Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Interculturele Contact-Monitor

HartjeMulticultuur.jpgInter-etnische open deuren intrappen, we doen het gewoon even. Kapitein Overduidelijk slaat weer toe in onderzoeksland, want onderzoekers Willen Huijnk en Jaco Dagevos pleuren een weg-met-ons uittrekseltje uit hun verherintegratieve interculturele contactmonitor als Nieuw Nieuws op de onlines. Goed, wat is de stand van zaken qua bruggenbouwend assimilatieconnectief samenleven? Welnu. De sociale contacten tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen zijn niet toegenomen. De onderzoekers noemen dit een 'opvallende bevinding' en geven de schuld aan de economische tegenspoed, segregatie en discriminatie. Wij hebben bij het Wetenschappelijk Bureau van GeenStijl de onderzoeksvraag "Goh hoe zou dat komen, die compleet gestagneerde interculturele contacten? " neergelegd en daar kwam het volgende uit: Verklaringen voor trend Dat groepen elkaar niet naderen is volkomen logisch. Wegens taalbarriere, bijvoorbeeld. Ook al was de verwachting "dat migranten gedurende de levensloop en tussen generaties steeds dichter komen te staan bij de ‘ontvangende’ samenleving." Het feit dat de wensdenkende verwachting van naieve wereldverbeteraars met het wereldbeeld van een roze My Little Pony op MDMA niet uitkomt wil trouwens helemaal niet zeggen dat er sprake is van trendbreuk. Het betekent gewoon dat hoe hard men ook iets waar wil hebben, het nog niet waarheid zal worden. Dit akelige, confronterende verschijnsel noemen wij van GS Wetenschap ook wel 'realiteit' en heeft weinig tot niets te maken met ergens in het holst van de jaren zeventig gevormde correcte ideologieën. Etnische concentratie en segregatie Wat gek. Immigranten leven tamelijk gesegregeerd. Snel, autochtonen de schuld geven. O nee, helaas, daar is die akelige realiteit weer. Immigranten wonen graag met mekaar op een kluitje. Ook als ze wél de kans hebben om intercultureel te socializen, bijvoorbeeld in een gemengde schoolklas, doen ze dit niet. Ze blijven hun eigen taal spreken, gaan om met eigen landgenoten en in het beste geval negeren ze de autochtonen. Tenzij ze in de meerderheid zijn, in dat geval terroriseren ze de autochtonen en eisen respect. Conjuncturele tegenwind belemmert interetnisch contact Niet-westerse allochtonen zijn veel vaker dan autochtonen paupers alsdanwel uitkeringstrekkers. Dat leidt tot etnische isolatie want verhoudingsgewijs veel meer autochtonen zijn aan het werk. Dus die komen elkaar niet tegen, overdag tussen, pakweg, negen en vijf in het park of in het koffiehuis. Niet-westerse allochtonen hebben vaak laaggeschoolde banen met flexibele contracten, waardoor ze in de huidige crisis sneller op straat komen te staan. Dat is nou jammer, en heel onnodig want scholen zijn goed toegankelijk in dit land en er zijn meer dan genoeg succesvolle niet-westerse migranten die bewijzen dat ze ook in economisch zware tijden het hoofd prima boven water houden. Dus ja. Laagconjunctuur discrimineert niet, maar treft logischerwijs wel de zwakker geschoolden en minst aangepasten. Culturele verschillen blijven groot "Opvattingen over man-vrouwrollen, medisch-ethische kwesties en homoseksualiteit liggen ver uit elkaar." Godverdomme nou dat kun je wel zeggen. Het GeenStijl Wetenschapsbureau adviseert: doe er wat aan. Met als bindende spelregel: De Nederlandse (grond)wet. Speltip: hou je er aan. Bevalt het je niet, speel dan de IntegratieJoker: opbokken. Rol van de ontvangende samenleving "Een gebrekkige sociale integratie wordt vaak gezien als een probleem dat bij migranten ligt". En dat klopt ook. De rol van de ontvangende samenleving is dat iedereen grofweg gelijke kansen krijgt en dat zieken, zwakken en minderbedeelden een vangnet hebben. Aan die voorwaarde is voldaan. Als integratie en interculturele contacten vervolgens episch falen dan komt dat natuurlijk niet door "negatieve opvattingen over migratie en integratie." Beter vragen wij ons af waar die negatieve opvattingen vandaan komen. Ook hier zien wij in onze Integratieve Cultuurcontact Kansenmonitor weer sterke sociaalmaatschappelijke indicatoren die er op wijzen dat negatieve beeldvorming komt door de dagelijks ervaren realiteit. Dit is schadelijk voor het inter-etnisch contact en acceptatie maar dat is logisch. Maakt het uit? Nee. Boeie. Dichter bij elkaar? Nee, ook niet. "Een aanzienlijk deel van de migranten en autochtone Nederlanders leeft gescheiden van elkaar. De fysieke en sociale leefwereld lopen vaak uiteen. Negatieve opvattingen heersen er over en weer. Wat betekent dit voor de toekomst?" Dat hoeveel zachte sector correctonderzoekjes we er ook tegenaan pleuren, de integratie een enorme faal van een sociaal experiment is ten koste van de oorspronkelijke samenleving. Dat we ook anno 2013 nog godbetert het lef hebben om "it takes two to tango" te zeggen als het om integratie gaat (het staat er echt!) is best wel een ramp voor de toekomst. Want zo lang dat nog wordt opgedrongen als recept voor een succesvolle multicultuur zal de weerstand tegen diezelfde, niet bestaande multicultuur alleen maar toenemen. Terug naar de basics: we hoeven niet allemaal vriendjes te zijn en elkaar te begrijpen en met elkaar te socializen en samen op verkansie. Lazer op met je 'interculturele vrijetijdscontacten', stelletje hippies. Dat klinkt sowieso als iets uit een kleverige NVSH-folder, 'vrijetijdscontacten.' Prioriteitsadviesje van het GeenStijl onderzoeksbureau: laat die integratieleugen nou maar zitten en zorg dat iedereen de taal spreekt en zich aan de wet houdt. Langs elkaar heen leven is dan helemaal niet erg, en beter dan wat we nu hebben dankzij wensdenkers en toegeefdhimmies.

Reaguursels

Inloggen

@Fransg | 20-02-13 | 20:35

Ja, dat geloof ik. De elite meent inmiddels dat immigratie een panecee tegen de vergrijzing is, en tegen de onderbuikgevoelens van de burgers die ze zo verschrikkelijk wantrouwen. Maar er is geen deal in 1975 gesloten tussen de EEG en olieproducerende landen. En zolang de complotdenkers dit zoort idioterie blijven verkondigen zullen de gewone burgers niet gaan luisteren en de onwaarschijnlijke perversie van wat je zojuist gelinked hebt doorzien. Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit. We nemen een minderheidsstandpunt in en dat vereist dat je met minder geen genoegen moet nemen.

"Die Putnam hield overigens zijn bevindingen eerst nog een tijdje onder de hoed."

Vandaar dat het zo'n goede en onverdachte bron is.

omanders | 20-02-13 | 21:34

@Omanders Eurabië is geen complottheorie, maar er zijn wel veel complotdenkers die ermee aan de haal zijn gegaan.
Hier een EU-linkje (pdf):
ue.eu.int/ueDocs/cms_Data/docs/pressDa...
Hoogtepuntje:
"De ministers bevestigden opnieuw het belang van immigratie en spraken als hun mening uit dat, indien zorgvuldig aangestuurd, migratie een positieve factor kan zijn voor de sociaal-economische groei [2] van de hele regio. Ze verzekerden dat de dialoog en samenwerking op het gebied van migratie die begonnen is met enkele mediterrane partners uitgebreid is naar alle partners en ook betrekking heeft op de onderliggende oorzaken van migratie, de mogelijkheden om legale migratie te propageren en illegale migratie te bestrijden via overeenkomsten over toelating die ook betrekking hebben op illegale immigratie..(…)… de ministers namen ook kennis van het plan van de Commissie [3] om een studie te beginnen naar het verband tussen legale en illegale migratie. [4]"

Ik vis het uit mijn stukje met wat meer context hierover: www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Die Putnam hield overigens zijn bevindingen eerst nog een tijdje onder de hoed.

Fransg | 20-02-13 | 20:35

@ecologiste | 20-02-13 | 12:23

Soupe Identitaire:

fr.wikipedia.org/wiki/Soupe_identitair...

Het is een groep mensen gelukt om het gratis uitdelen van een traditionele Elzasser soep met varkensvlees in Straatsburg te laten verbieden.

omanders | 20-02-13 | 12:53

omanders | 20-02-13 | 11:54

Heb het tijdschrift niet.

ecologiste | 20-02-13 | 12:23

@pict | 20-02-13 | 10:04

Ik zei heel duidelijk ONVERDACHTE BRON. Dus niet een site genaamd "oil for migration", want die is overduidelijk opgericht met doel dit onder de aandacht te brengen. Ik wil een EU document zien, niet zomaar een stukje tekst wat het had kunnen zijn.

Als dit je manier van informatievergaring is kan je je lol niet op op het internet. Dan is 9/11 een inside job, weigerde de Oranjes DNA, hebben de illuminatie Anass vermoord en zijn er helemaal geen 6 miljoen joden vergast. Dan zijn de Rothschilds eigenlijk aliens etc etc.

@ecologiste | 20-02-13 | 09:45

Heb je dat tijdschrift? Is er een foto van de cover? Wie gaf het uit, en hoe groot was de oplage?

De reden waarom ik al bij voorbaat ZEER sceptisch ben is dat Turken, een van de grotere groepen migranten, en Arabieren, die op de olie zitten, om het voorzichtig te zeggen niet elkaars beste vrienden zijn. Lees/Kijk Lawrence of Arabia erop na.

De gepaste teksten gaan overigens grotendeels over de Israelische bezetting van de Westoever. Er is eigenlijk maar een alinea over migranten. Ik wil het document zien, om te kijken of die alinea er niet in is gezet door een blogger. Zonder die alinea, namelijk, leest de tekst prima. Dat geeft te denken, nietwaar?

Als de tegenstroom niet met een zeer solide verhaal over het behoud van de eigenheid en de bescherming van Europa, haar tradities en haar bevolking komt gaat er NIETS veranderen. Want geloof, daar haal je niemand mee "over de streep".

Daarom was "Soupe identitaire" zo'n fenomenale actie: Het toonde het probleem zo goed aan. Lees daarover.

omanders | 20-02-13 | 11:54

Bladiebladiebla. Op basis van afkomst of geloof kom je niet van dat zooitje af, want wettelijk geregeld. Politiek vluchtelingen daarentegen kunnen weer terug als de situatie in de thuislanden weer genormaliseerd is, met opgebouwde rechten natuurlijk, geïndexeerd aan de levensstandaard. Win-win situatie voor iedereen en we kunnen weer nieuwe vluchtelingen opnemen. Dat is politiek best aanvaardbaar voor de meeste partijen.

TDieuww | 20-02-13 | 11:18

Een leuk stukje op tv in Nieuwsuur van de Marokkaanse vrouwen met een gekorte Nederlandse uitkering. Een vrouw die veertienhonderd euro kreeg overgeboekt stond te jammeren dat ze niet gaat redden, het huis, vooral niet te klein was als een duizend en één nacht ingericht waar menige Nederlander in een studio is behuisd en met minder moet redden, hoe ze moest rondkomen met dit schamele bedrag!
Als het niet zo ernstig was zou je je doodlachen om deze gotspe!

lanexxx | 20-02-13 | 10:53

@omanders
Eurabia: 'Conspiracy' or Policy?
Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation (1975):
'A medium and long term policy must... be formulated in order to bring about economic cooperation through a combination of ARAB MANPOWER RESERVES and raw materials, and European technology and management'
Bron: www.americanthinker.com/2007/06/eurabi...

pict | 20-02-13 | 10:24

Als klein lichtpuntje aan de horizon, je komt zo nu en dan toch wel echt ook goede Marokanen tegen die hoogopgeleid zijn, bijzonder goed NL spreken en gewoon vriendelijk/beleefd tegen je zijn. Helaas is dit een zeer kleine groep en maakt de beeldvorming van met name de Marokaanse jeugd ieder positief gevoel weer ongedaan. Doen wij niet, doen zij. En de mensen die iets willen maken van hun leven die maken er ZELF wat van. Die kunnen niet verwachten dat MEN hun daar maar bij moet helpen. Ergo, eigen schuld dikke bult. Kansloos is een keuze

WatZalIkErvanZeggen | 20-02-13 | 09:48

omanders | 20-02-13 | 09:03

Het staat me bij dat ik de tekst zo'n 8 jaar geleden gezien heb.
maar nu vind ik ook niets behalve dan dat er in het tijdschrift Eurabi vol. 2 (juli, 1975) uitvoerig over is geschreven.
het is waarschijnlijk door de geheime diensten van het net gehaald of je hebt gelijk en het bestaat niet. maar ik vind het wel opvallend dat na 1975 de immigratie pas goed op gang kwam, dat is helaas wel realiteit.

ecologiste | 20-02-13 | 09:45

omanders | 20-02-13 | 09:08 |

OK, dank.

ecologiste | 20-02-13 | 09:22

@ecologiste | 20-02-13 | 08:49

Een voorbeeld hoe het wel moet is robert D. Putnam. Socioloog (Dat zijn hogepriesters in de linkse kerk) en schrijver van het boek "Bowling alone": Die durft de gevolgen van migratie en diversiteit eerlijk te onderzoeken:

en.wikipedia.org/wiki/Robert_D._Putnam...

omanders | 20-02-13 | 09:08

@ecologiste | 20-02-13 | 08:49

Dat vermeende Straatsburg-akkoord, is dat dat op de internetten rondwarende verhaal van olie tegen migranten ruil, of zoiets?

Tot het moment dat iemand de LETTERLIJKE tekst produceert met als referentie een onverdachte (dus niet-belanghebbende) bron geloof ik hier niets van. Ik heb me suf gegoogled maar kom alleen maar op hyperventilerende sites uit.

Europa's immigranten probleem is niet per verdrag ontstaan. Europa's migrantenprobleem is sluipenderwijs ontstaan, en door de gemakzucht, ruggegraatloosheid en angsten van politici destijds is er simpelweg niets tegen gedaan. Zolang niemand van de lieden die het willen keren HUN onaangename waarheden onder ogen wil zien veranderd er niets: De meerderheid van Nederland blijft ervan overtuigd dat (wat ik maar zo noem, overigens) wildersstemmers hysterisch zijn, en de wildersstemmer (zie boven) voelen zich door een links complot onderdrukt.

Het moge flink gechargeerd zijn wat hier staat; de essentie ervan begrijp je wel.

omanders | 20-02-13 | 09:03

De Fransen kunnen met politiek veel meer verdienen dan met gewoon werken itt Duitsland. De Euro was ook een Franse zet en nu kunnen ze de aanvoerder spelen van GR, I, S en PT en zo blijven ze een belangrijke politieke en daardoor tevens economische macht. Het ligt eigenlijk zo voor de hand.

ecologiste | 20-02-13 | 08:51

er is maar één bevolkingsgroep die nog echt ongezien de typhus in gediscrimineerd en genaaid wordt en dat is de:

kale, onaantrekkelijke, blanke, gescheiden, dubbel modaal verdienende nederlandse man in Nederland.

Voor alle andere kenmerken is er wel een "subsidie" potje of een hulpgroep, fonds of wat dan ook.

Woehahahaa | 20-02-13 | 08:50

NL heeft in jaren 60 ook wel eens problemen gekend met Italianen, maar dat was volledige peanuts.
Pas met de komst van moslims is het fout gegaan. En verreweg de meeste moslims kwamen na 1975 toen m.i. Frankrijk het Straatsburg akkoord er door gedrukt heeft. Het zijn de Fransen die de Islam goed kennen uit hun kolonieën en bang waren na de proble,en met de OAS in Frankrijk, dat er een gigantische stroom op gang zou komen naar Frankrijk. Nu is dat volk over heel Europa verspreid. De Fransen hebben denk ik een contract met de Arabische landen want daar kunnen ze hun straaljagers en peugeots verkopen. Het is een strategische zet geweest van de Fransen net als de Euro. De Fransen zijn diep doortrapt. Duitsland durft niet te reageren, Engeland heeft zijn Pakistanis etc en NL de Indonesiërs. Het gewone volk mag het verkroppen. Ik zeg niet dat het zo is gegaan maar het zou me niets verbazen.

ecologiste | 20-02-13 | 08:49

Strohond | 20-02-13 | 07:52 |
Meneertje Asscher, PvdA, wil dat ook.
www.nrc.nl/nieuws/2013/02/20/nieuwkome...
Vindt zelfs dat een en ander in een extra "participatiecontract" moet worden bezegeld. Want het zou wel eens zo kunnen zijn, zo begrijp ik, dat mensen die hier binnenkomen vinden dat ze niet hoeven te integreren en menen dat ze zich helemaal niet aan de wet hoeven te houden of zo.
Is volgens mij een vanzelfsprekendheid, dat men zich aan de wet houdt, iet dat men zich énkel aan de wet houdt, of dat men zich in alle situaties overdreven strikt aan de wet houdt, nee dat men fundamenteel de bereidheid heeft de wetten van het land te eerbiedigen. Als dát al niet het geval is, en het ziet er vaak naar uit, kunnen we het wel schudden.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 08:43

"Maar tegelijkertijd weten we dat door interetnisch contact vooroordelen en interculturele spanningen tussen groepen kunnen afnemen." En dus wensen we interetnisch contact, vinden we dat iedereen interetnisch contact zou moeten maken, want interetnisch contact is de sleutel tot een betere wereld.
Hoe naïef.
Alsof er een interetnisch gen is dat aan- of uitstaat, alsof je 's morgens uit je bed komt met het vaste voornemen om vandaag eens wat extra interetnisch contact te gaan leggen. Alsof op welke wijze dan ook meetbaar zou zijn wat een scheutje of een hapje of een hoopje interetnisch contact is.
Interetnisch contact, dat is een definitie van wetenschappers of quasi-wetenschappers, waaraan een operationele definitie wordt gehangen om meetgegevens te kunnen produceren die in tabellen terechtkomen en waarop statistische analyses kunnen worden losgelaten. Er gebeurt niets 'door interetnisch contact', mensen leven zoals ze leven en wetenschappers of quasi-wetenschappers staan dan vanaf de zijlij, vanaf de buitenlkant, te meten en plakken dan etiketjes met 'interetnisch contact' erop.
Je kunt geen elfde gebod toevoegen aan de tien geboden dat zegt "gij zult méér interetnisch contact hebben".

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 08:34

Gelukkig laat Dingetje een frisse wind waaien en moeten de nieuwkomers nu een kruisje op het lijntje van het integratiecontract zetten.

stemvee | 20-02-13 | 08:19

Het GS onderzoeksbureau wil dat iedereen zich aan de wet houdt. Met zo'n conclusie lijkt het erop alsof het GS onderzoeksbureau een gesubsidieerde toko is geworden. Niets is enger dan een volk wat zich slaafjes aan de wet houdt en doet wat de overheid van hun eist.

Strohond | 20-02-13 | 07:52

Hup A.Nanninga!

SharpEye | 20-02-13 | 04:17

Net thuis en voel me nu alweer schuldig aan het falen van de multiculti-dinges. Had ik dan toch met die geile Turk moeten meegaan? Dan had ie zich wel beter thuisgevoeld denk ik zomaar...

PrinsesStoepje | 20-02-13 | 03:38

Dit heb ik maar als reactie opgestuurd. Het is en blijft vechten tegen de bierkaai maar zolang dit soort geleuter van publiek geld wordt bekostigd mag ik kritiek uiten:

Pijnlijk dat anno 2013 mensen van het SCP nog steeds met dergelijke stukjes op de proppen durven komen. Ik begrijp dat fanatici hun ideologie als een religie beleven en dus lijden onder het daarbij behorende gebrek aan realiteitszin maar beide auteurs hebben zich in dit weg-met-ons-allochtonen-zijn-zielig-en-slachtoffer-stukje ronduit belachelijk gemaakt. Tuurlijk, het past prima in het jaren 70-denken waarin alles wat niet autochtoon goed en geweldig is (Het religieus fanatisme waarmee dit idealisme door mensen zoals de auteurs beleefd wordt leidt al snel tot een conservatieve rigiditeit waar menig Zwarte Kousen Protestant jaloers op is! Extra pijnlijk is het bij gelovigen zoals Huijnk en Dagevos het idee is vastgeroest dat ze na 40 jaar nog altijd 'progressief' zijn.) maar het is verontrustend dat er van Nederlands belastinggeld nog altijd dergelijke wereldvreemde verhaaltjes volkomen serieus door het SCP de wereld in worden gestuurd. Eigenlijk wel benieuwd, Vraagje aan de auteurs: Hoe lezen religieuze fanatici bijvoorbeeld het verhaal in Trouw of Elsevier dat een Parlementaire Commissie in Turkije wil voorkomen dat Turkse pleegkinderen in een aantal Europese landen worden geplaatst bij niet-Islamitische pleegouders uit angst voor, wat de Commissie noemt, 'assimilatie'? Conflicteert dit niet met uw religieuze overtuiging dat elke vorm van mislukte integratie de schuld van de autochtoon moet zijn? Of staat u / uw geloof een assimilatie van de autochtoon in de allochtone cultuur voor. In dat geval heeft u volkomen gelijk. Maar ik denk dat de Linkse Kerk dan toch echt haar propaganda moet wijzigen en meer de nadruk moet leggen op bekering naar het Islamofascisme. 't Lijkt mij een zware klus om dat dusdanig te verkopen dat bekering gretig aftrek gaat vinden maar voor mensen met de realiteitszin die u aan de dag legt zal deze koers misschien geen probleem lijken. Tot slot, wat hoopt u met uw onderzoek te bereiken? Denkt u dat er nu meer allochtonen hun school gaan afmaken en misschien doorleren? Of dat werkgevers mensen gaan aannemen die niet geschikt zijn? Vooral in een economisch moeilijke tijd is dat niet echt realistisch...... oh wacht. Dat is geen criterium natuurlijk. Of misschien legt u de lat helemaal niet zo hoog. Misschien dient uw preek alleen maar om zoveel mogelijk subsidie voor de al 35 jaar volstrekt nutteloze 'integratie'-projectjes' te redden. Is prima hoor, maar is er nou helemaal geen schaamte dat u daarvoor publiek geld gebruikt? Natuurlijk, er zal niks veranderen. Instellingen zoals het SCP zijn zichzelf in stand houdende kliekjes die er echt wel voor zullen blijven zorgen dat de mensen met de juiste hoeveelheid religieus fanatisme het voor het zeggen houden. Het enige wat ik, als burger, kan doen is mijn beklag doen. Bij deze. Met vriendelijke groet, Ales.

Ales | 20-02-13 | 02:28

@miko

Eensch, vandaar dat de stelling die zo sluitend werd geponeerd mij triggerde. Snapez-vous?

wookiepanub | 20-02-13 | 01:18

@miko | 20-02-13 | 01:07
Veel.

miko | 20-02-13 | 01:12

@Watapatja | 19-02-13 | 22:18
Ja,heb ik gezien.Tuig dat is het!

miko | 20-02-13 | 01:10

@shit hits the fan | 20-02-13 | 00:01
Tja,CDA die heeft dat allemaal mogelijk gemaakt. Die zagen het wel zitten achterlijke gelovigen,die zouden ze snel voor zich winnen.
Maar daar kwam een spinnetje om de hoek,....... de PVDA.

miko | 20-02-13 | 01:09

@de honden blaffen... | 19-02-13 | 23:43
Ik heb anders gehoord dat leel marok chikkie's het wel ok vinden. Zo een grote ebbenhouten paal.

miko | 20-02-13 | 01:07

@landlopertje | 19-02-13 | 22:53
Je .weet.niet.waar.je .om.vraagt.

miko | 20-02-13 | 01:06

@wookiepanub | 20-02-13 | 00:06
We weten allemaal dat dit soort mensen niet het probleem zijn.
De gangbare oplossing is hier iedereen en alles te verbannen.Dat is net zo stompzinnig als de multikulties.
Binnekomers moet je niet verwennen die moet je een paar jaar de volle mep laten betalen.Zodat ze weten waar ze het voor doen. Geen werk geen geld geen woning betekent enkeltje terug naar Wawaland.
Er zijn genoeg landen waar libanezen, portugezen turken een prima bestaan op hebben gebouwd buiten hun land.En vaak al behoorlijk aangepast zijn.Dat moet in NL ook kunnen.

miko | 20-02-13 | 01:05

@kees1960 | 19-02-13 | 22:33
Als een kind alleen in Nederland aangegeven word dan hoeft men niet de Marokkaanse nationaliteit te nemen. Je kunt er wel geen afstand van doen maar je hebt wel de keuze om hem te nemen.

miko | 20-02-13 | 00:54

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:48
mensen mijden om hun godsdienst kan geen racisme zijn lullo.Ze kiezen er namelijk zelf voor.

miko | 20-02-13 | 00:52

de honden blaffen...

Ik weet het niet, het ligt hier al op bed, tenminste net nog, maar misschien ben ik naïef en moet ik het nog een keer checken. Zou het?

wookiepanub | 20-02-13 | 00:49

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:00
Nee,ze moeten assimileren. Multi etnisch is prima maar voor de rest werkt het beter als een land een egale zooi is.Niet teveel rimpels en aparte hoekjes.

miko | 20-02-13 | 00:48

wookiepanub | 20-02-13 | 00:06
En gij gelooft dat?

de honden blaffen... | 20-02-13 | 00:47

hemel, we zijn bijna allemaal in overtreding met de huisregels. en dan wat?

shit hits the fan | 20-02-13 | 00:37

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49
Is niet waar mattie. de meeste zijn hier op eigen houtje binnen gekomen en het overgrote deel heeft netto nog nooit een bijdrage geleverd aan het financiële stelsel.

miko | 20-02-13 | 00:29

@ Djenges Khan

Nee, dat had ik niet begrepen. De stelling "niemand zal een traan laten als alle mohammedanen het land verlaten" liet die ruimte niet namelijk.

Bovendien: LOl @ katholicisme. Evengoed een belachelijk wereldbeeld met denkbeeldige vrienden. Wat mij betreft mag dat ook in zijn geheel achter de voordeur blijven. Hoe dat heeft huisgehouden is ook niet voor de poes dacht ik zo.

wookiepanub | 20-02-13 | 00:24

wookiepanub | 20-02-13 | 00:06 |
Ja, zij is dus net zoveel mohammedaan als ik katholiek ben. Duhuh.
Natuurlijk heeft niemand het over jouw vriendin, zelfs al gelooft ze in een sprookjesfiguur, als het gaat over het over de grens mieteren van dubbelpaspoortige individuen die erop uit lijken te zijn het land zo onleefbaar mogelijk te maken.
Dat had u toch hoop ik wel begrepen.

Djenges Khan | 20-02-13 | 00:16

@Itzamná

On a personal level, om je vraag te beantwoorden of er iemand een traan zou laten als alle mohammedanen het land zouden verlaten. Ja. Mijn vriendin zou dan weg moeten. Van huis uit is zij islamitisch. Een aan agnosticisme grenzende seculiere en liberale tante die in haar eentje is gevlucht uit een totalitair regime op zoek naar vrijheid. Maar nog wel in haar god gelooft zoals veel mensen in hun uit de hand gelopen sinterklaas geloven. Ze woont samen met een black-metal minnende aan atheisme grenzende agnostische pisnicht als ik, sprak binnen 2 jaar de taal, met hogere cijfers voor zowel Nederlands als Duits dan haar klasgenoten, en kent de Achterhoek beter dan ik, terwijl ik een superboer ben. Morgenvroeg staat ze weer op om de billen te wassen van mensen met een hersenafwijking, dat is haar bijbaan terwijl ze haar studie afrond. Dus ja. Als uw stelling is dat er niemand een traan zou laten als alle mohammedanen het land zouden verlaten: Ik, als religie-mijdende vrijheidsminnende asshole zou een traan laten.

wookiepanub | 20-02-13 | 00:06

En by the way, we hadden al die geimporteerde werknemers in de 70er jaren een verblijfsvergunning moeten geven, gekoppeld aan een werkvergunning. Te verlengen indien nodig. Anders intrekken. Zo heb ik meer dan 20 jaar in verweggistanen gewoond. Zo werkt dat in de reele, grote mensenwereld buiten de softe kern van Europa. Too bad. Je hebt tien jaar in een fabriek in Nederland schoongemaakt. Meer verdiend dan je broeders in je thuisland, toch? Mooi meegenomen en dan terug naar huis. Maar nee, in Nederland moest dat allemaal blijven in het kader van een verzorgingsstaat ten dienste van mensen die zichzelf ondanks dramatische taal- en cultuurbarrieres uitstekend konden en kunnen verzorgen. En bleven, en bleven en bleven. En zich nog steeds weigeren aan te passen. Hun inmiddels (klein)kinderen dat niet hebben aangeleerd. Den Haag centrum einde middag was weer een verzameling kansloze, luid schreeuwende, in diverse stijlen omgebonden, kansloze, non-employable hoofddoeken. En het reproduceert. Eindeloos veel. Bed time. Had it.

shit hits the fan | 20-02-13 | 00:01

Mark Smith | 19-02-13 | 22:41 | + -2
Dan nog maar eens.
"En nu, de zegeningen van de mocro's in NL, door Mark Smith...
Give it a shot, Smith, en kom niet aankakken met cultuur- of godsdienstrelativisme."

Hoor graag van je. Ik denk zomaar dat je niks te vertellen hebt, lutser.

Je hebt er niks op te zeggen, malle Eppie. Tekenend.
Toe dan, probeer eens, de zegeningen, noem er 5. Wat! 3.
Kun je niet, islamlikker.

Ja, meer ben je niet, een totaal morbide ideologie wel o.k. vinden om dat je vriendjes in het krakerspand dat ook vinden.
Nou ja, je deelt wel wat - de uitkering.

Maar als gezegd, vertel over de zegeningen van de islam in NL en die van mocro's in het bijzonder.
Laffe lul.

Itzamná | 19-02-13 | 23:56

Multiculti werkT niet: Merkel, Cameron en een hele rits psychologen, politici en weldenkende mensen zien dat.

meneer Q | 19-02-13 | 23:55

meneer Q | 19-02-13 | 23:52
Ja, natuurlijk. Maar het heeft dan nog even tijd nodig om in te dalen hè.

Djenges Khan | 19-02-13 | 23:54

Multiculti werk niet: Merkel, Cameron en een hele rits psychologen, politici en weldenkende mensen zien dat.

meneer Q | 19-02-13 | 23:52

Wie ziet het al voor zich, een gelovige gesluierde moslima die haar Antilliaanse geliefde komt voorstellen aan de familie?

de honden blaffen... | 19-02-13 | 23:43

En realiseer je eens: er gaan óók nog eens duizenden kinderbijslagkindjes naar Nederland komen omdat de bedragen eindelijk zijn aangepast aan de lokale, turkse, marokkaanse - you name it - normen. De doorsnee papa allochtoon die sowieso wat kinderen erbij heeft verzonnen, en die een aantal mama's in den vreemde onder zijn hoede heeft, kan en kon minstens een stuk of 10 koters op zijn naam zetten. Dat heeft tot nu toe - terwijl het gebroedsel dáár leefde, op Nederlandse toeslagen geleefd. Dat was al heuuuuuuul veel poen. En dat komt nu hier naar toe. Kansloos. Schoolloos. Toekomst = baanloos. En ik werken voor het pensioen van de koters van polygame papa's die een gedeelte van alle geboorteaktes tegen betaling onder de tafel hebben vervalst in het land 'van herkomst'. Ik word hier zooooooooooooo troosteloos en moe van. Ja jongens en meisjes - het zal steeds beter gaan met de integratie en de multiculti samenleving. We kennen het toch: de goeden trekken de slechten écht niet omhoog. De slechten trekken de goeden naar beneden. We gaan een heerlijk toekomstfeestje tegemoet. Trek uw autochtone portemonnee maaar open en kom na het donker uw huis maar niet meer uit. Dixi.

shit hits the fan | 19-02-13 | 23:42

LibertasSimplex | 19-02-13 | 23:36 |
Hè, hè. Nee, jij wel? Niet dat je daar wat aan kan doen natuurlijk, maar gewoon, even voor de duidelijkheid.
En by the weg, heb je ook een dubbel paspoort?

Djenges Khan | 19-02-13 | 23:40

@Djenges Khan | 19-02-13 | 23:26
Waarom noem je mij een racist? Ben je ambtenaar of zo.

LibertasSimplex | 19-02-13 | 23:36

LibertasSimplex | 19-02-13 | 22:21

Excuses. Uw flateuze opmerking aan mijn adres waas me even ontgaan. Ik begrijp uit uw tegel dat u niet veel op heeft met ambtenaren. U is een racist?

Djenges Khan | 19-02-13 | 23:26

@wookiepanub | 19-02-13 | 23:14
Nu doet hij huilie...

Slipsnifter | 19-02-13 | 23:20

@Zzzzooooffff | 19-02-13 | 23:09 |

Wensdenker!

wookiepanub | 19-02-13 | 23:16

@Slipsnifter

Ik vond juist die laatste wel briljant!

wookiepanub | 19-02-13 | 23:14

@pius | 19-02-13 | 22:57
Zo briljant zijn die braaksels van je toch niet, blijkbaar :P

Slipsnifter | 19-02-13 | 23:12

Het is nl. een voldongen feit, een fait accompli, een factum brutum, ik bedoel de segregatie enzo. Nou maar hopen dat de dictatuur van morgen nog Holland got talent uitzendt in je barak.

Van Duyvenbode | 19-02-13 | 23:09

"wensdenkers en toegeefdhimmies". Nederlands is geen mooie taal om te horen maar wel heel leuk en heeft een eigen leven. In maar weinig talen wordt zo met woorden gespeeld als in het Nederlands heb ik het idee.

Zzzzooooffff | 19-02-13 | 23:09

@Tricephalus

Sorry, ik wist niet dat de nogal tegengestelde theses van nature versus nurture op één hoop gooien spielerei was. Maar ik was dan ook druk met BF3 lately, dus ik ben niet bepaald een hipster op dat gebied. Sorry!

wookiepanub | 19-02-13 | 23:06

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:48 |
O, discriminatie op ideologie is ook racisme. Het wordt steeds grappiger.
Weetu, het hele leven bestaat uit discrimineren. Keuzes maken noem je dat.
Ik kies er voor om Nederland leefbaar te houden. Ik constateer dat sommige culturen, de islamitische cultuur in het bijzonder, een andere definitie hebben van leefbaar dan ik en met mij een groeiend deel van onze bevolking.
Dialoog heeft tot op heden niets opgeleverd. In tegendeel. Het onaangepast gedrag uit de exponenten van deze *kuch* geloofscultuur neemt steeds groteskere vormen aan. Dan discrimineer inderdaad zo het u belieft.
Dan kies voor mijn geboorterecht verkregen via een lange lijn van voorouders en vooral voor het geboorterecht van mijn kinderen, die straks ook nog een beetje leuke, veilige leefomgeving verdienen.
Dat betekent onruststokers opbokken en iedereen wel leuk wil meespelen: Be my guest.
Ik niem dat keuzes maken. U noemt dat racisme. Logisch, bij gebrek aan degelijke argumentatie moet je wel vervallen in diskwalificatie. Ik ben daar volslagen ongevoelig voor en met mij een groeiend deel van de bevolking. Gelukkig maar.
En, ziet u nu de treinen naar het oosten alweer in de startblokken staan?

Djenges Khan | 19-02-13 | 23:00

@pius | 19-02-13 | 22:40

-4?

Mongolen.

pius | 19-02-13 | 22:57

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:48
Geloof is een ras? Haal je die ouwe knol weer van stal?
Man man man...

Stormageddon | 19-02-13 | 22:55

wookiepanub | 19-02-13 | 22:44

U verliest zich blijkbaar graag in spielerei. Soit. Dat handboek geeft ze een handig excuus dat langs ethnisch maatschappelijke breuklijnen kan gebruikt worden.

Tricephalus | 19-02-13 | 22:55

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:36
Er zijn in voorbije eeuwen vele immigranten in Nederland gekomen. Uit Duitsland, uit Frankrijk, uit Portugal, Scandinavië en de Baltische staten. Binnen twee, drie generaties hadden al die kindertjes Nederlandse voornamen. Allemaal Jannen, Klaasen, Pieten, Koenen, Marietjes, Johanna's, Dientjes en Saskia's. Dan hadden ze nog wel een vreemde achternaam, maar ach dat verbasterde vaak ook nog wel.

Marokkanen noemen hun zoon nooit Jan. Of Pieter. Of Wim. Of desnoods (jeuk, jeuk) Jeroen, Pepijn of Diederik. Gebeurt gewoon niet. En er komt nooit eens een Sophie Azzaouagh in de klas. Of een Irene El Amrani, of een Jolanda Alaoui. Die zijn er gewoon niet.

Omgekeerd zijn er wel Hadassah's de Boer. Fatima's de Jong. Halina's Rijn.
Mag jij mij vertellen van welke kant dat slecht integreren is. Doe je best.

Stormageddon | 19-02-13 | 22:54

Mijn kupke tolt van de reaguursels. Effe naar bed. Misschien nog die slet van een Mieke van de Weij luisteren , met het oog op morgen.

horsteknots | 19-02-13 | 22:53

Tijd dat er weer oorlog komt, dan is het snel afgelopen met die multiculturele luchtfietserij.

landlopertje | 19-02-13 | 22:53

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:43 | + 0 -

Ja nu wil je ze discrimineren om hun godsdienst. Dat is een hele verbetering. Maar ook dat is racisme. Het zit nogal diep bij je blijkbaar. Lees nu je eigen onzin eens na en als je dan echt niet begrijpt dat je op een afgrijselijke manier mensen over één kam aan het scheren bent ben ik er klaar mee. En google eens op racisme, er zal een wereld voor je open gaan.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:48

@Tricephalus

Als het in hun bloed zat (SIC) was dat handboek niet zo nodig denk ik.

wookiepanub | 19-02-13 | 22:44

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:34 |
Oh, en waarom mag je mensen met een dubbel paspoort niet anders behandelen dan? Als ze zich niet wensen aan te passen, de boel hier hartgrondig verzieken, dan is het toch juist handig dat ze 2 paspoorten hebben.
En het gaat mij niet om hun afkomst, maar wel om de met onze democratische samenleving onverenigbare ideologie die ze op, ik mag wel zeggen onacceptabele wijze, wensen uit te dragen. Dat kun je toch niet over je kant laten gaan.
Jouw grote roerganger heeft al bewezen dat theedrinken niet helpt. En nu?
Is dat racistisch? Merkwaardige definitie van racisme houd u erop na.
Het bekt wel lekker. Dat zij u gegeven.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:43

Zou het kunnen dat parasiteren (op de, o.a. in hun handboeken als minderwaardig gekwalificeerde, westersen) ze in het bloed zit.

Tricephalus | 19-02-13 | 22:43

Je krijgt gewoon een dictatuur met heel veel indoctrinatie en heel veel sport en spel. Dat is de enige manier om te zorgen dat het multilullige explosieve goedje niet sky high de lucht in gaat.

Van Duyvenbode | 19-02-13 | 22:41

Itzamná | 19-02-13 | 22:30 | + 0 -
Hahaha, joker. Vermakelijk ben je in ieder geval, itt die ijzeren Hein van een Parsons met zijn blikken oneliners.

Mark Smith | 19-02-13 | 22:41

@Itzamná | 19-02-13 | 22:25

Dat is ook een kant ja, en de gangbare visie op de grote Khan.

Ik weet hier echter meer dan gemiddeld van en deze bloeddorstige eenzijdige variant doet hem tekort.

Je moet een en ander ook in de context van de tijd beschouwen uiteraard en zijn bloeddorstigheid was een combinatie van pure noodzaak ( hij was altijd in de minderheid qua troepen-aantal en moest vaak lastige vestingen innemen, dus gaf hij tegenstanders altijd de kans zich over te geven en zich te vrijwaren van plundering , moord en doodslag maar als ze daar niet op in gingen was hij genadeloos, angst-zaaien was een wapen) en de gangbare normen in die tijd.

Zonder zijn verbindende, verschillige en multiculturele instelling was hij sowieso nooit zover gekomen.

Kijk naar zijn jeugd en de stammen die hij verenigde. Dat idee heeft hij zijn hele leven gehuldigd, mensen werden aangenomen in zijn bestuur op basis van merites en niet op basis van afkomst, ook al ging dat ten koste van eigen mensen.

Grootse rijk ooit ja. En extreem multi-cultureel ja. Evenals zijn visie erop.

Een wijs leider die Temudjin, dat onderscheidde hem van meer 'eigentijdse' veroveraars zoals Timoer lenk, op wie jouw betiteling veel beter van toepassing is.

Maar zijn Timoers Rijk verdween bijna letterlijk met hem terwijl de structuren die Djenghis had opgebouwd de Mongolen nog een tijd in het zadel hebben gehouden.

Laten we Tengri danken voor zijn verschijning dus. Leve Djenhis!

pius | 19-02-13 | 22:40

Nou jongens en meisjes, wie nu nog niet doorheeft dat het mohammedanisme in Europa niks bijdraagt en het beste het continent zou kunnen worden uitgeflikkerd heeft de basics niet op orde.
Een ander neemt de fakkel maar over, 't is allemaal zo obvious.

Degenen met een goed woordje, stuur je vrouw op vakantie naar Jemen, Egypte, SA of een van de andere toffe landen.
And fuck you.
Sleep well.

Itzamná | 19-02-13 | 22:39

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:34 | + 0 -

Ik ben zelf ook kritisch op de multiculti, lees de plempsels er maar op na. Ik noem hem racist om zijn eigen beweringen.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:38

goei stukkie Nanninga. Spijker en kop is hier van toepassing samenleven is heel goed mogelijk maar dring elkaars cultuur niet op en behandel iedereen met Rescpect.

animar | 19-02-13 | 22:37

kees1960 | 19-02-13 | 22:33 | + 0 -

En dat maak jij hier wel even uit ?

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:36

Prof.Dr.Drs Nanninga van het wetenschappelijk Bureau van GeenStijl ... vakwerkje weer.

(c)ZWITSUL | 19-02-13 | 22:36

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:29 | + 0
Vergeleken met Khan bakte Mo er niks van.

Dadelijk 'shale gas' en het MO is voorbij, en met het MO het mohammedanisme. Sterft een zielige dood.
Terecht.
Meer produceren dan komt opborrelen - neuh, dat zit niet in de MO-genen. Vertalen in 900 jaar ongeveer evenveel boeken als Spanje in een enkel jaar (Unesco).
Ja, ze zijn erg nieuwsgierig.
Verloren troep, die mohammedanen. Tijd om ze een lesje te leren. Ik zeg Mekka en Medina.

Itzamná | 19-02-13 | 22:36

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:30 | + 1 -

Mijn hele punt is dus dat je mensen met een dubbel paspoort niet anders mag behandelen OMDAT ze een dubbel paspoort hebben. Je moet mensen behandelen naar aanleiding van hun gedrag, niet naar aanleiding van hun afkomst. Wat snap je hier nu niet aan ? Doe je dat wel maak je verschil op basis van afkomst = racisme. Zo simpel is het.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:34

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:27
Uiteraard mag u zeggen wat u wilt.
Maar enige kritische noten jegens "onze" multi-culturele samenleving doen uw besluiten om iemand als rascist te typeren.
Vreemde gang van zaken.
Mevrouw Meinke Meinhof zou het wel met u eens kunnen zijn.....

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:34

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:25
gelul, je kunt als marokkaan wel kiezen. Als je je zoon/dochter geen goedgekeurde naam geeft krijgt hij/zij niet de marokkaanse nationaliteit.

en ALS je al niet van de marokkaanse nationaliteit af zou kunnen komen.... simpel, dan geen nederlandse nationaliteit

kees1960 | 19-02-13 | 22:33

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:28 |
Nou goed dan. Vertel mij maar waar ik een racistische opmerking heb gemaakt.
Dat jij mij racist noemt zegt dus niet zoveel. Ik ben er niet trots op, noch neem ik het als een belediging. Een slag in de lucht verplaatst slechts lucht, begrijpt u wel.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:33

Ik heb wel eens een negerin geneukt dus ik heb mijn best tot integratie gedaan. Als ze trouwens zwanger wordt verlaat ik haar natuurlijk want dat is 'inleven in haar cultuur'

kees1960 | 19-02-13 | 22:30

Mark Smith | 19-02-13 | 22:27 | + 0
"En nu, de zegeningen van de mocro's in NL, door Mark Smith...

Give it a shot, Smith, en kom niet aankakken met cultuur- of godsdienstrelativisme."

Hoor graag van je. Ik denk zomaar dat je niks te vertellen hebt, lutser.

Itzamná | 19-02-13 | 22:30

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:25 |
Om mensen met een dubbel paspoort aan te pakken hoef je de grondwet niet te veranderen lieverd.
Die kun je ook binnen ons huidige rechtssysteem persona non grata verklaren. Je moet dat wel willen natuurlijk. Daarom moet je ook blijven benoemen. Zodat steeds meer mensen dat willen.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:30

Nou, d'r zal nog genoeg gemonitoord worden de komende tientallen jaren. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Multilul maatschappijen hebben wat democratie betreft geen beste track record. Want om de boel bij elkaar te houden blijkt een autoritair model nog altijd het beste te werken. En dat is een kolfje naar de hand van de heersende bestuurders- en managersklasse. De massamedia doen hun duit in het zakje met een eindeloze diarree van propaganda en entertainment.

Van Duyvenbode | 19-02-13 | 22:29

Itzamná | 19-02-13 | 22:25 |
Mmmm.. Een lichtend voorbeeld voor ene Mohammed dus?

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:29

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:26 | + 0 -

Zou ik ook doen, is echt iets om trots op te zijn.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:28

Itzamná | 19-02-13 | 22:19 | + 0 -
Nou nou nou, wat een stoere taal weer. De hele dag weer gekoeioneerd door die ene succesvolle Marokkaan die toevallig net je leidinggevende is van de boekhoudafdeling op "de zaak"?

Mark Smith | 19-02-13 | 22:27

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:24 | + 0 -

Ja dat is ook benoemen, een racist een racist noemen. Mag toch, vrijheid van meningsuiting blablabla. En ik ga nergens voorbij aan de feiten, integendeel. Maar ze bevallen wat mensen hier niet. Jammer joh.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:27

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:17 |
Ik draag deze titel, komend uit uw toetsenbord, als een geuzentitel.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:26

pius | 19-02-13 | 22:16 | + 0
Djenghis was alleen maar geobsedeerd door overwinningen. Moordde alles uit wat hem niet aanstond, maar was wel praktisch.
Grootste rijk evah. Ja, erg multicultureel was hij, haha.

Go fool the other one, pius.

Itzamná | 19-02-13 | 22:25

@Djenges Khan | 19-02-13 | 22:23

Abstract denkvermogen is goed. Maar dit is meer een versimpeling als je het mij vraagt.

Wat je waarschijnlijk niet zal doen.

pius | 19-02-13 | 22:25

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:20 | + 0 -

Dat beweerde je wel degelijk. Je wilt de grondwet aanpassen zodat je mensen met een dubbele nationaliteit anders kan behandelen dan iemand met de nederlandse. En dat heeft dus alles afkomst te maken. Je kan nl. niet kiezen als hier geboren marokkaan.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:25

Supermatthijs | 19-02-13
Uiteraard wordt de rascisme kaart weer eens getrokken door Matthijsje..
Dit land gaat als een straattegel ten onder aan lieden zoals u.
Vooral als ze zich aan de feiten willen ontrekken en geen argumenten meer kunnen bedenken..

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:24

@Itzamná | 19-02-13 | 22:08
Neen, was een of ander tv iets.

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 22:23

pius | 19-02-13 | 22:16 |
Ik associeer de grote Khan met strijdbaar.
Een meer abstracte interpretatie dus.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:23

@Ommezwaai | 19-02-13 | 22:19

Prima hoor. All good.

pius | 19-02-13 | 22:22

@Djenges Khan | 19-02-13 | 22:12
Benoemen, bewust worden, Nederlanders rechteloos en paspoortloos stellen door een paar ambtenaren te laten bepalen wie er als 'onwillig' moet worden gebrandmerkt.
Om 'wat jaartjes van ideologische veertjes af te schudden.'

De stompzinnigheid. Ambtenaar zeker.

LibertasSimplex | 19-02-13 | 22:21

@Supermatthijs | 19-02-13 | 22:17

Het is de eerste keer dat ik hem lees dus dat is wat voorbarig, wel zie ik dat hij zich niet in de geest van een der grootste heersers uit de geschiedenis gedraagt. En dat is blasfemisch als je het mij vraagt.

In een tapijt rollen en ruiters eroverheen laten draven dus waar het deze charlatan betreft.

Alles virtueel natuurlijk hè. Ik ben geen Mongool natuurlijk.

pius | 19-02-13 | 22:21

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:13
Volgens mij is dat niet wat ik beweerde. Ik snap de linkse verdedigingskramp, maar dat heb ik niet gezegd.
Aanpassen of wegwezen is het devies.
Geheel analoog aan de ideologie zijn het nu juist de islamitische *kuch* landgenoten die aanpassingsproblemen hebben. Het toeval wil, dat juist deze groep in de regel beschikt over meerdere paspoorten.
Dus nederlands paspoort intrekken en terug naar het land van islamitische melk en honing zou dan toch de ideale oplossing zijn? Een win-win situatie zou ik willen betogen.
Ziet u, dat heeft niets met huidskleur of afkomst te maken.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:20

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:13 | + 0
Afrekenen op hun gedrag, Marokkanen?
Fun ja.
Hoeveel heb jij er in dienst?

In dit geval maakt het geen zak uit of je die troep afrekent op herkomst of gedrag, want hun gedrag is bepaald door hun herkomst.

Woon jij in een stad met iets te veel mocro's? Zou je wel anders lullen. Elke mocro in NL is er één te veel, zo simpel is het.

En nu, de zegeningen van de mocro's in NL, door Supermatthijs...

Give it a shot, Super, en kom niet aankakken met cultuur- of godsdienstrelativisme.

Itzamná | 19-02-13 | 22:19

Pius,
Zoekt en gij zult vinden, zo luidt het gezegde.
Ik heb zo'n beetje alles kunnen vinden in mijn ruim 45 jarig bestaan.
Alleen in dit geval blijf ik het spoor bijster.

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:19

miko | 19-02-13 | 22:14 |
Klopt, waren ook allemaal hele succesvolle emigranten. Zijn een paar leuke docu's over gemaakt. In Australie zijn ze nu ook erg blij met de derde generatie.

Watapatja | 19-02-13 | 22:18

pius | 19-02-13 | 22:16 | + 0 -

Maar deze Djenges is gewoon een racist.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:17

Tengri!

pius | 19-02-13 | 22:17

@Djenges Khan | 19-02-13 | 22:12

Jij moet een andere nick nemen. De Grote Khan was multicultureel georiënteerd en voor godsdienstvrijheid.

De grote blauwe hemel behoorde eenieder toe.

pius | 19-02-13 | 22:16

In plaats van praktisch goed op de winkel te passen, gaan poli8tici altijd idealen nastreven, die onrealistisch zijn, en zelfs zonder noodzaak.
Zie de EU in de huidige vorm, alle hoge snelheids dingetjes, en de multiculti samenleving.
Niemand heeft er om gevraagd, maar toch wordt een complete samenleving aan een experiment onderworpen, met, zoals we nu zien fatale gevolgen.

King of the Oneliner | 19-02-13 | 22:15

BekiekUtMoar | 19-02-13 | 20:56 |
Maak je geen zorgen, Nanninga is waarschijnlijk de enige die dat onderzoekje echt gelezen heeft. Ambtenaren weten heus wel dat dit soort papierfabrieken er alleen maar zijn om academici die geen echte baan kunnen vinden uit een uitkeringspositie te houden.

damnschreeuwer | 19-02-13 | 22:14

@Bytemaster | 19-02-13 | 21:38
Volgens mi waren de grote immigratie golven naar Canada en Australië ergens in de vijftiger jaren. Maar ik kan me vergissen.

miko | 19-02-13 | 22:14

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:12 | + 0 -

Dus jij wil gewoon keihard mensen op hun afkomst afrekenen ipv. hun gedrag. Nou sorry hoor, dat is niet mijn visie.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:13

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:06 |
Dat zeg ik. Waar een wil is, is een weg. Benoemen, bewust worden, grondwet veranderen. Per slot van rekening hebben we heel wat jaartjes van ideologische veren af te schudden.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:12

Het onuitgesproken geheim is dat deze onderzoeken met steeds hetzelfde sjabloon en gelijke conclusies, momenteel niet meer bedoeld zijn om iets te veranderen maar om de huidige toestand te bevriezen. Daarom zullen ze, naarmate de temperatuur stijgt steeds frequenter afgescheiden moeten worden.

WirMachenMusik | 19-02-13 | 22:12

Djenges Khan | 19-02-13 | 21:59 | + 0
Lijkt mij niet alleen prima, maar ook enige oplossing.

Ik drijf soms wat over, maar is er in NL nou werkelijk iemand die ook maar ene traan zou laten als ALLE mohammedanen morgen NL en Europa zouden verlaten?

Geen hond.
Wat! Geen varken!

Itzamná | 19-02-13 | 22:11

Werkelijk fantastisch stuk A. Nanninga! Jij typt wat ik denk! En ik denk wat jij typt. Kus en keep up tha good work!

SammyJankis | 19-02-13 | 22:10

@Pasta-saus | 19-02-13 | 22:03

Ik doe mijn best. Maar het zou mooi zijn als er af en toe wast meer mensen met hersens op zouden komen draven, dus voel je vrij.

Ik ben ook maar een mens natuurlijk.

pius | 19-02-13 | 22:09

Nou, nou, nou, Naninnga, zo komen we nooit ergens natuurlijk, als je maar blijft stigmatiseren. We kunnen veel leren van de allochtonen; ik noem ze liever Noord-Afrikaanse Nederlanders, Aziatische Nederlanders of Afro Nederlanders.
Neem nu de Noord-Afrikaanse Nederlanders, vanuit hun cultuur hebben ze een prachtig wij gevoel. Ze komen voor elkaar op, helpen elkaar daar waar ze kunnen en hebben een prachtig zelfregulerend vermogen. Ze durven elkaar te corrigeren, als iemand uit de groep iets doet wat niet bon-ton is dan worden daar gepaste maatregelen tegen genomen.
Zo kende ik een man en zijngetrouwde dochter ging vreemd, dat hebben ze toch mooi zelf opgelost. Ik heb er nooit meer van gehoord.
.
Wat ik ook prachtig vind is het geloof dat ze meebrengen. Het is verfrissender als het christendom. Zo geloven ze bijvoorbeeld niet dat Jezus de zoon van god is. Dat wél geloven is toch een beetje blasfemistisch. Wat ook zo mooi is aan dat geloof is dat het kan worden gebruikt in rechtspraak. Er zijn landen waar ze dat doen. Als je daar iets steelt kom je er niet met een taakstrafje vanaf hoor.
.
En wat dacht je van het kinderopvangprobleem? Vanuit hun geloof lossen ze dat zelf op. Ze richten weeshuizen op, zonder subsidie te vragen en blijven toch betaalbaar. Ook daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
.
En dan dit punt. De Turkse regering komt wel op voor haar burgers. Zij verweet, geheel terecht, dat Nederland Turken die hier zijn geïmigreerd probeert te assimileren. Nederland is het om het even. Tanja Nymijer laten wij ook gewoon afrotten, terwijl de Colombianen haar toch duidelijk hebben geasimileerd.
.
Laatse punt dan. In de jaren 70 heeft Nederland afspraken gemaakt met marokko, omdat wij arbeidskrachten nodig hadden. Er is afgesproken dat de achterban van de gastarbeiders goed verzorgd zouden worden. Nu dat het economisch slechter gaat dreigen duizenden marokanen in marokko hun uitkering te verliezen. Dit is weinig solidair. Zeker als je nagaat dat Griekenland en Marokko grofweg even ver weg liggen t.o.v. Nederland.
.
Kortom Nanninga, dat populisme moest maar eens stoppen, foei!

ratelaar | 19-02-13 | 22:09

Mijn tegel van 21.58 ga ik nu trouwens even inlijsten.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:09

@Ommezwaai | 19-02-13 | 22:00

Volgens mij is dat jouw levensmotto, je een ongeluk zoeken en niks prachtig kunnen vinden.

Dit terzijde overigens.

En verder.

Hij die niets begrijpt zal nu eenmaal niets begrijpen mijn waarde, dat zei een wijs man ooit. Je ziet nu eenmaal maar zelden mensen een ommezwaai maken van zwakbegaafd naar intelligent.

En zeg nou zelf, wie ben ik om daar wat aan te pogen te veranderen.

Daar ben ik veel te bescheiden voor.

pius | 19-02-13 | 22:08

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 22:04 | + 1
Linkje?

Itzamná | 19-02-13 | 22:08

Ik heb me ook weleens interetnisch liggen concentreren. Maar daar kwam wat anders uit.

LibertasSimplex | 19-02-13 | 22:06

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:04 | + 0 -

Dat is het wel, ga eens in op mijn zojuist genoemde punten. De één wel de ander niet. Daar zijn heel wat wijzigingen in de grondwet voor nodig hoor.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:06

Maakt het nog uit of er geintegreerd wordt ? Het concept "volk" is al taboe verklaard, nog even en dan mogen we het woord "land" ook niet meer gebruiken. Het woord Nederland dat ooit naar een westerlijke cultuur verwees, bestaat uitsluitend nog om een gebied aan te duiden waarbinnen een sterk slinkend stukje autonomie geldt. Het verval is niet meer te stoppen, helaas en is het resultaat van 50 jaar lang de lat lager leggen op elk relevant gebied teneinde vooral geen mensen uit te sluiten. Die ideologie trekt alles uiteindelijk omlaag.

TunaTown | 19-02-13 | 22:05

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:00
Je kruipt alweer in je linkse schulp terug.
Wordt toch eens een vent.

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:04

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:03

Zoals ik al zei: Waar een wil is, is een weg. Zeker als ze trotse bezitters van 2 paspoorten zijn.
Is toch allemaal niet zo ingewikkeld.

Djenges Khan | 19-02-13 | 22:04

@Itzamná | 19-02-13 | 21:53
Europeanen zijn schizofreen hebben verborgen genocidale trekjes , drijf ze niet te ver in het nauw, er is een rapport v/e Amerikaanse generaal met die strekking, men heeft de toestand in de EU in de VS al in kaart gebracht.

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 22:04

Hear hear!

_Fly66_ | 19-02-13 | 22:04

@pius | 19-02-13 | 21:59
Ah, ja ik snap je. Islamisering, ik weet er van. Alles goed hier. Dacht kom hier weer es buurten. Totaal inhoudloos ofcourse, daar hebben we pius voor.

Pasta-saus | 19-02-13 | 22:03

@Slipsnifter | 19-02-13 | 22:00

Wie zegt dat ik nu inhoudelijk was, je ziet kennelijk het verschil niet eens. Ook lees je niet zo best. Misschien toch wat minder met je hoofd in die herenslips zitten.

Gewoon een tip hoor, je aberraties staan je vrij natuurlijk verder.

Ieder zijn shit.

pius | 19-02-13 | 22:03

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:56
Met redelijk is helemaal niks mis, maar het moet wel de waarheid zijn.
Nu echt *plop*

Slipsnifter | 19-02-13 | 22:03

Djenges Khan | 19-02-13 | 21:59 | + 0 -

Ze zijn hier geboren, wat is dan hun vaderland ? En je kan toch niet op basis van afkomst de één het land uitzetten en de ander een taakstrafje geven ? De één een uitkering en de ander uitzetten ?

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:03

Gewoon alle uitkeringen stopzetten. Moet je kijken hoe snel ze weer terug gaan naar hun eigen habitat.

roze_bril | 19-02-13 | 22:03

Pasta-saus | 19-02-13 | 21:58
Of zoals Ommezwaai het zou memoreren:"Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig wordt er wel geld gemaakt...."

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:02

Heb soms wel eens beroepshalve te maken met niet-westerse-medelanders(zo goed joop.nl??).Echter... vaak zeer sterk ruikend...(knoflookect,gebrek aan doucheruimte thuis?)... en vaak moeilijk te verstaan.... een uitzondering zijn de chinezen,heel aardige mensen,spreken vaak goed nederlands,en zijn niet zo opvliegend als de andere niet-westerse-medelanders.Maar ik ga binnenkort op de cursus "Hoe leer ik de Finse straattaal"... misschien dat het dan wat beter wordt!

pim achtertuin | 19-02-13 | 22:02

@Bytemaster | 19-02-13 | 21:38
Goed punt de laatste zin van je plempsel.
De reden hiervan is dat Europa verstijfd is van een über gutmensch gefühl en we inmiddels verstrikt zijn geraakt in een woud van regels en wetten waar anderen haarfijn op negatieve wijze gebruik van weten te maken.
Daarnaast, en dat vooral, denkt men tegenwoordig alle problematiek te kunnen oplossen door middel van oeverloos te vergaderen.

Waar vroeger de Europese landen sterk waren in het zich verdedigen, zijn we nu afgezakt naar een laf, log en besluiteloze gemeenschap. We mogen dan wel modern militair materiaal hebben, maar dit wordt hoofdzakelijk ingezet om de gütmensch uit te hangen in buitenlandse brandhaarden onder het mom van 'vredesmisies', terwijl binnen de eigen geografische grenzen, naast het economisch klimaat, het maatschappelijk klimaat ook dusdanig wordt aangetast door een gewenste - maar niet realiseerbare - melting pot met de Islam.

Waar vroeger een zeeschip van een Europees land werd aangevallen, werd de agressor kapot geschoten. Nu betalen we losgeld aan amateur piraten; of men dan zo lief wil zijn om het schip weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaar.

Waar vroeger werd gevochten om land en huid te verdedigen, zijn de generaals van toen verworven tot politieke lafbekken, te bang om eens met een zelfde munt terug te slaan waar dat vroeger wel gebeurde.

Waar vroeger de Europese landen pioniers waren in het veroveren, wordt Europa nu gewezen op haar genadeloze zwakheid.
En nog zien de heren in Brussel niet in dat het Europa imperium in deze hoedanigheid gedoemd is om te mislukken.
Echter men denkt er nog steeds pratend uit te komen.
Zie daar het ideologisch denken, funest voor een sterk fundament.

Parel van het Zuiden | 19-02-13 | 21:57 | + 0 -

Ze meoten zich net als ieder ander aan de wet houden, als je dat bedoelde ben ik het met je eens.

Supermatthijs | 19-02-13 | 22:00

pius | 19-02-13 | 21:55
"De hele zoekmachine staat vol met, al zeg ik het zelf, prachtige tegels (inhoudelijk) van mijn hand."
Mmm... Ik zoe me een ongeluk, maar kan weinig prachtigs vinden..
Piusje, niet gehinderd door enige bescheidenheid?

Ommezwaai | 19-02-13 | 22:00

@pius | 19-02-13 | 21:55
Lul toch niet zo slap man, je probeert intelligent over te komen door moejelukke woorden -die je amper begrijpt- uit het woordenboek te citeren maar inhoudelijk klopt er geen zak van.
Al draagt een aap een gouden ring...
*iets leukers gaat doen*

Slipsnifter | 19-02-13 | 22:00

Als mensen die hier als allochtoon komen zich aanpassen aan de geldende normen, onze taal machtig worden en gewoon hun best doen om er wat van te maken in dit leven, dan kunnen ze best een stuk cultuur behouden, en worden ze gewoon autochtoon. Als ze zich niet wensen aan te passen, niet de taal wensen te spreken en zich ook niet voelen geroepen een poging te doen om er wat van te maken in dit leven, dan draagt dit bij aan bovenstaand probleem.
Nederland heeft echter zelf ook een steentje bij te dragen aan de bovengenoemde segregatie en wel door een periode in onze geschiedenis die wordt samengevat met de term verzuiling.
Verzuiling zit diep. Deze segregatie tussen katholiek, protestant, calvinist, hervormd en weet ik wat voor splintergroep is lang en ik ben bang in sommige groepen nog steeds onderdeel van onze cultuur.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:39 |
De oplossing is zo makkelijk. Al het onwelwillend tuig terug naar het vaderland. Goedschiks of kwaadschiks.
Waar een wil is is een weg zeg ik altijd maar. Daarom moet je ook blijven benoemen. Zodat steeds meer mensen dit ook willen. Blijven benoemen om hun te helpen zich te ontworstelen uit de misleidende, éénzijdige multicultipropaganda die decennia lang over ons is uitgestort.
Je bent geen fascist, noch een racist als je opkomt voor nederlandse belangen en de daardoor onvermijdelijke consequentie durft te aanvaarden dat sommige culturen, de islamitische cultuur in het bijzonder, onverenigbaar zijn met ons eigen stelsel van normen en waarden en dat derhalve deze culturen hier niet welkom zijn.
Als je niet wilt meespelen, alleen wilt potverteren, af wilt geven op je gastheer en passant ook nog respect en privileges wilt opeisen, omdat je gelooft in een middeleeuwse woestijnideologie wordt het de hoogste tijd dat de gastheer laat zien dat hij ballen heeft en je letterlijk zijn etablissement uitmept.
Lijkt mij een prima oplossing toch?

Djenges Khan | 19-02-13 | 21:59

@Pasta-saus | 19-02-13 | 21:56

Heey ouwe vriend. Come estaa?

En om antwoord te geven op je vraag, nee.

Normaliter niet.

Maar ook ik ben maar een mens. En dit keer was het wel erg nationaal-socialistisch dat minnetje dus vandaar.

pius | 19-02-13 | 21:59

@amin | 19-02-13 | 21:54
Zoals de Amazing Stroopwafels zouden zeggen: "Geld maakt gelukkig, alles is te koop."

Pasta-saus | 19-02-13 | 21:58

necrosis | 19-02-13 | 21:56 | + -1 -

Nee hoor, maar we zijn blijkbaar vergeten ze destijds te verbieden ook kinderen te krijgen.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:58

@amin | 19-02-13 | 21:54

Dit klinkt al beter, we boeken vooruitgang, jammer dat u juist nu weg moet, maar een prettige nachtdienst natuurlijk. Werkse.

En doe uw kansencollega's de groeten van me:)

pius | 19-02-13 | 21:57

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:39 |

Wel de dialoog zoeken en hameren op de verschillen tussen aantal opvattingen die de pijlers vormen van een vrije, vreedzame, en veilige samenleving en het gedrag van (groepen) immigranten. In het kort... Zij moeten dat gedrag aanpassen. Daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat.

Parel van het Zuiden | 19-02-13 | 21:57

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49 |
"Om het werk te doen waar we zelf geen zin in hadden"?
Volgens Jan Marijnissen is dat niet zo, ff spoelen naar 2:14 www.youtube.com/watch?v=NQb47zR-QQA

CoffeePatch | 19-02-13 | 21:57

@pius | 19-02-13 | 21:00
Maak jij je nu nog steeds druk om die kudo's?

Pasta-saus | 19-02-13 | 21:56

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49
Je bent de woorden 'Derde generatie' vergeten in je eerste zin.....

necrosis | 19-02-13 | 21:56

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:55 | + 0 -

Vervelend hé, redelijkheid ?

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:56

@Slipsnifter | 19-02-13 | 21:47

De hele zoekmachine staat vol met, al zeg ik het zelf, prachtige tegels (inhoudelijk) van mijn hand.

Maar ik beheers het gehele reaguur-spectrum nu eenmaal, plus, in jouw en andere veelvoorkomende gevallen het vermogen me op het niveau van mijn opponenten af te stemmen.

En dat is best een prestatie gezien de in algemene zin gedebiteerde defectkenmerken alhier.

Dus douw dat staaltje projectieve identificatie maar lekker in je Slip ouwe snifter.

Misschien dat je er een keertje aan kan ruiken als je niet zo druk bent met het tikken van briljante en inhoudelijk verantwoorde tegels.

pius | 19-02-13 | 21:55

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49
Komt ie weer met zijn stokpaardje..
Zo'n 75% van de gastarbeiders is ZELF naar Nederland gekomen en zijn niet gevraagd..
Of was je deze link weer eens vergeten?

www.heemland.nl/hl14-Boek_Lakeman.htm

Ommezwaai | 19-02-13 | 21:55

Mijn oma zei het al: soort zoekt soort.

très cool | 19-02-13 | 21:55

@Mark Smith | 19-02-13 | 21:47
Klopt.
Als we straks niks meer te vreten hebben en de moskee in moeten draait het wel bij.

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 21:55

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49
Dat riedeltje lees ik nu voor de 50.000 keer en het is al evenzovaak weerlegd.
Ik ben er klaar mee, toedels.

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:55

@Pius |21:43|
Maar beste pius, niet iedereen wordt geil van rijkdom. er zijn er ook die tevreden zijn met armoede. of dat nou cultureel of financieel is.
tevredenheid is de grootste (culturele) rijkdom die je kunt vinden. Altijd maar op zoek moeten naar culturele verrijking dat is pas armoedig m.i. maar ook dat mag natuurlijk. de kunst is elk ander in zijn waarde laten ongeacht geloof ras of culturele voorkeur.
*cultureel snacken overslaat, gelijk nachtdienst draaien gaat* .shit ik kom bijna te laat.

amin | 19-02-13 | 21:54

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:39 | + -1
't Is ongemakkelijk, maar de Europese bodem is doordrenkt met bloed.
Nu lijkt het alsof zoiets niet meer kan gebeuren. Ik zou niet weten waarom niet.

De oplossing ligt niet in de dialoog (met mohammedanen is niet te praten), maar in een Reconquista 2.0.
Daar ben ik een groot voorstander van. Mogen ook vrijwillig vertrekken, vind ik prima, maar oprotten - dat lijkt me nauwelijks nog een vraag. Als je na 4-5 decennia nog steeds een pain in the ass bent, kom op man. Flikker ze het continent af.

Je vindt het wel goed dat ik even ga roken en beetje Mezcal neem?
Ik waardeer je goeie bedoelingen, maar dat gaat met mohammedanen niet werken en heeft ook nog nooit ergens gewerkt.
Geef anders wat voorbeelden waar het wel werkte.
ik weet er geen. De 'bloederige rafelranden van de islam', naar Huntington.

Dat is nooit anders geweest. Laterz.

Itzamná | 19-02-13 | 21:53

mooi stukkie.
Maar als ik dit zou voorlezen aan m'n Duitse vrienden hier (in DE), dan zou ik waarschijnlijk vanavond nog op transport gezet worden (naar het westen, uiteraard.) Ze lopen hier echt nog 10jaar achter.

damnschreeuwer | 19-02-13 | 21:51

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:43 | + 0 -

Er even van uit gaande dat we problemen hebben met voornamelijk marokkaanse arbeidsimmigranten is het niet helemaal juist om te stellen dat we die problemen niet zelf veroorzaakt hebben. Wij, nederland, het groot kapitaal, de multi nationals hebben ze hierheen laten komen als goedkope arbeiders. Om het werk te doen waar we zelf geen zin in hadden. We hebben ze zelf premies laten betalen voor ww, kinderbijslag en wao.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:49

@pius | 19-02-13 | 21:44
Zoals altijd kom je met een nietszeggend commentaar en blijft de vraag onbeantwoord.
Je zou een goede politicus zijn.

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:47

Bytemaster.

ligt een beetje aan de tijdslijn waar je aan refereert.

tijdens de massale kolonisatie door het westen kon je nog niet spreken over culturele immigratie maar meer over bevolking migratie.
Iedereen zette het land naar zijn hand. Vooral in australie en canada waar de natuur een hardvochtige meesteres was.

Late (jaren 50) toen nederlanders zich elders vestigden was er geen uitkering en subsidie machine, toen moest er gewerkt worden. anders had je niets.
dat is nu wel anders.
Maar je hebt zeker gelijk, het is, ondanks dat je een taal niet preekt, cultureel makkelijker je te vestigen in frankrijk bv dan in Thailand.

obi-juan kenobi | 19-02-13 | 21:47

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 21:42 | + 0 -
Daar zijn wij als volk te mieterig voor geworden. We klagen liever, of geven de buurman aan bij één of andere kliklijn.

Mark Smith | 19-02-13 | 21:47

CoffeePatch | 19-02-13 | 21:43 | + 0
Juist, die dialoog is volstrekt zinloos.
Hoe eerder Europa verlost is van de mohammedaanse uitvreters, hoe beter.

Wie krijgt het in z'n malle kop verzonnen dat Europa iets gemeen heeft met het mohammedanisme? Hoe ver ben je dan van elke realiteit losgezongen?

Itzamná | 19-02-13 | 21:46

Bytemaster | 19-02-13 | 21:38 | + 0
Ik heb het over de jaren na WO-II, zoals elke aap zal begrijpen.
Dat jij nog ongemakkelijk voelt over de uitroeiing van de inheemse bevolking in Amerika, om maar wat te noemen, door, hoofdzakelijk Spanjaarden (nauwelijks Nederlanders) heeft daar niks mee te maken.

En ja, Nederlanders waren ook druk betrokken bij de uitroeiing van de Abo's. Laat je nakijken man en lees die geschiedenisboekjes nog eens door.

Kortom, gelul, je comment. Wat denk je dat er zou zijn gebeurd als het andersom was geweest?
Jared Diamond ooit gelezen?
Welnee natuurlijk.
Hou je maar bij de Donald Duck.

En wees blij met je woning in de Bijlmer.

Itzamná | 19-02-13 | 21:44

*intercultureel snacken gaat waarna oerhollands nachtdienstje begint*

amin | 19-02-13 | 21:44

@Slipsnifter | 19-02-13 | 21:36

Wat denk je zelf? Dat ik voor mijn plezier de degens kruis met holle vaten zoals jij op dit tijdstip.

Tsss.

pius | 19-02-13 | 21:44

Bytemaster | 19-02-13 | 21:38 |
Een cultuur wegvagen en het de jouwe trachten te maken is ook een vorm van aanpassen... Alleen niet op de manier die jij het uitlegt. Had niets met emigratie te maken, maar met kolonisatie...
.
Overigens doelt Itza op de recentere geschiedenis.
Einstein...

Ommezwaai | 19-02-13 | 21:43

amin | 19-02-13 | 21:36 | + 0 -
De Nederlander op vakantie wordt in lompe eigengereide onbehouwenheid slechts overtroffen door de Rus en de Israëliër.

Mark Smith | 19-02-13 | 21:43

Uit het weg-met-ons uittrekseltje, na een hoeveelheid tekst is de conclusie:
"Voor een belangrijk deel liggen hier religieuze verschillen aan ten grondslag. Bijna alle Marokkaanse en Turkse Nederlanders zijn moslim en hechten veel waarde aan hun geloof. Anders dan bij de Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders zien we bij Marokkaanse en Turkse Nederlanders geen ontwikkelingen in de richting van secularisering".
.
Dan heeft een dialoog weinig zin als het gedrag wordt bepaald door de religie, bij een jehova getuige doe ik al niet eens meer open.

CoffeePatch | 19-02-13 | 21:43

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:39
Dus de ene partij creëert de problemen, en de andere partij (die die problemen tevergeefs heeft geprobeerd te voorkomen) mag de oplossing bedenken, ja DAAAAAG!

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:43

@amin | 19-02-13 | 21:36

Verbazingwekkend armoedige opvatting me dunkt, maar enfin, dat is legaal natuurlijk.

pius | 19-02-13 | 21:43

@Mark Smith | 19-02-13 | 21:37
Wil me er niet tegen aan bemoeien maar zie het somber in wacht maar ff tot de NL-er het financ. nog slechter krijgt en meer leefbaarheid in moet leveren.

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 21:42

Vanavond bij "Man bijt hond" een gemengde familie. Vrouw Nederlands, man Iranier. Was hier 19 jaar geleden aangekomen. Kwam laat thuis van het werk!, was vriendelijk, eiste geen respect, keurige kinderen, sprak goed Nederlands...
Als dit soort onderzoekers geconfronteerd worden met het Marokkanenprobleem dan zeggen ze dat er ook allochtonen zijn die het goed doen. Ja, deze mensen doen keurig mee.

roze_bril | 19-02-13 | 21:41

Maakt het uit? Autochtone contacten leiden voor hen (de migranten) gemiddeld gesproken naar betere hulpbronnen en posities dan contacten met personen uit migrantengroepen; tevens is er een duidelijke relatie met de beheersing van de Nederlandse taal.

En dat is het dan. Over voordelen voor de autochtone bevolking van contacten met migranten wordt niet gesproken. Hou zou dat toch komen?

Ivoren Toren | 19-02-13 | 21:39

Itzamná | 19-02-13 | 21:33 | + 0 -

Dus vooral niet de dialoog zoeken en de verschillen blijven benadrukken is de oplossing ? Mensen aan blijven vallen op hun geloof (zodat ze nog verder in hun schulp kruipen) ipv. de gematigden te steunen. Ja, zo komt een geslaagde multiculturele samenleving wel dichterbij. En je zg. oplossingen zijn kul, kan niet, mag niet en gaat niet gebeuren. Koms eens met een realitische oplossing.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:39

Nederlanders die naar Canada, Australië en andere emigratielanden gingen pasten zich gewoon aan, bouwden daar een leven op.
Itzamná | 19-02-13 | 21:06
.
Ehhh... misschien moet je de geschiedenisboeken nog eens doorlezen. De West-Europeaan heeft in die landen de oorspronkelijke cultuur bijna volledig weggevaagd, de originele bevolking in reservaten gestopt en hen hun rechten afgenomen. Later, toen die gebieden helemaal verwesterd waren, pasten nieuwe immigranten zich gemakkelijk aan (maar daar was dan ook niet meer zo veel moeite meer voor nodig).
Groot verschil is dat de Indianen en Aboriginals geen weerstand konden bieden, terwijl wij er nu gewoon bij staan te kijken hoe de vooral islamitische immigrant de samenleving naar zijn hand zet.

Bytemaster | 19-02-13 | 21:38

Tja we zitten er maar mooi mee.
Aan de ene kant een vat vol moslimradicalen die iet willen assimileren, en aan de andere kant een zwembad vol met Guhtmenchen die alleen maar weg willen kijken.
en onze enige uitweg is maffe 'kopvoddentax' Wilders..
Mijn hemel.
Dat-klinkt-niet-best.nl

obi-juan kenobi | 19-02-13 | 21:37

Itzamná | 19-02-13 | 21:33 | + 0 -
Denk jij nou echt dat er hier een burgeroorlog tussen moslims en de rest komt? Dat kun je niet menen. Extremisme ontstaat uit ontbering en dat is nu net hetgeen hier ontbreekt in onze softe verzorgingsstaat. Ze kijken wel lekker uit.

Mark Smith | 19-02-13 | 21:37

@pius
Dat reaguren in de avond/nacht, betaalt dat nou extra?

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:36

@Pius |21:21|
Vaak genoeg vakantie, om steeds weer te ontdekken dat de andere cultuur eigenlijk niet het mooie is maar bijv. alleen de zon of eventueel het landschap.
terwijl ik mijn talen spreek me aanpas in andere landen en hun wetten etc. respecteer , het lukt me niet om intercultureel contact boeiend te vinden , dus terug naar mijn eigen land dan maar weer, het mooie nederland. waar ik dan met verbazing weer zie dat ik ook hier turks marokaans indisch nigeriaans en surinaams kan eten etc. maar dat het intercultuurele contact hier net zo slecht functioneert. hoe hard ik ook mijn best doe.

amin | 19-02-13 | 21:36

Godsammekraken | 19-02-13 | 21:31 | + 0
Okee, kruisigen dan maar.

Itzamná | 19-02-13 | 21:35

Geweldig geschreven A. Nanninga, zelfs zo briljant dat het taalgebruik afleidt van de inhoud. Een kunststukje.

Mark Smith | 19-02-13 | 21:33

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 19-02-13 | 21:33

Kom anders dolgraag bij de plaatselijke Chinees en winkel met plezier in Duitsland.

MacMiep.nl | 19-02-13 | 21:33

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:15 | + -1
Die dialoog zoek ik al jaren met de zogeheten 'Markermeerdoctrine'.

Denk jij in alle ernst dat er zoiets mogelijk als een dialoog die niet uit de loop van een pistool komt met de mohammedanen in Europa?
Zou ik m'n geschiedenislesjes nog maar eens nakijken.

Al die extremisten zijn mogelijk door de gematigden, al duizend keer uitgelegd. Dat betekent niets meer en ook niet minder dan wat we ook van die gematigden afmoeten. Komt puntje bij paaltje, kiezen ze niet jouw kant.

Voorstel. Allemaal terug en dan kijken wie je hier nog wilt hebben. Ongeschoolde taxichauffeurs? Nee. Mensen met last van hun rug? Nee.
Hoogopgeleide kenniswerkers - yep.
Ga je in Noord-Afrika niet of nauwelijks vinden. Betekent in feite dat je zo goed als alle mohammedanen het best het land uit kunt trappen.

Of ga jij met gelijkgezinden die troep financieren? God bless you.

En nee, dat ga jij niet doen. Dat mag de gewone autochtoon doen.
LUL.

Itzamná | 19-02-13 | 21:33

@Itzamná | 19-02-13 | 21:24
Meestal ben ik degene die straffen uitdeelt, mijn zoon.

Godsammekraken | 19-02-13 | 21:31

ZKH EénOog | 19-02-13 | 21:24 | + 0 -

Moeten we nog meer gaan benoemen dan ? We benoemen ons al een ongeluk, zeker hier. En de politiek erkent het best alleen wellicht niet op de wijze die Wilders zou willen. Maar dat lijkt me eigenlijk alleen maar goed.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:28

En geen woord natuurlijk over de islam want dat heeft er weer niets mee te maken... Zwaar gesubsidieerd links prutonderzoek.

doenormaal! | 19-02-13 | 21:25

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:15

Aangezien (het leeuwendeel van) de politiek het weigert te erkennen, zal de schreeuw vanuit de samenleving MOETEN komen, anders verdwijnen de benoemers, maar groeit het probleem.

En in die zin is het zeer nuttig het te blijven benoemen, totdat de politiek het probleem erkent. Want als de politiek het niet erkent en tracht op te lossen, gaat een bevolking op een gegeven zelf een oplossing verzinnen. En of je daar nu beter van zal worden...

Dan kan je beter die benoemers voor lief nemen, schat ik zo in. Maar dat zal wel doom-denken zijn.

ZKH EénOog | 19-02-13 | 21:24

Die Willen Huijnk en Jaco Dagevos hebben pas mooie banen beetje open deuren intrappen en een leuk CPB salaris incasseren.
Hoeveel allochtonen zouden er eigenlijk bij het CPB werken ?

Uw Verzekeringsadvis | 19-02-13 | 21:24

Watapatja | 19-02-13 | 21:13 | + -1 -
Dat komt veel voor. Mijn wit Russische vrouw heeft in nl veel andere Russinnen ontmoet, die de tijd aftelden tot ze van die lelijke nl nerd afwaren en hun eigen vriendje konden laten komen. Irina houdt echt van mij, ja ja een fotomodel meid met een contactgestoorde nerd. Hoe dom ben je. Die wijven zaten die mannen in het Russisch af te zeiken waar ze bij zaten. Tot dat ik ze vertelde wat er zo al gezegd werd. En die nerds waren nog pissig ook, op mij. Nou ja wie niet horen wil...

Zatkniss | 19-02-13 | 21:24

Godsammekraken | 19-02-13 | 21:17 | + 1
Was me niet ontgaan, God.
Soms heb ik er zo het schijt aan, temeer nu veel mensen sarcasme nauwelijks herkennen.

Denk niet dat we er erg anders over denken, maar soms moet jij gewoon een pets voor je billen en zo.

Itzamná | 19-02-13 | 21:24

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:20
met je kop in het zand maakt idd ook niet gelukkig

hetluis | 19-02-13 | 21:23

Zojuist op tv Ned 1 al 3 dagen lang vechtende oliefanten heeft eindelijk een winnaar. De winnaar heeft recht op de vrouwtjes, hoe toepasselijk. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-02-13 | 21:22

@A. Nanninga | 19-02-13 | 20:37
Hulde! Hulde!
Heerlijk stukkie A. Nanninga, dergelijke tekstuele plempsels zijn de reden waarom ik nog steeds GS lees. :)

saintinel | 19-02-13 | 21:21

@amin | 19-02-13 | 21:19

Jij gaat zeker nooit op vakantie.

The emptiness.

pius | 19-02-13 | 21:21

@Slipsnifter | 19-02-13 | 21:19

Graag gedaan uiteraard.

pius | 19-02-13 | 21:20

hetluis | 19-02-13 | 21:19 | + 0 -

Ook niet, maar ik begin er dan ook niet over.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:20

Autochtoon of allochtoon, in werkelijkheid wil toch niemand intercultureel contact. dat was vroeger zo en dat zal altijd zo blijven, alle tollerantie spotjes ten spijt. soort zoekt soort, zoals het hoort.

amin | 19-02-13 | 21:19

@Godsammekraken | 19-02-13 | 21:16

Dank. Dat maakt mijn avond weer goed.

pius | 19-02-13 | 21:19

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:01
ik niet, u?

hetluis | 19-02-13 | 21:19

@pius | 19-02-13 | 21:13
Wat een leuke woordspeling weer, pias.

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:19

Watapatja | 19-02-13 | 21:13
Dat denkt U; beetje jammer....

Hendrikaatje | 19-02-13 | 21:18

@Itzamná | 19-02-13 | 21:06
Sarcasm anyone?

Godsammekraken | 19-02-13 | 21:17

@pius | 19-02-13 | 20:52
Geen speld tussen te krijgen. Plusje voor je argumentatie :-)

Godsammekraken | 19-02-13 | 21:16

Spijker op zn kop Nanninga!
Weg met al die multiculti-troetelbeertjes-linkse-onderzoekjes/media aub...

Lalala Geld! | 19-02-13 | 21:15

ZKH EénOog | 19-02-13 | 21:10 | + 1 -

Zeker, maar ik zie niet in hoe het constant blijven benoemen en de multiculturele samenleving een mislukking noemen een oplossing dichterbij brengt. De dialoog zoeken en soms verschillen nemen voor wat ze zijn lijkt me beter maar dat zal wel geitenwollen sokken gepraat zijn.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:15

@HerenSlipsnifter | 19-02-13 | 21:07

Ja hè. Dat vind ik nou ook.

pius | 19-02-13 | 21:13

Hendrikaatje | 19-02-13 | 21:09 |
En zodra de verblijfsvergunning definitief is kun je weer een nieuwe importeren, dan redt ze zich namelijk uitstekend zonder jou.

Watapatja | 19-02-13 | 21:13

@Supermatthijs | 19-02-13 | 21:01

Gelukkig zal hij dan nog niet zijn, waarschijnlijk, maar je kan pas beginnen met het oplossen van een probleem, als je het probleem erkent.

Dus het zou wel een eerste stap naar geluk, van zowel autochtoon als allochtoon, kunnen zijn...

En dat zou zelfs jou gelukkiger kunnen maken, toch?

ZKH EénOog | 19-02-13 | 21:10

irma zonderboezem | 19-02-13 | 20:52
Met U kan ik het gewoon eens zijn!
M'n Filipijnse echtgenote spreekt na 1½ jaar hier, de Nederlandse taal.
Moet nog voor 2 van de 4 inburgerings examens slagen.
Ze heeft ondertussen gewerkt en zo Nederlandse vrienden gekregen.
Tracht ook Nederlands te praten met een hier in de buurt wonende Filipijnse vriendin, die al wat langer hier is.
Groot voordeel van een Filipijnse vrouw is dat er echt niets Arabisch aan zit....

Hendrikaatje | 19-02-13 | 21:09

Da`s nog altijd een stuk beter dan oliedomme onnozelheid..

Slipsnifter | 19-02-13 | 21:07

Watapatja | 19-02-13 | 21:06 | + 0 -

En zigeuners ook.

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:07

"Ze blijven hun eigen taal spreken, gaan om met eigen landgenoten en in het beste geval negeren ze de autochtonen. Tenzij ze in de meerderheid zijn, in dat geval terroriseren ze de autochtonen en eisen respect."

Dus grenzen dicht, voordat het echt te laat is. Economisch en maatschappelijk dragen overwegend negatief bij.
Dus plat gezegd: we hebben er niets aan.

En zeker niet als het gezeur & gezeik leidt tot aanpassing van onze eigen normen en waarden en de openbare orde door het kroost van die lui ernstig wordt verstoord.

We zijn het zat!

Ik vind dit wel een actueel topic.
Over een half uur begint namelijk " Opsporing verzocht".

fuckje | 19-02-13 | 21:06

Godsammekraken | 19-02-13 | 20:46 | + 2
"Ik maak geen onderscheid op basis van ras, geloof of herkomst."

"Ras", voor zover dat al een begrip is kan ik nog inkomen.
Geloof?
Onzin.
Natuurlijk maak je onderscheid als iemand gelooft in een FSM, Jezus!
Herkomst? Gaat nergens over. Als ze maar normaal doen en zich aanpassen.

Nederlanders die naar Canada, Australië en andere emigratielanden gingen pasten zich gewoon aan, bouwden daar een leven op.
Marokkanen, om maar wat te noemen, beginnen te janken als hun veel te hoge uitkering in Marokko (door jou betaald) verlaagd wordt en gaan gelijk chanteren (we sturen alle kinderen terug, en meer van dat soort larie).
Het zou zeer fatsoenlijk zijn als NL zou besluiten dat we geen dubbele paspoorten meer zouden accepteren. Kies maar, NL-paspoort of Marokkaans paspoort. In Marokko schijn je geen afstand te kunnen doen van je nationaliteit.
Al de inwoners van de landen die er net zo over denken moet je gelijk hun NL-paspoort afnemen - had je al niet moeten geven in the first place.

God, wat een onnozel gezeik. Verzorgingsstaat met open grenzen, ja, dat gaat hem worden. Nog nooit vertoond in de wereldhistorie dat het anderen dan free-riders (uitvreters) aantrekt.
Komt er nou binnenkort nog een Marokkaanse malloot naar NL? Gelijk terugsturen en uitkeringen totaal intrekken.
Ja, ze hebben zo hard gewerkt hier, moehaha. Na drie weken wisten ze het UWV al te vinden. 'Last van m'n rug.'
Flikker toch op met die zooi.

Itzamná | 19-02-13 | 21:06

Ik weet het niet hoor. Die meneren hebben wel sociologie gestudeerd. Dan zullen ze het toch wel weten?

Schrödinger | 19-02-13 | 21:06

Pastor Sippenhaft | 19-02-13 | 21:00 |
En Antillianen zijn allemaal mohammedanen.

Watapatja | 19-02-13 | 21:06

@Pastor Sippenhaft | 19-02-13 | 21:00

Niet allen uit die contreien. Pastor.

pius | 19-02-13 | 21:05

Mooi stuk. Niet dat het ook maar iets zal helpen. Dit soort onderzoekers redeneren lekker naar de zelf verzonnen uitkomst toe en geen hond die ze van hun waandenkbeelden kan bevrijden.

X-es | 19-02-13 | 21:04

Mensen als Aleid en Cohen, die in een discriminatie-kramp schieten als er beestjes bij naam genoemd zouden worden, die zijn het werkelijke probleem.
Een puberende auto- of allochtoon zou wel gek zijn wanneer hij niet over de grens gaat als hij weet dat daar weinig tot geen gevolgen aan vast zitten.
Ik zou het ook flikken, als ik nu nog jong was.

Jackanders | 19-02-13 | 21:03

Leve de segregatie! Poep die cultureel uitgedaagde kinderen nog maar even door, zijn we vanzelf een culturele minderheid binnenkort.

Antitheïst | 19-02-13 | 21:02

Nu kom ik hier vooral voor de trololo maar na de eerste 'verklarende' zin van bovenstaande dudette stopte ik al met lezen. "Dat groepen elkaar niet naderen is volkomen logisch. Wegens taalbarriere, bijvoorbeeld." Die taalbarriere was er altijd al en was vroeger meer aanwezig dan nu. Dat is dus geen verklaring voor een negatieve trend. Niet dat ik vind dat het goed gaat met integratie en dat het ooit goed gegaan is (en dat terwijl mijn liberale seculiere dudette afkomstig is uit het Midden-fuckin'-Oosten, maar come on, dit doorstaat de toets der pseudo-wetenschappelijke alfa-wetenschappen ook niet echt, me dunkt.

wookiepanub | 19-02-13 | 21:01

hetluis | 19-02-13 | 20:59 | + 0 -

En ben je dan gelukkig ?

Supermatthijs | 19-02-13 | 21:01

Pak nou eens door Nanninga en noem het geen 'niet-westerse allochtonen', maar moslims of voor mijn part arabieren. Want met Surinamers en Chinezen, nee zélfs met Oostblokkers hebben wij niet alle bovengenoemde problemen. Sommige problemen ook, maar de echte probleemgroep lijkt me meer dan duidelijk. Uitzonderingen daargelaten, maar zodra het reli's betreft uit die contreien is het mis, want ideologie en wereldheerschappij.

Pastor Sippenhaft | 19-02-13 | 21:00

Wat -1 . Anaalfiguur.

pius | 19-02-13 | 21:00

ik mis alleen de conclusie in het rapport: De multculti-samenleving is mislukt

hetluis | 19-02-13 | 20:59

-weggejorist-

Itzamná | 19-02-13 | 20:57

godverdegodver, en die werken dus bij het SCP. Het buro dat klakkeloos wordt geloofd door elke ambtenaar en politicus.
Dit voorspelt niet veel goeds voor de komende jaren. Jaren waarin we gedwongen zullen worden om ons meer aan te passen aan de "gasten" in plaats van dat de "gasten" zich aanpassen aan de gastheer, die ze voed en huisvest.

Ik kan het slechts eens staan met bovenstaand commentaar, maar ben bang dat de linksche krachten nog steeds te sterk zijn in de beleidsbepalende sector. Nog 15 jaar geduld mensen.

BekiekUtMoar | 19-02-13 | 20:56

Slecht in bed had ook meegenomen moeten worden in het onderzoek.

spuitje11 | 19-02-13 | 20:54

Is dit een doortrapte manier om ons te vertellen dat Ebru Umar wordt bedankt voor de moeite?

CoJoNes | 19-02-13 | 20:52

Ik begrijp veel immigranten ook totaal nietJe komt hier wonen omdat je het in je oude land allemaal maar bagger vond . Vervolgens ga je dan hier eisen dat alles wat je daar achterliet door ons als bevolking gerespecteerd en geaccepteerd dient te worden! Daar heb ik op zijn zachtst gezegd hel veel moeite mee!

irma zonderboezem | 19-02-13 | 20:52

@Godsammekraken | 19-02-13 | 20:48

Hoe zou ik in Godsnaam argumenten kunnen vinden tegen het titaniumharde feit dat jij geen vooroordelen hebt.

Ik moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk.

pius | 19-02-13 | 20:52

Het taalgebruik in dat artikel is echt zo zijig, zalvend en soft. Wat een geitebreiers! Stonede kuthippies...

NACademicus | 19-02-13 | 20:50

Ik ben het Oneens met de Scribente van dit topic.

Doch.

Het maakt niet zoveel uit wat men schrijft maar veel meer hoe, waar het mijn interesse betreft.

Nanninga word weliswaar weleens regelmatig bevangen door buien van laaghangend lactacyd maar is ook de meest begaafde schrijver van dit blog geworden. Het plezier en de betrokkenheid lees je door haar knap gedoseerde vileiniteiten heen.

En dat maakt het verschil.

pius | 19-02-13 | 20:50

Alles wat uit die hoek komt gaat in mijn teiltje, iemand een nieuwe trouwens want mijn voorraad zit nokkie nokkie. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-02-13 | 20:50

@Godsammekraken | 19-02-13 | 20:46

Ik maak helemaal geen onderscheid. Mijn medemens onderscheidt zich van mij door zijn/haar gedrag. En afhankelijk van dat gedrag, accepteer ik hem of haar in mijn persoonlijke kring.

Veel moeilijker is het niet.

ZKH EénOog | 19-02-13 | 20:49

Hmm het dus iedereen z'n schuld, maar ***niet*** van de migranten dat genoemde groep er een zooitje an maakt!
Zouden die "onderzoekers" misschien uit de linkse hoek komen?
Zomaar een ideetje hoor,zou toch kunnen?

K.Zwellever | 19-02-13 | 20:48

@pius | 19-02-13 | 20:45
Altijd mooi die aanmatigende qualificaties. Maarrehhh doe es argumenteren. Zou nog mooier zijn.

Godsammekraken | 19-02-13 | 20:48

Als ik wil integreren met uitheemse culturen, boek ik een vakantie.

Eric Blair | 19-02-13 | 20:48

Interculturele kruisbestuiving levert wel hele mooie kindertjes op.

Watapatja | 19-02-13 | 20:47

Preach on sister nanninga

Zatkniss | 19-02-13 | 20:47

"... en geven de schuld aan de economische tegenspoed, segregatie en discriminatie...."

Zou zomaar best eens kunnen.

'Economische tegenspoed'. In tijden van verminderende welvaart gaat de mens ineens zien wie die welvaart dan wel opvreet. En dat is altijd die ander. Niet geheel toevallig wachtkamers (zowel in de zorg als bij de soos) vol niet-westerse allochtonen, waar zij vooral de zorg-, arbeidsongeschiktheids- en AOWpremies opvreten in plaats van opbrengen.
Zegt niet ik hoor, dat zegt de door verminderde welvaart hongeriger geworden medemens natuurlijk.

'Segregatie'. Hoe groter de getto, hoe geïsoleerder van de algehele samenleving. Niets nieuws, al jaren bekend.

'Discriminatie'. Ook dat is niets vreemds, dat de autochtoon de eeuwige positieve discriminatie van de niet-westerse allochtoon spuug-beu is. Niets nieuws ook trouwens. En logisch ook, want het bevorderd de segregatie nog verder.

Serieus, wat is dit voor Stapelzot onderzoek?

ZKH EénOog | 19-02-13 | 20:46

Het zou een meerwaarde zijn voor de kwaliteit en variateit van de topics als GS invulling zou geven aan het allochtonenquotum.

Watapatja | 19-02-13 | 20:46

Ik maak geen onderscheid op basis van ras, geloof of herkomst. Dat doe ik op grond van de onderzoekjes van SCP, CBS en al die andere verontrustende cijfers.

Godsammekraken | 19-02-13 | 20:46

@Godsammekraken | 19-02-13 | 20:41

Briljante onnozelheid. Het bestaat dus.

pius | 19-02-13 | 20:45

Het probleem is dat de vooroordelen die ik niet heb telkens worden bevestigd.

Godsammekraken | 19-02-13 | 20:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken