Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koninginnedag mag niet in handen negers vallen

KoninginnedagVirBlankes.jpgMonarchistische organisaties eisen dat Koninginnedag een blanke aangelegenheid blijft. In twee raadsadressen aan de gemeenteraad van Den Haag noemen de organisaties het ontoelaatbaar dat het festival als cultureel erfgoed van de blanke gemeenschap in handen komt van de nazaten van negers. Het stadsdeelbestuur besloot eind vorig jaar de organisatie van het festival open te stellen voor niet-blanke ondernemers. Aanleiding was de editie van afgelopen april, die organisatorisch en financieel aan alle kanten rammelde. Als voorwaarde voor het verlenen van de vergunning werd daarna onder meer opgenomen een bewezen ervaring met de succesvolle organisatie van grootschalige evenementen. Twee Nederlandse kandidaten voor de vergunning, de stichting Oranjemalloot van Koninginnedagveteraan Johan Vlemmix en de Nederlandse Oranjevereniging, vrezen dat de organisatie dit jaar in vreemde negerhanden belandt. 'Koninginnedag is een blank belang', aldus Vlemmix in zijn brief aan de deelraad. 'En het belang van de blanke gemeenschap in Nederland wordt op zeer onfatsoenlijke manier ondermijnd.'

Reaguursels

Inloggen

Briljantje journalistiek! Complimenten. Ik snapte het niet en kon me niet voorstellen dat alle media hier niet over zouden vallen.. Geweldig, +1000

Sjoerd5000 | 10-01-13 | 09:28

"nazaten van slavenhouders"...
Mijn voorouders van vaderskant waren binnenschippers en keuterboertjes in Groningen en Drente, die van moederskant waren tuinders en vissers in het Westland.
Maar we zijn allemaal nazaten van slavenhouders, hoor.

MAD1950 | 10-01-13 | 00:20

Sorry, Wakoe-Wakoe of Kwakoe, ik weet het meer. Maar Geld achterover drukken kunnen ze goed. (En liegen!)

grote haas | 10-01-13 | 00:03

Nou ja 'zij' weten wat het het is om grote subsidiebedragen snel op te maken door het onder famileden en vrienden te verdelen. Wakoe-Wakoe toch? En daarbij, Bouterse wordt toch een keer de baas in Nederland.

grote haas | 09-01-13 | 23:58

De oudere generatie (van voor de onafhankelijkheid) Surinamers is erg pro-Oranje. Misschien nog wel meer dan autochtone Nederlanders.

Bigi Bana Boy | 09-01-13 | 23:46

LOL! Dat taalgebruik is echt wel verzadigd van rascisme! Zijn blanke Nederlanders voor de Surinaamse gemeenschap werkelijk waar niets meer dan 'nazaten van slavendrijvers'? Betekent dit dat Surinamers van blanke nederlanders denken dat Surinamers slechts gezien worden als 'nazaten van slaven'? Dergelijke haatvolle retoriek suggereert een spanningsveld tussen Surinaams-Nederlandse mensen en Blanke Nederlanders die gewoonweg niet conform de realiteit is. Tenzij de Surinaamse en Antiliaanse mensen waarmee ik in aanraking geweest ben allemaal geweldige toneelspelers waren natuurlijk! De heren Esajas en Olymph zouden misschien eens hulp kunnen zoeken om over hun minderwaardigheidsgevoel heen te komen.

Ales | 09-01-13 | 23:03

Zolang er geen cent subsidie naar Kwakoe gaat mag dat (wel onwijs gezellige) festival gerust een Surinaams / Antiliaanse aangelegenheid blijven wat mij betreft. Zolang je er als niet-neger maar welkom blijft :-)

Tuurlijk is dat sentiment hypocriet. Stel je eens voor dat men beneden de rivieren zou zeggen dat er voor niet-blanken geen plaats is in carnavalsverenigingen. Dan zou Nederland te klein zijn. Maar swa, ik snap de angst om die specifieke authenticiteit te verliezen echt wel. Wij als blanken kunnen ons dat niet veroorloven maar niet blanken in dit weg-met-ons land gelukkig wel :-)

Ales | 09-01-13 | 22:53

Tja, alleen niet-blanken kunnen de rascisme-kaart trekken. Een machtig wapen dat de blanke belastingbetaler effectief geknecht houd.

Ales | 09-01-13 | 22:47

miko | 09-01-13 | 20:49 |
Ik ben wel vaak zwart, maar dat is roet. Als ik onder de douche ga staan word ik lichter van kleur, en daarom schijn ik in de ogen van Kwakoehuilers niet te deugen. Ik ben een nazaat, weet je wel, een rabiate nazaat. En nazaten zijn slecht.
Dus ik voel me niet echt geroepen nee.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 22:38

Ik hoop wel dat mijn nazaten over tweehonderd jaar wel wat anders te doen hebben dan zeiken over dat mijn vader en ik ons het slaventyfus heb moeten werken voor de financiering van een leger NW-allochtone criminelen en uitkeringstrekkers.

WirMachenMusik | 09-01-13 | 22:37

miko | 09-01-13 | 20:36 |
Ja we zijn allemaal laf.
--------------------------------
Tja, moedige kerels als Wilders die onbevreesd de islam kritiseren, zijn tegenwoordig uitermate schaars.
Daar zul je het dan toch wel mee eens zijn?

WirMachenMusik | 09-01-13 | 22:30

@Wijze Uil | 09-01-13 | 21:17
Of je klikt op dat roze spul in de tekst en leest de pagina waarnaar dat verwijst. Als je het dan nog niet snapt is niet het stukje verwarrend, maar jouw brein (en heb je een andere nick nodig).

Stormageddon | 09-01-13 | 22:11

Ik vind dat 15e generatie slavennazatentrauma echt zo'n kansloze jankpartij. Ik heb ook geen Spanjaardentrauma vanwege de 80 jarige oorlog. Lekker in stand houden om wanneer het je uitkomt direct met de slavenvaandel te wapperen. Ik ga dit jaar vanaf de eerste pepernoten in een zwarte Pieten pak lopen. Als is het nog 30 graden buiten.

Datzegiktoch | 09-01-13 | 21:54

Belachelijk. Je vraagt je soms echt of je alleen maar bent omringd door idioten.

coolnation | 09-01-13 | 21:48

Surinamers en organiseren *proest*....(jup rascistisch) Ben benieuwd of ik morgen nog kan inloggen.

Datzegiktoch | 09-01-13 | 21:47

Prima, graag, strik erom heen en klaar, maar NOOIT meer zeiken over geld. Het lijkt Curacao wel; iedere keer tof doen en als de centjes op zijn huilie huilie doen. Word gvd eens zelfredzaam, stelletje rekenwonders!!

NACademicus | 09-01-13 | 21:45

miko | 09-01-13 | 20:45

Kenners der Minor Threat hebben altijd eens streepje voor, hoop dit nooit mee te maken maar mocht ik ooit voor de D66 rechter moeten verschijnen voor iets ernstigs dan zal ik dit reciteren.

The Evil One | 09-01-13 | 21:21

Dit si vast weer zo'n stom pseudo satirisch stukje van De Speld. Heel verwarrend!

Wijze Uil | 09-01-13 | 21:17

Een beetje slavernij kan geen kwaad, kan ik morgen op mijn nest blijven liggen,ipv andersom.

koekje erbij? | 09-01-13 | 21:16

Scooterspelletjes ipv koekhappen, ver-spugen ipv zaklopen, recitatie ipv het plaatstelijke smartlappen-koor: Ik ben er uit, geef de organisatie aan de finnen. Ze rekenen altijd in hun voordeel en breken alles af wat er af te breken valt. Geen rechter die tegenspreekt en geen politieke partij die de vredige religie zal bevragen. Zij zullen voor elkaar krijgen wat ons met onze msm nóóit gaat lukken zonder heel veel witte mensen opgesloten in de lik: Eindelijk exit koningshuis.

eastender | 09-01-13 | 21:13

@Desmoulins | 09-01-13 | 20:46
In vrienden en kennissen kring durf ik ook veel te zeggen en hier ook vanwege mijn alias.
Maar ik geef toe dat ik niet op het Tahrir plein ga vertellen dat Allah zuigt en zijn profeet een pedofiel is. Ga ik niet doen nee.
Ik ga wel drinken nu.
Laterszzzzz

miko | 09-01-13 | 20:55

@Desmoulins | 09-01-13 | 20:41

iets met dit soort problemen te maken heeft...
Duidelijker kan en ga ik het niet maken.

Desmoulins | 09-01-13 | 20:53

@pius | 09-01-13 | 20:42

Maar dat is mijn kritiek ook niet.
Laat ze zeggen wat ze willen, ook lafhartige grapjes over het legitimeren van een moord op de zoveelste tegenstander van de Islam moeten kunnen.
Het is alleen dat meneer ook aan tafel zit bij het welbekende klote-programma en daar zijn morele oordeel velt over zaken waar iedereen het al 24-7 over heeft zodat men de ware problemen kan blijven negeren.

Desmoulins | 09-01-13 | 20:51

*linktipt CNN

fail | 09-01-13 | 20:49

@Schoorsteenveger | 09-01-13 | 20:08
Misschien moet jij de organisatie op je nemen? Je bent ook zwart!

miko | 09-01-13 | 20:49

@rechtvaardigerechter | 09-01-13 | 20:04
coal??

miko | 09-01-13 | 20:49

En nu wachten tot een amerikaanse journalist dit topic door google translate haalt. Kan niet wachten op de verontwaardigde reacties.

fail | 09-01-13 | 20:48

En nu wachten tot een amerikaanse journalist dit topic door google translate haalt. Kan niet wachten op de verontwaardigde reacties.

fail | 09-01-13 | 20:48

@miko | 09-01-13 | 20:41

Nee hoor, het is een alias waar ik me met volle tevredenheid achter verschuil. Ik ben net zo kritisch tegen vrienden en overige kennissen over dit soort onderwerpen. Dit is zijn vak, en dit soort onderwerpen maken deel uit van de maatschappij. En daar is hij een zelfverklaard criticaster van. Ik heb zelf geen mening over het werk van Maassen noch Teeuwen, ze zullen vast iets goed doen anders waren de zalen wel leeg.

Desmoulins | 09-01-13 | 20:46

@miko | 09-01-13 | 20:45
*mikt komma tussen west en oost*

miko | 09-01-13 | 20:46

@Troef | 09-01-13 | 20:19
In mijn familie stikt het de moord van de slaven nazaten.En die vinden stuk voor stuk de vraag naar genoegdoening en retributie compleet van de pot gerukt.(dat zou een hoop heen en weer geschuif worden)
Maar Nederland heeft wel degelijk veel verdiend aan de slaven handel en uitbuiting van volkeren. In de west oost en Afrika.Dat ontkennen is ook hypocriet.
Als ik er al eens op aangesproken word door een neger(en geloof me dat gebeurt me vaak) dan zing ik een liedje voor hem.
www.youtube.com/watch?v=hoGpiU0WC88

miko | 09-01-13 | 20:45

@Desmoulins | 09-01-13 | 20:41

Ook dat mag. Hij bepaalt zelf de inhoud, daar heb jij, en ik, godzijdank niets over te zeggen.

Laten we daar blij om zijn

pius | 09-01-13 | 20:42

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:35

Ik vind Teeuwen geweldig, nou ja tot aan industry of love dan daarna werd het minder. Maar al met al een geniale cabaretier. Gelachen als een furie bij zijn shows.

Ik snap echt niet dat mensen hem niet zouden kunnen waarderen omdat hij rechts is.

Dat is het werkelijke drama van deze tijd. Fokking idioten.

pius | 09-01-13 | 20:41

@miko | 09-01-13 | 19:57

Grappen verkopen niet, en weet u veel of ik werkzaam ben in iets dat wel degelijk

@pius | 09-01-13 | 19:48

Dan is hij dus selectief verontwaardigd. Want wie als zelfverklaard maatschappijkritische cabaretier juist dit soort onderwerpen negeert, maar wel de verkondigers van kritiek op deze zelfde onderwerpen hevig bekritiseerd, en dat keer op keer, overschat zichzelf schromelijk.

Desmoulins | 09-01-13 | 20:41

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:40
Klopt, ik vind maassen wel leuk in ieder geval veel beter als hans teeuwen met zijn gekke stemmetjes.
Waar kwam teeuwen ook weer vandaan? Ow ja Budel, daor komt nog ginne goeie hond vandoan zouden ze in Brabant zeggen.
Maar vroeger was hij beter, minder belerend.
Maar iemand een lafaard noemen achter een nick, dat is een gotspe.

miko | 09-01-13 | 20:41

Stormageddon | 09-01-13 | 20:20 |
.
In de gemiddelde afgeplatte Antifa/AFA kokosnoot is het vermogen tot zelfstandig nadenken over het algemeen tot een minimum beperkt. Zwarte racisten bestaan daar simpelweg niet, elke blanke die anders beweert is een racist.

Bertus Betonsloper | 09-01-13 | 20:38

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:31
Zoals iedereen hier zijn mening geeft onder een nick, want uitgesproken zijn oder je eigen naam.
Ja we zijn allemaal laf.
Behalve Andre van delft die hier onder zijn eigen naam reaguurt.

miko | 09-01-13 | 20:36

Racisme kan alleen van blanken komen dat is inmiddels wel bekend toch?

stenenvissert | 09-01-13 | 20:36

@pius | 09-01-13 | 20:07
Het is niet erg dat je als cabaretier een boodschap hebt, maar het wordt wel eng als een cabaretier die boodschap ook buiten zijn programma ventileert.
Dan wordt het in zijn/haar programma een morele boodschap. Een mening, zijn mening en weet je als toeschouwer dat het geen grap meer is.
Vooral als al die politiek correcten steeds dezelfde persoon te grazen nemen. Dan is het al helemaal niet grappig meer.

Ronald Goedemondt pakt dat anders aan. Maakt ook grappen over Wilders, maar dan wel leuk.

Verder klopt het wat je zegt, maar dat is altijd zo.
Het linkse volksdeel vind Teeuwen weer helemaal niks.
En als een aan de weg timmerende Nederlander het op een aantal punten met Wilders eens is, dan zie je die ook niet meer op de buis.

Zo gaan die dingen.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:35

Tja, als blanke racisten een feestje houden dan staan knokploegen van de antifa/AFA klaar om te protesteren. Als neger racisten een feestje houden wordt dat niet alleen toegejuicht, ze krijgen nog subsidie ook. Waar zijn de knokploegen van Antifa/AFA dan?

Stormageddon | 09-01-13 | 20:20

@ miko | 09-01-13 | 19:32
Er zijn zeker Nederlandse slavenhandelaren en slavenhouders betrokken geweest bij de slavernij maar dat was maar zo’n handvol en het had zo helemaal niets te maken met het normale leven in Nederland dat het absurd is om de schuld ervoor bij de Nederlandse samenleving neer te leggen.

Troef | 09-01-13 | 20:19

Ik hoef maar een ding te zeggen; "Kwakkoe festival"
En je weet waar het mis zal gaan en waarom.

Osdorpertje | 09-01-13 | 20:19

@AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 20:08
Neuh, snap ik niks van. Totaal andere stijl van reaguren.
Maar goed, het houdt pa wel bezig, haha

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:15

@miko | 09-01-13 | 19:55
Desmoulins is geen cabaretier. En ik vind het idd laf dat je wel andere religies belachelijk durft te maken, gebeurt al een jaar of veertig, vijftig, en de Islam niet.

Nogmaals hou dan je muil over alle religies. Er zijn onderwerpen zat die je belachelijk kunt maken.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:12

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:05
En dan zou ik Andie moeten zijn. Snap jij het nog?

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 20:08

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:06

Tuurlijk niet.

Love you anyway;)

pius | 09-01-13 | 20:08

@harry poster | 09-01-13 | 20:04

Tuurlijk krijg je niet dezelfde kansen. Dat is ook een leugen.

pius | 09-01-13 | 20:08

Op weg was ik om kosmopoliet te worden. ik zocht naar universele waarden die ons binden, common ground, gemeenschappelijkheid. Wat ik vond dat de mensheid op weg moest zijn naar een toekomst waarin zou kunnen worden afgerekend met de pijn die we elkaar hebben aangedaan en de littekens niet meer zouden werken als herinnering aan geweld en bloedvergieten maar zouden aanvoelen als amuletten, sieraden die ons elke dag weer vertellen dat wij de kracht in ons hebben om wonden te laten genezen, en na elk herstel krachtiger zijn geworden dan ooit, bereid om verder te gaan.
Maar het lijkt erop dat ik een doodlopende straat ben ingelopen, een straat die overgaat in een steeg, donker en dreigend.
Want hoe meer wij als samenleving pogen elkaar de ruimte te geven, des te meer heeft men kennelijk de neiging om zich op het eigen groepseilandje met de eigen particuliere groepswaarden terug te trekken, te zwelgen in eigen gelijk en verongelijktheid, en van daaruit geëmotioneerd te gaan schreeuwen dat alle gevoelde smart en alle doorleefde pijn historisch te verklaren is, te wijten is aan het wangedrag van de ander, de vijand, en dat die vijand een eeuwige, niet af te kopen schuld met zich meedraagt en tot aan het einde der tijden daarop kan worden afgerekend. Dat elk litteken door de ander is toegebracht en roept om wraak en vergelding.
Het zij zo.
Ik merk dat ik me de rol die mij aldus wordt toebedeeld steeds meer eigen aan het maken ben, tegen beter weten in, dat ik me steeds meer een nazaat begin te voelen, een nazaat met een zwart verleden, een nazaat die als vijand wordt gezien, enkel omdat hij een nazaat is, en ook een schuld in te lossen heeft, enkel omdat hij een nazaat is. En hoe meer ik opga in die rol, des te meer voel ik de neiging om me dan ook maar als nazaat te gaan gedragen, me te weer te stellen, een tegenpositie in te nemen, me te wapenen tegen die gemeende en gerichte aanvallen op mij. Het voelt niet lekker.
Op weg was ik om kosmopoliet te worden.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 20:08

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:58

Hij was vroeger inderdaad beter dan nu maar dat lijkt een lot dat de meeste cabaretiers beschoren is. Freek, Teeuwen, van't Hek, eens lijkt de formule uitgewerkt.

Maar dat je wel of geen boodschap moet hebben als cabaretier doet ook niet ter zake vind ik.

Ik merk steeds meer dat mensen zangers, acteurs goed of niet goed vinden om de politieke kleur die hij heeft.

Dat vind ik even dramatisch als hilarisch.

pius | 09-01-13 | 20:07

@pius | 09-01-13 | 19:58
We worden het niet eens Keizert.
Hoeft ook niet.

;)

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:06

@Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:56
Hoe kan het bestaan dat jij nog steeds niet weet wie
AshleyJ"Ash"Williams is, terwijl jij en ook Ashley, zoveel langer reaguren dan ik en atijd met elkaar gedold hebben.

En nu ga je ruzie zoeken. Waarom toch?

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:05

I am working in the goldmijn, i am working in he goldmijn, I am black. Jaaaaahhhh, dan moet je maar niet in de kolenmijn gaan werken.
Freek ........................ heel lang geleden.

rechtvaardigerechter | 09-01-13 | 20:04

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:56
Hahaha. Nee. Hoe kom je er ook op?

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 20:04

@pius | 09-01-13 | 19:54 |
Mensen voelen zich vaker achtergesteld. Dat is iets anders dan dat je geen gelijke kansen krijgt. Dus leugen.... nee.

harry poster | 09-01-13 | 20:04

Super storend reaguurders die het artikel niet snappen maar wel reageren. Chiant +10

Gnarf123 | 09-01-13 | 20:02

@Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:50
Even de plemp van Pius lezen, waarop ik reageerde pa.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 20:00

@pius | 09-01-13 | 19:42
Het verschil tussen andere cabaretiers en Teeuwen is dat de laatste geen enkel onderwerp schuwde. Alles kreeg er van langs. Teeuwen heeft verder geen boodschap.

En Maassen heeft die wel. Een morele boodschap. Wilders deugt niet, en PVVstemmers deugen ook niet.

Hij mag van mij alles zeggen hoor. Heeft hij ook talloze malen bij DWDD en bij P&W gedaan. Maar dat is imo geen cabaret.

jammer want ik vond hem vroeger briljant, net zoals ik Freek vroeger briljant vond, voor hij een zure linkse zeikerd werd.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:58

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:46

Haarscherp? Koektrommelig moralisme. Die Nausicaa was ooit verfrissend maar is inmiddels een dogmatica aan het worden.

Zal wel met haar achtergrond te maken hebben. Freud is a bitch you know.

pius | 09-01-13 | 19:58

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:32
Kritiek leveren op de kwaliteit van zijn grappen is prima. Roepen dat hij iets niet durft maar er zelf ook niet aan willen is zoals je vroeger had langs een slootkant. Elkaar voor bange peoperd uitmaken omdat geen durft te springen naar de overkant.

miko | 09-01-13 | 19:57

@ AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:49
Lul je nou man, jij bent toch die Andiarbeit gast, of wat?
Geef nou gewoon eerlijk antwoord jongen.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:56

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:31
Je kunt Maassen hypocriet noemen en laf maar ik wil wel eens weten wie van de grote helden hier in het volle publiek gaan roepen dat Mohamed een pedofiel was en de rest van de zaakjes. Iemand een lafbek noemen maar het zelf ook niet durven is ook hypocriet en maakt je een lafbek.
Of niet?
De Desmoullins=Theo maassen.

miko | 09-01-13 | 19:55


@harry poster | 09-01-13 | 19:44

Je schrijft:

'Iedereen Is gelijk en dat kunnen we ook vieren, toch?'

That's a lie.

pius | 09-01-13 | 19:54

nee ik doe niets op linkjes klikken , ik vind het leuker om gelijk mijn tendentieuze en ongefundeerde mening te geven.

Bamzaaiert | 09-01-13 | 19:52

@ La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:46
Waarom noem je het dan een 'Gotspe'?

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:50

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:41
Venlo? Rotterdammer. Je vergist je. En dat muilen wil je wijf altijd als ik haar weer es grondig van katoen geef.

W00t!!!1

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:49

@Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:42

Juist.

pius | 09-01-13 | 19:49

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:40

Ja dus? Bepaal jij dat. Ook al wil een cabaretier het de hele voorstelling over kinderpostzegels houden dan staat hem dat vrij. De notie dat iemand kritiek op de islam moet hebben omdat hij cabaretier is even lachwekkend als onjuist.

Dat je dat niet snapt is nogal zorgwekkend.


pius | 09-01-13 | 19:48

@poeTsBaas | 09-01-13 | 19:07
Maar wel een mongool bedoel je?
Ok.

miko | 09-01-13 | 19:47

@pius | 09-01-13 | 19:40
Lieverd, Dat Maassen zijn grappen uit moest leggen is een gotspe. Hij hoefde helegaar niks uitleggen. Hij kwam op eigen verzoek naar P&W vanwege deze haarscherpe column van
Nausicaa Marbe.

www.volkskrant.nl/vk/nl/6250/Nausicaa-...

La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:46

@pius | 09-01-13 | 19:33
Ik lieg? Vertel...

harry poster | 09-01-13 | 19:44

slegs vir die swartman.

meneer der meneren | 09-01-13 | 19:44

Naast het feit hoe hypocriet het gebruik van het begrip rascisme wel niet kan zijn, wanneer het tegen blanken wordt gebruikt, toont dit artikel ook aan dat de helft van de reaguurders de link die er in staat totaal niet aanklikken.

Statler en Waldorf | 09-01-13 | 19:42

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:40

Maakt niet uit Rose. Een cabaretier mag doen wat hij wil. Teeuwen word ook niet ter verantwoording geroepen, en terecht.

Je kan het leuk vinden of niet cabaret, that's all.

pius | 09-01-13 | 19:42

pius | 09-01-13 | 19:40 |

Het rechtsmoralisme heeft het linksmoralisme vervangen. Zoals men klaagde over Teeuwen klaagt men nu over Maassen.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:42

Gewoon betale!

ikhaatnicknames | 09-01-13 | 19:42

@ AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:36
Nee?
Jij had toch altijd zo een grote bakkes over je Audi? En dat jij de enige was die in Venlo en omstreken zo een vette car reedt.
Dat was jij toch? Muilen dus.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:41

@AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:30
True, al is dat soort sensitiviteit voor de meesten alhier niet weggelegd.

Jackanders | 09-01-13 | 19:41

Het feit dat Maassen zijn uitspraken moet komen uitleggen aan de zuurrechtse gedachtengestapo en half Volendom is op zich al een gotspe.

pius | 09-01-13 | 19:40

@pius | 09-01-13 | 19:36

Jawel, de Islam blijft buiten schot.

Desmoulins | 09-01-13 | 19:40

@pius | 09-01-13 | 19:36
Jawel, één ongeschreven regel: Geen keiharde grappen over de Islam, de profeet en moslims maken.
Niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze bang zijn.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:40

@miko | 09-01-13 | 19:25

Mensen die zichzelf als slim beschrijven moeten wel fan zijn van Theo Maassen en zijn eenzijdige gejank over christenen en de PVV. En die lul woont in Eindhoven... Men kan daar niet eens wegkijken; daar is het te klein voor.

Desmoulins | 09-01-13 | 19:40

@Buffell | 09-01-13 | 19:10

Niet durven denken?
Hij had zijn eigen waardeloze argument, want grappig was het niet, moeten toepassen op het pseudo-intellectuele relaas, uiteraard in een zaal vol ja-knikkers, lees: gelijkgestemden, wat hij daar zeer zelfvoldaan stond te houden. In andere woorden zei hij namelijk dat sommige uitspraken consequenties hebben waarmee hij indirect zichzelf onderuit haalde.

Desmoulins | 09-01-13 | 19:37

Geen probleem dat Afro-Surinaamse organisaties eisen dat het Kwakoe Festival een Surinaamse aangelegenheid blijft.

Maar dan ook niet zeiken om subsidie.
Zelf organiseren én belangrijk: Zelf betalen!

La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:37

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:32
Begin je nou weer te zaniken over die RS4? Je valt in herhaling. Ook geen idee waar je het over hebt eigenlijk, liefie.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:36

@La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:31

Er zijn geen regels voor cabaretiers Rose.

pius | 09-01-13 | 19:36

Dit probleem is eenvoudig op te lossen door koninginnedag in nederland te vieren, het wakuwakufeest in Suriname en het suikerfeest in Marokko.
Of is dat te simpel.

Freddie Stobart | 09-01-13 | 19:34

@harry poster | 09-01-13 | 19:32

Je liegt Harry. Zet dat maar op een poster.

pius | 09-01-13 | 19:33

Mi Gado, Mi Gado.. Altijd weer die bakra's die zich gaan bemoeien.

CumGranoSalis | 09-01-13 | 19:32

@miko | 09-01-13 | 19:22

Wat een droevig argument. Ik heb niet het talent noch ooit de ambities gehad om grappig te wezen op het podium. Als dit inherent is aan een grapje, of feitelijke kritiek op deze waanzin dan zou deze doodscultus toch subiet verboden moeten worden.
Hij heeft het podium en om dan aan te geven dat hij liever kritiek heeft op de 'eigen' cultuur, en dan niet de Islam willen of durven noemen, maakt hem een slappe zak. Hij durft dat zelfs niet expliciet toe te geven. Deze houding die overigens zeer kenmerkend is, brengt ons geen steek verder in dit land.
Je kunt helemaal niets zeggen over Allah, Koran en Mohammed, zelfs geen geintjes.

Desmoulins | 09-01-13 | 19:32

@ AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:30
Heeeeeeey, ben jij niet die Koning die zo een vette, woest pompende RS4 rijdt?

w00t!

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:32

Dit zijn dus de ware racisten. Zij, die houden van het continue aanstippen van de rassenverschillen en na 150 jaar zich nog steeds slachtoffer voelen. Hallo kwakoe kwakoe mensen cq racisten, we leven in 2013. Iedereen Is gelijk en dat kunnen we ook vieren, toch? Of blijven jullie 'ons' als whitethrash zien?!

harry poster | 09-01-13 | 19:32

@Troef | 09-01-13 | 18:55
JE.LULT.
De overheid was nauw betrokken bij de slavenhandel en had zelf veel slaven in bezit.Het gouvernement in de koloniën had veel slaven in bezit.
Verder deed ook de VOC aan slaven handel wel niet in de driehoeks handel maar al wel ver voor de WIC het begon te doen.
Verder ben ik het met je eens dat de discussie in de slavenhandel niet over zwart tegen wit gaat. Vele afrikanen zijn schatrijk geworden door slavenhandel.
Timboektoe is een voorbeeld van een slaven stad.

miko | 09-01-13 | 19:32

@miko | 09-01-13 | 19:22
Als je de Islam niet durft te bashen moet je ook je muil over christenen en Joden houden.
Maar die krijgen immer de volle laag. Ook van Maassen. Da's veilig.

La Vie En Rose | 09-01-13 | 19:31

Bij ons in Gaasterland valt het in handen van Staatsbosbeheer en de gemeenteraad. De jaarlijkae traditie van zelf bier meenemen en zuipen bij de bosvijver mag niet meer wegens 'milieuvervuiling' en nog zo'n drogreden, om weer bruiloft kliekjes te maken op deze prrrrrachtige locatie, wat nu overigens ook kan.

Wimson | 09-01-13 | 19:31

@ propagandhi | 09-01-13 | 19:25
Niet genoeg, in ieder geval. De afgelopen jaren is het op voorhand onduidelijk of het doorgaat. En naderhand is het onduidelijk of het het volgende jaar nog doorgaat. Heeft altijd iets met geld te maken.
Ja, ik kijk ook maar gewoon AT5.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:30

@Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:24

GEINTJE PA

pius | 09-01-13 | 19:30

Jackanders | 09-01-13 | 19:21 ;)
Het belangrijkste in communicatie is te horen wat niet gezegd wordt.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:30

@miko | 09-01-13 | 19:25

Ik maakte een geintje omdat je een goed punt had mijn beste;)

pius | 09-01-13 | 19:30

Zo ik ga ff een neger verzuipen, ben zo terug.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:29

Maar de 'blanke nazaten van slavenhouders' betalen dit festival toch met hun vieze, blanke slavengeld? Of krijgt Kwakoe geen subsidie?

propagandhi | 09-01-13 | 19:25

@pius | 09-01-13 | 19:21
Mag ik me als slim persoon niet met een idiote discussie bemoeien? Ies ook racisme!
Verder moeten de protestanten en ongelovige zich niet langer bemoeien met Carnaval,Sinterklaas en nog meer van dat geneuzel.

miko | 09-01-13 | 19:25

@ pius | 09-01-13 | 19:21
En waarom niet?

Ik lees nooit verder ene reet op GeenStijl, maar de bemoeienissen van miko mag ik gaarne lezen.

Pa Cartwright | 09-01-13 | 19:24

Maar ik stoor me serieus aan de hypocrisie van de mens. Dat hebben we ook allemaal gemeen. Het zijn net mensen die zwarte, witte, gele en bruine.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:24

We hebben één ding gemeen. We discrimineren allemaal. Leve onze broederschap!

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:22

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:01
Ga zelf eens op een podium staan uit gezonden op prime time en dan maar geintjes maken over Allah, de Koran en Mohamed. Kijken hoe dapper jezelf bent toetsenbord regillio.

miko | 09-01-13 | 19:22

ojédiaré | 09-01-13 | 19:20 | + 0 -

Jawel, die noemen ze stamhoofd.

Supermatthijs | 09-01-13 | 19:22

@poeTsBaas | 09-01-13 | 19:12
Ho ho, Ash is een van de weinigen die geen azijn zuipt hier.
Lees maar eens goed, en kom tot de conclusie dat waar Freek de J. al die jaren (terecht) van beschuldigd is, nu gekaapt wordt door menig zeurpiet alhier.

Jackanders | 09-01-13 | 19:21

@miko | 09-01-13 | 19:15

Ja ga jij je er ff mee bemoeien zeg;)

pius | 09-01-13 | 19:21

Hebben negerts zelf geen koninginnen? Van hunnie eige, dat is.

ojédiaré | 09-01-13 | 19:20

Hommel | 09-01-13 | 19:08 |

De naam van een Keizer, ga je schamen.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:18

Goed stuk A. Nanninga.. en Maar blijven roepen dat de blanken de donkere Altijd discrimineren.. Spiegel voor houdt..

Crematorium-de-Asbak | 09-01-13 | 19:17

Het leuke is dat die negerts procentueel gezien veel meer slavenhouders in de familie tellen dan 'de blanken'. Naast racistisch, is men dus ook nog dom in de Bijlmer.

HoogToontje | 09-01-13 | 19:15

@pius | 09-01-13 | 18:38
Waarom niet? Het kura hulanda slaven museum is toch ook van een blanke?

miko | 09-01-13 | 19:15

poeTsBaas | 09-01-13 | 19:12
Ach welnee. Stiekem moest ik lachen, maar dat blijft even tussen ons.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:13

@Sliptong | 09-01-13 | 19:10
Ja... tot de laatste zin wel idd. Kon het al niet geloven... hehe :)

saintinel | 09-01-13 | 19:12

@Reinaert | 09-01-13 | 18:23
Je mag geen grapen maken hier, geen ironie niks nada.
De humorloosheid verspreid zich als een kanker gezwel hier.
O, dat mag je ook niet zeggen.

miko | 09-01-13 | 19:12

miko | 09-01-13 | 18:54 |

Het is begrijpelijk. Je moet er even aan wennen inderdaad maar dat geeft aan dat een kleurtje geen verschil maakt. Hoe mensen zijn is vaker nurture dan nature. Maar iedereen houd op een bepaalde reden wel van labelen en in hokjes plaatsen om de wereld om zich heen te kunnen ordenen. Daarom heeft Morgan ook gewoon gelijk.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 19:12

Het is nog triester gesteld met deze kwakoe-ers, citaat:
"De nazaten van kwakoe zijn trots op hun Kwakoefestival welke heel hoog staat op de ranglijst van culturele evenementen in deze stad, en alle critici en deskundigen langs de lijn ten spijt blijft het succes van dit evenement een resultaat van de nazaten en de Surinaamse gemeenschap, en niet van de kapers op de Amsterdamse kust die met valse solidariteit de nazaten en de geest van Kwakoe opnieuw in verdrukking wil dompelen."

Opnieuw in de verdrukking... als in nieuwe slavernij. Wat een volk.

7e alinea kwakoe2012.blogspot.nl

-Straatverlichting- | 09-01-13 | 19:12

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:09 | + -1

Misschien moet je nog naar de buurtsuper, volgens mij heb je je voorraad azijn opgezopen vandaag.

poeTsBaas | 09-01-13 | 19:12

@Hommel | 09-01-13 | 19:08

Paus?

Waar heb je het over.

pius | 09-01-13 | 19:11

Je mag voor ze betalen, maar voor de rest moet je dus gewoon je bek houden...

Rico Tampeloerus | 09-01-13 | 19:11

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:01
Ik word een beetje moe van dat constante gebash op Theo Maassen. Omdat hij durft te zeggen wat velen van ons nog niet durven denken? Zoiets heet vrijheid van meningsuiting, maar ook dát is iets wat voor de één weer meer geldt dan voor de ander.
Maar in Nederland viert hypocrisie de laatste jaren flink hoogtij. Helaas.

Buffell | 09-01-13 | 19:10

@saintinel | 09-01-13 | 19:08
Ja, je trapte er in? +1 voor de eerlijkheid.

Sliptong | 09-01-13 | 19:10

een zeer sterke omdraaiing Nanninga! Ik werd al bozer en bozer bij het lezen van het stukje maar was dat nog steeds toen ik de werkelijk afkomst zag. Inderdaad, dat heeft geen pas. Het is net als dat eeuwige gezeur over vrouwen of allochtonen in de top van het bedrijfsleven. Wanneer ze goed genoeg zijn komen ze er best al geloof ik best dat er op sommige plekken racisten werken. dat behoeven dus niet per sé blanken te zijn zien we maar weer!

E Rectus Magnificus | 09-01-13 | 19:09

@poeTsBaas | 09-01-13 | 19:02
lol

Sliptong | 09-01-13 | 19:09

poeTsBaas | 09-01-13 | 19:07
Zozo. Nounou. Poepoe. Stoer zeg.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:09

@A. Nanninga | 09-01-13 | 17:59
Hulde voor dit stukje tekst!
 
Ik werd eerst ietwat op het verkeerde been gezet, (zoals meer mensen, aan sommige comments te lezen) maar het punt is nu iig helder. :)
 
Ik vind het sowieso vreemd om een evenement te organiseren waarbij huidskleur of afkomst een criteria is. Eigenlijk helemaal van de pot gerukt!

saintinel | 09-01-13 | 19:08

pius | 09-01-13 | 18:51 Ik begrijp dat je niet voor niets de naam van een paus hebt aangenomen. Maar dat terzijde. Kennelijk ging het iets te snel voor je. Ik doel op de hypocrisie, niet op goed of fout.

Hommel | 09-01-13 | 19:08

tevens meteen koninginnedag afschaffen op de caribische kolonie-eilanden. Het is daar altijd rete-gezellig en dat moeten we als nuchtere ollanders ook meteen de kop indrukken. Free Curacau

John Doorzon | 09-01-13 | 19:07

@AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:01

ja- ik reageerde te snel( moe)

Sorry @DOUK

pius | 09-01-13 | 19:07

Negers zijn te lui om te werken. Allemaal! Mij een beetje een nazaat van een slavendrijver te noemen.

Sliptong | 09-01-13 | 19:07

@Desmoulins | 09-01-13 | 19:01

Ik vind juist dat de moralfags diegenen zijn die Maassen alles ontzeggen waar ze voor menen te strijden. En de enige die ik niet hoog heb zitten in deze is DR. Elian. Die het woord randdebiel nieuw aanzien heeft gegeven met zijn column over Breivik.

Een volledig fiasco die fat met zijn pseudo-gepseudo.

pius | 09-01-13 | 19:06

Maar bijstorten is en blijft een blanke aangelegenheid!

Sliptong | 09-01-13 | 19:05

poeTsBaas | 09-01-13 | 19:02
A snow tires? Mmm.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:04

Wat fijn dat de multiculturele samenleving zo goed gelukt is. Jammer alleen dat Geert zo moeilijk blijft doen. De negerts zelf werken uitstekend mee....

Franciscus Borchwerf | 09-01-13 | 19:03

@Koos Buster | 09-01-13 | 18:58

Babi Guleng op een bedje van fietsbanden in een sausje van computer-onderdelen.

pius | 09-01-13 | 19:02

@Koos Buster | 09-01-13 | 18:58

Babi Guleng op een bedje van fietsbanden in een sausje van computer-onderdelen.

pius | 09-01-13 | 19:02

-weggejorist-

poeTsBaas | 09-01-13 | 19:02

pius | 09-01-13 | 19:00
@DOUK zei het toch vrij duidelijk. Eerlijk gezegd. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:01

@pius | 09-01-13 | 18:54

Nee hoor, het is een laffe zak.
En onwetend dat we al lang en breed met zijn gebruikelijke paradepaardjes hebben afgerekend. Het is een nogal dommige man die zich uitlaat over allerlei onderwerpen waar hij simpelweg weinig tot niets van begrepen heeft; een moralfag. Ik dacht dat jij dat soort lieden niet bepaald hoog hebt zitten.
Beter dan dr. Ellian kan ik dit niet uitleggen:

www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/blo...

Desmoulins | 09-01-13 | 19:01

@DOUK | 09-01-13 | 18:58

Mmm. Was niet echt nodig maar toch sympathiek van je;)

pius | 09-01-13 | 19:00

Koos Buster | 09-01-13 | 18:58
Dude.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 19:00

@Cuyahoga | 09-01-13 | 18:18
Roy M. Kolader
Goede vent, wel bespraakt. Neger en Surinamer, wat willen ze nog meer!
kan hij er ook nog voor zorgen dat het festival zijn eigen energie voorziening heeft

miko | 09-01-13 | 18:59

wie betaalt bepaalt

hetluis | 09-01-13 | 18:58

Wat een focking hypocrieten! De hele samenleving is overspoeld door immigranten in alle kleuren soorten en maten maar ze mogen niet in de buurt van het koningshuis en Koninginnedag komen.
Dat is een ernstige vorm van rechtsongelijkheid. Bij deze wil ik het Koningshuis daarvoor aanklagen. Als zij Koninginnedag blank willen houden, dan dienen ze heel Nederland blank te houden.
Als niet blanken Koninginnedag zouden ondermijnen, dan ondermijnen ze volgens diezelfde logica ook de Nederlandse samenleving. Is overigens al bewezen ook.
Overigens wil ik wel aantekenen dat wat mij betreft huidskleur hierbuiten staat. Dat vind ik namelijk racistisch. Het aspect van niet van Nederlandse origine en andere culturele normen en waarden die niet compatibel zijn met de onze daarentegen, vind ik wel legitiem. Ik vier als Nederlander per slot ook geen Suikerfeest bijvoorbeeld.

Koos Buster | 09-01-13 | 18:58

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 18:56
Ik zie nog eerder Johan Vlemmix republikein worden. Best wel triest eigenlijk. Maar de droom leeft voort!

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:58

@pius | 09-01-13 | 18:55
Nee helaas. Ik probeerde de post van Hommel even voor je duiden, maar begrijpend lezen blijft moeilijk merk ik.

DOUK | 09-01-13 | 18:58

"... dat het festival als cultureel erfgoed van de Afro-Surinaamse gemeenschap in handen komt van de nazaten van slavenhouders..."
Nou, dan weet je dat de multiculturele samenleving echt vorm begint te krijgen, dat we eindelijk elkaar als mens willen ontmoeten.

Schoorsteenveger | 09-01-13 | 18:56

@DOUK | 09-01-13 | 18:54

Laat me raden. Jij komt uit Volendom.

pius | 09-01-13 | 18:55

DOUK | 09-01-13 | 18:44
Het zijn ook niet onze voorouders maar die van de tegenwoordige Surinamers en Antillianen geweest die verantwoordelijk waren,voor zover onze (voormalige) rijksgenoten tenminste blanke voorouders hebben gehad. De meesten wel zo te zien. Van de hier wonende autochtone Nederlanders heeft praktisch niemand voorouders die zich met de slavernij hebben bezig gehouden en ook de Nederlandse overheid heeft zich er in het verleden nooit mee bemoeid. De slavenhandel was een zaak van de West Indische Compagnie en in veel beperktere mate voor de Oost Indische.

Troef | 09-01-13 | 18:55

Wat voor huidskleur hadden die slavenhandelaren in Afrika ook weer die ons die slaven verkochten?

caspert79 | 09-01-13 | 18:55

@Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:40
Die zijn ook zwart en willen ook met rust gelaten worden door blanke mensen

miko | 09-01-13 | 18:55

@pius | 09-01-13 | 18:51
Als de zoon van je pedofiele buurman je een klootzak vindt omdat jouw vader een pedofiel is, dan is dat best wel een beetje hypocriet inderdaad.

DOUK | 09-01-13 | 18:54

@Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:17
Ik kwam ooit een kerel tegen in het buitenland,licht bruin kroeshaar en Nederlands. Ik vroeg hen waar hij vandaan kwam. Zijn antwoord: Friesland.
Ik lachte daar een beetje om en hij was beledigd. Hij kwam van drie generaties Friezen alleen zijn grootvader was toevallig met een negerin getrouwd. Hij sprak fries en alles. Waarom kon hij in mijn ogen geen Fries zijn terwijl het eerste generatie witneuzen uit de rest van Nederland wel lukte? Daar had hij een punt.

miko | 09-01-13 | 18:54

@Desmoulins | 09-01-13 | 18:51

Die was sowieso goed bezig die Maassen. Eventjes wat hypocriete moraalfacisten ontmaskeren.

Daar mag hij best een lintje voor krijgen.

pius | 09-01-13 | 18:54

Ik dacht dat je niet meer mocht zeggen als iemand zwart was...

wijnvlek | 09-01-13 | 18:54

@Hommel | 09-01-13 | 18:50

Dus als je buurman ook een pedofiel is maakt het niet uit dat je er zelf 1 bent?

Vreemde logica.

pius | 09-01-13 | 18:51

Toch wel knap. Blanken kunnen discrimineren, maar op de één of andere manier kunnen getinte mensen slechts 'moedige' dingen zeggen gericht tégen andere rassen. Iets met 'meten' en '2 maten'....

Buffell | 09-01-13 | 18:51

Maar subsidies van nazaten van slavenhouders zijn uiteraard wel van harte welkom..

HEvD | 09-01-13 | 18:51

@pius | 09-01-13 | 18:48

Dat bazelde ene Theo Maassen laatst ook al...

Desmoulins | 09-01-13 | 18:51

We weten toch allang dat alles waarvan 'blanken' beschuldigd worden (racisme, kolonialisme, uitbuiting, discriminatie) op uitgebreide schaal ook door onze gekleurde medemensen beoefend wordt. Hulde aldus voor deze post die dat fijntjes laat zien.

Hommel | 09-01-13 | 18:50

@Troef | 09-01-13 | 18:45

Nee Duitsers. Maar dan geen joden. Die zijn er ook nog.

pius | 09-01-13 | 18:49

@Desmoulins | 09-01-13 | 18:44

Het enige wat je kan doen bij blinden en doven is een bom in hun midden afsteken.

Leve de hyperbool dus.

pius | 09-01-13 | 18:48

En maar zeuren over zwarte piet is racistisch. Een gevalletje bunker voor den kop.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:48

Nee, Kwakoe moet ongehinderd kunnen blijven doorblunderen
en dat kunnen negerts nu eenmaal een beetje beter dan witmensen

Tobi | 09-01-13 | 18:48

Als de koningin nu eens 30 april dit jaar uit de macht zetten en alle *royale* tegoeden bevriezen.
Dan kunnen we van dat geld jarenlang op 30 april de dag der Republiek der onafhankelijke Nederlanden vieren.

irriducibili79 | 09-01-13 | 18:45

pius | 09-01-13 | 18:38
Er zijn ook Duitse joden, hoor.
U bedoelt waarschijnlijk, nazi's

Troef | 09-01-13 | 18:45

@pius | 09-01-13 | 18:38

Wat een vergelijking weer... Cultuurrelativisme is een sluipmoordenaar.

Desmoulins | 09-01-13 | 18:44

Mijn voorouders waren boerenarbeiders die in een provincie woonden die bij mijn weten nooit aan slavenhandel heeft gedaan en bovendien geen democratie was. Maar blijkbaar moet ik mij wel enorm schuldig voelen. Ik snap dat niet en word daar altijd een beetje triest van.

Overigens kon de slavenhandel alleen plaats vinden omdat het een in Afrika normaal gebruik was indertijd. Houdt de Surinaamse gemeenschap de huidige Afrikanen ook verantwoordelijk voor de slavenhandel?

DOUK | 09-01-13 | 18:44

Afschaffen dat hele festival! In ieder geval geen subsidie meer.

r04drunn3r | 09-01-13 | 18:44

Ik was in Haren | 09-01-13 | 18:41

Dat Parbo-bier is wel te drinken, ja...

brutus68 | 09-01-13 | 18:44

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:40 |

Orka's zijn allemaal een mixje. Het is bij hun dus geen issue.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:44

Ik wil voorstellen eerst het festival te splitsen in een voetbaltoernooi en de santekraam die het geworden is. Het eerste desnoods met steun van het stadsdeel in leven houden en de rest door het zwarte belang te gronde laten richten.

dugo | 09-01-13 | 18:43

henkdeboer.punt.nl/

even scrollen en wat meer leuk leessieleessievoeroe!

verbanden | 09-01-13 | 18:42

brutus68 | 09-01-13 | 18:39
Neen, realist.

fender05 | 09-01-13 | 18:41

Als we het bier maar niet meer aanlengen, dan vind ik het allemaal prima.

Ik was in Haren | 09-01-13 | 18:41

@Jaimy Fox
Dacht al, wat hebben orka's hier nou mee te maken.

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:40

Zijn knecht staat te lachen, en roept ons reeds toe.

Troef | 09-01-13 | 18:40

fender05 | 09-01-13 | 18:36

Racist!!

brutus68 | 09-01-13 | 18:39

Lijkt me niet meer dan terecht. Alsof Yad vashem door Duitsers geleid kan worden.

Niet zeiken dus.

pius | 09-01-13 | 18:38

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:30 |

Nee ik bedoel Morgan Freeman de acteur.

Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:38

Sommige rassen zijn goed leidinggeven en organiseren, andere zijn weer beter in kip eten en katoenplukken .

fender05 | 09-01-13 | 18:36

Leve de Republiek!

irriducibili79 | 09-01-13 | 18:35

Voor de rechten van de blanke, autochtone, oorspronkelijke bewoners van Nederland opkomen is reinste racisme, en dat moeten we niet willen...

Desmoulins | 09-01-13 | 18:35

Harry Turtle | 09-01-13 | 18:32

Helaas, eind vorig jaar overleden en niet echt een negert meer een vampier. Elmo is dan wel weer een negert die het met al dan niet 18-jarige jongens deed, misschien dat die kan rekenen?

The Evil One | 09-01-13 | 18:34

Hmm, ze zoeken dus een gekleurd iemand die wel kan rekenen. Graaf Tel?

Harry Turtle | 09-01-13 | 18:32

Stond ik me daar toch even op mijn verkeerde been...

Febofiel | 09-01-13 | 18:31

racisten zijn het, die negerts!

dekogelkwamvanlinks | 09-01-13 | 18:31

@Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:25
Orka Morgan. Of bedoel je Morgan Freewilly?

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:30

Nu snap ik waarom ze zo tegen Zwarte Piet ageren.
Ze zijn bang dat wij (mag wel doen zij ook) op een slinkse manier toch dat Kwakoe-gedoe overnemen en inlijven bij ons Sinterklaasfeest.

BBmetR | 09-01-13 | 18:29

De Gaypride moet volgende keer door de SGP-jongeren georganiseerd worden.

tipo | 09-01-13 | 18:29

Prima dat onze koloniale medemens Kwakoe zelf wil organiseren, maar dan betekent dat ook zelf de broek ophouden in plaats van het handje ophouden bij een of andere deelraad of knuffelstichting.
Maar we weten allemaal waar dat wel weer op gaat uitdraaien.
Zoals een kennis ooit zei ( die 10 jaar voor een multinational in Afrika gewerkt heeft ), Afrika mist goede lokale managers...

Graaisnaaiert | 09-01-13 | 18:29

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:19 | | Reageer+ |
Ja dat dan weer wel. Doet me deugd!

c.onjo | 09-01-13 | 18:29

brutus68 | 09-01-13 | 18:21
Eigenlijk is die gedachte best wel racistisch. Denk er maar es over na.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:26

@Stijlloze_Heaumeau | 09-01-13 | 18:20

Dat is inderdaad het hele punt van dit artikel, slimme jongen hoor.

Velocity | 09-01-13 | 18:26

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:18 |

De orka?

Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:25

Reinaert | 09-01-13 | 18:23
Je laat je toch weer niet wegjagen door wat minnetjes? Kom op zeg. :)

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:24

Dew humorlozen hebben het weer naar hun zin hier merk ik al wel.

Tijd om het zinkend schip maar weer eens te verlaten.

Reinaert | 09-01-13 | 18:23

@wel/niet | 09-01-13 | 18:21

*Bam*. /TofikDibiModusOff

Reinaert | 09-01-13 | 18:22

Reinaert | 09-01-13 | 18:18
Boks........ gozert!

wel/niet | 09-01-13 | 18:21

Laten we zeggen dat negers een gezond gebrek aan organisatie hebben. Zij kunnen weer goed dansen, trompet spelen, basketballen etc etc. Zo heeft ieder zijn talent.

brutus68 | 09-01-13 | 18:21

Het is enkel racisme als blanken onderscheid maken, wanneer zwarten dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Dat meten met twee maten daar worden we dagelijks mee geconfronteerd.

Stijlloze_Heaumeau | 09-01-13 | 18:20

'"De nazaten van''. (dit is een parodie op Kwakoe die geen blanke mensen wil). Weten we nu hoe veel Surinamers over ons denken....? Geloven ze in erfzonde? Als je mensen in je stichting wil die passen bij de doelgroep vind ik dat logisch, maar deze motivatie is ronduit belachelijk.

Gallemies | 09-01-13 | 18:20

c.onjo | 09-01-13 | 18:17
En toch sta je te popelen om een reaguursel onder een - in jouw ogen Vlemmix topic - uit te braken. Opmerkelijk.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:19

Kwakoe Unchained.

panacee | 09-01-13 | 18:19

Zullen we de Bijstandswet dan ook maar aanpassen, ik neem aan dat een Suri ook geen geld wil waar een nazaat van een slavendrijver voor werkt?

De Ingeniale | 09-01-13 | 18:19

Er zal toch wel één getinte Nederlander zijn die een beetje kan rekenen?
Regilio Tuur?
John Leerdam?
John Williams?
Jurgen Rayman?
Edgar Davids?
Erik van Muiswinkel?
Die DJ die ze een bril op hebben gezet en een boekenrubriek kreeg?
Churandy Martina?

Ach, laat maar zitten trouwens.

Oh wacht, ik ken er geen

Cuyahoga | 09-01-13 | 18:18

Dat KwaZoeloe festival heeft een mooie traditie in de vorm van afsluitende vecht- en moordpartijen. Dat is wel iets om in ere te houden.

de Bree | 09-01-13 | 18:18

@Jaimy Fox | 09-01-13 | 18:17
De orka?

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:18

@wel/niet | 09-01-13 | 18:16

"Zwart werken" is een contraterminis in dictio, jeweettoch?

Reinaert | 09-01-13 | 18:18

@pfff | 09-01-13 | 18:14
Dat zou inderdaad wel de trend doorzetten dat het voornamelijk allochtonen zijn die een uitkering genieten.

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:17

Chiant | 09-01-13 | 18:13 | | Reageer+ |
Nee, als ik "Vlemmix" lees sla ik de links maar over...

c.onjo | 09-01-13 | 18:17

@tipo | 09-01-13 | 18:14
Leuk idee, een negerbelasting.

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:16

"Zwart werken" welke gekkie heeft dat eigenlijk bedacht........

wel/niet | 09-01-13 | 18:16

@K.Zwellever | 09-01-13 | 18:10
Doet u wel eens op de linkjes in de artikels klikken?

Chiant | 09-01-13 | 18:15

Leuk, een zwarte koninginnedag. WC-pot werpen met prins Shaqueel van Oranje en zijn vrouw Shanaynay....

Prins Fontainebleau | 09-01-13 | 18:14

Bamzaaiert | 09-01-13 | 18:12
Je kan je serieus afvragen wie hier nou de randdebiel is. Ach ja, lezen en begrijpen gaan niet altijd hand in hand.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:14

Ha ha een zwarte koningin lijkt me wel verfrissend :)

pfff | 09-01-13 | 18:14

Overigens is het een prima plan om Kwakoe-kwakoe door enkel pure zwarten te laten organiseren, maar dan wel zonder blank belastinggeld.

tipo | 09-01-13 | 18:14

@Bamzaaiert | 09-01-13 | 18:12
Doet u wel eens op de linkjes in de artikels klikken?

Chiant | 09-01-13 | 18:14

Dit slaat dus echt weer alles... Als de gemeente organisaties voor zwarten óf blanken gaat erkennen doen ze niks anders dan twee kampen tegenover elkaar zetten en aanzetten tot het racisme :(

henkiehenkie | 09-01-13 | 18:14

@c.onjo | 09-01-13 | 18:06
Doet u wel eens op de linkjes in de artikels klikken?

Chiant | 09-01-13 | 18:13

@mr.knetter | 09-01-13 | 18:11
Niks, appels met appels vergelijken.

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:12

@Jackanders | 09-01-13 | 18:06

Lol @ miniem gepigmenteerden hoewel ik in de snelheid eerst mini pygmeeën las...

Wa jij wil... | 09-01-13 | 18:12

@Andy Devins | 09-01-13 | 18:10

Owwww. Heb ik iets gemist? Is Bertje Mugabe-Koenders inmiddels moeder geworden? Is het schip met geld al gelost? En zo ja: is daar ook nog maar één cent van over?

Ik vraag veel, dat weet ik. Maar ik heb er dan ook voor betaald.

Reinaert | 09-01-13 | 18:12

Kan iemand die negers even een kopietje van Artikel 1 onder de neus schuiven? Ongelofelijk wat een racisten.

Nietvoordekat | 09-01-13 | 18:12

vlemmix spreekt niet voor mijn blanke belang, excuses aan iedereen voor deze wiitee randdebiel.

Bamzaaiert | 09-01-13 | 18:12

Nobele wilden kunnen niet discrimineren. En als ze dat toch doen, is het een voetbalprobleem.

tipo | 09-01-13 | 18:11

Wie zijn hier nou eigenlijk de racisten?

Cuyahoga | 09-01-13 | 18:11

Appels met peren vergelijken.

mr.knetter | 09-01-13 | 18:11

Eigen negers eerst.

Afgeschminkte Bassie | 09-01-13 | 18:11

Geeft weer mooi aan wat een randdebielen die oranje freaks zijn; je geeft alleen iets uit handen aan mensen die je vertrouwd en/of die ooit iets gepresteerd hebben,of dat nu negers zijn of niet is totaal onbelangrijk.

K.Zwellever | 09-01-13 | 18:10

En terecht.
Sinds Zimbabwe de bemoeizuchtige blanken uit de (landbouw-)organisatie weert gaat het daar ook eindelijk prima. De graanschuur van Afrika wordt dat land inmiddels genoemd.

Andy Devins | 09-01-13 | 18:10

Oranje Boven!

antagonist | 09-01-13 | 18:10

De racisten of wacht ow wacht nee dat kan niet want er zijn alleen blanke racisten. Want zijn over over grootvader was misschien wel een slaven handelaar, en zo niet dan is hij er nog steeds verantwoordelijk voor. Wanneer je dat ombuigt naar deze tijd waar een ouder niet eens meer verantwoordelijk wordt gehouden voor hun kinderen eigenlijk best krom.

flatermater | 09-01-13 | 18:09

Effectief verpakt topic.
Maar u weet, alleen de blanke man kan discrimineren en aan racisme doen.

de Bree | 09-01-13 | 18:09

Pastor Sippenhaft | 09-01-13 | 18:06
Klikken.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:08

Dit is een zwarte dag voor Nederland..

Allevezoel | 09-01-13 | 18:07

Zoals een Engelsman zou zeggen: the white man's burden.

Eric Blair | 09-01-13 | 18:07

Staat er eens een op voor het autochtone belang, is het de dorpsidioot.

netniet | 09-01-13 | 18:06

Daar denkt vunzige Maxima ongetwijfeld anders over.

Strohond | 09-01-13 | 18:06

Koningshuis afschaffen, de Oranje's verbannen en het hele probleem is opgelost. Leve de republiek!

Pastor Sippenhaft | 09-01-13 | 18:06

-weggejorist-

poeTsBaas | 09-01-13 | 18:06

Een festival wat "organisatorisch en financieel aan alle kanten rammelde. Dat moeten we inderdaad aan negens over laten. Daarbij is Vlemmix de grootste randdebiel die er bestaat. Alles met de naam Vlemmix erin neem ik niet meer serieus...

c.onjo | 09-01-13 | 18:06

"Afro-Surinaamse organisaties eisen dat het Kwakoe Festival een Surinaamse aangelegenheid blijft"

Vier het dan lekker daar, als miniem gepigmenteerden niet welkom zijn.

Jackanders | 09-01-13 | 18:06

Fijn dat ik nog steeds wordt aangesproken op het gedrag van de overgrootouders van mijn overgrootouders. Ik kan voortaan negers aanspreken op kannibalisme, lopen op handen en voeten en overdadig bomen klimmen.

Godsammekraken | 09-01-13 | 18:05

Toch heeft GS een punt. Voelt een neger zich benadeeld, dan heet het racisme. Ik ben nu de eerste in de reacties die het benoemd en dan nog als een stukje duiding, zelfs in het artikel van het Parool valt het woord niet.

Atlantis-95 | 09-01-13 | 18:05

Hoe zit het trouwens met de produkten gemengde huwelijken? Moeten zij met twee man een tentje runnen om te voldoen aan 100%-blank-norm?

Kromst | 09-01-13 | 18:05

Neengerts (dat zijn negerts die neen zeggen en engerts ineen)

ole guapa | 09-01-13 | 18:05

Kwakoe kwakoe. Leuk programma was dat toch altijd. Destijds ook al in handen van die blanke racisten. Bah.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-01-13 | 18:04

Och Sinterklaas is ook al jaren een rol in blanke handen. Dat hebben we de laatste jaren proberen te compenseren door een zwaar overwicht aan zwarte rollen... En zelfs dan is het nog niet goed.

Racisme.. Voor mij is het allemaal Duo Penotti...

Meeroever | 09-01-13 | 18:04

Festivals die niet in het dronkerrood eindigen = *rascisme!!!*

Godsammekraken | 09-01-13 | 18:04

Of stel je voor; geen witgesnoven geld meer vanuit Suriname voor dit aloude hollandsche feestgedruis.

ole guapa | 09-01-13 | 18:03

Straks hebben ze nog een sluitende begroting! Stel je voor!

Godsammekraken | 09-01-13 | 18:02

Hoeveel softer met hoeveel nutteloze regeltjes discussies moeten we aanhouden voor de boel een keer gaat ontploffen?

MaryJuanna | 09-01-13 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland