Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS-baas Bert Meerstadt geeft zichzelf schouderklop

aldifyra.pngDirecteur NS Bert Meerstadt vindt het wel goed zo. Hij weigert op te stappen. Gek, want hij doet niet waar hij voor betaald wordt. Heel erg veel voor betaald wordt. Als in: 480k per jaar. Dan zou je zeggen, dat is een beloning voor iemand met het talent om problemen goed te ondervangen. Ha. Als de NS iets niet kan, is het problemen goed ondervangen. Zie ook: winterdienstregeling. En uiteraard: de Fyra. Toch weigert Bert afstand te doen van zijn gouden troon. Ondanks de aanhoudende fiasco's ziet hij zichzelf nog steeds als de juiste man op de juiste plaats. Terwijl hij (en zijn Belgische collega) gisteren toch even lelijk door de mand vielen tijdens de hoorzitting van het Benelux Parlement (*) over de Fyasco. Dit is een korte reconstructie. De NS en de NMBS wilde furore maken met een hippe hogesnelheidstrein. Goed voornemen. Vervolgens werd bij een Italiaanse faalfabrikant de goedkoopst mogelijke hogesnelheidstrein gekocht. Die bleek -al tijdenlang- compleet waardeloos te zijn. Goh. Toch gekocht. Toch doorgezet. En vervolgens alle andere treinverbindingen tussen België en Nederland gesloopt, zodat reizigers gedwongen worden de duurdere Fyra te nemen. Die vervolgens nauwelijks rijdt en waardoor alle Fyra-reizigers voor lul staan. En nu geven de NS en de NMBS dus het Italiaanse AnsaldoBreda de schuld van alle problemen. Lekker makkelijk. Je kunt moeilijk de McDonalds de schuld geven van je obesitas als je er elke dag gaat eten. Bert Meerstadt en zijn NS hebben willens en wetens een prestigieus faalproject door lopen drukken. Faalfazanten. Iedereen weet dat als je een betrouwbaar hogesnelheidsnetwerk wilt, je daar flink geld voor zal moeten neerleggen. En bij Japan Railways Group een offerte moet opvragen in plaats van bij die Italiaanse faaltreinenbakkers. Bert Meerstadt doet niet waar hij goed voor betaald wordt en zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Die man vertrouwen wij immers onze modeltrein op de zolderkamer nog niet toe.

Reaguursels

Inloggen

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...
Kijkend naar de verschillen tussen Fyra enThalys zie ik het nut van Fyra al helemaal niet meer in. 50 km/u lagere topsnelheid en in ruil daar voor doet Fyra wel één extra station in Nederland aan: Breda.
en.wikipedia.org...
en.wikipedia.org...
Het enige andere doel van de Fyra dat ik me nog voor kan stellen is het mogelijk maken van bemoeienis van de NS en gerelateerde Nederlandse "topbestuurders" om zich ook lekker belangrijk te kunnen voelen.
Conclusie: het zoveelste gefaalde prestigeproject op kosten van de belastingbetaler om iets te bieden dat er vanuit commerciele hoek al lang al was.
En dank zij de gebruikelijke competentie van dat soort Nederlandse prestige jagers was het, zoals inmiddels evident, vanaf de start gedoemd te mislukken.
CynicalBastard | 24-01-13 | 09:25

* voorspellende gaven te gelde maken gaat *

CynicalBastard | 29-01-13 | 23:16

Dit is inderdaad wel erg schandalig. Bert Meerstadt serieus, als je de feiten ziet dan kun je toch maar een conclusie trekken. Is er überhaupt onderzocht hoe de Fransen, Duitsers en Japanners de hoge snelheidslijnen hebben georganiseerd. Welke problemen ze tegenaan zijn gelopen hoe ze deze hebben opgelost.
Het feit dat je niet eens een alternatief plan hebt in het geval de Fyra kinderziektes zou vertonen. Dat getuigd van een incompetentie waar een beetje Japanse CEO zich genoodzaakt ziet om sepukku te plegen om zijn gezicht en eer te redden. Maar niet Bert een mea culpa volstaat.
Serieus, als hij de boodschap niet begrijpt en zelf niet opstapt ontsla die man gewoon. Weg ermee. En geef hem een anti- bonus ik zeg van zo'n €450.000 per jaar. Houdt hij over wat hij verdient; een modaal, een middelmatig salaris. Passend bij een middelmatig mens.

ratelaar | 29-01-13 | 18:43

Is er niet een of andere Raad binnen dat bedrijf/organisatie die hem er alsnog uit bonjouren? Of hebben die hier evenveel schuld aan?

Vragen, vragen..

Fred van Ria | 29-01-13 | 18:12

Jeetje wat een treinen in Japan! Importeren die dingen!

vouwbare binnenband | 29-01-13 | 16:47

hoe goedkoper die trein is hoe meer hij in zn zakken kan steken aan smeergeld van die maffia vriendjes van hem

conjojanus | 29-01-13 | 16:35

Vorige week toevallig op Nat Geo de serie gezien van Ultimate Factories (of zoiets). Daar hadden Italianen ook een hoge snelheidstrein nodig maar die bestelden ze wel in Frankrijk bij TGV waar ze ook nog wel weten hoe ze een treintje moeten bouwen die hard kan. En dus niet bij Fyra?!?! Dat is toch niet voor niets...

Maximaxi | 29-01-13 | 15:37

Regel één van faalclub: nooit toegeven dat je lid bent van faalclub.

simpelman | 29-01-13 | 15:32

Ineens valt alles op 1 plek: de Fyra is de link tussen Italiaanse toestanden en Nederlandse bestuursmaffia.
Gisteren al even gememoreerd dat meerstad's voorganger Aadje Veenman (president-directuer 2002-2008 dus periode waarin de Fierstra gekozen werd) en met wie Meerstad collaboreerde, ook al voorzitter was van de woningcorporatie Woonbron (faal SS Rotterdam geen 7 miljoen maar 200 miljoen) en voorzitter GVB Amsterdam (PvdA-city) die volop kandideert voor graaibak van het jaar.Want de GVB fraudeert gezellig met u mee. En dan heb ik nog maar 3 van zijn bijbaantjes genoemd. Het zijn er namelijk tientallen en niet de minste. HOE KAN DAT IN NL?????

ecologiste | 29-01-13 | 12:53

Bij AnsaldoBreda bouwen ze alleen metro`s en trams. Daar zit hun kennis, ervaring en veiligheid. De "treinen" die ze maken zijn net goed genoeg voor schietoefeningen met bewegende doelen bij defensie. Het was troep, het is troep en het blijft troep.

Misschien een mooi moment om even twee zakken met stront extra op te graven: De bouw en oplevering van de Fyra is slechts VIJF jaar vertraagd. "In mei 2004 sloten HSA en NMBS een contract met het bedrijf AnsaldoBreda." We leven nu NEGEN jaar later en dat ding is nog niet af. Niet alleen de trein zelf, maar ook het ontwerp is niet af. nl.wikipedia.org/wiki/Fyra

Door voor een appel en een ei in te schrijven op Europese aanbestedingen heeft AnsaldoBreda een spoor van vernielingen door Europa achtergelaten. De schade loopt door Noorwegen, Denenmarken, België en Nederland. De Italiaanse prutsers moeten na een compleet decennium de eerste betrouwbare TREIN nog gaan ONTWERPEN. nl.wikipedia.org/wiki/AnsaldoBreda

Alleen Noorwegen was zo slim om na de eerste test treinen het verlies te nemen, de stekker eruit te trekken en opnieuw aan te besteden bij bedrijven die enige ervaring hebben in het bouwen van treinen. Je koopt je huis toch ook niet bij de eerste de beste beunhaas die alleen kan schilderen?

Toen in 2004 door de Nederlanders en Vlamingen treinen werden besteld, was de reeks van ellende in Denenmarken al tot volledige wasdom gekomen. Daar was de bestelling vier jaar eerder gedaan. Je kan dus als bedrijf een order van honderden miljoenen verkloten en vervolgens uit een ander plat land exact dezelfde order binnenhalen.

Hoe de neuk kan AnsaldoBreda een uitspraak doen over de veiligheid als ze de kennis en ervaring aantoonbaar niet in huis hebben? Waarom bestellen we de TGV niet? Waarom bestellen we de ICE niet? Waarom nemen we de Thalys niet? Waarom denkt Nederland dat het groot genoeg is om de kosten te dragen van een compleet ontwikkeltraject, onze eigen missie naar de maan, in plaats van te doen wat de complete nieuwe generatie doet: KOPIËREN.

Laten we de totale directie, iedereen die meer dan een halve ton meekrijgt van de NS, een gratis OV Jaarkaart geven en het rijbewijs innemen. Laat dat complete waterhoofd eens reizen met hun eigen wanproduct. In een NS uniform met "informatie" op de rug. Zodat die managers maximaal op het perron horen wat ze mensen aandoen.

Een man die een inbreker drie uur vasthield mocht zelf gaan zitten. Wanneer gaat de directie eens op detentie voor alle uren per jaar die haar reizigers ontheemd moeten doorbrengen? Je kan als gegijzelde reiziger nu wel een paar euro boete opleggen met een kafkaësk administratief proces, maar ik denk groter. Dit gekloot moet pijn gaan doen in de kloten van de directie.

En dan te bedenken deze totaal malloot die dit fiasco heeft veroorzaakt meer dan vijf ton per jaar meekreeg.

Feynman | 29-01-13 | 12:41

Zo! straffe taal. Bert Meerstadt zit nu waarschijnlijk snikkend achter zijn bureau van zoveel gemene taal aan zijn adres.
.
NOT! Bert Meerstadt F5 nog eens een keer om te zien of er al geile pica's van Adele Bloemendaal te vinden zijn op GeenStijl en laat zijn secretaresse zijn lunch brengen (anders moet hijzelf tussen al die lutsers aan de zelfscankassa van het bedrijfsrestaurant gaan staan).
Dit soort mensen luistert niet! Dit soort mensen leven blijkbaar bij het het adagium 'wie niet horen wil...'.

Johanvb | 29-01-13 | 12:29

@zuiderduin: nee hoor. De aanbestedende partij kan zelf de gunningscriteria definieren. In steeds meer projecten is gunning obv "EMVI", de 'economisch meest voordelige inschrijving', wat dan weer staat voor een combinatie van prijs, kwaliteit, duurzaamheid en wat ze nog meer verzinnen op de afdelingen inkoop. Je wil niet weten wat ik al voorbij heb zien komen.
Hoe dan ook, het heeft er alle schijn van dat de NS (en hun Belgische collega's?) bij deze aanbesteding voornamelijk naar de prijs hebben gekeken (en/of zich door politieke spelletjes hebben laten leiden) ipv de kwaliteit mee te laten wegen.
Nog een opdracht/verzoek voor Geenstijl: het aanbestedingsdossier, inclusief gunningsrichtlijn en uitslag, boven water WOBben. Nice reading.

Caveman48 | 29-01-13 | 12:15

En dan die 'supervoordelige' sprinters met zonder toiletten?!

Peop aan de reiziger!

Ven1V1d1V1c1 | 29-01-13 | 12:15

edit: vak, eerste comment nu pas zien doet...

Graaisnaaiert | 29-01-13 | 12:10

Bert Meerstadt. Diegene die iemand met zo'n naam aanstelt weet dat het per definitie falikant verkeerd gaat en de gemeenschap met torenhoge kosten achterblijft:
nl.wikipedia.org/wiki/Meerstad_%28Gron...

Graaisnaaiert | 29-01-13 | 12:09

Volgens mij klopt het wel, allemaal: met de nodige regelmaat op TV en bijna een half miljoen per jaar aan gemeenschapsgeld inkoppen, net als Mathijs van Nieuwkerk.

Drommelsch | 29-01-13 | 11:23

Drie woorden: verplichte europese aanbesteding.

Kan je op Meerstadt en de NS schelden, zonder europese inmenging was dit heel anders gelopen.

zuiderduin | 29-01-13 | 11:07

Tsja, regel 1 is: nooit opstappen.

pascallo | 29-01-13 | 10:57

Toch knap dat Bert Meerstadt het gelukt is zijn personeel op 1 lijn te krijgen, bij de "klantenservice" tref je ook alleen mensen die in je gezicht fy zeggen en verder niets doen (dat laatste is misschien ook het beste als je helemaal niets kunt)

Tim Grimback | 29-01-13 | 10:56

Ik vraag me af of het niet handiger is als de NS alsnog toetreedt tot het Thalys consortium en die Fyra treinen terug stuurt.

James St John Smythe | 29-01-13 | 10:52

Ik ben benieuwd hoe vaak bertje jaarlijks gebruik maakt van de diensten van de nederlandse spoorwegen en efkes in een van die vieze stinktreinen gaat zitten.

zeeman73 | 29-01-13 | 10:50

Tien tegen één dat Bertje een mooi contract voor zichzelf heeft geritseld waarin is opgenomen dat hij een platina handdruk van minstens twee miljoen euro meekrijgt indien hij er uit wordt gegooid...

Avant | 29-01-13 | 10:46

Bert is een communicatie-man. Toen hij werd aangesteld was de probleemanalyse bij de Raad van Toezicht en VWS dat de NS een communicatieprobleem had. En eerlijk is eerlijk, Bert heeft voor elkaar gekregen dat ProRail de afgelopen jaren veel vaker de zwarte piet krijgt toegespeeld dan de NS. Mij als reiziger boeit het niet wie de zwarte piet krijgt. Ik wil gewoon betere service, te beginnen met eerlijke statistieken die laten zien hoe vaak ik werkelijk vertraging heb.

kleuterleider | 29-01-13 | 10:33

Zie hier de gevolgen van de typisch Nederlandse kruideniersmentaliteit: altijd en overal voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Dat geldt niet alleen voor treinen en treinbaasjes. De kruideniersmentaliteit van de Jan Janssens laat zich ook duidelijk zien in andere sectoren zoals vastgoed, supermarkten, zakelijke dienstverlening, zorg enz. enz. Uiteindelijk gevolg: baggerkwaliteit voor te veel geld. Wij kunnen op dit gebied nog heel wat leren van de Yanks, Moffen en Jappen (die laatsten overigens weer iets minder als het om kerncentrales gaat).

KlunsJohannus | 29-01-13 | 10:21

Mooi gesproken.

looprekje | 29-01-13 | 10:19

Goedkoop is duurkoop.

Snelheidsduivel | 29-01-13 | 10:15

Begin jaren '80 had een rayon gewoon 1 baas en wat ploegbazen.
Dat werkte prima.
De ellende begon al, toen er "managers" in het leven werden geroepen.
Kantoorpikkies, die geen flauw idee hadden, van hoe het er op de werkvloer aan toe ging.
Toen ging NS opsplitsen en de chaos werd compleet.
Nóg meer kantoorpikkies..... nog meer zakkenvullers met bizarre ideeën..... weg met de altijd werkende wisselverwarmingen... weg met de zwaardere treinstellen, die tegen sneeuw konden.
Het moest allemaal lichter.... goedkoper.... zuiniger.
1 Sneeuwvlokje en er rijdt geen trein meer.
Heeft niets met dat ene sneeuwvlokje te maken.... maar alles met besparingen.
Want iedere trein die niet rijdt, levert geld op.
En die achterlijke reizigers hebben toch al betaald.
Die staan letterlijk in de kou.... of samengepropt in een te korte trein.
Daar heeft deze meneer Meerstadt vast geen last van.

Schietmijmaarlek | 29-01-13 | 10:11

Het structurele falen in Nederland is voornamelijk te wijten aan het zg. "beslissingsparadigma" : mensen die bevoegd zijn om belangrijke beslissingen te nemen missen de noodzakelijke kennis daarvoor.

TunaTown | 29-01-13 | 09:48

welke mongool koopt er dan ook een italiaanse trein, terwijl net over de grens Siemens de ICE bouwt. waarom worden duitse auto's zo goed verkocht en italiaanse niet?

zeeman73 | 29-01-13 | 09:45

He, Geenstijl, doe eens uitzoeken: hoe zag de beloning van de directeur van de NS vóór de privatisering (dus eigenlijk duofunctie: NS én Prorail) er uit?
Lijkt me nu typisch iets om eens in een mooi toen-vs-nu tabelletje op de FP te zetten: takenpakket, resultaten, successen, fails, beloning...

Als dit aanslaat (ongetwijfeld): rinse & repeat voor directeuren woningcorporaties, energiebedrijven en alle andere voormalige staatsbedrijven, dit alles onder het motto "waarom verdient een filiaalhouder van de BV Nederland uit de provincie méér dan de CEO in Den Haag?"

Caveman48 | 29-01-13 | 09:43

Als goed topondernemer zorg je ervoor dat je genoeg jaknikkers om je heen krijgt die eventueel de schuld op zich willen nemen voor je eigen falen. En die beloon je dan met een ton of twee per jaar, gewoon uit loyaliteit.

Pieter Knabben | 29-01-13 | 09:42

Pas nog mijn Märklin modeltrein van zolder gehaald. Na 30 jaar rijdt die nog stipter dan de NS.

Terpetijnzeikert | 29-01-13 | 09:41

Logisch dat een dikke deur niet op tijd vertrekt bij de ns, makes sense toch?

Dreefie | 29-01-13 | 09:36

@Bokito ergo sum | 29-01-13 | 09:27

Dat vraag ik me in dit geval ook al heel lang af. Waar zitten in dit verhaal de strijkstokken en de steekpenningen. Analoog aan de Augusta-affaire van een aantal jaren terug kan het bijna niet anders of er is hier nog veel en veel meer aan de hand dan wat er tot nu toe boven water is gekomen.

taxhond | 29-01-13 | 09:34

MWah, vergeten wij niet iets? Was het niet de politiek die perse wilde dat de treintjes via aanbesteding gekocht werden? Was het niet diezelfde politiek die het toegestaan heeft dat de concessie op de lijn tegen veel te hoge prijzen verkocht is aan NS? Is het ook niet dezelfde politiek die toegestaan heeft dat de overige NL/BE verbindingen uit dienst genomen werden? En is het niet diezelfde politiek die hier vuistdiep debet aan is?
-
Waarom privatiseren?
Waarom privatiseren terwijl je zoveel regels oplegt dat het niet KAN werken?
-
Zucht ..... zucht ..... (driewerf) zucht.

MarcS | 29-01-13 | 09:34

De NS zal zonder oorlog nooit redabel of winstgevend kunnen draaien, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Tot het oorlog is blijft het een speeltuin.

toetanchamon | 29-01-13 | 09:33

"Iedereen weet dat als je een betrouwbaar hogesnelheidsnetwerk wilt, je daar flink geld voor zal moeten neerleggen. En bij Japan Railways Group een offerte moet opvragen in plaats van bij die Italiaanse faaltreinenbakkers."
.
Dit is niet helemaal juist ben ik bang. NS is publiek gefinancierd, evenals de NMBS. Dat betekent dat ze verplicht zijn een charter te schrijven met daarin de eisen aan de te bestellen treinen en die Europees aanbesteden. Dan mogen ten minste drie europese bedrijven, en eventueel bedrijven van buiten europa een offerte maken, waarbij de GOEDKOOPSTE offerte die voldoet aan de charter verplicht afgenomen wordt. Tenzij je kan argumenteren waarom een duurdere offerte de voorkeur heeft
.
Dat laatste wordt zelden gedaan, omdat je dan jaren vertraging kan oplopen in juridische strijd met de goedkoopste offreerder, in dit geval Ansaldo-Breda.

EisQonijn | 29-01-13 | 09:31

maar denken we nou echt dat er ook maar iemand in gaat grijpen...
- Schultz-van Hagen:"dit is echt uw allerlaatse kans"

de beer van de meer | 29-01-13 | 09:28

Zou het helpen als de Fyra overstapt op winterbanden?

rara | 29-01-13 | 09:28

steekpenningen

Bokito ergo sum | 29-01-13 | 09:27

Voor die 480.000 euro per jaar zou ik ook beweren dat ik de problemen op kan lossen.

rara | 29-01-13 | 09:26

Wegrangeren die handel.

MyCatIsDoingThis | 29-01-13 | 09:26

In een bedrijf als NS moeten natuurlijk regelmatig technische keuzes worden gemaakt. Logisch, er komt aan de bedrijfsvoering immers veel technologie te pas.

Echter, omdat niemand voor het resultaat aansprakelijk wil zijn, worden die keuzes "breed getrokken" in vergaderingen, comités, commissies, werkgroepen, taskforces, studieteams, bladibla etcetera. Allemaal bevolkt met interessante praters, vergadertijgers en zo min mogelijk terzake kundigen. De keuzes die vervolgens gemaakt worden zijn onveranderd de technisch meest foute. Of het nu gaat over treinen, ICT systemen of perronpoortjes. FAIL gegarandeerd.

Het is terecht de NS directie daarop aan te spreken. Doch maak u geen illusies, onder een andere directie verandert hier niets aan. De énige hoop ligt in het drastisch afslanken van de organisatie, en met name staf, management, adviseurs en dat soort overhead massaal eruit flikkeren. Dan kan die Utrechtse toren helemaal leeg komen, en gaat NS wellicht weer focussen op spoorse activiteiten in plaats van op haar navel.

* verder dagdromen doet *

Magnum Force | 29-01-13 | 09:25

Er staan dagelijks duizenden auto´s stil, in de file of kapoet bij de garagie.

Ik heb hier echter nog nooit een topic gezien waarin een autofabrikant belachelijk wordt gemaakt. #fail #mettweematenmeten

Bakito | 29-01-13 | 09:24

Ee directeur bij de NS die te laat opstapt. Geheel in de geest van het bedrijf zelf.

OverdrevenGeouwehoer | 29-01-13 | 09:22

Dit soort 'managers' zijn altijd goed op het afschuiven van hun eigen falen op ondergeschikten. Gaat dat niet lukken dan hebben ze wel last gehad van een factor waar zij geen invloed op hebben gehad zoals het weer, politiek klimaat of de groeicurve van de sneeuwklokjes in Brussel. Maar zitten blijven, dat is het credo...

eerstneukendanpraten | 29-01-13 | 09:21

In Nederland hebben we bestuurders, die duur betaald worden, en er een grote teringzooi van maken. En dan zijn er mensen die durven te roepen dat er zonder goed salaris geen capabele mensen te vinden zijn. Zelfs ik zou voor 1 ton per jaar een betere bestuurder zijn, met de simpele reden dat ik me niet laat omkopen.

paradoxical | 29-01-13 | 09:21

@van heinde en verre | 29-01-13 | 09:19
Fyra zijnde NS en KLM (5%)

van heinde en verre | 29-01-13 | 09:20

'AnsaldoBreda', klinkt lekker Italiaans ook (oké, voor de helft wel). Is het niet zo dat Bert wat vrindjes heeft met aandelen in dit pauperbedrijf?

Flibbage | 29-01-13 | 09:20

De FYRA zou jaarlijks 148 miljoen doneren aan de staat. Er is nog geen cent betaald. Stuurt iemand een incassobureau?

van heinde en verre | 29-01-13 | 09:19

Ik zou deze man op een zijspoor zetten!

Jean Kleaut | 29-01-13 | 09:19

Eerst voor 7 miljard een HSL spoor aan laten leggen en dan een trein kopen die niet harder kan dan 220. Het kan alleen bij de NS.

van heinde en verre | 29-01-13 | 09:18

Snorry! | 29-01-13 | 09:11

Je moet goed kunnen liegen, bedriegen, falen, graaien en denken dat je de beste bent voor de baan.

justmac | 29-01-13 | 09:17

Bert vertrekt niet...
net als zijn treinen....

Iknowall | 29-01-13 | 09:16

Kunnen we niet stoppen met die onzin trein. Volgens mij is het gemaakt voor een select groepje reizigers. Onzin om aan deze verbinding zoveek uit te geven .

Veel Vaak | 29-01-13 | 09:14

Zo gaat dat toch al jaren! Wij bukken voor dit soort profiteurs die eigenlijk aan de schandpaal moeten en bij herhaling een guillotine verdienen... CHANGE!

-=AL CAPONE=- | 29-01-13 | 09:14

Waarom heeft deze meneer überhaupt nog een baan? Kan iemand mij dat uitleggen?

Snorry! | 29-01-13 | 09:11

hij kan altijd nog ergens Commissaris van de Koning worden.....

chique ouwe nicht | 29-01-13 | 09:11

Ben een keer met de trein van Tokio naar Niigata gereisd. 0 seconden vertraging. Japanse railway heerst.

Bono | 29-01-13 | 09:09

Meerstadt: DSC, MacKinsey, MBA, marketing- en communicatiegroep Young. Laat verder maar.

lijn5 | 29-01-13 | 09:09

Bert, zelfs al is de Fyra misschien niet persoonlijk jouw fout, als topbestuurder en verantwoordelijke achten wij het redelijk en rechtvaardig dat je je conclusies trekt en plaats maakt voor de volgende graaier, zodat we die weer de laan uit kunnen sturen zodra de NS opnieuw faalt. Dank voor je begrip.

Requiescat in pace | 29-01-13 | 09:08

Dat kan ook alleen in Nederland, enorm falen en toch blijven zitten.

chiel_labiel | 29-01-13 | 09:08

Grote geesten bouwen hun nesten op grote, eenzame hoogten.
*Proest*

Simon de Danser | 29-01-13 | 09:08

Serieuze vraag die bij mij naar boven komt als je al die faal acties opgesomd ziet; heeft de `beste` man ooit ook eens iets goeds gedaan?

Absoluut niet waar | 29-01-13 | 09:07

Vanaf Balkenende (niet voor niks een goede vrind van Verhofnar) zijn we murw geslagen met dit soort bestuurders. Vliegtuigen kennen metaalmoeheid, wij bestuurdermoeheid. En aangezien het er zoveel zijn, accepteren we de klappen maar. Nederland o Nederland jij bent de kampioen.

Rollins | 29-01-13 | 09:07

*Pek en veren uit de schuur halen doet*

Botte Hork | 29-01-13 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken