
Nee. Echt niet aan zien komen. Dit komt als een grotere verrassing dan die keer dat er scheermesjes in een Big Mac zaten verstopt. Wat blijkt? De Ov-chipkaart maakt het Ov
duurder dan je vriendin tijdens koopavond. In sommige gevallen is de prijsverhoging honderd procent. Wachtwat? Ja, honderd procent. Het vroegere sterabonnement is afgeschaft en daar zijn regionale zone-abonnementen voor in de plaats gekomen, die met name in combinatie met een NS-trajectkaart kunnen zorgen voor gigantische prijsverhogingen. Gefeliciteerd als u de laatste zin totaal niet begrijpt. Dan heeft u waarschijnlijk een auto. En hoeft u niet dagelijks in de Lidl Limo plaats te nemen, ook wel bekend als bus of tram. Weet u wat het mooiste aan dit verhaal is? Ov-bedrijven hadden afgesproken dat ze met de invoering van de Ov-chipkaart het eerste jaar geen prijsverhogingen zouden doorvoeren. Daar hebben ze zich aan gehouden. Dus knallen ze de prijzen pas nu, in het tweede jaar, richting epische hoogtes. Dat de Ov-faalkaart de reizigers zou naaien, dat wisten we al vanaf het moment dat gristen-tuthola Tineke Huizinga verantwoordelijk werd gemaakt voor de invoering. Maar nu het daadwerkelijk zover is en de Ov-chipkaart, die niemand wilde, zonder condoom onze privacy en onze portemonnee penetreert voelen we ons toch vies. De Ov-chipkaart is een verkrachter en wij zijn allemaal twee vrouwen per dag in Amsterdam.
Reaguursels
InloggenWat een onzin: voorheen had je de zones. Als ik een halte reed moest ik toch 2 strippen stempelen, net zo veel als iemand die aan het eind van de zone uit zou stappen. Alle OV reizigers hebben in het verleden dus min of meer heeeel veeeeel voordeel gehad. Nu er eindelijk per km betaald moet worden (=eerlijk!) gaat men klagen... Je verwacht het niet
Ik kan het OV niet betalen, wel mijn Subaru.
De prijzen dik omhoog, het onderhoud van trein en bussen ver omlaag. Reken uit hun winst.. Vieze mafkezen.
"Smerige Jodenstreken" mag je dta nog zeggen in het breedste zin van het woord of krijg je dan gelijk Mossad op je stoep?
Wat zou de top verdienen?
Bus is hier 3x zo duur geworden.
Ik mocht kiezen bij mijn werk. OF al mijn OV kosten het hele jaar vergoed, OF een leaseauto.
Dus ik lekker bewust voor het OV kiezen want is beter voor het milleu enzo.
6 maanden nadat de OV kaart ingevoerd was in A'dam ben ik overgegaan naar de leaseauto omdat die OV kaart zo brak is, je privacy laat verdwijnen als sneeuw voor een vlammenwerper EN toen toch echt de handel ook al veel duurder werd.
Sindsdien nooit meer in een tram\bus\trein gezeten. Goede actie van de politiek die OV kaart... Anders had ik nooit ontdekt hoe fucking handig zo'n auto is!
Hoe reizen toeristen dan heden ten dage, moeten die ook zo een kaart kopen, of zijn daar speciale voorzieningen voor, dagkaarten o.i.d?
Vroeger reisde ik voor vijf strippen van mijn woonplaats naar plaats B. Die vijf strippen waren anderhalf uur geldig. Dus als je je ding efficiënt deed dan kon je met die strippen ook weer terug. Een 15 strippenkaart koste 7,60. Dus heen en weer voor 2,53. Nu: enkele reis vier euro. Heen en weer dus acht euro. Dus afgezien van de prijsstijgingen in dit topic zijn de kosten al meer dan verdrievoudigd.
Onverwacht hoor... not!
@zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:04
Aanvulling; straks met gesloten poortjes (was in het beginsel spraken om alle stations hermetisch af te sluiten, voor de veiligheid, ze hebben nu toch blijkbaar eindelijk ontdekt dat dat helemaal niet kan in de meeste gevallen) bind je je ov-chipkaart aan bijvoorbeeld www.hbm-machines.com/uimages/5079_HBM-... hiervoor is meer als genoeg ruimte tussen de poortjes, kun je het zelfde trucje gewoon toe blijven passen
helemaal handig als je tussendoor 'n station even wilt verlaten, je betaalt al de hoofdprijs maar om nog eens extra de hoofdprijs te betalen is gekkenwerk
Geloof het of niet, maar sinds de OV chipkaart ben ik goedkoper uit. Het tram/bus gedeelte tenminste.
Ik reis in Utrecht met de tram naar het station, neem de trein naar Hilversum en als ik daar in de bus incheck ± 30 min later, dan valt dat nog binnen de overstaptijd en krijg ik overstapkorting. Maakt dus blijkbaar niet uit dat het in een hele andere zone is.
Desalniettemin vind ik het een kutsysteem, vooral omdat je iets van 15 euro op de kaart moet hebben staan om met de trein te mogen. Dat terwijl ik nooit meer dan 5 euro uitgeef voor een rit. Dat is dus letterlijk 10 euro diefstal.
BarCruque | 11-01-13 | 11:36 | + -1
Vergeet de eindeloze rijen bij de enige nog werkende uitcheckpaal niet. Op Amstel is het meerendeel van die dingen altijd stuk.
En last but not least: je ongestempelde treinretourtje kan je aan de volgende reiziger geven. Werkt 100% van de tijd en niemand rijdt zwart.
@Wijze Uil | 11-01-13 | 11:44
Vergeet nog Onveilig Vervoer
@John Muts | 11-01-13 | 10:48
is dat allemaal zo vreemd? daar betalen we toch met zijn allen dik voor?
Nu slierten duizenden bussen dieseldampen brakend miljarden nutteloze kilometers eindeloze lussen door verlaten woonwijken 'omdat er wel eens iemand zou kunnen zijn die vervoer nodig heeft'.
En in de ochtendspits staan de mensen als haringen in een ton opeengepropt naar adem te happen tussen de stinkende regenjassen.
Is het dan vreemd dat mensen zich er aan storen dat het OV zo erbarmelijk slecht is afgestemd op de vervoersbehoefte van hun klanten?
@De langste thuis | 11-01-13 | 10:46
Onrendabelen vervoer
Overbodige Vervoerskilometers
Onzalig Vervoer
Ontoereikend Vervoer
Onhandig Vervoer
Ongemakkelijk Vervoer
Oncomfortabel Vervoer
Onbetaalbaar Vervoer
@WillemWordtWakker | 11-01-13 | 09:20
Klopt! Je moet er meen ik altijd twintig Euri op hebben staan, anders verdomt ie het bij de NS!
Wist niet dat die graaikazen dat tegoed ook nog eens verbeurd verklaarden na verloop van tijd.
@John McClane | 11-01-13 | 09:07
Alleen als het echt niet anders kan pak ik het OV. Het gaat van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik helemaal niet moet zijn via een gigantische omweg en op tijden die me totaal niet schikken.
Het OV is een concept dat gewoon niet KAN werken. Het sluit totaal niet aan op de vervoersbehoefte van de consument. Streekbussen met streek-knooppunten en niet alleen een UITstapknop in de bus, maar ook een INstapknop op de haltepaal. Dan kunnen bussen gewoon 'on demand' gaan rijden. Van knooppunt naar halte naar eindbestemming of knooppunt. Heb het uiteraard niet landelijk dekkend uitgewerkt, maar het concept zou zeker eens een onderzoekscommissie verdienen - zolang Job Cohen er maar geen zitting in neemt!
Je zou daar de "onzichtbare" prijsverhoging van de boetes bij moeten optellen. Het in- en uitchecken is dusdanig vormgegeven dat een groot percentage mensen onbedoeld zwartrijd. Er komen ook weer meer conducteurs (begin 2012 zag je ze nooit nu kom je ze 50% van de tijd tegen). En die pakken boetes, gemiddeld denk ik 10-20% van de mensen die - onbedoeld - zwartrijd omdat ze b.v. zijn vergeten uit te checken, denken in te checken en dan alsnog uitchecken. 20 euro boete (te laat uitchecken) + 40 euro boete (niet ingecheckt) ik heb het een aantal malen gehad.
En hoevaak ik al niet 20 euro er op heb gekregen wegens niet uitchecken. Ik koop gewoon weer kaartjes in ieder geval!
Boefjes zijn het bij de NS.
@Van Dikhout | 11-01-13 | 09:39
gewoon 'verwart'. Niks d/dt...
Hiero. 10 kilometer. Instapopen 3 euro. Overstappen 3 euro. Instappen terugweg 3 euro. Overstappen 3 euro. Dus 12 Euro en ben ocharm 10 kilometer verder geweest. Vanaf een straat waar ik niet woon naar een straat waar ik niet moet zijn. 12 Euro. Met de auto kost het 20 km * 20 cent is 4 euro. Laat staan als je met meer mensen bent. 4 man? Auto 4 euro, bus 48 euro?
.
Zou de autolobby erachter zitten? Of wil GroenLinks dat iedereen auto gaat rijden? Zelfs studenten kopen autos omdat ze het openbaar vervoer niet meer kunnen betalen.
@zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:04
Hoeveel dagen heb je dan nodig voor een ritje Haarlem Amsterdam?
Zelfs zonder al dit gevogel is reizen met het OV al een gebed zonder einde...
dolffie | 11-01-13 | 09:06 |
Wat een onzin. Het OV werd niet geprivatiseerd, maar van nationalisering werd er doorgeschoven naar een monopolie voor de NS. Bovendien gaat dit topic over de OV-chipkaart, die door overheidsdwang aan alle vervoerders wordt opgelegd.
nachtbus amsterdam van 4.00 e naar 4.50.
Dat is toch een prijsstijging van 12.5 %.
Moet je is in je winkeltje proberen.
Eagle_Eye | 11-01-13 | 11:05 | + 0 -
Oh jij wilt met een petje en een broodje beenham op het Malieveld "oo-vee weg ermee!" gaan roepen en denkt dat het dan allemaal beter wordt?
Lekker klagen op fora en blogs, maar de straat op en je stem laten horen ho maar...
Over prijzen gesproken: zie net dat ik 6 cijfers goed heb in de januaritrekking van de Staatsloterij: win je goedverdoemme welgeteld 40,-. Zo kan je toch ook met goed fatsoen geen miljonair worden!
De prijsberekening bij de ov-chipkaart werkt anders dan bij strippen. Wie een kort stukje met de bus reist, is nu voordeliger uit, zeker wanneer dat korte stukje zich over twee zones uitstrekt. Wie de hele stad doorreisde, en het geluk had daarbij binnen een zone te blijven, betaalt nu (fors) meer. Lijkt me volledig terecht.
Ik vind dat OV-gezanik wel weer typisch de Nederlandse infantiele burger hoor. IK wil ergens heen, dan moet iemand anders zorgen dat ik daar kom, voor weinig geld, precies op het moment dat het mij uitkomt, liefst zonder te stoppen op stations/haltes waar ik toevallig niet hoef te zijn en ik moet wel kunnen zitten. En van achteruit rijden word ik misselijk. Stelletje kleuters.
OV staat toch voor Obsoleet Vervoer. Voor dat gedoe mag je best wat extra's betalen.
Een tokkiebestaan is zo slecht nog niet.
-weggejorist-
Gewoon Joop | 11-01-13 | 10:04
Je bent buschauffeur?
OV-chip: Zoveel moeite moeten doen voor iets dat geen onnodige moeite zou mogen kosten...
Dit kan toch moeilijk verbazing wekken. Natuurlijk wordt het duurder met iedere verandering die wordt doorgevoerd. Daarvoor in de plaats krijgt u wel mindere kwaliteit en kwantiteit. Eigenlijk net als de zorg.
eerstneukendanpraten | 11-01-13 | 10:03 Ligt ook niet voor de hand hè? Dat gaat niemand raden.
Overigens, nog zo'n leuke. Als je in Den Haag met je auto in het centrum moet zijn dan moet je door een poortje. Daar krijg je een code voor die je in moet toetsen.
1, 2, 3, 4, #. Vooral dat hekje aan het eind is dan leuk.
Tsja, inmiddels levert de melkkoe "auto" simpelweg te weinig op om de geldverslaafde zelfbenoemde elite op de been te houden. Dan beginnen ze vanzelf ergens anders te melken. Maakt u zich geen zorgen, op termijn slaan ze zelfs uw kind van moeder's tiet af. De "vooruitgang" moet immer door!
De O-Nee chipkaart.
Mijn baas betaald me gelukkig bijna 250 euro voor 50km/dag met de auto. Leuk voor de leasrijders, maar ik krijg gewoon geld toe om in een auto te rijden.
.
Daar kun je geen trein of bus voor nemen.
Dat wordt ruimschoots gecompenseerd door goedkopere huizen dus kunnen al die OV verslaafde gewoon gaan verhuizen en dichterbij hun werk gaan wonen.
@eerstneukendanpraten | 11-01-13 | 09:46 |
Je hebt gelijk. Maar dat geldt helaas ook voor de voormalige oostbloklanden. Wat te denken van Rusland?
Op de Anatolische hoogvlakte zul je geen knielbussen tegenkomen zoals die sinds kort in de vakantiegebieden rijden. Maar je wilt (als toerist) bij de Chinees toch ook geen saucijsje met aardappelen en bloemkool?
's Lands wijs, 's lands eer. Echter, mijn (Turkse) buurvrouw krijgt dagelijks bezoek van een familielid in een elektrische rolstoel. Ook op straat kom ik die dingen steeds meer tegen. Dat is het positieve van het 'westers denken'. Turkije is in ontwikkeling. Jawel.
Maar ik zie ook de in onze ogen invaliden die zich zonder hulpmiddel met een vers gehaald broodje zich de weg naar boven vechten omdat daar nu eenmaal hun huisje staat. Toch vermaak mij hier met mijn ijzeren heup geweldig. Als je maar, net als die 'hulpelozen' niet zeikt. Wij westerlingen zijn verleerd voor onszelf te zorgen! Den Turk is mijn voorbeeld van zelfredzaamheid. En in Nederland zeiken ze over een chipkaart.
@ necrosis | 11-01-13 | 10:00 |
Ik woon in Berlijn en betaal 2,30 voor een metro/bus/tramkaartje wat 2 uur lang geldig is, onbeperkt overstappen.
Maar goed, naast betaalbaar OV mag je in Duitsland ook nog eens een mooie auto rijden, niet alleen van de overheid, maar ook van de minder jaloerse medeburgers!
zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:42 | + 3 -
LOL! Kreeg laatst een nieuw modem van KPN, het oude had het begeven. Het oude wachtwoord bestond uit ongeveer 30 cijfers en letters. Maar dat ging hij wel even veranderen want die was volgens hem veel te moeilijk. Ik doe bij iederen altijd standaard als wachtwoord 0123456789, zo zei hij en aldus geschiedde...
dolffie | 11-01-13 | 09:06 | + 2
Waarom eigenlijk? Waarom is het normaal ("moet" het van jou zelfs) dat iedereen in dit land op elk afgelegen kutplekje moet kunnen komen van andermans geld? Want vergeet niet dat de echte naaierij niet via je kaartje gaat, maar via de miljoenen (miljarden?)subsidies waar het OV op drijft. Hee schattig om subsidies op cultuur af te schaffen, maar de echte reden dat we Griekenland II zijn, zijn de subsidies op OV en (sociale) woningbouw.
Oh wacht wacht wacht, ik weet het: Nederlanders zijn gewoon ONWIJZE SUKKELS!!!
Laten zich fiscaal uitmelken, hebben in hun eigen land niets meer te zeggen, zijn makkelijk te brainwashen, verkwanselen hun privacy, zijn poeslief voor zware criminelen en keihard voor hardwerkende burgers. Kortom, men laat zich gewoon het ene oor na het andere aannaaien, ook nu weer met een OV chipkaart!
En wat doet de Nederlander dan? Juist, men klaagt een beetje, men haalt de schouders op en gaat weer over tot de orde van de dag.
Heeft iemand misschien statistieken van de prijzen van ons OV tov landen als Duitsland en België?
Nederland is ondertussen het duurste jongetje van de klas....
We zijn zo'n faalland aan het worden op llerlei terreinen. Ongel;ooflijk wat een kleuterzooi die regering(en), inclusief de huidige graai-regeer-club van nu.
Van Dikhout | 11-01-13 | 09:36
Jij woont dan ook in een dorpje. Bij ons, in de grote stad, hebben we al jaren een OV-kaart. Zelfs nog voor die in Nederland werd ingevoerd. Je kunt er mee in de bus, zowel die van de overheid als de particuliere, en in de tram en metro. Ook kun je er toegang mee verkrijgen tot allerlei door de overheid gerunde instellingen als parken en musea. Je betaalt als je instapt, bij een overstap krijg je korting. Hoe het precies werkt interesseert me niet, zelfs een reisje naar de andere kant van de stad, toch al snel een kilometertje of 30, kost, omgerekend, tussen de 1 en 2 euro.
Van Dikhout | 11-01-13 | 09:41 | + 0 -
Heb me door een Turkije-kenner laten vertellen dat men daar vaak uit schaamte gehandicapte familieleden zo veel mogelijk probeert te verbergen.
eerstneukendanpraten | 11-01-13 | 09:40 Bakito heeft eindelijk het nieuwe wachtwoord gekraakt.
@eerstneukendanpraten | 11-01-13 | 09:38 |
Vertel.
Bakito | 11-01-13 | 09:37 Dat voornemen van jou hield dus ook maar elf dagen stand hè?
Goed nieuwjaar, buslul.
Muxje | 11-01-13 | 09:37 En dan kost die nieuwe kaart die jouw stukgegane kaart moet vervangen je ook nog eens elf euro.
De dieven.
Bakito | 11-01-13 | 09:37 | + 0 -
Heeft je onderbuurman eindelijk zijn wifi weer aan de praat gekregen?
Echt motherfcukers zijn het! Op het station bij mij verkopen ze geen kaartjes meer aan het loket (loket -= die winkel op het station)dus moet je naar de automaat en op de automaat staat alleen maar ov chipkaart op het scherm.... alleen via allerlei omwegen met geheime directories kom je op een scherm waar je kan intypen dat je een normaal treinkaartje wil kopen. Je wordt gewoon naar de ov chipkaart gemarcheerd als het ware. En niemand die er iets aan doet of klaagt of een keer de baas van de NS ontvoerd a la Bader Meinhoff. Ik zeg doen!
Het lijkt me heel verstandig als we de PVDA hier op zetten dan komt het vast wel goed.
@zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:32 |
Jansen kom op nou: d/dt.
Van Dikhout | 11-01-13 | 09:36 | + 0 -
En het systematisch in huis vastzetten van mensen met een chromosoompje te veel of te weinig is ook koeltoer, toch?
Het is crisis. Volgens het Nibud kan inmiddels 45% van de people's al hun rekeningen niet meer betalen, en toch maken ze (de grote ondernemingen) alles duurder.
Wat wil men nu daar in Den Haag?, alles en iedereen financieel naar de kloten hebben voor de winst en bonussen op korte termijn van deze ondernemingen, ofzo?
* buslul heeft *
Ach, mijn OV-kaart is stuk. Dan zou je denken dat je hem opstuurt en een nieuwe krijgt, maar nee:
- Naar de lokale Primera en een anonieme kaart kopen (6 euro + saldo)
- Met die kaart afreizen naar een tamelijk zeldzaam (en slecht per auto bereikbaar) OV-loket waar ze dit kunnen afhandelen
- 30 minuten in de rij staan (nu weet ik wat die menigte op station Beurs in 010 daar doet: dat zijn de wachtenden)
- Na 5 minuten gepruts van de medewerker komt hij eindelijk tot de conclusie dat de kaart stuk is
- Ik ontvang: een retourformulier (waarom staat dat kutformulier niet gewoon op de website)
- Kaart & formulier opsturen, en maar wachten.
Ik ga maar weer met de auto, geloof ik. Die keuze heb ik gelukkig (nog).
Einde van de Domheid | 11-01-13 | 09:31 | + 1 -
Allemaal op cursus bij Badr Hari dan maar?
Wanneer ik, wandelend langs de weg, mijn hand opstak stopte de bus naast mij. Ik zocht een plaatsje en pakte wat kleingeld. Dat gaf ik aan de medepassagier(e) die voor mij zat die het weer doorgaf totdat het geld de chauffeur bereikte. Het eventuele wisselgeld kreeg ik op dezelfde wijze. Omgekeerd evenredig of zoiets.
.
Bovenstaande gebeurt in Turkije anno 2013 helaas alleen nog in gebieden waar toeristen niets te zoeken hebben. Overal waar het toerisme de kop opsteekt, wanen de lokale en provinciale overheden zich (helaas) als onderdeel (onderdaan...?) van de EU. Vooral voldoen aan de westerse cultuur, is het adagium. Maar dat ís geen cultuur. Dat is lucht! Jawel, gebakken. Dat ook nog.
Maar hoe kan je reizigers naaien als het Onrendabelen Vervoer alleen maar vol zit met zwartrijders? Vragen vragen vragen.
Voor ons is het tot nu toe goedkoper geworden, omdat je bij Breng een abonnement voor de regio koopt en wij drie sterren nodig hadden. Had je een twee of een ster abonnement dan is het duurder geworden. Nadeel is ook dat de weekabonnementen verdwenen schijnen te zijn. Nog een probleem is dat, voor zover wij het begrijpen, met het Brengabonnement alleen maar in de bussen van Breng gereisd kan worden, maar er stoppen bij ons in de buurt ook andere busmaatschappijen op dezelfde haltes. Feitelijk staat alleen de prijs voor onze situatie me aan.
'Met het Breng Vrij maandabonnement reist u voor 75,- een maand onbeperkt op vrijwel alle buslijnen van Breng in de regio Arnhem-Nijmegen.' shop.connexxion.nl/ovchipkaart/detail/...
Ach genaaid wordt je door de overheid toch wel, daar heb echt niet alleen een ov-faalkaart voor nodig. (ook de vvd bijvoorbeeld.)
phate | 11-01-13 | 09:28 Dat kan ook. Het is alleen zaak dat je je 'heenweg' kaart niet verward met je 'terugweg' kaart indien je onderweg gecontroleerd wordt.
-weggejorist-
Goed nieuws toch?
Duurt het nog langer voor de OV-gangers eindelijk eigen blik kunnen aanschaffen, wij rijden door!!
zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:04 | + 6 -
Ik zou die twee kaarten omdraaien. Het valt op termijn echt wel op als jij met je 'op naam gestelde kaart' incheckt en pas uren (of zelfs dagen) later uitcheckt 1 station verder.
Verder werkt dit alleen zolang de poortjes open staan, anders kom je op de plaats van bestemming het station niet zomaar af.
Creatief, dat wel.
Clandestien opwaarderen met je laptop, werkt dat nog steeds of kan de conducteur dit ontdekken met zijn controleerding?
jasser | 11-01-13 | 09:25 Strategisch dan hè?
-weggejorist-
Weet je wat: Laten we allemaal bij de volgende verkiezingen nog eens VVD stemmen.
akoya | 11-01-13 | 09:22 Sukkel.
Lees even met me mee: Koyaanisqatsi. Niet Kayoonisqatsi.
Vroeger kon je door de hele stad reizen met twee strippen, die kostten vlak voor de afschaffing van de strippenkaart 85 cent. Nu betaal je om te beginnen al 85 cent instaptarief, plus de kilometers, waardoor 1,50 voor een enkeltje al naar een verdubbeling van de prijs schuift.
Gelukkig heeft 030 het winkelkaartje, dat je in de bus koopt, waarmee je voor 1 euro zelfs tot buiten de stad kunt komen op donderdagavond en zaterdag en zondag.
Het voordeel van een chipsysteem is dat je variabel prijzen zou kunnen hanteren, afhankelijk van het tijdstip en misschien zelfs de drukte in de bus.
Van mijn huis naar 030 CS is overigens goedkoper dan omgekeerd. De bus maakt op de terugweg grotere bochten. Daar betaal ik dus 5 cent extra voor.
Fak dat, lekker zwartrijden
Dat word fietsen met je dikke reet.
Ik zeg kayoonisqatsi.
nl.wikipedia.org/wiki/Koyaanisqatsi
Mammeloe | 11-01-13 | 09:20 Op een O.V. chipkaart zijn alle reizen enkele reis.
van heinde en verre | 11-01-13 | 09:13 |
laat dit nou net een project zijn waar de overheid zich buiten probeerde te houden; RET, GVB, NS en Translink zijn private partijen. toch?
zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:15 | + 0
Dat er bij privatiseren wel eens (structureel) wat mis gaat, geef ik je zonder meer groot gelijk in. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof het bij staatsbedrijf GVB alles wel koek en ei zou zijn.
Personenvervoer overlaten aan de commercie is wellicht niet ideaal, maar het is wel 1000 maal beter dan het overlaten aan communisten.
Dat was te verwachten. Het meest schandalige vind ik echter dat je een tegoed op een pasje moet zetten (lees: renteloze lening verstrekt) en dat tegoed vervalt ook nog eens na een tijdje. Ronduit diefstal!
Ik ga uit principe nog vaker met de auto.
-weggejorist-
Balsaq | 11-01-13 | 09:16 Het scheelt toch bijna de helft. Er is ook een nadeel, bij bus en tram werkt het niet. Daar moet je in het voertuig in en uitchecken.
En de remedie tegen de prijsverhoging via het zone abonnement is gewoon niet koppelen aan je N.S. trajectabonnement. Neem voor de bus een andere chipkaart.
@Uriël Fack | 11-01-13 | 09:18
50% langer onderweg ?
Het is openbaar vervoer. Optimist !
Reis terug met incheck op anonieme kaart, stap één stationnetje voor je bestemming even uit en check je op naam staande kaart uit. Reis verder en check uit met je anonieme kaart.
Je hebt nu bijna 50% korting genoten.
zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:04 | + 3
Jajaja, 50% korting en 50% langer onderweg.
Ik snap eigenlijk niet waarom we hier gewoon geen porno site van Geenstijl maken. We worden zo vaak zo erg hard in ons sterretje genaaid dat het gewoon schokkender is dan de meeste andere porno sites. Toch blijven we alleen maar lezen en niks doen. Vind iedereen dit nu gewoon lekker?
Als ze het terugstoppen in de veiligheid van de kaartjesknipper hoor je mij niet klagen
Asfalteer dat spoor nu eindelijk eens een keer.
Ik vond het al zo verdacht dat ik de afgelopen 4 jaar het stad streek suplement in combinatie met mijn maandabonnement nooit kon kopen voor mijn OV shitkaart maar mij altijd moest blijven behelpen met papieren kaartjes. Ze waren gewoon al die tijd van plan om het af te schaffen.
Blij dat ik rij. In een auto welteverstaan.
@zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:04 :
Brilliant!
Overigens doe je dan wel al die moeite om weer op de prijzen van vorig jaar uit te komen...
Privatisering van het O.V. zou betekenen dat je het succes van de ondernemer aan de markt overlaat.
Maar dat kan niet, er is geen concurrentie. Waar een vervoerder rijdt rijdt geen andere. Je kunt niet kiezen, je bent overgeleverd aan de graaihaaien.
Maar de marktwerking achter de prijsverhoging werkt wel.
Ik neem nu alleen nog maar de auto.
De OV chipkaart past moeiteloos in het overheidsfaalprojectrijtje HSL, EPD, Betuwelijn etc.
Projecten en overheid, ze kunnen het gewoon niet.
Ach, ik heb inmiddels een flubberanus van dat gereetneuk uit Den Haag.
Reken maar dat Dijsselbloem onmiddellijk zal bijspringen als blijkt dat de OV bedrijven verlies draaien. Ook al blijft er geen een reiziger meer over, de belastingbetaler zal en moet deze 'bedrijven' in de lucht houden. OPDOEKEN die handel, geen cent belastinggeld meer naar deze asociale falers!
zeg maar jansen | 11-01-13 | 09:06
Ach, daar wen je aan.
Ja mensen, jullie mogen nu opdraaien voor de grootschalige fraude bij deze (semi)-publieke instellingen. Zie onder andere het GVB in Amsterdam, ze spelen ' ondernemertje', maar het zijn allemaal ambtenaren, met riante voorzieningen en bescherming tegen de 'kapitalistiese maatschappij'. En ze komen er allemaal mee weg, de ambtenaren in de (semi) publieke sector. Het is toch maar geld van de belasting- en premiebetaler.
Ik kan me er als automobilist niet echt solidair mee voelen. Alleen zo lullig dat wij de helft van dat flatertheater moeten betalen. Onder andere.
vraagstaart | 11-01-13 | 09:02 | + 3 -
En dan ook nog vaak onder het mom van "tijdelijk" maar als het op terugdraaien van die zogenaamde tijdelijk ingevoerde belastingverhogingen gaat hebben ze in Den Haag opeens last van een acute aanval van Alzheimer...
Ik pak meestal de motor, soms de auto. En als ik echt eens geld over heb, dan ga ik wel eens met het OV.
dolffie | 11-01-13 | 09:06 "Openbaar verover".
Mooie typo.
openbaar verover moet een dienst van de overheid blijven. Er moet in een land een primair transport zijn en dat is het ov.
Ambtenaren konden het niet aan en daarom werd er geprivatiseerd met alle gevolgen van dien. Ambtenaren die in een keer ondernemer moeten worden werkt niet.
Nogmaals terugdraaien stoppen er mee en gewoon zorgen dat mensen die het willen met het ov van a naar b verplaatsen. Niet meer en niet minder.
deministerpresident | 11-01-13 | 09:05 Regen en tegenwind.
Er zijn ook nadelen.
Ik ben 3 jaar geleden overgestapt naar de fiets. Dat bevalt me prima. Kost niet veel en je kunt overal in een straal van 40 km makkelijk komen
Gewoon gratis OV tot die faalhazen het eindelijk goed voor elkaar krijgen (nooit dus)
Heb de afgelopen 10 jaar zegge en schrijve me één keer laten overhalen met het openbaar vervoer te gaan. En ik moet zeggen, het viel me niet tegen al leek het materieel me niet al te modern...
www.stadskanaalrail.nl/star/star.php
Teiltjes Tekort | 11-01-13 | 09:01 Twee chipkaarten is wat je nodig hebt.
Check in met je op naam gestelde kaart. Reis naar waar je in de buurt moet zijn en check niet uit.
Reis terug met incheck op anonieme kaart, stap één stationnetje voor je bestemming even uit en check je op naam staande kaart uit. Reis verder en check uit met je anonieme kaart.
Je hebt nu bijna 50% korting genoten.
En dan moet je zeker ook nog zelf je benzine meenemen?
Revolutie! Nu! Toch? ........ laat maar, genaaid worden is ook lekker op den duur......
Opruimen die rommel
Nederlanders worden door hun eigen overheid vaker en harder genaaid dan een geitje in Libanon door haar eigenaar.
En naar ik heb vernomen wil dat heel wat zeggen.
Je. Verwacht. Het. Niet.
Dat wordt dus een onderzoek, uitgevoerd door 12 mensen a raison van 300 Euro per uur en geleid door Job Cohen. Die komen dan zes maanden en drie miljoen Euro later tot de slotsom dat "Er het één en ander niet goed is gegaan en dat het de volgende keer beter moet".
Voila, en of u nu wel of niet gebruik maakt van het OV, betalen doet u toch.
Het nieuwe abonnement is ook een sterabonnement. Zonder vaseline.
Gelukkig hebben we dit ook niet met zijn allen van kilometers afstand aan zien komen.
Arm is het nieuwe rijk.
Adolf Lidl is bijna de rijkste man van DLD.
REAGEER OOK