Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verkrachting. Buitengewoon vervelend

HeeresMeme.jpegLeed-indexeren, daar doen ze dus niet aan bij de politie Oost-Brabant. Alles is erg, iedereen is zielig en er is geen slachtoffer-hiërarchie. "Een verkrachting is ongelooflijk erg wat je kan overkomen, maar een inbraak heeft ook grote impact op een slachtoffer. Dus we maken geen onderscheid in leed. Wij vinden beiden buitengewoon vervelend voor onze burgers." Aldus chef Frans Heeres. Nou en zo is het maar net. Je nieuwe flatscreen pleite of onvrijwillig uitgewoond worden, de impact daarvan is niet te onderschatten en het ene erger vinden dan het andere is je reinste discriminatie. Propje op straat gooien of genocide, een overtreding is een overtreding en we gaan geen Apartheid qua Ergte van een misdaad invoeren want dan is het einde zoek. Slachtofferhulp slegs vir geweldsmisdrijven, ja doei. Iedereen die weleens getuige is geweest van bushokjesvandalisme weet wat de impact daarvan kan zijn. Moest mijnheer Heeres kiezen, een inbraak in zijn huis of zijn dochter verkracht, dan zou hij het dus niet weten. Vindt hij allebei buitengewoon vervelend dus dan gooit hij een muntje op. Burgers van Oost Brabant, u kunt rustig slapen in de wetenschap dat uw aangifte van fietsendiefstal niet onderop de stapel verdwijnt ten gunste van zo'n guttogut wat zijn we weer zielig zware mishandeling-aansteller. Oost Brabant, waar ieder leed telt.

Reaguursels

Inloggen

Sodeju. Hebben ze weer een of andere debiel een topbaan gegeven.

sitzkrieg | 14-01-13 | 21:08

Klopt. Van een inbraak kun je ook niet zwanger raken.

ballo | 14-01-13 | 20:13

Komt er vanavond weer zo'n bal op tv die ons gaat wijsmaken dathet aallemaal weer uit zijn verband is getrokken. Verbaasd me niks dat ze dit menen. Pas weer zo'n sukkel die uit ging leggen dat we met zijn allen ervoor gekozen hebben mij 90 euro te moeten schrijven voor het parkeren buiten de vakken op een gratis parkeren terein waar gezien de kerstdrukte niet voldoende plek was.

Veel Vaak | 14-01-13 | 19:35

Die vervelende dingen voor burgers, de man kan niet zonder. Is zijn brood.

Shareholder II | 14-01-13 | 19:17

Red mij niet | 14-01-13 | 18:03 |
Hoe moet die man het dan omschrijven? Tyfusnaar?? Hij praat gewoon netjes, zoals dat moet in een interview.
Jij bent net zo dom als al die andere negatieve reaguurders hier.
Natuurlijk is verkrachting heftiger, maar ik kan uit beroepservaring vertellen dat slachtoffers van woninginbraken soms ernstig getraumatiseerd zijn en soms maanden niet in hun huis durven slapen. Hoe wil jij dat omschrijven? Aanstellerig gedrag??

ratim | 14-01-13 | 19:11

tong in je oor is ook penetratie volgens het wetboek.... dus.... zo.... liever een vreemde tong in m'n oor dan al mn spullen gejat... snap m' wel...

paranoya | 14-01-13 | 18:58

Is dit dus het nieuwe beleid van de Nationale Politie?
Leed vergelijken? Een inbraak versus verkrachting?
*teiltje pakt*

paridae | 14-01-13 | 18:28

Alweer een herbenoemde politiechef die nog steeds geen idee heeft over hoe zware zedenfeiten bij mensen aankomen die het overkomt en daarnaast absoluut niet over welk inbeeldingsvermogen wat dan ook beschikt.
Me dunkt dat Gerard Bouman - zijn baas - nog het een en ander aan deze politiebaas bij te schaven heeft.

unweit | 14-01-13 | 18:27

"Wij vinden beiden buitengewoon vervelend voor onze burgers."

Zie hier het manco van onze politie. Ze vinden wat je aangedaan wordt 'vervelend'. Net zoiets als een loopneus door die pleureskou.

Volgens mij is het idee om een sheriff te kiezen nog helemaal zo slecht nog niet. Opzouten met deze flapdrol.

Red mij niet | 14-01-13 | 18:03

Ik snap die beste man wel, jammer dat zijn opmerking uit zijn verband wordt gehaald.

Ik. | 14-01-13 | 18:02

Inbraak is een vreselijk trauma,want je domein wordt aangetast.Dat domein is tenslotte de enige burcht waar je je VEILIG waant of het nu lichamelijk of geestelijk is.M.a.w. net als in de USA moet verkrachting en indringing in je woon/slaap-plaats met de DOOD bestraft worden. Of justitie/politie of de betrokkene die straf voltrekt,dondert niet.Dat moet absoluut onbestraft blijven.In feite zal deze stellingname neerkomen op vrije wapen-verkoop,net als in de USA,ben ik mij bewust.Het 2e amendement is tenslotte al 2 eeuwen terecht onaangetast.

Dolphi | 14-01-13 | 17:33

Nou ik vind het eigenlijk niet zo'n slechte opmerking op de manier dat de politie alles misdaad moet aanpakken. Of het nou het een of het ander is. Anders maak je criminelen die het geen doen dat 'minder erg' is vogelvrij. Helaas werkt het niet zoals het hier word gezegd. Dieven van fietsen zijn vogelvrij want de politie doet er niets aan maar andere 'misdrijven' worden wel aangepakt. Daarbij is overigens 'ernst' niet de enige factor. Hoeveel het oplevert is ook belangrijk. Zo kun je zonder problemen een fiets jatten al staan er 100 camera's op gericht. Maar 15 km te hard rijden zal je erg snel een boete opleveren.

Als de politie dus zou werken zoals die man zegt, en wat in dit artikel word aangevallen zou de politie een stuk beter werk verrichten. Daarmee zeg ik dus niet dat het ene niet meer moet worden aangepakt. Het moet beide worden aangepakt. Lukt dat legaliseer het om voor eigen rechter te spelen in die gevallen waar de politie niets doet. Dan is de misdadiger namelijk ook niet vogelvrij. Maar dat gebeurt ook (voor redenen waar wat voor te zeggen valt) niet.

DerUnterMensch | 14-01-13 | 17:30

Mijn GPS is onlangs uit mijn auto gestolen. Nieuw raampje er in van Carglass, tijdens het wachten daar even aangifte gedaan en de volgende dag een nieuw Tomtommetje gehaald. Zo voelt dus blijkbaar ook een verkrachting. Goh, je bent verkracht door 3 man? Ook best wel vervelend. Toch? Ja, ik weet hoe het voelt. Ze hebben laatsts een GPS uit mijn auto....................

namensmijnhond | 14-01-13 | 17:21

Saai geneuzel van 't woutenklupje om 'winstbejag en machtsdrang'
te verdoezelen...

fleischer | 14-01-13 | 17:16

Tjah, of ze nou je doos of je huis ongevraagd binnenvallen.. Valt wat voor te zeggen uiteraard.

lizard87 | 14-01-13 | 17:10

enige goede aan dit bericht is dat het gezicht van die arme fransman me niet meer aanstaart . . .

barf | 14-01-13 | 17:05

Gewoon zeggen dat je verkracht bent tijdens de inbraak. Probleem opgelost.

pius | 14-01-13 | 17:02

@zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:40 En wat is de nieuwwaarde van je verkrachtte vrouw of vriendin?

Die heb ik niet verzekerd.

Rochel | 14-01-13 | 17:02

Ik wil je wel eens horen als er bij je ingebroken is, muts. Dat is inderdaad behoorlijk traumatisch. Veel inbraakslachtoffers slapen de rest van hun leven slecht, rijden altijd met een zwaar hart de straat in als ze van huis zijn geweest. Maar dat zijn dus aanstellers. Goed, dat weten we nu. Trut.

Uriël Fack | 14-01-13 | 17:01

Van een quote, dus iets wat tussen aanhalingstekens staat, mag je toch op zijn minst verwachten dat die door de betreffende persoon letterlijk zo gedaan is. Als je naar het filmpje op Omroep Brabant beluistert, blijkt echter dat de quote in dit artikel een interpretatie is. Een journalistieke doodzonde. Op die manier kun je iedereen pakken op dingen die niet gezegd zijn.

fredflange | 14-01-13 | 17:01

@Ratzinger | 14-01-13 | 16:30
aangezien Castro zijn volk onderwezen heft en van het feodale naar het arbeidersparadijs heeft geleid verdient hij elke cent hiervan.
Het britse koningshuis heeft niks anders gedaan dan een beetje intelen en arme negers en chinezen(nou ja gele mensen dan)onderdrukken.
Ik mag hopen dat er een moskee van gebouwd wordt.

miko | 14-01-13 | 17:00

@ miko | 14-01-13 | 16:54
Woest reaguren natuurlijk!

Pa Cartwright | 14-01-13 | 17:00

Deze uitspraak (uit zijn maandverband gehaald of niet) heeft hetzelfde niveau als:
'Je mag kiezen, de hond uitlaten of de afwas doen.'
'O, maakt mij niet uit.'

Van Dikhout | 14-01-13 | 16:58

@eenKAA | 14-01-13 | 16:40

Bij seks wordt er nog steeds uitgegaan van wederzijdse instemming. Bij verkrachting is het eenzijdig. Verkrachting is in feite dus ook geen seks.

Een aparte draai wel die je aan dit draadje wil geven. Connecties bij de SGP of CU?

Bruno Alaska | 14-01-13 | 16:57

@Blote Bertus 2000 | 14-01-13 | 16:00
Als een politie niet snapt dat een gejatte flatscreen wel wat belangrijker is dan een verkrachting dan is hij zo dom als het achtereind van een varken.

miko | 14-01-13 | 16:56

@anne de graaf8209 | 14-01-13 | 15:59
inderdaad, een verkrachting bestaat niet alleen onwillige vrouwen en we weten allemaal dat ze het stiekem wel lekker vinden. Ze soppen erop. En een flatscreen weg is echt kudt wat moet je dan s'avonds doen?? Monopoly spelen?

miko | 14-01-13 | 16:54

Hij weet heus het verschil wel, hij wil alleen aangeven dat hij die ene agent die hij beschikbaar heeft voor 40 misdaden niet alleen voor het ene inzet maar ook voor het andere.

Als we het beter willen moet de politiek geld vrijmaken voor meer blauw in nederland ipv geld storten in bodemloze putten als Eu en egypte om maar een zijstraat te noemen.

dj tonedeaf | 14-01-13 | 16:48

Waar is Bubba met een stuk zeep als je hem nodig hebt.

Kayleighb | 14-01-13 | 16:47

Solliciteert die goede maar tevens zeer onnozele man naar de functie van hoofdcommissaris van de politie in New Delhi, zoals bekend de "Rape-capital of India?" Dan heb ik goed nieuws: hij is bij deze aangenomen.

ljcoster | 14-01-13 | 16:46

Kunnen jullie die foto niet verwijderen of veranderen op de GS startpagina? Die getwitterde dode fransman vind ik redelijk walgelijk.

harry poster | 14-01-13 | 16:45

Qua strafmaat ligt het ook niet zo gek ver uit elkaar, mits de verkrachter direct berouw toont en aangeeft dat tie het ook niet allemaal zo bedoeld had...

de Voorzittert | 14-01-13 | 16:44

Moord, net zoiets als brandstichting en daardoor je huis afbrand.

BozeMan | 14-01-13 | 16:43

De agent Heeres zegt slechts dat hij liever niet tussen het dilemma verkrachting of inbraak gaat staan als hem gevraagd wordt te kiezen.
Het beantwoorden van die vraag geeft gezeik...

Kijk maar hierboven naar de plempsels

Ergo, Heeres heeft gelijk

hfakker | 14-01-13 | 16:42

@sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:31

Hij zal het ongetwijfeld goed bedoelen, misschien probeert hij duidelijk te maken dat een inbraak niet onbelangrijk is en dat de politie dat ook niet zo ziet.

Maar het blijft gewoon een ontzettend domme vergelijking. Zelfs als de vraag zo is gesteld, had hij hem niet moeten beantwoorden. Mag wel iets verwachten van een politiechef toch?toch?

Bruno Alaska | 14-01-13 | 16:41

Don t feed the trol zei de eerste reageerder op tros radar, nadat de huistrol voor de zoveelste keer een onzintopic had geopend.
Zelfs zo n opmerking maken is al eten geven...

Terpen-tijn | 14-01-13 | 16:41

wen er maar aan...

er is een campagne gaande om ons te overtuigen dat seks niet meer is lichamelijk genot, de meerderheid is al overtuigd... er is nu strijd om de minderheden die nog weerstand bieden te verslaan...

Vroeger (je weet wel, toen ons denken voornamelijk beinvloed werd door Joods- christelijk denken) geloofde mensen dat seks meer was dan lichamelijk genot... het was meer dan dat, zelfs een geestelijke band die je aan ging.. seksualiteit was meer dan alleen een lichamelijke handeling..
Daar komt ook de idee van seks hoort alleen thuis in het huwelijk tussen een man en vrouw.
Als je dat nu zegt.. ben je ouderwets, homohater en mag je geen trouwambtenaar worden...

maar goed..
Waarom zou de moderne, seculiere, progressieve, verlichte, suprieure mens, nu eindelijk vrij van al dat ouderwetse (achterlijke) christenlijke denken... seks als iets meer zien dan lichamelijk genot...

natuurlijk zullen ze nog roepen dat je over je eigen lichaam gaat... (hoewel, waarom zou jij daar meer recht op hebben dan die ander, zonder absolute morele basis, survival of the fittest toch?) maar goed.. dus verkrachting is dan ook niet goed.. maar ook niet zo erg als het nu nog in onze ogen is omdat we nog grotendeels kijken door een kader gevormd door het christendom....

eenKAA | 14-01-13 | 16:40

Rochel | 14-01-13 | 16:38 En wat is de nieuwwaarde van je verkrachtte vrouw of vriendin?

zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:40

dj tonedeaf | 14-01-13 | 16:37
For the record dan.

sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:39

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of de verzekering de nieuwwaarde vergoed.

Rochel | 14-01-13 | 16:38

Bakito | 14-01-13 | 16:38 Get a room!

zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:38

@Ratzinger | 14-01-13 | 16:35
Precies, alleen grote geesten als jij, Jezus en ik kunnen moeiteloos onze dagen vullen met omgang met complete lutsers.

Zeldzaam talent, wees er zuinig op.

Bakito | 14-01-13 | 16:38

@sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:31

Neehoor, duidelijk en je hebt gelijk.

dj tonedeaf | 14-01-13 | 16:37

Bakito | 14-01-13 | 16:33 | + 0
Dat is precies ook de reden (dat anti-heldendom) dat ik überhaupt op jou reageer.

Dat bindt, zeg maar.

Ratzinger | 14-01-13 | 16:35

@Bakito | 14-01-13 | 16:33
Aha, in de categorie; 'excentrieke persoonlijkheid, dus alles wat deze persoon doet is toch wel leuk.'

Buffell | 14-01-13 | 16:34

@Ratzinger | 14-01-13 | 16:30
Nee, ik bewonder alleen maar anti-helden, bij voorkeur rockende negers van halverwege de vorige eeuw. Zoals T. Valentine, die aan de heroïne en lager wal raakte nadat zijn wijf er met zijn zus vandoor ging. Dit alles vastgelegd in de klassieker...

www.youtube.com/watch?v=vIcz1eQOF7k

Bakito | 14-01-13 | 16:33

dus als deze man voor de keuze wordt gesteld tussen onvrijwillig bukken zonder vaseline en zijn portemonnee van zijn nachtkastje gepikt; zegt de beste man: "maakt mij niet uit"

de beer van de meer | 14-01-13 | 16:32

ITEACHYOU | 14-01-13 | 16:22
Ik snap werkelijk geen fuck meer van de pavlov-reacties van mijn mede-reaguurders.
Iemand ziet een kunstwerk (vorig topic), gaat er zonder meer vanuit dat het provocatief bedoeld is jegens haar persoon/groep, het kunstwerk wordt weggehaald en de goegemeente roept: schande!
Iemand anders leest een uitspraak, gaat er zonder meer vanuit dat het provocatief bedoeld is jegens haar persoon/groep, de uitspraak blijft staan en de goegemeente roept: schande!
Tolerantie, empathie en dialoog begint met het besef dat je niet in andermans hoofd kunt kruipen, dus ook niet exact weet wat die persoon bedoelde toen hij of zij die uitspraak deed of dat doek schilderde.
Maar goed, dit zal wel te hoog gegrepen zijn...

sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:31

@Blote Bertus 2000 | 14-01-13 | 16:00
Lezen mensen, er staat: Op de vraag of de politie nu een inbraak even erg vindt als een verkrachting, zegt Heeres 'ja'. "De eenvoudige keus wat ik erger vind, kan ik niet maken. Het is allebei erg." Dus: de politie behandelt deze gelijk en persoonlijk kan hij geen keuze maken. Het artikel is tamelijk uit z'n verband getrokken.

Een Nanninga weyphun stukje tot de max dus.
Volledig uit haar maandverband gerukt.
Politie=man, heeft naam Heeres en is dus kut-analogie.

Nanninga tekst-braakt als een secretaresse met een kater op 1e kerstdag.

hfakker | 14-01-13 | 16:31

crk. 16:26
Voorkomen wordt het helemaal in 2013
Sinds ze hier in de buurt hebben ingebroken met alleen een creditcard, doe ik altijd de deur op het nachtslot.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 16:31

@zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:28
Dát is pas 4D-TV!

Buffell | 14-01-13 | 16:30

Bakito | 14-01-13 | 16:25 | + 0
- In 2006, Forbes magazine estimated Castro's personal fortune at $US900 million ($980 million) - almost double the fortune held by Queen Elizabeth. Castro denied the claims.

Held van jou? Heb z'n Verzamelde Onzin niet bij de hand, jij mogelijk wel.

Ratzinger | 14-01-13 | 16:30

De reden dat ze daar niet aan doen, is volgens mij omdat de flitsbrigade dan zonder baan zit. De struikrovers hebben namelijk als enige doel om leed te veroorzaken.

Nietvoordekat | 14-01-13 | 16:30

Dat er bij je wordt ingebroken en dat ze dan je flatscreen in je reedt douwen.

Dat lijkt me nog veel vervelender.

zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:28

Nee, er is inderdaad geen verschil, we lossen alles gewoon in no time op. ******proest*******

The_Black_Knight | 14-01-13 | 16:27

Als er ingebroken in je huis wordt en je krijgt een pistool op je kop, is dat dan minder erg dan als je verkracht wordt?

Terpen-tijn | 14-01-13 | 16:27

De straffen die voor deze vergrijpen worden uitgedeeld ontlopen elkaar qua zwaarte ook niet veel, dus begrijp zijn mindset wel.
Aangifte doen is zo zo pre-2012. Eigen rechter spelen wordt het helemaal in 2013.

crk | 14-01-13 | 16:26

Uitspraken uit de context rukken. Héél vervelend.

zeg maar jansen | 14-01-13 | 16:26

@Ratzinger | 14-01-13 | 16:20
Sometimes a cigar is just a cigar.

[ Fidel Castro 1926-2007 ]

Bakito | 14-01-13 | 16:25

Heb powned.tv al betegeld maar ook hier:
Ontslag voor die prik!
Zo kan de nationale politie niet van start gaan.
(Zo was de provinciaalse politie altijd al!)

Einde van de Domheid | 14-01-13 | 16:22

moet je kijken hoe Nanninga reageert als er bij hem/haar wordt ingebroken en de politie komt niet want ze hebben een verkrachting als prioriteit, kijken of hij/zij dan nog zo critisch is. ver gezocht dit.

ITEACHYOU | 14-01-13 | 16:22

En weer geen woord over het maatschappij ontwrichtende wildplassen! Laat maar lopen, hoor, de maatschappij kijkt wel lijdzaam toe....

Parel van het Zuiden | 14-01-13 | 16:21

Niet zozeer in de herschikking van misdaadhierarchie zit de tijdgeestelijke openbaring, maar wel in het verhullende predicaat 'buitengewoon vervelend'.

WirMachenMusik | 14-01-13 | 16:21

In alles zit een hiërarchie...
http://www.alexander-brekelmans.com/

kibambam | 14-01-13 | 16:21

Bakito | 14-01-13 | 16:16 | + 0
Dat zou gekund hebben, als ik een heg gehad zou hebben. Dat nu is niet het geval. Die Anone is Martin Šimek. Later is hij de bewogen idioot uit gaan hangen.

Waar dat goed voor was, weet ik ook niet.

Ratzinger | 14-01-13 | 16:20

Sorry hoor Nanninga, maar het zou pas een probleem zijn als alles dezelfde prioriteit heeft. Dan zou ik ook echt boos worden. Maar dat is helemaal niet gezegd.

van heinde en verre | 14-01-13 | 16:18

Vroeger had je een gristenkamerlid dat zei dat homoseksualiteit even erg was als diefstal.

Zijn namelijk dingen die Godt allemaal niet wil, dus even erg.

Die sukkel is met pek en veren overladen. Zouden ze ook met deze chef moeten doen, de imbeciel.

Ratzinger | 14-01-13 | 16:17

@Ratzinger | 14-01-13 | 16:13
Ligt ie niet gewoon in de schuur, achter de hegtrimmer ?

Bakito | 14-01-13 | 16:16

Ik denk dat de beste man het goed bedoeld.

Ronnie Rauwkost | 14-01-13 | 16:16

Dus, als straks een fietsendiefstal is opgelost, telt dit in de statistieken even zwaar als een gewapende roofoverval. Zal straks vast mooi staan in de eindejaarscijfers.

Expert Homo | 14-01-13 | 16:15

Verkrachtingen zijn ook niet erg plezierig om mee te maken.
Zei de kampioen understatement.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 16:15

Je kan alles wel uit z'n verband trekken maar volgens mij zegt hij gewoon dat ze alles serieus nemen (maw dat niet een inbraak een lage prio heeft omdat er ook verkrachtingen zijn). Uiteraard is verkrachting afschuwelijk en die daders moeten we opknopen, maar als ooit bij je ingebroken is dan weet je ook hoe erg het is dat je je nooit, nooit meer veilig zult voelen in je eigen huis.

hysteria | 14-01-13 | 16:15

brutus68 | 14-01-13 | 16:08 |
Wereldvreemd zijn de korpschefs die zwaaien met dalende aangiftecijfers om te bewijzen dat het allemaal in de hoofden van burgers zit.

sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:15

Als je lang in zo'n gesloten organisatie rondzwabbert verlies je de kijk op de realiteit. Blijkt elke keer weer. Of het nou de politie-ambtenaren zijn, de gemeente-ambtenaren of andere koekeloerders op de samenleving. Het lijkt wel alsof ze de samenleving alleen nog maar door een dichte mist zien.

doenogmaareentje | 14-01-13 | 16:15

Fatwabuster | 14-01-13 | 16:05 | + 1
Was er waarschijnlijk iets duurders in huis dan je flatscreen uit 2004.

Ratzinger | 14-01-13 | 16:14

Die man zou zelf eens flink moeten worden uitgewoond, en dan wel met die lange ME lat!
Wat een eikel!

Glas Koning | 14-01-13 | 16:13

Om met Anone te spreken: Vlak voor je verkracht wordt, kom je vaak op de mooiste plekjes.

Kan cartoon niet vinden, iemand?

Ratzinger | 14-01-13 | 16:13

Zelfs al zou hij ze vergeleken hebben, dan nog heeft hij een punt. De een voelt zich niet meer veilig op straat en de ander niet in z'n eigen huis. Allebei laten trauma's na.

Toch vind ik verkrachting erger, want walgelijker, verwerpelijker, en onmenselijker. Inbraak getuigt van een criminele vorm van egoisme, maar verkrachting getuigt van een fundamenteel gebrek aan respect jegens medemensen.

Requiescat in pace | 14-01-13 | 16:12

Ik wil maar zeggen, wat is erger? Dat drie Victoria Secret modellen die mij 48 uur knevelen en in alle seksuele standen misbruiken of dat zij al mijn kasten leeghalen en in mijn bad schijten?

sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:10

Vreemde berichtgeving, het citaat in de titel (in quotes) van het bericht wordt gesuggereerd maar niet door de man gezegd. Verder zegt hij weinig fout; goed dat er iemand is die inbraak niet als iets vanzelfsprekends ziet en ook snapt dat dat een heftige impact kan hebben. Als je ooit een inbraak hebt meegemaakt weet je dat, zonder daarmee te suggereren dat dat even erg is als wat dan ook..

aceofspades | 14-01-13 | 16:09

Mits met voldoende spuug is van leed helemaal geen sprake. En zwanger word je er niet van hebben de onderlaatst nog geleerd.

bokkepruik | 14-01-13 | 16:09

@sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:06

Hij drukt het dan wel hoogst ongelukkig uit.

brutus68 | 14-01-13 | 16:08

Stel je voor dat een inbraak gelijk gesteld zou worden aan verkrachting, dan moet je dat ook dezelfde prioriteit geven, maar daar ontbreekt dan de mankracht / middelen bij de politie voor. Daarom zal een inbraak wel minder "erg" gevonden worden...
Het is ook appels met peren vergelijken>> het is allebei vreselijk als het je overkomt.

Terpen-tijn | 14-01-13 | 16:08

Nederland is een open-inrichting, iets anders kan ik er niet van maken.

streknek | 14-01-13 | 16:07

Die korpschef wil alleen maar aangeven dat inbraak ook een grote impact heeft en alle aandacht van hem vergt. En dan valt half NL weer over hem heen omdat de toon hen niet aanstaat. Waar kennen we dat ook alweer van?

sjaakdeslinksesul | 14-01-13 | 16:06

Edit: - in mijn vriendin aantref

shamehair | 14-01-13 | 16:06

@Ratzinger | 14-01-13 | 15:57

Bij mij lieten ze de flatscreen staan... en dan?

Fatwabuster | 14-01-13 | 16:05

Totaal wereldvreemd die man. En dat moet dan een hoge politiechef voorstellen.

brutus68 | 14-01-13 | 16:05

In beide gevallen sprake van ongewenst binnentreden. Alleen zo zwart wit is het niet ben ik bang. Als iemand in mijn huis zit maakt me dat minder uit dan wanneer ik iemand in mijn vriendin zit.

shamehair | 14-01-13 | 16:05

De woordkeuze is misschien belabberd, maar hij heeft een punt. Helaas blijft zijn punt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij woorden...
-
Of er bij je wordt ingebroken of je wordt verkracht, het leed is niet te vergelijken. De wens om de daders aan te pakken zal wel enigszins gelijk zijn.
-
Helaas berusten politiek, overheid, om en politie al lang in een apathische houding dat de burger het maar moet accepteren dat er niets zal veranderen.

Lafayette | 14-01-13 | 16:04

@Plakkband | 14-01-13 | 15:57
Dan blijf ik wel in Brabant!

lilluke halve hoan | 14-01-13 | 16:04

Hij ziet er ook niet zo nozel uit eerlijk gezegd.
Zeker vroeger ook misdienaar geweest zo te zien, dus het zal wel met zijn Stockholm-syndroom te maken hebben.

Cuyahoga | 14-01-13 | 16:04

Maar na 9 inbraakpogingen in de periode dat ik nog in Brabant woonde, kan ik wel beamen dat ze dat nèt zo hard aanpakken als verkrachtingen: niet, namelijk.

Aangifte doen voor de verzekering, dat kan nog op afspraak. Ze zijn zelfs twee keer komen kijken! En wisten wie de inbreker was maar ja, geen heterdaad dus u begrijpt....

Ik leid daaruit af dat een verkrachter wordt opgepakt als hij IN het politiebureau naast de koffie-automaat zijn slachtoffer penetreert. Wel op het moment dat een oplettende diender zijn cappucinootje tapt natuurlijk, anders gebeurt er nog niets.

Maar gelukkig drinkt men veel koffie bij de politie dus er is nog hoop.

vraagstaart | 14-01-13 | 16:04

er is geen slachtofferhiërarchie, tenzij het gaat om geweld richting agenten, dan moet alles wijken.

cumshaft | 14-01-13 | 16:03

Dit is zo triest dat ik het bij deze reactie laat.....

Snorry! | 14-01-13 | 16:02

Feitelijk word je bij een inbraak ook uitgewoond...

Tunix | 14-01-13 | 16:02

GebuktIsGenomen | 14-01-13 | 15:59 | + 0 -

Volgens mij ben jij hier ervaringsdeskundige numero uno!

eerstneukendanpraten | 14-01-13 | 16:01

Feitelijk wordt je bij een inbraak ook uitgewoond

Tunix | 14-01-13 | 16:01

Als je verkracht wordt heb je in ieder geval al je spullen nog, dus zo erg is het nou ook weer niet.

WhitneyHoustonZombie | 14-01-13 | 16:01

-weggejorist-

guinnessdude | 14-01-13 | 16:01

Dingen uit zijn verband rukken is IN.

De Harde Waarheid | 14-01-13 | 16:01

Lezen mensen, er staat: Op de vraag of de politie nu een inbraak even erg vindt als een verkrachting, zegt Heeres 'ja'. "De eenvoudige keus wat ik erger vind, kan ik niet maken. Het is allebei erg." Dus: de politie behandelt deze gelijk en persoonlijk kan hij geen keuze maken. Het artikel is tamelijk uit z'n verband getrokken.

Blote Bertus 2000 | 14-01-13 | 16:00

Te hard rijden. Daar zijn ze dan weer scherper op.

Want dàt brengt me toch een leed te weeg jongens! 140 op de snelweg, dat is veel en veel erger dan verkrachten.

In Nederland dan, hè?

vraagstaart | 14-01-13 | 16:00

Behalve als hij eens flink in zn reedt wordt genomen, dan zijn de rapen pas gaar..

GebuktIsGenomen | 14-01-13 | 15:59

Je verwacht niet anders van die tweecelligen in blauw pakje.
Ze maken ws wel onderscheid in boetes uitdelen waar je het meeste geld
mee binnen kan harkken.

anne de graaf8209 | 14-01-13 | 15:59

Het leed wordt ook meestal verergerd door het veroordelingspercentage van 1,2%. Wat dat betreft heeft bijna iedereen dit extra leed moeten ondergaan die slachtoffer is van het bevoegdheidwellustige politieapparaat.

Kaas de Vies | 14-01-13 | 15:58

Kaas de Vies | 14-01-13 | 15:56 |
Dat is helemáál vervelend, want dan kan er niet geflitst worden.

Absoluut niet waar | 14-01-13 | 15:58

Allemaal even erg maar flitsen levert tenminste nog wat op en we kunnen in de auto blijven zitten.

Godsammekraken | 14-01-13 | 15:58

Dit land is zo verrot.

LTS__zwakstroom | 14-01-13 | 15:57

Één in de mond gelegde quote uit een interview trekken en daar iemand op affikken.

Jezus Christus wat goedkoop.

polyfoneringtone | 14-01-13 | 15:57

Als ik mag kiezen tussen wonen in Brabant en een fijne verkrachting...

Plakkband | 14-01-13 | 15:57

Leeddiscriminatie. Ik voel een Woord-van-het-jaar 2013 nominatie aankomen.

Buffell | 14-01-13 | 15:57

Mensen bij wie wordt ingebroken en waar een flatscreen gejat wordt vragen er vaak zelf om.

Ratzinger | 14-01-13 | 15:57

die moeten ze in z'n reedt inbreken

hetluis | 14-01-13 | 15:57

Die man moet zich laten nakijken door een goede psychiater, echt!

eerstneukendanpraten | 14-01-13 | 15:57

Ja, want een huis ongewenst penetreren is ook een soort van verkrachting... Toch? Pfffff

der Wunderhund | 14-01-13 | 15:57

Die man zou het goed doen in India, qua verkrachtingszaken.

rara | 14-01-13 | 15:57

Het is allemaal even verschrikkelijk en u kunt volgende week donderdag om 13:40 uur aangifte doen. Als u zeker weet dat u dat wilt tenminste...

Godsammekraken | 14-01-13 | 15:57

Flitsen is blijkbaar niet vervelend voor de burgert

tweekeerdehelft | 14-01-13 | 15:56

Flitsen dan maar weer.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-01-13 | 15:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken