Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom op pad met het participatiecontract

Hoop hoon en reuring vandaag om onze liefnaïve vicepremier Asscher en zijn malle participatiecontract voor Nieuwe Nederlanders. Oerwoudgeluiden klonken uit de oppositiebankjes. Overtuigde linksmensen verweten de PvdA een gebrek aan linksheid. Moslimclubjes claimden de zwarte piet, en zetten hem meteen in om Asscher ervan te betichten dat hij met de tong van Wilders spreekt. Om over alle oprechte mensenmensen op de sociaalmedia maar te zwijgen, die in naam van Goed Volk massaal vonden 'dat wij Nederlanders dan ook allemaal zo'n contract moeten tekenen!' Als oudhollands zemelen een contractvoorwaarde is, treffen ze het document morgen op hun deurmat aan. Allemaal. Nu de rest van Nederland nog. Onze Tom (Duitser, dubbel paspoort, keurige jongen, meestal een vaste woon- en verblijfplaats) ging op pad met het lijstje van de PvdA en vroeg aan Nederlanders (nieuw en bestaand): hoe diep moet het kuiltje voor de jus eigenlijk zijn?

Reaguursels

Inloggen

Ja ja, Asscher, de meest nietszeggende van allen...

Ik zal het makkelijk maken voor je Lodewijk:
- Kom je uit een land waar oorlog is? Nee? Terug!
- Kom je uit een land waar wel oorlog is? Blijf, maar maandag over een week ga je in het groen onderhoud, afvalopruiming, zwaar werk specialist in een zorginstelling zodat het echte verpleegpersoneel de handen weer vrij heeft etc..
- Heb je daar geen zin in?! Terug!
- Kom je uit een land waar geen oorlog is, maar je hebt al werk voordat je binnenkomt? Hartelijk welkom.
- En voor allen, een verplichte inburgeringscursus die behelst: Het spreken van Nederlands en het spreken van Nederlands. Steek die normen en waarden of een contract maar in je reet. Op basis van bovenstande 4 argumenten komt het verder vanzelf wel goed.

TisNieZoMoeilijk. Maar het scoort zo slecht he...

TisNieZoMoeilijk | 21-02-13 | 20:03

Ze heeft een voortuin. Die wil ik wel eventjes aanharken.
schele3749 | 20-02-13 | 22:13 |

Een mooie voortuin hoeft niet aangeharkt te worden

Schrale Kip | 21-02-13 | 11:52

Hmm... revolutie.. is dat niet zoiets als een misplaatst statement maken in de Royal Albert Hall?

De Onschuldige Smurf | 21-02-13 | 11:14

Alweer een plan dat niet zal helpen, het is een fopspeen die door de achterban van de PvdA wel om zeep zal worden geholpen.

Islamofiel | 21-02-13 | 09:53

Eindelijk heeft Ascher iets goed gezegd, moet de rest van de neanderthalers weer klagen.

"Oerwoudgeluiden klonken uit de oppositiebankjes. Overtuigde linksmensen verweten de PvdA een gebrek aan linksheid. Moslimclubjes claimden de zwarte piet, en zetten hem meteen in om Asscher ervan te betichten dat hij met de tong van Wilders spreekt."

Ze zijn natuurlijk bang dat ze uiteindelijk moeten erkennen dat hun links beleid alleen maar meer heeft geleid tot discriminatie, homohaat, jodenhaat en dergelijke haat vanaf de 'immigratiekant' ipv de Nederlandsche kant.

Allemaal hypocriet en achterbaks, ze willen alleen maar hun eigen hachje veiligstellen maar zullen niet beseffen dat zij de eerste zullen zijn die zichzelf daarmee in hun voet schieten. (Of als er een revolutie uit breekt, dat zij de eerste zijn die opgehangen zullen worden aan de straatlantaarns)

LangeTijdGeleden | 21-02-13 | 09:41

@necrosis | 21-02-13 | 08:24 | + -2 -
Omdat er sancties zijn, daarom werkt het.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 08:52

@Bamboojay | 21-02-13 | 06:28
Gebruik jij een pollepel?
*gnehe*

necrosis | 21-02-13 | 08:25

Zo'n participatie-contract zouden ze ook moeten opstellen voor de NS.
En voor bankiers.
En voor politici.
Allen zouden een voorbeeld moeten nemen aan De GeenStijl.
Hier geldt een participatie-contract in de vorm van 'de huisregels'.
En DAT werkt wel!
*nog steeds hoopt op functie als hulpklaas*

necrosis | 21-02-13 | 08:24

Zonder die chick van de NS kom ik nergens. Jammie

DenSchuldenaer | 21-02-13 | 08:07

Slecht interview. Het meest rechtse meisje had veel meer aan in beeld eh aan het woord moeten komen. Nu was het voornamelijk die blonde doos.

roze_bril | 21-02-13 | 07:42

Woef!

Strohond | 21-02-13 | 07:36

Ik druk altijd een kuiltje voor de jus van 23 centimeter. Dus.

Bamboojay | 21-02-13 | 06:28

@Giulioo: Tja dat krijg je als het weer beter gaat met europa enzo. Moet je weer oude integratiekoeien van stal halen.

Mestkever | 21-02-13 | 05:44

Niemand wil met c.onjo praten. Zielug he. Lijkt wel een PVV-er

Mestkever | 21-02-13 | 05:43

Ik vondt dit filmpje het begin van de armageddon, jezus wat waardeloos.

giulioo | 21-02-13 | 05:42

Geen Inhoudelijke discussie? Oke, dan niet?

c.onjo | 21-02-13 | 03:09

distel | 21-02-13 | 02:51 | | Reageer+ |
Op jou reageer ik niet inhoudelijk. Daaaag!

c.onjo | 21-02-13 | 02:53

Stormageddon | 21-02-13 | 02:38 |
SVB staat kvk genoterrd, dan zou je het moeten vinden in het jaarverslag. Denk niet dat dat lukt. Ik krijg wel jaarlijks de begroting SZW en daar staan de posten netjes in, zelfs met toelichting.

Watapatja | 21-02-13 | 02:53

DANNY3960 | 21-02-13 | 02:16 | | Reageer+ |
Wat denk je zelf? Noiken? Hier? Hahahaah LUL

c.onjo | 21-02-13 | 02:52

c.onjo | 21-02-13 | 02:43

Trap maar eens met je blote voeten op een distel. Wedden dat je een reactie niet kan onderdrukken.

distel | 21-02-13 | 02:51

TDieuww | 20-02-13 | 23:13 | | Reageer+ |
Geen reactie op een distel...

c.onjo | 21-02-13 | 02:43

c.onjo | 21-02-13 | 02:36

Wat is er mis met een hoerenzoon? Wat kan hij eraan doen? Hij heeft er toch niet om gevraagd?

distel | 21-02-13 | 02:41

#touw en kabel in de aanbieding gooit#

DANNY3960 | 21-02-13 | 02:39

@Watapatja | 21-02-13 | 01:59
De rijksbegroting gaat daar (voor het grootste gedeelte) helemaal niet over, dus daar kun je die cijfers niet uithalen. Daarvoor moet je bij de uitvoeringsinstantie zijn. In dit geval: De Sociale Verzekeringsbank. www.svb.nl/int/nl/over_de_svb/onze_pre...
Maar ik betwijfel of je daar een makkelijk verzamelstaatje vind, dat is natuurlijk verstopt in alle keurig en zorgvuldig uitgesplitste verschillende typen uitkeringen, en bijkomende kosten. Ik heb de moeite zelf niet genomen: maar ga je gang.

Stormageddon | 21-02-13 | 02:38

TDieuww | 20-02-13 | 23:13 | | Reageer+ |
Hang jezelf lekker op. ..... Ik plaats puntjes waar jij ze ook hebt geplaatst, Je mag ze zelf invullen. Hoerenzoon!

c.onjo | 21-02-13 | 02:36

Hmhgr, laat dat neuken maar zitten btw.
#Pannenkoeken to warm up gevonden heeft.#

DANNY3960 | 21-02-13 | 02:32

pius | 21-02-13 | 02:01

Wel goed hoor. Van de week weer een akkefitje gehad met een medelander die weer een bestelling op mijn naam via internet had gedaan. Ik gaf hem een keekie en hij sodemieterde van de trap, maar kwam gelukkig weer snel overeind. Toen ik naar beneden liep, omdat hij zei mij nog wel te krijgen, was ie snel weg. Ik doe niet meer aan geweld. Jammer dat mijn auto behoorlijk naar de klote is.

distel | 21-02-13 | 02:30

Goedemorgen!

koggie?

Bakito | 21-02-13 | 02:26

@La Bailaora | 21-02-13 | 02:20

Nee joh. Ik ken haar van twitter. Maar ik ben nooit echt boos geweest op haar. Daarvoor is ze te vermoeiend.

Net zoals andere eigenaren van het grote gelijk.

pius | 21-02-13 | 02:23

@pius | 21-02-13 | 01:40
Het lijkt wel dat je boos bent over wat ze schrijft. Daar zou ik in kunnen komen, vooral bij dit stukje :-)

La Bailaora | 21-02-13 | 02:20

c.onjo | 21-02-13 | 02:02


Pardon? Of er te neuken valt vroeg ik.

DANNY3960 | 21-02-13 | 02:16

c.onjo | 21-02-13 | 01:59

Als het niet boeiend is, waarom reageer je dan? Doe eens naar bed gaan.

distel | 21-02-13 | 02:10

@c.onjo | 21-02-13 | 02:06

Love you 2. X.

pius | 21-02-13 | 02:09

pius | 21-02-13 | 02:01 | | Reageer+ |
Ah gut echt waar? Echt vulgair jij vuige ....... ik zeg niks. X

c.onjo | 21-02-13 | 02:06

Watapatja | 21-02-13 | 01:59

Zoals ik al stelde, ik kon het zo snel niet vinden. Dank dat jij wel die moeite hebt genomen. 50 miljoen. Valt mee, als het klopt. Hoewel, weet je hoeveel opblaaspoppen je ervoor kunt kopen?

distel | 21-02-13 | 02:05

DANNY3960 | 21-02-13 | 01:57 | | Reageer+ |
Nee doe het maar met jezelf hoer!

c.onjo | 21-02-13 | 02:02

@distel | 21-02-13 | 01:59

Hoi Distel.

Ik ben niet boos hoor.

La Bailora is een reaguurder die hier al vrij lang rondguurt, slimme gast al ben ik het niet vaak met hem eens.

Met het sparren ging het kut, overstrekking op mijn elleboog maar gaat inmiddels wel.

En jij?

pius | 21-02-13 | 02:01

distel | 21-02-13 | 01:52 | | Reageer+ |
Jij bent enkel een prik in een been. Is dat echt boeiend? NEEN. X

c.onjo | 21-02-13 | 01:59

distel | 21-02-13 | 01:52 |
Rijksbegrotingen moet je leren lezen, je hebt waarschijnlijk alleen het hoofddocu ingezien. Totale begroting is honderden pagina's. Ik heb wel een globaal beeld, betalingen buitenland komt niet verder dan 50 miljoen.

Watapatja | 21-02-13 | 01:59

pius | 21-02-13 | 01:40

Hoi Pius, waarom ben je zo boos? Wie is La Bailaora? Hoe gaat het met het sparren?

distel | 21-02-13 | 01:59

Hoi, valt er hier nog iets te neuken voor mij en m'm maat? We zijn met z'n zessen.

DANNY3960 | 21-02-13 | 01:57

Just when it can't get worse
I've had a shit day
You've had a shit day
We've had a shit day

pius | 21-02-13 | 01:55

Watapatja | 21-02-13 | 01:18

Kan geen concrete bedragen vinden zo snel. Jij kennelijk ook niet, anders had je ze wel meteen genoemd. Verder eens over incompetente anbtenaren enz. Wel zie ik een maatschappelijk grote irritatie over de toeslag voor kinderen in het, veelal Arabische, buitenland.

distel | 21-02-13 | 01:52

BAN! Danku!

c.onjo | 21-02-13 | 01:51

@La Bailaora | 21-02-13 | 01:35

Blondemevrouw's letterkundige neuroses beoordeel ik lang niet meer op de inhoud. Zij vind zelfs een kapotte wasmachine de schuld van de Islam.

Volledig geobsedeerd.

pius | 21-02-13 | 01:40

Ja, de PVDA,
NSBers is nog heel zacht uitgedrukt:http://www.pvdarotterdam.nl/nieuws/nieuws_item/t/scherper_controleren_op_graffiti

de honden blaffen... | 21-02-13 | 01:37

@pius | 21-02-13 | 01:27
Het is op de messenger schieten, pius. Bij zo'n stukje gaat het om de inhoud.

La Bailaora | 21-02-13 | 01:35

Oke hij slaapt. En dan nu mea culpa zeggen. Neen. Ik zeg BAN! Bij deze netjes gevraagd. Danku Joris! Vuile Hoer dat je d'r bent!

c.onjo | 21-02-13 | 01:32

@La Bailaora | 21-02-13 | 01:23

Mwoah. Het gaat er natuurlijk om of ik de definitie deze mevrouw accepteer, en in die zin zeg ik, nee.

Maar ik ben stukken realistischer in de praktijk dan op papier.

Dat wel.

pius | 21-02-13 | 01:27

getsklere ik fap

mijntweecent | 21-02-13 | 01:27

@pius | 21-02-13 | 01:07
Ben jij ook een realofoob?

La Bailaora | 21-02-13 | 01:23

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:13 | + 0 -
'tuurlijk.

Rammstein | 21-02-13 | 01:19

distel | 21-02-13 | 01:15 |
Google s bij de rijksbegroting SZW. Moeite niet waard dit. Kunnen beter het echte spul aanpakken, overbodige en incompetente bestuurders en ambtenaren.

Watapatja | 21-02-13 | 01:18

@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:16

Verf?

Truste.

pius | 21-02-13 | 01:17

@pius | 21-02-13 | 01:13
Als de sodemieter emigreren en verfverkoper voor Akzo Nobel in een BRIC land worden, verder zou ik het ook niet meer weten.
*out*

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:16

Watapatja | 21-02-13 | 01:04

Ik bedoelde geen WW. Niet goed geformuleerd door mij. Kinderbijslag? Wordt niet verstrekt door de UWV Loop ik achter. Ziekteverzuim? En hoe zit het met de WIA/WAO?

distel | 21-02-13 | 01:15

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:07

Nou omdat jij het bent dan maar.

*neus afveegt en rookworst teruglegt*

pius | 21-02-13 | 01:14

@Rammstein | 21-02-13 | 01:12 |
Doe niet zo zuur, geintje.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:13

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:07


@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:07

Yes. Doom is coming our way soon. What to do.

That's the question.

pius | 21-02-13 | 01:13

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:09

Wilde mijn tegel ook eigenlijk beginnen met; hé Kaas, slaap je al?

Bruno Alaska | 21-02-13 | 01:12

@distel | 21-02-13 | 00:30
Zusjescomplex. Je dacht dat het juiste kuiltje met de juiste jus was omdat je stiekem verliefd op je zus bent en ze dus niks fout kan doen.

Stormageddon | 21-02-13 | 01:12

Sony heeft de playstation 4 aangekondigd
Zie www.tweakers.net

Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:12

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:33 | + 0 -
U heeft duidelijk (weer) geen idee.

Rammstein | 21-02-13 | 01:12

@Bruno alaska
Mijn brein staat uit, ik zal er morgen fris naar kieken.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:09

@pius
Ja mooi was dat he, zelfs met een bruine neus.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 01:07

@La Bailaora | 21-02-13 | 01:03

Nee man.

Niet dat zanikwijf.

Vermoeiend.

pius | 21-02-13 | 01:07

@pius | 21-02-13 | 00:53
Je zou er een anti globalist van worden.
Lui durf ik te vertalen als de armoedeval, die dan weer veroorzaakt is door de luxe positie waarin we zaten.
IS politiek niet haalbaar om de armoedeval los te laten.
Simpeler nog, is niet haalbaar omdat een paar politici aan hun zeteltjes vasthouden.
Zelfde fenomeen zal zich ook in de BRIC landen gaan voordoen, tegen die tijd zijn wij als EU wel naar de klote maar dat terzijde.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 01:07

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 00:58 |

Omdat dat open staat voor (culturele) interpretatie is het laten onderschrijven van westerse waarden een manier om die interpretatie te beperken.

Bruno Alaska | 21-02-13 | 01:07

distel | 21-02-13 | 00:59 |
Heeft niets met UWV te maken, ze krijgen geen WW. Tegenwoordig kun je als je adgekeurd bent, al niet meer naar het buitenland. Gebeurde trouwens ook door een hoop blanke nederlanders in die tijd. Nu moet je hoofdadres in NL zijn. Gaat om peanuts op de totale begroting van SZW, die is ruim 30 miljard.

Watapatja | 21-02-13 | 01:04

@Kaas de Vies | 21-02-13 | 00:58

Noemde jij mij nou een Geitenwollensok een etage lager?

*kaas neus in kuiltje jus douwt*

pius | 21-02-13 | 01:02

Watapatja | 21-02-13 | 00:45

Frankrijk gaat er niet aan. Maar zou het zomaar kunnen dat we enorm besparen aan uitkeringen aan mensen die hun hoofdverblijf in het buitenland hebben? Over hoeveel hebben we het dan? En is het onredelijk? Met je UWV-achtergond, kun je wel een schatting geven, denk ik.

distel | 21-02-13 | 00:59

@bruno alaska
Het is symboolpolitiek, we hebben het wetboek van strafrecht als uiterste remedie. Moet die wel juist toegepast worden.

Kaas de Vies | 21-02-13 | 00:58

reageerbuis | 21-02-13 | 00:48 |
Overigens, slimme duitsers in de grensstreek rijden lpg en tanken in Nl.

Watapatja | 21-02-13 | 00:57

Lekker wijf

Lazofiets | 21-02-13 | 00:56

reageerbuis | 21-02-13 | 00:48 |
Dat heeft alles te maken met de hoge accijns, is ook al andersom geweest. Overigens was een mark gelijk aan 1,10 gulden.

Watapatja | 21-02-13 | 00:54

@Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:05

Als je zo redeneert zou je toch juist voor zo'n contract moeten zijn? Een bevestiging van de regels.

Bruno Alaska | 21-02-13 | 00:53

@Watapatja | 21-02-13 | 00:45 |
Klopt !
Hoewel van 17 tot 67 1400 netto per maand , 6 x het min. loon in M. equivalent van +/- 7.000 per maand hiero.
Steekt wel een beetje temeer daar mevrouw liep te roepen dat ze niks kan en nu de afgrond in ging met nog maar 4 x minimumloon.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:53

@Watapatja | 21-02-13 | 00:37
Was het maar waar. Had je tenminste geen 2gulden 20 voor een euro hoeven te betalen en had je het met 2 mark een euro gehad. Omgerekend is een liter benzine bij onze oosterburen dus 40 cent goedkoper. Nog altijd 15 cent minder als je het kwartje van onze salonsocialist/bedrijfsgraaier Willem K. voor het Nederland heeft betekend.

reageerbuis | 21-02-13 | 00:48

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:41 |
Dat is allemaal klein grut, gaat om een paar miljoen per jaar. Ondertussen hebben de graaiers dit land aan de afgrond gebracht. Oude afspraken moet je nakomen, dat met die vrouwen is over een paar jaar over. Nieuwe gevallen komen er niet, nieuwe graaiers wel.

Watapatja | 21-02-13 | 00:45

@Watapatja | 21-02-13 | 00:37

Zijn we al lang plus van de Franse sukkels, stond in het FD een mooi stukkie, de Fransen gaan er zeer waarschijnlijk ook aan en dan is het einde oefening.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:45

@pius | 21-02-13 | 00:37
Is prima, doe rustig aan we hebben nog 5 weken vakantie te gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:42

Het meisje dat kut in de mond nam is duidelijk het lekkerst.

Onno4280 | 21-02-13 | 00:41

@Watapatja | 21-02-13 | 00:34 |
Die 1400 netto in de maand krijgt en in marokko woont en 20 is, ff de herhaling gezien van maandag over de gesubsidieerde dames in marokko.
Mevrouw was boos krijgt nog maar 800 euro tot ze 67 is, 4 x het minimumloon in marokko, schitterend stukje over waar Pvda beleid op uit kan draaien.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:41

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:36 |
Ben bang dat we eerder een deelstaat van onze oosterburen zijn.

Watapatja | 21-02-13 | 00:37

@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:28

Dat zou nogal lullig wezen in deze. Maar ik duik erin.

pius | 21-02-13 | 00:37

@Watapatja | 21-02-13 | 00:30
Getuigt wel van een vooruitziende blik.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:36

De Nieuweling | 21-02-13 | 00:15 |
Laten we in ieder geval bij de betekenis van het woord blijven. Positieve discriminatie bestaat niet, is de grootste flauwekul. Behalve als je een gehandicapte, zwarte, islamitische, lesbische, alleenstaande teenermoeder bent.

Watapatja | 21-02-13 | 00:34

@Rammstein | 21-02-13 | 00:02
Geen idee, mag hopen dat jij met je collega vrouwvolk je daar uitstekend vermaakt hebt, blijft elk jaar toch weer spannend zo n dagje uit in de grote stad met je vriendinnen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:33

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:26 | + 1 -

Aantoonbaar onjuist. Je mag het best met me oneens zijn maar kom dan in ieder geval met redelijke argumenten.

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:33

necrosis | 21-02-13 | 00:23 | + 0 -
Die heeft in ieder geval alle provincies bezocht. Zover ben ik nog niet eens gekomen.

Rammstein | 21-02-13 | 00:32

brutus68 | 21-02-13 | 00:26 | + 0 -

Dus het gedogen van Bruin 1 was geen verantwoording dragen ?

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:31

brutus68 | 21-02-13 | 00:26 | + 0 -

Tuurlijk Amsterdam daar zou ik willen wonen *NOT*

non_de_pier | 21-02-13 | 00:31

distel | 21-02-13 | 00:30 Spinazieacademie?

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:31

lion@night | 21-02-13 | 00:21 |
Nl en Egypte vergelijken, kortzichtiger heb ik het vanavond nog niet meegemaakt.

Watapatja | 21-02-13 | 00:30

Stormageddon | 21-02-13 | 00:19

Mijn oudere zus wist altijd het juiste kuiltje te maken behorend bij de stampot en de soort jus. Is daar een wetenschappelijke verklaring voor?

distel | 21-02-13 | 00:30

PVDA geeft haar eigen falen met dit onderzoek toe, grote vraag in de crisis wie betaald deze onzin?

non_de_pier | 21-02-13 | 00:29

@pius | 21-02-13 | 00:07
Mantelzorger, scherp, het woord subsidie komt acuut op in mijn gedachten, moet iets mee te doen zijn.
Nou maar hopen dat Bakito dat zelf al niet verzonnen had, zal wel weer.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:28

Stormageddon | 21-02-13 | 00:23 Jij houd niet van koken.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:27

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:22 En of Job daar veel aan gedaan heeft. Aan die instroom. Zo enthousiast zie je ze maar weinig. Als ie het kon was ie ze zelf van Schiphol gaan halen.


Al dat stemvee, hij heeft woningen gefaciliteerd. Baantjes gecreëerd en zo.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:26

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:22

Beetje domme opmerking, amice. Cohen heeft, in tegenstelling tot Wilders, bestuurlijke verantwoordelijkheid gedragen. Dus natuurlijk heeft hij meer gedaan...

brutus68 | 21-02-13 | 00:26

@neemjemoederindemali | 21-02-13 | 00:06
Dan kan die niet meer praten ouwe neukert, maar goed daar weet jij meer van dan ik.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 00:24

@Supermatthijs | 21-02-13 | 00:15
Het rode boekje van mao is door de misdadiger zelf niet geschreven. Het rode boekje van den uijl komt wel van onze nederlandse socialist. En ik durf deze man uit onze staatse politiek niet in een naam te noemen en of vergelijken met deze misdadiger. Dat zijn woorden uit jouw joopse kokert.

reageerbuis | 21-02-13 | 00:24

@zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:18
Gebonden met een roux? Flikker toch op. Een blokje of zakje van Knorr, Honig of beter nog: een huismerk. Van de Jumbo, Dirk of Dekamarkt. Perfekt.
(Die rommel is per gram 10x zo duur als een pakje boter, maar het gaat om de illusie van geld besparen.)

Stormageddon | 21-02-13 | 00:23

@Rammstein | 21-02-13 | 00:10
'de Europeaan' bestaat niet.
Maar als jij die toets moet doen, vind ik dat Maxima die toets ook moet doen!

necrosis | 21-02-13 | 00:23

@Stormageddon | 21-02-13 | 00:19
Mee eens. Het is het zelfde als aan een blinde vragen wat ie mooier vind, blauwe of paarse boerenkool. Onwetendheid en taal-abracadabra.

AntiSoof | 21-02-13 | 00:22

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:19 | + 0 -

Maar ga jij nu eens in op mijn stelling dat Cohen meer gedaan heeft aan de instroom van gelukszoekers dan heel fucking Geert Wilders. Want daar gaat niemand hier verder op in. Beetje kudt hé zo'n waarheid als een koe ?

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:22

@Watapatja | 21-02-13 | 00:03
De Arabische lentes zijn ook zo succesvol en hoopgevend, nietwaar?
Ultieme voorbeelden van in hoeverre de Islam een negatieve spiraal veroorzaakt.

Als vrouw kun je in Amsterdam nog redelijk veilig over de dam lopen, doe je dat op het Tahir plein, dan kun je het vergelijken als een rijp hert wat tussen hongerige leeuwen wil gaan lopen.
Wat jij in feite dan zegt is dat al die kerels daar op het Tahir plein schoften zijn, want het heeft niets te maken met de Islam

Problemen niet benoemen of onder het tapijt vegen is een methode om structurele problematische zaken administratief te laten verdwijnen.

Jouw kijk op deze structurele problematiek welke alleen maar problematische wordt vind ik beangstigend. Jij biedt geen oplossing, jij zoekt verklaringen om de zaken te bagatelliseren.

Rest In Privacy | 21-02-13 | 00:21

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:16 Wel. Dat doet wel ter zake want het is een reactie op jouw stelling dat Job veel bereikt heeft in Amsterdam.

Dat jij dat niet als een deugdelijk antwoord wil zien snap ik. Ik ken je zo langzamerhand een beetje.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:19

@AntiSoof | 21-02-13 | 00:14
Dus is de vraag onzinnig. Hoe kan je nu een kuiltje jus van 2 centimeter diepte hebben in een hoop stamppot van 1,9 cm. of minder?
Overigens heb ik nooit een kuiltje jus, ik flikker gewoon van tevoren genoeg boter in de stamppot. Maar ja, zuinige Hollanders doen geen boter, want da's te duur, liever een lepel vleesthee.

Stormageddon | 21-02-13 | 00:19

Stormageddon | 21-02-13 | 00:10 Contractueel heeft de stamppot een consistentie die het mogelijk maakt een kuiltje te maken voor de jus.

En de jus is gebonden met een roux en donkerbruin van kleur.

Is dat niet het geval bij jou aan tafel dan trek de gordijnen maar dicht want dat is contractbreuk.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:18

Die kritiek van het CMO dan ook: "het lijkt erop dat het kabinet moslims en andere immigranten als tweederangsburgers beschouwen" Wat een onzin. Er is bijna geen ander land op de wereld te vinden waar de overheid minderheden zo veel faciliteiten geeft om "zichzelf" te zijn als Nederland. Daar is an sich niks mis mee, hoewel ik er geen voorstander van ben.
Als ik als Nederlander in een voor mij vreemd buitenland en cultuur ga wonen dan is de mores dat ik me conformeer aan de daar geldende waarden en normen. Dat kan ik vervelend vinden, maar dan heb ik niks in dat land te zoeken, en kan ik beter opkrassen naar een land waar ik me wel thuis voel.

brutus68 | 21-02-13 | 00:17

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:15 | + 0 -

Nee, doet niet terzake.

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:16

Participatiecontracten tekenen is heel tolerant.
Je weet dat de nieuwe Nederlander ook graag tekent en je wilt natuurlijk niet dat hij het voor piet snot doet. (voor het gevoel dan tenminste)

Terpen-tijn | 21-02-13 | 00:15

@Watapatja | 21-02-13 | 00:11
Misschien moeten we het woord discriminatie maar eens gaan discrimineren.

De Nieuweling | 21-02-13 | 00:15

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:13 Jij hebt dat linkje naar dat gevalletje terrormocrofamilie niet gelezen hè?

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:15

reageerbuis | 21-02-13 | 00:12 | + 0 -

Het rode boekje was van Mao, niet van de grootste staatsman die we ooit gehad hebben. En Fortuijn was iemand met wie we als land een plee-figuur hadden geslagen als hij ooit premier was geworden.

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:15

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:02

Bij de PvdA is de voertaal Arabischs. Tolken worden slechts nog ingehuurd als er iets vertaald moet worden naar een autochtoon partijlid. In Amsterdam en Nijmegen bijvoorbeeld, zijn er genoeg studenten te vinden die dat pro-Allah doen

distel | 21-02-13 | 00:14

@Stormageddon | 21-02-13 | 00:10
Ja, en jij hebt óók overal verstand van hè? Een kuiltje voor de jus moet goed zijn. Dat is een kwestie van hoge beschaving. Jees.
Natuurlijk ligt dat van de lepel af én de dikte van de jus, dat begrijpt ieder weldenkend mens, vrouw, jood en homo. Maar daar gáát het 'm dus om. Hè hè.

AntiSoof | 21-02-13 | 00:14

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:11 | + 0 -

Ga eens in op mijn argument ipv. er weer allerlei andere zaken bij te slepen die ook iets ingewikkelder liggen dan jij ze doet voorkomen.

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:13

@Supermatthijs | 21-02-13 | 00:08
Ik heb me net ingelezen in jouw bijbel... Het rode boekje van den uyl. Met tussendoor de boeken van Pim Fortuijn. De laatste komen eerder bij de *waarheid* voor de communisten onder de reaguurders.

reageerbuis | 21-02-13 | 00:12

@00:10
de = te.

Kut, nu ben ik natuurlijk gezakt voor de taaltoets.
Nou emigreren dan maar.

Stormageddon | 21-02-13 | 00:12

Rammstein | 21-02-13 | 00:10 Iedereen. Binnen of buiten Europa maakt niet uit. Je moet meedoen en daar moet je voor tekenen.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:12

De Nieuweling | 21-02-13 | 00:10 |
Das nou positieve discrminatie.

Watapatja | 21-02-13 | 00:11

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:08 Bestuurslagen en theepotten.

Daar is ie goed in. Net zo goed als dat Job momenteel vijf ton aan het verbranden is om een materiële schade van 30 mille op te lossen.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:11

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:09 | + 0 -
Maar ze zijn toch zo Europa-geil ? En ik ben toch Europeaanse ? Of hoe dat ook heet.

Rammstein | 21-02-13 | 00:10

@zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:01
Ja en dan ben je als blanke uitgeluld.
Bij het trekken van de discriminatiekaart krijgt een donker persoon altijd de onverbiddelijke steun van alle moraalridders in deze wereld.

De Nieuweling | 21-02-13 | 00:10

Overigens is die vraag van het kuiltje jus natuurlijk niet de beantwoorden. Dat hangt helemaal af van de soort stamppot en de consistentie daarvan, het type jus, de hoeveelheid stamppot op het bord het type juslepel en het volume van de juslepel. Da's allemaal niet zo eenvoudig.

Stormageddon | 21-02-13 | 00:10

Rammstein | 21-02-13 | 00:05 Niet hier geboren hè?

Dan moet dat. En omdat het een idee van Lodewijk is vindt Supermatthijs dat ook.

Was het idee van Greet gekomen dan was ie tegen geweest. In principe dan. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:09

Die met de paardenstaart... wat 'n schatje!!

meneer Q | 21-02-13 | 00:08

reageerbuis | 21-02-13 | 00:05 | + 0 -

Ja noem de waarheid maar trollen. Maar het blijft een feit dat Job Cohen meer heeft gedaan tegen de instroom van gelukszoekers dan heel Wilders met zijn geroeptoeter. Lees je anders eens in op dit onderwerp.

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:08

@Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 23:59

Ik ben Mantelzorger voor dat ding. Valt niet mee.

pius | 21-02-13 | 00:07

@Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 23:59

Hij had hem net nog in zijn mond.

neemjemoederindemali | 21-02-13 | 00:06

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:58

Jezus.

pius | 21-02-13 | 00:05

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:55
Je zit me te trollen. Goed recht hoor. Ik nam je serieus. Naïeveling die ik ben.

reageerbuis | 21-02-13 | 00:05

Stormageddon | 21-02-13 | 00:03 | + 0 -
Aha !

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:04 | + 0 -
Moet ik ook dan ?

Rammstein | 21-02-13 | 00:05

Rammstein | 21-02-13 | 00:02 Ah, daar heb je een Nieuwe Nederlander.

Heb je al getekend?

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:04

lion@night | 20-02-13 | 23:53 |
Bagatelliseren is aan mij niet besteed. Wel weet ik hoofd en bijzaken te scheiden. Ik heb in mijn werk met vele groeperingen te maken en heb wel gelerrd gedrag te scheiden van religie, ras, etc.
Je vergelijking boeddhisme, hindoeisme gaat volledig mank als je naar het aantal aanhangers in Nl kijkt. Onaangepast gedrag komt in alle geledingen van de maatschappij voor, jij hebt duidelijk last van een blinde vlek die alles wil linken aan de Islam.

Watapatja | 21-02-13 | 00:03

@Rammstein | 21-02-13 | 00:02
Nee, maar de doelgroep is ongeveer hetzelfde.

Stormageddon | 21-02-13 | 00:03

Is dit ook iets van zo'n huishoudbeurs ?

Rammstein | 21-02-13 | 00:02

distel | 21-02-13 | 00:01 Bij de PvdA huren ze dan voor veel van ons geld een bureau in wat tolken levert.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:02

lion@night | 21-02-13 | 00:00 | + 0 -

Heb je ook serieuze linkjes ?

Supermatthijs | 21-02-13 | 00:01

De Nieuweling | 20-02-13 | 23:59 Exact. Zo werkt dat.

En als je als blanke het daar niet mee eens bent trekt de donkere de discriminatiekaart.

zeg maar jansen | 21-02-13 | 00:01

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:51

Geert is hier niet meegekomen. Hij mag zijn rare kanten hebben, hij snapt donders goed dat er dan talloze voorlichtingsbijeenkomsten georganiseerd moeten worden om het woord contract uit te leggen. Met daarbij de toevoeging dat het merendeel van degenen die het begrijpen er schijt aan hebben en de rest zich verweert met 'Iek nie begrepe'. Daar heeft een rechter echt wel begrip voor.

distel | 21-02-13 | 00:01

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:55
Moehaha!!!
Successen van Job Cohen ten aanzien van integratie problematiek?
Zelfs met een cordon aan adviseurs om hen heen maakte hij het van kwaad tot erger.
Veel leesplezier: hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijev...

Rest In Privacy | 21-02-13 | 00:00

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:57
Zo gaat dat toch? Als je als blank mensch een hekel hebt aan toevallig een donker iemand, ben je een racist en een slecht persoon. Heeft een donker iemand een hekel aan een blanke, is dat zijn goed recht en hoor je er niemand over.

De Nieuweling | 20-02-13 | 23:59

Tafel naar buiten pleurt.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:59

@pius | 20-02-13 | 23:57
Hoe kan dat nou weer, had je die nog in je binnenzak zitten of zo, merkwaardig.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 23:59

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:58 Wel hoor. Die twee hebben elkaar af en toe stevig bij de taas.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:58

pius | 20-02-13 | 23:57 * Klap geeft met rubber hamer *

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:58

pius | 20-02-13 | 23:57 | + 0 -

Dat kan niet zomaar.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:58

*lul van Bakito op tafel legt*

pius | 20-02-13 | 23:57

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:55
De successen van Cohen in de hoofdstad?
*moehahahahaha, brul*

necrosis | 20-02-13 | 23:57

necrosis | 20-02-13 | 23:55 Ja. het maakt wel degelijk uit bij dat Goed Volk wie er poep zegt.

Verschillig als ze zijn.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:57

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:51
Dan was Superdinges tegen, want: PVV......

necrosis | 20-02-13 | 23:55

reageerbuis | 20-02-13 | 23:50 | + 0 -

Integer en verstandig zou je de bijdrage van Cohen aan nederland kunnen noemen in de vorm van de vreemdelingenwet 2000. Daarmee heeft hij meer gedaan om de instroom van gelukszoekers te beperken dan heel Wilders met zijn ruim 20 jaar in de kamer. Om over al zijn successen van hem in onze hoofdstad maar te zwijgen.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:55

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:44 De overheid is nooit de oplossing, de overheid is het probleem.

Al die daadkracht, die zo misplaatste daadkracht, laten ze die nou eens gebruiken om ons uit de crisis te helpen in plaats van dit soort onzin.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:54

@H.A. Ram | 20-02-13 | 23:45
Kun je meer gespecificeerd uitleggen wat je bedoeld?

AntiSoof | 20-02-13 | 23:54

@Watapatja | 20-02-13 | 23:40
Ah, het moment der bagatelliseren is weer aangebroken.
Het aandeel verdachten afkomstig van Boeddhistische of Hindoeïstische landen bij Opsporing Verzocht is inderdaad gelijk aan verdachten afkomstig van Islamitische landen.
Toch?

Het Boeddhistische en Hindoeïstische straattuig is net zo asociaal en crimineel als Islamitisch straattuig.
Toch?

En over je suggestieve opmerking dat ik nog nooit een gesprek heb gehad met een moslim; één van mijn bijzondere levenservaringen is met een moslim geweest.
Weet je waarom?
Omdat ik in zijn land verbleef, ik assimileerde, respect toonde voor zijn normen en waarden. Ondanks dat hij binnen het kastenstelsel geen f*ck voorstelde, maar ik zag hem als een gelijke.

Maar dat laatste is voor velen moslims hier in Nederland te veel gevraagd, dus kap eens met die onzin dat het uitsluitend extremisten zijn.
Gelul.

Rest In Privacy | 20-02-13 | 23:53

Osdorpertje 23:48
Lul niet man, toneelspelen kan iedereen.
Hoe wou jij gaan controleren of iemand de hele dag stoned is?
Misschien lult hij wel van zijn eigen zo stom, net zoals jij.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:53

AntiSoof | 20-02-13 | 23:42

Shakespeare had het goed gezien. Een aanzienlijk deel van de politiek geilt op Asscher. Dat is toch het politieke talent van de toekomst. Zonder hem een veer in zijn kont te willen steken, was Wilders nooit met zo'n voorstel gekomen. Je kan zeggen van hem wat je wilt, maar die zou dit ook een flutvoorstel vinden. En terecht.

distel | 20-02-13 | 23:53

@ZiekVanDieJankers | 20-02-13 | 23:49
In die zin zou het inderdaad een prima concept zijn. Het is alleen niet controleerbaar en dus niet uitvoerbaar.
Maar volgens mij zit er verder geen enkele gedachte achter dit hele contract.
Het simpelste is toch; misdrijf begaan? Berecht worden in je land van herkomst. En daar dan blijven.

De Nieuweling | 20-02-13 | 23:53

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:49
Ik doe niet aan afspraakjes en vooral niet op feestboek.

reageerbuis | 20-02-13 | 23:52

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:44 |
Nederlanders vinden zichzelf tolerant, gastvrij, open minded enz. Er is een leuk relativerend boek van buitenlanders die in Nl gewoond hebben, opent je de ogen. Erg humoristisch ook nog. Hier een link waar je volgens mij The Undutchables kunt downloaden.
www.freebookspot.es/Comments.aspx?Elem...

Watapatja | 20-02-13 | 23:52

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:49 Nee. Je zegt net dat je in principe altijd tegen plannen van Geert bent.

En dat was de vraag. Stel dat Geert hier mee was gekomen. Had immers gekund.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:51

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:46
Integer en verstandig? Heeft u, gewoon 1 voorbeeld voor vandaag? (je hebt nog 11 minuten om met maar 1 voorbeeld te komen).

reageerbuis | 20-02-13 | 23:50

"contract breuk, word je het land uit gebonjourd. TJAKKA! "

ZiekVanDieJankers | 20-02-13 | 23:49

reageerbuis | 20-02-13 | 23:48 Ja. Ik zag dat. En ik maak even duidelijk wat ik er van vind.

Heb jij daar een probleem mee? Stoor ik je in je conversatie? Spreek dan met elkaar af op Facebook of zo.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:49

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:42 | + 0 -

Open, ik zou open staan voor een idee als dit totdat ik van alle details op de hoogte ben. Het is in ieder geval een heel stuk redelijker dan het geroeptoeter van pruikje Wilders.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:49

@poppermotje | 20-02-13 | 23:07 | + 0 -
Je hebt helemaal gelijk. We moeten gewoon de mate waarin iemand bemiddelbaar is voor werk laten doorwegen bij het toekennen van een uitkering. Spreek je geen Nederlands of ben je iedere dag stoned dan moet je gewoon minder recht hebben op een uitkering dan iemand die wel z'n best doet om werk te vinden.

Osdorpertje | 20-02-13 | 23:48

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:46 Ik had je een vraag gesteld en ik zie hier een vleugje van een antwoord.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:48

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:45
Lees ff aan wie mijn tegel is/was?

reageerbuis | 20-02-13 | 23:48

Gek dat het suffige "contract" alleen joden, vrouwen en homo's beschermt; ongelovigen mogen dus nog steeds vervolgd worden.

meneer Q | 20-02-13 | 23:46

necrosis | 20-02-13 | 23:40 | + 2 -

Waaruit blijkt dat Cohen dus wel degelijk integer en verstandig was. Ik ben in principe ook altijd tegen wat de geblondeerde volksmenner uit Venlo wil.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:46

reageerbuis | 20-02-13 | 23:43 Nee. Een PvdA-ert die mogelijkheden ziet om nieuwe Nederlanders fijn aan een overheidsbaantje te helpen.

Want dat moet gehandhaafd gaan worden. Weet jij nog hoe de eerste stadswachten er uit zagen en hoe goed die Nederlands spraken?

Zoals gezegd, ik ga me niet de wet laten voorschrijven door een laagopgeleide allo met een kopie van een contract in z'n hand.

De teringtyphus met ze.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:45

Dit jaar wordt voor de "volbloed" Hollanders druk participeren.
"Wij" Nederlanders gaan participeren, omdat het bepaald is door de constructie Bilderberg. U gaat naar de klote fucking blanke Nederlander.

H.A. Ram | 20-02-13 | 23:45

@poppermotje | 20-02-13 | 23:18
Ja.

reageerbuis | 20-02-13 | 23:45

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:39
Precies, maar er lijkt een omgekeerd verschijnsel plaats te vinden.

Rest In Privacy | 20-02-13 | 23:45

zeg maar jansen 23:34
Door dat spotje over tolerantie, ben ik juist minder tolerant geworden.
Er moest wel iets ergs aan de hand moest zijn, want er is niks toleranter, als een gemiddelde Nederlander.
Voor wie die spotjes dan wel bedoeld zijn is mij een raadsel, al heb ik wel een idee.
Resumerend>> ik vertrouw de overheid voor geen cent meer, teken niks, nooit.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:44

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:39
Tuurlijk. ROFROL een pvdaért die zich heeft laten voorlichten.

reageerbuis | 20-02-13 | 23:43

Politiek, daar snap ik dus helemaal niets van.
Ik was een paar jaar terug in den Haag.
De kamer was klaarblijkelijk gesloten, want...
Komt er een soort van gorilla-figuur op mij af gelopen (Het was een soort van bewakers-type) met de vraag of ie wat voor me kon betekenen en meldde dat de kamer (dus) met vakantie was.
Aangezien het ging regenen antwoordde ik hem, ja hoor, heeft u soms een paraplu voor mij?
Nou, niet dus.
Zijn gezichtsuitdrukking was zoiets van; wat heb ik nou voor een rare klootviool voor me staan?
Daarom zeg ik maar, politiek? Dat is wat voor bepaalde mensen. Woordkunstenaars in de arena die allerlei taalgrapjes uithalen met soortgenoten en tegelijkertijd zich beschermd weten door bewakers met een hoog sexclub-portier-gehalte. Snapt u het nog? Nou, ik dus niet.
Goh, was ik maar wat beter ingevoerd in het genre. Alhoewel... Mensen, het gaat om namen. Tenminste, dat zei Shakespeare. Of was die soms ook gek?

AntiSoof | 20-02-13 | 23:42

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:39 Ik ga je een vraag stellen. En ik wil een eerlijk antwoord.

Als Geert Wilders met dit plan was gekomen, hoe had JIJ daar dan tegenover gestaan?

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:42

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:39 Nou, het is een politicus. En die kunnen er best wel eens naast zitten.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:41

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:31
Het idee is niet goed, want: niet uitvoerbaar/ controleerbaar
Niet als PvdA het zegt en niet als PVV het zegt.
En indien PVV met dit rampenplan was gekomen, zou PvdA het hardste boe roepen.
Of ben je vergeten wat Job Cohen destijds had gezegd over eventuele voorstellen van Wilders?
(PVV zou, ongeacht het voorstel, GEEN steun krijgen van PvdA)
Steek die maar in de linkerzak van je paarse broek!!

necrosis | 20-02-13 | 23:40

lion@night | 20-02-13 | 23:36 |
We hebben wel problemen met extremisten van elk willekeurig geloof. Waarschijnlijk heb je nog nooit een moskee bezocht, nog nooit een gesprek gehad met islamieten, maar wel een hele groep stigmatiseren. Ik heb net zo veel problemen met extremistische christenen, snap bijv niet dat de SGP in de kamer zit.

Watapatja | 20-02-13 | 23:40

Precies zo diep als de juslepel. Duh!

omanders | 20-02-13 | 23:40

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:02
Hoezo geen slim plan. Ik hoef geen sukkels met een strafblad. Dat er andere landen zijn die dat wel willen. De Engelsen hebben er 200 jaar geleden een heel continent voor afgehuurd.

reageerbuis | 20-02-13 | 23:40

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:34

Asscher is een hele slimme vent en heeft het over nieuwe nederlanders en dus niet over alle nederlanders. Die heeft zoiets echt wel uit laten zoeken voor hij erover begint. Hij is nl. geen populist.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:39

lion@night | 20-02-13 | 23:36 We hebben ook geen probleem met Chinezen. En we hebben al helemaal geen probleem met al die Indonesische mensen die zich zó hebben ingespannen om te assimileren.

Niet integreren maar assimileren. Dat zagen ze als hun plicht. Desondanks tellen ze nog steeds als allochtoon.

Laten die moslims daar maar een voorbeeld aan nemen.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:39

De PvdA gaat de samenleving weer ns proberen te maken. Eindeloos falen en toch weer opnieuw proberen. Doorzetters zijn het wel. Nu de juiste richting nog.

van heinde en verre | 20-02-13 | 23:38

@necrosis | 20-02-13 | 23:32
dat is een feit!

Rest In Privacy | 20-02-13 | 23:37

@Watapatja | 20-02-13 | 23:29
Onzin?
Voor de moslims heeft de Islam wel degelijk een fors remmende werking op de integratie.
De Islam en de Westerse normen/waarden en cultuur zijn simpelweg niet verenigbaar, dat heeft de praktijk al vele malen uitgewezen.
Anders zouden de problemen toch aanzienlijk minder moeten zijn, nietwaar?
We hebben tenslotte geen probleem met het hindoeïsme of boeddhisme.

Rest In Privacy | 20-02-13 | 23:36

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:31 Het is geen goed idee.

Art 1 Grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden zullen in gelijke gevallen gelijk behandeld worden."

Dat betekent dat ie dat contract met álle ingezetenen moet sluiten. Dus ook met mij en ik ga dat niet doen.

Ik ben al aan wettelijke regels en voorschriften te houden op straffe van.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:34

necrosis | 20-02-13 | 23:28
Nope, maar die redt zich wel. Sterk meisje lijkt me

TDieuww | 20-02-13 | 23:34

@lion@night | 20-02-13 | 23:24
*iets mompelen doet over langtenigheid*

necrosis | 20-02-13 | 23:32

necrosis | 20-02-13 | 23:28 |
Daarvoor is reaguren net even te anoniem. Hoop wel dat we hem binnenkort wat minder depri terugzien.

Watapatja | 20-02-13 | 23:32

necrosis | 20-02-13 | 23:27 | + 0 -

Het zou voor Wilders zijn doen wel een uiterst genuanceerd idee zijn dus dat weet ik nog zo net niet. Maar het is ook gewoon nooit goed hé ? De Pvda die met een gewoon goed idee komt. Dat kan natuurlijk niet want ze zijn per definitie altijd fout.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:31

necrosis | 20-02-13 | 23:28 P.M.S. Volgende week is het weer over.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:30

Dat Asscher z'n contracten maar in reepjes scheurt, dan kan ie papillotjes zetten in z'n haar.

Zoals z'n voorouders.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:29

lion@night | 20-02-13 | 23:24 |
Wat een onzin. De aandacht is op de Islam gevestigd door blonde Greet. Er zijn vele niet-moslims die slecht integreren.

Watapatja | 20-02-13 | 23:29

poppermotje 23:18
Doe niet aan streepjes, teveel werk.
En ja de ironie is dat jij het snapt en juist gaat zeuren bij iemand die WEL de Nederlandse taal machtig is en zelfs weet wat ironie betekent, diegenen die niet fatsoenlijk de taal beheersen, krijgen zulke opmerkingen nooit.. kzou zeggen, er wacht je een schone taak.
Btw.. met het laatste dictee op de tv had ik maar 23 fouten.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:28

Weet iemand wat er met @c.onjo aan de hand is?

necrosis | 20-02-13 | 23:28

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 23:25 Van die dingen dus ja.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:27

@Supermatthijs | 20-02-13 | 23:13
Als dit van Geert zou komen, was Nederland te klein en stonden linkse roeptoeteraars te schreeuwen dat Wilders een racist is.

necrosis | 20-02-13 | 23:27

poppermotje | 20-02-13 | 23:07 |
Nederland heeft ooit als 3e land de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens getekend. Een beschaving kenmerkt zich door haar wetgeving en beleid hierop af te stemmen. De conclusie moet dan zijn dat wij al jaren niet meer in een beschaafd land wonen.

Watapatja | 20-02-13 | 23:26

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:10
Volgens de belastinjongens heb ik ook een contract met NL, vind zelf van niet maar goed.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 23:25

"
'Asscher wil de integratie verbeteren, maar begint direct over de islam. Daarmee presenteert hij integratie min of meer als een islamitisch probleem
Yassin Elforkani van het Contactorgaan Moslims en Overheid"

Kijk nou, zowaar een stukje zelfreflectie van een Moslim.
Chinezen, Japanners, Spanjaarden etc integreerden prima, maar de moslims integreren slecht.
Goh, waar zou dat nou aan liggen.

Rest In Privacy | 20-02-13 | 23:24

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:13 Beste Supermatthijs, alles is al in regeltjes en voorschriften geklonken. Waar het rijk achterbleef is er de gemeentelijke verordening.

Het is wel een keertje goed zo met al dat vastleggen van. Hij gaat het toch niet handhaven. Of gaan we daar dan weer nieuwe ambtenaren voor opleiden en aanstellen?

Want dan weet ik wel van welke afkomst die gaan zijn. En ik heb er geen zin in om me door allerhande laagopgeleide allochtonen de wet te laten voorschrijven.

Het is al erg genoeg dat zo'n bruine met een taalprobleem m'n fiets wegsjouwt als ik 'm niet netjes in een rek zet.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:21

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:11 het is natuurlijk 'de crème de la crème', je verwart het geslacht met het onzijdige 'neusje van de zalm'.

www.vandale.nl/opzoeken?pattern=creme&...

Geeft allemaal niets, ik weet wat je bedoelt, maar op een taaltoets ga je nat. Of heb ik de ironie in je tegel gemist?

poppermotje | 20-02-13 | 23:18

Oww sorry, ik las ff terug. Doe rustig aan en ik koop morgen al het touw op van de action en steek het in de fik.
Knielt

TDieuww | 20-02-13 | 23:18

Volgend jaar gaan de grenzen open voor Roemenen en Bulgaren.
Vermoed dat die prima gaan partiperen w.b. ons rechtssysteem en sociale voorzieningen.

Ow ja, nadat Rutte en Samsom in hun oneindige wijsheid hebben besloten om 11 van de 29 gevangenissen te sluiten om 100 miljoen te kunnen bezuinigen, gaan ze nu 40% van de verzorginghuizen wegbezuinigen.

Tel uit uw winst.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 23:14

Donkere krullekes, mooie dame!

Stamhoofd | 20-02-13 | 23:13

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:10 | + 0 -

Hoezo, iedereen loopt altijd te janken dat de Pvda te soft is en nu is dit ook weer niet goed ? Als het van Geert kwam was iedereen hier nu vol lof geweest.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:13

-weggejorist-

TDieuww | 20-02-13 | 23:13

poppermotje 23:07
De helft van de reageerders?
Hoe kom jij aan die onzin, hier zit het creme de la creme, de meesten zijn bovengemiddeld goed op taalkundig gebied, echte kneuzen lees je zelden, gewoon al omdat die niet mee kunnen komen met de rest en het dan laten.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:11

Lodewijk Asscher kan de kleren krijgen met z'n contract.

Wat mij betreft.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 23:10

@Osdorpertje | 20-02-13 | 23:00 het zal je niet ontgaan zijn dat dit participatiecontract betrekking heeft op EU burgers, aan wie je dus geen andere eisen mag stellen dan aan de eigen burgers?

Maar verder lijkt het mij heel redelijk dat iemand pas recht heeft op een uitkering als hij een bepaald niveau van taalbeheersing kan aantonen. Autochtonen niet uitgezonderd. Laten we zeggen NT2. Ik vrees alleen dat de helft van de reaguurders dan afvalt.

poppermotje | 20-02-13 | 23:07

Jeetje, wat veel buitenlanders op dat plein. Waar is dat?

zovoklets | 20-02-13 | 23:06

poppermotje | 20-02-13 | 23:01 | + 0 -

Zo vrouwonvriendelijk had ik het nog niet bekeken. Het is wel een poppetje inderdaad. Dus de Pvda doet ook weleens iets goeds door zoiets binnen te laten.

Supermatthijs | 20-02-13 | 23:03

Jammer dat er in dat participatie-contract niets genoemd word over bejaarden verzorgen, want dat zullen we nodig hebben, ivm sluiten van 800 verzorgingshuizen de komende jaren.
P.S. Die Ascher kijkt wel wat lodderig uit zijn ogen, volgens mij zeikt s'nacht nog in bed.

kneuterzak | 20-02-13 | 23:02

reageerbuis 22:57
Dan kies ik Zwitserland, die mogen dus niet weigeren, want ik moet wel weg hiero... paspoort hoef ik dan ook niet meer, krijg wel een nieuwe..
Oftewel .. geen slim plan van jou.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 23:02

@Supermatthijs | 20-02-13 | 22:58
Je moet toch iemand de credits geven?

De Nieuweling | 20-02-13 | 23:01

@Supermatthijs | 20-02-13 | 22:58 natuurlijk. De douane gaat immers over de import van goederen. En die dame is hartstikke goed.

poppermotje | 20-02-13 | 23:01

Echt weer de PvdA om alles met nog meer regeltjes te willen regelen (en waar de PvdA integratie bureautjes het meest van profiteren)
Stel gewoon als regel dat iedere immigrant de eerst 5 jaar geen recht heeft op een uitkering en dat ie daarna alleen recht heeft op een uitkering als ie zich in het Nederlands verstaanbaar kan maken. Geen foldertjes in het Marokkaans over hoe je een uitkering moet aanvragen. Je leert maar eerst Nederlands voor je ergens recht op hebt. Zul je zien dat ze meteen een stuk sneller integreren.

Osdorpertje | 20-02-13 | 23:00

Grote stamper | 20-02-13 | 22:56 | + 0 -

Oh ja, want die maakt uit wie ons land binnen mag natuurlijk.

Supermatthijs | 20-02-13 | 22:58

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:54
Ook voor die Nederlanders moet dat gelden. Naar een land van eigen keus. Desnoods zonder paspoort.

reageerbuis | 20-02-13 | 22:57

Duimpjes omhoog voor de douane ambtenaar die de dame van 1:04 heeft doorgelaten!!!!!! (of haar moeder....)

Rest In Privacy | 20-02-13 | 22:56

Participatieverklaring zou moeten inhouden>> drie keer crimineel geweest, einde oefening, vertrekken.
Want de meeste Nederlanders zijn hele brave burgers.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:54

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:47
Je bedoelt toch niet de bredero als toneelspelletjesschrijver of dichter? Die goede man had zelf anno nu geen podium gehad bij RTL 4. En daar nemen ze zelfs hoeren in dienst.

reageerbuis | 20-02-13 | 22:53

OUT †

c.onjo | 20-02-13 | 22:52

Necrosis.22:42
Die tekst had jij 50 jaar geleden niet durven te typen.
Klopt ook voor geen meter, uit heel Europa zijn hier mensen komen wonen omdat het hier relatief veilig was en er vrijheid van godsdienst was.
Die nu onze ondergang kan worden.. het kan verkeren zei Bredero.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:47

Allemaal gelijk, moehaha. Dat leer je op de basisschool.

carramba | 20-02-13 | 22:47

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:44 | | Reageer+ |
Danku! En tot ehm Joris me weer uit de iso laat.

c.onjo | 20-02-13 | 22:46

reageerbuis | 20-02-13 | 22:45 |
Dat uit de kerk spreekt dan weer in je voordeel.

Watapatja | 20-02-13 | 22:46

@Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:42
Ik doe gewoon een spelletje klaverjaschen.

reageerbuis | 20-02-13 | 22:46

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:41 | | Reageer+ |
agrariërbraadjoris bedoel je?

c.onjo | 20-02-13 | 22:45

@Watapatja | 20-02-13 | 22:39
Ikke de 15e, maar daarvoor had ik een voorouder die zich ook al uit de kerk heeft laten schrijven. Wat koester ik die voor opa reageerbuis.

reageerbuis | 20-02-13 | 22:45

@De Nieuweling | 20-02-13 | 22:36
Yep.
Heb een goed voorstel: al die paarse broeken staan borg voor elke immigrant uit de zandbak.
Moet jij eens kijken hoeveel er dan nog welkom zijn.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:44

necrosis | 20-02-13 | 22:42 |
Dat arschloch is dan weer voor die niet de minsten.

Watapatja | 20-02-13 | 22:44

@c.onjo | 20-02-13 | 22:42 | + 0 -
Nou sterkte dan maar.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:44

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:41 | | Reageer+ |
Mee eens. Dus Joris. Boerenbraadlul dat je d'r bent. BAN graag svp!

c.onjo | 20-02-13 | 22:43

necrosis | 20-02-13 | 22:42 |
Zo als velen van ons en niet de minsten, arschloch.

Watapatja | 20-02-13 | 22:43

Zo ik ga weer even een potje "Company of Heroes" spelen, als Duitser natuurlijk.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:42

necrosis | 20-02-13 | 22:40 | | Reageer+ |
Weet ik. Ik heb even een moment voor mezelf nodig. Gunite zelf contacten heeft geen zin dus bij deze. X

c.onjo | 20-02-13 | 22:42

@Watapatja | 20-02-13 | 22:39
Ik ben van Duitschen bloed, mag dat ook?

necrosis | 20-02-13 | 22:42

@c.onjo | 20-02-13 | 22:38 | + 0 -
De huidige gangbare terminologie is boerenbraadlul, of als je netjes opgevoed bent; agrariërbraadpenis.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:41

@necrosis | 20-02-13 | 22:36
Ik weet. Maar het is wel de enige manier.
Die flutcontractjes die Assher uit zijn hoge hoed heeft getoverd zijn slechts bedoeld om de PVV (die weer stijgt in de peilingen) de wind uit de zeilen te nemen.

En zo niet dan is hij/de PvdA 30 jaar te laat.
Mooier ken ik ut niet maken.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:40

@c.onjo | 20-02-13 | 22:37
Hopelijk voor jou ligt Joris al te slapen, anders vrees ik het ergste......

necrosis | 20-02-13 | 22:40

Gezien de migratiegeschiedenis van Nederland, hoeveel reaguurders kunnen hier zeggen minimaal 4e generatie echte Nederlander te zijn.

Watapatja | 20-02-13 | 22:39

O en apenlullen drie bier natuurlijk! Even vergeten! Tot snel!

c.onjo | 20-02-13 | 22:38

-weggejorist-

c.onjo | 20-02-13 | 22:37

Ik geloof dat er in de achterstandwijken behorende ij 0031 en vooral in 010,020 en 030 er genoeg werk willens zijn.

Ware het niet, dat door invloeden van bepaalde politieke groeperingen, het zoeken naar werk in de vorige eeuw niet of nauwelijks gesubstitueerd werd.

reageerbuis | 20-02-13 | 22:37

@La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:34
In Nederland wordt dat door paarse broek-mensen gezien als racistisch en discrimineren. Want iedereen moet welkom zijn toch?

De Nieuweling | 20-02-13 | 22:36

@La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:34
Dat MagNie van Brussel....

necrosis | 20-02-13 | 22:36

Ik zou die blonde wel doen. Maar witte mensen hoeven toch niet te participeren?

NouEn5000 | 20-02-13 | 22:36

De enige manier voor immigranten om te particperen is dezelfde toelatingseisen stellen als b.v. Australië doet.
Simpel gezegd: Geen werk, geen inkomen en spreekt u de taal niet?
Jammer. U kunt weer gaan.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:34

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:31 | + 1 -
Ik zou bijna verliefd op je worden.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:33

Kaas de Vies 22:21
Ben geband geweest voor zeurpietje en schelden.
Was ook wel terecht, maar dat laatste was om de grens op te zoeken, dat zeurpietje is ook wel waar, maar ik doe me nu anders voor dan ik ben.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:31

Nou, ik wil haar voortuin wel even bekijken.

einschtein | 20-02-13 | 22:30

Meteen weer over gelijkheid beginnen. Waarom zou ik als 100% Nederlander een participatiecontract moeten onderteken als ik in mijn eigen land ben? Pas je gewoon aan, dan is er ook niks aan de hand.

De Nieuweling | 20-02-13 | 22:30

Dadavido | 20-02-13 | 22:16 | | Reageer+ |
Het was enkel een constatering nadat ik het filmpje had bekeken. Voor de rest eens!

c.onjo | 20-02-13 | 22:29

Goh? Tjonge, Nou Nou Nou... dag belastingcenten. Next!

ikdenkwat | 20-02-13 | 22:26

Wat een heerlijk rechten vrij muziekje Toch geen problemen met Kuik en consorten?

NIKSBETERstedoen | 20-02-13 | 22:23

Tietmier 22:18
Dat vind ik een goeie>> zo n buitenlander snapt er niks van dat we Duits bloed hebben en de koning van Spanje eren, dat stemt hem vast tot nadenken en zo weet hij gelijk waarom hij moet participeren.. of juist niet, met zo n gekkenhuis wil je vast niks te maken hebben.
Gelukkig zijn er dan weer de uitkeringen die alles goed maken.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:23

@Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:14 | + -1 -
Ach GUnite kan tegen een stootje, hij kan alleen niet tegen oeverloos gezeur en ruzie.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:21

Ik denk dat ik ook maar eens een lijstje op ga stellen...

necrosis | 20-02-13 | 22:19

La Vie En Rose 22:17
Alle mannen denken ook maar aan 1 ding heh...?

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:19

Alle Nieuwe Nederlanders moeten het HELE Wilhelmus uit het hoofd leren en op commando in foutloos Nederlands, zonder raar accent, zuiver kunnen zingen. Dat zal ze leren!

Tietmier | 20-02-13 | 22:18

Swemmei | 20-02-13 | 22:11
Sandwichen? die tent is groot genoeg voor ons beide

TDieuww | 20-02-13 | 22:17

Een integriteitscontract voor bestuurders en ambtenaren lijkt me meer op zijn plaats.

Watapatja | 20-02-13 | 22:17

Vervolg:
Maar ik snap dat hij liever dat mooie blonde meisje wilde interviewen.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:17

c.onjo | 20-02-13 | 22:05 |
Dit is midden in de Bijlmer.. Je zou evt al kunnen zeggen dat dit een zo'n wijk is.

Voor de rest nietszeggend filmpje. Hoopte op iets leuks, maar helaas. Flauwe opmerkingen en wederom getypecast op stereotypes (ik weet dat er ook genoeg normaals rond loopt daar)

Dadavido | 20-02-13 | 22:16

Ik vind die blonde wel lekker

TDieuww | 20-02-13 | 22:14

Zeg nog eens wat kaas.. Als je niks meer typt neem ik aan dat...

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:14

Deze mensen zijn al geparticipeerd.
Conclusie: Tom heeft de verkeerde (veilige) wijk uitgezocht met dat participatiecontract.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 22:14

Ze heeft een voortuin. Die wil ik wel eventjes aanharken.

schele3749 | 20-02-13 | 22:13

Leuk vrouwke! Die blonde.

Swemmei | 20-02-13 | 22:11

Helder, het is allemaal de schuld van Tim Kuijk.

neemjemoederindemali | 20-02-13 | 22:11

Participatiecontract zou dan maar een heel klein onderdeeltje zijn om nieuwe Nederlander te worden.
Weigeren zal niemand het dan ook, want iedereen wil dolgraag dutch worden. Net zoiets of je ff wilt tekenen voor een huis of een flink geld bedrag. Iedere nieuwkomer tekent ongezien, ook al heeft hij geen benul wat participatie eigenlijk betekent.
Inhoudsloos verzinseltje dus van de politiek die blijkbaar niets beter te doen heeft.

Terpen-tijn | 20-02-13 | 22:11

wel schattig dat meisje met dat zwarte krulhaar (hier rechts op de still)een beetje verlegen, ze mag bij mij participeren.

Space2012 | 20-02-13 | 22:10

Weg met ons!!

TDieuww | 20-02-13 | 22:07

tom , blijf lekker bij de turbo whipes , daar paste je het beste bij.

deathforce2 | 20-02-13 | 22:06

bijlmerplein altijd leuk winkelen !

neukfoutje | 20-02-13 | 22:06

Zo'n stom contract werkt niet, de welwillenden worden opgezadeld met extra rompslomp en een ambtenaar op schoot, de kwaadwillenden snuiten hun neus erin en pleuren het op de grond.

Duidelijk regels en sancties bij niet naleven werkt.

Kijk maar naar mij, ben dit jaar nog geen 1 keer gebanned. Dat komt omdat ik GUnite nogmaals de regels heb uitgelegd en de sancties. -=gniffel=-

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:05

Grappig hoe je sommige mensen hoort zeggen dat het allemaal gelijk hoort te zijn. Tot je in bepaalde wijken terecht komt waar je geen woord Nederlands kan spreken. En het dan hebben over gelijkheid. Laat me niet lachen.

c.onjo | 20-02-13 | 22:05

Er zitten wel enkele damesch bij waar ik flink mee wil participeren.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 22:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland