Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher wil solidariteit van allochtonen

ondertekenophetkruisje.jpg Na het lunchdebacle van zijn eigen PvdA is het misschien wat veel gevraagd, maar vicepremier Asscher wil graag meer solidariteit. Van buitenlanders, deze keer. Want dat gedraagt zich allemaal maar 'vrijblijvend'. Daarom gaat wethouder Asscher een PARTICIPATIECONTRACT opstellen voor nieuwkomers die zich in een Nederlandse gemeente vestigen. Asscher: "Anders betalen we een enorme prijs voor vrijblijvendheid. Er is zelfs sprake van achteruitgang in de manier waarop wordt aangekeken tegen homoseksualiteit, tegen joden, tegen vrouwen." In deftige bestuurstermen zegt hij dus dat onze verworven vrijheden op de tocht staan omdat nieuwkomers er niet mee om kunnen gaan. Waarmee hij meteen de joodschristelijkislamitische doctrine van Ella Vogelaar voorgoed uit de beleidshandleidingen wegjorist. Assimileren of aftaaien is het nieuwe devies van de PvdA. En geheel des PvdA's denkt Asscher dat met een contract af te kunnen dwingen. Moet dat met terugwerkende kracht ook nog bij de derde generatie moslims onder de neus geschoven worden? En hoe denkt Asscher zijn contract bij MOE-landers op de deurmat te krijgen die 'zonder vaste woon- of verblijfplaats' van camping naar parkeerplek zwerven met gestolen kofferbakken vol gestolen goederen? Enfin, iedereen die er voortaan nog bij wil in dit land van bieten en spruitjes, moet dus leren dat vrouwen gewoon mogen autorijden of aanschuiven in babbelprogramma's op televisie, dat homo's niet zomaar van een flat gegooid kunnen worden en dat joden in Nederland net zo hard voor hun geld werken als elders in de wereld. Gesnopen? Mooi. Dan even tekenen bij het kruisje en welkom in Nederland. Maak er wat leuks van.

Reaguursels

Inloggen

Het zoveelste lullige contractje moet weer eens de ultieme oplossing voor de problemen bieden. Onze geachte bestuurders voeren beleid op papier, heel ver weg van de dagelijkse praktijk. Kennelijk denken ze door hun handtekening te plaatsen de handen weer eens flink uit mouwen te hebben gestoken. Als ik daar dan even ferm voor applaudisseer heb ik in elk geval een maximale, evenredige persoonlijke bijdrage geleverd voor de oplossing van deze problemen. Goed voorbeeld doet immers goed volgen. Daar teken ik voor .....

V®aagTeken | 20-02-13 | 19:34

Hahahaha. Vraag me af wanneer Asscher persoonlijke beveiliging nodig gaat hebben en van kazerne naar kazerne moet trekken. Vraag me tevens af of de schanderoepers, die betogen dat Wilders zijn eigen beveiliging maar moet organiseren, Asscher langs dezelfde maatlat gaan leggen.

Djenges Khan | 20-02-13 | 19:13

Indien je de grondrechten wilt verdedigen moet je de immigratie van mensen die ze afwijzen beperken.

De ultimo keuze is: wat is belangrijker, onze grondrechten of de democratie? Op de manier waarop er nu geïmmigreerd wordt zullen de grondrechten democratisch worden afgeschaft. Niet vandaag. Wel binnen 100 jaar. Politici denken dat immigranten zullen 'bijdraaien', dat ze te overtuigen zijn om het op onze manier te doen, zodat zij ook Joden, Homo's en andersdenkenden zullen respecteren. Das een mooie gedachte. Nu, enter de factor ISLAM en zeg het dan nog eens met droge ogen. De samenleving beschermen doe je door te selecteren aan de poort op de diepe overtuiging dat de nieuwkomer onze waarden en grondrechten zal verdedigen. De club Nederland heeft een zeer strenge ballotage nodig. Vrijheid is niet om mee te experimenteren.

chosenignorance | 20-02-13 | 18:58

Meneer Asscher, u vergeet dat het hier om analfabeten gaat, die niet kunnen schrijven, niet lezen, wel rekenen en zich vermenigvuldigen, dus wat moeten die met zo'n contract ??

Danbolig | 20-02-13 | 15:40

iets voor de kleine lettertjes:

Als u na drie jaar er nog niets van snapt, sturen we u terug

Islamofiel | 20-02-13 | 14:40

Tientallen zo niet honderden van zulke multiculpersberichtjes heeft de PvdA al verzonden. En telkens zijn er weer wat geestelijke slomerikken die voor de zoveelste keer gaan discussieren of dit vrijblijvend papieren-beloftes-gedoe effectief is. Waarbij ze er van uit gaan dat de PvdA echt voornemens is om iets te doen aan het multiculfiasco waarvan ze zelf de belangrijkste veroorzakers zijn.
Maar de PvdA wil helemaal niets veranderen en wil slechts de schijn wekken dat ze er iets aan willen doen. Takiya dus. Dat snapt zelfs het zwakbegaafdengedeelte van hun achterban.

WirMachenMusik | 20-02-13 | 14:23

Heeft Asscher nog meer van deze heldere momenten.
Wat is de sanctie als de allochtonen zich niet aan de afspraak houden? Gaat ie ze dan eindelijk uitzetten?
Zonde van de tijd en het werk en daar betalen we belasting voor.

biscaya | 20-02-13 | 14:13

LangeTijdGeleden | 20-02-13 | 11:10
U kletst uit uw nek. Uw Engelse vriend kan gewoon hier heen komen en een baan zoeken. Daar heeft ie sowieso 3 maanden de tijd voor. Hij kan ook een baan vanuit Engeland zoeken. Mogelijkheden te over als hij echt wil.

@ de grote Anti | 20-02-13 | 11:08
Voor Roderick en Anne-Fleur (tegenwoordig trouwens Tom en Sterre maar dat terzijde) is het om het even door wie ze in elkaar worden geslagen, door Sjon of Mo.

7anPau1 | 20-02-13 | 14:01


Een participatiecontract werkt niet, zolang je ze wel toestaat er een tweede pasport op na te houden.

Gary Gunstone | 20-02-13 | 13:50

Asscher heeft een berg boter op zijn hoofd. Het is algemeen geweten dat op zes mei PvdA,ers en andere linksers rukkend en kwijlend staan de dansen voor het portret van Volkert v/d Graaf. Iedereen die geloofd dat de PvdA iets aan de misstanden van hun multi-culti zal doen is heel dom en naief. De Partij van de Afbraak heet niet voor niets ook de Partij van de Allochtonen.

De Rechtsgeleerde | 20-02-13 | 13:50

Gewoon geld geven. Een certificaat heb je niks aan. Wat moet iemand uit Somalie nou met zo'n certificaat. Hij heeft zijn hele leven in een bootje geleefd. En heeft op land alleen maar bomen gezien. Als hij hier heen komt is het enige wat telt geld. Dus Ascher zoek weer even een paar miljoen. Wij betalen wel.........

ip | 20-02-13 | 13:48

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 13:45

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 12:47
De weggejoriste. Zie tool. Dat is de reactie op etc.

doenormaal! | 20-02-13 | 13:41

@de grote Anti | 20-02-13 | 12:54
Wrong. Beetje te goed van vertrouwen jij.

doenormaal! | 20-02-13 | 13:37

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 13:02
Ghehehe. ff opnemen voor de pius h
En idd buikpijn van het lachen om 'juriste' in overtreffende trap.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 13:33

-weggejorist-

La Vie En Rose | 20-02-13 | 13:30

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 13:29

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 13:27

La Vie En Rose en doenormaal!

Jullie allebei ook een fijne dag van mij gewenst, ben ook de beroerdste niet. En niet vergeten vanavond: woensdag, gehaktdag...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 13:25

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 13:25

schoorseenveger div.
u hebt natuurlijk gelijk. Een dergelijk contract laten tekenen is dermate gratuit dat een nieuwkomer zich er geen snars van zal aantrekken. Toch verdient Assher enige ruimte. Hij gaat dwars tegen de Vogeliaanse doctrine in waardoor zijn partij jarenlang is gegijzeld. Vergeet niet dat veel PVDA coryfeeën -hijzelf, Cohen, Rottenberg enz- van Joodse huize zijn en weten wat het is om (weer) belaagd en bedreigd te worden. Groen Links springt in het gat door vandaag bij Teeven te pleiten geen Somaliërs terug naar huis ( Mogadishu ) te sturen afgaande op een rapport van UHNCR. Dezen zijn op hun beurt met duizenden tegelijk door Albayark binnengelaten. Het navrante is dat Defensie miljoenen uitgeeft om hun landgenoten als piraat uit te schakelen en men ze hier laat binnenkomen via Schiphol evenals hun duizenden kilo's qat. Deze lustopwekkende drug is overigens in Nederland niet verboden in de rest van Europa wel.

Jan Boule | 20-02-13 | 13:24

-weggejorist-

La Vie En Rose | 20-02-13 | 13:17

*iets over aanpassen naar de normen en waarde van het land mompelt*

Fred van Ria | 20-02-13 | 13:14

@La Vie En Rose 12:50
Stoppen nu hoor! Pijn in m'n buik van het lachen. Kend wie all jusd ged alonk? Haha. ;) X.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 13:02

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 12:57

Denk ook niet dat pius een alias heeft..
Je denkt toch iemand redelijk goed te kennen en hij kan een hard-ass zijn, net als storm.
Daar vermoed je geen gluiperige alias achter.

de grote Anti | 20-02-13 | 12:54

-weggejorist-

La Vie En Rose | 20-02-13 | 12:50

@doenormaal! | 20-02-13 | 12:40
En ik heb maar EEN naam.. Creatief zijn ze wel die hippies, maar ik kan ook makkelijk de boel belazeren als ik zou willen maar doe het niet. Vreemd.

de grote Anti | 20-02-13 | 12:49

@ doenormaal 12:40

Er is een dubbele van Mark Smit weggejorist, was het die of een andere dubbele? Kan nog op de tool kijken als het moet...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 12:47

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 12:40

@ doenormaal 12:27

Valt Pius op verzuurde ouwe taarten dan?

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 12:40

@ doenormaal en Che

Ben er ook voor 90% zeker van dat hij het is idd...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 12:33

Ah, het vriendinnetje van Pius is in de panelen verschenen. Ik dacht al, waar blijft ze nou? Duurde nog best lang deze keer.

doenormaal! | 20-02-13 | 12:27

@Zatkniss | 20-02-13 | 12:06 | + 0 , ja waarschijnlijk is één van z'n familieleden (of misschien zelfs dochters) bedreigt, aangerand of aangevallen. Want dan komt de 'realiteit' iets te dichtbij meneer.

LangeTijdGeleden | 20-02-13 | 12:21

@Zatkniss | 20-02-13 | 12:06
Juist.. Maar toch blijf ik mij afvragen of de gutmensch dat stiekum niet al weet. En de werkende sloeber ermee opzadelt.. zolang het maar niet bij hun voor de deur is. Ik kom ook van redelijk rijke huizen, maar ik baar mij dus wel zorgen om mensen ,autochtone mensen, die gevangen zitten in het multikul drama dankzij de focking hippies.

de grote Anti | 20-02-13 | 12:16

Geen schonere politiek dan symboolpolitiek.
-
Vooral nuttig als je vuile handen hebt...

azoturie | 20-02-13 | 12:14

Nog wat koeltoer.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...
De getinte medemens neuqt graag rond. Zodra er kindjes komen is hij weg. Gewoon een ander strategie. En wij draaien daar uiteraard heel graag voor op.

ecologiste | 20-02-13 | 12:13

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:32
Heeft hij al gedaan.

doenormaal! | 20-02-13 | 12:13

Die Ascher is net zo'n slang als Hollande. Opportunisten zijn het. Gewoon even terug naar vadertje Drees: mensen zijn wlkom als ze komen werken. Is er geen werk dan weer terug.

ecologiste | 20-02-13 | 12:09

Het moment dat Asscher zei dat 'de tijd van minder en niet meer' was aangebroken, had hij voor mij afgedaan. Geen realist. Alsof de ambtenaren allemaal een salarisverlaging accepteren. Nee dus. Geen realist, dus niet het luisteren van zijn ideetjes waard.

mental K | 20-02-13 | 12:07

de grote Anti | 20-02-13 | 11:08
Het probleem is dat de Gutmensch over het algemeen van rijke huizen komt. Hij (m/v) weet niet wat de man in de straat meemaakt. Het is net zo iets als pleiten om meer asielzoekerts binnen te laten of kinderen te laten blijven, maar zelf er nog nooit 1 van dichtbij te hebben meegemaakt. Roderick of Anne-Fleur zijn nog nooit in elkaar gebeukt op school door een Finnenkind. Deze mensen beseffen het pas als de shit bij hen voor de deur staat.

Zatkniss | 20-02-13 | 12:06

Participatie?
De meeste stemmen gelden! In veel buurten zijn Marokkanen gewoon de baas, de bezetter!
.
En dit probleem gaat nog veel groter worden door de demografische tijdbom!
.
Daarom ben ik ook weggegaan uit NL. Tegen zo'n overmacht aan 'bezetters' valt weinig in te brengen, tenzij je 'het vuur opent' en je de treinen weer richting Polen laat rijden.
.
Dat is een bijzonder naargeestige gedachte, maar is er wel een andere oplossing dan?
.
Volgens mij niet. Rivers of blood, weetjewel ... gefeliciteerd met 40 jaar wanbeleid.

Greetje Duisenberg | 20-02-13 | 12:06

@Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 09:53
Molsims erkennen maar een autoriteit en dat is Allah. Op de rest spugen ze.

doenormaal! | 20-02-13 | 12:05

-weggejorist-

La Vie En Rose | 20-02-13 | 12:04

Fucking hell! Hoe wereldvreemd kun je zijn? Zolang rechters in de strafmaat nog rekening houden met schaamtecultuur, stigmatisatie en veroordeling door de media, kun je honderden contracten laten tekenen. Ik wil ook best mijn krabbel zetten onder een contract, waarin ik beloof altijd netjes de verkeerswet te volgen, en mij te gedragen in het verkeer. Maar ik doe het lekker toch niet. En waarom niet? Omdat ik er toch mee weg kom lutser!
Eis simpelweg dat de wet wordt gehandhaafd en voer een zero-tolerance beleid. Moeten we alles voorkauwen? Waarvoor worden bestuurders eigenlijk betaald? Om aanwezig te zijn!?
*stoomt uit oren*

ratelaar | 20-02-13 | 11:58

Asscher je hebt de segregatie, criminaliteit en rotzooi in het algemeen, zelf veroorzaakt stomme boerenlul.

trippert | 20-02-13 | 11:57

Wat @Schoorsteenveger | 20-02-13 | 10:35 zegt in wederom een prachttegel.

Op één zin na: "Zo ver zijn wij gezonken met z'n allen."

Niet met z'n allen @schoorsteenveger. De PvdA is zo diep gezonken. Nu maar eens kijken welke partijen dit onzinnige voorstel gaan steunen.

La Vie En Rose | 20-02-13 | 11:56

Zelden werden de simplistische gedachten die achter de 'maakbaarheid' van de samenleving schuilen binnen de PvdA zo treffend verbeeld als hier door Lodewijk Asscher.
Wat een boerenbraadlul is die vent.

me,myself and IK | 20-02-13 | 11:46

Kijk ons eens een goede coalitie-partner zijn.

daytripper | 20-02-13 | 11:32

Als A. ook eens een contract tekent met allochtonen waarin hij belooft zich ook voor die groep in te spannen.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 11:25

@Van Dikhout | 20-02-13 | 11:05
Ga ff ergens anders zeiken. Platvorm voor boeren ofzo.

doenormaal! | 20-02-13 | 11:19

De Partij van de Afbraak had deze zaken al veertig jaar moeten eisen. Iedereen weet dat het juist deze partij is die veertig jaar dwars heeft gelegen en kritikasters criminaliseerde en bedreigde. De Centrum Democraten protersteerde in de jaren tachtig tegen het foute vreemdelingen beleid en moesten dit bijna met de dood bekopen. Links bestookte deze mensen met brandbommen in Kedechem. De linkse daders werden in bescherming genomen en zijn nooit veroordeeld. En natuurlijk Pim Fortuyn werd door links vermoord omdat deze grootheid de dingen bij naam noemde. Ook Theo van Gogh betaalde met zijn leven omdat hij niet braaf en gehoorzaam was aan de Partij van de Abraak.

De Rechtsgeleerde | 20-02-13 | 11:19

Wat eens tukje wantrouwen weer naar de niet-westerse allochtoon toe! Dit komt écht niet goed bij me binnen!

BlakeMiddle | 20-02-13 | 11:16

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 11:10

Een goede (engelse) maat van me uit Engeland (goh, verrassend), wil héél graag in Nederland te werk gaan als chef, heeft er ook gigantisch veel diploma's in en kwalificaties voor, kennelijk staat ons land er om bekend om goede chefs af te leveren en variëteit in de keuken te bieden en veel vrienden van hem (waaronder ik) zitten hier.

Helaas door alle regels worden immigranten en vluchtelingen uit booslim landen zonder probleem toegelaten en krijgen graties geld om zich thuis te maken in dit land, hij daarentegen, vormt een 'financieel risico' (laten we dat als samenvatting van de lap text geven) en krijgt daarom geen tijdelijke uitkering of ondersteuning in het vinden van een baan hier. Als hij zich aangemeld had als student die hier een buitenlandse stage komt lopen had hij het wel gekregen en nog veel ook.

Ik snap niet meer wat Nederland wilt bereiken in de toekomst, maar een bestuurd, vrolijk en welvarend land zit er bijna niet meer in.

LangeTijdGeleden | 20-02-13 | 11:10

@Zatkniss | 20-02-13 | 10:50
Heel soms heb ik de e.o of vpro hoe het ook mag heten op ned3 aan.. En dan besef je opeens dat de multiKUL wel heel erg geslaagd is. Ali b/c/of d die aan blonde meisjes uitlegt wat rappen of voetbal precies inhoudt,
lange frans en yes-r in de kast van jonge blonde meisjes en exotische dames die het jeugdjournaal voorlezen. Roodharige jongetjes (die het in het echte leven zeer moeilijk hebben) en een leuk blond vriendinnetje krijgen.

Ik blijf mij afvragen of deze hippies echt heel dom zijn of gewoon naief. Misschien zelfs verdacht, en dat zij de aandacht afleiden van zichzelf en alles doen wat godt verboden heeft.

de grote Anti | 20-02-13 | 11:08

Too little too late. Het leed is al geschied, dit voegt niks toe aan de oplossing van het immigratieprobleem! Wat is de handtekening van een gelukszoeker waard die er alles aan doet om dit land binnen te komen en aan de borst van moedertje Staat te gaan sabbelen? Ja en As-salam alaykum en kom maar binnen met je goede bedoelingen. Hypocriete zak stront dat je d'r bent!

Sliptong | 20-02-13 | 11:06

@doenormaal! | 20-02-13 | 10:51 |
Doe effe ergens anders huilen. Viva of zo.

Van Dikhout | 20-02-13 | 11:05

@Zatkniss | 20-02-13 | 10:50 |
Geldt ook voor Turkije. De Turken zijn over het algemeen aardig en behulpzaam, zonder meer. Maar probeer er niet tussen te komen, jij witmens. Inderdaad, houd je aan de regels en je wordt gedoogd. So what, prima toch? Nederland is al die tijd zo achterlijk bezig geweest.
Nog steeds trouwens.

Van Dikhout | 20-02-13 | 11:04

We hebben de vrijheden die NL kent willen delen en laten misbruiken. We zijn daarom voor schut gezet door de macht. De linkse arragantie is daar met name debet aan. Bedankt daarvoor.

Veel Vaak | 20-02-13 | 11:04

goedverstaander | 20-02-13 | 11:01 Misschien wel, misschien niet.

Soms, heel soms gaan ze ook weer weg. Zonder Nederlands paspoort.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 11:02

Voor de hardwerkende autochtoon heeft Asscher een passende beloning bedacht in de vorm van een rijk gevulde, blauwe brief. Binnenkort bij u in de bus!

tisseenschande | 20-02-13 | 11:01

@ zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:58 |
Die volgorde is verkeerd om dus.

goedverstaander | 20-02-13 | 11:01

obi-juan kenobi | 20-02-13 | 10:33
Door alle ruis volledig over uw tegel heen gelezen. Ben het volledig met u eens.

Mark Smith | 20-02-13 | 11:00

Die lafaards van de PvdA laten Asscher dat eindelijk eens zeggen. En waarom Asscher?? Omdat ie Joods is.
PVDA Partij van de Achterbaksen

Der alte Fritz | 20-02-13 | 10:59

goedverstaander | 20-02-13 | 10:50 Hier ook. Maar pas als je het Nederlandse paspoort op gaat halen.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:58

Zó kansloos weer dit. Roemenen en Bulgaren die opgeleid zijn, skills hebben en hard willen werken, komen hier niet heen. Hun eigen economieën groeien als kool (vooral dankzij miljarden mede door ons gefinancierde EU subsidies). Iedereen die wat kan en wil, heeft dus betere kansen om thuis aan de slag te gaan. Veruit het overgrootse deel van
diegenen die hier wel naar toe komen, komt maar voor 2 dingen, a) alles jatten wat los en vast zit en b) zoveel mogelijk misbruik maken van onze sociale voorzieningen als huursubsidie, bijstand, zorg en kinderbijslag, etc.
Na een jaar of hooguit twee vertrekken ze weer naar het volgende EU-land. wij krijgen dan een nieuwe lichting, die Frankrijk, Duitsland of Engeland zijn uitgekickt. Een of ander contractje interesseert ze helemeel geen ene moer.
Ondertussen werpen we hiermee weer een nieuwe barriere op voor oh zo belangrijke kennismigranten uit de VS, China, India, Spanje, Brazilië, etc. Dat zijn mensen die we hard nodig hebben en die hier wel willen komen om zich nuttig te maken en iets op te bouwen. Nederland is al onaantrekkelijk geworden voor expats en kennismigranten door al die regeltjes om het gespuis buiten te houden, terwijl een gezond verstand selectie aan de poort, minder makkelijk toegankelijk sociale voorzieningen en betere afspraken binnen de EU het probleem hadden moeten tackelen en niet meer formulieren en procedures.

7anPau1 | 20-02-13 | 10:58

doenormaal! | 20-02-13 | 10:51 Ik lees dit topic even terug.

Uit het niets komt er een beschuldiging aan Mark Smith.

De vraag wie er begon is dan wel beantwoord.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:57

@Schoorsteenveger | 20-02-13 | 10:35 |
Goed verhaal, maar denk alsjeblieft ook eens aan de opmaak. Wat witregels maakt het geheel veel leesbaarder en is (niet alleen voor oude mannen zoals ik) minder grijs en dus veel overzichtelijker. Bij voorbaat dank.

.

Van Dikhout | 20-02-13 | 10:57

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:27
Vreemd is dat, daar zat ik ook al een tijdje aan te denken.
Hij houdt zich inderdaad wat in maar zijn schrijfstijl zegt genoeg.

Che_cuevara | 20-02-13 | 10:56

Nederland moest laten zien dat ze groot zijn in het verwerken van gelukzoekers.

Veel Vaak | 20-02-13 | 10:56

...en wat wil de heer Asscher en zijn laffe PvdA-kliek gaan doen met die allochtonen die niks met die gedwongen solidariteit hebben? ...deportatiebeleid?

kibambam | 20-02-13 | 10:56

@Not Muhammad | 20-02-13 | 10:39

Goed, wetten en rechten zijn veel onduidelijker dan men blijkbaar denkt want open voor interpretatie en omstandigheden. Met zo'n contract elimineer je de culturele omstandigheden.

Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:54

Gisteren de zoveelste verlening van mijn Turkse verblijfsvergunning opgehaald (een permanente doen ze niet aan, hiero) en ditmaal diende ik een hele lijst (ook een soort contract) met voorwaarden en daaraan verbonden consequenties te ondertekenen. 'Verboden te werken' is een zo'n voorwaarde om hiero te mogen verblijven.
.
Niet werken betekent hier eenvoudigweg geen poen. Dientengevolge dient er minimaal $ 10.000 op je (Turkse) bankrekening te staan om in ieder geval voor een jaar je broek te kunnen ophouden. Alleen de gedachte al dat een buitenlander geld van de overheid zou kunnen/moeten krijgen, doet menige Turk schuddebuiken. Maar ja, dat is dan ook geen Nederturk.

Van Dikhout | 20-02-13 | 10:52

Contract voor alle import van de afgelopen 40 jaar met harde voorwaarden en nog hardere sanctie. Waarom omdat de gastheer de regels maakt. Fatsoen blijkt het niet te doen. Vertrouwen geef ik aan de hond.

Veel Vaak | 20-02-13 | 10:52

Fortuyn schreef al dat dit soort contracten geen zoden aan de dijk zet. In mijn optiek zeker niet als ze gecombineerd worden met de woorden 'hartelijk' en 'liefdevol'.
We zijn qua Nederlandse samenleving gewoon ver teruggeworpen en een pasklare oplossing is er niet. Toch ben ik blij dat ze zelfs in het rode kamp doorhebben dat e.e.a. naar de tering is geholpen.
We zullen helaas ook moeten accepteren dat een deel van onze vrijheden is ondermijnd en we zullen deze de komende decennia terug moeten bevechten.

Robert John | 20-02-13 | 10:52

@Cuyahoga | 20-02-13 | 10:01
Dat kruisje zetten bij de PvdA zit ook in dat contract hoor.
Staat bij de kleine lettertjes.

Che_cuevara | 20-02-13 | 10:52

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 10:51

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 10:48
Pastors wordt schromelijk onderschat. Voornamelijk door zijn rouwdouwer uitstraling.

Mark Smith | 20-02-13 | 10:51

In de US of A moet je als nieuweling de eed op de grondwet toch afleggen? Is dat hier geen goed idee?

goedverstaander | 20-02-13 | 10:50

Ik snap het echt niet. Doe gewoon als de Zwitsers. Ik als allochtoon in Zwitserland moet me gewoon aan de wet houden en wordt bij de instanties in Schweizerdeutsch te woord gestaan. Als ik me niet aan de wet hou dreigt straks automatische ausschaffung (wordt momenteel in wet omgezet). De Zwitsers dulden mij maar worden geen vrindjes. Kost veel moeite van MIJ als ik die moeite niet wil doen prima zolang ik de belasting betaal en me aan de wet hou dulden ze mij. Niet meer en niet minder, wat je voor de rest doet is privat sache. Zo moet het zijn. Kudt pvda met hun stomme maakbaarheids idealen. Gewoon contract laten tekenen. Wetten gehoorzamen en taal leren, anders oprotten

Zatkniss | 20-02-13 | 10:50

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:41
Speciaal voor de mingevers, kiek um goan dan -4, -5, -7.

Mark Smith | 20-02-13 | 10:49

@Polletje Piekhaar | 20-02-13 | 10:43
De autochtoon wordt slechts gedoogd door de PvdA.

TunaTown | 20-02-13 | 10:49

'Meedoen of koffers pakken ' zei Aboutaleb al als wethouder in Amsterdam. Hij kon het ook goed vinden met Pastors maar dat is voor het 'Wilders is de enige die ogen op straat heeft debat' niet bevordelijk.

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 10:48

@doenormaal! | 20-02-13 | 10:40 | + -1 -
Ik denk Kazin de Vies2

Kaas de Vies | 20-02-13 | 10:45

@Polletje Piekhaar | 20-02-13 | 10:43

Wij hebben zo'n contract niet nodig. Wij moeten ons gewoon aan de wet houden.

Koninging Beatricks | 20-02-13 | 10:45

@doenormaal! 10:40
We gaan deze discussie niet voeren, je weet best waarom. Pot - ketel. Retorische vraag behoeft ook geen antwoord. Laat het gewoon gaan.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:43


Mark Smith | 20-02-13 | 10:41 |
Welnee, jij bent nog veel dommer

irma zonderboezem | 20-02-13 | 10:43

De heer Ascher heeft kennelijk en acute aanval van Wilderitis. Alsof het verbieden van hoerenlopen nog niet genoeg is, moeten nu alle Medelanders een contract tekenen. En wij dan? Hoeven wij niet te participeren?

Polletje Piekhaar | 20-02-13 | 10:43

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:36
We hebben wetgeving en regelgeving, helaas schort het aan de handhaving.

necrosis | 20-02-13 | 10:42

doenormaal! | 20-02-13 | 10:40 Tip: Hou op met het beginnen van allerhande fitties. Echt. Je verpest de sfeer.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:42

Mark Smith | 20-02-13 | 10:39 Leuk, triplepost. En nog buiten de orde ook.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:41

Qua dubbel- of zelfs trippelposts zou ik pius wel kunnen zijn inderdaad.

Mark Smith | 20-02-13 | 10:41

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 10:40

maarmaarmaar | 20-02-13 | 10:39 Een aanspoelprotocol voor elke vissoort.

Maar dit gaan ze niet kunnen regelen. Echt niet.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:40

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 10:40

Mensen leren niet van de geschiedenis. De holocaust is voor niets geweest.

landlopertje | 20-02-13 | 10:40

Ach, dit is weer werk voor een linksche kudtadvocaat natuurlijk.
Zal wel weer niet mogen en al helemaal niet van de EUSSR.
Helaas, er zal weinig veranderen..
Het gajes is hier en blijft hier.
Zie die oologsmisdadige negerT, vraagt doodleuk asiel aan in NL.
Als je zelfs dit soort misdadigers de deur niet per omgaande wilt wijzen, zal er weinig tot niets veranderen.
Kortom, onze vriend Aarsscher kan nog wel eens een roerige tijd tegemoet gaan zien.
Zijn intensies zijn goed, hij zit alleen bij de foute partij en moet zijn huiswerk nog eens overdoen.

Ommezwaai | 20-02-13 | 10:39

-weggejorist-

Mark Smith | 20-02-13 | 10:39

-weggejorist-

Mark Smith | 20-02-13 | 10:39

Lol!! Druktemakers.

Mark Smith | 20-02-13 | 10:39

Dat is een oud idee dat PVV eerder opperde in de gemeente Den Haag waar voor het eerst in de geschiedenis meer allochtonen dan autochtonen wonen. De Haagse PVV stelde voor dat dat allochtonen een assimilatiecontract tekenen dat zij Nederlands spreken, dat man en vouw gelijkwaardig zijn en dat zij homoseksuelen respecteren.

drs.Nee | 20-02-13 | 10:39

En wat is de straf als men zich niet aan het contract houdt? en wie gaat dat controleren... of komt er een kliklijn? 0900-allachtoon?

maarmaarmaar | 20-02-13 | 10:39

@Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:34 |In hoeverre denk je dat het zoden aan de dijk gaat zetten? Dit contract is een wanhoopsdaad van de partij om toe te geven aan de sterker worden roep het gedrag van niet Westerse allochtonen te sturen. Los gezien van het feit dat het diep triest is dat zoiets nodig lijkt, is het ook nog eens een wassen neus. De rechter kan er wellicht op wijzen, maar dat was het dan ook. Symbolische contracen blijven symbolisch.

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:39

@obi-juan kenobi | 20-02-13 | 10:33
Cannabis kun je overal wel aan komen als je een niet al te stupide vriendenkring hebt. En met meer idioten hard aanpakken zul je uiteindelijk minder cameratoezicht nodig hebben.. De hippies en hypocrieten snappen het niet, maar zo werkt het wel.

de grote Anti | 20-02-13 | 10:37

@necrosis 10:31
Goed dan zeurpiet. Man o man - snap jij dat hele initiatief van een contract nou? Ik bedoel: we hebben toch gewoon de wetgeving die zulke zaken regelt? Staan deze mensen boven die wetten ofzo? Man o man.
* verontwaardigt kijkt *

Ghe. Zoiets?

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:36

Asscher tekent met dit participatiecontract het definitieve failliet van het multiculturele ideaal.
Het is van de pot gerukt om nu nog, in 2013, met een voorstel te komen om aan de poort nieuwkomers vriendelijk te verzoeken in een separaat contract te bevestigen dat men in beginsel de bereidheid heeft om zich aan de wetten van het land te houden. Hoezo, participatiecontract? Er is hier een grondwet, en er zijn hier wetten op basis van die grondwet, en het dient volstrekt evident te zijn dat eenieder die zich op Nederlands grondgebied begeeft zich aan die wetten houdt. Typisch PvdA, de levensgrote problemen uiteindelijk wel onderkennen, omdat het godverdomme niet meer anders kan, maar dan met oplossingen komen die in de kern weer een volledige ontkenning zijn van de aard van die problemen. Een participatiecontract? Dat contract is er al, voor iedereen, de Wet die wij allen geacht worden te kennen.
Zo ver zijn wij gezonken met z'n allen. We hebben uitvoerende macht, wetgevende macht en rechterlijke macht, en we hebben allerlei vormen van handhaving, zo is het hier geregeld. Maar dat hele systeem lijkt er als we Asscher mogen geloven dus enkel te zijn voor bepaalde kleurtjes, en niet voor alle kleurtjes in het multiculturele spectrum. We weten dat sommigen dikke schijt hebben aan die macht, hun reet afvegen aan die macht, het bestaan van die macht vierkant ontkennen en ook principieel de bereidheid niet hebben om iets aan die houding te veranderen. Dus stelt Asscher voor om die lui een status aparte te geven, hen vriendelijk en deemoedig te vragen een contractje te tekenen, een vodje papier zonder waarde, een soort multiculti-manifest aan de poort af te geven dat de vreemdeling a priori vertelt dat wij het voor eens en voor altijd opgegeven hebben om te handhaven en enkel nog kunnen buigen, verzoeken, smeken. Asscher stelt voor om een soort blanco cheque af te geven, een vrijgeleide, een vrijbrief, in de ijdele hoop dat ergens in het traject die vreemdeling zeker die verdwaald is zeker uit eigener beweging dat participatiecontract in zijn hoofd om te katten naar de bereidheid om de Nederlandse wet te eerbiedigen.
Maar goed, misschien moeten wij al heel erg bij zijn dat Asscher ziet wat wij al twintig jaar of méér zien. Misschien gaat het gewoon niet sneller.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 10:35

Typisch een reactie van een verlichte bureaucraat die erachter komt dat er misschien via een getekend papiertje iets zal veranderen. Waar heeft deze man de afgelopen jaren gezeten, onder een steen soms?

lanexxx | 20-02-13 | 10:34

Ik heb al een huwelijks constract, das meer dan voldoende

irma zonderboezem | 20-02-13 | 10:34

@Not Muhammad | 20-02-13 | 10:26

Het lost inderdaad niet alle bestaande problemen op. Je kan het wel zien als een aanzet om de westerse cultuur leidend te maken in Nederland. Er wordt iets verwacht als je hier komt, dus ook als je hier bent en dat wordt tastbaar met het bestaan van symbolische contracten.

Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:34

Mark smith.

Nou goed maar het alternatief in dus Wilders. Met zijn geroep.
Luister als die man het echt voor het zeggen krijgt dan is het over met je fijne leventje.
Coffeeshops? Eruit!! jawel het overgrote deel van de GS reaguurders zijn blowers, die kunnen dat mooi op de buik schrijven.
De man wil op elke hoek van de straat een agent plus camera toezicht. Is dat vrijheid?

Wij hebben een coalitie bestel. Het gaat hem nimmer lukken. Ook al heeft hij 70% van de stemmen. Hij heeft niemand in de 1ste kamer.
En dit is de bottelnek voor het merendeel van zijn beloftes. Ze zijn niet rechtsgeldig!
Elk wetsvoorstel moet door de 1ste kamer en dan ook nog via de Koning die veto recht heeft. En De Grondwet? daar kom je als zittende partij echt niet zomaar bij hoor. Vergeet het maar.
Hete lucht.

obi-juan kenobi | 20-02-13 | 10:33

@necrosis | 20-02-13 | 10:31
Spelletjes zijn voor na het avondmaal, of is iedereen nu alweer dronken..

de grote Anti | 20-02-13 | 10:33

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:30 | + 0 -

Hij verraad zichzelf vast wel een keer.

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:32

Ik wist niet dat we spelletjes ('raad de reaguurder') gingen doen.......
Straks wil Joris nog meedoen, en die wint ALTIJD!

necrosis | 20-02-13 | 10:31

Leuk, een contractje.

Een contract is niks waard als je het niet gaat of kunt handhaven.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:31

Sign on the dotted line or else....
Ja, or else wat Lodewijk? Daar ben ik wel
benieuwd naar.

Prinses Krees | 20-02-13 | 10:31

@endp 10:27
Ik weet toch wel over wie jij het heb. Hoef je niet uit te leggen. In mijn optiek is hij nog niet terug hoor, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:30

Bakito | 20-02-13 | 10:26 | + -2 -

Zie mijn tegel van 10:27. Maar je mag ook een andere mening hebben hoor!

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:29

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:12
Ik heb die uitzending gezien. Schandelijk ja. Echt om misselijk van te worden. Zij leven als een koning van ons geld en wij moeten bezuinigen om dit soort misstanden te bekostigen. Acuut mee stoppen!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...

doenormaal! | 20-02-13 | 10:27

Het is hopeloos.. Maar gelukkig begint de pvda dit nu zelfs te begrijpen. Als je s'nacht bijna niet meer veilig door je eigen stad kunt lopen, dan heb je iets niet goed gedaan als bestuur. En dan bedoel ik niet met je palestina-sjaaltje en all-star schoentjes.

de grote Anti | 20-02-13 | 10:27

Mark Smith = Stormageddon?

Bakito | 20-02-13 | 10:26

@Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:22 Voor hen die vanaf invoerdatum het land binnenkomen. Nou, dat zal helpen.
Met de huidige bevolkingssamenstelling loopt het gierend uit de klauwen. Wat doet de PvdA? Die komt met een idee voor 'in het vervolg'. Niet alleen te laat maar ook nog eens zonder enige waarde behalve de symbolische. Noem me 1 voordeel van dit plan. Dat de rechter geen rekening meer houdt met achtergrond? Ga toch weg. De eerste de beste advocaat veegt het van tafel door te wijzen op de slechte beheersing van taal.

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:26

doenormaal! | 20-02-13 | 10:15 Maar, je hébt toch ook meerdere nicks?

zeg maar jansen | 20-02-13 | 10:25

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:18
Zeg maarKaas_Cuevara.

Hoe dan ook. Die lui zijn allemaal een pot nat. Ongezond obsessief en vals hypocriet.

doenormaal! | 20-02-13 | 10:23

@endp 10:18
Je bedoelde zeker die La Vie is een Doos? Ja, wat een schavuit was dat - eigenlijk zou die eerst een contract van goed gedrag moeten tekenen alvorens hier weer te mogen reaguren!

Zo dat is eruit. Ghe.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-02-13 | 10:22

@Not Muhammad | 20-02-13 | 10:13 |

Nee dat staat er niet. Er staat dat door zo'n contract een dader zich niet meer kan verschuilen achter cultuurverschillen en een rechter daar ook geen rekening meer mee kan houden.

Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:22

De groepen die Asscher NIET noemt zijn de ongelovigen... kennelijk mag je daar vrij op los gaan tegen deze groep.

meneer Q | 20-02-13 | 10:22

Heeft joop al een cartoon van Asscher als kampbeul gepubliceerd?

Koninging Beatricks | 20-02-13 | 10:21

Strohond | 20-02-13 | 10:17 | + 0 -

Ik weet het, ik weet het...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:20

Ik weet het niet, het klinkt leuk allemaal..
Maar iets in mij zegt, dat je een "Joodsche Raad-telg" niet zomaar moet vertrouwen.

Gekke-Bennie | 20-02-13 | 10:20

roze_bril | 20-02-13 | 10:17 | + 0 -

Eensch! En het leek wel de lobby van het Hilton daar idd...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:19

Meneer Asscher, gaat u zich een potje zitten schamen voor uw populistische prietpraat voor de bühne.

Buitenlanders zijn meerwaardige Medelanders die hun superieure cultuur brengen in onze van dat materiaal kaalgeslagen polder - vol spruitjesgeur en te rijke mensen.
Wat verwacht u NOG MEER van die "allochtonen"! Werk? Participatie? Betrokkenheid? Belasting?
Bent u eigenlijk wel ECHT van de PvdA? Ga uw mond spoelen en spreek een wat autochtone Nederlanders aan op solidariteit en fatsoen en tollerantie.

Jan Passant mk2 | 20-02-13 | 10:19

"De kans is groot dat het contract vooral een symbolische waarde zal hebben. "
-Trouw
.
Dat lijkt me logisch. Stel je voor dat we iets uitvoeren met bindende voorwaarden. De gedachte alleen al.

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:19

Voor landsgrenzen geldt hetzelfde als voor "geld": het creëert meer problemen dan dat het oplost. Afschaffen dus!!!!!!

Bakito | 20-02-13 | 10:18

doenormaal! | 20-02-13 | 10:15 | + 1 -

Ik zit aan iemand anders te denken die op een bepaald moment een permaban kreeg en mij ook continu in de nek zat te hijgen. Hij houdt zich nu wat in want anders is Joris meedogenloos!

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:18

doenormaal! | 20-02-13 | 10:15 |
Alles verder goed met u?

Mark Smith | 20-02-13 | 10:18

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:12
Heb je dat bakbeest nou al naar buiten geflikkerd?
Straks moet je nog aan de betablokkers.

Strohond | 20-02-13 | 10:17

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:12

En dan dat huilverhaal dat ze van nieuwsuur mocht houden. (met foto van zoontje en overleden man in de hand) Gatver, wat een emo-tv! Heb je overigens dat appartement gezien en wat er allemaal in stond. Die lacht zich een deuk.

roze_bril | 20-02-13 | 10:17

Wat een totale onzin. Gevalletje heel erg net doen alsof je er iets aan gaat doen. Wat gaat dit grapje ons kosten, vraag ik me meteen af.

tisseenschande | 20-02-13 | 10:17

To little to late...

StijlvolRechts | 20-02-13 | 10:16

Mark Smith | 20-02-13 | 10:15 | + 0 -

Waarom krijg ik steeds meer de indruk dat jij vroeger onder een andere nick reaguurde?

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:16

@ Als Wilders dit had geroepen, was het land te klein geweest.
Dus: PvdA = populisten
necrosis | 20-02-13 | 10:00 |

Kwestie van met een pseudo-correct klinkende omschrijving aanvliegen. 'Participatiecontract' klinkt beter dan Wilders het zou noemen, zoals bijvoorbeeld 'kopvodovereenkomst', 'haatbaardafspraak' of 'antihaatzaaiverdrag'.

goedverstaander | 20-02-13 | 10:16

Ze kunnen ook echt niets bij de PvdA!
Geert is eventjes weg en ze gaan meteen met zijn standpunten aan de haal...

Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 10:16

"Anders betalen we een enorme prijs voor vrijblijvendheid."

Een participatiecontract zonder sancties of consequenties, is niets anders dan vrijblijvend.

Rico Tampeloerus | 20-02-13 | 10:15

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:12
Schande! En dat bij de linkse PO. Moet je nagaan hoe de situatie werkelijk was. Waarschijnlijk kocht ze buiten het zicht van de camera ook nog een fles Coca Cola en een Twix.

Mark Smith | 20-02-13 | 10:15

-weggejorist-

doenormaal! | 20-02-13 | 10:15

Parasieten kun je uitsluitend verdrijven met een wormenkuur. Nooit onderdoseren want dan worden ze resistent.

w.g. uw buurvrouw | 20-02-13 | 10:15

@Cuyahoga | 20-02-13 | 10:09 Vrij vertaald; "Gekke Hollanders, hahaha, met hun participatiecontract"
.
@Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:10 | Een Nederlandse rechter die een verdachte op verantwoordelijkheid wijst. Grappenmaker!

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:13

Contract?
Ohw... en wat in geval van 'contractbreuk'?
Sancties? Boete? Naar de rechter? Terug naar land van herkomst?
Wat? Nou? Vertel!
Oh, 't is alleen om de PVDA peilingen op te krikken...

Endoxa | 20-02-13 | 10:13

doenormaal! | 20-02-13 | 10:03 | + 0 -

Heb je onlangs nog Nieuwsuur gezien? Mijn bloeddruk is nog steeds 50% te hoog. Men was in Marokko bij een volgevreten weduwe in een luxe-appartement die een Nederlandse uitkering had van zo rond de € 1400,- netto. Het minimumloon daar is rond de 200 en het gemiddeld loon rond de 250 Euro daar. Ons kabinet wil nu die uitkering met 40% verlagen tot 3 keer het modaal Marokkaans salaris. Daar was mevrouw het niet mee eens want hoe moest ze nu haar appertement betalen en haar inwonende ouders voeden en nog geld overhouden voor haar kind? Even later ging de cameraman mee terwijl ze boodschappen deed. Wat kocht ze: 2 zakken chips en 2 zakken snoep. Ja ja, onze uitkeringsgelden worden weer eens goed besteed...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 10:12

Geinig dat juist uitgerekend een PvdA vicepremier een 'overtuiging' simuleert,dat bij gelukzoekers met o.a een mohammedaanse inslag,beroep kan worden gedaan op woord van eer.Deze uiteraard uit electoraal belang voorgewende jaren 60 "vrijheid blijheid en allen een" denken/beleid van de afgelopen 4 decennia, heeft de maatschappij opgezadeld met een terminale tumor met uitzaaiingen door het hele systeem. En de leider van het orkest welke speelde op de brug van de Titanic, zag geen enkele aanleiding om te vrezen voor het vege lijf toen het schip volliep met water.

pluizigkroeshaar | 20-02-13 | 10:11

@Not Muhammad | 20-02-13 | 10:02 |

A: ja maar rechter, volgens mijn geloof zijn vrouwen niks waard dus kan ik er niets aan doen dat ik ze mishandel.

Rechter: volgens het contract dat je hebt ondertekend ben je wel degelijk op de hoogte van de Nederlandse normen....

Bruno Alaska | 20-02-13 | 10:10

@Mark Smith | 20-02-13 | 10:05
Nederlandse criminelen stop je in de bak.
*simpel*

necrosis | 20-02-13 | 10:10

-weggejorist-

Mark Smith | 20-02-13 | 10:09

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:02
Klinkt als De Vliegende Panters.

En bij de wat oudere generatie klinkt het gesprek zo:
"Galamagalama, galama galama galama.
Participatiecontract? Ha, ha. Galamagalama galama."

Cuyahoga | 20-02-13 | 10:09

Dat te bedenken dat de leuzen "Samen en Eerlijker" alleen plaatshebben voor de verkiezingen bij de PvdA.

vrijheid-van-spreken | 20-02-13 | 10:09

Zo blijkt maar weer dat Asscher een product is van de Joodse lobby. Preken voor de eigen Joodse parochie.
Waarschijnlijk heeft hij nog wat goed te maken, tenslotte is de naam Asscher een beetje bedoezeld sinds WO2.

Strohond | 20-02-13 | 10:09

Wereldvreemde voor de bühne politiek.

landlopertje | 20-02-13 | 10:08

en wat doet de PvdA bij contractbreuk?
niks, 'FOEI' zeggen, want ze zouden niet willen dat die klaplopers volgende keer niet op ze stemmen..
walg van die partij

de beer van de meer | 20-02-13 | 10:08

Zelfs allochtonen worden onderhand schijtziek van allochtonen, anders was dit nooit uit een PVDA mond gekomen.

Aszeran | 20-02-13 | 10:08

@doenormaal! | 20-02-13 | 10:03
De grenzen dicht?
Dat mag niet van 'Brussel', straks gooien ze ons nog uit de EU.......

necrosis | 20-02-13 | 10:08

Parsons.

Pim Fortuin is al bijna 11 jaar dood. Tijden veranderen. Toen Janmaat 20 daarvoor hetzelfde als Fortuin zei, werd hij door de bevolking verguist en een aanslag op hem gepleegd.

In ieder geval is dit de eerste keer!! dat ik zoiets uit een mond van een PvdA'er hoor komen.
Je kunt zeggen te laat, of te slap, maar als dit uit de Linkse kerk komt dat betekend dat de algemene consensus echt is veranderd.
De partijen willen simpelweg niet dat Wilders met de stemmen wegloopt.
Vandaar de ommezwaai.
Dus heeft uiteindelijk Wilders toch effect gehad met zijn politieke optredens.

Want zeg nu zelf, het wordt toch eens hoog tijd dat er een keer iets veranderd.

obi-juan kenobi | 20-02-13 | 10:06

Participatiewet, participatiecontract....

Participatie het is vast nieuwe stopwoordje bij de PVDA?

normanius | 20-02-13 | 10:05

doenormaal! | 20-02-13 | 10:03 |
Leuk hoor, maar wat doen we met de Nederlandse beroepswerklozen en criminelen?

Mark Smith | 20-02-13 | 10:05

Had us-her eeeeeh asscher idd veel eerder mee moeten komen.
We hebben niet voor niets toe staan kijken hoe we onze toekomstig bezetter binnen hebben laten komen.
Idd want pvv tokkies zijn echt niet de nieuwe duitsers hoor

dani7902 | 20-02-13 | 10:03

Had us-her eeeeeh asscher idd veel eerder mee moeten komen.
We hebben niet voor niets toe staan kijken hoe we onze toekomstig bezetter binnen hebben laten komen.
Idd want pvv tokkies zijn echt niet de nieuwe duitsers hoor

dani7902 | 20-02-13 | 10:03

Leuk bedacht maar ook dit gaat natuurlijk niet helpen. De grenzen moeten dicht en er moeten werkvergunningen komen. We moeten uit de EU en criminelen met een dubbele Nationaliteit moet de Nederlandse Nationaliteit kunnen worden afgenomen. Mensen met een dubbele nationaliteit die na een jaar nog geen werk hebben (er is altijd werk voor wie wil werken) daarvan wordt de uitkering gestopt die moeten dan maar een beroep gaan doen op hun land van herkomst of ernaar terugkeren. Dat helpt! Weg met alle gelukszoekers die niets toevoegen en alleen maar ons sociale stelsel om zeep helpen. Weg met de criminele allochtonen. Wegh met de mensen die spugen op onze cultuur en er alleen van profiteren en onze samenleving ontwrichten.

doenormaal! | 20-02-13 | 10:03

"..'We betalen anders een enorme prijs voor vrijblijvendheid', zegt Asscher.."

Ehhhhrrr *WIE* betaalt er een enorme prijs, meneer Asscher? Zie ook even het vorige topic.

Godsammekraken | 20-02-13 | 10:02

"Ey Achmed-Jan (ik houd het cultureel divers) we gaan die kk-flikker klappen geven"
.
"Maar Rachid-Lodewijk, denk aan het contract!"
.
"Warempel AJ, dankzij dat gegeven zal ik mijn houding wijzigen"
.
Dit zullen gesprekken van de toekomst zijn. Alle problemen zijn hiermee verholpen. Weldra zullen wij, alle kleuren van de regenboog, samen hand in hand rond de meiboom dansen.

Not Muhammad | 20-02-13 | 10:02

Fortuyn heeft dit jaren geleden lopen schreeuwen en is om zeep geholpen daar door, Wilders schreeuwde dit ook al toen hij nog bij de VVD zat en blijft het schreeuwen, zelfs met alle bedreigingen EN NU PAS gaat de rest het 'eindelijk' erkennen?

"Hmm, we zien de haat tegen vrouwen, joden, christelijken en homo's toenemen, laten we toch maar iets doen er aan ipv het probleem te verplaatsen ipv op te lossen."

20 jaar te laat stelletje baklappen!

LangeTijdGeleden | 20-02-13 | 10:02

Het imigratiebeleid van de PvdA is er al 40 jaar op gericht om allochtonen ergens een kruisje te laten zetten, hoe meer kruisjes in het stemhokje, hoe meer graaiende plucheplakkers ze kwijt kunnen.

Cuyahoga | 20-02-13 | 10:01

Tuurlijk. Dream-on in naïef Nederland. Ander voorbeeld: Liever de "sterren" van Galatasaray dan (wat iedereen wil) Messi. De NOS bepaalt wel hoe wij moeten denken.

Kamervraag | 20-02-13 | 10:01

Als Wilders dit had geroepen, was het land te klein geweest.
Dus: PvdA = populisten

necrosis | 20-02-13 | 10:00

En als deze allochtoon de fout in gaat en dus feitelijk zijn contract verbreekt krijgt deze dan een waarschuwing, een ticket naar huis of gebeurd er gewoon weer helemaal niks? Juist.

whitechocolateface | 20-02-13 | 10:00

Hij moet eerst het Social Contract van Locke maar eens herlezen.

Mammeloe | 20-02-13 | 10:00

Dit is niet gewoon rechts, dit is extréém rechts...!

Onderbuik | 20-02-13 | 10:00

Toen Fortuyn dit zei moest hij deaud.

Parsons | 20-02-13 | 09:59

Asscher heeft Nanninga gelezen. Mooi man.

Mark Smith | 20-02-13 | 09:58

Kunnen alle ministers even een contractje tekenen waarin staat dat ze geen domme proefballonnetjes zullen oplaten? Volkomenen overbodig dit. Ga eens wat zaken oplossen man! Er ligt genoeg.

Red mij niet | 20-02-13 | 09:57

Typisch PvdA.

Achter de feiten aanhobbelen.

Met je afgedwongen solidariteit.

Parsons | 20-02-13 | 09:57

CITO toets vraag van mijn zoontje:
Welke drie woorden passen het best bij het woord 'voorwaarde'?

Antwoord: eis - vooraf - voldoen

Simon de Danser | 20-02-13 | 09:57

En die achteruitgang in de manier waarop wordt aangekeken tegen homoseksualiteit, tegen joden, tegen vrouwen, daar komt Asscher nu pas achter? Al ongeveer 25 jaar is hiervoor gewaarschuwd, alleen ontkende de pvda dit al die jaren, zweeg men over de problemen, maakte men de boodschapper belachelijk of werden de problemen gebagetaliseerd.
En nu heeft Lodewijk opeens het licht gezien en komt hij met deze werkelijk briljante oplossing? Hoop dat er bij de volgende verkiezingen weer massaal pvda gestemd wordt, ze verdienen het.

spanarchist | 20-02-13 | 09:57

"Daarmee onderschrijven nieuwkomers de Nederlandse grondrechten en de rechtsstaat"

Dat is toch gewoon wettelijk geregeld? Of staan nieuwkomers boven de wet?

Ik hoef toch ook geen contract te tekenen dat ik geen bank mag overvallen?

Koninging Beatricks | 20-02-13 | 09:57

Lijkt mij een zeer goed idee. Iedereen aanpassen, en als je dat niet wil doen dan ga je maar ergens anders je ding doen.

Glas Koning | 20-02-13 | 09:55

De meesten die dit aangaat komen hier helemaal niet om te participeren, zij komen hier alleen om te profiteren en/of te vegeteren. Voor hen dient dan ook snel een generaal pardon te worden afgekondigd, voor je 't weet loopt het land leeg!

Reinaert | 20-02-13 | 09:54

De PVDA zoekt alvast weer stemvee voor de volgende kies ronde. Hoe meer mensen uit het buitenland hier heen halen hoe meer stemmen voor de PVDA en je hoeft alleen maar een kruisje te zetten, de rest wordt later wel geregeld.

joyriders | 20-02-13 | 09:54

Je moet gewoon duidelijke grenzen stellen, ga je hier overheen dan is er geen plek voor jou in de samenleving, dan ga je terug naar waar je vandaan komt of indien dit niet kan gewoon je eens even maatschappelijk heropvoeden. (lees heropvoeden, niet laten coachen door geitenwollensokkendragers zoals pius).

Kaas de Vies | 20-02-13 | 09:54

Oh ja, een contract. Laat me raden: met een heel nieuw stuk overheid om die dingen te beoordelen, te controleren en bij misstanden commissies te benoemen die het gaan evalueren.

Maar vooral, vooral NIET: iets doen.

vraagstaart | 20-02-13 | 09:53

Dat heet mosterd na de maaltijd.

En een getekend contract van een moslim heet Takiya.

Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 09:53

Het is hartstikke leuk om allerlei suffige contracten te tekenen maar als je levering niet kan afdwingen gebeurt er helemaal niets.

Sommige mensen hebben af en toe een corrigerende tik nodig van vadertje staat omdat ze de Westerse concepten van vrijheid, tolerantie en solidariteit niet kennen. (lees solidariteit, niet socialistischiteit, is iets anders)

Kaas de Vies | 20-02-13 | 09:52

Te weinig, te zacht en helaas 40 jaar te laat.

Godsammekraken | 20-02-13 | 09:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken