13 | 11:04

Linkschen snappen zaken altijd wat minder snel, kost ons miljoenen helaas

zeefert | 21-02-13 | 11:04

Als ik in de VS uit het vliegtuig stap moet ik een verklaring tekenen dat ik niet iets smokkel, noch een terreurdaad ga uitvoeren. Participatie is fair, assimilatie is het zieke genoegen om Moslims carnaval te moeten laten vieren of varkensvlees te laten eten. (Hier vaak geuit!)

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 11:03

Ho, wacht even! Het waren volgens de PvdA toch cultuurverrijkers? Dan volgt dus assimilatie = cultuurverarming. Ik wacht op Ramsey Nasser die een vurig pleidooi gaat houden tegen de multiculturele kaalslag van dit kabinet...

Ja nee, geen mening | 21-02-13 | 11:01

de geluids boxen bleren nu al vanaf de minaret van de moskee.
geluids overlast,wat in den haag wordt toegestaan in het kader van geloofs vrijheid.
nog steeds heeft dit land een enorme aantrekkings kracht op geluk zoekers,al jaren is het samen leven samen delen,de bijdrage van de nieuwkomers is staats geheim,dan wel veel stemmen voor de pvda.
de vooruitzichten zijn,steeds meer inleveren voor de multie cultie samenleving,open grenzen,moet van de eu
ook flink de portemonaie open trekken voor het eu paradijs.
hebben eu fanaten oogkleppen op,of heb ik niet genoeg gestudeerd,de race naar het einde is niet meer te stoppen

soledad | 21-02-13 | 10:57

Fysiek gewelddadig zijn is dus geen probleem zolang het maar niet tegen vrouwen is. Hoezo discriminatie ?

taxhond | 21-02-13 | 10:57

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:52
Denk het niet hoor ....... maar plemp uw doopceel mar, dan zeg ik wel weer ja of nee :-)

MarcS | 21-02-13 | 10:56

"We are the Borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile."

Badderbeest! | 21-02-13 | 10:54

Cuyahoga | 21-02-13 | 10:51 |
Je kunt Wilders niet met deze mensen vergelijken.
Je anticipeert dan op een onnatuurlijk einde en nog erger, alsof Geert religieus geinspireerd zou zijn.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:54

Participeren of assimileren?
Geef mij maar emigreren, heb niets meer met dit land.

Slipsnifter | 21-02-13 | 10:54

De man die tot voor kort de "kroonprins van de PvdA" van de PvdA werd genoemd valt geheel door de mand. Politiek slimme zet van Samsom om deze concurrent van hem naar Den Haag te halen. Slecht voor het bestuur van Nederland, maar dat zal Didi een worst wezen.

CoffeePatch | 21-02-13 | 10:54

MarcS | 21-02-13 | 10:48 |
Ah, als jij en ik deze wiskunde-klassieker kennen, dan hebben wij bij elkaar op school gezeten!

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:52

Ik zeg assimileren of desintegreren.
Met een laz0r.

Fapje | 21-02-13 | 10:51

Oh, en mocht iemand de behoefte hebben om Wilders te vergelijken met een historische figuur, dan komen Martin Luther King of Jeanne D'Arc toch meer in de buurt.

Asscher daarentegen is zo'n beetje als sheriff Rosco P. Coltrane uit the Dukes of Hazzard

Cuyahoga | 21-02-13 | 10:51

Zo zie je maar dat de PvdA van alles uithaalt om het haar liberale coalitiepartner te behagen...... Zelfs Wilderiaanse trucjes......

Snorry! | 21-02-13 | 10:50

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47
Nee, want God bestaat niet.

Che_cuevara | 21-02-13 | 10:50

Ik heb een beter idee. Laten we die illegale uitgeprocedeerde asielzoekers. Bv ( laat ik erns een groepje noemen) die een leegstaande kerk in Den Haag gekraakt hebben ekn daar nu al weken verblijven. Laten we beginnen die eerst uit te zetten ipv weer nieuwe dez kant op te laten komen ( legaal of niet)!

irma zonderboezem | 21-02-13 | 10:50

scheiding van kerk en staat?
als dat er ooit komt kunnen ze in den haag de helft van de partijen opdoeken!

Gix | 21-02-13 | 10:50

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:35
Ik zat zelf te denken aan dat materiaal waar ze het boetekleed van maken.

Nietvoordekat | 21-02-13 | 10:48

@Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47
Wiskundig gezien, JA!

MarcS | 21-02-13 | 10:48

Wilders is geen Hitler.
Maar Hitler werd pas 'Hitler' na een min of meer redelijk democratisch voorspel dat meer dan 20 jaar duurde.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47

@pluizigkroeshaar | 21-02-13 | 10:40
Was dat niet Joop den U.?

reageerbuis | 21-02-13 | 10:47

Even over de vergelijking.
Als God liefde is en liefde is blind.
Is God dan blind?

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:47

Zo meteen moet iedereen, ook autochtonen, (sorry PvdA Amsterdam) een contract tekenen om de dominante multiculturele normen en waarden te delen. Daarna worden alle PVV'ers uitgezet.

Als we ons nu eens gewoon allemaal aan de wet hielden, daar staat al in dat je je vrouw niet mag slaan.

Angel_eyes | 21-02-13 | 10:46

@Cuyahoga | 21-02-13 | 10:43 | + 0 -
Dat soort lui zet ik altijd direcht op zijn of haar nummer. Ik heb zo'n hekel aan dit soort mensen.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:45

Zolangs links de kerk van Nederlandse scholen is zal er geen fuck veranderen.

poli | 21-02-13 | 10:44

hihihihih Lodewijkje toch, gaat eens de crisis oplossen malle jongen.

MarcS | 21-02-13 | 10:44

Ik heb ook zo'n collega.
Zelf te dom om te poepen, maar als een andere collega een keer weg is, met zijn ideeën gaan lopen dwepen en dan net doen of hij het zelf verzonnen heeft.

Neemt niet weg dat het idee op zich wel goed is, moet alleen nog wat beter uitgewerkt worden.

Cuyahoga | 21-02-13 | 10:43

Politiek-tip No 1:
1) Als je een dag voor de verkiezingen ten onrechte iedereen een gouden berg belooft, kan niemand het stemmenaantal ongedaan maken.

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:43

@Asscher

"... hiermee geeft de immigrant te kennen dat hij de Nederlandse dominante waarden en normen zal gaan delen..."

>>>http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/moskee_deventer.html

ox | 21-02-13 | 10:42

@Merkava | 21-02-13 | 10:33 | + 1 -
Inderdaad. Hele simpele maar doeltreffende oplossing.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:42

Gelijkheid van man en vrouw/ homo en hetero.....
Heeft van der Staaij (SGP) al getekend?

necrosis | 21-02-13 | 10:42

Maar Wilders ìs geen Hitler, dus dan klopt de vergelijking ook niet.

dubbeljoe | 21-02-13 | 10:42

@löl met vingers | 21-02-13 | 10:40 | + 0 -
Het naleven van Sr. de Gw en deviant en sociaal ongewenst gedrag niet koesteren als een cultuur of religieuze uiting maar verketteren.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:41

@Earl Hickey | 21-02-13 | 10:33
Janmaat had nu nooit meer veroordeeld geworden. Wilders heeft veel heftiger dingen egzegd

Ko Reander | 21-02-13 | 10:41

Wilders = Hitler maar Asscher = Goebbels. Niet overdrijven.

landlopertje | 21-02-13 | 10:41

-weggejorist-

KampbewakerHenk | 21-02-13 | 10:41

Symboolpolitiek gaat nog eens een keer heel groot worden!
o... wacht.......... eh.....

Einde van de Domheid | 21-02-13 | 10:41

Oh, en die Aussies die iemand tegen de grond meppen omdat hij naar Wilders wou gaan luisteren zijn natuurlijk echte doorgewinterde democraten.
Of zou het iets met hun voorouders te maken hebben die indertijd in Botany Bay aan land gingen?

Polletje Piekhaar | 21-02-13 | 10:40

De verraderspartij van de allochtonen gaat en wil niets doen aan de problemen met hun multi-culti. Zonder hun inport stemvee hebben zij geen enkele macht meer. Asscher maakte sommige goedgelovigen blij met een dooie mus.

De Rechtsgeleerde | 21-02-13 | 10:40

"Als Wilders = Hitler, is Ascher = Wilders = Hitler."

Weet je wiens opa ook al iets had met Hitler.....

pluizigkroeshaar | 21-02-13 | 10:40

Als er een garantie is voor gesodemieter, dan is het wel een publieke regeling met een civiel contract.
Dat.werkt.nooit.
Alleen een ambtenaar kan zoiets debiels bedenken.

löl met vingers | 21-02-13 | 10:40

"Prijsvraag linkse logica: als Wilders = Hitler, is Asscher = Wilders = Hitler dan een correcte conclusie?"

Ja, maar natuurlijk niet alleen daarom, volgens mij.
PvdA is toch de Nederlandse variant van NSDAP? Behalve dan de N. In ieder geval zijn het socialisten.

Wat win ik van Leeuwen? Een gesigneerd exemplaar van Mein Kampf? Heb ik al.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:38

Wanneer Wilders iets zegt is dat racistisch, xenofoob, fascistisch, kortom zeer verwerpelijk. Wanneer Asscher hetzelfde zegt is dat weloverwogen en een zeer goede maatregel die uiteraard het welzijn van onze Medelanders beoogt. Eerlijk gezegd begrijpt Pollie hiet gen reet van.

Polletje Piekhaar | 21-02-13 | 10:36

Schroef eerst die speakers een van die moskee af hier in Nederland.
Oh en gelijk ook even die irritante kerkklokken het zwijgen opleggen.

Rest In Privacy | 21-02-13 | 10:35

"Als Wilders = Hitler, is Ascher = Wilders = Hitler."

Dat lijkt mij wiskundig een correcte vergelijking.

Che_cuevara | 21-02-13 | 10:35

@Nietvoordekat | 21-02-13 | 10:34 | + 0 -
Wat voor kleur stof had je in gedachten? Ik heb Socialistisch rood voor je, compromis-verlammend-paars, Ivorentoren-wit, Islamtisch groen voor je in de aanbieding.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:35

Ten eerste is Asscher van de PvdA.
Ten tweede komt hij uit de gemeenteraad van Amsterdam.
Verbaast het dan nog dat hij met dit soort überbetutteling aankomt?

Warhoofd | 21-02-13 | 10:35

Het zou natuurlijk ook Asscher = Wilders = zoals ieder pvda inzicht jaren te laat kunnen zijn.

Henkiemaardannietgek | 21-02-13 | 10:34

Wat dacht je van aanpassen-aan-Nederlandse-cultuur-met- behoud-van-eigen-identiteit-indien-geen-conflicht-of anders-de-laars-contract?

Kaas de Vies | 21-02-13 | 10:34

Nederlandse dominante waarden ??

Waarom zouden ze niet tekenen, het enige dominante hier is toch Rifjes en meer van dat soort tuig.

Kanonskogel | 21-02-13 | 10:34

Geert blijkt het toch niet helemaal bij het verkeerde eind te hebben?

De immigratie is toch niet zo rooskleurig?

Immigranten moeten toch iets anders behandeld worden?

Mag ik dan ook aannemen dat de PvdA met terugwerkende kracht diep, DIEP door het stof gaat? Of zit ik nu zelf te rooskleurig te denken?

Nietvoordekat | 21-02-13 | 10:34

Eigenlijk was Janmaat maar een links mannetje...

Earl Hickey | 21-02-13 | 10:33

Dé beste maatregel om vrijwel alle buitenlanders terug te sturen naar de zandbak: uitkeringen stoppen en voedselbonnen uitdelen. Binnen een maand zijn ze allemaal weer terug in zandbak van herkomst om van hun enorme villa te genieten.

Merkava | 21-02-13 | 10:33

Alles wat ik gisteravond plempte is van toepassing.

Ik wist het wel dat die drol met vingers van een Asscher er niet goed over nagedacht had.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 10:33

Nee.

dubbeljoe | 21-02-13 | 10:32

Participeren is toch deelnemen aan? (De andere groep/land/cultuur...)

hfakker | 21-02-13 | 10:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland