Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een mooie casus voor CSI

Case closed...Mohammed A., de verdachte die afgelopen vrijdag de 38-jarige Jan Kievit uit Ridderkerk dood sloeg, zou er wel eens met een paar uur schoffelen vanaf kunnen komen. Sectie heeft namelijk uitgewezen dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had. Ofwel: meneer was al stuk. Zo stelt althans de patholoog-anatoom die er niet zeker van zegt te zijn dat ’de geweldsinwerking’ door klap een rol bij het overlijden van Jan Kievit heeft gespeeld. Toch wel fijn dat de medici zo meedenken met het criminele circuit. Ook de spoorwegpolitie doet er overigens alles aan om zich zo geliefd mogelijk te maken bij de onderwereld. Zo werden Mohammed A. en zijn vriend El. G. eerder die avond al opgepakt wegens het lastigvallen van treinpassagiers. Na hen vermanend te hebben toegesproken, konden zij weer gaan. Op weg naar de Lijnbaan...

Reaguursels

Inloggen

@GS

[quote GS]Een mooie casus voor CSI
Mohammed A., de verdachte die afgelopen vrijdag de 38-jarige Jan Kievit uit Ridderkerk dood sloeg...[/quote]

Kleine opmerking, het is KIEVIET en geen KIEVIT.
Dank u.

Hotlips | 20-01-05 | 20:29

-weggejorist-

tatiana | 20-01-05 | 19:16

ik ga nu definitief voor geert!!!!

gummetje | 20-01-05 | 13:40

Volgens mij blijft het, ondanks dat Jan misschien al gezondheidsproblemen had, doodslag lijkt mij. Je moet gewoon met je jatten van iemand anders afblijven!

Maar meneer de marokkees voelde zich in zijn eer aangetast omdat hij in zijn ogen gekleineerd zou zijn door Jan.
Zegt genoeg over de mentaliteit en ideëen van dit soort mongolen.
Dom, achterlijk, gestoord en ziek. Eigenlijk kun je ze beter preventief verwijderen uit de maatschappij.

obi_wan_ed | 20-01-05 | 08:16

aanpakken deze gasten! Zet ze levenslang in de cel, en dan zonder tv en alle luxe!

Rommie | 19-01-05 | 23:57

@ . vanrechtsheeftvoorra 19-01-05 @ 20:29
Ga er dan in elk geval voor zorgen dat je dan gaat stemmen op iemand die het beter kan. Ik heb ook niet getemd op Balkenellende en met een clown als Geert Wilders wordt justitie helemaal een ongeleid projectiel. Want plannen op dat gebied heeft ie niet. Daar hebben mensen van jouw signatuur ook niet voor gezorgd. nu eenmaal voor gezorgd. Niet alleen criminelen hebben rechten, al lijkt het in het geval van Ali el Bejjatti het erg ver te zijn doorgeschoten, iedereen heeft rechten. Vooral Stemrecht en als we dat nu eens verstandig gaan gebruiken wordt het vast beter.

Sunnygirl | 19-01-05 | 23:15

@ El Diablo
Hoe lager het IQ, hoe belangrijker de eer.
Vandaar dat ouders ook betrokken moeten worden met sancties en met hulp. Zodat ook allochtonen het belang van kennis inzien en er voor gaan zorgen dat kinderen naar school blijven gaan en dat ze geholpen worden goede resultaten op school te behalen. En tevens alleen op basis van kennis en kunde worden gelijke kansen op de arbeidsmarkt krijgen.

Sunnygirl | 19-01-05 | 23:11

@ Nooit meer slapen
Mij hebt je geen verachtende omstandigeheden zien opvoeren. Ik ben voor de harde lijn maar ook voor eigen verantwoording en solidariteit in het naleven van regels. Als ouder ben je verantwoordelijk voor een behoorlijke opvoeding en als je daar in faalt moet ook jij als ouder worden aangepakt. En burgers mogen wat mij betreft bij wet verplicht worden om een medeburger in nood te helpen. Net als dat geldt voor de verplichting die je als medicus hebt om EHBO te verlenen. Gewoon af van de excuuscultuur en verantwoordelijk zijn voor je daden. Wat mij betreft direct en indirect. Ongeacht je ras of geloofsovertuiging. En als wij nu eens met zijn allen stoppen met het over een kam scheren van alle allochtonen krijgen zij een eerlijke kans in onze maatschappij en betere vooruitzichten op de arbeidsmarkt. Maar doordat ze flink in de hoek worden geplaatst en dus in feite hun rechten ook worden geschonden wordt je minder gestimuleerd rechten zelf na te lezen. En dat heeft niets met verzachtende omstandigheden. Ik ben zeker niet van de geytenneuquerwollensokken-excuustruuscultuur.

Sunnygirl | 19-01-05 | 23:07

Ik heb net begrepen dat justitie alsnog mogelijkheden zoekt om Jan Kievit postuum ergens voor aan te klagen. Doen ze om de boel een beetje bij elkaar te houden. We moeten onze Marocs natuurlijk wel te vriend houden. Stel je voor dat ze boos worden!

El Diablo | 19-01-05 | 22:11

@clandestino
Ik woon niet in Nederland.

Maar wat ik schrijf is naar mijn bescheiden mening een uitvloeisel van een rechtssysteem.

Mazzel | 19-01-05 | 22:04

@Sunnygirl:
Jan Kievit nam zijn eigen verantwoordelijkheid, durfde zijn nek uit te steken en kraamde niet anoniem populistische taal uit en kijk wat er van hem geworden is.
Als burger wordt er verwacht dat je je aan de wet houdt en dat die gene die dat niet doet gestraft wordt. Het is de verantwoordelijkheid van de overheid om de wet te handhaven.
Het probleem zit hem in de doorgeslagen aandacht van de diverse logen in NL, die constant de verzachtende omstandigheden van daders van misdrijven zitten aan te dragen, terwijl we de slachtoffers laten barsten.
En zo is dat ook met de marokkaanse criminelen. Ze krijgen geen respect, het licht aan hun opvoeding, ze zitten gevangen tussen twee culturen, ze worden gediscrimineerd, enz, enz.
Ze willen respect, maar geven geen respect.
Allemaal dat softe sociologische gelul!
Iedereen maakt er een moeilijk probleem van maar het is betrekkelijk simpel: handhaven en strenger maken de regels.

(Niet hardop zeggen in NL, want voor dat je het weet wordt je door de Correcten uitgemaakt voor Wilders)

"De reden dat veel crimineeltjes maar ongebreideld erop op los jatten en tiranniseren is omdat ze geen respect hebben voor de slachtoffers. En respect is iets wat je persoonlijk afdwingt door je eigen houding, woorden en daden."
Met deze alinea impliceer je dat mensen die geen respect afdwingen door hun eigen houding, woorden en daden, slachtoffer worden van criminelen en dat is gelul.

Nooit meer slapen | 19-01-05 | 21:30

Weer een kind die zonder vader opgroeid dankzij het tuig. Ik kap ermee met commentaar leveren.

Zolang ons land bestaat uit lafbekken die ons uitleveren aan de islamofascisten wat moet je dan nog?
Wij hebben onze overheid het geweldsmonopolie gegeven.
Misschien moeten we het terug vragen.

Gladio77 | 19-01-05 | 21:22

Bejaarden zijn toch ook vaak al stuk?

Fluox | 19-01-05 | 21:17

@Sunnygirl
Ik ben het met je eens dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen, maar laat dat nu net een klein verbeterpuntje zijn van onze Marokkaanse medelanders: zelfkritiek en eigen verantwoordelijkheid kennen ze niet. Beter de gemeenschapseer bewaken, dan de waarheid vertellen.
Hoe lager het IQ, hoe belangrijker de eer.

El Diablo | 19-01-05 | 21:03

@Mazzel

Jij bent net zo blind als de meeste Nederlanders.
Nederland IS een bananenrepubliek. Al heel lang!
Hou jij maar lekker je ogen gesloten voor de waarheid.... daar rekenen de socialisten op.

clandestino | 19-01-05 | 20:46

en met een dubbel paspoort moet je niet vreemd opkijken dat als je er een puinhoop van maakt de consequentie is dat er eentje wordt teruggenomen.

Mazzel | 19-01-05 | 20:44

Dus als ik een AIDS patient doodtrap is het ok????????????

Ik begin steeds minder van Nederland te snappen.

clandestino | 19-01-05 | 20:43

Nederland is, de laatste keer dat ik er was, een rechtsstaat.
De patholoog-anatoom is een onafhankelijk bolwerk die zijn werk verricht.
Dat het niet uitkomt in deze zaak is een tweede.
De verdachte heeft recht op een goede en rechtvaardige rechtszaak, wees blij dat we in Nederland leven en nog niet in een bananen republiek.

Mazzel | 19-01-05 | 20:42

@Sunnygirl
Ja, ja. De helpende hand uitsteken. Deed een vriend van mij ook. De klootzakken deden vervolgens aangifte en hij zat 24 uur vast. Zo werkt dat hier nou eenmaal.
Daar hebben mensen van jouw signatuur nu eenmaal voor gezorgd. En zoals met alles in dit land is ook het fenomeen dat criminelen ook rechten hebben, volledig doorgeslagen.

vanrechtsheeftvoorra | 19-01-05 | 20:29

Ik baal eigenlijk van de uitspraken dat buitenlanders maar moeten oprotten. Wij zijn de maatschappij en als maatschappij heb je een verantwoordelijkheid naar elkaar. Dat houdt in dat je een ander moet corrigeren als die iets doen wat niet door de beugel kan en hulp bieden aan iemand die dat nodig heeft. Nu is het nog steeds zo dat als iemand op straat in mekaar wordt gemept of gewoon in elkaar zat dat niemand een poot uitsteekt. Als we met z'n alle eens een begin maken in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. De nek eens durven uitsteken als dat nodig is en niet lekker anoniem hier populistische taal uitkramen heeft dat veel meer effect dan een stel rotte appels buiten de landsgrenzen zetten. Als we met zijn allen de kop in het zand steken handelen we niet echt verantwoordelijk en dwingt dat geen respect af. De reden dat veel crimineeltjes maar ongebreideld erop op los jatten en tiranniseren is omdat ze geen respect hebben voor de slachtoffers. En respect is iets wat je persoonlijk afdwingt door je eigen houding, woorden en daden.

The Truth 19-01-05 @ 17:12
Logische redenatie. Bij de Deawoo video kan je de oorzaak direct herleiden naar de fabrikant. In het geval van de crimineeltjes kan je de oorzaak niet alleen terugvoeren naar opvoeding en cultuur. Ik ben er wel voor dat ouders van criminele jongeren ook worden betrokken in een veroordeling. Verplichte opvoedingsbegeleiding of iets dergelijks. Daarmee vergroot je het verantwoordelijkheidsgevoel van ouders en zullen zij beter in staat zijn om hun kroost onder de duim te houden. Ik ben ervan overtuigd dat veel ouders maar half weten wat hun kroost uitspookt. Ouders zijn niet allemaal even alert op tieners. En als je tieners niet corrigeert dan is dat een voedingsbodem voor crimineel gedrag.

Sunnygirl | 19-01-05 | 20:15

Wat gaan we doen met mensen met een dubbel paspoort. Vroeger was er een straf die heette vierendelen. Gaan we die dan modern tweeendelen. Sturen we de helft terug naar het rifgebergte. Democratische oplossing!

Sunnygirl | 19-01-05 | 20:12

@ZI
Of hij dan nog geleefd had? Nee, dan was hij in het ziekenhuis gekomen. Daar had de dokter een lul-verhaal opgehangen omdat zijn zus tegen de doktor had gezegd dat ze niet wilde dat hij te weten kwam wat hij had. Daarna was zijn moeder langs geweest en die had gemompeld: "Ach, weet u doktor, hij is uiteindelijk toch nooit zo mooi piano gaan spelen als ik had gedacht, dus..." en dan had de doktor euthenasie gepleegd.
En wij maken ons zorgen over de criminaliteit :o

the_Tzar | 19-01-05 | 19:59

@the_Tzar
Die patholoog doet zijn werk en stel dit vast. Het is in deze zaak alleen jammer dat het in dit geval goed uit komt voor de dader. Dat er dan een zin achteraan komt wat die kant op wijst is gewoon typisch geenstijl. Er zal geen bezoeker het in zijn hoofd halen het serieus te nemen wat daar staat, toch?

Vraagje: denk jij dat Jan nog geleefd had als deze vriendelijke kamelenrijder zijn handen thuis had gehouden?

ZI | 19-01-05 | 19:39

@ZI
Het concept van geenstijl is bekend en als je concept op het randje zit dan ga je er soms wel eens overheen.
Ik vind de reactie van snikkol volkomen terrecht. Dit onderwerp is puur het misbruiken van gegevens tot stemmingsmakerij. Eerder een foutje van geenstijl dus. Het concept is geen vrijbrief tot een zo goedkoop mogelijke stemmingsmakerij.
Meningen door feiten heen brijen kan ook best met wat meer kwaliteit, of in ieder geval minder goedkoop en fout, want als je onder de telegraaf uitkomt, dan zegt dat wel wat :P

the_Tzar | 19-01-05 | 19:20

@Jean
Gaap, de reactie van snikkol was er typisch een die van een newbie zou kunnen zijn. Ik zat er alleen een klein beetje naast zo blijkt -excuses aan snikkol- maar ik had het niet over zijn naam. Er lopen wel meer rare namen rond op GS.

Jean is overigens wel erg 1960, als je het mij vraagt. Maar dat geheel terzijde.

ZI | 19-01-05 | 19:07

@ZI: Ach, de GS comment-zone is alleen voor de bij-elkaar-op-schootzitters die de codes kennen? Zodat jij wel even bepaalt wat een foute binnenkomer is? Ik geef toe, Snikkol is een rare naam, maar die van jou is ook even wennen. En zo'n patholoog-anatoom doet inderdaad gewoon z'n werk.

Jean | 19-01-05 | 18:49

Over welke mohammed hebben we het nu weer =\ tja de plitie heeft het te druk met kleine kindertjes bekeuren omdat ze zonder licht rijden, dan een vatsoenlijke naam aan een geweldpleger te geven, tering.. heel marroko heet tog mohammed? ofwa

Xfix | 19-01-05 | 18:30

Ow, en die dingen niet durven te constateren omdat je bang bent te generaliseren is dat het hebben van een bord voor je kop. Net zoals je een bord voor je kop hebt als je de dingen wel constateert, maar niet de moeite neemt om de verklaring van het geconstateerde feit te achterhalen en dus maar overgaat tot ongefundeerd geblaat.

the_Tzar | 19-01-05 | 18:20

Tja, wat nu? Valt voor sommige wat tegen lijkt het wel. Anyway, goed dat er dit soort onderzoek gedaan wordt. Zal wel een rol gaan spelen in de rechtzaal.

Maar 20.000 uur schoffelen is toch ook een straf?

Nebreska | 19-01-05 | 18:19

@theRealShowstopper:
Je poste:
--------------------------------
Mag ik het woord omstandigheden ook vervangen door bv. cultuur, of opvoeding, of religie, of een combinatie?
. TheRealShowstopper
--------------------------------
Van mij wel :)
Hun cultuur is natuurlijk een handicap, want ze moeten integreren in een vreemde cultuur. Dat gaat niet van de één op de andere dag, zeker niet als we iedereen op één kluitje bij elkaar stoppen.
De opvoeding is natuurlijk altijd slechter in achterstandswijken. Buitenlanders zitten gemiddeld meer in achterstandswijken.
Religie komt op hetzelfde neer als cultuur. Zij die koppig vast blijven houden aan overtuigingen die niet stroken met onze cultuur hebben inderdaad een probleem. Maar er zijn er natuurlijk genoeg die een middenweg proberen te vinden, maarja, dat doe je ook niet in één dag.
Ze hebben dus een combinatie van meer hindernissen ja. Dat constateren is geen generalisatie.

the_Tzar | 19-01-05 | 18:17

volgens mij was mohammed ook al een beetje kapot. kan je m nog ruile denk je?

Wybe | 19-01-05 | 18:08

De tyfus... die poll heerscht

The Guardian | 19-01-05 | 18:08

Dit doet me denken aan een geval waar een vrouw een pantoffel naar haar man gooide. Deze man had een heel dunne schedel, en de pantoffel raakte hem precies daar. Man overleed ter plekke. De conclusie: Geen moord, want de vrouw kon niet weten dat de man eraan zou kunnen overlijden. Zoiets zou hier ook het geval kunnen zijn, hoewel het gooien van een pantoffel in huiselijke kring wel iets anders is dan dit. Het is allemaal wel leuke stemmingmakerij, iedereen overal voor maar levenslang of erger voor willen geven, maar als je even de grijze massa gebruikt klinkt het een stuk minder goed.

Filo | 19-01-05 | 17:55

@Ruler:
Ik zei: 'Uit ervaring' en niet uit persoonlijke ervaring. Maar als je een voorbeeld wilt; Blanke man wordt ondernemer in Zambia. Hij misdraagt zich (openbare dronkenschap) en scheld een agent de huid vol. Volgende dag, zijn zaak wordt gesloten, paspoort ingenomen, krijgt een week het land te verlaten en hij komt er nooit meer in. En geloof me; onderduiken is echt geen optie.
Ook daar vindt men dat burgers zich moeten gedragen, dat zou in Nederland ook eens ingevoerd moeten worden.

Johan1438 | 19-01-05 | 17:52

@koos, ja hoor marokkanen zijn ook kaalkopjes. Prima, doorgaanzo

ro..or | 19-01-05 | 17:51

Zitten deze Mo & Ali eigenlijk nog steeds vast, net als die mevrouw van het achteruitrijden? Justitie meet maar met rare maten: twee opgefakte relschoppers laten ze zo lopen, en mevrouw en moeder die een freak accident heeft gehad, zetten ze een paar etmalen vast...

De wereld zou een stuk mooier zijn als ze dat voortaan andersom zouden doen!

Guido | 19-01-05 | 17:48

Lol, voortaan mensen met een ziekte maar dood gaan slaan dan?

Hardcore_Flavour | 19-01-05 | 17:47

@ snikkol, kijk nog eens op de telegraaf site naar de reactie van de familie ( djorz had hem ook al gepost ) als je dat ziet wordt je toch ziek, zijn zus weet van niets, ( hij heeft 4 maanden vastgezeten ) lange schooldag gehad ?
vrij door een alibi, ( ali b ) van zijn broer, ( nee, die verteld de waarheid )het was zo'n lieve jongen, en de vrouw
in de auto wordt voor leugenaar gezet, deze mensen moeten hun ogen uit hun kop schamen, maar dat doen ze niet, en dat is een groot deel van het probleem.

gentle giant | 19-01-05 | 17:46

Ik heb goed nieuws!

Ik was net op Het centraal station in Utrecht, op het jaarbeursplein welteverstaan. Zie ik daar een tweetal knapen vrolijk een slot van een fiets doorknippen. Ik sta daar rustig m'n broodje te eten en zie het tafereel verbaasd aan. Hierna komen ze mijn kant opgelopen en gaan voor mij staan en pakken een fiets vast welke in de buurt staat, "is die fiets van jouw" vraagt de één. Ik zeg ja, terwijl dit niet zo is, ik denk blijf met je gore poten van die fietsen af, een paar weken eerder is hier wel een fiets gejat van mij, ik heb dus recht van spreken. Maar wat doet dat jochie van pakweg 16 a 17 jaar, die gaat mij seconden lang in mijn ogen staren bijwijze van provocatie, nu ken ik dat spelletje zelf nog beter, (kijk naar de wenkbrauwen!) dat duurde zo een tiental seconden en ik het zat begin te worden, ik vraag hem door te fietsen, hij fietst tergend langzaam door. Mijn bloed kookt inmiddels, Ik pak mijn fiets en ben benieuwd wat de volgende stap van de jongelui zou zijn. even later komen de kids terug en beginnen opnieuw met provoceren, ik ben het zat en vraag wat ze nu eigenlijk willen. "Niks" zegt de éne. Ik zeg "hou dan je bek". En dan is het ineens duidelijk volgens mij, er wordt niets terug geroepen, maar gewoon weggefietst.

En nu het goede nieuws, het waren GEEN Marokkanen.

Zildjan | 19-01-05 | 17:43

@ZI

ik lees GS regelmatig en ik hoef niet binnen te komen want ik wil jullie toch niet kennen ;)

@rigg

ok is waar. kaalkopjes zijn ook altijd de eerste om zgn. politiek onafhankelijke instanties te beschuldigen van voorkeur wanneer deze instanties iets verklaren wat tegen hun ideeën indruist. Maar dit geldt natuurlijk net zo goed voor andere groepen.
Maar omdat bij dit artikel de marokkaanse dader in het voordeel was leek 'kaalkopje' mij een gepast woord.
Zo beter?

snikkol | 19-01-05 | 17:43

@ Think .. dank u, je was me net voor me je comment.

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:42

@ Rigg .. misschien als je je kennis van de Nederlandse taal gebruikt en achter de laatste zin een vraagteken plaats, misschien dat het je dan in eens een stuk duidelijk overkomt.

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:41

lezen, excuses.

Think | 19-01-05 | 17:40

@rigg.
Koos vraagt aan Ro of Maroc's ook kaalkopjes zijn. Leer eens leren voordat je zo stom reageert.

Think | 19-01-05 | 17:40

@Rigg: Waarom zouden Marokkanen en kaalkopjes tegen Polen zijn? :)

Ruler | 19-01-05 | 17:39

@Johan: "Uit ervaring weet ik hoe er in Afrikaanse landen omgegaan wordt met 1e, 2e of 20e generatie allochtonen. Misdrijf gepleegd? Alles inleveren, afrekenen bij de kassa, gevangenis in en... bij vrijkomen een gratis ritje naar de vliegtuigtrap alwaar je je eigen ticket betaald en je ook nog 'persona non grata' wordt verklaard".

Wat had je dan gedaan?

Ruler | 19-01-05 | 17:38

@ koos .. jij bent de domste mongool die ik ooit gehoord heb, maroc's zijn kaalkopjes? je zit er niet ver naast, behalve dan dat het elkaars tegenpolen zijn ..

rigg | 19-01-05 | 17:37

@allemaal;
Uit ervaring weet ik hoe er in Afrikaanse landen omgegaan wordt met 1e, 2e of 20e generatie allochtonen.

Misdrijf gepleegd? Alles inleveren, afrekenen bij de kassa, gevangenis in en... bij vrijkomen een gratis ritje naar de vliegtuigtrap alwaar je je eigen ticket betaald en je ook nog 'persona non grata' wordt verklaard.

Dit kan dus gelden voor hele EU (waarvoor anders hebben we de EU dan nog..) en het wordt een stukje rustiger in onze Europese Unie. Doen we dit niet... dan zal het nog lang onrustig blijven op straat. En blaten we over de 10 jaar de comments vol bij Geenstijl 'hoe vredig was het begin van het millennium'.

De mens went namelijk snel aan geweld, woon maar eens een paar jaar in Johannesburg dan lach je om een artikel waarbij een vrouw een overvaller dood rijdt. En die arme Jan... die haalt niet eens de krant.

Nederlandsche politici moeten eerst eens wat antropologie gaan studeren, dan komt men erachter dat het 'verschil in cultuur' niet te overbruggen is met een mickey-mouse inburgeringscursus.

Nederland is een zeer tolerant land, bedoeld voor mensen en bezoekers die zich naar de regels kunnen gedragen. Kun je de vrijheid niet aan? Dan lekker vertrekken naar Marokko. Daar een tasje stelen, dan wordt je gelynched.

Johan1438 | 19-01-05 | 17:36

Je bralt snikkol .. kaalkopjes hebben alles te maken met 'links of rechts of whatever'.

rigg | 19-01-05 | 17:35

@snikkol: Dat is gewoon nog erger dan de privé of story.

Wat is er G.v.d. erg aan deze bladen....

bensi | 19-01-05 | 17:34

@ Ro .. sinds wanneer kan iemand haardracht/politieke sympathien afgeleid worden van iemands IQ ... kaalkopjes zijn dom, net als Maroc's .. zijn Maroc's dan ook kaalkopjes ...

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:34

Met kaalkopje probeer ik op een GS manier aan te geven wat ik vind van het niveau van deze post.
Heeft verder niks te maken met links of rechts of whatever.

snikkol | 19-01-05 | 17:33

@Beasjt
Omdat Nederlanders (abstracte bevolkingsgroep tegenwoordig) niet zo opgefokt reageren om hele normale zaken

blub | 19-01-05 | 17:33

@StarF ... Haha ... over een veelzeggend antwoord gesproken.

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:32

@koos kanloos what's in a name indeed.... de gemiddelde reactie hier zou inderdaad menig kaalkopje niet misstaan. links of paars, waar heb je het over man.

ro..or | 19-01-05 | 17:32

wat mij opvalt (zo vanuit het verre spanje gezien) is dat ik zelden of nooit koppen zie in jullie kranten in de trand van: Weer een marokkaan doodgeschopt

Beasjt | 19-01-05 | 17:31

Heeft de patoloog geen scheurtjes gevonden bij Alie B. nu wel ik zeg je overval geen xenos

labda | 19-01-05 | 17:28

@Koos Wil je een eerlijk antwoord? Ha,ha

Starf*cker | 19-01-05 | 17:28

@Qantrix
:) geen pillen meer voor jou...

@Eric
Overtuigend, alleen "beter Nederlands dan jou" is dan wel weer jammer :)

@snikkol
Wat is volgens jou dan 'je gedragen als een kaalkopje'? Zeggen dat allochtone draaideurcriminelen het land uit moeten? Leg uit...

ZI | 19-01-05 | 17:27

@Eric Cartman

Volgens het artikel:

Een (ja 1) omstander ZOU hebben gehoord "ga dood, ga dood".

Klinkt lekker betrouwbaar.

@kooskansloos
scheit aan spelling. Ik doe mijn best maar ik ben ook maar een mens.

snikkol | 19-01-05 | 17:27

@ Snikkol .. waarom is alles wat niet links of paars is meteen kaalkop .. ?

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:25

Kom op zeg laten we niet om het hele probleem heen draaien. Het is namelijk niet de schuld van de allochtonen. Het is de schuld van de verzekeraars. Het slachtoffer zat bij de verzekering, die moest hem betalen en daar had de verzekering geen zin meer in en toen hebben ze een marrokkaan GEDWONGEN om hem te vermoorden. Het is de schuld van het kapitalisme in Nederland en we moeten direct alle verzekeraars nationaliseren.

Qantrix | 19-01-05 | 17:25

@ Snikkol ... Ik ben het met Eric eens .. jij hebt zeker tijdens de cursus boompje planten geen Nederlands gehad ...

KoosKansloos | 19-01-05 | 17:24

@Jackrandom

hahaha beter kon je het niet verwoorden ;)

@Realshowstopper

ik snap de humor ook wel, maar aan de reacties te zien zijn er genoeg mongolen die het niet snappen. (Tenzij ze allemaal niet serieus zijn bedoeld wat ik ten zeerste betwijfel.)
Provoceren kan best leuk zijn maar doe het dan alsjeblieft niet als het gemiddelde kaalkopje.

snikkol | 19-01-05 | 17:23

@snikkol
motieven onduidelijk? hoe lees jij "ga dood ga dood ga dood"? of spreken die maro's beter nederlands dan jou? ga toch weg man!

Eric Cartman | 19-01-05 | 17:23

@star
dan is het een ongelukje, maar zoals The Truth al zei, als je keer op keer dezelfde ervaring hebt. Na 1 keer zo'n conclusie trekken zou voorbarig zijn natuurlijk

blub | 19-01-05 | 17:21

@. the_Tzar

Mag ik het woord omstandigheden ook vervangen door bv. cultuur, of opvoeding, of religie, of een combinatie?

TheRealShowstopper | 19-01-05 | 17:21

@sunny, leg even uit waarom ik hem tov van jou moet verdedigen, ik zie in je comment niet dat je het met mij oneens bent. Dat de richtlijnen niet consistent zijn is idd een feit, dat er zoveel afgerotzooid wordt wat uitzetting betreft is ook een feit, dat is een heel onderwerp apart.
Rest mij nog de vraag waarom je het zo interessant vindt om met mij te discussieren? Vind je het eng om te praten met meer dan 1 persoon tegelijk? Er staan nml nog wel meer comments hier waar je op kan reageren.

blub | 19-01-05 | 17:20

@Nooit Daartoe uitgedaagd wil ik wel muggen doodslaan tegen de muur.

@blup/the truth Toch blijft dit onzin. stel dat dit een "maandag-ochtend Daewoo" is met een ongestelde produktiemedewerkster. En ik heb er een die fantastisch werkt. Wat dan?

Starf*cker | 19-01-05 | 17:20

@Johan1438
Ben ook bang dat je gelijk gaat krijgen mt die laatste alinea. Juist daarom word het tijd voor de politiek/justitie om hard tegen criminele jongeren (in het algemeen dus) in te gaan. Want ik denk dat het marokkaanse deel van die groep aangepakt gaat worden als er nog meer van dit soort 'incidenten' de wereld in geslingerd gaan worden.

ZI | 19-01-05 | 17:18

@ starfucker, nee, geen gegevens over de dader, slechts kansberekening.

gentle giant | 19-01-05 | 17:18

Yup, de intentie is strafbaar. De dader wist het niet dus heeft het geen rol gespeeld bij zijn besluit iemand in de goot te slaan.

Daarbij nog even dit : er stonden 30 stukken tuig omheen om de hulpverleners te hinderen. Zijn die nu juist niet nog veel strafbaarder? Wat was er gebeurd als de hulp onmiddelijk had kunnen worden gegeven bij iemand die toch al een medische conditie had?

Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze een al zieke man hebben doodgeslagen. Klinkt een stuk onvriendelijker, niet? Alles is per slot van rekening te verdraaien.

TM | 19-01-05 | 17:18

tsja, het is wachten op de druppel;.. Ali B., Mohammed B. etc etc. straks gaat het een keer echt mis en dan is het gewoon in iedere gemeenschap wat brandbommen bij Marokkaanse gezinnen naar binnen en dan verhuizen ze vanzelf wel, kwestie van tijd, die dubbele nationaliteit kunnen ze beter nog even houden,

Dweeby Dog

The Dweeb | 19-01-05 | 17:18

@ Blub
Wat is er met je toetsenbord aan de hand. Heb je een toetsenbord waar de enterknop van blijft hangen. Of ben je al zenuwachtig van een, in mijn ogen, open vraag? Op zich ben ik voor strenge straffen en als mensen niet van plan zijn om zich in onze cultuur aan te passen en ze hebben een strafblad. Dan zou het cellentekort met uitzetting van deze lieden een oplossing kunnen zijn. Echter een regeling voor asielzoekers zorgt al voor onduidelijkheid en niet goed toepasbaarbeleid. Asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn blijven vaker wel in Nederland dan dat ze terug naar land van herkomst gaat. Dat komt omdat de kader elke keer veranderde en de richtlijnen niet consistent zijn. Dus vandaar mijn vraag. On aardig of niet. Maar als je een stelling hier plaatst moet je hem ook goed kunnen uitleggen en verdedigen!

Sunnygirl | 19-01-05 | 17:17

@The Truth
Volgens mij verwar je generaliseren met "het benoemen van verschillende groepen". Je kunt waarnemen dat de ene groep meer in aanraking komt met justitie dan een andere groep. Het zeggen dat de ene groep onder gelijke omstandigheden eerder geneigd is tot crimineel gedrag is generaliseren en slaat ook nergens op.
Keyword is omstandigheden. Zodra je overigens gaat spreken over het uitzetten van mensen met een Nederlands paspoort, laat je een van de belangrijkste fundamenten van onze samenleving los. Iemand die al meer dan 10 generaties autochtoon is kun je namelijk nergens meer naartoe uitzetten. Dat betekend dus een ander strafrecht voor pas-autochtonen wat dus betekend dat niet langer iedereen voor de wet gelijk is. (dat laatste was overigens meer algemeen dan tegen jou :P )

the_Tzar | 19-01-05 | 17:16

@The Truth
goed uitgelegd, zo zie ik het ook. Het is makkelijk of je kan je kop in het zand steken omdat je daewoo zo lief vindt en toch hardnekkig ze blijft steunen

blub | 19-01-05 | 17:16

Krijg nou tieten: Starf*ckert in de Geert Wilders mode!

Nooit meer slapen | 19-01-05 | 17:16

Dus dan is er op Ali B ook euthanasie toegepast, want zo'n heel leven achter tralies, dat is pas een hel.

gentle giant | 19-01-05 | 17:16

@The Truth
goed uitgelegd, zo zie ik het ook. Het is makkelijk of je kan je kop in het zand steken omdat je daewoo zo lief vindt en toch hardnekkig ze blijft steunen

blub | 19-01-05 | 17:15

@Blup Weten jullie dan al iets over de daders? Stel je voor dat ze blank zijn, gereformeerd en supporter van Feyenoord? En krassen voor Geert is zonde van je tijd. Niemand heeft het straks nog over deze eenmotorige mug (copyright Jozef Luns).

Starf*cker | 19-01-05 | 17:15

Ze wensten hem dood, dus daar naar straffen en dan komen ze er in dit land nog goed vanaf.

Hedgehog | 19-01-05 | 17:14

Gelukkig hebben we vakbekwame patholoog-anatomen in Nederland die exact kunnen vaststellen waardoor de dood is ingetreden. Juist hierdoor worden sommige zaken waarbij het lijkt alsof iemand een 'natuurlijke dood' is gestorven alsnog opgelost en de dader gepakt. In dit geval is het zeer wrang dat het slachtoffer al enige inwendig falen had. Echter, het openbaar ministerie zal dit niet zomaar seponeren maar de rechter verzoeken alsnog doodslag, secundair zware mishandeling op te leggen daar het slachtoffer is overleden direct na het toedienen van lichamelijk letsel. De verdachte komt er echt niet vanaf met wat schoffelen en dat is maar goed ook.

@redactie: Jullie normaal zo grondige & vooruitziende blik heeft een hiaat.
Ik verwacht namelijk een volkswoede-uitbarsting tussen jonge Marokkanen en Nederlanders bij de eerst volgende confrontatie. Wacht maar tot de zomer met warme nachten. Als ik justitie en plisie een een tip mag geven; maak een draaiboek en oefen deze alvast, check de geschiedenis want dit herhaalt zich omdat mensen niets van geschiedenis leren. Amsterdam-Oost of Rotterdam wordt het toneel.

Johan1438 | 19-01-05 | 17:13

Het is triest dat weinig mensen weten hoe weinig er voor nodig is,zeker aan het hoofd
om blijvend hersenletsel of de dood te veroorzaken.Komt misschien door alle t.v.pulp waarbij de held niet kapot te krijgen is.
Wat geld voor andermans spullen geldt wel helemaal voor andermans lichaam.Poten thuis houden als de ander daar niet van gediend is.En bij het uitdelen van klappen is het eind resultaat niet zo van belang.Deze Kievit kwam niet naar Rotterdam om daar op de sectietafel te belanden.
Hang them high !

bensi | 19-01-05 | 17:13

Tja, het zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn dat meneer Kievit, net tussen het moment van de trap in de maagstreek en klap op zijn hoofd aan een natuurlijk dood is gestorven, want zeg nou zelf, zo'n kransslagaderverkalking, dat moet je niet onderschatten. En dat bezoek aan die fritestent, tja dan wil je natuurlijk ook wel dood.
Misschien zou zonder de hulp van Mohammed onze Jan wel een langzame en pijnlijk doodstrijd hebben moeten leveren als dat scheurtje in die hersenslagader nog iets verder was opengesprongen. Een bedankje is misschien wel op z'n plaats eigenlijk .

Zo zie je maar weer, als je een zaak vanuit een ander perspectief bekijkt ga je er toch weer heel anders over denken.

TheRealShowstopper | 19-01-05 | 17:12

Het slachtoffer zou dus eigenlijk blij moeten zijn. Hoe ziek is de maatschappij

Mellorenz | 19-01-05 | 17:12

@zet
haha lekker fatalistisch, maar ben het wel eens met je punt over geloof: weg ermee

blub | 19-01-05 | 17:12

@sunny
Een Marokkaan is per definitie iem met een Marokkaans paspoort (dus ook dubbel paspoort), hoe die mensen eruit zien zou me een grote worst zijn. Het lijkt me dat dit niet zulke schrikbarende informatie is.

blub | 19-01-05 | 17:11

Laten we Australië weer tot gevangeniseiland bombaderen ! Woont toch geen hond! Anexeren we dat land, zeggen we tegen onze gevangenen dat ze de huidige bewoners maar in reservaten moeten zetten en dumpen maar.

the_Tzar | 19-01-05 | 17:11

@The Truth Goed lezen. Ik ben voor aanpak, desnoods keiharde aanpak, van ALLE criminelen. Ik maak er geen one-moslim-issue van zoals Geert. Een criminele Fries in Amsterdam mag je ook terugsturen naar pakweg Buitenpost.

Starf*cker | 19-01-05 | 17:11

Een geloof is voor losers. Komt alleen maar ellende van. Het liefst zie ik dat alle vormen van geloof worden geschapt en mensen is accepteren dat dood dood is en ons doel op aarde geen is.

Zet | 19-01-05 | 17:10

@ Blub
Mijn vraag lijkt me meer dan helder. Wat is jouw definitie van Marokkanen. Ben je Marokkaan omdat je in Marokko geboren bent. Ben je Marokkaan omdat je een Noord-Afrikaans uiterlijk hebt. Ben je Marokkaan als je alleen een Marokaans paspoort hebt. En wat als je ook Nederlander bent. Gewoon een praktische vraag om je stelling op haalbaarheid te toetsen. Meer niet.

Sunnygirl | 19-01-05 | 17:09

Waarschijnlijk hebben we het in 2007 al over de geest van Geert.

gentle giant | 19-01-05 | 17:08

@snikkol
Lees eerst een maand of wat GS mee voor je mee gaat doen in de comments, dat voorkomt een foute binnenkomer.

ZI | 19-01-05 | 17:08

@ZI Ik doe niet met Wilders mee. Mijn verschil tussen hem en mij is dat ik het geloof bij dit criminele issue geen insteek vind. Een puistenkop met een scooter die mijn laptop jat, rij ik ook klem tegen een boonmpje. Van mij mogen criminele Antillianen ook terug naar de Kolonel Specht-kazerne. Verder ben ik het zeer eens met het laatste deel van je comment.

Starf*cker | 19-01-05 | 17:07

@gentle giant: Moet je nog wel ff geduld hebben tot medio 2007... :) Ben benieuwd of veel mensen zich Wilders dan nog voor de geest kunnen halen.

JackRandom | 19-01-05 | 17:07

@gentle giant
ik durf daar wel geld op te zetten, maar dat zal wel niet etisch verantwoord zijn.

@star
humor me : hoe denk jij over bevoorbeeld een comment van gentle giant?

blub | 19-01-05 | 17:06

O.K. stel nu eens, dat de 4 Rijswijkse tegelzetters ook niet helemaal van Arische bloede zijn,(nog niets over bekend, maar het grenst aan de hofstad )dan hebben we in 1 week toch wel zo veel bagger gehad, dat er iets moet gebeuren, als het zo is, ga ik op Geert stemmen.
Krassen voor Geert!

gentle giant | 19-01-05 | 17:04

-weggejorist-

Pieter Baan | 19-01-05 | 17:04

@Starfucker
Iedereen die roept dat marokanen en moslims kut zijn noem je gelijk wilders klonen. Maar zelf ben je net een schizofreen, de ene keer lul je rechts en dan weer links.

The Truth | 19-01-05 | 17:04

@snikkol: Deze manier van 'journalistiek' is nou eenmaal de stijl van GeenStijl... :) Kunnen ze ook niets aandoen, leren ze zo bij de Telegraaf. Vooral geen nuance aanbrengen, en lekker dik aanzetten.

JackRandom | 19-01-05 | 17:03

@star

is "veel" een woord wat je beter ligt?

blub | 19-01-05 | 17:03

Gewoon alles met 2 nationaliteiten en bewezen heeft wat zich niet kan gedragen terugsturen naar land van herkomst. Een soort puntenpaspoort. Ook vind ik dat
als je misdaad pleegt dat je dan verantwoordelijk voor de afloop bent ook als dat voor jouw geval negatief uitvalt. Beroepsrisico noemen ze dat.

pompedom | 19-01-05 | 17:03

@Blup Er zijn een hoop van dat soort verbanden geweest. Antillianen. Surinamers etc. Ik zie wel een focus op die Noordafrikanen. Ik ben ook voor keihard aanpakken van die gestoorde veelplegertjes op scooters. Alleen weiger ik te capituleren voor het woord "alle".

Starf*cker | 19-01-05 | 17:02

Juist, dus nu suggereert men dat Jan Kievit ook dood had kunnen gaan als deze marokkaanse medelanders niet door het lint waren gegaan? Begrijp ik dat nu goed?

@Starf*cker
Nu snap ik niets meer van je. Eerst constant Wilders afzeiken en nu doe je zo maar met hem mee? Sterker nog, je bent nog erger, Wilders pleitte voor een 'puntenrijbewijs' voor allochtonen meen ik. Drie keer in aanraking met justitie is enkeltje Rif-gebergte, maar jij wil iedere buitenlander die iets fout doet het land uit jakkeren? Das wel raar op zich, heeft Blub een puntje.

Het probleem zit verder idd in de nuance. Je kunt 'keihard aanpakken van geboefte' ook zien als een 'heilige oorlog tegen de Islam'. Het probleem is dat iedereen die kruistocht tegen de Islam WIL zien, terwijl die ik niet het idee heb dat autochtone boefjes hun straf meer ontlopen dan allochtone (islamitische) boefjes. Je kunt ook kruistochten WILLEN zien natuurlijk.

ZI | 19-01-05 | 17:01

@snikkol

Je hebt gelijk. Nieuw op GS? Welkom, men noemt dat de "stijlloze weg". Is wel lachen, maar vraagt wel om een gefilterde interpretatie en een bepaald gevoel voor humooah, als je begrijpt wat ik bedoel.

TheRealShowstopper | 19-01-05 | 17:01

@snikkol: oprotten

empe04 | 19-01-05 | 17:01

@SF: Natuurlijk ga ik erachter aan (ik ben zeer gehecht aan mijn linnen SP-tas!), maar je moet je grens weten. Als een overvaller tijdens een worsteling/achtervolging iets overkomt, is dat het risico van zijn/haar 'vak'. Maar als je een overvaller/inbreker overmeesterd hebt, en hij/zij is weerloos, dan is het over. Ga je daarna nog op hem inbeuken, dan zit je gewoon fout.

JackRandom | 19-01-05 | 17:01

Dan jammer, probleem opgelost. Tasje terug.

HyBriD VorTeX | 19-01-05 | 17:00

@Redactie

Deze post is pure provocatie. De patholoog-anatoom heeft zijn werk prima gedaan. Zijn taak is om wetenschappelijk (een term die jullie kennelijk weinig zegt) vast te stellen wat de doodsoorzaak is. Om dan te zeggen dat de medische wereld dan meedenkt met het criminele circuit..
Dat is gewoon nog erger dan de privé of story.

Het is dus gewoon niet vast te stellen wat de intentie van de dader was. En het is bepaald niet rechtvaardig en beschaafd om van het slechtste uit te gaan.

snikkol | 19-01-05 | 16:59

@star : een gelukg bij een ongeluk of niet soms?

blub | 19-01-05 | 16:58

@JackR Mijn waarde gewetensvraag. Stel je rijdt in de Derde Oosterparkstraat. Daar jatten ze je linnen tas van de SP met daarin geld en gadgets. Ga jij dan wachten op de veldwachterij of rijd je er achter aan om je goederen terug te halen? De adrenaline giert door je lijf en zo'n boefje komt per ongeluk tussen jouw auto en zo'n boompje. Wat dan?

Starf*cker | 19-01-05 | 16:57

@The Evil One,Dito,enne zebra's kenne hard stampen.

braadlap | 19-01-05 | 16:57

@star
Ik vind terugsturen iets genuanceerder dan iemand gewoon dood te steken, maar dat kan een verschil van opvatting zijn :P

blub | 19-01-05 | 16:57

Al die open grenzen maken het er ook niet beter op. Iedereen komt veel te gemakkelijk nederland binnen.

))vince(( | 19-01-05 | 16:56

Mohammed A, Mohammed B, Mohammed C, Mohammed D...

Ali A, Ali B, Ali C, Ali D

Weinig origineel daar die kamelenrijders

empe04 | 19-01-05 | 16:55

@star
ok, fair enough. Zie je geen groeiende tendens in de relatie tussen criminelen en de afkomst van deze 'medelanders'? Hoeveel Alis en Mohammeds hebben we ondertussen in de laatste maanden wel niet voorbij zien komen voor de meest misselijkmakende misdaden? Of vind je dat mensen die dat zeggen oogkleppen ophebben en niet letten op de misdaden van onze niet islamitische medemens?

blub | 19-01-05 | 16:55

Nomen est omen, oftewel it's all in a name.

Depo | 19-01-05 | 16:54

Zou het uitzetten van marrokanen (de criminelen marrokanen) niet een averechts effect hebben? Stel we zetten die mensen buiten, gaan ze een groep vormen en krijgen we aanslagen net als 11 september.
Ik heb geen idee of dit zou gebeuren, het is maar een mogelijkheid. Er moet in elk geval iets gebeuren dat is duidelijk!!
Maar wat? Ik zou het niet weten.

))vince(( | 19-01-05 | 16:54

Marrokanen van een bepaalde lichting deugen nergens voor behalve als vulling voor dat nieuwe eiland ff buiten de kust van Nederland.

Jemme101 | 19-01-05 | 16:54

Overigens wel petje af voor de vrouw en de advocaat die zich niet zomaar in de slachtoffer rol lieten drukken, maar terug vochten.

JackRandom | 19-01-05 | 16:54

@Blup Dan bedoel ik de problemen bij het terugsturen van hele bevolkingsgroepen naar het Rifgebergte bijvoorbeeld. Geboefte neersteken kan ook een reflex zijn. Een vorm van noodweer (knipoog).

Starf*cker | 19-01-05 | 16:54

Je mag het toeval niet uitsluiten, maar je moet daarnaast ook realistisch nadenken. Dan kom je op doodslag. Zo'n debiel moet permanent uit de samenleving, zoals een kwaadaardig kankergezwel, gesneden worden. Het overtollige materiaal vernietigen.

HyBriD VorTeX | 19-01-05 | 16:53

hat? hat? OMG! Kouwes is besmettelijk!

Henceforth | 19-01-05 | 16:53

@ redactie... komt op mij over alsof de link niet naar het juiste artikel verwijst. 'meneer was al stuk' verwijst naar de spoorwegpolitie waar het pas aan het eind van het stukje over gaat. Waarom dit gemekker: ik hat hoge verwachtingen van de link 'meneer was al stuk'.

Henceforth | 19-01-05 | 16:52

@Blup Het verschil zit hem in de nuance. Ik ben voor een keiharde aanpak van geboefte niet voor een heilige oorlog tegen de islam. Dat zie ik bij jou en anderen teveel.

Starf*cker | 19-01-05 | 16:52

@star
je respect wel internationale verdragen, maar je bent wel voor het neersteken van een inbreker?
wat respecteer je dan eigenlijk precies aan de internationale verdragen?

blub | 19-01-05 | 16:51

Idee: we vernauwen Mohammeds A.'s kransslagadertjes ook operatief (netjes, onder verdoving), maken een klein scheurtje in een ander adertje en laten hem dan weer los.

Wie eerst?

empe04 | 19-01-05 | 16:50

Starf*cker, je lijkt een van de weinige genuanceerden hier, ik kan alleen je optreden bij B&W niet kan vergeten :)

Ward | 19-01-05 | 16:50

Ik zou denken dat hij wel voor doodslag veroordeeld zal worden. Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat de vrouw die een man met een pantoffel doodsloeg op zijn eierschedel ook was veroordeeld wegens doodslag. (Ik zal kijken of ik het terug kan vinden)

dxtr | 19-01-05 | 16:50

@Blup Omdat we in een democratie levenb en internationale verdragen respecteren. Maar ik ben wel voor het oprekken van de wettelijke mogelijkheden om geboefte klem te rijden tussen een boom of met een schroevendraaier neer te steken als ze je kantoor in komen. Dat weer wel.

Starf*cker | 19-01-05 | 16:49

Ward's post van 16.33 geeft aan dat hij de enige van de posters is die het begrijpt. De rest hier ziet blijkbaar liever een fascitoide politiestaat waarin iedereen per definitie schuldig is, en bewijs alleen maar in de weg staat...

JackRandom | 19-01-05 | 16:49

Alle marokkanen met gangster outfits mogen van mij het land al uit. Alle marokanen in BMW M3tjes idem.

Junkie XL | 19-01-05 | 16:49

@star
waar heb je het over ? je bekritiseert de mensen die blijkbaar hetzelfde denken en zeggen als jij? what does that make you?

blub | 19-01-05 | 16:49

@sunny
en je discussiert over een onderwerp, niet op

blub | 19-01-05 | 16:47

@Sunny Doe je niet zo onaardig tegen deze Wilders-kloons? Er is de beroemde Pavlov-test. Die van die blaffende honden weet je wel. Noem Marokko, islam, etc en het gehuil stijgt op. Maar ik vind overigens wel dat je criminele Mohammed's best terug mag sturen naar het Rif-gebergte of hun Nederlands paspoort mag laten inleveren. Verder zou ik hetzelfde hebben gedaan als die arme dame in Mokum-Oost. Op het moment dat ze mijn autoruit intikken en jatten zijn ze voor mij vogelvrij.

Starf*cker | 19-01-05 | 16:47

Zo...
En voor verdere rechtzaken tegen GS te vermijden zullen we maar niet vragen of ze een nekschot wensen zeker

zeveroare | 19-01-05 | 16:46

@masturberik
Nee en ook geen stijlloze rukkers etc.

Monkeytail | 19-01-05 | 16:46

@sunnygirl
ik ken jou niet, en ik heb nog nooit met jou gediscussierd

Waarom is het zo dat iedereen genoeg heeft van deze verziekende groep mensen maar er _helemaal_ niks gebeurd?

blub | 19-01-05 | 16:45

God, wat zou het dat ie wat had, gasten gewoon opknopen aan de hoogste boom.

Typisch dat ze dan altijd weer mohammed of ali heten.

Je leest nooit es Peter B. of Piet A....

masturberik | 19-01-05 | 16:45

@TheRealShowstopper
idd sinds een maandje vaste bezoeker ;)

crz_06 | 19-01-05 | 16:43

Heren, elke kritiek op Wilders lijkt mij bij deze verleden tijd, hij is tot nu toe de enige die criminelen het land wil uitzetten, denk daar aan voor we weer straks lopen te zeuren, terwijl we het zelf weer laten gebeuren door op de verkeerde partijen te stemmen...

Joop Hoef | 19-01-05 | 16:43

Godverdomme dit brengt herinneringen naar boven: 2 jaar geleden, 's zaterdags 's ochtends half 7 op Rotterdam CS, komen er twee het perron op waar ik al stond (alleen):

"jij portier zijn van hollandse kroeg, jij ons er niet inlaten"

... uiteindelijk van ze af gekomen, helaas zonder de Dr. Martens met stalen neuzen in te zetten...

****************************************
Heb het gevoel dat ik aan de dood ben ontsnapt, man....

The Evil One | 19-01-05 | 16:43

@rf88
Ja idd...

Monkeytail | 19-01-05 | 16:43

@ crz_06

Nieuw op GS? Welkom, maar meneer dutch disease is een regelmatige poster op GS, en idd. de site is zeker interessant.

TheRealShowstopper | 19-01-05 | 16:42

@ Blub
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Blub niet meer op dat onderwerp wilde discussieren. Maar je bent van gedachte veranderd!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/003321.h...

Maar strakke stelling. Alle marokkanen die in aanraking zijn geweest het land uit. Wat zijn in jouw definitie dan Marokkanen?

Sunnygirl | 19-01-05 | 16:42

@ blub helemaal mee eens

dfens | 19-01-05 | 16:41

Weer een geiteneuquer?
Volgens mij zit de agressiviteit gewoon in de voornaam.

rf88 | 19-01-05 | 16:41

@crz_06: Goed artiekel! Iedereen even kijken!

Super*Star*PT* | 19-01-05 | 16:39

Potverdikkeme nog aan toe! Worden die vlegels vermanend aangesproken door de klabakken en dringt het niet eens tot deze schelmen door. Maar gelukkig zal het recht geschieden en zal het alwakende oog der gerechtelijke macht van zich laten horen. Een jaar in het gevang zal deze donderstenen allicht een lesje leren! Dat zal ze leren!

Nordthiad | 19-01-05 | 16:39

@ Redactie/GS

Kunnen jullie ook een soort "Jeugdjournaalformulepagina" aanmaken...

De geboorte van een witte tijger en dat soort dingen?

Trek deze ellende even niet meer...

Frids | 19-01-05 | 16:37

Wel erg soft! Ik dacht dat paars al lang opgerot was!

Super*Star*PT* | 19-01-05 | 16:35

alle marokanen die in aanraking zijn geweest met justitie het land uit (ik ben geen racist)

blub | 19-01-05 | 16:35

ps: toch weer van die niet nederlandse namen he? Wanneer gooien ze die apen er nou eens uit?

dfens | 19-01-05 | 16:35

tsja....

SnAdEr-J | 19-01-05 | 16:35

-edit: linkspam-

crz_06 | 19-01-05 | 16:34

Leve het Nederlandse rechtsysteem.

dfens | 19-01-05 | 16:34

ik heb gehoord dat die gasten hebben gezegd:"ga dood ga dood ga dood" en als ik dat hoor denk ik: waar moet dit heen met al die marrokanen in nederland (ben geen racist) maar het valt wel een beetje op.

Monkeytail | 19-01-05 | 16:34

Tja, jongens, je mag het toeval dat meneer net op dat moment zelfstandig overleed niet uitsluiten.
Hoe jammer soms ook, bewijzen blijven nogal noodzakelijk voor een veroordeling...

Ward | 19-01-05 | 16:33

Nee Jan had gevraagd of ze hem even konden helpen om het licht uit te doen!

Jero | 19-01-05 | 16:33

om te kotsen gewoon!

yumpie | 19-01-05 | 16:33

teringjantje..
Redactie, is die ak47 al binnen??
Moet morgen voor het werk naar Rotjeknor namelijk........

Oh, enne toedeledokie monkeytail..(lees huisregels)

Biebel | 19-01-05 | 16:32

om te kosten gewoon!

yumpie | 19-01-05 | 16:32

echt belachelijk, ik kom zelf uit ridderkerk maar ik kon die gast niet...

Monkeytail | 19-01-05 | 16:32

stuk = stuk

Fluox | 19-01-05 | 16:31

lol

Monkeytail | 19-01-05 | 16:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken