Dit wil je ook lezen

ALLEMAAL! NAAR! PROJECT! X! SNEEUWBAL! BREDA!
Een paar centimeter sneeuw in Nederland en heel het land stopt in zijn sporen om te klagen over een paar centimeter sneeuw in Nederland. Behalve in Breda. De vrolijke Brabantse dorpsjeugd maakt van de nood een deugd en organiseert een sneeuwballengevecht. ...
@Van Rossem |
15-01-13 | 16:10 |
82 reacties

Politie MOET hoge boetes uitdelen van Opstelten
Politie Brabant heeft er zin in. Vlak nadat Chef Brabant Oost inbraken gisteren opschaalde naar de categorie Verkrachtingen en Overige Ongewenste doch Verwoestende Betredingen, maakte zijn collega van Brabant West & Zeeland bekend dat de verkeersboetes vee...
@Van Rossem |
15-01-13 | 15:00 |
146 reacties

WANTED: Premier Ashraf van Pakistan
Terwijl de meeste ogen zijn gericht op Mali, een paar ogen nog richting Syrië kijken en we in Egypte zelfs een oogje (van 5 miljard) dichtknijpen, staat het massieve, continent-sized Pakistan op imploderen. Weet u nog, die Lange Mars der Beschaving op 23 d...
@Van Rossem |
15-01-13 | 14:14 |
61 reacties

'Feministisch econoom' boos wegens geen baan
Feministisch econoom. Hartstikke leuk. Dóén. Vrouwen hebben ook geld enzo. Maarja, je hoeft geen econoom te zijn, feministisch of anderszins, om te bedenken dat de vraag naar feministisch economen niet zo groot is als de vraag naar, zeg, kleuterjuffen of v...
@A. Nanninga |
15-01-13 | 13:13 |
131 reacties

BAM! Vrouw parkeert trein in huis
Dat is nog eens joyriden als een båås. In het Zweedse Saltsjöbaden heeft een schoonmaakmevrouw vannacht een trein uit het depot gestolen en vervolgens een huis binnen laten crashen. Want fuck dat ouderwetse gepruts met auto's. Wonder boven wonder vielen er...
@Brusselmans |
15-01-13 | 12:37 |
89 reacties

PvdA gaat deurverkopers kapot maken
Qua vuige verkooptechnieken is feitelijk bijna alles irritant, van televisiecommercials tot Jehova's Getuigen die met hun godje lopen te leuren. Zouden we een lijstje maken, dan zeggen we dat reclame op de commerciële omroepen nog het minst balverzakkend i...
@VanLeeuwen |
15-01-13 | 11:37 |
69 reacties

Topbestuurders zijn klootzakken. Allemaal
Nederland was tot voor niet zo lang geleden een bloeiende economie met grote financiële reserves, zowel institutioneel als individueel. Het was een land van zekerheden, vangnetten en voorzieningen, nagenoeg vrij toegankelijk voor Nederlander en Nieuwe Nede...
@Van Rossem |
15-01-13 | 10:29 |
168 reacties

Taalwetenschap! Jood is het nieuwe cool
Dit is een gruwelijk jodentopic. Of een vet jodentopic, zo u wil. De hedendaagse jügend gebruikt namelijk het woord 'jood' als het nieuwe 'cool'. Als in: jouw fiets is echt jood. Of: die film was echt superjood. Heeft ogenschijnlijk niks met antisemitisme ...
@Johnny Quid |
15-01-13 | 09:39 |
79 reacties

SNEEUW! RECORDFILES! SPOORLEED! MEER SNEEUW!
Met veel trots, plezier alsook een vleugje leedvermaak presenteren wij hedenmorgen, 15 januari, het eerste SNEEUWTOPIC van 2013. Met filenieuws vóór het treinnieuws wegens RECORDSPITS van 1000 kilometer met files van 35+ kilometer. Maar ook treinvertraging...
@Van Rossem |
15-01-13 | 08:32 |
109 reacties

BREKEND! Lance Armstrong bekent dopinggebruik
Daar is dan de lang verwachte bekentenis van zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. Hij deed z'n uitspraken in een interview met Oprah dat donderdag moet verschijnen. Eerder op de avond maakte Armstrong excuses aan zijn stichting Livestrong. De bekenteni...
@VanLeeuwen |
15-01-13 | 01:25 |
144 reacties
Reaguursels
Inloggenshamehair | 15-01-13 | 19:46
Als je een NS trein niet van een Veolia trein kan onderscheiden, moet je toch iets aan je ogen laten doen. Dat perron staat vol met zuiltjes van beide vervoerders netjes naast elkaar. Wat een moeite zeg...
No shit sherlock
Mooie gare boevenbende daar. Het OV ritje is 32% duurder dan het NS kaartje. Vakantieman, kan dit zomaar??
Tim Grimback | 16-01-13 | 01:31
2: Weekendvrij. Maar ze doen er niet moeilijk over als je een NS kaartje koopt, gelukkig. Zou ook oneerlijk zijn als het kaartje aan de automaat een stuk goedkoper is met hetzelfde kortingspercentage. Waarom heb je dan die kortingskaart? Daarnaast is het een geldig vervoersbewijs en kun je aantonen dat je recht hebt op korting. Dus tot die tijd zou ik iedereen aan raden om niet in te checken op dat Veolia traject maar bij de NS automaat een kaartje te kopen. Scheelt je maandelijks toch aardig wat euro's.
Je hebt alleen 1 voordeel met een studenten ov.
Als je dan in het weekend reist (40% korting) dan kan je voordeliger uit zijn! Met een normale ov kortingskaart wordt er bij het inchekken 20 van je kaart gehaald, en zodra je uitcheked wordt het resterende bedrag weer terug gezet op je kaart. Met studenten ov is dit echter 10. Dus als je bijvoorbeeld van maastricht naar amsterdam reist ( normaal 14.30 ) moet je gewoon niet uitchekken. Dan kost het maar 10. Zo kan je ze toch mooi 4.30 door de neus boren! En iedere cent die je bij die monopolistiche klootzakken kan winnen is meegenomen!
Je hebt alleen 1 voordeel met een studenten ov.
Als je dan in het weekend reist (40% korting) dan kan je voordeliger uit zijn! Met een normale ov kortingskaart wordt er bij het inchekken 20 van je kaart gehaald, en zodra je uitcheked wordt het resterende bedrag weer terug gezet op je kaart. Met studenten ov is dit echter 10. Dus als je bijvoorbeeld van maastricht naar amsterdam reist ( normaal 14.30 ) moet je gewoon niet uitchekken. Dan kost het maar 10. Zo kan je ze toch mooi 4.30 door de neus boren! En iedere cent die je bij die monopolistiche klootzakken kan winnen is meegenomen!
@hekelaar | 15-01-13 | 17:51
Dit is complete onzin, ook in de trein heb je met jouw kortingskaart van de ns 40 procent korting
niet helemaal waar aangezien veolia fors hogere tarieven rekent
- de tarieven bij 9292.nl kloppen niet, in werkelijkheid liggen de tarieven nog iets hoger *1
- weet niet welk kortingproduct rick heeft, maar alleen met de oude voordeelurenkaart mag je nog een treinkaartje kopen *2
*1 zou je graag het bewijs laten zien, maar het is online niet mogelijk de juiste tarieven te zien van veolia, zelfs niet op hun eigen site (antwoord van veolia; geen, 9292; ook geen reactie en ovloket.nl wil er ook niets mee doen, te algemeen)
*2 althans volgens de voorwaarde van ns, maar die gelden weer niet bij veolia (zowel ns als veolia beantwoorden deze vraag ook niet, is het nu echt zoveel moeite om dit even in een v/a te zetten?)
-weggejorist-
Ik zou het ook goeiekoper maken om Nijmegen uit te komen, wat een links kut dorp is dat zeg.
Er is een veel groter probleem hier! Een enkeltje Venray is niet goed!
Verschillende tariefsystemen maar wel hetzelfde bieden. In een echte markt zou zoiets niet lang bestaan.
blinde kip | 15-01-13 | 17:29
Supermarkten (bv. AH en Jumbo) verkopen ruwweg dezelfde artikelen maar toch is een fles coca cola bij Jumbo een stuk goedkoper dan precies dezelfde fles bij AH.
Intercity en interstaat-ie.
Koop een 2CV, Guusd.
@ProAsfalt | 15-01-13 | 18:37
Komt nogal eens voor dat er dronkenlui in zit. Die moeten pissen en kotsen = toilet in de trein, anders wordt het zo'n rotzooi.
Reizen met de trein is voor paupers
zeg maar jansen | 15-01-13 | 17:36 |
+1
Een bakker die zo'n betaalmiddel invoert:
sites.google.com/site/mogebakker/de-b...
Daarom hebben wij in EU een wapenverbod afgedwongen door teh megabanks. Zodat wij geen fuck kunnen doen tegen tirannie van overheid en corporaties, snapt dat tan!
Het zuurste is nog dat je aan het begin van het station moet inchecken bij of de zuil van veolia, of de zuil van de ns. Als je vervolgens bij een andere trein instapt dan van het bedrijf waar je incheckte, dan krijg je een boete, maar betaal je wel voor je reis. Alsof men van tevoren kijkt van welke maatschappij de trein is die ze moeten hebben. Uitwringen dat volk. Cashen. Kots.
Geen wonder dat je als student geen 2e klas kaartjes met korting meer mag kopen buiten je vrijreizen-abonnement..
Hufters!
Heeft niet met de ov-schipkaart te maken, maar met Veolia. NS heeft de prijzen niet verhoogd i.v.m. de ov-chipkaart, Veolia blijkbaar wel. Gezanik om niks dus. Dat ding werkt over het algemeen prima vandaag de dag.
@ zeg maar jansen | 15-01-13 | 17:29 |
Dat vind ik niet logisch. Op dat station staat een kaartenautomaat van NS waar je dus het kaartje met 40% korting koopt. Waarom zou je dan nog inchecken bij Veolia als je 40% kortingskaart van NS daar maar 20% korting geeft?
Doc Damage | 15-01-13 | 18:48 |
In Nederland ? gegarandeerd !
Ben ik in overtreding als ik voor het station ga staan met een bordje "bied maar, misschien breng ik je"?
Dit is niet nieuw... Tijdens de overgang naar die verplichte kaart van 7 euro ging ik met ov naar het werk... Ik was vanaf dag 1 duurder uit. Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik met het ov moet... Wat een faal iets is dat in dit land!!!
OV chip is gewoon een kutproduct.
Allereerst betaal je voor de lege kaart, vervolgens weet je van tevoren niet hoeveel de reis gaat kosten. En dan hanteren de verschillende bedrijven ook nog eens een verschillend tarief...
En je hebt regelmatig lange wachtrijen bij de automaat als je wilt opwaarderen.
Ohja... en als je anonieme kaart kaput gaat en je wilt het saldo terugkrijgen dan betaal je eerst een enorm bedrag aan administratiekosten en... je moet je eerst legitimeren! Hoe bedoelen ze anoniem??
@eerstneukendanpraten | 15-01-13 | 18:32 |
in mijn auto heb ik ook geen toilet.
Waarom de trein wel?
Jarenlang gevraagd waarom de NS maandkaart met combi abonnement niet op de OV shitkaart kon. En nu schaffen ze hem in ene helemaal af. Omdat het zogenaamd niet binnen hun assortiment pas. Sorry, niet ons probleem. Los het maar op met de regionale vervoerders. (of woorden van gelijke strekking)
En dan waren er ook nog plannen om bepaalde nieuwe treinen uit te rusten zonder een toilet. Knettergek!
Ik kom zelf uit Venray maar studeer in Nijmegen. In het weekend reis ik op en neer naar het ouderlijk huis. Vorig jaar betaalde ik 4 euro voor een kaartje met korting. Nu al een stuk meer
Maar even serieus, dit pikken we toch niet meer in deze latente Bananen Republiek. Je zou beloond moeten worden als geen gebruik meer maakt van papier of dure loketten... weer een 'private' club die de boel belazert. De top bestuurders zullen ongetwijfeld marktconforme salarissen krijgen, want het is natuurlijk heel moeilijk om NL aan de zometeen verplichte OV-chipkaart te krijgen.
Die miljard voor de OV-nazikaart is zo terugverdiend doordat de saldi op die kaart (verplicht), automatisch opladen en duurdere ritten.
Maar het ergst blijft dat dit kutbedrijf het doodnormaal vindt om al je ritten te registreren, zelfs studenten met een weekkaart.
Onzin, de punctualiteit van de NS stijgt al jaren. En ja ik ben student en heb ook last van uitvallende treinen, maar dat is geen reden om statistieken te negeren zodra de media nu eenmaal meer negatief over de NS gaat regeren.
Inferi0r | 15-01-13 | 17:55 |
.
Dat komt omdat ze jaren geleden ontdekt hebben dat door het wijzigen van het rooster (lees treinen gewoon niet laten rijden) ze de punctualiteit (lees bonus van bestuurders) van de treinen die dan nog wel rijden konden verhogen.
Hoop dat er bij u als student minder hersencellen uitvallen dan treinen.
" .. falende overheid."
De overhied doet zijn werk prima, liegen is immers hun beroep. Volgens mij zijn wij degenen die falen :s
Zullen ze wel hard nodig hebben voor NS Vastgoed BV. om nog een penthouse te bouwen op een toplocatie :)
Nijwegen-Venraay? Pak toch de skies.
Als met met twee mensen reist is een auto nog steeds voordeliger, en meer comfortabel en je kunt stoppen als je echt nodig moet plassen.
OV,energie en zorg het is er allemaal stukken beter op geworden. Of liegt m'n onderbuik me nu (weer) voor? Strak plan om noodzakelijke voorzieningen voor je welzijn te privatiseren.
@ProAsfalt | 15-01-13 | 18:14
Ja. Laten we kappen met de trein. Weg met die zooi. Prima voor de economie.
Dat snapt iedere jan lul.
Dat gepiep over die OV-chipkaart wordt ik ook niet goed van.
Volkomen terecht dat het duurder wordt.
Mag van mij nog veel en veel duurder worden.
OV wordt voor 60% gesubsidieerd. 3 keer raden waar die subsidie vandaan komt.
1
2
3
Van de hardwerkende automobilist.
Brengt 18 miljard op. Krijgt slechts 2 miljard terug. Bron: www.bovagrai.info/auto/2011/
Laat de ov-chip/ov-kaartjes maar met een factor 2,5 stijgen.
ik ben vandaag weer lekker op de motor geweest. Geen gezeur.
Het is slechts een kwestie van tijd, tot dat ook hier een schoonmaakmevrouw zich vergrijpt aan een trein..
Kaas de Vies | 15-01-13 | 17:31
Neh, da's veels te moeilijk voor die lui joh...
Laat ze eerst maar eensch leren een trein te koppen.
Ik reis af en toe ook nog met een papieren kaartje omdat dat in het geval van een langere tussenstop een stuk goedkoper is. Kreeg ik laatst ook bijna een bon voor, omdat ik via de kortingskaart op m'n chipkaart met m'n chipkaart MOEST reizen. Te bizar.
Uitgangspunt voor de consument moet zijn dat je gebruik maakt van het openbaar vervoer voor een bepaalde tijd (net als in heel veel andere landen). Of dat nou met een bus, metro, trein of duikboot is maakt geen flikker uit, laat staan welke vervoerder het is.
Haha, ritje Nijmegen-Venray.
Ach ik sta nog steeds liever in de file in mijn verwarmde auto met genoeg ruimte dan te wachten op een koud perron of bushokje met een trein of bus die niet komt en een baas die boos is dat je te laat bent. Van A naar totale frustratie.
Wat Inferi0r zegt.
Uiteraard horen we nooit de verhalen van de mensen die in eens een stuk minder betalen.
Mensen in de stad betalen verhoudingsgewijs nu minder dan voorheen omdat er voorheen belachelijk veel zones waren in de stad. Nu is dat eerlijker per kilometer. En tja, woon je in polder dan ben je nu de sjaak!
Inferi0r | 15-01-13 | 17:55
Jep. Ze laten gewoon de helft uitvallen. En voila. de helft van de treinen komt al niet meer te laat. Echt geweldig, probleemoplossend denken.
*mompelt nog iets over bonussen afhankelijk van punctualiteit*
Inferi0r | 15-01-13 | 17:55
Jep. Ze laten gewoon de helft uitvallen. En voila. de helft van de treinen komt al niet meer te laat. Echt geweldig, probleemoplossend denken.
*mompelt nog iets over bonussen afhankelijk van punctualiteit*
blinde kip | 15-01-13 | 17:56
Ah, ik kreeg een andere indruk uit uw tegeltje.
@Inferi0r | 15-01-13 | 17:55
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Tegenwoordig is het stukken beter dat ervaar als een jaar of 5 terug zeg maar, dat ervaar ik ook. Maar wel een mooie gedachten constructie van mij of niet?
Jaja, ik heb een hoop geleerd als reaguurder hier.
*trots kijkt*
@Pindakees | 15-01-13 | 17:41
Een voorziening als het spoor waarbij je ook eigenlijk geen meerdere aanbieders kan hebben op 1 traject, moet je dus niet privatiseren maar gewoon onder beheer van 1 partij houden en wel een die van de overheid is. Makkelijk en duidelijk om aan te spreken. Niet dat zooitje ongeregeld dat nu naar elkaar wijst als er problemen met vierkante wielen of sneeuw optreden. Dus ja, ik ben als het aankomt op essentiële voorzieningen als transport, energie, water, wonen etc. best ook links anti-marktwerking.
@pius | 15-01-13 | 17:41
Onzin, de punctualiteit van de NS stijgt al jaren. En ja ik ben student en heb ook last van uitvallende treinen, maar dat is geen reden om statistieken te negeren zodra de media nu eenmaal meer negatief over de NS gaat regeren.
Quid "boehoe nee dat gaat niet".. Dat gaat wel, doe het een keer voor. 534x363 en 32 Kb;
img689.imageshack.us/img689/5436/tbqjj...
Dat reisje kost eigenlijk 15 Euro, dus het is nog steeds te goedkoop.
Veolia... zitten te zeiken dat de bussen vaak niet vol zitten.. verhogen wel om de zoveel tijd de kosten van de kaartjes. Veel mensen maakten gebruik van een strippenkaart ipv OV-chipkaart of kaartje in de bus aan een vaste prijs. Was altijd fijn, je liet gewoon de zones afstempelen en hop geen gezeik. Maar Veolia schafte de strippenkaart af en deed alleen nog kaartjes tegen een vaste prijs, die waren er al een hele tijd, eerst aan een 1 per stuk voor onbeperkt te reizen (aantal jaren geleden) daarnaar 2 euro. Toen de strippenkaart werd afgeschaft gooide Veolia de prijs omhoog om mensen eigenlijk te dwingen over te stappen naar de OV-chipkaart, veel mensen deden dit niet en eisten dat de kaartjes weer tegen een lager tarief terugkwamen, dat kwamen ze en voor 2 euro enkel en 5 euro retour (makes sense?). Week of 3-4 geleden pak ik de bus en ineens de prijzen voor een enkeltje en retourtje toch weer omhoog gegaan, 2,50 voor een enkeltje en 5,50 voor een retourtje... Geen bekendmaking van gezien, gewoon bam prijsverhoging. Tevens voor de zoveelste keer de complete dienstregeling omgegooid...
Hee Quid eerst even de feiten checken zoals hierboven al te lezen is heeft de reiziger op de heenweg 40% korting omdat het kaartje gekocht is bij NS.
Terugweg maar 20% korting op de OV-chip kaart omdat ingecheckt is bij een Veolia incheckpoint.
Tja marktwerking heet dat,de concurrentie.
boeie. Ik ga toch lekker met de auto.
In mijn jeugd (ja wel na WOII) kon je met een rood kaartje wat je in een gleufje van een plastic hoesje onder je pasfoto stak voor 2 gulden en 50 cent onbeperkt een maand lang de heeeeele wereld (toen Nederland dus) rondreizen.
En als je het hoesje eens vergeten was maar de bestuurder kende je mocht je gewoon meereizen.
Ach.....
Veolia zou er ook 50 Euro voor kunnen vragen. Ze zijn de enige vervoerder op dat traject, zowel met trein als bus.
Als ik die prijzen zo eens bekijk, lijkt dat onrendabelen-vervoer nog best rendabel.
De gehele overheid moet eens collectief voor de trein springen. Nivelleren 2.0
Kaas de Vies | 15-01-13 | 17:31 | + 2
nivelleren is wél een feest!
Ik hoor ze het nog zeggen die reizigers,tijd dat er concurrentie komt,hahhahahhahhhahahahhahhaha.
Ze hebben hetzelfde tariefsysteem gebruikt als voor de salarisberekening voor de bestuurders.
Quid leer eens croppen en resizen voor dat geld. Lijkt nergens op in vergelijking tot het origineel. Of wordt je niet betaald? Dan is het goed.
@hendrikjandetuinman | 15-01-13 | 17:40 | + 0 -
"EN DAT KOST DUS DUUR (qua geld, financieel technisch gezien)"
Ik weet nog goed toen ik die bedacht had. Was denk ik in 1984 op het schoolplein. Leuk om te zien dat volstrekt onbekenden mijn teksten gebruiken.
blinde kip | 15-01-13 | 17:29
Om te spreken van echte marktwerking, zou je 3/4 sporen naast elkaar moeten leggen om daadwerkelijk andere aanbieders te kunnen kiezen. Maar om dat nou effectief te noemen...
.
En voor 't geval je denkt 'Bwah, daar heb je Pindakees weer met z'n linkse anti-marktwerking propaganda'... Het was Pim Fortuyn die daarmee aan kwam.
Toen de NS nog de NS was (en in overheidshanden) functioneerde alles prima. Altijd op tijd en voor redelijke prijzen. Het is pas mis gegaan toen de rechtse notie van privatisering zijn intrede deed. En dat geld niet alleen voor de NS trouwens.
Simpelweg kan je stellen dat die rechtse privatiseringsfaal onze hele samenleving kapot heeft gemaakt. Maar gelukkig zijn daar nog de Marokkanen om de schuld op zich te nemen. Logisch dat rechts ooit begonnen is die binnen te halen.
Nee lange termijnvisie kan je ze niet ontzeggen die rechtse rakkers.
Ik dacht dat er alleen paupers met de trein gingen?
En die kunnen dit serieus betalen?
Alicante - Schiphol 1604 km voor 39 euro incl. zitplaats.
Koffie en gevulde koek dan wel 5 euro extra.
Oh ja, en ik vergeet nog het ideale systeem van 'betalen per kilometer' en 'je betaalt alleen wat je reist'. Ja ammehoela: OV in de stad rijdt via een kronkelpatroon om langs zoveel mogelijk plaatsen te komen waardoor een tramritje van hemelsbreed twee kilometer op je chipkaart 5 kilometer lang is. EN DAT KOST DUS DUUR (qua geld, financieel technisch gezien)
Jezus Quid, dit was 5 jaar jaar geleden al bekend. De kaartjes voor de metro en trein werden berekend aan de hand van het aantal zones dat je passeerde + 1 (dat was het instaptarief). De ene zone was groter dan de andere en zones waren in de loop van de jaren samengevoegd of juist losgetrokken. Al met al was er van een eerlijke gelijkwaardige prijs vooral geen sprake.
Bij het nieuwe systeem betaal je gewoon altijd voor het aantal kilometers dat je rijd, het hele zone systeem is afschaft. Oftewel een objectieve en gelijkwaardige prijs. En ja inderdaad doordat het oude systeem zou kudt was qua prijsberekening kunnen kaartjes met het nieuwe eerlijke systeem veel duurder uitvallen, maar op sommige trajecten ook veel goedkoper.
Als je ergens niks van weet schrijf dan ook niks Quid en al helemaal niet fucking 5 jaar te laat. Mijn eerste chipkaart is van 2008 voor de Rotterdamse metro en toen was dit allang bekend.
Maar goed, N.S. rijdt er niet. Ze zouden die kaartjes nog veel goedkoper kunnen aanbieden en er toch geen verlies op lijden. ;-)
HotPotato | 15-01-13 | 17:37 Ja, lachen. Dan hebben je stoeltjes een andere kleur. Voor de rest is alles hetzelfde.
Vergeet ook niet dat een een zone tramkaartje bij de invoering in een keer van 1,60 naar 2,60 is gegaan... Ivm de chip in het papiertje. Ja, daar heb ik toch niet om gevraagd
Toont maar weer eens aan hoe overbodig en kostenverhogend de provinciale overheid is.
1e klas vol tarief 15 euro ??
Nijmegen - Venray 50 km of zo.
Hans Otjens | 15-01-13 | 17:35
Johnny, hier is er weer één die je stukje niet snapt.
Lol, volgens mij komt dit bericht enkele jaren te laat. Beetje een faal hoor. Dit is al heel lang bekent.
GS kan onderhand beter worden omgedoopt tot NS (Nada Stijl)
deze he;e handige transportsector is ook weer eens uitgedacht door onze POLITICI.... en niet door mensen die er verstand van hebben.
Kaas de Vies | 15-01-13 | 17:31 Alleen mevrouwtje Hibbel-Dribbel is voldoende.
Ah, "met" verkeerd gelezen als "niet".
Ik heb een OV-chipkaart op mijn voordeelurenkaart, maar als ik kan, dan koop ik altijd een papieren kaartje. Waarom? Omdat die lui gewoon niet te vertrouwen zijn.
Grootste naaistreek is nog het verplichten van de aanschaf (ervoor betalen) van de chipkaart. Iedereen die zo'n kaart heeft zou een schade claim in moeten dienen op grond van het incorrect of niet werken van het product. Ze hebben lang de kans gekregen om dit te verbeteren maar is nog niet gebeurt. Op dat moment mag je een schade claim indienen ter waarde van het aankoopbedrag van de kaart. Daarna moet men weigeren het product nog te gebruiken TOTDAT het gelijkgetrokken wordt met andere bataalsystemen en het goed functioneren van het product. Dit is de enige manier om deze naaistreken tegen te gaan.
zeg maar jansen | 15-01-13 | 17:29 | +
Veolia is een door onze roverheid gesanctioneerde dievenbende. Nuance, maar toch...
Het blijft diefstal van de bevolking, hoe ze die zooi hebben geprivatiseerd. Zolang wij er massaal op blijven stemmen zal dit keer op keer gebeuren.
Staat nog "geen korting". Verschil is dan 9,23 vs 4,20?
blinde kip | 15-01-13 | 17:29 De zegeningen van de privatisering. Bij een vervoerder die er niet rijdt een kaartje kopen voor de vervoerder die er wel rijdt. tegen een lager tarief.
Probeer maar eens met N.S. te reizen van Nijmegen naar Venray.
What else is new.
Minder service, tegen een hogere prijs.
Makkelijker kunnen we het niet maken, duurder wel.
De gehele overheid moet eens collectief voor de trein springen. Nivelleren 2.0
Dat je uberhaupt in die veewagens stapt als er eindelijk eentje stopt vind ik al verwonderlijk genoeg. Oh-vee? NEE!
Verschillende tariefsystemen maar wel hetzelfde bieden. In een echte markt zou zoiets niet lang bestaan.
Logisch. Veolia kent een kortingspercentage van slechts 20% waar de N.S. voor haar vaste klanten een korting rekent van 40%.
Veolia is een dievenbende.
Maar zeg nou zelf: die restitutiebetaling aan mij over een OV-chipkaart die ik nooit gehad heb, moet toch door iemand opgebracht worden?
Dit wist ik alang, toen ik van Den Bosch naar Adam Ging en toen terug. 20 cent duurder -_-
Transactie-, administratie kosten? Ik noem maar even wat.
Jaren geleden al aangetoond door de SP. Zij peilden hoeveel het kost met OV-chip in vergelijking met strippenkaart om tussen de huisadressen van alle Amsterdamse SP-raadsleden te reizen. Scheelde meen ik 15%.
Dat deden ze goed. Voor de rest zijn het natuurlijk idioten.
of is het het bewijs dat veolia duurder is dan de ns?
REAGEER OOK