
Ohjee. Doe. Dat. Nou. Niet., stomme n00b. Erik Ziengs (backbencher voor de VVD in de TK) trekt op De Dagelijkse Stoma snoeihard van leer tegen anonieme reaguurders. Niet op inhoud. Maar gewoon door ze - het beschavingsoffensief indachtig -
keihard uit te schelden. Want anoniem reaguren is voor lafbekken en weekdieren. Nee dan hij, Erik Ziengs. Met 'open vizier' is meneer altijd bereid tot een 'liberaal robbertje knokken'. Maar niet met onplezierige 'schimmige types, notoire zwartkijkers, zuurpruimen en hypochonders'. Internetleek Ziengs denkt blijkbaar dat hij te maken heeft met reaguurbots, maar ook achter die scheldende, tierende, zuur-conservatieve DDS reaguurdersaccounts zitten Echte Mensen, hoe lastig dat soms ook te geloven is. Dat de weledele heer Ziengs zich onder zijn eigen naam bedient van een straf potje horkerig schelden, maakt hem niet verhevener dan welke scheldcommenter dan ook. Het betekent alleen dat hij zich onder zijn eigen naam verlaagt tot het niveau van een anonieme troll. En dat terwijl anoniem commenten een door de internetgod gegeven recht is, zodat mensen zich kunnen beschermen tegen represailles van andere internetters, werkgevers of politici die wat al te rigoreus tegen de vrijheid van meningsuiting op willen treden omdat ze nog nooit een website van dichtbij gezien hebben. Of een spiegel. Want het enige dat Erik Ziengs dik onderstreept, is wat
Rutte ook al duidelijk maakte: schelden, betuttelen en de totale hork uithangen mag wél als politicus van een partij die met een stalen gezicht en dito leugens haar complete achterban verloochent, maar níet als anonieme, ontevreden burger op internet. Namens alle steunkousen op DDS: TOT ZIENGS!
Reaguursels
InloggenAls je zelf meent anderen negatief te moeten beoordelen in platte straattaal en je distantieert je niet van je eigen frauderende broer en blijft rustig in de 2e kamer hangen, dan ben je als je naar het grote plaatje kijkt gewoon een dombo. Ook al ben je van de (voormalig fijne) VVD bent. De fatsoenskloof wordt steeds groter iig.
ziengs, begin maar vast weer vrindjes te worden met GW. Dan kunnen je aambeien tenminste wortel schieten in je stinkpluusj. En inderdaad, wordt maar goed bang van de netz en zijn bikkeharde gebruikers. Jouw stukkie is extra fuel voor ons.
Egoistisch laf volgevreten schijdthuisch dat je er bent.
En we zijn helemaal niet anomiem; ikzelf weet bijvoorbeeld prima wie ik ben.
Hulde Van Rossum!
@Nietvoordekat 16:42
Nee, dan snapt u de VVD niet. Het gaat er niet om wat u zegt, maar wie het zegt.
Jammer dat er zoveel horken zijn, inclusief Erik Ziengs. Ze maken het voeren van en discussie over wat we willen,over wat er moet gebeuren, over echte invloed die wij als echte burgers zouden kunnen hebben, onmogelijk.
.
Waarbij ik af en toe (eigenlijk best regelmatig) enkelen ervan verdenk precies het tegenovergestelde te denken van wat ze schrijven. Met als doel de discussie kapot te slaan. Dat verklaart ook enkele zeer racistische en domme reaguurders.
Ik snap die hele ophef van digibeten over anoniem reaguren niet. Waarom zou het er toe doen dat je een naam en andere persoonsgegevens aan een bericht zou kunnen knopen? Wat doet het er toe dat ik Wim Heitinga heet, het gaat niet om wie ik ben maar om wat ik zeg.
En dan nog wat: Het is overal op het internet hetzelfde. Waarom zou er voor Nederland iets anders moeten gelden dan wat op heel het internet usance is? Omgaan met sociale media is een process dat iedereen voor zich moet leren. Het is menselijk de grenzen van nieuwe technologie op te willen zoeken. Zodra men eraan gewend is, leert men ook dingen op hun waarde in te schatten en e.e.a. te relativeren. Duidelijk dat sommigen aan het begin van hun leer proces staan, er staat niet voor niets n00b in bovenstaand artikel. Al doende leert men. Dat dan weer wel. Reken maar dat de anonimiteit op internet hard bevochten zal worden zouden er maatregelen bedacht worden om het te veranderen. Los van het feit dat dat technisch volstrekt een onhaalbare kaart is, maar dat terzijde. Je kan niet verwachten dat politici zich door mensen die van de technische hoed en rand weten laten informeren.
@ratelaar Ongefundeerde kritiek is niet voorbehouden aan anonymi. Bovendien haal je daarmee een heel nieuw probleem aan de hand, namelijk identiteitskaping. Vul zelf maar in hoe dat in de praktijk tot desastreuze gevolgen kan leiden.
Toch heeft de man een punt. Vanachter mijn nick is het heel wat makkelijker om ongefundeerde kritiek het net op te slingeren als wanneer ik mijn eigen naam zou gebruiken.
@mijzelf Canis Spurcus | 22-01-13 | 14:33
Ik bedoelde natuurlijk 'Als je niets wint met onder je eigen naam reaguren' Wezenlijk verschil.
Die man zou wel politicus of ambtenaar kunnen zijn. Helaas heb ik nog nooit van hem gehoord. Wat dat betreft opereert hij wel lekker anoniem van onze centen.
Kamerleden gaan doorgaans nergens online met burgers in discussie, als ze dat wel zouden doen en onder eigen naam zouden reageren, zou hij een punt hebben. Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen, ben benieuwd!
@DerUnterMensch | 22-01-13 | 14:50
Ik ken zelden kudo's toe maar bij jou maak ik een uitzondering. Erik Ziengs, hoezo geen argumenten?! Eat your heart out! ... #erikziengs
Als de inhoud je niet bevalt, dan gooi je het op de vorm maar Erik gaat hierbij nog een stapje verder. Hij ontkent de inhoud in zijn geheel en zet een stap naar het verbieden van de vorm.
It's (neo)liberalism Jim, but not as we know it..
Meneer Ziengs en zijn collega´s hebben het eerst zover gebracht dat je soms voor je leven moet vrezen als je openlijk voor je mening uitkomt en vraagt dan om je naam, zodat hij je met open vizier een Mohammedaan of belasting ambtenaar op je nek kan sturen.
Nee meneer, mij niet geziengs, zorg eerst maar eens dat vrijheid van meningsuiting ook geldt als het jullie niet uitkomt. Kijk maar naar wat je kornuiten met ene Geert Wilders doen en luister eens naar je kiezers in plaats ven ze te belazeren en af te zeiken.
@Fred Janssen | 22-01-13 | 14:49
Kan er naast zitten maar heb het gevoel dat het aantal bezoekers op DDS juist enorm aan het groeien is. Goede zaak! Benoemen, uitvergroten en confronteren, ieder krijgt zijn deel.
Het probleem van dit soort Zienghers is dat ze het maar niet kunnen verkroppen dat ze voortdurend achter de werkelijkheid aanhollen. Als binnenkort de illusie uit elkaar spat kunnen dit soort faalpolitici op druk bezochte volkstribunalen in hun en mijn aangezicht met naam en toenaam haarfijn uitleggen waarom wij uiteindelijk dankzij hun voorruitziende blik toch nog ten onder zijn gegaan. Ik verheug mij nu al als vooraanstaand azijnpisser op een plaatsje op de eerste rang.
Wat een homo... o euh dat hoorde bij een andere topic... nou ja 't is toch een homo...
Ziengs, reaguur eens even..... politiek.thepostonline.nl/2013/01/22/m...
Meneer Ziengs schijnt evenals Spekman maar niet te begrijpen dat sommige commentaren hatelijk bedoeld zijn. Dat mag toch gewoon? Een politicus haten! Als je daar niet tegen kunt wat doe je dan in de politiek?
'Hear hear!' ^^
DerUnterMensch | 22-01-13 | 14:50
Amen! (de atheïstische versie dan)
GS zou deze man eens moeten uitdagen. Neem een inhoudelijk onderwerp en hij hoeft alleen maar te reageren op reaguursels met beargumenteerde kritiek. Na maximaal 2 debatrondjes zal hij iets gaan stamelen in de trant van: zo werkt dat nou eenmaal in 'onze democratie'.
Altijd weer die bare-backers van de VVD.
@Fred Janssen | 22-01-13 | 14:49
Newborn Christians? PVV wannabee?
Ten eerste is de term New Born Christians erg bizar. Het zijn vrijwel allemaal seculiere schrijvers die zeer gedegen, goed onderbouwde stukken schrijven over de waanzin betreft de EU, Islam. Het is juist een zeer divers gezelschap op linkse wensdenkers na dan. Zo schrijven DJ van Baar en een nader te noemen dame volgens de leer van de kosmopolitische gutmensch die een ongebreideld vertrouwen heeft in de overheid.
Wat is een PVV wannabee? U komt zo namelijk niet verder dan een standaard zure reactie op Sargasso of Joop.
Goede bestuurders gebruiken de kern van de kritiek om een beter beleid te voeren. Er zijn zelfs bestuurders die niet veel op GS genoemd worden omdat ze met enige regelmaat iets goed doen. Ze zitten alleen niet in Den Haag.
Als ik nou dat artikel lees kan een groot gedeelte best kloppen. Ik ken de genoemde personen niet dus kan niet beoordelen of ze al dan niet argumenten aanleveren bij hun reacties. Als ze dat wel doen is dit artikel onzin, doen ze het niet dan klopt het voor het grootste deel. (tenslotte staat er eigenlijk alleen dat die personen zonder argumenten alleen maar schelden.. dat kan kloppen.)
Maar er zijn twee onderdelen die echt onzin zijn. Ten eerste ligt een waarheid zelden in het midden. Een compromis ligt meestal in het midden maar een waarheid zelden. Zeggen dat de waarheid in het midden ligt is een holle politiek correcte uitspraak, die meestal weinig met de waarheid te maken heeft.
En dan het stukje van 'Lafbekkerij'. Dit gaat eigenlijk over het feit dat het anoniem is. Wat maakt het uit dat het anoniem is? Als de onderbouwing / de argumenten goed zijn maakt het werkelijk niets uit of een persoon met of zonder naam spreekt. Nee in tegenstelling, de anonimiteit van het internet is een zege voor de maatschappij. Eindelijk kunnen mensen werkelijke meningen geven zonder er direct negatieve gevolgen van te ondervinden. Dit zorgt ervoor dat ook afwijkende en controversiële onderwerpen besproken worden, mensen op die manier nieuwe dingen horen en dus nieuwe denkstof krijgen. Misschien is zoiets controversieels wel onterecht controversieel en is het eigenlijk terecht.
Sterker nog, ik vind het maar gevaarlijks als mensen daar wat tegen hebben. Waarom wil je dat nou weten? Zodat je hem anders dan met het woord en argumenten kunt aanpakken? Dat hij in het dagelijkse leven dingen moet ondervinden van uitspraken of meningen die hij heeft. Er iets wat dat betreft niets mis met de anonimiteit van het internet. Er is iets mis met 'de gewone wereld' waar er wel vrijheid van meningsuiting bestaat maar men duidelijk niet elke mening durft te uiten omdat daar kennelijk toch gevolgen aan zitten. Om iemand met argumenten te bestrijden heb je geen voor en achternaam nodig.
De anonimiteit is een enorm goed iets en het willen bestrijden is erg eng. Dit omdat het voor censuur zorgt. En hoewel heel wat mensen graag censuur / zelfcensuur willen zien zou geen enkele echte liberaal censuur moeten willen zien.
DDS, de dagelijkse standaard -bestaat dat newborn Christian meets PVV-wannabee De Mos -bullshit bloggie nog steeds?
@Kromst | 22-01-13 | 14:41
Vorm boven de inhoud, zoals altijd.
Dat meneer daar zit voor en dankzij het volk, ach.
Quote uit zijn stukje: " [over reaguurders] Sluipschutters met hagel, vanuit de heup."
Hij heeft zeker ook Django gekeken op Youtube.
Trouwens, zelfs al reageer je onder eigen naam en je commentaar bevalt hem niet, dan zal zo'n Jodocus nog steeds zemelen dat je anoniem bent. Of te grof. Of wat hem maar te binnen schiet. Het is gewoon zeiken over de vorm, omdat de inhoud je niet aanstaat. Zwaktebod.
Het internet is het Malieveld van vroeger. We bestormen niet lijfelijk het Binnenhof met brandende hooivorken maar slaan onze toetsenborden schuimbekkend kapot op twitter en websites. In deze tijden van bedrog en diefstal door de elite zou ik zeggen tel je zegeningen, overheid..
De aanvallen op anonimiteit hebben natuurlijk maar een doel: het totaal monddood maken van de burger. Aan de ene kant wordt zelfcensuur door angst actief gestimuleerd door de overheid, met die nepliberalen voorop. Aan de andere kant wordt door een zogenaamd beschavingsoffensief de 'beschaafde' van de 'onbeschaafde' gescheiden. Waar de 'beschaafde' de ja-knikkende jan lul zonder mening is uiteraard.
Die 1001 verraad-elkaar-meldpunten, telefoonnummers en websites en de risicoprofieltjes komen niet uit de lucht vallen. Verdeel en heers. Stasi 2.0
Zoals anderen al schreven, als je er niets mee wint, lekker anoniem tegen schenen blijven trappen! De privacy die je nu weggeeft krijgt je waarschijnlijk nooit meer terug..
Zo leert men de liberalen anno 2013 kennen...
Het zit Erik nogal hoog kennelijk dat zijn broddelwerkjes die voor columns door moesten gaan zo genadeloos (op inhoud, of misschien beter gezegd: juist het gebruik daaraan) werden gefileerd op DDS. Dat hij vervolgens op deze wijze de tegenaanval zoekt tekent de man. Inhoudelijk heeft hij wederom niets te melden en de inhoudelijke inbreng van anderen gewoonweg kan hij blijkbaar niet herkennen of hij wenst deze moedwillig te negeren. Gaat lekker Erik, je hebt jezelf, met open vizier en al, uitstekend op de kaart gezet! Ik zou alvast wel even rekening houden met de mogelijkheid dat de VVD in de toekomst mogelijk niet opnieuw een beroep op jouw "kunde" zal willen doen.
Ik word te oud voor deze ellende. Het duurde best een tijdje voor ik doorhad dat "DDS" in dit geval niet staat voor "De Digitale Stad".
@Troef 14:12
Erik Ziengs is als 'ras-liberaal' nu aan het lobby-en om internetwinkels een winkelpand te laten huren, "want die staan leeg."
Pure pesterij van het internet, maar misschien ook omdat broerlief nog wat winkelpanden heeft in zijn vastgoedportefeuille?
Ah, meneer Ziengs luistert niet naar annonieme reaguursels maar wat is de nieuwswaarde van deze uitspraak?... Naar welke kritiek vanuit de maatschappij wordt door onze (regeerings) partijen überhaubt nog geluisterd?
contagiouscommentary.com/wp-content/up...
Uit zijn eigen woorden blijkt dat hij de discussie over de afstand van, & teleurtelling in de huidige politiek, zelf op een (veel) persoonlijker nivo wil voeren.
GS: Kunnen jullie ons dan ook helpen aan z'n telefoonnummer & Email adres? Tegen publicatie van die gegevens zal hij dan vast geen bezwaar kunnen hebben. Of is hij zelf toch niet zo flink als hij ons wil laten denken?
Kamerleden Ad Koppejan (CDA) en Erik Ziengs (VVD) verhulden hun informele belangen bij een kredietbank. En ze hebben de schijn van belangenverstrengeling gewekt door als volksvertegenwoordiger te lobbyen voor deze commerciële onderneming.
925.nl/archief/2012/08/29/een-vuilighe...
"Hier nog een mooi voorbeeld van de sterke inhoud en argumentatie van Erik Ziengs, echt een volksvertegenwoordiger om trots op te zijn:
www.dagelijksestandaard.nl...
witwas | 22-01-13 | 13:44 |"
Het doet me deugd dat deze non-valeur in de comments onder zijn newspeak-geneuzel totaal en volkomen terecht wordt afgebrand. Kunnen narcisten slecht tegen.
Je ziet op GS al waarom een nick best wel belangrijk is. Quid schrijft een stukje om wel of niet om te lachen over de PVV en binnen 50 comments is er wel een randdebiel die het nodig vindt om de echte naam van meneer in de panelen te dumpen, veelal onder begeleiding van de slechtste jijbakken die de internetz hebben opgenoteerd.
10 jaar geleden en alles daarvoor heerste er in Nederland nog een verstikkende sfeer. Als de "verkeerde" mening had, dan kon dit ernstige gevolgen hebben voor je carrière. Het is pas sinds de opkomst van het internet dat het mij duidelijk was dat ik niet de enige was die die links, politiek correcte bagger uitkotste. Bijna iedereen is het zat. Voorstellen van de politiek om reaguren niet langer anoniem toe te staan, maar een soort van internet-paspoort te eisen is een beangstigende poging om het volk weer onder de duim te krijgen.
@eerstneukendanpraten | 22-01-13 | 13:54
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten... Maar best schokkend dat meneer (tweede kamerlid) zich druk maakt over reacties van reaguurders, zegt alles over het niveau van wat we in Den Haag hebben rondlopen. #oogomoogtandomtand
Terpen-tijn
hahahaha.
Op youtube reageer ik onder mijn eigen naam. (doen er niet veel)
Wel aan elkaar geschreven, krijg nu emails van you tube dat ik mijn echte naam moet gebruiken of eentje die wel leesbaar is voor iedereen...
Gek zijn ze, reageer er niet op, laat ze maar lekker gaarkoken.
Als niet anonieme blogger en pathologisch optimist nodig ik hem uit om met mij in debat te gaan.
Over mijn boek of als te onbekend is met de onderwerpen daaruit, hierover: www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...
En dan nu de anonieme Tweede Kamer peilingen van deze dag: VVD -12. Waarom: als er echt verantwoordelijkheid genomen moet worden zwaaien politici zoals Ziengs (overigens ook een prima schoenenzaak) gewoon af, zeggen mea culpa en hoeven nooit maar dan ook nooit verantwoording af te leggen of, wat veel erger is, de gevolgen te dragen. Een gewone zelfstandige, een werknemer, een arts, een notaris, een DGA, die een organisatie of bedrijf om zeep helpt wordt daadwerkelijk tot de orde geroepen en draagt de persoonlijke, financiele en bedrijfsgevolgen. Een politicus zoals Ziengs: get a life in je beschermde wereldje.
Terpen-tijn | 22-01-13 | 13:59 |
Terpentijn: mooi karakter uit de Bommel-reeks; dinges.
@seven 13:52
De VVD adviseerde 'Frankenvrij' zelf om onder pseudoniem zijn voorstel tot censureren van de Koran in Liberaal Reveil te plaatsen in maart 2007.
Anonieme reacties zorgen er in ieder geval voor dat sommige problemen nu erkend worden en bespreekbaar zijn. En daar ligt precies de werkelijke pijn bij Ziengs c.s., die verrekte anonieme reaguurders kaarten problemen aan die zij zo graag onder het gras proberen te schuiven.
s/internetgod/AOL/
Ziengs zegt nergens dat anoniem reaguren verboten moet worden. Ik snap zijn punt wel gedeeltelijk; anoniem reaguren schept op zich goede mogelijkheden, maar ik word zelf ook moe van de figuren die onder hun anonieme nick alleen maar kunnen schoppen tegen alles dat los en vast zit.
De reden dat hier relatief weinig gescholden heeft te maken met het hoge nivo. De meesten kunnen zich dan ook verbaal goed uitdrukken.
Diegene die regelmatig af en toe lelijke woorden gebruikt heet terpentijn.
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 13:53
Hier? Bij jou thuis?
Polletiek correcte weekdieren hebben nooit een mening die ze in gevaar kan brengen, omdat zij nooit een onvertogen woord zullen uitspreken tegen de mensen die hun critici groepsgewijs komen aftuigen. Of op straat pogen te onthoofden.
Nooit zullen zij harde maar ware dingen zeggen over gevaarlijke dierenvrienden of moordzuchtige verdedigers van klimaat&miljeu.
Politici die met "open vizier" strijden en toch nog veilig over straat kunnen lopen zijn daarom slechts een onderdeel van het probleem. Meestal zijn ze nog Eurofiel ook.
First Contact | 22-01-13 | 13:43 | + 0 -
Ja, aan de ene kant duizend Euro beloven maar aan de andere kant middels alleen al de BTW-verhoging de modale werknemer meer dan vijfhonder Euro aftroggelen. Gaat U schamen, meneer Ziengs als u niet tegen de kritiek op uw stukjes in DDS kunt. Get out of the kitchen if you can't stand the heat!
En als echte VVD-liberaal zal hij het ongetwijfeld spoedig volgende voorstel van dit geweldige kabinet om anoniem reageren te verbieden dan ook van harte steunen.
Overigens is driekwart hier anoniem omdat anders de baas boos wordt. Het andere kwart verschuilt zich voor het CWI.
"Het is niks, het was niks en het wordt niks", lees het dan niet!
Je privacy beschermen op het internet, is daar niet, ook vanuit de overheid, jarenlang het uitdrukkelijke advies gegeven voor het niet gebruiken van je echte naam maar een nickname op het net? Iets met veilig online?
Mic Mokum | 22-01-13 | 13:45 | + 2 -
Aan je nick te zien zou dat best nog wel eens de linkse heilgemeente Amsterdam kunnen zijn. Maar die heeft nu toch een burgemeester met ballen die de overlast van de primaten keihard gaat aanpakken, samen met Opstelten?
Alleen al om dat soort figuren het bloed onder de nagels vandaan te halen, maakt het reaguren waard.
er wordt hier trouwens verdomd weinig geschreeuwd en gescholden, wat voor sites bezoekt die kwast eigenlijk?
@Worstjes
Dan heb je nog zeven dagen te gaan.
Ik ben geen schijterd want ik reaguur altijd onder mijn eigen naam. En meneer Ziengs is gewoon een huilebalk. Kan de kritiek niet aan.
Het valt me vaak op dat de schreeuwers (politici) over anonimiteit, veiligheid, eerlijkheid en normbesef zelf het meeste te verbergen hebben. Het is een soort van tegenreactie op hun eigen gedrag.
Ik ben een weekdier en ik ben er trots op!
Erik Ziengs, typisch kamerlid voor de Volksverlakkerij tegen Vrijheid en Democratie. Het is de partij die prominente leden wegschopt als ze de partijlijn niet goed volgen en het is de partij die eurosceptisch lult maar eurofiel handelt.
Volgens mij probeert hij hier te klinken als iemand die mensen uitnodigt voor een open en eerlijk publiek debat, maar hij klinkt vooral als iemand die naam en rang wil weten voordat hij het vuurpeloton roept.
Grappig, Ziegs schrijft z'n stuk in DDS, een site met meerdere anonieme bloggers.
Ziengs is geen internetveteraan, maar kennis van internet hoeft geen belemmering te zijn om dezelfde debiele mening te hebben. Ik noem een Bertje Brussel.
tipo | 22-01-13 | 13:41
Lol. Mail me ff met je eigen naam en gegevens, zodat ik je van je motor af kan trekken en in elkaar kan rammen of deze door kan geven aan mijn broer die je over een creatieve afhandeling van facturen kan adviseren.
Uiteraard reageer ik anoniem op DDS. En op Elsevier en GeenStijl wat dat betreft. Ik werk namelijk voor een gemeente en weet dat ik als PVV-stemmer zo die baan kwijt kan raken.
.. anoniem reaguren is ook een bij-effect van de twijfelachtige staat waarin de vrijheid van meningsuiting kan verkeren, dankzij "beschaafde politici" met een normbesef dat zij graag als Wettig zouden willen vastleggen.
Hier nog een mooi voorbeeld van de sterke inhoud en argumentatie van Erik Ziengs, echt een volksvertegenwoordiger om trots op te zijn:
www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/na-...
@witwas
Die lopen over hem heen met schoenen van de zelfde naam.
"Kent u Reageerbuis? Suijkerbuijk dan? Of Rien, Gielah, JohnRambo, The Fox, wellicht? Shrimpocat, Lauwebal, Huuskesgait dan? Nee? Ik ook niet. En dat wil ik eigenlijk zo lang mogelijk zo houden."
-
Iets niet kennen maar toch benoemen... raar en vaag kereltje die Erik Ziengs. En je dan druk maken over de meningen van wildvreemden. Wist mijn tijd als VVD'ert wel beter te besteden, zoals een plan bedenken hoe- en wanneer die 1000,- euro p.p. overgemaakt gaan worden.
Maar is anoniem discusieren niet beter? Dan kan er niet op de persoon gespeeld worden. Moesten ze in de kamer ook maar eens doen, zou spannend worden.
Al die verwijzingen naar het verleden van Erik en zijn broer, zijn meestal geen echte toevoeging aan de discussie (tenzij het over anoniemiteit gaat natuurlijk).
De strekking van Eriks stukje:
Nee ik wil u niet kennen.
U bent een lul.
ps. Mail of bel me snel, okay?
Bij goedkope wijven werkt dit wel als versiertruuc in de disco in Drenthe, maar om zo je electoraat te verleiden als volksvertegenwoordiger is best gedurfd.
Wat zouden Wiegel en Bolkesteijn eigenlijk vinden van heer Ziengs? Daar ben ik nou wel eens nieuwsgierig naar.
Bij anonimiteit wordt het nu eenmaal een stuk moeilijker om de boodschapper aan te pakken, wat toch vaak de favoriete reactie van politici bij kritiek is, en moet men op de inhoud ingaan, wat een stuk moeilijker ligt.
@damnschreeuwer | 22-01-13 | 13:28
Ook mooi net zoals Seven, Ziens had beter zijn kop kunnen houden , krijgt nu bergen bagger over zich heen terwijl hij zo lekker anoniem in de TK zat te zitten.
meneer heeft last van dementie. Helaas was het nog niet zo lang geleden dat een onderwijzer zijn ontslag kreeg omdat hij voor de PVV uitkwam. Zolang er een politieke klimaat heerst van arrogante rode regenten is het dus voor veel mensen (moi inclusief) niet mogelijk om met naam en toenaam stukjes te schrijven.
Menig politiek schrijver schreef uit lijfsbehoud onder pseudoniem. Multatuli, Desiderius Erasmus etc etc nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pseudo...
@seven | 22-01-13 | 13:06
Mooi hoor, zo'n beschavingsoffensief.
VVD? Oww, ja die club die liegt met droge ogen en beloften overboord gooit.
@seven | 22-01-13 | 13:06 |
Mooi.
De criminelen in de TK.
Wel goed van Ziengs dat hij probeert te kijken of dat hij een soort van Napoleon is.
Internet; het middel om inzicht en duidelijkheid te krijgen in veel zaken, dit zal naar mijn gevoel de werkelijke reden zijn waarom ze weer eens "boos" zijn.
@damnschreeuwer
Volgens mij zijn de meeste fraudeurs te vinden onder politici en overheidspersoneel. Ik zeg ook tegen ambtenaren: "Ik geloof je op je woord, maar vertrouwen doe ik je niet.
Ziens wil graag alleen de discussie aan op gefundeerde meningen. Prima. Waarschijnlijk dan ook gefundeerd voor op hem geaccepteerde gronden en daarom voor hem acceptabele meningen. Het gedeelte van het volk dat daar toe in staat is zal hij ongetwijfeld in eigen kring vinden en wat daarbuiten.
Als vertegenwoordiger van het volk zou je van Ziens kunnen verwachten dat hij ook enige interesse zou tonen voor het overige volk. De mensen die bijvoorbeeld reageren uit emotie, uit onzekerheid, die weten dat er iets mis is maar dit niet zo makkelijk kunnen verwoorden.Of mensen die anoniem moeten zijn door de sociale druk die de gewenste mening uitoefent.
De anonimiteit en de kans die dit de mensen geeft om zonder censuur of zelfcensuur uit te drukken wat er in de maatschappij leeft zou een zegen moeten zijn voor een volksvertegenwoordiger, zeker voor een liberaal, mensen die in alle openheid zonder remmingen laten horen wat er speelt.
Keur je dit af en wil je het onderdrukken zodat je samen met je zelfverklaarde eigen 'intellectuele elite' doorgaat zonder je voor het hele volk te interesseren of begrijp je dat je onderdeel bent van de onrust en iets verplicht bent aan het hele volk.
@jemagookniksmeer | 22-01-13 | 13:01
En wil deze joker je op internet ook nog een keer negeren. Dan had je ook wel gewoon tegen je vrouw en kinderen kunnen zeuren.
@damnschreeuwer | 22-01-13 | 13:28 | + 0 -
Het houdt niet op...
Anoniem, waarom? 'Docent ontslagen om anti-islam tweets' www.telegraaf.nl/binnenland/20058057/_...
z'n broer (met wie Eric een 'consultancy' bedrijfje heeft)
blijkt een fraudeur te zijn ... www.rtvdrenthe.nl/nieuws/oud-statenlid...
Heeju Ziengs t mot niet gekker worden, ik ben ook een rechtgeaarde Liberaal, met dat verschil dat ik me niet kan veroorloven in de TK te zitten pitten om zo nu en dan eens wakker te schrikken om een potje onzin te gaan verkopen.
Ga eens wat nuttigs te doen.
Overbodig te zeggen dat juist een Liberaal voorstander dient te zijn van vrije meningsuiting.
Overigens nooit iets van ene Ziengs mogen vernemen, ben bang dat Ziengs na de volgende verkiezingen een baan moet gaan zoeken, sterkte er mee !
Ironisch genoeg ken ik veel medereaguurders en hun persoonlijkheden inmiddels stukken beter dan leden van de VVD-backbench, die alleen in hun eigen villadorp wereldberoemd zijn.
Wie is er hier nu anoniem, lul?
@Aszeran | 22-01-13 | 13:23 | + 0 -
Ik denk dat zijn standaard homepage startvagina.nl is, althans die van mij wel.
Heerlijk. Zo met gestrekt been erin gaan. Wie is deze man?
Kaas de vies. 13:19
Weet ik ,"ken" je wel een beetje.
Denk ook wel dat jij beter geinformeerd bent, je wordt niet voor niks reageerder van het jaar.
Weet je wat? We gaan gewoon weer terug naar de tijd dat je alleen op verjaardagen en feestjes, in intieme kring, en pas na de nodige alcohol durfde te zeggen wat je dwars zat.
Speciaal om Erik Ziengs te plezieren.
Ik vind het een prima stuk van Erik Ziengs.
Erik gebruikt internet explorer en zijn standaard homepage is startpagina.nl
Dit durf ik natuurlijk alleen als anononiem lafbekje te zeggen.
wat een eikel, als ie de kogels van Van Gogh of Fortuin had afgevangen had ie recht van spreken.. de 'held'
jemagookniksmeer | 22-01-13 | 13:01 |
Lol, leuk die zelfspot.
˙sɹǝpuɐ uǝǝןןɐ 'ɯǝıuouɐ ʇǝıu ɹǝǝƃɐǝɹ ʞı
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 |
Wat maakt het uit hoe je IRL bent?
Ik heet nou eenmaal geweaun Vliegende Knorrepot.
Ordinaire spelbedervers?? Oké dan!
Terpen-tijn | 22-01-13 | 13:18 | + 0 -
Zie update.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/...
Ben niet boos hoor.
De Digitale Stad? Serieus? Daar was ik volgens mij voor het laatst in 1995...
seven | 22-01-13 | 13:16
Klopt helemaal hoor, maar ik vraag me wel af of de werkelijke mening van mensen irl zo vastomlijnd en uitgesproken is als je hier leest.
Raar verhaal trouwens. Aan het begin staat er: "Kent u Reageerbuis? Suijkerbuijk dan? Of Rien, Gielah, JohnRambo, The Fox, wellicht? Shrimpocat, Lauwebal, Huuskesgait dan? Nee? Ik ook niet. En dat wil ik eigenlijk zo lang mogelijk zo houden."
Aan het eind van het stuk is het: "Maar dan wil ik wel weten met wie ik te maken heb. Dan moet die mening wel een afzender hebben. Zodat ik met open vizier de polemiek aan kan gaan.". Wat is het nu, wil je ze wel kennen of niet?
Overigens een aardige duiding in het midden van het stuk: "Zuurpruimen en hypochonders. Ze leveren zelden stof tot nadenken, laat staan discussie. Het is niks, het was niks en het wordt niks. Geen aangedragen suggesties, voorgestelde verbeteringen of gedeelde inzichten. Er wordt niks bijgedragen, alleen maar afgebroken. Hun visie is dat ze geen visie hebben. Ze zijn alleen maar tegen.". Dit gaat over reaguurders, maar dit geldt evengoed voor de discussies in de 2e kamer (ik zit daar zo nu en dan op de tribune). Ik zie twee verschillen: in de Kamer is het taalgebruik netter, maar eerlijk gezegd worden verschillen van mening in de reaguurderspanelen verder en dieper uitgepraat dan in de Kamer.
had hij destijds ook al niet een pleurishekel aan webwinkels die vanuit huis opereren? Volgens hem moesten webwinkels verplicht een winkelpand huren namelijk ('want er stond zoveel leeg').
Rigoureus. Niet rigoreus.
Kaas.
Ow is dat zo kaas?
Zag nog niks op Gs, eentje moet toch de eerste zijn.
Wie is Erik Ziengs?
@seven | 22-01-13 | 13:16 | + 2 -
Maar ik maak mij er zelf ook schuldig aan.
Zo zal ik Quid nooit inhuren als zwarte piet.
Anoniem reaguren is puur zelfbehoud. De voorbeelden van mensen die zijn ontslagen vw hun mening www.google.nl/search?q=leraar+ontslage... zijn talrijk en hoe NL omgaat met kleine en grot klokkenluiders is helemaal duidelijk. Onder je eigen naam je politiek incorrecte mening spuien is alleen verstandig als je daar een direct igen blang bij hebt. Je bent bijvoorbeeld publicist of opiniemaker en verdient je geld met bekend staan om je scherpe pen. Of je bent politicus op jacht naar aandacht. De rest heeft bar weinig te innen met je naam erbij zetten.
@Terpen-tijn | 22-01-13 | 13:13 | + 0 -
Breaking 2 uur geleden.
@Zeg maarKaas_Cuevara 13:01: Ik kom op GS geregeld meer interessante meningen, inzichten en linkjes naar achtergronden tegen dan bij de reguliere nieuwsbronnen. En ja, ook een hoop bagger. Voor mij vermakelijk genoeg om overheen te kunnen stappen.
LOL seven | 22-01-13 | 13:06
Het 'liberaal robbertje knokken'.
Breaking news.
Een paar gasten van die mishandeling uit Eindhoven zijn aangehouden.
nos.nl/artikel/464835-arrestaties-na-f...
Overheidscampagne Veilig Internetten commercial
www.youtube.com/watch?v=C7kHJR0xjCs
@ZKH EénOog | 22-01-13 | 13:11 | + 0 -
Hulde en applaus.
De enige reden dat ik De Dagelijkse Druiloor weleens bezoek heet Joost Niemoller.
Politici zijn opvallend vaak van het correctpraatjes onder eigen naam, bek houden of berufsverbot model, valt me op.
Mijn anonimiteit heb ik vooral verkozen, omdat politici niet weten hoe ze als machtsmonopolist vrijheid (en veiligheid) moeten beschermen, in plaats daarvan alleen deze zelftoegeëigende macht TEGEN de burger gebruiken, en ik dus niet 's nachts door een kudde digibete wellustelingen van mijn nest gelicht wil worden voor een opmerking. Want dan kan ik de volgende ochtend niet meer braaf mijn belasting verdienen.
Die anonimiteit heb ik dus NIET verkozen voor de rest van de wereld met een gelijkwaardige of mindere macht.
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 13:05
Goedzo.
Ach ja, de dagelijkse rollator.
Dan heeft meneer Ziengs vast ook een pleurishekel aan Badr H. of Mohammed B.of Mark D of of of misschien is het een idee om eens bij de ingang van een Eindhovens uitgaansgebied de i.d.tjes van laten we zeggen een groepje van 8 te achterhalen om ballen te tonen.
@seven | 22-01-13 | 13:06 | + 0 -
Je verzint het niet....
Best grappig stukje van die (naar boven scrollt) Ziengs, hij zou eigenlijk moeten gaan reaguren hier, maar waarom denkt hij de regels te bepalen?
De echte anoniemen zijn de ambtenaren en openbaar bestuurders voor wie mannen als Ziengs hard applaudiseren. Ziengs voert hun anonieme opdrachten zo snel mogelijk uit, om zelf ook een lucratieve, anonieme, baan te krijgen in het openbaar bestuur.
Z'n buurman had ooit een meningsverschil maar is nu ook bekeerd tot anoniem van mening verschillen met -despoten- politici met kort lontje. ;)
'Tegen Ziengs is enkele jaren geleden aangifte gedaan vanwege mishandeling van zijn buurman' else4
'Ziengs had ruzie gehad met een buurman die hij van zijn motor trok.' www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Acteren kan hij wel, hij heeft gespeeld in de film Bartje onder de naam Sicco, en dan zeuren over anoniem: loser.
Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 13:01 |
Mooie zelf-analyse.
Maar de meeste reaguurders zitten gelukkig ver boven uw beschrijving.
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde om te weten dat Kaas eigenlijk Kees heet, uit Onderdendam komt en werkt bij de gemeente Oldamt. Daar worden zijn tegels toch niet minder van?
''Met 'open vizier' is meneer altijd bereid tot een 'liberaal robbertje knokken''
Welnu meneer Ziengs, dan wens ik uw heel erg liberaal ongezien de tyfus.
rara | 22-01-13 | 13:02
Lol! Nee, uiteraard niet.
Het laat ze blijkbaar niet koud. Mooi.
@rara | 22-01-13 | 13:02 | + 0 -
Net voor het slapen gaan neemt hij zichzelf even snel 5 minuten serieus.
Euh, wie is Erik Ziengs?
Nooit van gehoord.
www.globalnerdy.com/wordpress/wp-conte...
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 13:01
Dus: jij neemt jezelf ook al niet serieus.
@Kaas de Vies | 22-01-13 | 13:00
Toch fijn dat Bakito dan uw bot is.
@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-01-13 | 13:01 | + 0 -
Grappig, ik zie politici juist als mensen die met enkele acheteloze pennenstreken problemen veroorzaken.
@Kaas de Vies | 22-01-13 | 13:00
Ik ga ook maar trollen, denk ik.
wacht even DDS staat toch voor De Digitale Stad? of is dat al deaudt?
Hij heeft natuurlijk gewoon een punt. Reaguurders bestaan voor het grootste deel uit iets te dikke, dwangmatige, burgerman of werkloze commenters die irl nog geen dood muisje van de trap af kunnen vegen, maar in de panelen met krav maga of een doorgeladen pistool moeiteloos 8 stuks tuig naar de andere wereld helpen.
Tevens worden op een achteloze dinsdagnamiddag de crisis, Mali en Afghanistan in enkele pennestreken volledig opgelost.
Dat maakt het mooi om op GS te lezen en te reaguren. Totdat je jezelf serieus gaat nemen, dan houdt het op.
Nou ik ben anders reuze blij met mijn anonimiteit.
Want als de mensheid achter mijn werkelijke identiteit zou komen dan zou meteen duidelijk worden dat ik in het echte leven een nobody ben die niets in de melk te brokkelen heeft en door niemand serieus, of zelfs maar waargenomen wordt.
All your internetz are belong to us.
Deal with it.
Een soort Bas Paternotte dus.
@blinde kip | 22-01-13 | 12:59 | + 0 -
Wat krijgen zij wel prijzen?!?!? Verdomme redactie!
Erik wie?
Ik voel me nu gestigmatiseerd en gelabeld.
Op een hoop gegooid worden.
Erik, het is dat het meldpunt voor discriminatie dicht is anders zwaaide er wat.
Nee 20000 voor een appartement is lekker fatsoenlijk noem me dan maar ee lulnal dan niet anoniem.
Politieke droeftoeters
Een open deur intrappen om maar in voetbaltermen te blijven,
hoe gek kun je 't wel niet bedenken....
@kapotte_stofzuiger | 22-01-13 | 12:58
Wist u dat de top 5 minkudo's ook kans maken op leuke prijzen? Als ik dat had geweten.
Politici moeten eens een keer gaan leveren, in plaats van lullen. De "plebs" zullen zich echt anders opstellen als er wat minder gefaald wordt. Tot die tijd zou ik graag willen dat mijnheer eens luistert naar mijn onderbuik die al 3 jaar al het gefaal in de wereld redelijk ver van te voren voorspelt. Uiteraard ondersteund door mijn collega onderbuikers.
Zolang criticasters en klokkenluiders in NL nog steeds flink benadeeld worden moet Erik Ziengs (VVD) zijn grote bek houden.
Ach Erik, als je zo irrelevant bent dat ben je ook met volledige naamsvermelding zo goed als anoniem.
Met je hypotheekrenteaftrek.
@Kaas de Vies | 22-01-13 | 12:57
Ok, ik geef toe: ik druk standaard op min bij Bakito.
Ok, ik geef toe Bakito is mijn bot.
Anoniem min-kudo's geven, dat mag Erik wel verbieden.
REAGEER OOK