Ontsnapt. Weer gepakt. En dan hier iets met toldya en je verwacht het niet. Ach, laat ook maar.
Update1: Nog ff dit.
Wijkagent Bromsnor is op vingers getikt en heeft tweet verwijderd. Dat verwacht je nou echt niet...
Update2: Ahmed K. is een doodzieke ziekneuq die zijn zus met
44 steken om het leven bracht. Met een ijspriem. Ahmed stak ook zijn neefje en zijn vader. "Justitie oordeelde in 2008 dat gevangenisstraf geen zin zou hebben, omdat hij volledig ontoerekeningsvatbaar was. Hij kreeg daarom tbs." Jups. En proefverlof. Nederland Gekkenhuis.
Reaguursels
InloggenHoe moeilijk kan het zijn om argeloze burgers te beschermen..?
Ahmed? Je verwácht het niet, he...
Maar goed dit soort sicko's heten ook vaak John en Karel. Deze maf'Kees' hebben ze tenminste een beetje opgesloten. Maak me meer zorgen om de 50+ procent die wel met justitie in aanraking is geweest maar nog gewoon vrij rondloopt...
Je verwacht het niet...
Nederland gaat serieus waar naar de klote! Omdat die stomme regering er gewoon geen fuck aan doet.
fijn hoor, GS... In het buitenland vragen ze zich al af hoe Nderland gaat, maar om nou in 9 f*cking regels het totaalfailliet van het rechtssysteem feilloos bloot te leggen? Daar gaan we met exportprojecten en internationale samenwerking.
Als ik dit vertel aan mijn buitenlandse collega's lachen ze, want ze denken dat ik een geintje maak.
Tis om te huilen dit.
-weggejorist-
TBS-plaats kost 480 per dag (bron: www.gevangenenzorg.nl/faq/prijscelperd...). De gemiddelde duur van een TBS 'behandeling' is op dit moment 8-10 jaar. Kosten: 8 jaar = 2920 dagen x 480,- = 1.401.600 !!
De reden dat de behandeltijd is toegenomen de laatste jaren, is dat verdachten die weigeren mee te werken aan psychiatrisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum geen TBS krijgen opgelegd. Om toch te zorgen dat de TBS klinieken vol blijven zitten en zodoende hun baantjes veilig te stellen, worden gewoon de straffen verlengd. Ik heb dit zowel van een kennis werkzaam in een kliniek vernomen als ook in diverse media
Crak-ho | 04-01-13 | 19:14
Welke van jouw meervoudige persoonlijkheden vertelt jou dit?
Zijn zat schizofrenen die niemand kwaad doen. Lijkt me geen rede voor schulduitsluitingsgronden.
Stuur hem een dagje op pad met Malou van Hintum: Een lieve dame VOL van begrip...
www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Malou-van...
La Vie En Rose | 04-01-13 | 16:22 | + 2 -
Ik kon deze tweet in het topic (van wijkagent Bas Munne) al niet terugvinden.
Nu weet ik waardoor, is dus al verwijderd.
Hoorde Jos Poelmann over de ontsnapte tbs'er.
Hij was heerlijk aan het downplayen, niks aan de hand met dit soort tbs'ers.
Jos Poelmann vergeet dat: ''De man werd eerder al volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard.
Daarom had het Openbaar Ministerie GEEN celstraf tegen hem geëist maar alleen TBS.''
www.radio1.nl/items/69263-jos-poelmann...
ITEACHYOU | 04-01-13 | 15:44 | + -3 -
Het gaat om oververtegenwoordiging van dit soort criminele Marokkanen.
Marokkanen en ook Antillianen voeren alle foute lijstjes aan.
Marokkanen en Antillianen staan op alle foute lijstjes bovenaan en dáár gaat het om.
Zolang jij en je soortgenoten als een varken je kop in de modder blijft steken zal er ook niets veranderen.
Meten = weten en dan pas kun je veranderen, Dommie.
Dus een levensgevaarlijke totaal psychoot danwel psychopaat laten lopen met onbewapend SPH stagiaire van 17. Het is gewoon weer raak. Ik hoop van harte dat mensen die dit soort TBS beleid steunen en uitvoeren zelf slachtoffer worden van een dergelijk figuur. Echt, ik gun ze dat van harte.
@supah | 04-01-13 | 12:22:
.
Nee hoor. Geen executie. Zo doen we dat niet hier, want dan is het probleem definitief opgelost en kan de geitenwollensokkensector er niets meer aan verdienen.
Erger nog, wellicht worden andere potentiele Achmet K'tjes er dusdanig door afgeschrikt dat ze zich wel gaan gedragen en verliezen hele hulpverleningsafdelingen, opsporingsdiensten, subsidieclubjes en justitiele departementen hun bestaansrecht en is er voor Den Haag geen excuus meer om u en mij nieuwe wetten op te leggen die onze privacy verder aantasten en ons ook nog eens de nodige centen kost.
U begrijpt er ook helemaal niks van ;-).
canardo | 04-01-13 | 17:05
Zo moeilijk is dat niet. Waar ik normaal gesproken de politie zou bellen los ik het nu zelf op. Snelrecht op zn best.
Dit is overigens niets dat ik zelf uitgevonden heb hoor. Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na; dit is het logische gevolg van een arrogante elite die geen aandacht meer heeft voor het volk.
Ik wil niet zeggen dat we de guillotines weer gaan afstoffen maar men moet niet raar opkijken als koppen gaan rollen.
"Justitie oordeelde in 2008 dat gevangenisstraf geen zin zou hebben, omdat hij volledig ontoerekeningsvatbaar was. Hij kreeg daarom tbs."
.
Hm. Dieren die binnen een straal van X kilometer van een virushaard ( be it vogelgriep, mond- en klauwzeer of gekke koeienziekte ) bevinden worden preventief geruimd.
En een wildeman als dit, volledig ontoerekeningsvatbaar, mag op proefverlof.
Snapt u het, snap ik het?
Ik heb het overigens niet over de TBS'er in kwestie die dood moet. Nee, die kan er verder niets aan doen, dies gek.
Nee, de rechter, psycholoog, psychiater, socioloog en gevangenis directeur met hun geitewollensokken moeten dood. Althans, degene van de bovenstaande die beargumenteert heeft dat de tbs'er in kwestie wel weer de samenleving in mocht.
Sterf klootzak, ik hoop dat de volgende tbs'er die je laat lopen je (minderjarige)dochter helemaal kapot trekt!
Dat je 't effe weet; mocht zo'n figuur aan mijn familie komen; dan roei ik je hele familie uit terwijl ik je verplicht te kijken!
Achterlijk ivoren toren volk, de gevolgen raken jou toch niet he?! Zal ik jou laten zien hond! Geef je kinderen nog maar een kus en knuffel, het zou zo maar eens de laatste kunnen zijn.
Respect voor criminelen = dood aan jouw kinderen!
Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:05 |
De neurowetenschapper David Eagleman meldt in zijn boek 'Incognito' dat uit onderzoeken bleek dat ervaren psychiaters en reclasseringsambtenaren de kans op recidive bij individuele zedendelinquenten niet beter kunnen voorspellen dan toeval. Ze hadden volgens Eagleman qua voorspellende accuratesse net zou goed muntjes kunnen opwerpen. Ik neem aan dat dat bij voorspellingen over anderssoortige delinquenten niet anders zal zijn.
Nu dacht ik dat dat voorspellen van recidivekansen toch op z'n minst één van de kerncompetentie van psychiaters en reclasseringsambtenaren zou moeten zijn. En als ze dat al niet beter dan toeval kunnen, wat doen ze dan wel voor zinnigs, wat een volslagen leek niet ook zou kunnen?
Eagleman stelt dat daarentegen de zogenaamde actuariële benadering met gebruik van multivariate analysetechnieken, wel heel behoorlijk de kans op recidive kan voorspellen (op groepsbasis dus). Maar goed, daar heb je dan dus geen psychiaters voor nodig, maar gewoon mensen die goed kunnen rekenen.
Dus hierbij stel ik de ordehandhavers in gebreke en neem ik deze rol weer over.
Drs. Facts n Figures | 04-01-13 | 16:56
Nou ben ik alleen wel benieuwd HOE je dat precies gaat doen, die rol weer terugpakken.
Begrijp me goed hoor, wat mij betreft heb je groot gelijk, alleen, onze ordehandhavers hebben nogal problemen met zaken die als "eigenrichting" gezien worden. Dan zijn ze opeens wel wakker, als het staatsmonopolie in gevaar komt.
snakeplisskin | 04-01-13 | 13:34
erg he eenzijdige berichtgeving, nu denk jij natuurlijk, met jouw bovennatuurlijke intelligentie, dat ze allemaal zo zijn en dat er geen goed mens tussen zit..........
Denk je zo ook over alle Nederlanders als ik zeg:
- Volkert van der G
- Tristan van der V
- Karst T
- Ron P
- Willem H
- Sander V
ITEACHYOU | 04-01-13 | 15:44 | + -2 -
Je doet je nickname geen eer aan. Appels met peren.
Beter je best doen.
Ik zal het dan nog maar eens herhalen:
"De overheid en gerechtelijke macht zijn verantwoordelijk voor de gruwelijk brute moord(en) die ik ga plegen."
Het is heel simpel; ik betaal heel veel geld aan de outsourcing van rechtshandhaving en mijn veiligheid. Blijkbaar onterecht. Dus hierbij stel ik de ordehandhavers in gebreke en neem ik deze rol weer over.
Gedraag je als 'n beest en ik zal je behandelen als 'n beest!
STERF!
reageerbuis | 04-01-13 | 12:59 |
Ja, het was inderdaad minkudootjes galore. Da's een nadeel van reaguren op iPhone met haperende 3G.. Druk één keer op "post" en in de plaats doet ie het 5x.. O.o
Medeplichtigheid aan poging tot doodslag dan wel gewapende overval voor de persoon(en) die deze figuur hebben toegelaten tot 'n verlof.
En 30 mins alleen in een kamer met de benadeelden.
@Kipmeister | 04-01-13 | 15:47
In dit geval wel, maar wij doen nou eenmaal niet aan de doodstraf.
Punt is dat deze man nooit begeleid verlof had mogen krijgen, ja in de tuin van die TBSkliniek, maar niet 's avonds gezellig naar de stad.
En idd, zo schizofreen is hij nou ook weer niet gezien zijn ontsnapping en overval op die juwelierszaak, waarbij hij het personeel wederom met een mes heeft bedreigd. De zoveelste faal van die behandelaars die toestemming voor begeleid verlof hebben gegeven. Die hebben er kijk op.
Nog een geluk dat ze die begeleider niet ergens dood hebben aangetroffen. Lutsers.
@Ella | 04-01-13 | 15:35
Zie ook update 2. De tweet in het topic (van wijkagent Bas Munne) is verwijderd.
Het stukje tekst dat ik plempte van de site van RTL, zie: @La Vie En Rose | 04-01-13 | 13:03 is ook verwijderd.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/cookiel...
RTL heeft echter de naam van die TBSer laten staan, dus voor iedereen een fluitje van een cent om er achter te komen om wie het gaat en wat deze man op zijn kerfstok heeft.
Behalve voor het journaille van het NOSjournaal natuurlijk.
Als de man Piet K had geheten en hetzelfde had geflikt als Ahmed waren ze ongetwijfeld wat minder terughoudend geweest.
@chaint
wat ook alweer achterhaald is want nationale politie sinds 1-1-'13
@La Vie En Rose | 04-01-13 | 13:03 |
Dan lijkt de doodstraf me hier wel gepast. Toerekeningsvatbaar of niet. Een hond hoeft alleen maar een keer een verkeerde blik te geven of die laten we al inslapen.
Proberen zijn vader te doden, paar jaar straf, je zus doden en je neefje van anderhalf proberen te doden, weer straf, een keer met verlof gaan en meteen ontsnappen en een juwelier overvallen....
Volgens mij heeft een overval vrij weinig met schizofrenie of psychoses te maken.
Gek EN crimineel dus, met weinig kans op verbetering. Laten we kosten besparen en deze meneer rap in laten slapen.
snakeplisskin | 04-01-13 | 13:34
erg he eenzijdige berichtgeving, nu denk jij natuurlijk, met jouw bovennatuurlijke intelligentie, dat ze allemaal zo zijn en dat er geen goed mens tussen zit..........
Denk je zo ook over alle Nederlanders als ik zeg:
- Volkert van der G
- Tristan van der V
- Karst T
- Ron P
- Willem H
- Sander V
La Vie En Rose | 04-01-13 | 13:54 | + 3 -
Dank voor de link.
Nergen in dit stuk te lezen dat het weer eens om een CultuurVerrijker gaat.
Mogen we dat niet weten?
www.rijnmond.nl/nieuws/08-07-2008/rott...
*Snel gaat reageren, want Allochtoon enzo*, het is maar een ontsnapte TBSer en jullie kiezen daarvoor..... want ethisch enzo... gewoon keihard brood en water en Marx Dutroux als celmaatje.
Het is wel duidelijk dat deze man echt geen gevaar voor de samenleving meer vormde en zeker op proefverlof kon gaan. Echt wel.
Ahmed.... Enough said.
In beschaafde landen behoort de doodstraf tot het strafrechtelijk instrumentarium.
TBS... onbetaalbaar geworden.. 400 euries per dag per "klient".
Twee uur geweest. Dus ze kunnen inmiddels wel een D66-rechter van zijn ontbijt weg bellen om sofort te gelasten de tbs-deur op een kiertje te houden.
Vanuit zijn TBS verlof meteen een roofoverval.
Ahmet is tenminste geen underachiever.
@jan_lid | 04-01-13 | 13:16
Ook zoiets ja.
@Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:05
Yup, allemaal mensen die van een koe een haas willen maken of hoe dat spreekwoord dan ook gaat.
Als ze dan per se met begeleid verlof moeten van de rechter/actief D'66-lid, stuur dan in vredesnaam twee man mee met de capaciteiten en het recht om bij een ontsnappingspoging adequaat in te grijpen.
Nu kunnen begeleiders maar één ding wanneer meneer de TBS'er besluit zijn autonomie uit te breiden: laten lopen. Rest de bebaarde geitenwollensok en de 19-jarige SPH-stagiaire ("Ik wil later 'iets met mensen'...") niets meer dan na te roepen: "Kijk je wel uit, Achmed!".
@BigusDickus | 04-01-13 | 13:27
Zie het. Goed dat ik de tekst even heb geplempt.
In het NOSjournaal: 'Er is niet bekend waarvoor de man TBS heeft gekregen.'
Tuurluk niet. Er is vast niets terug te vinden over deze zaak. * kuch *
"De Rotterdamse rechtbank heeft een 30-jarige Rotterdammer veroordeeld tot TBS met dwangverpleging. Hij kreeg deze straf omdat hij zijn zus heeft doodgestoken met een ijspriem, in december 2007.
De man werd eerder al volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard. Daarom had het Openbaar Ministerie geen celstraf tegen hem geëist maar alleen TBS. De man heeft bekend dat hij in een woning in de De Jagerstraat in Rotterdam zijn 35-jarige zus zo ernstig heeft mishandeld, dat zij later in het ziekenhuis overleed. Ook probeerde hij haar anderhalf jaar oude zoontje te doden, maar dat mislukte.
De man werd vier jaar geleden ook al eens veroordeeld, wegens poging doodslag op zijn vader. Hij is schizofreen en lijdt aan psychoses. Van de steekpartij in december kan hij zich niets meer herinneren. Verder verklaarde hij tijdens de zitting dat hij bang was van zijn zus."
www.rijnmond.nl/nieuws/08-07-2008/rott...
Vrije Nator | 04-01-13 | 13:47 | + 0 -
enkelband met ingebouwde taser functie
TBS werkt niet. Dat zien we elke keer als er iemand ontsnapt. Ik bedoel, ga je een TBSer lopen beveiligen met 1 iemand. Wat verwachten ze daar? Dat de begeleider de hele tijd hand in hand loopt met de TBSer? Leuk joh, met een verkrachter o.i.d door de stad slenteren.
Ach, weer een stukje verrijking..
Hartverwarmend.
Het komt na dit soort 'incidenten' altijd op hetzelfde neer: in het meerendeel van de gevallen zijn de van oorsprong niet nederlanders de schuldigen. Hoelang duurt het nog voordat hier tegen opgetreden wordt? *glazenbolmodus* De politie zal het niet doen, dus is het wachten op burgerverzet. Verzet pleeg je met wapens, die het tuig al bezit op moment van losbarsten... Toch eens naar Perron 0 een glockje 17 halen
Koningsluis | 04-01-13 | 13:18 |
Mjah.. jij hebt ondanks dagelijkse voorbeelden en statistieken nogal een vertrouwen in de kwaliteit van het werk van Politie, Justitie en Rechterlijke Macht.
Er is een pakkans van 2 procent, een oplossingprecentage van 12% en jij wilt die mafketels en amateurs nu ook al verantwoordelijk maken en laten bijdragen tot het doden van een mogelijke crimineel?
Nee dank je wel.
2013 is bijna 4 dagen oud en het enige wat ik lees is gezeik met dat kudt-volk.
En de heren/dames poltici ( op 1 na gelukkig )kruipt onder een steen om het probleem maar niet te hoeven zien.
La Vie En Rose | 04-01-13 | 13:03 |
Dat stukje dat je van RTL gekopieerd hebt is daar inmiddels verwijderd. Dat zag je al aankomen, niet?
Als je de aard van de delicten afzet tegen de tijd dat Ahmed in behandeling is lijkt het te helpen. Even door de zure ijspriem heen bijten maar.
jan_lid | 04-01-13 | 13:16
Of nog erger: een soosjalistisch bloemenmeisje, dronken van de groene thee...
GS, hebben jullie die pier al gekocht? Vergeet dan niet een duikplank te maken waar TBS'ers met een loden sloopkogel van af moeten springen.
@ Tjemig | 04-01-13 | 12:47 & Chiant | 04-01-13 | 12:50
Ik zag het.... suf en net te laat om te veranderen.
* Nog niet stofgezogen sinds na de kerst dus door diep stof gaat *
Er zijn zoveel mensen die tegen de doodstraf zijn, (ik niet) en veelal met de mededeling: stel dat iemand dan toch onschuldig is.
Ja, je moet de doodstraf ook heel zorgvuldig toepassen, en voor wel hele bijzondere delicten in de sfeer van moord, verkraching, pedofilie etc.
Dit geval lijkt me een duidelijke zaak, geen twijfel, dus onmiddellijk binnen 24 uur een spuitje.
Zo heeft de invoering en uitvoering van de doodstraf betekenis.
La Vie En Rose | 04-01-13 | 13:12 | + 0 -
Iig niet dat mietige verlof onder begeleiding van een 24 jarige vrouwelijke LBO zwakstromert na 6 maanden 'therapie'!
"Iedereen verdient een tweede kans"
Dat recht zijn ze wel aan het verspelen op deze manier
@Zeg maarKaas_Cuevara | 04-01-13 | 12:47
"Bizar dat we wel humaan zijn tegenover ongeneeslijk zieke dieren, maar ongeneeslijk geesteszieke mensen laten lijden en lijden laten."
Onder ongeneeslijk geesteszieken bevinden zich ook mensen die vinden dat ze helemaal niet ziek zijn of medicatie nodig hebben. Wat had je in gedachten? Een spuitje?
Ik vraag me toch af hoe ze in zijn thuisland de families uit elkaar weten te houden met al die eenletterige achternamen.
@deja | 04-01-13 | 12:56
Vooral dat laatste zinnetje in het bericht van RTL is wel intressant. Ik citeer:
Het ministerie van Justitie zegt per jaar 50 tbs'ers tijdens hun verlof ontsnappen. Jaarlijks gaan er 50.000 tbs'ers met verlof dan wel begeleid of zonder begeleiding./einde
Je hebt dus meer kans om een ontsnapte tbser tegen te komen, dan je eigen geld terug bij de staatsloterij.
Hij is ontsnapt uit de kliniek......... dus hij was niet op (proef)verlof?
@Kipmeister | 04-01-13 | 12:49
"Er is een percentage dat gewoon terugkeert in de maatschappij. Als we TBS af willen schaffen dan moeten we in ieder geval de doodstraf weer invoeren. Enig idee wat het kost om al die lui levenslang op te sluiten?"
Nah, het lijkt mij niet dat Ahmed K iemand is die gewoon terugkeert in de maatschappij. Al weet je het hier nooit. Die moet gewoon levenslang opgesloten blijven.
"De man die gisteravond ontsnapte tijdens zijn begeleid verlof, zit weer vast. De man werd gearresteerd nadat hij een juwelier in Rotterdam had beroofd.
Volgens de politie gaat het om de 34-jarige Ahmed K. De man lijdt aan chronische schizofrenie. Hij werd in 2008 veroordeeld tot tbs omdat hij in 2007 met een ijspriem zijn zus had doodgestoken. Hij stak haar 44 keer. Ook haar anderhalf jaar oude zoontje werd geraakt. Bovendien had hij in 2004 al eens zijn vader in psychotische toestand neergestoken."
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/cookiel...
En wat mij betreft mogen ze de imbeciel die toestemming voor begeleid verlof heeft gegeven ook levenslang opsluiten.
Chiant | 04-01-13 | 12:5
'politie rotterdam rijnmond'
deja | 04-01-13 | 12:56
tja, niet te redden dus. snap dan ook niet dat men het nog probeert. het vervelende is echter dat zo iemand dan gewoon weer vrij komt, tenzij hij levenslang krijgt. de wetgeving klopt gewoon niet op dit punt. misschien zit die Ahmet juist daarom wel in het TBS trajcet, zodta ze hem niet vrij hoeven te laten, wil niet zeggen dat hij dan ook een behandeling krijgt. kan echter niet zo zijn dat hij dan kan ontsnappen.
Dit alles met dank aan de rechter die hem in 2004 een dermate lage straf gaf na het neersteken van zijn vader dat hij in 2007 vrij man was om zijn zus te vermoorden. Ook dank aan de rechter die hem in 2008 voor deze gruwelijke moord zo'n lage straf gaf dat hij krap vier jaar later alweer van de vrijheid mocht proeven. Natuurlijk ook dank aan de medewerker van de TBS-instelling die het een goed idee leek om een chronisch schizofrene moordenaar met een lange geschiedenis van geweldsmisdrijven proefverlof te verlenen. Het is jammer dat dit soort mensen nooit slachtoffer wordt van hun eigen experimenten met gevaarlijke gekken op onschuldige burgers.
Psychiater die hem verlof gaf al ondervraagd / vastgezet ?
@Flinders | 04-01-13 | 12:10
Gefeliciteerd met je behaalde cijfers ;)
Hoop dat het slachtoffer geen PVV of SGP heeft gestemd. Mocht het zo zijn dat hij niet op 1 van deze partijen heeft gestemd dan vraagt hij er zelf indirekt om.
TBS-er en namen Ahmet, Mohammed enz. is bovenstaande context een dubbelzegging.
Ja hallo, ze wilden Achmed binnenkort ontslaan bij die TBS kliniek.
Dat heeft hij nu mooi voorkomen, nu mag hij weer wat langer blijven.
Volgens Achmed discrimineren ze buitenlanders bij die kliniek, ze willen ze allemaal ontslaan.
En dat pikken ze niet meer !!!
Protest overvallen, verkrachtingen en moord zullen die blanke sukkels wel doen inzien dat die beslissing moet worden teruggedraaid.
Aardig meneertje deze Ahmet. Chronische schizofrenie, in 2004 zijn vader neergestoken, in 2007 zijn zus doodgestoken met een ijspriem (40x gestoken) en daarbij haar 1,5 jaar oude zoontje verwond. Nu deze overval. www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Ze moeten maar weer eens terug in de tijd gaan waarbij veroordeelden met een loden bal en een ketting van 80 centimeter aan een stalen enkelband vastgezet worden. En zo'n zebra-kostuum natuurlijk.
Ahmed? Zou die een dubbel paspoort hebben?? Graag enkele reis richting verweggistan. Voor iedereen het beste.
@Treurig varken | 04-01-13 | 12:08
betekent en politietaal.
"Voor al het overige kunt u blind vertrouwen op de (lokale) overheid. Die hebben laatst nog meer armslag op hun rekening bij mogen schrijven dus u kunt er van uit gaan dat de ontsnapte TBS'er binnen de kortste keren in de kraag wordt gevat."
Sta je toch mooi voor lul als GS zijnde. Maar dat is de laatste tijd wel vaker aan de hand sinds Quidd en Pritt zich als overspanne babyboomers gedragen en waardeloze topics posten.
Waar staat die PRR eigenlijk voor? Hij heet Bas.
Wat is iedereen weer kortzichtig. Mijn zwager werkt al jaren in een TBS-kliniek en daar is nog nooit iemand ontsnapt. Bovendien hebben zij er helemaal geen baat bij om iemand 'gezond' te verklaren, wat een onzin.
Er is een percentage dat gewoon terugkeert in de maatschappij. Als we TBS af willen schaffen dan moeten we in ieder geval de doodstraf weer invoeren. Enig idee wat het kost om al die lui levenslang op te sluiten?
Wat zijn we toch een tolerant landje met een rijke cultuur!
* Genoegzaam gezicht trekken en Rood openslaan doet *
O Ahmed K, gij parel der lage landen,
gij cultuurverrijker, wat hedde gij nou gedaan kudt!
Treurig varken | 04-01-13 | 12:08
"Wat betekend dat". Dus jij hebt iets aan te merken op het taalgebruik van een ander, treurig is het inderdaad.
Het wachten is op de dag dat men gaat beseffen dat iemand die tot geweldsdaden in staat is die tot TBS leiden, ongeneeslijk ziek is.
Bizar dat we wel humaan zijn tegenover ongeneeslijk zieke dieren, maar ongeneeslijk geesteszieke mensen laten lijden en lijden laten.
Zie je wel, pak ze dubbele paspoort af en alles is opgelost..........
Helaas behoort begeleid of onbegeleid verlof tot het hele traject van TBS. Ik vraag me echter af wat er met zo een figuur nu gebeurt. Wanneer mag hij weer op proefverlof? Zoek dat nu eens tot op de bodem uit GS. Ik zou zeggen, iemand dat dit flikt heeft geen reet van zijn tijd in de TBS kliniek geleerd en zal dat ook nooit meer doen, dus uit het TBS traject halen, opsluiten en sleutel weggooien.
Thoth | 04-01-13 | 12:33 |
Gemeten naar Westerse maatstaven was Mohammed een tbs'er.
Geloof het gewoon niet.
Jullie hebben gewoon een naam verzonnen, om een bepaalde groep in een kwaad daglicht te zetten.
Treurig varken | 04-01-13 | 12:08
De po-li-tie spelt nog in let-ter-gre-pen. Van-daar dat de op-mer-king "in ver-band met" wordt af-ge-kort met "ivbm".
TBS = Tof Begelede Stage dmv een geitewollensok
Ahmed, dat is ook een andere naam voor Mohammed. Maar goed, wanneer gaan ze hem naar z'n thuisland terugsturen?
Je kan op je klompen voelen aankomen dat binnen afzienbare tijd het ook niet meer toegestaan is om de voornaam van een crimineel te publiceren, omdat dit zo stigmatiserend werkt...
Ik proef berusting... oei!
ach, hij bewijst wel zelf even dat hij nog niet klaar is voor de echte wereld.
Nu maar hopen dat er geen D66 rechter hem vrijspreekt ivm oneerlijk proces, schending van zijn privacy of gewoon omdat hij stinkt.
Die juwelier moet de staat aanklagen wegens wanbeleid!
TBS-probleem, Marokkanenprobleem.
Twee zaken waar de staat volledig voor verantwoordelijk is!
Discriminatie! Types die Achmed heten doen dat natuurlijk niet. (Lees: die mogen gewoon doorlopen, die arresteren we niet).
En nu weer een werkstrafje van 15 minuten denk ik.
nuttig ook, die tbs...
Joke Kaviaar staat al verfbommen tegen de TBS-instelling te gooien.
Ik herhaal: Ja, dat komt er van als je verder geen informatie verstrekt en een afbeelding vrijgeeft van de Tbs'er. Stelletje justitiële lutsers!
@rara | 04-01-13 | 12:24
VOC-mentaliteit, da's toch wanneer je een willekeurig buitenland leegrooft voor eigen gewin? Oh. Wacht.......
als het iemand is die net uit de gevangenis is vrijgelaten horen we er niets over maar als het een tbser is is het wereldnieuws. we kunnen ook gewoon iedereen die 1 keer iets flikt meteen opknopen dan heb je ook geen recidive
Nibdib Niddib | 04-01-13 | 12:23 | + 0 -
Ja, waarom niet eigenlijk? Leuk dingetje voor meneer von Loghausen als hij zich verveeld.
Ik stel voor supersnelrecht..... Dan kan die arme Ahmed volgende week tenminste weer met proefverlof. Die juwelier daarentegen moet zwaar gestraft worden ivm uitlokking. Met zoveel moois in de etalage vraag je er gewoon om overvallen te worden!
@Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:05 The lunatics have taken over the asylum
@Hufter | 04-01-13 | 12:23
Idd, wat was het ook al weer 600 per dag of zoiets dacht ik.
Wisten ze wel zeker dat hij niet gewoon nootjes wilde verkopen voordat ze hem aanhielden?
Ahmed? Welke Nederlander noemt zijn kind nou Ahmed?
Oh, het IS geen Nederlander?
Wat doet ie dan hier nog?
De economie herstellen? Stop het bloeden dan: Verbied De Dubbele Nationaliteit.
Ik durf hardop te beweren dat dan het geld dat uitgegeven word aan uitkeringen en misdaad met minstens de helft zal afnemen.
Die 'laten we onze grenzen openstellen voor lieden die ons land haten' hobby van links heeft ons nu wel genoeg gekost.
VOC-mentaliteitje, daar bij die jongen. Hij is bereid om te werken en weet waar het geld te vinden is, maar daar staat niemand bij stil.
TBS-therapie heeft dan wel lekker geholpen he..
Is er duidelijk een beter mens door geworden.
Fantastisch!
Goed bestede tonnen belasting geld voor dit soort figuren die we de algelopen decennia in grote getale geimporteerd hebben.
O ja 2e kamer: wat kost ons de massaimmigratie ook alweer?
Wanneer begint GeenStijl een Incidenten-Meter?
Ahmed is niet zomaar gek, hij is chronisch schizofreen. In 2007 stak hij zijn zus dood met een ijspriem, hij stak haar toen 44 keer. Haar zoontje raakte hierbij ook gewond. In 2004 had hij reeds zijn vader neergestoken. Ahmed is volgens mij een pracht kandidaat voor executie.
Wilde vast iets leuks halen voor z'n begeleider.
Ahmed's broer is waarschijnlijk ook zijn vader. Is er al een TBS kliniek speciaal voor berberinteelt?
TBS klinieken zijn hardstikke gezellig, lieve begeleiders, eigen bungalow, porno, goed eten, veel gelijkgestemden etc. snap niet dat die lui er uit willen
Dunnepoep | 04-01-13 | 12:17 | + 1 -
Dat Pritt goed is in (terechte) onderbuikgevoelens oproepen onder de reaguurders is 1. Wat nog meer?
TBS: de godsgansche dag vingerverven, macrameeën en pr0n kijken, tot je daar dusdanig goed in bent dat je met een 18-jarige MBO-stagière soosjaal-pedagogiese dienstverlening op *kuch* 'begeleid' *kuch* verlof mag.
Tja, dan breekt er soms wat hè.
Ahmed K. natuurlijk weer een brabander...
waarom doet regering niets tegen Marokkaans tuig, terug naar thuis land waarom niet, bang zeker hé
zeeman
Wederom 4 vooroordelen bevestigd.
@Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:13
Eens. Sluiten die tent. Doen ze immers bij kroegen ook, wanneer particulieren elkaar daar als messenblok wensen te gebruiken, dus dan moet je zo'n uitlokkende glimmertjesverkoper natuurlijk helemaal zwaar straffen.
Ik weet het: ontneem hem het recht om winstderving af te trekken voor de komende vijf jaar. Bovenop zijn verplichte sluiting natuurlijk.
Zijn de eerste ''Free Ahmed. K'' schreeuwende bontkragen al gesignaleerd?
@Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:05
Kan me voorstellen dat het er zo aan toe gaat in een TBS kliniek:
Onderzoeker/Ahmed. Ben u al lang gek?
Ahmed. Nog niet zo gek lang.
Onderzoeker. Dat is lang niet gek.
TBS werkt niet, het is werkgelegenheid creëren voor de Diederik Stapels onder de (semi-)ambtenaren.
Gebakken lucht die véél te duur betaald wordt zonder resultaat.
Leuk man, bij mij om de hoek. 100 meter van het huis van m'n vriendin. Ik word hier niet vrolijk van.
Jammer niets geleerd in zijn TBS tijd, twee keer gepakt worden tijdens een poging tot een overval.
Het bewijs dat ik het niet was, is het feit dat ik dit plemp.
Ah, de opinieprogramma's van de Staatstelevee hebben weer een onderwerp.
Of nee, die wachten eerst tot de PVV er kamervragen over heeft gesteld waarin ze wat chargeren en soms iets te wollige taal gebruiken, kunnen we het weer lekker over de vorm in plaats van de inhoud hebben.
@ZKH EénOog | 04-01-13 | 12:12 | + 0 -
Eigenlijk is het uitlokking van de juwelier. Wie gaat nu zulke dure spullen in een winkel leggen.
Btw, alle nieuws over overvallen, wild(020)-west schietpartijen en andere misdrijven gaan over Marokkanen. Opsporing verzocht gaat elke uitzending alleen maar over Marokkanen.
Wat is het toch een kudtvolk!
Joh. Nog meer bewijs dat geduld een schone zaak is. Je drukt te vaak op Post en we lezen vijf keer dezelfde ongein.
De economen van het IMF of de psychologen van het Pieter Baan Centrum....
... ik weet eerlijk gezegd niet wie de lompste categorie van de twee is.
Geert heeft het weer goed gezien.
www.telegraaf.nl/binnenland/21197036/_...
-weggejorist-
@Kloof2012 | 04-01-13 | 12:04
Nee. Goed speurwerk had een arrestatie opgeleverd vóór de poging tot overval..
TBS, daar leren ze je toch hoe een goede crimineel te zijn en spijt te hebben van je fouten, zoals opgepakt worden?
Veel TBS-ers zijn natuurlijk niet gek, ze weten degenen die hun mogelijkheden voor terugkeer moeten beoordelen perfect om de tuin te leiden.
@Kaas de Vies | 04-01-13 | 12:06
Dát zal 'm zijn. Zoon van de klompenmaker uit Schaamlapperveen. Ruig volk daar in het Oost-Drents hooggebergte, ze worden zelfs door Neder-Drenten uitgescheten.
Mooi man! Oplospercentage voor de maand januari *verdubbeld*. Je moet af en toe een gelukje hebben. Bijvoorbeeld een boef met een ėėncijferig IQ.
Die 'K.' staat natuurlijk voor Keizer.
{iets met 'Volendam' en 'familieliefdes' mompelt}
-weggejorist-
Die behandelaars willen zó graag iemand weer gezond verklaren, dat het ze niet kan schelen welke risico's de maatschappij loopt.
Dit soort lieden zijn helemaal niet "behandelbaar". Ze zijn gewoon van nature lui en verrot, werken voor wat geld zat niet in de opvoeding.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Joh. Nog meer bewijs dat TBS bullshit is. Ze peren 'm en begaan de volgende dag weer dezelfde ongein.
Welkom terug van je snuffelstage in de maatschappij, knul.
Gelukkig kan ie nu weer relaxed met een warme chocomel achter zijn playstation zitten.
@watsinneneem | 04-01-13 | 12:06
Je kán een TBS-er niet laten begeleiden met van die undertrained personen. Enkel ingepakt als de Marietta Mangler uit ConAir gaat het werken...
En daarom ben ik soms voor de doodstraf...
Die juwelier gaf ook wel aanleiding met al zijn glimmende dingen.
Ik hoor het nog na-galmen..."de dader is ook een slachtoffer" Fuck off linkse boevenbende! De juwelier en zijn mensen slapen voorlopig slecht de komende maanden!
Wat betekend ivbm? Is dat politie-taal?
En hij was op proefverlof omdat hij weer bijna klaar was om in de maatschappij terug te keren? De standaarden voor terugkeer lijken wel op die voor de Cito-toets. Elk jaar gaan ze omlaag...
En z'n 2 begeleiders zou ik ook gelijk aanhouden, en ontslaan.
@Reinaert | 04-01-13 | 12:04 | + 0 -
de man heet Ahmed Klaassen.
Dit geloof je toch echt niet. Waar-om zo sociaal willen zijn als land om totaal asociale personen de kans te geven te resocialiseren?
Echt, tief op gütmenschen, tief op...
Durf nou eens te benoemen. We hebben hier in Rotterdam gewoon een OudeBinnenwegprobleem!
Gelukkig hebben ze hem. Zonder doden en gewonden.
Opdoeken die TBS klinieken! Moet ze gewoon opsluiten achter een hoge muur!
Glas, plas, was...
Meer hoef ik er niet over kwijt!
Achmed? Nee joh, dat kan helemaal niet! Alle Achmeds zijn lievvvv.
Nee deze man is duidelijk klaar voor nachtelijk verlof. Dat blijkt maar weer omdat hij binnen 10 uur een overval pleegt.
Serieus, wat is er mis met die mensen die die TBS-klinieken leiden. Volgens mij zijn ze allemaal net zo gek.
En nu mag ie het volgende week nog een keertje proberen?
dat je Uberhaubt in nederland kan ontsnappen als tbs,er.
Is het wel de goede Ahmet?
Ahmed K.
Je verwacht 't niet hè. Stigmatiseren -kun- moet je leren.
Ja beste mensen. Het multiculturele jaar is ook weer begonnen!
Ik heb me voorgenomen een keer niet te reaguren...
Shit.
"Goed speurwerk leidt tot arrestatie", gaat het persbericht worden in 3, 2, 1...
REAGEER OOK