
Ha! Hebben we toch nog wat overgehouden aan de nationalisatie van SNS REAAL: vastgoed! En wat voor vastgoed! Bovenstaande foto is van Golf Resort
Mosa Trajectum in Murcia, Spanje. Maar er is meer: winkelcentra, golfbanen, villaparken, zwembaden, noem maar op. In Nederland maar zeker ook in het buitenland. Onder andere in Denemarken, Duitsland, Luxemburg en Spanje. Bij de SNS wisten ze wel waar ze hun centjes aan uit moesten geven, met in hun achterhoofd de gedachte dat ze in geval van nood toch wel gered zouden worden door vadertje staat. Het is nog wel even oppassen, want de
FIOD onderzoekt momenteel een aantal van deze vastgoedprojecten wegens fraude. Verwacht u niet hè, fraude bij SNS? Hebben wij speciaal voor u een aantal foto's gezocht van het vastgoed waar u nu eigenaar van bent. Niet slecht, voor slechts
220 euro per persoon. Even bellen en vragen of u gratis langs mag komen, moet nu toch kunnen, toch? Meer foto's na de breek, meer voorbeelden bij
't FD (paywall).
Winkelcentrumpje aan de Avenue du Rock 'n Roll (echt waar) in Luxemburg.

Winkelcentrum '
The Wall' langs de A2 in Utrecht.

Appartementen en luxe villa's, nu gratis op te halen
in het Land van Laaf aan de
Costa de la Luz, Spanje.

De ingang van dat lavenland. De Nederlandse driekleur is al geplant door de
babyboomers die ruim voor de crisis al naar Spanje geëmigreerd zijn trots belasting betalende nieuwe veroveraars.

Fijne architectuur hoor, dat kunnen ze wel in dit sprookje van een winkelcentrum te
Kopenhagen.
Reaguursels
InloggenIk kan je vertellen dat het gebouw in Luxemburg een debacel is!
het zou een nieuwe innovatieve hub moeten worden in Luxemburg, maar het blijkt uiteindelijk een spookbuurt.
Het is op zwaar vervuilde grond gebouwd, omdat Arcelor daar vroeger de productie van staal daar bedreef.
Je kunt die hele buurt dus niet doorverkopen, omdat niemand dat wil hebben.
Overblijfsels van de staalovens staan er nog vanwege cultureel erfgoed enzo..
Er wordt een nieuwe tak van de Université de Luxembourg gebouwd, die pas in 2 jaar af moet zijn.
De reden dat ik er af en toe kwam is de "Rockhal", de grootste Arena waar artiesten optreden in Luxemburg, en de Saturn, die grote duitse electronicaketen.
Dat was toen de enige Saturn in heel luxemburg, maar nu komt er daar ook niemand meer omdat Saturn nu ook een filiaal geopend heeft in de hoofdstad.
Er is ook een bioscoop, waarvan de bedrijver 5 maanden geleden failliet verklaard werd.
Alle winkels die in Belval geopend hebben klagen over te weinig klanten, omdat de voortgang van de bouw van de appartementen massief terugblijft.
De luxemburgse overheid is belazerd worden.
De nederlandse Projectonwikkelaars hebben zijn al uit het land vertrokken om vervolging door justitie te voorkomen...
En het allerergste is, dat de naam van Nederlanders hier slecht gemaakt wordt door een paar omhooggevallen Bankiers en falende Projectonwikkelaars met een veel te grote zak geld.
Daar hebben alle goede Nederlanders, die hier serieuze Business doen, enorm Last van.
google maar: belval plaza, Sns, Multiplan
P.S. Avenue du RocknRoll heet zo vanwege de Rockhal die er al veel langer staat.
Als ik in de zomer langs dat The Wall kom, dan krijg ik altijd last van spiegeling van de zon.
Misschien kunnen we dat even laten aanpassen, nu het gebouw toch van ons is?
Manman, wat een kneuzen hebben we toch weer als leiders gekozen, deze bank had helemaal niet genationaliseerd hoeven worden..
Ik ga ook een bankje beginnen,dr kan eigenlijk nooit iets fout gaan.
Cuyahoga | 01-02-13 | 15:26 | + 1 -
De ministers van financiën hadden daarvoor ook niks te zeggen over de gelddrukpers, dat had de onafhankelijk geachte DNB wel. De DNB, waar de staat de enige aandeelhouder van is maar van de in totaal tien commissarissen slechts één commissaris van levert. Het is een erg rare constructie van een instantie die nu niet veel meer te zeggen heeft. Ik schaal de gemiddelde Nederlandse politicus niet hoog in, maar ik verwacht dat ze dit toch nog wel weten.
Dysphemian | 01-02-13 | 15:28 | + -1 -
Je mist het punt. De schijnzekerheid die de overheid door middel van bail-outs en garantiedeposito's geeft zorgen er alleen maar voor dat banken een vrijbrief krijgen zich te richten op risicovolle operaties. Heel simpel gesteld: wanneer ik m'n neefje van dertien jaar oud 15 euro cadeau geef en hem vertel daar iets op te verzinnen daar geld mee te verdienen heeft hij twee opties: 1. hij koopt een staatslot (ofja, laat dat doen); wint hij, dan pakt hij de jackpot minus de 15 euro. Verliest hij, is hij de 15 euro kwijt die hij mij toch terug had moeten betalen. 2. Hij gaat op marktplaats op zoek naar koopjes, waar hij voorzichtig en verstandig in investeert. De kans op succes bij optie twee is veel groter, maar de potentiële winst in optie 1 is veel groter. Daar hij met mijn geld gokt, doet het hem geen pijn.
Banken investeren nu niet met hun eigen geld. Ze krijgen het toch terug wanneer ze het verliezen. Dat moet veranderen. In de VS zijn sinds 2008 al 468 (!) [bron: en.wikipedia.org/wiki/List_of_bank_fai... ] banken failliet gegaan. Het hoort in golven van conjunctuur te werken, zoals elke economische cyclus. We moeten voorkomen dat banken too big to fail worden. En als ze dat wel worden moeten ook zij afgestraft worden wanneer ze verkeerd handelen. Nu worden verkeerd handelende instanties maar de hand boven het hoofd gehouden, waar juist de door jou genoemde zelfstandige als enige last heeft van dergelijk gedrag.
En de nieuwe "adviseur" gaat vijfenhalve ton verdienen. Heeft nog niets gepresteerd, maar alla, de belastingbetaler laat zich graag voor de gek houden. De vorige bankman "verdiende" veel meer aldus Dijsselbloem.
En leverde alleen maar wanprestaties meneer Dijsselbloem. Jij durft!Dit gaat een heleboel stemmen kosten (hoop ik)
Ben benieuwd wat ze allemaal met die DNB screenings hebben gedaan. Kennelijk is een beetje fraude, list & bedrog geen belemmering meer om bij een bank te kunnen werken. ;-)
Anyway, wanneer een golftoernooitje op onze nieuwe golfbaan?
Begrijp alleen niet waarom we geen 220 euro krijgen als het goed gaat met een bank. Maar wel 220 euro dokken als het slecht gaat, da valt toch niet te rijmen.
Weet er nog iemand een onbewoond eiland met vooruitzicht op een tsunami. Hebben nog wel wat namen die het gezellig samen kunnen vinden met eenzelfde hobby "GRAAIEN".
Owww.... de nieuwe baas krijgt maar 550.000 salaris.
Laat me raden.... de oude bazen krijgen een gouden handdruk en een zakvulbaan bij NS, KLM of een woningbouwcorporatie?
Moeten WIJ daarvoor betalen?
Flikker toch op met dat geknuffel van tuig!
Waarom worden die gasten niet vervolgd?
Helemaal geplunderd?
Alle goederen in beslag genomen?
En daarna de cel in.
Ik vind het zware criminelen!
als een "gewoon" bedrijf slecht onderneemt in nederland en schulden maakt door misbeleid ,dan moet je op je blaren zitten en in de uitverkoop gaan en de handoek in de ring gooien je schuldeisers compenseren en opdoeken.
als je een bank bent mag je shit bouwen en laten we lekker de burgers opdraaien voor het wangedrag van de bank.
tja gelukkig worden we allemaal gelijk behandelt hier in the netherlands.
Het bewijs is hiermee geleverd dat we Nederland alleen maar faal bestuurders hebben, ze zijn niet capabel, ze verdienen te veel en komen overal mee weg.
Wanneer wordt mismanagement strafbaar, zo hou je wel zuiver wie hier de boel controleert en wie elkaar baantjes toeschuift en de hand boven het hoofd houdt!
@tipo,
nooit een keer, het ligt aan de Atlantische oceaan, ongeveer 70 km oostelijker van waar ik geregeld kom. Klimaat is daar zeer aangenaam in de winter en door de oceaan wordt het aan zee nooit zo warm. Normaal net boven de 30 in de zomer en max 40 maar dan houdt het wel. Vlakbij Andalusië, prachtige omgeving
Parel van het Zuiden | 01-02-13 | 16:03
Ik begrijp u, als u doelt op. Griekenland is de laatste 50 jaar(al langer) een westers/kapitalistisch land met een enorme hang naar communisme of staatsregulering, whatever the name. Het is van twee kanten plukken. En dat werkt niet(de markt brengt te weinig op voor dat luxe leven, ze hebben mazzel of eigenlijk pech gehad dat de EU jarenlang bijsprong).Het levert een spagaat op met als eindresultaat enorme balpijn. Van bakermat tot hangmat heeft een 1000-den jaren geschiedenis. In ons aller NL, heeft dit hele verhaal zich in amper 40 jaar afgespeeld, alleen het einde van de film hebben wij nog niet kunnen zien. Maar dat de lusten de lasten niet meer kunnen dragen dat moet toch ook hier langzaam duidelijk worden. Alhoewel.... Het is toch van de zotte dat de pvda op dit moment zich sterk maakt voor gezinshereniging voor asielzoekers die elk jaar op vakantie gaan naar het homeland. Nog meer kosten, nog meer druk... (want werken gaan ze niet doen en die skills zijn ook niet gevraagd op dit moment) Onderwijl dit sujet van de pvda als nevenbaantje de koning van Marokko adviseert. Je kunt de boog spannen, en op een gegeven moment klapt deze. Al die nitwitten denken(multiculturelen en moslims), het valt wel mee. Totdat....
Het is niet voor niets dat de Amerikanen een evacuatieplan hebben liggen in de kast, geschreven door een kolonel met jarenlang MO ervaring en tactisch expert. Dat plan zegt dat zij aanmeren in alle havens van Europa om allochtonen weg te voeren uit de vuurhaard Europa. Let wel, zij zullen de allochtonen niet verdedigen ten koste van ons. Maar afvoeren naar eigen gebieden. Ik persoonlijk ben hier best bang voor, dat dadelijk in alle frustratie de europeanen alle schroom afgooien en vol op het orgel gaan blazen. in de '90-er jaren hebben de Joego's het nog maar eens bewezen dat we het niet verleerd zijn. Hoe sociaal we nu ook lijken. Eu, banken, immigratie, segegratie, belastingdruk en vernedering. Dat is een cocktail die ik graag oversla. Even nog pin-pointen. In oost-europa zien ze met verbaasde ogen hoe wij omgaan met onze allochtonen. En nu zeg ik iets heel klinisch. De allochtonen kosten ons geld, niet individueel, maar als groep. De oost-europeanen zien ons ook als inkomsten. En zien zeker een Arib van de pvda als concurrent, die oproept om meer somaliers toe te laten voor gezinshereniging(lees moslims, de 1-dimensionale 'sprinkhanen', zij hebben geen weet wat boven hun hoofd hangt, omdat ze denken dat ze op straat de baas zijn, maar deze ruzies(oorlogen) worden niet op straat uitgevochten). Terwijl ons land barst van de rekeningen die nog moeten betaald moeten worden(terecht of niet terecht, EU bepaald), kunnen wij die luxe nog opbrengen? Ik hoop dat je de verschillende verhalen/belangen door elkaar kunt ontwaren in mijn betoog. (Barst, het wordt toch al een lange tegel) Wie zit hier achter? Wie is die kracht die in '75 tekende oil for immigration. En een EU, die de laatste 10 jaar als een gek oost-europa binnen probeert te halen, afhankelijk laten worden van ons? Er wordt langzaam een scenario opgesteld dat uitmondt in moord en dood in het europese westen. Waar zelfs AH en Stalin lijkwit van worden... of geil. Sorry, ik tripte ff door. Het zijn wel de vragen die in mijn hoofd spelen. Ik heb niet de antwoorden.
En de nieuwe top maffiabaas gaat 5,5 ton per jaar verdienen.
Kleptocratie. Kleptocratie. Graaisocialisme. Theft in broad daylight. Ik heb het helemaal gehad met het regime hier.
Welke gek noemt een Spaans resort nou 'Maastricht' in het Latijn.
blinde kip | 01-02-13 | 15:00 | + 0
Fair enough. Toch kan ik er gewoon niet bij dat je er zo ver naast zit, dat je zo oliedom met (andermans) centen omgaat. Maar het is eens te meer aangetoond: hoogmoed komt voor de val.
De zichzelf bankiers en topmensen noemende club lieden is zo langzamerhand verworden tot het schuim der natie.
Eigenlijk zijn ze van armoedig allooi, alleen hebben ze dat zelf nog niet door.
@FapMaster 16:36
Dan is het boven de 50 graden Celcius in dat Spaanse Golfresort. Dat waren ze in de vastgoed-prospectus vergeten te vermelden denk ik.
Nou 285 euro per persoon ... doe maar eind Juni begin Juli daar in Spanje ... ik doe het!
Duurbetaalde managers die altijd hun torenhoge salaris hebben goedgepraat vanwege de 'enorme verantwoordelijkheid' die hun baan met zich meebracht en vervolgens deze verantwoordelijkheid niet nemen en de dans ontspringen.
Waar heb ik dat eerder gezien? Oh wacht, dat is zakkenvullers eigen...
Hoorde het vanmiddag iemand prima verwoorden op de radio. Winst is prive maar verlies is sociaal. Simpel gezegd, winsten verdwijnen in de eigen zakken maar in het geval van verliezen moeten we gezamenlijk de lasten dragen.
Het lijkt wel socialisme...
Ik heb ze al even gemaild hoor, als nieuwe mede-eigenaar, om even expliciet te zeggen dat de bonussen dit jaar dus NIET DOORGAAN. Anders krijgen we over een paar maanden weer te horen dat een paar graaiers er met een tonnetje meer vandoor zijn gegaan, gevolgd door: 'Ooooooh MOCHT dat niet van belastinggeld? Wisten we niet!' Nu niet meer dus. Graag gedaan.
Ik voel de bui alweer hangen, een nieuw ministerie.
Vrachten ambtenaren en zelfs een nieuwe minister om ervoor te zorgen dat alle politici en partijbonzen elkaar niet in de weg lopen tijdens het reces...
Foto1 bevalt me wel. Denk dat ik alvast maar een plekkie ga bezetten voordat iedereen er zit.
@Smarties | 01-02-13 | 16:01
Die Griekse ontwikkelingen zijn niet zo heel apart hoor. Lees maar eens een samenvatting van de laatste 50 jaar Griekse geschiedenis en u zult zien dat dit geheel in lijn ligt van wat verwacht zou mogen worden...
Uw Verzekeringsadvis | 01-02-13 | 15:11
Die hebben ze daarna dubbel en dwars teruggehaald. De schuldenlast van Duitsland na WOI heeft ons regelrecht WOII ingejaagd. Eigenlijk moeten we god op onze blote knietjes danken dat griekenland niet bij machte is om zo'n legerarsenaal te bouwen als de Duitsers in het parabellum. Maar, u heeft gelijk. Het is krom, krommer dan de banaan die wel mag worden ingevoerd van Brussel. Het is wat dat betreft ook wel apart dat nu juist in Griekenland(bakermat democratie) de facistoide partijen de overhand krijgen. Het is dus niet alleen een 'duitse' ziekte.
necrosis | 01-02-13 | 15:00 | + 1
Echter als ze het zouden kunnen hadden ze het gedaan. Nu doen ze het op een andere manier. Heel je leven hard werken en zij doen de verdwijn Truus...... Doet ook pijn.
@pius | 01-02-13 | 15:49
geen idee, ben er denk ik al 20 jaar niet geweest ;p
pius | 01-02-13 | 15:13
De waarheid is hard, de door jouw aangehangde theorie heeft de meeste elende op aarde op zijn geweten.
"Zou graag op delete socialisme/communisme knop drukken"
Overigens hadden bankiers, beleggers, en andere financielen in 1929 nog gewoon het fatsoen zichzelf van een hoog gebouw af te werpen....
Ik zou het meeste genieten als al die graaiers een grote betonblok van een van die gebouwen rechtop in hun maag hadden staan, ja echt, wat zou ik daarvan genieten! Ook ik ben SNS klant, ik heb nog nooit zo'n bende gezien waar je ook nog niet makkelijk vanaf kunt komen.
@Harry Turtle | 01-02-13 | 15:43
Hoe wou je dat doen dat instappen in SNS aandelen, zal mij benieuwen.
@dj tonedeaf | 01-02-13 | 15:46
Ah. Een hele verbetering dus;--)
@Smarties | 01-02-13 | 15:38
Nee. Die vlieger gaat niet op waar het Nederlandse bankwezen, of het mondiale bankwezen for that matter betreft. Beetje spijkers zoeken op laag water vriend.
Zo kan ik ook wel bewijzen dat Stalin rechts was, enfin.
Geen cris hier dus, althans niet geestelijk;--)
Heerlijk, draadjes als deze. Je zou bijna denken dat mensen bereid zijn eindelijk eens een lijn in het zand te trekken en de regenten en vrinden de wacht aan te zeggen.
.
Dan herinner je ineens de verkiezingsuitslag van 12092012 weer en komt het besef dat "we" dit willen.
.
Dit is namelijk niet de eerste keer dat er een bank gered wordt met belastinggeld.
.
Dit is ook niet de eerste keer dat toezicht geen oplossing blijkt te zijn.
.
En dit is ook zeker niet de eerste keer dat een EU oplossing (stresstests) niet werken.
.
Which reminds me.... Waarom moeten wij Spaanse banken redden via het ESM en draaien wij zelf op voor een Nederlandse bank?
P.L. Ompzak | 01-02-13 | 15:38
Er zijn andere alternatieven zoals goud en zilver of als je het op zn modern wilt doen met bitcoins. Alleen dan maak je gebruik van een ruilmiddel dat niet eigendom is van de staat en dus kunnen ze je dan ook niet belasten met inflatie zoals ze dat met euro's of doen.
@pius | 01-02-13 | 15:20
Ja maar niet meer als de discotheek van weleer. Nu meer een partycentrum/zaal
In Amsterdam doen we 14 jaar over om 3,1 miljard uit te geven en houden we er aan het einde van de rit een Noord-Zuid lijn aan over. Distelbloem geeft dat geld uit op een ochtend om een bank te redden en houden we er wat verlieslijdend vastgoed in het buitenland aan over.
Destijds nog een aardig zakcentje verdiend aan gedumpte Fortis aandelen van onder de euro.Misschien weer een mooie tijd om nu in te stappen bij SNS om de aankomende lastenverzwaringen alvast te compenseren.
@ZDEV | 01-02-13 | 15:33
Er zijn ook lieden die beweren dat het veel lager is.
Als de staat 4 miljard leent kost ze dat 100 mio of zoiets aan rente per jaar, is een dikke 1 euro per mnd per belastingbetaler.
Zo kan je hem ook zien, lijkt mij een onzinnige redenatie.
Er is maar één manier om dat gajes om zeep te helpen.
Terug naar contante betalingen! Haal je geld weg bij alle banken (als er tenminste nog iets over is gebleven). Tuig van de richel!
pius | 01-02-13 | 14:53
Niet helemaal vriend. Laat nu net de FNV als mede oprichter bij deze bank betrokken zijn geweest.
Het rechtse, zoals jij stelt, is inderdaad het risico nemen om snel binnen te kunnen lopen. Blijkbaar waren linkse idealisten hier dus ook niet vies van, het zijn net mensen. Als het verhaaltje dan mis loopt, los het dan ook 'rechts' op. Gewoon de boel laten klappen. Nee, we gaan ze redden. Daar heb jij nu last van. Dus eigenlijk heb jij last van links. ;-).
*Hoopt van ganser harte dat deze openbaring jou niet in een persoonlijke crisis stort*
4 aandelen SNS te koop (van mij, m'n vrouw en 2 kinderen) voor de weggeefprijs van 1000 euro. Wie biedt?
@necrosis | 01-02-13 | 15:33
Oh ja. Gelukkig. Zolang Verhaar zegt dat het goed is, natuurlijk, dan is het goed. Dat wantrouwen van ons hè, daar moeten we maar eens mee stoppen.
Banken zijn lief een eerlijk.
*geld weer terug op bankrekening zet*
Ik zit ook in vastgoed.
Zo is de bovenste etage van het hoofdkantoor van de belastingdienst van mij.
Althans door mij betaald.
twitter.com/Sambamagico/status/297346...
220 euro?
Ja gemiddeld.
Per netto belastingbetaler is dat getal een stuk hoger.
@pius | 01-02-13 | 15:30
Morgen komt Verhaar ons uitleggen dat er echt niets aan de hand is......
*rekening plundert en in oude stinkende sok stoppen doet*
Je bent gewoon niet goed wijs als je iets bij deze nietszeggende bank hebt lopen. Systeembank? In heel de randstad heeft nog nooit iemand van ze gehoord. Totaal onbelangrijk dit bankje. Ze hadden de boel gewoon moeten laten knappen.
SNS geeft nog steeds de hoogste rente: 4%!
Dat trekt IceSave/VMBO spaarders aan.
Natuurlijk kan de bank die 4% niet betalen, dat doen wij.
In de bankwereld geldt: wat recht is, is krom.
O ja, wedje dat ING dit jaar ook wordt genationaliseerd?
Zijn we uiteindelijk toch communistisch met een oranje randje.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:21
Die hebben ook nog aardig wat derivaatjes op de balans staan. Maar ja, de veiligste bank van Nederland hè. Zegt men.
En als men dat zegt dan is het zo.
Dus is het allemaal paniek zaaien van jou. Ik zou daar maar eens mee stoppen als ik jou was. Beetje de integriteit van hardwerkende eerlijke bankiers te grabbel gooien hier.
Ken jij geen schaamtegevoel of zo.
Ares | 01-02-13 | 14:42 | + 7 -
Leuk verhaal "laat de bank maar failliet gaan", maar je zou daar als eenmanszaak een rekening-courant hebben lopen en een zielige EUR 50.000,- per jaar bij elkaar moeten schapen. Dan piep je wel anders! Jouw repliek is simpelweg te gemakkelijk en bij deze schiet ik deze even af ;-)
Wie heeft de sleutels van mijn apartementen ???
En dan vliegen ze zeker per Privejet naar die landen om dat waardeloze spul te kopen.
Ares | 01-02-13 | 15:15
Dat weet jij en dat weet ik, maar ik vraag me serieus af of onze ministers van financiën van de de laatste jaren dat ook weten.
Bek houden sheeple, en meer belasting betalen.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:21
Plus de Libor boete die er aan zit te komen voor de Rabo.
En dan zeggen dat slavernij niet meet bestaat.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:19
Krijgt de vakbond de Unie het druk mee of niet.
Als de staat die handel 1 op 1 overneemt is er sprake van verworven rechten voor de medewerkers, pak die maar eens af.
BEn er zelf ook wel blij mee eigenlijk heb m n pensioen bij die jongens lopen.
Zatkniss | 01-02-13 | 15:12 | + 0 -
Onder Mao vielen naar schatting zo'n 40 miljoen binnenlandse doden. Niet door oorlogshandeling maar door verkeerd beleid. Zo had hij ooit een lumineus idee: alle vogels die ieder jaar een deel van het graan opaten moesten dood. Toen er geen vogels meer waren vermenigvuldigden de insecten zich in zo'n rap tempo dat die de oogst opaten en wel volledig. Enorme hongersnood met miljoenen doden was het gevolg.
Ow, daar ben ik eens 2 weken geweest vanwege werk. Wij hebben daar overnacht toendertijd! het leek wel eens spookstad! Niets te doen geweest..... wel altijd 2 bewakers aan de poort / hoofdingang.
Kunnen we niet eisen van de staat om onze oudertjes af te laten reizen naar dit soort resorts? M.a.w. Dat er toch een groepje belastingbetalers kunnen profiteren van het zoveelste debacle van de banksters en overheid? Als het niet volgeboekt is mogen onze oudertjes toch lekker genieten in de onverhuurde appartementen? Geflipt idee? Jazeker. Maar de hele situatie is geflipt. Geen compensatie voor de oudertjes maar wel geld voor faalbeleid banksters. Compenseer het dan maar zo, kut pvda!
@blinde kip | 01-02-13 | 15:18
De echt grote klap komt als de Rabo blijkt af te moeten boeken op hun hypotheek portefeuille, dan lullen we pas echt over groot bier, dat gaat honderden miljarden kosten.
Gelukkig had ik net al mijn schulden bij SNS ondergebracht, daar ben ik nu natuurlijk mooi van af.
@dj tonedeaf | 01-02-13 | 15:18
LOL.
Bestaat vlietzicht nog hahaha;)
Geenstijl begint trouwens steeds meer een spreekbuis voor Occupy te worden.
Toch mooi hoe mijn hand hier zichtbaar wordt, na al dat geploeter.
@Grote Joop 15.12
Oeps die ging ff te snel, wilde zeggen.
Sweder van WIjnbergen is het helemaal met u eens die vindt het ontoelaatbaar dat het toezicht van de DNB, lees Knot, wederom gefaald heeft.
@necrosis | 01-02-13 | 15:16
Ja. Block opgeheven ja. En ik drink geen bier maar je geste is geaccepteerd. Proost.
@Uw Verzekeringsadvis | 01-02-13 | 15:15
Dat denk ik wel, ze hebben in 1 klap de ambtenaren status.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:11
Banken zijn technisch al failliet in NL dus dan valt er weinig meer te halen. Zelf iemand als Mens zal dat wel doorkrijgen.
@pius | 01-02-13 | 15:15
Ja, gelukkig zit ik in het lieflijke maassluis ;p
@Grote Joop | 01-02-13 | 15:12
Sweder van WIjnbergen
@Grote Joop | 01-02-13 | 15:12
Klaas Knot en consorten zijn juist de grote jatters ze laten bewust die banken vallen.
@seven | 01-02-13 | 15:10
Toepasselijke naam.
@pius | 01-02-13 | 15:04
Wat mij betreft mogen banken best worden gesplitst in een veilig deel, je salaris en je vaste afschrijvingen, en een ander deel, de mensen die graag van een gokje houden.
Mensen die willen 'gokken' met mijn geld zonder mijn toestemming kunnen ongezien de typhus achter hun oogballen krijgen.
Dat is niet links of rechts, dat heet gezond verstand.
Maar zo te lezen heb je je 'block' opgeheven.
Bij deze bied ik je een gratis biertje aan, zonder er in te spugen....
@dj tonedeaf | 01-02-13 | 15:14
Altijd al gekkenhuis geweest Vlaardingen, heb er ook nog gewoond. Ik weet waar het is;)
@Redactie
Nu al 287 Euri per Nederlander! Jeuj!:
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...
Ik hoef het allemaal niet. Ik wil er ook niet gratis in verblijven. Volgens mij is dat ook het kernprobleem. Er is wel veel geld aan verdiend, dat is vooral waar we moeten zoeken, want dat geld, dat wil ik wel, dan mogen jullie de winkelcentra hebben.
Cuyahoga | 01-02-13 | 15:05
-> DNB kan de geldpersen niet aanzetten, dat beslist de ECB. Dat doen ze enthousiast hoor, door staatsobligaties in de knoflooklanden op te kopen en tegen enorm lage tarieven geld uit te lenen. Daar gaan we nog een nieuwe recessie door krijgen, de enige die daar over fatsoenlijk over na heeft gedacht zijn de Duitsers, die een nulinflatie-lijn nastreven. Maar dat heeft ze genoeg kritiek opgeleverd van de knoflooklanden, omdat die leningen aan wilden gaan om hun eigen leningen af te lossen. We staan er bij en kijken er naar. Dit levert alleen maar hogere inflatie op, wat gepaard gaat met meer werkeloosheid, tot we op een punt komen waar Mugabe z'n Zimbabwe heen heeft gebracht.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 14:53
Ja, goed he, en we weten hoe makkelijk daar van af kunen komen, niet dus.
Denk dat de medewerkers erg blij zijn.
De SSNS zal u bedoelen.
@pius | 01-02-13 | 15:07
gekkenhuis, da's vlak bij man ;p
@Zatkniss | 01-02-13 | 15:12
Ja. Kom jij het weer eventjes verzieken zeg.
*op deleteknop drukt*
Dank je wel, SNS!
@Uw Verzekeringsadvis | 01-02-13 | 15:11
Hahaha. Briljant voorbeeld.
Kudo's.
neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:10 |
Kunnen we nu ook niet concluderen dat het toezicht op de banken behoorlijk gefaald heeft? Ik voel heel wat kamervragen aankomen...
Ik verwacht dat het kabinet zelf staat te popelen om te vallen. Doen ze dit niet is mijn 2e verwachting dat de file's richting Maliveld de langste ooit gaan worden. Dan maar wel een keer zelf iets doen de Europese lente inluiden ofzo.
pius | 01-02-13 | 15:06
Voor de bankdirecteuren daarin in winnen van de socialisten en communisten hebben ze nog wel even te gaan, De grooste elende is door de socialisitische heilstaten gebracht. Gebeurt nog steeds he, bv kanibalisme in Noord Korea. In ieder geval mogen ze wel de internationale zingen en onder de rode vlag dansen
Hei Boele Staal, waar is je grote bek nu?
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 15:10
Hear hear! *tegel inlijst en excuses aanbied*
@blinde kip | 01-02-13 | 15:10
Vreemd, normaal raad Harry Mens aan om aandelen van a.s. failliete tenten te kopen.
Lijkt me tegen een wat gereduceerd huurtarief prima verhuurbaar.
@Grote Joop | 01-02-13 | 15:09
Nee dat klopt. Het is hier een paradijs van allemaal lieve mensen die een Jezusleven lijden. De andere wangen zijn niet aan te slepen bij de plastisch chirurgen.
Dus who needs them die gevangenissen. Zeg nou zelf.
@pius 15.06
Precies.
Hoe krom dingen kunnen zijn.
Mooi voorbeeld in WO 1 moesten de Engelsen voor elke granaat die ze op de Duiters afschoten een paar pond aan octrooirechten aan een Duits bedrijf betalen via een Duitse bank in London.
Weet niet waarom ik dit aanhaal, schoot me opeens te binnen.
New Babylon in Den Haag, ook van SNS. www.google.nl/search?q=New+Babylon+in+...
@pius | 01-02-13 | 15:06
Hoezo mede verantwoordelijk? Dat oplichtende bankentuig is volledig verantwoordelijk voor dat ontelbare leed en oorlogen met hun smerige monetaire oplichtersstelsel.
Dat tuig jat harder van de burgers dan wie dan ook.
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 14:39
Toevallig ging hij van hun ondergang uit ergens in oktober vorig jaar. Dan moet je toch gaan nadenken over de staat van de bank.
pius | 01-02-13 | 15:06 |
Die relatie snapt de politiek ook niet. Die gaan binnenkort een zooi gevangenissen dichtgooien, want kosten geld. Bovendien is hier in Nederland bijna geen criminaliteit, toch?
Ik vind 700000 euro per jaar wel een marktconform salaris. Aangezien ik nu mede-eigenaar ben. Kan ik ff vangen???
En waar is onze MP om het goedteglimlachen? Dat die door partijgenoten publicitair gezien in quarantaine gezet is ter voorkomingg van de volgende, dodelijke, faal mag duidelijk zijn, maar het is godgloeiende echt te zot voor worden om ook je nu nog te blijven verstoppen.... Een sharia voor bankiers en politici, eventjes maar, een jaartje, om te testen. Is dat wat? Hi hi.. Wilders zou zomaar voor kunnen zijn..
@dj tonedeaf | 01-02-13 | 15:04
Vlaardingen. hehehe;)
@necrosis | 01-02-13 | 15:00
Nee, wat is erger, iemand in elkaar beuken of hele volksstammen in de armoede storten en van hun geld beroven? Jij begrijpt werkelijk niet dat crisis en misdaad een relatie hebben hè.
Die bankdirecteuren zijn medeverantwoordelijk voor ontelbaar leed en oorlogen mijnheer de koekepeer.
Schrijf dat maar in uw poëziealbum
@Bakito | 01-02-13 | 15:02
Afgezien van de oude meuk hebben ze nu eindelijk een nieuwe flat opgeleverd met wat vrolijke kleuren zodat (is de gedachte) men zich wat beter gaat gedragen in de buurt.
De huur zal wel wat hoger liggen dus de oorspronkelijke bewoners zullen er wel niet helemaal mee geholpen zijn.
Dijsselbloem lacht ons allemaal uit.
Hij kan niet geloven hoe stom het volk is.
Hij is namelijk de baas over een gelddrukpers, die doet er slechts 4 dagen over om 4 miljard euri bij te drukken.
Dat geheimpje heeft hij van JK de Jager, die had het weer van Wouter Bos.
Maar niet verder vertellen hoor.
112alarm.net RRM ‏@112alarm_RRM
#RRM | #Vlaardingen | So schietpartij Emmastraat vdg overleden |
die hebben het topic van gisteren niet gelezen...^
@necrosis | 01-02-13 | 15:00
Da s het mooie van witteboorden criminilateit, je hebt het niet door, doet niet direct pijn, de pijn komt later pas.
@necrosis | 01-02-13 | 14:57
Nee. Maar de banken en de financials wel. Jouw partij is trouwens nooit rechts geweest, zeker niet op dit terrein.
@necrosis | 01-02-13 | 15:00
Een hersenschudding vind jij erger dan kleine kinderen die op straat belanden vanwege dit hypotheektuig?
Zo n boertje die een beetje rommelt met wat vee en een moestuintje is slimmer dan wij denken.
necrosis | 01-02-13 | 15:00 | + 0
Werkelijk, banken drijven mensen soms tot razernij, zelfmoord en levenslange ellende.
dj tonedeaf | 01-02-13 | 15:00 |
Dat dachten ze in Mozambique ook.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
SNS. Bank van.. Ja van wie eigenlijk?
@overVecht | 01-02-13 | 14:57
Peter Verhaar heeft echt jubelverhalen over hoe goed het gaat met de AEX. Logisch want vanaf de bodem kan je alleen maar omhoog en lijkt elke stijging heel wat. Tip, neem een aap, inktvis of een huisdier om de aandelen te kiezen.
@overVecht | 01-02-13 | 14:58
Ghehe, dat jij reageert. Spinvis schreef een liedje over Overvecht, de wijk die compleet anders uitpakte dan de zonnige maquette die hij als klein jongetje zag.
John de Mol/Berlusconi heeft een nieuw format, 'Wie wordt de nieuwe topbankier?'
@pius | 01-02-13 | 14:49
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een argeloze voorbijganger in elkaar werd gekickboxed door 5 (of meer) bankdirecteuren.
@Eric Blair | 01-02-13 | 14:47
Maar als er genoeg mensen zijn die ineens 15 euro willen betalen voor een brood, zal de bakker die prijs naar 15 euro gooien en alle andere bakkers ook. Of die brood het nou waard is of niet.
@Grote Joop | 01-02-13 | 14:58
dat kan niet, die zijn al eigenaar
Alles, zonder enige verstand van financiële zaken kan je dit voorspellen. Dat gedraai en gelieg met die uitgestreken koppen. Krijg het er een beetje benauwd van. Waar zijn die mensen in jezusnaam mee bezig!!
Ik vrees dat het merendeel van deze optrekjes voor een symbolisch bedrag aan de vereniging van eigenaren verkocht gaat worden.
@Bakito | 01-02-13 | 14:56 |
Het is zonde dat er nog zoveel architecten zijn ook die geld willen maken. Het ene na het andere mooie pand wordt gesloopt om er een kunstzinnig vreselijk duur pand neer te pleuren. Met de Nieuwe Vredenburg in 030 centrum voorop.
bukt nederig voorover slikt 2 keer en pink een traantje weg en gewoon weer verder lopen doet. dank u PvdA en VVD
@pius | 01-02-13 | 14:53
VVD is allang niet 'rechts' meer.....
@blinde kip | 01-02-13 | 14:49 |
Goed idee! Ga ik ook zoals sommige van die hele slimme reaguurders hier de AEX of hoe dat kreng ook heet volgen!!
@blinde kip | 01-02-13 | 14:43
Dat zijn debielen die elke glad verhaal slikken.
Ik blijf erbij, hedendaagse architecten zijn verantwoordelijk voor bijna alle maatschappelijke problemen.
@seven | 01-02-13 | 14:45
Het huidige kabinet gaat er ook vanuit dat men zich met huurverhoging de koopmarkt laat opjagen, het een goed idee is om met pensioengeld vastgoed tegen de huidige prijzen te laten kopen en ondertussen mensen met te hoge hypotheken te blijven ondersteunen (via NHG, HRA, etc).
Kortom, het besef dat een stapel stenen weleens veel te hoog gewaardeerd kan zijn, laat nog lang op zich wachten.
Ben ik ff blij dat ik mijn piek-fijn en zilvervloot rekening tijdig geplunderd heb.
- BBC spelprogramma -
'People that are working at a certain place, fucking their own kind, while maintaining themselves. What is the name of the jo
BANK
Voor een bankrun ben je nooit te arm, het cash betalen van je boodschappen volstaat.
het is toch werkelijk om te janken
dat gekut bij al die banken
lekker jatten, lekker graaien
en als het fout gaat de bevolking naaien
#dichter met plasser
@neemjemoederindemali | 01-02-13 | 14:53
lol
Dat de grootste uit-vreterij ooit rechts is dat is allang helder. De genialiteit zit hem erin dat men erin geslaagd is de schuld bij links te leggen.
Om maar ens een zwart-wit scenario te schetsen.
Corruptie en fraude komt alleen buiten onze grenzen voor. Dat weet iedereen. En daarom sturen al die gasten met pek en veren terug.
Maar goed, we kunnen lullen wat we willen, we hebben er wel mooi in 1 klap 7000 ambtenaren bij.
Rustig maar mensen het komt allemaal terug met rente!
Oh oeps over nadelige gevolgen gesproken.
www.bloomberg.com/news/2013-02-01/sns-...
@necrosis | 01-02-13 | 14:51
Rustig amice! De BTW gaat binnenkort naar 30% en we gaan met 85 met pensioen. Niets aan de hand. Ow wacht!
Was het niet SNS Royaal?
Ik wil geen dure panden, ik wil mijn geld terug!!!!!!
Een instituut wat alleen maar geld binnenkrijgt van zijn klanten en toch failliet gaat. Hoe kan dat?
Niet te geloven, de schuldigen hebben zich jarenlang verrijkt met topsalarissen en bonussen en knijpen er nu stilletjes tussenuit.
De rekening is voor de burger.
Claim: week 28 en 29 voor 6 personen
@overVecht | 01-02-13 | 14:44
Ze zijn niks meer waard dus nu is het moment om er in te stappen. Gewoon wat minder biertjes aan Tom Staal geven en je kunt er een paar op de kop tikken.
Ik ga niet bij ze boeken voor reisje Costa de la Luz want ze zijn niet bij ANVR/SGR aangesloten. Wel erg mooie omgeving trouwens
@majorkingkong | 01-02-13 | 14:46
LOL.
Zo is het maar net. Bankiers zijn het toonbeeld van de hypocriete moraal rondom straf en vergelding. Ze plegen de ene na de andere misdaad, vaak wettelijk afgedekt ook nog, hebben een enorme invloed op de portemonnee van de burgers maar komen overal mee weg.
Klasse-justitie heet zoiets. Nou ja, zolang er Marokkanen genoeg zijn hebben ze niets te vrezen.
Dat is pas tuig immers.
SNS was ge "stress" test en goed bevonden. Onze andere banken ook. Hoe slecht staat de rest er in werkelijkheid voor ? Welke cijfers zijn nog te geloven ?
Blijf het verbazingwekkend vinden: hoe kun je als bankier zo dom zijn om miljoenen te veel uit te geven aan vast goed. En dan niet een beetje te veel, maar HEUL ERG VEUL TE VEUL.
Bij de bakker betaal ik toch ook geen 15 voor een sneetje wit.
Tuurlijk! Deze optrekjes en faciliteiten zijn vast net zo publiek eigendom als Paleis Huis ten Bosch en kasteel Drakesteyn + tuinen.
Wij Nederlanders hebben meer dan we beseffen en de grootgraaiers waken over onze eigendommen en centen. Geen zorgen.
Is het niet mogelijk eerst die meuk te verkopen? En dan vervolgens te kijken hoe het volk verder uitgekleed kan worden?
aaaaaaaaaand........ it's gone.
Carlton Toren in Almere (de linker) ook deels van ons nu. Hoi. farm5.staticflickr.com/4088/4968211411...
Wouter Bos gaf de aandeelhouders van een failliete tent miljarden, gelukkig is Dijsselbloem niet zo achterlijk.
neemjemoederindemali | 01-02-13 | 14:43 | + 0
Zit wat in, innemen dan, anders ga je volgevreten werkeloze ik heb last van mn rug buurman erin zitten
Het is toch te schofterig voor woorden dat de hardwerkende ZZP-er of middenstander keihard failliet gaat, zijn huis en bezittingen geveild ziet worden maar dat die hufters van een bankiers bijna standaard geholpen worden door vadertje staat.
Komt een overvaller de bank binnen, zegt de baliemedewerker "Ah zo te zien een nieuwe collega"
Pff. nou zal wel loslopen. Ik was 's in de stad, moest poepen en ging 'onze' bank de ABN binnen. Was niet eens welkom terwijl ik klant ben en ook als NL burger meebetaald heb aan overname door de staat: Schijtbank.
De Nederlandse systeembanken
2 genationaliseerd
1 aan het staats infuus
Alleen de boerenleenbank blijft over
Wat een farce, wat een debacle
Wat zal ABN / Bouwfonds gelachen hebben dat er nog een rijk gansje was die toen de vastgoedcrisis allang aanstaande was ze hun onverhuurbare vastgoed in Spanje en (half leegstaande) winkelcentra (internetshoppen hè) wilde kopen voor de volle prijs. SNS, ASN : Naïef .inc.
Lach er maar om..... ik ben al mijn aandelen kwijt...
Niet dat ik er ook maar ééntje had want daarvoor ben ik te arm... maar toch...
Wordt dus een staatshotel voor boomerpensionados, wij van die lui af, ons geld terug en de Spanjaarden weer wat werk.
@Bakito | 01-02-13 | 14:39
Die zijn vaak gebonden aan de idiote eisen van welstandscommissies. Die zouden aangeklaagd moeten worden.
@ikdenkwat | 01-02-13 | 14:40
Hoezo kraken? We zijn nu de eigenaar, je hoeft je eigen hok niet te kraken.
Dit soort investeringen van banken bevestigt alleen maar aan dat banken gewoon failliet moeten kunnen gaan. De bankenchefs hadden geen enkel incentive om dergelijke risicovolle investeringen aan te gaan, omdat ze in het slechtste geval genationaliseerd worden. Hierdoor mikken ze op hogere winsten, waar het risico door anderen gedragen wordt. Dit verpest de hele bankensector, daar wél gezonde bedrijf(svoering)en ook met deze partijen moeten concurreren. Zo storten ze zich met z'n allen in onzekere zaken waardoor de kans op mislukken alleen maar groter wordt. Ongezond en ongewenst. Laat SNS maar failliet gaan, laat de spaarders maar onderzoek doen naar de bank. Laat ze maar uitzoeken waarom de Icesaves van deze wereld een hogere rente aanbieden. Als ze dat niet doen en ook daar enkel de voordelen en geen nadelen van willen plukken; eigen schuld, je bent je geld kwijt.
Cool. Een hek erom heen zetten en de Nederlandse vlag planten.
Ik herinner me nog dat in de jaren 80 de Deltawerken werden voltooid. Dat was een project van een paar miljard waar niet alleen decennia lang aan werd gewerkt maar ook ongeveer even lang over werd gediscussieerd. Want dat ging me toch over grote bedragen! Uiteindelijk om te zorgen dat de Zeeuwsche bevolking niet verzoop werd dit dan toch maar uitgevoerd. Het ging om een vergelijkbaar bedrag met wat op deze regenachtige vrijdag over de balk wordt gesmeten om een prutsersbankje van voormalige socialisten te redden.
Het grappige is dat een modaal Nederlands gezin zoveel moet bijdrage aan de redding van de SNS dat de vakantie erbij in gaat schieten.
Terwijl niemand van de verantwoordelijken ook maar 1 euro hoeft te besparen op hún vakanties.
Eigenlijk helemaal niet zo grappig.
Is dit het zwitserleven gevoel?
Die resort in Spanje, Zijn daar ook hoeren in begrepen? Er lopen namelijk zat werkloze mooie vrouwen rond in dat siestaland.
Kraken die handel het is van ons!
Gelijk maar even 'n huisje boeken, aangezien het nu toch helemaal gratis en voor noppes is
Hoelaat gaat Ebru ons Germanen de les lezen?
Mooi man!
Ik neem aan dat Harry Mens afgelopen zondag heeft aangeraden om vol in SNSreaal te stappen?
Man man, wat een oerlelijke gebouwen.
Wanneer gaan we die architecten eens aanklagen?
Daar kun je een hoop Roma in kwijt.
Krijgen wij nu allemaal een deel van de huuropbrengst van die stulpjes?
I call dibs! Nee werkelijk, hebben we nu allemaal een timeshare appartementje? Is het die slinkse verkopers nu echt gelukt?
-weggejorist-
Is het nou vader of moeder Staat?
:s
Soort time sharing met de rest van Nederland?
REAGEER OOK