
Zelden ging een videootje over banaal uitgaansgeweld zo hard viraal als de beelden van de gruwelijke zomaar-mishandeling in Eindhoven die gisteren op internet opdoken. De politie bleek al een paar weken op zoek te zijn naar het straattuig, maar moest zich - zoals zo vaak - tot Het Internet wenden om reuring aan de gebeurtenissen te geven en een spoor van de daders op te kunnen pikken. Dus ze werden vrijgegeven aan Omroep Brabant,
GeenStijl nam ze over, Twitter & Facebook werden boos en ook de rest van Nederland liep rood aan. Gevolg 1 van de verspreiding: twee 'verdachten' (Belgen van 15 en 17) wisten niet hoe snel ze
zich moesten melden. Gevolg 2: de Officier van Justitie is zo geschrokken van de massale verspreiding & verontwaardiging, dat de politie de video
verwijderd heeft en 'mediapartner' Omroep Brabant gesommeerd is om ze
OFFLINE te halen en te blurren. Gevolg 3: een zuchtende politiewoordvoerder die inmiddels ook wel weet hoe het werkt tegen het Analoge Nederlandse Persbureau:
"Als het eenmaal op internet staat, gaat het er nooit meer helemaal van af. Maar dat heeft ons er niet van weerhouden om de beelden te laten zien." Gevolg 4: Een nóg dieper zuchtende GS-redactie die de beelden - zonder blurs - voor altijd en altijd laat staan op de
Dumpert. Want het gaat niet om 'verdachten', het gaat om duidelijk zichtbare DADERS. En omdat veroordeling door de media wel eens een effectiever middel van preventie zou kunnen zijn tegen uitgaansgeweld dan een sneu
taakstrafje van
120 80 uur + 40 voorwaardelijk.
Update: Lol. Politie Brabant verwijdert de beelden. Politie landelijk heeft ze nog gewoon
online staan. Lekker gestroomlijnd, die reorganisatie tot Nationale Politie. Dumpert heeft de pica's trouwens
ook.
Reaguursels
Inloggen@Karel Popper | 23-01-13 | 08:52
Je bent hier nieuw dus kunnen we het jou niet kwalijk nemen dat je Pius nog niet zo goed kent.
Ik heb het vermoeden dat pius het beroep van rechter beoefend én D66 stemt......
@nietzofotograferen | 22-01-13 | 17:03
Ja die gast had de week ervoor het zusje van 1 van die jongens verkracht.....
Of zo'n soort verhaal zullen ze er van maken.....
@Ing. eslapen | 22-01-13 | 16:49
Nou das niet helemaal waar.....
Die bajessen zitten vol vandaar dat ze naar mijn oude Kazerne mogen...
www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/08/31...
@Mammeloe | 22-01-13 | 16:11
Ik denk dat als mij dat gebeurde , diezelfde avond de brandweer nog kon uitrukken.......
En een hoop nepbestellingen zouden hem ten deel vallen.
Overigens maak je mij niet wijs dat die tenten met zijn 2en naast elkaar (hier om de hoek) hun hoofd boven water houden met die 1 1/2 klant die ze krijgen....
@vetkleppert | 22-01-13 | 15:45
Die nederwiet wordt massaal door die klootzakken gedealt.
@H.A. Ram | 22-01-13 | 15:32
Als je geen strafblad hebt zoals ik laatst, kom je met een goed verhaal met 16 uurtjes weg.
En geloof me ik had wel wat ergers gedaan....
Hoe vaak neem je geen slok bier en moet je ineens hoesten?.......
Succes!
@TeeJee | 22-01-13 | 15:28
Maak er maar "poging tot doodslag" van.
@bazz | 22-01-13 | 15:27
Ik had er ook zo een bij me maar tegen 8 van die primaten helpt dat niet!
Vandaar dat Hoantje nu toch maar heeft besloten een vuurwapen aan te schaffen....
17 patronen in het magazijn en 1 in de kamer....
En ik mis niet 8x....
@eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 15:41
Er zijn nog wel wat manieren te bedenken waarmee je ze aan het babbellen krijgt.....
@Arhedis-Varkenjaab | 22-01-13 | 18:05
Gepakt?
2 van die zwijnen hebben zichzelf gemeld!
Hoe makkelijk kun je het de Politie maken?
Met die camera's en ophangen kan ik het wel eens zijn.
iemand permanent linkje van de video?
Kan GS niet het domeintje SCHANDPAAL.nl kopun voor dit soort tuig?
@pius | 22-01-13 | 21:29
De mensen die op de film staan te trappen zijn volgens jou geen daders?
En waar zeg ik dat het marokkanen zijn? Met je tunnelvisie?
Oh, een blanke was de dader? Kom je dan klaar?
Valt wel op dat die camera draait en inzoomt dus er heeft iemand live meegekeken terwijlt dit gebeurde, hoe is het mogelijk dat ze dan niet direkt zijn opgepakt, stratums eind ligt er 200 meter van af en daar is altijd politie aanwezig
Ik begrijp tot op zeker hoogte dat justitie privacy van haar burgers respecteert, zolang ze niet veroordeelt zijn.
Maar ik vraag me af of wel eens onderzoek is gedaan naar de verhoudingen: lost het online zetten van beelden niet zoveel meer misdaad op dat wij de onschuldigen in beeld voor lief moeten nemen?
Zonder beelden te tonen wordt van de 100 mishandelingen 30% opgelost.
Beelden bij deze 100 mishandelingen levert 70% oplossing op, maar in 30% v.d. gevallen worden de verkeerde personen op de beelden getoond.
Dan worden dus 30 mensen in hun "recht op privacy geschonden", maar 40 slachtoffers van groot onrecht worden geholpen.
Of zou het online zetten van beeldmateriaal dus veel meer slachtoffers opleveren dan het redt? Lijkt mij niet...
Wat een mietjes, hopelijk komen ze eens de verkeerde tegen net zoals die 8 mietjes die zoiets een wilden flikken met mijn broer. Aan hem hadden ze echt de verkeerde en ze hadden nog het lef aangifte te doen(ouders van 1 vd klootzakjes dan) omdat hij bij een z'n arm had gebroken, de jankerts.
hoe is het mogelijk dat die nog vrij is ?
www.marokkanenprobleem.nl/
Als ik het filmpje zie, moet ik aan Iran denken. En aan een hijskraan. En aan een groot stuk touw....
Vanavond bij Eenvandaag zoals te verwachten een knap staaltje downplayen m.b.t. dit 'incident'.
Overigens onbegrijpelijk dat die klerelijers niet dezelfde avond nog in de kraag gegrepen zijn want je ziet dat iemand die de bewakingscamera kennelijk bedient inzoomen. Had dus wel wat adequater optreden verwacht...
Jaaa, de pliesie doet een halfslachtige poging tot verwijdering ivm een of ander privacy regelementje of wetje of zoiets.
.
Ik keek vanavond goed naar de politie woordvoerder op RTL Nieuws, die meldde dat er wel publieke reactie verwacht was, maar dit toch wel heel veel geweest. Nou, nou, poe, poe. Wat is veel?
.
Toen kwam de "vraag" van de reporter; "maar het heeft toch wel gewerkt?".
Op het gezicht van de pliesieman ontstond een grijns van oor tot oor en hij meldde "Ja, het heeft wel gewerkt."
.
JA DUS, dit werkt!
De volgende keer weer net zo.
Voor opsporing van mishandeltuig geen privacy.
@Kees8374 | 22-01-13 | 17:38
Kijk het filmpje mongool. De twee waarmee het begint zijn van alles maar geen berber.
Hoe stompzinnig kan je zijn.
@H.A. Ram | 22-01-13 | 17:36
Klein en iel heeft nergens wat mee te maken. Een honingdas is ook klein en iel in relatie tot veel dieren.
Regel 1 in de vechtsport, nooit onderschatten en postuur zegt heel weinig. .
@Karel Popper | 22-01-13 | 17:35
Ja. Een blanke schopt iemand die op de grond ligt en slaat als eerste , terwijl de getinte niet -Marokkaan als eerste spuugt.
Verander je nick man, echt.
@PiChan | 22-01-13 | 17:12 | + 0
Ja, ik dacht nog aan een paar zaken die voorbij gekomen waren, zoals die karateslag (120 uur en 1250 euro boete?!) en die jij postte. Pfff, iemand doodgeslagen in 2007 en (ik heb niet al te ver gekeken op zijn fb-pagina) in 2011 al weer vrolijk aan het facebooken. Als ik de vader was van het doodgeslagen kind zou ik niet voor mijzelf instaan. Staat een mooi kaartje op met ongeveer de locatie van waar 'ie zich bevind. Ik zou hem finaal doodknuppelen.
Vroeg mij vandaag ook af hoe het is afgelopen met die jongen wiens oor er bijna afgeslagen werd met een glas. Hij had toen de website daderbedankt.nl opgezet...
We hebben nu al een opa die bijna verkracht werd tijdens een inbraak in zijn huis, een oude man die in zijn maag gestompt werd omdat hij een broodje met varkensvlees at, een kind van 11 dat in zijn rug getrapt werd en daarbij zijn neus brak, dat verjaardagsfeestje waarbij mocro's de boel kwamen verzieken, de barbecue in de straat waar ook een zooi van die ellendelingen op af kwamen...
Serieus, dit moet toch gewoon de druppel zijn? Waarom gebeurt er niets? Waarom staat er niet een Nederlandse tak van Generation Identaire o.i.d. op?
Eigenlijk weet ik wel waarom, en ik heb er ook zo ééntje op mijn werk. Het valt allemaal wel mee, over een aantal generaties hebben we geen problemen meer, je ziet nu al dat moslimmeisjes het beter doen dan de moslimjongens, halalhuizen? Niks mis mee want marktwerking, etc.
Met dank aan die imbeciele D66-er Kohnstamm die iedereen met 25.000 euro wil beboeten als je een dader online zet. Wat een walgelijk zootje wereldvreemde neuzelaars zijn die D66-ers toch: maken zich drukker om de privacy van dit tuig dan om de belangen van het slachtoffer dat hier door acht man zinloos in elkaar wordt getrapt.
-weggejorist-
Holland is een ziek land. Ziek van een compleet doorgedraaid links rechtssysteem waar alles geregeld is voor de dader en waar het slachtoffer levenslang heeft. Ziek van buitenlanders die als hobby hebben Hollanders te zieken op straat en hun Hollandse woningen te beroven aan de grens. Wordt het niet eens tijd in Holland op die smakeloze zielige zogenaamde linkse democratische dictatuur een rotschop te geven en orde op zaken te stellen in de vorm van een militair ingrijpen? Nu leven Hollanders ook in een feodale maatschappij gebaseerd op het betalen van belasting tot je dood en daarna pakken ze hun huizen af en stemmen met je rug tegen de muur. Kun je beter een paar militairen in de straat hebben dan volken uit Afrikaanse woestijnen.
Ja stel je voor dat de vertoners van slecht gedrag zich ervoor zouden moeten gaan schamen....
-weggejorist-
-weggejorist-
@Replay256 | 22-01-13 | 17:10
Nee, als je wat verder had gekeken dan je neus lang is (rifaapje?) had je gelezen dat ik geen ambtenaar mag zijn.
Prutser
Zoals ik gistere guurde; Er kijkt iemand live mee en die zoomt in.
De vraag is dan ook waarom heeft diegene de meldkamer niet gebeld dat een groep tuig van 8 man 1 iemand volledig lens aan het slaan is en dat er direct een paar surveillancewagens naartoe moeten.
Of, en dat sluit ik niet uit, is dit wel gebeurd, maar dacht men *daar gaan we ons niet aan wagen want dan krijgen wij dadelijk ook klappen* en is er vervolgens besloten om nav de beelden te gaan rechercheren en ze later 1 voor 1 aan te houden.
Als dit zo is, dan weet u iig dat u in acuut geval van nood niet op de hermandad hoeft te rekenen (ook al kijken ze mee) omdat men daders laat lopen om er zelf ongeschonden vanaf te komen
Als ik die jongen was, en die heeft nu vast andere zorgen, zou ik hier eens achteraan gaan met een goede advocaat wanneer de emoties en verwondingen wat minder zijn. Kan een interessante casus worden ook mbt waarom er überhaupt dan dit soort surveillance is.
Mooi ze hebben zich aangegeven en de andere 6 zijn nu ook bekend. Nu nog wachten op een vreselijk harde straf voor die malloot in het wit. Die dient m.i. gewoon poging tot doodslag te krijgen plus tbs. Geen twijfel in mij daarover.
Verder laten reaguurders weer eens zien dat ze weinig doen om dingen te begrijpen. Als ze eventjes de moeite hadden gedaan om te lezen hadden ze geweten dat het hele ploegje nu bekend is bij politie en justitie. Jammer. Zoveel domheid en onwetendheid zie ik persoonlijk niet graag in een draadje. Kwestie van titel lezen, schreeuwen, boos zijn, onzin uitkramen en jezelf voor lul zetten.
zum kotzen!
meer woorden maak ik er niet aan vuil
Lichtgetinte belgen, je verzint het niet....
@ekkurlinx | 22-01-13 | 17:44 |
Het leven is zo makkelijk.
@nietzofotograferen | 22-01-13 |
Je bent grappig.
Niet wijs maar wel erg lachwekkend.
@Karel Popper | 22-01-13 | 18:19
Ik zie er anders maar 2 schoppen.
Geen 8
Het beeld van het jiddische volk is dat ze een leugen ombouwen tot een waarheid.
@Replay256 | 22-01-13 | 17:23 |
"Tja, ik wou er niet op reageren.. "
Taalfoutjes.
C'est ca.... kutvolk
Piet_Snot | 22-01-13 | 18:10
Oh ja joh, zijn ALLE ACHT daders inmiddels bekend?
De twee die zich gemeld hebben mag men blurren, de rest vanavond op primetime gewoon nog eens uitzenden, en dan nog eens, en nog eens, totdat de daders, ALLE daders, gepakt zijn.
sTiRf | 22-01-13 | 17:18 | + 1 -
och och wat een frustratie zeg, ik zou me bijna beledigd voelen.
Tja , zijn de regels toch?
Daders bekend, beelden offline.
En enkel zo werkt het trucje ook.
Of denken jullie dat er anders in de toekomst nog daders zichzelf zullen gaan melden? Nee dus....
-weggejorist-
GeForce | 22-01-13 | 15:15 | + 22
Cameratoezicht werkt: de eikels zijn gepakt. Geen camera = geen beelden, dan waren de daders nooit gepakt.
Ik zeg: meer camera's. En meer ophangingen.
Kan maar 1 ding zeggen: C'est ca
@Ing. eslapen | 22-01-13 | 17:11
"Je mag zelf raden welke twee door hun ouders naar het bureau zijn gebracht"
Waarschijnlijk de ouders die niet naar El Arabia keken via de satelliet schotel.
Social Media 1, asociaal tuig 0!
Beelden pas van de politiesite afhalen, als ALLE daders zijn opgepakt. Is dat een heel raar idee? Voor de politie?
Stel je voor, dat de politie zou opkomen voor de rechten van het slachtoffer, ipv de rechten van de daders...
Als de politie nalaat ons te beschermen, moeten wij dat zelf maar doen.
De politie wil helemaal niet dat deze daders worden opgepakt: waarom laten ze de beelden anders niet staan?
Het failliet van de nederlandse justitie in twee artikelen.
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
"Mensen met een beperkt aantal hersencellen zijn leuk."
@sTiRf | 22-01-13 | 17:18
Nah, niet altijd. Zie bovenstaande video.
@pius
Ach daar hebben we jou ook weer. Het word heel objectief eens tijd dat elke trap naar het hoofd als een poging tot moord bestraft word. Elke rake trap als moord. Teeven heeft hier nog wat werk te verrichten.
Ik zou persoonlijk met mijn handen graven als ik een tunnel kon aanleggen waardoor deze vriendelijke Berbers teruggestuurd konden worden naar het Riff gebergte.
Waarom kom je altijd met die racistische houding hier waarbij je al het gedrag van deze Berbers goed praat? Zijn wij soms geen mensen voor je? Maar misschien weet jij inderdaad meer recherchetermen dan anderen hier. Hoeveel meter is je strafblad inmiddels? Of leer je deze termen altijd op elk familiefeestje wanneer weer een lid is gearresteerd?
Een passage uit 'Geschiedenis der Westerse filosofie" hoofdstuk 'Mohammedaanse cultuur en filosofie' van Bertrand Russel (zesde druk 1981):
---------------
"Arabië bestond grotendeels uit woestijngebied, en was steeds minder in staat om zijn bevolking in leven te houden. De eerste veroveringen van de Arabieren begonnen in de vorm van blote plundertochten, die pas tot blijvende bezetting leidden, toen de ervaring had geleerd, hoe zwak de vijand was.
Plotseling, na slechts enkele decennia, waren degenen, die gewend waren geweest aan de ontberingen van een armoedig bestaan aan de rand van de woestijn, de heersers over een paar van de rijkste gebieden ter wereld, waardoor elke mogelijke weelde en alle vruchten van een oude beschaving tot hun beschikking stonden.
Daar zij hun nieuwe gebied zonder veel strijd hadden verworven, was er weinig verwoest, en het burgerlijk bestuur was vrijwel intact gebleven. Aanvankelijk begrepen de primitieve Arabierenstammen geen zier van de ingewikkelde organisatie daarvan en aanvaardden dus dankbaar de diensten van de overheidsdienaren, die ze in functie aantroffen. Deze maakten van hun kant voor de overgrote meerderheid geen bezwaar om onder hun nieuwe meesters in functie te blijven."
----------
Verander enkele begrippen en je weet wat ons te wachten staat.
@ pius | 22-01-13 | 17:25,
Vermoedelijk ziet u een heel klein iel ventje voor je. Klopt ook, ben maar 1.72 en inderdaad niet vet gebouwd.
Maar let wel, ik leef in de hol van de leeuw, begeef mij regelmatig op de ASW om mijn dagelijkse behoefte te "kopen".
.
Ik laat mij nooit of ten nimmer intimideren door dat soort tuig, die tijd heb ik wel gehad.
@pius | 22-01-13 | 17:27
Kijk nog eens rustig naar de beelden. Met je tunnelvisie.
@pius | 22-01-13 | 17:27
Zodra men geweld en allochtonen hoort, gaat men ingegeven door ervaring uit van marokkanen.
Deze ervaring wordt gedeeld door de politie op straat.
#feit
-weggejorist-
Het rechters-tuig, dat expres het gespuis zo snel mogelijk de maatschappij in terugstuurt om zelf aan het werk te blijven, moet eindelijk eens vol in de spotlights. Naam, toenaam en faces. Dit smerige uitschot in zwarte toga's zit voortdurend in de anonimiteit en een aura van onaantastbaarheid hun werk op een schandalige manier uit te voeren. Ga nou eens naar die rechtzaken met je pownews en druk die rechters een roze plofkap onder die neus. Is toch gvd al minimaal 10j-20j aan de gang dat ze structureel de maatschappij terroriseren door lukraak vastgepakte criminelen zo snel mogelijk de maatschappij terug insturen. Kan echt niet meer. Behalve nitwitswouten die niks meer alleen kunnen zonder social media is de echte terreur aanwezig aan het eind van de justitieketen: onze wereldvreemde rechters die in hun villawijken niks meekrijgen vd maatschappij en iedereen zielig vindt zodra ze voor hun staan te biechten.
@Ing. eslapen | 22-01-13 | 17:25
De normale gerichtheid op feiten en bewijsbaarheid valt volledig weg als het om Marokkanen gaat bij een aantal alhier.
Tunnelvisie noemen ze zoiets in recherchetermen.
@Schietmijmaarlek | 22-01-13 | 17:21 |
Je levert wel al je vrijheid in, als je dat wilt.
Ik niet, ik denk zelf en laat me niet denken door angst of geënsceneerd idee: kerstman, sinterklaas, paashaas, god, allah, 911 en zo.
en gewoon verder lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand invalide trapt, een hersenbeschadiging schopt zodat je de rest van je leven vanuit een rolstoel door een rietje mag eten met een luier om, of erger.....
voor dit soort figuren mag wat mij betreft de doodstraf weer worden ingevoerd
@H.A. Ram | 22-01-13 | 17:15
Nee. Ik geloof je gewoon niet. Je lijkt me gewoon niet zo'n held.
En ik zou het niet weten hoe het bij het UWV is , hoezo, wil je dat ik meega ter begeleiding?
Je zal je wel niet op je gemak voelen tussen al de Marokkanen daar.
@pius | 22-01-13 | 17:22
Ervaring is de oorzaak van deze tragische klakkeloosheid ;)
-weggejorist-
@Ing. eslapen | 22-01-13 | 17:11
Maak niet uit.
De Marrokanenthese ist kaputt. Het is erg genoeg zonder altijd maar op voorhand te moeten horen of het Marokkanen zijn.
Die klakkeloosheid is tragisch en contraproductief.
Wat hou ik toch van de Amerikaanse aanpak als het om opsporing gaat.
Hup.... gelijk met je smoel op het internet.
En als je gepakt bent, even recht in de camera kijken, naam, afkomst en nummer eronder.... en iedereen kan meekijken.
Je kunt een gevangene zelfs volgen.
Waar zit hij, hoe lang zit ie er, mag tie bezoek hebben, wanneer gaat ie naar de rechter en wanneer komt ie vrij?
Een crimineel heeft wat mij betreft, geen recht meer op privacy.
Het is gewoon zielig om iemand, die je een op de grond liggend slachtoffer vol op het hoofd ziet schoppen, een verdachte te noemen.
@nietzofotograferen | 22-01-13 | 17:14 |
"F*ck Y** mafketel als je echt een harde bent ga je niet "op Geenstijl op reactie lopen reageren.. lutser.."
He, arbeider, wat doe je nu zelf dan."
Grappig.
Mensen met een beperkt aantal hersencellen zijn leuk.
@Ing. eslapen | 22-01-13 | 16:49
Ik ben er niet helemaal zeker van maar volgens mij moet Belgie er dan om verzoeken. Doorgaans zit je je straf uit in het land waar je je misdaad gepleegd hebt en vervolgens veroordeeld bent.
En theoretisch kan Nederland dat verzoek afwijzen omdat ze vinden dat daar de invervroegde vrijheids regels te soepel zijn. Theoretisch. In praktijk zal dat niet gebeuren.
@pius | 22-01-13 | 17:06,
Dus ik praat poep volgens u?
U blijft nog steeds waarheden naar fictie te buigen, althans, u blijft steeds een poging doen.
Hoe was het vandaag trouwens bij het UWV?
De politie is je beste vriend. Maar niet als je je normaal gedraagd, geen strafblad hebt en je braaf belasting betaald.
Waar hebben we 't over? Joran van der Sloot niet eens bewezen = 30 jaar. NL bewezen = +- 5 jaar.
Replay256 | 22-01-13 | 17:10 | + 0
"F*ck Y** mafketel als je echt een harde bent ga je niet op Geenstijl op reactie lopen reageren.. lutser.."
He, arbeider, wat doe je nu zelf dan.
we kunnen de daders niet vinden, dus geven we de beelden ad locale media. 'Verdachten' gevonden en nu mag je het filmpje niet laten staan. Jammer, smeris, zo werkt het niet. Word wakker.
Ook wel een leuke, wie herinnert?
www.gstest.release.steylloos.nl/mt/arc...
Good life: www.facebook.com/photo.php?fbid=319127...
@pius | 22-01-13 | 17:06
Uit een eerdere link in dit draadje.
"Dinsdagmorgen hebben twee jongeren van 15 en 17 zich echter gemeld bij de politie in Eindhoven. Het gaat om Belgische jongeren die betrokken waren bij de vechtpartij. Het groepje van acht bestond uit zes Belgische allochtonen en twee blanke wannabe's."
Je mag zelf raden welke twee door hun ouders naar het bureau zijn gebracht.
www.omroepbrabant.nl/?news/187324842/T...
-weggejorist-
@ pius | 22-01-13 | 17:06 |
Hoezo, u was erbij? Vertel!
@Fred van Ria | 22-01-13 | 16:59 |
"Als iemand uit het niets zomaar iemand kapottrapt wil ik weten wie het is, zodat ik daar met een immens grote boog omheen kan lopen."
En als dat nu een soort is die sinds 1948 een volk stelselmatig vernedert, dan mag dat wel omdat ze zich beroepen op WW2.
De mens heeft nog niks geleerd.
Netjes dat ze gepakt zijn verder. Dat vooral.
Belgen hé. En dan ook nog eens grotendeels niet Marokkanen.
Maar daar hoor je niemand meer over hier, toch?
@H.A. Ram | 22-01-13 | 15:32
LOL.
Wat een gelul.
Weten we inmiddels al de reden van deze slachtpartij? Misschien is slachtoffer in kwestie ook wel onwijs tuig...
Te goed in beeld?
Het is godverdee nu al lastig zulk schorem te herkennen met camera's die onder doen voor de gemiddelde smartphone..
Flikker toch op met je 'privacy'.
Als iemand uit het niets zomaar iemand kapottrapt wil ik weten wie het is, zodat ik daar met een immens grote boog omheen kan lopen.
Overheid? Wanbeleid!
Zoals gezegd in eerste topic hierover: Succes @ Officier van Justitie.
In het bijzonder om NIET volgens enkele daders het rechtssysteem een rad voor ogen te draaien.
Dit gebeurt klassiek in groepsverband, waarna de 'lichtere' types onschuldig roepen, of zich melden, met dat ze zelf geduwd werden of in ieder geval niet medeplichtig.
Molestatie, dát woord zocht ik nog voor deze walgelijke wandaad.
Geldt intussen dus ook, en wederom, voor het justitiële apparaat.
Privacy bij duidelijk 'overtreding' (maatschappelijke orde, maak er wat van) komt simpelweg te vervallen, helemaal bij openbare Opsporing Verzocht.
Krijg anders maar eens op een rijtje hoe camerabeelden* op straat bewijs moeten leveren voor aanpak daders en tegelijk dit het rechtsmiddel is voor die daders om beter beschermd te worden dan het slachtoffer.
Deze is kennelijk een bikkel. Wens 'm voluit sterkte en alle herstel.
* Kom vooral niet aan met 'te weinig herkenbaar'.
Dat maakt straatcamera's in één K1 nekdreun Knock Out.
Zinloos toezicht dus...
@Van Dikhout | 22-01-13 | 16:42 |
"en de democratie waar de burger nog wel het recht in eigen hand neemt."
Fijn te lezen dat iemand nog in leugens geloofd.
Democratie is een woord en meer is het niet.
Vrijheid is een woord en meer is het niet
Als je gevangen bent is iedere ruimte die je hebt vrijheid, maar je blijft gevangen.
Vrijheid bestaat dus niet.
Als je de keuze hebt tussen 2 dingen kun je zeggen dat dat democratie is, helaas is dat alleen het kiezen van het minst slechte binnen een gevangenschap.
Het zijn woorden, het zijn geen wezenlijkheden.
ERG! Criminelen op internet. Dan zouden ze wel eens opgepakt kunnen worden en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Heel veel negatief commentaar hier over justitie en politie en terecht zakkenvullers zijn het weg ermee. als de justitie hier toch niets aan doet dan gaan de burgers het zelf maar doen zover komt het nog. ik vind wel triest voor het slachtoffer.
@Mr. Z | 22-01-13 | 16:45
Met een belgisch paspoort mag hij zijn straf in Belgie uitzitten.
Na 3 a 4 jaar komt hij in aanmerking voor vervroegde vrijlating.
Ik hoop dat het OM een beetje een fatsoenlijke zaak maakt en in elk geval de in het wit geklede man voor minimaal 8 jaar opsluit (zware mishandeling). Beter nog als het 12 jaar wordt voor zware mishandeling met voorbedachte rade. Zou goed voor deze man zijn indien hij 12 jaartjes over zijn daden mag nadenken, ik mag hopen dat iemand van dertig niet meer zo hormonaal is dat hij boven op de (rif)apenrots moet staan. De anderen graag 6 jaar of iets dergelijks geven. Kan allemaal volgens de wet. nl.wikipedia.org/wiki/Mishandeling
Heb je eindelijk eens een klein beetje succes in de opsporing, durft je het niet meer omdat het goed blijkt te werken..
Het is bijna een te goede grap dat Nederland van tegenwoordig. Alleen jammer dat het geen grap is.
Prachtig die zogenaamde ophef over het "voetbalgeweld".
Het is nu angstvallig stil. Gelieve een orgasme te krijgen van Obama. De Vara doet het wel voor hoe dat moet.
Heel soms word ik door GS-broeders en -zusters afgezeikt (-zeken?) omdat ik weer eens Turkije 'erbij haal'. Maar wat ben ik gelukkig als ik weer een vergelijking kan maken tussen het gedoe dat rechtsstaat heet en de democratie waar de burger nog wel het recht in eigen hand neemt. Beetje van de overheid en een beetje van jezelf.
Maggi? Neen. Kanni? Tuurlijk. Als AmInt het maar niet ziet.
@Replay256 | 22-01-13 | 16:28
Wil het je ook wel persoonlijk vertellen hoor.
Nergens bang voor, Mag zelfs al geen ambtenaar meer zijn ;) Echter is deze jongen uit utrecht en niet uit amsterdam
Blur of geen blur, dit signalement is eerder regel dan uitzondering. Wat criminelen met ambtsketenen daarover ook mogen spinnen.
Als het Belgen zijn dan is dat probleem met het vastleggen van de FYRA toch mooi opgelost.
@GekkeDave | 22-01-13 | 16:23
Ha, goeie tip. Maar dan voor bij mijn volgende broodje varkensvlees.
@grote haas | 22-01-13 | 16:29 |
Omdat ze het hazenpad kiezen: buit binnen lekker vluchten in hun holletje.
Replay256 | 22-01-13 | 16:28 | + -1
He simpele bennie, gaat verder alles goed?
Nederlandse rechters: glas, plas, jas en alles blijft zoals het was. Maar waarom???????
Mammeloe, gelukkig ben jij niet ziek geworden! Maar ik heb met je te doen wat betreft je nachtje cel en je opa. Stuk voor stuk hier kunnen wij verhalen melden die het journaal zouden (moeten) halen. Maar PvdA regeert. Niet echt maar achter de schermen. Plucheplakkers, wegkijkers en egoisten. We zijn al te laat.
-weggejorist-
@Mammeloe | 22-01-13 | 16:11
broodje opeten en zeggen dat je helemaal geen broodje hebt gehad. wat willen ze doen, een maagonderzoek van 1000 eur voor 5 eurie?
dat wordt een makkie voor de advocaat straks: allochtoon, belgië in relatie met schaamtecultuur: ik zeg: vrijspraak
derubbere | 22-01-13 | 16:20 | + 0
Ja dat is een stukje maandverband van z'n moeder.
-weggejorist-
-weggejorist-
@Betweetert | 22-01-13 | 16:06 | + 4. Dat komt omdat je dan niet valt onder strafrecht omdat je geen misdrijf pleegt maar in overtreding bent. Houden ze je aan met bijvoorbeeld 50+ te hard (waarvoor je bijvoorbeeld je rijbewijs in moet leveren), dan mag je de cameraploeg wel wegsturen en zullen zij moeten gehoorzamen. Dat gebeurt vaak niet op TV, dus het zou mooi zijn als iedereen dat programma gaat verneuken door deze wet toe te passen en geen camera te accepteren. Wanneer de agent dit dan wel blijft toestaan is hij zelf in overtreding.
We weten meteen alweer hoe de bal rolt.
Lijkt mij verstandig om het gehele politie en justitie apparaat per omgaande de zak te geven.
Hierna mogen ze allemaal weer solliciteren en af worden gerekend op gemaakte prestaties uit het verleden. Uiteraard onder toezicht van een burgercomissie.
Ik durf te beweren dat nog niet een kwart weer aangenomen wordt..
@Normpje en RAM | 22-01-13 | 15:39
Vorig jaar na de vrijmibo een broodje gekocht. Pinpas weigerde. Meneer de showarmaboer dreigde met pliessie bellen. Doe maar. Kon ik even later mee naar bureau, veters inleveren etc. Hebben die schoften m'n vader van 82 uit zijn bed gebeld om 5,- aan die moslim te betalen ... De helden. NL is een doodziek land.
@H.A. Ram | 22-01-13 | 16:01
Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel ;)
maken we er een wetenschappelijke studie van, hoeveel varkensvlees kan hij in zijn mond stoppen voordat het zijn keel inschiet...
Wanneer ik als "verdachte" wordt staande gehouden door Blik op den Wegh, dan staat er full time een camera op mijn snuffert. Waar heel NL mee kan kijken hoe ik crimineel 14 km/h te hard race!!
Nu betreft het een in mijn ogen iets zwaarder vergrijp en moeten er balkjes komen?! Welke (dubbele) moraal is hier ineens in werking getreden ?!
Mensen accepteer dit gewoon maar.
Vergelijk het maar met verkeersongevallen:
ook elk jaar doden en veel licht- en zwaargewonden.
@Flodder | 22-01-13 | 15:37
Nee geen TBS. dan krijgt ie een mobieltje en kan de hele dag blowen.
Gewoon de kogel, precies tussen de oogjes.
Je verwacht het niet he...
@W72605148 | 22-01-13 | 15:51
tja, zowel de Belgische als Onze Bestuurders houden van deze stemgerechtigden. zou houden ze hun zakken goed gevuld met geld..
Okay, tijd dus dat Fred Teeven (what's in a name), weer een nieuw clubje toevoegd aan het lijstje waar het OM in geval van een geweldsdelict zwaardere straffen bij eist. We hebben al geweld tegen politieagenten, brandweerlieden, ambulancebroeders, ambtenaren van sociale zaken, ambtenaren, zorgwerkers, parkeerhulpen en wachten, burgerwachten, scheidsrechters en grensrechters en nu dus ook voorbijgangers. Gewoon generiek zwaardere straffen opleggen alhoewel wel eenvoudiger is natuurlijk niet de oplossing.
De Belgische collega's van Clint weten al iets meer te vertellen dan wij:
"Het groepje van acht bestond uit zes Belgische allochtonen en twee blanke wannabe's."
Meer op www.clint.be/actua/goed-geintegreerde-...
Nederland op zijn smalst.
@ GekkeDave | 22-01-13 | 15:51,
Ik ken die gast, zie hem regelmatig op de ASW in Utrecht.
Hij is zeker nog wel een keer aan de beurt als ik hem weer ziet struinen.
Daders mogen een ritje maken achter mijn auto. Handjes bij elkaar, in de lus, over de trekhaak en karren maar. Mogen ze blij zijn dat er bij mij in de wijk niet gestrooid is!!
Tijd dat we de gevangenepoort weer in functie laten terugkeren.
@carramba | 22-01-13 | 15:53
Moeilijk hè, begrijpend lezen.
Oh! Ineens weet ik wat dit was! Een muslim-patrol.
De overheid doet een Fyraatje: fail
@Donkey Bong | 22-01-13 | 15:55
plzcdn.com/upload/a3b36cb25e2e0b93b5f3...
Mooie omschrijvingen ook. Wel kleding, geen uiterlijk. Typerend.
Als een stroperige, smerige gelei die je maar niet uit je haren en van je vingers krijgt, zo heeft zich dat ziekmakende D-66-samenbelevingsbeleid door de maatschappij heen verspreid. En was dat nou omdat we ooit graag Jan Terlouw lazen of wat heb ik gemist dat het zo mis is gegaan???
Bij deze 2 stukken stront de vingertjes afknippen en tandjes trekken tot ze vertellen wie de rest van de stukken stront zijn. Dat zou mijn manier zijn.
Een automobilist die te hard rijd: je wordt gestraft voor het hard rijden, de boete wordt je overhandigd. Je wordt uitvoerig in beeld gebracht en beland op internet dat de rest van je leven voor iedereen zichtbaar blijf. Als dader heb je niemand pijn gedaan of schade toegebracht
Plaats na een verkrachting moord of overval een foto op het internet van de dader en hij wordt door de rechter vrijgesproken ivm privacy, we hebben het dan over iemand die andere voor het leven hebben een trauma hebben gegeven.
Het geeft weer aan hoe krom justitie bezig is.
Leo* | 22-01-13 | 15:51 | + 0 -
Dader ben je pas al je veroordeeld bent door een rechter.
Slimme jongens die precies weten hoe de wet werkt. Je laat twee van de jongens die 'niets' gedaan hebben zichzelf aangeven. Op dat moment is er sprake van verdachten. Wanneer er sprake is van verdachten moeten de beelden ofwel geblurred of verwijderd worden. Vervolgens beroepen deze twee zich op zwijgrecht. Ze krijgen een taakstrafje van 40 uur omdat ze niet écht iets gedaan hebben en dat ook eerlijk hebben opgebiegd. De anderen geven hen elk 300 euro zodra ze vrij zijn. Houden ze er ook nog wat aan over. Want zo rollen ze, die buitenlanders (ja, want Belgen zijn dus ook buitenlanders).
@hetluis | 22-01-13 | 15:48
Mét filmpje dan hoop ik.
@TeeJee | 22-01-13 | 15:43
yup. Nogmaals het citaat van de pliesieprater: "eigenlijk kun je zeggen dat het fysiek heel bijzonder is dat hij er zó goed van af gekomen is, toch"
Prinsemarij is het dus blijkbaar ook met je eens. Vandaar dat "relatief goed" ook
@H.A. Ram | 22-01-13 | 15:32
voortaan gewoon foto maken van de noordafrikaanse bakkes, op zoek gaan en later je gram halen.
werkt prima bij mij ;)
nee in belgie wordt dit in de doofpot gestopt. 2008 heeft een groep op het station van brussel een jongen letterlijk dood geschopt nooit iets van gehoord en geloof me daar zijn deze daders nog heilig bij. zo werkt het in belgie !!!
@Ballenman | 22-01-13 | 15:41
Dader ben je als je het gedaan hebt. Twijfel je daar in dit onderhavige geval aan?
Rest is juridisch geneuzel.
Oh jeetje het volk dreigt boos te worden, heel snel het filmpje verwijderen. Je wilt toch niet dat de bevolking een mening krijgt.
gelet op de grote reuring over filmpje en het vervolg kan het niet anders dan dat P&W hier het hoofditem van maken vanavond
@H.A. Ram | 22-01-13 | 15:32
Naar uw mening en ingeving stond de snor van mocro in lichterlaaie en heeft u uw plicht als behulpzame burger gedaan door de brand te blussen.
Afsluiten met "Ik probeerde een gewaardeerde Medelander te redden van, naar mijn beste inzicht op het moment, dood door verbranding. Enkel een fascistische PVV'er zal wensen dat ik niks gedaan zou hebben."
Daarna zal de rechter spontaan klaarkomen en je vrijspreken.
@Normpje | 22-01-13 | 15:39
Waarom niet? Dat is nou net het allerenigste goeie dat die gasten naar Nederland hebben meegenomen.
Flodder | 22-01-13 | 15:37 | + 2 -
Exact trappen tegen hoofd, zware mishandeling.
.
Herhaaldelijk trappen tegen hoofd in comateuze toestand, is poging tot doodslag.
Normpje | 22-01-13 | 15:39 |
Pff, al die arabische armharen, mystery meat en special sauce zijn goed voor de weerstand.
@Normpje | 22-01-13 | 15:39
En als het moet, rook dan Nederwiet. Daar sponsor je geen klootzakkerij mee.
@Flodder | 22-01-13 | 15:37
Mevrouw Ficq zou dat wss anders benoemen.
Eindhoven heeft trouwens wel een Belgenprobleem.
www.telegraaf.nl/binnenland/20834296/_...
@Normpje | 22-01-13 | 15:39,
De gasten die dit soort zaken runnen zullen het aan de kont roesten of je nu wel of niet een broodje bij ze afneemt.
80% Van dit soort zaken zetten geld om via de achterdeur, die broodjes is maar bijzaak.
@lekkurlinx | 22-01-13
Relatief goed is in dit geval idd zoiets van "Hij vreet voorlopig door een rietje, mag 2 jaar revalideren en zal daarna nooit meer normaal kunnen praten. Maar hij leeft nog wel!"
Zal zeker wel weer een incident zijn of niet? MASSAAL PVV STEMMEN
van Rossum presenteert zich weer als het domste jongetje van de klas.
'dader' en 'verdachte' zijn juridische termen. 'dader' is na veroordeling, 'verdachte' ben je vooraf. ook als er belastend materiaal over je zaak publiek gemaakt is.
verder hoop ik dat ze snel de juridische status 'dader' krijgen en een paar jaartjes wasknijpertjes mogen gaan maken, die klootzakken.
Flodder | 22-01-13 | 15:22 | + 0 -
Vingertje voor vingertje omknakken zou nog wel eens kunnen helpen bij het opsporen van die overige zes helden...
Ik zeg altijd maar zo: de criminelen en de politie zijn twee kanten, maar wel van dezelfde munt.
@Flodder | 22-01-13 | 15:37
Is het ook. Maar de vraag is gaat de officier van justitie hem daar ook daadwerkelijk voor aanklagen? Denk het niet.
Koopt er hier nog wel eens iemand een broodje Shwarma/Kebab? NOOIT meer doen.
Ja, stel je voor dat ze straks herkend worden, dan moet de politie nog iets doen ook.
Dat moeten we natuurlijk niet willen met zijn allen..
@hetluis
Vroeger leerde ik ook nooit dat Nederland een kolonie was van Marokko, maar toch lijkt het hier wel een apartheidsregime waar zij bepalen wat mag en niet mag en ieder ander kunnen straffen die het zijn hoofd haalt om dit tegen te spreken. Wat een racistisch volk.
We roepen t over onszelf af... We zeiken maar doen geen moer! Gaan we er wat aan doen? Of laten we t nog verder komen? Van de nederlandse politiek hoeven we het iig niet te hebben.....
@TeeJee | 22-01-13 | 15:28
Ik help het je hopen. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ze hem daar voor gaan aanklagen. Ik denk dat ze het weer eens bij gewoon mishandeling gaan houden.
@ GeForce | 22-01-13 | 15:28 |
Nou, vertel eens dan, wat had hij moeten doen? (Als je met 'eruit naaien' tenminste 'hem smeren' o.i.d bedoelt.)
@Willianus Wortelus | 22-01-13 | 15:28
Die kom je in Nederland niet tegen. Vroeger leerde ik altijd 1 tegen 1 te vechten. Is dus een kwestie van cultuur.
TeeJee | 22-01-13 | 15:28 | + 0 -
lekkurlinx | 22-01-13 | 15:25 | + 0 -
Herhaaldelijk op het hoofd trappen bij iemand die versuft op de grond zit en volkomen weerloos is. Vervolgens nog eens gericht tegen het hoofd te trappen als diegene bewusteloos is. Poging tot doodslag. Klaar. Gevaar voor de samenleving. Opsluiten voor een aantal jaar en nog wat tbs erachteraan.
@janjing | 22-01-13 | 15:28
Dat is nou jammer.
In Nederland krijgen alleen verdachten NAW gegevens van slachtoffers.
@pejoar | 22-01-13 | 15:21
Hij zei "relatief goed" en aan het eind van het interviewtje met de NOS: "eigenlijk kun je zeggen dat het fysiek heel bijzonder is dat hij er zó goed van af gekomen is, toch"
Met andere woorden, ook in die van de politie: het is een mirakel dat hij dit overleefd heeft.
Deze zijn we zeker alweer vergeten?! Wat kan ik me boos maken om dit soort idioten zeg!
www.telegraaf.nl/binnenland/21238106/_...
@Rimpeldoos | 22-01-13 | 15:30
Tegenwoordig werkt dat bij de D66-rechters anders. De daders zijn hier de werkelijke slachtoffers en moet je met zijden handschoentjes behandelen. Het slachtoffer is dus feitelijk dader en staat gewoon met z'n kop vol op het filmpje. Walgelijk.
@Willianus Wortelus | 22-01-13 | 15:28 |
Nee daar nemen ze de privacy zooooo serieus dat er geen beelden verspreid zullen worden.
Als ik een Belg was had ik al die media die dit Belgen noemen een proces aangedaan t.a.v. discriminatie. Verschrikkelijk schandalig. Op deze manier zal onze Nederlandse reputatie ook naar de knoppen gaan in het buitenland als men Berbers geen Berbers durft te noemen.
Ik heb vannacht even een nachtje cel gehad. Ik tufte namelijk een restje bier in het gezicht van een mocro, omdat hij mij verbood alcohol te drinken op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.
Meneer Ram moet binnenkort verschijnen op een TOM-zitting.
En Beatrix huilde na het zien van de beelden ... oh, wacht ...
Moslimbecielen!
dit zijn GEEN verdachten, dit zijn DADERS van poging tot doodslag !
Ze moeten gewoon standaard dit soort filmpjes online gooien. Wanneer het zo over duidelijk DADERS zijn, dan horen ze gewoon op de hete blaren te zitten.
-
Op deze manier ontlast je de politie deels ook. Kijk eens hoe snel onze huisreaguurders dit soort tuig weten op te sporen aan de hand van facebook of uitgaanszooi.
-
Om nu te gaan blurren/verwijderen is dom, onnodig en doet het overkomen alsof je de DADERS wilt beschermen. Lijkt me de omgekeerde wereld, niet?!?
Onherkenbare mensen opsporen gaat het helemaal worden!
@ Angelrat
*Beschermt.
Wil de politie de daders wel pakken?
Ik krijg altijd het gevoel dat ze het stiekem niet willen.
De gezichten blurren? Waarom?
Het doel is toch herkenning en de daders oppakken?
Den Meester | 22-01-13 | 15:12
kan me ook niet heugen dat marokko kolonie van nederland was
De privacy van zware geweldplegers wordt door de politie beter beschermd dan de onschuldige automobilist of fietser. Die laatste zetten de agenten het liefst zelf publiekelijk te kijk via programma's als blik op de weg. 'Kijk Nederland die fietser heeft geen achterlicht!'
Ongelofelijk en onbegrijpelijk, een officier van justitie die de daders beschermd.
Ik ben voor privacy, maar niet voor defecte predators die onschuldigen kwaad aandoen.
Als 8 frisse hollandse jongens in Nador een marokkaan halfdood trappen, komen ze er dan ook met een taakstrafje vanaf?
@lekkurlinx | 22-01-13
Mishandeling heb je al als je iemand een tandje laat tuffen.
Iemand herhaaldelijk meppen nadat deze al hulpeloos is, in groepsverband, tot een KO; zeer zeker zware mishandeling
Neeeee... ik. kan. er. niet. meer. tegen. Justitie, NL-overheid hecht zoveel meer waarde aan de privacy van 'verdachten' dan aan die van het slachtoffer. Het vol trappen tegen iemands hoofd wordt door onze hoge heren gedoogd. Ongelooflijk.
NL is terminaal. En geen middeltje dat daar nog iets aan kan doen.
Die vriend van het slachtoffer is ook een mooie, naait hem er al snel uit. Zijn vriend gewond achterlatend..
Heel goed gezien van Rossum en het blijft te belachelijk voor woorden dat ze daar meer als 2 weken op hun krent gezeten hebben. Waren er 5 agenten in de binnenstad van Eindhoven aan het zoeken of 10 ?
Graag NAW gegevens van deze 2 heren. Ik heb zin om los te gaan en eigen rechter te spelen.
Ik draag een Buck , speciaal voor als mij dit ooit mocht overkomen , kleintje maar hoor
Je zal maar lekker met je eigen ding bezig zijn en je komt ze tegen.
Zodra ik doorkrijg dat deze beesten mij de vernieling in gaan schoppen , trek ik deze.. en prik ze in de nek.
Meerdere keren , stelletje ratten.
En als ik zo vrij mag zijn: als de openbare rechtzaak is geweest deze verdachten ook met naam en toenaam voor altijd en eeuwig onder het filmpje op dumpert. Opdat wij nooit zullen vergeten.
Nb: dit zij geen Belgen hoor.
Het lijkt mij niet vreemd dat dit Marokkaanse drugskoeriers zijn uit onze vriendelijke zuiderburen landje.
Brussel (EU), Fyra, Hedwigepolder, meppende kutventjes in Eindhoven, Van Rompuy....
Genoeg. Laten we België binnenvallen.
@Flodder | 22-01-13 | 15:18
Zal wel mishandeling worden (max 3 jaar) of met een beetje mazzel zware mishandeling (max 8 jaar)
Wat is dit toch voor een godvergeten slappe hap?!
Justitie / politie / regering, krijg jezusmina toch eens een keertje BALLEN in jullie broek en gaat verdomme gewoon BOVEN die privacy staan van dit soort PREVENTIEF te EUTHANISEREN teeringvolk!
-
Ze mishandelen iemand mischien (iig geestelijk wel denk) voor het leven, en dan weet je niet hoe snel je de daders moet gaan beschermen, want guttgut die moeten ook nog gewoon over straat kunnen lopen (waar ze in mijn ogen geen recht meer toe hebben)?!
-
Gewoon om kots-, kots- en kotsmisselijk van te worden... Kutland!
Wat een land... En wij maar schelden op Amerika, ha ha ha, wat een gotspe.
Als die geitenneukers zich zo nodig moeten stigmatiseren, wie is zo'n d66 druiloor dan om ze tegen te houden?
De privacy van deze lieden is secundair, primair is hoe sneller achter slot en grendel hoe beter.
.
Veiligheid gaat boven privacy, tenminste dat is wat de burger altijd wordt wijs gemaakt in allerhande spotjes onder het mom van "als je niks te verbergen hebt, dan". Nu dat angstige gepush weer met dat EPD, kan er maar 1 ding van maken "Big Brother is watching you".
.
Ik wens de daders veel succes bij het zoeken naar een goed onderlegde strafpleiter, want die zullen ze nodig hebben.
Politie heeft gewacht met de beelden te verwijderen en keurig gewacht tot *dumpert* ze had geplaatst.
Ze zullen wel weer door de Theo Maassen van de wet glippen.
Beelden komen online voor de opsporing. Als ze niet meer nodig zijn, haalt de politie ze ervan af. Ik snap de verontwaardiging niet zo. Blijkbaar kan de politie aan de andere daders komen via de twee die zich gemeld hebben.
Op radio 1 hadden ze een gesprek met de politiewoordvoerder.
Hij begreep niet dat dit zoveel impact had (raar he ,net na dat geval met die grensrechter) en op de vraag hoe het met het slachtoffer ging zei hij redelijk goed(had wel zware hersenschudding en andere verwondingen en psychisch misschien wat schade)
Begrijp je de politie nog?
@miko | 22-01-13 | 15:18
Je raakt eraan gewend. Op een bepaald moment zie je ze niet eens meer.
Het oplospercentage van 1,8% gaan ze dit jaar niet verbeteren.
www.nrc.nl/nieuws/2012/12/01/strafrisi...
Verdachten? Daders?
Miserable excuses for human beings, als u het mij vraagt.
@reageerbuis | 22-01-13 | 15:13
yup
www.belgium.be/nl/familie/identiteit/n...
Niet veel anders als bij ons.
Het is altijd een afweging van belangen. Wat weegt zwaarder het belang van het slachtoffer en/of de rechtsorde of de privacy van de daders. Deze is echter zeker niet onbegrenst. In dit geval kan iedere lul met VMBO zien dat het belang van het slachtoffer voor zou moeten gaan.
Zo'n D'66 lul ziet in de scherpe beelden ongetwijfeld reden om de straf verder te verlagen.
@niksdoenerT | 22-01-13 | 15:17
Kun jij ergens die man herkennen? Knap.
Verschrikkelijk dat je als land zijnde zo aan censuur moet doen. Het is toch overduidelijk dat deze rifapen een gevaar zijn voor de maatschappij? Men mag best weten voor wie ze op moeten passen als ze ze zien lopen.
Als ze in ieder geval die gast in het wit maar pakken en vervolgen voor poging tot doodslag. Mannetjes die zich gemeld hebben zullen wel meelopers zijn die hopelijk de rest verraden.
@GeForce | 22-01-13 | 15:15
Denk jij eraan dat je elke dag wel ergens komt waar een camera hangt?
Rijd je 20km te hard buiten de bebouwde kom, sta je met je postzegel in vol ornaat op internets. Schop je iemand halfdood doen we aan privacy dinges enzeau. Vraag maar aan Theo Maassen --> www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/... *hoofd schudt*.
Wij moeten vooral niet stigmatiseren door te denken dat alle finnen zo zijn.
Pertinente leugen, dat doen ze alleen maar als ze de overhand hebben in aantallen.
Den Meester | 22-01-13 | 15:13
Weten we niet.
*Extra voorzichtig is na ban van twee weken geleden*
Prima actie om het te laten staan. Hadden ze maar met hun gore poten van iemand af moeten blijven. Digitale schandpaal altijd +oneindig.
Ondertussen hangt iedere straat vol met camera's. Blijkbaar weerhoudt dat het tuig er niet van om iemand halfdood te slaan.
Leuk die schijnveiligheid..
definitieve dus
@Surrealiteit | 22-01-13 | 15:12
Ze weten al niet wat ze met 2 boeven moeten doen, is helemaal nieuw voor de plissie.
Advocaat van de dad^h^h^verdachten:
"Mijn clienten struikelden over een niet duidelijk zichtbaar scheurtje in de straat, er was geen kwade opzet. Dat een van mijn clienten de persoon tegen wie ze per ongeluk, helaas met de voet eerst, opliepen, nogmaals een paar keer raakte kwam doordat het zo donker was..... Hij dacht dat hij in een hondendrol was gestapt en probeerde de poep van zijn schoen te slingeren."
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 15:08
Finnen?
Ze moeten de beelden de volgende dag al online hebben gezet! Dat geld voor alle beelden van mishandelingen en dergelijken! Als je zulke dingen flikt dan behoort iedereen te kunnen weten welke doorgeflipte malloten je beter kunt ontlopen......
Hebben ze in België ook dubbele nationaliteiten?
De officier van Justitie neemt het vooral op voor de daders. We zijn echt gek aan het worden in dit land. Hulde aan de roze redactie dat ze dit online laten staan.
Dat Omroep Brabant die beelden offline haalt vind ik ook wel erg. Zal deel zijn geweest van de deal om ze überhaupt te krijgen, maar zo moet je jezelf afvragen of dat de moeite waard is
Die officier van justitie moet ook in de gevangenis.
Ze kunnen ook eens zeggen dat het gewoon TUIG is en dat iedereen mag zien en weten hoe laag en afschuwlijk dit is. Maar nee, politieke correctheid heerscht.
Graag kleur ,afkomst etc. We moeten wel weten of we geonderbuikd hebben of niet.
Er zijn er toch nog 6 van de 8 over die nog gepakt moeten worden?
Volgende keer komen er dan ook geen beelden meer beschikbaar voor de media..
Politie is ook weer lekker dom bezig, die omroepen kunnen ze dan wel lekker intimideren, maar dumpert is forever.
België heeft toch allang geen Noord-Afrikaanse gebiedsdelen meer?
Het definieve failiet van de Nederlandse rechtspraak.
Zo worden de daders weer slachtoffers. En in sommige schaamteculturen kan dit niet.
/pvda mode UIT
Man man wat een land!
Tja, en de zekerheid van een taakstraf wordt nog groter nu deze knapen op het internet staan. Dat is namelijk ook al een straf etc. etc.
Dan niet straks janken als ze echt een taakstraf krijgen, omdat GS weigert te blurren. De ene hand wast de ander...
Van Rossem, serieus? "veroordeling door de media wel eens een effectiever middel zou kunnen zijn...". Studeer je voor D66 rechter? Opsluiten die gasten!
Het zou sneu zijn als het echt zo is, maar niet verkeerd als door sociale media de druk op rechters nu eens groot is dat ze wel harder moeten straffen. De publieke opinie hijgt uiteraard nu zwaar in de nek dus hopelijk dat er gerechtigheid komt voor het slachtoffer, en een fikse straf voor deze laffe honden.
aan de schandpaalpaal die laffe honden, laat ze ma zweten
Oeps foutje had = houdt.
OK ze kwamen dus uit Belgie. Ik mis mis nog een beetje waar hun ouders vandaan kwamen.
Dat heet het gevolg jongens, als jullie je niet als primaten hadden gedragen, stonden jullie er ook niet op, dus nu niet huilen stoere boys :)
Te goed in beeld? Het is kudTkwaliteit, want ze zijn nog niet opgepakt of wel?
Ongelofelijk weer. Ze verdienen toch niets anders? Iedereen moet weten wat ze gedaan hebben zodat deze malloten het zelf ook nooit vergeten.
Ziengs had niet van anoniemen op het internet, dus ........
Ik stond nog in dubio maar nam geen enkel risico.... Ik heb getwijfeld over Belgie.
En ze hadden nog zo hun best gedaan door extra lang te wachten met het openbaren van het filmpje.
Precies! En eigenlijk zouden de NAW van deze mongeaulen, excuus aan mensen met Down heb zo snel geen beter woord, er meteen achteraan moeten worden gepubliceerd.
De Nederlandse rechtspraak is ziek. Terminaal.
Stel je eens voor dat het oplossingspercentage omhoog gaat en men zich veilig gaat voelen.
REAGEER OOK