Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Short. Mensen hebben verkering

Kijk, cynische kloodtklappers met een roestend brok ijzer op de plek waar iets van een hart zou moeten zitten. Dit is pas wanlaf. Dwars door de alzheimer heen, omdat zij het waard is. DOE het maar eens. Prettige nacht verder.

Reaguursels

Inloggen

En zo wil ons kabinetje dat wij dit allemaal gaan doen. Spaart weer lekker uit op de thuiszorg. Aleenstaand? Tough luck!

Wamoje | 15-02-13 | 11:15

Muskatnuss | 15-02-13 | 08:22 |
Johnny is sentimenteel, dat is wat anders. Hij wil graag een beetje huilen en probeert zelfs ons als collectief een beetje mee te laten huilen. Voelt zo lekker, alsof we écht een hart hebben!

Schoorsteenveger | 15-02-13 | 09:05

Het leukste vind ik nog dat Johhny óók een hart blijkt te hebben... (Smiley met grote ogen..)

Muskatnuss | 15-02-13 | 08:22

Mike2054 | 15-02-13 | 07:09 | + 0 -
De overheid wil blijkbaar graag van ons af, dat het mij niet zal verbazen dat we die pil over enkele jaren, bij wijze van verkiezingsstunt, allemaal gratis in de brievenbus krijgen.
Wait for it ....

Rammstein | 15-02-13 | 08:09

Ik ben al/pas 51 en wil de pil van Drion. De behoefte wordt steeds sterker als ik de man van de volkstuintjes (Dijsselbloem), EP-voorzitter Schulz (die van dat 2e-hands boekhandeltje), de mislukte MP van België (Verhofstadt) en de overige personificaties van het kwaad (w.o. Kok, Bos, Lubbers, van Agt, van Rompuy, Monti, Barosso en de overige Goldman-Sachs criminelen), ons land steeds verder het moeras zie intrekken.
Leven is geen keuze, het beëindigen wel. Wel humaan graag, uiteindelijk is het de laatste keer dat ik gebruik zal maken van de gezondheidszorg, dus dat de euthanasie kosten vergoedt worden lijkt mij alleszins redelijk.

Mike2054 | 15-02-13 | 07:09

Dan brei ik er nu ook een eind aan. Valentijnsdag is weliswaar al voorbij maar je moet eigenlijk elke dag liefhebben, nietwaar?

www.youtube.com/watch?v=aMBgSfQI49E

(Dave Matthews is overigens hardcore atheïst. Ja, ook atheïsten weten wat liefde is.)
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik u allen uiteraard intens haat. Maar met alle liefs en kusjes natuurlijk. Of een facial als u dat liever heeft. Kies maar.

Stormageddon | 15-02-13 | 04:57

@distel | 15-02-13 | 03:44
Er is niets "te winnen". Wetenschap is geen wedstrijd. Het is zoals het is. Waarom dat zo is, is geen wetenschappelijke vraag maar een metafysische, een religieuze of een filosofische. Krauss legt vrij nauwkeurig uit waarom het beeld van het universum dat we nu hebben is zoals het is, alle bouwsteentjes van theoretische natuurkunde die worden geverifieerd door observatie. Als het anders zou zijn had ik daar ook vrede mee, als het maar met dezelfde methode zou zijn ontdekt en niet omdat een man in een jurk onder invloed van wijn en wierook beweert dat een god hem dat heeft ingefluisterd.

Stormageddon | 15-02-13 | 04:49

*Lichten dooft.*

DANNY3960 | 15-02-13 | 04:21

Stormageddon | 15-02-13 | 03:31


Ik ben geen liefhebber van plusjes. Bij deze +10

DANNY3960 | 15-02-13 | 04:14

Het gaat mijn pet te boven. Als dat nog iets is tenminste.
Ik ga slapen, dat snap ik nog.
Goodnight all.

INH.30CL | 15-02-13 | 03:54

Stormageddon | 15-02-13 | 03:20

Weet je, jij wint. Onvoorstelbaar hoe precies je in alle opzichten tot in de details alles kunt verklaren. Jij moet diegene zijn in het bijbehorende clipje, één van de betere ooit gemaakt, maar ik ga naar bed.

Ps de zangeres is aleen al de moeite waard

www.youtube.com/watch?v=B4CRkpBGQzU&am...

distel | 15-02-13 | 03:48

ah,spookuur.

DANNY3960 | 15-02-13 | 03:47

Stormageddon | 15-02-13 | 03:20

Weet je, jij wint. Onvoorstelbaar hoe precies je in alle opzichten tot in de details alles kunt verklaren. Jij moet diegene zijn in het bijbehorende clipje, één van de betere ooit gemaakt, maar ik ga naar bed.

Ps de zangeres is aleen al de moeite waard

www.youtube.com/watch?v=B4CRkpBGQzU&am...

distel | 15-02-13 | 03:44

Stormageddon | 15-02-13 | 03:20

Weet je, jij wint. Onvoorstelbaar hoe precies je in alle opzichten tot in de details alles kunt verklaren. Jij moet diegene zijn in het bijbehorende clipje, één van de betere ooit gemaakt, maar ik ga naar bed.

Ps de zangeres is aleen al de moeite waard

www.youtube.com/watch?v=B4CRkpBGQzU&am...

distel | 15-02-13 | 03:44

@distel | 15-02-13 | 03:27
Het niets is niet niets. Energie is er. Het hoeft niet ergens vandaan te komen. En nee, ik weet gelukkig niet alles. En hoe meer ik wel weet hoe meer ik weet dat ik steeds minder weet.

En de wetenschap ook niet. Sinds een tijdje weten we bijvoorbeeld dat het universum voor 98% uit spul bestaat waar we niets van weten. Als je alle sterren en alle sterrenstelsels en alle planeten en alle materie weglaat is het universum grotendeels hetzelfde.
Maar dat is geen enkele reden om daar dan een etiketje "god" op te plakken. Mag wel, maar dat verklaart niks en zegt niets. Het is een volkomen leeg en betekenisloos begrip, niet meer dan een semantische stoplap.

Stormageddon | 15-02-13 | 03:40

@INH.30CL | 15-02-13 | 03:10
Ja. Dat gebeurt voortdurend. In alle niets. Daar hoeven wetenschappers niets voor te doen, geen enkel laboratoriumproefje: het gebeurt spontaan. Constant. Altijd. In alle niets tussen de subatomaire deeltjes die een atoom vormen (en een atoom is meer dan 90% "niets", samengehouden door het krachtenveld tussen de positief geladen kern en negatief geladen elektronen) en in alle "niets" tussen de sterrenstelsels ontstaan voortduren nieuwe subatomaire deeltjes en "verdwijnen" weer.

Stormageddon | 15-02-13 | 03:31

Stormageddon | 15-02-13 | 03:20

Waar kwam die energie vandaan. Waarom werd die te geconcentreed. Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat je veel, maar ook niet alles weet?

distel | 15-02-13 | 03:27

INH.30CL | 15-02-13 | 03:10
Als er *niets* is.
Welke natuurwetten zijn het dan die verhinderen dat *iets* kan ontstaan? In *niets* heb je geen oorzaak of causaliteit nodig om *iets* te laten ontstaan...

je therapeut | 15-02-13 | 03:27

@distel | 15-02-13 | 03:06
Waarom? Omdat het kon. Omdat er teveel potentiële energie in een te kleine plek geconcentreerd zat. Wat je moet snappen over Plancktijd is dat alle macro-kosmische causaliteitsvragen zinloos en overbodig zijn.
nl.wikipedia.org/wiki/Plancktijd
Het absolute niets bestaat niet, maar is bubbelend schuim van energie en subatomaire deeltjes die ontstaan en weer verdwijnen. Het korte antwoord is: quantumechanisch "niets" zal altijd "iets" voortbrengen.

Maar goed, ik kan wel de nacht doortypen, ik kan het ook iemand anders laten vertellen.

www.youtube.com/watch?v=FaB-zq864-c

Er is inmiddels ook een boek van:
www.amazon.com/Universe-Nothing-There-...

Stormageddon | 15-02-13 | 03:20

necrosis | 15-02-13 | 03:14

Nee hoor. Maar als het wel zo was, so what. Kom jij uit Noord-Korea?

distel | 15-02-13 | 03:20

@necrosis | 15-02-13 | 03:16
Neuh, die hebben van *iets weer *niets* gemaakt.

INH.30CL | 15-02-13 | 03:18

@INH.30CL | 15-02-13 | 03:14
overigens en wel zo neyjes was de bron, denjobi.com

INH.30CL | 15-02-13 | 03:17

@INH.30CL | 15-02-13 | 03:10
Niet door wetenschappers, wel door de EU en banken!

necrosis | 15-02-13 | 03:16

Het zou de bijbel kunnen zijn.
Eerst was er niets. Maar toen, 13.7 miljard (een miljard is 1000 miljoen) jaar geleden was er ineens het heelal. Het begon met iets dat wel duizend keer kleiner is als een zandkorrel. Het was klein, superzwaar en UBERheet en het groeide in razend tempo. Op dit moment onstonden ruimte, tijd en materie (materie is dat waaruit alles bestaat). In maar een deeltje van een seconde groeide het van het allerkleinste naar een heelal dat al groter was als een sterrenstelsel. Doordat het zo hard groeide koelde het enorm af waardoor de energie van de warmte werd omgezet in materie. Toen het heelal 1 seconde oud was onstonden de eerste stabiele deeltjes en het heelal groeide nog steeds als een razende. Het groeien van het heelal in dat vroegste begin noemen we Inflatie. Je kan het woord ook zien staan op het bovenstaande plaatje. De inflatie duurde nog 379 duizend jaar. Vanaf dat moment ging de groei nog steeds door maar veel minder hard en ook vandaag de dag groeit het heelal nog steeds. Toen het heelal 200 miljoen jaar oud was ontstonden de eerste sterren,

INH.30CL | 15-02-13 | 03:14

Stormageddon | 15-02-13 | 03:07

Niets bewoog. Wat bracht de beweging op gang?

distel | 15-02-13 | 03:14

@distel | 15-02-13 | 03:06
Probeer je nu schaamteloos religie te promoten?
*hup Storm*

necrosis | 15-02-13 | 03:14

@Stormageddon | 15-02-13 | 03:03
Is er al eens vanuit het *niets* *iets* gecreëerd door wetenschappers?

INH.30CL | 15-02-13 | 03:10

@necrosis | 15-02-13 | 03:03
We hebben het nu over 13,7 miljard jaar geleden, toen er nog niets was om tijd in te meten, om tijd tegen af te meten. Geen proton, geen elektron en geen neutron. Geen atoom dat trilde en dus meetbaar periodiek bewoog.

Stormageddon | 15-02-13 | 03:07

Stormageddon | 15-02-13 | 03:02

Waarom is er ruimte ontstaan? Probeer er nou niet met handig woordgebruik er omheen te draaien.

distel | 15-02-13 | 03:06

erratum @Stormageddon | 15-02-13 | 03:02
zonder ruimte waarin materie *beweegt*

Stormageddon | 15-02-13 | 03:03

@distel | 15-02-13 | 02:57
'Tijd' was er altijd al, maar er bestonden lang geleden nog geen mensen om op hun horloge te kijken.
Het zijn dingen die pas 'werkelijkheid' werden toen mensen bepaalde verschijnselen een naam gingen geven.
Neem de dag/ nachtcyclus van de aarde, die bestond ook al voordat er mensen waren.......

necrosis | 15-02-13 | 03:03

@Stormageddon | 15-02-13 | 02:52
Wie tijd heeft uitgevonden mogen ze van mij alsnog opgraven en weer ophangen.

INH.30CL | 15-02-13 | 03:03

@distel | 15-02-13 | 02:57
Omdat er ruimte is ontstaan. En tja, daarvoor was er geen tijd in de conventionele zin, zoals jij tijd ervaart, een continue tijdstroom van 1 seconde per seconde. Dat is namelijk geheel afhankelijk van beweging (elke beweging, maakt niet uit wat). Zonder materie die beweegt en zonder ruimte waarin materie is er ook geen tijd.

Stormageddon | 15-02-13 | 03:02

Stormageddon | 15-02-13 | 02:52

Waarom is er tijd en waarom is die ontstaan? Het zijn je eigen woorden. Was er ooit geen tijd?

distel | 15-02-13 | 02:57

@distel | 15-02-13 | 02:50
Job?
Ik wist niet dat Cohen zijn memoires had geschreven....

necrosis | 15-02-13 | 02:54

@distel | 15-02-13 | 02:35
Omdat bij het begin van de tijd-ruimte of ruimte-tijd (de twee dingen zijn eigenlijk hetzelfde), de tijd zelf pas is gaan bestaan. Zonder tijd is het onzin om te vragen wat er vóór was.

Stormageddon | 15-02-13 | 02:52

AntiSoof | 15-02-13 | 02:26

Job is een intrigerend boek. Ik herken er veel in. Overigens bedoelde ik in mijn vorige plemp dat ik ratio niet kan rijmen met mijn latente geloof. Nu ja, ik ben een religieus mens zonder geloof. Een piste in de alpen zonder sneeuw. Zoiets. Een voetballer zonder bal.

distel | 15-02-13 | 02:50

@INH.30CL | 15-02-13 | 02:44
Het einde van de weg?
Eh.... finish?

necrosis | 15-02-13 | 02:48

@AntiSoof | 15-02-13 | 02:21
Eens, maar iedereen is toch nieuwsgierig wat er aan het einde van de weg is... toch? Zoeken dus.

INH.30CL | 15-02-13 | 02:44

Ik ga nu rusten en lees morgen nog wat hier verder nog gezegd wordt. Doegh.

AntiSoof | 15-02-13 | 02:43

@DANNY3960 | 15-02-13 | 02:35
Beter doeken ze die hele poppenkast op!

necrosis | 15-02-13 | 02:43

Goed zo Jhon

ragoeroe | 15-02-13 | 02:40

Stormageddon | 15-02-13 | 02:07

Ja hoor doe maar intelligent. Ten noorden van de Noordpool? Briljant. Wat was er voor de knal. Waar ligt de grens van de uitdijing. En waarom is de vraag stupide v.w.b. de ruimte-tijd onzinnig?

distel | 15-02-13 | 02:35

AntiSoof | 15-02-13 | 02:26


Euh, ik weet niet of je et druk hebt maar ze zoeken een nieuwe paus. Go for it.

DANNY3960 | 15-02-13 | 02:35

En nu ook eens van mij: terusten nachtploeg. Moet bij wijze van uitzondering weer eens vroeg opstaan.

WirMachenMusik | 15-02-13 | 02:27

@distel | 15-02-13 | 02:19,
Ja, ik meen dat echt. En als je zelf vader bent, dan vóel je waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Het is namelijk meer een gevoel of 'inzicht' dan een wetenschappelijk weten. De Bijbel is één van de boeken, trouwens, vind ik. Dus wat betreft 'weeffoutjes'... tsja, dat zie ik ook wel. Maar laat ik proberen niet arrogant te zijn. Ik zie echter wel dat het leven ergens te mooi is om waar te zijn, ook al zijn er vreselijke dingen aan de hand. En dan lees ik Job, en dan zie ik... Verrek! Zo is het.

AntiSoof | 15-02-13 | 02:26

Mooi filmpje dit... ik wens ze nog een mooi lang leven toe.

Nietvoordekat | 15-02-13 | 02:22

Alhoewel ik het wel interessant vind heb ik niet zoveel verstand van cosmogenie en evolutietheorie. Dus beperk ik me maar tot de mededeling dat ik hoop dat ik het kan opbrengen om mijn vrouw, zelfs als ze haar verstandelijke vermogens grotendeels verloren heeft, liefde kan laten toekomen. Waarom zou ik dat bij mijn hond en mijn poes wel doen en niet voor iemand die dan waarschijnlijk meer dan vijftig jaar, mijn geluk vooropgesteld heeft?

WirMachenMusik | 15-02-13 | 02:21

@INH.30CL | 15-02-13 | 02:18
Misschien is de 'Weg' zélf wel het 'Doel'? Als we alles al wisten, dan was er immers ook niets meer aan. Een ieder mag zijn eigen weg gaan, denk ik, en dat vind ik mooi.

AntiSoof | 15-02-13 | 02:21

AntiSoof | 15-02-13 | 02:08

Meen je dit? Ik ben zelf vader, maar kan mijn ratio niet combineren met de wetenschap. Het liefst zou ik blind geloven in het Evangelie. Echter, teveel feiten in de Bijbel zijn aantoonbaar onjuist. Dat breng ik dus ook over op mijn kids. En als er een Schepper is, heeft ie dan niet wat meer dan weeffoutjes gemaakt?

distel | 15-02-13 | 02:19

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:13
Je zei net dat je ook de boeken van Krishna etc. op je plank had staan. De Bijbel is een boek van de Hebreeërs.
Ik las ook meerder boeken en zag dat er een zekere overeenkomst was. Namelijk de boodschap dat we een vonk zijn van het hogere bewustzijn.
Maar ik ga geen theologische discussie aan.
Ik hou het daarom maar simpel bij bewustzijn en moraliteit. Dat is al moeilijk genoeg.

AntiSoof | 15-02-13 | 02:19

@AntiSoof | 15-02-13 | 02:08
DE zin van het leven, ons bestaan, is het zoeken naar het hoe en waarom. En ik vraag me af, wanneer die vraag ooit beantwoord wordt, of het dan beter/anders wordt.

INH.30CL | 15-02-13 | 02:18

Weltrusten allen.
*out*

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:15

Schoorsteenveger | 15-02-13 | 02:12
Heus wel. Excuses aanvaard trouwens.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:13

AntiSoof | 15-02-13 | 02:08
Uit niets in de bijbel blijkt mij dat er zoiets als een liefdevolle vader bestond. Wel een veeleisende, sjagarijnige en moordende vader die wel raad wist met zijn ongehoorzame kinderen.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:13

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:00 |
Ik wist niet dat je een parasitaire oudere was, sorry.

Schoorsteenveger | 15-02-13 | 02:12

@distel | 15-02-13 | 02:01
De zin van het leven?
Als een vader of moeder ziet dat zijn of haar kinderen niet naar hem of haar luisteren dan is hij of zij verdrietig. Stel nu dat er een goede Vader is die de mens als kinderen heeft. Zou die Vader niet ongelukkig zijn als zijn kinderen zich in het ongeluk storten?
Misschien is de zin van het leven wel het gelukkig doen zijn van onze Vader.
Ergens is dat toch logisch?
God wil dat we gelukkig zijn. Dan is hij het ook.
Maar ja. Dan moet men er wél van uitgaan dat er een Schepper is. Een liefdevolle Vader/Moeder.
Religie.

AntiSoof | 15-02-13 | 02:08

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:52
Wat ligt er ter noorden van de noordpool? De vraag wat er vóór het ontstaan van de ruimte-tijd was is net zo onzinnig.
Overigens was het geen knal maar een snelle uitdijing (inflatie).

Stormageddon | 15-02-13 | 02:07

distel | 15-02-13 | 02:01
Een waarheid als een koe distel. En daar doen we het al eeuwen mee.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:02

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:39

De zin van het leven
is ons niet gegeven
De zin van het bestaan
is komen en weer gaan.

distel | 15-02-13 | 02:01

Schoorsteenveger | 15-02-13 | 01:59
Mooie binnenkomer. Ga je me nu meteen al beledigen?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 02:00

Hee Johnny, morgen weer een item over babyboomers, of over parasitaire ouderen die niet deugen? Pensionados die jongeren leegzuigen?

Schoorsteenveger | 15-02-13 | 01:59

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:55
Bedankt voor de roos. Truste

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:58

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:54 |
Dat is niet zo moeilijk hoor, tijd is slechts een menselijke afspraak. De oermens werd ook niet gehinderd door tijd.
Droogvallen bij zonsondergang of zonsopkomst op de bodem van de Waddenzee en tijd speelt geen rol meer, heerlijk.

Watapatja | 15-02-13 | 01:58

Morgen vroeg op. Ik ga slapen.
Valentijnsdag is voorbij. Gaat allen in vrede.
farm9.staticflickr.com/8491/8335239459...
Rode theehybride roos, krachtig symbool

*out*

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:55

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:52
Tijd bestond niet voor de oerknal. Dus er is geen tijd voor de oerknal. Maar dat is niet voor te stellen.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:54

Watapatja | 15-02-13 | 01:48
Hij staat genoteerd

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:54

@distel | 15-02-13 | 01:49
Mededogen dat zich niet beperkt tot medemensen maar zo groot is dat het zich uitstrekt tot dieren is mooi. Als alle mensen dierenvrienden zouden zijn zou de wereld er beter uit zien.
Vanzelfsprekend heb ik het niet over de dierenrechtenterroristen, die gezinnen van medewerkers van laboratoria voor dierproeven bedreigen. Dat is schorem dat de gevangenis in zou moeten.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:53

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:48
Als niet gelovige weet ik dat natuurlijk ook niet. En net als distel denk ik ook veel na. Ik loop alleen vast bij het idee: wat was er vóór dat god aan het scheppen ging of vóór de oerknal. Pick your choice. De rest doet er dan voor mij niet meer toe.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:52

Ik ben blij dat hij er zo gelukkig mee is, maar ik verkies voor mezelf euthanasie als ik mezelf niet meer kan verzorgen. Hopelijk heb ik tegen die tijd die keuze.

henriette | 15-02-13 | 01:52

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:36

Dan zijn we het nagenoeg eens. Met 'nut' bedoel ik kans om als soort te overleven.

Dat er zoogdieren zijn die van elkaar gegruik maken en daar baat bij hebben, is verklaarbaar. Dat Marianne en een hoop anderen veel andere zoogdieren, maar ook reptielen, vissen enz. willen laten voortbestaan is deels niet verklaarbaar, puur vanuit de evolutietheorie.

distel | 15-02-13 | 01:49

Wat religies m.i. proberen te vertellen is dat wij een bewustzijn hebben. Vaak is dat verwoord in abstracte vertellingen die betrekking hebben op die tijd. In deze moderne tijd is het nodig om die woorden in deze tijd te vertalen.
Het is dus van belang te beseffen dat je leeft. Dát is volgens mij toch wel essentieëel. En dan heb ik het niet over het bewustzijn dat ook dieren en planten (zouden) hebben, maar over zélfbewustzijn. Realiseer je dat je levende natuur bent. Realiseer je dat je dode stof bent die tot bewustzijn is gekomen. Dat is al wonderlijk genoeg.

AntiSoof | 15-02-13 | 01:48

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:45 |
Aanrader voor een belezen man.

Watapatja | 15-02-13 | 01:48

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:43
Volgens Jehovah's getuigen, aanhangers van de interpretatie van de "lange periode," duurt de zevende dag tot nu. Daar weet ik weinig van, moet ik zeggen. Het maakt weinig uit voor niet-gelovers.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:48

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:45 |
Ben het voor een deel met hem eens. Zal nooit op hem stemmen, vanwege zijn islamstandpunten. Sowieso stem ik principieel blanco.

Watapatja | 15-02-13 | 01:47

Watapatja | 15-02-13 | 01:39 |
Zo lang hij niets realiseerd blijven het lege beloftes, net als alle andere marketing.
-----------------------
Hij realiseert vooralsnog afremming van de snelheid waarmee we de verkeerde kant uitrijden. Voor de rest is het wachten op het inzicht dat hem de kans geeft om meer te doen.
En begrijp ik hieruit dat je zijn doelstellingen graag gerealiseerd zou zien? Of ben je eerder blij dat hij nog niet de kans heeft gekregen om ze uit te voeren?

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:45

Watapatja | 15-02-13 | 01:42 |
*kijken doet*

*euh nee*

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:45

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:36
Maar de schrijver zal toch ook niet bedoeld hebben dat God de aarde schiep in zes lange perioden. En wat moet ik dan met de "rustperiode" ofwel zevende dag?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:43

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:39 |
Heb je Zetel van de ziel van Gary Zukav ook? Dat is wel een prettig relativerend boek.

Watapatja | 15-02-13 | 01:42

distel | 15-02-13 | 01:33
Niks is verboten, maar als je gaat nadenken en veronderstellingen vergelijkt met hèt boek, wordt het toch tijd om je harde schijf eens te rebooten. Er zit wat verkeerd in de root. En wat dat lezen betreft: ik heb hier alle verzamelde werken van relioten in de kast staan van Koran tot het boek Mormon, van Bijbel tot Hare Krishna en ik zeg U: keert om van uw pad. ;)

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:39

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:32 |
Zo lang hij niets realiseerd blijven het lege beloftes, net als alle andere marketing.

Watapatja | 15-02-13 | 01:39

@distel | 15-02-13 | 01:17
- Niet alle krokodillen zijn dood gegaan. Blijkbaar. Wat ik duidelijk wilde maken is dat er geen specifieke eigenschappen waren waardoor de overlevers overleefden. Het was toeval.
- Er is dus geen nut in de evolutie. Sociaal gedrag kan in soorten die in groepen leven zeker "gunstig" zijn, in de zin dat het aantal nakomelingen in groepen met sociaal gedrag hoger zou kunnen zijn dan in minder sociale groepen. Dat is een selectief voordeel.
- Mededogen kan nuttig zijn, ook als het zich uitstrekt tot andere soorten.

Het Hebreeuwse woord voor "dag" dat in het scheppingsverhaal gebruikt wordt kan ook "lange periode" betekenen. De schrijver van Genesis hoeft dus niet gedacht te hebben dat de aarde en het leven in zes dagen geschapen zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:36

AntiSoof | 15-02-13 | 01:30 |
Weet ik. Als je goed kon omgaan met woorden had je wel AntiPoëet geheten. Je bent meer een denker schat ik zo in.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:34

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:25

Nooit geweest. Kennelijk ben jij wel in de leer van de verplichte boekjes op de middelbare school. Ik probeer zelf ook nog na te denken en veronderstellingen te vergelijken. Is dat verboten?

distel | 15-02-13 | 01:33

DANNY3960 | 15-02-13 | 01:30
Wat kan jou dat schelen? Je blijft gewoon recht houden op je toetsenbord op een bad day.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:32

Watapatja | 15-02-13 | 01:23 |
Ik ken de marketing(communicatie) van alle kanten van het icosaëder. En geloof me wat Geert doet heeft meer kenmerken van principiële overtuiging dan wat er verder in de naoorlogse NL-politiek op dat gebied is vertoond. En druist lijnrecht in tegen de mentaliteit, doelstellingen en werkwijze van zowat iedere marketeer die ik ooit geadviseerd heb.

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:32

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:12


Prima. Ik liet me een beetje gaan zondag vermoed ik, iets met booze en bad day.

DANNY3960 | 15-02-13 | 01:30

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:28,
Ja hé, mijn woorden zijn ook maar een beperkte uiting hoor.

AntiSoof | 15-02-13 | 01:30

Watapatja | 15-02-13 | 01:26
Nee, want dat mag hij van mij zijn. Hoe hij zijn kont gebruikt kan me niks schelen, maar misschien is er iets mis met zijn hersens.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:29

AntiSoof | 15-02-13 | 01:26 |
Prachtige tekst, maar ik vind die vrouw in het filmpje helemaal niet zo lelijk. Ze is mooi oud geworden.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:28

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:25 |
Vraag je nou of ie homo is?

Watapatja | 15-02-13 | 01:26

Wat vreselijk mooi, dat filmpje. Dát is pas ware liefde. Wat heerlijk dat zulke mensen nog bestaan.
Onzelfzuchtige aandacht geven aan degene waarvan je hield toen ze nog mooi en sexy was tot het moment waarop de schoonheid verdwenen was, ja zelfs tot op het moment dat ze je niet meer nodig had.

AntiSoof | 15-02-13 | 01:26

distel | 15-02-13 | 01:24 |
Of je nog steeds in de Heer bent?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:25

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:21

Ja hoor. Euh, wat bedoel je?

distel | 15-02-13 | 01:24

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:20 |
Of niet zo gevoelig voor Geert-marketing, waarvan je dan wel zeker weet dat het niet uitkomt.

Watapatja | 15-02-13 | 01:23

distel | 15-02-13 | 01:17
Nee hè?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:21

distel | 15-02-13 | 01:17 |
Klopt, het schaap is ca 6000 jaar oud. Koste dat 6 dagen zo'n kudde?

Watapatja | 15-02-13 | 01:20

@zovoklets | 15-02-13 | 01:10
Het principe van selectie en evolutie heeft niets te maken met de oorsprong van het leven. Het is wel in strijd met het geloofsartikel dat God de dieren schiep elk naar hun soort. Daar kan ik weinig aan doen. Er zijn nog wat onverklaarde losse eindjes in de theorie over het ontstaan van nieuwe soorten, maar alles bij elkaar is het model dat er nu is gewoon erg waarschijnlijk.

De theorieën over het ontstaan van het leven zijn een stuk schimmiger. Volgens Popper zijn geloofsartikelen niet wetenschappelijk. Een gevolg is dat ze niet ontkracht kunnen worden door wetenschappelijke inzichten. Gelukkig maar.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:20

En 50+ vandaag met 24 zetels als tweede partij gepeild. De vorige keer strategisch stemmen (doen we niet meer) en nu dus maar stemmen op een inhoudsloze satelietpartij van de PvdA met een geniale merknaam.
Onbeleerbare marketingslachtoffers dat zijn ze, die niet-PVV stemmers.

WirMachenMusik | 15-02-13 | 01:20

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:50

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik hou het korter, anders leest niemand het meer.

- Krokodillen zijn niet klein, maar hebben de inslag overleefd. Geen zoogdieren, maar de correlatie in je betoog ontbreekt, zij wel, de dino's niet.

- In jouw stelling overtreft in sommige gevallen sociaal gedrag het biologische nut. Dat is in mijn beleving niet overeenkomstig de evolutietheorie.

- Hoe verklaar je de zorg van een deel van de mensen voor medezoogdieren?

Kort samengevat, natuurlijk was Darwin briljant. Maar veel vragen blijven vooralsnog onbeantwoord, behalve dat de wereld in zes dagen geschapen is, 6000 jaar geleden.

distel | 15-02-13 | 01:17

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:15 |
Das het tandartseffect, pijn is over als je dr bent.

Watapatja | 15-02-13 | 01:17

zovoklets | 15-02-13 | 01:13 |
Klopt ja. Dus het ligt aan de nachtdiensten, want ik ging toen niet op stap met vrouwelijke collega"s. Die kwamen pas later en toen had ik al carrière gemaakt zonder nachtdiensten.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:17

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:12 |
Sinds ik weet dat alles apoptose is, heb ik me daar maar bij neergelegd.

Watapatja | 15-02-13 | 01:15

Watapatja | 15-02-13 | 01:11 |
Lijkt me wel wat. Weet alleen niet hoe lang de levertijd is. Zal je zien dat het ding binnenkomt als alles al weer over is.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:15

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:10 |
roflol

zovoklets | 15-02-13 | 01:14

@Watapatja | 15-02-13 | 01:09
Uiteraard. Alles moet serieus genomen worden. Ook humor.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:14

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:10 |
Soort buienradar, aan de kleurtjes zie je de ernst.

Watapatja | 15-02-13 | 01:13

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:03 |

Jij was in Nederland toch smeris?
Draaide je veel nachtdiensten met vrouwelijke collega's?

zovoklets | 15-02-13 | 01:13

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:03
Lijkt me niet waarschijnlijk. In het algemeen verhogen meer celdelingen de kans dat het een keer mis gaat en blootstelling aan omstandigheden die DNA beschadigen, zoals sigarettenrook.
Kanker is dan ook een aandoening van de ouderdom. Grotendeels een kwestie van pech. Bij prostaatkanker speelt ook dat veel kankers vrij goedaardig zijn, maar sommige kwaadaardig, in de zin dat ze snel groeien en uitzaaien. Ook allemaal pech.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:12

DANNY3960 | 15-02-13 | 01:00
Bedankt voor het linkje. Heb het even bij de bladwijzers geplatst. Lijkt me wel leuk. Hoe rol je verder zelf?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:12

@Graaf van Egmont | 15-02-13 |
Op pownews staat wel een handig apparaatje, kun je hem op temperatuur houden. Wat voor vrouwen werkt, moet jou zeker helpen.

Watapatja | 15-02-13 | 01:11

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:06
Ga gerust je gang en let niet teveel op mij. Ik zit gewoon mijn gedachten wat te verzetten met een pijnlijke kringspier en een brandende pisbuis. En dan hebben ze nog van alles op mijn buik getekend. Het lijkt godverdomme wel een peuterspeelzaal.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:10

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:03 |

Vanzelf bedoel ik Hét Boek.

Laat die zgn. wetenschappers eerst maar hun favoriete oersoep brouwen en daaruit leven ontspringen. Die 'deux et machina' hebben ook zij nodig.

zovoklets | 15-02-13 | 01:10

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:07 |
Wel serieus nemen, want humor is mij vreemd.

Watapatja | 15-02-13 | 01:09

@Watapatja | 15-02-13 | 01:05
Ha ha, clever.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:07

@Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:00
Eigenlijk had ik geen zin om te reaguren, maar als ik zie dat iemand evolutie niet helemaal begrijpt voel ik me toch geroepen een en ander te verduidelijken. Bovendien mag ik distel.

Maar over het voelen aan prostaten heb ik misschien ook wat te melden.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:06

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:03 |
Hier is niemand pro-staat.

Watapatja | 15-02-13 | 01:05

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:01 |
Feit is dat je daar geen nuttelozen ziet, hoe ze er vanaf komen is een mythe.
Vind het wel wat hebben.

Watapatja | 15-02-13 | 01:04

@zovoklets | 15-02-13 | 00:57
Het principe van selectie volgt logisch uit de gegevens dat eigenschappen overerven (overweldigend bewijs voor, boven elke twijfel verheven) en dat sommige individuen meer nakomelingen krijgen dan andere (dagelijks waar te nemen). Ga maar na. Zelfs als je het niet wilt geloven volgt het er nog steeds uit.

Met "hèt boek" bedoelt u toch niet een of andere heilige tekst?

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:03

zovoklets | 15-02-13 | 01:00
Niks sneu. We moeten er allemaal eens aan geloven. Vraag me wel af of het kan liggen aan de vele ejaculaties tijdens mijn leven. Dat zo'n ding gewoon op raakt of zoiets. Dmitri kom er maar in. Jij weet alles van de evolutie van de prostaat.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:03

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:58 |
Heb idd ook wel es ingedronken voor een crematie. Lullig als je daarna in de verkeerde zaal zit.

Watapatja | 15-02-13 | 01:02

@Watapatja | 15-02-13 | 00:55
Ook dergelijke zelfopoffering zou gezien kunnen worden als extreme gemeenschapszin. Ik heb me altijd afgevraagd of dat echt waar is. In de variant die ik ken laten ze zich op een ijsschots afdrijven.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 01:01

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:50
Zijn we net leuk bezig, ga jij serieus in op de tegels van distel. Housop!

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 01:00

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:57 |

Sneu voor je Graaf. Nou ja, waarschijnlijk ga je daarna wel stralend door het leven.

zovoklets | 15-02-13 | 01:00

@distel | 15-02-13 | 00:48
50 jaar dagelijks gratis seks, een schoon huis en elke dag op tijd de piepers op tafel. Man's simple life pleasures. Dan doe je wat terug, zolang het kan.

Maar we moeten niet net doen alsof dit filmpje een uitzondering is: ik ken tientallen mensen in de vrienden- en kennissenkring van m'n ouders van ongeveer dezelfde leeftijd die ook mantelzorger zijn en dat met dezelfde toewijding doen. Het komt op mij niet over als iets uitzonderlijks.

In de generatie van m'n grootouders was het wel uitzonderlijk: bij de eerste tekenen van welke geriatrische ziekte dan ook was het: Hoppatee, dumpen in bejaarden- dan wel verzorgingshuis.

Stormageddon | 15-02-13 | 00:58

Watapatja | 15-02-13 | 00:52
Ik kan me nog tijden herinneren dat je al tijdens de begrafenis zo dronken was, dat je zelf haast in die kuil flikkerde. Machtig man. En iedereen vond het normaal.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:58

Verkering met een uitkering.

Boris Poepnagel | 15-02-13 | 00:58

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:50 |

Geloof je die smanevatting echt?
Vuilspuitende speculatie van zgn. 'wetenschappers'

Hét boek zegt iets anders.

zovoklets | 15-02-13 | 00:57

zovoklets | 15-02-13 | 00:50
Heel romantisch mag ik wel zeggen. Jour de valentin. Heb ik doorgebracht in de kliniek naast een schone dame zie zich stond te vergapen aan mijn geslacht. (Althans dat dacht ik)en een dokter die een vinger in mijn hol drukte. En dat alles ter plaatsbepaling waar ze mijn prostaat eens zullen gaan nuken.
Bij zoveel romantiek moest ik ineens aan Iran denken. Waarom toch?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:57

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:50 |
De eskimo's doen dat beter, nuttelozen lopen gewoon richting Noordpool, zodat ze niemand tot last zijn.

Watapatja | 15-02-13 | 00:55

je therapeut | 15-02-13 | 00:49
Dat ga ik dus niet binnenharken met mijn 512 k kudtverbinding hier. Ik jank trouwens al genoeg om andere dingen.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:53

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:49 |
Wat moet je anders doen na een begrafenis of crematie. Een goede borrel hoort erbij. Een uitje ook voor het jankeffect.

Watapatja | 15-02-13 | 00:52

@distel | 15-02-13 | 00:36
Het lijkt alleen maar zo. Evolutie is een gevolg van selectie. Selectie is weer een gevolg van twee verschijnselen: dat eigenschappen overerven en dat sommige individuen meer nakomelingen krijgen dan andere.

Meestal geldt dat erfelijke eigenschappen die gunstig zijn voor de overleving de kans op nakomelingen vergroten. Individuen met die eigenschappen krijgen meer nakomelingen dan individuen die die eigenschap niet hebben. In de volgende generatie zullen er meer individuen zijn met de gunstige eigenschap. Zulke eigenschappen worden op die manier geselecteerd ten koste van minder gunstige eigenschappen. Achteraf lijkt het alsof evolutie tot doel heeft soorten beter geschikt te maken om te overleven.

Je zou je kunnen voorstellen dat zorgzaam zijn in een sociale soort gunstig is voor de samenhang in een groep. Leden van die groep hebben een grotere kans op nakomelingen en de eigenschap zorgzaamheid heeft een selectief voordeel. Een karaktereigenschap blijft levenslang bestaan en zal zich uitstrekken tot demente en in biologisch opzicht nutteloze zieke bejaarden. Dat is biologisch gezien nutteloos, maar toch als gevolg van selectie erin gebleven.

In geval van natuurrampen, of plotselinge grote veranderingen van de omgeving zullen kleine soorten een grotere kans hebben om als soort te overleven. Niet omdat klein zijn gunstig is, maar omdat klein zijn samen gaat met talrijk zijn. Op die manier hebben de zoogdieren 65 miljoen jaar geleden de meteorietinslag overleefd en de dinosauriërs niet. Zoogdieren waren niet klein met het doel een meteorietinslag te overleven, ze waren klein omdat de dino's heersten. Als die meteoriet niet was ingeslagen waren de zoogdieren klein gebleven, de dino's zouden er nog zijn (ze bestonden toen al langer dan 65 miljoen jaar en er was een evenwicht waarbij het onwaarschijnlijk was dat ze zouden verdwijnen) en de mens zou nooit ontstaan zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:50

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:47 |

Zeg Graaf. Hoe beviel de valentijn in Frankrijk? Doe je daar extra romantisch?

zovoklets | 15-02-13 | 00:50

Cortez, je hebt naar aanleiding van de droeve aard der dingen vandaag, toch niet te diep in het glaasje gekeken hè?
*aan lege tegel en rebootje denken doet*

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:49

Mooi filmpje. Bizar toevallig 3 dagen terug de Koreaanse film 'A Moment to Remember' gezien. Dit is gewoon de real-life versie daarvan. En ik dacht ik plaats een link naar de youtube trailer, staat de hele film er gewoon op:
www.youtube.com/watch?v=a-QWcXETE14
Dus heb je even 2uur+ niets te doen...
Wees wel gewaarschuwd, erg melodramatisch, iets te voor mijn doen, maar mevrouw je therapeut heeft de ogen uit haar kop gejankt ;)

je therapeut | 15-02-13 | 00:49

Stormageddon | 15-02-13 | 00:32

Niet doorvertellen, maar ik hou wel van poepseks. Alles goed verder? Of komt de vraag je niet uit. Ervan uitgaande dat het filmpje betrouwbaar is, peins ik erover, waar deze nutteloze energie van die man vandaan komt. Daar zat ik even over te denken. Mag dat?

distel | 15-02-13 | 00:48

Stormageddon | 15-02-13 | 00:44 |
Trouwens, van Dikhout was ook een kutband.

Watapatja | 15-02-13 | 00:48

Watapatja | 15-02-13 | 00:46 |

Respect!

zovoklets | 15-02-13 | 00:48

rexmundi666 | 15-02-13 | 00:45 |

Snoeihard Deepthroaten en tegen de bezoekende wijkverpleger zeggen dat ze is gevallen met een colafles in haar mond?

zovoklets | 15-02-13 | 00:47

Stormageddon | 15-02-13 | 00:44 |
Valt wel op dat je nummers van die kutband kent, zo ver was ik niet gekomen.

Watapatja | 15-02-13 | 00:47

Watapatja | 15-02-13 | 00:44 |
Weet ik, maar niet iedere reaguurder schijnt daarvan doordrongen te zijn. Zelfs Joris heeft er wel eens moeite mee.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:47

Stormageddon | 15-02-13 | 00:44 |
Op joop.nl heb ik een levenslange ban, bevalt me wel. Ben tot 1 tegel gekomen.

Watapatja | 15-02-13 | 00:46

Mmmmmmmm, wel weer handig dat ie alles met haar kan doen.................

rexmundi666 | 15-02-13 | 00:45

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:41 |
De tegels op GS druipen toch van de humor.

Watapatja | 15-02-13 | 00:44

@Watapatja | 15-02-13 | 00:39
Voor moraalpolitie en gezeik over "de toon" verwijs ik je graag naar het subsidieblog joop.nl

Toontje Lager was overigens een irritante kutband, met dat "stiekem gedanst" en "zoveel te doen". Nederlandse meisjespop. [braak]

Stormageddon | 15-02-13 | 00:44

Eigenlijk wil ik een topic over "humor op de GeenStijl" en als het kan NU!

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:41

@Stormageddon | 15-02-13 | 00:34 | + 0
Sorry ik ging er vanuit dat ik met een 17 jarige justin bieber fan zat te praten ;)
Kwam misschien ook door de omstandigheden dat ik mijn feestmuts niet op had.

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:41

fail | 15-02-13 | 00:36 |
lol

Dat effect heb je toch met bonen?

zovoklets | 15-02-13 | 00:40

Van Dikhout | 15-02-13 | 00:37 |
Het mag een Toontje Lager.

Watapatja | 15-02-13 | 00:39

@zovoklets | 15-02-13 | 00:19 |
Het is mij vaker opgevallen dat een (gelukkig niet te groot) aantal reaguurders geen gevoel voor humor heeft. Watapatja is daar eentje van. Ik schreef wel eens iets 'Finker-achtigs', dus het omgekeerde van wat ik bedoelde. Allahallah, gelijk een trosje minkukels er achteraan. Het is niet anders. Niet iedereen is even nozel. Welterusten.

Van Dikhout | 15-02-13 | 00:37

FF een rebootje doen.

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:37

Dit soort filmpjes hebben op mij hetzelfde effect als een ui.
Ben ik de enige in, neem ik aan.
Not Muhammad | 14-02-13 | 23:34 | + 0

Je gaat er van ruften?

fail | 15-02-13 | 00:36

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:28

Geen functionalteit in de evolutie? Doel, richting, okay. Maar de basis van de evolutie is toch overleven? Aanpssen om voort te bestaan. Is dat niet functioneel? Hoe duidt jij dat dan?

distel | 15-02-13 | 00:36

Ik had natuurlijk ook Justin<3Bieber als nickname kunnen nemen.Alleen is dat niet echt mijn ding.
@Stormageddon check ff youtube "Cortez the Killer, Neil Young, Crazy Horse"

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:36

Cortez je moet eerst wel wat typen voordat je op de post knop drukt.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:35

De vrouw uit het filmpje leek vrij meegaand. Het komt ook voor dat patiënten persoonlijkheidsveranderingen krijgen. Ooit een vrouw gezien die zo gemeen deed tegen haar man. Die man verzorgde haar net zo liefdevol als de man in het filmpje, maar het viel hem zo zwaar. Op zulke slechte momenten herkende hij de vrouw met wie hij zo lang getrouwd was nauwelijks.
Ontluisterend dat het zo eindigt. De toegewijde zorg en de liefde van die man redden de menselijke waardigheid.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:35

@CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:31
DUH!
Manmanman. Is iedereen in deze panelen collectief DEBIEL geworden? Of elk gevoel voor humor verloren?

Godsamme nog es an toe, wat een kleinzerig burgerlijk geneuzel allemaal.

Stormageddon | 15-02-13 | 00:34

Stormageddon | 15-02-13 | 00:32
LOL. En ja, dan heb je hier echt een probleem als je dat al niet weet te herkennen.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:34

zovoklets | 15-02-13 | 00:28 |
Heeft niks met geloof te maken, is altijd over de grens.

Watapatja | 15-02-13 | 00:34

<3JustinBieber75 trok mij minder als nickname.

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:32

@distel | 15-02-13 | 00:28
Jij zou stront nog niet herkennen als het in je bek gescheten wordt hè? In elk geval heb je dat probleem wel als het over ironie gaat.

Stormageddon | 15-02-13 | 00:32

distel | 15-02-13 | 00:28 |
Zou zomaar kunnen.
Bij filmpjes klik ik op de tijdsbalk met het geluid uit en oordeel op een paar seconden beeld.

Topicwissel zie ik meer als excuus om de draden niet te lang te maken voor de server, dan relevant.

zovoklets | 15-02-13 | 00:32

distel | 15-02-13 | 00:28
Ooit van ironie gehoord?

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:31

Stormageddon | 15-02-13 | 00:29 | + 0
Probeer eerst een mijn naam te googlen voordat je zoiets zou denken.

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:31

Sterkte ermee Cortez. Niemand heeft ooit beweerd dat het leven eerlijk was. Dit is weer zo'n geval.

Graaf van Egmont | 15-02-13 | 00:29

@CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:26
Met zo'n nickname en dan zeggen dat je dat iemand begraven hebt... Ik wil niet veel zeggen, maar dan lok je zo'n reactie wel uit. Zeker hier.

Stormageddon | 15-02-13 | 00:29

zovoklets | 15-02-13 | 00:19

Dat je van een andere planeet komt, is inmiddels wel duidelijk. Dat de staat tekort schiet ook. Maar om die man a-sociaal te noemen.... Dan ben je toch wel aardig van het padje af, of je bedoelt het anders dan dat je het schrijft. Je mist de essentie van het filmpje kennelijk volledig.

distel | 15-02-13 | 00:28

@distel | 15-02-13 | 00:11
Er is geen functionaliteit in de evolutie. Geen doel, geen richting. Alleen toeval en sommige individuen die meer nakomelingen krijgen dan andere.

Dmitri Dmitrievitsj | 15-02-13 | 00:28

Watapatja | 15-02-13 | 00:23 |

Jij gelooft hem op zijn geschrift?

zovoklets | 15-02-13 | 00:28

Thx Quid.

_Fly66_ | 15-02-13 | 00:27

@Watapatja | 15-02-13 | 00:23 | + 0

Maak je niet druk ik ben wel wat gewend op het internet ;)
Overigens heb je natuurlijk wel gelijk.

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:26

En hier mogen ze extra huur betalen. Worden ze gekort op hun pensioen, WAO en weggezet als rijke profiteurs. Zoveel houdt de overheid van stelletjes op leeftijd.
blinde kip | 14-02-13 | 23:10 | + 8

Helemaal mee eens.
+ook nog een een korting op "zorgtoeslag"

J.Q.: ontroerend filmpje.

meneer Q | 15-02-13 | 00:26

@CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:19
Was 'ie wel dood?

Stormageddon | 15-02-13 | 00:25

zovoklets | 15-02-13 | 00:21 |
Sommige opmerkingen zijn ongepast, dit is er zo eentje.

Watapatja | 15-02-13 | 00:23

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:19 |

Had je hem niet moeten killen.

zovoklets | 15-02-13 | 00:21

Vandaag iemand begraven.
Getrouwd, kinderen en nog geen 40.
Happy Valentine!!

Carpe Diem..

CortezTheKiller | 15-02-13 | 00:19

Broodroof!
A-sociaal om zo'n vrouw zelf te verzorgen terwijl er dus veel werkelozen zijn die dat graag doen namens de staat.

zovoklets | 15-02-13 | 00:19

distel | 15-02-13 | 00:11 |
Ik ken dit soort gevallen, help er een paar met alle papierwinkel. Zo als ik zei, bij vrijwilligheid alle respect.

Watapatja | 15-02-13 | 00:17

shit hits the fan | 15-02-13 | 00:04 |
Als het een keuze is, alle respect. Het is echter geen keuze, zo slecht is onze zorg al. We hebben een overload aan managers, maar geen handjes. En dat gaat om meer dan die 10.000 die Geert ons beloofd had.

Watapatja | 15-02-13 | 00:15

Perfect, alleen die helmpjes op de fiets zijn wat overdone.

de honden blaffen... | 15-02-13 | 00:14

Watapatja | 14-02-13 | 23:55

Dit soort fantastische zorg, onder impuls van liefde, komt vaker voor, kan ik je verzekeren. Doorgaans komt er geen filmpje van. Dit is lastig te verklaren vanuit de evolutie, die toch een functioneel karakter heeft. Kan jij dat wel, of Storma. Ik niet.

distel | 15-02-13 | 00:11

Doet mij wel wat.

Masturwasbeert | 15-02-13 | 00:06

nondeju. zo kan het dus ook..... zit te janken hier.

shit hits the fan | 15-02-13 | 00:04

m naar boven gooit

Watapatja | 14-02-13 | 23:59

Hoe hard dit ook mag zijn. Die man zal uiteindelijk kapot gaan aan de zorg voor zijn vrouw! Desondanks laat ik wel een traantje.

Glas Koning | 14-02-13 | 23:58

Zo'n filpje krijg je dus als je de zorg inmiddels volledig hebt afgebroken. Lijkt wel een promo van dit kabinet.

Watapatja | 14-02-13 | 23:55

Detlev Tarnowitz | 14-02-13 | 23:37 | + 2 -
Niet waar en ook weer waar.

Rammstein | 14-02-13 | 23:46

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:35 | + 0 -
Stormageddon | 14-02-13 | 23:36 | + 2 -

Dat dat boek en de film zo'n bestsellers zijn geworden, vooral bij de gleufdiertjes, is mij een volslagen raadsel.
Buiten het feit dat het (de "schrijver") een enorme lul is.

Rammstein | 14-02-13 | 23:46

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:42 | + 0 -
Dank je.

Rammstein | 14-02-13 | 23:43

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:38 | + 0 -
Desalniettemin, vastgelegd maak je in ieder geval grote kans dat je mag doodgaan. Wanneer je dat wilt.

Rammstein | 14-02-13 | 23:42

Korintiërs toch kwidT?

hfakker | 14-02-13 | 23:42

Promo voor mantelzorg? Zonnetje schijnt, redelijk goede vrouw, man is fier, maar zo als het filmpje het toont zo mooi is het niet in alle gevallen. Niet ieder mens kan zijn dementerende of zieke partner blijven verzorgen tot het eind. Een verzorgingstehuis is ook niet alles, maar geen enkele patiënt is gelijk en kan zo worden verzorgt.

Megalomaantje | 14-02-13 | 23:41

Rammstein | 14-02-13 | 23:35 Ja. Was van de week in het nieuws. Netjes op papier vastgelegd maar omdat de dame in casu niet meer kon antwoorden op de vraag of ze dat nog steeds wilde ging het feestje niet door.

Het is schandalig gewoon.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:38

Ok, Quid,.. morgen doe ik een argentijnse tango met mijn ega. Vooraf homemade geflambeerde banaan en een steak.

horsteknots | 14-02-13 | 23:37

Ach, waren alle Alzheimerpatiënten maar zo lief. Zo kan ik het ook.

Detlev Tarnowitz | 14-02-13 | 23:37

Ik wil ook zo'n stoelfiets met bijpassende kroonhelm. Geweldig!

c.onjo | 14-02-13 | 23:37

@zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:35
Dat noemen we tegenwoordig "Een Kluuntje doen".

Stormageddon | 14-02-13 | 23:36

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:30 | + 0 -
Je kan het op papier laten vastleggen.

Rammstein | 14-02-13 | 23:35

jip_86 | 14-02-13 | 23:15 En wat zei die oudere man er over? Wat moest ie doen, die hoofdrolspelert?

Een briefje schrijven, z'n koffers pakken en maken dat ie wegkwam.

Want hij hield wel van z'n vrouw maar een leuk leven was het niet.

Ik heb die film ook gezien.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:35

Ach, wie heeft nou liefde nodig. Ik heb gelukkig geen cadeautje hoeven kopen vandaag, en ik heb een vrije avond zodat ik lekker kan reaguren!
*forever alone*

latert! | 14-02-13 | 23:35

Dit soort filmpjes hebben op mij hetzelfde effect als een ui.
Ben ik de enige in, neem ik aan.

Not Muhammad | 14-02-13 | 23:34

Respect voor deze man. En zo er nog honderdduizenden die hetzelfde doen voor hun partner.

brutus68 | 14-02-13 | 23:34

Rammstein | 14-02-13 | 23:28 Dat heeft geen zin als je het op het moment dat je het wil niet meer mondeling kan toelichten.

Kun je op papier zetten wat je wil, de dokter moet een duidelijk antwoord van je hebben op z'n vraag.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:30

Quid heeft op z'n flikker gekregen thuis.

Geen valentijnskaart gestuurd.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 23:29

mijntweecent | 14-02-13 | 23:08 | + 0 -
Dan ben je al te laat. Nú vastleggen.

Rammstein | 14-02-13 | 23:28

@doenormaal! | 14-02-13 | 23:20 |'Hart van ijzer? ja!'
Integendeel!
Lees 'Het refrein is Hein' van Bert Keizer en je begrijpt wat ik bedoel.

Simon de Danser | 14-02-13 | 23:26

Fuckin' 'ell.
Beautiful.

Rammstein | 14-02-13 | 23:25

Ik bedacht mij juist vandaag: "wat is het hier vrijwel harteloos, enkele cynisme en grillige naargeestigheid".
Dit is een welkome uitzondering die mijn gedachte bevestigt.

hfakker | 14-02-13 | 23:25

Quid, wie zegt dat ik een roestig stuk ijzer heb op de plaats van mijn hart??
Bullshit! Bij mij zit er een koude steen.
Dat is makkelijker bij de douane.

Pastor Sippenhaft | 14-02-13 | 23:23

@Simon de Danser | 14-02-13 | 23:15
Hart van ijzer? ja!

doenormaal! | 14-02-13 | 23:20

@blinde kip | 14-02-13 | 23:15 | + 1 -
Ze pakken en net niet te grote groep. Volgende keer is het weer de volgende, maar "bottom line" meer voor minder, altijd!

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:19

@Wc-kip | 14-02-13 | 23:15 | + 0 -
Externe consultant, a 400 euro per uur.

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:19

Hij heeft het wel veel over god. Zou hij daarmee ook Allah bedoelen? Je ziet immers ook veel mannen in islamitische landen die zo liefdevol met hun vrouw omgaan toch?

doenormaal! | 14-02-13 | 23:18

@Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:13
En ze pakken altijd die groepen die net iets makkelijker zijn te pakken dan de rest. Nu ouderen en huurders die zich niet goed verenigen. Over een aantal mensen die in hun koopwoning grote moeite hebben om nog de rente te kunnen betalen. Of wie EU-kritisch is.

blinde kip | 14-02-13 | 23:15

Geinig heh? Dat mensen zonder betutteling en zorgstaatje om zich heen uit zichzelf (liefde) voor elkaar zorgen.

Geen verzorgingsstaat voor nodig.

Geen regeltjesplicht, zoals onafgewerkte plankjes moeten vervangen worden door afgewerkte plankjes (ik verzien dit niet) in verzorgingshuizen.

Geen paardelul (pun intended) die komt controleren of er wel en "ZEEP" sticker is geplakt op de zeepautomaat...

Nogmaals, ik verzin dit niet, ik zie hoe het dus ook anders kan.

Eet dat, inspectie.

Parsons | 14-02-13 | 23:15

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:13 | + 0 -

Genoteerd. En ik mag aannemen dat Supermatthijs uw schandknaap is?

Wc-kip | 14-02-13 | 23:15

Misschien beetje cru, door de liefde van de man ziet niemand in hoe egocentrisch hij is. Laat haar sterven.

Maar goed, altijd makkelijker gezegd als buitenstaander.

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:15

Meneer uit het filmpje heeft van het verzorgen van z'n Alzheimer vrouw z'n hobby gemaakt en loopt er graag te koop mee.
Mens-onterend?
Ja!

Simon de Danser | 14-02-13 | 23:15

Dat vind ik dus niet eerlijk als man zijnde; vrouwen worden veel eerder lelijk.

Strotgrondel | 14-02-13 | 23:14

Mag hier voortaan een waarschuwing bij Kwit? Ik heb mn insuline ad-hoc moeten verdubbelen zojuist.

Godsammekraken | 14-02-13 | 23:14

@Wc-kip | 14-02-13 | 23:11 | + 0 -
Welkom terug.
Ik ben Kaas de Vies de nieuwe leider, en Bakito is mijn ab-actis.

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:13

@blinde kip | 14-02-13 | 23:10 | + 1 -
True.

Maar de overheid pakt altijd iedereen. Volgende keer zijn het alleenstaande met 1,25 modaal of 2 verdieners met 3 kinderen.

De overheid is het as van het kwaad.

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:13

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:09 | + 1 -

Ik reaguur dan ook pas voor het eerst sinds 3-4 jaar weer.

Wc-kip | 14-02-13 | 23:11

Tim kuik kent geen liefde

FinFucker | 14-02-13 | 23:11

En hier mogen ze extra huur betalen. Worden ze gekort op hun pensioen, WAO en weggezet als rijke profiteurs. Zoveel houdt de overheid van stelletjes op leeftijd.

blinde kip | 14-02-13 | 23:10

Tering... mooi heur Quid

Akkefietje | 14-02-13 | 23:09

@Wc-kip | 14-02-13 | 23:08 | + 0 -
Zo snel koopt het hij het af bij jou?
Tjonge jonge jonge. Hij meent er niets van, morgen weer gezeik over basketballen en binnenkort is het Pasen dan krijgt Zwarte Piet ook weer een sneer.

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:09

What is love?
Baby don't hurt me!

Kernramp | 14-02-13 | 23:09

Euthanasie in geval van Alzheimer, dat is pas echte liefde.

mijntweecent | 14-02-13 | 23:08

Johnny Quid, wat ik jou de afgelopen jaren heb gezegd en verweten heb is je bij deze al-le-maal vergeven.... prachtig filmpje! * pinkt tranen weg*

Wc-kip | 14-02-13 | 23:08

Hey Quid, hoe is het met mij fanmail. Veel valentijnspost? Of moet ik weer een jaar droogneuken via de panelen met irma?

Kaas de Vies | 14-02-13 | 23:07

what is love? baby don't hurt me

Caspertjuuh | 14-02-13 | 23:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken