Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oudjes schatrijk en zwaar onder de SOA's

beukbeukbeuk.gif Als de partij 50Plus van Henk Krol niet stuk gaat aan waanzinnige corruptie en nepotisme dan zijn er nog twee grote gevaren over voor ome Henk. Ten eerste naaien steeds meer 50-plussers zichzelf aan de genitale SARS, chlamydia en HIV, ten tweede komen er steeds vaker potige berichten door dat Henk Krol grotendeels uit z'n nek kletst als het hij over politiek heeft. Inhoudelijk gezien dus. Hadden we vorige week al deze puike bijdrage, vandaag is het de beurt aan twee economen van debatblog Mejudice. Zij gebruiken een heleboel woorden en grafiekjes om te zeggen dat de armoede onder 50-plussers reuze meevalt en dat zij dat grotendeels zelf ook wel weten. Het debat gaat gebukt onder stereotypen en daardoor is de nuance ver te zoeken. U kent ze wel, die stereotypen. Neem nou die van het 110-jarige 30 kilo wegende omaatje die helemaal onder de AIDS en genitale wratten ook nog eens haar pensioentje GESTOLEN ziet worden door Rutte en Didi. Of aan de andere kant: Marcel van Dam, een lopend stereotype, qua bejaard graaiend graaituig zonder aanwijsbare prestaties. Conclusie van de economen: de discussie over de positie van ouderen gaat zo kort door de bocht dat er een weinig zinvols over blijft. Als Henk Krol echt wat voor oudjes die het moeilijk hebben wil betekenen (en die zijn er wel degelijk) kan hij z'n onterecht onrecht brullende pauperpartij beter per direct opheffen. Vinden wij ook een puik plan.

Reaguursels

Inloggen

Het vermogen van de ouderen is relatief zo hoog dat de inkomsten naar verhouding meer worden gekort dan jongeren. Echter de jongeren zullen als ze ouder zijn nog minder pensioen genieten en bovendien leven ze veel meer dan babyboomers met kortlopende contracten waardoor je ook geen zekerheid kunt opbouwen. Dus zo zielig zijn die babyboomers niet.

websenior | 11-02-13 | 17:34

In december word ik, hoop ik, 65. Waarom blijk ik vanaf die datum ineens oudje, bejaarde, opoe, fossiel enz.enz.te zijn? Oh ja,op mijn AOW moet ik 3 maanden wachten, in de tussentijd geen inkomen, en AOW is dan mijn enige inkomen. Dan behoor ik dus bij "die rijke oudjes"????

Helen1612 | 11-02-13 | 16:03

Overigens is dat stilstaande spaarzaamgeld wel een prima nationale buffer tegen economische tegenweer, iets wat we van de internationale bankentop en multiculti piramidespel spelende politici niet kunnen zeggen. En van schuldenmakende-jongeren-voor-een-kutmobieltje ook al niet.

ZSU-23-4 | 11-02-13 | 13:10

Irritant hoor die ouderen met stilstaand geld.

Veel Vaak | 11-02-13 | 13:04

Voor elke duizend euro die de pensionado nu op zijn conto heeft staan zijn al de volgende belastingen afgedragen:

- 1200 euro inkomstenbelasting toen hij/zij de
1000 euro op zijn spaartegoed kon bijschrijven.
- 20 euro aan vermogensbelasting per jaar dat hij ze
in zijn bezit had.
Nemen we voor het gemak even aan dat elke duizend euro gemiddeld 10 jaar op de spaarrekening heeft gestaan dan heeft de pensionado voor 1000 euro spaartegoed al 1200 euro afgedragen aan de staat voor hij/zij er van kon gaan profiteren. ....... met andere woorden solidariteit heeft zo zijn grenzen. En die worden nu overschreden.

Lichtstadfan | 11-02-13 | 12:06

Maar wat gaat NL nu eigenlijk met dat overal geroofde geld doen? Alles wat de gemiddelde burger nodig heeft stufi, zorg, kinderopvang, schoolboeken enz. is gekort. Grote toekomstige infrastructurele projecten zijn er niet.

henriette | 11-02-13 | 12:05

Ik stel voor alle oud PvdA'ers en aanhangend politiek zeer verplicht te woon te stellen in de grootstedelijke allochtonenwijken, in overeenstemming met hun grote idealen. Dan mogen ze het meeste van hun geld verder houden. Marcel van Dam eerst.

ZSU-23-4 | 11-02-13 | 12:00

Overigens lijkt het me wel eerlijk dat iedereen inlevert als er ingeleverd gaat worden, dus ook Opoe.
Aan de andere kant moeten de jonkies zichzelf nog bewijzen en de kost gaat nu eenmaal voor de baat uit, het is goed om arm te beginnen, dat leert je meteen jong al de nodige nederigheid als goed tegenwicht tegen de natuurlijke hebzucht van de mens en bovendien brengt dat respect voor de verworvenheden die anderen en hopelijk op termijn ook zijzelf zullen verdienen.

ZSU-23-4 | 11-02-13 | 11:49

@Einde van de Domheid | 11-02-13 | 10:35
Ach ja, de generatie na de babyboomers hebben het zo slecht gehad. Echt verschrikkelijk. Als ik nu kijk naar kinderen die opgroeien, hebben ze toch echt een factor 10 meer een gouden lepel in de smoel dan de babyboomers toen zij opgroeiden. Wat hebben de babyboomers, of ouderen, nou echt beter gehad dan wij? Na de oorlog hoogconjuctuur, hoe oud waren babyboomers toen? Babyboomers gingen pas werken in de jaren '80, toen was er een crisis en flinke werkloosheid. Of ben je dat voor het gemak even vergeten?

Old_Spice | 11-02-13 | 11:41

Magnum Force | 11-02-13 | 10:16 | + 8 -

Als je dit soort antibejaardenpraat maar vaak genoeg herhaalt, gaat het vanzelf een rol spelen.Net zoals het collectief aanwakkeren van cyberangst er nu voor zorgt dat men het burgerforum( dat m.i nog niet ver genoeg gaat) niet durft te ondertekenen.
Ik blijf voor de aanpak van Wilders.

dubbeljoe | 11-02-13 | 11:35

Oudjes hebben wel degelijk allerlei SOA verspreid, zoals de Sociaal Overdraagbare Aandoening van het hippiegeloof in de naïef maakbare samenleving ten koste van de anderen, de multiculti natte onzindroom, gelijkheid voor vrouwen door enorme ongelijke behandeling, eigen zakkenvullerij onder het rookgordijn van mooipraat socialisme, ... had deze generatie Marcels van Dam zich in sommige opzichten maar gewoon beperkt tot het legen van de eigen zak ergens in, in plaats van ons op te schepen met een Sociale zwangerschap van een geretardeerde idealistisch-socialistische liefdesbaby van islamitische overheersing en de bijbehorende SOA, ofwel Sociaal Overdraagbare Aandoening die (bij)geloof in Allah heet, in steeds grotere delen van Europa.
Sociaal, hippiesex achtig, experimenterende ouwe domsukkels, jullie worden bedankt voor alle SOA die jullie kleinkinderen over zich heen gestort zullen krijgen. Uilskuikens.

ZSU-23-4 | 11-02-13 | 11:34

Tja die jongeren van nu, altijd maar de aandacht en schuld aan anderen geven als ze maar door kunnen feesten en niet of weinig hoeven te werken voor hun geld.

wakker worden | 11-02-13 | 11:25

Die klootzak van de PVDA jongeren die loopt te zeiken over de latere pensioenen heeft zelf nog niets anders gedaan dan studeren en hij zeikt over de ouderen dat die moeten inleveren omdat hij later niet genoeg heeft.Dat hij GVD zelf gaat werken de kut.Dat hij in een verwarmde school heeft kunnen studeren heeft hij te danken aan de ouderen die vroeger in een nauwelijks verwarmde school hebben gezeten en daarna gewerkt hebben in de grootste armoede om de klootzakken aan de vreet te houden die nu een grote bek hebben.Degenen die de schuld opgebouwd hebben zijn niet de ouderen maar die worden nu wel bestolen.Ik ken dan in mijn omgeving twee klootzakken 39 en 35 jaar oud die niet weten wat werken is en ook niet het verschil tussen mijn en dijn alleen tussen bier en drugs.En zo lopen er heel wat rond.Moeten de ouderen HIER voor inleveren?Ik hoor dat kudtvolk van de PVDA en VVD niet over hun eigen inleveren en om de aandacht af te leiden van de Grote mannen van de SNS bank beginnen ze nu te ouwehoeren over het lagere personeel.

kweetitwel | 11-02-13 | 11:21

Jammer dat er zo afgegeven wordt op bejaarden. Niet alle bejaarden maakten zich schuldig aan PvdA stemgedrag of Eurofilie of klapvee spelen voor de multikul.
Wel plukken zij daar nu de wrangen vruchten van. Vooral zelfs diegenen die zulk gedrag NIET vertoonden en daarom niet in een rijke socialistenbuurt kunnen wonen.

Jan Passant mk2 | 11-02-13 | 11:17

Rubbing Wood moet dus ook oppassen.

meesterinche | 11-02-13 | 11:16

@VanLeeuwen | 11-02-13 | 10:10
Wat een onzin. Jouw oudres zijn zeker allebei dood?
Oudjes zijn gewend om de tering naar de nering te zetten. De Roverheid wil hier alleen het geld halen waar ze denken dat ze nog wat naar binnen kunnen graaien. Er zijn velen van de ouderen die hun hele leven lang gespaard en zuinig zijn geweest om te zorgen dat ze in het geval van nood wat geld achter de hand te hebben. Na al het andere geld opgemaakt te hebben, ziet de Roverheid deze spaarcenten en begint net als een bondkraagje de oudjes te beroven.
Voor mij verklaart dit ook de straffen.
Tja, ik durf te wedden dat je je nog verbaast over de verharding in de samenleving ook. Je snapt er zeker niks van? Dat klopt inderdaad.

Dit beleid van de Roverheid is als in de PIGS landen.
Het is gewoon weer een stap in het downgraden van onze maatschappij. Het omzetten van ons in mensen die blij zal zijn als we weer slaven zijn die worden verzorgd door hun eigenaar, omdat ze dan tenminste minder zorgen hebben.

Dit beleid zal er alleen voor zorgen dat ik geen cent meer zal sparen en mij ook zal gaan gedragen net als in de PIGS landen. Ik zal alles er doorheen jagen om zoveel mogelijk te genieten van het leven nu. Want als je ook maar iets spaart, komt de Roverheid die het afpakt. En als ik dan toch hulp nodig heb, dan houd ik wel mijn hand op. Als de Roverheid het dan nog niet geeft, zal ik mij genoodzaakt zien om te vragen aan di Capi of hij niet een illegaal baantje voor mij heeft. Maar ja, zo wil deze Roverheid toch onze samenleving downgraden?
Je zal alleen maar worden afgestraft als je gaat sparen, zoals de Roverheid vroeger altijd adviseerde.
Verder hoor ik alleen maar 'Me, Myself and I'.

De erfbelasting was gemaakt om te voorkomen dat we allemaal van die aftreksels in onze maatschappij kregen die alleen maar teerden op het vermogen van hun ouders zonder dat ze zelf ooit iets presteerden.
Maar ja, tijden zijn veranderd. Het barst van die aftreksels nu, die zelf niks kunnen. Het verbaast me dan ook niks dat de roep om afschaffing van die erfbelasting zo groot is.

De enige oplossing is echter dat de Roverheid zelf wat kleiner gaat worden t.a.v. bureaucratie en wat minder geld uitgeeft aan prestigeprojecten. Ze zijn daar nl. gewoon niet zo goed in.
Het zijn niet de mensen die in veel te grote schoenen lopen. Het is de Roverheid en het zijn de politici.
De politici zeggen verder dat ze door hun bijbanen betrokken blijven in de samenleving, maar zonder hulpjes kunnen ze niet eens alle stukken lezen die ze moeten behandelen. Hun bijbaantjes krijgen ze doordat de organisaties een achterdeurtje willen in de politiek. Net als in de PIGS landen.
Als ze werkelijk zo begaan zijn met de samenleving zorgen ze voor banen en houden ze ook geen banen vast d.m.v. hun bijbaantjes.
Onze regering vormt zich om tot één als in de PIGS landen, waarbij zij vooral aan zichzelf denken en helemaal niks geeft om het volk. Voor elke verkiezingen worden besluiten over de verkiezingen getild of snel nog even besluiten genomen waarvan men denkt dat ze niet meer mogelijk zijn na de verkiezingen. (Lees het negeren van de meerderheid).
Het stemproces word op allerlei manieren beïnvloed met behulp van opiniepijlers die betaald worden uit de partijkassen. Het volk stemt veelal mee met wat de opiniepeilers 'de grote' partijen noemen.
'Welcome to the Real World, people'
Dit is het Europese fascisme, dit heeft weinig te maken met echte democratie. De elite regeert en het volk moet gewoon betalen.
Zolang we dit laten doorgaan, zullen ze ons downgraden naar een PIGS maatschappij en beslist straks een andere 'meerderheid' hoeveel ze zelf mogen uitgeven en wij moeten daarvoor betalen. Omdat in elk geval onze politici te stom zijn om in te zien dat ze in hun Politieke EU weinig nog te vertellen hebben.
Ze zeggen dat de EU ons beschermd tegen oorlogen, maar tonen zulk elite gedrag dat het ons terugzet naar de tijd vlak voor de Franse Revolutie.
Alsof deze revolutie geen doden heeft opgeleverd.
Ik geef toe dat ik niet afwijzend sta om deze tijden te laten herleven, maar waarschijnlijk anders dan onze politici denken.

Kees8374 | 11-02-13 | 11:16

Voor veel 50-plussers betekent de crisis vooral dat ze nog maar drie verre vakanties per jaar kunnen maken, ipv vier.

Eric Blair | 11-02-13 | 11:16

Hebben 50-plussers seks dan? Zijn van die dingen waar ik liever niet aan denk..

giechelmeisje | 11-02-13 | 11:15

Hahaha! De fossielenclub is 'massaal' op de minkudo-knop gedoken. XD
Dat is dan wel weer erg schattig.
*traantje wegpinkt*

Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 11:12

Het feit dat een one-issue partij als 50-plus zo snel op +10 zetels kan komen is veelzeggend en toont de onvrede onder het volk aan.

spanarchist | 11-02-13 | 11:11

@Dostranamus | 11-02-13 | 11:08 | + 1 -
En omdat ze gelijk hebben wordt het ze afgepakt, zo werkt de regering.

Kaas de Vies | 11-02-13 | 11:10

Oudjes schatrijk?
We hebben het hier wèl over spaargeld waar die oudjes 50 jaar of langer over gedaan hebben en waarover al loonbelasting is betaald èn elk jaar ook nog eens 1,2% vermogensbelasting boven een spaargeldbedrag van €20.000.
Zij hadden nog de instelling van "een appeltje voor de dorst" voor later omdat zij toen al wisten dat de regering niet te vertrouwen was.
En ze krijgen gelijk.

Dostranamus | 11-02-13 | 11:08

Wat een verdraagzaam land leven we toch in. *Zucht…*

Botte Hork | 11-02-13 | 11:06

@Ton Plafond | 11-02-13 | 10:57 | + 1 -
Inderdaad, maar dan x2.

Kaas de Vies | 11-02-13 | 11:05

@vhKarelkruizenruiker | 11-02-13 | 10:44: Argumenteren kun je leren. Dus dat gaan we dan ook maar even doen.
1) Omdat een goede advocaat soms corrupt is, wil nog niet zeggen dat derhalve iemand zonder verstand van het recht een goede advocaat is.
2) Begrijpelijke fouten zijn ook fouten.
3) Ja de arbeidsmarkt wordt bedreigd door de vergrijzing. Is dat ook al een hetze tegen Henk Krol?

Not Muhammad | 11-02-13 | 11:03

Veel oudjes, vooral zelfstandigen, hebben weliswaar vermogen, maar geen pensioen (op aow na). Hebben zelf vermogen opgebouwd i.p.v. hun geld in een pensioenfonds te storten, dit om uit de opbrengst pensioen te hebben.
Resultaat; degenen die zelf pensioen/vermogen hebben opgebouwd worden leeggeroofd en zijn in feite hun pensioen kwijt, de rest niet.

louis6227 | 11-02-13 | 11:01

De hetze tegen Krol toont maar weer eens aan hoe homofoob en bekrompen de gemiddelde burger in ons land is.

Bakito | 11-02-13 | 11:01

Botte Hork | 11-02-13 | 10:49 |
En daar lijkt de stem van de redelijkheid.
Precies wat Henk Krol wil horen.
We wentelen de VOLLEDIGE crisis op de jeugd af en kom niet aan ons.
Dat heet dan 'samen'.

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 11:00

ola
groeten uit benidorm,nog een paar jaar genieten.
na 46 jaar werken,voor aow en bedrijf pensioen betaald.
ik zie nu op mijn afrekening,wat mij afgestolen wordt.
geeft niet,krol wordt straks krols van al die 50+ mensen die op hem stemmen.
groeten van opa 1943
en veel plezier in eskimo land

soledad | 11-02-13 | 11:00

Al die kudt figuren die liggen te ouweteringhoeren over hoe rijk de ouderen zijn moeten ook eens rekening houden met de ouderen die geen kans hebben gehad om een aanvullend pensioen te hebben.Die moeten dus wel de tering naar de nering zetten en worden dus ook genaaid net als ik maar daar hoor je die KLOOTZAKKEN van de PVDA niet over.Ze mogen van mij allemaal hardstikke dood neerflikkeren.

kweetitwel | 11-02-13 | 10:57

Kaas de Vies | 11-02-13 | 10:11
Het is nu wel duidelijk Kaas dat je graag de eerste guurder wilt zijn. Je bent niet alleen qua werk een narcistisch mannetje, maar ook op internet. Voor jouw doen ben je dan slagvaardig, voor anderen bijzonder irritant. Gelukkig hoef ik niet meer met je te werken. En doe de groeten aan je alter ego Pastor Sippenhaft.

OT: Nog even Kaas en dan hoor jij ook bij die oudjes met geld en een SOA zal mij niet verbazen. Zo dat is er uit, nu eerst een paardenkop ritselen voor op het hoofdkussen. Heb ik toch nog iets met paarden.

Ton Plafond | 11-02-13 | 10:57

Seksende bejaarden, toch niet een beeld dat ik graag voor ogen wil hebben.

spanarchist | 11-02-13 | 10:53

Citaatje: "Het debat gaat gebukt onder stereotypen en daardoor is de nuance ver te zoeken."
Jaja, GeenStijl....

Peter Emile | 11-02-13 | 10:52

Scoren in de politiek is niets meer dan op zo overtuigend mogelijke wijze populistische kretologie braken die een grote groep mensen wil horen. Zie hier het succes van 50 plus. Henkie zal vanavond wel weer een podium krijgen bij Pauw en Pauw.

mijntweecent | 11-02-13 | 10:51

@CoffeePatch | 11-02-13 | 10:48
In oorlog en liefde is alles geoorloofd.
Blijkbaar geldt dat in nog meerdere mate voor de politiek.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:50

Hebben de ouders van van Leeuwen het verkeerd gedaan?
Dit omdat hij het altijd heeft over rijke ouderen.
Soort jaloers? Zij wel en wij niet?

geoh | 11-02-13 | 10:50

We zijn gewoon ALLEMAAL de lul in dit strafkamp.
Of je nou starter bent of op je pensioen afkoerst, met een Eurofiele regering gaan we massaal ten onder.

Time for a change.

Botte Hork | 11-02-13 | 10:49

@watergeus | 11-02-13 | 10:47
Aha, jouw ouders/grootouders hebben geen spaarpot.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:49

Uit het HIV artikel:
"Van de bijna elfhonderd Nederlanders die in 2011 de diagnose hiv te horen kregen, was 20 procent 50 jaar of ouder. Het gaat hierbij vooral om mannen die seks hebben met mannen".
.
Kortom 220 overwegend oudere homo's dus worden de koppen dan "50-plussers vrijen steeds vaker onveilig"

CoffeePatch | 11-02-13 | 10:48

@Bomba23 | 11-02-13 | 10:45
Nou, het grootste deel is wel voor mij, maar je hebt wel een beetje gelijk, de staat pikt nog veel te veel in.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:48

Als de staat de erfbelasting verhoogd naar 75% zijn ze binnen een paar jaar uit de schulden. Het nageslacht gaat maar lekker zelf werken.

watergeus | 11-02-13 | 10:47

@Che_cuevara | 11-02-13 | 10:24

nee hoor het grootste deel is van de staat, jij krijgt slechts een deel.

Bomba23 | 11-02-13 | 10:45

Het lijkt erop dat er een heuse hetze aan de gang is tegen Henk Krol.
1e Hij zou geen verstand van politiek hebben, lijkt me juist een voorwaarde, de gene waarvan we denken dat ze het wel hebben, breken de ene belofte na de andere of belazeren de boel met creatieve bonnetjes.
2e Je moet eens bij jezelf nagaan waarom er zoveel mensen naar de 50+ partij zijn overgelopen.....
3e Het duurt misschien voor de meeste van ons nog een tijdje maar er komt een dag dat wij ook 50+ zijn, steunkousen nodig hebben en niet meer aan een baan kunnen komen.

vhKarelkruizenruiker | 11-02-13 | 10:44

@Old_Spice | 11-02-13 | 10:27 : Niemand beweert toch dat elke bejaarde op een goudmijn zit? Wat wel wordt tegengesproken is de surrogaat SP-retoriek van 50Plus. Niet elke oudere ligt in een verpleeghuis weg te kwijnen in zijn eigen uitwerpselen.
Het komt zeer dikwijls voor en dat is een grof schandaal. Om dit nu direct politiek uit te venten... daar heb ik moeite mee.
Die hele club is uit het brein van Nagel ontsproten en kan derhalve niets meer of minder zijn dan de zoveelste machtsgeile poging van ome Jan iets te worden wat hij niet is. Een politicus met visie. Daarom bekleedt hij zijn politieke circusacts altijd met figuren die het lekker doen in de media. Fortuyn, Verdonk en nu Krol.
Want dat is de methode Nagel, veel stampij. Hapklare brokjes nonsens aan de doelgroep verkopen en vervolgens beloven dat deze partij het he-le-maal anders gaat aanpakken.

Not Muhammad | 11-02-13 | 10:41

Spaarzame mensen, jong of oud, bouwen vermogen op. Spaarzaamheid moet je niet bestraffen. Daarom is vermogensbelasting (of -rendementsheffing, zoals dat eufemistisch heet) de meest onrechtvaardige belasting die er bestaat.

Je betaalt belasting over je inkomen, dat is al erg genoeg. Wat je dan overhoudt, moet je mogen houden.

Dat niemand nu deze belasting durft te schrappen snap ik wel. Je ziet de krantenkoppen alweer voor je, 'kabinet laat rijken ongemoeid' enz. enz. En toch moet het.

Kees Maf | 11-02-13 | 10:40

Kennelijk wordt de PVDAso nu werkelijk zenuwachtig.
Daarom moet de aanval op 50+ geopend worden
Mensen ouder dan 50 gaan allemaal de PVDAso laten vallen als een baksteen. Is ook niet vreemd als je bedenkt dat straks met grote instemming van de PVDAso de WW naar 1 jaar gaat met gekort uitkerings % en daarna de bijstand

Indo3575 | 11-02-13 | 10:40

Handboek | 11-02-13 | 10:27
Wist je dat Marcel Gelauff en Pritt stiekem buurmannen zijn en dat hun kinderen bij elkaar op de hockey zitten?

Strohond | 11-02-13 | 10:39

Welke reaguurder ging er nou zo prat op z'n grannypr0n-collectie? Viespeuk.

Biff Eagleburger | 11-02-13 | 10:37

@Old_Spice | 11-02-13 | 10:27 |
En dat niet alleen, rondneukend, LSD trippend gooiden ze voordat het hun beurt was, alles wat goed was van hun plek en namen alle brughoofden in. Daar zitten ze nog steeds en nog 10 jaar lang.

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 10:37

Old_Spice | 11-02-13 | 10:27 |
Dat weet je best maar je doet alsof je het niet weet.
Na de tweede WO was er een tijd die de geschiedenis ingaat als 'de hoogste hoogconjunctuur evah'. Boomers kregen de volle laag. Strategisch altijd slim dat je opkomt voor die paar mensen die dat op een of ander manier zijn misgelopen, maar de generatie zal op een gouden kinderstoel met een gouden lepel in de mond en was geboren op een zondag.

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 10:35

Pa Cartwright | 11-02-13 | 10:27
We kunnen rustig stellen dat Henkie van 'de verkeerde kant is'. Privé en politiek. :)

Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 10:34

Door ouderen tegen jongeren op te zetten kunnen ze in de schaduw gewoon hun gang blijven gaan.
Ze gebruiken ouderen en jongeren gewoon als bliksemafleider om hun eigen falen te verdoezelen.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:33

@Old_Spice | 11-02-13 | 10:27
Spijker, kop, raak.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:31

Vervang het woord "ouderen" door "joden" en je weet meteen weer waarom dit zo'n foute discussie is.

spuitje11 | 11-02-13 | 10:31

Eerst werd de SP te groot. De redactie klom in de aarsch van de baantjescarrousel en sloopte de SP. Nu word 50+ een te groot risico voor de zittende elite en dus gaat de geschreven NOS weer aan de gang om hun vriendjes op het pluche te plezieren.

Handboek | 11-02-13 | 10:27

'omaatje die'. Bijna goed.

Butters | 11-02-13 | 10:27

Ik begrijp niet waar het waanidee dat ouderen allemaal rijk zijn en 3x per jaar een cruise nemen, vandaan komt. Veel reaguurders, maar ook Geenstijl, laten zich weer lekker voor het karretje van Marx en Didi spannen. Marx en Didi proberen namelijk de jongeren en de ouderen tegen elkaar op te zetten, met als doel om de lonen in Nederland drastisch te verlagen. De ouderen worden of ontslagen 3 jaar voor hun pensioen terwijl de AOW gerechtigde leeftijd wordt verhoogt, of ze moeten flink loon inleveren. Tegelijkertijd krijgen jongeren amper nog opslag tijdens hun werkende leven, en lachen Wientjes, Didi en Marx de ballen uit hun broek. De Marx en Didi zullen wel weer wat commissariaten in het bedrijfsleven toegezegd hebben gekregen. Intussen bezuinigen ze de economie nog even lekker naar de klote, en rommelen ze ons een federale Europese unie in. Maar ik zou zeggen, blijf vooral VVD en PvdA stemmen, die ouderen zullen iig de ellende niet lang mee maken, wij jongeren helaas wel.

Old_Spice | 11-02-13 | 10:27

@ Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 10:18
"Nee, ik heb geen nevenfuncties."

"Oh die? En oh die? Jahaa, die ben ik nu aan het afstoten."


Echt, het stond er gewoon. Om vervolgens weer vól emotie te dwepen met "Maar ik heb altijd ingezet voor homo emancipatie!"
Ja Henkie, maar nu ben je politicus.

Pa Cartwright | 11-02-13 | 10:27

Henk Krol is een goeie lul met het hart op de goede plaats.
Maar natuurlijk absoluut niet geschikt voor de politiek vanwege te weinig kennis.
Ik zou Henk krol best om advies durven vragen welke rode wijn ik bij mijn lamsrack van zuiglam moet bestellen, of van welk glijmiddel je de minste tepelkloven krijgt, maar komaan mensen, toch niet over feiten of cijfers of wat een brood kost of hoe laat de bus rijdt.

Nogmaals hardstikke leuk dat we een excuus-heaumeau-oudere in de polletiek hebben, maar het moet wel een gimmick blijven.

Cuyahoga | 11-02-13 | 10:24

Ze moeten wel van de centjes van mijn opa afblijven.

Die zijn namelijk straks van mij.

Che_cuevara | 11-02-13 | 10:24

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 10:17
Omdat banken redden meer betekenis heeft voor de VVD en de PvdA dan oude mensjes met vieze luiers.

Strohond | 11-02-13 | 10:23

@Not Muhammad | 11-02-13 | 10:17: Die tweemaal 'weg te zetten' lijkt een slordigheidje. Niets is minder waar. Dit is met het oog op hardhorende GS bezoekers.

Not Muhammad | 11-02-13 | 10:21

hoe oud is de gemiddelde bezitter van een luxe cabrio of sportwagen?

Satria | 11-02-13 | 10:20

Van die wratten enzo wil ik afwezen, maar Marcel van Dam heeft in zijn leven heel veel ranzigheid verspreid, waardoor heel veel mensen gesloopt zijn.

colonnecinco | 11-02-13 | 10:20

Boomers zijn overigens 55+.
We zitten er dus nog 10 jaar mee opgescheept!

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 10:18

Pa Cartwright | 11-02-13 | 10:16 |
Henkie past feilloos in het Haagse onbenul.

Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 10:18

Als we allemaal nou eens ophouden oude dametjes onverwacht voor de bakkes te meppen, dan zou de wereld er al een stuk beter uitzien.

Strohond | 11-02-13 | 10:18

Zeg VanLeeuwen (en andere media), dat Mejudice artikel ziet er leuk en betrouwbaar uit, maar de 'econoom' komt van de Universiteit van Diederik Stapel, terwijl de andere auteur een WTF 'pensioensocioloog' is.
www.mejudice.nl/auteurs/detail/harry-v...
www.mejudice.nl/auteurs/detail/kene-he...

De Marcel van Dams hoeven niets te klagen, maar als mevrouw De Vries en Meneer Jansen het financieel zo goed hebben, waarom liggen ze dan de hele dag met dezelfde luier om in een verzorgingstehuis?

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 10:17

Weet je, de PvdA kamerleden, ministers en staatsecretarissen hebben samen met de koningin een gemiddeld vermogen van ruim 20 miljoen elk. Ruim 20 miljoen per kop!, dat de PvdA-ers maar eens inleveren.

lulleficatie | 11-02-13 | 10:17

Ik krijg sterk het gevoel dat Van Leeuwen tracht mijnheer krol weg te zetten als een zelfingenomen, van toeten noch blazen verstand hebbende, inhalige babyboomer weg te zetten.
Het gore lef.
Iemand die samenwerkt met Jan Nagel kan per definitie geen politieke gelukszoeker zijn.

Not Muhammad | 11-02-13 | 10:17

Eigenlijk een non discussie, zowel voor ouderen als ouderen tegen jongeren.
Heel wat schade wordt toegebracht door die rooie socialisten die koste wat kost nivellering gaan toepassen. Ze willen nu zelfs cao's openbreken om daar werknemers van de banken te straffen voor de banken ellende, maar wel goedkeuren dat er een bestuurder weer wordt aangesteld voor 5 ton excl.

lanexxx | 11-02-13 | 10:16

VanLeeuwen basht oudjes. What else is new.
* gaap *

Magnum Force | 11-02-13 | 10:16

De jongeren van nu zijn de ouderen van straks

In de jaren dat mijn leeftijd nog met een ‘drie’ begon, placht ik met verve te verkondigen dat de wereld verkeerd was ingericht. Met opgroeiende kinderen, een hypotheek met te hoge rente en een pensioenpremie die hoger was dan tegenwoordig, kwam je af en toe geld tekort. Veel ouderen met een vergelijkbaar of hoger inkomen hadden al die lasten niet en hielden dus meer over.
Nu, veertig jaar later zie ik dat de visie van jongeren nog niet veranderd is. Maar ook zij zullen eens hun hypotheek hebben afbetaald, hun kinderen het huis uit zien gaan en van hun pensioen gaan genieten.
Zo vreselijk erg vind ik het niet om wat in te leveren, al doe ik het grommend. Zeker, ik ben rijk. Niet in inkomen of besteedbaar vermogen, maar in grond en stenen. Dat de jonge generatie via het belasting- en zorgstelsel aan het inkomen en vermogen van ouderen knabbelt, gaat af van hun erfenis. Het is hun eigen toekomstig geld dat ze nu willen uitgeven.

Islamofiel | 11-02-13 | 10:16

@ Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 10:12
"Ik ben niet zo van de cijfertjes."

Henkiepenkie Spermatankie zei het gewoon tegen het Parool.

Pa Cartwright | 11-02-13 | 10:16

Zolang Krol de enige is met zijn partij openstellen voor jongeren zijn alle partijen per definitie een instrument van boomerideologie. Er MOET een jongerenpartij komen anders kan dit land niet doorfunctioneren.

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 10:15

Het is dus eigenlijk de schuld van Pfizer, die SOA-epidemie.

rara | 11-02-13 | 10:15

soort van orgie na de bingo?

jaey spastic | 11-02-13 | 10:14

"Het oudje" bestaat niet. Er zijn teveel verschillende groepen. Maar dat er grote groepen zijn die nu klagen omdat ze nog maar 3x per jaar een cruise kunnen maken, is zeker waar. Neemt niet weg dat ik geen reden zie waarom die mensen hun geld zomaar afgepakt dient te worden?
Dus omdat ze vermogen vergaard hebben, en daar ook nog eens belasting over betaald, moeten ze gestraft?

Een 48-jarige zonder geweldige pensioenopbouw.

BekiekUtMoar | 11-02-13 | 10:14

Mwoah, ik zou dit éérst nog eens nader laten onderzoeken door Maurice de Hond.

Pa Cartwright | 11-02-13 | 10:14

Dat Henk Krol de zaken makkelijk weet om te draaien was al jaren duidelijk...

Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 10:12

Bij de weekvoorraad Tena, nu een pakje gratis condooms.

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 10:12

Het maakt mij niet uit of ze rijk zijn en HIV hebben, als ze de erfbelasting maar afschaffen.

Nog even volhouden ouders!

Kaas de Vies | 11-02-13 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken