Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daar gaat je buurt. Gescheiden ouders, BAH

Kijkhetkanduswel.jpegGescheiden ouders moet je gewoon niet in je omgeving willen hebben. Het is losgeslagen tuig, gezinsbrekers die te dom, te lui en/of te slecht zijn om zo iets simpels als een huwelijk een beetje heel te houden. Trouwen, kindjes, mooi allesvoormekaarhuis met kookeiland en ruimte voor de Babboe bakfiets voor de deur in Amsterdalmere-IJburg. En dan gaan zitten miepen dat ze willen scheiden. Het mág tegenwoordig, scheiden, maar moet een keurige, rustige vinexwijk dan zuchten onder de druk van huwelijksfalende paria's? Nee, dat dachten wij dus even niet. We hebben vaak geklaagd over NIMBY-prutsers maar zelfs niet-in-mijn-achtertuiners hebben weleens gewoon gelijk en dan moeten we niet te beroerd zijn om dat toe te geven. Gescheiden ouders in je straat, dat is dus extra kinderbezoekregeling-verkeer. Dat zijn jagende singles (m/v) in een omgeving van gelukkige stelletjes, tel uit je kopje-suiker-lenen toestanden. Geeft een hoop onrust op de BuurtBBQ, zo'n nieuwbakken vrijgezel. Prima als je in de binnenstad woont maar op IJburg wonen mensen voor hun rust. Ze kochten hun gezinswoning in een kinderrijke buurt niet om er naast een bachelor man-cave te moeten wonen van één of andere deeltijdpapa. Of naast een gescheiden vrouwtje die te pas en vooral te onpas bij de gelukkig getrouwde buurman aanklopt als er eens wat zwaar werk in huis moet gebeuren. Gescheiden mensen zijn zelf verantwoordelijk voor de puinhoop die ze van hun leven hebben gemaakt en behoren daar dus geen echtelijk geslaagden mee lastig te vallen. Wat is er mis met de spreekwoordelijke vrijgezellenflat? Gelukkig heeft Woningstichting de Key hart voor de mensen en stoten ze het project voor het huisvesten van zulke familiair gehandicapten temidden van zo veel jong gezinsgeluk af. IJburgs fatsoen is gered!

Reaguursels

Inloggen

Alle mannen die met een stadse meid willen trouwen moeten deze grafiek eens effe serieus bekijken.
imageshack.us/a/img62/1797/20090101per...
Vanaf 55+ zijn meer vrouwen alleenstaand dan mannen. Daarvoor is het andersom. Maar vanaf 65 zijn 2x zoveel vrouwen alleenstaand dan mannen. Waarom? Omdat vanaf 45+ gescheiden op datingsites zitten te chatten met MOE-landse schonen. De grootste groep buitenlanders die elk jaar in Nederland immigreren zijn deze 60000 jonge MOE-landse bruiden om te trouwen met de gescheiden Nederlandse man.
.
Waarom toch eerst trouwen met zo'n stadse meid die Opzij lezen en GTST kijken en waarvan 60% uiteindelijk gaat scheiden. Bij 40% zit je dus maar goed, maar bij een stadse meid heb je dus 60% kans om rond je 40e in je uppie op een anti-kraak flatje te belanden om met je laptoppie op datingsites van MOE-landse schonen te gaan surfen en elke maand een flinke 1000 euro van je salaris te lappen. Niemand die je dan helpt, geen rechter die je gelijk geeft, je staat er helemaal alleen voor.
.
Waarom dan niet beter direct een MOE-landse schone? Die zijn zoveel liever, trouwer en zorgzamer en fantastische moeders voor je kids. Daar zit je met 95% goed, die scheiden niet. Die zijn al blij met heel weinig, zijn geen platliggende planken zoals je de stadse meid bij bosjes ziet liggen op het strand. En ze lezen geen Opzij. Dus als je geen boerendochter/verpleegster kan vinden, doe dan es kijken op die MOE-landse datingsites.

Ikbeneenzelfbouwer | 28-01-13 | 11:25

Steen Geil | 28-01-13 | 01:33 | + 1 -
Helemaal mee eens! Mannen moesten eens weten in wat voor doemscenario ze hun nek steken als ze trouwen. En trouwen is tegenwoordig ook hetzelfde als je handtekening onder een hypotheekakte zetten. Hoeveel mannen hebben zich met hun kids niet voor de trein geworpen eerdat de wet veranderde? De vrouw wordt voortaan gegijzeld als ze de omgangsregeling frustreert. Beste wat je tegenwoordig als man kan doen is niet trouwen en niet meetekenen in haar hypotheekakte. Een van de twee koopt het huis + hypotheek, niet allebei samen.
.
In de jaren '70 kon een man op één salaris nog een hypotheek krijgen voor een heel huis. Nu is zijn salaris amper genoeg voor een half, niet omdat hij minder verdient, maar omdat de huizen in prijs zijn verdubbeld sinds het inkomen van de vrouw ook meetelt voor de hypotheek (dingetje van Hedy d'Ancona oprichtster van Opzij, vrouw is immers gelijk aan de man!). Dus kunnen die jonge stelletjes meer betalen, dus ging de prijs omhoog.
.
Al dat gedoe over leuk toetje, strak truitje, liefde en relatie is maar schone schijn om de man te lokken dat hij zijn handtekening onder de hypotheekakte zet. Vanaf dat moment is hij de klos en ligt alle risico van de relatie bij hem. Na twee kids zijn alle vrouwen hun vent wel een keer beu. Stadsmeiden springen dan uit hun vel, lezen Opzij, praten het elkaar aan en doen dan de man buiten de deur. Zit je daar dan als man alleen en mag je elke maand 1000 euro lappen. Boerendochters/verpleegsters zetten dan hun schouders eronder, maken er wat van en scheiden dus niet. Als er maar 4% scheiden is het geen probleem, maar van die stadsmeiden scheiden er inmiddels wel 60%!(en verpleegsters 0% is gemiddeld dus 42%). Dan kan je net zo goed het hele huwelijk afschaffen, met boerendochters/verpleegsters uitgezonderd.
.
Als alle mannen dit volhouden, dan zakken de huizenprijzen vanzelf, komen er een paar jaar geen kids, en dan draaien de vrouwen wel weer bij, want natuur moet z'n loop hebben, op dezelfde liefdevolle kondities maar nu zonder handtekening van de man. Gaat het fout moet ieder weer voor zichzelf zorgen en samen zorg je voor de kids. Wie het huis heeft blijft erin, de ander moet dan gaan.

Ikbeneenzelfbouwer | 28-01-13 | 10:48

@hatari... Klopt werkelijkheid!!!!

Steen Geil | 28-01-13 | 10:35

mensen scheiden. so what? hoor je liever iedere dag geruzie bij het getrouwde stel dat naast je woont, gevolgd door gegil en politie/ambulance etc. die om de haverklap komen aanrijden?
Ik zou vooral ook de heren onder ons willen aanraden om in ieder geval te proberen om niet alleen met hun klabanus te denken vóór ze zonodig moeten gaan trouwen. Kijk eerst eens of je het met de dame in kwestie ook buiten het nest een paar uur kan uithouden. Dat bespaart je later namelijk véél geruzie en scheidingsperikelen. En zo wordt IJburg weer een nette buurt vol jaren '50-familiegeluk...

Aktivist | 28-01-13 | 08:57

Wat een troosteloze bende. Net even huizen gekeken op funda in en om die straat.
Alles volgens hetzelfde recept ingericht. Kookeiland, veel grijs en ecru kleuren, beetje wonen volgens het boekje (of in dit geval de woonmagazines).

Geen gescheiden ouders... en wat als dr een paar single mensen een huis kopen en het wel in hun eentje op 1 inkomen kunnen trekken?

-X-

X-101 | 28-01-13 | 08:50

@Steen Geil | 01:33
Volgens mij is uw verhaal niet helemaal hypothetisch.

hatari | 28-01-13 | 01:52

Maar nu hypothetisch gezien... Vrouw wil scheiden man niet doet alles eraan om het huwelijk te redden. Scheiding gaat door vrouw heeft alles en man staat op straat maar er wordt gezegd in de rechtbank dat meneer 40 procent van de tijd de kinderen heeft. Helaas woningbouw vereniging geeft man geen woning en vrouw kan lekker blijven plakken in huurhuis met 120.000 op jaarbasis.. Man heeft een wao uitkering en wordt op straat getieft en mag het uitzoeken. Woningbouw zegt fijntjes omdat u geen 50/50 omgangsregeling met kinderen heeft krijgt u geen urgentie.. Particulier wonen geen optie vanwege inkomen.. Dat er veel krom is NL weten we allemaal maar de macht die vrouwen hebben en nog krijgen in een rechtbank.. onbegrijpelijk.

Steen Geil | 28-01-13 | 01:33

@Zelfbouwer | 00:48
Mensen moeten gewoon niet meer trouwen. En al helemaal geen kinderen krijgen. Dat scheelt een heleboel ellende.

hatari | 28-01-13 | 01:02

Volgens mij hebt u een waas voor u ogen . * kaak van grond oprapen doet *

florida117 | 28-01-13 | 00:54

florida117 | 28-01-13 | 00:10 | + 1 -
Aristoteles zegt, een geval maakt nog geen algemeen. Omdat één vent trapt wil nog niet zeggen dat alle venten trappen en dat je dus scheiden moet invoeren. Onzin dus. En in een relatie is reactie altijd een gevolg van actie. Waar er twee keiven hebben er twee schuld. Mannen trappen hun vrouw niet om niet, daar is iets aan voorafgegaan. Iemand verandert niet in een relatie, iemand groeit en wordt slechts groter. Dat je het "foutje" eerst niet zag omdat je een waas voor je ogen had vanwege "verliefdheid" en later opeens wel wil alleen maar zeggen dat je vooraf niet goed genoeg uit je doppen hebt gekeken en je niet geschikt was om een verstandig besluit te nemen. Nee trouwen doe je voor je leven, dat ben je verplicht aan je kinderen. Anders beter helemaal niet trouwen dan dit halfslachtige gedoe van "als het niet gaat moet je maar scheiden". Ooit zei eentje dat tegen me en toen heb ik maar toedeloe gedaan en ben met een ander getrouwd.

Ikbeneenzelfbouwer | 28-01-13 | 00:48

@Watapatja | 23:51
Ja hoor, dat gaat gewoon door. En ik hoorde gisteren dat er alweer druk wordt gewerkt aan een nieuw 'Pink Ribbon Gala', waarschijnlijk uit te zenden door SBS6, in samenwerking met de usual suspects, waaronder de damesbladen van Sanoma.

hatari | 28-01-13 | 00:13

Typen is vandaag ook een drama zeg

florida117 | 28-01-13 | 00:11

@ ikbeneenzelfbouwer
Ik ken 2 zussen die waren dolblij dat de ouders hogen scheiden . Elke avond hun oren bedekken om niet Ye horen hoe hun moeder werd afgetrapt door wat vroeger een droomvent was . Dat is goed voor kinderen ??? KUCH !!

florida117 | 28-01-13 | 00:10

Ikbeneenzelfbouwer | 27-01-13 | 23:58 |
Mensen kunnen veranderen in hun leven, waardoor je uit elkaar groeit. Je hebt maar 1 leven, kies dan voor levensvreugde, ga scheiden. Ongelukkig bij elkaar kent alleen maar verliezers.

Watapatja | 28-01-13 | 00:04

"Wel jammer dat je alleen dat ' laatste ' zinnetje ziet staan ipv de rest . Dan was je mening over mijn post wellicht anders geweest ."
florida117 | 27-01-13 | 21:07 | + 0 -
.
Nee, ik gruwel van die mening in die hele post Florida. Als je vindt dat je kan scheiden dan moet je niet trouwen. Wat doe je kinderen niet aan met een scheiding. Dat werkt generaties lang door! Je moet je vrijgezellentijd gebruiken om goed te leren hoe je goed met elkaar omgaat in een relatie zodat er geen scheiding ontstaat! Je moet goed uit je doppen kijken voordat je trouwt. Mensen scheiden omdat ze niet hebben geleerd hoe je problemen niet laat escaleren maar oplost.
.
Op school wordt helemaal geen aandacht besteed aan "relatiekunde". Jongens hebben meestal totaal geen idee hoe meisjes zijn. Ze klooien maar wat aan totdat ze eentje tegenkomen die instemt. Het enige wat meisjes voor hun trouwen niet weten is welke vent het wordt, de rest hebben ze al in geuren en kleuren besproken met hun vriendinnen tot in de kleinste details.

Ikbeneenzelfbouwer | 27-01-13 | 23:58

hatari | 27-01-13 | 23:36 |
Kan me niet voorstellen dat daar nog mensen intrappen.

Watapatja | 27-01-13 | 23:51

Ja ik heb het vaker gezien als ik laat in een topic terechtkomt zie ik ook dat het niets meer te maken heeft met de topic zelf ;-)

florida117 | 27-01-13 | 23:48

@florida 117 | 23:00
Dat klopt. Ik ken het fenomeen. En ik heb zojuist bewezen dat ik me er zelf ook schuldig aan maak ;-).

hatari | 27-01-13 | 23:43

@Watapatja | 22:57
Helaas, de club bestaat nog steeds. Ze hebben nu een geluksarmband in de aanbieding. Slechts € 9,95. Kun je laten zien hoe gelukkig je bent als je geen kanker hebt.

hatari | 27-01-13 | 23:36

@blinde kip | 27-01-13 | 22:19

Correct.
Niet meer stemmen op de partei van die meneer, dus.

Mammeloe | 27-01-13 | 23:22

Wel verplicht verhuizen straks als de eigen idylle voorbij is en er één van de twee partners achter zou blijven.
Van de zotte trouwens dat zo'n woningbouwmaffia-organisatie denkt dat er aparte woningen voor alleenstaanden met kinderen gebouwd moeten worden. Zijn dat speciale woningen of zo, met een aftrek- en masturbatiehok en een slaapkamer die een meter minder breed is omdat er een één- in plaats van tweepersoonsbed komt te staan? Wat een onzin. Dadelijk gaan we nog woningen bouwen speciaal voor moslims. Oh wacht..

triasenergetica | 27-01-13 | 23:21

@ hatari
Fluister maar een zin in een kring in iemands oor . Moet je kijken wat eruitkomt . Heeft totaal niks te maken met waar de zin ooit mee begonnen is :-)

florida117 | 27-01-13 | 23:00

hatari | 27-01-13 | 22:54 |
Ex Pink Ribbon dacht ik.

Watapatja | 27-01-13 | 22:57

Oh een minkudo klikker op alles wat ik post ;-)

florida117 | 27-01-13 | 22:57

florida117 | 27-01-13 | 22:53 |
Het gaat om de verhouding binnen de organisatie. Bestuurskosten + organisatiekosten is max 20% van de inkomsten, rest kan naar goede doel.

Watapatja | 27-01-13 | 22:56

@Watapatja | 22:38
U doelt wellicht op het verfoeilijke 'Pink Ribbon'?
Het is trouwens wel grappig om te zien hoe een topic over gescheiden ouders in het godvergeten IJburg ontaardt in een discussie over ontwikkelingshulp en kankerbestrijding. Over een jaar of vijftig is deze draad echt voer voor sociologen.

hatari | 27-01-13 | 22:54

Hoe weet je dan wanneer je een donatie doet of je gift werkelijk terecht komt waar het hoort ?

florida117 | 27-01-13 | 22:53

florida117 | 27-01-13 | 22:42 |
Ik vergeet het NSGK en Opkikker.

Watapatja | 27-01-13 | 22:53

florida117 | 27-01-13 | 22:42 |
Vergelijk hun jaarstukken, bestuurskosten, organisatiekosten, inkomsten - uitgaven en check gerealiseerde projecten. Er zijn nog wel een paar echt zuivere goede doelen, bijv de Zonnebloem, St Hulphond, KNRM.

Watapatja | 27-01-13 | 22:51

florida117 | 27-01-13 | 22:42 |
De eerste is een doorgeefluik van gelden van de tweede, die overigens wel zuiver is. In de boeken van Kika lijkt het dan heel wat, in werkelijkheid een soort Pink Ribbon.

Watapatja | 27-01-13 | 22:48

Ik geef maandelijks aan Kika , KWF en Ronald mc Donald Oa.

florida117 | 27-01-13 | 22:42

Als ik had neergezet wat ik werkelijk wou posten had me dat een wellicht een ban gekost . Maar de essentie ervan snap je wel he ;-)

florida117 | 27-01-13 | 22:41

@$&*#@(

florida117 | 27-01-13 | 22:40

florida117 | 27-01-13 | 22:36 |
Het fonds met de dure feestjes voor bestuurders en bekende nederlanders.

Watapatja | 27-01-13 | 22:38

@ watapatja
Kika ?

florida117 | 27-01-13 | 22:36

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:30 |
Zo ruiterlijk schat ik je ook wel in. Ik heb hier zo'n 20 dossiers actueel liggen, allemaal soortgelijke gevallen.

Watapatja | 27-01-13 | 22:34

Ratzinger | 27-01-13 | 22:28 |
Goede Doelen zetten 4 miljard per jaar om. Een schijntje komt terecht bij het werkelijke doel. Als GS dat wil slopen we er elke week eentje. Ik zou willen beginnen met Kika.

Watapatja | 27-01-13 | 22:32

Ga Zembla kijken nu, als ik mis zit geef ik dat graag toe.

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:30

Sorry dubbele post

florida117 | 27-01-13 | 22:28

Hebben we dat? Unicef?
Meer dooie kinderen.
En goed salaris voor de Gutmenschen.

Dooie kinderen.
Dat is Unicef.

Ratzinger | 27-01-13 | 22:28

-weggejorist-

florida117 | 27-01-13 | 22:27

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat je beurt van de bijstand . Ik ben een jaar geleden ook wegbezuinigd door post nl . 2 dagen later stond ik achter de vuilafhaal wagen. Niet echt een geschikte baan voor mijn lengte en gewicht maar ik zal niet op me rest gaan zitten en me hand ophouden. Ook ik doe gewoon mijn boodschappen bij de Lidl maar ik zou wél graag zelf uitmaken aan wie ik mijn zuur verdiende loon uitgeef. Dan liever aan de voedselbank als doorfokkende mensen in ontwikkelingslanden .

florida117 | 27-01-13 | 22:27

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:56 | + 0
Ik was ooit in Kenia en zag Unicef voorbij racen in Landcruisers, nergens tijd voor, druk met niks.

Mensen waar ik bij was stonden op het punt te sterven, om niks, een paar dollar.

Enig excuus hadden ze niet, druk als ze waren met het rijden in hun autootje.

Ever since heb ik het wel gehad met Unicef. Iemand die geld geeft aan Unicef is in feite niet meer dan een misdadiger.

Zo dan. Of een schijnheilige dombo. Weet niet wat erger is.

Google nog eens op de tsunami-gelden. Niet zozeer Unicef, maar alles wat je geeft aan een bureaucratie is weggegooid.
Organisaties die al 40 jaar of langer bezig zijn en niks bereiken hadden allang hun biezen moeten pakken.
Dat zal Unicef nooit doen.
Unicef?
Dat is een dood kind extra.
Zo dan.

Ratzinger | 27-01-13 | 22:25

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:20 |
Kijk de aflevering over incasso door de overheid van Zembla (vorige week uitgezonden) eens terug. Dan heb je antwoord waarom er voedselbanken zijn.

Watapatja | 27-01-13 | 22:25

florida117 | 27-01-13 | 22:16 | + 0 -

Dat kan, maar ik geloof echt dat voedselbanken niet nodig zijn in een welvarend land als het onze. Natuurlijk is bijstand geen vetpot maar als ik zie voor hoe weinig ikzelf mijn wekelijkse boodschappen doe bij de Aldi kan een ander dat ook.

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:20

@Mammeloe | 27-01-13 | 21:37
Desalniettemin, Maarten van Poelgeest (GroenLinks) probeert belastingbetalers het leven zuur te maken via sneue vastgoedprojecten.

blinde kip | 27-01-13 | 22:19

@ Watapatja | 27-01-13 | 22:04 | 0
Misschien had het goed geweest als hij zelf een tijdje van de voedselbank zou moeten leven .

florida117 | 27-01-13 | 22:16

Oh hoe zit dat dan met de wegbezuinigde mensen die gezien leeftijd ( bijvoorbeeld ) moeilijk aan een andere baan kunne. Komen maar wél een gezin moeten onderhouden. ? Ook eigen schuld ?

florida117 | 27-01-13 | 22:13

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:07 |
Ik doe vrij veel voor mensen die aan de armoede kant terecht komen, onderschat de rol van de overheidsgoeroes (soc recherche, belastingdienst, UWV, jeugdzorg, KBN) niet in het mensen in een schuldcircuit drukken en houden. Is een zieke industrie.

Watapatja | 27-01-13 | 22:11

@Fi-ijsko, volgende keer eerst zoeken, dan vragen. Intussen gevonden.

Fi-ijsko | 27-01-13 | 22:11

Alsof deze regering ook maar een donder om ons geeft . Niet dus wij zijn gewoon stomweg belastingbetalende marionettes. Geleid door de touwtjes van de regering
. Maar oh wee als je je touwtje breekt en op eigen benen wil staan .

florida117 | 27-01-13 | 22:10

Watapatja | 27-01-13 | 22:07 | + 0 -

In een coalitie heeft ook de andere partij invloed, das logisch.

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:08

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:04 |
Nee, ook op het bordje van gepensioneerden en studenten. De rijken worden echter nog steeds rijker, iets van boven de 70.000.

Watapatja | 27-01-13 | 22:07

florida117 | 27-01-13 | 22:01 | + 0 -

Naar mijn bescheiden mening kom je hier in nederland alleen bij een voedselbank als je echt niet met geld om kan gaan en jezelf tot je nek in de schulden hebt gestoken.

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:07

Watapatja | 27-01-13 | 22:00 | + 0 -

Dat de rekening van de crisis nu niet uitsluitend op het bord van de arbeider komt. Wat wel het geval was geweest als de VVD het alleen voor het zeggen had.

Supermatthijs | 27-01-13 | 22:04

florida117 | 27-01-13 | 22:01 |
Cohen wilde de voedselbanken overbodig maken, schaamde hij zich voor en terecht. Onder deze regering groeien ze sneller dan ooit.

Watapatja | 27-01-13 | 22:04

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:59 |
Qua aantallen ben ik nog niet zo zeker. Ik kom in onderwijsland wel erg veel PvdA tegen dat graait.

Watapatja | 27-01-13 | 22:02

Ik ben geen racist . Maar ik geef toch liever aan de goeden doelen die ons eigen bevolking betreft . Sorry hoor . Daar is het allemaal wel sneu voor de mensen en vooral voor de kinderen . Maar het is toch van de zotte hoeveel Nederlandse mensen tegenwoordig naar de voedselbank moeten ???

florida117 | 27-01-13 | 22:01

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:59 |
En dat blijkt uit? Noem 1 effectieve maatregel.

Watapatja | 27-01-13 | 22:00

Watapatja | 27-01-13 | 21:54 | + 0 -

Veel meer nog bij de zakkenvullers van de VVD.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:59

neemjemoederindemali | 27-01-13 | 21:54 | + 0 -

Hedendaags socialisme is helemaal niet te vergelijken met communisme. De Pvda is potverdomme de 2e partij van dit land. Dat zijn geen stemmen op communisten maar stemmen voor een socialer land.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:59

Ratzinger | 27-01-13 | 21:52 |
Mijn gescheiden buurvrouw helpen geeft me meer bevrediging dan al die goede graai doelen en die bodemloze put over de grens.

Watapatja | 27-01-13 | 21:57

Ratzinger | 27-01-13 | 21:52 | + 0 -

www.unicef.nl/contact/veelgestelde-vra...

Ontwikkelingshulp is iets dat wij ons als één van de rijkste landen ter wereld heel goed kunnen veroorloven. Dat hele Telegraaf/Wilders geblaat dat geen cent op zijn plek komt is niet waar.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:56

@Mammeloe | 27-01-13 | 21:25

Tnx voor de info, hou het in gedachten als ik een keer in een geile bui ben en op vrijdagavond in 020 ben.

neemjemoederindemali | 27-01-13 | 21:55

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:45 |
Ik begrijp niet dat jij denkt dat liberalen alleen maar aan zichzelf denken. Er zijn een hoop liberalen met een hoop maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Graaiers daarentegen zitten verstopt in alle geledingen, je hebt er alleen wel veel in de socialistische baantjesmachine.

Watapatja | 27-01-13 | 21:54

@Red mij niet: Barbie-nsb'ers? Context, gaarne, klikntressant.

Fi-ijsko | 27-01-13 | 21:54

@Supermatthijs | 27-01-13 | 21:21

Met welk communistisch regime zou je socialisme dan wel willen vergelijken? Ik bedoel, welke vergelijking kan jouw goedkeuring wel wegdragen?

neemjemoederindemali | 27-01-13 | 21:54

Pff er zijn mensen die minder goed verdienen maar minstens net zo hard werken. Die worden compleet uitgeknepen voor geld naar bijv. Ontwikkelingshulp . Ik ben het met Ratzinger eens !

florida117 | 27-01-13 | 21:52

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:45 | + 0
Voor jouw ontwikkelingshulp heb je geen overheid nodig.

Je kiest de organisaties die jij wilt steunen, klaar. Jij weet ook wel dat al het geld dat naar Unicef en dat soort organisaties gaat, totaal weggegooid geld is.

Overigens ben ik tegen ontwikkelingshulp gegeven door een staat. Totaal krankzinnig. 40 mld naar Afrika, heeft niks opgeleverd.
En maar denken, hoe komt dat toch?
A joke.

Wat is trouwens jouw morele verplichting? Wat doen Aziaten? Die kijken wel uit om uit schuldbewustzijn geld te geven dat leidt tot demografische tijdbommen.
Nou ja, die hebben sowieso geen zin om zomaar geld weg te geven. Investeren, op voet van gelijkheid handelen - al de rest levert niks op.
Wat bewezen is voorzover het Europa en NL aangaat.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:52

Geen enkel overheidsprogramma dat bedoeld was om de armen te helpen heeft ooit gewerkt.
Integendeel. Geef me een enkel voorbeeld, waarbij niet op voorhand moest worden gestolen van anderen, desnoods latere generaties, zoals je nu ziet rond het omslagstelsel voor pensioenen.

FO.

Dat is Fucking Obvious.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:47

Zo hee, er loopt er hier eentje helemaal leeg, zeg.
Weet je wie er ook wel eens ...

zetje01 | 27-01-13 | 21:46

Watapatja | 27-01-13 | 21:40 | + 0 -

Dat ben ik niet met je eens. Ik verdien zelf helemaal niet slecht en het zou voor mij veel makkelijker en voordeliger zijn alles zelf te willen houden. Maar ontwikkelingshulp, om maar iets te noemen, is iets waar ik graag wat extra belasting voor betaal. Dat wij als één van de rijkste landen op deze wereld ook wat doen voor hen die het veel minder troffen. En die haat van bv. Wilders hiertegen snap ik werkelijk niet.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:45

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:38 | + 0
Ik geloof dat ambtenaren het laagste van het laagste zijn. Ik ken die troep want heb er zelf enige tijd doorgebracht.
Dit soort zaken zou ik dus nooit aan dat soort incompetente luie uitvreters overlaten.

Een soort free lunch myth, zul je mogelijk kennen. Zou maar eens alles gaan bekijken via YouTube.
www.youtube.com/watch?v=rCdgv7n9xCY

Could change your mind.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:43

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:21 |
Een socialist is niets anders dan een liberaal die zich verstopt achter een marketingleugen, het socialisme.

Watapatja | 27-01-13 | 21:40

En nu ben ik wel klaar met dit topic.

Je hebt mensen die graag onderdanige kruipers willen zijn van de gemeente of de staat in het algemeen en mensen die daar stevig de schurft aan hebben.

Kijk maar waar je liever bij hoort.

Toedels.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:39

Ratzinger | 27-01-13 | 21:29 | + 0 -

Jij bent duidelijk in staat zelf dit soort beslissingen te nemen maar veel anderen zijn dat niet. Die moet je hier bij helpen. En om de regels in een land te controleren zal je altijd iets van ambtenaren nodig hebben al ben ik het direct met je eens dat we hierin nogal eens doorslaan. Er zijn een beetje teveel ambtenaren en ze bemoeien zich met een beetje teveel zaken. Mijn punt blijft dat socialisme niet iets slechts is. Over de uitwerking ervan kun je praten maar de gedachte dat je de zwakkere in een samenleving helpt is niet slecht en voor bepaalde mensen hard nodig. Die zijn niet zo mondig als jij en ik.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:38

Iedereen die de oplossing verwacht van de gemeente of van de staat is een geboren loser, jankend om de moedertiet.

Flikker toch op, neem je lot in eigen handen. Tijd voor het afschaffen van alle subsidies en het decimeren van de staat tot 1/10 van wat het nu is.

Face it, mensen, de staat is er niet voor jou, maar voor zichzelf. Kun je saboteren, doe het.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:37

@Afgeschminkte Bassie | 27-01-13 | 20:11
Had je anders verwacht van een wethouder van de ultieme NIMBY-partij GroenLinks?

blinde kip | 27-01-13 | 20:24

Euh, Maarten van Pelgeest woont NIET op IJburg. Hij woont op de Oosteloijke Eilanden in 020.

Mammeloe | 27-01-13 | 21:37

Nanninga, dit is een kutstuk. Als het een poging tot satire is, dan heb ik nieuws voor u: de poging is mislukt. Sowieso is het te zielig voor woorden dat mensen uit een wijk worden geweerd om hun scheiding, nog sneuer is het als de woningbouwvereniging in kwestie het nog toelaat, ook.

Boer in 020 | 27-01-13 | 21:32

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:21 | + 0
Ik wil best iets aan een ander geven, doe dat ook geregeld en vrij onbekrompen, maar niet als de staat mij daar toe dwingt.

Domweg geen staatstaak.

That's all.

Mensen als ik zijn niet egoïstischer dan jij. Ik bepaal het alleen liever zelf aan wie ik geld geef. Heb ik geen staat of politieke partij voor nodig.
Mensen die het goed bedoelen en daartoe eerst en vooral geld van een ander moeten stelen door gedwongen afgiftes (belastingen) zijn het stro van de brandstapel niet waard.

Jij mag rustig je welvaart delen, doe ik ook.
Kan prima zonder staat. Denk maar eens na over de staat en de staatstaken. Voor mij is een staat is wat ik nodig heb voor zeer basale dingen, maar toch zeker niet om te bepalen aan wie ik m'n geld uitgeef. Kom nou toch, man.

Je zult wel weten dat elke bureaucratie, zoals de NL-staat of de EU, alleen maar streeft naar zelf-instandhouding en verder niks. Het interesseert ze geen zak, Super. Daarom ben ik groot voorstander van een staat met weinig bevoegdheden. Openbare orde, veiligheid, dijkbewaking - de rest is eigenlijk onzin.

Een staat die jou komt vertellen of jij een boom in je tuin wel of niet mag omhakken, dat is niet mijn staat. Toch te zot voor woorden. Serieus, wat zie jij als primaire staatstaken en waarom zou je je eigen autonomie overdragen aan een stel incompetente, voor hun baan vrezende sukkeltjes als ambtenaren?
Ik hoor je.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:29

@Supermatthijs | 27-01-13 | 21:23
Hoop voor hem dat het alleen maar drank is.

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:26

@neemjemoederindemali | 27-01-13 | 19:00

Hebben die milfs nog een bepaalde plek waar ze gaan stappen?

Antwoord: Bij cafe's N.A.P. en Dok48 bij de haven, op vrijdagavond is het dringen...

Mammeloe | 27-01-13 | 21:25

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:21 | + 0 -

Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:23

@Ratzinger | 27-01-13 | 21:20
Moet ik een ambulance bellen ?

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:21

Ratzinger | 27-01-13 | 21:10 | + 0 -

Altijd uitsluitend aan jezelf denken en geen fuck om een ander geven is beter dan waar ik in geloof en niet verwerpelijk ? De gedachte dat je welvaart ook kan delen ipv. alles voor jezelf te houden is niet slecht. Het is mij in ieder geval door mijn ouders mee gegeven en zeker niet iets om mij op aan te vallen. Natuurlijk mag je het mij oneens zijn en meer in de liberale kant van het leven geloven maar wees er dan eerlijk over. Dat je een egoistische klootzak bent die gelooft in ikke, ikke en de rest kan stikken. Daar heb ik geen moeite mee, dat is eerlijk. Maar die vergelijking van socialisme met nazi's, Stalin en Pot moet je eens mee stoppen.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:21

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:16 | + 0
Doe maar, ik ben op aarde om de zonden van de mensen te dragen.

Okee, ben de plaatsvervanger van.

Eigenlijk heb ik een teringhekel aan dat christendom, al vind ik dat in alle opzichten superieur aan een morbide maangod-ideologie als het mohammedanisme dat geen enkele ethiek heeft, behalve wat groepsegoïsme.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:20

Holadiehee, holadiehee. We zijn weer lekker bezig ja. Elke socialist is iemand, zoals de bekende WFH ooit al zei, een minkukel dat als adagium bezigt 'Meer poen'.

Zeer proleterig ja en even waar.

Zoals in de jaren 70 het partijprogramma van de PvdA kon worden samengevat: Verlaag de belastingen, verhoog de uitkeringen.

Die debiliteit zie je nog steeds bij links en bij uitgesproken sukkels als een Supermatthijs (wat een nick, tss - dit terzijde).

Godver dus allemaal maar in je graf, linksangehauchte Gutmenschen. Jullie verpesten het voor iedereen. Aansluiting zoeken bij het zwakke in de samenleving, wat een mop. Daar ga je het wel mee redden.
Hallo China!

Ratzinger | 27-01-13 | 21:16

@Ratzinger | 27-01-13 | 21:11
Zal voorzichtig vragen of ik haar ff af mag rossen, weet het antwoord al denk ik, hoewel je weet maar nooit, kan altijd jou nog de schuld geven.

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:16

@Ratzinger | 27-01-13 | 21:10
Manoman, kijk een beetje uit met de lichaamsvreemde stoffen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:13

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:06 | + 0
LOL
Geef haar eens een flinke beurt of zo. Spanking & shit.
See what happens.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:11

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:03 | + 0
Ach, jij bent opgegroeid met het socialisme (NL afgelopen 30-40 jaar) en weet niet beter.

Socialisme is niet meer dan een light versie van communisme en in de grond der zaak volstrekt verwerpelijk.

Alleen al ethisch. Je begint met het stelen van mensen omdat je meent dat het beter is dat andere mensen jouw geld krijgen.
Georganiseerd door mensen die er zelf ook nog eens baat bij hebben.
Zijn we lekker mee ja.

The road to hell is paved with good intentions.
Meer is dat socialisme van jou niet. Hou dat maar in gedachten.

Of, beter idee nog, betaal jij met je gelijkgezinden gewoon dat feestje en laat mensen als ondergetekende er buiten. Ik heb er geen bezwaar tegen als ruifvreters betaald worden door mensen die het prima vinden om ruifvreters te betalen.

Bedenk jij even in al je wijsheid hoe je mensen kunt uitzonderen van die socialistische dwang, want dwang is socialisme altijd. Jawel meneer, dwang.

Ik zou niks betalen. Jij wel?
Kom ik morgen wel bij je langs om 52% te innen.
En jij durft te praten over 'mafkees'? Geen enkele originele gedachte is aan jouw onnozele brein ontsproten, behalve wat diep-debiel conformisme.
Je kunt zo bij de NRC aan de slag, of de Volkskrant - mocht je daar enig verschil tussen zien.
Mafkees.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:10

@ Ikbeneenzelfbouwer | 27-01-13 | 21:02 | 0
Wel jammer dat je alleen dat ' laatste ' zinnetje ziet staan ipv de rest . Dan was je mening over mijn post wellicht anders geweest .

florida117 | 27-01-13 | 21:07

Pfff, ik mag niet scheiden zegt mijn vrouw, ook weer opgelost, volgende probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 27-01-13 | 21:06

Ooit eens als vrijgezel op een buurtfeest van zo'n stel faalhazen geweest. Overal waar je ging staan draaiden die handtasjes ('mannen') hun rug naar je toe, zo bang waren ze dat je met hun vrouw zou aanpappen.

PG4161 | 27-01-13 | 21:05

Ratzinger | 27-01-13 | 21:03 | + 0 -

Typen oké, dat denken lukt niet erg.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:05

* gelukkig geen stadswijf *

florida117 | 27-01-13 | 21:04

Ja, er zijn nu eenmaal niet veel mensen die sneller kunnen denken en typen dan ondergetekende, haha.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:03

Ratzinger | 27-01-13 | 21:00 | + 0 -

Goedzo, ik neem je alweer een stuk serieuzer nu. Hedendaags socialisme vergelijken met nazi's, communisten en andere gekken. Nee, jij snapt het allemaal wel.

Supermatthijs | 27-01-13 | 21:03

"Dan kun je als ouder toch beter gaan scheiden om hun kids een trauma te besparen ?"
florida117 | 27-01-13 | 19:18 | + 1 -
.
Zo doen dus al die stadswijven het, ruzie en stampij maken om niks, zodat ze dan kunnen gaan scheiden "om de kids een trauma te besparen".
.
Dus mannen, trouw niet met een vrouw die zo redeneert. Trouw met een boerendochter die verpleegster is! Die maken die stampij niet, maar die maken er wat van. En die scheiden dus niet. Ik kan het weten na 39 jaartjes trouwe dienst!
.
En me kids, die beitelen straks op me grafsteen dat ik een goede moeder voor ze heb uitgekozen. Dus mannen, denk goed na met wie je trouwt (=handtekening onder hypotheekakte tegenwoordig).

Ikbeneenzelfbouwer | 27-01-13 | 21:02

Anybody out there?

Ratzinger | 27-01-13 | 21:02

Supermatthijs | 27-01-13 | 20:56 | + 0
Klopt wat je zegt, de linkse hordes (Stalin, Mao, Pol Pot en jawel, ook vriend Adolf was socialist) zijn verantwoordelijk voor de grootste genocides ever.

Dat heb jij goed gezien ja.

Jezus, een mirakel gewoon, dat jij het ook eens bij het rechte eind hebt.

Ratzinger | 27-01-13 | 21:00

Ratzinger | 27-01-13 | 20:53 | + 0 -

Vergeet je dit keer niet de Pvda voor genocide verantwoordelijk te houden ? Mafkees.

Supermatthijs | 27-01-13 | 20:56

Iknowall | 27-01-13 | 20:39 | + 0
Nee, jij maakt met 'intelect' een diepe indruk.

Wat maakt het trouwens uit, GL of de PvdA in 020? Niks dus.

Ik blijf wachten op jouw 'intelect', tss.

NB Links in 020 is crimineel. Spread the word.

Ratzinger | 27-01-13 | 20:53

@ yes wee kend | 27-01-13 | 20:46 | 0
Dat geld niet alleen voor mensen die niet zeker zijn van hun relatie .
Een kind is niet zomaar iets.
Ik wil later ook graag kinderen maar ik wil wel zeker weten dat ik ze iets te bieden heb .
Buiten liefde is stabiliteit voor een kind ook belangrijk !

florida117 | 27-01-13 | 20:53

Ezels, daar bij de Key ...

Mammeloe | 27-01-13 | 20:48

@Not Muhammad | 20:18
Het is heel simpel. Die mensen komen uit Amsterdam en ze hebben zich voor heel veel geld in een sprookje laten lullen. Nu komen ze er langzamerhand achter dat sprookjes niet bestaan & proberen ze met alle mogelijke oneigenlijke argumenten hun 'bezit' te beschermen. Inderdaad, intens meelijwekkend. Maar maak je verder geen zorgen, want het merendeel van deze huizenkopers heeft een hypotheek met NHG. Een eventueel verkoopverlies wordt gewoon doorgeschoven.

hatari | 27-01-13 | 20:47

Heb bij vrienden gezien hoe het er aan toe ging terwijl ze bij elkaar wilden blijven voor het gezin.. Zal je zeggen dat ik weinig zulke ongelukkige kinderen heb gezien. Het is veel fukking belangrijker dat mensen nadenken voordat ze aan kinderen beginnen! Maar het is onzin dat je nooit zou kunnen scheiden omdat je kinderen hebt. Het is al om je ogen uit je kop te schamen om aan kinderen te beginnen terwijl je niet zeker van elkaar bent maar die fout maak je niet goed door een andere te maken.

yes wee kend | 27-01-13 | 20:46

Nou, IJburg
Mede dank namensch de
Poldereauleaux van den Avontuurkes....
Agge mae leut ae.

fleischer | 27-01-13 | 20:39

@Ratzinger | 27-01-13 | 20:31
Dus omdat GL foute bestuurders levert is de PVDA een criminele organisatie?

Geen linkje nodig, i.d.d.
Jouw kop op die prijs doet genoeg..
gaat geen intelect mee verloren i.i.g..

Iknowall | 27-01-13 | 20:39

Heerlijk comments hier, op toch wel het saaiste artikel van de hele week!

zetje01 | 27-01-13 | 20:38

IJburg was vanaf het begin een totale fail, waar men (de Amsterdamse Gutmenschen in de gemeenteraad) een zelfde totale fail wilde opzetten als in de Bijlmer. Rijk en arm door elkaar.

Dat werkt niet. Rijk vertrekt, de paupers blijven achter.

Dan ook nog eens de volstrekt debiele ontsluiting van IJburg. Die mensen staan minstens een halfuur te wachten voordat ze de ring A10 op kunnen. 't Idee er achter was van een GL-wethouder die meende dat mensen maar de tram moesten nemen. Er is in feite geen ontsluiting, haha.

Een van God losgezongen vogel dus, die GL-zak. Daarom bestaat de ontsluiting van een stadsdeel waar een 40.000 wonen of komen te wonen niet meer dan uit een enkelbaans karrenspoor.

Niet alleen daarom kun je de PvdA in 020 een 'criminele organisatie' noemen. Denk nog maar eens aan een totale, miljoenenverspillende troela als kopvod Elatik en je weet wel genoeg.

Moet daar nog een linkje bij? Prijs op die koppen, hoogste tijd.

Ratzinger | 27-01-13 | 20:31

Ja . Opvoeden van andermans kids ( als ik dat zo mag zeggen ) is niet eenvoudig . Zeker als ex lief te pas en te onpas langs komt . Maar dat lijkt wel op een goede verstandshouding tussen pa en de kids . Houd ook in dat pa de kids weer op zijn manier opvoedt ( of te vrij laat ) ?

florida117 | 27-01-13 | 20:26

Ik heb je stukkie niet gelezen, Nanninga. Normaal gesproken sowieso niet de moeite waard, maar nu....
Godsamme, dit stond al heeeeeeeeeeeel lang geleden in Het Parool.
Niet erg de moeite van aandacht waard, maar ja, je moet toch kopij leveren, is het niet?
Waar zijn de tijden, dat plempsels meer dan 1000 reaguursels opleverden?

Long, long time ago....
Ja, ik weet..... Zwitsal, desondanks loop ik al meer dan 10 jaar mee....

Iknowall | 27-01-13 | 20:24

@Afgeschminkte Bassie | 27-01-13 | 20:11
Had je anders verwacht van een wethouder van de ultieme NIMBY-partij GroenLinks?

blinde kip | 27-01-13 | 20:24

Zou Nanninga misschien somsch quasi een beschrijving van haar eigen leven ten toon spreiden?
Gedurfd!

fleischer | 27-01-13 | 20:24

Nanninga.. Kap met dat domme gezwets... Gescheiden mensen zijn zelf verantwoordelijk voor de puinhoop die ze van hun leven hebben gemaakt en behoren daar dus geen echtelijk geslaagden mee lastig te vallen. Alsof iedere gescheiden persoon daar ook werkelijk om gevraagd heeft... Domme achterlijke gans!

Steen Geil | 27-01-13 | 20:19

Uit wat voor omgeving komen mensen die zich zorgen maken over de waarde van hun huis, wanneer er gescheiden ouders in de wijk dreigen te komen. Wat voor naargeestige, egocentrische Aaf Brandt Corstius lezende, als mens mislukte types wonen er in die buurt? Een asielzoekerscentrum of TBS kliek, soit, daar zou ik ook geen prettig gevoel bij krijgen. Maar gescheiden ouders?
Kan iemand die mensen gaan uitleggen hoe intens, intens meelijwekkend ze zijn?

Not Muhammad | 27-01-13 | 20:18

Jankkers direct uit huis plaatsen mocht er iemand gaan scheiden. Die kans is 68% groot dus tel uit hoe naïef die echte Amsterdammers *kuch* zijn.

Veel Vaak | 27-01-13 | 20:12

@Koos Buster | 27-01-13 | 19:49
Wat hij eigenlijk bedoelt is dat er nieuwe idioten met met iets meer geld dan normaal binnengehaald moeten worden om de belachelijke huizenprijzen in 020 op te hoesten zodat de op te grote voet levende en veelal VVD stemmende huidige bewoners hun schulden kunnen aflossen. Eigenlijk een vorm van cliëntelisme.

blinde kip | 27-01-13 | 20:12

Maarten van Poelgeest woont op IJburg. Maar wel bij mij in de buurt een AZC neerzetten zonder enig overleg met de buurt. Ik heb een idee, hier die gescheiden ouders en jij het AZC? Deal?

Afgeschminkte Bassie | 27-01-13 | 20:11

Omdopen tot Eva Bestsneustraat en direct een opvangcentrum voor drugsverslaafde illegale prostituees openen. IJburg is bottom of the heap. Stumpers...

NACademicus | 27-01-13 | 20:06

@Freudenmädchen | 19:37
Nounou, u klinkt behoorlijk cynisch, en dat met zo'n vrolijke nick. Maar u heeft gelijk, vooral met dat laatste: 'zo snel mogelijk de familie ontmoeten'. Wat een leed.

hatari | 27-01-13 | 20:03

@florida117
Misschien wel. Maar dat mag je er dus gelijk bij gaan doen, want hoe leuk die koters ook kunnen zijn, ze gaan je wel gelijk uitproberen. Niet echt makkelijk dus. En dan heb ik het nog niet over laten we zeggen jaloerse ex-partners die s avonds denken langs te kunnen komen terwijl jij hele andere plannen had.
Nee, zo simpel is het niet.

das_Freudenmädchen | 27-01-13 | 20:03

Hoeveel medewerkers van GS wonen trouwens in IJburg? Zo maar een vraag die opkomt.

Watapatja | 27-01-13 | 20:01

@Watapatja | 27-01-13 | 19:59
Bewakers op de ijburglaan en muiderlaan voldoen ;)

Ing. eslapen | 27-01-13 | 20:01

Je hoeft alleen maar een hek om IJburg te zetten, niemand ziet dan het verschil met een gesoten inrichting.

Watapatja | 27-01-13 | 19:59

@Snorry! | 27-01-13 | 18:42
Doe je er dan ook een pakketje tolerantie bij? Want dan komt het namelijk allemaal wel goed. Proest.

Koos Buster | 27-01-13 | 19:58

@ L.M. | 27-01-13 | 19:53
GSHQ in Neaurd niet.
Rielekste stukje 020 Noord.

fleischer | 27-01-13 | 19:57

Daar zit wat in ja . Maar is dat geen kwestie van opvoeding ?

florida117 | 27-01-13 | 19:57

Stel het andersom. Ben je eenmaal gescheiden, dan wil je toch nooit (meer) in zo`n familiewijk wonen. Mijn god, dat doe je toch echt niet met plezier.

roze_bril | 27-01-13 | 19:56

Nu maar hopen dat bij die klagers de woningwaarde flink onderuit gaat.

Mr_Pikibelly | 27-01-13 | 19:56

Eens waarom moet ik betalen voor ouders die maar raak neuken 4 kinderen hebben van 4 verschillende parteners zoek het zelf uit aub.

non_de_pier | 27-01-13 | 19:56

Rare buurt met al die MUGGE shifters en mieren neukers, krijg al jeuk bij de gedachten.

L.M. | 27-01-13 | 19:53

@florida117
Het is niet zozeer een instelling als een constatering.
Je gaat vanzelf nadenken als het kroost van je potentiele partner de bekleding van je auto testen terwijl ze elkaar gillend op de achterbank voor de bakkes slaan terwijl je een gesprek probeert te voeren.
Dan moet je een bepaalde zen-houding hebben die je maar net gegeven moet zijn.

das_Freudenmädchen | 27-01-13 | 19:53

Pastor Sippenhaft | 27-01-13 | 19:48

Hij is leuk gevonden.

brutus68 | 27-01-13 | 19:50

En liever ook alleen nog maar succesvolle mensen.
"Mensen die slim zijn, innovatief en ondernemend. Die nieuwe zonnecellen ontwikkelen, nieuwe winkelconcepten bedenken, apps maken of spijkerbroeken ontwerpen"

www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieu...

Hij heeft wel een punt. Teveel paupers in een stad is gewoon niet goed. Grote vraag is waar gaan ze heen en waarom importeren we er zoveel? En waarom wil de EU ons dwingen om nog meer kansarmen binnen te laten?

Koos Buster | 27-01-13 | 19:49

Weet je wie er ook een scheiding had?

Oh wacht...

Pastor Sippenhaft | 27-01-13 | 19:48

hatari | 27-01-13 | 19:41 | +
Not Muhammad | 27-01-13 | 19:42
 
Een opgespoten quasi-gristelijke yuppenenclave. Ik kom niet meer bij.

Aszeran | 27-01-13 | 19:47

@Watapatja 19.26
Ja soms ook, maar gelukkig lang niet altijd.

Onderbuik | 27-01-13 | 19:46

Alleen is wel lekker, je hoeft niet zo NAUW te kijken.

L.M. | 27-01-13 | 19:44

@das_Freudenmädchen | 27-01-13 | 19:37

Mijnenveld is een understatement. Je kunt nog beter met een ring Mordor binnen lopen....

Parel van het Zuiden | 27-01-13 | 19:44

Gescheiden ouders, nee dat past niet in die quasi-gristelijke yuppenenclave. Stel je voor dat je elke dag moet aanzien hoe gelukkig mensen zijn die wel durven te stoppen met die geforceerde onzin. In IJburg. Als 'twijfel tussen zelfmoord en onophoudelijke uitzichtloosheid' een architect was zou hij IJburg precies zo ontwerpen.

Not Muhammad | 27-01-13 | 19:42

De bewonersparticipatie in dat opgespoten stukje 020 gaat wel heel erg ver, als ze zo'n initiatief kunnen blokkeren. Democratie is leuk, maar het kan ook doorslaan.

hatari | 27-01-13 | 19:41

Scheiden heb ik ook nooit gesnapt. Je neemt er gewoon iemand bij. Lekker gezellig. Peace and love, IJburg, peace and love.

Zyprexa20mg | 27-01-13 | 19:41

Met die instelling trap jij dus op de eerste de beste mijn

florida117 | 27-01-13 | 19:39

Ik schaam mij diep voor mijn buurtje op dit moment....

beestmoeder | 27-01-13 | 19:39

Gescheiden vrouwen zijn een lastige doelgroep. Boot gemist of gezonken, en de nieuwe partner in spe moet de financien rechtbreien, emotionele schade repareren en een tienerverliefdheid faken. En leuk zijn met de kinderen en de expartner. En zo snel mogelijk de familie ontmoeten.
Het is een mijnenveld.

das_Freudenmädchen | 27-01-13 | 19:37

Glijburg, Kwijlburg iemand?

fleischer | 27-01-13 | 19:35

@Eurotokkie | 27-01-13 | 19:24
 
Als je vlak voor de afbouw van dit soort woonwijken op de bouw loopt ziet het inderdaad zo uit.

Aszeran | 27-01-13 | 19:34

Parel van het Zuiden | 27-01-13 | 19:28

Je wilt niet weten wat die moeders voor korte carrièregerichte glitterjurkjes aandoen als ze komen solliciteren.

Jonkheer Wttewaall | 27-01-13 | 19:34

Er wordt hier wel lacherig over gedaan maar het individualisme begint overal door te slaan. Helaas ook hierbij... En iemand schreef het al 2,2 miljoen alleenstaanden, hetzelfde preciepe... ikke ikke en de rest kan aan mijn p..... l zitten

Dekalejaap | 27-01-13 | 19:33

Voor je het weet hebben ze seks in de voortuin voor de ogen van onze kinderen.
Oh nee, dat waren Amerikanen over heaumeaus.

Larry Cook | 27-01-13 | 19:30

Als ik bij een scheiding terecht zou komen in 020-bakfiets, dan zou ik het hele scheiden maar overslaan en er meteen een einde aan maken...

dlseth_ | 27-01-13 | 19:30

@Jonkheer Wttewaall | 27-01-13 | 19:23 |

Vooral dat carrièregerichte zal in de Bijlmer veel gelijkgestemden vinden...

Parel van het Zuiden | 27-01-13 | 19:28

Onderbuik | 27-01-13 | 19:22 |
Ze hebben dan ook allemaal een Tarzan en een hekel aan mannen.

Watapatja | 27-01-13 | 19:26

@Skunk
Als je je ergens aan stoort moet je maar niets typen, tering lul wat een fouten.

Skunk57 | 27-01-13 | 19:23

Met de ware slachtoffers van scheidingen, de kinderen, wordt weer geen rekening gehouden. Het moet toch afschuwelijk zijn om vriendjes en vriendinnetjes te hebben uit allemaal warme, hechte gezinnen en dan thuis steeds met je carrièregerichte, overspannen en aan hormonale stemmingen onderhevige moeder geconfronteerd te worden. Nee hoor, laat die mensen maar in de Bijlmer gaan wonen, waar dit soort een-ouder gezinnen de norm is.

Jonkheer Wttewaall | 27-01-13 | 19:23

Gescheiden vrouwen zijn soms ook wel eens geil.

Onderbuik | 27-01-13 | 19:22

Ondanks het feit dat ze voor het nageslacht moeten zorgen zijn ouders met kinderen (gescheiden of niet) de satan ten voeten uit.
Of ze zeiken op het werk dat goddelijk kinneke zie is of ze lopen je zaterdags in de supermarkt met zo'n klein kut karretje met vlaggen voor de voeten.
"Kijk mij als gescheiden vader een leuk doen met mijn kind" strale ze uit. Heee Lul had je iets beter je best moeten doen had je kind nu 2 ouders gehad. in plaats van vier.

Skunk57 | 27-01-13 | 19:22

@ The Russian | 27-01-13 | 19:15
De ringen van Saturnus worden om onze vingerTs geschoven.

fleischer | 27-01-13 | 19:21

Een "parentshouse" die de "dynamiek" gaat verstoren. Wat? Ik zou me meer druk maken wie er over twintig jaar uberhaupt nog zo'n depri blokkendoosrijtjeshuis wil kopen.

Aszeran | 27-01-13 | 19:20

In sommige gevallen is het juist goed als ouders gaan scheiden . Denk aan ruzies , schreeuwen , ( in sommige gevallen lichamelijk geweld ) ouders denken vaak dat kinderen het niet weten , maar kids weten het wel degelijk . Dan kun je als ouder toch beter gaan scheiden om hun kids een trauma te besparen ?

florida117 | 27-01-13 | 19:18

Gezeur natuurlijk van burgertrutten.
Maar wat moet ik me voorstellen bij een Parentshouse? Soort goedbedoelde poging om gescheiden ouders de status van slachtoffer aan te meten en op te vangen in een halfway house, een soort vagenvuur tussen de hel van het vastgelopen huwelijk en de hemel der herwonnen vrijheid? Nog speciale voorzieningen aangebracht in dat huis misschien? Dikkere binnenmuren, antikraakbedden, condoomautomaat op de badkamer?

Schoorsteenveger | 27-01-13 | 19:17

fleischer | 27-01-13 | 19:09 | + 0 -

Ja daar woont een hele groep Linda lezers dus dan weet je het wel.

Eurotokkie | 27-01-13 | 19:15

Trouwen zou voor eens en altijd verboden moeten worden, dat is een onzingebeuren uitgevonden door de kerk.

The Russian | 27-01-13 | 19:15

Ing. eslapen | 27-01-13 | 19:08 |
Het is dan ook wel een VVD-er met een Groen Links kop, die Bas.

Watapatja | 27-01-13 | 19:13

IJburg, een heaup mediapaupers die daar wonen.
Willen díe soms rust?

fleischer | 27-01-13 | 19:09

@Watapatja | 27-01-13 | 19:06
Hij stond op plaats 27 van de VVD kieslijst

Ing. eslapen | 27-01-13 | 19:08

gerrit5042 | 27-01-13 | 19:04 | + 0 -

Ik proef hier geloof ik wat frustratie.

Supermatthijs | 27-01-13 | 19:07

Een woordvoerder van de Key laat weten te balen van de situatie, maar niks tegen de ‘beroepszeikerds’ te kunnen doen.

Zullen dus wel van die gasten wonen die overal last van hebben of denken te krijgen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 27-01-13 | 19:07

Nou barbie erbij camera erop en smullen maar.

lidlbier | 27-01-13 | 19:07

Ing. eslapen | 27-01-13 | 19:00 |
Kans 1 op 4. Ik gok Tofik.

Watapatja | 27-01-13 | 19:06

Eerst Barbie NSB-ers en nu dit. Kan dat IJburg nog afgezonken worden? Zo ja, dan graag. Met dit soort ouders komen er over 10 jaar horden Turnhout-tuig uit tevoorschijn.

Red mij niet | 27-01-13 | 19:06

Trouwens best leuk wonen zo bij het water , muggen , stank en waterratten .

Eurotokkie | 27-01-13 | 19:04

Ouders die scheiden zijn gewoon loezers denken alleen aan hun zelf kunnen niks uitpraten schelden de hele dag denken niet wat ze hun kinderen aan doen.
En later proberen ze op alle mogelijke manieren mekaar dwars te liggen en stoken de kinderen op tegen mekaar. Dus het het zijn gewoon duivels

gerrit5042 | 27-01-13 | 19:04

@Ommie de HaatMoker 18:50: Is dat ding er uiteindelijk gekomen? Ik ben daar alweer een tijdje weg. Tja, dat je tegen een halfway house protesteert snap ik, maar tegen alleenstaanden? En waarom is hier trouwens een speciaal huis of toestemming voor nodig?

Muxje | 27-01-13 | 19:02

@Watapatja | 27-01-13 | 18:52
Nou ik heb een parlementariër gevonden...

Ing. eslapen | 27-01-13 | 19:00

Hebben die milfs nog een bepaalde plek waar ze gaan stappen? #dtv

neemjemoederindemali | 27-01-13 | 19:00

De verlopen drank/formaldehyde-kop van de vrouw die wel reageert in het filmpje is nou ook niet echt een aanbeveling voor voor die wijk dunkt me. Dit artikel te midden van discussies over de EU, het drama in een Braziliaanse discotheek en corrupte politici valt ook wat uit de toon. Compleet inhoudsloos, van generlei nieuwswaarde, maar wel in leuk pseudo-hip Nederlands om het gebrek aan intellectuele diepgang van de schrijfster te verhullen.

War On Errorism | 27-01-13 | 18:58

eerstneukendanpraten | 27-01-13 | 18:55 | + 0 -

Nu mannen steeds meer verwijfd worden wordt de kans steeds groter.

Eurotokkie | 27-01-13 | 18:58

Ben ik het zomaar een keertje eens met Nanninga! Het zal toch geen ironie zijn?! Stel je niks voor bij een gescheiden milf, heren. Henna in je wastafel, gezwetst over bio-energetica en dat alle mannen.... enz. Dát is wat je krijgt!

borderlijntje | 27-01-13 | 18:57

Ijburg is dus een oase voor gezinsgeluk. Het ligt dus voor de hand om mensen die in een gezinsherenigingsprocedure zitten daar ook gaan huisvesten. Laten meedelen in het grote geluk lijkt me wel het minste dat "we" kunnen doen.
.
Wel even een nulmeting "wat stemt u" doen voor dit project en achteraf vergelijken met een nieuwe meting. Een stukje empirisch sociologisch onderzoek naar de mensen toe...

Parel van het Zuiden | 27-01-13 | 18:57

Boerendochters die verpleegster zijn, dat zijn pas puike meiden en fantastische moeders. Die scheiden niet maar ze maken er wat van, ook in mindere tijden.
.
Al die stadsmeiden, die lezen Opzij en praten het elkaar aan, da's allemaal niks. Die scheiden voor je het weet!

Ikbeneenzelfbouwer | 27-01-13 | 18:56

Mieters zo'n 020 Blogje.

hfakker | 27-01-13 | 18:56

brutus68 | 27-01-13 | 18:45 | + -3 -
Moeder Theresa en het Leger des Heils bedoel je zeker die moesten niks hebben van homo's.

websenior | 27-01-13 | 18:55

Je moet gewoon niet zo veel met je vrouw in discussie gaan, win je toch nooit...

eerstneukendanpraten | 27-01-13 | 18:55

Jammer dat kinderen altijd de dupe zijn.

florida117 | 27-01-13 | 18:55

Hoe lekker zit je eigen huwelijk in elkaar als je bang bent voor de buurvrouw!

Burgertrutje | 27-01-13 | 18:53

Ing. eslapen | 27-01-13 | 18:50 |
Meer de zeldzame Groen Linksers, veel leegstand dus.

Watapatja | 27-01-13 | 18:52

Gescheiden vaders zijn de plaag. Zij verpesten de woningmarkt, de datingmarkt, het uitgaansleven. Hun biologische functie is uitgediend, eigenlijk zouden ze na de scheiding onmiddellijk geëuthanaseerd moeten worden.
Maar ja... dat is ook meteen weer zo drastisch. En zij vormen het bestaansrecht van dierentuinen, pretparken en McDonalds.
Moeilijk moeilijk moeilijk.

Stormageddon | 27-01-13 | 18:52

Mensen leven steeds meer in subculturen en uitsluiting gebeurt vaak heel subtiel. Onderscheid maken we allemaal maar de samenleving functioneert soepeler als er dwarsverbanden, passerels mogelijk zijn. Anders moet alles formeel geregeld worden. Daarom is het ook niet wenselijk dat gescheiden ouders apart worden gedumpt.

websenior | 27-01-13 | 18:52

Ja geyl, een alleenstaande moeder die na haar studie sociale wetenschappen nooit meer is gaan werken. Haar beste jaren liggen achter haar sinds ze met vriendinnen de high tea heeft ontdekt en de overtollige pondjes afschuift op slechte confectiematen in de kledingwinkels. Op aanraden heeft ze ook nog een kort kapsel want dat staat zo lekker pittig. The horror.

blinde kip | 27-01-13 | 18:52

Die huizen zijn zo lelijk die prijs daalt vanzelf wel .

Eurotokkie | 27-01-13 | 18:51

De rest te arm om te scheiden?

lidlbier | 27-01-13 | 18:50

@brutus68 | 27-01-13 | 18:45
Eurofiele politici woonachtig in ijburg ?

Ing. eslapen | 27-01-13 | 18:50

Ach bij de kubuswoningen in 010 hebben ze een reintegratie voor criminelen die voorwaardelijk vrij komen dus al die klote-NIMBY's moeten niet zeiken!

Ommie de HaatMoker | 27-01-13 | 18:50

Gescheiden mensen zijn tuig. Allemaal!

CoJoNes | 27-01-13 | 18:49

likmegaties | 27-01-13 | 18:47 |
Je bedoelt al die gelukkige suburbs met een wurghypotheek die niet kunnen scheiden door de crisis. Biblebelt?

Watapatja | 27-01-13 | 18:48

Ach ja gescheiden mensen en zieke mensen en depressieve mensen of nog erger zieke depressieve gescheiden mensen kan je inderdaad maar beter uit de buurt van blijven al die gasten zijn levensgevaarlijk voordat je het weet ben je het zelf ook. Je kan ze het best maar allemaal preventief op Texel dumpen.

Kets22 | 27-01-13 | 18:48

LOL, als je zo de waarde van je woning wilt beschermen, heb je gewoon te veel betaald voor de inloopkast.

blinde kip | 27-01-13 | 18:48

Ik proef iets persoonlijks mevr. Nanninga.

horsteknots | 27-01-13 | 18:48

brutus68 | 27-01-13 | 18:45 | + 0 -

Vertel, ik weet het zo gauw niet.

Supermatthijs | 27-01-13 | 18:48

ijburg is echt een opvangcentrum voor sociaal geretardeerden

Hans Gruber | 27-01-13 | 18:48

Ik vraag me steeds weer af waar al die gelukkige mensen wonen die alles netjes voor elkaar hebben en er dus nooit aan zullen denken om te scheiden .

likmegaties | 27-01-13 | 18:47

Weten jullie wie er ook graag mensen buitensloot?

brutus68 | 27-01-13 | 18:45

Voor vrouw en kinderen zorgen, altijd + 1.

rechtvaardigerechter | 27-01-13 | 18:45

Trouwens, reaguren op GS is ook geen aanbeveling.

Watapatja | 27-01-13 | 18:43

Een compleet asielzoekerscentrum op IJburg, dat zal die opportunistische hypocriete GroenLinks-stemmende bakfietsmoeders leren.

kapotte_stofzuiger | 27-01-13 | 18:43

Zet er toch een Marokkaans gezin in... Gewoon culturele verschillen overbruggen.... Geef het een kans..... HAHAHAHAHA

Snorry! | 27-01-13 | 18:42

@Supermatthijs | 27-01-13 | 18:41
Dan hebben we een punt van overeenkomst.

Ing. eslapen | 27-01-13 | 18:42

Die 2,2 miljoen alleenstaanden is net zo'n bedreiging. Zonder hun geen woningtekort. het is dat Texel te klein is.

Watapatja | 27-01-13 | 18:42

Gescheiden milf van 35 altijd +1

durfniet | 27-01-13 | 18:42

Ing. eslapen | 27-01-13 | 18:40 | + 0 -

Ik wil jou niet in mijn buurt.

Supermatthijs | 27-01-13 | 18:41

Ik offer me wel op. Zet in mijn wijk maar een huis vol gescheiden MILFs.

Eric Blair | 27-01-13 | 18:41

Hier wil men bepaalde mensen ook niet in de buurt.

* brief schijven gaat *

Ing. eslapen | 27-01-13 | 18:40

Gewoon niet trouwen lijkt me wel een goede oplossing.

joyriders | 27-01-13 | 18:40

NIMBY'ers, uitsluiting is het nieuwe fatsoen.

smdyasc | 27-01-13 | 18:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken