Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

300 gewelddadige jeugdbendes: probleem of niet?

jeugdgroepeninnederlandSiddert ende beeft! Trouw publiceerde vandaag een onderzoek dat in Nederland 300 van de 1200 jeugdbendes gewelddadig zijn. De andere 900 zijn slechts hinderlijk. Van die 300 gewelddadige jeugdbendes is een klein deel zwaar crimineel. Verder vat Trouw de samenstelling van de doorgedraaide jeugdbendes als volgt samen: hoop Forrest Gumpjes qua IQ (zo'n 20% van elke groep) met een aantal psycho's, erg multicultureel maar Marokkanen zijn de grootste groep, geen schooltalentjes, tussen de 15 en de 25 jaar en zuipen & blowen doen ze fanatiek. O ja, en allemaal mannen, vanzelfsprekend. Want boven alles heeft dit land -en elk land, eigenlijk- een mannenprobleem. Losgeslagen, testosteron gestuurde, onnadenkende en kansloze mannen zijn de rot aan de wortel van de samenleving. Nu horen we u zeggen dat de overheid daar de militaire dienstplicht weer voor moet invoeren. Maar dan begrijpt u het niet. Deze gasten hebben al een militaire dienstplicht. Worden vanzelf opgeroepen door een criminele jeugdbende in hun omgeving om uw huis leeg te roven, uw oma te beroven en uw auto te jatten. En wat vindt Goed Volk hier uiteindelijk allemaal van? Niks. Goed Volk ziet dat er 300 jeugdbendes zijn die constant naast de beschavingspot piesen en interpreteert de cijfers met de kop 'slechts kwart jeugdbendes gewelddadig'. Oh. In dat geval. Wat doet Trouw hetzerig dan? Goed Volk zegt dat we ons niet zo druk moeten om maken om 'slechts een kwart'. Slechts een kwart is vet weinig. Kijk maar: slechts een kwart van de vliegtuigen stort neer. Zie, klinkt niet als veel toch? Daarom. Als Goed Volk zegt dat het los rondlopen van 300 maal 50 verstandelijk beperkte jongens -met toegang tot wapens- die allemaal denken dat ze Scarface zijn slechts een kleinigheidje is, dan is dat slechts een kleinigheidje. Pfoej, wat een geruststelling.

Reaguursels

Inloggen

'Nu horen we u zeggen dat de overheid daar de militaire dienstplicht weer voor moet invoeren.'
.
__________
.
God beware me
Dat zou betekenen dat 'n groot deel (criminele)moslims ons straks zou moeten beschermen tegen?..... ,zeer waarschijnlijk, moslims.
Hoe verzinnen ze het.

donjon | 19-02-13 | 17:25

En hoeveel duizenden "hulpverleners" draaien er om die jeugdbendes heen? Jeugdzorg, buurtregisseurs, politie, imams, leraren, wethouders, persoonlijke begeleiders enzovoorts.
Merkava | 18-02-13 | 22:05

Juist. Elk initiatief wordt die gasten ontnomen.

Uriël Fack | 19-02-13 | 12:18

Wat op straat loopt is het kanonnenvoer. Commando wordt gevoerd vanuit geparkeerde auto's of de coffeeshop. Ik heb het van nabij mogen meemaken in een kansenwijk. Daar is bijna iedereen familie van elkaar, dus er is een mer à boire aan zwakbegaafden en jongens die elk sociaal inzicht missen of begrijpen wat de consequenties van hun daden zijn.

Uriël Fack | 19-02-13 | 12:16

Godsammekraken | 18-02-13 | 22:07 | + 54 -
en.wikipedia.org...
.
(..)Algeria and Morocco, which have tried to mitigate the worst effects of a disenfanchised and disillusioned youth.
.
Ow, ik dacht meer migreren. Er zijn er inmiddels zo'n 450.000 in Nederland. Maar enfin, het zal dan ongeveer hetzelfde zijn : zgn. kalmeren i.p.v. migreren

Thoth | 19-02-13 | 12:07

Met staart en kop uitroeien

Jan Gordelroos | 19-02-13 | 10:43

Jeugdbendes zijn nog de hazen van de "echte" criminele wereld ook.
De gemiddelde succesvolle criminele Marrokaan kleed zich erg goed en spreekt ABN en misbruikt deze sukkels geweldig. Iig als ik in mijn buurt rondkijk.

Rest In Privacy | 19-02-13 | 10:13

Goed Volk Is Dom Volk.

meneer Q | 19-02-13 | 09:40

The Hunger Games zou een goede oplossing zijn.

Snelheidsduivel | 19-02-13 | 09:26

Slechts 1,5 % van de Nederlanders leest de Volkskrank.
-
Een hele geruststelling.

Badderbeest! | 19-02-13 | 09:17

Noem het een motorclub, geef ze een "honk" en subsidie.
Hebben we er weer een folklore bij.

nl04922 | 19-02-13 | 08:55

"Volgens de onderzoekers is dat allemaal om hun territorium te bewaken."

Fucking achterlijk inteelt volk. De term rif-apen is inderdaad zo gek nog niet met dit soort dierlijk gedrag.

Ih8yousf | 19-02-13 | 08:52

was Forest Gump dom dan? Kijk is wat ie allemaal verzonnen heeft ^^

miknic | 19-02-13 | 08:29

900 zijn slechts hinderlijk....
Hinderlijk genoeg waarschijnlijk om mensen een onveilig gevoel op straat/huis etc te geven.
En in die zin doen ze de samenleving GEWELD aan.

Ben Adam | 19-02-13 | 08:10

'Goed Volk' (VK) = Fout Volk. Wie zichzelf als 'Goed Volk' presenteert wantrouw ik als de pest.
.
'Goed Volk' bestaat uit zure, leugenachtige, afgunstige, in morele superioriteitswanen verkerende nietskunners. Extreem Fout Volk dus.

Bertus Betonsloper | 19-02-13 | 08:03

-n

g.reppeldel | 19-02-13 | 07:39


ach, het bestaan van 300 geweldadige jeugdbendes in deze ruimte/tijd is slechts een incindent.

g.reppeldel | 19-02-13 | 07:39

De grootste misdadigers zitten in de politietop,riante salarissen en ze doen aan de misdaad geen ene moer.Als de misdaadcijfers zouden zakken ,komt d'r eigen baantje in gevaar.

fleurtje | 19-02-13 | 07:12

Jaap de Paap | 18-02-13 | 23:37
"Goed volk" is gewoon newspeak voor "Gutmensch"...

de honden blaffen... | 19-02-13 | 02:26

ZDEV | 18-02-13 | 21:56 |
Ik adviseer: kanonnenvlees.
---------------------
Als zodanig zullen de meesten ook wel eindigen. Maar dan wel met de door Mo voorgeschreven platte bedoeling in hun hoofd.

WirMachenMusik | 19-02-13 | 01:24

Een aantal van 1200 betekent nog steeds hetzelfde als vroeger.
Helaas heb ik door ervaring geleerd dat de betekenis van de aanduiding 'hinderlijk' in een politiek correcte multicul-context, aanzienlijk verschilt van wat daar enkele decennia geleden nog onder werd verstaan.

WirMachenMusik | 19-02-13 | 01:17

distel | 19-02-13 | 00:51 |
Zal niet alleen Elsevier zijn. Denk dat de meeste gedrukte pers blij is met haar adverteerders. Van de abos kunnen ze niet bestaan.

Watapatja | 19-02-13 | 00:56

Watapatja | 19-02-13 | 00:38

Sparren? Nee dat is niet klef. Toevallig ben ik niet helderziend. In Zuid-Europa zijn ze niet directer, maar komt gemanipuleerde journalistiek veel vaker voor. Maar goed, Elsevier laat zich beinvloeden door adverteerders qua berichtgeving. Zullen ze leuk vinden om te horen.

distel | 19-02-13 | 00:51

@Watapatja | 19-02-13 | 00:38
Sparren lijkt me heel goed. Dát is pas sportief.

AntiSoof | 19-02-13 | 00:41

distel | 19-02-13 | 00:29 |
Dus jij vindt het klef als ik me opoffer namens alle reaguurders om te kijken of ik hem in een potje sparren een pak slaag kan geven. Dank je.

Watapatja | 19-02-13 | 00:38

distel | 19-02-13 | 00:21 |
Iedere cultuur heeft zijn eigen manier. In Nl is het allemaal vrij verdekt, maar afhankelijkheid is schering en inslag. Klokkenluiders worden hier niet gewaardeerd.

Ik heb in zuid europa gewoond, daar gaat het wat directer.

Watapatja | 19-02-13 | 00:34

@Watapatja | 19-02-13 | 00:09
@Pius

Klef doen en persoonlijk contact zoeken prima. Maar wel via een ander platform graag. Er zijn genoeg sites die hiervoor bedoeld zijn.

distel | 19-02-13 | 00:29

@Watapatja | 19-02-13 | 00:09

Top.

pius | 19-02-13 | 00:23

test test

pius | 19-02-13 | 00:23

Watapatja | 19-02-13 | 00:12

Wellicht hebben ze daar ook geen reden voor. Doe jij eens een boekje open over wat er allemaal mis is bij de UWV? Geen mens is onafhankelijk. Ook beroepsmatig speelt dat mee. Mijn punt is dat het in Nederland, vergeleken bij veel andere landen, nog meevalt. Ben je het daarmee eens?

distel | 19-02-13 | 00:21

@distel | 18-02-13 | 23:54
Dank je voor je nuancering.

AntiSoof | 19-02-13 | 00:14

distel | 19-02-13 | 00:09 |
Vriend van me zit bij Elsevier, ze schrijven daar absoluut niet kritisch over hun grote adverteerders.

Watapatja | 19-02-13 | 00:12

Watapatja | 18-02-13 | 23:59

Je beweert dus dat de journalistiek in Nederland nagnoeg beheerst wordt door de commercie? We wonen in Nederland en niet in Italie. En zelfs daar is die stelling overdreven, al komt die wel in de richting.

distel | 19-02-13 | 00:09

pius | 19-02-13 | 00:06 |
Zit nu op smartphone, zie hem morgenochtend op de zaak. Neem daarna contact met je op.

Watapatja | 19-02-13 | 00:09

Gekke-Bennie | 19-02-13 | 00:03 |
Dat geldt voor iedereen. Als je een wapen wilt, heb je het zo. Ik ken discotheken met detectiepoortjes, waar bezoekers hun wapen in een kluisje leggen en na bezoek gewoon weer meekrijgen. Te zot voor woorden.

Watapatja | 19-02-13 | 00:07

@Watapatja | 18-02-13 | 23:41

Heb een mailtje gestuurd. Is die gearriveerd?

pius | 19-02-13 | 00:06

"Ga eens op bezoek in Rekken, jeugdgevangenis."
@ Watapatja | 18-02-13 | 23:53

Maak je niet druk, die kopen hun wapen "op de hoek van de straat".
Wat ik bedoel te zeggen, is dat in het illegale circuit (en de cijfers liegen er niet om), meer te halen valt dan in het legale circuit.
Maar laten we vooral de (overmatige) nadruk leggen op legaal wapenbezit/-verlof, of het verkrijgen ervan.

Gekke-Bennie | 19-02-13 | 00:03

distel | 18-02-13 | 23:54 |
Vergis je niet in de macht van de adverteerder. Onderzoeksjournalistiek is bijna niet meer mogelijk, laat staan echt kritische artikelen.

Watapatja | 18-02-13 | 23:59

Als we ze kunnen tellen, dan kunnen we ze toch ook oppakken en vastzetten incl. TBS. Probleem opgelost. Kunnen ze daar de hele dag gaan zitten blowen.

Afgeschminkte Bassie | 18-02-13 | 23:55

AntiSoof | 18-02-13 | 23:27

De media hebben als taak de burger zo obectief mogelijk te informeren wat er speelt in de wereld. Verder worden zij betaald om datgene te vermelden, dat ons allen interessert. Aangezien geen enkel mens volledig objectief is, zie je dat terug in de journalistiek. Dat dit veelal resuteert in berichten die je van mindere waarde, irrelevant, stuitend of opruiend vindt, is daaraan inherent. Vergeleken met andere landen is Nederland nog behoorlijk genuanceerd. Stemmingmakerij is hier tamelijk beperkt. De informatievoorziening kan beter, maar het is hier zeker geen Noord-Korea. Dat de Nederlandse media meer open moeten staan voor zelfkritiek, mee eens, maar ze weg zetten als zichzelf ingenomen ego's, die slechts als doel hebben hun eigen mening op te dringen, lijkt mij onjuist.

distel | 18-02-13 | 23:54

Preventief in laten slapen die bendeleden.

Real Dutch Meat | 18-02-13 | 23:54

Gekke-Bennie | 18-02-13 | 23:51 |
Ga eens op bezoek in Rekken, jeugdgevangenis. Je schrikt je klem wat er nog losgelaten kan worden.

Watapatja | 18-02-13 | 23:53

"300 maal 50 verstandelijk beperkte jongens -met toegang tot wapens-"

Blijf je vooral vastbijten op de enkele Tristannetjes onder ons..

Gekke-Bennie | 18-02-13 | 23:51

pius | 18-02-13 | 23:37 |
Zit niet op twitter, via [email protected] kun je me een bericht sturen, dan bel ik je. De mail is een tijdelijke actiemail, we zijn buiten behandeling aan het inventariseren.

Watapatja | 18-02-13 | 23:41

Jaap de Paap | 18-02-13 | 23:37 Andersom komt het op hetzelfde neer.

Goed volk voelt zich niet slechter dan anderen.

zeg maar jansen | 18-02-13 | 23:41

1) Moet het geweld (aantoonbaar?) gepleegd zijn ten behoeve van en/of in opdracht van de groep?
2) Zo ja, wat is dan het antwoord op de vraag hoeveel jongeren van de 1200 bendes zijn veroordeeld wegens geweldpleging?
3) Waarop baseert het onderzoeksteam de aanname dat sommige bendes nooit geweld zullen gaan gebruiken?
enz enz. Er zitten nogal wat haken en ogen aan de gepubliceerde resultaten van dit onderzoek.

Not Muhammad | 18-02-13 | 23:40

Hou toch op, in USA heb je jeugdbendes. Het stelt niks voor hier.

Tlex3433 | 18-02-13 | 23:40

@Watapatja | 18-02-13,
Gut, dát is ook weer waar. Dat was ik helemaal vergeten. Ze hebben daar zelfs een gezegde voor.

AntiSoof | 18-02-13 | 23:38

@AntiSoof | 18-02-13 | 23:35

Dank u. Ik vrees het ook ja. Uiteindelijk heeft elke beroepsgroep, hoe invloedrijk ook altijd een gemene deler, met andere beroepsgroepen.

Ze bestaan uit mensen.

pius | 18-02-13 | 23:38

De leukste over Goed Volk vond ik vorige week in de Volkskrant: "Goed volk voelt zich niet beter dan anderen." Daar heb ik wel even smakelijk om gelachen. De domheid is bijkans grenzeloos.

Jaap de Paap | 18-02-13 | 23:37

@Watapatja | 18-02-13 | 23:35

Wij zullen binnenkort eens afspreken of niet, zit je op twitter?

pius | 18-02-13 | 23:37

@pius | 18-02-13 | 23:32
Cynisme? Ik noem het liever realisme.

AntiSoof | 18-02-13 | 23:35

AntiSoof | 18-02-13 | 23:27 |
Kwestie van vraag en aanbod. De goed nieuwskrant trok geen abonnees.
Psychologisch gezien voelen mensen zich goed als hun ellende minder erg is dan andermans ellende.

Watapatja | 18-02-13 | 23:35

En ze moeten niet de dienstplicht in.

Simpelweg omdat ze daar leren hoe je met een vuurwapen om moet gaan. Nu schiet er af en toe eens eentje een maatje neer of in z'n eigen poot.

Ik zeg dat zulke dingen meevallers zijn.

zeg maar jansen | 18-02-13 | 23:34

@AntiSoof | 18-02-13 | 23:27

Hele goede vraag wijze. Dezelfde dingen als altijd, geld, belangen, een gebrek aan vakbekwaamheid?

Die dingen? Of ben ik dan te cynisch.

pius | 18-02-13 | 23:32

Ja, dat is een probleem.

Als je ze allemaal hun 120 uur taakstraf moet geven kom je werk tekort.

zeg maar jansen | 18-02-13 | 23:31

Op zijn Nederlands gezegd...nee, dat is absoluut geen probleem.

Plukkiehaar | 18-02-13 | 23:31

Als ze kunnen vaststellen dat het er zo veelweing zijn zal men ook wel direct handelen toch, ik bedoel, wat zijn nou 1200 bendetjes (met een hard kerntje van 300) op 16 miljoen mensen? Of vergis ik me nu..

Dreefie | 18-02-13 | 23:27

@pius | 18-02-13 | 23:18
Weet je wat ik me soms afvraag?
Waarom leent het journaille zich toch steeds om dit soort zaken naar buiten te brengen?
Wat schieten wij met kennisgeving daarvan op? Snap jij dat?
Want ik zie de media als stemmingmakers. Die zeikers brengen al dit soort doemberichten. Zou niemand zich nou nooit eens afvragen wat het volk met al die narigheid moet? Vandaag nog een bericht over de Aziatische fruitvlieg die hier de fruitoogst komt aantasten zodat de prijzen ervan dus omhoog kunnen. Ja, logisch. Als er tritsen vliegtuigen heen en weer vliegen, dan kun je er op wachten dat er ellende mee komt. Maar waarom melden ze dat? Het lijken soms wel sadisten.

AntiSoof | 18-02-13 | 23:27

Geweldig idee die dienstplicht. Druk gewelddadige jeug een machinegeweer in hun handen en het komt wel goed...

Welke theedrinker heeft dat idee verzonnen?

NiceGuysFinishLast | 18-02-13 | 23:22

De pliesie weet exact wie de leden zijn. Die hebben allemaal aan strafblad dikker dan de rechter groot is. Alleen is de rechter blind en deelt taakstrafjes uit in plaats van jaren cel, omdat toen hij rechten studeerde hem in zijn hoofdje werd ingeprent dat lang straffen niet helpt. Klopt, niet in de zin dat hoe langer je straft, des te braver de boef de lik verlaat. Maar wel dat hoe langer je een draaideurcrimineel opsluit, des te langer de maatschappij gevrijwaard is van de overlast en ellende die dat uitschot veroorzaakt, dat is hem tijdens zijn rechtenstudie nooit verteld! En wat nog beter werkt is alles wat een dubbele nationaliteit heeft en misdrijven pleegt waarop pak 'm beet 1 jaar of langer max staat, na hun straf denaturaliseren en op hun niet-NL nationaliteit als persona non grata ons land uitflikkeren, bij minderjarigen pappa verplicht mee.Tja, we zijn toch geen barbaren? We kunnen toch niet verwachten dat een 17 jarige voor zichzelf kan zorgen in een ver buitenland? Dus mams en paps verplicht mee. En nooit neer terugkomen. Dat helpt. De beste, doeltreffendste manier om van geimporteerde problemen af te komen is die problemen zo snel mogelijk weer te exporteren!

Jos Schmitz | 18-02-13 | 23:21

@hfakker | 18-02-13 | 22:54

Bendes is een container-begrip waarmee men de mogelijkheid schept tot nuanceren, of downplayen.

Het begrip bende speelt geen enkele rol in de aanpak verder.

De analyse (beke-shortlist) die hier word gebruikt spreekt namelijk over jeugdgroepen in drie categorieën.

Van laag tot hoog:

Hinderlijk
Overlastgevend
Crimineel

Dat de Criminele jeugdgroepen ook vaak hinderlijk en overlastgevend zijn moet daarbij gezegd worden evenals het feit dat overlastgevende groepen ook geregeld criminele feiten op hun naam hebben staan en geweldplegingen. Het gaat om de mate en hoeveelheid

De criminele jeugdgroepen hebben hun naam te danken aan het feit dat ze in vereniging geweld en overvallen moeten hebben gepleegd en zich met regelmaat schuldig maken aan verdere criminele activiteiten, de hoeveelheid weet ik niet precies maar dat is het onderliggend criterium.

pius | 18-02-13 | 23:18

Jackanders | 18-02-13 | 23:01

Wat bedoel je daarmee? Doorgaans hebben de onderlinge uitwisselingen van necrosis en mij niet altijd dezelfde strekking. Dat we het op tenminste één gebied eens zijn, mag dat?

distel | 18-02-13 | 23:15

Ik opteer voor verplichte oestrogeeninjecties.

misantroop | 18-02-13 | 23:12

Verder kun je er gerust van uitgaan, laat ik het eufemistisch stellen, dat diegenen die de gegevens aanleveren op basis waarvan word bepaald of een Jeugdgroep crimineel is of niet daar graag enige nuance in aanbrengen.

Niemand wil immers het slechtste jongetje van de klas zijn.

pius | 18-02-13 | 23:12

In het Nederlandse leger is het ook een bende...

Tom_Kroes | 18-02-13 | 23:11

@hfakker | 18-02-13 | 22:54 Slechts is een bijzonder ongelukkig gekozen term voor een schrikbarend percentage als 25%.

Not Muhammad | 18-02-13 | 23:07

@SDI | 18-02-13 | 22:58
Nee, ik heb het niet over bootcamps maar intensieve scholing en en werken. Dat soort kampen zijn er niet geweest.

blinde kip | 18-02-13 | 23:06

Gelukkig hebben we de politie nog om ons te beschermen tegen psychopaten en andere anti-socialen! *kuch*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-02-13 | 23:05

Heb al jaren wat geschut klaar liggen voor het geval dat.... want vertrouwen in de overheid die ons zou moeten beschermen is er allang niet meer... triest land.... trieste bestuurders die alles overzien op een rozegraaicultuurwolk..... zou de reaguurders aanraden om eens naar de tvserie Deadwood te kijken.... een plaats in de USA zonder overheid... de burgers losten het zelf wel op!Misdadigers werden gewoon gevoerd aan de varkens van de plaatselijke Chinees.... die slechts één woord engels sprak... COCKSUCKER!

pim achtertuin | 18-02-13 | 23:04

hfakker | 18-02-13 | 22:54
lees stukje uit Trouw eens. Schijnbaar bestaan er jeugdbendes (criminele jeugdgroepen in het originele "onderzoek") die niet overlastgevend of crimineel zijn, maar slechts hinderlijk. Dus die perceptie dat alle bendes gewelddadig zijn, klopt niet (althans, volgens dit "onderzoek"). Het is me overigens een raadsel hoe je van een jeugdbende kunt spreken wanneer niet eens overlast maar slechts hinder veroorzaakt.

Tweemy | 18-02-13 | 23:02

@distel | 18-02-13 | 22:59
Wel lekker, dat je het soms met jezelf eens bent.

Jackanders | 18-02-13 | 23:01

distel | 18-02-13 | 22:40

Nee. Ik onderschrijf dat juist, maar ik heb het de laatste weken al vaak ter sprake gebracht. Je gelooft het misschien niet, maar soms zijn we het met elkaar eens. Hoe zou de commissie trouwens een groepje Marokkanen, dat niets doet, dan behalve blowend op een kinderspeelplaatsje zitten ouwehoeren, duiden? Ze doen niks ergs, alleen kan jij met je kids niet niet datgene doen wat je wil. Je kan ze niet wegjagen (je bent met je kleine kinderen) en je kunt je kinderen niet laten spelen op de manier zoals je voor ogen had. Ik spreek overigens uit vele ervaringen.

distel | 18-02-13 | 22:59

@ blinde kip | 18-02-13 | 22:28 | 1

Die kampen werkten niet. Ik heb ze bezig gezien toen ik zelf in dienst zat in 93. Ze hadden zo'n project op een andere kazerne. Beetje rondrennen met boomstam op hun schouder en drillen.

En in dienst? Nee. Het enige waar die voor vechten is een heilstaat van het soort waar we in NL niet op zitten te wachten. Plus ik zou ze niet vertrouwen.

Verwacht verder dat zelfs met een rentree van de dienstplicht, ze zich achter hun Marrokkaanse paspoort zullen verschuilen, om er zo onderuit te komen. Gebeurde in de 90s ook.

SDI | 18-02-13 | 22:58

Beetje goed Nederlands lezen en tekstduiden KwidT.
'Slechts' slaat op 'dat 25% wél en dus 75% van BENDES níet gewelddadig is'.
Dus niet 'slechts 300 bendes... zijn gewelddadig' maar slechts een kwart van het totaal aantal bendes.
uitgaande van de perceptie dat bendes gewelddadig zijn, ALLEMAAL!!!!1! valt het dus mee als 75% van de bendes een beetje een zakdoek op hun hoofd of in hun achterzak proppen, tattoos in hun huid laten kliederen... om als lammetjes bendetje te spelen.

Een uitspraak zou kunnen zijn: Er zijn heel veel gewelddadige bendes in Nederland, namelijk 300. Toch is dit slechts een kwart van het totaal aantal bendes.

hfakker | 18-02-13 | 22:54

necrosis | 18-02-13 | 22:26 | + -1 -
Ga je nu werkelijk bij ieder topic over jeugdcriminaliteit over kickboksles beginnen? Nee toch?

Mark Smith | 18-02-13 | 22:52

klinkt wel een beetje suf idd "Ik ben lid van een vredelievende jeugdbende"

polishLuke | 18-02-13 | 22:50

Mensen, laat je toch niet gek maken.
We kunnen er toch niets aan doen. Gewoon verder gaan met leuk leven. Want aan al dat negativisme hebben we immers niets. Daar lost het probleem heus niet van op. Degenen die al de narigheid veroorzaakt hebben lossen het zelf ook maar op. En zo niet, nou dan maar niet.
Want zeg nou zelf? Speelt dit alleen in Nederland of wordt heel Europa geteisterd door een golf van narigheid? En dan niet alleen door deze bendes, maar ook op o.a. financieel gebied.
Dit hebben wij niet in de hand. En daarom rest ons alleen berusting. Want het zou er nog bij moeten komen dat het ten koste van ons humeur moet gaan. Nee hoor. Dat is pas zonde.

AntiSoof | 18-02-13 | 22:46

Oh jee, een topic met EN Quid en gaat OOK nog eens over Marokkanen.... wegwezen hier, Mazzeltov!

Mazzeltov | 18-02-13 | 22:46

Pastor Sippenhaft | 18-02-13 | 22:41 |
We hebben de VVD, guurrechts, in de regering. Ik heb nog geen oplossingen gezien. Integendeel, de kloof arm - rijk vergroten, zal ook dit probleem vergroten.

Watapatja | 18-02-13 | 22:45

@ZKH EénOog | 18-02-13 | 22:03
Ik sta inderdaad liever niet zij aan zij met een cultuurverrijker op het moment dat er een aantal Ahkbars aangerend komt.

De Nieuweling | 18-02-13 | 22:44

@distel | 18-02-13 | 22:40
Was de sarcasme je ontgaan?

necrosis | 18-02-13 | 22:43

Struisvogelpolitiek is de oplossing voor de meeste problemen in linkse kringen. Mocht er toch een 'incidentje' plaatsvinden, kun je altijd nog daderknuffelen.
Wat is het leven toch mooi hè, goed volk!

Pastor Sippenhaft | 18-02-13 | 22:41

necrosis | 18-02-13 | 22:26

De idiote idee om die kutcrimineeltjes als therapie kickboksles te geven, is al tijden mijn stokpaardje. Volslagen achterlijk. En wat wordt er verder onder bendes verstaan. Hoe vaak is bij misdragingen en misdrijven van wisselende samensteliingen gesproken. Advocaten zijn veelal succesvol geweest door dit aan te dragen om hun client te beschermen.

distel | 18-02-13 | 22:40

blinde kip | 18-02-13 | 22:28 |
Er worden altijd wel kampen voorgesteld. Is dat volgens jou de oplossing? Vind afkick 'locaties' wel een goed idee, als je dan gepakt bent mag je kiezen, brommen of afkicken. Maar jij bedoelt een apart strafkamp voor Marokkaanse Nederlanders, of voor algemeen bendetalent?

Einde van de Domheid | 18-02-13 | 22:40

Crimineel geweld;

Hier tekent zich een tendens af die je maar al te vaak ziet in de wetenschap. Hopeloze en maatschappelijk beladen onderwerpen worden hoopvol opnieuw gedefinieerd.

De onderzoekers hebben het zichzelf erg makkelijk gemaakt door de geweldpleging te verdelen in eenvoudige geweldpleging en geweld om criminele doelen te verwezenlijken. Over dat onderscheid kan ik een aardige verhandeling houden, maar zal het u besparen. Graag zou ik het hele onderzoek eens op m'n gemak doornemen. Is het gepubliceerd en zo ja, waar?
Ben benieuwd naar de factoren die de collega onderzoekers hebben meegenomen in de conclusie. Dit onderzoek zou compleet waardeloos zijn als de achtergronden van de daders niet zijn meegenomen of zelfs maar besproken.
Enfin, linkje, iemand?

Not Muhammad | 18-02-13 | 22:38

We mogen blij zijn dat we in een multiculturele samenleving samen leven. Ja, daar ben ik oprecht heel blij mee.

bft | 18-02-13 | 22:37

Maar hoe is de doorstroming van die andere 900 bendes richting de top. Is daar een trend in waar te nemen? En hoe is de geografische verdeling van deze bendes? Ik mag aannemen dat het in het achterlijke Drenthe of Overijssel overbevolkt is met van die hilbilly-idioten in opgevoerde golfjes die dag in, dag uit bietentransporten overvallen. Graag nadere duiding.

FrankVeer | 18-02-13 | 22:36

Gambit29 | 18-02-13 | 22:09
Zucht, ja... want PvdA regeert heel Nederland. Zwitsal, kijk niet zoveel in de GS archieven van 2003 en verzin eens wat nieuws.

Tweemy | 18-02-13 | 22:35

't interesseert bijna niemand wat totdat ze zelf met een mes op de keel de volle knip mogen inleveren. Dan is het opeens een halszaak. Helaas dan nog steeds niet bij de politie.

sufkut | 18-02-13 | 22:34

Ach ja, er komt ook maar een kwart van de gristenen in de hemel, en degenen die het hardst bidden, weten dat ze bij de driekwart horen.

Ja nee, geen mening | 18-02-13 | 22:33

@Gambit29 U ziet voor het gemak alle kabinetten van de VVD, CDA, LPF en PVV sinds Wiegel/Van Agt over het hoofd?

mygfisbrazilian | 18-02-13 | 22:32

@Gambit29 U ziet voor het gemak alle kabinetten van de VVD, CDA, LPF en PVV sinds Wiegel/Van Agt over het hoofd?

mygfisbrazilian | 18-02-13 | 22:32

ZKH EénOog | 18-02-13 | 21:58 | + 10 -

De link tussen inteelt en domme agressiviteit is allang bekend bij wie het aanbelangt.

Daar mag alleen geen officieel rapport over gemaakt worden.

Tricephalus | 18-02-13 | 22:31

Maak er maar 301 van; in België woont een groepje dat nog wel eens in Nederland gaat stappen.

Warhoofd | 18-02-13 | 22:31

Deze generatie bestaat wel uit degenen die de aanstaande oorlog moeten uitvechten terwijl wij met z'n allen nog digitaal verontwaardigd zitten te wezen. Geruststellend idee dat ze al bewapend zijn en trainen. Praktisch dat ze zich hersentechnisch weinig bedenken. Meer goed nieuws van deze week dat ook hun zussen zeer gewelddadig zijn.

w.g. uw buurvrouw | 18-02-13 | 22:30

Heel scherp weer, Quid.

Red mij niet | 18-02-13 | 22:29

Dus 75% van deze groepen veroorzaakt slechts lichte hinder. Waarom dan toch het label jeugdbende? Onderzoekje beginnen met wazige ruime definitie, dan bangmakende - maar geheel nietszeggende - statistiek ertegenaan gooien, en voila... publiciteit voor je prutonderzoekje gegarandeerd.

Tweemy | 18-02-13 | 22:29

Driekwart van de jeugdbendes zijn mietjes.

Mark Smith | 18-02-13 | 22:28

@Einde van de Domheid | 18-02-13 | 22:04
Er is al vaak genoeg wat voorgesteld zoals drill-kampen als goed alternatief voor dienstplicht. Maar op een of andere manier waren er altijd policor ambtenaartjes op het ministerie die Godwin associaties hadden terwijl dat pertinent onjuist was en er eerder gewoon gewerkt en gestudeerd werd om die jongeren klaar te stomen voor de maatschappij en ze wat geestelijke baggage mee te geven. Het voordeel van een kamp was schaalvergroting (dus goedkoper dan talloze straatcoaches en ander toezicht) en minder afleiding van alle verleidingen van de straat. Rapporten lezen deed men daar niet. En daarom gebeurt er nog altijd niks. Ook handig is als je de burger een licht onveilig gevoel geeft en dus af en toe zo rond de verkiezingen leuke beloftes kan maken.

blinde kip | 18-02-13 | 22:28

Ik zeg: al die jeugdbendes kickboksles geven, dat zal ze leren!

necrosis | 18-02-13 | 22:26

Van straat halen, verplicht laten afkicken, verplicht te werk stellen en uitkering intrekken. Komen ze niet opdagen of werken ze niet mee dan de cel in. En vooral geen kickbokslessen meer geven aan dat tuig. Dat doet geen enkel weldenkend mens met meer dan één hersencel.

doenormaal! | 18-02-13 | 22:25

En die andere 900 jeugdbendes delen nooit een klap uit? Jajaja. En is intimidatie ook geen vorm van agressie?

Off topic Kokend van woede om reportage over Marokkaanse graaiers in Nieuwsuur

Eric Blair | 18-02-13 | 22:23

Ik heb het al zo vaak geroepen; als de voorwaarden voor het mogen maken van een kind met zo streng zouden zijn als voor het adopteren ervan zijn 99% van de problemen binnen twee generaties opgelost.

Freddie Stobart | 18-02-13 | 22:23

En dan mag je ervan uitgaan dat het woord "hinderlijk" nog een flinke understatement is, gemaakt door mensen die lijden aan normvervaging en die alles van dat tuig maar bagatelliseren. Recidiverende bedreigingen uitende en geweld plegende crimineel = hinderlijk... PvdA'ers en andere gutmenschen uit de linkse kerk waaronder ook zeer veel politie en justitie mensen.

doenormaal! | 18-02-13 | 22:22

Met de hulp van de PvdA komt alles weder goedT.

kibambam | 18-02-13 | 22:18

Slechts een kwart van de patiënten overleeft deze ingreep niet, zei de arts tegen me. Toen was ik gerustgesteld.

Not Muhammad | 18-02-13 | 22:17

Laten we Belgie binnenvallen en dan deze mannen de loopgraven in.

van heinde en verre | 18-02-13 | 22:17

En die andere 900 voelen zich nu zeker hun eer aangetast.

zooishettoch | 18-02-13 | 22:17

Zuchtmode aan. Wat vrijwel 24/7 aan de orde is.

Pork & Beans | 18-02-13 | 22:16

ad melkert | 18-02-13 | 22:12 |
Gezien de inbraakcijfers kwestie van even wachten. Ze zijn al onderweg.

Watapatja | 18-02-13 | 22:15

Volgens de PvdA zijn dit gewoon allemaal "straatschoffies", leuke ontwapenende (?) jongens van het type Ciske de Rat. Jongens die je zo in je huis zo willen halen.

ad melkert | 18-02-13 | 22:12

We hebben een uitkeringenprobleem.

funkyd | 18-02-13 | 22:12

Om een of andere reden zegt mijn IQ dat ik ook toegang tot wapens moet hebben.

BedrijfsTijgerT | 18-02-13 | 22:12

@websenior | 18-02-13 | 22:10 |

Zo wonen er ook in eens geen allochtonen meer in 020...

Parel van het Zuiden | 18-02-13 | 22:12

Slechts een kwart van mijn klabanus is bedekt met wratten.

Lustobject | 18-02-13 | 22:12

Ze zijn enkele studentenverenigingen, o.a. Minerva en Vindicat, broedplaatsen van onze toekomstige bestuurders, vergeten.

Watapatja | 18-02-13 | 22:11

De criminaliteit daalt al jaren, niks aan het handje.

websenior | 18-02-13 | 22:10

Gewoon het leger er op af sturen. Oh wacht...

neemjemoederindemali | 18-02-13 | 22:10

Met dank aan de Partij van de Arabieren en de rest van het links tuig.

Gambit29 | 18-02-13 | 22:09

Jeugdbendes dumpen op een veldje bij Beverwijk, hek er omheen en nooit meer naar omkijken.

Dömper | 18-02-13 | 22:09

Maar wel naar goed amerikaans voorbeeld, bloods and craps.

Watapatja | 18-02-13 | 22:09

Wat hebben "we" dit uit de hand laten lopen...

Parel van het Zuiden | 18-02-13 | 22:09

In de demografische oorlogsvoering noemt men zoiets een "Youth Bulge". Lekker veul fokken, vooral niet naar school laten gaan en zo jong mogelijk volgieten met haat tegen alles wat niet tot de eigen kliek behoort.
en.wikipedia.org/wiki/Population_pyram...

Met de groeten van Mohammed

Godsammekraken | 18-02-13 | 22:07

De echt gevaarlijke bendes van dit land: Bankiers, politici, royalty, industriëlen, graaiers in de publieke sector.

War On Errorism | 18-02-13 | 22:07

Wie heeft bepaald wat 'hinderlijk' of 'gewelddadig' is?
Toch niet die Diederik Stapel hè?

Jackanders | 18-02-13 | 22:06

En hoeveel duizenden "hulpverleners" draaien er om die jeugdbendes heen? Jeugdzorg, buurtregisseurs, politie, imams, leraren, wethouders, persoonlijke begeleiders enzovoorts. Wanneer gaan we het probleem nou eens aanpakken zoals de amerikanen dat doen? Kost wat, geeft wat troep, maar in ieder geval zijn de idioten van de straat.

Merkava | 18-02-13 | 22:05

Jongens: dienstplicht heeft geen enkel nut voor deze lui, nog buiten de vraag welke militair dit soort tuig met hun leven vertrouwt.

ZKH EénOog | 18-02-13 | 22:03 | + 0

Al Qaida?

Wc-kip | 18-02-13 | 22:05

Tja, je kunt 2 kanten op. Blijven roepen dat het een probleem is en meer designoverhemden kopen. OF er daadwerkelijk iets aan doen. Het probleem aan de bron stoppen (al bij spijbelen met de ouders praten) is gemakkelijk maar de ontspoorde generatie weet in het gareel krijgen, dat is net zoiets als de kikkers van bromfietsclub oost (nu hells angels)weer in de kruiwagen krijgen. (Succes whoever tries, desondanks!)

Einde van de Domheid | 18-02-13 | 22:04

Jongens: dienstplicht heeft geen enkel nut voor deze lui, nog buiten de vraag welke militair dit soort tuig met hun leven vertrouwt.

Nee, laat ze maar lekker onderling oorlogje spelen. In een stadion of zo.

ZKH EénOog | 18-02-13 | 22:03

Leuk die dienstplicht, jammer dat daar geen geld voor is...

Prof.Dr.Ir | 18-02-13 | 22:01

Waar en wanneer kan ik mijn AR-15 ophalen? Het is trouwens wel weer raar dat we in dit kikkerland zo'n 300 geweldadige bendens hebben. Is het niet de bedoeling om deze beroeps-crimineel-kudten het leven helemaal zuur te maken en bij het minste of geringste een excursie naar de Russische werkkampen geven.

HaatAth3ist | 18-02-13 | 22:00

De link tussen inteelt en agressie... Wanneer gaat dat nou eens onderzocht en gelegd worden?

Bij mensen dan. Bij andere diersoorten is die link al aangetoond...

ZKH EénOog | 18-02-13 | 21:58

Ik adviseer: kanonnenvlees.

ZDEV | 18-02-13 | 21:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken