Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Buschauffeur spreekt jochie aan op gedrag

Kerstavond, Amsterdam Mercatorplein. In de gedemilitariseerde zone tussen de potentieel gewelddadige rijketuigzoontjes van Grachtengordel & Oud Zuid en de laagsociale hel van 020-Gaza, waagt een naïeve buschauffeur het om één van zijn passagiers aan te spreken op het storend hoge volume van diens muziek. De mogelijk minderjarige jongen ziet hierin aanleiding om de chauffeur een paar rake tikken te geven. In de spiegeling van de ruiten is duidelijk te zien dat andere passagiers beter begrepen hebben wat de spelregels in Dit is Nederland anno 2013 zijn: als een stuk tuig zich misdraagt, hou je gewoon je mond. Want voor je het weet lig je wekenlang met een hersenschudding in een donkere kamer sondevoeding te slurpen, terwijl de politie niet weet waar te beginnen met zoeken naar de verdachten en een maand later de beelden online zet, waarop Officieren van Justitie het vrijgegeven van de beelden veroordelen omdat het tot een 'heksenjacht' en een 'volksgericht' leidt. Daarna stapelen de advocatenbrieven zich op om de jongen vrij te pleiten wegens 'chauffeur vroeg er om' en beginnen chronisch dronken rechtbankverslaggevers te roepen dat de dader, pardon: verdachte 'al lang veroordeeld is door de media' terwijl serieuze, zelfverklaard ethisch-fatsoenlijke staatsmedia het internet de schuld proberen te geven van het in beeld brengen van de dagelijkse geweldsrealiteit in ons ooit zo prachtige landje. Nee, dan kun je inderdaad beter blijven zitten en je met je eigen zaken bemoeien. Die luide muziek houdt vanzelf op, zodra die jongen uitstapt.

Reaguursels

Inloggen

Deze opgefokte 17 jarige Riffer, excuses ik bedoel natuurlijk de verdachte, heeft zich inmiddels zelf gemeld bij de politie in Amsterdam naar aanleidng van het filmpje!

Schweinchen Dick | 26-01-13 | 12:53

Jullie bedoelen met chronisch dronken rechtbankversaggevers Chris Klomp toch? Wat een kwijlebabbel is dat zeg. Die man zit echt de godsgansedag te twitteren. Hoezo rechtbankverslaggeven? Hij doet verslag van zichzelf. En errug onintressant ook nog.

Jan Gordelroos | 25-01-13 | 18:50

De chauffeur is er mede schuldig aan dat dit ontspoort. De manier waarop hij het kereltje al de eerste keer aanspreekt getuigt niet echt van ontwikkelde sociale vaardigheden, laat staan de manier waarop hij alsnog zijn gelijk probeert te halen. Beter had hij zijn poten thuis gehouden, want dat heeft wel de toon gezet voor het verdere verloop. Dit had écht anders opgelost kunnen worden.

OK, het is ook maar een buschauffeur, maar daar mag het GVB dan wel eens op aangesproken worden voor wat betreft het trainen van en het bijbrengen van sociale vaardigheden aan het eigen personeel.

Uiteraard staat buiten kijf dat het kereltje een irritant pikkie is dat gewoon direct het geluid zachter had moeten zetten, en ook buiten-proportioneel reageert.

Overigens is dit niet iets van deze tijd. In mijn tijd was al bekend dat het volk uit de Randstad structureel een grote muil had en zich respectloos gedroeg. Dat was nog vóór het "Marokkanen-probleem" en in de tijd dat kinderen op straat speelden en men meende dat je zo de taal van straat leerde. Helaas is het de norm geworden in heel dit land.

Buck Futter | 25-01-13 | 09:26

En alweer een "incident" waarbij een kansloze jongere van Marokaanse afkomst betrokken is ! Morgen weer een filmpje ?? Ik zeg doen .......

AppieHappy | 25-01-13 | 08:52

@EllaRouvoet dat mag niet. Privacy van mensen staat boven alles. Helaas ook privacy van dit kleine irritante insekt.... Bloeddruk stijgt nog steeds...

Pretba | 25-01-13 | 06:39

Kun je niet gewoon kijken naar de OV Chipkaart historie? Simpel. Hij heeft wel ingecheckt, niet uitgecheckt. Tijden zijn bekend, zaak zo opgelost. +1 voor ninjatechnieken van deze buschauffeur!

EllaRouvoet | 25-01-13 | 06:07

Keer op keer vraag ik me af wat er met zulke jongens gebeurt als ze dit soort praktijken in eigen land uitvoeren..

makkie an | 24-01-13 | 23:20

heel veel kudos voor de Chauffeur en mede reiziger die het kut matokkaantje een paar flinke klappen/trappen geven. en ook voor het naar buiten smijten van het kut marokkaantje z'n telefoon. Ze hadden er toch niet zo veel aan want die telefoon zal wel gestolen zijn.

Amazing_Mark | 24-01-13 | 22:57

-PVDA/D66 mod on: Als ik wist wie het was zou ik het niet zeggen, hij is al genoeg gestraft doordat het OM met zijn privé heeft gespeeld-PVDA/D66 mod off

allah snackbar | 24-01-13 | 22:14

Ik begrijp die chauffeur niet, een goeie trap of twee-drie tussen zijn benen en dat rotjong piept voor een lange tijd want zijn kloten zitten in zijn keel.

OudRotjeknorrer | 24-01-13 | 21:54

Chauffeur en andere passagier +veel.

Jezus, hoe kan zo'n klein pikkie zich zo misdragen.

Capsicum | 24-01-13 | 21:46

Die jongen vraagt alleen maar wat er is, daar kun je toch gewoon antwoord op geven?

*KOTS* Vreemd dat het weer zo'n fin is met een plat Groninger accent.
Het is mooi om te zien dat er dan nog wel Nederlanders zijn die ingrijpen, maar die kameel had toch een paar flinke tikken verdiend.

Datmagniethe | 24-01-13 | 21:28

Jezus, mensen in dit land zijn echt sirieus fucked up. Waar is het respect voor authoriteit gebleven. Tijd voor een nationale opvoedcursus

-TJ- | 24-01-13 | 20:50

Beste een prima reactie van alle mensen hier. Helaas verlaat hij de bus weer eens levend.

Jackie Chiles | 24-01-13 | 20:41

hierbij wil ik nog even alle lieden bedanken geboren in de periode: 1965 - 1975 .... bedankt voor het opvoeden van jullie kroos.... ga maar na mensen... grootste deel van het hedendaagse tuig heeft ouders afkomstig uit deze periode... zij zijn net zo schuldig... zij zouden ook gestraft moeten worden voor het niet opvoeden van de kinderen... het is een schande.... bedankt babyboomers... aangezien deze generatie weer deze ouders heeft voortgebracht... schande!! het heeft niets met afkomst te maken mensen... dit begint thuis... bij paps en mams... wat geven zij jou mee.... wat zijn normen... wat zijn waarden... stop met onderscheidt in ras.... het begint bij opvoeding... dat is de basis.. en niet waar je vandaan komt... natuurlijk is het aandeel van de mocro's groot.... maar ook daar begint het thuis....

Pretba | 24-01-13 | 20:37

zou zo graag eens in zo'n bus willen zitten.... maar mijn werkgever verplicht mij in een leasebak te rijden.... maar wel een heerlijke manier om dagelijkse frustratie te uiten op die insekten... en de afkomst maakt niet eens meer uit... kijk maar naar eindhoven... haren... bloeddruk stijgt... en onze volksvertegenwoordigers en bewindslieden? tja... besef komt langzaam dat het nooit meer goed zal komen... de mensheid maakt zichzelf uiteindelijk kapot... het is te laat.... vlucht nu het nog kan.... of doe er iets tegen...

Pretba | 24-01-13 | 20:30

Mijn handen gaan langzaam maar zeker zo erg jeuken dat ik bang ben dat ik zo'n joch's neus inverteer alleen al als hij me in dat taaltje beleefd de weg vraagt.

IMDNME | 24-01-13 | 20:24

Niks verbaast me nog in deze bananenrepubliek. Je wordt harder gestraft voor te hard rijden dan voor een kind verkrachten.

Maar...... Je trapt toch echt zelf het gaspedaal in maar een slachtoffers van kindermisbruik lokken het uit , zoiets?

Het hele rechtssysteem is te ziek voor worden. Daarom kan je tegenwoordig beter voor eigen rechter spelen.

Staatsschopper | 24-01-13 | 19:52

Hebben ze nou Alexander Pechtold een politiepakje aangetrokken?

Jan Toeternuitje | 24-01-13 | 19:48

@Asmodean | 24-01-13 | 11:12
Sinds de immigratiegolf van Noord-Afrikanen veel meer dan voorheen en het geweld is ernstiger en om heel verkeerde redenen. Als je Marokkanen, Antillianen bijv. aanspreekt op asociaal gedrag worden ze maar al te vaak agressief. Dat probleem was er vroeger niet. Toen kon je nog gewoon veilig met het openbaar vervoer reizen. Stonden mensen voor elkaar op en zeiden de chauffeur vriendelijk gedag. Soms is vroeger echt beter dan nu.

Koos Buster | 24-01-13 | 19:17

Wanneer worden die 0,1 megapixel oostblok veiligheidscamera's eens vervangen door volwaardige Full-HD camera's. Zou een hoop schelen in onnodige internet-klopjachten.

StaceySonic | 24-01-13 | 18:21

als ze m hebben ff een kleine reminder in het 8uur journaal of pownews... zaterdagavond word de schavuit uit het rifgebergte aan een paal gebonden op het leidsche plein,een ieder is vrij om zn fantasie de vrije loop te laten op het tuig dat zich niet wist te gedragen in de bus.

*the barbarian* | 24-01-13 | 18:16

ooooooooooooooooooooooooh wat jeuken mijn handen

yuryzelluf | 24-01-13 | 18:06

Nee meneertje de agent. Zo als het hoort gaat dat onkruid eerst aan de geenstijl-schandpaal en dan mag u hem hebben. Ik stel voor om de rechtbank te passeren want van de paar uurtjes schoffelen die hij krijgt leert hij niets. 1e vlucht naar een siberisch werk kamp voor een jaar of 5 zal hem goed doen.

Frits_v_Schuttingen | 24-01-13 | 18:05

Ik zit wel te wachten op de duiding van dhr. Quid, m.b.t. en t.a.v. de bijdrage van een niet nader te noemen bevolkingsgroep aan onze samenleving in dit verband.

Ir Rita Tie | 24-01-13 | 17:58

Geen goed idee om zijn mobiel terug te geven...

Kopvot | 24-01-13 | 17:57

Ik wil op het openbaar niet gehinderd worden door primaten in gezelschap van gejengel. Muziek voor de oren van het collectieve op het openbaar vervoer moet, zeker nu de technologie private, individuele beluistering toelaat, gewoon verboden zijn. Goed van de chauffeur dat hij uit eigen beweging vroeg de teringherrie stiller te zetten. Meestal moet ik de chauffeur daartoe verzoeken. Wél zwak dat hij de deur terug openmaakte om de luis toe te staan zijn telefoon terug te nemen.

Tricephalus | 24-01-13 | 17:51

Op deze manier worden buschauffeurs botteriken omdat ze constant met tuig te maken hebben, goed dat een medepassagier te hulp kwam. De buschauffeur valt niets te verwijten, integendeel.

websenior | 24-01-13 | 17:31

werner007 | 24-01-13 | 16:29 | + -3 -
wow heel stoer hoor!
jij bent zeker Nederlands kampioen freefighten!

triest jochie, als de buschauffeur het 3-4x vraagt had je bij de 1e x al moeten luisteren. Als hij begint te schreeuwen betekend dat hij het niet meer pikt. Maar om dan te slaan? Wat is dat voor onzin?
Dan verlaat je de bus toch lekker als je keihard je muziek aan wilt hebben?

Prachtig hoe de buschauffeur dat jochie aanpakt en ik hoop dat iemand jou een keertje aanpakt wat mensen zoals jij zijn net zo erg als dat rifaapje uit de bus.

DaeHanMinGuk2 | 24-01-13 | 17:17

@Piet_Snot | 24-01-13 | 15:58
Heb jij wel eens in de buurt van zo'n sissende walkman gezeten?

Veel Vaak | 24-01-13 | 16:43

@werner007 | 24-01-13 | 16:29
Werner je spoort niet. De Chauffeur vraagt het meer dan eens en waarom zou je moeten vechten ?
Als die jongen gelijk had vind jij dat vechten een optie is. Praat jij niet over cursus/training als je freefighten als oplossing aandraagt.

Veel Vaak | 24-01-13 | 16:39

@werner007 | 24-01-13 | 16:29
Precies.
Dat zeg ik

Piet_Snot | 24-01-13 | 16:33

-weggejorist en opgerot-

werner007 | 24-01-13 | 16:29

Ik had persoonlijk deze chauffeur de nek omgedraaid, over asociaal gedrag gesproken. De manier waarop hij met zijn half gebrekkig N.L begint te schreeuwen tegen die jongen. Ik begrijp heel goed dat deze jongen boos en geïrriteerd raakt.
Ik ben tegen zinloos geweld, maar als ik die gozer in de bus was geweest had deze chauffeur ook een potje kunnen freefighten met mij.
Ik vindt in dit verhaal niet dat alleen de jongen de schuldige is, maar dat de chauffeur ook op zijn vingers mag worden getikt en een cursus/training sociale communicatie mag volgen.

werner007 | 24-01-13 | 16:29

die telefoon had hij dus echt niet terug gekregen, en alsie dat via de politie had willen doen dan was die "per ongeluk" kapot gegaan bij de worsteling. =

BozeHenk | 24-01-13 | 16:25

De jongen heet 'mohammed'

Karel Popper | 24-01-13 | 16:04

Ach , Ik moet zeggen dat de chauffeur zich ook wel behoorlijk agressief en dreigend opstelt ,
wegens een futiliteit als een luide walkman ...

Piet_Snot | 24-01-13 | 15:58

gaffelbaard | 24-01-13 | 14:00
Het is gewoon een (informele) plicht van de medepassagier om direct in te grijpen. De chauffeur had allang een mes tussen z'n ribben kunnen hebben toen de verdediger aankwam. Toont aan hoe slaperig mensen zijn. Bovendien stuurde hij hem de bus UIT. Hij had 'm IN de bus moeten houden, tegen de grond.

Helaas rijdt er geen trein meer naar Belgie, anders had ie 'm in die trein kunnen vastbinden op het toilet ofzo.

JoeBlow | 24-01-13 | 14:50

Was het nou weer een fin of zo`n autochtone kopie?
En die telefoon nog teruggeven ook... ik had hem aan gruzelementen getrapt, en de eigenaar erbij.

Slipsnifter | 24-01-13 | 11:02


Zou ik ook doen.. alleen jammer dak niet in die bus zat!

Opruier | 24-01-13 | 14:46

Veel verder dan Ahmed of Mohammed kom ik niet bij deze dader.

zeertegendradig | 24-01-13 | 14:46

Nou ja zo lang de buschauffeur nog aan de stangen hing om die jongen te trappen, nee toen hielpen ze nog niet, toen het lastig werd kwam die gozer er toch netjes in en werd het jongetje keurig de bus uitgewerkt. Ik denk niet dat dit heerschap nog een keer zijn muziek hard zet in een bus.

Tinus Trekveer | 24-01-13 | 14:41

De hele moraal in Nederland is voor een groot deel weg. Mede veroorzaakt door houding van regering, justitie en slappe houding van "boven-ons-gestelden".

Iwmac | 24-01-13 | 14:24

gaffelbaard | 24-01-13 | 14:00
Gezien dat dat ventje alleen was en ook erg jong vond ik dat de medepassagier wel heel laat kwam opdraven. Objectief gezien liep de veel grotere medepassagier samen met de buschauffeur nauwelijks risico. Die jongen hadden ze uit zelfverdediging door de voorruit van de bus kunnen klappen. Echt een grote gemiste kans.

Inferi0r | 24-01-13 | 14:17

@pawa | 24-01-13 | 13:04
Zelfverdediging wordt inderdaad alleen aangenomen als je geen mogelijkheid had om jezelf te 'kunnen distantiëren'.

Omdat tuigh vaak achterlijk is moet u zorgen dat u voorbereid bent en hen te slim af bent in de rechtbank. Elk klap die u gaf was noodweer. Noodweer sluit het geven van de eerste klap niet uit blijkt uit eerdere rechtspraak. Als u er maar van overtuigd was dat de ander u zou aanvallen. Alle klappen waar noodweer niet voor bewezen kan worden vallen gewoon onder noodweerexces. U hamert op een 'directe hevige gemoedsbeweging' met een 'causaal verband' richting de dader en ook met die klappen komt u weg.

En tot slot heeft u echt u best gedaan weg te lopen, u wilde zich echt distantiëren maar de dader gaf u de kans niet.

Kunt u gewoon weer lachend naar uit met een rechtvaardigingsgrond op zak.

Inferi0r | 24-01-13 | 14:15

And the truth shall set you free!

NACademicus | 24-01-13 | 14:12

Ik had die telefoon lekker meegenomen en had hij hem zelf op het politiebureau op mogen halen. Overigens, hij heeft niet uitgechecked. Doe ff een search querie door de OV-database wie op Mercatorplein is opgestapt op dat tijdstip en niet heeft uitgechecked. Met een beetje geluk is het nog een persoonlijke OV-kaart, en anders weet je in elk geval waar hij vaak komt. Hebben we toch nog wat aan die OV-faalkaart.

Martijngamer | 24-01-13 | 14:06

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:20 |

De buschauffeur kan toch ook waardering voor de klant hebben, immers je betaalt voor het ritje. En ik ben absoluut niet te beroerd om goeiemorgen of middag te zeggen, zeg ik soms ook eerder. Maar als het druk is en er veel mensen instappen en hij met andere klanten bezig is dan is de situatie zo. Dan kan hij toch eerder goedemorgen zeggen, dat zeggen overigens heel veel chauffeurs ook. Daarnaast ga je niet op de opmerking: Je kan toch ook LOPEN! niet in. Dan was een andere keer gebeurd, waarin ik wel eerder goedemorgen had gezegd!

gz | 24-01-13 | 14:05

200 nog iets aan reacties, en maar 2 ertussen die een compliment geven aan de passagiers die de buschauffeur hielpen. Typisch.

Dikke pluim voor die passagiers!
Applaus! Goed gedaan!

gaffelbaard | 24-01-13 | 14:00

@Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:12
Kaas, ik heb 2 kinderen ,tweeling j/m, en die hebben écht nog nooit een tik van pa opgelopen!
Ze zijn nu ruim 18 en dochterlief doet nu de PABO en zoonlief is in opleiding bij het Korps Mariniers......
Geen drugs , drankmisbruik,roken, geweld en dergelijke!
Ik bedoel maar....

lilluke halve hoan | 24-01-13 | 13:59

Dag lief Nederland. Welkom tuigland.

Patatter | 24-01-13 | 13:57

Ah, die ken ik wel; das een Marokkaan.

Day | 24-01-13 | 13:53

[ws] | 24-01-13 | 13:16 |
De maatschappij MOET harder worden in het benoemen en aanpakken van probleemveroorzakers. Er als groepen benoemd moeten worden met een overduidelijke bovengemiddelde proportie probleemveroorzakers en weinig of geen zelfcorrigerend (socialiserings)vermogen dan moet dat maar. Hier op GS (vandaag in Trouw vergeleken met Verlichtingsvoorbereiders) gebeurt dat al. Het wachten is op de Gutmenschen-achterhoede.
Zachte heelmeesters en appeasement hebben onze geduldslimiet overschreden.
Dat is mijn punt.

WirMachenMusik | 24-01-13 | 13:53

maar gelukkig is het nu weer een volwassen Nederlandse boer....

meneercactus | 24-01-13 | 13:52

@Barbarous_Relic | 24-01-13 | 10:52
Zo is het!
Dat kaboutertje kwam écht die bus niet meer in.
Óf ,meteen bij het instappen, een knal voor z,n muil geven!
Hulde voor de chauffeur!

lilluke halve hoan | 24-01-13 | 13:49

"Dan kunnen we hem eventjes voor verhoor binnenhalen"

Voor verhoor? Je ziet het toch zelf? Buschauffeur vraagt meerdere malen of de muziek wat zachter kan. Meneer is het hier niet mee eens en begint te beuken. Het beeld is zo helder dat zijn gezicht wordt geblurt anders wordt hij meteen herkend door deze of genen. Het is geen verdachte, het is een dader. Gouden tip? Pak hem op voor geweldpleging en vandalisme en sluit dan sluit dit Toearegtuig op in een gevangenis. KLÁÁR.

Pisvlucht-Airlines | 24-01-13 | 13:41

LOL! Kansloos VMBO-lulletje dit. Stakker. Wel goed van die mede-passagier dat hij ging helpen. Verder geen groot nieuws. Welcome to the big city.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53
bullies zijn bullies omdat ze doorhebben dat anderen bang voor ze zijn. ze komen in hun leven iets te kort, hebben frustraties en botvieren die frustraties graag op anderen. beter gezegd, liever op anderen dan op zichzelf. dit heeft meerdere redenen, opvoeding, school, omgeving, taal

ITEACHYOU | 24-01-13 | 13:32

rylands | 24-01-13 | 13:18
Als het om iets gaat wat de agressieveling's eigen leven/vrijheid niet zou beperken of elimineren (zinloos geweld dus) en het bewijs daarvoor is overduidelijk, dan in ieder geval na de tweede keer zoiets flikken, direct verkopen aan de dierentuin ofzo.

JoeBlow | 24-01-13 | 13:29

Waarom gewoon niet een nationale t.v. zender met de hele dag zulke videootjes erop? Het zou een hoop zaken oplossen...

Daar gaan we alweer! | 24-01-13 | 13:27

Je moet zo een jongen ook met rust laten als hij net even lekker naar zijn muziek zit te luisteren.

popov | 24-01-13 | 13:25

Deze vlegel heet vast geen Bob.

brutus68 | 24-01-13 | 13:25

Strafrechtadvocaten?! Volgens mij zat Shakespeare een heel eind in de goede richting toen hij zei: " laywers, hang them all, and the good ones apart".

Want door dit soort lieden weten natuurlijk straks als geen ander hoe ze softelinkse rechters moeten beïnvloeden.

Let op: dit loopt met een enorme zepert af. Na een pleidooi waarin z.g. spijt van de daders (uiteraard alleen omdat ze gepakt zijn), eerste keer, goede toekomstplannen, stigmatisering via internet bla bla gaan de begripvolle rechters over hun hart strijken en komen de daders er met een taakstrafje of voorwaardelijke celstraf vanaf. Wat dat betreft is het maar goed dat ze nu bekend zijn bij heel Nederland als de bonte hond, want het straffenklimaat in nederland is echt veel te soft. Trouwens, nu de verdachten ouders hebben die goed in de slappe was zitten, kan het slachtoffer beter zelfs een civiele procedure beginnen wegens onrechtmatige daad. Strafbaar gedrag is automatisch onrechtmatig (moet uiteraard nog wel even door de rechter vastgesteld worden; vervolgens claim je voor tiendduizenden euro's immateriële schade wegens gederfde levensvreugde, door deze mishandeling. Oeps, de daders in de portemonnaie raken, dat gaat veel meer pijn doen dan een taakstrafje of een paar weekjes cel.

Schweinchen Dick | 24-01-13 | 13:24

geprboveerd =gepromoveerd

rylands | 24-01-13 | 13:23

"Mensen" die iemand fysiek iets aan willen doen omdat ze terecht gewezen worden, verdienen zij het nog wel uberhaubt om in de maatschappij te mogen zijn? Dat is de vraag waar we steeds meer naar toe moeten en zullen gaan. Dit kan toch niet meer. Niemand durft straks meer iets te zeggen tegen zo'n "mens". je hebt een grote kans op klappen van de dader die later natuurlijk geprboveerd wordt tot slachtoffer maar daarna krijg je nog trappen na van de advocaat van de verdachte die recht praat wat krom is en de schukld in de schoenen van rechtgeaarde burgers probeert te schuiven. En daarna komt de rechter eroverheen die de dader amper meer straf geeft dan een taakstrafje van een werkweek of twee.

rylands | 24-01-13 | 13:23

"Mensen" die iemand fysiek iets aan willen doen omdat ze terecht gewezen worden, verdienen zij het nog wel uberhaubt om in de maatschappij te mogen zijn c

rylands | 24-01-13 | 13:18

"Mensen" die iemand fysiek iets aan willen doen omdat ze terecht gewezen worden, verdienen zij het nog wel uberhaubt om in de maatschappij te mogen zijn c

rylands | 24-01-13 | 13:18

-weggejorist-

JoeBlow | 24-01-13 | 13:17

@WirMachenMusik

Je gaat volledig voorbij aan mijn punt. De maatschappij verhard omdat je mensen op deze manier tegen elkaar opzet. Laten we op basis van statistieken bepaalde groepen vooral in een hoekje stoppen en vooraf een keihard oordeel over ze hebben. Daar wordt een maatschappij beter van.
(en let wel... voor je het weet sta je zelf in dat hoekje. Ik durf al bijna niet meer te vermelden dat ik graag naar een potje voetbal in een stadion ga)

En let wel: ik zeg niet dat dat we bewezen daders de hand boven het hoofd moeten houden, enkel dat we niet gelijk onze conclusies moeten trekken.

Zijn we daartoe niet bereid dan moet je accepteren dat de maatschappij harder wordt... want nogmaals, dat was mijn punt.

[ws] | 24-01-13 | 13:16

Uiteraard was het bovenstaande sarcastisch bedoeld, maar dat begrijpt iedereen neem ik aan wel. Oh wacht...

Fopspeen | 24-01-13 | 13:11

Ik snap ook niet waar die buschauffeur het gore lef vandaan haalt om iemand te vragen de muziek in zijn bus zachter te zetten. Als hij niets had gezegd was er ook niets gebeurt. Waar moet dat toch heen met die paar mensen die steeds maar weer iedereen een beetje fatsoen, normen en waarden bij proberen te brengen? Schandelijk! Direct ontslaan die man!!!1

Fopspeen | 24-01-13 | 13:10

WTF?

"Maar liefst 104.000 van de 790.000 [Amsterdamse] inwoners blijken een IQ van slechts 70 tot 85 te hebben. Hiervan komen er steeds meer in de criminaliteit terecht. Bijna alle 600 jeugdige Amsterdamse veelplegers hebben een laag IQ."

JoeBlow | 24-01-13 | 13:07

Dit is het vijfde incident met blanken ,wat is hier
de bedoeling van.De andere honderden incidenten in
het weekend worden niet getoond,waar wel buitenlanders
de boosdoener van zijn.
Het lijkt wel een politiek spelletje wat er gespeeld
word ,sinds dat met die grensrechter.

dortse poorten | 24-01-13 | 13:06

Een aantal jaren geleden ben ik met geweld op straat overvallen, geld weg, zware hersenschudding, voortand kwijt, scheur in de wenkbrauw en een blauw gezicht (dader nooit gepakt, totale schade 700 euro). Ik heb me toen voorgenomen om i.p.v. rustig te blijven en een uitweg zonder geweld te zoeken, mijzelf voortaan direct te verdedigen.
Vorig jaar werd ik op een uitgaansavond buiten lastig gevallen door een opdringerige, slecht Nederlands sprekende dealer. Nadat ik hem een aantal keren had verzocht om op te rotten, werd ie boos en greep me met twee handen bij de kraag van mijn jas, van plan om mij een kopstoot te geven. Gelukkig was ik sneller en met wat gepast geweld veranderde hij snel van mening. Nadelig voor mij was dat op dat moment de politie langskwam en hij direct aangifte deed van mishandeling.
Ik mocht me voor de rechter verantwoorden, maar mishandeling kon niet worden bewezen. Helaas, zelfverdediging ook niet. Je zou verwachten dat je dan dus wordt vrijgesproken, maar niets is minder waar. Ik kreeg een boete van 180euro en 40uur taakstraf voorwaardelijk, wegens, en ja, let op, het verstoren van de openbare order door openlijke geweldpleging. Op mijn vraag aan de rechter wat ik volgens hem dan had moeten doen, antwoorde hij: “U heeft gekozen om geweld te gebruiken, u had ook weg kunnen lopen.”. WTF!!

Dus buschauffeur, snel aangifte doen van mishandeling, voordat hij het doet! In Nederland moet je weglopen en vooral jezelf niet verdedigen, anders ben je de spreekwoordelijke pineut.

pawa | 24-01-13 | 13:04

Jemig, wat een jonge knul nog... en dan al zo'n agressie en brutaliteit. Zet gewoon je muziek zachter en hou je mond dicht en je handen thuis snotneus! Respect voor deze buschauffeur.

Opinion1970 | 24-01-13 | 13:02

Erg late reacties van de overige mensen in de bus. Maar hulde voor de buschauffeur, hij had eigenlijk dat klote ventje zijn nek moeten breken. Wat een teringtuig woont er toch in Nederland, het wordt de hoogste tijd voor de Grote Schoonmaak.

SicSeb | 24-01-13 | 12:59

De elite van Nederland zal het een worst wezen wat hier gebeurt, inclusief de magistraten natuurlijk, zij gaan niet met de bus!

lanexxx | 24-01-13 | 12:57

-weggejorist-

jansennoord | 24-01-13 | 12:54

-weggejorist-

wasbeer1860 | 24-01-13 | 12:52

sneakybastard | 24-01-13 | 11:57
ik woon niet in duitsland maar in scandinavie

duitse herder | 24-01-13 | 12:52

WirMachenMusik | 24-01-13 | 12:46 |
En waarom vinden we dan dat Oost-Aziaten vlijtig zijn, prima integreren en als immigranten per stuk welkomer zijn dan 100 finnen?
-----------------
Ik bedoel natuurlijk: liever 100 Oost-Aziaten dan één Fin.

WirMachenMusik | 24-01-13 | 12:49

pffff, gaan we nu op elke slak zout leggen? voordat iedereen over me heenvalt. uiteraard keur ik dit gedrag ook af, maar kom op zeg pfff, volgende topic is hoe mevrouw Jansen van de Bemelstraat in Bemmel verrot is gescholden door de buurvrouw omdat ze haar stoep niet sneeuwvrij maakt?

ITEACHYOU | 24-01-13 | 12:48

Ik zou zeggen, ga er iets aan doen. Pak het geweld juridisch harder aan, of hef internet op. En dat laatste is niet alleen de makkelijkste manier, het is ook een manier die Ivo Opstelten kan bevatten.

dedeurs | 24-01-13 | 12:47

[ws] | 24-01-13 | 11:31 |
Ik meen mij te herinneren dat kort na het publiceren van het het kopschop incident filmpje een groot deel van de reaguurders uitermate "vriendelijke" meningen klaar had liggen over wat er met deze Kutmarokkanen moest gebeuren. Het was niet bepaald van de lucht.
Maar.. wat blijkt: het waren gewoon blanken?
---------------------
Ja en waarom dachten er zovelen meteen aan Marokkanen?
Ik zou zeggen trek eens een steekproef uit de populatie van voorvallen van groepsmishandeling van de laatste jaren. Dat die zovelen hier, formele empirische kansen of gewoon ervaringskennis gebruiken als a priori kansen bij verwachtingen of voorspellingen is toch de normaalste zaak van de wereld. Ja, een evolutionaire verworvenheid zonder dewelke we als soort niet meer zouden bestaan. En zelfs voor de dierenwereld, alhoewel iets implicieter, geldt dat.
Nu heb ik het dan alleen nog maar over empirische kansen van (geregistreerde) voorvallen van groepsgeweld, zonder te kijken naar de manier waarop dat geweld wordt uitgevoerd. Ik durf te wedden dat de meesten hier die al wat van dergelijke videootjes op GS en Opsporing Verzocht voorbij hebben zien komen, ook wat dat aspect betreft meteen aan zogenaamde ‘lichtgetinten’ dacht. Denk je dat dat zomaar uit de lucht komt vallen of (misschien bevalt dat beter) op een racistische inborst duidt?
En waarom vinden we dan dat Oost-Aziaten vlijtig zijn, prima integreren en als immigranten per stuk welkomer zijn dan 100 finnen? Waarom accepteren we zo gemakkelijk dat volgens IQ-statistieken Oost-Aziaten intelligenter zijn dan wijzelf (Gemiddelde IQ Oost-Aziaten 105, Marokkanen 85).
Komt dat ook uit de lucht vallen?
Verder kan ik je verzekeren, met toch wel wat meer dan gemiddeld verstand van (groeps)gedragsaangelegenheden, dat het gedrag dat met Marokkanenprobleem wordt aangeduid - in combinatie met de behandeling ervan door justitie, rechters en professionele Gutmenschen - tot negatieve interactie-effecten op Nedertokkies zal leiden. Allereerst en vooral op die, die zo graag op de Badr Haris (of hoe die ook mogen heten) willen lijken. Of platter: we zullen (bij ongewijzigd beleid) steeds meer met een kopiefinnen-probleem te maken krijgen.
Overigens zijn vandaag de nationaliteiten van de kopiefinnen van het Eindhovengeweld bekend gemaakt: drie Nederlanders, vier Belgen en eentje met een andere nationaliteit waarover verder niets is bekendgemaakt.

WirMachenMusik | 24-01-13 | 12:46

Nog geen enkel linkje? Faceboekje? Twittertje?
Of moet de school eerst uitkomen en de kids online?

diek | 24-01-13 | 12:40

om eerlijk te zijn vind ik dit graag bij bepaalde in dit land parasiterende bevolkingsgroepen normaal en niet afwijkend ..
ik denk dat dit gedrag veraderen even uidagend is als een aap leen om bananen te negeren ..
denk dat 1 vraag overblijft en waarin lijkt mij ook de oplossing ligt ;
Welke idioot kwam op het idee dit soort mensen te importeren , en met welk doel ??
en waarom kunnen we deze mensen niet naar oorden sturen , waar hun gedrag wel gepast is ???

sparrow | 24-01-13 | 12:37

Dat glas tegen (/door) het raam was gewoon poging tot doodslag. Chauffeur was waarschijnlijk al blij dat deze idioot alleen maar terug kwam voor z'n telefoon.

Toont weer aan hoe bang mensen zijn geworden en hoe makkelijk ze compromissen sluiten met dit soort figuren.

JoeBlow | 24-01-13 | 12:28

@arunt_bass_abuser | 24-01-13 | 11:10
Met een beetje pech had dat stuk tuig je dan nog aangeklaagd wegens diefstal ook.

lekkurlinx | 24-01-13 | 12:25

@Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53 |
Een bontkraag met tweeverdieners als ouders?
Dat lijkt me op de één of andere manier vrij onwaarschijnlijk....

Wel erg prettig om eens een filmpje te zien waarin het slachtoffer wat terug doet in plaats van die 8 tegen 1 hoofdschop filmpjes waar je in en in moedeloos van wordt.

Kipmeister | 24-01-13 | 12:21

@necrosis | 24-01-13 | 11:08
Dat is ongeveer als Pasen en Pinksteren op één dag vallen, is het niet?

lekkurlinx | 24-01-13 | 12:19

@zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:20
Met de strippenkaart werd je nog aangemoedigd om de chauffeur te groeten omdat je dat ding op zijn plankje legde en moest zeggen hoeveel je er afgestempeld wilde hebben. Tegenwoordig met die OV-chipkaart kijk je de man/vrouw eigenlijk niet eens meer aan, maar zoek je meteen naar dat electrogeval waar je die kaart tegenaan moet drukken om in te checken.

lekkurlinx | 24-01-13 | 12:17

Als ik alle reacties zo lees moeten we zeker niet de reaguurders bij elkaar zetten. Krijgen we wederom een veldslag.

wakker worden | 24-01-13 | 12:16

Tsja, als ze zijn telefoon hadden gehouden...

Uriël Fack | 24-01-13 | 12:14

ik had hem de bus niet meer in gelaten. Telefoon hadden ze mooi kunnen gebruiken om de persoon te achterhalen. De volgende keer graag over de dader (sorry verdachte, politiek correct enzo) heen rijden, gevalletje psychische overmacht. Danku

UndercoverOperation | 24-01-13 | 12:13

Die telefoon.... Waarom krijgt hij die in godsnaam terug...

Woetism | 24-01-13 | 12:10

@Alexander de Kleine | 24-01-13 | 11:03
Maar de politie en hun voorgangers hebben altijd de hulp van de burger gevraagd bij het opsporen van verdachten en voortvluchtigen. Vroeger met de "gezocht" posters ("Wanted: dead or alive"), tegenwoordig via "gezocht" pagina's op internet. Misschien herken je één van deze figuren?
www.politie.nl/gezocht/verdachten

lekkurlinx | 24-01-13 | 12:08

Weer zo'n bloedzuiger... Ben blij dat een passagier te hulp schoot, knap!

Invisions | 24-01-13 | 12:03

harry poster | 24-01-13 | 11:58
Het spijt mij Harry, maar de politiek heeft al 25-30 jaar gefaald en gelet op dit kabinet, zou ik geen sprankje hoop koesteren... PVDA-VVD=slappe hap. Zoals al vaker en door meer mensen geroepen, tuig luistert alleen naar klappen en een keiharde bestraffing. Het falende beleid van de afgelopen decennia zijn hier getuige van.

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 12:01

Kijkt u mee, politiek Den Haag?! Tuig regeert de straten en heeft werkelijk waar overal schijt aan! Waarom doet u toch alsof er niets aan de hand is? Waarom hebben jullie het al zo ver laten komen? Waarom krijgt het tuig van de richel straffen waar ze heel hard om lachen? Waarom is de privacy van een slachtoffer zoveel minder waard dan dat van een pauper?! Waarom waarom waarom...

harry poster | 24-01-13 | 11:58

@Duitse herder: Waar woon je in Duitsland? want in Keulen heb je dit soort gevallen ook hoor. Echter hier wordt wel harder opgetreden tegen dit soort zaken

sneakybastard | 24-01-13 | 11:57

@horsteknots | 24-01-13 | 11:31
Wij waren daar niet voor getraind, sterker nog we mochten niet meer dan hem tegenhouden. Hij sloeg ons en wij konden hem niet terug meppen. Heb ik natuurlijk wel gedaan toen hij eenmaal op de grond lag heb ik zijn arm zo fucking ver gedraaid dat hij al gebroken had moeten zijn. Aangezien deze afrikaan onder de coke zat en bleef lachen had ik ook geen reden om te stoppen met hem pijn te doen. Voelt hij het nu niet dan morgen in de cel wel zonder coke.

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:54

Wat is dat onnozele gezwam over de afkomst van dit tuig?
A'dam-West+accent+zwartjasje+gedrag+agressiviteit=een Marokkaans kutventje!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:53

Vreemd die schaamtecultuur waarover onze Marokaanse medelanders het altijd hebben.
Deze jongen is schaamteloos.

Oxydator | 24-01-13 | 11:52

Even voor verhoor binnenhalen.
Tegen 5 man ga ik niet stoer doen. Echter, als ik in die bus zat had ik zijn kop door de ruit geslagen. Gewoon. Omdat het kan.

Schrale bal | 24-01-13 | 11:51

purkpurkson | 24-01-13 | 11:49 | + 0 -

Nee, daar is het dan te laat voor. Kreeg laatst op de ipad zelfs een melding over een 'internal server error' maar zou niet weten hoe ze die server in dat platte apparaatje hebben kunnen proppen...

eerstneukendanpraten | 24-01-13 | 11:51

Buschauffeur is baas. Wel jammer van die telefoon. Die had ie natuurlijk aan de politie moeten overdragen...

Hufter | 24-01-13 | 11:50

Volksgericht?
Dat blijft beperkt tot wat boze tweets etc.
Iemand halfdood slaan in ruil voor 120 uur schoffelen heeft zeker een aantrekkelijke kanten.
Ik ga een lijstje maken.

spooked | 24-01-13 | 11:50

Typisch accent.
AOMN = Algemeen Onbeschaafd Marok Nederlands

Oxydator | 24-01-13 | 11:49

Het zit veel mensen tegen vandaag de dag. Die achterstand kneuzen hebben daar het meeste last van. Dat zijn allemaal bommetjes met schietlontjes. Praat daar niks goed mee, ze hebben de achterstand aan zichzelf te danken.
Als je blank bent en als een mocro praat kom je niet eens aan de bak bij Burgerking.
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat er veel van deze bommen rondlopen en we ze beter gecontroleerd tot ontploffing kunnen brengen ergens aan de kust op een strand ofzo.

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:49

Oh, als je 2 keer op het knopje drukt dan euh staat het er ook 2 keer, delete?

purkpurkson | 24-01-13 | 11:49

We begrijpen toch wel, dat als je niet wordt tegengehouden door de opvoeders als je deze leeftijd of jonger bent, dit het gevolg is? Je moet alleen wel willen, en niet als vader blijven zitten als je kind buiten de boel afbreekt.

purkpurkson | 24-01-13 | 11:48

We begrijpen toch wel, dat als je niet wordt tegengehouden door de opvoeders als je deze leeftijd of jonger bent, dit het gevolg is? Je moet alleen wel willen, en niet als vader blijven zitten als je kind buiten de boel afbreekt.

purkpurkson | 24-01-13 | 11:48

Tijd voor een nieuw topic, iets met een doodgeschoten juwelier wellicht?

eerstneukendanpraten | 24-01-13 | 11:46

Waarom geeft hij die telefoon dan ook terug...

Robbie Rotten | 24-01-13 | 11:46

Dit is volgens mij toch echt geen Marokkaan hoor. Gewoon een strontverwend kutkoter uit Oud-Zuid.

frummel | 24-01-13 | 11:44

Asmodean | 24-01-13 | 11:36 | + 0 -
Ik woon er niet. De socialistische burgemeester Reepalu van Malmö riep tien jaar geleden luidkeels: Mijn stad moet een afspiegeling zijn van de wereld.
Dat is gelukt... zie filmpje, de Zweden zelf en vooral de Joden zijn de stad uitgevlucht. De rest blijft.
www.youtube.com/watch?v=5a1PM6YB8wg

duitse herder | 24-01-13 | 11:42

Bungholio | 24-01-13 | 11:41 |
Dat werd ook gezegd van die lui uit Eindhoven, weet je nog? Viel dat even tegen zeg. Wilders heeft speciaal gewacht met zijn kamervragen, maar die bleken niet meer nodig toen het niet om Marokkanen ging.

Asmodean | 24-01-13 | 11:42

Islamofiel | 24-01-13 | 11:38 | + -1 -

Je nick, waarde vriend, dat is toch wel een grapje?

eerstneukendanpraten | 24-01-13 | 11:42

Nou scheten-wapper en pius, daar heb je je mocro-tuig weer.

Bungholio | 24-01-13 | 11:41

Heb zelf ook een keer de fout gemaakt om er wat over te zeggen-lang verhaal kort -Ik heb toen ontdekt dat Nederlanders door en door racisten zijn tegen hun eigen volk.

poli | 24-01-13 | 11:41

Vraag maar eens aan de gemiddelde politieman, douanier, marechaussee wat hun dagelijkse ervaring is met allochtoons (en in mindere mate, NL-tuig) tuig en hoe zij beperkt zijn door de Nederlandse wetgeving! Dit tuig weet donders goed hoe weinig gezagsdragers mogen doen en zij spugen, schelden en trappen erop los... dat moet veranderen door het geven van meer bevoegdheden aan deze gezagsdragers. Elke klap moet keihard bestraft worden, wettelijk en ook lichamelijk! Kijk maar eens naar Amerikaanse, Franse, Duitse politiefunctionarissen... sta boven dit tuig en pas keiharde methoden toe!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:39

Tuig hoort achter slot en grendel en daarmee basta !

restman | 24-01-13 | 11:39

Ik snap er geen hout meer van. Ik ben er alleen maar anti-links van geworden

Islamofiel | 24-01-13 | 11:38

duitse herder | 24-01-13 | 11:31 |
Ik liet dit laatst aan mijn buren zien, en die dachten dat het nep was. www.liveleak.com/view?i=df8_1347546825... . Ik ben blij dat ik weg ben uit Scandinavië!

Asmodean | 24-01-13 | 11:36

@ jansen : B R I L J A N T! Hahahahaha!!!!!!!!

verbanden | 24-01-13 | 11:36

Asmodean | 24-01-13 | 11:34 Het aantal misdaadthrillers uit Scandinavië is in de boekhandel veruit in de meerderheid.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:36

@Asmodean | 24-01-13 | 11:34
LOL

Sliptong | 24-01-13 | 11:35

Ik vind deze rage dat we zelf het recht in handen nemen omdat de staat het niet goed doet wel erg vet! Gewoon A-team achtige taferelen... cool!

paddostoel | 24-01-13 | 11:35

Ow jeey, fase 2: het allochtonisch geweld slaat over op hondsdolle sleutelMeesjes die ook hun minute of fame willen. Tuigh!

Sliptong | 24-01-13 | 11:35

duitse herder | 24-01-13 | 11:31 Natuurlijk. Dit is internet, je kunt wonen waar je maar wil.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:35

Kan GeenStijl media niet een aparte website opzetten voor het opsporen van tuig? En dan deze website meer richten op politieke discussies.

Expert Homo | 24-01-13 | 11:35

Het duurde vrij lang voor dat iemand de chauffeur te help schoot, moet ik zeggen,grootste deel van de passagiers was misschien ook uit de regio afkomstig.
Ik had in ieder geval dit Rif-aapje meteen de bus uitgeschopt en zijn telefoon gehouden, voor nader onderzoek.

Zwizalletju | 24-01-13 | 11:34

duitse herder | 24-01-13 | 11:31 |
Ah, Scandinavië. De prachtige multiculturele wijken van Stockholm, Malmö en Oslo waar iedereen gebroederlijk hand in hand loopt en besjes plukt en ze mishandelingen en misdaad slechts kennen van de uitstekende Scandinavische misdaadthrillers, die uiteraard allemaal gebaseerd zijn op gebeurtenissen in het buitenland. Leuk joh.

Asmodean | 24-01-13 | 11:34

Zal ook wel kut muziek geweest zijn.

jel10 | 24-01-13 | 11:33

Feitelijk kun je aan het accent in Amsterdam West al niet meer horen of we hier nu te maken hebben met een autochtoon of allochtoon. Na een gedegen taalopleiding op de gemiddelde Amsterdamse school hebben Wesley, Mohammed en Quincy allemaal hetzelfde accent. Je weet tog G.

Afgeschminkte Bassie | 24-01-13 | 11:33

Dat die man idd die telefoon nog teruggeeft.. staan blijven en met diezelfde telefoon de politie bellen, hoppa.

Maar het is niet normaal. buiten het feit dat hij zijn muziek misschien te hard heeft staan, gaat hij ook nog achter de chauffeur zitten. Uitlokking heet dat meneer de Rechter. Kwal.

obi-juan kenobi | 24-01-13 | 11:33

@ duitse chihuhahaha: dit bestaat niet bedoelen die twee bejaarden internet mee neem ik aan? Of bedoelden ze je notsosmartphone?

verbanden | 24-01-13 | 11:32

Inderdaad, lafheid wordt gestimuleerd door de eveneens laffe politiek. Als het misgaat is de dader eerder vrij dan jij uit het ziekenhuis bent, en als dat niet gebeurt is er altijd nog serieuze kans dat je zelf vervolgd wordt wegens niet laf genoeg zijn. Zum kotzen.

panadol | 24-01-13 | 11:32

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:25 | + 1 Dit nemen we mee naar de volgende cursus! Thnx.

horsteknots | 24-01-13 | 11:31

duitse herder | 24-01-13 | 11:23 |
Ook niet meer terugkomen he! Daaag!

nietzofotograferen | 24-01-13 | 11:31

[ws] | 24-01-13 | 11:25 | + 0 -
Asmodean | 24-01-13 | 11:27 | + 0 -
horsteknots | 24-01-13 | 11:26 | +
zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:26
.
ik woon niet in Duitsland, maar in Scandinavie

duitse herder | 24-01-13 | 11:31

WTF is er aan de hand in dit land?! Gooien ze shit door het drinkwater ofzo dat iedereen agressief wordt?
Rambo John J | 24-01-13 | 11:25

dat...
en mensen die ongenuanceerd los gaan op het internet.
Ik meen mij te herinneren dat kort na het publiceren van het het kopschop incident filmpje een groot deel van de reaguurders uitermate "vriendelijke" meningen klaar had liggen over wat er met deze Kutmarokkanen moest gebeuren. Het was niet bepaald van de lucht.
Maar.. wat blijkt: het waren gewoon blanken?
Was er ook maar iemand die zei: "we hadden het bij het verkeerde eind en da's niet goed..."
Nope. Ook dat toont aan hoe ziek we met z'n allen zijn en hoe het bij het minste of geringste ontploft.

[ws] | 24-01-13 | 11:31

Borstlap Knapzak | 24-01-13 | 11:28 En terecht.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:30

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:26 |
Tja, wat kunnen we eraan doen. Voorkomen kun je het helaas gewoon niet, hoe graag we dat ook allemaal zouden willen. Criminaliteit hoort nou eenmaal bij de mens, hoe kut dat ook is. Dus we zullen het zoveel mogelijk moeten proberen te voorkomen. Mijns inziens moet dat met strenge begeleiding en scholing voor jongeren die al vroeg ontsporen. Maar dat gaat geld kosten.

Asmodean | 24-01-13 | 11:30

@[ws] | 24-01-13 | 11:18 | + 0 -

Ik doe dat niet omdat ik bang ben. Ik geef het hier eerlijk toe. Ik denk dat veel mensen daar mee lopen.

Vraag is hoe je kan omgaan met deze angst en toch juist handelen ? Ik zou uw voorbeeld graag volgen, maar dan moet ik duidelijk nog iets leren.

Daalder | 24-01-13 | 11:30

Ik vind dit filmpje eigenlijk best bemoedigend. Het klootzakje krijgt toch even zo goed klappen van de chauffeur en uiteindelijk is er toch ook een passagier die zich ermee bemoeid. Het enige dat me feitelijk nog verbaast is dat het klootzakje alleen is en het toch aandurft om te gaan matten.

de directeur | 24-01-13 | 11:29

Van het justitie gedoe krijg ik een slappe sjaak.

kweetitwel | 24-01-13 | 11:29

die buschauffeur doet zelf ook een kabouter Wesley-tje

Borstlap Knapzak | 24-01-13 | 11:28

@Asmodean | 24-01-13 | 11:25 | + 0 -
Het zou een begin zijn om de import te stoppen en eens eerst de problemen op te lossen. Je kan mensen met een dubbel paspoort er uit gooien, dat is juridisch gewoon mogelijk.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:28

duitse herder | 24-01-13 | 11:23 |
Doe niet zo naïef man, ook in Nederland is iedereen volstrekt geschokt. Ook in Duitsland woont onopgevoed tuig uit macho-culturen.

Asmodean | 24-01-13 | 11:27

@duitse herder | 24-01-13 | 11:23 | + 0 - En u loopt in Duitsland zeker te pochen met je nl-nationaliteit?

horsteknots | 24-01-13 | 11:26

Wat had ik graag in die bus gezeten.

Ik denk/hoop dat mijn eerste actie zou zijn om meteen naar voren te sprinten en die gast helemaal het leplazarus te slaan. Kutmongolen met hun berbermuziek altijd.

Opa Brutus | 24-01-13 | 11:26

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:24 Er zijn ook Duitse herders met de staart tussen de poten.

Dixit duitse herder | 24-01-13 | 11:23

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:26

Asmodean | 24-01-13 | 11:21
Ok, we hebben dus dezelfde afschuw, maar je hebt wel gelijk, ik woon in een landelijke omgeving op afstand van een plek als bijvoorbeeld Amsterdam-West. Ik probeer nog steeds een nuance te vinden in het bespreken van het "Marokkanenprobleem". Immers, niet alle Marokkaanse Nederlanders zijn slecht, echter, het blijft oorverdovend stil vanuit dit deel van de Nederlandse samenleving. Dus is de vraag: wat moeten de gezagsdragers doen aan dit probleem?

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:26

@horsteknots | 24-01-13 | 11:21
Niet waar ik heb als controleur iemand die doorgesnoven door het lint ging tegen gehouden met een dame als collega. We hielden hem met zijn benen in de lucht en een voet in zijn nek tussen de banken. Politie stond al klaar bij de halte. Die trokken hem nog harder die bus uit.

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:25

GoedenMorgenDezeMorg | 24-01-13 | 11:18 |
En dat ligt aan Nederland? Overal heb je (vaak arm) tuig dat ontspoort, hoe streng je ook straft. De enige oplossing zou zijn om iedereen maar het land uit te flikkeren. Daar kwamen de Britten wellicht vroeger nog mee weg door iedereen in Australië te dumpen, maar anno 2013 is dat al lang geen serieuze oplossing meer. Helemaal niet nu vrijwel alle tuig gewoon een Nederlands paspoort heeft.

Asmodean | 24-01-13 | 11:25

WTF is er aan de hand in dit land?! Gooien ze shit door het drinkwater ofzo dat iedereen agressief wordt?

Rambo John J | 24-01-13 | 11:25

Misschien kunnen de reaguurders het zich niet voorstellen, maar ik ben echt blij dat ik weg ben gegaan uit Nederland, er gewoonweg niet meer willen wonen.
Ik heb het filmpje van de 8 Eindhoven jongens laten zien aan mijn buren. Hun reactie is -nog steeds- dit bestaat niet... dit is in scène gezet.
duitse herder | 24-01-13 | 11:23 |

want dit gebeurt in de Heimat nooit natuurlijk.
Newsflash: dit komt overal voor.

[ws] | 24-01-13 | 11:25

@duitse herder | 24-01-13 | 11:23 | + 0 -
Laffe haas ben je. Wie ben jij om ons zogenaamd nog een trap na te geven.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:24

@Asmodean | 24-01-13 | 11:21 | + 0 -
Maar er gebeurt niets. En als een bepaald persoon het zegt wordt hij eerst verguisd en dan wordt hij nagepraat.

RAAR!

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:23

Misschien kunnen de reaguurders het zich niet voorstellen, maar ik ben echt blij dat ik weg ben gegaan uit Nederland, er gewoonweg niet meer willen wonen.
Ik heb het filmpje van de 8 Eindhoven jongens laten zien aan mijn buren. Hun reactie is -nog steeds- dit bestaat niet... dit is in scène gezet.

duitse herder | 24-01-13 | 11:23

@de beer van de meer | 24-01-13 | 11:18
Ja mee eens maar dat twee keer nadenken vind ik iets te enthousiast. Een keer nadenken kunnen ze niet laat staan twee keer.

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:22

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:18 |
Oh ja joh? Ik ervaar het al lang niet meer als een taboe. Sinds zelfs PvdA'ers het ook over kutmarokkanen hebben en een VARA-icoon als Jeroen Pauw op live tv zegt dat hij de multiculturele samenleving mislukt vindt, heb ik de indruk dat je dat best kunt zeggen. In wat voor omgeving verkeer jij dat dat nog steeds een taboe zou zijn?

Asmodean | 24-01-13 | 11:21

Oh ja,.. en in een bus iemand fixeren is niet makkelijk.

horsteknots | 24-01-13 | 11:21

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:12
Je hebt volkomen gelijk, het wordt steeds triester. Want per generatie wordt dat tuig steeds slechter en slechter. Wat riep die politiebobo uit A'dam-West onlangs ook weer? Dat die jochies nu overvallen met grof geweld plegen. Die groep is wellicht klein, maar veroorzaakt onevenredig veel schade aan de samenleving. Passend geweld hiertegen is dus onontkoombaar!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:21

We dienen eigenlijk de overheid en rechterlijke macht hier verantwoordelijk voor te houden, want wat voor een landsbestuurder ben je als je dit pas 5 weken later openbaar maakt.
Welke rechterlijke macht ben je als het slachtoffer wellicht de dader wordt door verweer.

Laat den Haag de nieuwe bastion worden en alten wij verantwoordelijk zijn voor de ommekeer in deze dwaling en zaken weer in perpectief te brengen.
Schuldigen dienen gestraft te worden.

Fratello | 24-01-13 | 11:21

gz | 24-01-13 | 11:05 Het begint er mee dat je ook vriendelijk goedemorgen of goedemiddag kunt zeggen in plaats van zwijgend je kaart te laten zien.

Je stapt bij een dienstverlener in, laat merken dat je de dienst waardeert. Kost niks extra.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:20

In de zorg word je wel geleerd met agressie om te gaan,.. maar ja, daar heb je altijd een collega die op de benen gaat zitten terwijl jij de knie in de nek plaatst. Dan word een client snel rustig door pijn en ademgebrek. Ik weet niet of ik het in een bus alleen zou aandurven,.. snel oogcontact met medepassagiers is dan wenselijk. Gewoon effe tegen het randje overmatig geweld aanleunen en het wordt begrepen dat dit niet kan.

horsteknots | 24-01-13 | 11:19

@KenTochNait?! | 24-01-13 | 10:48
Inderdaad. Een advocaat is er om de rechten van de verdachte te beschermen. Daar is niets mis mee. Maar tegenwoordig doen advocaten hun best om misdaden te bagatelliseren. Dat is toch iets heel anders. En laakbaar.

van heinde en verre | 24-01-13 | 11:18

@gz | 24-01-13 | 11:05
Het kan je niet praten kan ik me heel goed voorstellen.
De buschauffeur groeten vind ik heel normaal en dat laten tamelijk onbeschoft.

Veel Vaak | 24-01-13 | 11:18

@Asmodean | 24-01-13 | 11:12

wat ik er kut aan vind, is dat we nog steeds niet weten wat we met die lui aan moeten en het probleem maar voort laten bestaan. Pappen en nathouden / zachte heelmeester, dat idee.

GoedenMorgenDezeMorg | 24-01-13 | 11:18

zouden we niet een inzameling kunnen houden onder welgemanierde burgers en een soort burgerwacht opzetten.
soort vreemdelingenlegioen inhuren en tuig gewoon met gelijke munt een paar keer terugpakken en helemaal de getverdemme in slaan.
je denkt wel twee keer na als je weet dat de represailles op de loer liggen

de beer van de meer | 24-01-13 | 11:18

"In de spiegeling van de ruiten is duidelijk te zien dat andere passagiers beter begrepen hebben wat de spelregels in Dit is Nederland anno 2013 zijn: als een stuk tuig zich misdraagt, hou je gewoon je mond."

niemand die daar even op in wil gaan?
We blijven dus gewoon wijzen naar alles en iedereen buiten ons om.

Met vriendelijk groet,
iemand die inderdaad een keer z'n kaak gebroken heeft door ergens tussen te springen en het zo weer zou doen.

[ws] | 24-01-13 | 11:18

Asmodean | 24-01-13 | 11:16
Whatever dude. Het is en blijft een taboe om het probleem bij de naam te noemen!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:18

Asmodean | 24-01-13 | 11:16 | + 0 -
Ik heb ze allemaal meegekregen, maar die discussies zijn zeldzaam.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:17

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:15 |
Wauw, wat een lef dat je dat durft te zeggen! Heb jij sinds het jaar 2000 geen enkele politieke discussie meegekregen ofzo dat je denkt dat dit een opzienbarende stelling is?

Asmodean | 24-01-13 | 11:16

@zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:14 | + 0 -
Tja weet je dat is gewoon verward gedrag in zo'n situatie. Denk dat die man daar achteraf ook spijt van heeft. Hij wel.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:15

Wat loopt dat die dame nou weer te schreeuwen. Laat Jim die gozer lekker ff een paar pofferts verkopen, vraagt ie toch om.

Latrinalia | 24-01-13 | 11:15

@Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:05
Haat jegens Nederlanders? Dit eikeltje en de chauffeur zijn beide Nederlands en beide allochtoon.
Bluebook | 24-01-13 | 11:07
----------
Wellicht had ik moeten zeggen: haat vanuit een deel van de bevolking die van een bepaalde afkomst is. Dat deel van de bevolking spuugt,schopt,liegt,steelt,bedreigt alles wat niet tot hun groep behoort. Ongeacht afkomst, zulke elementen moeten keihard bestraft worden, na 25 jaar wanbeleid zie je nu elke dag meerdere "incidenten" en zo langzamerhand is het woord "samenleving" al lang niet meer van toepassing. Hele wijken,bevolkingsgroepen, e.d. vallen hierbuiten, maar o wee die dit durft te zeggen.... welnu: ik zeg het!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:15

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:12 Die telefoon had ie nooit terug moeten krijgen. Dat had de opsporing erg veel makkelijker gemaakt.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:14

Ik zou dus echt die deur niet meer open doen voor dat ventje. Ga maar naar het politieburo, daar bezorg ik hem wel. Scheelt weer een veroordeling door de media.

Claude Jacque | 24-01-13 | 11:13

@miko | 24-01-13 | 11:11 | + 1 -
Wat doet Mark op mijn gitaar?

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:13

Moedige daad van die chauffeur en jammer dat hij dergelijk risico loopt.

DeSteef | 24-01-13 | 11:13

Rechters met het OV naar hun werk laten reizen ipv met de limo van de zaak.
Laat ze dan zelf ingrijpen en klappen krijgen.

Maztadont | 24-01-13 | 11:13

"Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?!"


Dit is een blanke. Een Mocro zou alleen maar: "Wat, wat, wat, wat, wat." Hebben geroepen.

zeg maar jansen | 24-01-13 | 11:13

Poepus | 24-01-13 | 11:05

Dat roep ik ook al jaren. Het gaat gewoon niet. En dat geldt voor islamieten in het algemeen. Heeft ook te maken met de religie. In onze cultuur staat de mens in het middelpunt, in hun cultuur allah. En dat heeft tot gevolg dat we continu met elkaar botsen, al op een heel elementair niveau. Samenleven met deze mensen gaat gewoon niet.

FrankVeer | 24-01-13 | 11:13

Bus vol passagiers en er gaan er niet even 10 bovenop 'm zitten terwijl de politie opgeroepen wordt... *zucht*

Mister Crabs | 24-01-13 | 11:13

@Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:09 | + 0 -
Het is allemaal heel erg treurig. Kijk nu naar deze casus.

De jongen krijgt zelfs nog zijn telefoon terug na het vertonen van wangedrag. Zijn gedrag heeft geen enkele negatieve gevolg en de kans hierop is erg klein als het aan de politie ligt.
In zo'n jong brein gaat dit als normaal gezien worden. Raar en agressief opstellen is de norm, eisen van respect, staan op niet bestaande rechten en neerbuigend met je omgeving omgaan, dat is zijn norm.

Dat krijg je niet goed met praten.

Ben ik nou de enige die altijd billenkoek kreeg toen ik stout was? Sterker nog, mijn moeder draaide altijd haar ring om zodat ik nog meer pijn had. Aardig grote steen had ze.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:12

GoedenMorgenDezeMorg | 24-01-13 | 11:06 |
Stel je niet zo aan man. Sinds het begin der tijden bestaan wereldwijd agressieve tokkies die het verpesten voor de rest. Dat is kut, dat ben ik met je eens. Maar dat eeuwige gejank op dat Nederland zo'n kutland zou zijn slaat nergens op. Klootzakken heb je overal.

Asmodean | 24-01-13 | 11:12

-weggejorist-

miko | 24-01-13 | 11:11

@Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:57
just another mark on your guitar?

miko | 24-01-13 | 11:11

@Hans Gruber | 24-01-13 | 11:05
Ik had die telefoon ook teruggegeven, overdwars anaal wel te verstaan....

necrosis | 24-01-13 | 11:10

had er opgehoopt dat omstanders die jongen konden vast houden tot de plisie er kon zijn.
Oprotten met dat soort tuig !!

RobertKoning | 24-01-13 | 11:10

huppakee...... kom maar met die naam, z'n facebook, z'n adres ALLES! Zo'n klote ventje verdient een volksgericht

poepert | 24-01-13 | 11:10

Ik snap dit wel.. De buschaufeur zomaar blind handelt namens de andere reizigers ... We hadden gewoon eerst een referendum gewild over het niveau van de muziek...
Wie zegt dat meer dan 50% er last van had...

Beetje het recht in eigen handden nemen... nee zo werkt het hier niet .

En zonder mobiel overstraat is gewoon gevaarlijk.. Dus teruggeven, want anders overkomt hem nog wat.

Onbekende Meneer | 24-01-13 | 11:10

Ik kan me zo voorstellen dat justitie dankbaar gebruik maakt van de snelle opsporing van daders die op beeld staan. Ze sputteren nog wat tegen wb. de privacy, maar merken ook wel dat opsporing via (social)media razendsnel gaat.

horsteknots | 24-01-13 | 11:10

ooo ooo ooooo had die telefoon gewoon gehouden en de deur dicht..... tjongejonge..... dan had je gelijk geweten wie dit stuk vreten was..... trouwens.... camera,s overal is wel boemlauw. +10

arunt_bass_abuser | 24-01-13 | 11:10


"waarop Officieren van Justitie het vrijgegeven van de beelden veroordelen omdat het tot een 'heksenjacht' en een 'volksgericht' leidt."

Nee de lakse houding en verkeerde prioriteiten bij Justitie zorgen hiervoor. De politiek correcte 'humanisering' van de rechtspraak is schuldig aan de verloedering en verharding van NL, als schedelschoppend tuig met een taakstraf wegkomt ipv voor zware mishandeling 4 jaar te zitten dan is er geen redding meer voor de publieke moraal, het recht van de sterkste heerst op straat en wordt uitgeoefend door meedogenloze groepen van het sportschooltype. Rechters dienen allemaal vervangen te worden door een simpele stelregel 1st offender helft van maximum straf en strafblad bezitter altijd het maximum.
Voor zware mishandeling is het maximum 8jr, dus reken maar uit hoelang we van dit tuig zijn verlost.

fris2u | 24-01-13 | 11:10

@Willianus Wortelus | 24-01-13 | 11:07 | + 0 -
Oh, ik zal hem eens even bellen.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:09

gz | 24-01-13 | 11:05
Klopt, het zijn af en toe eikels. Maar dat word je vanzelf als je dag in dag uit met dit uitschot te maken hebt.

James St John Smythe | 24-01-13 | 11:09

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:06
Je hebt volkomen gelijk! Helaas is nog niet doorgedrongen dat je dit soort volk anders moet aanpakken. Fatsoen en dialoog werken NIET bij dit soort tuig en dat soort cultuur. Onze politie treedt veel te slap op en de wetten dienen te worden aangepast.
Het is zo langzamerhand ondraaglijk geworden, dit is echt het logische gevolg van te lagen straffen en politie die te slap optreedt. Vergelijk de Duitse politie eens met de Nederlandse.... belediging van een Duitse politieagent wordt in Duitsland keihard bestraft!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:09

ich habe es nicht gehört!

ojédiaré | 24-01-13 | 11:09

als er wat gebeurt en niemand ingrijpt zijn er altijd weer politici die ons wijzen op onze 'verantwoordelijkheid', maar de realiteit bij ingrijpen is dat je of zelf op de ic of tussen 6 plankjes terecht komt, of aangeklaagd wordt voor geweldpleging als je de chauffeur met succes vededigt.

Ingrijpen anno 2013 is dom, dat heeft het huidige beleid ons wel duidelijk gemaakt.

Een paar jaar geleden arresteerde de politie in Amsterdam zelfs een engelsman die een vent die een politievrouw een pistool onder de neus duwde, met een pennemes in zijn arm stak ter verdediging van de politievrouw. Nou vraag ik je.....

Nederland, en met name zijn politici zijn door en door ziek.

met wat advocaten zeggen heb ik geen moeite. dat is hun taak, maar hun argumenten tonen pijnlijk aan waartoe onze rechtsstaat inmiddels is afgegleden.

Als rechter zzou ik piubliciteit rondom een dader niet zien als 'al gestraft, maar als 'geschokte samenleving' dus extra straf.

kees1960 | 24-01-13 | 11:09

@horsteknots | 24-01-13 | 11:05
Waarschijnlijk met st.Juttemis.....

necrosis | 24-01-13 | 11:08

Zo dat zal het mannetje leren. Volgende keer nooit meer iets proberen als je in je eentje bent, want dan verlies je het van de buschauffeur. Morgen stapt hij weer in.. Met twee vriendjes en een prikkertje. Heerlijk, buschauffeur in Amsterdam.

Hoeftniet | 24-01-13 | 11:08

Volgens de PvdA moeten we DIT willen met z´n allen. Samsom zwicht niet voor chantage, behalve als het van moslims komt.

nu even niet | 24-01-13 | 11:08

@Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:05
Haat jegens Nederlanders? Dit eikeltje en de chauffeur zijn beide Nederlands en beide allochtoon.

Bluebook | 24-01-13 | 11:07

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:54 | Dat fabeltje komt van J. Derksen en stamt alweer uit 2005.

Van Persie zegt zelf van niet (laatste alinea) www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Willianus Wortelus | 24-01-13 | 11:07

@Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:00
Nou, je zit er niet ver naast.

Mr_Tarzan | 24-01-13 | 11:07

Goede samenvatting wat er mis is in Nederland, tot en met het zwerfafval op straat. Wat een k.tland eigenlijk.

GoedenMorgenDezeMorg | 24-01-13 | 11:06

Nou, je niet er niet ver naast.

Mr_Tarzan | 24-01-13 | 11:06

@Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:05 | + 1 -
Maar de overheid, aan wie ik mijn macht heb geattribueerd doet er niets tegen.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:06

Wie wil er wedden qua tijd dat deze jongeman ingesloten zit?

horsteknots | 24-01-13 | 11:05

Buschauffeurs zijn ook vaak tokkiefiguren, heb weleens meegemaakt dat ik Groningen de bus instapte waarop de chauffeur zei/sneerde: Kan je niet gaan LOPEN! of als je kaart laat zien, was toen nog een strippenkaart, kan je ook PRATEN!. Maar in dit geval vraagt hij op een normale manier om de muziek zachter te zetten.

gz | 24-01-13 | 11:05

Die buschauffeur is gewoon nog zo'n held ook dat ie die telefoon teruggeeft. Ik had het niet gekund.

Hans Gruber | 24-01-13 | 11:05

@Kaas de Vries:
Waar dit gedrag vandaan komt? Opvoeding beneden peil, onoverbrugbare cultuurverschillen, haat jegens Nederlanders, laag IQ, vicieuze cirkel van inteelt, etc.etc.

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 11:05

Kijk, zo ken ik het Mercatorplein weer.
Chauffeurs en trambestuurders zouden daar standaard uitgerust moeten worden met een taser. Ik heb voor de grap wel eens wat jochies aangesproken op hun gedrag, maar dat is echt tegen dovemansoren spreken. Worden ze alleen maar agressiever van.

James St John Smythe | 24-01-13 | 11:05

Laten we gewoon eerlijk zijn, ze passen hier niet, ze passen gewoon niet in onze cultuur.
Niet meer er omheen draaien, het gaat gewoon niet.

Poepus | 24-01-13 | 11:05

Gatverredamme. We zijn weer in Nederland, waar van overheidswege het opsporen pakken van daders wordt belemmerd. 'Obstructie', heet het wanneer ik dat doe. En dat is strafbaar. En geen partij die er in Nederland iets aan wil doen. Ministers komen alleen met stoere praat, maar niet tot stoere daden en adequate wetgeving.

Hommel | 24-01-13 | 11:04

Ik ga mijn abonnement opzeggen van de boks zender, het ene boksfilmpje/topic is nog niet gedaan of de volgende is er alweer...

ElMatadero | 24-01-13 | 11:04

Kunnen ze niet even een goede camera ophangen?

Zwart-wit met slechte kwaliteit heb je weinig aan.

Kaaskop33 | 24-01-13 | 11:03

In een beschaafd land als Nederland is lang geleden het vervolgen en straffen in handen gegeven van de overheid. Als dat goed zou werken is er geen behoefte aan online heksenjagen of volksgericht. Wanneer de overheid daar in tekort schiet door, naar algemene opvatting, falende opsporing en softe (werk-) straffen kan het niet uitblijven dat dit soort situaties ontstaan. Dat is niet de schuld van de burger en niet van media als GeenStijl c.s., maar een direct gevolg van dat falend beleid.

Alexander de Kleine | 24-01-13 | 11:03

Was het nou weer een fin of zo`n autochtone kopie?
En die telefoon nog teruggeven ook... ik had hem aan gruzelementen getrapt, en de eigenaar erbij.

Slipsnifter | 24-01-13 | 11:02

De popo kan zijn website niet eens beveiligen. En dan verwachten ze dat we tips gaan geven.

--
U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met tipformulier.politie.nl, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.

Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de juiste plek gaat. De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.
--

Aaron McGee | 24-01-13 | 11:02

Niet normaal natuurlijk... maar wel vaag dat die chauffeur zich fysiek in de maling laat nemen door een of andere dwerg van 50kg.. en dan vervolgens die flapdrol zijn telefoon ook nog teruggeeft. WTF. Gewoon rustig wegrijden, dan mag die pisvlek zijn telefoon op het hoofdkantoor op komen halen.. en als het geen prepaid is dan weet je meteen wie het is.

BlauwVanBinnen | 24-01-13 | 11:01

Eens kijken of deze gast ook aan de digitale schandpaal gaat.
Naam en rugnummer graag!

Moriarty | 24-01-13 | 11:00

@Mr_Tarzan | 24-01-13 | 10:57 | + 0 -
Ik heb het filmpje niet bekeken want mijn Flash doet het niet. Ik heb de tekst "geskimmed" en de foto's bekeken. Voor de rest is het ervaring, onderbuik en vooral heel erg snel met fouten tikken en op post rammen.

Dat is jammer, want ik kan beter even nalezen, want nu snapt Zeg maarKaas_Cuevara | 24-01-13 | 10:57 | + 0 - er helemaal niets meer van.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 11:00

Waarom geeft de officier van justitie de beelde vrij? Om die fucking heksenjacht te beginnen. Ze reiken pot jan drie zelf de hooivorken aan dit in de vorm van digitale beelden. Houd dan gewoon je bek. En hulde voor die gene die dat kereltje opspoort. Die verdiend gewoon een beloning een schouder klopje!

GJPO | 24-01-13 | 10:59

Daar zijn ze inderdaad heel zorgvuldig(lees TRAAG)in. Zeer afgewogen (lees TRAAG). Privacy inachtnemend (lees TRAAG).

Al met al: "Niet vooruit te branden".

niks mis mee | 24-01-13 | 10:59

@ BedrijfsTijgerT | 24-01-13 | 10:54
i.d.d., als in
'we zijn het zat'........
maar wanneer dan???

vliegende knorrepot | 24-01-13 | 10:58

Wat heeft die politiewoordvoerder een Peggoldkop zeg, bah.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-01-13 | 10:58

Wat een Oostblokhoofd heeft dat kind.

Loghuis | 24-01-13 | 10:58

Als ik de foto's van dat ventje zie heb ik gewoon zin om over de knie te leggen en flink pak op zijn broek te geven.

Idontgiveafunk | 24-01-13 | 10:58

Die agent zegt precies zo als het gaat: eventjes voor verhoor binnenhalen.

watazooi | 24-01-13 | 10:57

@miko | 24-01-13 | 10:57 | + 0 -
Niets, dat is het punt.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:57

wat is er? Wat is er? Is een hele zin. Als het een Marokkaan was, was ie niet verder gekomen dan Wat? Wat? Wat?

jan2011 | 24-01-13 | 10:57

Het aantal burgers dat tuig durft aan te spreken wordt vanzelf minder. Dat lijkt het beleid te zijn.

Jan Passant mk2 | 24-01-13 | 10:57

Die telefoon moeten houden! Gewoon weg rijden!

BassieB | 24-01-13 | 10:57

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Zeg maarKaas_Cuevara | 24-01-13 | 10:57

Vooroordeel weer bevestigd.

Boerenhoofd | 24-01-13 | 10:57

@Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:54
Cat stevens ook, wat wil je daarmee zeggen?

miko | 24-01-13 | 10:57

Hulde voor de passagier die de buschauffeur komt helpen. Zie je ook niet vaak.

en nog @ Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53
Hoe heb je in godsnaam zo snel het filmpje bekeken en zoveel tekst getypt?

Mr_Tarzan | 24-01-13 | 10:57

Buschaufferus zijn 9 van de 10 kere ook tokkies.

drs.Aeneid | 24-01-13 | 10:56

Wanneer wordt die buschaffeur opgepakt?
Lijkt me meer dan logisch in dit land toch.
Waarschijnlijk ziet de rechter in hem de aanleiding voor dit voorval.
En die passagier al helemaal opsluiten.

Diederik SAMSAM | 24-01-13 | 10:56

Toffe peer die chauffeur, zouden er meer moeten doen!

jel10 | 24-01-13 | 10:56

Zo krijgen we toch ons dagelijks stukje cultuurverrijking... Alleen de politiek snapt t nog niet helemaal.

Sherman | 24-01-13 | 10:56

Medaille voor deze chauffeur. En het openbare schavot voor dit Tuig..
Punt uit!

Mita! | 24-01-13 | 10:56

Het is gauw weer Kerst. Zonder social media zal justitie hem dan toch wel hebben?

Normpje | 24-01-13 | 10:56

En als er wordt ingebroken even een rondje om gaan lopen, als je verkracht wordt gewoon je ogen dicht en denken aan appeltjesgroene weiden en als de belastingbrief op de mat valt even flink die billen uit elkaar trekken. Zo rolt Nederland.

Garret Weldon | 24-01-13 | 10:56

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53
Goh Kaas lekker bezig vandaag, niets meer aan toe te voegen.

Lucifer | 24-01-13 | 10:56

Ik hoop dat de jongen met zijn studenten ov heeft in gecheckt dan kan het echt niet moeilijk, zijn om hem te vinden je checkt de tijd, de halte en wanneer hij heeft in gecheckt.. en waarschijnlijk zal hij over een periode van 2 maanden nogmaals die lijn pakken zet daar iemand neer a.u.b

Themightywelder | 24-01-13 | 10:56

Alle buschauffeurs kunnen zich bij medereaguurder pius melden voor een cursus zelfverdediging!

eerstneukendanpraten | 24-01-13 | 10:55

Gewoon het beestje bij de naam noemen: een jonge Marokkaan die de vooroordelen wederom bevestigd! Geen gekonkel en geen pappen-en-nathouden. Onvoorstelbaar dat advocaten het lef hebben dit stuk stront nog te verdedigen, het zullen wel z'n landgenoten zijn. Bah!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 10:55

Gewoon het beestje bij de naam noemen: een jonge Marokkaan die de vooroordelen wederom bevestigd! Geen gekonkel en geen pappen-en-nathouden. Onvoorstelbaar dat advocaten het lef hebben dit stuk stront nog te verdedigen, het zullen wel z'n landgenoten zijn. Bah!

Sjors_Carlin | 24-01-13 | 10:55

Eens .... eens komt al die opgekropte volkswoede eruit. Toegegeven: het duurt veel langer als ik dacht. Want twintig jaar geleden dacht ik al dat dat niet lang meer kon duren. Maar nu lijkt het er toch werkelijk op dat de vulkaan op uitbarsten staat.

BedrijfsTijgerT | 24-01-13 | 10:54

@miko | 24-01-13 | 10:50 | + 2 -
Van Persie is een moslim.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:54

En de dader is natuurlijk weer een.....
Nee, ik zeg het niet!

necrosis | 24-01-13 | 10:54

Vroeger dronk ik koffie om wakker te worden en me stoelgang een zetje te geven, de laatste week lees ik een topic voor dat zelfde effect.

toetanchamon | 24-01-13 | 10:54

Waar komt toch steeds dat korte lontje vandaan, het respectloze gedrag ten opzichte van gezagsdragers in alle lagen van de bevolking, of uberhaupt mensen die je wijzen op verkeerd gedrag.

Opvoeding door de ouders? Tweeverdieners die geen tijd hebben? Te makkelijk, hoe zit het dan met de kroost van mensen in de bijstand?

Het is de opstelling van de politiek, het lage veroordelingspercentage van de pol/jur en de onbegrijpelijke straffen.

Zoals ik al in een eerder topic schreef.

Er is een discrepantie tussen hoe de overheid (brede zin van het instituut) optreedt tegen overtredingen van burgers en tegen misdaden tegen deze burgers.
Maar ze zijn erg repressief als het volk neigt hun gedelegeerde macht tot wraak, vergelding en straffen aan de overheid zelf weer op te eisen.

De hele tendens is voor de brave burger, je betaalt meer en je krijgt minder. Zorg, onderwijs en veiligheid.

Mensen snappen het niet meer en ik neem ze het niet kwalijk. Mijnheer of mevrouw de OvJ, het wordt eens tijd om je knopen te tellen aan wiens kant sta je nou eigenlijk?

Volkswoede is een instrument dat we moeten voorkomen, maar ook ik begin mij achter mijn oren te krabben of we niet een beetje van dit medicijn moeten toepassen.

Om eens even het hele kader dat zich de "elite" van Nederland wil noemen wakker te schudden.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:53

hmmm, amsterdam, klein, opgefokt, wannabe-rifaap. Probeer die maar is te vinden op facebook, daar zijn er te veel van

Kuikentje92 | 24-01-13 | 10:53

Je telefoon kan je ophalen op het politiebureau, moet je dan zeggen.

Barbarous_Relic | 24-01-13 | 10:52

Die buschauffeur is een lul, nu duurt het iets voordat het mannetje doof is.

--neus-- | 24-01-13 | 10:52

waarom geeft hij die telefoon terug? dat zorgt niet echt voor een "happy end" in het geheel.

kalukula | 24-01-13 | 10:51

Moeten we ons eerst druk makem of zijn ouders uit Middeleeuwië komen of niet, of kunnen we gewoon stellen dat, wie ze ook zijn, ze gefaald hebben in de opvoeding van het kansenprinsje.

Cuyahoga | 24-01-13 | 10:51

Ha gelukkig weer een mocro-topic, ik was een beetje van slag de afgelopen week door al dat autochtone geweld.

Aardappeleter | 24-01-13 | 10:51

Zo is het en niet anders.

ecologiste | 24-01-13 | 10:51

Gezien zijn taal zouden we vol los kunnen gaan op Marokkanen maar ja, van Persie en een hoop andere roomblanke praten ook zo. dus....

miko | 24-01-13 | 10:50

HAHA en in het gevecht nog verliezen van de buschauffeur ook. Zelfs je matties vinden je nu een loser.

Admiraal Perineum | 24-01-13 | 10:50

De buschauffeur staat zijn mannetje prima. Hij wint op punten. Hulde voor deze man die in ieder geval nog tuig aan durft te spreken op wangedrag in zijn bus.

Recapore | 24-01-13 | 10:49

Waarom zou je in godesnaam die telefoon teruggeven aan die sukkel? Nu moet het publliek weer het werk van de popo doen en met de telefoon hadden ze deze jongen meteen van zijn bed kunnen lichten.

Mokum Kosher | 24-01-13 | 10:49

"Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?! Wat is er?!"

Sterk verweer!

Godsammekraken | 24-01-13 | 10:48

Hey kijk, het resultaat van de Normen en Waarden-campagne van Balkenende. Dát en de Eurocrisis maakt toch een mooie score, toch Jan Peter?!

Pastor Sippenhaft | 24-01-13 | 10:48

Nou weet ik niet wat erger is, bontkraagjes met losse handjes of hun advocaten die het gore lef hebben om hun vrij te pleiten want '' het slachtoffer vroeg erom '', laatstgenoemde mogen ze ook disciplinair straffen wegens totaal geen moreel besef hebben.

KenTochNait?! | 24-01-13 | 10:48

'Bakfiets belhamel'.

gentle giant | 24-01-13 | 10:47

"waarop Officieren van Justitie het vrijgegeven van de beelden veroordelen omdat het tot een 'heksenjacht' en een 'volksgericht' leidt."

Nee de lakse houding en verkeerde prioriteiten bij Justitie zorgen hiervoor.

Kaas de Vies | 24-01-13 | 10:46

En weer kan ik het mezelf niet opbrengen om die beelden te gaan bekijken. AL-TIJD hetzelfde liedje. Slecht voor de bloeddruk.

Vakonov | 24-01-13 | 10:46

Kerstavond? Dat bestaat niet bij het Mercatorplein!

Godsammekraken | 24-01-13 | 10:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken