Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hardwerkende marktkoopman gearresteerd om niks

olijvenvaniliaslekkerMarktkoopman Ilias el Marsse is gearresteerd in Leiden. Schandalig. Want gezellige en hardwerkende notenman die met zijn broer zes dagen per week op veertien markten staat om op goudeerlijke wijze zijn kost te verdienen. Lees maar in dit artikel over zijn broer wat een doorzettingsvermogen, 'klauwen uit de mouwen'-mentaliteit en offers nodig zijn om goed geld te verdienen op de markt. Wat had hij misdaan? Hard gewerkt. En Marokkaan zijn. "Mijn misdaad was dat ik een dure merkjas, een Armani muts en een Adidas trainingsbroek droeg en alert om me heen keek vanwege het grote geldbedrag. Tja, prototype Marokkaan. Ze vonden ruim 24.000 euro werkomzet in mijn rugzak. Daarop werd ik met veel machtsvertoon in de boeien geslagen en naar het bureau afgevoerd.” Denk hier even over na. Opgepakt vanwege de combinatie afkomst, merkkleding en geld. Geld wat je eerlijk hebt verdiend door tachtig tot negentig uur in de week te werken. Dan voel je je toch een beetje een neger in het Amerika van Eisenhower. Maar goed, we kunnen er om gaan zitten grinniken, maar als Ilias zijnde zouden wij piswoest zijn op de Nederlandse politie. En meer dan eens het woord 'racisten' gebruiken. Overigens zouden we ook niet blij zijn met die 'prototype Marokkanen' die het voor hardwerkende en goudeerlijke marktkoopmannen als Ilias verpesten, maar goed, wij hoeven Ilias niet voor te schrijven hoe hij zich moet voelen. Veertien markten door heel West-Nederland, waaronder in Amsterdam, Leiden en Zoetermeer. Mensen die deze arrestatie ook een schande vinden, lopen even langs de kraam van Ilias Delicatessen, natuurlijk. Olijfjes scoren, nootjes harken en natuurlijk smikkelchocolade inslaan. Op de markt is je afkomst een arrestatie waard! Nee, wacht, dat ging anders. Update: gediscrimineerde marktkoopman stopte eerder een overvaller af.

Reaguursels

Inloggen

24.000 dagomzet notenkraam. Dat moet dan goede handel zijn.

ufak | 04-01-13 | 17:27

@eagleye | 03-01-13 | 10:34
Noem het: "Colatteral damage"

lilluke halve hoan | 04-01-13 | 10:52

Ook zoiets: meneer krijgt het geld terug als hij kan bewijzen dat het niet van strafbare feiten afkomstig is. Lijkt me nog best moeilijk. Stel een agent houdt je op straat aan en haalt het geld uit je portemonnee en zegt dat je het terug krijgt als je kunt bewijzen dat je het niet hebt gestolen. Hoe ga je dat doen?

poppermotje | 04-01-13 | 10:42

-weggejorist-

Neil4406 | 04-01-13 | 10:31

Turrukje | 03-01-13 | 10:44
Waarom precies de Britse? Er lopen daar volgens mij wel meer blanken rond. Niet dat gekleurde mensen zich daar trouwens gedragen, maar dat terzijde.

Pindakees | 04-01-13 | 00:22

@Saaihead | 03-01-13 | 21:42 | + -1
En met elke min die ik krijg, ben ik daar meer van overtuigd. ;)

Saaihead | 03-01-13 | 21:54

Toch typisch. Is er een Marokkaan die 1. in Nederland (Leiden) geboren is en geen Marokkaans paspoort heeft 2. geen strafblad heeft 3. hard werk voor zijn geld en daarmee bijdraagt aan onze economie EN maatschappij - en dan nog is het een kutmarokkaan omdat ie een Armani muts draagt. IQuid heeft groot gelijk, ik ga zaterdag een grote zak olijven bij die man kopen. Ik begin ook steeds meer te geloven dat dit land het Marokkanenprobleem gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft... :(

Saaihead | 03-01-13 | 21:42

Politie geeft het geld terug, met rente uiteraard, praten we niet meer over.

ps: ik zou ook rennen en liegen als 2 bonkige leer popo's in burger aan mij vragen wat ik in mijn rugzak heb. Iedereen kan tegenwoordig zo'n pasje printen.

Nobeltje | 03-01-13 | 20:45

-weggejorist-

hfakker | 03-01-13 | 20:01

Tja, ik denk dat Marokkaan/Leidse marktkoopman Ilias el Marsse (27) een echte CultuurVerrijker is waar NL heel erg blij mee moet zijn!

Ella | 03-01-13 | 19:45

hfakker | 03-01-13 | 16:25 | + 1 -
Dank voor de link.
Omdat velen deze alinea nog niet gelezen hebben hieronder een kopie.
www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

De politie licht toe dat de dubbele nationaliteit afkomstig is uit de gemeentelijke basisadministratie. ,,Die gebruiken wij om rijbewijzen te checken.
Afkomst speelt in deze zaak geen enkele rol'', zegt een woordvoerder.
,,Bij iemand met blond haar en blauwe ogen, hadden we hetzelfde gedaan.
Hij rende weg toen we achter hem aan liepen.
Hij zei dat er alleen sportspullen in de tas zaten en gaf geen verklaring voor het geld.
De man zei dat hij zich niet kon legitimeren, terwijl zijn rijbewijs gewoon in zijn tas zat.
Vandaar dat we hem hebben ondervraagd.''

Ella | 03-01-13 | 19:40

Ik vindt het heel goed & normaal dat een verdacht uitziende persoon met verdacht veel geld goed aan de tand gevoeld wordt.

P5ycH0 | 03-01-13 | 19:35

"Overigens zouden we ook niet blij zijn met die 'prototype Marokkanen' die het voor hardwerkende en goudeerlijke marktkoopmannen als Ilias verpesten".

Let op die quootjes. Johnny Kud wil dolgraag het verkiezingsprogramma van GroenLinks gaan schrijven (overigens bedoelt hij waarschijnlijk 'stereotiepe').

Ir Rita Tie | 03-01-13 | 18:38

"... verdiend..." (zucht, aan mezelf)

De andere | 03-01-13 | 18:07

..."geld DAT je eerlijk verdient hebt..."

De andere | 03-01-13 | 18:05

Jajaja, beetje noten verkopen en dan heb je ineens 24.000 euro in je rugzak? En waarom keek men daar in, daar is echt wel een verdenking of overtreding voor nodig, normaal gesproken. Vragen, vragen...

Dr.Zeldenrust | 03-01-13 | 18:03

Als de politie ontdekt heeft dat het een misverstand was, is hier gewoon helemaal niets aan de hand.
Gefeliciteerd JQ met je poging tot compensatie, maar onschuldige mensen worden ook wel eens opgepakt door de politie, gelukkig niet zo vaak als dat jij onzinnige stukjes schrijft.

me,myself and IK | 03-01-13 | 17:49

De aanhouding lijkt mij discutabel, nu er een redelijk vermoeden van schuld moet zijn. In het arrest Hollende Kleurling was er in ieder geval geen redelijk vermoeden van schuld, toen een zwarte man ui t de buurt van een drugskroeg rende en achteraf onterecht werd aangehouden. Overigens lost de politie dit tegenwoordig vaak op midddels de wegensverkeerswet, dan geldt bij een routinecontroel dat "redelijk vermoeden van schuld" uit het strafrecht namelijk niet bij een doorzoeking. Tja, de weinige goeden moeten helaas met de vele kwaden lijden, maar we weten uiteraard nog maar een (subjectieve) kant van het verhaal en er was in de buurt een inbraak gepleegd. Hij kan uiteraard wel een klacht tegen de agenten indienen o.g.v. overtreden van het behoorlijkheidscriterium; ofwel dat de agenten buiten hun ambtsintructie hebben gehandeld en buitenproportioneel.

Schweinchen Dick | 03-01-13 | 17:13

Dit is te triest voor worden!! En nu kamervragen meneer Wilders!

Nachtmens | 03-01-13 | 17:01

Zoveel kwaad kan het dus als we generaliseren,beste reaguurders en PVV stemmers.

captainobvious | 03-01-13 | 16:44

Dat is nou die grote groep die het voor een paar goede verpest. Jammer maar helaas.

HEvD | 03-01-13 | 16:29

Meneer de Marktkoopman,

U bent het slachtoffer geworden van het gedrag van uw soortgenoten, hulde voor de alerte agenten, 99% van de misdadigers/drugsdealers ziet er zo uit.

Mvg, Rimpeldoos.

Rimpeldoos | 03-01-13 | 16:19

Ja hoor scootert dat mag. Zodra gechecked is of dat geld ook echt van jou is.

Gnarf123 | 03-01-13 | 16:15

071 | 03-01-13 | 15:54
Volgens mij gaat het niet om Police Brutality maar om racisme. Blijkt ook uit jouw quote dat die heren daar best mee zitten. Kan ik me iets bij voorstellen; zelfs al zijn er veel problemen in de maatschappij met Marokkanen.

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 16:08

Wat inside info:
Dit is het zure kraampje dat na de verkiezingen een groot bord had staan dat ze niet verkochten aan PVV stemmers, na aangifte door een maat van me was het bord opeens weg. Dus hou maar op met je gejank over police brutality

071 | 03-01-13 | 15:54

AgressiefRood | 03-01-13 | 15:20 |

Oftewel wat ik gisteren op Facebook tegenkwam: "Support the country you live in or live in the country you support."

von Schwaffelhofen | 03-01-13 | 15:44

-weggejorist-

Pindakees | 03-01-13 | 15:39

Dankuwel Greet.

Pindakees | 03-01-13 | 15:39

stormtijd | 03-01-13 | 15:00
Je hebt geen ongelijk maar de maatschappij bestaat nu eenmaal uit schapen en volgelingen. We moeten denk ik niet klakkeloos uit gaan van omdat iemand slechte smaak heeft ook maar meteen een boef is :) Meeste mensen kleden (volgen) op die manier omdat ze denken nergens bij te horen en zich buitengesloten voelen. Dan lijkt me de link met Marokkanen makkelijk gemaakt verder..

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 15:33

Waarom de 'Nederlandse' Politie ? Hebben we ook nog buitenlandse korpsen in Leiden dan ? Hij wil niet als 'Marokaan' behandeld worden maar als hardwerkende Nederlander, maar dan wel schelden op de racistische 'Nederlandse' politie. Make up your fucking mind mate ! Ben je Nederlander óf ben je Marokaan. Accepteer dan je keuze en ga niet liggen piepen. Moet je eens zien als je door de Marokkaanse politie opgepakt word met 25K Eurie's. Dan word er nooit meer iets van je vernomen. Eerlijk óf on-eerlijk verdiend.

AgressiefRood | 03-01-13 | 15:20

Eng zeg die alhier heersende kleinburgers mentaliteit.
Je mag godverdomme met je eigen geld doen en laten wat je wil, en daarover heeft een ander geen flikker te vertellen.

scootah rijdert | 03-01-13 | 15:18

Lyssa | 03-01-13 | 14:45 | + 0 -
Dus je vindt zijn zijn reactie onnatuurlijk. Dus als jij overvallen wordt door die eruit ziet als een burger en zich legitimeert als politie. Terwijl er geen enkele reden is om je staande te houden: "Wat er in mijn sporttas zit? Oh, 24 mille. En je wilt weten waar ik woon. Oh ja natuurlijk joh, hier heb je mijn ID. Enneh de koffie staat klaar"...

sterke koffie | 03-01-13 | 15:12

Zolang alle Marokkanen kostbare zendtijd bij onze NPO vrienden krijgen om elk 'incident' te downplayen, heb ik er geen enkel probleem mee dat er af en toe eentje onterecht wordt opgepakt. Jullie imago, jullie probleem.

Afgeschminkte Bassie | 03-01-13 | 15:08

@Reggie R. | 03-01-13 | 13:54
Ah, mijn fout. Thnx!
Had dat stuk wel gelezen maar de laatste alinea niet.
stom ja.

Mijn excuses aan @Jhonny Quid.

La Vie En Rose | 03-01-13 | 15:07

SchuchterSerpent

Kleding maakt de man en dat geldt nog steeds.
Dmv kleding en voorkomen kan je jezelf profileren als behorende tot een bepaalde groep en dito mentaliteit.
Daarom zien veel kampers eruit als kampers, Hells Angels als Hell Angels, Tokkies als Tokkies, foute Marokkanen als foute Marokkanen, Boekhouders als boekhouders etc etc.
Scheer je kop kaal, neem een oorring, doe witte veters in je kistjes, draag een bomberjack en iedereen ziet je aan voor neo-Nazi, maar de redenatie van velen Freken, kleding zegt niet alles!!
Dat is inderdaad zo maar die kleding en het voorkomen zegt veel heeeel veeel over iemand zijn denkbeelden en sympathieen!!!

stormtijd | 03-01-13 | 15:00

Ik heb het idee dat als ik zo raar gekleed loop (Armani jas met trainingsbroek pff) en schichtig om me heen kijk dat ik ook wel even doorgelicht word. En als ze dan 24000 euri in mijn rugzakje vinden dan mag ik dat ook ten huize politzei komen uitleggen. Ik ben toch 1,93, blond met blauwe ogen (zeg maar de echte Nederlander)

Gnarf123 | 03-01-13 | 14:51

Ook al was het uiteindelijk misschien onterecht,(dat moet het onderzoek nog uitwijzen),lijkt het mij gezien de laatste alinea van het artikel toch heel redelijk dat de politie hem aanhield.

Hier is het stukje waar ik het over heb.
'Hij rende weg toen we achter hem aan liepen. Hij zei dat er alleen sportspullen in de tas zaten en gaf geen verklaring voor het geld. De man zei dat hij zich niet kon legitimeren, terwijl zijn rijbewijs gewoon in zijn tas zat. Vandaar dat we hem hebben ondervraagd.'

Als je je op zo'n manier gedraagt vraag je er toch om om even ondervraagd te worden? Ook is het vreemd dat direct de racisme kaart wordt getrokken,(sinds wanneer zijn ze een ras trouwens?) ik ben er van overtuigd dat als het een autochtoon was geweest de politie de persoon ook had ondervraagd.

Lyssa | 03-01-13 | 14:45

@Turrukje | 03-01-13 | 10:44 | + -32
Alle reaguurders hier moeten zich ook verantwoorden voor: Karst T, Volkert, die schutter in Alphen, Robert M., Britse soldaten in Irak, Mark Dutroux , dronken Hollanders in België én Breivik.
Want allemaal een Noord-Europees uiterlijk. Dus ga maar klagen bij je volksgenoten.
Ja, klinkt debiel ineens he ?

Marokkanen hoeven zich niet te verantwoorden, maar deze marktkoopman die Marokkaan is.
Verder leer lezen en begrijpen, je kraamt echt onzin uit! En ja, relatief plegen Marokkanen meer strafbare feiten dan Nederlanders en dat is een feit!

Parelmoer | 03-01-13 | 14:38

@Turrukje | 03-01-13 | 10:47
Jij krijgt nog meer minkudo's dan Bakito.
Ik denk inderdaad dat jij de reaguurders door en door begrijpt.

Sylvester Calzone | 03-01-13 | 14:31

Het nieuwe Nederland.

hobbit | 03-01-13 | 14:23

Ha, ha, met 24000 euri rondlopen op de markt! Verdiend met het verkopen van nootjes, haha!! En ook nog schichtig om je heen kijken; je zou natuurlijk voor minder nerveus worden!!

Rest In Privacy | 03-01-13 | 14:21

Eigen neautjes eerst.

Shareholder II | 03-01-13 | 14:14

In aanvulling op mijn eerdere post. Als het kopen van dure merkkleding zoals Armani met het verkoop van nootjes mogelijk is, dan waren er wel meer nootjeszaken. Het zaakje stinkt. Laat de belastingdienst maar eens kijken naar hun weekomzet van 24000€

diek | 03-01-13 | 14:04

24 ruggen omzet met neautjes? Ik neem aan nedernootjes, space-nootjes en xtc-nootjes?

Shareholder II | 03-01-13 | 14:00

@Peter74761500 | 03-01-13 | 13:55 | + 0

Wat merkwaardig is 24K in je broekzak.
Ook Hollanders zullen worden onderzocht.

Parelmoer | 03-01-13 | 13:59

Merkwaardig dat hardwerkende Marokkanen en andere gekleurde Nederlanders zich steeds moeten verontschuldigen voor wat een stel klootzakken uitvreten wiens (groot)ouders toevallig ook uit hetzelfde herkomstland komen. Maar de blanke Nederlanders hoeven dat natuurlijk niet. terwijl ook daar genoeg (absoluut zelfs veel meer)tuig tussen zit. Leve het nieuwe Zuid-Afrika aan de Noordzee!

Peter74761500 | 03-01-13 | 13:55

@La Vie En Rose Zie updatelinkje onderaan het artikel.

Reggie R. | 03-01-13 | 13:54

Ben benieuwd waar hij zijn jas, muts en adidas pak vandaan heeft

snakeplisskin | 03-01-13 | 13:53

Ach, met excuses en een bloemetje is alles weer ok.

Ahasveros | 03-01-13 | 13:51

Wat Tunatown zegt:

Oud interview in Trouw :
www.trouw.nl...

Omzet : nog geen EUR 200 / dag.
Naar het weekend toe iets meer.
TunaTown | 03-01-13 | 11:56 |

Laat de zaak inmiddels goed draaien maken we er 300 per dag van.. 6 dagen = 1800 Euro per week. Ronden we af op 2000 Eurootjes. Dwz, de beste man loopt met 3 maanden omzet in een rugzakje... Iets klopt er niet.

diek | 03-01-13 | 13:51

@hfakker | 03-01-13 | 13:23
Tweede alinea: stond dat in de televaag of elders?
Zo ja, dan had het @Quid gesierd als hij even een up-date had gedaan. De andere kant van het verhaal.

Dat stond nl niet in het artikel van vanmorgen, waarnaar werd gelinkt.

La Vie En Rose | 03-01-13 | 13:47

Mooie kraam, (filmpje) harde werker(s) zo te lezen, maar waarom toch dat zo typisch Marokkaanse slachtoffergedrag?

Het is vervelend, maar niet zo gek, als je wordt aangehouden omdat je wat schichtig om je heen kijkt in combinatie met uiterlijke kenmerken. Als ze dan ook nog 25.000 euro in je rugzak aantreffen dan moet je mee naar het bureau. Even uitleggen aan de blauwpetten, die niet weten dat je een succesvolle marktkoopman bent, hoe je aan dat geld komt. Daar zou je niet raar van op moeten kijken, gezien de reputatie van de Nedermocro hier ten lande. Iets dat Ilias niet kan zijn ontgaan.

En Ilias en overige jankerTs: Surinamers en Antillianen worden ook strenger gecontroleerd als ze op Schiphol aankomen, i.v.m. drugshandel van hun landgenoten.

Ook mijn ouders en vele andere Nederlanders werden vroeger regelmatig aangehouden en strenger gecontroleerd bij de grens, of op luchthavens, vooral in de States, UK en Noorwegen, omdat Nederlanders toentertijd bekend stonden als hashrokers en om het smokkelen van drugs. Als je er een beetje alternatief uit zag, dan was je de klos. Dat vonden ze ook vervelend ja, maar snapten het wel.

En @Quid, in het Westland werden vroegah tuinders vaker gecontroleerd i.v.m. het in dienst hebben van (goedkope) illegale arbeiders. Dat zou jij, als Westlander, moeten weten.

Kortom, dit heeft niks met discriminatie of racisme te maken. De goeden moeten nou eenmaal onder de kwaden lijden.

Het is nooit anders geweest.

La Vie En Rose | 03-01-13 | 13:35

Zo heul heul vreemd is het nou ook weer niet.
Ik ben wel eens aangehouden omdat ik in een witte Volvo 240 reed en me 3 dagen niet geschoren had. Er was een opsporingsbevel in de burt naar een crimineel in dezelfde auto (ander maar erop lijkend kenteken) en een schaduwbaard.... Nou ik met handen op de motorkap, rustig te woord gestaan, gezegd dat ik wel begrip ervoor had toen ze zeiden dat ze een verdachte zochten die voldeed aan het signalement. Zij rustig, ik rustig. Papieren gezien en u kunt weer doorrijden.

De politie licht toe dat de dubbele nationaliteit afkomstig is uit de gemeentelijke basisadministratie. ,,Die gebruiken wij om rijbewijzen te checken. Afkomst speelt in deze zaak geen enkele rol'', zegt een woordvoerder. ,,Bij iemand met blond haar en blauwe ogen, hadden we hetzelfde gedaan. Hij rende weg toen we achter hem aan liepen. Hij zei dat er alleen sportspullen in de tas zaten en gaf geen verklaring voor het geld. De man zei dat hij zich niet kon legitimeren, terwijl zijn rijbewijs gewoon in zijn tas zat. Vandaar dat we hem hebben ondervraagd.''

Politie kan ook echt je vriend zijn hoor. En soms zijn het eikels. Net mensen eigenlijk.

hfakker | 03-01-13 | 13:23

Die PVV agenten zullen 24.000 euro nooit op hun eigen rekening zien. De meeesten kunnen hun lopende rekeningen niet betalen dus het is normaal dat ze "verwachten" dat minderwaardig volk als Vreemdelingen dan ook MINDER te besteden hebben als zij. Want dat zou RECHTvaardig zijn in hun beperkte wereldbeeld. Toen een vriend van mij 18 was in Deventer heeft hij van zijn veel oudere broer een prachtige fiets gekregen (cadeau), de pliesie in Deventer heeft het van hem AFGEPAKT met de mededeling "dat kan jij toch niet betalen...". Broer boos naar bureau en de agent op zijn plaats gezet en fiets natuurlijk weer opgehaald. Vinden jullie het gek dat zoveel agenten ziek zijn. Keer op keer zien dat Vreemdelingen wel geld zien hebben en zij de GOEDE mensen geen geld. Misschien kunnen we naast hulpprogramma's voor ambtenaren met schuld, meer doen. Denk creatief. Ik plijt voor praatprogramma's, conferenties over omgaan met geld en laten we rapporten schrijven over begrip kweken binnen de pliesie over VREEMDELINGEN DIE WEL GOED BEZIG ZIJN. En dat je een koopman, of iemand met trainingsbroek ook NORMAAL naar de politiebureau brengt als hij iets niet "direkt" kan verklaren(geen bon of afschrift bij zich).

Kaan78 | 03-01-13 | 13:22

Uiteraard doel ik op *tweeverdieners en ook *het pakhuis verhaal klopt stel-matisch niet helemaal maar volgens mij ben ik duidelijk verder :)

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 13:18

Reinaert | 03-01-13 | 11:52
Dat kan wel maar je maakt immens lange dagen he.. Mijn vader gaat om 03.30 's ochtends zijn bed uit om alles klaar te zetten. Dan staat hij tot 17.00 - 18.00 op de markt. Voor hij terug in het pakhuis is en daar alles opruimen schoonmaken en klaarzetten voor de volgende dag is het zo'n beetje 20.30 dat je thuis komt. Als je geluk hebt. Herhaal dit 6x (want zaterdag is tegenwoordig met tweeverdienders de beste dag) per week. Zou jij dan nog zin hebben om iedere dag naar de bank te gaan?

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 13:16

Ik weet niet wat er zich heeft afgespeeld, maar als ik ruim 24K in een zak bij me heb en ik wordt gevolgd door ( wat ik niet kerken als ) stillen in een wagen zou ik me ook schichtig gedragen.
De gebeurtenissen en intensiviteit ervan daarna ken ik niet, maar ik hoop dat de Hermandad zich wel correct gedragen heeft en blijft gedragen, ook al bevestigd een bepaalde bevolkingsgroep elke dag je negatieve vooroordelen weer.
Blijft natuurlijk een feit dat een bepaalde bevolkingsgroep van dresscode totaal geen benul heeft ;-).
Enne, Ilias, sterkte met het terugkrijgen van je geld en ik wens je goede zaken hier ( en ook een goed leven, uiteraard ) en ik hoop dat uw nageslacht een voorbeeld aan u neemt, en dat uw afkomstgenoten uw goede voorbeeld doen volgen, want dat is wel nodig. Tot die tijd zullen we dit soort incidenten houden...

Graaisnaaiert | 03-01-13 | 13:15

Politie doet werk. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Ze hebben in dit geval opgetreden. En ervaring (niet discriminiatie) leert dat wat ze zagen meestal duid op iets dat niet klopt. Dus dan neem je hem mee om het uit te zoeken.

Erg jammer en niet nodig, maar ook geen discriminiatie. Als ze na een paar uur onderzoek hem nog niet hebben vrij gelaten begint het ook naar disciminatie te ruiken.

Maar iets verdachts vinden, ingrijpen, uitzoeken en handelen lijkt mij een prima procedure.

Maccius | 03-01-13 | 13:08

Hamvraag:
Heeft hij heeft hij het geld nou terug of niet.
wie weet meer?

anne de graaf8209 | 03-01-13 | 12:59

Ach ik ben ook een keer in de boeien geslagen omdat ik op iemand leek, dus een andere kaaskop. Heb ik verder ook geen punt van gemaakt.

sjoerdploert | 03-01-13 | 12:55

Net het uwv gebeld, met de vraag waar ik me kan laten omscholen tot olijfverkoper.

hagenux | 03-01-13 | 12:54

Niet om het één of ander, maar 24k.
Wat is dit? Dagomzet? Weekomzet?
Bij weekomzet draait hij dus 1,25 miljoen euro per jaar. Laat het de helft zijn. We hebben het dus over een notenkraam op de markt.

Tommygunner | 03-01-13 | 12:53

Tja, dat heb je aan veel anderen met dezelfde afkomst als jij te danken. Lullig voor je.

John Dough | 03-01-13 | 12:51

De politiemensen hier te lande zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de franse police/gendarme. Zijn ook racistisch maar weten wel van wanten. 3 keer per verplichte sportschooltraining, gedegen schietopleiding.
Maak maar eens alcoholcontrole mee. Ze staan je wijdbeens, armen over elkaar op te wachten. Ontzag straalt ervan af. En ze zijn willekeurig. Die alcoholcontroles. Ook op kerstavond of andere momenten waarop onze veldwachters het moederschootgevoel koesteren.

homokineet | 03-01-13 | 12:50

24.000 euro uit verkoop van olijven??? dat is ongeveer 1500 kilo olijven,dat is heel veel......
Maar idd laten ze eens met veel machtsvertoon en daadkracht de echte slechte oppakken.

extrasaus | 03-01-13 | 12:48

Heeft'ie te danken aan zijn landgenoten. Jammer voor hem, maar zo werkt het. En iedereen die 25K in de knip heeft, wordt gevraagd hoe deze persoon er aan is gekomen en zeker wanneer je deze 25K verdient met olijven verkopen op een markt. Wat een irritant kut verhaal weer.

Parelmoer | 03-01-13 | 12:46

Ik vind het bijzonder verdacht dat iemand met een bedrag van 24.000 euro contant rondloopt. Dat moet haast wel op zijn minst zwart zijn. Ik geloof er geen bal van dat een marktkoopman dit soort bedragen nodig heeft.

WestAndSmithson | 03-01-13 | 12:42

Dit is zo jammer maar helaas wel het gevolg van de tolerantiegrens die veel te hoog ligt. Straf dat gajes maar wat harder. En je hoeft niet te verwachten dat hij zich uit moet spreken tegen zijn landgenoten, slaat ook nergens op, ik voel me ook niet aangesproken door die voetbaltokkies die zich niet gedragen.

Jerry Lundegaard | 03-01-13 | 12:41

Wat is er vreemd aan dit bericht? Als ik gepakt word met 25.000 euro op zak, dan heb moet ik ook gewoon even uitleggen hoe ik daaraan kom, desnoods op het politiebureau.

Het echte probleem is vaak, dat mensen (en in het bijzonder marokkanen) niet weten hoe je op een normale manier om moet gaan met autoriteit.

Overigens, als je niet geassocieerd wilt worden met kutmarokkanen, moet je je ook niet als eentje kleden. Ik ga ook niet s'nachts verkleed als junk door een woonwijk lopen met een sporttas in mijn hand, en het dan vreemd vinden dat ik word aangehouden.

Harigeharrie | 03-01-13 | 12:39

Hoogste tijd dat nette Marokkanen gaan emanciperen dus.

Conan de Rabarber | 03-01-13 | 12:38

Het zal wel goed bedoeld zijn dit stuk, maar het komt toch een beetje over alsof je iemand in de sociale werkplaats een schouderklopje geeft.

casero | 03-01-13 | 12:38

@BassieB
Niet zo minachtend, he, over de mensen die iedere dag hun lijf en geest in gevaar brengen om mensen zoals jij en ik veilig te houden. Een beetje respect is wel op zijn plaats.

Merkava | 03-01-13 | 12:36

Hmmm, gedraagt zich verdacht en heeft 24 K op zak uit olijven verkoop?
Ik wacht ff af hoe dit gaat lopen...

hotmint | 03-01-13 | 12:33

Wat moet ik hiermee. Wat is er nog zoals het lijkt. Ik ken mensen zonder baan in dikke BMW's die 's nachts vanuit Nederland pizza's bezorgen in parijs en daar een vermogen mee verdienen.
Nog nooit belasting betaald en nog nooit gearresteerd. Wat nu discriminatie.

Therapietje | 03-01-13 | 12:29

Tja ... er zit af en toe een goedwillende hardwerkende bij. Maar met dank aan zijn medelanders kan dit gebeuren.Een vergissing is dan snel gemaakt.

Lichtstadfan | 03-01-13 | 12:27

Als ik als agent iemand op straat tegenkom met 25K cash, dan is het toch niet zo raar dat ik die meneer mee naar het bureau neem om even na te gaan waar dat geld vandaan komt? De vraag is echter of de politie een willekeurige blonde Hollander met die kledij ook zou hebben aangehouden om te fouilleren.

ITEACHYOU | 03-01-13 | 12:17

ze pakken ook wel eens Hollanders onterecht op........ Puttense moordzaak.......

ITEACHYOU | 03-01-13 | 12:15

Tja politiemannen hebben een IQ van 80, niet zo gek dus dat dit gebeurt.

BassieB | 03-01-13 | 12:12

Rot voor hem maar heb liever dat de politie een keer een miskleun maakt dan er 10.00 laat lopen.
hem schadeloos stellen met geld van gepakte wel-criminelen (veelal uit zelfde land)

de beer van de meer | 03-01-13 | 12:10

goed stukje Quid. triest geval van politiefalen. gemiddelde reactie van de reaguurders is echter pas echt zorgwekkend. Er is nog een lange weg te gaan...

benerzoeentje | 03-01-13 | 12:10

Ik betrap mezelf er ook altijd op extra bewondering te hebben voor allochtonen die het WEL goed doen. Eigenlijk is dat net zo erg als discriminatie. Alsof ze een extra hindernis hebben. De paralympics van de samenleving.

OverdrevenGeouwehoer | 03-01-13 | 12:08

Dus, de politie vraagt je om je te legitimeren waarop het vervolgens blijkbaar nodig is om je met veel machtsvertoon in de boeien te slaan. Nou, dan zul je vast wel meegewerkt hebben...

von Schwaffelhofen | 03-01-13 | 12:07

Een keer een goed verhaal over de politie, mijn achting is gestegen. Alleen is 8 man niet wat veel? (Ook een reden dat de politie zo weinig oplost, ik zag eens 34 (!) politiewagens bij een schietpartij) Als ze maar wel gewoon wel hun excuses aanbieden aan onze marktkoopman. Het was onterecht, achteraf.

Hanz Ziezo | 03-01-13 | 12:06

je in het uniform van een noordafrikaanse crimineel verbazen over de reacties om je heen?

overmenekpuntnu | 03-01-13 | 12:02

ik vrees dat GS andere onderwerpen in een andere toonzetting moet gaan plaatsen, anders blijven slechts de reaguurders uit de donkerste en diepste krochten van de samenleving hier komen. alleen de namen van de reaguurders en het niveau van de spelling zegt voldoende. ik zie het begin van het einde in 2013.

zeeman73 | 03-01-13 | 12:01

2013 ook tolerantie?

overmenekpuntnu | 03-01-13 | 11:59

uhuh... met olijfjes en nootjes verkopen op de markt 24.000 euro maken.... uhuh..

deuZigeZelluf | 03-01-13 | 11:58

Kul natuurlijk. Als ik met 24000 euro rondloop vragen ze mij ook af hoe ik er aan kom.

negers zijn zwart | 03-01-13 | 11:55

@dj tonedeaf | 03-01-13 | 11:29

Troost je met de gedachte dat Nederlandse banken over 't algemeen (al jaren) geen rente meer geven op een rekening-courant. Dát argument gaat dus alvast niet op.

Reinaert | 03-01-13 | 11:54

@SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:45

Dat transacties bij banken geld kosten weten we ondertussen allemaal en dat zou zéker voor ondernemers moeten gelden: dat zijn gewoon bedrijfskosten, niet meer en niet minder. En afstorten.... dat gaat toch nog steeds met een sealbag die je 24/7 in de nachtkluis van de bank kunt laten glijden? Of ben ik abuis (dat kan hoor)?

Reinaert | 03-01-13 | 11:52

CumGranoSalis | 03-01-13 | 11:01 |

Misschien heb je wel gelijk, maar ze gedragen zich niet zo. En ik betwijfel of ze dat zelf ook zo vinden. Ze hebben wel de rechten van een Nederlander, echter niet de plichten. (De goeden daargelaten).

The_Black_Knight | 03-01-13 | 11:50

24000 euro aan nootjes verkocht op een markt? Stel dat de markt 5 uren duurt. Dan is dat 4800 euro per uur, 80 euro per minuut. Bij een gemiddelde aanschaf van 3 euro nootjes verkoopt hij dus elke 2,3 seconde een zakje. Tel eens tot 10? Dan heb je al 4 zakjes verkocht. Wauw.
.
Overigens ligt het aan het voetbal.

Patatter | 03-01-13 | 11:49

Reinaert | 03-01-13 | 11:22
"Mijn misdaad was dat ik een dure merkjas, een Armani muts en een Adidas trainingsbroek droeg en alert om me heen keek vanwege het grote geldbedrag.''
Sorry maar dat is in mijn opinie nou niet echt 'reden' om iemand aan te houden. En als de agenten zien dat hij daar gewoon op de markt staat neem ik aan dat ze er wel van uit hadden kunnen gaan dat het omzet was wat er in die rugzak zat.

roze_bril | 03-01-13 | 11:25
Je kan maar zoveel keer per week geld storten zonder extra te betalen bij bepaalde banken. Het zijn ook zeer lange dagen op de markt dus je hebt ook niet altijd tijd om dat op tijd te storen. Zo'n bedrag laat je ook niet graag thuis.. Vandaar dus :)

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:45

Nu weet heel crimineel NL wel met wat voor bedrag die arme man op zak loopt. Kun je wachten op een deuk in zijn kokosnoot plus geld foetsie. Kan hij enkel aangifte doen bij vrouwelijke agentes, mits op dat moment niet ongesteld of als Gerda Dijksman (voormalige soort politiechef Drenthe) twitteren, en is ie nog verdacht ook, want uitlokking, aanleiding geven etc.

Ton Plafond | 03-01-13 | 11:44

Ik word ook notendealer.

Nacho_Vidal | 03-01-13 | 11:42

Als je (blank of zwart) met gereedschap in de kofferbak aangehouden word op een willekeurige bedrijventerrein in Nederland in de avonduren, dan kan de politie je ook in de boeien slaan. Het zelfde geldt ook voor mensen die 25 mille op zak hebben. En terecht!
Als je slim bent, dan neem je even een kopie van je inschrijving KvK mee op zak, en dan loop je binnen 2 minuten weer vrij rond

tis_wat | 03-01-13 | 11:40

24000 Euro op zak.Waarschijnlijk te weinig belasting betaalt en veel rommelen en dat is niet eerlijk ,want zijn vele broeders in de Wajong,bijstand of een inrichting moeten ook eten.

Links om | 03-01-13 | 11:38

Dekmantel voor coke handel
Daaaag mensen!

Nacho_Vidal | 03-01-13 | 11:38

Ik ben Nederlander van geboorte, werk 60 uur of meer per week en heb nimmer een uitkering "genoten". Net als mijn familie en kennissen heb ik geen criminele antecedenten. Toch wordt van mij privacygevoelige informatie vastgelegd en internet- en belgegevens opgeslagen. Verder word ik wel eens preventief gefouilleerd, met camera's in de gaten gehouden en m'n financiële gegevens worden op voorhand vastgelegd door de fiscus. Vind ik allemaal heel vervelend maar ik moet het gewoon accepteren. Staat iemand daar wel eens bij stil?

Alexander de Kleine | 03-01-13 | 11:37

@Kapitein Sjaak Mus | 03-01-13 | 10:35
Het zou juist verdacht zijn als hij met 24000EUR op zak liep in een Wibra-outfit.

frank87 | 03-01-13 | 11:36

www.vrijspreker.nl/wp/2009/07/contant-...

'Het op zak hebben van meer dan 2500 euro kan nu gestraft worden met voorlopige inbeslagneming tot men aangetoond heeft, waar het geld vandaan komt.'

Een duur pak, zenuwachtig rondkoekeloeren: een reden om een jongeman eens aan te spreken, en in zijn zakken te voelen: het zou een dealer oid kunnen zijn: blijkt ie veel geld op zak te hebben, 'zomaar': hij kan niet direct aantonen waar hij het vandaan heeft (bonnetjes? notenkraam?), nog, waar hij het heen wil brengen (mocht hij het bijvoorbeeld gepint hebben om een moterfiets te kopen oid, dan is dat allicht een geloofwaardig verhaal: aan de uitgeefkant).

De belastingdienst wil altijd weten wat jij met je geld doet: en dan geld voor iedereen (dus ook voor Marokkanen) de omgekeerde bewijslast: jij moet zowieso de helft aan de belastingdienst geven, misschien nog een boete wegens belastingontduiking oid, tenzij je kan aantonen dat het allemaal legaal en wit is: kan je dat niet, dan 'schat' de belastingdienst het zelf wel in voor je...

Dat is de praktijk van alledag: voor iedereen. Racisme? Neen. Roof. Dat is het.

Karel Popper | 03-01-13 | 11:34

Tja, komt door die 99% die het verpesten voor die ene goede.

Sadomassochristus | 03-01-13 | 11:34

Met bloed, zweet en noohoten... Illias aka "de dadeldealer"

Zie arrest "de hollende kleurling" (al had die wel een wikkel heroine in z n zak). Die werd opgepakt omdat ie zwart was en hard rende. Maar ja, wouten he, domme eenstrepers die 1500 e bruto pm verdienen en de hele dag vragen waar "we" naartoe denken te gaan, daarvan mag je geen wonderen verwachten.

Aan de andere kant heeft ie wat "collega's" die het voor Illias verknallen.

NACademicus | 03-01-13 | 11:32

@Turrukje:
ik ben het helemaal met je eens. vooral je zin: "Ik baseer mij slechts op wat hier jaren wordt geroepen door veel reaguurders."

Het wonderlijke is dat rara daar dan voor jou nog een andere verklaring voor heeft. Alsof je zelf niet weet waarop je je baseert.

Plakkband | 03-01-13 | 11:32

@Reinaert | 03-01-13 | 11:17
Bijna half miljoen jaarlijkse omzet. Effe rekenen hoor:
zeg 450.000 in 365 dagen (hard werken - elke dag!) maakt ongeveer 1250 omzet per dag. Om dan met 24.000 eurootjes rond te lopen.. Inderdaad, je zou verwachten dat ie die omzet eerder ergens 'onder brengt' en/of spendeert aan nieuwe voorraden. Iets klopt er niet - oppakken en z'n gehele verhaal controleren: niks mis mee. Als ie dan ook nog stennis schopt en z'n 'discriminatie'-kaart speelt, helemaal flink onder de loep nemen...

MalteseKnight | 03-01-13 | 11:31

Vervelend voor hem. Maar hij moet voor de duiding van dit drama even de mocro-nieuws timeline terugblieken. Dan snapt ie wellicht wel dat zijn land en cultuurgenoten hem een geweldige dienst hebben bewezen. Wat vindt Ilias btw van eerwraak?

Koettoerk | 03-01-13 | 11:31

Wie zegt dat de agenten een anders gekleurde met dezelfde kleding en houding er niet uitgepikt hadden. De discriminatie kaart wordt weer erg makkelijk getrokken. Ongenuanceerd is het woord hier

3Xniks | 03-01-13 | 11:30

@Reinaert | 03-01-13 | 11:24

Misschien is dat wat moeilijker want veel/sommige/alle moslims, geen idee of hij moslim is overigens, mogen niet bankieren waarbij rente wordt uitbetaald.

Rente is haram, magniet.

dj tonedeaf | 03-01-13 | 11:29

Hij haalt de mode politie en de gewone politie door elkaar.

BASinnic | 03-01-13 | 11:28

Ik hoorde laatst ook van een Marokkaan die op Schiphol werd gearresteerd, ook met 24.000 Euro in zijn rugzak. Eerlijk verdiend, zie ie: "Ik zei tegen iedereen die ik tegenkwam dat ik naar Marokko terug wilde, maar dat ik 50 euro tekort kwam".

lijn5 | 03-01-13 | 11:28

@SchuchterSerpent | 03-01-13 |

Neem je je omzet mee naar de markt? Wat is daar het nut van?

roze_bril | 03-01-13 | 11:25

ooohhh wat erug... wat erugggg.

l.b... next!

Docta | 03-01-13 | 11:25

@landlopertje | 03-01-13 | 11:19

Helaas kan ik dat filmpje hier niet bekijken, die info mis ik dus, maar als dat zo is: dank voor de aanvulling. Dan nog blijft het stom om niet wat vaker af te storten bij de bank dunkt me.

Reinaert | 03-01-13 | 11:24

Een marokkaan die met hard werken zijn geld verdient, verdient een plek in het museum.

Schaamharing | 03-01-13 | 11:24

Laten we nou eens verder onderzoek afwachten vóór we hier weer los gaan. Af en toe is GeenStijl net het dorpje van Asterix en Obelix: een kleine aanleiding en meteen een kluwen vechtende snorremansen die elkaar met vissen om de oren slaan. Van bedenkelijke kwaliteit, dat dan weer wel :)

Boer in 020 | 03-01-13 | 11:23

@SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:16

Het boeit me niet of meneer Marokkaan is of niet. Meneer wordt - kennelijk met reden - staande gehouden en blijkt veel geld op zak te hebben. Te veel voor vigerende maatstaven. De daarop volgende actie is wat mij betreft dan ook niet meer dan logisch.

Dat de racismekaart nu kennelijk getrokken wordt is dan ook irrelevant: zou men ondergetekende staande hebben gehouden met een identiek geldbedrag op zak dan had 'ie ook mee gemogen naar het bureau.

Een non-issue wordt opgeblazen, nergens goed voor.

Reinaert | 03-01-13 | 11:22

Wie aandacht zoekt die krijgt aandacht. Moet dat glimmertjesvolk maar niet altijd willen pronken met de zgn merkkleding. Enne, wel opgeven bij de belastingdienst als omzet Ilias, die 24.000!

_pacman_ | 03-01-13 | 11:22

appeltjesgroeneweide | 03-01-13 | 10:58 |

Volgens mij zijn het allemaal Nederlanders waar je het over hebt. Of jij of zij er anders over denken boeit niet zo heel erg veel. Feit en praktijk blijft dat het geboren en getogen Nederlanders zijn.
CumGranoSalis | 03-01-13 | 11:01 | + 0 -
---------
sorry maar ik begrijp je niet. Wil je het nog een keer aan me uitleggen aub?

appeltjesgroeneweide | 03-01-13 | 11:21

En de boekhouding zat in z n binnenzak.
Zo ken ik een Hindoestan die noodgedwongen in een klein autootje is gaan rijden, werd in zijn BMW 5 x per dag aangehouden.

Uw Verzekeringsadvis | 03-01-13 | 11:21

Reinaert | 03-01-13 | 11:09
Overigens is het niet alleen de omzet wat 'men' meeneemt naar de markt. Ook wisselgeld, het geld voor de martkmeester die betaald moet worden, de standbouwers etc. etc. Of denk je dat je gratiesj op de markt mag staan, zeker zo'n topplek als Leiden.. Duh.

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:20

eerst structureel stemmingmaken en de bezoekers uitnodigen hun ongenoegen en haat vrijelijk te uiten, en dan een mooi nuancerend stukje.
hypocrieten.

zeeman73 | 03-01-13 | 11:20

Wellicht een uitzondering in de regel. Als hij aan kan tonen dat hij het eerlijk verdiend heeft, mag hij het houden. Niets aan de hand. Doe eens een controle in Rotterdam, altijd prijs.

whatsnext | 03-01-13 | 11:19

@Reinaert | 03-01-13 | 11:17
In het Telegraaf filmpje heeft hij het over weekomzet.

landlopertje | 03-01-13 | 11:19

@landlopertje | 03-01-13 | 11:12

Het woord "weekomzet" valt nergens. "Werkomzet" wel. Da's wat anders. Een simpel lesje ondernemerschap voor beginners leert dat je dergelijke bedragen eerder moet afstorten, zó moeilijk is dat namelijk niet. *Niemand* loopt met een dergelijk bedrag op zak, al heeft 'ie het nog zo druk.

Dat 'ie hard werkt en goed geld verdient: hulde - maar het is dan vervolgens wel weer schlemielig om op deze manier met dat zuurverdiende geld om te gaan.

Reinaert | 03-01-13 | 11:17

Als zijn criminele broeders doorkrijgen dat er zoveel geld te verdienen valt in noten, krijg je weer hele andere problemen in Nederland. Dan word je lastiggevallen op straat door een slissende medelander: "pssssst noten kopen?"

Borrelende Boris | 03-01-13 | 11:16

Reinaert | 03-01-13 | 11:09
Ja mijn vader / opa / grootmoeder hebben ook altijd aanzienlijk veel cash bij zich. Waar dat in wordt opgeslagen maakt toch niet uit? En mag het zo zijn dat je een joggingbroek van een bepaald merk koopt? Wij lopen ook in Lacoste zijn wij dan meteen dealers?! Het verschil zit 'm erin dat mijn familie wel Nederlands is/oogt en die problemen dus veel minder hebben. Wat hier wordt beschreven is een stereotype, waar meteen naar wordt gezocht als er iets naars gebeurt. En het is geheel aan ons dat wij meteen naar de Marokkanen kijken! Kijk even naar de geschiedenis van ons eigen land voordat je morele vingertjes gaat wijzen naar andere culturen.

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:16

Inderdaad, geen Marokkanen meer aanspreken die zich verdacht gedragen dan kan je ook niet heel onterecht twijfelen aan die €24.000 cash in een rugzakje.

Allemaal apenootjesverkopers, die marokkanen, dat is algemeen bekend.

Bruno Alaska | 03-01-13 | 11:16

ik roep hier zomaar: arrest van de hollende kleurling (zoek maar even op) En die had nog echt wat gedaan ook.

De Treinende Rechter | 03-01-13 | 11:15

Alleen is het jammer dat de rest van zijn broeders nu weet dat hij met keiharde knaken in een rugzakje rond loopt...

De zorgverzekeraar N | 03-01-13 | 11:15

Goed dat de pliesie zo alert is. Lullig voor notenmeneer maar aangezien hij alles kan uitleggen is er niet zoveel aan de hand denk ik. Wel even checken of notenmeneer alles keurig opgeeft bij de Belastingdienst anders moeten we helaas Das Meldpunt benaderen.

Sliptong | 03-01-13 | 11:14

24K is wel erg veel als opbrengst, ook voor een week. Lijkt mij dat je dat snel naar de bank brengt. Maar goed, als het verder allemaal ok blijkt te zijn mag de politie wel flink het boetekleed aantrekken.

Vindefin | 03-01-13 | 11:13

Wedden dat Ilias ook hard roept als zijn neefjes weer iets hebben uitgevreten.

Roeieber | 03-01-13 | 11:12

@Reinaert | 03-01-13 | 11:09
Goed opletten: is wéékomzet die hij wil wegbrengen. Van de kerstweek nog wel. Kan makkelijk. Mijn vader is zowat miljonair geworden van de verkoop van fruit op de markt met slechts één kraam.

landlopertje | 03-01-13 | 11:12

Doet de politie 'ns een keer iets, is het weer niet goed... en daarbij: nu krijgt 'ie nog gratis reclame ook, dus die omzet zal alleen maar stijgen...

EricJ | 03-01-13 | 11:11

goh,zien we het ook eens van de andere kant!zo zie je maar weer de goeden moeten altijd onder de slechten lijden!

twentekeerl | 03-01-13 | 11:11

Heel vervelend dit en ik wil het zeker niet goed praten maar nu wil wel het feit dat er ontzettend veel wordt ingebroken in (de omgeving van) Leiden. En als hij toevallig voldoet aan het profiel én dan ook nog eens een grote som geld op zak heeft dan vind ik het persoonlijk niet heel raar dat hij even wordt uitgenodigd op het popobureau.
Ik hoop alleen wel dat ze (de lange arm der wet) deze man met het repect hebben behandeld dat hij verdient. En dat ze na het inzien van hun fout excuses hebben gemaakt.

Don Ricardo | 03-01-13 | 11:11

@ iedereen die over die 24.000 loopt te emmeren.
6 dagen per week op 14 markten, ergo meerdere kramen gekoppeld aan de eindjaarsdrukte.
Zo moeilijk is het niet.

Zeg maarKaas_Cuevara | 03-01-13 | 11:10

Meneer de nootjesboer mag hier vooral zijn landgenoten op aankijken. Hij heeft verder alles netjes teruggekregen en moet verder niet lopen zeikstralen. Afgezien daarvan.. Een stylist nemen is geen overbodige luxe want deze kledingcombinatie is inderdaad een misdaad tegen de mode.

Topperke | 03-01-13 | 11:10

De Nederlandse bevolking is al zo kaalgeplukt door de voorgaande kabinetten, dat er niemand meer is, die 24.000 euro cash in huis heeft liggen. Het vermoeden dat dit geld uit een woninginbraak afkomstig zou kunnen zijn, is daarmee meteen erg ongeloofwaardig.

Borrelende Boris | 03-01-13 | 11:09

Verder Quid is dit natuurlijk een provocatie van ongekende Taquiesque proporties. Iemand met een legitiem beroep heeft dagen schichtig om zich heen kijkend op straat gelopen om het vaar de criminelen gemakkelijker te maken om niet opgepakt te worden. Trap er niet in Quid. Het heeft allemaal met de Islam te maken en de enige uitweg is PVV stemmen!

Einde van de Domheid | 03-01-13 | 11:09

Quid, flikker toch op met je politiek correcte gelul.
Bepaalde groepen hebben een gedragscode met daar bijbehorende kleding en voorkomen.
Als je jezelf wil profileren door gansterstijl te kleden dan moet je ook niet lopen janken als de politie je extra verdacht vindt.
En als je deze kleding draagt dan betekend dat wel dat je sympathie voor deze dresscode hebt inclusief desbetreffende mentaliteit.
Leg deze man maar eens goed onder het vergrootglas en er komen vanzelf zaken naar boven drijven die het daglicht niet verdragen 100%!! Want hij wil er graag bijhoren!!
Hey, BELASTINGDIENST een werkomzet van 24.000 das niet mis en wat geven de broers bij jullie op!!!!!

stormtijd | 03-01-13 | 11:09

@SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:00

Lopen jouw familieleden ook met 'dagomzetjes' van 24 mille cash rond? Dáár zit 'm - althans wat mij betreft - in dit verhaal de pijn: meneer wordt staande gehouden omdat 'ie zich opzichtig kleedt en opvallend gedraagt en blijkt vervolgens *kuch* 'nogal' veel geld op zak te hebben. Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat de politie de herkomst van dat bedrag wil achterhalen want het is gewoon verdoemd veel geld, zeker als het in een rugzakje zit. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Niet leuk voor meneer in kwestie maar een béétje meer zakelijk inzicht zou hem ook geen kwaad doen. Vierentwintig mille is natuurlijk géén dagomzetje en dat valt dus op. Héél erg op.

De blauwe petten hebben hem nu laten gaan, de blauwe enveloppenbrigade zal 'm inmiddels wel op de korrel hebben. Ere wie ere toekomt.

Reinaert | 03-01-13 | 11:09

24 K op 1 dag. Mmmh dat verdient goed. Er zal ook wel wisselgeld bij zitten natuurlijk.

roze_bril | 03-01-13 | 11:07

Is een aardige gozer. Hij gaf mij 2 jaar terug een lift toen ik zonder benzine langs de kant van de weg stond. Sprak met veel passie over z'n werk.

Libertinowitz | 03-01-13 | 11:07

Politie heeft, volgens filmpje op Televaagsite, een inbraakmelding gekregen.
Reggie R. | 03-01-13 | 10:57 | + -1
Dat zeggen ze altijd als iemand willekeurig is opgepakt.
Is niet te verifieren dus waar.

Einde van de Domheid | 03-01-13 | 11:06

Goed, niets is onmogelijk. Ook niet een hardwerkende Marokkaan met ruim 24.000 euro werkomzet in zijn rugzak. Omzet, die hij van plan is netjes te boeken en te melden aan de rovers van de belastingdienst, die normaal niet op Marokkanen letten vanwege de statistisch geringe kans daar wat aan te verdienen.

Het Marokkanenprobleem bestaat nu eenmaal en verontwaardigd zijn helpt niet. Weten we alles van.

Jan Passant mk2 | 03-01-13 | 11:06

Nee Reggie, de beste meneer vroeg waarom hij werd staande gehouden en suggereerde zelf een woninginbraak.

Als de politie deze ABN sprekende middenstander gewoon even verder ondervraagd hadden was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Schandelijk dit. Ondanks dat 90% van zijn landgenoten er een zooitje van maakt geeft dat geen vrijbrief om mensen preventief van straat te halen. Preventief vragen stellen en om identificatie vragen is prima, maar er moet wel een grens zijn.

Knar01 | 03-01-13 | 11:06

De eerste onschuldige marokkaan... dat mag inderdaad in de krant.

kippetand | 03-01-13 | 11:04

Vond je het echt vreemd Quid?
Ben je echt verontwaardigd?

Einde van de Domheid | 03-01-13 | 11:02

@pidi | 03-01-13 | 10:46
Als agenten deze man abuiselijk arresteren, is dat dan de schuld van de agenten, of is er in dergelijke situaties vaak meer aan de hand?

Tommygunner | 03-01-13 | 11:01

appeltjesgroeneweide | 03-01-13 | 10:58 |

Volgens mij zijn het allemaal Nederlanders waar je het over hebt. Of jij of zij er anders over denken boeit niet zo heel erg veel. Feit en praktijk blijft dat het geboren en getogen Nederlanders zijn.

CumGranoSalis | 03-01-13 | 11:01

We zijn op de goede weg.
Elke Fin in een nieuwe BMW zou preventief aangehouden moeten worden.

van Nazareth | 03-01-13 | 11:01

Nou, als het eerlijk verdiend geld is dan is de politie hem een excuusbrief en een bosje bloemen schuldig. Wel even checken of die half miljoen omzet netjes in zijn IB- en BTW-aangifte zijn verantwoord. Niet omdat hij Marokkaan is maar omdat hij marktkoopman is.

witwas | 03-01-13 | 11:00

-weggejorist-

SchuchterSerpent | 03-01-13 | 11:00

Wraak van de vrouwen. Na jaren nafluiten, hebben die nu de macht gegrepen in het 0031 politiekorps en de piemoldragers gaan dat voelen!

Fred Janssen | 03-01-13 | 11:00

Misschien is het nu wel tijd dat de Marokkaanse gemeenschap in Nederland eens op orde op zaken stelt binnen hun eigen gemeenschap !!

duitse herder | 03-01-13 | 10:59

Wat @appeltjesgroeneweide zegt!

a small step for men | 03-01-13 | 10:59

@vraagstaart | 03-01-13 | 10:47
Klinkt bekend. Sterker nog :
Een collega (academicus notabene) van mij komt van origine uit Mexico. En die wordt ook overal voor Marokkaan aangezien. Met alle nadelige gevolgen van dien ...

Piet_Snot | 03-01-13 | 10:59

@ Merkava | 03-01-13 | 10:56
Zijn achterneefjes lezen mee.....

kneuterzak | 03-01-13 | 10:59

Als het waar is wat de man zegt (hoeft natuurlijk helemaal geen opbrengts te zijn) dan is het jammer dat de goeden lijden onder de kwaden. Maar niet zo verbaasd zijn, marokkaanse marktkoopman, want hoevaak heb jij je persoonlijk hardop uitgesproken tegen de schier oneindige reeks aan geweldsincidenten van je marokkaanse moslimbroeders? Laten we eens doen alsof de Nederlandse gemeenschap in Australië er om bekend zou staan dat ze voor meer dan 50% in aanraking is geweest met de Australische politie. En dan wordt er op een dag een Nederlander aldaar opgepakt omdat men denkt dat deze Nederlander ook een crimineel is... Dan voelt het ineens niet zo vreemd aan he? Maar oh wee als dit opeens geldt voor een marokkaan in Nederland. Dan krijgen we toch weer dat discriminazie gevoel, of niet?

appeltjesgroeneweide | 03-01-13 | 10:58

Omdat ze niks hebben kunnen vinden is hij nu onschuldig? Lijkt me een gevalletje geluk bij ongeluk... En de aanleiding voor arrestatie was een foute broek?

crk | 03-01-13 | 10:58

Politie heeft, volgens filmpje op Televaagsite, een inbraakmelding gekregen. Zien dan vervolgens een Marokkaan schichtig om zich heen kijkend lopen.
Logisch dat ze dan even een praatje komen maken. Als ze dan een berg geld in jouw rugtas vinden is het meer dan logisch dat je meemoet. Vervolgens is hij weer vrijgelaten, niets aan het handje dus....
Vervolgens even een krant bellen en gratis reclame gekregen, iedereen blij!

Reggie R. | 03-01-13 | 10:57

24.000? Die gedroogde cokesnippers verkopen goed.

de Bree | 03-01-13 | 10:57

incidentje !

Troost J.E. | 03-01-13 | 10:57

Wat ik 100% zeker wist na het lezen van de kop is dat het een stukje van Quid was. Ben ik nu helderziend ?

Veel Vaak | 03-01-13 | 10:56

Nu weet de hele wereld dat Illian met zijn omzet van 24.000 Euro in een rugzakje rondloopt. Zal wel niet lang duren voordat iemand op het idee komt daar wat aan te doen.

Merkava | 03-01-13 | 10:56

Probleem voor hem is dat hij in een groep zit waarbij dit soort zaken verdacht zijn. Dus helaas moeten de goeden lijden onder de slechten.
En als je dan rondloopt met 24.000 euro, wordt het niet beter.

The_Black_Knight | 03-01-13 | 10:55

Nog niet helemaal geïntegreerd die gast: als het geen racisme is, dan treedt de wet van "het maaiveld" in werking. Daar mag je niet boven uitsteken. Uitslovert.

JanRap | 03-01-13 | 10:54

jammer dat een groot deel van z'n landgenoten het voor deze aardige hardwerkende koopman verziekt heeft in dit land.
Excuses van de politie dan maar , lijkt me wel op z'n plaats

watsinneneem | 03-01-13 | 10:54

Ups. foutje van pliesie. Kan gebeurenen ik neem aan dat de pliesie het netjes afgehandeld heeft.

Hei-kneuter | 03-01-13 | 10:54

-weggejorist-

Trots op de Rots | 03-01-13 | 10:53

Heet ie niet gewoon Alias?

Prof. Dr von Fotze | 03-01-13 | 10:53

Ach, hij had niets te verbergen. Toch?

Zeg maarKaas_Cuevara | 03-01-13 | 10:53

Lijkt me een goeie gozer.
Pech gehad, jammer voor hem.
Maar nog niet half zo jammer als de ellende die zijn landgenoten dagelijks veroorzaken. Hij komt er wel overheen, die omaatjes en juweliers die door zijn neefjes overvallen worden hebben jarenlange trauma's.

Cuyahoga | 03-01-13 | 10:53

Super balen en triest voor hem, nare situatie. Heb veel respect voor marktkooplieden aangezien mijn ouders dit werk doen. Deze man kan niet in het hokje geplaatst worden waarin hij geplaatst is. Dit besef je echter pas zodra je hem hoort spreken en aan het werk ziet. Toch vind ik het logisch dat hij opgepakt is.

Kom op, je weet toch dat als je marokaan bent je echt iets beter je best moet doen om betrouwbaar over te komen dan andere 'nederlanders'. Niet (helemaal) de schuld van de tatta's.

Grappig hoe hij klink als Jan Smith zodra hij roept over de markt :)

je moehar | 03-01-13 | 10:53

@pidi | 03-01-13 | 10:46
Niemand hier heeft gevraagd om willekeurige arrestaties.

rara | 03-01-13 | 10:52

jan-lul-de-behanger | 03-01-13 | 10:51 Het is een delicatesse-kraam.

En er zijn wat delicatessen die duur zijn. Heel duur.

zeg maar jansen | 03-01-13 | 10:52

@Turrukje | 03-01-13 | 10:44,

Dat zou racistisch zijn dus stel ik voor dat we naar een ander kenmerk kijken. Ideologie bijvoorbeeld.

basweetutwel | 03-01-13 | 10:52

die pindakraam zal 8 uur per dag open zijn, hooguit. Bij 24.000 euro is dat 3000 per uur ofwel 50 euro per minuut... Ben benieuwd wat hij nog meer verkocht want dit kan natuurlijk nooit. Hulde voor de politie.

jan-lul-de-behanger | 03-01-13 | 10:51

Grappig dat vele zich laten misleiden.
Het waren niet de uiterlijke kenmerken, maar een tip die het onderzoek op gang bracht. Het vinden van zoveel cash en wapen zijn een goeie indicatie dat het onderzoek terecht was. Nu verder onderzoeken en de waarheid komt vanzelf naar voren.

Veel Vaak | 03-01-13 | 10:50

Een Marokkaan die hard werkt, niet slist, en niet scheld en Nederlands spreekt.
Op basis van ervaringen uit het verleden zijn deze begrijpelijke vergissingen zo gemaakt.
Publieke verontwaardiging is makkelijker dan erkennen wat hieraan ten grondslag ligt.

Uylenspieghel | 03-01-13 | 10:50

@Turrukje | 03-01-13 | 10:47
Nee, je baseert je verwachting op je eigen vooroordelen.

rara | 03-01-13 | 10:50

24.000 aan contanten en niks aan de hand hoor, dat heet nou witwassen Johny Quid

Bokito ergo sum | 03-01-13 | 10:50

Alsof iemand anders met 24k op zak niet mee gaat naar het bureau...

Tommygunner | 03-01-13 | 10:49

James Lastig | 03-01-13 | 10:42
U bent duidelijk een loonslaaf.. geeft niet maar oordeel niet over wat u niet kan bevatten..

De zorgverzekeraar N | 03-01-13 | 10:49

24 Mille. Nootjes en olijven.

En die soupnazi @njmidm van hier maar buffelen met z'n snert.

zeg maar jansen | 03-01-13 | 10:49

pidi | 03-01-13 | 10:46 | 
+1000

Turrukje | 03-01-13 | 10:48

24 ruggen aan verkochte nootjes in je rugzak?
*nootjes inkopen doet en lijst van braderieën download*

Gmt Master | 03-01-13 | 10:47

En ik ben er uit. Waarom er sprake is van een non-descripte 'merkjas'.

De jassenfabrikant heeft nog niet betaald voor het noemen van het merk.

zeg maar jansen | 03-01-13 | 10:47

rara | 03-01-13 | 10:45 | 
Ik baseer mij slechts op wat hier jaren wordt geroepen door veel reaguurders.

Turrukje | 03-01-13 | 10:47

@Bono | 03-01-13 | 10:38 Waar staat dat ik vind dat hij zich voor het gedrag van anderen moet verantwoorden?

Laat ik een Marokkaanse kennis (man, goede baan) waar ik een jaar mee heb samengewerkt citeren. Zijn tekst, niet de mijne: "Als klanten met mij kennis maken zie ik ze denken: O nee, een Marrokkaan. Ik sta op achterstand en moet een stuk vertrouwen bij ze herwinnen omdat ik Marokkaan ben. Dat ligt niet aan hun, dat ligt niet aan mij, dat ligt aan het tuig dat het voor mij en mijn broer verpest."

Dàt is het probleem.

vraagstaart | 03-01-13 | 10:47

Laatst mijn schatje nog heel erg blij gemaakt met zijn heerlijke producten.

ChillBill | 03-01-13 | 10:46

Tja, te weinig informatie. Wat is er nou eigenlijk gebeurd? Is hij gewoon aangesproken? Was het een preventieve fouilleeractie? Hoe heeft hij gereageerd toen de agenten vroegen of ze in zijn tas mochten kijken? Heeft hij gewoon gezegd wat daar in zat? Vragen, vragen.

dutchbasterd | 03-01-13 | 10:46

Nogal hypocriet stukje dit. Geenstijl is er altijd als de eersten bij om Marokkanenproblemen aan de kaak te stellen en bij te dragen aan de algemene visie DAT er een probleem is. Moet je nu niet ineens verbaasd en verontwaardigd doen als er een Marokkaan per abuis opgepakt wordt.

pidi | 03-01-13 | 10:46

kan de beste gebeuren. een bekende strafpleiter nam ook grote sommen contant aan; kijk wat ervan komt.

ministerpronk | 03-01-13 | 10:46

rara | 03-01-13 | 10:45 Wij lijken allemaal op elkaar. Toch?

zeg maar jansen | 03-01-13 | 10:46

Een aardige omzet voor een olijven verkoper!

lanexxx | 03-01-13 | 10:45

Een "dure merkjas, een Armani muts en een Adidas trainingsbroek". Tja, dan had 'ie ook maar een stylist moeten nemen, de combinatie is natuurlijk opvallend.

Maar goed, gekheid, stokje: een opvallend uiterlijk én vierentwintig mille cash op zak doen bij iedere diender natuurlijk een belletje rinkelen. Tel dat op bij de schitterende reputatie die 's mans landgenoten in den lande hebben opgebouwd en je hebt inderdaad een probleem.

En laten we even eerlijk zijn: 24 mille cash is natuurlijk niet de dagomzet van een olijven- en notenkraam. Dat de politie de man even meegenomen en z'n verhaal gecontroleerd heeft verbaast dan ook niet echt.

Lullig? Ja. Vreemd? Nee.

Reinaert | 03-01-13 | 10:45

@Turrukje | 03-01-13 | 10:35
Je hebt last van vooroordelen, niet te zuinig.

rara | 03-01-13 | 10:45

@Maco | 03-01-13 | 10:37
Dit doet niet eens terzake... Het geld kunnen ze namelijk pas tijdens/na de aanhouding hebben gevonden.
De vraag is dus waarom de politie hem in eerste instantie oppakte?
Kennelijk is daar dus helemaal niks voor nodig in Nederland (!) ... Geen verdenking of heterdaad, maar gewoon "oppakken om niks dus".
Dat ze daarna veel geld in zijn rugzak vinden is bijzaak (en versterkte waarschijnlijk enkel de arrestatiedrang van de agenten).

Piet_Snot | 03-01-13 | 10:44

Het opleidingsniveau van de Nederlandse dienders laat toch te wensen over. Hun hersenen gaan niet verder dan: if <verdacht> then <bon> else <volgende>. Kan geen respect voor ze opbrengen zo.

Ikbeneenzelfbouwer | 03-01-13 | 10:44

Kan ie een mooie 2e hands Landrover van kopen.

bolkebeer | 03-01-13 | 10:44

Adidas broek, Armani muts en een merkjas.

De vraag is: Welk merk past daar bij?

zeg maar jansen | 03-01-13 | 10:44

Alle reaguurders hier moeten zich ook verantwoorden voor: Karst T, Volkert, die schutter in Alphen, Robert M., Britse soldaten in Irak, Mark Dutroux , dronken Hollanders in België én Breivik.
Want allemaal een Noord-Europees uiterlijk. Dus ga maar klagen bij je volksgenoten.

Ja, klinkt debiel ineens he ?

Turrukje | 03-01-13 | 10:44

Leiden, stad van vluchtelingen. Voor de politie, dat is.

rara | 03-01-13 | 10:43

U heeft het niet gelezen.

Stroopdoos | 03-01-13 | 10:43

't Is ook nooit goed. Pakken ze eindelijk een Marokkaan met veel poen op zak, zijn ze weer niet om te kopen. Beetje de integere pliesie uithangen.Kom nou!

Van Dikhout | 03-01-13 | 10:42

Waarom loopt deze meneer met 24000 cash op zak.
Ja mag als marktkramer misschien leuk verdienen maar dit is wel vreemd.

James Lastig | 03-01-13 | 10:42

FAAL! Pakt de politie eens een keer een Marokkaan met veel contant geld op zak, is het er een die zijn geld wel eerlijk verdient met hard werken. Vervelend voor deze jongen, excuses is op zijn plaats in dit geval. In het Oude Noorden in Rotterdam rijden er overigens dagelijks tientallen rond die hun geld niet eerlijk verdienen...

Kotsende lama | 03-01-13 | 10:42

Dit is de zogenaamde "hufteraanpak". Heeft helemaal niks met racisme te maken. Als ik 30k in mijn rugzak heb en ik kan niet aantonen waar dat geld vandaan komt dan word ik ook gearresteerd. Of ik nu een adidasjasje aan heb of een maatpak. Of ik nu zwart ben of roomblank.

HSVOBW | 03-01-13 | 10:42

lullig dat zeker. Maar de kans was nu eenmaal groter dat het om iets malafide zou gaan. Pech.
Maar nu, Ilia, sta op en doe iets aan het vooroordeel. Spreek je mede-Marokkaan aan over zijn gedragingen, wees een voorbeeld voor je volk en laat zien hoe het wel moet.
Zo.

obi-juan kenobi | 03-01-13 | 10:41

Een marktkramer is lekker makkelijk op te pakken voor de vrouwtjes bij de NL politie. Een mocrocrimineel moet je achtervolgen en zo. Veel te lastig.

James Lastig | 03-01-13 | 10:41

Huilende raciesme roepende Mocro's kunnen even de tyfus krijgen van deze hard werkende meneer. Oh wacht!

Stroopdoos | 03-01-13 | 10:40

Miss Diction | 03-01-13 | 10:35
Heeft helemaal niets met -die overigens geheel uitgeholde begrippen - racisme of discriminatie te maken mevrouw.

En neen, dit zal mijn kinderen niet overkomen.

de directeur | 03-01-13 | 10:40

CumGranoSalis

roflol grof geweld tuurlijk overdrijven in je vak hoor ik?

de rest snapt wel dat zijn maroc vriendjes (soortgenoten) het voor hem zelf verpest hebben.

bmw740 | 03-01-13 | 10:40

24 duizend netto op zak in contanten? Denk dat de FIOD ook wel even een praatje met hem wil maken...

Dude... | 03-01-13 | 10:40

kijk, dít is nou een incident.
nu maar hopen dat dit de politie niet gaat tegenhouden om mensen die schuchter om zich heen kijken en met meer dan 20 mille in hun zak lopen even te vragen wat er aan de hand is.

Ik zeg Ai | 03-01-13 | 10:40

mothersfinest | 03-01-13 | 10:38 | 
99, 9% nog wel. Wordt steeds mooier.

Turrukje | 03-01-13 | 10:40

Wat errug.

meneer Q | 03-01-13 | 10:40

met dank aan je verdachte vrienden met "noord afrikaans" uiterlijk mongeaul ...

iter | 03-01-13 | 10:40

Maco | 03-01-13 | 10:37 |
99% nog wel. Is dit gebaseerd op degelijk onderzoek, of toch slap gelul?

Turrukje | 03-01-13 | 10:39

Mafkees, je moet gewoon iedere dag je omzet bij de bank storten. En dat kan tegenwoordig gewoon 24/7.

En Johnny, volgens mij is je topic nog niet af. Maar dat schijnt nog wel eens vaker voor te komen.

*nogmaals aan "wat klopt hier niet" denkt*

eerstneukendanpraten | 03-01-13 | 10:38

bmw740 | 03-01-13 | 10:36 |

Waarom zou hij dat moeten doen?
De beste man is net met grof geweld onterecht in de boeien geslagen.
Waarom spreek jij ze er niet op aan? Het zijn toch jouw landgenoten?

CumGranoSalis | 03-01-13 | 10:38

Hulde voor die agenten!
Wel jammer dat ze nu net de verkeerde hadden.
Doorgaans is 99,9% met dit profiel een drugsdealer.

mothersfinest | 03-01-13 | 10:38

@vraagstaart, wat een ontzettend dom, lomp en onwetend geneuzel. Waarom in godsnaam zou deze man zich moeten verantwoorden voor het gedrag van een ander? Kwezel.

Bono | 03-01-13 | 10:38

Uhhh ja, dan moet je je bek maar opentrekken als je afkomstgenoten (haha noten) zich misdragen. Anders ben je straks zelf aan de beurt. En aan de beurt was 'ie. Maar is deze meneer nog wel marrokaan? Zo'n harde werker mag zich nu toch wel Nederlander noemen? UItdagende uitspraak he? Think about it.

mental K | 03-01-13 | 10:38

Als je kijkt naar ervaringen uit het verleden wn. Heden, is een Marokkaan met dure kleding en een hoop cash in 99% van alle gevallen inderdaad een crimineel! Dat deze marktkoopman de uitzondering op de regel is, bewijst niet het zogenaamde racisme van de Nederlandse politie, maar eerder het beeld wat de gemiddelde Kutmarokkaan met hart en ziel keer op keer probeert te bevestigen...

Maco | 03-01-13 | 10:37

De Nederlandse politie en de Marokkaanse goegemeente houden een onderlinge competitie over wie nou precies de meest kansloze prutsers zijn.

très cool | 03-01-13 | 10:37

@mezelf, -een natuurlijk. Doh.

Acid_ | 03-01-13 | 10:37

Tja... nu weet ik even niet wat ik moet zeggen. Confronterend. Daar houd ik het maar even bij....

Datzegiktoch | 03-01-13 | 10:37

'Prototype Marokkanen'? een Marokkanen V2.0?

Acid_ | 03-01-13 | 10:37

Tja... nu weet ik even niet wat ik moet zeggen. Confronterend. Daar houd ik het maar even bij....

Datzegiktoch | 03-01-13 | 10:37

Meneer zou er goed aan doen om nu niet te hakken op de politie, maar op de grote groep onrendabelen die dit voor hem heeft mogelijk gemaakt.

harry poster | 03-01-13 | 10:36

Als ze nou ook eens die andere soort Marokkanen met veel machtsvertoon in de boeien slaan, dan kwamen we nog ergens.

deprivéspeler | 03-01-13 | 10:36

Goed dat de politie alert blijft. En als hij niks op z'n kerfstok heeft dan is er toch ook niks aan de hand voor hem?

du Roi Soleil | 03-01-13 | 10:36

Dat is klote, maar de goede moeten altijd onder de kwaden lijden, ook marokkaanse goeden.

osta | 03-01-13 | 10:36

Goed dat jij het wel goed wil doen in onze maatschapij maar ga niet lopen zeiken omdat jou sortgenoten het voor je verpesten in ons land. spreek je mocro vriendjes er maar op aan.

bmw740 | 03-01-13 | 10:36

Gearresteerd.
Waarschijnlijk door de modepolitie.
Armani muts bij een Adidas broek.
Dan vraag je er ook om.

Kapitein Sjaak Mus | 03-01-13 | 10:35

Hé , iets aardigs over Marokkanen.

Ik verwacht nu veel haatreacties, verdachtmakingen, complottheorieen ,oproepen tot geweld, eigen schuld dikke bult, verwijzingen naar Joegoslavië en oproepen tot massale deportatie.

Kortom, een normale dag op Geenstijl.

Turrukje | 03-01-13 | 10:35

En dat is dus een schoolvoorbeeld van discriminatie of racisme. En voor degene die komen met 'better safe than sorry', of 'tja dat komt er van', dat is dus geen goed excuus. Het is en blijft fout en ik ben benieuwd als het u of een van uw kinderen ooit zal overkomen, hoe hard u dan schreeuwt (terecht overigens)

Miss Diction | 03-01-13 | 10:35

Wat een treurigheid, geval van de rest verpest....

De zorgverzekeraar N | 03-01-13 | 10:34

Klote voor hem. Ik voel met hem mee maar weet niet wat te doen.

eagleye | 03-01-13 | 10:34

"voor jouw". Manmanman. -w

vraagstaart | 03-01-13 | 10:34

"Veertien markten door heel Zuid-Holland, waaronder in Amsterdam." Uhm.. topografiekennis?

Frankiej | 03-01-13 | 10:34

"Veertien markten door heel Zuid-Holland, waaronder in Amsterdam." Netjes @Quid. Nog niet helemaal wakker?

widtvoet ® | 03-01-13 | 10:34

ik zou ook pissig zijn.. maar nu niet de politie de schuld geven dat je landgenoten er de laatste 25 jaar een pleuriszooi van gemaakt hebben.

(c)ZWITSUL | 03-01-13 | 10:32

Rot voor 'm, maar vind je het raar? Dat risico loop je als die rotjongens het voor jouw en je goedwillende landgenoten verpesten.

Ik vind het al heel wat dat een paar agenten hem zomaar hebben durven aanhouden.

vraagstaart | 03-01-13 | 10:32

En t is stil.....

blavasky | 03-01-13 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken