Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse Pensioenperikelen Omroep

weensievk100.jpgSombere tijden voor de publieke omroep. In 2015 moet er 200 miljoen ingeleverd worden. Daar blijft het niet bij. Vanaf 2015 gaat het budget met 50 miljoen omlaag en in 2017 nog eens 100 miljoen. Crisis dus. Dat wordt ontslag en demotie, want ook dat taboe wordt nu in rap tempo geslecht. Hoewel niet voor iedereen, want bij de gedetailleerde lijst met functies bij de (semi) overheid die méér dan de 'Balkenende-norm' verdienen, staan ook wat grootverdieners uit de omroepwereld. En de rampspoed houdt niet op, want ook het Pensioenfonds voor de Media (PNO media) gaat in februari 2013 wat vervelende brieven versturen. Gelukkig worden de drie VARA-coryfeeën die op de grootverdienerslijst staan, daar niet door getroffen. Zij zitten blijkbaar niet in het pensioenfonds. Want als je het slim speelt in omroepland, dan ben je lekker met je eigen BV in dienst. Is het erg gesteld met het Pensioenfonds voor de Media? Ja en het is illustratief voor een flink deel van pensioensector. De dekkingsgraad van PNO Media was eind oktober 2012 93,7%. Dat wordt afstempelen inleveren. Per 1 april 2013 met 5,9% en als eind 2013 niet de vereiste 104,5% is behaald, dan gaat het pensioen verder omlaag. Dat weerhoudt de directeur van het pensioenfonds Leo Witkamp niet een flink deel van zijn tijd te steken in lobbywerk voor die pensioensector. Zijn belangrijkste boodschap: "het gaat nu even wat minder, maar vertrouw ons nu maar, het komt allemaal weer goed". Datzelfde piept Xander den Uyl, vicevoorzitter ABP, het grootste pensioenfonds van Nederland (2,8 miljoen deelnemers). Volgens PNO Media is de slechte performance te wijten aan de crisis. Zal best, maar de pensioenfondsen hebben via de introductie van een fantasie wetenschappelijk vastgestelde nieuwe rekenrente hun dekkingsgraad netjes weten op te poetsen. PNO Media met maar liefst 3,5%. Het werkelijke probleem is dat mensen veel langer leven en dat daarvoor veel te weinig betaald is. Sterker nog, in de jaren '90 zijn de fondsen door vakbonden en werkgevers vakkundig geplunderd (polderen he!). Niet alleen bij PNO Media en ABP zijn de problemen groot. Het Financieele Dagblad plaatste in de krant van 28 december een lijst (pdf) met de 60 grootste probleemfondsen en de bijbehorende korting op de pensioenen. Ik had er ook graag de stijging van de aangekondigde pensioenpremies bij gezien, want dat is ook niet mis. Het ABP, het grootste fonds van Nederland met 2,8 miljoen deelnemers, verhoogt (persbericht) de premie van 24,1% naar 25,4% (de premie was in 2012 al met 3,2% verhoogd). Ook zou een deelnemer die gedwongen zijn salaris deponeert in de vergaarbak van het pensioenfonds eens moeten vragen naar de reële dekkingsgraad (d.w.z in koopkracht gerekend). Ik heb het maar even gedaan voor mijn eigen pensioenfonds. Het RABO pensioenfonds is een fonds dat niet in de gevarenzone zit; de nominale dekkingsgraad was eind 2011 (geen recenter cijfer helaas) maar liefst 115,7%. De reële dekkingsgraad was slechts 64,4%. Met andere woorden; zelfs dit sterke fonds heeft nu niet genoeg geld in kas om mijn pensioen op peil te houden als onze overheid de inflatie aanjaagt om problemen op te lossen. Hoe denkt u dat de 'onderwater-pensioenfondsen' er dan voor staan? Ondertussen timmeren de 'eigenaren' van het Pensioenfonds voor de Media aan de weg met allerlei programma's over het pensioen. Kijk hier bijvoorbeeld naar Knevel met De Vijfde Dag, waarin een woordvoerder van de Partij 50+, net als hun voorman in Pauw & Witteman, het ABP papegaait en alle problemen bagatelliseert om verder korten te voorkomen. www.bank.blog.nl www.pfverhaar.nl @peterverhaar

Reaguursels

Inloggen

@Skipske

Natuurlijk hoort daar een plafond bij. De vraag is echter of het salaris van de premier daarvoor geschikt is. Ik zeg van niet.
Door de Balkenendenorm lijkt het alsof je als ambtenaar kunnen doorgroeien van het salaris van de hoogste ambtenaar naar het allerhoogste, namelijk dat van de premier. Dat is pertinent niet het geval. Zo is het loongebouw van ambtenaren niet opgebouwd. Politieke en ambtelijke salarisschalen hebben niks met mekaar te maken. Daar horen dus verschillende plafonds bij.

Amsterdamsko | 12-01-13 | 20:01

En ik maar denken dat het een stel privaten waren en niet overheden, meneer Verhaar.

Inflatie is gewoon verkapte belasting voor het gewone volk.

maar_waarom_dan | 12-01-13 | 18:56


en jullie tegen mij maar klagen over dat ene kwartje.. ga naar Weesi die krijgt jaarlijks bijna 2 miljoen kwartjes (ook nog dankzij jullie..)

kwartjevankok | 12-01-13 | 18:20

Wat een gelul hier allemaal. Als iemand uit de rechterhoek graait, doet ie, wat ie altijd heeft gezegd te gaan doen. Als iemand uit de linkerhoek graait, doet ie dat over de rug van de arbeider, waarvan ie zei, dat dat naadje zou zijn. Links is hypocriet, rechts is consequent, dat is nogal een verschil.

vanhetvarken | 12-01-13 | 18:12

Dat het PNO moet gaan snijden is al redelijk lang bekend. Ben zelf niet werkzaam on de omroepwereld maar heb gewerkt voor een kabelaar waarnij je je pensioen via dit fonds opbouwde. Ach, tegen de tijd dat ik met pensioen mag zal ik denk ik maandelijks net genoeg krijgen voor 1 pilsje in de kroeg....

Haringkoning | 12-01-13 | 17:24

In plaats van Hilversum opschudden, zoals Weensie beloofd had, graait ie vooral vrolijk mee.12-01-13 | 11:11 | + 113 -
Sterker nog, ze zouden het bestel opblazen, maar inmiddels loopt hij braaf mee aan de leiband. Een soort BNN+. Heel erg jammer en een grote faal. Het toont wel aan dat er voor de publieke omroep maar een oplossing is. OPHEFFEN. De overheid moet zich op geen enkele wijze met media benoemen. Dat is iets wat door particulieren zelf moet worden gedaan. Nu nog het publieke bestel ondersteunen is niets anders dan een socialitistische/communistische doctrine, waarbij de overheid in elk deel van het (maatschappelijk) leven de norm stelt. Wie dat nog ondersteunt is moreel verrot tot op het bot.

Grachus | 12-01-13 | 17:18

(semi)publieke bestuurders krijgen hun inkomen van ons belastinggeld. Natuurlijk moet daar een plafond op zitten. Betaal anders maar gewoon nog meer belasting...

Skipske | 12-01-13 | 16:46

Tip voor GeenStijl: stel eens die Balkenendenorm ter discussie.
Ik bedoel: waar komt dat begrip vandaan en waarom mogen mensen die in (semi) publieke dienst werken niet meer dan de premier verdienen?
De wereld waarin de premier en 's lands bestuur zich bewegen is uniek en totaal niet te vergelijken met welke andere dan ook.
Waarom zou de beloningsstructuur daar dan leidend moeten zijn voor de (semi) publieke sector? Die vraag is m.i. nooit goed beantwoord.
Het argument dat het idioot is dat de hoogste ambtenaar meer verdient dan zijn (politieke!!!) baas slaat nergens op. Het gaat immers om twee totaal verschillende werelden (politiek en ambtelijk) en bovendien: het mooie van ons systeem is dat de hoogste ambtenaar die meer verdient dan de minister/premier simpelweg ontslagen kan worden door juist degene die minder verdient.
Voor de macht en het aanzien van de premier en ministers maakt het dus niks uit of hun hoogste ambtenaren meer verdienen dan zij.
Als puntje bij paaltje komt, is de minder verdienende de baas over de meer verdienende. Mooi toch? :-)

Amsterdamsko | 12-01-13 | 16:39

Laat de publieke omroep eerst maar eens ophouden om diensten van buiten af in te huren waar ze zelf personeel voor in dienst hebben. Dus eigen cameraman eerst en niet eentje die een BVtje heeft opgericht om velen malen meer geld te kunnen vragen. Zelfde met de presentatoren van de programma's. Paul de Leeuw huur zichzelf in via een BV omdat ie ander gebonden was aan een inkomensplafond. Zanger Rinus kan nog wat Paul de Leeuw doet, en waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Osdorpertje | 12-01-13 | 16:26

@EA 827 | 12-01-13 | 13:36
Wat maakt links/rechts nog uit, als ze zich hetzelfde gedragen?

niet voor de hond | 12-01-13 | 16:16

Weesie heeft vooral goed onderhandeld met zichzelf. Vraag niet hoe het kan, graai er van.

VictorF | 12-01-13 | 15:48

Weesie krijgt dus meer dan 2 ton voor het voorzitten van een rebellenclubje en het voorlezen van het nieuws? Tsja, dan heeft hij goed onderhandeld over zijn salaris zullen we maar zeggen.
Dat hele bestel gaat wat mij betreft compleet gesloopt worden. Weg met de gesubidieerde omroepen. Een staatsomroep met maximaal 2 zenders is meer dan voldoende. Laat de rest maar aan de commercielen over.

Opvreters.

LJBrinkhorst | 12-01-13 | 15:22

Met werken bedoelt ie: Beetje lullen voor een camera die andere bedienen, beetje surfen, beetje verontwaardigd reaguren op mensen die echt werken, beetje Twitteraars volgen, beetje nieuws uit een ANP-bundeltje downen, beetje copy pasten, beetje jonge meiden van onder en boven screenen voor een baantje als wannabe-presentatrice, nou ja, gewoon wat de gemiddelde werkeloze lamlul ook best wel kan. Alleen Weesie krijgt er 213.000 voor omdat ie het geluk heeft dat er zoveel nutteloze bezoekers elke dag inloggen op een vrij nutteloze bash-site Geenstijl en aangekoppelde nutteloze nieuws-herhalio website van Powned. U doet het dus zelf. Niet zeiken dus. Weesie heeft het goed bekeken. Punt. RsePcEt

Jan Gordelroos | 12-01-13 | 15:19

Weesie,schoppen tegen de avant garde, maar hij gedraagt zich alsof hij altijd een exponent daarvan is geweest. Over hypocrisie gesproken!!!

hertog1 | 12-01-13 | 15:01

Koos Buster | 12-01-13 | 11:11

Ja, alleen nog maar de side kick van de blonde lafaard op de buis.

Skunk57 | 12-01-13 | 14:59

Weensie (213.229 euro per jaar) in de Volkskrant van vandaag:

'In mijn vorige baan bij GeenStijl verdiende ik VEEL meer'.

Ik ga met de terugwerkende krant al die moraliserende GeenStijlstukjes over graaiers toch anders verwerken.
Alle toekomstige stukjes zal ik ook door die bril bekijken. Anders gezegd: ik zal ze niet serieus nemen!!

Amsterdamsko | 12-01-13 | 14:56

Weer een gevallen held voor de reaguurders. Doet het pijn daar achter beneden jongens?

misantroop | 12-01-13 | 14:33

NPO bijdrage van iedere Nederlander uit de IB!!

(mooi Poll Joris)

aftrekpost: U kiest niet voor de NPO dan ontvangt u €145,-- per gezinslid terug.

Let op hoe populair Matthijs, Paul en Paul dan nog zijn!

kungvoest | 12-01-13 | 14:27

Helemaal niet erg dat sommigen meer dan 200k taxpoet binnenharken. Maar doe niet net alsof je er recht op hebt en wees er niet hypocriet in. Dat is veel erger.

deepblue | 12-01-13 | 14:15

Jopie2009 | 12-01-13 | 13:29
Dat kan misschien wel kloppen, maar wat mij betreft gun ik 't liever hun (voor zover ik graaiers iets gun) dan het linkse grachtengordeltuig a la van Nieuwkerk, de Leeuw en Pauw/Witteman.

EA 827 | 12-01-13 | 13:36

@niet voor de hond | 12-01-13 | 11:11
ik heb dat destijds al geroepen. Weesie, Superjan, Brussen ed zijn de voorhoede van een nieuwe generatie graaiers.

Jopie2009 | 12-01-13 | 13:29

Weensie en zijn collega's blijken dan toch de zelfde zakkenvullers te zijn.
Ik en vele met mij waren weer zo gek om wat geloof te hebben in deze mensen en lid te worden van hun omroep.

Ik dus niet meer, ik hoop dat vele net als ik hun lidmaatschap zullen opzeggen, dit als signaal dat we wel goed gelovig maar niet gek zijn.

geengelijk | 12-01-13 | 13:21

Een bankier die de PO en pensioenfondsen de maat neemt over taxpoet. Dit land is verrot.

Canis Spurcus | 12-01-13 | 13:17

Zo mooi dat die schijnheil Weesie zichzelf ontmaskert. Onder GS schoppen tegen graaiers, dan zelf boven-balkenende verdienen en nog eens meeliften op dat eigen aantje. En dan een huilieverhaal dat hij het ook best druk heeft, want drie banen.

Echt hoor, kun je nog duidelijker maken dat je echt schijt hebt aan je eigen publiek?

xspalm | 12-01-13 | 13:14

banken stelen 4% van uw pensioeninleg onder de noemer 'transactiekosten', oftewel: voor het automatisch overschrijven van jou geld van werkgever naar pensioenfonds pakken ze uiteindelijk ongeveer een jaarsalaris!
(En dit is verplicht gesteld door de AFM.)

damnschreeuwer | 12-01-13 | 13:08

Hoeveel van die 2 ton is compensatiegeld voor het eeuwig voor lul staan voor de camera?

Buffell | 12-01-13 | 13:06

hebzucht is universeel. het heeft geen donder te maken met links of rechts. iedereen die dat claimt snapt het niet.
zodra mensen de kans krijgen om veel gled binnen te harken en luxe te leven, dan doet 99 procent van de mensen dat. ongeacht hun politieke voorkeur. dat heet gewoon hebzucht.

zeeman73 | 12-01-13 | 13:01

Fijnstoffer | 12-01-13 | 12:32 |
Klopt helemaal, nadat zo'n Brinkman als voorzitter van het ABP in 2008 verantwoordelijk was voor een verlies van €44 miljard gaat hij ongegeneerd in de de raad van commissarissen van het APG zitten.

CoffeePatch | 12-01-13 | 12:59

200.000euri verdienen en nog geen stuiver overfhouden om die wallen eens weg te laten halen?

Frankasd | 12-01-13 | 12:58

@Piet van Schwaffelen | 12-01-13 | 11:13
Allemaal Newconomy als boekhoudkantoor.

frank87 | 12-01-13 | 12:55

Bezuinigen? Wat? Afschaffen dit resultaat van deze despotische democratie.

Heisessie | 12-01-13 | 12:42

213k! *PowNed lidmaatschap opzeggen doet*

Hei-kneuter | 12-01-13 | 12:34

Wat CoffeePatch | 12-01-13 | 12:22 zegt.
En dat is een rechtstreeks gevolg van de partijpolitiek die onze democratie onherstelbaar verkankerd heeft met personen die daaruit voort zijn gekomen en er door beschermd worden, ondanks giga-fouten en corruptie. Treffend verwoord in
www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexander...

Fijnstoffer | 12-01-13 | 12:32

@Kees8374 | 12-01-13 | 12:18 |

Je betaalt jezelf een fooitje? Daar zal de belastingdienst het niet mee eens zijn. Dat is ook de reden waarom ik geen BV heb. Je kunt niet zomaar je salaris minimaliseren. Een eenmanszaak is veel voordeliger. Verder houd je alleen een verhaal over het uitbuiten, regels omzeilen en het veel verdienen. Het stelsel, dat is progressief.
Veel plezier met je wasstraatje!

roze_bril | 12-01-13 | 12:29

Mooi man die pensioenfondsen. Met 130 op een betonnen muur af rijden, en dan een vijftigplusser die het advies geeft om slechts af te remmen naar 110kmh. Ben ik even blij dat ik niet verplicht meedoe aan zo'n 'sociaal' stelsels.

Harry Turtle | 12-01-13 | 12:25

Die tronie is een goede reminder: Powned opzeggen.

Fijnstoffer | 12-01-13 | 12:22

Kijk je in het jaarverslag van ABP en pensioenuitvoerder APG dan zie je weer de bekende namen die in de pot van de gepensioneerden zitten te graaien:
ABP Auditcommissie, mr HCJL Borghouts (Icesave spaarder), voorzitter
Bestuurscommissie Fondsbeleid, mr HCJL Borghouts, voorzitter
Bestuurscommissie SLA, mr HCJL Borghouts
Commissie van Beroep,mr HCJL Borghouts
Leden bestuur 2011, mr HCJL Borghouts € 79.991

APG belegt het pensioenvermogen van ruim 4,5 miljoen Nederlanders waaronder ABP
Raad van Commissarissen oa:
mr.drs. L.C. Brinkman (12 ambachten, 13 ongelukken), voorzitter € 53.550
G.M.M.L. Verhofstadt (Eurofiel), vice-voorzitter € 42.591
P. Rosenmöller (praatjes maker) € 41.650.

Al met al deskundigen bij uitstek behalve op het gebied van pensioenen.

CoffeePatch | 12-01-13 | 12:22

@roze_bril
Wow, je doet je naam echt eer aan. Heerlijk als ik zulke naïeve mensen tegenkom. Het progressieve stelsel werkt vooral voor werknemers. Als je een wasstraat BV opent, betaal je jezelf maar een fooitje in de BV en word je b.v vooral veel meer waard. Alle leuke dingen betaal je verder ten laste van de BV zodat je ook niet veel salaris nodig hebt. Tegen je personeel blaat je dat jezelf ook niet zoveel verdient en alleen als je de aandelen van je BV verkoopt ga je pas echt cashen. Maar als je dat op een slimme wijze doet doe je dat cashen ook m.b.v. een riante pensioenregeling of een multinational met een vestiging op de kanaaleilanden etc. etc.
Geweldig dat ik met jou eindelijk iemand heb gevonden die werkelijk denkt dat het Nederlandse belastingstelsel echt progressief is. ROFL. Altijd ophouden die roze_bril en niet teveel er langs kijken anders zie je de werkelijkheid en sterf je niet met een grote grimlach.

Kees8374 | 12-01-13 | 12:18

Goede zaak, Verhaar doet niet eens meer moeite om zijn Rabo connectie te verbergen in z'n stukjes.

CoJoNes | 12-01-13 | 12:18

@zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:34 -- HELEMAAL MEE EENSCH! van de week zat ik weer eens voor den buis en toen zag ik na de reclame "stoffige rerun vn noem eender welk programma" en ik schoot pardoes uit mijn slof over de jankerts van de PO.

MarcS | 12-01-13 | 12:16

Ik ben stikjaloers op die Weensie met zijn poedelhaar en belabberde presentatieskills. Een beetje autocue voorlezen en daar 200K voor beuren, die kerel is gewoon een held.

th3freeze | 12-01-13 | 12:12

Powned. Nog nooit een programma van gezien en mis er ook niets aan. Next.

DenSchuldenaer | 12-01-13 | 12:07

@Kees8374 | 12-01-13 | 12:02 |

We hebben al een progressief progressief belastingstelsel. Niet alleen betaal je meer naarmate je meer verdient, maar dit vindt ook nog in een graduele versnelling plaats.

roze_bril | 12-01-13 | 12:05

Ik las Pensioenfond voor de Mafia.

Dorst | 12-01-13 | 12:04

Waarom heeft hij eigenlijk drie banen? Hebben we geen oplopende werkloosheid? Of hebben we een grote werkloosheid omdat mensen niet 1 maar 3 banen doen?
Het is niet omdat hij het water boven water moet houden omdat ze alle 3 slecht betalen. Ik zie nog geen vacatures voor de werkloze reagluurders. Ik denk als 1 miljoen mensen 3 banen zouden nemen, we binnenkort in .NL ook 2 miljoen werklozen erbij hebben. En wedden dat men dan alleen maar mensen in dienst heeft die 18-25 jaar oud zijn en bijna niks kosten. Ik begin te begrijpen met dit type mensen waarom Philips liever de dure productie van China terughaalt naar Nederland. Zo word het veel goedkoper in Nederland. Sorry, maar als je dit soort dingen tegen wil gaan, zullen we niet moeten toegeven aan deze schreeuwers en een progressief belastingstelsel moeten herinvoeren. Ik had het kunnen begrijpen als niemand voor Powned zou willen werken en hij het allemaal zelf wel moest doen.

Kees8374 | 12-01-13 | 12:02

Nou nou, het is me het weekje weer wel...

verdacht | 12-01-13 | 12:02

Iedereen die klaagt, zeg dan gewoon je lidmaatschap op? Dat heb ik vorig jaar al gedaan, want zeg nou zelf, de programering van powned is om te janken, wat een troep wordt daar gemaakt zeg

Russo | 12-01-13 | 12:00

/wishfull thinking modus on
Weensie doet dit natuurlijk allemaal vanuit zijn rol als agitator. Weldra zal hij zijn heldenstatus herstellen door publiekelijk zijn hele PO -gage van de afgelopen jaren in een fonds te storten waaruit vervolgens kwaliteitsjournalistiek gefinancierd kan worden die waarlijk onafhankelijk gaat berichten over de voortdurende mistanden die wij de Nederlandse politiek en de Europese Unie plegen te noemen. Zijn gevleugelde woorden "als ik dit als bestuurder kan doen. Waarom kunnen alle andere semi-publieke bestuurders dit niet opbrengen?" zal een punt zetten achter de veelvuldig opgeworpen vergoeilijkende drogredeneringen die nu worden gehanteerd in de media.
/wishfull thinking modus off
.
Of toch gewoon gevallen voor de heersende mores in bestuurlijk Nederland? Het zijn immers sterke benen die de weelde kunnen dragen.....

Parel van het Zuiden | 12-01-13 | 11:59

Kaas de Vies | 12-01-13 | 11:39
Natuurlijk heb je wel gelijk, ik vind het ook niet gepast hoe Weesie nu in deze halfgebakken verdediging schiet. Wees dan een vent en geef gewoon toe dat je aan het harken bent.
En uiteraard ben ik ook teleurgesteld in Weesie, Powned en hoe ze eigenlijk iedereen de middelvinger gaven zodra ze "binnen" waren. De programma's zijn nog steeds slecht, er is nog steeds niets van enige relevantie uit die omroep tevoorschijn gekomen. Het personeelsbestand heeft een grotere doorloopfactor dan de vakkenvullers van mijn plaatselijke supermarkt.
Het is gewoon shit.

Ruskin | 12-01-13 | 11:56

Geen zorgen, de huidige generatie lapt het wel bij... waar hebben we het over.

fail | 12-01-13 | 11:55

Natuurlijk, we gaan het hebben over een paar mensen die het van een pensioenfonds moeten hebben. In de marge.
Terwijl de financierbaarheid van de Nederlandse hypotheken lelijk onder druk staan door Basel III.

roze_bril | 12-01-13 | 11:53

@ Kaas de Vies 11:40

En shuffelen op muziek van The Commodores in een oranje opblaaspak...

eerstneukendanpraten | 12-01-13 | 11:51

@zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:42
Niemand die zo vals kan lachen als Gerrit Zalm.....

necrosis | 12-01-13 | 11:48

lidlbier | 12-01-13 | 11:42
En Weensie was toch ook ooit de oprichter van dit geweldig prachtige blog wat ons op de hoogte houdt van dingen wat we anders nooit zouden komen te weten.

EA 827 | 12-01-13 | 11:46

Wel curieus is het bijzinnetje in dat zelfde artikel waarin Vleesboom meldt dat hij in zijn vorige baan meer verdiende...

Kapitein Sjaak Mus | 12-01-13 | 11:44

Zou je minister Plasterk medeplichtig kunnen vinden? Eerst helpt ie ze in het zadel en daarna ging ie op Ibiza vrolijk mee in die villa en dat zwembad met champagne.

"Want het was toch allemaal subsidiegeld" lachten zij gezamenlijk.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:42

Ach Weensie heeft er tenminste voorgezorgd dat we n een andere kant te zien krijgen.

lidlbier | 12-01-13 | 11:42

2013 wordt een heel mooi jaar. De Nederlander gaat snoeihard met de neus op de feiten worden gedrukt.
.
Het prijskaartje van de Europese Unie niet langer obscuur en op afstand maar direct in de portomonnee.
.
De leugens, dat de gevestigde politiek het goed voor heeft met de Nederlandse burger en dat hun "verstandige" standpunten goed zijn voor de stabiliteit en welvaart, in alle openheid geloochenstraft.
.
De ware omvang en reikwijdte van het gegraai door hernieuwde focus vol in het zicht.
.
De perverse negatieve economische effecten van de slecht doordachte lastenverzwaarplannen zichtbaar in winkelstraat, bij familieleden, of de gedownsizde afdeling op het werk.
.
De Nederlander kan de staat der dingen niet lang meer negeren of relativeren in 2013. Een mooi jaar.
.
"never waste a good crisis"

Parel van het Zuiden | 12-01-13 | 11:41

@Greetje Duisenberg | 12-01-13 | 11:39 | + 0 -
Ik vind reaguren en reaguursels lezen harstikke leuk.

Kaas de Vies | 12-01-13 | 11:40

Ik heb ook net zo'n brief binnen dat het pensioenfonds de premies omhoog gooit. Ik geluk dat ik daar niet meer werk.

frank87 | 12-01-13 | 11:40

Als je wat hebt tegen die tv types, moet je
-a- niet meer kijken, en
-b- stoppen produkten te kopen die rond hun programma's worden geadverteerd, en
-c- deze lieden voortaan volstrekt in andere media negeren.
.
Als je Weensie een lul vindt, waarom moet je het dan over hem hebben. Doodzwijgen is beter, want elke publiciteit is goed voor Weensie, ook negatieve publiciteit.
.
Het ECHTE probleem is dat mensen niets anders kunnen verzinnen dan met een pot bier op de bank hangend een beetje suf langs al die kanalen zappen. Ik zou zeggen, verzin eens wat anders en ga wat beters doen met je kostbare tijd!

Greetje Duisenberg | 12-01-13 | 11:39

@Ruskin | 12-01-13 | 11:21 | + 7 -
Dat vind ik een raar en masochistisch standpunt?

De mensen die Weesie in het zadel hebben geholpen deden dit voornamelijk omdat ze graag zijn belofte om Hilversum op zijn kop te zetten vervuld, niet zijn zakken gevuld.

Hij is geworden waar hij eerst tegen aanschopte.

Zijn verdediging dat hij 3 banen heeft is een gelegenheidsargument. Hij zou maar 1 baan moeten hebben. Niemand kan 3x40 uur werken, maar hij strijkt wel dito salaris op.
Dit is dezelfde argumentatie die de andere met 40 verschillende commissariaten ook gebruikten. Maar als je eerlijk bent hebben ze 15 minuten per jaar over voor deze functies maar ze krijgen wel 100% betaald.

Raar!

Kaas de Vies | 12-01-13 | 11:39

Merkava | 12-01-13 | 11:06 Kijk jij nog wel eens televisie?

Herhalingen van reeds lang geleden gekochte programma's en series.

Het is net Groundhogday.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:34

Normpje | 12-01-13 | 11:21 Ter aanvulling:

In het plaatje bij het topic hier ook geen Varatuig.

Alleen Weensie.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:31

@heme | 12-01-13 | 11:25
Iedereen gaat hier "verzuipen". Is het niet door de stijgende zeespiegel dan is het wel door de intens corrupte politiek in Nederland en Europa die ons in de afgrond storten. En waar de publieke omroepen aan mee doen door een spreekbuis te zijn van de linkse politiek, door weg te kijken en problemen te ontkennen en te bagatelliseren. Zeeman zijn is zo gek nog niet. Lekker weg van de waanzin die Nederland en Europa is.

Koos Buster | 12-01-13 | 11:31

Normpje | 12-01-13 | 11:21 De redactie van de Volkskrant is de jarenlange hetze van Weensie tegen subsidieslurpers nog niet vergeten.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:30

Mensen willen het volgens mij gewoon niet snappen. Vandaag las ik ook weer een artikel over de verzorgingstehuizen in de Televaag. Onze politiek breekt NL gewoon net zolang af totdat we zullen inzien dat het een vooruitgang zal zijn als we een Europese politieke unie krijgen. Dit geld voor alles en ook de pensioenen en de omroepen en verzorgingstehuizen.
Onze samenleving word gedowngrade naar het niveau van de PIGS landen waarin de meerderheid vermijd belasting te betalen en fraudeert bij het leven en vervolgens subsidie van de noordelijke landen vraagt. Tja en als de politiek te incompetent is om dit te veranderen, breekt men onze samenleving maar af naar het niveau van de PIGS. En de Nederlanders kijken, mopperen en doen verder niks. Welterusten!

Kees8374 | 12-01-13 | 11:26

@eerstneukendanpraten | 12-01-13 | 11:15
Daar kunnen ze wel een eigen zender voor oprichten met een doorlopend programma.

Koos Buster | 12-01-13 | 11:26

Klagen helpt toch niet, iedereen doet waar hij zin in heeft, ik heb het verkeerde beroep gekozen

zeeman

heme | 12-01-13 | 11:25

Voorkant VK: Weensie. Geen Paul, Mathijs, Paul, Jeroen of ander VARA-tuig. Tuig.

Normpje | 12-01-13 | 11:21

Tja, die Weesie. Het is een lul met vingers natuurlijk, maar die hele situatie is uiteindelijk "onze" schuld. Wij hebben immers de oprichting van Powned gesteund met een donatie/lidmaatschap. Als hij vervolgens de kans krijgt om ruim twee ton op jaarbasis binnen te harken met een armoedige programmering, dan zegt hij daar geen "nee" tegen. Daar kon ik op zich nog wel begrip voor opbrengen want ik zou het zelf ook doen. Maar goed, alle beloftes van "we gaan Hilversum wakker schudden" herp derp en na dat "we gieten lachend 10 flessen champagne in een zwembad op Ibiza" kutprogramma ben ik er helemaal klaar mee.

Ruskin | 12-01-13 | 11:21

Hoe karakterloos ben je eigenlijk als PO -vee op redacties, productie-, en ondersteunende functies?
.
Organisaties worden afgebroken, banen gaan verloren, het werk wordt schraler terwijl bestuurders en unieke talenten de schamele restanten van de subsidiepotten leegschrapen, maar toch elke dag willoos het stukje kopij inleveren of die camera weer op het arrogante smoelwerk richten.
.
Het orkest op de Titanic.....

Parel van het Zuiden | 12-01-13 | 11:20

Alles wat ze moeten doen is heel zachtjes sterven.

Strotgrondel | 12-01-13 | 11:19

Ome Roon gaat er paal en perk aan stellen. Dan zal de vriendschap tussen Weensie, Rutger C en ome Roon wel wat afkoelen.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:19

Zouden de grootverdieners van de Publieke Omroep hetzelfde kunnen binnenharken in de vrije sector? Het antwoord is de oplossing van het probleem.

dubbert | 12-01-13 | 11:16

En wat heeft die Weensie afgegeven op een Nico Dijkshoorn toen die wat ging doen voor de Vara.

Want dat was subsidiegeld.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:16

Als ze "Opsporing verzocht" maar niet wegbezuinigen. Ik zou voor geen geld mijn meeste vooroordelen bevestigende programma willen missen...

eerstneukendanpraten | 12-01-13 | 11:15

De mensen zouden moeten stoppen met het betalen van belasting,zolang die het uitgeven aan zaken waar het gemeenschapsgeld tegen de plinten aanklotst.
De omroepen zichzelf laten bedruipen zou ook heel goed zijn,dan is het gelijk agelopen met die toplonen,
gewone bedrijven kunnen niet rekenen op steun van de overheid,en moeten sluiten,na jarenlange gevechten om d'r kop boven water te houden.

fleurtje | 12-01-13 | 11:14

Hoe gaat dat bij een omroep?
Krijg je een miljoen per jaar en mag je dan je eigen salaris verzinnen?
Of zegt de subsidiegever.
'De baas moet 2 ton verdienen anders mag je geen programma's maken!' ?

Einde van de Domheid | 12-01-13 | 11:14

Dat je daar in trapt Verhaar. 2017, dat duurt nog vier jaar! Tegen die tijd zit er alweer een andere regering, is er een andere situatie. Bovendien is de sub-laag van graaiers zo groot dat het niet meer te stoppen is. Van mij mag het en wel nu.

doskabouter | 12-01-13 | 11:13

Laat ze toch die hele publieke toko terugbrengen naar een zender met alleen het journaal. En dan niet het subjectieve gedrocht dat we nu hebben, maar een objectief en eerlijk journaal met een paar mooie vrouwen die de autocue doen...

majorkingkong | 12-01-13 | 11:13

@zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:12
Dat zou wel verklaren waarom van Nieuwkerk zo snel leest.

Tommygunner | 12-01-13 | 11:13

En die pensioenfondsen moeten nog tientallen miljarden afwaarderen op vastgoed. Legio kantoor- en winkelpanden die leeg staan en daarmee zo goed als waardeloos zijn geworden. Tien jaar geleden hebben ze die panden massaal 'opgekocht' en de winst is toen weggesluisd door het personeel. Nu kan de belasting- en premiebetaler opdraaien voor deze schade.

Piet van Schwaffelen | 12-01-13 | 11:13

Tommygunner | 12-01-13 | 11:10 Weensie leest inderdaad langzamer.

Zou het per woord zijn? Dat salaris?

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:12

Laat die grootverdieners maar wat salaris inleveren kunnen weer 5 anderen van werken

Idontgiveafunk | 12-01-13 | 11:11

Is toch verboden in NL?

mente aperta | 12-01-13 | 11:11

Linkse politieke propaganda als DWDD en P&W van de Vara, inclusief Paul de Leeuw, kunnen niet snel genoeg van de buis verdwijnen.

Koos Buster | 12-01-13 | 11:11

Lang verhaal over hoe parasieten er een beetje op achteruit gaan.

Zo lang er meer dan 1 tv- en 1 radiozender is, die meer uitzenden dan nieuws rond wat er speelt in de tweede kamer, gaan ze er nog veel te weinig op achteruit, en hebben er nog veel te veel een baan.

En dat maakt dit verhaal dus eigenlijk een verhaal hoe GOED ze het nog hebben bij de NPO, in tegenstelling tot een hele hoop belastingbetalers.

ZKH EénOog | 12-01-13 | 11:11

In plaats van Hilversum opschudden, zoals Weensie beloofd had, graait ie vooral vrolijk mee. En is ie elke avond met een mainstream nieuwsrubriekje op TV.
Je zal maar Powned-lid zijn, of belastingbetaler. Of beide. #genaaid

niet voor de hond | 12-01-13 | 11:11

Die Pensioenfonds hebben meer weg van een piramidespel.

mente aperta | 12-01-13 | 11:11

@zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:05
Feitelijk had hij dus ook iemand voor die laatste 2 zaken kunnen inhuren. Zolang alle functies gewoon volledig gedaan worden voor dat geld is het toch net even anders dan een Matthijs van Nieuwkerk die 500k toucheert voor wat speedstyle autocue voorlezen...

Tommygunner | 12-01-13 | 11:10

Valt me nog mee dat Weensie niet ook nog een salaris vraagt omdat ie z'n eigen chauffeur is.

Voor het woon-werk verkeer.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:10

Dominique steelt van die rijke tata's, van die rijke niggers.

Nietvoordekat | 12-01-13 | 11:07

Dat wordt nog een hoop gepuzzel daar. Hoe laat je de lonen voor de top weer exorbitant stijgen, terwijl je minder geld binnen krijgt. Ben benieuwd welk trucje ze dit keer uit gaan halen.

Merkava | 12-01-13 | 11:06

Weensie in de Volkskrant van vandaag:

Inleveren? Ik heb drie banen.

Ja. voorzitter van Powned, presentator van Powned én directeur van z'n eigen productiebedrijfje wat uitsluitend levert aan Powned en dus ook met subsidiegelden betaald wordt.

zeg maar jansen | 12-01-13 | 11:05

Nadat ik "De Entertainer" van Paul de Leeuw heb gezien met in elke scene een etentje of een pannenkoek roomkaas, heb ik echt geen medelijden meer met de Publieke Omroep. Bezuinigen tot het bot a.u.b. daar...

Tommygunner | 12-01-13 | 11:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland