Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl.TV van harte welkom op Stadhuis Almere

kalmere534.jpgKunnen we wel een beetje lacherig doen over mevrouw Annemarie Jorritsma, die denkt persjes te kunnen breidelen omdat zij een door God de Kroon gezonden vertegenwoordigster is, die wel eventjes gaat vertellen hoe het er aan toegaat in City Hall van Pyongyang in de Polder. Maar zo werkt het dus niet. Je hebt met je gore rotpoten van gore rotjournalisten af te blijven. Dat zegt de NVJ, dat zegt de Raad voor de Journalistiek, dat zegt Brenno, dat zegt ook de EHRM. Dus daar heb je als grondwaterpompend fopliberaal prutsburgemeestertje van een stad die geen oorlog heeft meegemaakt echt geen ene f*ck over te zeggen. Daarom ging GeenStijl-verslaggever Tom Staal in de rebound naar het kloppend bestuurlijk hart van Almere. Om dit staatsieportret aan de eerste burgeres aan te bieden. Lukt het Tom om die rare censuurmevrouw uit haar ivoren toren weg te lokken of komt-ie niet voorbij die Presidentiële Garde met de V-tjes op de revers? Kijken dus. FILMPJE. Update: Schriftelijke Vragen van de PVV.

Reaguursels

Inloggen

Heel lollig allemaal, maar voorlopig toch mooi +1 voor Jorritsma!

navanico | 14-02-13 | 22:52

yeah! Vragen, vragen, vragen.....

die dikkukudt kan vertrekken!

Dikkidik raus!

dekogelkwamvanlinks | 14-02-13 | 21:39

You all know the basic rules of anger management

Dr. Charlie Goodson | 14-02-13 | 16:44

VVD - Verbieden Verdoezelen en Dom houden.

BekiekUtMoar | 14-02-13 | 15:11

Niet echt het beeld van een toegankelijke burgemeester. Meer van een burgemeester uit het midden van de vorige eeuw. Als Almere echt mee wil in de vaart der volkeren, dan moet het een nieuwe burgemeester in huis halen, een nieuwe persvoorlichter, en die security mannen ergens anders aan het werk zetten.

ljcoster | 14-02-13 | 14:24

Toch jammer dat die lelijkerd niet even tijd had.

van_de_pot_gerukt | 14-02-13 | 13:28

Het is weer net als vroeger.

Allochtonenslaafjes als bewakers van die grote blanke man c.q. vrouw..

knerf | 14-02-13 | 13:02

@Brabanertje
Ik zie uw punt heus wel. En ik snap ook heus wel het knijppunt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een serieuze bestuurder geen zin meer heeft in flauwekuljournalistiek (hoe leuk ik het ook vind, getuige mijn aanwezigheid op deze site).
De wet op vrije nieuwsgaring is al oud en gebaseerd op de tijd dat journalisten alleen uit waren op nieuws. Nu is het vooral hip om een bestuurder op internet voor joker te zetten. Dit heeft weinig meer te maken met vrije nieuwsgaring en persvrijheid. Moet dit dan maar ten alle tijden kunnen? Ik heb hier wel mijn bedenkingen over.

datzegik69 | 14-02-13 | 12:21

Goh,ik dacht dat ze met vliegvacantie was met Koop.

Bataaf | 14-02-13 | 11:53

datzegik69 | 14-02-13 | 09:36 | + 0 -

Maar als datzegik69 morgen uitgeroepen wordt tot burgemeester van Franeker, heeft Ome Jan, die een officiële uitnodiging heeft ontvangen, wel het volste recht om bij de persconferentie te gaan zitten. datzegik69 is dan namelijk niet in zijn huis, maar in een openbaar gebouw!

brabandertje | 14-02-13 | 09:48

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:43
Even ordinair een item jatten van die subsidieslurpers. Gewoon omdat het kan.

Strohond | 14-02-13 | 09:45

maraboe | 14-02-13 | 08:42 | + 1 -
Snap jij het nou nog niet. Jorritsma heeft het recht om iedereen te weigeren die ze maar wil. Voor mij part nodigt ze alleen de hielenlikkende pers uit, MAAR ze mag geen enkele "journalist" met officiële uitnodiging in een openbare ruimte weigeren.

brabandertje | 14-02-13 | 09:43

Stormageddon | 14-02-13 | 01:32
Bullshit. Hij had geen afspraak en dan kan je niet zo maar proberen in een gebouw binnen te dringen, ook niet als het 'openbaar' is. Ben eens benieuwd of ze jou in een kamer bij de gemeente binnen laten zonder aanmelding. Je lult dus weer uit je nek.

hölzenbein | 14-02-13 | 09:38

Op mijn verjaardag is iedereen van de familie welkom. Als ome Jan echter altijd dronken en vervelend is en alleen uit is op gezeur en problemen, dan komt ome Jan er niet meer in.

datzegik69 | 14-02-13 | 09:36

Bouwt haar man kassen?

Plattitude | 14-02-13 | 09:17

Prachtig altijd weer te zien hoe die onvermijdelijke KAALHOOFDJES in maniakale paniek raken bij het zien van een journalist en camera.
.
En dat voor een re-integratie baan met behoud van bijstandsuitkering € 800.
Een mooie, en daarom zwaar onderbetaalde receptioniste € 1.435.
Een laffe voorlichter € 2.735.
En een nog laffere burgemeester €9.691,95 (1-1-12) excl. eindejaarsuitkering, onkostenvergoedingen, dienstauto, 365 gratis lunches, 260 gratis diners, vakantiefooi, 201 gratis recepties en 17 gratis buitenlandse werkbezoeken aan HeelVerwegIstanen.
.
Het kán in Almere!
www.almere.nl/

ga71 toelage

Musset | 14-02-13 | 09:15

en dan commentaar hallen bij Benno de Wobber. Heeft die niks anders te doen dan de hele dag WOBjes in te dienen? Hij lijkt overigens rechtstreeks uit de nieuwe hobbit film te komen...

maraboe | 14-02-13 | 08:53

en dan gelijk die kamervragen van de PVV GAAAAP, volgens mij weigerde Geert ook (terecht of niet terecht) om in bepaalde 'linkse' programma's te komen...

maraboe | 14-02-13 | 08:42

Heeft pownews een beetje over zichzelf afgeroepen, wie kaats moet de bal verwachten. Ik zou ook niet continu afgezeken willen worden.

maraboe | 14-02-13 | 08:40

Not Muhammad |
Dus, de Nederlandse taal in spraak beheersen is geen onderdeel van zo'n integratietraject?

Einde van de Domheid | 14-02-13 | 08:17

GS en Pownews zijn geen journalisten!
bvdbos | 14-02-13 | 07:08 |
.
Klopt. GS is een weblog en Pownews een televisieprogramma met een provocerend karakter, dat een mengeling van nieuws en entertainment brengt. Knurft.

Bertus Betonsloper | 14-02-13 | 08:10

@Einde van de Domheid | 14-02-13 | 07:36: Veel mensen in de beveiliging komen uit een reïntegratie traject.
De overheid heeft de plicht de minder kansrijke schapen uit de kudde een kans te geven. Op zich een mooi gebaar, maar als het ergens escaleert lijkt het me prettig om eerst in gesprek te kunnen.

Not Muhammad | 14-02-13 | 08:06

Ik vind het echt raar dat de beveiliger die job heeft gekregen. Ik gun het hem van harte, maar is er niemand op het idee gekomen om 'beheersing van de Nederlandse taal' in de arbeidsvoorwaarden op te nemen?

Einde van de Domheid | 14-02-13 | 07:36

Beste Geen Stijl.Doorzagen dit beleid svp.Als Annemarie Jorritsma niet in het nieuws wil,moet ze ontheven worden uit haar functie,pas dan kan zij bepalen welke media zij mag weigeren voor een vraaggesprek.

fleurtje | 14-02-13 | 07:29

@bvdbos | 14-02-13 | 07:08: Journalistiek met een onconventionele blik op wat journalistiek hoort te zijn.
Wat is je probleem?

Not Muhammad | 14-02-13 | 07:19

BTW: "je blijft met je gore rotpoten van journalisten af".. Wat gebeurde er in Turnhout, daar bleef Pownews toch ook niet van de geinterviewde af? Selectief gehuil... GS en Pownews zijn geen journalisten!

bvdbos | 14-02-13 | 07:08

@spanarchist | 13-02-13 | 23:07
Er bestaat zoiets als een leidraad van de RvJ:
www.rvdj.nl/leidraad

bvdbos | 14-02-13 | 07:06

Nederland en Almere.... toonbeeld van democratie, zolang je je bek houdt.

Iwmac | 14-02-13 | 06:16

Schietmijmaarlek | 14-02-13 | 05:24


Zolang er in Nederland een aangestelde/solicitatie burgemeester is is het een lachertje. Ik ken niet 1 land waar een burgemeester een baan in de schoot wrdt geworpen, behalve Nederland.

DANNY3960 | 14-02-13 | 05:50

Op Texel zit ook zo'n dictatoresse.
Die wilde zelfs bepalen, welke beelden er uitgezonden mochten worden over de gebeurtenissen rond de aangespoelde walvis.
De cameraman mocht kiezen.... of de regie aan haar over laten, of opzouten.
Andere pers was zowiezo niet welkom.
Hoor je niets meer over.
www.thepostonline.nl/2012/12/17/nos-no...
Wordt het niet eens tijd om die arrogante burgemeesters/burgemeesteressen van hun voetstuk af te flikkeren?
Het recht op vrije nieuwsgaring wordt met voeten getreden.

Schietmijmaarlek | 14-02-13 | 05:24

Daar Parsons er niet is gooi ik het licht ff uit. **

DANNY3960 | 14-02-13 | 04:28

*fiches naar dealer pleurt en afdruipt*

DANNY3960 | 14-02-13 | 04:05

ja nokken!

miko | 14-02-13 | 03:45

pffff gs doe eens iets aan dat spookuur

miko | 14-02-13 | 03:37

Spookuur?

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:33

@DANNY3960 | 14-02-13 | 03:21
Airco kaduk?

miko | 14-02-13 | 03:30

necrosis | 14-02-13 | 02:43


Nice1 die houd ik er in.

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:28

necrosis | 14-02-13 | 02:43


Nice1 die houd ik er in.

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:28

*zweetdruppels wegvegen doet*

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:21

necrosis | 14-02-13 | 02:39


BTW, dat was final table....4 spelers ......2 betaald.

MAN, they called me all in with fucking A2 off suit.

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:20

@necrosis | 14-02-13 | 03:12
Wat.moet.die.man.ooit.gedacht.hebben????????

miko | 14-02-13 | 03:18

necrosis | 14-02-13 | 02:39


Ik ben er van overtuigd dat je daar absoluut geen interesse in hebt, maar het is zo'n kutmanier om eruoit te vliegen.

DANNY3960 | 14-02-13 | 03:15

@miko | 14-02-13 | 03:11
Wil je dat niet meer doen?
*brokken kots uit tikplank peutert*

necrosis | 14-02-13 | 03:14

@Graaisnaaiert | 14-02-13 | 03:07
Of je trouwt gewoon een man wiens familie een bouwbedrijf bezit.......

necrosis | 14-02-13 | 03:12

@necrosis | 14-02-13 | 02:51
Er is altijd wel een hitsige Cetacea te vinden.Ik hoorde dat ze tranen met tuiten huilde toen Johannes... een wijfje bleek te zijn.Anders had ze hem wel opnieuw tot leven gebracht!.

miko | 14-02-13 | 03:11

'Mevrouw Jorritsma heeft geen tijd, ze zit vol'.
.
Dat kunnen we zo ook wel zien aan die volgevreten luid-kakelende plofkiptokkie, daar is geen perscenzeurder voor nodig.
Maar toch, Jorritsma is het rolvoorbeeld voor VMBOminus dat zelfs luidruchtige moeilijk-meekomers het nog best wel ver kunnen schoppen.

Graaisnaaiert | 14-02-13 | 03:07

@miko | 14-02-13 | 02:45
Jorritsma moeten 'doen' terwijl er zulke mooie vrouwen rondlopen, DAT is pas crisis!

necrosis | 14-02-13 | 02:51

@DANNY3960 | 14-02-13 | 02:23
en nu? Crisis?

miko | 14-02-13 | 02:45

@DANNY3960 | 14-02-13 | 02:23
Waarom denk je dat wij dit willen weten?

necrosis | 14-02-13 | 02:39

Weet je wat erg is? Ik speelde een pokertoernooi en ging all-in met 99 en werd gecalled door een idiooot met A2 off suit.De hufter flopt een A en speelt me eruit. Das pas erg.

DANNY3960 | 14-02-13 | 02:23

INH.30CL | 14-02-13 | 02:14 |
Sluit ik me bij aan.

Watapatja | 14-02-13 | 02:16

Ik ga eens een dutje doen, morgen vroeg dag. @eenieder sleep well

INH.30CL | 14-02-13 | 02:14

Zo, hond weer in de mand, kaarten bezorgd, laat Valentijn maar beginnen.

Watapatja | 14-02-13 | 02:13

@INH.30CL | 14-02-13 | 02:03

Beter! Ja, het is heel intuïtief en op een goeie manier eenvoudiger dan Jui-Jitsu. Maar super van dat voetenwerk, want dat scheelt een hoop. Er zijn ook heel veel raakvlakken tussen Kick(Thai)boksen en Krav maga, dat sprak me zo aan tijdens die proefles.

pius | 14-02-13 | 02:07

@distel | 14-02-13 | 01:52
Nee,maar een mailtje sturen ,zou dat helpen??
Ze zouden er eens een topic van kunnen maken.

miko | 14-02-13 | 02:06

INH.30CL | 14-02-13 | 01:36

Ze had ook kunnen zeggen, op dit moment heb ik ff wat anders, maar kom morgen of zo terug en ik geef je tekst en uitleg. Dus gewoon een afspraak maken.

distel | 14-02-13 | 02:04

@pius | 14-02-13 | 01:56
Leuk dat je daar over begint. Ik krijg les van iemand die het kickboksen ook beheerst en daar juist wel de aandacht op legt. Zo ontstaan er dus weer varianten op de sport afhankelijk van wie je les krijgt. Verder zie en herken ik ook veel Jiujitsu technieken in de sport verheven alleen veel directer.

INH.30CL | 14-02-13 | 02:03

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:50

Ik heb al eens een proefles gedaan, ligt inderdaad in het verlengde van wat ik doe. Het enige nadeel wat ik kan verzinnen, maar ik heb daar zelf geen last van uiteraard, is dat er in de regel geen aandacht word besteed aan het voetenwerk.

Dit terwijl dat het allerbelangrijkste is. Eigenlijk zou je eerst een cursus kickboksen moeten doen voor het voetenwerk, Boksen nog beter.

Maar zo kan het ook.

pius | 14-02-13 | 01:56

@storm and Miko.

Wist niet dat Rutger geweigerd was tijdens een officiële persconf.
Dat ligt anders idd. Aanpakken die muts zeg ik.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:53

miko | 14-02-13 | 01:46

OT. Zou jij het spookuur niet aan de kaak stellen? Heb je steun gekregen en GS al benaderd? Kun je daar iets over zeggen?

distel | 14-02-13 | 01:52

@pius | 14-02-13 | 01:42
Ik durf haast met enige zekerheid te zeggen dat het jouw ding wel eens kon worden. Ja is ok! Mooie sport.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:50

Is de server weer broke

pius | 14-02-13 | 01:49

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:36
Hij heeft het over het geval Ruktor,dat ligt iets anders.

miko | 14-02-13 | 01:46

@Watapatja | 14-02-13 | 01:40
Zij, die de macht hebben, vergeten wie werkelijk de macht ( kunnen ) controleren. Zij die controleren, weten niet meer dat zij de macht kunnen nemen.
Copyright.Inh.30.40.60.1iter

INH.30CL | 14-02-13 | 01:45

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:40

Slaap wel adellijke!

pius | 14-02-13 | 01:43

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:30

Nee, nog niet, een vriend van mij wil het ook gaan doen maar kan nog niet. Dus ik hou het ff bij boksen, ook niet kickboksen meer even, alleen als ik in moet vallen.

Over een half jaartje of zo ga ik ermee beginnen.

Vind je het tof ja?

pius | 14-02-13 | 01:42

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:36
Zolang hij in de publieksruimte is, mag dat. Onaangekondigd filmen binnen is weer een ander verhaal. Maar ik had het over Ruktor, niet over Stom Taal.

Stormageddon | 14-02-13 | 01:42

distel | 14-02-13 | 01:38 |
En ik ken de familie redelijk goed.

Watapatja | 14-02-13 | 01:42

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:37
Nou, nou, en dat voor een man van adel.

miko | 14-02-13 | 01:41

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:37
Dan heb ik toch wel een voorkeur in dit geval. Althans, ik laat dan liever mijn voorkeur uitoefenen door een ander op mijzelf. Weer een E-card stuurt op deze mooie zonnige dag.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:40

distel | 14-02-13 | 01:38 |
Daar vergis je je deerlijk. Jorritsma'tjes zijn echt machtig.

Watapatja | 14-02-13 | 01:40

*nou echt out* Ben morgen terug.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:40

@necrosis | 14-02-13 | 01:36
Nacho's in jouw naam, Falafal voor pius.
Met een Retsina,dat spul kost geen moer meer dezer dagen
*inschenkt in naam van de crisis*

miko | 14-02-13 | 01:40

Watapatja | 14-02-13 | 01:30

Sorry voor het typefoutje. Ik heb een Franse achternaam.... Soit. Welke touwtjes. De elfstedentocht? Kom op zeg. Het gaat hooguit om verjaard flosdraad.

distel | 14-02-13 | 01:38

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:35
Hèhè. Dan laat je toch je vriend in je eigen vertrouwde bed duiken als je man er niet is. Of je vriendin voor mijn part. Het maakt mij niet uit of je liever beft of pijpt.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:37

@Stormageddon | 14-02-13 | 01:32
Staal kwam nu zonder enige vooraankondiging of aanleiding binnen. Mits met een afspraak heeft ze in deze gelijk lijkt mij.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:36

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:34 |
Alleen acceptabel als verbaal oraal wordt.

Watapatja | 14-02-13 | 01:36

@Watapatja | 14-02-13 | 01:25
De tool zegt 1 keer opgerot.Hij heeft er dus nog 8.

miko | 14-02-13 | 01:36

@miko | 14-02-13 | 01:28
Verslik je niet in je popcorn.....

necrosis | 14-02-13 | 01:36

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 01:33 |
Ik stel me nooit met mijn echte naam voor.

Watapatja | 14-02-13 | 01:35

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:32
Wie zegt dat ik een vrouw heb? misschien ben ik wel de vrouw in huis...

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:35

@necrosis | 14-02-13 | 01:32
Ik neem aan dat Pius er een krijgt? Of in ieder geval zijn vrouwtje?
*grinnikt ende wegduikt*

miko | 14-02-13 | 01:35

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:30
Klopt ook. Maar ik noem mijn strategie de verbale guerilla.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:34

@Watapatja | 14-02-13 | 01:25
Zoals het een echte reaguurder betaamd.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:33

@Watapatja | 14-02-13 | 01:31
Nou gooi jij anonieme sex en vreemdgaan door elkaar.

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 01:33

@Watapatja | 14-02-13 | 01:31
Dat is meestal niet zo'n goede binnenkomer met mijn naam........

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:32

@hölzenbein | 14-02-13 | 00:16
"Niet praten met" is heel wat anders dan de toegang weigeren tot een openbaar gebouw (niet haar eigen huis), waarin een persco plaatsvindt van een andere organisatie die Powned heeft uitgenodigd.
Dat zij niet met Ruktor wil ouwehoeren moet ze zelf weten, dat is haar goed recht. Het is niet haar recht genodigde pers zonder meer te weigeren in een openbaar gebouw alleen omdat haar de journalist kwestie niet aanstaat.
Wat je verder van die bolle blonde halve zool met roze plopkap vindt is totaal irrelevant.

Stormageddon | 14-02-13 | 01:32

@Watapatja | 14-02-13 | 01:28
OK. Waar woon je?
*streng kijkt*

miko | 14-02-13 | 01:32

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:29
Kei goed man. Jij laat ze dus ook altijd in je eigen vertrouwde bed springen als je vrouw er niet is. Zo mag ik het horen. Maar het is wel voor de zeer dapperen onder ons.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:32

@Watapatja | 14-02-13 | 01:28
Strak plan.
*kaarten schrijven doet*

necrosis | 14-02-13 | 01:32

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:29 |
Je gaat ook nooit vreemd, je stelt je eerst voor.

Watapatja | 14-02-13 | 01:31

@Watapatja | 14-02-13 | 01:28

Wahahahaha. Tof.

pius | 14-02-13 | 01:31

@pius | 14-02-13 | 01:24
overigens.... al eens aan krav begonnen? Ik kan het je aanraden.... te gek man.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:30

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:27 |
Sommige vormen van guerilla zijn veel effectiever dan strategieën uit het boekje.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:30

distel | 14-02-13 | 01:26 |
De rest van de famille zit nog in Friesland en trekt aan vele touwtjes, ook landelijk.

Watapatja | 14-02-13 | 01:30

@necrosis | 14-02-13 | 01:26
Kijk je POWned? Dan vel ik mijn oordeel.

miko | 14-02-13 | 01:29

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:26
Zoals elke man... Doe ik het nooit buiten de deur *kuch* We begrijpen elkaar als mannen onder elkaar..

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:29

Zal zo de valentijnskaarten bij de buurvrouwen in de bus gooien als ik de hond uitlaat. Kijken hoeveel echtelijke ruzies ik weer kan veroorzaken. Blijft leuk dat Valentijn.

Watapatja | 14-02-13 | 01:28

@necrosis | 14-02-13 | 01:20


@pius | 14-02-13 | 01:23

*belletje luid!*

miko | 14-02-13 | 01:28

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:25 |
In oorlog en politiek schijnt alles toegestaan. Ik zou dus zeggen: ja benader elke politicus als een leugenachtige verdachte, want dat is ie tenslotte. Haal desnoods zijn vuilniszakken voor de deur weg, maar kom goed beslagen ten ijs.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:27

Watapatja | 14-02-13 | 01:17

Ja, maar zowel Den Haag als Almere liggen niet in Friesland. Ik mis je punt. Dat ze uit een soort adelijke familie komt in Friesland en zich zo in Nederland ook denkt te kunnen permiteren om hetzelfde gedrag te etaleren? Bedoel je dat?

distel | 14-02-13 | 01:26

@miko | 14-02-13 | 01:21
Jorritsma doen?
Heb je een hekel aan me?

necrosis | 14-02-13 | 01:26

@Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:20
En dat doe jij dan slechts op 1 dag in het jaar?

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:21 |
Ik kijk altijd eerst de foto's, tot die tijd stuur ik ongefrankeerd.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:26

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:14 |
Dus een politicus is eigenlijk een verdachte die tot een bekentenis dient te worden gedwongen? En de journalist neemt die politicus een verhoor af, in een poging om hem tot een bekentenis te dwingen? Interessant. Inderdaad is het traditionele ritueel van het klassieke interview wel terug te voeren op een dergelijk spel van 'wie geeft hier wie de beurt?' Maar of dat het enig toegestane spel is dat door de journalistiek mag worden gespeeld? Voor u wellicht een weet, maar voor mij een vraag.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:25

INH.30CL | 14-02-13 | 01:23 |
Pius heeft in de geschiedenis al meer dan 9 levens, taaier dan een kat.

Watapatja | 14-02-13 | 01:25

Ooit een berichtje willen typen op een Galaxy Y met je dikke vingers. Zo gaat het typen nu ook op mijn keyboard. Ik stop er dus mee want de seresta slaat weer eens toe. Trusten allemaal.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:24

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:23

Ja en nee.

Uiteraard.

pius | 14-02-13 | 01:24

@necrosis | 14-02-13 | 01:20

Nee. Jouw belastinggeld is nog lang niet op.

pius | 14-02-13 | 01:23

@pius | 14-02-13 | 01:15
Was jij in het jaar 161 al niet dood?

INH.30CL | 14-02-13 | 01:23

Aan elke man in de ruimte een valentijnskaartje geef...

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:22

INH.30CL | 14-02-13 | 01:20 |
Als ie gratis is en zonder oneerbare voorstellen, kan ik het door de vingers zien.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:21

@necrosis | 14-02-13 | 01:13
Jij kunt POWned kijken zonder schaamte?
Knap, kun je Jorritsma ook wel doen.

miko | 14-02-13 | 01:21

@INH.30CL | 14-02-13 | 01:19
Is toch een mooie aanleiding om liefde buiten de deur te zoeken..

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:20

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:19
Nou bij deze dan: E-Card

INH.30CL | 14-02-13 | 01:20

@pius | 14-02-13 | 01:15
Ben jij inmiddels al bij het UWV geweest?

necrosis | 14-02-13 | 01:20

distel | 14-02-13 | 01:15 |
Soit overigens, typefoutje neem ik maar aan. Anders moet ik weer zo'n kutopmerking maken.:-)

Watapatja | 14-02-13 | 01:20

Is het al weer Valentijnsdag? Nog geen kaart of mailtje ontvangen van een verborgen liefde. Iedereen die ik ken doet trouwens niet mee aan dit vanuit Amerika geintroduceerde commerciële festijn.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:19

@Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:16
Ook weer zoiets: Valentijnsdag.
Noem het gewoon extra omzet, dan klopt het.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:19

distel | 14-02-13 | 01:15 |
Kijk maar eens naar de totale familie Jorritsma, erg machtig en redelijk dubieus. Googelen op de naam is genoeg.

Watapatja | 14-02-13 | 01:17

@Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:09
Kunnen ze beter O'reilly nemen van Fox.

miko | 14-02-13 | 01:17

@Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:05
Een auto *bestuur* je en zelfs daar hebben er veel moeite mee. Een gemeente of land moet bestuurd worden door de inwoners en niet door een of halve gare. Het zou niet uit maken een zooitje is het toch al, het kost alleen zoveel minder. Heb jij een bestuurder (lees;leider) nodig? Het wordt meer tijd dat de allochtone mongol eens leert op eigen benen te staan en het verweer inzet.

INH.30CL | 14-02-13 | 01:17

Iedereen een fijne Valentijnsdag!! Behalve Jorritsma.. Die verdiend geen liefde..

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:16

Watapatja | 14-02-13 | 01:02

Niet zo flauw. Ik weet niets van een 'Jorritsma-clan'.
Wel van Friesland. Dat heeft niets met lezen te maken. Maar wat houdt die clan dan in? Ik heb veel tegen Jorritsma, maar dat ze uit Friesland komt, sois. Kun je je verduidelijken m.b.t. tot dit topic.

distel | 14-02-13 | 01:15

@necrosis | 14-02-13 | 01:13

Ben jij soms het zusje van Rammstein?

pius | 14-02-13 | 01:15

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:09
Dat bestel wordt echt niet met dit soort infantiliteit opgeblazen. Journalistiek is een serieus vak. Vóór je een interview met een politicus gaat doen moet je je helemaal ingelezen hebben in de materie, de juiste achtergronden weten en dan vervolgens in je interview alle vluchtwegen afsluiten en slechts die van de leugen open houden. Zo kreeg ik vroeger alle verdachten die ik verhoorde tot een bekentenis.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:14

@brutus68 | 14-02-13 | 01:07
Ben jij soms het broertje van Houtenpoot?

necrosis | 14-02-13 | 01:13

miko | 14-02-13 | 01:05 |
Als je met infantiel gedrag een bestel kunt opblazen, dan verdient dat bestel het om opgeblazen te worden.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:09

Mevrouw dient eens goed op haar nummer gezet worden.. Totale arrogantie wordt Totaal Niet geaccepteerd Joritsma.. Vergeet niet dat je een Publieke functie vertegenwoordigd en niet je eigen geilheid..

Crematorium-de-Asbak | 14-02-13 | 01:08

@Watapatja | 14-02-13 | 01:02
Beetje kort door de bocht om Friezen nu als ongeletterd te zien.;)

miko | 14-02-13 | 01:08

miko | 14-02-13 | 01:05
Ik vrees het ook. Toch jammer van die beloften voor aanvang.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:08

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:59

Juist. Dat dus.

pius | 14-02-13 | 01:08

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:59

Eens. Het progamma heeft veel potentie, maar zo'n Rutger die pakweg de complete PVV-fractie ligt te pijpen, en door de rest van de kamer en kabinet alleen maar als clown wordt gezien, tragisch.

brutus68 | 14-02-13 | 01:07

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:59
Hebben ze geen tijd voor.Ze zijn namelijk met een missie. En dat is het bestel op te blazen door zich zo infantiel mogelijk te gedragen dat zelfs de linkse kerk hun psalmen blerende omroepen hun subsidie ontzeggen.
Denk ik...

miko | 14-02-13 | 01:05

INH.30CL | 14-02-13 | 00:58 |
Hoort in een andere categorie thuis. Of zo'n varkentje nog wel bestuurt zoals een bestuurder zou moeten besturen, dat heeft nieuwswaarde. Die trut is geparkeerd, wil in de luwte zonder gezeik richting pensioen besturen en dan komt daar zo'n 'prutser' roet in het eten gooien...

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 01:05

INH.30CL | 14-02-13 | 01:00
Was niet eens zo'n vreemde gedachte van Annemarie. Wij hadden het vroeger wat makkelijker bij de Marine. In elke haven zaten de kroegen wel vol met hoeren. Militaire in Afganistan missen de mobiliiet van zo'n grijs schip van niks nie bang nie, dus zul je de hoeren moeten stallen in de nabijheid van een compound.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:05

De ergste bijbaan van mevrouw is wel haar functie bij de VNG.

Watapatja | 14-02-13 | 01:04

miko | 14-02-13 | 00:44 |
Thx, hoef ik een keer iemand niet te confronteren met zijn leesvaardigheid.

Watapatja | 14-02-13 | 01:02

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:45

Als er gevraagd wordt of je nog geneukt heb, zou ik zeggen: nee, maar heb jij even tijd zo? Dan snoer je ze toch de mond. Ik zal het wel verkeerd zien, daarom ben ik ook geen top-politicus.

distel | 14-02-13 | 01:01

Kortom: Annemarie Jorritsma, wie zou haar niet doen?

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 01:00

Pownews zou haar strategie eens moeten aanpassen. In plaats van puberale schoolkrant-interviews zouden ze ens relevante vragen meoeten stellen, en zich vastbijten in e powers that be als ze weer eens duidelijk staan te draaikonten. Dat maakt tenminste de kijkers iets duidelijk.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:59

@Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:52
Ik vind het wel nieuwswaarde of zo'n varkentje idd nog neuqt, dat verwacht je toch niet als dat ook nog met Ja zou beantwoorden?

INH.30CL | 14-02-13 | 00:58

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:52
HOE? Hoe kan een gesprek met Jorritsma ooit over neuken gaan???Nou?
Echt heren, laten we het fatsoenlijk houden.
The horror!

miko | 14-02-13 | 00:57

@Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:52
Misschien gaat ze in geuren en kleuren vertellen over alle standjes die ze ooit heeft gedaan.
En dat moet ik niet willen, want: visueel ingesteld....

necrosis | 14-02-13 | 00:56

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:52
jorritsma is er dankzij neuqen, het neuqen moet zichzelf beschermen tegen Jorritsma'tjes zoals een condoom hiv kan voorkomen.

INH.30CL | 14-02-13 | 00:56

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:52
Nou, dan zijn we er dus. Case closed. Morgen een andere gemeente wat mij betreft.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:55

@brutus68 | 14-02-13 | 00:52
Dat vraagt half Almere zich af: waarom schoppen ze die dikke er niet uit?

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:55

@INH.30CL | 14-02-13 | 00:51
We zien wel ;)

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:52

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:45 |
Als een journalist aan mevrouw Jorritsma zou vragen of ze nog geneukt had die week, dan zou ik me ook ten stelligste afvragen of die journalist enige realiteitszin heeft en in staat is om een vraag te stellen die überhaupt nog een antwoord behoeft.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:52

INH.30CL | 14-02-13 | 00:47
Ik vind dat je te allen tijden over neuken MOET praten, maar net niet op een persconferentie. Tenzij Jorritsma aangeeft dat de persconferentie over neuken zal gaan.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:52

hölzenbein | 14-02-13 | 00:38

Ik geef je niet graag gelijk, maar in deze wel. Je zal die domme hyena van een Rutger maar aan je broek hebben hangen. Je mag hem niet doodschoppen, zoals je met ongedierte doet, maar moet het hijgerige, stompzinnige gelach plus dito vragen aanhoren. Wat ik niet snap: Pownews zoveel talent en potentie, waarom schoppen ze die dikke clown er niet uit?

brutus68 | 14-02-13 | 00:52

@hölzenbein | 14-02-13 | 00:38
Kinderlijk kleuterschool gedrag van GS?
Rare vent.....

necrosis | 14-02-13 | 00:52

@Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:49
Sorry, vindt 2x op een dag voldoende, morgen?

INH.30CL | 14-02-13 | 00:51

miko | 14-02-13 | 00:44

Dank voor de terechtwijzing!. "leesbril opzet"

distel | 14-02-13 | 00:51

@INH.30CL | 14-02-13 | 00:47
Neuqen?

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:49

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:45
Als obeesje Jorrisma persmuskieten wil weigeren, moet ze geen burgemeester zijn.

*Impeach Obesita Jorrisma*

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:48

@Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:45
Over neuken moet je overal kunnen praten en op elk moment van de dag. Politiek of neuken? Nou..... nou?

INH.30CL | 14-02-13 | 00:47

@distel | 14-02-13 | 00:29
Ik zou Tom Staal ook niet te woord staan.Er zijn teveel van dat soort totaal malloten.

miko | 14-02-13 | 00:46

@zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:43
Rutger heeft al een baard nodig tegenwoordig om op te vallen. De eerste tekenen van verval.

INH.30CL | 14-02-13 | 00:45

Er is alles voor te zeggen dat Jorritsma het pownieuws weert. Vragen als "heb je nog gneukt van de week" en meer van die onzin slaan nergens over en al helemaal is het geen kritisch volgen van de politiek. Misschien dat dat in Den haag kan, maar in Almere niet.

Graaf van Egmont | 14-02-13 | 00:45

@distel | 14-02-13 | 00:41
Beter lezen,hij had het over de familie Jorritsma niet de Friese kolonie.

miko | 14-02-13 | 00:44

Wel weer typisch dat Tom voor Rutger en Pownews de kastanjes uit het vuur moet gaan halen.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:43

Watapatja | 14-02-13 | 00:06

Hoe bedoel je zelfvoorzienend in Friesland? Dankzij haar? Zelfvoorzienend en Friesland is een paradox. Ondanks hun gezeik over meer zelfstandigheid, zouden ze zonder de Randstad kunnen gaan wedijveren mer de Limbo's. (en met Griekenland).

distel | 14-02-13 | 00:41

distel | 14-02-13 | 00:29 |
Juistem. We hebben inmiddels 'prutsers' nodig om het vuile werk te doen. Wat mij betreft mogen er hele horden prutsers opmarcheren naar dat tuig, en die prutsers mogen er zich als het aan mij ligt ook nog op voor laten staan, beweren hoogstaande journalistiek bedrijven en er nog trots op zijn ook, dat gun ik hen van harte, die prutsers. Leve de prutsers.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:39

distel | 14-02-13 | 00:29
Absoluut geen dwaze redenering. Ze heeft er het volste recht toe. Ik zie het ook liever anders maar ik kan mij ook voorstellen dat ze geen zin heeft in kinderlijk kleuterschool gedrag van GS. En die clowns van de partij van vreemdsoortigen springt er natuurlijk weer dom boven op van ons belastinggeld. Heb je een plusje gegeven per ongeluk. Was niet de bedoeling.

hölzenbein | 14-02-13 | 00:38

distel | 14-02-13 | 00:29

Juist. Als je een Rutger of een Tom, of whatever voor een etterbakje welwillend te woord staat, bespaart je dat een hoop ellende. Net alsof je de dorpsgek of een mongool welwillend te woord staat. Zo'n Rutger moet inderdaad irritant zijn om te woord te staan, met zijn domme gelach en stompzinnige vragen, maar het hoort erbij.

brutus68 | 14-02-13 | 00:37

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:23
Natuurlijk had je het over de actie van GS, je citeerde het zelfs in je tegel. Anders had ik er niet zo op gereageerd. Weet je wel wat je allemaal schrijft?

hölzenbein | 14-02-13 | 00:31

hölzenbein | 14-02-13 | 00:16

Wat een dwaze redenering. Het betreft hier geen roddelpers, maar wel een ludieke, kritische pers. Als ze die foto had aangenomen, een bakkie had aangeboden en toegzegd had, dat ze die foto op haar kantoor zou hangen, was de journalist uitgeluld. Ze voelt zich echter ver verheven boven de pers en zeker als er in haar ogen vragen worden gesteld, die je aan een elitair type als zij niet stelt. Ze weet van tevoren dat ze daar niet adequaat op kan reageren.

distel | 14-02-13 | 00:29

Nou, daar ga je dan mevrouw Jorritsma. Tot op heden nog altijd vrijelijk in uw neutraliteit geloofd, maar nu word toch de ware aard van het beestje zichtbaar. Vaarwel fossiel!

Mr_Pikibelly | 14-02-13 | 00:29

Dikke Jorritsma doet haar persco's liefst zonder pers.
Haar voorlichter praat wel met de pers, maar zonder camera's.

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:29

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:19 |
Het leuke is dan weer dat ie Cor Boonstra mee heeft getrokken in zijn vrije val.

Watapatja | 14-02-13 | 00:27

@Watapatja | 14-02-13 | 00:24
Ook weer goed gezien :)

*out*

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:26

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:19 |
Je bedoelt dat hij 20 jaar voorliep op de huidige tendensen.

Watapatja | 14-02-13 | 00:24

hölzenbein | 14-02-13 | 00:16 |
Ik heb het niet over die actie van GS, ik heb het over een eerder besluit van 'mevrouw Jorritsma' om uit principe bij openbare vergaderingen de ene pers wél en de andere pers niet toe te laten. Wat die 'prutsers' van GS achteraf en met terugwerkende kracht in elk geval helder hebben gekregen is dat er daar een hele organisatie pijpt naar het dansen van 'mevrouw Jorritsma', dat de particuliere principes van dat mens bepalen wie het democratische proces mag verslaan en wie niet. Of prutsers dan wel niet-pritsers dit voor het voetlicht brengen vind ik verder geen interessante vraag. Dat kennelijk enkel prutsers dit voor mekaar krijgen geeft te denken, zou ik zeggen, maar dat is een ander verhaal, dan hebben we het over de kwaliteiten van de pers.

Schoorsteenveger | 14-02-13 | 00:23

@hölzenbein | 14-02-13 | 00:16 Wat Tom Staal betreft staat ze volledig in haar recht. Ontegenzeggelijk. Wat Rutger/Pownews betreft zit ze er gewoonweg naast. Wanneer een evenement in een publieke ruimte (in dit geval het gemeentehuis) wordt gehouden zijn de principes van mevrouw Jorritsma geen argument om een uitgenodigde partij de toegang te ontzeggen. Dat is onkies en bovenal zeer kinderachtig.

Not Muhammad | 14-02-13 | 00:21

@miko | 14-02-13 | 00:18
LOL

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:19

@Watapatja | 14-02-13 | 00:10
Koop Tjuchem Nacap, uit het hooffie.
Koop, nog mee te maken gehad, alleen de slechtste regeling was goed genoeg voor zijn personeel.
Was mooi om te zien dat zie die boef uiteindelijk ook te pakken hebben gekregen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:19

hölzenbein | 14-02-13 | 00:16 Hölzieman. Ze is bang. Bang dat haar gebeurt wat Vogelaar gebeurde.

En dit is de manier waarop ze met haar angsten omgaat.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:18

@Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:08
Noord koreaans, Zimbabwaans, almerees.

miko | 14-02-13 | 00:18

Schoorsteenveger | 13-02-13 | 23:56
Mevrouw Jorritsma mag haar principes hebben om niet met de roddelpers te willen praten. En dat kan ze zeker weigeren als er zo'n brilslang voor de deur staat die haar alleen een (waarschijnlijk voor haar kwetsende) schertsfoto wil aanbieden. Voegt geen enkele waarde toe, houdt haar van haar werk, en is matig journailistiek werk. Ik mag haar niet maar ze heeft volkomen gelijk. Prutsers.

hölzenbein | 14-02-13 | 00:16

@zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:12
Tx!
*Almere666? kotz*

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:15

zeg maar jansen | 14-02-13

Daar heb je een punt. En haar op zijn Argetijns in het IJsselmeer dumpen, is ook al riskant. Dat levert een dusdanige vloedgolf op dat het 'Breaking News' wordt op CNN. Hoe dan ook, ze komt er gewoon mee weg. Wedden?

distel | 14-02-13 | 00:14

Trouwens is het nu Toon, Teun, Tony of Tonie van Dijk?
*het ook niet meer weet.
Tony saxofonie.

miko | 14-02-13 | 00:14

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:11 Ja, in z'n gebaren was ie heel duidelijk.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:13

Persoonlijk vind ik die nederturk dan weer een betere burgemeester dan A. Jorritsma.

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:13

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:08 Marietje is tegen de gekozen burgemeester. Ze is kennelijk bang voor de democratie en dat de keuze op iemand anders zou vallen.

archief.almere66.net/dossier/burgemees...

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:12

@zovoklets | 13-02-13 | 23:56
Valentijnsdag, who cares! #plop

Parsons | 14-02-13 | 00:11

@zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:09
Zou kunnen. Gebarentaal ging hem beter af, qua verstaanbaarheid.

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:11

Almere niet in mogen klinkt als een beloning.
God wat is die stad onbeschrijfelijk lelijk.
Een groot monument aan de vergankelijkheid van creativiteit en het lef om te dromen. De depressiviteit die deze stad met zich meebrengt valt slechts te vergelijken met een bezoek aan een rampgebied. Daar niet gewenst zijn lijkt me een bloemetje waard.

Not Muhammad | 14-02-13 | 00:11

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:09 |
Vergeet de link met Henk Koop niet.

Watapatja | 14-02-13 | 00:10

@Watapatja | 14-02-13 | 00:06
Juistem, ff googelen op bouwfraude o.i.d.t. kom je een end.

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:09

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:08 Nederturks.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:09

Gekozen burgemeester.

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:08

Wat voor taal sprak die beveiliger eigenlijk?

Lewis Lewinsky | 14-02-13 | 00:08

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:05 |
Maar wel een Appie Hein en die verkoopt lasagna.....

Watapatja | 14-02-13 | 00:08

distel | 14-02-13 | 00:01 |
In Friesland zit de rest van de clan. Die familie is een volledig zelfvoorzienend netwerk.

Watapatja | 14-02-13 | 00:06

Dat molenpaard J. heeft mooi mazzel dat ze in ALmere geen paardenslagerij hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 14-02-13 | 00:05

miko | 14-02-13 | 00:01 |

Dat was geen arrogantie meer gespeelde zelfverzekerdheid voor de camera. Je ziet de man bijna trillen.

Naast een democratisch deficiet hebben alle persvoorliegers in Nederland heel hard camera training nodig.

zovoklets | 14-02-13 | 00:04

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:00

Gelukkig niet. Ook voor Rutger. Maar lees mijn comment nog eens goed? Rutger moet welkom zijn, maar Jorritsma hoeft niet op zijn vragen in te gaan vanwege te infantiel/debiel etc. Dat recht heeft ze.

brutus68 | 14-02-13 | 00:03

distel | 14-02-13 | 00:01 Dijk doorsteken? Je moet echt een flink stuk weggraven. Anders stoppen ze het gat met Jorritsma.

Het schijnt dat ze de garderobe van Ien Dales geërfd heeft op basis van kledingmaat.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:03

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:39

Wat dijken doorsteken, prima, maar de vraag is of Jorritsma wel tot de natuur behoort. Is zij wel geboren of nedergedaald uit den Hoge. Al jaren erger ik mij aan haar arrogantie, die van de beeldbuis spat.

distel | 14-02-13 | 00:01

miko | 14-02-13 | 00:00 Kampen? Zwolle? Nee, maar niet, denk ik.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:01

Ik vond de arrogantie van die vooroplichter echter tenenkrommend. Wat een snijboon .

miko | 14-02-13 | 00:01

@zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:53
overwegend westelijke richting. Dan gaat het naar het oosten. Kan het weer geen kwaad

miko | 14-02-13 | 00:00

brutus68 | 13-02-13 | 23:57 Mis. Ze heeft niet het recht de pers te selecteren.

Als andere journalisten welkom zijn moet Rutger dat ook zijn.

Wat jij aan je eigen voordeur doet moet je zelf weten maar het lijkt mij dat de kans dat jij belangrijk genoeg bent om een Rutger aan de deur te krijgen uiterst gering is.

zeg maar jansen | 14-02-13 | 00:00

@spanarchist | 13-02-13 | 23:47
Zelfs niet boven de grond.

miko | 13-02-13 | 23:59

@zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:29
Die heeft Jorritsma waarschijnlijk opgevist in Libië. Ghadaffi had ze toch niet meer nodig.

miko | 13-02-13 | 23:58

Hoe liev, die kale waakhond van Jorritsma. Maar het is simpel. Als Rutger bij mij voor de deur staat krijgt meneertje een pak slaag van me. Gewoon omdat het kan, ik daar wel een paar dagen cel voor over heb, Rutger sowieso irritant is, en het is leuk voor de kijkcijfers van Powned. Maar ik ben dan ook geen burgemeester van Almere, maar een simpel stuk plebs.
Jorritsma heeft simpelweg te dealen met persmuskieten als een Rutger, hoe irritant hij ook moge zijn. Ze kan en heeft het recht om hem niet te woord te staan, om wat voor reden dan ook, maar vrije nieuwsgaring blijft een recht.

brutus68 | 13-02-13 | 23:57

Parsons | 13-02-13 | 23:53

(Niets van aantrekken. Beetje aan het dollen.)

zovoklets | 13-02-13 | 23:56

"Mevrouw Jorritsma, die heeft haar principes." Zegt alles. De principes van mevrouw Jorritsma worden door meneer de voorlichter van de gemeente (lees: gemeente) als uitgangspunt genomen. Dan is er echt iets mis daar. Is hij voorlichter van ene mevrouw Jorritsma en spreekt hij uit haar naam, of is hij voorlichter van de gemeente?

Schoorsteenveger | 13-02-13 | 23:56

@ZSU-23-4 | 13-02-13 | 22:55
Prachtig ordelijk toch?

miko | 13-02-13 | 23:55

@reageerbuis | 13-02-13 | 22:41
Die van de Partij van verbieden?

miko | 13-02-13 | 23:53

@zovoklets | 13-02-13 | 23:24
Huh?

Parsons | 13-02-13 | 23:53

spanarchist | 13-02-13 | 23:48 Ernstig bezwaar. Het waait er altijd in die polder en dan krijgen wij er last van.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:53

Goede autochtone reportage.

INH.30CL | 13-02-13 | 23:51

Of een bovengrondse kernproef in Almere?

spanarchist | 13-02-13 | 23:48

spanarchist | 13-02-13 | 23:47 Ja. Er is namelijk heel erg goed grondwater wat voor drinkwater gebruikt kan worden. Had madame J ook al schijt aan.

goinforbroke.blogspot.nl/2007/01/jorri...

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:48

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:43
Zou zo´n ondergrondse kernproef in Almere werkelijk erg zijn?

spanarchist | 13-02-13 | 23:47

@zeg maar jansen, mijn excuses, ik las m'n text weer na en het is daadwerkelijk dramatisch. Normaal lees ik m'n reacties na alvorens ik ze plaats, maar waarschijnlijk vanwege moeheid heb ik dit voor deze keer over het hoofd gezien.

*naar bed gaan doet*

LangeTijdGeleden | 13-02-13 | 23:46

terreurinmneur | 13-02-13 | 23:41 Ik voorzie een ondergrondse kernproef.

Het mens Jorritsma is er gek genoeg voor. Met d'r energiewinning tegen de regels in en het omzeilen van bouwvoorschriften door haar woning twee voordeuren te geven.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:43

Wel heel erg triest dit. Een censuurburgemeester, oud minister uit een paars kabinet, een gebrekkig Nederlands sprekende subsidie- allochtoon als beveiliger. Welkom in Pyongyang in de polder.

terreurinmneur | 13-02-13 | 23:41

distel | 13-02-13 | 23:38 Het is tijd om die polder aan de natuur terug te geven.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:39

En dan te bedenken dat talloze mensen daar ooit zich de pleuris hebben gewerkt om dijken te plempen, water weg te pompen, een stad hebben gebouwd (of wat ervoor door moet gaan) en dat krijg je een zo over het paard getilde spinnenwebmuts, waar Poetin qua gezagsgeilheid nog een puntje aan kan zuigen, als burgemeester. Psychologen, verhuis uw praktijk naar Almere. Er is werk aan de winkel.

distel | 13-02-13 | 23:38

Hebben daar de arrogantie van de Amsterdamse politiek, maar ik gok dat de financiële beerput in Almere in verhouding groter is....

Megalomaantje | 13-02-13 | 23:38

LangeTijdGeleden | 13-02-13 | 23:36 Die interview?

Waar leer je dat je dat zó schrijft?

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:38

spanarchist | 13-02-13 | 23:35 Die zijn er. Zelfstandige allochtonen. Het is onder andere waar je je pizza's kunt halen en laten bezorgen. En broodjes shoarma en zo.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:36

GS(=PowNews)joernalisten die zich onbeschoft gedragen en dan raar opkijken dat je niet welkom bent. Geef Jorritsma groot gelijk. Je gaat toch niet in gesprek met mensen die jou met massamoordenaars vergelijken. Massamoordenaars hoor je direct onschadelijk te maken, zoniet dan ben je medeplichtig en hoor jij ook in het gevang. Ga liever nog een keertje langs bij Kinneging als je zo graag sensatie wilt. En maar afgeven op Pieter Storms.

janjing | 13-02-13 | 23:36

Wauw... In dat gemeentehuis... Allemaal overbetaalde ambtenaars die maar al te graag de werkende burger wil naaien door alleen maar de "positieve" kanten van hun eigen standpunten te laten zien.

Ook wel grappig, die interview met die kleine man wordt gehouden vlak bij Amsterdam sloterdijk, tegenover het belasting kantoor, naast het ROC van Amsterdam.

LangeTijdGeleden | 13-02-13 | 23:36

Watapatja | 13-02-13 | 23:30 |

Heb ik gezien ja. Het democratisch deficiet is niet gering in Nederland.

Laten we hopen dat de Taliban hier orde op zaken komt stellen door een vredesmacht te sturen.

zovoklets | 13-02-13 | 23:35

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:33
Een subsidie-allochtoon. Welke ander soort allochtoon bestaat er?

spanarchist | 13-02-13 | 23:35

spanarchist | 13-02-13 | 23:32 Nee, die is te duur. Die kan dan ook lezen.

Een subsidie-allochtoon. Die zijn toegewijd aan hun taak.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:33

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:29
Voor een kleine meerprijs krijg je er eentje die het ABN wél beheerst.

spanarchist | 13-02-13 | 23:32

zovoklets | 13-02-13 | 23:24 |
Mensen werkzaam in het publieke domein zijn in dienst van ons allemaal en hebben maar verantwoording af te leggen als hun dat gevraagd wordt. Tegenwoordig werkt het andersom bij die sekte, zie ook slag om nl, waar woordvoerders niet voor de camera willen verschijnen.

Watapatja | 13-02-13 | 23:30

zovoklets | 13-02-13 | 23:28 Ja, daar wel. We hebben het hier over Almere.

Afgekeurde Amsterdammers.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:29

Ik wil ook zo'n kale met een V trouwens.

Of mag slavernij niet meer?

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:29

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:25 |

Wat? Ongekozen?
Zelfs in Polen en Roemenie acht men de burgers in staat een burgemeester te kiezen.

zovoklets | 13-02-13 | 23:28

@zovoklets | 13-02-13 | 23:24
Lol

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-13 | 23:25

zovoklets | 13-02-13 | 23:24 Nou ja, gekozen. Ze is hen opgedrongen.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:25

Wanneer de burgers van Almere een dergelijke burgemeester hebben gekozen en tevreden zijn moet je als journalist niet zeuren.

zovoklets | 13-02-13 | 23:24

Brenno de Winter is fantastisch! Heeft er zichtbaar lol in om het gezag tegen schenen te trappen. Errug leuk.

waskuip-admiraal | 13-02-13 | 23:22

Watapatja | 13-02-13 | 22:45 En dat er een trein vijf keer stopt. Anders was het echt niet ontdekt.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:22

hölzenbein | 13-02-13 | 23:18 Hölzie man. Iemand moet het vragen. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:20

Die Vincent Vandaal had destijds toch een klacht bij de Raad voor de Journalistiek ingediend tegen GS, en vervolgens gewonnen. Ik meen dat GS daar vervolgens de bips mee heeft afgeveegd.

fredflange | 13-02-13 | 23:20

fredflange | 13-02-13 | 23:18 Ja. Selectief.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:19

Ik dacht dat Geenstijl schijt had aan de Raad van de Journalistiek.

fredflange | 13-02-13 | 23:18

Weten jullie wat ons die talrijke kudtvragen van de partij voor verschilligheid ons telkens weer kosten? En dan ook nog indienen met taalfouten..,. Man man man. Wat een topjournaillistiek inderdaad. Ruzie en niet doorkomen. Was weer erg interessant. Amateurs.

hölzenbein | 13-02-13 | 23:18

Trouwens, die raad voor journalistiek is zo goed als failliet. Komen zwaar geld tekort omdat steeds minder kranten, weblogs en omroepen hen nog erkennen.

Onder de niet-erkenners is Geenstijl en ook Pownews.

Maar wel hun uitspraken aanhalen als het zo uitkomt. Hypocriet weer.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:18

En voor hetzelfde, Pownews.

Lekker belangrijk.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:13

Almere.

Lekker belangrijk.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:13

Je kunt niet de raad voor journalistiek niet erkennen en daarna vasthouden aan een van hun uitspraken.

Lijkt mij hoor.

zeg maar jansen | 13-02-13 | 23:11

Ik had liever een filmpje gezien hoe superjan in zijn eentje het binnenhof bestormde.

irriducibili79 | 13-02-13 | 23:09

*kuch
Democratie.
*kuch

BedrijfsTijgerT | 13-02-13 | 23:08

bvdbos | 13-02-13 | 23:01
Welke gedragsregels zijn dat precies?

spanarchist | 13-02-13 | 23:07

Een dichte deur en ruzie. Missie geslaagd. Topjournalistiek.

Bakito | 13-02-13 | 23:05

Ja het is heel ernstig maar ik raak een beetje uitgekeken op dit soort filmpjes, sorry hoor.

irriducibili79 | 13-02-13 | 23:04

Goede en terechte vragen van de PVV.

Parsons | 13-02-13 | 23:01

vvd stemmen is dus voor censuur zijn, je zult maar.. gelukkig maar dat je dat 'n volgende keer niet meer doet, ja dat is toch zo?

Tim Grimback | 13-02-13 | 23:01

Als Pownews al journalisten behandeld willen worden dan moeten ze ook de gedragsregels van de journalisten onderschrijven. Pownews is gewoon herrie schoppen. Wordt het nog geen tijd voor de evaluatie van de nieuwe omroepen dan zijn we eindelijk van deze graaiers af.

bvdbos | 13-02-13 | 23:01

ZSU-23-4 | 13-02-13 | 22:55 |
Vergeet Zoetermeer en Leidscherijn niet, zelfde principe als veestallen.

Watapatja | 13-02-13 | 22:59

Tom staat buiten.
Medewerker roept hem weer naar binnen, want persvoorlichter.
Persvoorlichter wil even zeggen dat hij niks te zeggen heeft.
-
Had hem dan gewoon buiten laten staan?!
-
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo ... oh kut... ambtenaar.. laat maar.

Freakster1986 | 13-02-13 | 22:56

Almere is dat niet dat dorp dat voor stad door moet gaan en waar de straten geen namen, maar nummers hebben, want het is toch allemaal even lelijk.
Projectontwikkelaars en Nederlandse architecten interesseert het niet hoe afzichtelijk u tot voor kort woonde, ze duwden u de lelijke troep toch wel voor veel te veel geld door de strot. Almere is na lelystad de duidelijkste verbeelding van Nederland Architectonisch verval en geestelijke armoedigheid.

ZSU-23-4 | 13-02-13 | 22:55

impeachment!
optyfen met die regentenhoer

Cuyahoga | 13-02-13 | 22:54

Ik ben persboomer!

Einde van de Domheid | 13-02-13 | 22:48

Stadhuis? Het DORPSHUIS van Tokkie Town...?!

Bonnie Swart | 13-02-13 | 22:48

Die Brenno lijkt ook steeds meer op een dirigent zeg..

KlaasWilting | 13-02-13 | 22:46

Almere, t is dat ze elke straat aangeven op de a6, anders zou het je niet opvallen.

Watapatja | 13-02-13 | 22:45

Die kale meneer van de beveiliging praat geen Nederlands.

Einde van de Domheid | 13-02-13 | 22:45

Tja Almere. Wie zou daar nou niet kinderelijk simpel van worden?

Tommygunner | 13-02-13 | 22:44

'Mevrouw Jorritsma heeft geen tijd, ze zit vol'.
Da's niet zo raar, naast haar burgemeesterschap heeft ze ruim 30 nevenfuncties.

drs.Nee | 13-02-13 | 22:44

Zij bepaalt wie haar wel en wie haar niet ziet.

Dat heet: Annemarietje koek-koek!

Pastor Sippenhaft | 13-02-13 | 22:43

Vraag direct even of ze dat kasteel nog afbouwt, nog steeds energie uit de grond haalt enz.

Watapatja | 13-02-13 | 22:42

Daar zit geen woord Spaans bij!

Einde van de Domheid | 13-02-13 | 22:42

Ik stem op Fleur. En die belooft meer vrijheid in onze democratie. De rest van de partijen is helemaal hopeloos.

reageerbuis | 13-02-13 | 22:41

De V van Vervelend, Vermoeiend en Vmbo.

kapotte_stofzuiger | 13-02-13 | 22:40

Goed getimed na het voetbal.

landlopertje | 13-02-13 | 22:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken